Alleen had je hem niet op een bookmark staan, dat zei je zelf.quote:Op zaterdag 8 maart 2014 21:04 schreef BaajGuardian het volgende:
Het is geen artikel maar een blog, maar ik kan het ook elders gelezen hebben fyi, ik heb wel vaker teksten die ik op een bookmark heb staan nagezocht en dan bij zoveel bronnen teruggevonden.
Doet er niet meer toe, het is niet relevant. Enige wat mij nu relevant is het waarom. Je kunt dit simpel stellen als russische propaganda wat ook wel waar kan zijn (en dat betekend niet dat het door poetin is gedaan overigens, er zijn ook wel activisten in rusland die zo nu en dan hun princiepes op zij willen zetten) maar zoals ik al aangaf moet je kijken naar wie er de meeste baat bij zouden hebben, en dan is het dat het crisis-reducerend zou werken als het waar zou zijn, niemand zou zich nog affilieren met yarosh, en dat is exact waar alle partijen beter mee af zouden zijn en heel wat druk van de pan zouden halen. Ik zei het al eerder maar het resultaat van yarosh weg zou betekenen minder dreiging van extremistisch fascistische groepen, geen dreiging dat ze de politiek in gaan. = minder vrees voor crimea.quote:Op zaterdag 8 maart 2014 21:07 schreef Pharmacist het volgende:
[..]
Alleen had je hem niet op een bookmark staan, dat zei je zelf.
Overigens kan je dan zo je bron vinden. Zelfs dit Fok-topic is door google al geindexed op die tekst.
Svoboda is niet gematigd, het is een antisemitische en fascistische partij. De partij claimt dat een Joods-Moskouse kliek Oekraïne regeert en prijst antisemieten en fascisten.quote:Op zaterdag 8 maart 2014 21:11 schreef BaajGuardian het volgende:
[..]
Doet er niet meer toe, het is niet relevant. Enige wat mij nu relevant is het waarom. Je kunt dit simpel stellen als russische propaganda wat ook wel waar kan zijn (en dat betekend niet dat het door poetin is gedaan overigens, er zijn ook wel activisten in rusland die zo nu en dan hun princiepes op zij willen zetten) maar zoals ik al aangaf moet je kijken naar wie er de meeste baat bij zouden hebben, en dan is het dat het crisis-reducerend zou werken als het waar zou zijn, niemand zou zich nog affilieren met yarosh, en dat is exact waar alle partijen beter mee af zouden zijn en heel wat druk van de pan zouden halen. Ik zei het al eerder maar het resultaat van yarosh weg zou betekenen minder dreiging van extremistisch fascistische groepen, geen dreiging dat ze de politiek in gaan. = minder vrees voor crimea.
Dan heb je Svoboda alleen nog over, die zijn relatief gematigder, hebben nogsteeds als doel om anti russische wetten in stand te houden en zijn van de ideologie van ukraine voor ukrainers en al het andere het land uit wat niet echt helpt bij de situatie van ruslands staande fasciliteiten..
Maar daar valt aan te knagen.
-
Degene die het bericht naar buiten bracht, of iig waarnaar gerefereerd wordt als, is deze https://twitter.com/KKdolgov Het originele bericht stond dus op VKontakte.
Lijkt me gewoon een simpele politici, human rights.. mischien het type femke halsema die verontwaardigd iets meteen overneemt. Lijkt me geen 'propagandeur'.
Gematigd in vergelijking met de right sector vriend, beter lezen, ik spreek in context.quote:Op zaterdag 8 maart 2014 21:19 schreef SadPanda het volgende:
[..]
Svoboda is niet gematigd, het is een antisemitische en fascistische partij. De partij claimt dat een Joods-Moskouse kliek Oekraïne regeert en prijst antisemieten en fascisten.
Dan moeten ze vertegenwoordigd worden in de politiek, niet?quote:Op zaterdag 8 maart 2014 21:21 schreef magnetronkoffie het volgende:
Wat wel een dingetje is voor Oekraine en de komende verkiezingen...nu ze een pro-Russische provincie kwijt zijn, zullen de overgebleven pro-Russische stemmers nog minder aan hun politieke trekken gaan komen, simpelweg omdat ze nu met minder zijn.
Ben benieuwd of die verkiezingen doorgaan als de kwestie Krim dan nog niet is opgelost.quote:Op zaterdag 8 maart 2014 21:21 schreef magnetronkoffie het volgende:
Wat wel een dingetje is voor Oekraine en de komende verkiezingen...nu ze een pro-Russische provincie kwijt zijn, zullen de overgebleven pro-Russische stemmers nog minder aan hun politieke trekken gaan komen, simpelweg omdat ze nu met minder zijn.
Lijkt mij het gunstigst dat de verkiezingen doorgaan als de kwestie het krim zo stabiel als nu is. En niet na een escalatie.quote:Op zaterdag 8 maart 2014 21:25 schreef SureD1 het volgende:
[..]
Ben benieuwd of die verkiezingen doorgaan als de kwestie Krim dan nog niet is opgelost.
Goed punt.quote:Op zaterdag 8 maart 2014 21:21 schreef magnetronkoffie het volgende:
10 articles a month free limit reached.. zucht javascript uitzetten of cookies clearen.quote:Op zaterdag 8 maart 2014 21:07 schreef SureD1 het volgende:
Goede samenvatting van de stand van zaken:
http://www.telegraph.co.u(...)es-new-frontier.html
http://www.traveltoukraine.org/crimea.htmquote:Discover Ukraine
Crimea is a fascinating region to explore, as well as a great place to spend a vacation.
..
Stalin, Khruschev, Brezhnev, and other powerful leaders of the former Soviet Union often visited Crimea for relaxation and vacation.
..
Simferopol is Crimea's main transportation hub. You can get to Simferopil from Kyiv by plain.
Yep.quote:Op zaterdag 8 maart 2014 21:28 schreef Pharmacist het volgende:
[..]
Goed punt.
Een afscheiding van de Krim zorg er voor dat de Russen de rest van de Ukraine al helemaal gedag kunnen zeggen, gezien jouw punt en gezien de Ukrainers er vast niet blij mee zullen zijn dat de Russen een deel van de Ukraine afscheuren. Het kan ook tot gevolg hebben dat de Oostelijke delen zich ook bij Rusland aansluiten (daar is het sowieso stiller dan ik had verwacht qua nieuws momenteel).
Aan de andere kant, zoals ik eerder al postte, denk ik niet dat de EU momenteel op Ukrainse toetreding zit te wachten. Gaan slechte tijden worden voor de Ukraine.
Wie jij of ik, javascrpit/cookies, hier linkt die link van de telegraph naar het artikel niks aan de hand...quote:Op zaterdag 8 maart 2014 21:29 schreef meth1745 het volgende:
[..]
10 articles a month free limit reached.. zucht javascript uitzetten of cookies clearen.
Beland net op de site van "U.S.-Ukraine Foundation":
[..]
http://www.traveltoukraine.org/crimea.htm
Ik zie een verzameling onbewezen danwel 'too little info' zaken, en daar op volgende insinuaties die we al gewend waren van eerdere journalistieke acrobatiek.quote:Op zaterdag 8 maart 2014 21:07 schreef SureD1 het volgende:
Goede samenvatting van de stand van zaken:
http://www.telegraph.co.u(...)es-new-frontier.html
Dan heb je nog geen tien artikels gelezen.quote:Op zaterdag 8 maart 2014 21:34 schreef SureD1 het volgende:
[..]
Wie jij of ik, javascrpit/cookies, hier linkt die link van de telegraph naar het artikel niks aan de hand...
Ok, ik ben niet zo'n nieuwsveelvraatquote:Op zaterdag 8 maart 2014 21:57 schreef meth1745 het volgende:
[..]
