abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_137492258

quote:
Tijdlijn van de ontwikkelingen in Oekraïne

- 21 november 2013
President Viktor Janoekovitsj maakt bekend dat de regering niet van plan is een samenwerkingsverdrag met de Europese Unie te tekenen, maar in plaats daarvan de banden met buurland Rusland wil aanhalen. Betogers gaan de straat op.

- 30 november
Beelden van betogers die tot bloedens toe zijn geslagen door agenten met gummiknuppels duiken overal op. Steeds meer mensen sluiten zich aan bij de betogers.

- 1 december
Een demonstratie op het Onafhankelijkheidsplein in Kiev trekt driehonderdduizend betogers. Het is de grootste demonstratie sinds de Oranjerevolutie in 2004. Activisten bezetten het gemeentehuis van de hoofdstad.

- 17 december
De Russische president Vladimir Poetin maakt bekend dat Moskou voor 15 miljard aan Oekraïense staatsobligaties koopt en de gasprijs verlaagt.

- Eind december
De protesten in Kiev blijven tienduizenden mensen trekken, maar de opkomst is een stuk lager dan begin december, toen honderdduizenden mensen zich aansloten bij de protestbeweging.

- 22 januari 2014
Drie betogers komen tijdens vechtpartijen met de politie om het leven. Demonstranten richtten barricades op.

- 28 januari
De Oekraïense premier Mykola Azarov maakt het aftreden van de regering bekend. Het besluit is bedoeld als een concessie aan de protestbeweging. Strenge wetten die de protestbeweging moest beperken in haar bewegingsvrijheid worden herroepen.

- 16 februari
Oppositieleden en demonstranten maken een einde aan de bezetting van het gemeentehuis in Kiev in ruil voor de vrijlating van alle 234 betogers die waren opgepakt en vastgezet.

- 18 februari
Betogers vallen linies van de politie aan en stichten brand bij het parlementsgebouw, nadat een grondwetshervorming die de macht van de president moet inperken, was blijven steken in het parlement. De oproerpolitie reageert met geweld in een poging de betogers te verdrijven van het Onafhankelijkheidsplein. Zeker 26 mensen komen om het leven en honderden raken gewond.

- 20 februari
Enkele uren na de afkondiging van een wapenstilstand breekt opnieuw geweld uit. Scherpschutters van de regering nemen betogers vanaf daken onder vuur. Van de 82 slachtoffers die in totaal omkomen vallen de meesten op deze dag.

- 21 februari
Protestleiders en president Janoekovitsj komen na bemiddeling van de Europese Unie overeen een nieuwe regering te vormen en vervroegde verkiezingen te houden. Het parlement perkt de rechten van de president in en zijn politieke rivaal, Joelia Timosjenko, wordt vrijgelaten uit de gevangenis. Ondanks de overeenkomst blijven de betogers op het Onafhankelijkheidsplein. Janoekovitsj ontvlucht Kiev.

- 22 februari
Het parlement stemt in met de afzetting van Janoekovitsj en besluit tot nieuwe verkiezingen. Timosjenko komt vrij en spreekt tienduizenden mensen op het Onafhankelijkheidsplein toe.

- 23 februari
Het parlement van Oekraïne draagt de bevoegdheden van de president over aan voorzitter van het parlement Oleksandr Toertsjinov, een bondgenoot van Timosjenko. De nieuwe autoriteiten vragen het Westen om leningen om een naderend bankroet te voorkomen. Pro-Russische betogers op de Krim gaan de straat op om te protesteren tegen de nieuwe regering. De Krim is een schiereiland in Oekraïne met een autonome status, waar de Russische Zwarte Zeevloot is gelegerd.

- 24 februari
De interim-regering in Kiev vaardigt een arrestatiebevel uit tegen Janoekovitsj. De Russische premier Dmitri Medvedev schildert de nieuwe leiders van het land af als mensen in bivakmutsen met kalasjnikovs.

- 26 februari
Leiders van de Oekraïense protestbeweging stellen voor om Arsenij Jatsenjoek aan te wijzen als premier. In Moskou geeft president Vladimir Poetin het leger opdracht tot paraatheidsoefeningen bij de grens met Oekraïne.

- 27 februari
Gemaskerde en gewapende lieden bezetten overheidsgebouwen op de Krim. De Oekraïense regering belooft met steun van het Westen een opsplitsing van Oekraïne te voorkomen. Janoekovitsj wijkt uit naar Rusland.

- 28 februari
Volgens de Oekraïense regering hebben Russische militairen positie gekozen op strategische plekken op de Krim. Het Oekraïense parlement neemt een resolutie aan waarin van Rusland wordt geëist dat maatregelen die in strijd zijn met de soevereiniteit en territoriale integriteit van Oekraïne worden teruggedraaid. Toertsjinov maakt bekend dat hij het leger in opperste staat van paraatheid heeft gebracht vanwege de mogelijke agressie.

- 1 maart
Russische militairen nemen de Krim over zonder een schot te lossen. Poetin krijgt van de Federatieraad toestemming om het leger in te zetten in Oekraïne. De regering in Kiev en haar westerse bondgenoten staan machteloos. De Amerikaanse president Barack Obama belt Poetin en eist dat hij zijn militairen terugtrekt.

- 2 maart
Oekraïne roept de hulp van de internationale gemeenschap in uit vrees voor een Russische invasie. Aanhangers van de regering en haar tegenstanders gaan in diverse steden in Oekraïne en in Moskou de straat op. Volgens de Verenigde Staten heeft Rusland meer dan zesduizend militairen naar de Krim gestuurd. De G7, de groep zeven rijkste landen op aarde, schorten voorbereidende gesprekken voor een G8-top in Rusland op.

- 3 maart
Pro-Russische militairen bezetten een veerbootterminal in Kersj, in het oosten van de Krim. De vrees dat Rusland voorbereidingen treft om meer militairen naar de Krim te sturen neemt toe.
Live blog van FOK! met links naar vorige dagen
Live blog van het NRC
Live blog van RT
pi_137492294
18.43 uur - Kremlin hoopt op voorkomen nieuwe koude oorlog
Ondanks 'grote verschillen van mening' met het Westen over Oekraïne hoopt Moskou toch tot overeenstemming te komen met Europa en de VS en een nieuwe Koude Oorlog te voorkomen. Dat zei een woordvoerder van de Russische president Poetin.

'We hopen het op sommige punten toch nog eens te worden. Goddank hebben onze partners (het Weten, red.) de dialoog nog niet verworpen', zei woordvoerder Dmitri Peskov tegen staatsmedium RIA. 'Ik geloof dat een nieuwe Koude Oorlog nog niet is begonnen en ik zou graag geloven dat die er ook niet komt.'
  vrijdag 7 maart 2014 @ 19:00:52 #3
312994 deelnemer
ff meedenken
pi_137492295
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 maart 2014 18:57 schreef Pocher-a-gogo het volgende:

[..]

de toekomst ligt eerder bij de hyper-democratie. iedereen online. iedereen stemmen. elke dag referendum. en dan gebeurt er geen zak.
De superstaat krijgt een geweldsmonopolie (het leger) en vormt de top in de hierarchie van beslissingsbevoegdheden. Al die regio's hebben onvoldoende met elkaar gemeen waardoor een democratie niet functioneert. Dat leidt tot een dictatuur.
The view from nowhere.
  vrijdag 7 maart 2014 @ 19:02:19 #4
420675 Pocher-a-gogo
uitzingen t/m 1-1-15
pi_137492344
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 maart 2014 19:00 schreef deelnemer het volgende:

[..]

