Lang en off-topic verhaal, korte versie: de natiestaat heeft het moeilijk met de hedendaagse samenleving, de bevolking is, terecht, stukken mondiger dan toen. Begrijp me niet verkeerd, het hoeft niet morgen te veranderen, maar de evolutie bij de klassieke natie-staat vandaan is al in volle gang.quote:Op vrijdag 7 maart 2014 18:02 schreef BaasBanaan het volgende:
[..]
Waarom vind je het achterhaald? Toch niet enkel omdat het 19e eeuws is?
Dan laat je Poetins Lodewijk de veertiende-achtige machtsuitbreidingen toe.quote:Op vrijdag 7 maart 2014 18:13 schreef kossikvassik het volgende:
[..]
En waarom zouden nu de regerin in Kiev na 25 jaar onzinbeleid wel vertrouwen? Juist nu er keiharde west-Oekrainse nationalisten de macht hebben en ze het Russisch als officiele regionale taal hebben afgeschaft...
Gewoon de Krik bij Rusland alle problemen opgelost.
Ik geef hem ongelijk, op de voorwaarde dat ik ook aan een reeks andere leiders ongelijk mag geven.quote:Op vrijdag 7 maart 2014 18:14 schreef kossikvassik het volgende:
[..]
Ja ik snap het wel.
Maar heb het idee dat het een nu of nooit actie is. Poetin probeert gewoon het maximale uit de chaos in Oekraine binnen te halen en geef hem eens ongelijk.
Ok, snap dat je niet verder uitweid. Het scheelt al dat het niet neerkomt op een "Het is oud en moet daarom meteen weg".quote:Op vrijdag 7 maart 2014 18:22 schreef SureD1 het volgende:
[..]
Lang en off-topic verhaal, korte versie: de natiestaat heeft het moeilijk met de hedendaagse samenleving, de bevolking is, terecht, stukken mondiger dan toen. Begrijp me niet verkeerd, het hoeft niet morgen te veranderen, maar de evolutie bij de klassieke natie-staat vandaan is al in volle gang.
Ik ben het hier erg mee eensquote:Op vrijdag 7 maart 2014 18:36 schreef BaasBanaan het volgende:
[..]
Ik geef hem ongelijk, op de voorwaarde dat ik ook aan een reeks andere leiders ongelijk mag geven.
Er schieten me een paar Amerikaanse namen te binnen. Recht is natuurlijk alleen recht als het voor iedereen gelijk is. Misschien dat we dat nu leren. Ik hoop het, anders kan dat VN-briefpapier aan Roemeense basisscholen gedoneerd worden als tekenpapier.
Ja, maar als de mensheid wil overleven dan moet de volgende stap in de evolutie de vorming van superstaten zijn (uiteindelijk 1 superstaat) en zeker niet een stap terug richting tribalisme wat garant staat voor een continue oorlog.quote:Op vrijdag 7 maart 2014 18:22 schreef SureD1 het volgende:
[..]
Lang en off-topic verhaal, korte versie: de natiestaat heeft het moeilijk met de hedendaagse samenleving, de bevolking is, terecht, stukken mondiger dan toen. Begrijp me niet verkeerd, het hoeft niet morgen te veranderen, maar de evolutie bij de klassieke natie-staat vandaan is al in volle gang.
Ietsje verder: het huidige systeem is gebaseerd op coëxistentie, ik zie meer in coöperatie. Dat bevolkingen in grotere, lossere verbanden, kleinere vormen van samenhang kunnen verkiezen is dan mooi meegenomen.quote:Op vrijdag 7 maart 2014 18:38 schreef BaasBanaan het volgende:
[..]
Ok, snap dat je niet verder uitweid. Het scheelt al dat het niet neerkomt op een "Het is oud en moet daarom meteen weg".
Klopt, dat is ook deel van het lange en off-topic verhaal.quote:Op vrijdag 7 maart 2014 18:42 schreef Opa2012 het volgende:
[..]
Ja, maar als de mensheid wil overleven dan moet de volgende stap in de evolutie de vorming van superstaten zijn (uiteindelijk 1 superstaat) en zeker niet een stap terug richting tribalisme wat garant staat voor een continue oorlog.
quote:Op vrijdag 7 maart 2014 18:45 schreef kossikvassik het volgende:
[..]
http://mobile.nytimes.com(...).html?_r=0&referrer=
Ziehier
Het was een wetsvoorstel. Het kabinet heeft dat niet uitgevoerd.quote:February 23, 2014
Evolutie is een blind proces en kent dus geen stappen.quote:Op vrijdag 7 maart 2014 18:42 schreef Opa2012 het volgende:
[..]
Ja, maar als de mensheid wil overleven dan moet de volgende stap in de evolutie de vorming van superstaten zijn (uiteindelijk 1 superstaat) en zeker niet een stap terug richting tribalisme wat garant staat voor een continue oorlog.
Jij besluit gewoon niets te lezen wat hier gepost wordt en blind je mening te blijven herhalen?quote:Op vrijdag 7 maart 2014 18:46 schreef kossikvassik het volgende:
[..]
Dus jij vindt beslissingen van Sovjet dictators heilig en je bent voor discriminatie?
nou ja, je hoort al vaker over het toenemende belang van regio's natuurlijk.quote:Op vrijdag 7 maart 2014 18:44 schreef SureD1 het volgende:
[..]
Ietsje verder: het huidige systeem is gebaseerd op coëxistentie, ik zie meer in coöperatie. Dat bevolkingen in grotere, lossere verbanden, kleinere vormen van samenhang kunnen verkiezen is dan mooi meegenomen.
Het is allemaal best genuanceerd maar dat is aan dit topic niet besteed...
Voila...dat is die evolutie waar ik op doelde: regio's binnen staatoverstijgende verbanden...dat is inmiddels al dagelijkse realiteit in Europa.quote:Op vrijdag 7 maart 2014 18:49 schreef Pocher-a-gogo het volgende:
[..]
nou ja, je hoort al vaker over het toenemende belang van regio's natuurlijk.
alleen blijft voorlopig een groter verband zoals een natiestaat nog wel even handig voor het bestuur. en anders wordt de VN zo groot. en denk es aan het WK voetbal of de Olympische Spelen. e-i-n-d-e-l-o-o-squote:Op vrijdag 7 maart 2014 18:51 schreef SureD1 het volgende:
[..]
Voila...dat is die evolutie waar ik op doelde: regio's binnen staatoverstijgende verbanden...dat is inmiddels al dagelijkse realiteit in Europa.
Dat wordt een dictatuur.quote:Op vrijdag 7 maart 2014 18:51 schreef SureD1 het volgende:
[..]
Voila...dat is die evolutie waar ik op doelde: regio's binnen staatoverstijgende verbanden...dat is inmiddels al dagelijkse realiteit in Europa.
Daarom, evolutie...en die duurt lang idd...en hij is pas bezig...zowel de VN als de EU zijn nog geen 100 jaar oud, evolutionaire babies...quote:Op vrijdag 7 maart 2014 18:53 schreef Pocher-a-gogo het volgende:
[..]
alleen blijft voorlopig een groter verband zoals een natiestaat nog wel even handig voor het bestuur. en anders wordt de VN zo groot. en denk es aan het WK voetbal of de Olympische Spelen. e-i-n-d-e-l-o-o-s
maar ooit, ooit krijgen we eerst één Europa, breiden we uit met Rusland en dan, ja dan de gansche wereld.
maar dat ga ik niet meer meemaken denk ik. au contraire.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |