abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 7 maart 2014 @ 21:27:47 #76
343860 UpsideDown
Baas Boven Baas
pi_137497919
quote:
"Russen vallen basis Krim aan"

vrijdag 7 mrt 2014, 21:01 (Update: 07-03-14, 21:22)

Van de Krim komen berichten dat Russen een Oekraïense luchtmachtbasis hebben aangevallen. Het Oekraïense persbureau Interfax spreekt van Russische militairen, andere bronnen zeggen dat er ook "lokale radicalen" bij zijn.

De luchtmachtsbasis ligt bij Sebastopol. Een truck zou de toegangspoort hebben geramd, de Russen zouden daarna "de commandopost" hebben aangevallen.

Volgens het Oekraïense ministerie van Defensie gaat het om een groep van ongeveer twintig kozakken en "lokale radicalen". Ze zouden luchtdrukgranaten hebben gebruikt.

Overgenomen
Persbureau Reuters zegt dat de Russen de basis in handen hebben gekregen zonder een schot te lossen. Andere bronnen zeggen dat de commandant van de basis met de aanvallers onderhandelt.
Tsja daar kon je natuurlijk op wachten, valt me nog mee dat ze zolang hebben gewacht.
Say what?
  vrijdag 7 maart 2014 @ 21:28:24 #77
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_137497947
quote:
Tevens over deze fascist, is het wel erg toevallig dat het westen hem steunt zoals ze hitler ook hebben gesteund voordat meneer over ging tot zijn zuiveringen, nee niet een godwin, gewoon feitelijk.
Vraag yvonne maar hoe tof ik ben, die gaf mij er ooit een tagje voor.
pi_137498006
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 maart 2014 21:26 schreef BaajGuardian het volgende:

[..]

Gezien de russen al terplaatse waren en niet hoefden te 'invaden' en daarna een verbond hebben gesloten met de authoriteiten van het krim is het logisch dat het zo snel gaat dat alles wat op orders uit kiev zou reageren ontwapend wordt, om een bloedbad te voorkomen. Enige wat dan nog problemen kan brengen is dit onvolk:
http://www.ibtimes.co.uk/(...)un-president-1439324
Maar die verkiezingen duren nog een aantal maanden. Tegen die tijd is de Krim allang al Russisch geworden.
  vrijdag 7 maart 2014 @ 21:30:34 #79
192592 SureD1
------------------------------
pi_137498030
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 maart 2014 21:26 schreef BaajGuardian het volgende:

[..]

Gezien de russen al terplaatse waren en niet hoefden te 'invaden' en daarna een verbond hebben gesloten met de authoriteiten van het krim is het logisch dat het zo snel gaat dat alles wat op orders uit kiev zou reageren ontwapend wordt, om een bloedbad te voorkomen. Enige wat dan nog problemen kan brengen is dit onvolk:
http://www.ibtimes.co.uk/(...)un-president-1439324
De 76e garde luchtlandingsbrigade zat daar niet, die is daar vorige week binnen getrokken... Die men-in-green die jij ziet waren geen Russische troepen die al op de Krim zaten, dat is het neusje van Poetin's zalm...
pi_137498069
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 maart 2014 21:24 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

Oke en Scrummie dan?
Is hij ook niet te vertrouwen? Hij lijkt me geen kloontje in elk geval.
Je moet die BaaiGuardian gewoon negeren, alles wat niet in zijn fantasie-wereld past is niet te vertrouwen volgens hem.
  vrijdag 7 maart 2014 @ 21:31:49 #81
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_137498088
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 maart 2014 21:30 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

Maar die verkiezingen duren nog een aantal maanden. Tegen die tijd is de Krim allang al Russisch geworden.
Laten we het hopen anders kunnen we straks mischien weer wat (lees: honderden) miljarden naar rusland sturen dit keer om de armoede (en vluchtelingen uit het krim) te verhelpen.
pi_137498090
Niet te vertrouwen, die Scrummie.

Ik heb geen idee overigens of die tweets kloppen.
pi_137498108
BaajGuardian...

quote:

[..]

Oke en Scrummie dan?
:)
pi_137498113
quote:

[..]

Oke en Scrummie dan?
Voor je alles slikt wat deze meneer voorkauwt raad ik je aan even in zijn posthistorie te kijken.

BG, nok nu eens met dat gezuig.
pi_137498158
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 maart 2014 21:32 schreef IntensiveGary het volgende:

[..]

Voor je alles slikt wat deze meneer voorkauwt raad ik je aan even in zijn posthistorie te kijken.

BG, nok nu eens met dat gezuig.
O ik heb mn oordeel over BG allang al klaar liggen ;) (ken hem o.a. van R&P)
Maar wou hem toch op z'n minst 1 eerlijke kans geven zich te verdedigen :)
pi_137498180
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 maart 2014 21:31 schreef BorusBulldog het volgende:

[..]

Je moet die BaaiGuardian gewoon negeren, alles wat niet in zijn fantasie-wereld past is niet te vertrouwen volgens hem.
Ik probeerde het voor de verandering een keer wat netter. Maar daar komt het wel op neer :P
  vrijdag 7 maart 2014 @ 21:34:10 #87
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_137498184
quote:

[..]

Oke en Scrummie dan?
Zegt me niks tbh, het gaat ook meer om de inhoud dan om de manier van posten.
Iemand kan lopen lolbroeken, dat is meestal uit simplisme.
Maar actief bullshit twitter berichtjes plaatsen met als enige doel escalatie zegt genoeg, maakt ook verdacht naar de bedoelingen.
  vrijdag 7 maart 2014 @ 21:34:16 #88
192592 SureD1
pi_137498188
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 maart 2014 21:30 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

Poetin wil zijn militaire en strategische doelen veilig stellen op de Krim, daartoe heeft hij zijn elitetroepen de Krim de facto laten bezetten. Dat er nu een meerderheid lijkt te zijn voor aansluiting voor Rusland is enerzijds vanuit het perspectief van het internationaal recht irrelevant als het niet via Kiev loopt, en niet meer dan een blijde bijkomstigheid voor Poetin.
pi_137498217
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 maart 2014 21:33 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

O ik heb mn oordeel over BG allang al klaar liggen ;) (ken hem o.a. van R&P)
Maar wou hem toch op z'n minst 1 eerlijke kans geven zich te verdedigen :)
Owwwww...niks aan het handje dus. In dat geval: enjoy :D
pi_137498239
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 maart 2014 21:31 schreef Scrummie het volgende:
Niet te vertrouwen, die Scrummie.

Ik heb geen idee overigens of die tweets kloppen.
Tsja, het probleem met nieuwsberichten is de vraag: Wie moet je geloven? Wat klopt en was is des-informatie?
Ik neem het jou verder ook niet kwalijk hoor als het toch niet blijkt te kloppen want ik denk dat zelfs de NOS nog niet met een volledig beeld zal komen. De NOS is dan ook meer een soort samenvatting nadat de wedstrijd al gespeeld is :P
  vrijdag 7 maart 2014 @ 21:35:42 #91
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_137498245
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 maart 2014 21:34 schreef SureD1 het volgende:

[..]

Poetin wil zijn militaire en strategische doelen veilig stellen op de Krim, daartoe heeft hij zijn elitetroepen de Krim de facto laten bezetten. Dat er nu een meerderheid lijkt te zijn voor aansluiting voor Rusland is enerzijds vanuit het perspectief van het internationaal recht irrelevant als het niet via Kiev loopt, en niet meer dan een blijde bijkomstigheid voor Poetin.
Hoe kan kiev daar over beslissen als ze zelf niet democratisch zijn verkozen.
  vrijdag 7 maart 2014 @ 21:35:43 #92
56633 JimmyJames
Unspeakable powers
  vrijdag 7 maart 2014 @ 21:36:36 #93
192592 SureD1
pi_137498279
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 maart 2014 21:35 schreef BaajGuardian het volgende:

[..]

De Rada is democratisch gekozen.
pi_137498317
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 maart 2014 21:34 schreef SureD1 het volgende:

[..]

Ik moet eerlijk zeggen dat als ikzelf als Oekrainer op de Krim had gewoond, dat ik niet eens tegen annexatie door Rusland zou durven stemmen...
pi_137498380
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 maart 2014 21:35 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

Tsja, het probleem met nieuwsberichten is de vraag: Wie moet je geloven? Wat klopt en was is des-informatie?
Ik neem het jou verder ook niet kwalijk hoor als het toch niet blijkt te kloppen want ik denk dat zelfs de NOS nog niet met een volledig beeld zal komen. De NOS is dan ook meer een soort samenvatting nadat de wedstrijd al gespeeld is :P
In principe niks, ik heb echter na Poetin zijn eigen toespraak toch een stuk minder moeite om een keuze voor mezelf te kunnen maken van wat ik met een korrel zout neem.

Dus gewoon alles lezen en alles afwegen, het enige wat met zekerheid gezegd kan worden is dat wat wel en wat niet kan volgens wetgeving. De manier waarop Rusland daar aanwezig is en het aangekondigde referendum zijn voorbeelden van dingen die niet kunnen.
  vrijdag 7 maart 2014 @ 21:39:31 #96
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_137498390
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 maart 2014 21:36 schreef SureD1 het volgende:

[..]

De Rada is democratisch gekozen.
Leg uit.
pi_137498396
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 maart 2014 21:35 schreef BaajGuardian het volgende:

[..]

Het is toch niet aan Rusland om dan maar zelf het heft in handen te nemen?
Dit is gewoon doodsimpele annexatie zoals ze in Georgië al eerder hebben toegepast.
Tenminste, zo lijkt het voor mij.
pi_137498423
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 maart 2014 21:37 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

Ik moet eerlijk zeggen dat als ikzelf als Oekrainer op de Krim had gewoond, dat ik niet eens tegen annexatie door Rusland zou durven stemmen...
Waarom denk je dat er geen waarnemers worden toegelaten en er troepen zijn gestuurd alvorens het referendum ;)
  vrijdag 7 maart 2014 @ 21:40:40 #99
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_137498436
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 maart 2014 21:39 schreef BorusBulldog het volgende:

[..]

In principe niks, ik heb echter na Poetin zijn eigen toespraak toch een stuk minder moeite om een keuze voor mezelf te kunnen maken van wat ik met een korrel zout neem.

Dus gewoon alles lezen en alles afwegen, het enige wat met zekerheid gezegd kan worden is dat wat wel en wat niet kan volgens wetgeving. De manier waarop Rusland daar aanwezig is en het aangekondigde referendum zijn voorbeelden van dingen die niet kunnen.
Waarin weeg jij dingen af? In wat het journaal zegt of weeg je ook af wat de betrekkingen en geschiedenis van alle spelers betreft?
  vrijdag 7 maart 2014 @ 21:41:41 #100
192592 SureD1
pi_137498485
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 maart 2014 21:37 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

Ik hoor de laatste dagen meer en meer berichten dat het wel meevalt met die pro-Russische overmacht op de Krim (Kysia Hekster gisteravond onder andere).

Echte democratie gaat ook niet zozeer om het uitvoeren van de wil van de meerderheid alsook het beschermen van minderheden ( en ja dat geldt ook voor Kiev)...

Over je andere post over betrouwbaarheid van berichten: er zal weinig puur objectiefs tussen zitten...maar veel verschillende subjectieve berichten van alle kanten en filteren met gezond verstand levert een aardig beeld op.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')