De superstaat krijgt een geweldsmonopolie (het leger) en vormt de top in de hierarchie van beslissingsbevoegdheden. Al die regio's hebben onvoldoende met elkaar gemeen waardoor een democratie niet functioneert. Dat leidt tot een dictatuur.
vanuit het heden bekeken wel. maar Nederland voelt zich eigenlijk pas een jaar of 200 één natie. dus wie weet. over 1000 jaar.
I don't trust anything that bleeds for 4 days and doesn't die
pi_137492411
4 dagen en nog niks... Het begint zo saai te worden ;(
  vrijdag 7 maart 2014 @ 19:04:47 #6
361691 DeJori
Zorgt hier voor de veiligheid
pi_137492438
-

[ Bericht 100% gewijzigd door sp3c op 07-03-2014 19:09:06 (troll) ]
Ik ben DeJori en ik wil aangesproken worden als DeJori. Ik heb handboeien en ik heb pepperspray. Ik los dat hier op op mijn manier. Aight?
  vrijdag 7 maart 2014 @ 19:04:54 #7
312994 deelnemer
ff meedenken
pi_137492442
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 maart 2014 19:02 schreef Pocher-a-gogo het volgende:

[..]

vanuit het heden bekeken wel. maar Nederland voelt zich eigenlijk pas een jaar of 200 één natie. dus wie weet. over 1000 jaar.
De wereld wordt geen eenheidscultuur, maar creeert voortdurend nieuwe diversiteit.

[ Bericht 0% gewijzigd door deelnemer op 07-03-2014 19:13:00 ]
The view from nowhere.
  Moderator vrijdag 7 maart 2014 @ 19:08:22 #8
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_137492552
kap ff met die onzin }:|
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  vrijdag 7 maart 2014 @ 19:09:04 #9
420675 Pocher-a-gogo
uitzingen t/m 1-1-15
pi_137492571
opgelet:

Twan Huys kondigt interview aan in Nieuwsuur met een Amerikaanse autoriteit op Russich gebied.

ik kan niet wachten.
I don't trust anything that bleeds for 4 days and doesn't die
  vrijdag 7 maart 2014 @ 19:11:51 #10
192592 SureD1
------------------------------
pi_137492652
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 maart 2014 19:04 schreef deelnemer het volgende:

[..]

De wereld wordt geen eenheidscultuur wordt, maar creeert voortdurend nieuwe diversiteit.
Een eenheidscultuur is ondenkbaar, en in mijn ogen onwenselijk, diversiteit is hoogst noodzakelijk, maar in een ideale wereld onder structuren die burgerrechten, mensenrechten, vrede, veiligheid en welvaart garanderen.

En nu terug on-topic: zinnige duiding van Twan Huys in DWDD...met een parallel die we hier nog niet gezien hebben, de zogenaamde humanitaire interventie van Reagan in Grenada...
  vrijdag 7 maart 2014 @ 19:13:10 #11
361691 DeJori
pi_137492699
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 maart 2014 19:11 schreef SureD1 het volgende:

[..]

Een eenheidscultuur is ondenkbaar, en in mijn ogen onwenselijk, diversiteit is hoogst noodzakelijk, maar in een ideale wereld onder structuren die burgerrechten, mensenrechten, vrede, veiligheid en welvaart garanderen.

En nu terug on-topic: zinnige duiding van Twan Huys in DWDD...met een parallel die we hier nog niet gezien hebben, de zogenaamde humanitaire interventie van Reagan in Grenada...
Ik weet zo ff niet wie ik de credits moet geven, maar die is wel langsgekomen hoor ^O^
Ik ben DeJori en ik wil aangesproken worden als DeJori. Ik heb handboeien en ik heb pepperspray. Ik los dat hier op op mijn manier. Aight?
  vrijdag 7 maart 2014 @ 19:16:39 #12
181126 MouzurX
Misschien?
pi_137492808
Waar zijn al die trollen ineens vandaan gekomen? Waren er een week geleden toch echt nog niet.
When I get sad, I stop being sad and just be awesome instead.
  vrijdag 7 maart 2014 @ 19:16:44 #13
192592 SureD1
pi_137492811
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 maart 2014 19:13 schreef DeJori het volgende:

[..]

Ik weet zo ff niet wie ik de credits moet geven, maar die is wel langsgekomen hoor ^O^
Oh gemist dan...had ik wat zinloze feiten kunnen spuien... Eerste inzet van de kevlar helm en de F-117a stealth fighter door de US.. Edit: gefactchecked... Klopt niet, was Panama in 1989... Grenada was in 83 was wat vroeg voor de f-117; de Interventie van de VS in Panama mag ook in het rijtje parallellen.

[ Bericht 5% gewijzigd door SureD1 op 07-03-2014 19:44:03 ]
pi_137492889
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 maart 2014 19:11 schreef SureD1 het volgende:

[..]

Persoonlijk vind ik al die parallellen nogal misgaan op het feit dat de betreffende landen niet zijn toegeëigend.
Question authorities, fuck religion, educate yourself, Viva el individualismo!
There's only one way of life, and that's your own!
pi_137493028
Die credits gaan eigenlijk naar http://www.orlytaitzesq.com/?p=447727
waar ik het het eerst las, maar Huffington post leek me iets respectabeler :')
http://www.huffingtonpost(...)-1983_b_4897596.html
  vrijdag 7 maart 2014 @ 19:24:17 #16
192592 SureD1
pi_137493072
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 maart 2014 19:19 schreef truthortruth het volgende:

[..]

Persoonlijk vind ik al die parallellen nogal misgaan op het feit dat de betreffende landen niet zijn toegeëigend.
Dat soort situaties zijn nooit helemaal vergelijkbaar...je zoekt naar herkenning, niet naar identieke situaties
pi_137493164
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 maart 2014 19:24 schreef SureD1 het volgende:
[..]
Dat soort situaties zijn nooit helemaal vergelijkbaar...je zoekt naar herkenning, niet naar identieke situaties
Dat klopt maar ik vind het nogal een essentieel verschil.
Question authorities, fuck religion, educate yourself, Viva el individualismo!
There's only one way of life, and that's your own!
pi_137493355
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 maart 2014 19:19 schreef truthortruth het volgende:

[..]

Mwa, bescherming van landgenoten als excuus voor militair ingrijpen, gevolgd door regime change... Het nieuwe regime neemt daarna de door VS of Rusland gewenste beslissingen, maakt weinig uit welke beslissingen dat precies zijn.

Dat is ook het verschil met Hitler, voor hem was verenigen van alle etnische Duitsers het doel, dat is niet waar Putin naar streeft.
pi_137493412
quote:
19.28 uur - 'Russische atleten openen met Goodbye America'
Het Russische Olympisch equipe kwam het Olympisch stadion in Sotsji binnen onder begeleiding van een remix van 'Goodbye America', twittert @Euromaidan. Een hint richting Obama?
pi_137494448
Polen voelt dreiging door situatie Oekraïne

Polen voelt zich bedreigd. In het land heerst het gevoel dat Rusland een groeiend gevaar isen dat na de troepenmacht op de Krim het ook verder kan gaan. Voor het eerst sinds het einde van de Koude Oorlog komt, zo voelen de Polen het, de vrede in Europa in gevaar.

Volgende stap?

In Polen volgt iedereen de situatie in Oekraïne op de voet. De crisis in het buurland is al wekenlang groot nieuws op alle zenders en in alle kranten. Want nu de Krim zich wil aansluiten bij Rusland zou Polen zelf zomaar het volgende land kunnen zijn dat zich aan de macht van Poetin moet onderwerpen.

Lobby

Poolse regeringstoestellen vliegen overuren om de situatie in Oekraïne overal op de agenda te houden. Doel is om de ernst van de situatie te laten zien en rust en stabiliteit in de regio te krijgen. Zo was gisteren de Poolse president Komorowski bij zijn Turkse collega op bezoek. Na afloop van het gesprek kwam de Turkse president Gül met een verklaring waarin hij benadrukte dat er rust moet komen in Oekraïne om een tweede Koude Oorlog te voorkomen. Ondertussen bezoekt de premier van Polen zijn collega's in Frankrijk en Duitsland om met hen naar een oplossing voor de kwestie te zoeken.

Leiding

Ook de Poolse minister van Buitenlandse zaken Sikorski heeft de afgelopen weken geprobeerd een einde te maken aan de crisis in Oekraïne. Samen met de Duitse minister van Buitenlandse Zaken Steinmeier en de Franse minister Fabius probeerde hij een compromis te sluiten tussen de oppositie in Oekraïne en toenmalig president Janoekovitsj om het bloedvergieten op het Maidan-plein te stoppen.

Nu de crisis zich heeft verplaatst naar de Krim, speelt Polen graag de rol van aanjager bij de NAVO en de EU. Sikorski wil iedereen ervan bewust maken dat sinds de Russische troepen de Krim binnengingen, de situatie echt ernstig is geworden.

Zenuwachtig

De in Nederland werkende Poolse journaliste Malgorzata Bos-Karczewska vertelt aan Nieuwsuur: "Polen neemt nu de leiding om de situatie in Oekraïne en de Krim op de internationale politieke agenda te houden. Polen is zenuwachtig. Daarom kwam deze week de NAVO op verzoek van Polen opnieuw bijeen. Nu om te praten in het kader van artikel 4 van het handvest. Daarin staat dat de lidstaten hulp kunnen bieden als één van de leden zich bedreigd voelt."

Solidariteit

De Poolse bevolking voelt zich emotioneel met Oekraïne verbonden. Niet alleen vanwege de geografische ligging, het gezamenlijke verleden en omdat het een buurland is, maar ook omdat ze in de Maidan-revolutie hun eigen revolutie herkennen, waarin Polen zich los worstelde van het communisme. Overal in het land zijn er betogingen waarmee de Polen hun solidariteit met het volk van Oekraïne willen tonen.

En dat gebeurt op verschillende manieren: van demonstraties tegen president Janoekovitsj bij de ambassade van Oekraïne, het versturen van hulpgoederen tot meisjes die hun nagels lakken in de kleuren van de Oekraïense vlag.

(http://nieuwsuur.nl/onder(...)tuatie-oekraine.html)
"You can call me Susan if it makes you happy"
  vrijdag 7 maart 2014 @ 20:03:33 #21
361691 DeJori
pi_137494596
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 maart 2014 19:59 schreef TLC het volgende:
Polen voelt dreiging door situatie Oekraïne

Polen voelt zich bedreigd. In het land heerst het gevoel dat Rusland een groeiend gevaar isen dat na de troepenmacht op de Krim het ook verder kan gaan. Voor het eerst sinds het einde van de Koude Oorlog komt, zo voelen de Polen het, de vrede in Europa in gevaar.

Volgende stap?

In Polen volgt iedereen de situatie in Oekraïne op de voet. De crisis in het buurland is al wekenlang groot nieuws op alle zenders en in alle kranten. Want nu de Krim zich wil aansluiten bij Rusland zou Polen zelf zomaar het volgende land kunnen zijn dat zich aan de macht van Poetin moet onderwerpen.

Lobby

Poolse regeringstoestellen vliegen overuren om de situatie in Oekraïne overal op de agenda te houden. Doel is om de ernst van de situatie te laten zien en rust en stabiliteit in de regio te krijgen. Zo was gisteren de Poolse president Komorowski bij zijn Turkse collega op bezoek. Na afloop van het gesprek kwam de Turkse president Gül met een verklaring waarin hij benadrukte dat er rust moet komen in Oekraïne om een tweede Koude Oorlog te voorkomen. Ondertussen bezoekt de premier van Polen zijn collega's in Frankrijk en Duitsland om met hen naar een oplossing voor de kwestie te zoeken.

Leiding

Ook de Poolse minister van Buitenlandse zaken Sikorski heeft de afgelopen weken geprobeerd een einde te maken aan de crisis in Oekraïne. Samen met de Duitse minister van Buitenlandse Zaken Steinmeier en de Franse minister Fabius probeerde hij een compromis te sluiten tussen de oppositie in Oekraïne en toenmalig president Janoekovitsj om het bloedvergieten op het Maidan-plein te stoppen.

Nu de crisis zich heeft verplaatst naar de Krim, speelt Polen graag de rol van aanjager bij de NAVO en de EU. Sikorski wil iedereen ervan bewust maken dat sinds de Russische troepen de Krim binnengingen, de situatie echt ernstig is geworden.

Zenuwachtig

De in Nederland werkende Poolse journaliste Malgorzata Bos-Karczewska vertelt aan Nieuwsuur: "Polen neemt nu de leiding om de situatie in Oekraïne en de Krim op de internationale politieke agenda te houden. Polen is zenuwachtig. Daarom kwam deze week de NAVO op verzoek van Polen opnieuw bijeen. Nu om te praten in het kader van artikel 4 van het handvest. Daarin staat dat de lidstaten hulp kunnen bieden als één van de leden zich bedreigd voelt."

Solidariteit

De Poolse bevolking voelt zich emotioneel met Oekraïne verbonden. Niet alleen vanwege de geografische ligging, het gezamenlijke verleden en omdat het een buurland is, maar ook omdat ze in de Maidan-revolutie hun eigen revolutie herkennen, waarin Polen zich los worstelde van het communisme. Overal in het land zijn er betogingen waarmee de Polen hun solidariteit met het volk van Oekraïne willen tonen.

En dat gebeurt op verschillende manieren: van demonstraties tegen president Janoekovitsj bij de ambassade van Oekraïne, het versturen van hulpgoederen tot meisjes die hun nagels lakken in de kleuren van de Oekraïense vlag.

(http://nieuwsuur.nl/onder(...)tuatie-oekraine.html)
Ik kan me dit wel voorstellen. Net zoals Poetin niet wil dat de EU tot op zijn deurmat komt, wil Polen niet dan Rusland tegen ze aan komt liggen door Oekraïne geheel of gedeeltelijk te annexeren. Polen is zo bang voor Rusland dat ze in de afgelopen eeuwen sowieso al flink zijn opgeschoven naar het westen :9
pi_137494689
shustry twitterde op vrijdag 07-03-2014 om 20:02:04 BREAKING: Crimea TV reporting that Russians have begun storming Ukraine air-force base on the peninsula, ramming the gates with a truck reageer retweet
Meerdere berichten over die basis op twitter stromen binnen, maar nog niet bevestigd.
pi_137494731
zerohedge ‏@zerohedge · 5 min
LAVROV TOLD U.S. SECRETARY OF STATE KERRY THAT U.S. SANCTIONS AGAINST MOSCOW WOULD "HIT THE UNITED STATES LIKE A BOOMERANG"
  vrijdag 7 maart 2014 @ 20:09:19 #24
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_137494770
tvp
Vraag yvonne maar hoe tof ik ben, die gaf mij er ooit een tagje voor.
pi_137494780
Dit is ook wel een interessant stukje leesvoer.

http://www.bbc.co.uk/news/world-europe-26481423
  vrijdag 7 maart 2014 @ 20:10:38 #26
361691 DeJori
pi_137494806
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 maart 2014 20:06 schreef theNull het volgende:
shustry twitterde op vrijdag 07-03-2014 om 20:02:04 BREAKING: Crimea TV reporting that Russians have begun storming Ukraine air-force base on the peninsula, ramming the gates with a truck reageer retweet
Meerdere berichten over die basis op twitter stromen binnen, maar nog niet bevestigd.
http://translate.google.n(...)F03%2F7%2F7018108%2F

Oekraïense Pravda is de enige bron tot nu toe, even wachten op wat meer info dus.
pi_137494855
mhikaric twitterde op vrijdag 07-03-2014 om 20:10:47 TIME correspondent @shustry confirms #Russia-n forces storming #Ukraine base near #Sevastopol http://t.co/8N4nMXUjvT reageer retweet
pi_137494902
Bestormen hoeft natuurlijk niet gelijk kritiek te zijn, zolang er niet geschoten word. Maar het geeft wel goed weer hoe de spanning is. Ook geruchten dat er Mensen vanuit Kiev dit weekend naar de krim vertrekken.
pi_137494944
Het begint toch steeds meer een zorgelijke situatie te worden, ook voor Europa
  vrijdag 7 maart 2014 @ 20:18:15 #30
361691 DeJori
pi_137495050
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 maart 2014 20:15 schreef TLC het volgende:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_137495074
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 maart 2014 20:15 schreef TLC het volgende:
Tjah, beetje lastige situatie begint dit te worden. Rusland wil het Krimm niet opgeven, moeten we er dan oorlog over voeren? Er zijn 'slechts' 58% etnische Russen in het Krimm, dat betekent dat er sowieso 42% van de bevolking in de kou wordt gelaten als er niks wordt gedaan. Daarintegen is er nog altijd hoop op een diplomatieke uitweg zolang er niet wordt geschoten echter zie ik Rusland hier niet aan mee willen werken. Ik krijg ook steeds meer het idee dat Rusland iedereen maar aan het lijntje houdt, ze houden het dialoog open maar gaan ondertussen wel tot dit soort acties over...

Ik ben blij dat ik dit soort keuzes niet hoef te maken, ik zou namelijk niet weten wat het beste is.
pi_137495132
Gerucht dat er gevange genomen is, een generaal majoor? http://www.pravda.com.ua/rus/news/2014/03/7/7018108/
  vrijdag 7 maart 2014 @ 20:22:47 #33
361691 DeJori
pi_137495192
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 maart 2014 20:21 schreef Scrummie het volgende:
Gerucht dat er gevange genomen is, een generaal majoor? http://www.pravda.com.ua/rus/news/2014/03/7/7018108/
Wordt niets over gezegd in het artikel wat je plaatst hoor ;)

quote:
In Sevastopol, de Russische soldaten bestormden de Oekraïense militaire eenheid A2355.

Dit werd gemeld door het agentschap " Interfax-Oekraïne "van de assistent van dienst.

Volgens hem is de Russische militaire leger brak door de poorten KAMAZ militaire eenheid in beslag genomen van een nabijgelegen huis, en nu barstte aan het commando.

Op het grondgebied van de stukken zijn ongeveer 100 Oekraïense militairen, van het aantal aanvallers is niet de woordvoerder.

Op zijn beurt, het Ministerie van Defensie van Oekraïne zei dat op dit moment ongeveer 20 mensen bestormden de tactische commandopost van de "Krim" Oekraïense luchtmacht.

Onder een groep aanvallers - "Kozakken", evenals lokale radicalen met bits die stun granaten te gooien.

Volgens de informatie die op dit moment commandant en politieke officier stapte uit de commandopost en houdt gesprekken met de stakers. Het personeel van de militaire eenheid gebarricadeerd zich in een van de barakken.

Een militaire eenheid 2355 is gelegen in Sevastopol Yuharinoy balk.

Alles over: Rusland
pi_137495333
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 maart 2014 20:19 schreef BorusBulldog het volgende:

[..]

Tjah, beetje lastige situatie begint dit te worden. Rusland wil het Krimm niet opgeven, moeten we er dan oorlog over voeren? Er zijn 'slechts' 58% etnische Russen in het Krimm, dat betekent dat er sowieso 42% van de bevolking in de kou wordt gelaten als er niks wordt gedaan. Daarintegen is er nog altijd hoop op een diplomatieke uitweg zolang er niet wordt geschoten echter zie ik Rusland hier niet aan mee willen werken. Ik krijg ook steeds meer het idee dat Rusland iedereen maar aan het lijntje houdt, ze houden het dialoog open maar gaan ondertussen wel tot dit soort acties over...

Ik ben blij dat ik dit soort keuzes niet hoef te maken, ik zou namelijk niet weten wat het beste is.
Dan is het nog niet eens zeker of alle 58% wel bij Rusland willen horen.
"Academics, people who know the word for coal in seventeen languages but gape and stammer when asked to lay a fire."
pi_137495440
China Sides With Russia On Sanctions; Ambassador Warns "Western Nations Would Be Hurting Themselves"
http://www.zerohedge.com/(...)uld-be-hurting-thems
pi_137495522
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 maart 2014 20:29 schreef RVer het volgende:
China Sides With Russia On Sanctions; Ambassador Warns "Western Nations Would Be Hurting Themselves"
Rusland+China tegen het westen, dat moeten we niet willen
pi_137495636
Hoppaa...daar gaan we dan
Zonder wrijving geen glans
pi_137495656
quote:
oh boy
  vrijdag 7 maart 2014 @ 20:37:36 #39
361691 DeJori
pi_137495782
EuromaidanPR twitterde op vrijdag 07-03-2014 om 20:35:58 @KRYMSOS military base А2355 in #Sevastopol: negotiations are going on. The atmosphere is tense. IPR Post #Crimea #Ukraine reageer retweet
Er zijn ook wat mensen op twitter die roepen dat AP er ook mee komt, maar ik blijf nog even skeptisch. Zou niet de eerste keer zijn dat er eigenlijk niets aan de hand is.

Edit:
skymarkwhite twitterde op vrijdag 07-03-2014 om 20:36:55 Interfax and AP reporting Russian troops trying to take over anti-aircraft command centre in #Crimea reageer retweet
(Sky News Reporter)
pi_137496035
Obama is lekker aan het chillen op vakantie
White House Deputy Press Secretary Josh Earnest says President Obama will monitor Ukraine from vacation in Key Largo, Fla. - @markknoller
pi_137496177
quote:
Wat een slechte titel. China heeft geen partij gekozen. China heeft alleen gezegd tegen sancties te zijn en dat blijkt ook duidelijk uit de bron en de citaten.

China heeft echter ook het volgende gemeld:
quote:
Maar dat lees je natuurlijk niet in zo een sansatiebericht als zerohedge.
  vrijdag 7 maart 2014 @ 20:47:45 #42
192592 SureD1
pi_137496197
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 maart 2014 20:44 schreef RVer het volgende:
Obama is lekker aan het chillen op vakantie
White House Deputy Press Secretary Josh Earnest says President Obama will monitor Ukraine from vacation in Key Largo, Fla. - @markknoller
In de categorie slecht vergelijkbare historische paralellen: de Duitse Keizer ging in juli 1914 ook gewoon op vakantie...
pi_137496223
Russian Market ‏@russian_market · 20 min
Russian troops allegedly broke the gates of the Crimean military base AK2355 with a Kamaz truck; over 1'000 Ukrainian soldiers there
  vrijdag 7 maart 2014 @ 20:49:11 #44
192592 SureD1
pi_137496254
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 maart 2014 20:47 schreef Pharmacist het volgende:

[..]

Wat een slechte titel. China heeft geen partij gekozen. China heeft alleen gezegd tegen sancties te zijn en dat blijkt ook duidelijk uit de bron en de citaten.

China heeft echter ook het volgende gemeld:

[..]

Maar dat lees je natuurlijk niet in zo een sansatiebericht als zerohedge.
China wil ook geen enkel precedent bieden aan dit soort 'afscheidingen'. De Chinezen hebben, onder de oppervlakte, gigantische problemen met minderheden die zich willen afscheiden...
pi_137496289
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 maart 2014 20:48 schreef RVer het volgende:
Russian troops allegedly broke the gates of the Crimean military base AK2355 with a Kamaz truck; over 1'000 Ukrainian soldiers there
Verbaast me niks dat de Russen nu de Oekrainse basissen aan het binnentrekken is.
Iemand anders ideeën over het waarom?
pi_137496732
shustry twitterde op vrijdag 07-03-2014 om 20:53:20 Ukraine air force Colonel tells to TIME that Russian commander in charge of siege now demanding Ukraine forces lay down arms and surrender reageer retweet
  vrijdag 7 maart 2014 @ 20:58:32 #47
399258 n0sferat2
houdt van vijgen
pi_137496738
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 maart 2014 20:49 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

Verbaast me niks dat de Russen nu de Oekrainse basissen aan het binnentrekken is.
De Oekraïense soldaten dienen zich over te geven.
Waar geen menselijkheid heerst, is het aan u om te streven naar humaniteit.
pi_137496893
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 maart 2014 20:03 schreef DeJori het volgende:

[..]

Ik kan me dit wel voorstellen. Net zoals Poetin niet wil dat de EU tot op zijn deurmat komt, wil Polen niet dan Rusland tegen ze aan komt liggen door Oekraïne geheel of gedeeltelijk te annexeren. Polen is zo bang voor Rusland dat ze in de afgelopen eeuwen sowieso al flink zijn opgeschoven naar het westen :9
Tja, toen Rusland ingreep in Georgië voelde Polen zich bedreigd en een week later stemde het toe in plaatsing van het rakettenschild in ruil voor een batterij Patriots en een mutual security pact met Washington.
quote:
In exchange, Poland receives “enhanced security cooperation” from the United States, including a new Patriot air defense system, and an assurance that the U.S. “would be obliged to defend Poland in case of an attack with greater speed than required under NATO, of which Poland is a member.”

“We have crossed the Rubicon,” declared PM Tusk, who pulled no punches as he explained the deal on national television: "Poland and the Poles do not want to be in alliances in which assistance comes at some point later — it is no good when assistance comes to dead people. Poland wants to be in alliances where assistance comes in the very first hours of — knock on wood — any possible conflict."

Convinced that the entire deal is a Trojan Horse targeting Russia rather than Iran, Deputy Chief of Staff General Anatoly Nogovitsyn didn’t mince words either, saying, "Poland, by deploying [the system] is exposing itself to [nuclear] attack, one hundred percent."
http://archive.frontpagemag.com/readArticle.aspx?ARTID=32059

In april 2012 reageerde Rusland met
quote:
Moscow reiterated on Tuesday it may deploy Iskander theater ballistic missiles in the Baltic exclave of Kaliningrad that will be capable of effectively engaging elements of the U.S. missile defense system in Poland.
NATO members agreed to create a missile shield over Europe to protect it against ballistic missiles launched by so-called rogue states, for example Iran and North Korea, at a summit in Lisbon, Portugal, in 2010.
The missile defense system in Poland does not jeopardize Russia’s nuclear forces, Army General Nikolai Makarov, chief of the General Staff of the Russian Armed Forces, said.
“However, if it is modernized…it could affect our nuclear capability and in that case a political decision may be made to deploy Iskander systems in the Kaliningrad region,” he said in an interview with RT television.
“But that will be a political decision,” he stressed. “So far there is no such need.”
In mei 2012:
quote:
Russia says it is prepared to use "destructive force pre-emptively" if the US goes ahead with controversial plans for a missile defence system based in Central Europe.

The warning came after the Russian defence minister said talks on missile defence were nearing a dead end.

Moscow fears that missile interceptors would be a threat to Russia's security.

But the US and Nato say they are intended to protect against attacks from Iran or North Korea.

"A decision to use destructive force pre-emptively will be taken if the situation worsens," chief of the Russian defence staff Gen Nikolai Makarov said.
http://www.bbc.com/news/world-europe-17937795

Eind 2013:
quote:
(CNSNews.com) – Russia has threatened for years to deploy offensive missiles near its borders with NATO countries in response to U.S. missile defense plans, and on Monday it confirmed that it has now done so, but gave no details.

There was no immediate response from NATO, but Poland – potentially the most likely target – called the development “worrying,” while the State Department said the U.S. has “urged Moscow to take no steps to destabilize the region.”

Germany’s Bild newspaper reported at the weekend that according to satellite imagery Russia has moved Iskander-M missile systems into Kaliningrad, the small exclave of Russian territory wedged between Poland, Lithuania and the Baltic Sea. It said missiles also had been deployed along Russia’s borders with the Baltic states.

Russian defense ministry spokesman Maj. Gen. Igor Konashenkov on Monday confirmed Iskander battalions had been deployed in Russia’s “western military district,” and said the move was not in violation of any international agreements.

His brief statement did not say how long the missiles have been deployed, how many there were, or narrow down their location.

The “western military district” includes the whole of western Russia, including Kaliningrad. The rest of the country is broken down into southern, central and eastern military districts.

Russia’s Izvestia newspaper quoted an unidentified defense ministry official as saying the missiles had been deployed “for some time” already.

State Department spokeswoman Marie Harf said the U.S. has raised concerns with Moscow “regarding Russia’s deployment of the Iskander missiles in Kaliningrad. We’ve urged Moscow to take no steps to destabilize the region. We’ve made that point with them.”

The Iskander (known by NATO as SS-26) is a mobile ballistic missile with a range of up to 250 miles. A launch from Kaliningrad could bring into reach much of Poland including Warsaw as well as Redzikowo, the small air base in the north of the country where missile interceptors are due to be stationed by 2018 as part of the NATO defense shield.

“Plans to deploy Iskander-M missiles in the Kaliningrad district are disturbing and Poland has said so many times,” the Polish foreign ministry said in a statement Monday, adding that it expected to hold consultations over the matter with NATO and the European Union. Lithuania also voiced concern.
http://www.cnsnews.com/ne(...)sthash.8Iu9wmAc.dpuf
Kaliningrad ligt in een exclave, tussen Polen Litouwen en de Baltische zee. Afstand tot de dichtbijzijnste grens van de rest van Rusland is zowat 300 km. lol, Rusland hoeft niet eens raketten te plaatsen, een Tsar bomba op een hoog gebouw volstaat om de helft van Polen en Litouwen van de kaart te vegen, enige dat Rusland verliest is enkele steden en 0.02% van z'n grondgebied...

En nu voelt Polen zich weer bedreigd, benieuwd naar hun actie en de onvermijdelijke reactie... :+
  vrijdag 7 maart 2014 @ 21:01:46 #49
192592 SureD1
pi_137496920
quote:

[..]

Geen idee, wat ik van de week hoorde is dat er mensen zijn die denken dat Poetin probeert de Ukraïnse soldaten zo ver te krijgen dat ze zich gaan verdedigen, als de Ukraïners beginnen met schieten heeft hij een excuus.

Als die berichten van een bestorming waar zouden zijn dan zou het een volgende stapje in die provocaties kunnen zijn.

Sowieso is het militaire end-game op de Krim mij niet helemaal duidelijk... Er is nu een soort patstelling, een soort phoney war... Bijna alles wat nu zou kunnen gebeuren kan een provocatie zijn wat de zaak doet ontploffen.
pi_137496976
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 maart 2014 19:00 schreef Automatisch het volgende:
18.43 uur - Kremlin hoopt op voorkomen nieuwe koude oorlog
Ondanks 'grote verschillen van mening' met het Westen over Oekraïne hoopt Moskou toch tot overeenstemming te komen met Europa en de VS en een nieuwe Koude Oorlog te voorkomen. Dat zei een woordvoerder van de Russische president Poetin.

'We hopen het op sommige punten toch nog eens te worden. Goddank hebben onze partners (het Weten, red.) de dialoog nog niet verworpen', zei woordvoerder Dmitri Peskov tegen staatsmedium RIA. 'Ik geloof dat een nieuwe Koude Oorlog nog niet is begonnen en ik zou graag geloven dat die er ook niet komt.'
Ah, Rusland neemt het hysterische gejank van het westen over.
  vrijdag 7 maart 2014 @ 21:08:28 #51
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_137497216
quote:

[..]

Zo te lezen zijn het soldaten van het krim inclusief kozakken, wie zegt dat dit ----russen---- waren dan?
Heeft rusland zelf al iets gezegd erover? Weer heleboel heisa om weinig.
  vrijdag 7 maart 2014 @ 21:10:50 #52
399258 n0sferat2
houdt van vijgen
pi_137497306
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 maart 2014 21:08 schreef BaajGuardian het volgende:

[..]

Zo te lezen zijn het soldaten van het krim inclusief kozakken, wie zegt dat dit ----russen---- waren dan?
Op de beelden die zojuist op tv kwamen waren ook alleen Kozakken te zien.
  vrijdag 7 maart 2014 @ 21:13:39 #53
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_137497422
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 maart 2014 21:10 schreef Voszje het volgende:

[..]

link naar beelden trouwens? ik zit te black flaggen atm.
  vrijdag 7 maart 2014 @ 21:14:59 #54
399258 n0sferat2
houdt van vijgen
pi_137497463
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 maart 2014 21:13 schreef BaajGuardian het volgende:

[..]

link naar beelden trouwens? ik zit te black flaggen atm.
Was op het NOS journaal. Verder één of ander interview met Krim-Tataren.
  vrijdag 7 maart 2014 @ 21:15:24 #55
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_137497469
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 maart 2014 21:14 schreef Voszje het volgende:

[..]

Was op het NOS journaal. Verder één of ander interview met Krim-Tataren.
oh dat kijk ik bijna nooit :')
Wat zeiden de krim tataren dan.
pi_137497480
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 maart 2014 21:08 schreef BaajGuardian het volgende:

[..]

quote:
0s.gif Op vrijdag 7 maart 2014 21:10 schreef Voszje het volgende:

[..]

Hierzo:
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 maart 2014 20:48 schreef RVer het volgende:
  vrijdag 7 maart 2014 @ 21:16:29 #57
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_137497502
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 maart 2014 21:15 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

[..]

Hierzo:

[..]

Jij kent Rver nog niet zolang he.
pi_137497528
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 maart 2014 21:16 schreef BaajGuardian het volgende:

[..]

Jij kent Rver nog niet zolang he.
Niemand ging er tegenin (ook jij niet).
En idd, ik ken verder in dit topic bijna niemand.
pi_137497556
En deze dan?
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 maart 2014 20:58 schreef Scrummie het volgende:
shustry twitterde op vrijdag 07-03-2014 om 20:53:20 Ukraine air force Colonel tells to TIME that Russian commander in charge of siege now demanding Ukraine forces lay down arms and surrender reageer retweet
Of is hij volgens jou ook niet te vertrouwen?
  vrijdag 7 maart 2014 @ 21:18:26 #60
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_137497560
Ieder land moet binnen de eigen grenzen blijven
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  vrijdag 7 maart 2014 @ 21:18:39 #61
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_137497568
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 maart 2014 21:17 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

Niemand ging er tegenin (ook jij niet).
En idd, ik ken verder in dit topic bijna niemand.
Omdat mensen met verstand hem en zn nep twitter berichtjes negeren.
  vrijdag 7 maart 2014 @ 21:18:40 #62
399258 n0sferat2
houdt van vijgen
pi_137497569
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 maart 2014 21:15 schreef BaajGuardian het volgende:

[..]

oh dat kijk ik bijna nooit :')
Wat zeiden de krim tataren dan.
Het stond toevallig aan, vandaar. De Krim-Tataren waren bang, voelden zich bedreigd en wensten niet in een dictatuur te moeten leven.
  vrijdag 7 maart 2014 @ 21:19:50 #63
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_137497615
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 maart 2014 21:18 schreef magnetronkoffie het volgende:
En deze dan?

[..]

Of is hij volgens jou ook niet te vertrouwen?
Hoe kan ik hier nu op zeggen dat we hem moeten vertrouwen, ten eerste werkt hij voor Time en ten tweede is het nogal een tendens geweest om alle troepen die ook maar een ledemaat bewegen in het krim russisch te noemen in de westerse media.

Je kunt hier dus niks over zeggen.
pi_137497632
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 maart 2014 21:18 schreef BaajGuardian het volgende:

[..]

Omdat mensen met verstand hem en zn nep twitter berichtjes negeren.
Met verstand zeg je? En ik had dat moeten weten hoe precies? :)
  vrijdag 7 maart 2014 @ 21:20:28 #65
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_137497640
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 maart 2014 21:18 schreef Voszje het volgende:

[..]

Het stond toevallig aan, vandaar. De Krim-Tataren waren bang, voelden zich bedreigd en wensten niet in een dictatuur te moeten leven.
Dan moeten ze snel oekraine uitvluchten, mischien zijn er nog wel wat asiel plaatsen hier in nederland met de open grenzen.
pi_137497653
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 maart 2014 21:19 schreef BaajGuardian het volgende:

[..]

Hoe kan ik hier nu op zeggen dat we hem moeten vertrouwen, ten eerste werkt hij voor Time en ten tweede is het nogal een tendens geweest om alle troepen die ook maar een ledemaat bewegen in het krim russisch te noemen in de westerse media.

Je kunt hier dus niks over zeggen.
Ik had het over de user }:|
pi_137497656
quote:

[..]

Lijkt me logisch, stel dat er bvb gevechten aan de grens uitbreken, dan wil je geen 1000 gewapende troepen onder bevel van Kiev op je grondgebied hebben zitten.
  vrijdag 7 maart 2014 @ 21:22:23 #68
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_137497716
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 maart 2014 21:20 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

Met verstand zeg je? En ik had dat moeten weten hoe precies? :)
Nou ik weet niet of je hier al langer lurkte maar de reeks staat nogal vol met posts van hem met de wildste verslagen die zou er ook maar één van waar zijn meteen de 3e wereld oorlog uit zou breken, daarnaast heeft hij nog geen 2 maand zijn account en post hij uitsluitend in UTO (een enkele reeks daar) en de oekraine reeks.

-
De 'user' post uitsluitend dat type "nieuws".
  vrijdag 7 maart 2014 @ 21:22:40 #69
399258 n0sferat2
houdt van vijgen
pi_137497723
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 maart 2014 21:20 schreef BaajGuardian het volgende:

[..]

Dan moeten ze snel oekraine uitvluchten, mischien zijn er nog wel wat asiel plaatsen hier in nederland met de open grenzen.
Ongetwijfeld. :D
pi_137497738
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 maart 2014 21:20 schreef meth1745 het volgende:

[..]

Lijkt me logisch, stel dat er bvb gevechten aan de grens uitbreken, dan wil je geen 1000 gewapende troepen onder bevel van Kiev op je grondgebied hebben zitten.
Het lijkt wel alsof dit goed gepland is. Alle Oekrainse troepen en basissen waren gelijktijdig omsingeld, heel strak getimed blijkbaar.
Dit alles (icm de snelle afscheiding van Oekraine en toetreding tot Rusland) kan toch niet toevallig zo gegaan zijn?

Normaalgesproken gaan over dit soort dingen veel meer tijd overheen.
  vrijdag 7 maart 2014 @ 21:24:36 #71
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_137497799
Nationaliseren van de Gazprom in Europa

quote:
Russisch staatsgasbedrijf eist 1,3 miljard euro
Gazprom dreigt Oekraïne
Eerste winstdaling Gazprom in ruim 10 jaar
De Russische energiegigant Gazprom dreigt te stoppen met gasleveranties aan Oekraïne als dat land niet snel achterstallige rekeningen betaa
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_137497804
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 maart 2014 21:22 schreef BaajGuardian het volgende:

[..]

Nou ik weet niet of je hier al langer lurkte maar de reeks staat nogal vol met posts van hem met de wildste verslagen die zou er ook maar één van waar zijn meteen de 3e wereld oorlog uit zou breken, daarnaast heeft hij nog geen 2 maand zijn account en post hij uitsluitend in UTO (een enkele reeks daar) en de oekraine reeks.

-
Oke en Scrummie dan?
Is hij ook niet te vertrouwen? Hij lijkt me geen kloontje in elk geval.
pi_137497807
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 maart 2014 21:22 schreef BaajGuardian het volgende:

[..]

-
Mijn originele account is ouder dan die van jou hoor ;) Die stamt uit 2001
pi_137497820
Mogelijke redenen waarom de USA hardere actie onderneemt dat Europa tov Rusland.

Bron: http://edition.cnn.com/20(...)index.html?hpt=hp_c2
  vrijdag 7 maart 2014 @ 21:26:38 #75
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_137497879
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 maart 2014 21:23 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

Het lijkt wel alsof dit goed gepland is. Alle Oekrainse troepen en basissen waren gelijktijdig omsingeld, heel strak getimed blijkbaar.
Dit alles (icm de snelle afscheiding van Oekraine en toetreding tot Rusland) kan toch niet toevallig zo gegaan zijn?

Normaalgesproken gaan over dit soort dingen veel meer tijd overheen.
Gezien de russen al terplaatse waren en niet hoefden te 'invaden' en daarna een verbond hebben gesloten met de authoriteiten van het krim is het logisch dat het zo snel gaat dat alles wat op orders uit kiev zou reageren ontwapend wordt, om een bloedbad te voorkomen. Enige wat dan nog problemen kan brengen is dit onvolk:
http://www.ibtimes.co.uk/(...)un-president-1439324
  vrijdag 7 maart 2014 @ 21:27:47 #76
343860 UpsideDown
Baas Boven Baas
pi_137497919
quote:
"Russen vallen basis Krim aan"

vrijdag 7 mrt 2014, 21:01 (Update: 07-03-14, 21:22)

Van de Krim komen berichten dat Russen een Oekraïense luchtmachtbasis hebben aangevallen. Het Oekraïense persbureau Interfax spreekt van Russische militairen, andere bronnen zeggen dat er ook "lokale radicalen" bij zijn.

De luchtmachtsbasis ligt bij Sebastopol. Een truck zou de toegangspoort hebben geramd, de Russen zouden daarna "de commandopost" hebben aangevallen.

Volgens het Oekraïense ministerie van Defensie gaat het om een groep van ongeveer twintig kozakken en "lokale radicalen". Ze zouden luchtdrukgranaten hebben gebruikt.

Overgenomen
Persbureau Reuters zegt dat de Russen de basis in handen hebben gekregen zonder een schot te lossen. Andere bronnen zeggen dat de commandant van de basis met de aanvallers onderhandelt.
Tsja daar kon je natuurlijk op wachten, valt me nog mee dat ze zolang hebben gewacht.
Say what?
  vrijdag 7 maart 2014 @ 21:28:24 #77
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_137497947
quote:
Tevens over deze fascist, is het wel erg toevallig dat het westen hem steunt zoals ze hitler ook hebben gesteund voordat meneer over ging tot zijn zuiveringen, nee niet een godwin, gewoon feitelijk.
pi_137498006
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 maart 2014 21:26 schreef BaajGuardian het volgende:

[..]

Gezien de russen al terplaatse waren en niet hoefden te 'invaden' en daarna een verbond hebben gesloten met de authoriteiten van het krim is het logisch dat het zo snel gaat dat alles wat op orders uit kiev zou reageren ontwapend wordt, om een bloedbad te voorkomen. Enige wat dan nog problemen kan brengen is dit onvolk:
Maar die verkiezingen duren nog een aantal maanden. Tegen die tijd is de Krim allang al Russisch geworden.
  vrijdag 7 maart 2014 @ 21:30:34 #79
192592 SureD1
pi_137498030
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 maart 2014 21:26 schreef BaajGuardian het volgende:

[..]

De 76e garde luchtlandingsbrigade zat daar niet, die is daar vorige week binnen getrokken... Die men-in-green die jij ziet waren geen Russische troepen die al op de Krim zaten, dat is het neusje van Poetin's zalm...
pi_137498069
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 maart 2014 21:24 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

Oke en Scrummie dan?
Je moet die BaaiGuardian gewoon negeren, alles wat niet in zijn fantasie-wereld past is niet te vertrouwen volgens hem.
  vrijdag 7 maart 2014 @ 21:31:49 #81
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_137498088
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 maart 2014 21:30 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

Maar die verkiezingen duren nog een aantal maanden. Tegen die tijd is de Krim allang al Russisch geworden.
Laten we het hopen anders kunnen we straks mischien weer wat (lees: honderden) miljarden naar rusland sturen dit keer om de armoede (en vluchtelingen uit het krim) te verhelpen.
pi_137498090
Niet te vertrouwen, die Scrummie.

Ik heb geen idee overigens of die tweets kloppen.
pi_137498108
BaajGuardian...

quote:

[..]

Oke en Scrummie dan?
:)
pi_137498113
quote:

[..]

Oke en Scrummie dan?
Voor je alles slikt wat deze meneer voorkauwt raad ik je aan even in zijn posthistorie te kijken.

BG, nok nu eens met dat gezuig.
pi_137498158
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 maart 2014 21:32 schreef IntensiveGary het volgende:

[..]

Voor je alles slikt wat deze meneer voorkauwt raad ik je aan even in zijn posthistorie te kijken.

BG, nok nu eens met dat gezuig.
O ik heb mn oordeel over BG allang al klaar liggen ;) (ken hem o.a. van R&P)
Maar wou hem toch op z'n minst 1 eerlijke kans geven zich te verdedigen :)
pi_137498180
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 maart 2014 21:31 schreef BorusBulldog het volgende:

[..]

Je moet die BaaiGuardian gewoon negeren, alles wat niet in zijn fantasie-wereld past is niet te vertrouwen volgens hem.
Ik probeerde het voor de verandering een keer wat netter. Maar daar komt het wel op neer :P
  vrijdag 7 maart 2014 @ 21:34:10 #87
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_137498184
quote:

[..]

Oke en Scrummie dan?
Zegt me niks tbh, het gaat ook meer om de inhoud dan om de manier van posten.
Iemand kan lopen lolbroeken, dat is meestal uit simplisme.
Maar actief bullshit twitter berichtjes plaatsen met als enige doel escalatie zegt genoeg, maakt ook verdacht naar de bedoelingen.
  vrijdag 7 maart 2014 @ 21:34:16 #88
192592 SureD1
pi_137498188
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 maart 2014 21:30 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

Poetin wil zijn militaire en strategische doelen veilig stellen op de Krim, daartoe heeft hij zijn elitetroepen de Krim de facto laten bezetten. Dat er nu een meerderheid lijkt te zijn voor aansluiting voor Rusland is enerzijds vanuit het perspectief van het internationaal recht irrelevant als het niet via Kiev loopt, en niet meer dan een blijde bijkomstigheid voor Poetin.
pi_137498217
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 maart 2014 21:33 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

O ik heb mn oordeel over BG allang al klaar liggen ;) (ken hem o.a. van R&P)
Maar wou hem toch op z'n minst 1 eerlijke kans geven zich te verdedigen :)
Owwwww...niks aan het handje dus. In dat geval: enjoy :D
pi_137498239
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 maart 2014 21:31 schreef Scrummie het volgende:
Niet te vertrouwen, die Scrummie.

Ik heb geen idee overigens of die tweets kloppen.
Tsja, het probleem met nieuwsberichten is de vraag: Wie moet je geloven? Wat klopt en was is des-informatie?
Ik neem het jou verder ook niet kwalijk hoor als het toch niet blijkt te kloppen want ik denk dat zelfs de NOS nog niet met een volledig beeld zal komen. De NOS is dan ook meer een soort samenvatting nadat de wedstrijd al gespeeld is :P
  vrijdag 7 maart 2014 @ 21:35:42 #91
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_137498245
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 maart 2014 21:34 schreef SureD1 het volgende:

[..]

Poetin wil zijn militaire en strategische doelen veilig stellen op de Krim, daartoe heeft hij zijn elitetroepen de Krim de facto laten bezetten. Dat er nu een meerderheid lijkt te zijn voor aansluiting voor Rusland is enerzijds vanuit het perspectief van het internationaal recht irrelevant als het niet via Kiev loopt, en niet meer dan een blijde bijkomstigheid voor Poetin.
Hoe kan kiev daar over beslissen als ze zelf niet democratisch zijn verkozen.
  vrijdag 7 maart 2014 @ 21:35:43 #92
56633 JimmyJames
Unspeakable powers
  vrijdag 7 maart 2014 @ 21:36:36 #93
192592 SureD1
pi_137498279
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 maart 2014 21:35 schreef BaajGuardian het volgende:

[..]

De Rada is democratisch gekozen.
pi_137498317
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 maart 2014 21:34 schreef SureD1 het volgende:

[..]

Ik moet eerlijk zeggen dat als ikzelf als Oekrainer op de Krim had gewoond, dat ik niet eens tegen annexatie door Rusland zou durven stemmen...
pi_137498380
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 maart 2014 21:35 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

Tsja, het probleem met nieuwsberichten is de vraag: Wie moet je geloven? Wat klopt en was is des-informatie?
Ik neem het jou verder ook niet kwalijk hoor als het toch niet blijkt te kloppen want ik denk dat zelfs de NOS nog niet met een volledig beeld zal komen. De NOS is dan ook meer een soort samenvatting nadat de wedstrijd al gespeeld is :P
In principe niks, ik heb echter na Poetin zijn eigen toespraak toch een stuk minder moeite om een keuze voor mezelf te kunnen maken van wat ik met een korrel zout neem.

Dus gewoon alles lezen en alles afwegen, het enige wat met zekerheid gezegd kan worden is dat wat wel en wat niet kan volgens wetgeving. De manier waarop Rusland daar aanwezig is en het aangekondigde referendum zijn voorbeelden van dingen die niet kunnen.
  vrijdag 7 maart 2014 @ 21:39:31 #96
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_137498390
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 maart 2014 21:36 schreef SureD1 het volgende:

[..]

De Rada is democratisch gekozen.
Leg uit.
pi_137498396
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 maart 2014 21:35 schreef BaajGuardian het volgende:

[..]

Het is toch niet aan Rusland om dan maar zelf het heft in handen te nemen?
Dit is gewoon doodsimpele annexatie zoals ze in Georgië al eerder hebben toegepast.
Tenminste, zo lijkt het voor mij.
pi_137498423
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 maart 2014 21:37 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

Ik moet eerlijk zeggen dat als ikzelf als Oekrainer op de Krim had gewoond, dat ik niet eens tegen annexatie door Rusland zou durven stemmen...
Waarom denk je dat er geen waarnemers worden toegelaten en er troepen zijn gestuurd alvorens het referendum ;)
  vrijdag 7 maart 2014 @ 21:40:40 #99
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_137498436
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 maart 2014 21:39 schreef BorusBulldog het volgende:

[..]

In principe niks, ik heb echter na Poetin zijn eigen toespraak toch een stuk minder moeite om een keuze voor mezelf te kunnen maken van wat ik met een korrel zout neem.

Dus gewoon alles lezen en alles afwegen, het enige wat met zekerheid gezegd kan worden is dat wat wel en wat niet kan volgens wetgeving. De manier waarop Rusland daar aanwezig is en het aangekondigde referendum zijn voorbeelden van dingen die niet kunnen.
Waarin weeg jij dingen af? In wat het journaal zegt of weeg je ook af wat de betrekkingen en geschiedenis van alle spelers betreft?
  vrijdag 7 maart 2014 @ 21:41:41 #100
192592 SureD1
pi_137498485
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 maart 2014 21:37 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

Ik hoor de laatste dagen meer en meer berichten dat het wel meevalt met die pro-Russische overmacht op de Krim (Kysia Hekster gisteravond onder andere).

Echte democratie gaat ook niet zozeer om het uitvoeren van de wil van de meerderheid alsook het beschermen van minderheden ( en ja dat geldt ook voor Kiev)...

Over je andere post over betrouwbaarheid van berichten: er zal weinig puur objectiefs tussen zitten...maar veel verschillende subjectieve berichten van alle kanten en filteren met gezond verstand levert een aardig beeld op.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')