abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 8 maart 2014 @ 21:07:08 #201
192592 SureD1
------------------------------
pi_137525227
Goede samenvatting van de stand van zaken:

http://www.telegraph.co.u(...)es-new-frontier.html
pi_137525240
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 maart 2014 21:04 schreef BaajGuardian het volgende:
Het is geen artikel maar een blog, maar ik kan het ook elders gelezen hebben fyi, ik heb wel vaker teksten die ik op een bookmark heb staan nagezocht en dan bij zoveel bronnen teruggevonden.
Alleen had je hem niet op een bookmark staan, dat zei je zelf.

Overigens kan je dan zo je bron vinden. Zelfs dit Fok-topic is door google al geindexed op die tekst.

Edit: Zie net dat je deze tekst ook in het vorige topic gepost hebt, ook al zonder bron.
NWS / Crisis in Oekraïne #43 Geen getroll
  zaterdag 8 maart 2014 @ 21:11:55 #203
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_137525425
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 maart 2014 21:07 schreef Pharmacist het volgende:

[..]

Alleen had je hem niet op een bookmark staan, dat zei je zelf.

Overigens kan je dan zo je bron vinden. Zelfs dit Fok-topic is door google al geindexed op die tekst.
Doet er niet meer toe, het is niet relevant. Enige wat mij nu relevant is het waarom. Je kunt dit simpel stellen als russische propaganda wat ook wel waar kan zijn (en dat betekend niet dat het door poetin is gedaan overigens, er zijn ook wel activisten in rusland die zo nu en dan hun princiepes op zij willen zetten) maar zoals ik al aangaf moet je kijken naar wie er de meeste baat bij zouden hebben, en dan is het dat het crisis-reducerend zou werken als het waar zou zijn, niemand zou zich nog affilieren met yarosh, en dat is exact waar alle partijen beter mee af zouden zijn en heel wat druk van de pan zouden halen. Ik zei het al eerder maar het resultaat van yarosh weg zou betekenen minder dreiging van extremistisch fascistische groepen, geen dreiging dat ze de politiek in gaan. = minder vrees voor crimea.

Dan heb je Svoboda alleen nog over, die zijn relatief gematigder, hebben nogsteeds als doel om anti russische wetten in stand te houden en zijn van de ideologie van ukraine voor ukrainers en al het andere het land uit wat niet echt helpt bij de situatie van ruslands staande fasciliteiten..

Maar daar valt aan te knagen.

-

Degene die het bericht naar buiten bracht, of iig waarnaar gerefereerd wordt als, is deze https://twitter.com/KKdolgov Het originele bericht stond dus op VKontakte.

Lijkt me gewoon een simpele politici, human rights.. mischien het type femke halsema die verontwaardigd iets meteen overneemt. Lijkt me geen 'propagandeur'.

[ Bericht 10% gewijzigd door BaajGuardian op 08-03-2014 21:17:14 ]
Vraag yvonne maar hoe tof ik ben, die gaf mij er ooit een tagje voor.
  zaterdag 8 maart 2014 @ 21:19:44 #204
421524 SadPanda
#FreePalestine #FreeBahrain
pi_137525756
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 maart 2014 21:11 schreef BaajGuardian het volgende:

[..]

Doet er niet meer toe, het is niet relevant. Enige wat mij nu relevant is het waarom. Je kunt dit simpel stellen als russische propaganda wat ook wel waar kan zijn (en dat betekend niet dat het door poetin is gedaan overigens, er zijn ook wel activisten in rusland die zo nu en dan hun princiepes op zij willen zetten) maar zoals ik al aangaf moet je kijken naar wie er de meeste baat bij zouden hebben, en dan is het dat het crisis-reducerend zou werken als het waar zou zijn, niemand zou zich nog affilieren met yarosh, en dat is exact waar alle partijen beter mee af zouden zijn en heel wat druk van de pan zouden halen. Ik zei het al eerder maar het resultaat van yarosh weg zou betekenen minder dreiging van extremistisch fascistische groepen, geen dreiging dat ze de politiek in gaan. = minder vrees voor crimea.

Dan heb je Svoboda alleen nog over, die zijn relatief gematigder, hebben nogsteeds als doel om anti russische wetten in stand te houden en zijn van de ideologie van ukraine voor ukrainers en al het andere het land uit wat niet echt helpt bij de situatie van ruslands staande fasciliteiten..

Maar daar valt aan te knagen.

-

Degene die het bericht naar buiten bracht, of iig waarnaar gerefereerd wordt als, is deze https://twitter.com/KKdolgov Het originele bericht stond dus op VKontakte.

Lijkt me gewoon een simpele politici, human rights.. mischien het type femke halsema die verontwaardigd iets meteen overneemt. Lijkt me geen 'propagandeur'.
Svoboda is niet gematigd, het is een antisemitische en fascistische partij. De partij claimt dat een Joods-Moskouse kliek Oekraïne regeert en prijst antisemieten en fascisten.
Anti-Turkije
  zaterdag 8 maart 2014 @ 21:21:35 #205
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_137525824
quote:
7s.gif Op zaterdag 8 maart 2014 21:19 schreef SadPanda het volgende:

[..]

Svoboda is niet gematigd, het is een antisemitische en fascistische partij. De partij claimt dat een Joods-Moskouse kliek Oekraïne regeert en prijst antisemieten en fascisten.
Gematigd in vergelijking met de right sector vriend, beter lezen, ik spreek in context.

Anyways, dolgova appealede de 6e maart dit jaar met de fransen en andere eu landen over de fascistische takken actief in oekraine en zegt dat hij daar positief uitkwam, volgens zichzelf natuurlijk.. maar goed mischien is het zo en kunnen we binnenkort wat normalere taal verwachten uit europa.
http://www.mid.ru/brp_4.n(...)B33644257C9300555AD8
pi_137525827
Wat wel een dingetje is voor Oekraine en de komende verkiezingen...nu ze een pro-Russische provincie kwijt zijn, zullen de overgebleven pro-Russische stemmers nog minder aan hun politieke trekken gaan komen, simpelweg omdat ze nu met minder zijn.
  zaterdag 8 maart 2014 @ 21:23:05 #207
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_137525883
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 maart 2014 21:21 schreef magnetronkoffie het volgende:
Wat wel een dingetje is voor Oekraine en de komende verkiezingen...nu ze een pro-Russische provincie kwijt zijn, zullen de overgebleven pro-Russische stemmers nog minder aan hun politieke trekken gaan komen, simpelweg omdat ze nu met minder zijn.
Dan moeten ze vertegenwoordigd worden in de politiek, niet?
Imo, svoboda eruit, russische federatie diplomaat er in, maar europa kennende landscapen ze het wel met wat internationale bankiers oid.
  zaterdag 8 maart 2014 @ 21:24:41 #208
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_137525945
Trouwens staat me ook nog wat bij dat ze bij de berkut hadden ingebroken op hun site oid en daar ook antisemitische teksten en symbolen hadden geplaatst, vraag me af wie daar achter zat.
  zaterdag 8 maart 2014 @ 21:25:02 #209
192592 SureD1
pi_137525961
quote:
Ben benieuwd of die verkiezingen doorgaan als de kwestie Krim dan nog niet is opgelost.
  zaterdag 8 maart 2014 @ 21:27:03 #210
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_137526040
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 maart 2014 21:25 schreef SureD1 het volgende:

[..]

Ben benieuwd of die verkiezingen doorgaan als de kwestie Krim dan nog niet is opgelost.
Lijkt mij het gunstigst dat de verkiezingen doorgaan als de kwestie het krim zo stabiel als nu is. En niet na een escalatie.
pi_137526099
quote:
Goed punt.

Een afscheiding van de Krim zorg er voor dat de Russen de rest van de Ukraine al helemaal gedag kunnen zeggen, gezien jouw punt en gezien de Ukrainers er vast niet blij mee zullen zijn dat de Russen een deel van de Ukraine afscheuren. Het kan ook tot gevolg hebben dat de Oostelijke delen zich ook bij Rusland aansluiten (daar is het sowieso stiller dan ik had verwacht qua nieuws momenteel).

Aan de andere kant, zoals ik eerder al postte, denk ik niet dat de EU momenteel op Ukrainse toetreding zit te wachten. Gaan slechte tijden worden voor de Ukraine.
pi_137526177
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 maart 2014 21:07 schreef SureD1 het volgende:

10 articles a month free limit reached.. zucht javascript uitzetten of cookies clearen.

Beland net op de site van "U.S.-Ukraine Foundation":
quote:
Discover Ukraine

Crimea is a fascinating region to explore, as well as a great place to spend a vacation.
..
Stalin, Khruschev, Brezhnev, and other powerful leaders of the former Soviet Union often visited Crimea for relaxation and vacation.
..
Simferopol is Crimea's main transportation hub. You can get to Simferopil from Kyiv by plain.
http://www.traveltoukraine.org/crimea.htm :+
pi_137526198
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 maart 2014 21:28 schreef Pharmacist het volgende:

[..]

Goed punt.

Een afscheiding van de Krim zorg er voor dat de Russen de rest van de Ukraine al helemaal gedag kunnen zeggen, gezien jouw punt en gezien de Ukrainers er vast niet blij mee zullen zijn dat de Russen een deel van de Ukraine afscheuren. Het kan ook tot gevolg hebben dat de Oostelijke delen zich ook bij Rusland aansluiten (daar is het sowieso stiller dan ik had verwacht qua nieuws momenteel).

Aan de andere kant, zoals ik eerder al postte, denk ik niet dat de EU momenteel op Ukrainse toetreding zit te wachten. Gaan slechte tijden worden voor de Ukraine.
Yep.

En idd, tis wel erg stil in oost-Oekraine...
  zaterdag 8 maart 2014 @ 21:34:50 #214
192592 SureD1
pi_137526441
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 maart 2014 21:29 schreef meth1745 het volgende:

[..]

10 articles a month free limit reached.. zucht javascript uitzetten of cookies clearen.

Beland net op de site van "U.S.-Ukraine Foundation":

[..]

http://www.traveltoukraine.org/crimea.htm :+
Wie jij of ik, javascrpit/cookies, hier linkt die link van de telegraph naar het artikel niks aan de hand...
  zaterdag 8 maart 2014 @ 21:36:06 #215
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_137526505
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 maart 2014 21:07 schreef SureD1 het volgende:

Ik zie een verzameling onbewezen danwel 'too little info' zaken, en daar op volgende insinuaties die we al gewend waren van eerdere journalistieke acrobatiek.
  zaterdag 8 maart 2014 @ 21:36:48 #216
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_137526537
Ik ben voor een maandje algehele journaalstilte wb oekraine.
pi_137526782
Lol, zoek ik op nieuws uit Oost Ukraine, kom ik op een BBC artikel over Kharkov, de 2e stad vd Ukraine. De burgemeester, Gennady Kernes, lijkt nogal geinspireerd door Putin:

Bron http://www.bbc.co.uk/news/world-europe-26459937
pi_137526934
misschien voor sommige een idee om er zelf heen te gaan om informatie om zelf maar even te zien hoe het er werkelijk is, als je de media niet gelooft.
pi_137527077
pi_137527494
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 maart 2014 21:34 schreef SureD1 het volgende:

[..]

Wie jij of ik, javascrpit/cookies, hier linkt die link van de telegraph naar het artikel niks aan de hand...
Dan heb je nog geen tien artikels gelezen. ;) Wist dat NY Times het deed, en Bloomberg(?). Maar dus simpel op te lossen, cookies van de site in kwestie verwijderen (telegraph.co.uk), that's all. Of al je cookies, maar dan ben je ook gepersonaliseerde instellingen op sommige sites kwijt. En ik ben een hoarder, paar honderd pdf's per maand, maak zelfs backup van m'n history, met het idee daar ooit iets mee te doen... 3721 pages last seven days...
pi_137527543
Terwijl iedereen is bezig met verdeling van Ukraine : het stadion applaudisseert de Paralympische Ukrainian sporter met staande ovaties. Helaas hebben ze in het nieuws alleen maar over protest gepraat tegen Rusland, zonder complimenten aan Russische volk die daar is om aan al de Paralympische sporters wereldwijd een feest te geven die zij verdienen,

Weer een FANTASTISCHE feest door Russen voor paralympische spelers ook uit Ukraine, Amerika en Europa, ook uit Nederland.
  zaterdag 8 maart 2014 @ 22:06:13 #222
192592 SureD1
pi_137527839
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 maart 2014 21:57 schreef meth1745 het volgende:

[..]

Dan heb je nog geen tien artikels gelezen. ;) Wist dat NY Times het deed, en Bloomberg(?). Maar dus simpel op te lossen, cookies van de site in kwestie verwijderen (telegraph.co.uk), that's all. Of al je cookies, maar dan ben je ook gepersonaliseerde instellingen op sommige sites kwijt. En ik ben een hoarder, paar honderd pdf's per maand, maak zelfs backup van m'n history, met het idee daar ooit iets mee te doen... 3721 pages last seven days...
Ok, ik ben niet zo'n nieuwsveelvraat ;)
pi_137528638
quote:
14s.gif Op zaterdag 8 maart 2014 21:58 schreef Skillsy het volgende:
Terwijl iedereen is bezig met verdeling van Ukraine : het stadion applaudisseert de Paralympische Ukrainian sporter met staande ovaties. Helaas hebben ze in het nieuws alleen maar over protest gepraat tegen Rusland, zonder complimenten aan Russische volk die daar is om aan al de Paralympische sporters wereldwijd een feest te geven die zij verdienen,

Weer een FANTASTISCHE feest door Russen voor paralympische spelers ook uit Ukraine, Amerika en Europa, ook uit Nederland.
quote:
Russian fans in the stands to watch the opening biathlon races were happy to yell in support for both the Russian and the Ukrainian teams.

"I worry so much for Ukraine. Yesterday when just one athlete came through the arena during the parade I cried," said Natalia Kazimirova, a Russian fan from Sochi with a Russian flag painted on her cheeks.

"I am cheering for both teams, Russia and Ukraine, politics doesn’t matter for me."
En ze hebben al 5 medailles, niet slecht na één dag
  zaterdag 8 maart 2014 @ 22:51:52 #224
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_137529885
quote:
14s.gif Op zaterdag 8 maart 2014 21:58 schreef Skillsy het volgende:

Dat moet je het NOS nieuws kijken, daar hadden ze het erover dat er heel veel hard gejuich was toen die ene sporter uit Oekraine binnenkwam.Ze zeiden ook nog dat Poetin zelfs moest lachen toen ie het zag :D
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_137531024
quote:
2s.gif Op zaterdag 8 maart 2014 22:51 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]

Dat moet je het NOS nieuws kijken, daar hadden ze het erover dat er heel veel hard gejuich was toen die ene sporter uit Oekraine binnenkwam.Ze zeiden ook nog dat Poetin zelfs moest lachen toen ie het zag :D
Ik keek het Russische nieuws. Maar waaom waren er geen Nederlandse ministers aanwezig? Of waren die er wel?
pi_137531285
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 maart 2014 23:16 schreef Skillsy het volgende:

[..]

Ik keek het Russische nieuws. Maar waaom waren er geen Nederlandse ministers aanwezig? Of waren die er wel?
omdat ze dit keer wél hebben besloten om het te boycotten
pi_137531382
Ik snap niet de verbazing waarom er bijvoorbeeld Russen juichen voor sporters uit de Oekraïne of waarom mensen droevig waren dat er maar 1 sporter voor Oekraïne meeliep... Het is juist de reden waarom er zo goed als nooit een oorlog zal komen tussen beide landen... Ze hebben teveel respect voor elkaar en zijn te dicht met elkaar verbonden... Nog dichter bij elkaar dan Nederland en België en Nederland en Friesland.
pi_137531451
Nog maar een keer wat is het verschil tussen Russisch en Oekrains ?
  zaterdag 8 maart 2014 @ 23:29:48 #229
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_137531593
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 maart 2014 23:16 schreef Skillsy het volgende:

[..]

Omdat de nederlandse ministers niet het volk vertegenwoordigen.
pi_137531776
Edith Schippers is daar toch?
  zaterdag 8 maart 2014 @ 23:35:50 #231
192592 SureD1
pi_137531810
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 maart 2014 23:35 schreef arjan1112 het volgende:
Edith Schippers is daar toch?
Nee die ging uiteindelijk toch niet...
pi_137531825
Ze was wel bij de homo spelen in Moskou geweest
Viel het licht steeds uit enzo
mwhaha
pi_137531893
Mja Wikipedia meld... dat in het rusland van de tsaren..

Kleinrussische dialect van de Russische taal"

dus oekrains is een soort limburgs ofzo ?
  zaterdag 8 maart 2014 @ 23:40:30 #234
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_137531976
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 maart 2014 23:38 schreef arjan1112 het volgende:
Mja Wikipedia meld... dat in het rusland van de tsaren..

