abonnement Unibet Coolblue
  vrijdag 7 maart 2014 @ 18:11:20 #1
321210 jcdragon
It's complicated.
pi_137490842
110115_195885_fokophetspoormol_fp.png

Tijdens de afleveringen worden diverse subtiele hints gegeven die naar De Mol leiden.
In dit topic worden de hints verzameld, en de diverse theorieën besproken.

Wat kan je in dit topic plaatsen?
- Zaken die je opvallen in een aflevering.
- Dagboeken van De Mol
- Video's/screenshots van opvallende zaken.
- Een theorie die je ontdekt hebt.
Isn't it ironic, don't you think
  vrijdag 7 maart 2014 @ 23:39:14 #2
321210 jcdragon
It's complicated.
pi_137502959
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 maart 2014 17:44 schreef kvd het volgende:

[..]

ja maar, ja maar, ja maar...

'ik ben single' --> Freek en misschien Susan (hoewel die in oktober een prille liefde had)

'ik kan geen kinderen krijgen' --> Freek moet daar iets meer moeite voor doen (weet niet hoe het met Susan is)

'voor kerels zoals ik'--> Freek of Tygo

Het tweede couplet over 'ze gaat je dumpen', 'andere vrouwen' --> Tygo
Freek heeft al een vrijstelling.
Isn't it ironic, don't you think
pi_137504262
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 maart 2014 23:39 schreef jcdragon het volgende:

[..]

Freek heeft al een vrijstelling.
Klopt, maar de kans is groot dat we volgende week 2 'afvallers' hebben. Een echte en de verliezer. Normaal gesproken (als er dus maar 3 mensen aflevering 9 ingaan) zou de muzikale hint dan leiden naar de verliezer. Wie zegt dat dat nu niet het geval is?

Misschien slaat de tekst wel op 2 mensen. Er is een ik-persoon die tegen een ander praat (een vrouw en een kind). Misschien de verliezer die tegen de afvaller praat?

En sorry, had niet in de gaten dat ik de vorige sloot :@

Oh, en nog een belachelijk idee (en buiten het programma om, dus echt geen echte hint of wat dan ook), maar is het jullie ook opgevallen dat in de nieuwe reclame van telfort misschien wel 2 mollen zitten? Susan doet daar (sinds kort? altijd al?) het praatje op het einde.
  zaterdag 8 maart 2014 @ 00:24:29 #4
231633 Xummon
of toch niet?
pi_137504643
Het album heet Racine carrée (wortelteken)

Sofie presenteerde toch De rekenkamer (of zoiets)
Vreuger toen de kratte beer nog van hout ware moste wae nog zoepe um de kachel aan te hoije
pi_137504979
De nieuwste foto op Sofie's twitter
_O-

Maar waar is Tygo?

De nieuwste mol-foto waar ze zelf opstaat
  zaterdag 8 maart 2014 @ 08:08:48 #6
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_137507216
Darn, het zal toch niet zo zijn dat het Tygo is en dat niemand dat verwacht had omdat Tygo te voor de hand liggend als mol was? :')
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_137507797
Kapsel van Susan staat best goed bij Sophie :P
pi_137507834
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 maart 2014 09:22 schreef PicoMMP het volgende:
Kapsel van Susan staat best goed bij Sophie :P
en omgekeerd
  zaterdag 8 maart 2014 @ 10:30:06 #9
292596 Faux.
Fan van zichzelf
pi_137508656
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 maart 2014 00:24 schreef Xummon het volgende:
Het album heet Racine carrée (wortelteken)

Sofie presenteerde toch De rekenkamer (of zoiets)
en dat programma met de wiskundemeisjes :o
Hier schreef tong80 het volgende:
Faux is een FOK!held, zoals dat vroeger Gellarboy en Brechtje waren. Users die je koestert.
pi_137509183
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 maart 2014 00:38 schreef kvd het volgende:
De nieuwste foto op Sofie's twitter
_O-
[ afbeelding ]
Maar waar is Tygo?
Die eerste _O-
  roze zaterdag 8 maart 2014 @ 11:09:42 #11
393783 Ama
Hypa Hypa
pi_137509249
Sofie mag er niet uit :(
Your beauty never ever scared me.
  zaterdag 8 maart 2014 @ 13:49:28 #12
231633 Xummon
of toch niet?
pi_137512102
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 maart 2014 00:38 schreef kvd het volgende:
De nieuwste foto op Sofie's twitter
_O-
[ afbeelding ]
Maar waar is Tygo?

Tygo staat er niet op want Tygo is de mol :P
Vreuger toen de kratte beer nog van hout ware moste wae nog zoepe um de kachel aan te hoije
  PR en moderator zaterdag 8 maart 2014 @ 16:32:16 #13
288245 crew  Moira
Heeft al lang geen punt meer.
pi_137515686
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 maart 2014 08:08 schreef Leandra het volgende:
Darn, het zal toch niet zo zijn dat het Tygo is en dat niemand dat verwacht had omdat Tygo te voor de hand liggend als mol was? :')
In aflevering 1 heb ik tijdens het kijken de hele tijd Tygo als mol gehad, maar toen ik achter de 'mol' zaklamp beweging kwam ben ik vol op Jan-Willem gaan zitten en daar nooit meer vanaf gekomen :')
Ga mezelf echt zó hard voor mijn kop slaan als nu blijkt dat Tygo het tóch is _O-
Op zondag 12 maart 2023 00:29 schreef Nova het volgende:
Haha, Moira heeft gelijk!
  PR en moderator zaterdag 8 maart 2014 @ 16:33:51 #14
288245 crew  Moira
Heeft al lang geen punt meer.
pi_137515725
Maar ik snap van de overgebleven kandidaten echt niet wat nou hun mol-acties zijn geweest (van degene die daadwerkelijk de mol is).
Ik heb ze in de loop der tijd allemaal afgestreept als 'overduidelijke kandidaat' _O-

Gaat een mooie aflevering 10 worden :D
Op zondag 12 maart 2023 00:29 schreef Nova het volgende:
Haha, Moira heeft gelijk!
  zaterdag 8 maart 2014 @ 17:01:42 #15
231633 Xummon
of toch niet?
pi_137516559
quote:
14s.gif Op zaterdag 8 maart 2014 16:32 schreef Moira. het volgende:

[..]

In aflevering 1 heb ik tijdens het kijken de hele tijd Tygo als mol gehad, maar toen ik achter de 'mol' zaklamp beweging kwam ben ik vol op Jan-Willem gaan zitten en daar nooit meer vanaf gekomen :')
Ga mezelf echt zó hard voor mijn kop slaan als nu blijkt dat Tygo het tóch is _O-
ik had vooraf gezegd tygo is de mol, maar ben idd door oa die zaklamp in een jw tunnel gekomen,
Vreuger toen de kratte beer nog van hout ware moste wae nog zoepe um de kachel aan te hoije
  roze zaterdag 8 maart 2014 @ 21:32:33 #16
393783 Ama
Hypa Hypa
pi_137526309
quote:
14s.gif Op zaterdag 8 maart 2014 16:33 schreef Moira. het volgende:
Maar ik snap van de overgebleven kandidaten echt niet wat nou hun mol-acties zijn geweest (van degene die daadwerkelijk de mol is).
Ik heb ze in de loop der tijd allemaal afgestreept als 'overduidelijke kandidaat' _O-

Gaat een mooie aflevering 10 worden :D
Ik ben sowieso nieuwsgierig naar de aflevering waar ze alles laten zien. Mezelf hard voor mijn hoofd slaan omdat ik bepaalde dingen echt niet heb gezien
Your beauty never ever scared me.
pi_137526757
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 maart 2014 21:32 schreef Amarantha het volgende:

[..]

Ik ben sowieso nieuwsgierig naar de aflevering waar ze alles laten zien. Mezelf hard voor mijn hoofd slaan omdat ik bepaalde dingen echt niet heb gezien
Ik denk dat het sowieso erg gaat tegenvallen. Of het zijn bepaalde dingen die zo obvious zijn dat we het niet als hint (wilden) zien, of ze zijn erg vergezocht.
pi_137526872
Oh, en Tygo heeft ons op twitter voor de gek gehouden. Hij plaatste na de opnames een foto met dat hij even naar de andere kant van de wereld moest. Een jaar daarvoor heeft hij op dezelfde plek ook al foto's genomen. Grote kans dat de foto van het afgelopen jaar gewoon eentje uit de serie van het jaar daarvoor was.
pi_137554105
Ik zit nog steeds terug te denken aan die opdracht met die optocht waarin JW en Tygo meeliepen.

De mol zou tijdens het spotten niet goed meedoen, want dan komt er geld in de pot. Sophie zag als enige JW en valt daarom af als mol. Tygo liep te overduidelijk in beeld, waardoor hij herkent werd en er dus geld in de pot kwam.

Dan blijven alleen nog Susan en Freek over als molkandidaten.
pi_137555375
quote:
0s.gif Op zondag 9 maart 2014 19:41 schreef Max23 het volgende:
Ik zit nog steeds terug te denken aan die opdracht met die optocht waarin JW en Tygo meeliepen.

De mol zou tijdens het spotten niet goed meedoen, want dan komt er geld in de pot. Sophie zag als enige JW en valt daarom af als mol. Tygo liep te overduidelijk in beeld, waardoor hij herkent werd en er dus geld in de pot kwam.

Dan blijven alleen nog Susan en Freek over als molkandidaten.
Klopt, maar 1 moest mee lopen in de fanfare. Voor Tygo geen doen om niet op te vallen.
Hij heeft ook al wel heel veel geld laten verdwijnen hoor heb ik het gevoel.
pi_137557407
quote:
0s.gif Op zondag 9 maart 2014 20:08 schreef Zocalo het volgende:

[..]

Klopt, maar 1 moest mee lopen in de fanfare. Voor Tygo geen doen om niet op te vallen.
Hij heeft ook al wel heel veel geld laten verdwijnen hoor heb ik het gevoel.
Bij eerdere series zei de mol achteraf ook wel eens; die opdracht vond ik zo leuk om te doen, het geld wat we ermee verdienden kon ik later wel weer goed maken...
Find your prince, before you start kissing frogs
pi_137559561
Dat kan ik ook wel inzien ja, volgens mij viel het qua geldbedrag ook wel mee wat Tygo daar had verdiend. Wat dat betreft wel tof als je de mol bent :D Daarentegen had hij in een eerdere opdracht zijn envelop met die van Jennifer te snel geruild, iets wat je als mol toch niet had moeten doen.
pi_137562740
Ik heb nog maar eens enkele fragmenten terugbekeken uit eerdere afleveringen en dan lettend op de laatste 4 kandidaten, wat me dan opvalt is met die koffersjouw opdracht naar het hotel dat Susan en Tygo echt ontzettend hard gewerkt hebben om op tijd binnen te komen, het zweet drupte echt van hun lichamen af, en het scheelde maar 2 minuten ! en dat nog met een zware koffer ! En het bedrag erin was niet gering ook, dus waarom zou de mol zoveel moeite doen om deze opdracht te laten slagen ? Want gezien ze net iets te laat waren duidt niet echt op iets wat de mol zou doen, de mol zou compleet verdwalen en dat met een lichte koffer (met een lager bedrag waarschijnlijk, en dat was het groepje met Freek en Sophie.. Sophie die bij de snake opdracht wel aangaf een goed richtingsgevoel te hebben om vervolgens met de topito's weer compleet de weg kwijt te zijn, maar dat terzijde).

Hoe zien mensen Susan dan nog steeds als mol ? bij de 70 opdracht deed ze ook al haar stinkende best, ok dat kan je als mol 1 keer doen maar meerdere keren ? Sorry maar ik zie haar gewoon niet als mol.

En dan kun je wel zeggen dat ik in een Sophietunnel zit ( :P ) maar daar zit ik niet zonder reden, zo wist Sophie ook dat bij de ronde tafel opdracht Freek het geld had en het geld mocht niet met de andere helft gewisseld worden, en ze zei zelf daarbij dat ze van alle kandidaten het meest te verliezen had en ze wist best wel waarom ze met Freek deed ruilen ;)

Oh ja, en Sophie zat ook niet geheel toevallig helemaal achterin de kano in haar eentje, zo kon niemand zien dat ze erg traag deed peddelen, en op een gegeven moment haalde ze zelfs de spaan uit het water en deed niks meer terwijl de anderen nog volop bezig waren (minuut 32.50 (8> )

Tygo en Freek heb ik sowieso altijd als kandidaten beschouwd, al was het maar dat ik ze kan uitsluiten vanwege dat hele schijnwerper gedoe :P

Sophie blijft mijn mol :P :*
"You can call me Susan if it makes you happy"
pi_137570361
Ik hoop zo dat het Freek is.
Die heb ik nog geen moment verdacht.
Sterker nog, ik had hem iedere week als afvaller.
Zou het echt super vinden.
Vergeef mij de spelfouten, maar ik fok op een mobieltje
  Redactie Sport / Supervogel maandag 10 maart 2014 @ 06:10:14 #25
270182 crew  Pino112
Pino van Luna O+
pi_137571577
quote:
0s.gif Op zondag 9 maart 2014 22:04 schreef TLC het volgende:
Ik heb nog maar eens enkele fragmenten terugbekeken uit eerdere afleveringen en dan lettend op de laatste 4 kandidaten, wat me dan opvalt is met die koffersjouw opdracht naar het hotel dat Susan en Tygo echt ontzettend hard gewerkt hebben om op tijd binnen te komen, het zweet drupte echt van hun lichamen af, en het scheelde maar 2 minuten ! en dat nog met een zware koffer ! En het bedrag erin was niet gering ook, dus waarom zou de mol zoveel moeite doen om deze opdracht te laten slagen ? Want gezien ze net iets te laat waren duidt niet echt op iets wat de mol zou doen, de mol zou compleet verdwalen en dat met een lichte koffer (met een lager bedrag waarschijnlijk, en dat was het groepje met Freek en Sophie.. Sophie die bij de snake opdracht wel aangaf een goed richtingsgevoel te hebben om vervolgens met de topito's weer compleet de weg kwijt te zijn, maar dat terzijde).

Hoe zien mensen Susan dan nog steeds als mol ? bij de 70 opdracht deed ze ook al haar stinkende best, ok dat kan je als mol 1 keer doen maar meerdere keren ? Sorry maar ik zie haar gewoon niet als mol.

En dan kun je wel zeggen dat ik in een Sophietunnel zit ( :P ) maar daar zit ik niet zonder reden, zo wist Sophie ook dat bij de ronde tafel opdracht Freek het geld had en het geld mocht niet met de andere helft gewisseld worden, en ze zei zelf daarbij dat ze van alle kandidaten het meest te verliezen had en ze wist best wel waarom ze met Freek deed ruilen ;)

Oh ja, en Sophie zat ook niet geheel toevallig helemaal achterin de kano in haar eentje, zo kon niemand zien dat ze erg traag deed peddelen, en op een gegeven moment haalde ze zelfs de spaan uit het water en deed niks meer terwijl de anderen nog volop bezig waren (minuut 32.50 (8> )

Tygo en Freek heb ik sowieso altijd als kandidaten beschouwd, al was het maar dat ik ze kan uitsluiten vanwege dat hele schijnwerper gedoe :P

Sophie blijft mijn mol :P :*
Sofie.
  maandag 10 maart 2014 @ 08:10:23 #26
341556 whY...
symbolisch ambassadeur
pi_137572095
Is aanstaande donderdag nou de laatste aflevering? Uit de reclame begreep dat dan de ontknoping is. Tijdens de kofferopdracht vertrouwde niemand Susan, daarom konden zo snel de opdracht doen omdat ze niet naar haar luisterde en snel de portofoon afpakten toen ze door hadden dat ze zat te mollen.
Apeldoorn 't Loo is waar ik te vinden ben.
"Ambassadeur van de stad Apeldoorn, namens Isis20."
  maandag 10 maart 2014 @ 09:35:56 #27
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_137573282
En die 70 opdracht is juist zo'n opdracht die bij voorbaat gedoemd is te mislukken. De kans dat alle windmolens worden weg gespeeld is zo klein, dat je juist als Mol je best kunt doen twee of drie windmolens weg te spelen, en vervolgens de verkeerde windmolen te kiezen (of helemaal niet naar boven te gaan).


Als je om die reden Susan echt niet meer als mol kunt zien, hoe kun je Sofie dan nog wel als Mol zien, terwijl bij die parade als enige JW had gespot en zo ook geld verdiende? Als mol ga je niet iemand zien als niemand anders die nog gezien heeft.
Rest your head close to my heart
Never to part, baby of mine
©Dumbo
While we try to teach our children all about life, our children teach us what life is all about.
pi_137574722
quote:
0s.gif Op maandag 10 maart 2014 08:10 schreef whY... het volgende:
Is aanstaande donderdag nou de laatste aflevering? Uit de reclame begreep dat dan de ontknoping is. Tijdens de kofferopdracht vertrouwde niemand Susan, daarom konden zo snel de opdracht doen omdat ze niet naar haar luisterde en snel de portofoon afpakten toen ze door hadden dat ze zat te mollen.
De laatste 'op locatie'. Met waarschijnlijk nog 1 afvaller (als er Art mogen geloven), het finalespel en de onthulling van de winnaar of de verliezer. Week daarna is pas echt de laatste.
  maandag 10 maart 2014 @ 10:49:26 #29
341556 whY...
symbolisch ambassadeur
pi_137574854
quote:
0s.gif Op maandag 10 maart 2014 10:44 schreef kvd het volgende:

[..]

De laatste 'op locatie'. Met waarschijnlijk nog 1 afvaller (als er Art mogen geloven), het finalespel en de onthulling van de winnaar of de verliezer. Week daarna is pas echt de laatste.
Hij bracht het in het preview alsof we er al achter zouden komen. 'Wie is de mol' hoor je Art zeggen ,maar ja dat zal dan wel het einde van de aflevering zijn.

Inhakend op die andere foto's buiten de serie om, het kan best zijn dat Tygo daar niet bij is omdat hij een filmopdracht heeft, dat maakt hem niet direct een Mol ofzo.
Apeldoorn 't Loo is waar ik te vinden ben.
"Ambassadeur van de stad Apeldoorn, namens Isis20."
pi_137574991
quote:
0s.gif Op maandag 10 maart 2014 10:49 schreef whY... het volgende:

[..]

Hij bracht het in het preview alsof we er al achter zouden komen. 'Wie is de mol' hoor je Art zeggen ,maar ja dat zal dan wel het einde van de aflevering zijn.

Inhakend op die andere foto's buiten de serie om, het kan best zijn dat Tygo daar niet bij is omdat hij een filmopdracht heeft, dat maakt hem niet direct een Mol ofzo.
Dat is altijd het einde van de een-na-laatste aflevering, de cliffhanger voor de week erna. Die ze de aflevering voor de een-na-laatste ook al laten zien, want dan gaan er waarschijnlijk veel mensen kijken want dan denkt iedereen dat dan de mol al onthult wordt (wat niet zo is).
  maandag 10 maart 2014 @ 10:56:01 #31
341556 whY...
symbolisch ambassadeur
pi_137575036
Ik ga sowieso kijken :D
Apeldoorn 't Loo is waar ik te vinden ben.
"Ambassadeur van de stad Apeldoorn, namens Isis20."
  maandag 10 maart 2014 @ 11:21:44 #32
128272 Haaibaaike
50 jaar Golden Earring.
pi_137575852
quote:
0s.gif Op maandag 10 maart 2014 10:44 schreef kvd het volgende:

De laatste 'op locatie'. Met waarschijnlijk nog 1 afvaller (als er Art mogen geloven), het finalespel en de onthulling van de winnaar of de verliezer. Week daarna is pas echt de laatste.
20 Maart is de laatste aflevering.
pi_137576014
quote:
2s.gif Op maandag 10 maart 2014 11:21 schreef Haaibaaike het volgende:

[..]

20 Maart is de laatste aflevering.
Dat zeg ik (zonder datum dan ;) )
pi_137579095
quote:
14s.gif Op maandag 10 maart 2014 06:10 schreef Pino112 het volgende:

[..]

Sofie.
Oh ja, ik schrijf dat altijd verkeerd :(
"You can call me Susan if it makes you happy"
  maandag 10 maart 2014 @ 14:36:15 #35
128272 Haaibaaike
50 jaar Golden Earring.
pi_137581830
quote:
0s.gif Op maandag 10 maart 2014 11:26 schreef kvd het volgende:


Dat zeg ik (zonder datum dan ;) )
was geen geheim hoor ;)
pi_137582645
quote:
0s.gif Op maandag 10 maart 2014 00:53 schreef gebruikersnaam het volgende:
Ik hoop zo dat het Freek is.
Die heb ik nog geen moment verdacht.
Sterker nog, ik had hem iedere week als afvaller.
Zou het echt super vinden.
Dit :)
"Sans toi, les émotions d'aujourd'hui ne seraient que la peau morte des émotions d'autrefois.."
pi_137605702
quote:
0s.gif Op maandag 10 maart 2014 00:53 schreef gebruikersnaam het volgende:
Ik hoop zo dat het Freek is.
Die heb ik nog geen moment verdacht.
Sterker nog, ik had hem iedere week als afvaller.
Zou het echt super vinden.
Freek is vanaf aflevering 2 mijn mol al :D
Heb het nog nooit zo goed gedaan als dit seizoen _O-
Brutal. Fucking. Metal.
pi_137610899
Susan valt denk ik af voor mij:

Susan heeft geld in de envelop gestuurd naar Freek. Waarom zou ze (als ze de mol zou zijn) dan stemmen dat Freek de vrijstelling naar de finale moet krijgen? Dan zou de mol er dus voor zorgen dat er meer geld in de pot komt.
  dinsdag 11 maart 2014 @ 11:27:35 #39
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_137611567
quote:
14s.gif Op dinsdag 11 maart 2014 11:00 schreef Max23 het volgende:
Susan valt denk ik af voor mij:

Susan heeft geld in de envelop gestuurd naar Freek. Waarom zou ze (als ze de mol zou zijn) dan stemmen dat Freek de vrijstelling naar de finale moet krijgen? Dan zou de mol er dus voor zorgen dat er meer geld in de pot komt.
Goed punt.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
<a href="https://regenrace.nl" target="_blank" rel="nofollow norererer noopener" >regenrace of niet?</a>
pi_137613035
quote:
14s.gif Op dinsdag 11 maart 2014 11:00 schreef Max23 het volgende:
Susan valt denk ik af voor mij:

Susan heeft geld in de envelop gestuurd naar Freek. Waarom zou ze (als ze de mol zou zijn) dan stemmen dat Freek de vrijstelling naar de finale moet krijgen? Dan zou de mol er dus voor zorgen dat er meer geld in de pot komt.
Klopt, al is het de vraag of ze daar echt over na heeft gedacht. (Er gebeurt immers nogal wat tussen het sturen van de brief en het stemmen op Freek.)
pi_137613163
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 maart 2014 12:17 schreef Operc het volgende:

[..]

Klopt, al is het de vraag of ze daar echt over na heeft gedacht. (Er gebeurt immers nogal wat tussen het sturen van de brief en het stemmen op Freek.)
Het is ook de vraag wanneer de enveloppen open mogen. In aflevering 9, dus wellicht wanneer er nog 4 kandidaten zijn. Dan zou die keuze niets uitmaken voor de pot.
pi_137613288
quote:
14s.gif Op dinsdag 11 maart 2014 11:00 schreef Max23 het volgende:
Susan valt denk ik af voor mij:

Susan heeft geld in de envelop gestuurd naar Freek. Waarom zou ze (als ze de mol zou zijn) dan stemmen dat Freek de vrijstelling naar de finale moet krijgen? Dan zou de mol er dus voor zorgen dat er meer geld in de pot komt.
Laten we eerst maar zien wat er in daadwerkelijk in die enveloppen zit ;)
pi_137613841
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 maart 2014 12:17 schreef Operc het volgende:

[..]

Klopt, al is het de vraag of ze daar echt over na heeft gedacht. (Er gebeurt immers nogal wat tussen het sturen van de brief en het stemmen op Freek.)
Als mol ben je je daar echt wel bewust van hoor. Maar inderdaad, zoals Stranger hierboven opmerkt, die blik van Susan net na het posten van die envelop laat wellicht nog wat te raden over ..
  dinsdag 11 maart 2014 @ 15:54:07 #44
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_137619702
quote:
14s.gif Op dinsdag 11 maart 2014 11:00 schreef Max23 het volgende:
Susan valt denk ik af voor mij:

Susan heeft geld in de envelop gestuurd naar Freek. Waarom zou ze (als ze de mol zou zijn) dan stemmen dat Freek de vrijstelling naar de finale moet krijgen? Dan zou de mol er dus voor zorgen dat er meer geld in de pot komt.
die gedachte had ik donderdag ook. Maar ik denk nu dat het juist deel van het plan is. Dat geld dat door de mol verstuurd is daar heb je zo weinig stuur over (je weet immers niet hoe de kandidaten hun test maken) dat ik denk dat er iets mee gedaan is door de mol. Of het nou Susan is of een ander. Misschien komt er wel geen rente over door de vrijstelling. Of kostte de vrijstelling een envelop. Zoiets kan ook nog.

Alhoewel je mol een vrijstelling geven wel slimmer is als je wil winnen.
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
pi_137619912
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 maart 2014 15:54 schreef debuurvrouw het volgende:

[..]

die gedachte had ik donderdag ook. Maar ik denk nu dat het juist deel van het plan is. Dat geld dat door de mol verstuurd is daar heb je zo weinig stuur over (je weet immers niet hoe de kandidaten hun test maken) dat ik denk dat er iets mee gedaan is door de mol. Of het nou Susan is of een ander. Misschien komt er wel geen rente over door de vrijstelling. Of kostte de vrijstelling een envelop. Zoiets kan ook nog.

Alhoewel je mol een vrijstelling geven wel slimmer is als je wil winnen.
Het heeft helemaal niks met het versturen van de envelop te maken ofzo. Het gaat om het gunnen van de vrijstelling afgelopen keer. Je weet (want dat stond in de brief) geld is sowieso veilig, is de persoon nog in het spel, dan komt er rente overheen. Daar moeten wij het mee doen. De twist hebben we al gehad, Freek moest eerst aflevering 8 overleven. Er komt nog een afvaller, hij zal dat dus niet zijn.

Als Susan de mol is, dan wil ze zo min mogelijk geld in de pot hebben, dat is 'het doel' van de mol. Dan gun je de vrijstelling natuurlijk niet aan degene aan wie jij je geld hebt verstuurd. Dat is alleen maar extra geld in het laatje.
pi_137620295
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 maart 2014 16:00 schreef kvd het volgende:

[..]

Het heeft helemaal niks met het versturen van de envelop te maken ofzo. Het gaat om het gunnen van de vrijstelling afgelopen keer. Je weet (want dat stond in de brief) geld is sowieso veilig, is de persoon nog in het spel, dan komt er rente overheen. Daar moeten wij het mee doen. De twist hebben we al gehad, Freek moest eerst aflevering 8 overleven. Er komt nog een afvaller, hij zal dat dus niet zijn.

Als Susan de mol is, dan wil ze zo min mogelijk geld in de pot hebben, dat is 'het doel' van de mol. Dan gun je de vrijstelling natuurlijk niet aan degene aan wie jij je geld hebt verstuurd. Dat is alleen maar extra geld in het laatje.
Tenzij je inzicht hebt in het geld wat naar de verschillende kandidaten is verstuurd en blijkt dat er meer geld naar Tygo dan naar Freek is gestuurd. Toen Suzan het geld opstuurde was natuurlijk nog niet duidelijk welke 2 deelnemers zouden strijden om de vrijstelling.
pi_137620594
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 maart 2014 16:10 schreef Operc het volgende:

[..]

Tenzij je inzicht hebt in het geld wat naar de verschillende kandidaten is verstuurd en blijkt dat er meer geld naar Tygo dan naar Freek is gestuurd. Toen Suzan het geld opstuurde was natuurlijk nog niet duidelijk welke 2 deelnemers zouden strijden om de vrijstelling.
Maar je moet niet naar DAT moment kijken. Je moet kijken naar NU, afgelopen week. De mol weet dat Tygo geen envelop zal krijgen. Dan kan je toch beter hem de vrijstelling gunnen?
pi_137620666
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 maart 2014 16:19 schreef kvd het volgende:

[..]

Maar je moet niet naar DAT moment kijken. Je moet kijken naar NU, afgelopen week. De mol weet dat Tygo geen envelop zal krijgen. Dan kan je toch beter hem de vrijstelling gunnen?
We zijn het eens volgens mij :P Alleen wist ik niet naar wie de enveloppen allemaal gestuurd zijn (en of er dus een naar Tygo is gestuurd.)
pi_137622291
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 maart 2014 16:21 schreef Operc het volgende:

[..]

We zijn het eens volgens mij :P Alleen wist ik niet naar wie de enveloppen allemaal gestuurd zijn (en of er dus een naar Tygo is gestuurd.)
Van wat ik kan vinden (site widm.nl)
Envelop 1 komt van Sofie: stuurt 1200 naar Susan (afl 3)
Envelop 2 komt van Freek: stuurt 1200 naar Jennifer (afl 3)

Envelop 3 komt van Aaf: stuurt 350 naar Daphne (afl 4)

Envelop 4 komt van Jennifer: stuurt 2100 naar Sofie (afl.5)
Envelop 5 +6 komt van Tygo: stuurt 2100 naar Susan in 2 enveloppen (afl.5)

Envelop 7 van Owen: onbekend waar envelop is, waarschijnlijk weg.
Envelop 8 van Daphne: stuurt niets, envelop is weg (neemt ze mee naar huis bij exit)
Envelop 9 van Susan: stuurt geld naar Freek (weet even niet meer hoeveel)

Dus dan hebben we
- susan 3
- jennifer 1
- daphne 1
- sofie 1
- freek 1
pi_137622334
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 maart 2014 17:02 schreef kvd het volgende:

[..]

Van wat ik kan vinden (site widm.nl)
Envelop 1 komt van Sofie: stuurt 1200 naar Susan (afl 3)
Envelop 2 komt van Freek: stuurt 1200 naar Jennifer (afl 3)

Envelop 3 komt van Aaf: stuurt 350 naar Daphne (afl 4)

Envelop 4 komt van Jennifer: stuurt 2100 naar Sofie (afl.5)
Envelop 5 +6 komt van Tygo: stuurt 2100 naar Susan in 2 enveloppen (afl.5)

Envelop 7 van Owen: onbekend waar envelop is, waarschijnlijk weg.
Envelop 8 van Daphne: stuurt niets, envelop is weg (neemt ze mee naar huis bij exit)
Envelop 9 van Susan: stuurt geld naar Freek (weet even niet meer hoeveel)

Dus dan hebben we
- susan 3
- jennifer 1
- daphne 1
- sofie 1
- freek 1
Helder ^O^
  dinsdag 11 maart 2014 @ 21:43:05 #51
231633 Xummon
of toch niet?
pi_137634648
quote:
14s.gif Op dinsdag 11 maart 2014 11:00 schreef Max23 het volgende:
Susan valt denk ik af voor mij:

Susan heeft geld in de envelop gestuurd naar Freek. Waarom zou ze (als ze de mol zou zijn) dan stemmen dat Freek de vrijstelling naar de finale moet krijgen? Dan zou de mol er dus voor zorgen dat er meer geld in de pot komt.
nice one
Vreuger toen de kratte beer nog van hout ware moste wae nog zoepe um de kachel aan te hoije
pi_137635030
Susan stuurde ook als laatste de envelop in, de Mol zou zijn envelop vroeg sturen om de kans op rente te verkleinen
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
  dinsdag 11 maart 2014 @ 22:24:56 #53
231633 Xummon
of toch niet?
pi_137637095
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 maart 2014 21:49 schreef TheVulture het volgende:
Susan stuurde ook als laatste de envelop in, de Mol zou zijn envelop vroeg sturen om de kans op rente te verkleinen
Hoe eerder je stuur hoe meer rente ( kans is kleiner dat geld aankomt omdat je kandidaat meer kans heeft op eruit gaan)
Hoe later hoe minder rente, maar je kan wel meer geld sturen. Dus ook een hoog bedrag vangen.

Een mol zou dus ergens in het midden geld sturen, gok ik. Een niet al te hoog bedrag en de kans op een afvaller is gemiddeld...
Vreuger toen de kratte beer nog van hout ware moste wae nog zoepe um de kachel aan te hoije
pi_137642753
Aankomende uitzending is finale en die week erop de mollenstreken? Of zit er nog 1 tussen?
pi_137643003
quote:
0s.gif Op woensdag 12 maart 2014 00:06 schreef Droathoah het volgende:
Aankomende uitzending is finale en die week erop de mollenstreken? Of zit er nog 1 tussen?
Er zijn nog twee uitzendingen, dus het eerste wat je zei. Pas in de laatste uitzending krijgen we de Mol te weten waarschijnlijk.
  PR en moderator woensdag 12 maart 2014 @ 01:13:14 #56
288245 crew  Moira
Heeft al lang geen punt meer.
pi_137644495
Ik ben zó benieuwd naar aflevering 10 :X :X
Op zondag 12 maart 2023 00:29 schreef Nova het volgende:
Haha, Moira heeft gelijk!
  woensdag 12 maart 2014 @ 08:36:57 #57
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_137646628
quote:
0s.gif Op maandag 10 maart 2014 00:53 schreef gebruikersnaam het volgende:
Ik hoop zo dat het Freek is.
Die heb ik nog geen moment verdacht.
Sterker nog, ik had hem iedere week als afvaller.
Zou het echt super vinden.
Freek was mijn eerste mol, hoop dat ik het dit jaar eindelijk eens goed heb. Ben het programma wel anders gaan benaderen.

quote:
1s.gif Op zaterdag 8 maart 2014 21:32 schreef Amarantha het volgende:

[..]

Ik ben sowieso nieuwsgierig naar de aflevering waar ze alles laten zien. Mezelf hard voor mijn hoofd slaan omdat ik bepaalde dingen echt niet heb gezien
Hoe kan je je nou voor de kop slaan, alles wat ze laten zien is nooit uitgezonden alleen sommige indirecte-indirecte tips. Zoals er staat op aflevering 2 op 20:01 die latter en dat op dat en die op zo en dus is dat de mol :')
  woensdag 12 maart 2014 @ 09:14:05 #58
179002 GwaiLow
Malo accepto stultus sapit
pi_137647279
De crew laat natuurlijk zien wat ze willen dat je ziet he. Het is leuk om daar echt rond te lopen en uit te zoeken wie de mol is, maar op tv is het wat minder interessant.
pi_137649800
Maar als ze ons álles zouden laten zien wat er gebeurt én wat er word gebiecht dan zou het ook een stuk minder interessant zijn om te bekijken.
  woensdag 12 maart 2014 @ 10:56:53 #60
341556 whY...
symbolisch ambassadeur
pi_137649880
Het geheim zit hem dan ook in de editors van het programma. Alleen is dit uiterst knap gedaan waardoor het leuk blijft om het programma te volgen. Zeker de laatste live uitzending is leuk met alle achterafjes.
Apeldoorn 't Loo is waar ik te vinden ben.
"Ambassadeur van de stad Apeldoorn, namens Isis20."
pi_137669343
quote:
0s.gif Op woensdag 12 maart 2014 10:56 schreef whY... het volgende:
Het geheim zit hem dan ook in de editors van het programma. Alleen is dit uiterst knap gedaan waardoor het leuk blijft om het programma te volgen. Zeker de laatste live uitzending is leuk met alle achterafjes.
laatste uitzending is niet ''live'', paar weken ervoor ( rond deze week..) opgenomen dacht ik
  PR en moderator woensdag 12 maart 2014 @ 21:14:32 #62
288245 crew  Moira
Heeft al lang geen punt meer.
pi_137672532
quote:
14s.gif Op woensdag 12 maart 2014 20:18 schreef Vlaggenroof het volgende:

[..]

laatste uitzending is niet ''live'', paar weken ervoor ( rond deze week..) opgenomen dacht ik
:Y
Op zondag 12 maart 2023 00:29 schreef Nova het volgende:
Haha, Moira heeft gelijk!
  donderdag 13 maart 2014 @ 00:22:18 #63
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_137681592
quote:
14s.gif Op dinsdag 11 maart 2014 11:00 schreef Max23 het volgende:
Susan valt denk ik af voor mij:

Susan heeft geld in de envelop gestuurd naar Freek. Waarom zou ze (als ze de mol zou zijn) dan stemmen dat Freek de vrijstelling naar de finale moet krijgen? Dan zou de mol er dus voor zorgen dat er meer geld in de pot komt.
Ja, want ze wist dat er een vrijstelling voor hem aankwam.. Toch???
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
  donderdag 13 maart 2014 @ 00:39:36 #64
179002 GwaiLow
Malo accepto stultus sapit
pi_137681916
quote:
0s.gif Op donderdag 13 maart 2014 00:22 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Ja, want ze wist dat er een vrijstelling voor hem aankwam.. Toch???
Tuurlijk, de mol weet alles.
  donderdag 13 maart 2014 @ 00:42:19 #65
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_137681968
quote:
0s.gif Op donderdag 13 maart 2014 00:39 schreef GwaiLow het volgende:

[..]

Tuurlijk, de mol weet alles.
Onzin, ook hij/zij kan niet in de toekomst kijken..
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_137681996
Ik heb iedereen behalve freek al acties zien doen die echt mol onwaardig zijn. Of heb ik iets heel duidelijks gemist wat een mol eigenlijk niet zou doen.
Kein gewalt! Wir sind das volk!
Steps taken forwards but sleepwalking back again.
  donderdag 13 maart 2014 @ 00:44:41 #67
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_137682022
quote:
1s.gif Op donderdag 13 maart 2014 00:43 schreef 0ne_of_the_few het volgende:
Ik heb iedereen behalve freek al acties zien doen die echt mol onwaardig zijn. Of heb ik iets heel duidelijks gemist wat een mol eigenlijk niet zou doen.
Freek heeft niks onmols gedaan? Serieus?
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_137682441
quote:
0s.gif Op donderdag 13 maart 2014 00:44 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Freek heeft niks onmols gedaan? Serieus?
Tuurlijk wel wat, maar niet zo als jan willem voor hij er uit vloog.

Overigens betekent Jennifer 'blank en vruchtbaar', zou op de zwangere Sofie kunnen slaan.
Kein gewalt! Wir sind das volk!
Steps taken forwards but sleepwalking back again.
pi_137683963
quote:
0s.gif Op donderdag 13 maart 2014 00:42 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Onzin, ook hij/zij kan niet in de toekomst kijken..
De Mol krijgt maanden van te voren alle opdrachten te weten, zodat hij/zij kan nadenken over mogelijke acties. Alleen in het seizoen van Jon was dat niet het geval, omdat er toen nog een mol gekozen moest worden.
pi_137685305
quote:
0s.gif Op donderdag 13 maart 2014 08:34 schreef Max23 het volgende:

[..]

De Mol krijgt maanden van te voren alle opdrachten te weten, zodat hij/zij kan nadenken over mogelijke acties. Alleen in het seizoen van Jon was dat niet het geval, omdat er toen nog een mol gekozen moest worden.
Over de opdrachten ja. Niet over wie er wanneer nog inzit en wie op wie gaat stemmen voor een vrijstelling voor de finale. Daar gaat het hier om.
pi_137686360
quote:
0s.gif Op donderdag 13 maart 2014 09:54 schreef kvd het volgende:

[..]

Over de opdrachten ja. Niet over wie er wanneer nog inzit en wie op wie gaat stemmen voor een vrijstelling voor de finale. Daar gaat het hier om.
Volgens mij krijgen ze ook te horen of mensen hen verdenken als mol. Dan zou de mol dus altijd met de envelop iemand kiezen waarvan ze weten dat die grote kans heeft om eruit te vliegen.

Of Freek moet ineens compleet gedraaid zijn in zijn verdenkingen.
  donderdag 13 maart 2014 @ 11:39:48 #72
128272 Haaibaaike
50 jaar Golden Earring.
pi_137688458
quote:
1s.gif Op donderdag 13 maart 2014 01:17 schreef 0ne_of_the_few het volgende:

Tuurlijk wel wat, maar niet zo als jan willem voor hij er uit vloog.

Overigens betekent Jennifer 'blank en vruchtbaar', zou op de zwangere Sofie kunnen slaan.
Sofie is nu zwanger maar vorig jaar tijdens opname niet he :P
  donderdag 13 maart 2014 @ 11:40:53 #73
128272 Haaibaaike
50 jaar Golden Earring.
pi_137688488
quote:
0s.gif Op donderdag 13 maart 2014 00:42 schreef Whiskers2009 het volgende:

Onzin, ook hij/zij kan niet in de toekomst kijken..
De Mol weet al lang wat hij/zij moeten doen.
pi_137688714
quote:
7s.gif Op donderdag 13 maart 2014 11:39 schreef Haaibaaike het volgende:

[..]

Sofie is nu zwanger maar vorig jaar tijdens opname niet he :P
De afleveringtitels kunnen ook later bedacht zijn toch :P
Kein gewalt! Wir sind das volk!
Steps taken forwards but sleepwalking back again.
  donderdag 13 maart 2014 @ 20:23:22 #75
2651 svann
night-hawk
pi_137706500
quote:
1s.gif Op donderdag 13 maart 2014 00:43 schreef 0ne_of_the_few het volgende:
Ik heb iedereen behalve freek al acties zien doen die echt mol onwaardig zijn. Of heb ik iets heel duidelijks gemist wat een mol eigenlijk niet zou doen.
Als Freek de mol is, ben ik er goed ingetuind met mijn Susan/ Sofie-tunnel.
Bij Tygo ook met zijn anti-mol acties zoals dat opvallende trompetteren.
seek electricity         Fok!Team Kiva micro-kredieten == Doe mee met $25! == topic
pi_137706533
Ik ben hier de enige die al bijna vanaf het begin op Tygo zit als Mol. Ik blijf erbij.
AFCA!
pi_137706789
Bij de laatste aflevering zag je JW, Sofie en Susan stemmen wie er de vrijstelling kreeg.

Bij JW en Susan lieten ze zien op wie ze stemden, bij Sofie niet.

JW liet doorschemeren dat niemand zich had opgegeven voor Expeditie Robinson, hieruit zou je kunnen afleiden dat de deelnemers zelf een bommetje laten vallen bij de redactie van dit programma dat ze weleens mee willen doen.

Sofie is tot 2 keer gevraagd om mee te doen met WIDM, dat lijkt me toch iets anders :P
"You can call me Susan if it makes you happy"
pi_137708170
Liet Suzan nou 1 enveloppe in de brievenbus achter?
Vergeef mij de spelfouten, maar ik fok op een mobieltje
  donderdag 13 maart 2014 @ 20:58:50 #79
231633 Xummon
of toch niet?
pi_137708518
quote:
0s.gif Op donderdag 13 maart 2014 20:54 schreef gebruikersnaam het volgende:
Liet Suzan nou 1 enveloppe in de brievenbus achter?
Dach ik ook......
Vreuger toen de kratte beer nog van hout ware moste wae nog zoepe um de kachel aan te hoije
  donderdag 13 maart 2014 @ 21:00:16 #80
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_137708607
quote:
0s.gif Op donderdag 13 maart 2014 20:54 schreef gebruikersnaam het volgende:
Liet Suzan nou 1 enveloppe in de brievenbus achter?
Freek liet er 1 liggen
  donderdag 13 maart 2014 @ 21:12:27 #81
231633 Xummon
of toch niet?
pi_137709332
Freek en Suus zitten op Sofie
Sofie zit op Suus
Vreuger toen de kratte beer nog van hout ware moste wae nog zoepe um de kachel aan te hoije
  donderdag 13 maart 2014 @ 21:24:17 #82
242444 Pannenkoek3000
Dying is for fools
pi_137710078
Art zei deze aflevering, een toneelspeler, een actrice en een presentratrice, respectievelijk de verliezer, winnaar en de mol.

Sofie is de mol?
Malheureusement le fromage de cacahouète.
  donderdag 13 maart 2014 @ 21:28:34 #83
231633 Xummon
of toch niet?
pi_137710353
Sofie is de mol, vandaar al die getallen in het begin en dat rekensommetje als aanwijzing bij de strandbuggy/bootsleep opdracht
Vreuger toen de kratte beer nog van hout ware moste wae nog zoepe um de kachel aan te hoije
pi_137710570
Uitgaande van de laatste bootopdracht: freek en sofie stuurden. Die konden dus geld uit een door hun gepakte envelop halen. Freek is het niet, blijft Sofie over
  donderdag 13 maart 2014 @ 21:35:18 #85
79837 Lemming22
Rik Elfrink maakt ons kampioen
pi_137710740
quote:
1s.gif Op donderdag 13 maart 2014 21:32 schreef Zocalo het volgende:
Uitgaande van de laatste bootopdracht: freek en sofie stuurden. Die konden dus geld uit een door hun gepakte envelop halen. Freek is het niet, blijft Sofie over
Of het geld was bij het posten al deels gedumpt door de mol en helemaal niet opgestuurd.
pi_137710813
quote:
1s.gif Op donderdag 13 maart 2014 21:35 schreef Lemming22 het volgende:

[..]

Of het geld was bij het posten al deels gedumpt door de mol en helemaal niet opgestuurd.
kan, maar de teller van de pot liep wel mee
  donderdag 13 maart 2014 @ 21:36:42 #87
231633 Xummon
of toch niet?
pi_137710818
heeft de mol het geld gewoon niet gepost?????
Vreuger toen de kratte beer nog van hout ware moste wae nog zoepe um de kachel aan te hoije
  donderdag 13 maart 2014 @ 21:40:06 #88
79837 Lemming22
Rik Elfrink maakt ons kampioen
pi_137711043
quote:
1s.gif Op donderdag 13 maart 2014 21:36 schreef Zocalo het volgende:

[..]

kan, maar de teller van de pot liep wel mee
Om de kijkers te misleiden ;)
  Moderator donderdag 13 maart 2014 @ 21:50:21 #89
375570 crew  Cyan9
pi_137711710
Dus Suus is niet de winnaar, Freek is niet de mol en Sofie is niet de verliezer. Ik kan het dus nog goed hebben. ;)
Ongeïnteresseerd maar toch aanwezig.
pi_137712084
Sofie is niet de mol omdat zij Jan-Willem had gespot bij de processie.
Susan is niet de mol omdat zij Freek een vrijstelling gunde maar wel haar envelop naar hem had gestuurd en dus meer rente. Maar ja, die blik van haar toen en nu plots geld uit de pot.

Jaja..
  donderdag 13 maart 2014 @ 21:55:57 #91
231633 Xummon
of toch niet?
pi_137712087
Suus kan de mol niet zijn Jennifer en JW zaten bij hun vertrek op haar dus moet Sofie het wel zijn
Vreuger toen de kratte beer nog van hout ware moste wae nog zoepe um de kachel aan te hoije
pi_137712227
De mol maakte als eerste de (schijn)executie (die van Daphne, aflevering 1) en kreeg als eerste ooit de zwarte vrijstelling, stopte op een gegeven moment met roeien, wist waar de zwarte vrijstelling lag die Tygo moest pakken, en verdwaalde constant terwijl ze toch van haarzelf wist dat ze een goed richtingsgevoel had :)

En een aantrekkelijke mol ook, die Sofie :9
"You can call me Susan if it makes you happy"
pi_137712277
quote:
1s.gif Op donderdag 13 maart 2014 21:00 schreef amaranta het volgende:

[..]

Freek liet er 1 liggen
nee echt suzan

Vergeef mij de spelfouten, maar ik fok op een mobieltje
pi_137712411
Dat viel mij ook op ja. Zegt genoeg..
pi_137712488
quote:
0s.gif Op donderdag 13 maart 2014 22:01 schreef Smeich het volgende:
Dat viel mij ook op ja. Zegt genoeg..
wat zou er op moeten vallen dan?
pi_137712527
Ik zie in dat screenshot maar 1 envelop, die heeft ze in haar hand.
Dat lichte stukje is gewoon de brievenbus zelf.
pi_137712587
quote:
0s.gif Op donderdag 13 maart 2014 22:03 schreef wimbo het volgende:
Ik zie in dat screenshot maar 1 envelop, die heeft ze in haar hand.
Dat lichte stukje is toch gewoon de brievenbus zelf?
kijk maar terug , dan zie je het zelf
Vergeef mij de spelfouten, maar ik fok op een mobieltje
pi_137712636
quote:
0s.gif Op donderdag 13 maart 2014 22:03 schreef wimbo het volgende:
Ik zie in dat screenshot maar 1 envelop, die heeft ze in haar hand.
Dat lichte stukje is toch gewoon de brievenbus zelf?
Je zou het inderdaad zo zeggen ja. Maar het kwam mij tijdens de aflevering anders over, maar inderdaad. Al lijkt het mij nog steeds dat de mol een envelop heeft achtergelaten, daar was alle vrijheid voor. Sowieso vreemd dat ze nooit met z'n tweeën naar een brievenbus liepen om deze te openen.
  Moderator / Redactie Sport donderdag 13 maart 2014 @ 22:06:54 #99
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_137712735
quote:
0s.gif Op donderdag 13 maart 2014 21:24 schreef Pannenkoek3000 het volgende:
Art zei deze aflevering, een toneelspeler, een actrice en een presentratrice, respectievelijk de verliezer, winnaar en de mol.

Sofie is de mol?
Maar Suus is niet de winnaar, dat zei Art toch?
  donderdag 13 maart 2014 @ 22:07:27 #100
231633 Xummon
of toch niet?
pi_137712768
Zat Tygo niet op Susan bij zijn excecutie? Zo ja dan moet Sofie wel de mol zijn.....
Vreuger toen de kratte beer nog van hout ware moste wae nog zoepe um de kachel aan te hoije
  Moderator / Redactie Sport donderdag 13 maart 2014 @ 22:08:06 #101
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_137712811
quote:
0s.gif Op donderdag 13 maart 2014 22:07 schreef Xummon het volgende:
Zat Tygo niet op Susan bij zijn excecutie? Zo ja dan moet Sofie wel de mol zijn.....
Hij had wel lopen spreiden volgens mij.
pi_137712879
quote:
0s.gif Op donderdag 13 maart 2014 22:01 schreef Smeich het volgende:
Dat viel mij ook op ja. Zegt genoeg..
Waarom zou een mol 2 van de 3 strandopdrachten goed doen terwijl er nog een stuk of 5 kandidaten waren ? Sofie deed -weer- niks goed, die opdracht leverde mede dankzij Susan 2000 Euro op, wel een beetje veel
"You can call me Susan if it makes you happy"
  donderdag 13 maart 2014 @ 22:09:23 #103
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_137712882
quote:
0s.gif Op donderdag 13 maart 2014 22:06 schreef Kyran het volgende:

[..]

Maar Suus is niet de winnaar, dat zei Art toch?
Ja
pi_137713053
quote:
0s.gif Op donderdag 13 maart 2014 22:09 schreef TLC het volgende:

[..]

Waarom zou een mol 2 van de 3 strandopdrachten goed doen terwijl er nog een stuk of 5 kandidaten waren ? Sofie deed -weer- niks goed, die opdracht leverde mede dankzij Susan 2000 Euro op, wel een beetje veel
Waarom zou een mol Jan-Willem herkennen tijdens die parade? Al weet ik niet meer wat voor geldbedrag daarmee werd binnengehaald.

Maar okay. Zonder Susan had Jan-Willem dat geld ook gepakt, die was zeker van zijn zaak. En die opdrachten waren wel zo makkelijk trouwens, die gehele opdracht sloeg naar mijn mening echt nergens op. Beetje tot 70 tellen enzo. :O
  donderdag 13 maart 2014 @ 22:14:00 #105
231633 Xummon
of toch niet?
pi_137713140
quote:
0s.gif Op donderdag 13 maart 2014 22:08 schreef Kyran het volgende:

[..]

Hij had wel lopen spreiden volgens mij.
Freek op Sofie
Susan op Sofie
Sofie op Susan
Tygo op Susan (met sofie als 2e)

Sofie is dus de mol
Vreuger toen de kratte beer nog van hout ware moste wae nog zoepe um de kachel aan te hoije
pi_137713405
Susan is de mol

Brief van Susan aan Freek is niet gevonden tijdens opdracht
pi_137713451
quote:
0s.gif Op donderdag 13 maart 2014 22:14 schreef Xummon het volgende:

[..]

Freek op Sofie
Susan op Sofie
Sofie op Susan
Tygo op Susan (met sofie als 2e)

Sofie is dus de mol
Niet echt een valide conclusie aan de hand van jouw genoemde argumenten.
pi_137713490
Bij die puzzelstukjes heeft niemand Sofie gezien, die zit over 2 weken relaxed op een terrasje terwijl de rest met gezwinde spoed naar haar op zoek is/was.
  donderdag 13 maart 2014 @ 22:22:21 #109
231633 Xummon
of toch niet?
pi_137713641
edit....
Vreuger toen de kratte beer nog van hout ware moste wae nog zoepe um de kachel aan te hoije
  donderdag 13 maart 2014 @ 22:23:25 #110
128272 Haaibaaike
50 jaar Golden Earring.
pi_137713700
quote:
1s.gif Op donderdag 13 maart 2014 11:48 schreef 0ne_of_the_few het volgende:


De afleveringtitels kunnen ook later bedacht zijn toch :P
Dat weer wel :@
pi_137713727
quote:
0s.gif Op donderdag 13 maart 2014 22:22 schreef Xummon het volgende:

[..]

Tygo klikte bij wie is de mol Susan aan.
Lijkt mij de belangrijkste vraag, als er 2 overblijven en die je aanklikt is niet de mol,moet het toch wel de ander zijn. Toch, of ben ik nou gek.
Als Susan de Mol is, hadden Sofie en Tygo het beide goed, maar er moest er toch eentje uit. Freek heeft het dan fout, maar hij ging door naar de finale door de vrijstelling. Dus Susan kan het ook nog zijn.
  donderdag 13 maart 2014 @ 22:25:31 #112
231633 Xummon
of toch niet?
pi_137713837
quote:
0s.gif Op donderdag 13 maart 2014 22:23 schreef BobW het volgende:

[..]

Als Susan de Mol is, hadden Sofie en Tygo het beide goed, maar er moest er toch eentje uit. Freek heeft het dan fout, maar hij ging door naar de finale door de vrijstelling. Dus Susan kan het ook nog zijn.
ja was te snel,daarom mijn edit...
Vreuger toen de kratte beer nog van hout ware moste wae nog zoepe um de kachel aan te hoije
  donderdag 13 maart 2014 @ 22:30:20 #113
231633 Xummon
of toch niet?
pi_137714117
om het spoor maar weer eens kwijt te raken, deze er nog maar ff ingooien
quote:
0s.gif Op donderdag 6 maart 2014 22:34 schreef Cee het volgende:
Ik zit te kloten met die titels die vast niks betekenen, maar ach...

Vindingrijk
Jennifer
Schijnbeweging
5 op een [1/2]
Een heilige aanwijzing
Rij [2/2] > 'Rij' stond in de titel met een hoofdletter

De lachende derde
Een zware keuze

...moet je zien

:o :')
quote:
0s.gif Op donderdag 6 maart 2014 22:38 schreef Xummon het volgende:

[..]

Visser de mol, kun je eruit halen met een beetje fantasie

ligt dan wel aan de volgende titels
quote:
0s.gif Op donderdag 6 maart 2014 22:54 schreef Xummon het volgende:
volgende aflevering hoeft idd geen O te zijn, met

een iets wat lijkt op een o, i of l, zou de theorie wel bevestigen

meet beetje fantasie kun je namelijk in de J ook weer een L zien
Vindingrijk
Iets kan gebeuren
Schijnbeweging
5 op een [1/2]
Een heilige aanwijzing
Rij [2/2] > 'Rij' stond in de titel met een hoofdletter

De lachende derde
Een zware keuze

...moet je zien

Jennifer
Vreuger toen de kratte beer nog van hout ware moste wae nog zoepe um de kachel aan te hoije
  ESF Reporter donderdag 13 maart 2014 @ 22:45:15 #114
87554 Cee
Welluk?
pi_137714961
Je kan er ook uiteindelijk
V1S5ER I[S] DE ... uit halen (waarbij de 's' nog ontbreekt). Dus de puntjes van '...moet je zien' op het laatst en de 'i' van vandaag wordt de 'is'. Dus de laatste aflevering moet met een s beginnen. Of een 5. Of een Z, als je uit moet gaan van een zelfde rare schrijfwijze als op de enveloppen die naar Ellis Island gingen. :P
  donderdag 13 maart 2014 @ 22:46:10 #115
13148 Shogo
Psycho...
pi_137715021
Wellicht is dit eerder genoemd ik kan me niet voorstellen dat ik de enige ben die dit heeft gezien maar goed ik ga niet 100 topics doorlezen of dit al genoemd is.

Ik meen in aflevering 7 was die topito opdracht. Freek en Jan-Willem gingen op een gegeven moment ruilen en hadden het met elkaar over Sofie dat ze die nergens waren tegen gekomen. En wie komt er na die opmerking voorbij in een reflectie.


Dit kwam in de afgelopen aflevering weer terug tijdens de kaarsen opdracht (40:38). Het is geen doorslaggevend bewijs, maar ik gok erop dat dit een hint is. :)

[ Bericht 0% gewijzigd door Shogo op 13-03-2014 22:58:04 ]
pi_137715065
Ik dacht ook iets gevonden te hebben hoor :')

In de vooruitblik van komende uitzending lijkt het alsof men zo zit ten opzichte van Art;

quote:
Links van de tafel:
Afvallers eerdere afleveringen
Freek
Susan
quote:
Rechts van de tafel:
Afvallers, met Tycho
Sofie
Je gaat niet de mol of de winnaar niet direct bij Art zetten, dus Freek verliest.
Vorig jaar zat de winnaar naast de verliezer en daar tegenover de mol.
In 2012 zat de winnaar naast de mol en de verliezer daar tegenover... (en de winnaar dus niet direct naast Art)...

Dus weg theorie :')
Ik keek naar jou, jij naar je brommertje; ik houd van jou, jij van je brommertje; jij brak mijn hart, ik jouw brommertje...
pi_137715905
quote:
0s.gif Op donderdag 13 maart 2014 22:12 schreef Smeich het volgende:

[..]

Waarom zou een mol Jan-Willem herkennen tijdens die parade? Al weet ik niet meer wat voor geldbedrag daarmee werd binnengehaald.

Maar okay. Zonder Susan had Jan-Willem dat geld ook gepakt, die was zeker van zijn zaak. En die opdrachten waren wel zo makkelijk trouwens, die gehele opdracht sloeg naar mijn mening echt nergens op. Beetje tot 70 tellen enzo. :O
Nee want meer molens over des te meer keuze voor JW, die niet wist welke toren hij precies moest hebben (ja de meest linkse maar welke ?)
"You can call me Susan if it makes you happy"
pi_137716510
Kut, zat ik er toch naast :')

Wel balen dat De Mol zo duidelijk in de picture was bij andere kandidaten
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
pi_137717150
In de 'lopen naar de hotelkamer van Aaf en Daphne' opdracht ;

JW zegt dat ineens het telefoonnummer van Daphne is gewist, hij was samen met Sofie en Freek.

En Freek is de mol niet.

Verder is ook de lichamelijke emotie van Susan te oprecht, Sofie is na het mislukken van deze opdracht veel afstandelijker.
"You can call me Susan if it makes you happy"
  donderdag 13 maart 2014 @ 23:25:50 #120
330914 Sherlock_Holmes
2de plaats WIDM prono 2020
pi_137717191
quote:
1s.gif Op donderdag 13 maart 2014 23:12 schreef TheVulture het volgende:
Kut, zat ik er toch naast :')

Wel balen dat De Mol zo duidelijk in de picture was bij andere kandidaten
Alleen bij Tygo en Sofie toch :?
´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´
pi_137717510
quote:
0s.gif Op donderdag 13 maart 2014 23:25 schreef Sherlock_Holmes het volgende:

[..]

Alleen bij Tygo en Sofie toch :?
Zowel Susan als Sophie waren toch wel nadrukkelijk in beeld bij kandidaten
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
pi_137718212
quote:
0s.gif Op donderdag 13 maart 2014 23:24 schreef TLC het volgende:
In de 'lopen naar de hotelkamer van Aaf en Daphne' opdracht ;

JW zegt dat ineens het telefoonnummer van Daphne is gewist, hij was samen met Sofie en Freek.

En Freek is de mol niet.

Verder is ook de lichamelijke emotie van Susan te oprecht, Sofie is na het mislukken van deze opdracht veel afstandelijker.
Vergeet niet dat Susan best een goede actrice is he...
Ik keek naar jou, jij naar je brommertje; ik houd van jou, jij van je brommertje; jij brak mijn hart, ik jouw brommertje...
pi_137718417
quote:
0s.gif Op donderdag 13 maart 2014 23:50 schreef Bartjebart het volgende:

[..]

Vergeet niet dat Susan best een goede actrice is he...
Ja maar gecombineerd met een lichamelijk zware inspanning geloof ik niet dat ze hier zat te acteren, verder viel het me op dat Sofie zich sterk bezighoudt met het verdelen van de groepjes in de stad bij deze opdracht (waar Susan zich niet mee bemoeit) en dat Sofie meteen gebruikt maakt van omgekeerde psychologie bij de keuze van de lichte koffer.

:)
"You can call me Susan if it makes you happy"
  donderdag 13 maart 2014 @ 23:56:52 #124
330914 Sherlock_Holmes
2de plaats WIDM prono 2020
pi_137718449
quote:
1s.gif Op donderdag 13 maart 2014 23:33 schreef TheVulture het volgende:

[..]

Zowel Susan als Sophie waren toch wel nadrukkelijk in beeld bij kandidaten
Dat is waar, als je het bij elkaar optelt. Wat ik niet snap is dat er zoveel kandidaten op Aaf zaten als mol. En blijkbaar vonden de kandidaten Freek en JW (terecht) totaal niet verdacht, wat natuurlijk opvallend is aangezien ze door het publiek wel erg verdacht waren (wat ik bij Freek nog steeds niet snap).

Verder heb ik nog even de brievenbus momenten in aflevering 1 en de huidige aflevering vergeleken en daar kan alleen uit geconcludeerd worden dat de brievenbus waarin de Freek enveloppe zit in beeld is geweest (in aflevering 1), want (het gebied rondom) de brievenbus waar Freek 2 enveloppen uit haalt komt helemaal niet overeen met dat shot in aflevering 1.

Verder is er natuurlijk gemonteerd bij het leven (terugspoelen en doorspoelen etc.), al is het wel opvallend dat de postbode zeer waarschijnlijk de 4 enveloppen in zijn handen heeft die dus in 2 postbussen (dicht bij elkaar??) dan zijn gegaan (eentje van Susan, die van Sofie en die van Freek.......met als vierde die andere Zuus enveloppe misschien???).
´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´
pi_137720593
quote:
0s.gif Op donderdag 13 maart 2014 22:06 schreef Kyran het volgende:

[..]

Maar Suus is niet de winnaar, dat zei Art toch?
Suus kan de verliezer zijn, Freek de winnaar en Sofie de mol.
Brutal. Fucking. Metal.
  Redactie Sport / Supervogel vrijdag 14 maart 2014 @ 02:06:38 #127
270182 crew  Pino112
Pino van Luna O+
pi_137720609
quote:
0s.gif Op donderdag 13 maart 2014 21:28 schreef Xummon het volgende:
Sofie is de mol, vandaar al die getallen in het begin en dat rekensommetje als aanwijzing bij de strandbuggy/bootsleep opdracht
Dit. Ook alle getallen in de tweets. Omdat Rekenkamer.
pi_137720681
Mijn mol :'( Ik ga op niemand meer zitten, vind het wel best ;(
Brutal. Fucking. Metal.
  vrijdag 14 maart 2014 @ 08:50:19 #129
179002 GwaiLow
Malo accepto stultus sapit
pi_137722137
quote:
0s.gif Op donderdag 13 maart 2014 22:14 schreef Xummon het volgende:

[..]

Freek op Sofie
Susan op Sofie
Sofie op Susan
Tygo op Susan (met sofie als 2e)

Sofie is dus de mol
Sofie kan en mag de mol gewoon niet zijn na dat moment dat ze JW in die optocht spotte. Dat KAN gewoon niet als mol. Núl incentive ooooit om dat te doen. Toch? Toch?!
pi_137722238
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 maart 2014 08:50 schreef GwaiLow het volgende:

[..]

Sofie kan en mag de mol gewoon niet zijn na dat moment dat ze JW in die optocht spotte. Dat KAN gewoon niet als mol. Núl incentive ooooit om dat te doen. Toch? Toch?!
Dat valt nog mee dan mocht Susan de mol zijn, die heeft veel meer bijgedragen aan de pot (in goede zin dan)
"You can call me Susan if it makes you happy"
  vrijdag 14 maart 2014 @ 09:08:49 #131
179002 GwaiLow
Malo accepto stultus sapit
pi_137722369
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 maart 2014 08:58 schreef TLC het volgende:

[..]

Dat valt nog mee dan mocht Susan de mol zijn, die heeft veel meer bijgedragen aan de pot (in goede zin dan)
Qua mol is dit zeker niet het beste seizoen van WIDM. Al moeten we de mol filmpjes volgende week nog maar afwachten, misschien was het wel briljant.
pi_137722387
Sofie schreef op de envelop de naam Jennifer, een aflevering later was de titel Jennifer (eerste zin in die aflevering kwam ook van Sofie 'heb je een broodje pastrami... Jennifer ?' :P ) en toen Freek bij de tafelopdracht de vrijstelling kreeg (die Sofie wel moest ruilen omdat Freek 1500 Euro had) ging ze tegen Freek liegen dat JW de zwarte vrijstelling had maar dat hij deze niet zou gebruiken zodat Freek zijn vrijstelling wel zou inzetten.

Maar Tygo had die zwarte vrijstelling (gekregen bij die dam op aanraden van Sofie die blijkbaar wist dat die daar lag) en hij gebruikte deze ook wat de groene vrijstelling van Freek ongedaan maakte.

Hiermee had Sofie weer de kans opengelaten dat Jennifer uit het spel geknikkert kon worden, ze mocht immers niet de finale halen.

En zo geschiedde ; Jennifer kreeg het rode scherm en Sofie had haar zin gekregen :D
"You can call me Susan if it makes you happy"
  vrijdag 14 maart 2014 @ 09:10:32 #133
194695 franklop
Fran knock
pi_137722392
Vrees dat Sofie het is, mede omdat ze bijv bij de meetopdracht en bij de 'orientatie/zoekopdrachten' gewoon waardeloos presteerde.
Cancellara; "Tweede worden is gemakkelijker dan eerste worden"
FOK!sport *O* ✩ ✩ ✩ Ajax O+
pi_137723105
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 maart 2014 09:10 schreef TLC het volgende:
Sofie schreef op de envelop de naam Jennifer, een aflevering later was de titel Jennifer (eerste zin in die aflevering kwam ook van Sofie 'heb je een broodje pastrami... Jennifer ?' :P ) en toen Freek bij de tafelopdracht de vrijstelling kreeg (die Sofie wel moest ruilen omdat Freek 1500 Euro had) ging ze tegen Freek liegen dat JW de zwarte vrijstelling had maar dat hij deze niet zou gebruiken zodat Freek zijn vrijstelling wel zou inzetten.

Maar Tygo had die zwarte vrijstelling (gekregen bij die dam op aanraden van Sofie die blijkbaar wist dat die daar lag) en hij gebruikte deze ook wat de groene vrijstelling van Freek ongedaan maakte.

Hiermee had Sofie weer de kans opengelaten dat Jennifer uit het spel geknikkert kon worden, ze mocht immers niet de finale halen.

En zo geschiedde ; Jennifer kreeg het rode scherm en Sofie had haar zin gekregen :D
_O_ Dat is wel een mooie ja, indien waar ;)
pi_137723244
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 maart 2014 08:50 schreef GwaiLow het volgende:

[..]

Sofie kan en mag de mol gewoon niet zijn na dat moment dat ze JW in die optocht spotte. Dat KAN gewoon niet als mol. Núl incentive ooooit om dat te doen. Toch? Toch?!
Dat spreekt wel heel erg tegen haar ja, het was totaal niet nodig om JW daar te spotten
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
pi_137723363
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 maart 2014 09:10 schreef TLC het volgende:
Sofie schreef op de envelop de naam Jennifer, een aflevering later was de titel Jennifer (eerste zin in die aflevering kwam ook van Sofie 'heb je een broodje pastrami... Jennifer ?' :P ) en toen Freek bij de tafelopdracht de vrijstelling kreeg (die Sofie wel moest ruilen omdat Freek 1500 Euro had) ging ze tegen Freek liegen dat JW de zwarte vrijstelling had maar dat hij deze niet zou gebruiken zodat Freek zijn vrijstelling wel zou inzetten.

Maar Tygo had die zwarte vrijstelling (gekregen bij die dam op aanraden van Sofie die blijkbaar wist dat die daar lag) en hij gebruikte deze ook wat de groene vrijstelling van Freek ongedaan maakte.

Hiermee had Sofie weer de kans opengelaten dat Jennifer uit het spel geknikkert kon worden, ze mocht immers niet de finale halen.

En zo geschiedde ; Jennifer kreeg het rode scherm en Sofie had haar zin gekregen :D
maar waarom mocht Jennifer de finale niet halen? Waarom moest zij eruit en niet bv een van de mannen of Aaf of wie dan ook?
pi_137723364
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 maart 2014 09:55 schreef kvd het volgende:

[..]

maar waarom mocht Jennifer de finale niet halen? Waarom moest zij eruit en niet bv een van de mannen of Aaf of wie dan ook?
Omdat er dan geen rente op het geld in die envelop kwam. De naam die de mol op die envelop had genoteerd moest er vervolgens worden uitgewerkt om minder geld in de pot te krijgen.

quote:
0s.gif Op vrijdag 14 maart 2014 09:51 schreef TheVulture het volgende:

[..]

Dat spreekt wel heel erg tegen haar ja, het was totaal niet nodig om JW daar te spotten
Yep, iets dat ik ook al meerdere malen heb aangekaart. Ze was de enige. Dat doe je niet als je de mol bent. Vertrouwen wekken, jezelf minder verdacht maken? Tja.. zeg het maar.
pi_137723406
dubbel.
pi_137723745
Ik zit toch een beetje met zo'n "Freek was een betere mol"-gevoel dan één van beide dames, vooral omdat de groep hen al behoorlijk in het vizier had :')
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
pi_137723860
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 maart 2014 09:55 schreef Smeich het volgende:

[..]

Omdat er dan geen rente op het geld in die envelop kwam. De naam die de mol op die envelop had genoteerd moest er vervolgens worden uitgewerkt om minder geld in de pot te krijgen.

[..]

Yep, iets dat ik ook al meerdere malen heb aangekaart. Ze was de enige. Dat doe je niet als je de mol bent. Vertrouwen wekken, jezelf minder verdacht maken? Tja.. zeg het maar.
oke, alleen klopt er dan iets niet in die redenatie. Juist doordat de vrijstelling van Freek dan niet meer doorging, was er een extra persoonom mogelijkerwijs uit het spel te worden ggeknikkert, namelijk Freek. Procentueel gezien zou de kans dat Jennifer eruit zou gaan dan juist kleiner zijn geworden ;)
pi_137723970
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 maart 2014 09:55 schreef Smeich het volgende:
Yep, iets dat ik ook al meerdere malen heb aangekaart. Ze was de enige. Dat doe je niet als je de mol bent. Vertrouwen wekken, jezelf minder verdacht maken? Tja.. zeg het maar.
Er bleek gisteren wel zo'n 2k minder in de pot te zitten. Even los van de ontbrekende envelop. Dat compenseert ook weer geld wat de mol ergens anders verdient kan hebben, om minder verdacht te worden. Of was de oorzaak van dat ontbrekende geld al bekend?
pi_137724220
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 maart 2014 10:14 schreef eborn het volgende:

[..]

Er bleek gisteren wel zo'n 2k minder in de pot te zitten. Even los van de ontbrekende envelop. Dat compenseert ook weer geld wat de mol ergens anders verdient kan hebben, om minder verdacht te worden. Of was de oorzaak van dat ontbrekende geld al bekend?
Daar verdacht ik Freek van als Mol/penningmeester... maar dat kan dus niet meer :D
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
pi_137725797
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 maart 2014 10:14 schreef eborn het volgende:

[..]

Er bleek gisteren wel zo'n 2k minder in de pot te zitten. Even los van de ontbrekende envelop. Dat compenseert ook weer geld wat de mol ergens anders verdient kan hebben, om minder verdacht te worden. Of was de oorzaak van dat ontbrekende geld al bekend?
De oorzaak is toch dat ze niet alle enveloppen hebben opgehaald?
  vrijdag 14 maart 2014 @ 11:20:14 #144
49501 4-elements
Arrectis Auribus
pi_137725855
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 maart 2014 11:18 schreef _superboer_ het volgende:

[..]

De oorzaak is toch dat ze niet alle enveloppen hebben opgehaald?
Nee, want daarna gingen ze het geld nog eens natellen en ontbrak er plots een bedrag.
That's history. I say history because it happened in the past.
Murray Walker
  roze vrijdag 14 maart 2014 @ 11:25:59 #145
393783 Ama
Hypa Hypa
pi_137726010
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 maart 2014 11:20 schreef 4-elements het volgende:

[..]

Nee, want daarna gingen ze het geld nog eens natellen en ontbrak er plots een bedrag.
Dat viel mijn ook al op. Molletje Sofie? Aangezien zij aan het tellen was
Your beauty never ever scared me.
pi_137726609
Precies dat bedrag (1750 euro) dat Susan naar Freek had opgestuurd. Dat bedrag waar volgens Susan toen "niets meer mee (kon) gebeuren" voordat zij een vreemde blik in de camera gaf.
pi_137726639
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 maart 2014 10:10 schreef kvd het volgende:

[..]

oke, alleen klopt er dan iets niet in die redenatie. Juist doordat de vrijstelling van Freek dan niet meer doorging, was er een extra persoonom mogelijkerwijs uit het spel te worden ggeknikkert, namelijk Freek. Procentueel gezien zou de kans dat Jennifer eruit zou gaan dan juist kleiner zijn geworden ;)
Goed punt inderdaad :) rotspel :P
pi_137727718
quote:
2s.gif Op vrijdag 14 maart 2014 11:25 schreef Amarantha het volgende:

[..]

Dat viel mijn ook al op. Molletje Sofie? Aangezien zij aan het tellen was
Dat was het enige moment dat het geld nog in beeld kwam, en bleek er minder geld in de pot geteld te worden dan nadat Art de enveloppen had geopend.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
  roze vrijdag 14 maart 2014 @ 12:33:32 #149
393783 Ama
Hypa Hypa
pi_137727785
Ik wil dat Sofie de mol is (dan heb ik het eindelijk vanaf het begin goed gehad, ook al zat ik ook op JW maar ik vond zijn hints wel erg overduidelijk) maar ik ben bang dat het Susan is. Ik heb haar alleen niet heel veel zien mollen? Volgende week zullen we zien welke van de twee het was en hoe ze heeft lopen mollen. Veel hints ook hier die telkens naar JW werden gegooid haha, ben benieuwd hoe die hints toch anders waren dan we dachten
Your beauty never ever scared me.
  vrijdag 14 maart 2014 @ 16:19:06 #150
231633 Xummon
of toch niet?
pi_137735349
Muzikale aanwijzing die naar de mol leidt.

The police - roxanne


Liedje is geschreven in oktober 1977.... en wie is er toen toevallig geboren?????????
Vreuger toen de kratte beer nog van hout ware moste wae nog zoepe um de kachel aan te hoije
pi_137736042
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 maart 2014 16:19 schreef Xummon het volgende:
Muzikale aanwijzing die naar de mol leidt.

The police - roxanne

Liedje is geschreven in oktober 1977.... en wie is er toen toevallig geboren?????????
Vertel.
pi_137736116
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 maart 2014 16:43 schreef Smeich het volgende:

[..]

Vertel.
John Mayer en Antonio Di Natale _O_.
Winnaar FOK! Rounders MLB Fantasy Baseball League 2013
pi_137736152
:P Di Natale _O_
pi_137736197
quote:
17s.gif Op vrijdag 14 maart 2014 16:47 schreef Smeich het volgende:
:P Di Natale _O_
Toch iets minder dan Kolarov en Milner.
Winnaar FOK! Rounders MLB Fantasy Baseball League 2013
pi_137736201
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 maart 2014 16:19 schreef Xummon het volgende:
Muzikale aanwijzing die naar de mol leidt.

The police - roxanne


Liedje is geschreven in oktober 1977.... en wie is er toen toevallig geboren?????????
Weet je wie ook van muziek hield?
  Redactie Sport / Supervogel vrijdag 14 maart 2014 @ 16:50:31 #156
270182 crew  Pino112
Pino van Luna O+
pi_137736262
Ben idd heel benieuwd naar de molacties van Susan als zij het is.
  vrijdag 14 maart 2014 @ 16:50:58 #157
231633 Xummon
of toch niet?
pi_137736281
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 maart 2014 16:43 schreef Smeich het volgende:

[..]

Vertel.
1 - Dwight Phillips, Amerikaans atleet
3 - Daniel Hollie, Amerikaans professioneel worstelaar
4 - Jason Lehmkuhle, Amerikaans atleet
4 - Bartłomiej Macieja, Pools schaker
5 - Konstantin Zyrjanov, Russisch voetballer
8 - Madelon Baans, Nederlands zwemster
8 - Daniel Bess, Amerikaans acteur
8 - Anne-Caroline Chausson, Frans mountainbikester en BMX-ster
8 - Reese Hoffa, Amerikaans atleet
8 - Erna Siikavirta, Fins toetsenist
9 - Miikka Multaharju, Fins voetballer
12 - Vita Palamar, Oekraïens atlete
13 - Antonio Di Natale, Italiaans voetballer
14 - Joey Didulica, Kroatisch voetbaldoelman
14 - Barry Ditewig, Nederlands voetbaldoelman
15 - Galina Bogomolova, Russisch atlete
16 - John Mayer, Amerikaans zanger en songwriter
16 - Björn Otto, Duits atleet
16 - Anniek Pheifer, Nederlands actrice
16 - Thorwald Veneberg, Nederlands wielrenner
17 - Dudu Aouate, Israëlisch voetballer
17 - Marco Bui, Italiaans mountainbiker
17 - André Villas-Boas, Portugees voetbaltrainer
18 - Paul Stalteri, Canadees voetballer
23 - Alexander Iashvili, Georgisch voetballer
24 - Iván Kaviedes, Ecuadoraans voetballer
24 - Marie-Hélène Prémont, Canadees mountainbikester
26 - Jon Heder, Amerikaans acteur
27 - Attje Kuiken, Nederlands politica
28 - Jonas Rasmussen, Deens badmintonner
29 - Juraj Czinege, Slowaaks voetballer
30 - Eefke Mulder, Nederlands hockeyster
31 - Séverine Ferrer, Frans zangeres
31 - Jimmy Smet, Belgisch voetballer (overleden 2012)
31 - Jelena Tichonova, Russisch marathonloopster
Vreuger toen de kratte beer nog van hout ware moste wae nog zoepe um de kachel aan te hoije
  vrijdag 14 maart 2014 @ 17:33:01 #158
424128 Poesliefje
buitenbeeld
pi_137737630
Freek betrapt .. !

Art zegt tegen Freek in aflevering 9: jij bent niet de mol. Hij zegt er (nog) niet bij volgens wie. Freek is niet de mol volgens de twee overgebleven kandidaten, die verdenken elkaar. Maar is hij ook in werkelijkheid niet de mol? Dacht het niet.

In aflevering 1 wordt een deel van de brievenbezorging getoond en in twee brievenbussen worden twee enveloppen gestopt. Bij een van die bezorgingen is de brief aan Daphne de bovenste van de twee enveloppen, met andere woorden: in de brievenbus waar de enige brief aan Daphne lag, lag nog een tweede enveloppe. En wie leegt de brievenbus met de brief aan Daphne en pakt maar één envelop? Juist ja, Freek.

Al in aflevering 1 molde Freek: hij seinde naar Aaf en Jennifer eerst een 3, daarna een 4. In verwarring gaven de dames het getal 7 op. Goed gedaan Freek. Ander voorbeeld dat nog niet gegeven is: bij de snake-opdracht leidde Freek het team Susan en Jennifer eerst goed, maar ineens stonden ze dik op de route van het andere team (de regie toont kaartjes, maar niet hoe dat heeft kunnen gebeuren). Goed gedaan Freek.

Als klap op de vuurpijl blijkt geld uit de pot verdwenen. Wie was ook alweer de penningmeester?
pi_137737833
quote:
7s.gif Op vrijdag 14 maart 2014 16:50 schreef Pino112 het volgende:
Ben idd heel benieuwd naar de molacties van Susan als zij het is.
Ik ook, überhaupt wie het is. Ik heb echt geen idee.
  roze vrijdag 14 maart 2014 @ 17:41:14 #160
393783 Ama
Hypa Hypa
pi_137737881
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 maart 2014 17:33 schreef Poesliefje het volgende:
Freek betrapt .. !

Art zegt tegen Freek in aflevering 9: jij bent niet de mol. Hij zegt er (nog) niet bij volgens wie. Freek is niet de mol volgens de twee overgebleven kandidaten, die verdenken elkaar. Maar is hij ook in werkelijkheid niet de mol? Dacht het niet.

In aflevering 1 wordt een deel van de brievenbezorging getoond en in twee brievenbussen worden twee enveloppen gestopt. Bij een van die bezorgingen is de brief aan Daphne de bovenste van de twee enveloppen, met andere woorden: in de brievenbus waar de enige brief aan Daphne lag, lag nog een tweede enveloppe. En wie leegt de brievenbus met de brief aan Daphne en pakt maar één envelop? Juist ja, Freek.

Al in aflevering 1 molde Freek: hij seinde naar Aaf en Jennifer eerst een 3, daarna een 4. In verwarring gaven de dames het getal 7 op. Goed gedaan Freek. Ander voorbeeld dat nog niet gegeven is: bij de snake-opdracht leidde Freek het team Susan en Jennifer eerst goed, maar ineens stonden ze dik op de route van het andere team (de regie toont kaartjes, maar niet hoe dat heeft kunnen gebeuren). Goed gedaan Freek.

Als klap op de vuurpijl blijkt geld uit de pot verdwenen. Wie was ook alweer de penningmeester?
Freek is niet de mol :')
Your beauty never ever scared me.
pi_137737884
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 maart 2014 16:19 schreef Xummon het volgende:
Muzikale aanwijzing die naar de mol leidt.

The police - roxanne

Liedje is geschreven in oktober 1977.... en wie is er toen toevallig geboren?????????
Geen van de mollen.
  roze vrijdag 14 maart 2014 @ 17:42:45 #162
393783 Ama
Hypa Hypa
pi_137737924
Nou ik heb het liedje even bekeken (de songtekst) en ik word er niks wijzer van
Your beauty never ever scared me.
  vrijdag 14 maart 2014 @ 17:48:50 #163
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_137738110
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 maart 2014 16:19 schreef Xummon het volgende:
Muzikale aanwijzing die naar de mol leidt.

The police - roxanne


Liedje is geschreven in oktober 1977.... en wie is er toen toevallig geboren?????????
Susan werd wel genoemd als hoofdrolspeler van de tv serie: achter het raam.

Talpa heeft alleen besloten die serie niet te maken/uit te zenden.
'You don't have to put on the red light'

/speculaas
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
  vrijdag 14 maart 2014 @ 17:53:26 #164
424128 Poesliefje
buitenbeeld
pi_137738209
quote:
[..] Art zegt tegen Freek in aflevering 9: jij bent niet de mol. Hij zegt er (nog) niet bij volgens wie. Freek is niet de mol volgens de twee overgebleven kandidaten, die verdenken elkaar. Maar is hij ook in werkelijkheid niet de mol? Dacht het niet.
[..]

Reactie van Amarantha:
Freek is niet de mol :')
Niets is wat het lijkt bij de mol, dus ook de uitspraak van Art niet.
  roze vrijdag 14 maart 2014 @ 17:55:59 #165
393783 Ama
Hypa Hypa
pi_137738258
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 maart 2014 17:53 schreef Poesliefje het volgende:

[..]

Niets is wat het lijkt bij de mol, dus ook de uitspraak van Art niet.
Ik denk niet dat Art zegt 'Freek is niet de mol' om vervolgens volgende week te zeggen 'Grapje. Freek is wel de mol'
Your beauty never ever scared me.
pi_137738266
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 maart 2014 17:53 schreef Poesliefje het volgende:

[..]

Niets is wat het lijkt bij de mol, dus ook de uitspraak van Art niet.
Ik zou het geniaal vinden maar ik denk dat ze niet zo ver gaan
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
  roze vrijdag 14 maart 2014 @ 17:58:21 #167
393783 Ama
Hypa Hypa
pi_137738310
Ik ben even vergeten met wie Paulien en Kees vorig jaar in de finale stonden _O- Oh ik weet het al.

http://nl.wikipedia.org/wiki/Wie_is_de_Mol Als je trouwens kijkt naar het geld van de pot van de afgelopen jaren dan is het op één keer na helemaal niet zo veel dit keer
Your beauty never ever scared me.
  vrijdag 14 maart 2014 @ 18:01:53 #168
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_137738401
Ik baalde gisteren enorm dat Sofie constant in beeld was als het tijdens de opdracht over "de mol" ging, terwijl er amper terugblikken naar de mol van Sofie waren, dus ergens heb ik het idee dat Sofie de mol niet kan zijn, omdat ze amper beelden van mol Susan hebben laten zien, en alle focus op Sofie als mol lag :(

Logica; ik denk dat Sofie de mol is, maar omdat ze in deze aflevering zo nadrukkelijk als mol neergezet is denk ik dat ze het niet kan zijn en dat het Susan dus moet zijn :')

Nah, in de prono zit ik al vanaf het begin op Sofie als mol, dus ik laat het maar zo, want om nu voor de laatste aflevering nog van mol te wisselen is ook weer zo nutteloos :X
En helemaal als de reden is dat mijn mol teveel in beeld werd gebracht als zijnde de mol :')
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  roze vrijdag 14 maart 2014 @ 18:34:30 #169
393783 Ama
Hypa Hypa
pi_137739311
http://www.widm.nl/hints.html Staan ook wel nuttige hints zoals:

Ellis Island: De kandidaten kunnen geld tot aflevering 9 veiligstellen door het naar Ellis Island te sturen. Het Amerikaanse Ellis Island is op 15 oktober 1965 toegevoegd aan het nationaal register van historische plaatsen. Susan is op die dag geboren.

Mol in beeld: Wanneer Susan een blik in de toekomst mag werpen zien we 'De Mol' op haar scherm. Dit is bij geen enkele andere deelnemer te zien.


Your beauty never ever scared me.
  roze vrijdag 14 maart 2014 @ 18:36:12 #170
393783 Ama
Hypa Hypa
pi_137739368
Kak door al die hints op die site word ik in de laatste week alsnog een Susan tunnel gesleept. Zoveel hints die kunnen duiden op Susan.. Hmm
Your beauty never ever scared me.
  vrijdag 14 maart 2014 @ 19:19:52 #171
424128 Poesliefje
buitenbeeld
pi_137741021
quote:
Aflevering 5: Voordat we het shot van de gemanipuleerde wolk zagen zei Tygo in de biecht: “
Freek: good luck babes…. good luck”. En vervolgens verschijnt dus die heiligenkrans van een wolk in beeld. Freek wordt daarmee als heilige neergezet.

In aflevering zes bij het invullen van de test zegt Sofie in de voice-over dat ze wil versmallen naar twee verdachten en dat Tygo en Susan daarvoor de twee aangewezen personen zijn. Onmiddellijk daarop komt met het geluid van een klap een boze heilige in beeld. Is de heilige (Freek) daardoor ontstemd?

Freek is toch mijn mol ..

[ Bericht 6% gewijzigd door Poesliefje op 14-03-2014 19:25:01 ]
pi_137742379
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 maart 2014 19:19 schreef Poesliefje het volgende:

[..]

Aflevering 5: Voordat we het shot van de gemanipuleerde wolk zagen zei Tygo in de biecht: “
Freek: good luck babes…. good luck”. En vervolgens verschijnt dus die heiligenkrans van een wolk in beeld. Freek wordt daarmee als heilige neergezet.

In aflevering zes bij het invullen van de test zegt Sofie in de voice-over dat ze wil versmallen naar twee verdachten en dat Tygo en Susan daarvoor de twee aangewezen personen zijn. Onmiddellijk daarop komt met het geluid van een klap een boze heilige in beeld. Is de heilige (Freek) daardoor ontstemd?

Freek is toch mijn mol ..
Dit is wel een post om in te lijsten voor het geval iemand volgend jaar vraagt wat 'Tunnelvisie' nu eigenlijk inhoudt. Art zei niet "Freek, jij bent niet de mol *richting kijkers* Tot volgende week dames en heren!" Art maakte eerst dat stuk af en vroeg toen "Wie is de mol?" En daarna pas het stuk over dat je het volgende week ziet. Freek is echt niet de mol. 100% zeker.
  vrijdag 14 maart 2014 @ 20:25:25 #173
424128 Poesliefje
buitenbeeld
pi_137744083
Wat is het fijn om (in dit stadium nog) een dissident te zijn. No guts no glory!
pi_137746600
Tsja, het is een beetje als zeggen dat blauw eigenlijk geel is. Het is 'lekker tegendraads' en 'speels' maar ook totale nonsens.
pi_137751073
Men vergeet even dat Art dus vraagt aan de drie finalisten wie de mol is. Wij zien het pas volgende week, maar de opname ging toen verder. Sofie of Susan zegt na dat shot dat ze de mol is. Net als bij de vorige seizoenen.
pi_137751310
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 maart 2014 23:06 schreef PicoMMP het volgende:
Men vergeet even dat Art dus vraagt aan de drie finalisten wie de mol is. Wij zien het pas volgende week, maar de opname ging toen verder. Sofie of Susan zegt na dat shot dat ze de mol is. Net als bij de vorige seizoenen.
Klopt. :Y
pi_137751426
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 maart 2014 23:11 schreef Operc het volgende:

[..]

Klopt. :Y
Het lijkt me dus onwaarschijnlijk dat Art tegen Freek zegt: "jij bent niet de Mol".. en dat Freek zegt: "Maar oh jawel!! (dans-huppeltje)"
  vrijdag 14 maart 2014 @ 23:14:46 #178
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_137751431
Dus Freek is niet de mol, dan is Freek de winnaar en Sofie de mol.
  vrijdag 14 maart 2014 @ 23:15:22 #179
321210 jcdragon
It's complicated.
pi_137751457
quote:
0s.gif Op donderdag 13 maart 2014 22:45 schreef Cee het volgende:
Je kan er ook uiteindelijk
V1S5ER I[S] DE ... uit halen (waarbij de 's' nog ontbreekt). Dus de puntjes van '...moet je zien' op het laatst en de 'i' van vandaag wordt de 'is'. Dus de laatste aflevering moet met een s beginnen. Of een 5. Of een Z, als je uit moet gaan van een zelfde rare schrijfwijze als op de enveloppen die naar Ellis Island gingen. :P
Je tweet met je hint wordt in de NRC genoemd. :P

http://www.nrc.nl/nieuws/(...)n-idyllische-finale/
Isn't it ironic, don't you think
pi_137751500
Hoe dan ook...

pi_137751530
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 maart 2014 23:14 schreef PicoMMP het volgende:

[..]

Het lijkt me dus onwaarschijnlijk dat Art tegen Freek zegt: "jij bent niet de Mol".. en dat Freek zegt: "Maar oh jawel!! (dans-huppeltje)"
Het zou wel heel leuk zijn :Y
pi_137751602
Heb niet teruggekeken, maar voor mijn gevoel was Susans reactie op "Jij bent niet de winnaar" vrij neutraal. Als je dat hoort als kandidaat baal je toch enorm?
  vrijdag 14 maart 2014 @ 23:20:58 #183
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_137751660
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 maart 2014 23:19 schreef PicoMMP het volgende:
Heb niet teruggekeken, maar voor mijn gevoel was Susans reactie op "Jij bent niet de winnaar" vrij neutraal. Als je dat hoort als kandidaat baal je toch enorm?
Ze moest wel even diep zuchten.
pi_137751679
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 maart 2014 23:14 schreef PicoMMP het volgende:

[..]

Het lijkt me dus onwaarschijnlijk dat Art tegen Freek zegt: "jij bent niet de Mol".. en dat Freek zegt: "Maar oh jawel!! (dans-huppeltje)"
Daar waren wij het altijd al over eens volgens mij. ;)
pi_137764569
oke ik heb nog iets opvallends gezien.
Tijdens het 'in de toekomst kijken zie je bij susan het molteken - deze hint was al bekend.

Maar kijk eens links op de muur. Daar staat nogmaals een figuur van een schoppen (kaartspel).
  zaterdag 15 maart 2014 @ 13:55:10 #186
128272 Haaibaaike
50 jaar Golden Earring.
pi_137764902
quote:
14s.gif Op vrijdag 14 maart 2014 23:15 schreef jcdragon het volgende:

Je tweet met je hint wordt in de NRC genoemd. :P

http://www.nrc.nl/nieuws/(...)n-idyllische-finale/
Ja leuk voor Cee dat ze in nrc staat..Wie is Frank en Peter?
  PR en moderator zaterdag 15 maart 2014 @ 18:14:29 #187
288245 crew  Moira
Heeft al lang geen punt meer.
pi_137772109
quote:
7s.gif Op zaterdag 15 maart 2014 13:55 schreef Haaibaaike het volgende:

[..]

Ja leuk voor Cee dat ze in nrc staat..Wie is Frank en Peter?
Staat in de tekst :P
quote:
Gisteravond was de finale van het veertiende seizoen van Wie is de Mol?. Frank Huiskamp en Peter Zantingh, redacteuren van nrc.nl en vaste kijkers, bespraken na de uitzending wederom hun ideeën en theorieën via de chat. Is de Mol nu ontmaskerd?
Op zondag 12 maart 2023 00:29 schreef Nova het volgende:
Haha, Moira heeft gelijk!
pi_137773909
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 maart 2014 13:45 schreef Minimunt het volgende:
oke ik heb nog iets opvallends gezien.
Tijdens het 'in de toekomst kijken zie je bij susan het molteken - deze hint was al bekend.

Maar kijk eens links op de muur. Daar staat nogmaals een figuur van een schoppen (kaartspel).
[ afbeelding ]
Wat is er zo bijzonder aan het schoppen-teken dan?
Ik keek naar jou, jij naar je brommertje; ik houd van jou, jij van je brommertje; jij brak mijn hart, ik jouw brommertje...
  zaterdag 15 maart 2014 @ 19:19:28 #189
321210 jcdragon
It's complicated.
pi_137774725
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 maart 2014 19:01 schreef Bartjebart het volgende:

[..]

Wat is er zo bijzonder aan het schoppen-teken dan?
Zie je ook in de leader bij Susan in de achtergrond.
In aflevering 1 tijdens de intro van Art op het bootje zie je ook schoppen in de achtergrond.
Isn't it ironic, don't you think
pi_137775293
Waarom loog Sofie toen ze tegen Tygo zei dat ze niet wist wie de envelop met de naam van Jennifer erop heeft verstuurd ? terwijl zij dat toch echt zelf gedaan heeft in een hotelkamer met Freek erbij.
"You can call me Susan if it makes you happy"
  zaterdag 15 maart 2014 @ 19:32:19 #191
321210 jcdragon
It's complicated.
pi_137775342
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 maart 2014 19:31 schreef TLC het volgende:
Waarom liegt Sofie toen ze tegen Tygo zei dat ze niet wist wie de envelop met de naam van Jennifer erop heeft verstuurd ? terwijl zij dat toch echt zelf gedaan heeft in een hotelkamer met Freek erbij.
Ze wilt niet laten weten aan Tygo dat zij op Susan zit.
Isn't it ironic, don't you think
pi_137775376
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 maart 2014 19:32 schreef jcdragon het volgende:

[..]

Ze wilt niet laten weten aan Tygo dat zij op Susan zit.
Dat zat Tygo ook, maar dat verklaart niet waarom ze daarover loog
"You can call me Susan if it makes you happy"
  zaterdag 15 maart 2014 @ 19:41:13 #193
321210 jcdragon
It's complicated.
pi_137775713
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 maart 2014 19:33 schreef TLC het volgende:

[..]

Dat zat Tygo ook, maar dat verklaart niet waarom ze daarover loog
Het is toch strategische informatie.
Isn't it ironic, don't you think
  PR en moderator zaterdag 15 maart 2014 @ 20:00:57 #194
288245 crew  Moira
Heeft al lang geen punt meer.
pi_137776561
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 maart 2014 19:31 schreef TLC het volgende:
Waarom loog Sofie toen ze tegen Tygo zei dat ze niet wist wie de envelop met de naam van Jennifer erop heeft verstuurd ? terwijl zij dat toch echt zelf gedaan heeft in een hotelkamer met Freek erbij.
Naam van Jennifer? Sofie had hem toch naar Susan (haar mol) gestuurd?
En ondanks dat Tygo ook op Susan zat, zou Sofie daar nooit 100% vanuit kunnen/mogen gaan, en het zou toch wel heel dom zijn als je op dit punt van het spel nog aan je medekandidaten laat weten wie jouw mol is.
Logisch dus dat ze deed alsof ze niet wist van wie dat handschrift was.
Op zondag 12 maart 2023 00:29 schreef Nova het volgende:
Haha, Moira heeft gelijk!
pi_137777047
quote:
14s.gif Op zaterdag 15 maart 2014 20:00 schreef Moira. het volgende:

[..]

Naam van Jennifer? Sofie had hem toch naar Susan (haar mol) gestuurd?
En ondanks dat Tygo ook op Susan zat, zou Sofie daar nooit 100% vanuit kunnen/mogen gaan, en het zou toch wel heel dom zijn als je op dit punt van het spel nog aan je medekandidaten laat weten wie jouw mol is.
Logisch dus dat ze deed alsof ze niet wist van wie dat handschrift was.
Ja, Sofie stuurde een envelop met Jennifer erop, is gewoon terug te zien :D
"You can call me Susan if it makes you happy"
  PR en moderator zaterdag 15 maart 2014 @ 20:15:26 #196
288245 crew  Moira
Heeft al lang geen punt meer.
pi_137777174
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 maart 2014 20:12 schreef TLC het volgende:

[..]

Ja, Sofie stuurde een envelop met Jennifer erop, is gewoon terug te zien :D
Aight aight :D Ik weet niet meer precies wie welke enveloppe naar wie heeft gestuurd enzo :')

Maar in deze aflevering was toch te zien dat Sofie een enveloppe voor Susan eruit haalde en zei "Ik haalde mijn eigen enveloppe eruit, maar ik zei niet tegen Tygo dat hij van mij was"? :o
Heeft ze er ook 2 verstuurd?
Of was die aan Susan van haar en die aan Jennifer van Freek (dat Sophie die van hen allebei in de bus deed)?
Op zondag 12 maart 2023 00:29 schreef Nova het volgende:
Haha, Moira heeft gelijk!
  zaterdag 15 maart 2014 @ 20:20:13 #197
321210 jcdragon
It's complicated.
pi_137777390
Ik heb het voor de zekerheid terug gekeken. :@ Freek heeft naar Jennifer gestuurd en Sofie naar Susan. (En ze posten elk zelf hun eigen enveloppen).
En Sofie haalt in afl. 9 haar eigen envelop met de naam van Susan op.
Isn't it ironic, don't you think
  PR en moderator zaterdag 15 maart 2014 @ 20:30:08 #198
288245 crew  Moira
Heeft al lang geen punt meer.
pi_137777847
Overigens, als Susan de mol nou blijkt te zijn, hè..
Dan is het shot vanaf 5:28 (incl. 'lichtflits-achtige montage') toch wel prachtig geweest (zowel van haar als de regie) _O_

Hebben we gewoon een sneak peak gekregen van de edittors :D
Op zondag 12 maart 2023 00:29 schreef Nova het volgende:
Haha, Moira heeft gelijk!
  zaterdag 15 maart 2014 @ 20:34:47 #199
321210 jcdragon
It's complicated.
pi_137778055
quote:
10s.gif Op zaterdag 15 maart 2014 20:30 schreef Moira. het volgende:
Overigens, als Susan de mol nou blijkt te zijn, hè..
Dan is het shot vanaf 5:28 (incl. 'lichtflits-achtige montage') toch wel prachtig geweest (zowel van haar als de regie) _O_

Hebben we gewoon een sneak peak gekregen van de edittors :D
Wat een ondeugend lachje :D
Isn't it ironic, don't you think
  zaterdag 15 maart 2014 @ 20:35:07 #200
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_137778067
quote:
10s.gif Op zaterdag 15 maart 2014 20:30 schreef Moira. het volgende:
Overigens, als Susan de mol nou blijkt te zijn, hè..
Dan is het shot vanaf 5:28 (incl. 'lichtflits-achtige montage') toch wel prachtig geweest (zowel van haar als de regie) _O_

Hebben we gewoon een sneak peak gekregen van de edittors :D
Eerlijk gezegd was dat het moment dat ik écht in Susan als mol ging geloven en tegelijkertijd ook weer juist niet.. Want het was ZO opvallend dat het zelfs mij niet kon ontgaan :P
Kan dus ook zomaar zijn dat Susan wel "molde" met die envelop, maar toch de mol niet is ;)

Edit: al zit ik dus wél op Susan als mol.. Hoewel ik al jaren beter ben in het aanwijzen van de winnaar, wat Susan iig NIET is :P
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
  PR en moderator zaterdag 15 maart 2014 @ 20:42:07 #201
288245 crew  Moira
Heeft al lang geen punt meer.
pi_137778396
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 maart 2014 20:35 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Eerlijk gezegd was dat het moment dat ik écht in Susan als mol ging geloven en tegelijkertijd ook weer juist niet.. Want het was ZO opvallend dat het zelfs mij niet kon ontgaan :P
Kan dus ook zomaar zijn dat Susan wel "molde" met die envelop, maar toch de mol niet is ;)

Edit: al zit ik dus wél op Susan als mol.. Hoewel ik al jaren beter ben in het aanwijzen van de winnaar, wat Susan iig NIET is :P
Ja idd, ik bleef ondanks alles tot op het laatste moment in mijn Jan-Willem tunnel zitten, maar naast hem was het door dit soort dingetjes en Susan overall (vergeleken met de rest van de 'kandidaterige' kandidaten) wel zij die ik als 2e mol in mijn achterhoofd nam.

Ik deed er verder niks mee omdat Jan-Willem gewoon de mol was imo :') Maar nu hij eruit is en dus echt niet de mol kán zijn weet ik eigenlijk wel zeker dat het Susan is.
Ook nu ik bijv. de WIDM vodcasts zit terug te kijken, maar nu met het oog op Susan/Sofie ipv J-W, gezien ik een hoop aan info heb gemist in die tunnel _O-
Op zondag 12 maart 2023 00:29 schreef Nova het volgende:
Haha, Moira heeft gelijk!
  Redactie Sport / Supervogel zaterdag 15 maart 2014 @ 20:42:41 #202
270182 crew  Pino112
Pino van Luna O+
pi_137778429
quote:
10s.gif Op zaterdag 15 maart 2014 20:30 schreef Moira. het volgende:
Overigens, als Susan de mol nou blijkt te zijn, hè..
Dan is het shot vanaf 5:28 (incl. 'lichtflits-achtige montage') toch wel prachtig geweest (zowel van haar als de regie) _O_

Hebben we gewoon een sneak peak gekregen van de edittors :D
Nice :D.
  zaterdag 15 maart 2014 @ 21:01:34 #203
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_137779225
quote:
14s.gif Op zaterdag 15 maart 2014 20:42 schreef Moira. het volgende:

[..]

Ja idd, ik bleef ondanks alles tot op het laatste moment in mijn Jan-Willem tunnel zitten, maar naast hem was het door dit soort dingetjes en Susan overall (vergeleken met de rest van de 'kandidaterige' kandidaten) wel zij die ik als 2e mol in mijn achterhoofd nam.

Ik deed er verder niks mee omdat Jan-Willem gewoon de mol was imo :') Maar nu hij eruit is en dus echt niet de mol kán zijn weet ik eigenlijk wel zeker dat het Susan is.
Ook nu ik bijv. de WIDM vodcasts zit terug te kijken, maar nu met het oog op Susan/Sofie ipv J-W, gezien ik een hoop aan info heb gemist in die tunnel _O-
Owh, vertel eens *O*
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
  PR en moderator zaterdag 15 maart 2014 @ 21:05:15 #204
288245 crew  Moira
Heeft al lang geen punt meer.
pi_137779379
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 maart 2014 21:01 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Owh, vertel eens *O*
Oh ik bedoel gewoon alle hints naar Susan/Sofie enzo, daar gaf ik helemaal geen aandacht aan omdat ik alleen die naar J-W wilde zien :D
Dus nu nog even terug kijken maar dan álle hints serieus in overweging nemen, haha :P
Op zondag 12 maart 2023 00:29 schreef Nova het volgende:
Haha, Moira heeft gelijk!
  zaterdag 15 maart 2014 @ 21:06:57 #205
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_137779475
quote:
14s.gif Op zaterdag 15 maart 2014 21:05 schreef Moira. het volgende:

[..]

Oh ik bedoel gewoon alle hints naar Susan/Sofie enzo, daar gaf ik helemaal geen aandacht aan omdat ik alleen die naar J-W wilde zien :D
Dus nu nog even terug kijken maar dan álle hints serieus in overweging nemen, haha :P
Owh, ik hoopte op een lijstje -O-
Al heb ik elders al wat lijstjes voorbij zien komen.. Ook daar maar weer eens bijlezen :D

Maar nu eerst ff Moltalk - de nabeschouwing kijken (hoewel je daar hinttechnisch weinig aan hebt).

EDIT: zit nu dus te kijken, maar vind (volgens velen) Supergeorge nou niet echt bijster slim overkomen -O-
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
  zaterdag 15 maart 2014 @ 21:10:19 #206
321210 jcdragon
It's complicated.
pi_137779626
Ik kon niet geloven dat de mol(Susan) bij de Boeddha opdracht de hele tijd met haar vingers in een 'heilige aanwijzing' teken rond zou lopen.
Isn't it ironic, don't you think
  zaterdag 15 maart 2014 @ 21:11:28 #207
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_137779678
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 maart 2014 21:10 schreef jcdragon het volgende:
Ik kon niet geloven dat de mol(Susan) bij de Boeddha opdracht de hele tijd met haar vingers in een 'heilige aanwijzing' teken rond zou lopen.
Waarom niet? Ik zie een kandidaat dat ook nog gewoon wel doen :D
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
  PR en moderator zaterdag 15 maart 2014 @ 21:12:22 #208
288245 crew  Moira
Heeft al lang geen punt meer.
pi_137779721
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 maart 2014 21:06 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Owh, ik hoopte op een lijstje -O-
Al heb ik elders al wat lijstjes voorbij zien komen.. Ook daar maar weer eens bijlezen :D

Maar nu eerst ff Moltalk - de nabeschouwing kijken (hoewel je daar hinttechnisch weinig aan hebt).

EDIT: zit nu dus te kijken, maar vind (volgens velen) Supergeorge nou niet echt bijster slim overkomen -O-
oeh ja post linkjes van lijstjes die je vindt _O_

En dat van George viel mij ook al op, ja _O-
Op zondag 12 maart 2023 00:29 schreef Nova het volgende:
Haha, Moira heeft gelijk!
  zaterdag 15 maart 2014 @ 21:13:07 #209
321210 jcdragon
It's complicated.
pi_137779753
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 maart 2014 21:11 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Waarom niet? Ik zie een kandidaat dat ook nog gewoon wel doen :D
Oh ja, de mol speelt een kandidaat die de mol speelt :P
Isn't it ironic, don't you think
  zaterdag 15 maart 2014 @ 21:13:37 #210
321210 jcdragon
It's complicated.
pi_137779773
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 maart 2014 21:06 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Owh, ik hoopte op een lijstje -O-
Al heb ik elders al wat lijstjes voorbij zien komen.. Ook daar maar weer eens bijlezen :D

Maar nu eerst ff Moltalk - de nabeschouwing kijken (hoewel je daar hinttechnisch weinig aan hebt).

EDIT: zit nu dus te kijken, maar vind (volgens velen) Supergeorge nou niet echt bijster slim overkomen -O-
George heeft een paar biertjes teveel op. :P
Isn't it ironic, don't you think
  zaterdag 15 maart 2014 @ 21:14:59 #211
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_137779844
quote:
14s.gif Op zaterdag 15 maart 2014 21:12 schreef Moira. het volgende:

[..]

oeh ja post linkjes van lijstjes die je vindt _O_

En dat van George viel mij ook al op, ja _O-
http://www.wieisdemol.com/forum/index.php?topic=51214.0

Wel wat verderop in het topic kijken. Daar post iemand foto's met hints naar Susan (die hij/zij ook weer elders gevonden heeft, dat dan weer wel) ;P
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
  PR en moderator zaterdag 15 maart 2014 @ 21:16:22 #212
288245 crew  Moira
Heeft al lang geen punt meer.
pi_137779905
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 maart 2014 21:14 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

http://www.wieisdemol.com/forum/index.php?topic=51214.0

Wel wat verderop in het topic kijken. Daar post iemand foto's met hints naar Susan (die hij/zij ook weer elders gevonden heeft, dat dan weer wel) ;P
nja boeien, lijstjes zijn lijstjes _O_
Op zondag 12 maart 2023 00:29 schreef Nova het volgende:
Haha, Moira heeft gelijk!
  zaterdag 15 maart 2014 @ 21:17:13 #213
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_137779947
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 maart 2014 21:13 schreef jcdragon het volgende:

[..]

George heeft een paar biertjes teveel op. :P
Dat zou kunnen :Y Ik bern ook minder slim met alcohol op :D

Maar dit is niet de eerste keer dit seizoen dat hij bij Moltalk is, en beide keren viel het me op.. Hij lijkt ook weinig geïnteresseerd (weet niet wie de penningmeester is etc).. -O-
Ik ben pas aangehaakt bij het 1e seizoen met BN_ers, maar ik zie dus NIETS terug van "Supermol George". Ontluisterend -O-
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
  zaterdag 15 maart 2014 @ 21:17:41 #214
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_137779960
quote:
14s.gif Op zaterdag 15 maart 2014 21:16 schreef Moira. het volgende:

[..]

nja boeien, lijstjes zijn lijstjes _O_
Ik denk zo rond aflevering 6/7 Zeg maar NA dat fragment dat je eerder poste over Susan die de laate envelop post :Y
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_137779992
quote:
"Een van de woorden in de roltrappenopdracht is "tissue". missmolly leest het als "'t is sue" -> "het is Susan". (Sue is een gebruikelijke afkorting.)
Zoiets vind ik dan wel weer aardig.
  PR en moderator zaterdag 15 maart 2014 @ 21:18:41 #216
288245 crew  Moira
Heeft al lang geen punt meer.
pi_137780001
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 maart 2014 21:14 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

http://www.wieisdemol.com/forum/index.php?topic=51214.0

Wel wat verderop in het topic kijken. Daar post iemand foto's met hints naar Susan (die hij/zij ook weer elders gevonden heeft, dat dan weer wel) ;P
Oh wauw :') Zie op pagina 2 ineens dit staan:
quote:
Op mijn site zijn een tweetal zeer opvallende aanwijzingen richting Susan.
1) Op een gegeven moment is er een beeld van een koe/kalf/os zichtbaar, met daarop een opvallend goudgeel/blaadje. Deze ligt er zo opvallend op, dat deze er neergelegd lijkt te zijn. Zou dit kunnen slaan op de nominatie voor het Gouden Kalf van Susan in 2012?

2) Vlak voor de tweede executie zie je een visser in beeld met daarboven het getal 3 op de paal. Als de deelnemers aan komen lopen zie je een paal met het getal 6. Als ze zitten zie je een paal met een 5 er op. Visser=3+6+5=14 (seizoen 14) Susan is dus de Mol van seizoen 14.
Mijn ogen :')
Op zondag 12 maart 2023 00:29 schreef Nova het volgende:
Haha, Moira heeft gelijk!
  zaterdag 15 maart 2014 @ 21:19:37 #217
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_137780039
quote:
10s.gif Op zaterdag 15 maart 2014 21:18 schreef Moira. het volgende:

[..]

Oh wauw :') Zie op pagina 2 ineens dit staan:

[..]

Mijn ogen :')
Op dat (en dit) hele forum staan (ook) belachelijke dingen.. Laat je niet ontmoedigen :*

En je moet dus (veel!!) verderop zoeken: NA het posten vd laatste envelop door Susan ;)
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
  PR en moderator zaterdag 15 maart 2014 @ 21:21:21 #218
288245 crew  Moira
Heeft al lang geen punt meer.
pi_137780113
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 maart 2014 21:19 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Op dat (en dit) hele forum staan (ook) belachelijke dingen.. Laat je niet ontmoedigen :*

En je moet dus (veel!!) verderop zoeken: NA het posten vd laatste envelop door Susan ;)
Ik ga ff kijken :D
Op zondag 12 maart 2023 00:29 schreef Nova het volgende:
Haha, Moira heeft gelijk!
  zaterdag 15 maart 2014 @ 21:22:53 #219
321210 jcdragon
It's complicated.
pi_137780183
Deze site vind ik ook wel aardig

http://www.wieisdemol2014(...)ints-en-aanwijzingen
Isn't it ironic, don't you think
  zaterdag 15 maart 2014 @ 21:25:11 #220
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_137780275
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 maart 2014 21:22 schreef jcdragon het volgende:
Deze site vind ik ook wel aardig

http://www.wieisdemol2014(...)ints-en-aanwijzingen
Ja, zo zijn er meer :Y
Maar deze lijkt niet meer bijgewerkt na afl 6 -O-

De site van Heinz lijkt me dan vollediger..
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_137780295
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 maart 2014 23:19 schreef PicoMMP het volgende:
Heb niet teruggekeken, maar voor mijn gevoel was Susans reactie op "Jij bent niet de winnaar" vrij neutraal. Als je dat hoort als kandidaat baal je toch enorm?
Dat heb ik toch heel anders ervaren. Ik zag haar gezicht een klein beetje verstrakken. Precies wat ik zou verwachten.
Of ze is zo'n goede actrice dat ze dit ook in de hand heeft.
  zaterdag 15 maart 2014 @ 21:25:56 #222
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_137780319
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 maart 2014 21:25 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Ja, zo zijn er meer :Y
Maar deze lijkt niet meer bijgewerkt na afl 6 -O-

De site van Heinz lijkt me dan vollediger..
http://www.widm2012.nl/
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_137780321
Ik zou Suus best een aardige mol vinden, maar als je kijkt hoe veel mensen haar hun envelop stuurden (en dat zij pas als laatste wat mocht sturen) dan was ze voor de spelers volgens mij lang niet de 'lieve, betrouwbare Susan' die de montage ons wil laten zien.
  zaterdag 15 maart 2014 @ 21:26:51 #224
321210 jcdragon
It's complicated.
pi_137780343
Isn't it ironic, don't you think
  zaterdag 15 maart 2014 @ 21:28:00 #225
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_137780381
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 maart 2014 21:26 schreef Maartel het volgende:
Ik zou Suus best een aardige mol vinden, maar als je kijkt hoe veel mensen haar hun envelop stuurden (en dat zij pas als laatste wat mocht sturen) dan was ze voor de spelers volgens mij lang niet de 'lieve, betrouwbare Susan' die de montage ons wil laten zien.
Of ze schatten haar gewoon in als slim ;) Of als sympathiek. En was (en ben) ook nog steeds zo stom om een slim en sympathiek persoon uit te kiezen als mol, en zit daarom bijna altijd op de winnaar ipv op de mol _O- _O- _O-
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
  PR en moderator zaterdag 15 maart 2014 @ 21:28:25 #226
288245 crew  Moira
Heeft al lang geen punt meer.
pi_137780400
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 maart 2014 21:26 schreef Maartel het volgende:
Ik zou Suus best een aardige mol vinden, maar als je kijkt hoe veel mensen haar hun envelop stuurden (en dat zij pas als laatste wat mocht sturen) dan was ze voor de spelers volgens mij lang niet de 'lieve, betrouwbare Susan' die de montage ons wil laten zien.
Ik denk idd dat de montage dit seizoen weer een hele dikke vinger in de pap heeft voor de kijkers :P
Op zondag 12 maart 2023 00:29 schreef Nova het volgende:
Haha, Moira heeft gelijk!
  zaterdag 15 maart 2014 @ 21:29:39 #227
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_137780448
quote:
Hij heeft op de site die ik richting Moira aanhaalde ook een uitgebreid molduel Freek- Susan gemaakt. Hoewel dat nu niet mee zo relevant is (Freek is NIET de mol, en Heinz zat eerst op Tygo en toen op Freek).
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
  zaterdag 15 maart 2014 @ 21:30:13 #228
321210 jcdragon
It's complicated.
pi_137780474
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 maart 2014 21:26 schreef Maartel het volgende:
Ik zou Suus best een aardige mol vinden, maar als je kijkt hoe veel mensen haar hun envelop stuurden (en dat zij pas als laatste wat mocht sturen) dan was ze voor de spelers volgens mij lang niet de 'lieve, betrouwbare Susan' die de montage ons wil laten zien.
En de makers hadden ergens gezegd dat de mol een enorme verrassing zou zijn voor de kandidaten.
Isn't it ironic, don't you think
  zaterdag 15 maart 2014 @ 21:33:07 #229
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_137780578
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 maart 2014 21:30 schreef jcdragon het volgende:

[..]

En de makers hadden ergens gezegd dat de mol een enorme verrassing zou zijn voor de kandidaten.
Zowel Sofie als Susan werden verdacht door 2 kandidaten (in de (halve) finale) ;)

En ik geloof echt NIET dat het alsnog Freek is :N
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_137780763
quote:
14s.gif Op zaterdag 15 maart 2014 21:28 schreef Moira. het volgende:

[..]

Ik denk idd dat de montage dit seizoen weer een hele dikke vinger in de pap heeft voor de kijkers :P
Oh uiteraard, da's ook het leuke van monteren. Zorgen dat het lijkt dat 2 gesprekken waar een week tussen zat zich op hetzelfde moment afspelen, zorgen dat 2 totaal ongerelateerde uitspraken een verband lijken te hebben.. als editor ben je continu bezig om het verhaal te vertellen wat de programmamakers willen laten zien.. en dat betekent dingen die niet in beeld hadden mogen komen verhullen, dingen die in beeld ontbreken toevoegen, goochelen met de volgorde, zinnen samenvoegen, biechts uit week 1 bij aflevering 9 als voice-over gebruiken, etc etc..
En zeker bij Wie Is De Mol is het uiteindelijk zo'n beetje de voornaamste taak van de editor om de kijker te misleiden.
  PR en moderator zaterdag 15 maart 2014 @ 21:40:27 #231
288245 crew  Moira
Heeft al lang geen punt meer.
pi_137780872
http://www.wieisdemol.com/forum/index.php?topic=51214.280

Haha ja, als ik zo eens wat dingen van Susan weer door lees (en ze serieus neem ipv afdoe 'omdat JW de mol is') is het me wel overduidelijk, eigenlijk.
Nu ga ik juist weer verbaasd zijn als het Sophie blijkt te zijn _O- Ben ik 2x verrast dit seizoen :')
Op zondag 12 maart 2023 00:29 schreef Nova het volgende:
Haha, Moira heeft gelijk!
  zaterdag 15 maart 2014 @ 21:42:03 #232
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_137780930
quote:
14s.gif Op zaterdag 15 maart 2014 21:40 schreef Moira. het volgende:
http://www.wieisdemol.com/forum/index.php?topic=51214.280

Haha ja, als ik zo eens wat dingen van Susan weer door lees (en ze serieus neem ipv afdoe 'omdat JW de mol is') is het me wel overduidelijk, eigenlijk.
Nu ga ik juist weer verbaasd zijn als het Sophie blijkt te zijn _O- Ben ik 2x verrast dit seizoen :')
En dat lijstje bedoel ik niet eens :P

Maar superschattig dat je dus alles leest O+
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
  zaterdag 15 maart 2014 @ 21:47:40 #233
321210 jcdragon
It's complicated.
pi_137781130
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 maart 2014 21:42 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Maar superschattig dat je dus alles leest O+
molloten O+ *O*
Isn't it ironic, don't you think
  zaterdag 15 maart 2014 @ 21:49:32 #234
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_137781203
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 maart 2014 21:47 schreef jcdragon het volgende:

[..]

molloten O+ *O*
Ja, maar dan MOET Jij of zij of wie dan ook toch ook op wieisdemol.com zitten? Die organiseren nota bene elk jaar de Molfandag, en heel veel mensen die daar posten komen ook in de media mbt WIDM ;)
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
  zaterdag 15 maart 2014 @ 21:53:24 #235
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_137781359
Ik kan het niet terugvinden, hopelijk vindt Moira hetgeen ik bedoel :@
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
  zaterdag 15 maart 2014 @ 21:55:17 #236
321210 jcdragon
It's complicated.
pi_137781431
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 maart 2014 21:49 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Ja, maar dan MOET Jij of zij of wie dan ook toch ook op wieisdemol.com zitten? Die organiseren nota bene elk jaar de Molfandag, en heel veel mensen die daar posten komen ook in de media mbt WIDM ;)
http://www.betekenis-definitie.nl/Molloot

quote:
1. Molloot
Een Molloot is iemand die het alleen nog maar over het programma "Wie Is de Mol?" kan hebben en overal aanwijzingen denkt te zien voor het antwoord op de vraag uit de programma titel.

Hij is zo geobsedeerd door Wie is de Mol dat hij paranoïde werd, wat een molloot.
HottaThanNavada op 2005-05-05

2. Molloot
Een molloot is iemand die niet alleen Wie Is De Mol? kijkt, maar er die tien weken ook echt actief mee bezig is, van 's ochtendsvroeg tot 's avondslaat alle mollotenfora in de gaten houdt en als een van de eersten reserveert voor de jaarlijkse MolFanDag.

voorbeeld: Het huiswerk van de molloot stapelde zich tien weken lang op, maar hij deed er niets aan want de mol was belangrijker.
Ik herken mezelf wel erin. :@
Isn't it ironic, don't you think
  zaterdag 15 maart 2014 @ 21:57:22 #237
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_137781502
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 maart 2014 21:55 schreef jcdragon het volgende:

[..]

http://www.betekenis-definitie.nl/Molloot

[..]

Ik herken mezelf wel erin. :@
MolFanDag staat daar he? En daar kun je alleen komen via .com :P
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
  PR en moderator zaterdag 15 maart 2014 @ 22:01:44 #238
288245 crew  Moira
Heeft al lang geen punt meer.
pi_137781675
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 maart 2014 21:42 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

En dat lijstje bedoel ik niet eens :P

Maar superschattig dat je dus alles leest O+
Nee weet ik, maar ik stuitte er onderweg op en ik vond een Susan-samenvatting niet overbodig :D
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 maart 2014 21:49 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Ja, maar dan MOET Jij of zij of wie dan ook toch ook op wieisdemol.com zitten? Die organiseren nota bene elk jaar de Molfandag, en heel veel mensen die daar posten komen ook in de media mbt WIDM ;)
Ik ga niet op die site :') Daar zitten me echt veel te veel debielen die het spel niet snappen :')
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 maart 2014 21:53 schreef Whiskers2009 het volgende:
Ik kan het niet terugvinden, hopelijk vindt Moira hetgeen ik bedoel :@
Ik ga m'n best doen :D
Op zondag 12 maart 2023 00:29 schreef Nova het volgende:
Haha, Moira heeft gelijk!
  zaterdag 15 maart 2014 @ 22:05:16 #239
321210 jcdragon
It's complicated.
pi_137781814
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 maart 2014 21:57 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

MolFanDag staat daar he? En daar kun je alleen komen via .com :P
Dat geobsedeerd zijn herken ik wel. En dag en nacht er mee bezig zijn. En verschillende sites bekijken. Ook .com, (ik wist het bestaan er niet van, totdat iemand hier het daarover had) Maar het is soms wel heel vergezocht.

Ben jij een molloot? Ga je naar de molfandag? :P
Isn't it ironic, don't you think
  zaterdag 15 maart 2014 @ 22:05:19 #240
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_137781817
quote:
14s.gif Op zaterdag 15 maart 2014 22:01 schreef Moira. het volgende:

[..]

Nee weet ik, maar ik stuitte er onderweg op en ik vond een Susan-samenvatting niet overbodig :D

[..]

Ik ga niet op die site :') Daar zitten me echt veel te veel debielen die het spel niet snappen :')

[..]

Ik ga m'n best doen :D
Ook heel veel mensen die het wél snappen: de Case is the mole-hint hadden ze héél snel (alf. 2 of eerder). Uiteraard geloofde ik er niet in _O- En al helemaal niet omdat er ook een Carolien en een Cornelisse waren :P

[ Bericht 0% gewijzigd door Whiskers2009 op 15-03-2014 22:12:30 ]
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
  zaterdag 15 maart 2014 @ 22:06:53 #241
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_137781872
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 maart 2014 22:05 schreef jcdragon het volgende:

[..]

Dat geobsedeerd zijn herken ik wel. En dag en nacht er mee bezig zijn. En verschillende sites bekijken. Ook .com, (ik wist het bestaan er niet van, totdat iemand hier het daarover had) Maar het is soms wel heel vergezocht.

Ben jij een molloot? Ga je naar de molfandag? :P
Nee, ik ben geen molloot maar volg en kijk het wel al een jaar of 10. En 1x op de MFD geweest (vorig jaar). Ga het niet herhalen.
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
  PR en moderator zaterdag 15 maart 2014 @ 22:07:07 #242
288245 crew  Moira
Heeft al lang geen punt meer.
pi_137781880
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 maart 2014 22:05 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Ook heel vel mensen die het wél snappen: de Case is the mole-hint hadden ze héél snel (alf. 2 of eerder). Uiteraard geloofde ik er niet in _O- En al helemaal niet omdat er ook een Carolien en een Cornelisse waren :P
Het was ook wel heel mooi (of juist heel toevallig? :o ) dat alle drie de mogelijkheden in de finale eindigden _O-
Op zondag 12 maart 2023 00:29 schreef Nova het volgende:
Haha, Moira heeft gelijk!
  PR en moderator zaterdag 15 maart 2014 @ 22:07:27 #243
288245 crew  Moira
Heeft al lang geen punt meer.
pi_137781895
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 maart 2014 22:06 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Nee, ik ben geen molloot maar volg en kijk het wel al een jaar of 10. En 1x op de MFD geweest (vorig jaar). Ga het niet herhalen.
Waarom niet? :o
Vertel me alles (omdat vorig seizoen _O_ )
Op zondag 12 maart 2023 00:29 schreef Nova het volgende:
Haha, Moira heeft gelijk!
  zaterdag 15 maart 2014 @ 22:08:35 #244
321210 jcdragon
It's complicated.
pi_137781954
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 maart 2014 22:06 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Nee, ik ben geen molloot maar volg en kijk het wel al een jaar of 10. En 1x op de MFD geweest (vorig jaar). Ga het niet herhalen.
Oh, je zit in de ontkenningsfase :P Hoe is zo een molfandag?
Isn't it ironic, don't you think
  zaterdag 15 maart 2014 @ 22:14:11 #245
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_137782154
quote:
14s.gif Op zaterdag 15 maart 2014 22:07 schreef Moira. het volgende:

[..]

Waarom niet? :o
Vertel me alles (omdat vorig seizoen _O_ )
Kende NIEMAND (persoonlijk), was HEEL koud, stonden ENORM lange rijen en het kandidaten bevragen-deel was mij wat kort ;)
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
  PR en moderator zaterdag 15 maart 2014 @ 22:14:36 #246
288245 crew  Moira
Heeft al lang geen punt meer.
pi_137782169
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 maart 2014 22:14 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Kende NIEMAND (persoonlijk), was HEEL koud, stonden ENORM lange rijen en het kandidaten bevragen-deel was mij wat kort ;)
Hmm da's wel jammer ja :P
Op zondag 12 maart 2023 00:29 schreef Nova het volgende:
Haha, Moira heeft gelijk!
  zaterdag 15 maart 2014 @ 22:18:13 #247
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_137782305
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 maart 2014 22:08 schreef jcdragon het volgende:

[..]

Oh, je zit in de ontkenningsfase :P Hoe is zo een molfandag?
KOUD (in 2013 dan), want is grotendeels "buiten" (nou ja: zeiltje over een binnenplaats), en duurt lang.. Vragen aan de kandidaten (te kort), bekendmaking van degene die mee mag naar afl 1 volgend seizoen (te lang), handtekeningen jagen (zowel te kort als te lang), veiling WIDM-items die gebruikt zijn dat seizoen (véél te lang). Ik vond het niks, maar dat was mede door gebrek aan aanspraak..
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
  PR en moderator zaterdag 15 maart 2014 @ 22:27:06 #248
288245 crew  Moira
Heeft al lang geen punt meer.
pi_137782627
Trouwens, in de enveloppe die Susan naar Freek stuurde zat 1750¤, en wat er toen de enveloppes binnen waren nog van de pot af werd gehaald, was ook 1750¤, toch?
Ik ben benieuwd waar we volgende week achter gaan komen, hoe het allemaal zat met die enveloppes :P
Op zondag 12 maart 2023 00:29 schreef Nova het volgende:
Haha, Moira heeft gelijk!
  zaterdag 15 maart 2014 @ 22:28:26 #249
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_137782665
quote:
14s.gif Op zaterdag 15 maart 2014 22:27 schreef Moira. het volgende:
Trouwens, in de enveloppe die Susan naar Freek stuurde zat 1750¤, en wat er toen de enveloppes binnen waren nog van de pot af werd gehaald, was ook 1750¤, toch?
Ik ben benieuwd waar we volgende week achter gaan komen, hoe het allemaal zat met die enveloppes :P
:Y Officieel wel, maar miste bij/na het tellen..
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_137782856
Na de topito opdracht is die executie.

Art weet wie de mol is, en hij laat JW als eerste het scherm zien.

JW zat vol op Sofie (figuurlijk dan) maar bestond er niet de kans dat hij een rood scherm te zien zou krijgen en daarmee gelijk de oranje topito's teniet zou doen ?

Ik kan me niet voorstellen dat Art na een rood scherm zegt 'ja wacht ff we gaan door', dat is na aflevering 1 niet bijzonder meer.

Dus lijkt me dat Art hier met opzet met iemand begon waarbij vast stond dat ie door zou gaan anders was die hele opdracht voor niks geweest.

Ik vraag me gewoon af wat er met de topito's / vrijstelling gebeurt zou zijn als JW het rode scherm had gekregen.
"You can call me Susan if it makes you happy"
pi_137782969
quote:
14s.gif Op zaterdag 15 maart 2014 22:27 schreef Moira. het volgende:
Trouwens, in de enveloppe die Susan naar Freek stuurde zat 1750¤, en wat er toen de enveloppes binnen waren nog van de pot af werd gehaald, was ook 1750¤, toch?
Ik ben benieuwd waar we volgende week achter gaan komen, hoe het allemaal zat met die enveloppes :P
en waarom zou Susan op Freek stemmen (ten koste van Tygo) om door te gaan na de finale als zijzelf de mol is ? dat levert alleen maar meer geld op voor de pot
"You can call me Susan if it makes you happy"
  zaterdag 15 maart 2014 @ 22:42:35 #252
92409 Twinky
Little star.
pi_137783211
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 maart 2014 22:33 schreef TLC het volgende:
Na de topito opdracht is die executie.

Art weet wie de mol is, en hij laat JW als eerste het scherm zien.

JW zat vol op Sofie (figuurlijk dan) maar bestond er niet de kans dat hij een rood scherm te zien zou krijgen en daarmee gelijk de oranje topito's teniet zou doen ?

Ik kan me niet voorstellen dat Art na een rood scherm zegt 'ja wacht ff we gaan door', dat is na aflevering 1 niet bijzonder meer.

Dus lijkt me dat Art hier met opzet met iemand begon waarbij vast stond dat ie door zou gaan anders was die hele opdracht voor niks geweest.

Ik vraag me gewoon af wat er met de topito's / vrijstelling gebeurt zou zijn als JW het rode scherm had gekregen.
waarom zou Art niet vooraf al weten wie welk scherm krijgt? Of dat bepaald is door regie in welke volgorde?
  zaterdag 15 maart 2014 @ 22:52:57 #253
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_137783632
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 maart 2014 22:37 schreef TLC het volgende:

[..]

en waarom zou Susan op Freek stemmen (ten koste van Tygo) om door te gaan na de finale als zijzelf de mol is ? dat levert alleen maar meer geld op voor de pot
Om als logische kandidaat over te komen: bondje met Freek --> kiest Freek
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
  zaterdag 15 maart 2014 @ 22:53:22 #254
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_137783651
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 maart 2014 22:33 schreef TLC het volgende:
Na de topito opdracht is die executie.

Art weet wie de mol is, en hij laat JW als eerste het scherm zien.

JW zat vol op Sofie (figuurlijk dan) maar bestond er niet de kans dat hij een rood scherm te zien zou krijgen en daarmee gelijk de oranje topito's teniet zou doen ?

Ik kan me niet voorstellen dat Art na een rood scherm zegt 'ja wacht ff we gaan door', dat is na aflevering 1 niet bijzonder meer.

Dus lijkt me dat Art hier met opzet met iemand begon waarbij vast stond dat ie door zou gaan anders was die hele opdracht voor niks geweest.

Ik vraag me gewoon af wat er met de topito's / vrijstelling gebeurt zou zijn als JW het rode scherm had gekregen.
Art wist uiteraard dat dat groen zou zijn.
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_137783726
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 maart 2014 22:52 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Om als logische kandidaat over te komen: bondje met Freek --> kiest Freek
Blijft over nog een belachelijk hoog bedrag voor in de pot, voor een mol erg raar
"You can call me Susan if it makes you happy"
  zaterdag 15 maart 2014 @ 22:56:17 #256
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_137783774
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 maart 2014 22:55 schreef TLC het volgende:

[..]

Blijft over nog een belachelijk hoog bedrag voor in de pot, voor een mol erg raar
Welk geld in welke pot? HAAR envelop is zoek he?

EDIT: degene die zij naar Freek stuurde bedoel ik dus..
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_137784271
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 maart 2014 22:56 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Welk geld in welke pot? HAAR envelop is zoek he?

EDIT: degene die zij naar Freek stuurde bedoel ik dus..
tsja er vanuit gaand dat er in het begin 10 enveloppen waren (voor iedere kandidaat 1) en Art er op het laatst maar 6 enveloppen had zijn er wel meerdere spoorloos verdwenen, en als ik vroeger goed heb opgelet tijdens Sesamstraat ontbreken er 4 :P
"You can call me Susan if it makes you happy"
  zaterdag 15 maart 2014 @ 23:08:15 #258
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_137784348
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 maart 2014 23:06 schreef TLC het volgende:

[..]

tsja er vanuit gaand dat er in het begin 10 enveloppen waren (voor iedere kandidaat 1) en Art er op het laatst maar 6 enveloppen had zijn er wel meerdere spoorloos verdwenen, en als ik vroeger goed heb opgelet tijdens Sesamstraat ontbreken er 4 :P
Maurice (?), Owen en Daphne hebben hun envelop meegenomen. Tygo heeft die van JW gejat..

Aaf heeft de hare ook meegenomen? Weet ik niet meer :N
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
  PR en moderator zaterdag 15 maart 2014 @ 23:09:37 #259
288245 crew  Moira
Heeft al lang geen punt meer.
pi_137784425
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 maart 2014 22:37 schreef TLC het volgende:

[..]

en waarom zou Susan op Freek stemmen (ten koste van Tygo) om door te gaan na de finale als zijzelf de mol is ? dat levert alleen maar meer geld op voor de pot
Nou, dat bedoel ik dus. Die 1750 euro die ze opgestuurd heeft is er net zo hard weer uit gegaan. Dus 'levert meer geld op' gaat dan al niet meer op, gezien het allebei 0 euro oplevert.
En ze weet dat Tygo op haar zat, en Freek niet. Dus dan is Freek de meest logische keuze.
Op zondag 12 maart 2023 00:29 schreef Nova het volgende:
Haha, Moira heeft gelijk!
pi_137784432
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 maart 2014 23:08 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Maurice (?), Owen en Daphne hebben hun envelop meegenomen. Tygo heeft die van JW gejat..

Aaf heeft de hare ook meegenomen? Weet ik niet meer :N
Dat ze weg gaan wilt niet zeggen dat de envelop met hun meegaat, tenminste ik heb nergens gezien dat ze aan het eind weglopen met die envelop in hun rugzak
"You can call me Susan if it makes you happy"
  zaterdag 15 maart 2014 @ 23:10:47 #261
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_137784480
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 maart 2014 23:09 schreef TLC het volgende:

[..]

Dat ze weg gaan wilt niet zeggen dat de envelop met hun meegaat, tenminste ik heb nergens gezien dat ze aan het eind weglopen met die envelop in hun rugzak
Dat is gezegd in de Moltalk. En door de kandidaten ook, iig in afl. 9. Ze gingen tellen hoeveel enveloppen er hadden moeten zijn. 7 dus.
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
  PR en moderator zaterdag 15 maart 2014 @ 23:12:43 #262
288245 crew  Moira
Heeft al lang geen punt meer.
pi_137784569
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 maart 2014 23:08 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Maurice (?), Owen en Daphne hebben hun envelop meegenomen. Tygo heeft die van JW gejat..

Aaf heeft de hare ook meegenomen? Weet ik niet meer :N
Er waren er nog 7 iig waarvan de 7e miste, dus uiteindelijk zijn er 6 bij Art beland waarvan er 2 opgestuurd waren door Tygo :P
Op zondag 12 maart 2023 00:29 schreef Nova het volgende:
Haha, Moira heeft gelijk!
  PR en moderator zaterdag 15 maart 2014 @ 23:13:49 #263
288245 crew  Moira
Heeft al lang geen punt meer.
pi_137784626
Ben er inmiddels eigenlijk wel van overtuigd dat Susan de mol is.
Sla mezelf nu al voor m'n kop dat ik daar mijn hele JW-tijd blind voor ben geweest :')
Op zondag 12 maart 2023 00:29 schreef Nova het volgende:
Haha, Moira heeft gelijk!
  zaterdag 15 maart 2014 @ 23:13:58 #264
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_137784637
quote:
14s.gif Op zaterdag 15 maart 2014 23:12 schreef Moira. het volgende:

[..]

Er waren er nog 7 iig waarvan de 7e miste, dus uiteindelijk zijn er 6 bij Art beland waarvan er 2 opgestuurd waren door Tygo :P
Klopt :Y
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
  zaterdag 15 maart 2014 @ 23:43:41 #265
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_137785932
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 maart 2014 23:09 schreef TLC het volgende:

[..]

Dat ze weg gaan wilt niet zeggen dat de envelop met hun meegaat, tenminste ik heb nergens gezien dat ze aan het eind weglopen met die envelop in hun rugzak
Ze kregen een rood scherm voor ze hun enveloppe hebben kunnen gebruiken, dus het lijkt mij vrij logisch. Het is niet dat ze geld meekregen toen ze naar het vliegveld gingen.

quote:
14s.gif Op zaterdag 15 maart 2014 23:13 schreef Moira. het volgende:
Ben er inmiddels eigenlijk wel van overtuigd dat Susan de mol is.
Sla mezelf nu al voor m'n kop dat ik daar mijn hele JW-tijd blind voor ben geweest :')
Join the club. -O-
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
<a href="https://regenrace.nl" target="_blank" rel="nofollow norererer noopener" >regenrace of niet?</a>
  roze zondag 16 maart 2014 @ 01:51:54 #266
393783 Ama
Hypa Hypa
pi_137789357
quote:
14s.gif Op zaterdag 15 maart 2014 23:13 schreef Moira. het volgende:
Ben er inmiddels eigenlijk wel van overtuigd dat Susan de mol is.
Sla mezelf nu al voor m'n kop dat ik daar mijn hele JW-tijd blind voor ben geweest :')
JW deed het er ook om. Die vind het vast prachtig dat zijn plan is gelukt, bijna iedereen dacht dat hij het was
Your beauty never ever scared me.
pi_137789670
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 maart 2014 23:43 schreef ziggyziggyziggy het volgende:

[..]

Ze kregen een rood scherm voor ze hun enveloppe hebben kunnen gebruiken, dus het lijkt mij vrij logisch. Het is niet dat ze geld meekregen toen ze naar het vliegveld gingen.

Dat maakt juist dat hele enveloppen gebeuren zo tricky ook... "bewaar ik mijn enveloppe of post ik deze nu al? Lig ik er uit straks of doe ik nog een aflevering mee?"

Het zou me trouwens niet verbazen dat de missende 7e enveloppe straks in aflevering 10 naar een Nederlands adres geadresseerd blijkt te zijn, als trucje van de mol...
Ik keek naar jou, jij naar je brommertje; ik houd van jou, jij van je brommertje; jij brak mijn hart, ik jouw brommertje...
  PR en moderator zondag 16 maart 2014 @ 03:06:07 #268
288245 crew  Moira
Heeft al lang geen punt meer.
pi_137790000
quote:
14s.gif Op zondag 16 maart 2014 01:51 schreef Amarantha het volgende:

[..]

JW deed het er ook om. Die vind het vast prachtig dat zijn plan is gelukt, bijna iedereen dacht dat hij het was
Ja, heel wat mensen hebben in het knuistje zitten lachen _O-
Op zondag 12 maart 2023 00:29 schreef Nova het volgende:
Haha, Moira heeft gelijk!
pi_137794623
Sofie is een heel aardig meisje en heeft weinig gemold, als het al zo leek was het vast per ongeluk. Maar toch heb ik zomaar het idee dat zij de mol wel eens kan zijn.
pi_137794788
quote:
10s.gif Op zaterdag 15 maart 2014 20:30 schreef Moira. het volgende:
Overigens, als Susan de mol nou blijkt te zijn, hè..
Dan is het shot vanaf 5:28 (incl. 'lichtflits-achtige montage') toch wel prachtig geweest (zowel van haar als de regie) _O_

Hebben we gewoon een sneak peak gekregen van de edittors :D
Niet alleen die blik zegt veel, wat mij meer zegt is dat zij zegt dat er niets meer mee kan gebeuren. Dit in ogenschouw nemend met de titel van de afgelopen aflevering, namelijk 'iets kan gebeuren.' En er gebeurde dus ook weldegelijk iets, die ¤1750 euro die *poof* was verdwenen.
  PR en moderator zondag 16 maart 2014 @ 15:06:02 #271
288245 crew  Moira
Heeft al lang geen punt meer.
pi_137800602
quote:
0s.gif Op zondag 16 maart 2014 12:18 schreef Smeich het volgende:

[..]

Niet alleen die blik zegt veel, wat mij meer zegt is dat zij zegt dat er niets meer mee kan gebeuren. Dit in ogenschouw nemend met de titel van de afgelopen aflevering, namelijk 'iets kan gebeuren.' En er gebeurde dus ook weldegelijk iets, die ¤1750 euro die *poof* was verdwenen.
Ben er ook eigenlijk wel vol van overtuigd dat zij het is :D
Op zondag 12 maart 2023 00:29 schreef Nova het volgende:
Haha, Moira heeft gelijk!
  Redactie Frontpage / Spellchecker zondag 16 maart 2014 @ 15:53:00 #272
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_137802173
Ik las ergens dat Sofie bij elke executie als er iemand naar huis ging groen droeg. En als er niemand naar huis ging, droeg ze geen groen. Maar ik kan dat niet controleren. Iemand hier misschien wel? :)
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_137802496
quote:
0s.gif Op zondag 16 maart 2014 15:53 schreef Rewimo het volgende:
Ik las ergens dat Sofie bij elke executie als er iemand naar huis ging groen droeg. En als er niemand naar huis ging, droeg ze geen groen. Maar ik kan dat niet controleren. Iemand hier misschien wel? :)
Nou, na aflevering 1 weet ik dan al genoeg. Maurice gaat weg en ze geeft een grijs shirtje met roze broekje aan...
pi_137802770
quote:
14s.gif Op zondag 16 maart 2014 15:06 schreef Moira. het volgende:

[..]

Ben er ook eigenlijk wel vol van overtuigd dat zij het is :D
Kan niet anders. :)
  Redactie Frontpage / Spellchecker zondag 16 maart 2014 @ 16:26:11 #275
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_137803366
quote:
0s.gif Op zondag 16 maart 2014 16:01 schreef kvd het volgende:

Nou, na aflevering 1 weet ik dan al genoeg. Maurice gaat weg en ze geeft een grijs shirtje met roze broekje aan...
Okee, da's duidelijk dan :D
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_137803728
quote:
0s.gif Op zondag 16 maart 2014 15:53 schreef Rewimo het volgende:
Ik las ergens dat Sofie bij elke executie als er iemand naar huis ging groen droeg. En als er niemand naar huis ging, droeg ze geen groen. Maar ik kan dat niet controleren. Iemand hier misschien wel? :)
Lijkt me hoe dan ook lastig, ze is altijd afhankelijk geweest van Susan om dat besluit te nemen.
Ik keek naar jou, jij naar je brommertje; ik houd van jou, jij van je brommertje; jij brak mijn hart, ik jouw brommertje...
pi_137803829
quote:
0s.gif Op zondag 16 maart 2014 16:36 schreef Bartjebart het volgende:

[..]

Lijkt me hoe dan ook lastig, ze is altijd afhankelijk geweest van Susan om dat besluit te nemen.
1 keer Susan en 1 keer Daphne ;)
pi_137812022
Dat WIDM junior is best leuk eigenlijk :D ik denk dat dat kleine meiske met de oranje broek daar de mol is :Y
"You can call me Susan if it makes you happy"
pi_137812698
quote:
0s.gif Op zondag 16 maart 2014 16:38 schreef kvd het volgende:

[..]

1 keer Susan en 1 keer Daphne ;)
Oh verhip!
Maar feit blijft dat Sophie er helemaal niks mee te maken had ;)
Ik keek naar jou, jij naar je brommertje; ik houd van jou, jij van je brommertje; jij brak mijn hart, ik jouw brommertje...
  maandag 17 maart 2014 @ 12:05:25 #280
128272 Haaibaaike
50 jaar Golden Earring.
pi_137836261
ik ga het opnemen donderdag en ook kijken :) Kan ik vaker terug kijken als ik wil.
  maandag 17 maart 2014 @ 16:05:04 #281
231633 Xummon
of toch niet?
pi_137846331
quote:
14s.gif Op maandag 17 maart 2014 12:05 schreef Haaibaaike het volgende:
ik ga het opnemen donderdag en ook kijken :) Kan ik vaker terug kijken als ik wil.
via http://avro.nl/wieisdemol/ kun je alles gewoon terug kijken. opnemen is dus niet nodig....
Vreuger toen de kratte beer nog van hout ware moste wae nog zoepe um de kachel aan te hoije
pi_137846454
quote:
0s.gif Op zondag 16 maart 2014 19:58 schreef TLC het volgende:
Dat WIDM junior is best leuk eigenlijk :D ik denk dat dat kleine meiske met de oranje broek daar de mol is :Y
Echt? Was aan het twijfelen om het nog terug te gaan kijken, maar dacht dat er niet zo veel aan zou zijn...
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
pi_137846629
quote:
0s.gif Op maandag 17 maart 2014 16:08 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

Echt? Was aan het twijfelen om het nog terug te gaan kijken, maar dacht dat er niet zo veel aan zou zijn...
Ja het is gewoon WIDM alleen met kinderen en het is in Nederland, volgende keer gaan ze op bezoek bij de burgemeester van Maastricht bv voor een opdracht :)

En het duurt wat korter maar verder is alles hetzelfde, inclusief test en executie :D
"You can call me Susan if it makes you happy"
  maandag 17 maart 2014 @ 16:20:42 #284
403253 Meke
after all this time? always.
pi_137846904
quote:
0s.gif Op maandag 17 maart 2014 16:13 schreef TLC het volgende:

[..]

Ja het is gewoon WIDM alleen met kinderen en het is in Nederland, volgende keer gaan ze op bezoek bij de burgemeester van Maastricht bv voor een opdracht :)

En het duurt wat korter maar verder is alles hetzelfde, inclusief test en executie :D
Oh, het is wel moeilijk daar geen foute grappen over te maken zeg :+
Op woensdag 9 september 2020 20:31 schreef Fred_B het volgende:
Meke is de Hans Wiegel van FOK.
De beste mod die we nooit hebben gehad.
pi_137846970
quote:
17s.gif Op maandag 17 maart 2014 16:20 schreef Meke het volgende:

[..]

Oh, het is wel moeilijk daar geen foute grappen over te maken zeg :+
Art : "alle jongetjes moeten zich met de burgemeester verstoppen in de kast, diegene die er het langst in kan blijven zitten zonder te ontsnappen krijgt 1500 Euro voor de pot'

:+ :P
"You can call me Susan if it makes you happy"
  maandag 17 maart 2014 @ 16:30:41 #286
231633 Xummon
of toch niet?
pi_137847296
quote:
0s.gif Op maandag 17 maart 2014 16:22 schreef TLC het volgende:

[..]

Art : "alle jongetjes moeten zich met de burgemeester verstoppen in de kast, diegene die er het langst in kan blijven zitten zonder te ontsnappen krijgt 1500 Euro voor de pot'

:+ :P
_O- _O- _O-
Vreuger toen de kratte beer nog van hout ware moste wae nog zoepe um de kachel aan te hoije
pi_137855979
quote:
0s.gif Op zondag 16 maart 2014 19:58 schreef TLC het volgende:
Dat WIDM junior is best leuk eigenlijk :D ik denk dat dat kleine meiske met de oranje broek daar de mol is :Y
Zeker leuk om te zien :)
  donderdag 20 maart 2014 @ 07:26:04 #288
23969 RoelerMF
Amelie C'est Magnifique
pi_137955752
Kennis maakte dit screenshot gisteravond toen er een landelijk gekozen kon worden wie de mol zou zijn :D

»» Democracy is so overrated »»
  donderdag 20 maart 2014 @ 07:42:47 #289
341556 whY...
symbolisch ambassadeur
pi_137955863
Vanavond ontknoping! Wordt het de verrassing van de eeuw dat Sofie de Mol is of toch gewoon op logisch redeneren Susan? Alles in mij zegt Susan en het kan eigenlijk niet missen maar de laatste paar blikken van Sofie met dat vage lachje... spannend hoor :)
Apeldoorn 't Loo is waar ik te vinden ben.
"Ambassadeur van de stad Apeldoorn, namens Isis20."
pi_137956939
Is het heel stom dat het me eigenlijk helemaal niet meer interesseert? Vond de finale matig en dat wekt amper de drang om te weten wie nu de Mol is.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
  donderdag 20 maart 2014 @ 09:28:24 #291
390538 Dimauro
Vuurbezweerder
pi_137957472
quote:
0s.gif Op donderdag 20 maart 2014 09:02 schreef Jor_Dii het volgende:
Is het heel stom dat het me eigenlijk helemaal niet meer interesseert? Vond de finale matig en dat wekt amper de drang om te weten wie nu de Mol is.
JW-tunnel ingestort ? ;)
I'm not the girl in the picture..
pi_137957618
quote:
0s.gif Op donderdag 20 maart 2014 09:28 schreef Dimauro het volgende:

[..]

JW-tunnel ingestort ? ;)
Nee, zit al best lang op Susan eigenlijk, maar het is wat mij betreft gewoon niet echt een sterk Mol seizoen geweest. Weinig goed speurwerk naar de Mol kunnen verrichten.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_137957862
Vind het ook geen topseizoen geweest. Het begint meer en meer te steunen op de mooie beelden. Vorig jaar was dat al zo, maar toen was de groep leuker. Ook de opdrachten waren toen leuker vond ik. Verder het al eerder gegeven kritiekpunt met betrekking tot de regie. Zij bepalen steeds meer het seizoen en dat is jammer.
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
pi_137958018
quote:
0s.gif Op donderdag 20 maart 2014 09:43 schreef Da_Sandman het volgende:
Vind het ook geen topseizoen geweest. Het begint meer en meer te steunen op de mooie beelden. Vorig jaar was dat al zo, maar toen was de groep leuker. Ook de opdrachten waren toen leuker vond ik. Verder het al eerder gegeven kritiekpunt met betrekking tot de regie. Zij bepalen steeds meer het seizoen en dat is jammer.
Ik vond de groep van dit jaar juist leuker. Maar de opdrachten waren vorig jaar wel veel toffer. Dit jaar zijn de meeste opdrachten hele rustige of zelfs passieve opdrachten. Hopen dat het volgend jaar wat beter wordt.

Voor dit jaar hebben ze de fantastische locaties wat het voor mij gered heeft.
  donderdag 20 maart 2014 @ 09:59:19 #295
403253 Meke
after all this time? always.
pi_137958271
Ik denk dat de uiteindelijke molacties voor mij het seizoen ook wel bepalen hoor.. Als 't vanavond een Anne-Marietje blijkt met 'ja ik hoefde niet te mollen want de groep deed al genoeg', vind ik 't seizoen een stuk minder leuk dan als de mol een Keesje blijkt die écht lef heeft getoond tijdens het mollen :)
Op woensdag 9 september 2020 20:31 schreef Fred_B het volgende:
Meke is de Hans Wiegel van FOK.
De beste mod die we nooit hebben gehad.
  donderdag 20 maart 2014 @ 10:49:14 #296
304004 KaBuf
#teamfriet
pi_137959749
quote:
0s.gif Op donderdag 20 maart 2014 07:26 schreef RoelerMF het volgende:
Kennis maakte dit screenshot gisteravond toen er een landelijk gekozen kon worden wie de mol zou zijn :D

[ afbeelding ]
Art :')
Please consider the environment before printing this post.
Op zaterdag 27 mei 2017 00:36 schreef d4v1d het volgende:
Kabuf is af en toe best een prima kerel.
  donderdag 20 maart 2014 @ 10:52:03 #297
363995 Reemi
Zeg maar Remi.
pi_137959845
quote:
0s.gif Op donderdag 20 maart 2014 09:43 schreef Da_Sandman het volgende:
Vind het ook geen topseizoen geweest. Het begint meer en meer te steunen op de mooie beelden. Vorig jaar was dat al zo, maar toen was de groep leuker. Ook de opdrachten waren toen leuker vond ik. Verder het al eerder gegeven kritiekpunt met betrekking tot de regie. Zij bepalen steeds meer het seizoen en dat is jammer.
Tygo maakte dit seizoen _O_
Smile like you mean it
www.wefut.com
pi_137960189

Backstage foto, Sofie als middelpunt, maar goed is dat als winnaar? Of als Mol?
Cancellara; "Tweede worden is gemakkelijker dan eerste worden"
FOK!sport *O* ✩ ✩ ✩ Ajax O+
  donderdag 20 maart 2014 @ 11:23:37 #299
23969 RoelerMF
Amelie C'est Magnifique
pi_137960817
quote:
17s.gif Op donderdag 20 maart 2014 09:59 schreef Meke het volgende:
Ik denk dat de uiteindelijke molacties voor mij het seizoen ook wel bepalen hoor.. Als 't vanavond een Anne-Marietje blijkt met 'ja ik hoefde niet te mollen want de groep deed al genoeg', vind ik 't seizoen een stuk minder leuk dan als de mol een Keesje blijkt die écht lef heeft getoond tijdens het mollen :)
Helemaal mee eens. Vorig jaar had ik ook zoiets van "Bah Kees, dat is toch helemaal niet leuk geweest" . Maar zijn molacties waren echt heel erg goed en dat maakt dan toch alles weer goed.

Daarom hoop ik dat er genoeg leuke molacties te zien zijn van Susan :P
»» Democracy is so overrated »»
  donderdag 20 maart 2014 @ 13:08:43 #300
321210 jcdragon
It's complicated.
pi_137963716
quote:
0s.gif Op donderdag 13 maart 2014 22:45 schreef Cee het volgende:
Je kan er ook uiteindelijk
V1S5ER I[S] DE ... uit halen (waarbij de 's' nog ontbreekt). Dus de puntjes van '...moet je zien' op het laatst en de 'i' van vandaag wordt de 'is'. Dus de laatste aflevering moet met een s beginnen. Of een 5. Of een Z, als je uit moet gaan van een zelfde rare schrijfwijze als op de enveloppen die naar Ellis Island gingen. :P
http://www.televizier.nl/nieuws/wie-is-de-mol-susan-visser!.3143518.lynkx

Straks wordt je nog wereldberoemd in molland :P
Isn't it ironic, don't you think
pi_137964963
Dicht
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')