abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_137522858
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 maart 2014 20:06 schreef BaajGuardian het volgende:

[..]

Je kunt niet naar charkov donetsk of kiev, hij wil niet oekraine invaden. Dat zou een invasie zijn.
Ik geloof daar niet meer in, waarom heeft Putin zoveel troepen nodig op de Krim om de 'orde' te bewaken?

Ze schieten ondertussen ook al op Oekraïne verkenningsvliegtuigen, waarom zouden ze dat doen als ze verder niets te verbergen hebben? De acties van de Russen staan haaks op de onzin die ze uitkramen, 'we willen de-escaleren', ja dat zien we, met een mijnenveld de-escaleer je dingen...
pi_137523106
quote:
2s.gif Op zaterdag 8 maart 2014 20:02 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]

Nee, maar dat boeit toch niet? Het hele argument wat je telkens hoort is 'russen beschermen tegen extreemrechtse stromingen'.
De ontwikkelingen waren dan ook niet echt in hun (Russen op de Krim) voordeel: Een populaire opstand door voornamelijk West Oekraine, verdrijven van de president die verkozen was dankzij Oost-Oekrainse kiezers, een nieuwe regering die op de eerste dag de taalwetten van 2012 (die de Russen meer rechten gaven) afschaft, indienen van een voorstel om Russisch als officiele taal af te schaffen, en pleidooi en voorstellen om Russische media te verbieden omdat Rusland de Krim zou bestoken met propaganda. Dat wekt niet de indruk van een regering die heel het land vertegenwoordigd.
Dus greep Rusland z'n kans.
Jammer eigenlijk, ik was wel benieuwd hoe het zou evolueren zonder Ruslands inmening, of het Oosten in opstand zou gekomen zijn... Misschien hadden we terrorisme en burgeroorlog gekregen?
  zaterdag 8 maart 2014 @ 20:21:42 #178
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_137523405
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 maart 2014 20:08 schreef SureD1 het volgende:

[..]

Heb je gechecked bij welk land de Krim hoort? Q.E.D.
Heb jij gechecked dat in de eerste plaats de russen nooit een invasie hebben gepleegt maar daar gewoonweg AL TERPLAATSE WAREN.
Vraag yvonne maar hoe tof ik ben, die gaf mij er ooit een tagje voor.
pi_137523441
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 maart 2014 19:48 schreef BaajGuardian het volgende:

[..]

Er zijn in kiev russen aangevallen, en er zijn groepen die zich klaarmaken samen met alqaeda gelieerden. (yarosh + umarov)
volgens de wikipedialink die je zelf gaf is een van die twee dood, ik dacht umarov.
Reportedly killed. Ze verwijzen hiernaar http://www.cbsnews.com/ne(...)s-reportedly-killed/
pi_137523472
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 maart 2014 20:10 schreef Nintex het volgende:

[..]

Ik geloof daar niet meer in, waarom heeft Putin zoveel troepen nodig op de Krim om de 'orde' te bewaken?

Ze schieten ondertussen ook al op Oekraïne verkenningsvliegtuigen, waarom zouden ze dat doen als ze verder niets te verbergen hebben? De acties van de Russen staan haaks op de onzin die ze uitkramen, 'we willen de-escaleren', ja dat zien we, met een mijnenveld de-escaleer je dingen...
Orde bewaren? Ze willen een de-facto onafhankelijke Krim creëren. Kiev heeft voor het Westen gekozen, Rusland weet dat de nieuwe regering nooit een vriend van Rusland zal zijn, dus nemen ze militair wat ze politiek niet konden krijgen. Gedaan met heronderhandelen over de haven etc. Nu doen ze wat ze willen, en ze versterken de krim om iedereen te overtuigen dat militair ingrijpen zinloos zou zijn.
  zaterdag 8 maart 2014 @ 20:22:56 #181
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_137523473
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 maart 2014 20:10 schreef Nintex het volgende:

[..]

wie is ze, hoevaak moet hier herhaald worden dat er meerdere groepen van het krim aanwezig zijn, zelfdefensie troepen waaronder facties van de berkut, kozakken en nog lokalen.
  zaterdag 8 maart 2014 @ 20:24:30 #182
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_137523559
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 maart 2014 20:22 schreef poemojn het volgende:

[..]

volgens de wikipedialink die je zelf gaf is een van die twee dood, ik dacht umarov.
de wiki?
http://en.wikipedia.org/wiki/Dokka_Umarov

Of waarin het ging over dat yarosh met dokka in contact stond? Dat was toch geen link?
quote:
This is a good evidence of who is considered an opposition and a political force by Europe and the US, Kadyrov said. Yarosh is openly calling for terrorism and nevertheless he is supported by countries that are allegedly against terrorism. The US has recognized Umarov to be one of the main terrorists of today but Yarosh is a good guy for them, Kadyrov said.

The Chechen president also pointed out that he has personally talked with the leaders of Crimean Tatars and they do not intend to fight against Russia, however hard Ukrainian nationalists tried to set them against Russia.

Ramzan Kadyrov said that Dmitry Yarosh will follow Doku Umarov to the place from where no one has returned yet.

Leader of the Right Sector Dmitry Yarosh appealed to Doku Umarov for assistance on Saturday and urged Caucasian gangsters to step up their struggle against Russia.

Ukraines appeal to terrorist Umarov puts Right Sector on par with intl terrorism Yevkurov

President Yunus-bek Yevkurov of Ingushetia said that with his appeal to the leader of gangsters in the North Caucasus Doku Umarov, the leader of the Right Sector in Ukraine Dmitry Yarosh has confirmed that those who had been gangsters in the North Caucasus were also in Independence Square in Kiev. That appeal puts the Right Sector on a par with international terrorist organisations, he pointed out. He said that he was interested in the Wests response to this appeal because the West supported the new power in Ukraine.

Yevkurov said that this appeal contains no news for the residents of the North Caucasus and the Republic of Ingushetia. He said that people will keep working as usual, solve economic and social problems and carry out an active struggle against crime.

Russia expects West reaction to Ukranian nationalists call for help from terrorists

Moscow expects the Wests reaction to the call of the head of the ultranationalist Ukrainian organization The Right sector and one of the Maidan leaders Dmitry Yarosh, to the leader of Chechen terrorists Doku Umarov, reported the Russian Foreign Ministry commissioner on human rights Konstantin Dolgov .

A Ukrainian Neo-fascist Yarosh called for Umarovs help. Is the West relying on such democrats? Will the local reaction follow? Russian diplomat wrote in his Twitter.
Hier had ik geen link bij, vergeten te bookmarken.
pi_137523678
Ja de wiki, ik heb mijn post net aangepast.
Reportedly killed, ze verwijzen hiernaar http://www.cbsnews.com/ne(...)s-reportedly-killed/

Dat lijkt ook te kloppen met je andere quote
"Ramzan Kadyrov said that Dmitry Yarosh will follow Doku Umarov to the place from where no one has returned yet."
  zaterdag 8 maart 2014 @ 20:27:17 #184
192592 SureD1
------------------------------
pi_137523704
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 maart 2014 20:21 schreef BaajGuardian het volgende:

[..]

Heb jij gechecked dat in de eerste plaats de russen nooit een invasie hebben gepleegt maar daar gewoonweg AL TERPLAATSE WAREN.
Krijgen we dat weer... De 76e garde luchtlandingsbrigade was daar niet, die is vorige week binnen getrokken, en as we speak trekken er meer Russen de Krim binnen, en of dat een invasie is. Ukraïne verdedigt zich niet omdat de zaak alleen maar verder zou escaleren, en daar zijn ze voor te prijzen, zo een zelfbeheersing...
pi_137523728
quote:
KIEV -
Een patrouillevliegtuig van de Oekraïense grenswacht is zaterdag beschoten toen het nabij de grens met de Krim vloog. In het vliegtuig zaten drie bemanningsleden. Niemand is gewond geraakt, liet een woordvoerder weten.

Het vliegtuig vloog op ongeveer 1000 meter afstand van de grens met de Krim, een autonome republiek in het oosten van Oekraïne. Het is nog niet duidelijk wie er schoot.
Russische militairen hebben op het schiereiland strategische plekken ingenomen, waaronder de grens. Zaterdag werd daar een groep militaire waarnemers van de Organisatie voor Veiligheid en Samenwerking in Europa toegang tot de Krim ontzegd. Ze werden onthaald met waarschuwingsschoten.
Op foto's van de Russische activistische krant Novaja Gazeta is te zien dat er een tentenkamp is gebouwd aan de grens. Ook is op foto's een demarcatielijn te zien dat lijkt op een mijnenveld.
  zaterdag 8 maart 2014 @ 20:27:43 #186
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_137523734
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 maart 2014 20:26 schreef poemojn het volgende:
Ja de wiki, ik heb mijn post net aangepast.
Reportedly killed, ze verwijzen hiernaar http://www.cbsnews.com/ne(...)s-reportedly-killed/
Bizar, even induiken.

Dit staat er ook:
"Chechen leader Ramzan Kadyrov said on his Instagram that Doku Umarov, who urged his fighters to strike the Games, had died -- a claim he has made repeatedly in the past. "

Niet persé serieus te nemen dus.
pi_137523831
Het klopt ook met je andere post "Ramzan Kadyrov said that Dmitry Yarosh will follow Doku Umarov to the place from where no one has returned yet."
  zaterdag 8 maart 2014 @ 20:31:26 #188
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_137523907
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 maart 2014 20:29 schreef poemojn het volgende:
Het klopt ook met je andere post "Ramzan Kadyrov said that Dmitry Yarosh will follow Doku Umarov to the place from where no one has returned yet."
Soms kan ik mezelf wel voor mn kop slaan als ik een bookmark mis ;l
Ik moet dit ff goed uitzoeken.
pi_137523947
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 maart 2014 20:24 schreef BaajGuardian het volgende:
Hier had ik geen link bij, vergeten te bookmarken.
Voice of Russia.

https://www.google.co.uk/(...)AbU4DRJ42BhAfV9oHoAw

Gewoon een deel van de tekst, tussen haakjes, googlen :).
pi_137524307
Volgens daily mail ook bevestigd door een islamic sharia judge http://www.dailymail.co.u(...)-special-forces.html
pi_137524567
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 maart 2014 20:42 schreef poemojn het volgende:
Volgens daily mail ook bevestigd door een islamic sharia judge http://www.dailymail.co.u(...)-special-forces.html
Dat is totaal ander nieuws. Het Voice of Russia artikel claimt dat Ukraine en het Westen de Moslims in de Krim en Tsjetjenie tegen de Russen willen opzetten, maar dat de Moslims de Russen niet gaan aanvallen. Jouw artikel gaat over de dood van de leider vd terroristen in Tsjetjenie.

Jouw artikel dateert sowieso van voor de problemen op de Krim.
  zaterdag 8 maart 2014 @ 20:49:54 #192
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_137524592
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 maart 2014 20:42 schreef poemojn het volgende:
Wacht eens even ik begin het nu in licht te zien..

Wat als svoboda en de vs het eens zijn over yarosh, de vs was niet blij met hem, svoboda vind hun provocateurs en extremisten (en dat zegt wat als je zelf fascistisch gedachtegoed hebt)..

Mischien wilden ze er zo van afkomen, door te veinzen dat yarosh contact zocht met umarov, een alqaeda gelieerde.

Volgens (en ik houd wikipedia helemaal niet in een hoog vaandel maar het is toch frappant) wiki was het bericht op Vkontakte geplaatst en heeft yarosh gezegd dat het 'fake' was.

Het bericht dat geplaatst was: "Ukrainian nation and nations of [Northern] Caucasus region have been united by mutual bloodshed. Many Ukrainians supported a freedom fight of Chechen and other Caucasian nations with guns in their hands. Now is the time to support Ukraine!
As the leader of the "Right Sector", I beg you to intensify your fight. Russia is not as strong as it seems. You have a unique chance to win. Take it!"[5]"

Verder:
On March 2, 2014, Right Sector's spokesman Art Skoropadskyi denied the information on the VKontakte page with Yarosh's alleged appeal to Umarov as a fake.

According to the spokesman, this alleged appeal to Umarov appeared after the Right Sector’s webpage in VKontakte and one of its administrator’s accounts were broken into. [6] The social network page, on which the appeal of Yarosh to Umarov was posted, is now blocked by the VKontakte network at the request of the Attorney General of Russia. VKontakte is majority-owned (as of January 2014) by the Russian oligarch Alisher Usmanov, with close ties to the Kremlin. [7]

Yarosh calls for a ban on a Party of Regions of Ukraine, as well as on a Communist Party of Ukraine.[3] He considers Russia as a main adversary of Ukraine, although he also has little patience for Western influence on Ukraine.[2]

In a poll conducted by the "Socis" research center from February 25 to March 4, 2014, Yarosh's possible candidacy in the upcoming presidential elections (planned for May 25, 2014) received the support of 1.6% of the people who were surveyed.[8]

-van yarosh wiki.

Dat krijg je dus in een verhitte discussie waar je zo veel mogelijk informatie probeert te filteren, ik zou beter moeten weten door mijn ervaring, dit had me eerder moeten opvallen..

Ik heb ooit eens laat ik zeggen een interresant persoon gesproken en die kwam met de vrij simpele maar opleggende gezegde "if you're not part of the solution you are part of the problem"
Zo denken die westerse eh, machtigen dus.

Yarosh zou dit probleem laten escaleren, geen enkele wereldmacht wil dat, niet op andere condities dan hun eigen.
pi_137524677
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 maart 2014 20:49 schreef Pharmacist het volgende:

[..]

Dat is totaal ander nieuws. Het Voice of Russia artikel claimt dat Ukraine en het Westen de Moslims in de Krim en Tsjetjenie tegen de Russen willen opzetten, maar dat de Moslims de Russen niet gaan aanvallen. Jouw artikel gaat over de dood van de leider vd terroristen in Tsjetjenie.

Jouw artikel dateert sowieso van voor de problemen op de Krim.
we hadden het ook over de dood van die man. Als hij dood is kan kiev zijn hulp niet inroepen.
Het kan idd wel als propaganda gebruikt worden, zoals bg nu zegt.
  zaterdag 8 maart 2014 @ 20:54:06 #194
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_137524723
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 maart 2014 20:52 schreef poemojn het volgende:

[..]

we hadden het ook over de dood van die man. Als hij dood is kan kiev zijn hulp niet inroepen.
Het kan idd wel als propaganda gebruikt worden, zoals bg nu zegt.
Ik denk het wel ja, het maakt yarosh niet minder grimmer dat het niet waar zou zijn maar het lijkt er wel op dat hij helemaal niet met umarov in zee kan zijn.. als dat eerdere bericht dus waar is he.. dat umarov dood is.

Anders kan het net zo goed zijn dat yarosh gewoon liegt over het bericht en dat hij het wel heeft neergezet.
pi_137524728
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 maart 2014 20:27 schreef SureD1 het volgende:

[..]

Krijgen we dat weer... De 76e garde luchtlandingsbrigade was daar niet, die is vorige week binnen getrokken, en as we speak trekken er meer Russen de Krim binnen, en of dat een invasie is. Ukraïne verdedigt zich niet omdat de zaak alleen maar verder zou escaleren, en daar zijn ze voor te prijzen, zo een zelfbeheersing...
Een beetje te veel eer. Zoveel zelfbeheersing legden ze niet aan de dag toen ze in hun overwinningsroes begonnen met rechten van de Russisch sprekende bevolking af te nemen. Van revanchisme gesproken. Al de ex-sovjet staten zitten vol haat tegenover de russen, misschien deels gerechtvaardigd, maar zelf zijn ze ook niet onschuldig, de Sovjet-Unie had meerdere leden, en aan het hoofd stond ook niet altijd een Rus, Stalin was een Georgiër, Leonid Brezhnev kwam uit Oekraine, Khrushchev was van gemengde Russisch-Oekrainse afkomst.
Wat betreft de twee korte intermezzo's: Chernenko had een Russische moeder en Oekrainse vader, Andropov's vader was Kozak, z'n moeder geadopteerd door een horlogemaker van Finse afkomst. Maar goed, die hielden het geen twee jaar vol...
pi_137524821
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 maart 2014 20:54 schreef BaajGuardian het volgende:

[..]

Ik denk het wel ja, het maakt yarosh niet minder grimmer dat het niet waar zou zijn maar het lijkt er wel op dat hij helemaal niet met umarov in zee kan zijn.. als dat eerdere bericht dus waar is he.. dat umarov dood is.

Anders kan het net zo goed zijn dat yarosh gewoon liegt over het bericht en dat hij het wel heeft neergezet.
alleen is je bron niet svoboda maar voice of russia, en lijkt het dus gewoon russische propaganda/zwartmakerij te zijn.
  zaterdag 8 maart 2014 @ 20:58:25 #197
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_137524882
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 maart 2014 20:56 schreef poemojn het volgende:

[..]

alleen is je bron niet svoboda maar voice of russia, en lijkt het dus gewoon russische propaganda te zijn.
Ik had het niet van voice of russia, ik had er ook plaatjes bij dat weet ik nog.
Heb de bookmark alleen niet meer.

Verder zou wat je zegt kunnen maar het hoeft niet, het kan ook gewoon dezelfde reden zijn dat ik het deelde, niet 100% waterdicht gechecked. Hoe moet je zoiets uberhaupt weten, tenzij iemand als jij bijv. je er op wijst.

(het is geen officieel nieuwsbericht he, tis maar een blog)
Het gaat mij meer om het doel erachter, ik kijk naar wie er baat bij heeft zou het zo zijn.

Ik zou zeggen alle partijen, want men kan dan een relevant punt van kritiek danwel escalatie elimineren, rusland minder reden om het krim te beschermen zou yarosh weg zijn, svoboda meer kans op macht in kiev. Vooral gezien de plannen van de rechtse sector om de politiek in te gaan.
  zaterdag 8 maart 2014 @ 21:00:35 #198
192592 SureD1
------------------------------
pi_137524950
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 maart 2014 20:54 schreef meth1745 het volgende:

[..]

Een beetje te veel eer. Zoveel zelfbeheersing legden ze niet aan de dag toen ze in hun overwinningsroes begonnen met rechten van de Russisch sprekende bevolking af te nemen. Van revanchisme gesproken. Al de ex-sovjet staten zitten vol haat tegenover de russen, misschien deels gerechtvaardigd, maar zelf zijn ze ook niet onschuldig, de Sovjet-Unie had meerdere leden, en aan het hoofd stond ook niet altijd een Rus, Stalin was een Georgiër, Leonid Brezhnev kwam uit Oekraine, Khrushchev was van gemengde Russisch-Oekrainse afkomst.
Wat betreft de twee korte intermezzo's: Chernenko had een Russische moeder en Oekrainse vader, Andropov's vader was Kozak, z'n moeder geadopteerd door een horlogemaker van Finse afkomst. Maar goed, die hielden het geen twee jaar vol...
Waar...wellicht vertelt iemand hun dat ze zich nu in moeten houden... Voor zover ik heb begrepen zijn die anti-russische maatregelen (die taalwet bijvoorbeeld) al vrij snel weer ongedaan gemaakt. Bijltjesdagen zijn over het algemeen geen goed idee...
pi_137525055
Overigens

Ukrainian Right Sector denies appealing to extremist Doku Umarov amid public outrage

En Baaj, jouw artikel komt wel degelijk van Voice of Russia. Letterlijk, zelfs de alinea's zijn hetzelfde.
http://voiceofrussia.com/(...)echen-Republic-1909/
  zaterdag 8 maart 2014 @ 21:04:11 #200
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_137525098
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 maart 2014 21:03 schreef Pharmacist het volgende:
Overigens

Ukrainian Right Sector denies appealing to extremist Doku Umarov amid public outrage

En Baaj, jouw artikel komt wel degelijk van Voice of Russia. Letterlijk, zelfs de alinea's zijn hetzelfde.
http://voiceofrussia.com/(...)echen-Republic-1909/
Het is geen artikel maar een blog, maar ik kan het ook elders gelezen hebben fyi, ik heb wel vaker teksten die ik op een bookmark heb staan nagezocht en dan bij zoveel bronnen teruggevonden.
Dit keer helaas niet omdat ik dacht iets groots te hebben gevonden en heb enkel de wiki van umarov gechecked, en wat bronnen nagezocht, maar niet is me opgevallen dat umarov al dood zou zijn. Nog heb ik in de wiki van Yarosh gelezen dat het bericht (op vk) door hem als nep bestempeld was.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')