Kleinrussische dialect van de Russische taal"

dus oekrains is een soort limburgs ofzo ?
Oekrains is een officiële taal
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_137532000
Genoeg voor dit soort foto's ;)
http://www.nrc.nl/inbeeld(...)-voor-de-moedertaal/

Zelfde oorsprong, maar sinds 18e eeuw een verschillende ontwikkeling. Ongeveer 2/3e van de woorden komt overeen las ik.
pi_137532002
Ja maar wat is het verschil met Russisch dan
pi_137532018
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 maart 2014 18:36 schreef BaajGuardian het volgende:

[..]

Waarom bouwen die mongolen in amerika eigenlijk niet hun raketjes aan de westkant van hun mainland ipv in europa.
Ga lekker over de zee heen vuren als het er ooit van komt.
Wel top hoor - dat je tegen andere zegt dat ze niet zo zwart wit moeten denken. Maar zodra het om het westen gaat dan is je hele retoriek nogal plat en kort door de bocht. Over zwart wit gesproken.
pi_137532056
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 maart 2014 23:41 schreef poemojn het volgende:
Genoeg voor dit soort foto's ;)
http://www.nrc.nl/inbeeld(...)-voor-de-moedertaal/

Zelfde oorsprong, maar sinds 18e eeuw een verschillende ontwikkeling. Ongeveer 2/3e van de woorden komt overeen las ik.
Dus het is een soort Afrikaans , of Vlaams zeg maar ?
pi_137532134
Ik denk het ja..

Een comment op dat nrc artikel uit 2012:
quote:
KanslozeKutStudent

Ik heb Duitsers het Nederlands ook wel eens als ‘lelijk Duits’ horen typeren. Het gaat hier ook niet direct om een daadwerkelijk linguïstisch verschil tussen de twee talen, maar inderdaad om de identiteit van het Oekraïense volk. Oekraïens was de taal van het verzet tegen de sovjet (en Nazi!) onderdrukking tijdens de tweede wereldoorlog en koude oorlog, en veel belangrijke Oekraïense nationalisten zijn in gevangenschap gesneuveld of moesten onderduiken. Dit volk heeft op het heden het recht niet eens om de archieven in te zien waarin de bronnen die getuigen van deze donkere geschiedenis bewaard worden en dat alleen maar omdat dit blaam kan berokkenen aan de Russen. Het gaat hier ook om een vertegenwoordiging van het volk, het moet daar uiteindelijk toch ook allemaal een democratie voorstellen? 24 procent van de Oekraïner’s spreekt Russisch als moedertaal, dat is an sich best een significant aantal, ook zitten de politieke betrekkingen met Rusland er natuurlijk dik in. Maar, je kunt je, net zoals Kees, afvragen wat er zou gebeuren als we het Nederlands als voertaal binnen ons parlement zouden inwisselen voor Duits of Engels (de Republiek der Nederlanden voerden trouwens politiek in het Frans, als ik mij niet vergis (je maintiendrai), maar toen kon je ook nog lang niet spreken van een gestandaardiseerd Nederlands). Vreemde talen spreken in buitenlandse politiek is niet meer dan noodzakelijk, maar het belang van de nationale belangen, bespreek je het best in de moedertaal.
pi_137532135
hun versie van het Catalaans misschien
  zaterdag 8 maart 2014 @ 23:45:12 #241
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_137532138
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 maart 2014 23:41 schreef Roarzcorp. het volgende:

[..]

Wel top hoor - dat je tegen andere zegt dat ze niet zo zwart wit moeten denken. Maar zodra het om het westen gaat dan is je hele retoriek nogal plat en kort door de bocht. Over zwart wit gesproken.
Nee het is verstandig om je raketten over europa heen te schieten ipv over een stukje zee met de helft in afstand.
pi_137532215
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 maart 2014 23:45 schreef BaajGuardian het volgende:

[..]

Nee het is verstandig om je raketten over europa heen te schieten ipv over een stukje zee met de helft in afstand.
Dit ging niet over de inhoudelijke zinloosheid van je post maar de manier waarop je zaken brengt en het feit dat je mensen meent aan te kunnen spreken op dingen waar je zelf in ieder geval niet vies van bent. Polariseren en zwart wit denken.
  zaterdag 8 maart 2014 @ 23:49:42 #243
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_137532260
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 maart 2014 23:47 schreef Roarzcorp. het volgende:

[..]

Dit ging niet over de inhoudelijke zinloosheid van je post maar de manier waarop je zaken brengt en het feit dat je mensen meent aan te kunnen spreken op dingen waar je zelf in ieder geval niet vies van bent. Polariseren en zwart wit denken.
Als ik meedeed aan de olympische spelen voor niet zwart wit denken was ik nu ook toegejuigt.
pi_137532312
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 maart 2014 23:49 schreef BaajGuardian het volgende:

[..]

Als ik meedeed aan de olympische spelen voor niet zwart wit denken was ik nu ook toegejuigt.
Self-proclaimed hero alert.
  zaterdag 8 maart 2014 @ 23:52:40 #245
323876 michaelmoore
pi_137532340
quote:

[..]

voor taalkennis zeker niet
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_137532389
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 maart 2014 23:52 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

Het is al triest genoeg dat hij zichzelf vergelijkt met een echte activist.
pi_137532401
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 maart 2014 23:54 schreef Roarzcorp. het volgende:

[..]

Het is al triest genoeg dat hij zichzelf vergelijkt met een echte activist.
Of dat hij van zichzelf denkt dat ie onpartijdig is :P
pi_137532405
quote:

[..]

Je hoeft niet keer op keer te bewijzen dat realisme niet aan jou beteed is
  zondag 9 maart 2014 @ 00:07:23 #249
192592 SureD1
pi_137532798
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 maart 2014 23:52 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

Ik wilde het net zeggen :)
pi_137532943
Haha arme knul ook
pi_137533334
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 maart 2014 23:41 schreef arjan1112 het volgende:
Ja maar wat is het verschil met Russisch dan
Common vocabulary
Belarusian 84%
Polish 70%
Serbian 68%
Slovak 66%
Russian 62%
Hungarian 10%

Language Features in common
Belarusian 29
Upper Sorbian 29
Lower Sorbian 27
Czech 23
Slovak 23
Polish 22
Bulgarian 21
Croatian 21
Serbian 20
Macedonian 20
Polabian 19
Slovene 18
Russian 11
pi_137534470
Blijkt dat de EU maximaal maar 45 dagen zonder Russisch gas kan :o
  zondag 9 maart 2014 @ 01:10:46 #253
420675 Pocher-a-gogo
uitzingen t/m 1-1-15
pi_137534569
quote:
0s.gif Op zondag 9 maart 2014 01:06 schreef vigen98 het volgende:
Blijkt dat de EU maximaal maar 45 dagen zonder Russisch gas kan :o
en Rusland week of 2 zonder euro's?
I don't trust anything that bleeds for 4 days and doesn't die
pi_137534691
quote:
0s.gif Op zondag 9 maart 2014 01:10 schreef Pocher-a-gogo het volgende:

[..]

en Rusland week of 2 zonder euro's?
Nee, want als Rusland geen gas meer gaat leveren aan de EU zal de Euro ook erg dalen en ook de dollar dus die mongolen in Washington en Brussel moeten heel goed nadenken wat ze gaan doen.
  zondag 9 maart 2014 @ 01:17:01 #255
420675 Pocher-a-gogo
uitzingen t/m 1-1-15
pi_137534711
quote:
0s.gif Op zondag 9 maart 2014 01:16 schreef vigen98 het volgende:

[..]

Nee, want als Rusland geen gas meer gaat leveren aan de EU zal de Euro ook erg dalen en ook de dollar dus die mongolen in Washington en Brussel moeten heel goed nadenken wat ze gaan doen.
en dan kost een broodje wodka 6 miljoen roebel.
pi_137534756
quote:
0s.gif Op zondag 9 maart 2014 01:17 schreef Pocher-a-gogo het volgende:

[..]

en dan kost een broodje wodka 6 miljoen roebel.
Still ,dan zijn de Russen ook gefucked maar wij zeker ook, wij exporteren veel naar Rusland

Rusland *O*

[ Bericht 9% gewijzigd door #ANONIEM op 09-03-2014 01:19:27 ]
pi_137534813
quote:
0s.gif Op zondag 9 maart 2014 01:16 schreef vigen98 het volgende:
Je hebt echt geen idee waar je het over hebt. Overigens is het nu Maart. Vrij slechte tijd voor Rusland om de gaskraan dicht te draaien.
  zondag 9 maart 2014 @ 01:23:51 #260
420675 Pocher-a-gogo
uitzingen t/m 1-1-15
pi_137534835
quote:
0s.gif Op zondag 9 maart 2014 01:22 schreef Pharmacist het volgende:

[..]

Je hebt echt geen idee waar je het over hebt. Overigens is het nu Maart. Vrij slechte tijd voor Rusland om de gaskraan dicht te draaien.
en anders stoken we wel op roebels.
pi_137534841
quote:
0s.gif Op zondag 9 maart 2014 01:23 schreef Pocher-a-gogo het volgende:

[..]

en anders stoken we wel op roebels.
Dan drukt Rusland gewoon wat extra roebels bij?
  zondag 9 maart 2014 @ 01:25:47 #262
420675 Pocher-a-gogo
uitzingen t/m 1-1-15
pi_137534869
quote:
0s.gif Op zondag 9 maart 2014 01:24 schreef vigen98 het volgende:

[..]

Dan drukt Rusland gewoon wat extra roebels bij?
bomen genoeg daar. ik zeg: doen.
pi_137534889
quote:
0s.gif Op zondag 9 maart 2014 01:25 schreef Pocher-a-gogo het volgende:

[..]

bomen genoeg daar. ik zeg: doen.
:P Maar effe serieus, de EU durft niks tegen Rusland te doen en terecht want de EU is ook maar een groepje van watjes, weg ermee!
pi_137534943
We kunnen makkelijk zonder het gas van rusland; Amerika heeft een enorm overschot aan gas, als wij geen gas meer kopen van de russen hebben niet wij een probleem maar de russen

de helft van de overheidsinkomsten komt van olie en gas... als ze dat kwijt raken moeten ze gelijk de pensioenen stopzetten en de ambtenaren ontslaan want niemand leent hun geld, ze zijn al 2 keer failliet gegaan
pi_137534975
quote:
0s.gif Op zondag 9 maart 2014 01:30 schreef arjan1112 het volgende:
We kunnen makkelijk zonder het gas van rusland; Amerika heeft een enorm overschot aan gas, als wij geen gas meer kopen van de russen hebben niet wij een probleem maar de russen

de helft van de overheidsinkomsten komt van olie en gas... als ze dat kwijt raken moeten ze gelijk de pensioenen stopzetten en de ambtenaren ontslaan want niemand leent hun geld, ze zijn al 2 keer failliet gegaan
:')
pi_137534990
quote:
The Russian language was the dominant vehicle, not just of government function, but of the media, commerce, and modernity itself. This was substantially less the case for western Ukraine, which escaped the artificial famine, Great Purge, and most of Stalinism. And this region became the center of a hearty, if only partial, renaissance of the Ukrainian language during independence.

Since 1991, Ukrainian has been the official state language in Ukraine, and the state administration implemented government policies to broaden the use of Ukrainian. The educational system in Ukraine has been transformed over the first decade of independence from a system that is partly Ukrainian to one that is overwhelmingly so. The government has also mandated a progressively increased role for Ukrainian in the media and commerce. In some cases the abrupt changing of the language of instruction in institutions of secondary and higher education led to the charges of Ukrainianization, raised mostly by the Russian-speaking population. This transition however lacked most of the controversies that arose during the de-russification of the other former Soviet Republics.

With time, most residents, including ethnic Russians, people of mixed origin, and Russian-speaking Ukrainians, started to self-identify as Ukrainian nationals, even those who remained Russophone. The Russian language however still dominates the print media in most of Ukraine and private radio and TV broadcasting in the eastern, southern, and to a lesser degree central regions. The state-controlled broadcast media have become exclusively Ukrainian. There are few obstacles to the usage of Russian in commerce and it is still occasionally used in government affairs.

In the 2001 census, 67.5% of the country population named Ukrainian as their native language (a 2.8% increase from 1989), while 29.6% named Russian (a 3.2% decrease). It should be noted, though, that for many Ukrainians (of various ethnic descent), the term native language may not necessarily associate with the language they use more frequently. The overwhelming majority of ethnic Ukrainians consider the Ukrainian language native, including those who often speak Russian. According to the official 2001 census data[35] approximately 75% of Kiev's population responded "Ukrainian" to the native language (ridna mova) census question, and roughly 25% responded "Russian". On the other hand, when the question "What language do you use in everyday life?" was asked in the sociological survey, the Kievans' answers were distributed as follows:[36] "mostly Russian": 52%, "both Russian and Ukrainian in equal measure": 32%, "mostly Ukrainian": 14%, "exclusively Ukrainian": 4.3%.

Ethnic minorities, such as Romanians, Tatars and Jews usually use Russian as their lingua franca. But there are tendencies within these minority groups to use Ukrainian. The Jewish writer Olexander Beyderman from the mainly Russian-speaking city of Odessa is now writing most of his dramas in Ukrainian. The emotional relationship regarding Ukrainian is changing in southern and eastern areas.

Opposition to expansion of Ukrainian-language teaching is a matter of contention in eastern regions closer to Russia – in May 2008, the Donetsk city council prohibited the creation of any new Ukrainian schools in the city in which 80% of them are Russian-language schools.[37]
https://en.wikipedia.org/wiki/Ukrainian_language
Ach, taalstrijd... In het college in Mechelen waar ik naar school ging was het vroeger (voor mijn tijd) verboden om Nederlands te spreken, zelfs op het schoolplein. Maandagochtend kreeg één leerling een sleutel; hoorde hij iemand Nederlands praten dan moest die de sleutel overnemen. Wie op het eind van de week de sleutel had werd gestraft.
Google weet me niet te vertellen wanneer de school "vernederlandste", maar linkt wel naar yvonne.fok.nl/allerhande/mechelen.pdf‎ :?
Een licentiaatsthesis van de VUB "Mechelen en zijn platteland in de greep van de eerste wereldoorlog: een dagelijks leven van angst en honger." leuk, het leven van m'n overgrootouders... :')
pi_137535007
Op cctv zeidden ze dat de relaties nog nooit zo goed waren geweest als nu tussen Rusland en China. Tegen die Chinezen zeg je gewoon "20% korting op alles" en ze doen niet zo moeilijk daar. De Chinezen zeggen vervolgens tegen de rest van de wereld dat ze geen keus hebben dan het van Rusland te kopen en wij in EU schieten ons zelf in de voeten.

Lijkt me geen ondenkbaar scenario.
pi_137535042
quote:
0s.gif Op zondag 9 maart 2014 01:35 schreef Speculant. het volgende:
Op cctv zeidden ze dat de relaties nog nooit zo goed waren geweest als nu tussen Rusland en China. Tegen die Chinezen zeg je gewoon "20% korting op alles" en ze doen niet zo moeilijk daar. De Chinezen zeggen vervolgens tegen de rest van de wereld dat ze geen keus hebben dan het van Rusland te kopen en wij in EU schieten ons zelf in de voeten.

Het is sowieso al stom om de relatie met Rusland te verslechteren om Oekraine en de VS
pi_137535073
quote:
Best wel. Wat echter niet gemeld wordt in deze video, en wat volgens mij wel degelijk belangrijk is, is dat Rusland niet wil dat Ukraine binnen de EU of (nog erger) NAVO komt. Rusland heeft Ukraine nodig als buffer tegen de NAVO. Ik denk dat dit minstens net zo belangrijk is als het gas.
pi_137535158
quote:
ja totdat ie infowars zei!! dan kan je er wel vanuit gaan dat die gasvelden in west oekraine niet bestaan!!
pi_137535198
quote:
0s.gif Op zondag 9 maart 2014 01:44 schreef arjan1112 het volgende:

[..]

ja totdat ie infowars zei!! dan kan je er wel vanuit gaan dat die gasvelden in west oekraine niet bestaan!!
http://uk.reuters.com/art(...)dUKBRE90N11S20130124
pi_137535319
quote:
0s.gif Op zondag 9 maart 2014 01:30 schreef arjan1112 het volgende:

Maar gas in amerika is nog geen gas hier.
quote:
Critics of the Obama administration have recently suggested countering Russia’s economic influence in Europe with American natural gas. That gas would presumably get to Europe via the White House’s secret magical natural-gas teleportation machine, which can transport billions of cubic feet per day across the Atlantic using nothing but fairy dust and smiles.
http://knowmore.washingto(...)ral-gas-and-ukraine/
quote:
0s.gif Op zondag 9 maart 2014 01:44 schreef arjan1112 het volgende:

[..]

Z'n verhaal is alvast niet logisch, de Krim bezetten helpt geen zak als die gasvelden in West Oekraine liggen.
En ik zie net de naam van het channel, inderdaad, PrisonPlanetLive.... :D
pi_137535353
quote:
shale gas, dat is een groot verschil.
Als er een groot gasveld had gelegen, dan was het slechts boren en laten lopen. Dan zouden de berichten over de economie van Oekraine niet zo eensluidend negatief geweest zijn.
Shale gas, dat is een hele hoop gaten boren, een enorme hoeveelheid chemicalien erin pompen, zuiveren, afvalwater behandelen...
We zullen zien hoeveel het uiteindelijk opbrengt...

[ Bericht 23% gewijzigd door meth1745 op 09-03-2014 02:13:48 ]
pi_137535372
quote:
0s.gif Op zondag 9 maart 2014 01:58 schreef meth1745 het volgende:

[..]

[..]

[..]

Z'n verhaal is alvast niet logisch, de Krim bezetten helpt geen zak als die gasvelden in West Oekraine liggen.
Maar we hebben net een enorme gasterminal gebouwd in R'dam daar kunnen mooi tankers die rommel afleveren
  zondag 9 maart 2014 @ 02:05:49 #276
420675 Pocher-a-gogo
uitzingen t/m 1-1-15
pi_137535393
quote:
0s.gif Op zondag 9 maart 2014 01:35 schreef Speculant. het volgende:

al zullen de Chinezen wel goed uitkijken net zo afhankelijk van dat gas te worden. nu lachen ze lief tegen elkaar maar de Russen en de Chinezen, mwah, geen gezworen vrinden.
pi_137535546
quote:
0s.gif Op zondag 9 maart 2014 02:05 schreef Pocher-a-gogo het volgende:

[..]

al zullen de Chinezen wel goed uitkijken net zo afhankelijk van dat gas te worden. nu lachen ze lief tegen elkaar maar de Russen en de Chinezen, mwah, geen gezworen vrinden.
De Chinezen pakken wat ze krijgen kunnen. Prijzen liggen een stuk hoger dan in Europa, precies omdat ze het via terminals krijgen ipv pijplijn.

damn, kga maffen, 40 uur wakker, voel me niet zo helder meer. :Z
pi_137535564
quote:
0s.gif Op zondag 9 maart 2014 02:05 schreef Pocher-a-gogo het volgende:

[..]

China verbruikt ook niet zoveel gas en het meeste daarvan produceren ze geloof ik zelf. Ook naar de toekomst toe focussen ze op kolen en niet op gas maar Rusland heeft ook nog genoeg olie om te verkopen.

Zware sancties zal de komende tijd zeker meer nadelen hebben voor Rusland maar op langere termijn? Rusland zal wel een irritante dwarsligger blijven in de toekomst maar economisch niet echt belangrijk. Zeker als ze echt alleen komen te staan wat ze eigenlijk al voor een groot deel doen.

Cijfers van 2011:
Import van Rusland:
http://atlas.media.mit.ed(...)t/rus/show/all/2011/
Export gas:
http://atlas.media.mit.ed(...)/rus/show/2711/2011/
Export olie:
http://atlas.media.mit.ed(...)/rus/show/2709/2011/

totale export:
http://atlas.media.mit.ed(...)t/rus/show/all/2011/

[ Bericht 25% gewijzigd door Speculant. op 09-03-2014 02:44:12 ]
  zondag 9 maart 2014 @ 02:56:06 #279
406824 BaasBanaan
Dancing Queef
pi_137535829
quote:

[..]

[..]

[..]

Wel een beetje slordig dat Georgië daar nog als CIS-land staat aangegeven. :P
Ik heb echt niks zinnigs te zeggen, behalve iets over je penis aan de rand van een blikje snijden.
pi_137535914
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 maart 2014 14:11 schreef DeJori het volgende:

[..]

Lastig in te schatten. Je zou zeggen dat het allemaal grootspraak is, maar hun militairen blijven wel mooi zitten.
Het is dan ook hun grondgebied en de Russen zouden daar niet mogen zitten.
pi_137536053
De Krim is Oekraïnsch grondgebied, dus Rusland heeft daar niets over te zeggen,

Je kunt zeveren over geschiedenis, maar die is niet relevant t.o.v. de huidige situatie NU is de Krim Oekraìnsch.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
pi_137536793
quote:
0s.gif Op zondag 9 maart 2014 03:54 schreef Montagui het volgende:

Je kunt zeveren over geschiedenis, maar die is niet relevant t.o.v. de huidige situatie NU is de Krim Oekraìnsch.
En als je gaat zeveren over geschiedenis, hoe ver moet je dan terug redeneren? Dat staat ook niet vast.
pi_137536856
Nog geen fuck gebeurd daar.. saaie bedoening :(
Zonder wrijving geen glans
pi_137536913
quote:
0s.gif Op zondag 9 maart 2014 08:55 schreef Roarzcorp. het volgende:

[..]

En als je gaat zeveren over geschiedenis, hoe ver moet je dan terug redeneren? Dat staat ook niet vast.
1990
Als een belasting op tabak het roken zou moeten terugbrengen, en een belasting op benzine het verbruik op brandstof zou moeten terugbrengen.
Wat denk je dan dat een belasting op inkomen zou moeten doen?
  zondag 9 maart 2014 @ 09:20:51 #285
323876 michaelmoore
pi_137537063
quote:
0s.gif Op zondag 9 maart 2014 03:54 schreef Montagui het volgende:

maar heel strategische oologsbasis ;hij heft pech dat Erdogan een fervente moslim man is en die heeft de sleutel tot de zwarte zee, een vliegdekschip op de Krim is geen reële optie , maar perfect voor duikboten met kernkoppen
  zondag 9 maart 2014 @ 09:23:28 #286
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_137537095
Wel prachtig hoe in het nieuws verdraaid wordt dat wat mensen van de eerste kamer in rusland vol lof zijn over het krim haar wil tot toetreding tot de russische federatie naar dat rusland het krim voor zich neemt :')
pi_137537680
quote:
0s.gif Op zondag 9 maart 2014 09:20 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

maar heel strategische oologsbasis ;hij heft pech dat Erdogan een fervente moslim man is en die heeft de sleutel tot de zwarte zee, een vliegdekschip op de Krim is geen reële optie , maar perfect voor duikboten met kernkoppen
Officieel is de Russische carrier (vliegkampschip) toch een "heavy aircraft-carrying cruiser" omdat carriers toch niet door die nauwe zeestraat van Turkije mogen?
Ben een beetje roestig wat dat aangaat, feel free to correct me if I'm wrong.

En ze moeten dat ding toch ergens laten.
  zondag 9 maart 2014 @ 10:13:40 #288
406824 BaasBanaan
Dancing Queef
pi_137537762
quote:

[..]

[..]

[..]

Wel een beetje slordig dat Georgië daar nog als CIS-land staat aangegeven. :P
Ik heb echt niks zinnigs te zeggen, behalve iets over je penis aan de rand van een blikje snijden.
  zondag 9 maart 2014 @ 10:16:09 #289
323876 michaelmoore
pi_137537804
quote:
0s.gif Op zondag 9 maart 2014 10:07 schreef magnetronkoffie het volgende:

En ze moeten dat ding toch ergens laten.
Moermansk
  zondag 9 maart 2014 @ 10:18:19 #290
406824 BaasBanaan
Dancing Queef
pi_137537833
quote:
0s.gif Op zondag 9 maart 2014 09:23 schreef BaajGuardian het volgende:
Wel prachtig hoe in het nieuws verdraaid wordt dat wat mensen van de eerste kamer in rusland vol lof zijn over het krim haar wil tot toetreding tot de russische federatie naar dat rusland het krim voor zich neemt :')
Misschien begrepen ze het verkeerd omdat ze net zulke beroerde zinnen moesten vertalen.
  zondag 9 maart 2014 @ 10:19:24 #291
406824 BaasBanaan
Dancing Queef
pi_137537852
quote:
0s.gif Op zondag 9 maart 2014 09:08 schreef ellevehC86 het volgende:

[..]

1990
1954 bedoel je waarschijnlijk.
  zondag 9 maart 2014 @ 10:20:42 #292
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_137537872
quote:
10s.gif Op zondag 9 maart 2014 10:18 schreef BaasBanaan het volgende:

[..]

Misschien begrepen ze het verkeerd omdat ze net zulke beroerde zinnen moesten vertalen.
Houd toch eens op, alsof iedereen de hele dag nederlands spreekt, alsof dat een argument is tegen wat ik post.
pi_137537875
Trouwens, zitten hier ook USA-haters? Zelf begrijp ik namelijk niet de haat tegen de Amerikanen die soms te lezen is hier. (en met "hier" bedoel ik meer fok! in het algemeen en niet persé dit topic)

Als ik zou moeten kiezen tussen Amerika, China en Rusland, dan zou ik uiteraard voor Amerika kiezen.

Tuurlijk zijn zij ook geen engeltjes, maar het is naar mijn idee het beste alternatief wat er is voor ons.

Mijn excuus als dit -te- off-topic is :@
  zondag 9 maart 2014 @ 10:22:00 #294
323876 michaelmoore
pi_137537889
quote:
0s.gif Op zondag 9 maart 2014 10:21 schreef magnetronkoffie het volgende:
Trouwens, zitten hier ook USA-haters? Zelf begrijp ik namelijk niet de haat tegen de Amerikanen die soms te lezen is hier.

Als ik zou moeten kiezen tussen Amerika, China en Rusland, dan zou ik uiteraard voor Amerika kiezen.

zeker als die Poetin de nieuwe Stalin gaat worden
  zondag 9 maart 2014 @ 10:22:35 #295
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_137537901
quote:
0s.gif Op zondag 9 maart 2014 10:21 schreef magnetronkoffie het volgende:
Trouwens, zitten hier ook USA-haters? Zelf begrijp ik namelijk niet de haat tegen de Amerikanen die soms te lezen is hier. (en met "hier" bedoel ik meer fok! in het algemeen en niet persé dit topic)

Tuurlijk zijn zij ook geen engeltjes, maar het is naar mijn idee het beste alternatief wat er is voor ons.

Mijn excuus als dit -te- off-topic is :@
Laten we kiezen voor drones die alles in collateraal platbombarderen!
*O*
pi_137537981
quote:
0s.gif Op zondag 9 maart 2014 10:22 schreef BaajGuardian het volgende:

[..]

*O*
Waar zou jij voor kiezen? :P
pi_137537983
quote:
0s.gif Op zondag 9 maart 2014 10:22 schreef BaajGuardian het volgende:

[..]

*O*
:|W

Weetje als je tegen misstanden bent in de wereld, wat ik kan begrijpen. Denk dan ook eens even na over de misstanden in Rusland. Die zijn er namelijk ook genoeg. Ik snap dat het in je straatje past om de VS en het westen te demoniseren maar staar je daar niet blind op zou ik zeggen.
  zondag 9 maart 2014 @ 10:28:31 #298
323876 michaelmoore
pi_137538008
Poetin die gaat NOOIT meer weg , en dat zijn de mensen die gek worden en dan uit het lood slaan net als Stalin
  zondag 9 maart 2014 @ 10:34:15 #299
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_137538087
quote:
0s.gif Op zondag 9 maart 2014 10:27 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

Waar zou jij voor kiezen? :P
Mezelf, op een rustig strandje met een glaasje limonade en een ouderwets ontbijtcroissantje.
  zondag 9 maart 2014 @ 10:34:44 #300
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_137538100
quote:
0s.gif Op zondag 9 maart 2014 10:27 schreef Roarzcorp. het volgende:

[..]

:|W

Ik snap dat het in je straatje past om de VS en het westen te demoniserente bekritiseren maar staar je daar niet blind op zou ik zeggen.
fixed.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')