Dan heb je nog geen tien artikels gelezen.Wist dat NY Times het deed, en Bloomberg(?). Maar dus simpel op te lossen, cookies van de site in kwestie verwijderen (telegraph.co.uk), that's all. Of al je cookies, maar dan ben je ook gepersonaliseerde instellingen op sommige sites kwijt. En ik ben een hoarder, paar honderd pdf's per maand, maak zelfs backup van m'n history, met het idee daar ooit iets mee te doen... 3721 pages last seven days...
quote:Op zaterdag 8 maart 2014 21:58 schreef Skillsy het volgende:
Terwijl iedereen is bezig met verdeling van Ukraine : het stadion applaudisseert de Paralympische Ukrainian sporter met staande ovaties. Helaas hebben ze in het nieuws alleen maar over protest gepraat tegen Rusland, zonder complimenten aan Russische volk die daar is om aan al de Paralympische sporters wereldwijd een feest te geven die zij verdienen,
Weer een FANTASTISCHE feest door Russen voor paralympische spelers ook uit Ukraine, Amerika en Europa, ook uit Nederland.
En ze hebben al 5 medailles, niet slecht na één dagquote:Russian fans in the stands to watch the opening biathlon races were happy to yell in support for both the Russian and the Ukrainian teams.
"I worry so much for Ukraine. Yesterday when just one athlete came through the arena during the parade I cried," said Natalia Kazimirova, a Russian fan from Sochi with a Russian flag painted on her cheeks.
"I am cheering for both teams, Russia and Ukraine, politics doesn’t matter for me."
Dat moet je het NOS nieuws kijken, daar hadden ze het erover dat er heel veel hard gejuich was toen die ene sporter uit Oekraine binnenkwam.Ze zeiden ook nog dat Poetin zelfs moest lachen toen ie het zagquote:Op zaterdag 8 maart 2014 21:58 schreef Skillsy het volgende:
Terwijl iedereen is bezig met verdeling van Ukraine : het stadion applaudisseert de Paralympische Ukrainian sporter met staande ovaties. Helaas hebben ze in het nieuws alleen maar over protest gepraat tegen Rusland, zonder complimenten aan Russische volk die daar is om aan al de Paralympische sporters wereldwijd een feest te geven die zij verdienen,
Weer een FANTASTISCHE feest door Russen voor paralympische spelers ook uit Ukraine, Amerika en Europa, ook uit Nederland.
Ik keek het Russische nieuws. Maar waaom waren er geen Nederlandse ministers aanwezig? Of waren die er wel?quote:Op zaterdag 8 maart 2014 22:51 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Dat moet je het NOS nieuws kijken, daar hadden ze het erover dat er heel veel hard gejuich was toen die ene sporter uit Oekraine binnenkwam.Ze zeiden ook nog dat Poetin zelfs moest lachen toen ie het zag
omdat ze dit keer wél hebben besloten om het te boycottenquote:Op zaterdag 8 maart 2014 23:16 schreef Skillsy het volgende:
[..]
Ik keek het Russische nieuws. Maar waaom waren er geen Nederlandse ministers aanwezig? Of waren die er wel?
Omdat de nederlandse ministers niet het volk vertegenwoordigen.quote:Op zaterdag 8 maart 2014 23:16 schreef Skillsy het volgende:
[..]
Ik keek het Russische nieuws. Maar waaom waren er geen Nederlandse ministers aanwezig? Of waren die er wel?
Oekrains is een officiële taalquote:Op zaterdag 8 maart 2014 23:38 schreef arjan1112 het volgende:
Mja Wikipedia meld... dat in het rusland van de tsaren..
Kleinrussische dialect van de Russische taal"
dus oekrains is een soort limburgs ofzo ?
Wel top hoor - dat je tegen andere zegt dat ze niet zo zwart wit moeten denken. Maar zodra het om het westen gaat dan is je hele retoriek nogal plat en kort door de bocht. Over zwart wit gesproken.quote:Op zaterdag 8 maart 2014 18:36 schreef BaajGuardian het volgende:
[..]
Waarom bouwen die mongolen in amerika eigenlijk niet hun raketjes aan de westkant van hun mainland ipv in europa.
Ga lekker over de zee heen vuren als het er ooit van komt.
Dus het is een soort Afrikaans , of Vlaams zeg maar ?quote:Op zaterdag 8 maart 2014 23:41 schreef poemojn het volgende:
Genoeg voor dit soort foto's
http://www.nrc.nl/inbeeld(...)-voor-de-moedertaal/
Zelfde oorsprong, maar sinds 18e eeuw een verschillende ontwikkeling. Ongeveer 2/3e van de woorden komt overeen las ik.
quote:KanslozeKutStudent
Ik heb Duitsers het Nederlands ook wel eens als ‘lelijk Duits’ horen typeren. Het gaat hier ook niet direct om een daadwerkelijk linguïstisch verschil tussen de twee talen, maar inderdaad om de identiteit van het Oekraïense volk. Oekraïens was de taal van het verzet tegen de sovjet (en Nazi!) onderdrukking tijdens de tweede wereldoorlog en koude oorlog, en veel belangrijke Oekraïense nationalisten zijn in gevangenschap gesneuveld of moesten onderduiken. Dit volk heeft op het heden het recht niet eens om de archieven in te zien waarin de bronnen die getuigen van deze donkere geschiedenis bewaard worden en dat alleen maar omdat dit blaam kan berokkenen aan de Russen. Het gaat hier ook om een vertegenwoordiging van het volk, het moet daar uiteindelijk toch ook allemaal een democratie voorstellen? 24 procent van de Oekraïner’s spreekt Russisch als moedertaal, dat is an sich best een significant aantal, ook zitten de politieke betrekkingen met Rusland er natuurlijk dik in. Maar, je kunt je, net zoals Kees, afvragen wat er zou gebeuren als we het Nederlands als voertaal binnen ons parlement zouden inwisselen voor Duits of Engels (de Republiek der Nederlanden voerden trouwens politiek in het Frans, als ik mij niet vergis (je maintiendrai), maar toen kon je ook nog lang niet spreken van een gestandaardiseerd Nederlands). Vreemde talen spreken in buitenlandse politiek is niet meer dan noodzakelijk, maar het belang van de nationale belangen, bespreek je het best in de moedertaal.
Nee het is verstandig om je raketten over europa heen te schieten ipv over een stukje zee met de helft in afstand.quote:Op zaterdag 8 maart 2014 23:41 schreef Roarzcorp. het volgende:
[..]
Wel top hoor - dat je tegen andere zegt dat ze niet zo zwart wit moeten denken. Maar zodra het om het westen gaat dan is je hele retoriek nogal plat en kort door de bocht. Over zwart wit gesproken.
Dit ging niet over de inhoudelijke zinloosheid van je post maar de manier waarop je zaken brengt en het feit dat je mensen meent aan te kunnen spreken op dingen waar je zelf in ieder geval niet vies van bent. Polariseren en zwart wit denken.quote:Op zaterdag 8 maart 2014 23:45 schreef BaajGuardian het volgende:
[..]
Nee het is verstandig om je raketten over europa heen te schieten ipv over een stukje zee met de helft in afstand.
Als ik meedeed aan de olympische spelen voor niet zwart wit denken was ik nu ook toegejuigt.quote:Op zaterdag 8 maart 2014 23:47 schreef Roarzcorp. het volgende:
[..]
Dit ging niet over de inhoudelijke zinloosheid van je post maar de manier waarop je zaken brengt en het feit dat je mensen meent aan te kunnen spreken op dingen waar je zelf in ieder geval niet vies van bent. Polariseren en zwart wit denken.
Self-proclaimed hero alert.quote:Op zaterdag 8 maart 2014 23:49 schreef BaajGuardian het volgende:
[..]
Als ik meedeed aan de olympische spelen voor niet zwart wit denken was ik nu ook toegejuigt.
voor taalkennis zeker nietquote:Op zaterdag 8 maart 2014 23:49 schreef BaajGuardian het volgende:
[..]
Als ik meedeed aan de olympische spelen voor niet zwart wit denken was ik nu ook toegejuigt.
Of dat hij van zichzelf denkt dat ie onpartijdig isquote:Op zaterdag 8 maart 2014 23:54 schreef Roarzcorp. het volgende:
[..]
Het is al triest genoeg dat hij zichzelf vergelijkt met een echte activist.
Je hoeft niet keer op keer te bewijzen dat realisme niet aan jou beteed isquote:Op zaterdag 8 maart 2014 23:49 schreef BaajGuardian het volgende:
[..]
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |