Eensquote:Op vrijdag 7 maart 2014 14:32 schreef Immerdebestebob het volgende:
[..]
Ongeveer gelijkwaardig. Derde album is natuurlijk het summum
Derde album is inderdaad met voorsprong het beste. Ben benieuwd naar de opvolger.quote:Op vrijdag 7 maart 2014 14:32 schreef Immerdebestebob het volgende:
[..]
Ongeveer gelijkwaardig. Derde album is natuurlijk het summum
quote:Op vrijdag 7 maart 2014 14:34 schreef Maxerazzi het volgende:
Debuut was goed; tweede plaat meer van hetzelfde dus matig; en de derde plaat was anders, dus rommel.
quote:
Zo gaat dat hier op fok jaquote:Op vrijdag 7 maart 2014 14:34 schreef Maxerazzi het volgende:
Debuut was goed; tweede plaat meer van hetzelfde dus matig; en de derde plaat was anders, dus rommel.
die staat nog op m'n wishlist... staat wel yesterday op, maar gelukkig ook Ticket to Ride, You're Going To Lose That Girl en - weer een cover - Dizzy Miss Lizzy.quote:Op vrijdag 7 maart 2014 14:56 schreef Tchock het volgende:
Help! is tot nu toe al veel beter dan de vorige vier albums van de Beatles die ik luisterde
Ik was het gematigd eens met Norrage, maar dat het debuut het beste is, verschilt per artiest/band, maar vaak is het eerste album wel het beste ja, vind ik. Kan wel even aan aantal van mijn top artiesten afgaan om te kijken of het een beetje klopt.quote:Op vrijdag 7 maart 2014 14:16 schreef Immerdebestebob het volgende:
[..]
Volgens mij wordt juist heel vaak het debuut verheerlijkt in dit topic en alles wat ook maar een beetje anders is wordt weggezet als rommel. Als dat niet zo is, dan is het te veel van hetzelfde.
Ja dat is ook waar en dat kan de validiteit van mijn post bedreigen natuurlijk.quote:Op vrijdag 7 maart 2014 15:39 schreef Beregd het volgende:
de meeste van mijn favoriete bands hebben ooit betere albums gemaakt dan hun debuut. Bands die op hun debuut moeten blijven teren zijn vaak one trick pony's
Maar er zijn wel wat bands met een heel goed debuutalbum en verder niets (noemenswaardigs) om wat voor reden dan ook. Met Jeff Buckley als Koning van die categorie.quote:Op vrijdag 7 maart 2014 15:39 schreef Beregd het volgende:
de meeste van mijn favoriete bands hebben ooit betere albums gemaakt dan hun debuut. Bands die op hun debuut moeten blijven teren zijn vaak one trick pony's
die heeft er natuurlijk maar één. Zijn volgend album was vast nog veel beter geweestquote:Op vrijdag 7 maart 2014 15:47 schreef Tchock het volgende:
[..]
Maar er zijn wel wat bands met een heel goed debuutalbum en verder niets (noemenswaardigs) om wat voor reden dan ook. Met Jeff Buckley als Koning van die categorie.
En al helemaal in Hip-Hop.quote:Op vrijdag 7 maart 2014 15:47 schreef Tchock het volgende:
[..]
Maar er zijn wel wat bands met een heel goed debuutalbum en verder niets (noemenswaardigs) om wat voor reden dan ook. Met Jeff Buckley als Koning van die categorie.
Ik moet stiekem een beetje huilen als ik aan dat tweede album denkquote:Op vrijdag 7 maart 2014 15:51 schreef Beregd het volgende:
[..]
die heeft er natuurlijk maar één. Zijn volgend album was vast nog veel beter geweest
Ik dacht even dat je beweerde dat 'EP' beter is dan Funeralquote:Op vrijdag 7 maart 2014 16:14 schreef Tchock het volgende:
Ik vind dat tweede album eigenlijk beter. Hoewel The Funeral wel hun magnum opus is.
Wut?quote:Op vrijdag 7 maart 2014 16:40 schreef Immerdebestebob het volgende:
[..]
Ik dacht even dat je beweerde dat 'EP' beter is dan Funeral
Ik dacht even dat je het over Funeral van Arcade Fire hadquote:Op vrijdag 7 maart 2014 16:44 schreef Tchock het volgende:
[..]
Wut?Cease To Begin vind ik beter dan Everything all the Time.
Eh... Nee. Het ging al lang niet meer over Vampire Weekend.quote:Op vrijdag 7 maart 2014 16:45 schreef Norrage het volgende:
Gaan we nou WEER de vampire weekend discussie houden?![]()
![]()
Die gingen over Band of Horses.quote:
Beter weet ik niet, maar komt toch aardig in de buurt in ieder geval.quote:Op vrijdag 7 maart 2014 16:14 schreef Tchock het volgende:
Ik vind dat tweede album eigenlijk beter. Hoewel The Funeral wel hun magnum opus is.
quote:Op vrijdag 7 maart 2014 16:51 schreef Aisumasen het volgende:
Dan maar terug naar The Beatles, lol...
quote:
quote:Op vrijdag 7 maart 2014 14:32 schreef Immerdebestebob het volgende:
[..]
Ongeveer gelijkwaardig. Derde album is natuurlijk het summum
Ik ga weer een oververvalste mening neerzetten, mag dat?quote:Op vrijdag 7 maart 2014 14:13 schreef Maxerazzi het volgende:
Neuh, Norrage had weer 's een onvervalste mening: eerste album was goed, tweede album één van de kutste albums ever.
Dat is alweer 2 uur geleden.quote:
helemaal mee eens. Derde album begint heel goed, eerste vier vijf nummers, maar dan was de inspiratie wat op.quote:Op vrijdag 7 maart 2014 16:50 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
[..]
Beter weet ik niet, maar komt toch aardig in de buurt in ieder geval.
Derde album vind ik zelf ook nog wel fijn. Vierde album is echt een draak van een plaat.
quote:Op vrijdag 7 maart 2014 16:54 schreef Norrage het volgende:
[..]
Ik ga weer een oververvalste mening neerzetten, mag dat?
Wat is Band Of Horses een kutband
quote:
Net zoals kevers en een muis dat zou doen. En ja.quote:Op vrijdag 7 maart 2014 17:00 schreef Xrenity het volgende:
Hoe houden paarden eigenlijk een gitaar vast? En gebruiken ze dan een plectrum?
alles gelezen enquote:Op vrijdag 7 maart 2014 16:51 schreef Aisumasen het volgende:
Dan maar terug naar The Beatles, lol...
Nee, geef mij die rooie maar.
Ik zit al de hele week te kloten met niet-centraliteitsparameter bij de (student)-t-distributie. Ik maak ergens een denkfout.quote:Op vrijdag 7 maart 2014 17:03 schreef Norrage het volgende:
Viel mee hoeveel zombie ik was vandaag. Bij jou Fela?
Al moet ik nog een paar uurtjes doorwerken geloof ik
Ik moet even wat kwijt. Je roept om de zoveel tijd dit soort quasi-choquerende dingen en als ik of iemand anders dan reageer ga je weer aangevallen doen en 'ja sorry hoor dat is mijn mening' of zo roepen.quote:Op vrijdag 7 maart 2014 16:54 schreef Norrage het volgende:
[..]
Ik ga weer een oververvalste mening neerzetten, mag dat?
Wat is Band Of Horses een kutband
Huldequote:Op vrijdag 7 maart 2014 16:51 schreef Aisumasen het volgende:
Dan maar terug naar The Beatles, lol...
Het eerdere werk van The Beatles wordt veel te makkelijk weggezet als 'leuk voor de tijd' of 'leuke simpele rock and roll'. Het was een sensatie, en niet zonder reden. Qua energie, maar ook vooral op het gebied van songwriting. Het was geen gebrek aan beter: er waren zat zulke bandjes in die tijd, maar geen van alle had de energie, de liedjes, de techniek en het charisma van The Beatles. De strakste rock-groep uit die tijd.
Hun beste live-periode was vóór dat ze studio-platen gingen uitbrengen, wat mij betreft circa 1962. Ook daarna bleven ze ongeëvenaard, je hoeft alleen maar de beelden van Washington Coliseum '64 te bekijken (50 jaar en 1 maand geleden). Trouwens ook gelijk de doodsteek in elke discussie dat het geen goede live-band zou zijn, of dat Ringo niet de stuwende kracht zou zijn. Die energie hebben ze grotendeels prima weten te vertalen op de eerste 2 albums, maar de keuzes van de covers door George Martin op de eerste 5 snap ik eerlijk gezegd ook niet altijd even goed. Gezapige songs als 'Chains', slecht geproduceerde dingen als 'Everybody's Trying To Be My Baby', een zaaddodende versie van 'Rock And Roll Music' die 7 minuten te lang duurt of de grootste misstap 'Mr. Moonlight', die zelfs dan weer de moeite waard blijft omdat je nooit genoeg van Lennon's vocalen kan hebben. Terwijl ze al jaren superieure versies speelde van 'Soldier Of Love', 'Some Other Guy' of 'Red Hot', en daarmee de tent afbraken. Overigens zijn veel van die nummers gelukkig wel opgenomen voor de BBC. Daar staan dan op elk begin-album in ieder geval een stuk of 8 briljante originele songs tegenover. Maar begrijp me niet verkeerd, Lennon's Motown-vertolkingen als 'You Really Got A Hold On Me', 'Please Mister Postman' of ''Money (That's What I Want)' zijn The Beatles als vertolkers op hun allerbest.
De albums 'Please Please Me' en 'With The Beatles' zijn óók tijdloos. Die energie, die soulvolle Lennon-vocalen, de geniale songwriting op vele tracks. Het is niet alleen de 'rock and roll', dat gaat voorbij aan waarom The Beatles een culturele shock waren, en nog steeds zijn. De akkoordenwisseling in 'It Won't Be Long' en 'Not A Second Time' zouden ook nu nog als geniaal worden beschouwd. Het viel de muzieksnobs in 1963 al op, Lennon zelf reageerde vlak voor zijn dood dat de gebruikte termen door de analytici voor hem slechts klonken als "exotische vogels". 'All My Loving', Paul McCartney's eerste echte meesterwerk, waar zelfs Lennon 'jaloers' op was, niet voor niets een dikke 50 jaar later nog steeds een 'staple' in zijn sets, met die Lennon-triplets op gitaar (die vele coverbands vergeten te spelen/niet voor elkaar krijgen).
Wat betreft de studio-opnames, en of de techniek gedateerd zou zijn: we mogen blij zijn dat ze opgenomen werden in EMI Studios. Behalve dat de hogere heren vrij spoedig het inzicht hadden om toch maar alle Beatles-opnames in hun archief te bewaren (waardoor 'Sgt. Pepper' anno 2014 door de vele 'bounces' bijvoorbeeld in sommige gevallen tot 16 sporen is uit te bouwen), en er vanaf 1964 vrijwel geen gaten zijn, was de studio 'top of the bill' in alle opzichten en klinken zelfs de 2-track opnames (eerste twee albums en bijbehorende singles) bij wijze van spreken nog alsof ze in de kamer staan te spelen. Laat staan het latere werk (check de nieuwe mixen van 'Help!', 'Come Together', 'I Am The Walrus', 'Revolution' op de mash-up plaat 'Love' uit 2006, daar is niets gedateerd aan). Bijvoorbeeld de Stones-liedjes uit de 60's klinken allemaal als garage-demo's in mono. Van The Kinks is geen seconde bewaard gebleven tot aan 1967, en zal technisch gezien voor altijd lo-fi blijven klinken.
En om over 'A Hard Day's Night' en 'Beatles For Sale' nog maar te zwijgen. Die eerste heeft Arn0 alles al over gezegd ergens hierboven, Lennon's galore, McCartney's allereerste songwriter-piek. Die laatste is bijna hun folk-album, semi-akoestisch. 'Help!' is dan weer net het enige album welke echt lijdt onder de '4 A/B-kanten per jaar, 2 albums per jaar'-stoomtrein, tijdens het onophoudelijke touren door. De speelfilm moest af, er kwamen 2 vreselijk slordige covers op, en ook nog eens 2 Lennon/McCartney-niemendalletjes die ze het jaar daarvoor zelfs The Fourmost niet aan zouden hebben gedaan. Niet veel Beatles-albums waar slechts 10 liedjes - lol - de tand des tijds hebben doorstaan. En wat volgde, 'Rubber Soul', is een van mijn minst favoriete Beatles-albums. Nee, geef mij die rooie maar.
quote:Op vrijdag 7 maart 2014 16:51 schreef Aisumasen het volgende:
Dan maar terug naar The Beatles, lol...
Het eerdere werk van The Beatles wordt veel te makkelijk weggezet als 'leuk voor de tijd' of 'leuke simpele rock and roll'. Het was een sensatie, en niet zonder reden. Qua energie, maar ook vooral op het gebied van songwriting. Het was geen gebrek aan beter: er waren zat zulke bandjes in die tijd, maar geen van alle had de energie, de liedjes, de techniek en het charisma van The Beatles. De strakste rock-groep uit die tijd.
Hun beste live-periode was vóór dat ze studio-platen gingen uitbrengen, wat mij betreft circa 1962. Ook daarna bleven ze ongeëvenaard, je hoeft alleen maar de beelden van Washington Coliseum '64 te bekijken (50 jaar en 1 maand geleden). Trouwens ook gelijk de doodsteek in elke discussie dat het geen goede live-band zou zijn, of dat Ringo niet de stuwende kracht zou zijn. Die energie hebben ze grotendeels prima weten te vertalen op de eerste 2 albums, maar de keuzes van de covers door George Martin op de eerste 5 snap ik eerlijk gezegd ook niet altijd even goed. Gezapige songs als 'Chains', slecht geproduceerde dingen als 'Everybody's Trying To Be My Baby', een zaaddodende versie van 'Rock And Roll Music' die 7 minuten te lang duurt of de grootste misstap 'Mr. Moonlight', die zelfs dan weer de moeite waard blijft omdat je nooit genoeg van Lennon's vocalen kan hebben. Terwijl ze al jaren superieure versies speelde van 'Soldier Of Love', 'Some Other Guy' of 'Red Hot', en daarmee de tent afbraken. Overigens zijn veel van die nummers gelukkig wel opgenomen voor de BBC. Daar staan dan op elk begin-album in ieder geval een stuk of 8 briljante originele songs tegenover. Maar begrijp me niet verkeerd, Lennon's Motown-vertolkingen als 'You Really Got A Hold On Me', 'Please Mister Postman' of ''Money (That's What I Want)' zijn The Beatles als vertolkers op hun allerbest.
De albums 'Please Please Me' en 'With The Beatles' zijn óók tijdloos. Die energie, die soulvolle Lennon-vocalen, de geniale songwriting op vele tracks. Het is niet alleen de 'rock and roll', dat gaat voorbij aan waarom The Beatles een culturele shock waren, en nog steeds zijn. De akkoordenwisseling in 'It Won't Be Long' en 'Not A Second Time' zouden ook nu nog als geniaal worden beschouwd. Het viel de muzieksnobs in 1963 al op, Lennon zelf reageerde vlak voor zijn dood dat de gebruikte termen door de analytici voor hem slechts klonken als "exotische vogels". 'All My Loving', Paul McCartney's eerste echte meesterwerk, waar zelfs Lennon 'jaloers' op was, niet voor niets een dikke 50 jaar later nog steeds een 'staple' in zijn sets, met die Lennon-triplets op gitaar (die vele coverbands vergeten te spelen/niet voor elkaar krijgen).
Wat betreft de studio-opnames, en of de techniek gedateerd zou zijn: we mogen blij zijn dat ze opgenomen werden in EMI Studios. Behalve dat de hogere heren vrij spoedig het inzicht hadden om toch maar alle Beatles-opnames in hun archief te bewaren (waardoor 'Sgt. Pepper' anno 2014 door de vele 'bounces' bijvoorbeeld in sommige gevallen tot 16 sporen is uit te bouwen), en er vanaf 1964 vrijwel geen gaten zijn, was de studio 'top of the bill' in alle opzichten en klinken zelfs de 2-track opnames (eerste twee albums en bijbehorende singles) bij wijze van spreken nog alsof ze in de kamer staan te spelen. Laat staan het latere werk (check de nieuwe mixen van 'Help!', 'Come Together', 'I Am The Walrus', 'Revolution' op de mash-up plaat 'Love' uit 2006, daar is niets gedateerd aan). Bijvoorbeeld de Stones-liedjes uit de 60's klinken allemaal als garage-demo's in mono. Van The Kinks is geen seconde bewaard gebleven tot aan 1967, en zal technisch gezien voor altijd lo-fi blijven klinken.
En om over 'A Hard Day's Night' en 'Beatles For Sale' nog maar te zwijgen. Die eerste heeft Arn0 alles al over gezegd ergens hierboven, Lennon's galore, McCartney's allereerste songwriter-piek. Die laatste is bijna hun folk-album, semi-akoestisch. 'Help!' is dan weer net het enige album welke echt lijdt onder de '4 A/B-kanten per jaar, 2 albums per jaar'-stoomtrein, tijdens het onophoudelijke touren door. De speelfilm moest af, er kwamen 2 vreselijk slordige covers op, en ook nog eens 2 Lennon/McCartney-niemendalletjes die ze het jaar daarvoor zelfs The Fourmost niet aan zouden hebben gedaan. Niet veel Beatles-albums waar slechts 10 liedjes - lol - de tand des tijds hebben doorstaan. En wat volgde, 'Rubber Soul', is een van mijn minst favoriete Beatles-albums. Nee, geef mij die rooie maar.
familie van M?quote:Op vrijdag 7 maart 2014 17:52 schreef Maxerazzi het volgende:
Zo, de nieuwe track van S. Carey is weer fraai.
Fenomenaal nummer.quote:Op vrijdag 7 maart 2014 18:54 schreef Felagund het volgende:
Van An Ocean in Between the Waves is er helaas niets op youtube te vinden.
Beste van het jaar, en beste van War On Drugs.quote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |