abonnement Unibet Coolblue
pi_137461883
Het valt me geregeld op dat mensen, en dan vooral die uit een lagere sociale klasse, binnen een paar minuten nadat je ze hebt leren kennen meteen hun hele levensverhaal beginnen te vertellen en je opzadelen met de vele problemen die ze hebben. Vaak ook op erg opdringerige wijze, dat ze na elk hoofdstuk van hun verhaal als het ware bevestiging zoeken en ze min of meer verwachten dat je het met hen eens bent of hun problemen ook ervaart.

Zo was ik gisteren bij mijn broer, waar ook een vriend van hem op bezoek was die ik alleen maar ken van de verhalen van mijn broer. Iemand die schijnbaar al jaren zonder werk thuis zit en zijn dagen doorbrengt door wat te gamen en blowen. Die vind het allemaal wel prima, schijnbaar. Afijn, ik zit nog geen 5 minuten, krijg ik zo'n heel verhaal te horen dat 'ie écht wel een paar jaar hard gewerkt heeft en het nu verdient om lekker niks te doen, hoe kut de sociale dienst, zijn banencoach en de overheid wel niet zijn, hoeveel geldproblemen hij wel niet heeft, dat hij schulden heeft door een verschrikkelijk wijf van een ex, enzovoorts.

Daarnet ook nog. Ik ga met vriendinlief de hond uitlaten en we komen een oud-buurvrouw van vriendin tegen. Ze stelde zich aan me voor en raakte vervolgens met mijn vriendin aan de praat. Toen vroeg vriendin hoe het met haar zoon en zijn vriendin ging, begint dat mens een heel verhaal te vertellen over dat hij inmiddels een nieuwe vriendin heeft die bij hun thuis woont, want een klote gezinssituatie bij die meid thuis en alcoholistische ouders en zo. Echt een kwartier lang niks anders dan details en gekke verhalen over de geschifte ouders van d'r schoondochter. Het onderwerp veranderde daarop op haar eigen geldproblemen. Want nu ook d'r schoondochter bij d'r was ingetrokken had ze het nóg moeilijker ondanks al vele geldproblemen bla bla bla. Vriendin wist het gesprek eindelijk af te kappen en we vervolgden onze weg.

Nog meer mensen die dit herkennen? Waarom doet men dit? Vreselijk irritant als mensen dit doen, want ik zit echt niet op de misère van wildvreemden te wachten.

EDIT: oeps, verkeerde forum. Hoort natuurlijk in R&P. ;)
pi_137462103
Tsja. Zo moeten jonge jongens altijd vertellen hoe geweldig ze zijn, studenten etaleren hoe intellectueel ze zijn, praten jonge ouders echt alleen maar over poepluiers en borstvoeding. En zo kan ik waarschijnlijk nog wel minimaal 3 kwartier doorgaan zonder een moment langer dan 3 seconden te hoeven nadenken.
pi_137462215
Welkom in real life.
pi_137462615
Gelukkig heb ik daar geen last van in League of Legends, wat dat betreft kan ik mezelf toch vrij gelukkig prijzen.
pindazakje
pi_137462759
quote:
0s.gif Op donderdag 6 maart 2014 21:15 schreef Queller het volgende:
Tsja. Zo moeten jonge jongens altijd vertellen hoe geweldig ze zijn, studenten etaleren hoe intellectueel ze zijn, praten jonge ouders echt alleen maar over poepluiers en borstvoeding. En zo kan ik waarschijnlijk nog wel minimaal 3 kwartier doorgaan zonder een moment langer dan 3 seconden te hoeven nadenken.
En dat allemaal om hun eigen onzekerheid en/of hun eigenlijke zielige leventje te verbloemen :')
Knapen die storneren willen moeten mannen met automatische incasso's zijn
pi_137462921
Alsof dat soort mensen het enige stereotype zijn... :')
pi_137462941
Ik denk niet dat dit een gevolg is van sociale klasse.
Ik denk dat er misschien een link is die enigszins andersom werkt. Hoe meer mensen focussen op hoe slecht ze het hebben en anderen daar de schuld van geven, ( de passieve klaaghouding) hoe kleiner de kans dat ze succesvol worden/zijn.
  donderdag 6 maart 2014 @ 21:28:54 #8
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_137463063
wgr, wat
pi_137463146
quote:
0s.gif Op donderdag 6 maart 2014 21:28 schreef Life2.0 het volgende:
wgr, wat
Weer Geldgebrek Rukkers
Knapen die storneren willen moeten mannen met automatische incasso's zijn
pi_137463153
quote:
0s.gif Op donderdag 6 maart 2014 21:12 schreef StefDeStuntpiloot het volgende:
Het valt me geregeld op dat mensen, en dan vooral die uit een lagere sociale klasse, binnen een paar minuten nadat je ze hebt leren kennen meteen hun hele levensverhaal beginnen te vertellen en je opzadelen met de vele problemen die ze hebben. Vaak ook op erg opdringerige wijze, dat ze na elk hoofdstuk van hun verhaal als het ware bevestiging zoeken en ze min of meer verwachten dat je het met hen eens bent of hun problemen ook ervaart.

Zo was ik gisteren bij mijn broer, waar ook een vriend van hem op bezoek was die ik alleen maar ken van de verhalen van mijn broer. Iemand die schijnbaar al jaren zonder werk thuis zit en zijn dagen doorbrengt door wat te gamen en blowen. Die vind het allemaal wel prima, schijnbaar. Afijn, ik zit nog geen 5 minuten, krijg ik zo'n heel verhaal te horen dat 'ie écht wel een paar jaar hard gewerkt heeft en het nu verdient om lekker niks te doen, hoe kut de sociale dienst, zijn banencoach en de overheid wel niet zijn, hoeveel geldproblemen hij wel niet heeft, dat hij schulden heeft door een verschrikkelijk wijf van een ex, enzovoorts.

Daarnet ook nog. Ik ga met vriendinlief de hond uitlaten en we komen een oud-buurvrouw van vriendin tegen. Ze stelde zich aan me voor en raakte vervolgens met mijn vriendin aan de praat. Toen vroeg vriendin hoe het met haar zoon en zijn vriendin ging, begint dat mens een heel verhaal te vertellen over dat hij inmiddels een nieuwe vriendin heeft die bij hun thuis woont, want een klote gezinssituatie bij die meid thuis en alcoholistische ouders en zo. Echt een kwartier lang niks anders dan details en gekke verhalen over de geschifte ouders van d'r schoondochter. Het onderwerp veranderde daarop op haar eigen geldproblemen. Want nu ook d'r schoondochter bij d'r was ingetrokken had ze het nóg moeilijker ondanks al vele geldproblemen bla bla bla. Vriendin wist het gesprek eindelijk af te kappen en we vervolgden onze weg.

Nog meer mensen die dit herkennen? Waarom doet men dit? Vreselijk irritant als mensen dit doen, want ik zit echt niet op de misère van wildvreemden te wachten.

EDIT: oeps, verkeerde forum. Hoort natuurlijk in R&P. ;)
Wanneer je het maatschappelijk werk niet meer leuk vindt, moet je een andere baan gaan zoeken.
:)
  donderdag 6 maart 2014 @ 21:30:18 #11
1124 Mark
Awesome dad from hell
pi_137463161
quote:
0s.gif Op donderdag 6 maart 2014 21:12 schreef StefDeStuntpiloot het volgende:
Het valt me geregeld op dat mensen, en dan vooral die uit een lagere sociale klasse, binnen een paar minuten nadat je ze hebt leren kennen meteen hun hele levensverhaal beginnen te vertellen en je opzadelen met de vele problemen die ze hebben.

Zo was ik gisteren bij mijn broer.....,
En toen moest ik lachen
We used to hate people - Now we just make fun of them - It's more effective that way
Elk jaar Towel Day!(2)](3)
Dommage arachide-fromage
  donderdag 6 maart 2014 @ 21:30:57 #12
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_137463224
quote:
0s.gif Op donderdag 6 maart 2014 21:30 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:

[..]

Weer Geldgebrek Rukkers
ik moest lachen ;(
  † In Memoriam † donderdag 6 maart 2014 @ 21:31:15 #13
25682 2cv
Niet subtiel
pi_137463243
Waar het hart van vol is loopt de mond van over.
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
pi_137463257
quote:
0s.gif Op donderdag 6 maart 2014 21:27 schreef dodoria het volgende:
Ik denk niet dat dit een gevolg is van sociale klasse.
Ik denk dat er misschien een link is die enigszins andersom werkt. Hoe meer mensen focussen op hoe slecht ze het hebben en anderen daar de schuld van geven, ( de passieve klaaghouding) hoe kleiner de kans dat ze succesvol worden/zijn.
Beetje kip/ei verhaal
Knapen die storneren willen moeten mannen met automatische incasso's zijn
pi_137464157
Zal wel komen omdat die andere klasse een schrijver inhuurt zodat we hun biografie kunnen lezen.
pi_137464216
quote:
0s.gif Op donderdag 6 maart 2014 21:30 schreef Mark het volgende:

[..]

En toen moest ik lachen
Precies! En dan deze:
quote:
0s.gif Op donderdag 6 maart 2014 21:12 schreef StefDeStuntpiloot het volgende:
dat ze na elk hoofdstuk van hun verhaal als het ware bevestiging zoeken en ze min of meer verwachten dat je het met hen eens bent of hun problemen ook ervaart.

[...]

Nog meer mensen die dit herkennen?
pi_137467399
quote:
10s.gif Op donderdag 6 maart 2014 21:47 schreef manifold het volgende:

[..]

Precies! En dan deze:

[..]

_O-
pi_137471469
quote:
10s.gif Op donderdag 6 maart 2014 21:47 schreef manifold het volgende:

[..]

Precies! En dan deze:

[..]

:D
  vrijdag 7 maart 2014 @ 00:50:49 #19
1124 Mark
Awesome dad from hell
pi_137471915
quote:
10s.gif Op donderdag 6 maart 2014 21:47 schreef manifold het volgende:

[..]

Precies! En dan deze:

[..]

_O_
We used to hate people - Now we just make fun of them - It's more effective that way
Elk jaar Towel Day!(2)](3)
Dommage arachide-fromage
pi_137472814
quote:
0s.gif Op donderdag 6 maart 2014 21:31 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:

[..]

Beetje kip/ei verhaal
Nou, mijns inziens dus juist niet. Misschien dat ik het niet duidelijk verwoord heb dan.
pi_137473383
Zo heb ik jarenlang een soort contact gehad met de orginele Hakuna. Zij heeft mij in 2004 voor het eerst aangesproken in een kunstwinkel vanwege een heel kleurige folklore trui (die ik nog steeds heb) en na een kwartier over ditjes en datjes en mijn trui gesproken te hebben begon zij geheel alles over haar dagelijkse beslommeringen en dat ze veel last had van pesterijtjes van plaatselijke jeugd en kinderen vanwege haar opvallende kleurige kleding en dat ze ook regelmatig met haar buurman overhoop lag vanwege geluidsoverlast van zijn radio en TV en zijn luide telefoongesprekken. Ze klaagde ook dat alle mannen te zeer haar misbruikten en dat familie alleen maar negatiegf over haar roddelde. Elke keer dat ik haar in de stad tegenkwam hield ze mij gerust 1 tot zelfs 1,5 uur aan de praat waarbij ze alleen maar over zich zelfs vertelde en elke keer over dezelfde prolemen en beslommerigen. We hebben samen geruime tijd ook gewandeld in het Hakuna bos waarbij ze gerust 2 uur of langer alles over zich zelfs vertelde en waarbij ik alleen maar bij wijze van spreken ja en nee knikte. Want ze was nogal bazig en dominant en wilde niet hebben dat ik haar in de rede viel of de discussie met haar aanging. Buitenstaanders dachten dat wij een relatie hadden omdat we beiden gelijksoortige kleurige wijde kleding droegen

Totdat ik in 2010 zonder het haar te vragen enkele kledingstukken had nagemaakt en eens tegen haar uitviel dat het maar eens afgelopen moest zijn met alleen maar klagen naar mij toe en alleen maar over jezelf praten en daarbij ook eens de bazin uithangen tijdens onze wandelingen.

Hakuna 1 had ik hiermee diep op de ziel getrapt.

Maar als alles goed gaat worden de 2 Hakuna's in een korte kunstfilm weer herenigd. Iemand die ik persoonlijk kent en bij haar in de buurt woont en haar ook gesproken heeft probeert weer het vertrouwen te winnen zodat ze misschien na 4 jaar weer met mij wilt wandelen, en ik had mijn excuus aangeboden dat ik niet meer de strijd met haar zal aangaan. Ze leeft al meer dan 4 jaar depressief en teruggetrokken in haar huis.
Kappers knippen met metaal in je haar en halen zo het goud van je hoofd.
pi_137474052
Als je zwervers en straatmuzikanten geld geeft moet je ook gewoon doorlopen en niet blijven staan.
pi_137474106
Als je niet het verhaal van de zoon van de oud-buurvrouw wilde weten, dan had je vriendin het niet moeten vragen :')
deal with it
  vrijdag 7 maart 2014 @ 08:36:04 #24
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_137474139
Een vriend van je broer, en een voormalige buurvrouw van je vriendin vallen in die categorie, en je broer, je vriendin en jijzelf niet? :')

Die buurvrouw van je vriendin woonde in de enige sociale huurwoning van de villawijk?
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_137474203
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 maart 2014 08:32 schreef RTB het volgende:
Als je niet het verhaal van de zoon van de oud-buurvrouw wilde weten, dan had je vriendin het niet moeten vragen :')
Dit.
  vrijdag 7 maart 2014 @ 08:50:05 #26
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_137474332
Je 'klasse' wordt naar mijn idee niet louter bepaald door je opleiding of waar je huis staat. En het heeft wel met fatsoen te maken dat je niet je hele hebben en houden maar vertelt aan mensen die hoogstens kennissen zijn.
The love you take is equal to the love you make.
pi_137477371
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 maart 2014 03:46 schreef -Hakuna- het volgende:
Zo heb ik jarenlang een soort contact gehad met de orginele Hakuna. Zij heeft mij in 2004 voor het eerst aangesproken in een kunstwinkel vanwege een heel kleurige folklore trui (die ik nog steeds heb) en na een kwartier over ditjes en datjes en mijn trui gesproken te hebben begon zij geheel alles over haar dagelijkse beslommeringen en dat ze veel last had van pesterijtjes van plaatselijke jeugd en kinderen vanwege haar opvallende kleurige kleding en dat ze ook regelmatig met haar buurman overhoop lag vanwege geluidsoverlast van zijn radio en TV en zijn luide telefoongesprekken. Ze klaagde ook dat alle mannen te zeer haar misbruikten en dat familie alleen maar negatiegf over haar roddelde. Elke keer dat ik haar in de stad tegenkwam hield ze mij gerust 1 tot zelfs 1,5 uur aan de praat waarbij ze alleen maar over zich zelfs vertelde en elke keer over dezelfde prolemen en beslommerigen. We hebben samen geruime tijd ook gewandeld in het Hakuna bos waarbij ze gerust 2 uur of langer alles over zich zelfs vertelde en waarbij ik alleen maar bij wijze van spreken ja en nee knikte. Want ze was nogal bazig en dominant en wilde niet hebben dat ik haar in de rede viel of de discussie met haar aanging. Buitenstaanders dachten dat wij een relatie hadden omdat we beiden gelijksoortige kleurige wijde kleding droegen

Totdat ik in 2010 zonder het haar te vragen enkele kledingstukken had nagemaakt en eens tegen haar uitviel dat het maar eens afgelopen moest zijn met alleen maar klagen naar mij toe en alleen maar over jezelf praten en daarbij ook eens de bazin uithangen tijdens onze wandelingen.

Hakuna 1 had ik hiermee diep op de ziel getrapt.

Maar als alles goed gaat worden de 2 Hakuna's in een korte kunstfilm weer herenigd. Iemand die ik persoonlijk kent en bij haar in de buurt woont en haar ook gesproken heeft probeert weer het vertrouwen te winnen zodat ze misschien na 4 jaar weer met mij wilt wandelen, en ik had mijn excuus aangeboden dat ik niet meer de strijd met haar zal aangaan. Ze leeft al meer dan 4 jaar depressief en teruggetrokken in haar huis.
Goed voorbeeld ^O^
2147483647 angels can dance on the point of a needle.
Add one and they will all turn into devils.
  vrijdag 7 maart 2014 @ 11:35:14 #28
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_137478024
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 maart 2014 11:14 schreef jeroen25 het volgende:

[..]

Goed voorbeeld ^O^
LOL.... ook mooi dat daaruit blijkt dat de echte Hakuna in werkelijk alles gekopieerd wordt door haar stalker.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  Licht Ontvlambaar vrijdag 7 maart 2014 @ 11:39:00 #29
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_137478123
R&P
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
  vrijdag 7 maart 2014 @ 11:47:11 #30
188734 Revolution-NL
VOC Mentaliteit
pi_137478371
quote:
0s.gif Op donderdag 6 maart 2014 21:15 schreef Queller het volgende:
Tsja. Zo moeten jonge jongens altijd vertellen hoe geweldig ze zijn, studenten etaleren hoe intellectueel ze zijn, praten jonge ouders echt alleen maar over poepluiers en borstvoeding. En zo kan ik waarschijnlijk nog wel minimaal 3 kwartier doorgaan zonder een moment langer dan 3 seconden te hoeven nadenken.
Ouders die niet ophouden over hoe geweldig hun prins of prinsjes wel niet is, gek wordt je ervan :r :r :r :r
pi_137478458
quote:
0s.gif Op donderdag 6 maart 2014 21:12 schreef StefDeStuntpiloot het volgende:
Het valt me geregeld op dat mensen, en dan vooral die uit een lagere sociale klasse, binnen een paar minuten nadat je ze hebt leren kennen meteen hun hele levensverhaal beginnen te vertellen en je opzadelen met de vele problemen die ze hebben. Vaak ook op erg opdringerige wijze, dat ze na elk hoofdstuk van hun verhaal als het ware bevestiging zoeken en ze min of meer verwachten dat je het met hen eens bent of hun problemen ook ervaart.

Zo was ik gisteren bij mijn broer, waar ook een vriend van hem op bezoek was die ik alleen maar ken van de verhalen van mijn broer. Iemand die schijnbaar al jaren zonder werk thuis zit en zijn dagen doorbrengt door wat te gamen en blowen. Die vind het allemaal wel prima, schijnbaar. Afijn, ik zit nog geen 5 minuten, krijg ik zo'n heel verhaal te horen dat 'ie écht wel een paar jaar hard gewerkt heeft en het nu verdient om lekker niks te doen, hoe kut de sociale dienst, zijn banencoach en de overheid wel niet zijn, hoeveel geldproblemen hij wel niet heeft, dat hij schulden heeft door een verschrikkelijk wijf van een ex, enzovoorts.

Daarnet ook nog. Ik ga met vriendinlief de hond uitlaten en we komen een oud-buurvrouw van vriendin tegen. Ze stelde zich aan me voor en raakte vervolgens met mijn vriendin aan de praat. Toen vroeg vriendin hoe het met haar zoon en zijn vriendin ging, begint dat mens een heel verhaal te vertellen over dat hij inmiddels een nieuwe vriendin heeft die bij hun thuis woont, want een klote gezinssituatie bij die meid thuis en alcoholistische ouders en zo. Echt een kwartier lang niks anders dan details en gekke verhalen over de geschifte ouders van d'r schoondochter. Het onderwerp veranderde daarop op haar eigen geldproblemen. Want nu ook d'r schoondochter bij d'r was ingetrokken had ze het nóg moeilijker ondanks al vele geldproblemen bla bla bla. Vriendin wist het gesprek eindelijk af te kappen en we vervolgden onze weg.

Nog meer mensen die dit herkennen? Waarom doet men dit? Vreselijk irritant als mensen dit doen, want ik zit echt niet op de misère van wildvreemden te wachten.

EDIT: oeps, verkeerde forum. Hoort natuurlijk in R&P. ;)
Mijn schoonmaakster doet dat ook altijd. Was een keer thuis ivm ziekte, volgende keer ga ik wel in de auto zitten als ze komt.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
  vrijdag 7 maart 2014 @ 12:07:39 #32
421920 StefDeStuntpiloot
Vlieg toch op joh
pi_137479019
Okee, dus 2 voorbeelden geven staan dus gelijk aan het feit dat ik een hypocriete TS ben en ook mijn hele levensverhaal aan de grote klok zou hangen. Wat een dom volk zit er hier tussen zeg...
pi_137479176
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 maart 2014 12:07 schreef StefDeStuntpiloot het volgende:
Okee, dus 2 voorbeelden geven staan dus gelijk aan het feit dat ik een hypocriete TS ben en ook mijn hele levensverhaal aan de grote klok zou hangen. Wat een dom volk zit er hier tussen zeg...
Nee hoor, maar ergens over klagen, in de OP precies het zelfde doen en uit het oog verliezen dat werkelijk zo ongeveer iedereen doet wat jij beschrijft, lokt nou eenmaal reacties uit :)

En welkom; je bent op je plek hier zie ik wel :P
  vrijdag 7 maart 2014 @ 12:19:52 #34
421920 StefDeStuntpiloot
Vlieg toch op joh
pi_137479411
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 maart 2014 12:12 schreef Queller het volgende:
Nee hoor, maar ergens over klagen, in de OP precies het zelfde doen
Euh, ik heb het in de OP over mensen die ongevraagd hun hele privéleven en problemen met anderen, soms wildvreemden, willen delen. Waar zie je mij mijn gal spuien over dergelijke zaken van zo'n kaliber in de OP?

quote:
en uit het oog verliezen dat werkelijk zo ongeveer iedereen doet wat jij beschrijft, lokt nou eenmaal reacties uit :)
Dat is het hem nou juist. Naar mijn idee niet. Gelukkig maken de meeste mensen zich hier niet schuldig aan. Maar juist willekeurig klootjesvolk die uit het niets een praatje tegen je beginnen te maken op de meest willekeurige plekken heeft hier een handje aan. Vroeg me enkel af of meer mensen dit ervaren, en waarom juist 'dat soort mensen' hier een handje aan hebben.

[ Bericht 0% gewijzigd door StefDeStuntpiloot op 07-03-2014 13:57:58 ]
pi_137479627
Totaal niet herkenbaar.

Ik ben gewone, 'simpele' mensen de afgelopen paar jaar steeds leuker gaan vinden om mee om te gaan. Bij mijn sportvereniging zitten ook vrijwel alleen maar zulke mensen, ik kan er beter mee omgaan dan de meeste hoogopgeleiden.
  vrijdag 7 maart 2014 @ 12:26:39 #36
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_137479639
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 maart 2014 12:19 schreef StefDeStuntpiloot het volgende:

[..]

Euh, ik heb het in de OP over mensen die ongevraagd hun hele privéleven en problemen met anderen, soms wildvreemden, willen delen. Waar zie je mij mijn gal spuien over dergelijke zaken van zo'n kaliber in de OP?

[..]

Dat is het hem nou juist. Naar mijn idee niet. Gelukkig maken de meeste mensen zich hier niet schuldig aan. Maar juist willekeurig klootjesvolk die uit het niets een praatje tegen je beginnen te maken op de meest willekeurige plekken hebben hier een handje aan. Vroeg me enkel af of meer mensen dit ervaren, en waarom juist 'dat soort mensen' hier een handje aan hebben.
.
Ik ben het met je eens, ik werd laatst ook ineens overvallen met een kerel die ging vertellen over zijn hartproblemen, en dat shag zo duur was en zijn broodje hamburger niet te vreten.

Nu interesseren weinig dingen mij echt muv humor, omdat het vaak banaal gezeik is, maar dit sloeg alles.
Charlie: How's it going in there?
Alan: Whatever happened to zippers? I miss zippers.
Charlie: I don't know, Alan, maybe there were too many injuries. Nobody ever got their balls caught in a buttonhole
  vrijdag 7 maart 2014 @ 12:27:38 #37
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_137479672
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 maart 2014 12:26 schreef Gewas het volgende:
Totaal niet herkenbaar.

Ik ben gewone, 'simpele' mensen de afgelopen paar jaar steeds leuker gaan vinden om mee om te gaan. Bij mijn sportvereniging zitten ook vrijwel alleen maar zulke mensen, ik kan er beter mee omgaan dan de meeste hoogopgeleiden.
Ik vind het juist irritant om met laagopgeleiden om te gaan. Als je per ongeluk een 'duur woord' zegt dan gaan ze daar al over zeiken. Ik pas wel op.
Charlie: How's it going in there?
Alan: Whatever happened to zippers? I miss zippers.
Charlie: I don't know, Alan, maybe there were too many injuries. Nobody ever got their balls caught in a buttonhole
  vrijdag 7 maart 2014 @ 12:28:11 #38
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_137479684
Als ik mijn vocabulaire moet aanpassen naar iemand dan is diegene gewoon een proleet.
Charlie: How's it going in there?
Alan: Whatever happened to zippers? I miss zippers.
Charlie: I don't know, Alan, maybe there were too many injuries. Nobody ever got their balls caught in a buttonhole
  vrijdag 7 maart 2014 @ 12:29:56 #39
421920 StefDeStuntpiloot
Vlieg toch op joh
pi_137479742
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 maart 2014 12:26 schreef Gewas het volgende:
Totaal niet herkenbaar.

Ik ben gewone, 'simpele' mensen de afgelopen paar jaar steeds leuker gaan vinden om mee om te gaan. Bij mijn sportvereniging zitten ook vrijwel alleen maar zulke mensen, ik kan er beter mee omgaan dan de meeste hoogopgeleiden.
Dat zijn ook 2 extremen natuurlijk. :) Doe mij maar gewone, normale en nuchtere mensen. :P Opgefokt, dom tokkievolk kan ik niet uit staan, maar snobistische en pretentieuze carrièretijgers met een dertien in een dozijn HBO diploma`tje net zo min.
pi_137479767
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 maart 2014 12:29 schreef StefDeStuntpiloot het volgende:

[..]

Dat zijn ook 2 extremen natuurlijk. :) Doe mij maar gewone, normale en nuchtere mensen. :P Opgefokt, dom tokkievolk kan ik niet uit staan, maar snobistische en pretentieuze carrièretijgers met een dertien in een dozijn HBO diploma`tje net zo min.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
  vrijdag 7 maart 2014 @ 12:30:50 #41
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_137479773
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 maart 2014 12:28 schreef inslagenreuring het volgende:
Als ik mijn vocabulaire moet aanpassen naar iemand dan is diegene gewoon een proleet.
Aanpassen aan.
The love you take is equal to the love you make.
  vrijdag 7 maart 2014 @ 12:35:20 #42
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_137479926
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 maart 2014 12:30 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Aanpassen aan.
Nee.
Charlie: How's it going in there?
Alan: Whatever happened to zippers? I miss zippers.
Charlie: I don't know, Alan, maybe there were too many injuries. Nobody ever got their balls caught in a buttonhole
pi_137480098
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 maart 2014 12:35 schreef inslagenreuring het volgende:

[..]

Nee.
Jawel. Ik pas me aan aan jouw niveau.
Evolution is from the Devil
Did you know that Ted Bundy's first dog, a collie, was named Lassie, did you know that?
pi_137480116
En ik ik verlaag me naar jouw niveau.
Evolution is from the Devil
Did you know that Ted Bundy's first dog, a collie, was named Lassie, did you know that?
pi_137480139
Maar niet echt natuurlijk, want ik geef geen neuk.
Evolution is from the Devil
Did you know that Ted Bundy's first dog, a collie, was named Lassie, did you know that?
  vrijdag 7 maart 2014 @ 12:41:43 #46
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_137480140
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 maart 2014 12:07 schreef StefDeStuntpiloot het volgende:
Okee, dus 2 voorbeelden geven staan dus gelijk aan het feit dat ik een hypocriete TS ben en ook mijn hele levensverhaal aan de grote klok zou hangen. Wat een dom volk zit er hier tussen zeg...
Dat eerste niet direct, dat je hier gelijk begint te schelden maakt wel dat je in de categorie "lagere sociale klasse" valt, want kennelijk valt het je wat lastig op een normale manier te communiceren.

Overigens vind ik het ook triest om te miepen over het feit dat de buurvrouw iets vertelde waar je vriendin specifiek naar vroeg.
Als ze alleen "ja prima, leuk dat je het vraagt" als reactie had willen hebben dan had ze de interesse niet moeten fingeren.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_137480215
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 maart 2014 12:29 schreef StefDeStuntpiloot het volgende:

[..]

Dat zijn ook 2 extremen natuurlijk. :) Doe mij maar gewone, normale en nuchtere mensen. :P Opgefokt, dom tokkievolk kan ik niet uit staan, maar snobistische en pretentieuze carrièretijgers met een dertien in een dozijn HBO diploma`tje net zo min.
Dan zijn we het wat dat betreft eigenlijk best wel met elkaar eens. :)

Opgefokte of asociale mensen kan ik ook niet uitstaan (gelukkig zijn ze bij mijn sportvereniging niet zo ;) )
pi_137480360
Moet je nagaan dat ik als kapster, aardig wat levensverhalen hoor op een dag... vreselijk :')
pi_137480397
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 maart 2014 12:47 schreef fluffy2 het volgende:
Moet je nagaan dat ik als kapster, aardig wat levensverhalen hoor op een dag... vreselijk :')
De reden dat ik nooit naar de kapper ga.
  vrijdag 7 maart 2014 @ 12:51:43 #50
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_137480480
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 maart 2014 12:40 schreef Neuroscience het volgende:

[..]

Jawel. Ik pas me aan aan jouw niveau.
Wijzigen/Schikken/ Aanpassen, allemaal bijster oninteressant. Lienekien wilde even gevat uit de hoek komen. Zal wel zo'n shagtokkie zijn die de hogere klasse probeert neer te halen.
Charlie: How's it going in there?
Alan: Whatever happened to zippers? I miss zippers.
Charlie: I don't know, Alan, maybe there were too many injuries. Nobody ever got their balls caught in a buttonhole
pi_137480574
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 maart 2014 12:48 schreef aijumu het volgende:

[..]

De reden dat ik nooit naar de kapper ga.
Omdat dan de verleiding te groot is om je levensverhaal te doen?
  vrijdag 7 maart 2014 @ 12:55:38 #52
421920 StefDeStuntpiloot
Vlieg toch op joh
pi_137480590
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 maart 2014 12:41 schreef Leandra het volgende:
Dat eerste niet direct, dat je hier gelijk begint te schelden maakt wel dat je in de categorie "lagere sociale klasse" valt, want kennelijk valt het je wat lastig op een normale manier te communiceren.
Zeg, huismus, heb jij niks beters te doen dan het bijdehandje uithangen en een grote smoel open trekken op een forum of zo? Over iemands wijze van communiceren moet jij overigens nodig wat zeggen:

quote:
0s.gif Op vrijdag 7 maart 2014 08:36 schreef Leandra het volgende:
Een vriend van je broer, en een voormalige buurvrouw van je vriendin vallen in die categorie, en je broer, je vriendin en jijzelf niet? :')

Die buurvrouw van je vriendin woonde in de enige sociale huurwoning van de villawijk?
I rest my case.

quote:
Overigens vind ik het ook triest om te miepen over het feit dat de buurvrouw iets vertelde waar je vriendin specifiek naar vroeg.
Als ze alleen "ja prima, leuk dat je het vraagt" als reactie had willen hebben dan had ze de interesse niet moeten fingeren.
Huh, specifiek naar vroeg? Dus omdat mijn vriendin haar oude buurvrouw vraagt hoe het met de zoon (haar oude buurjongen) gaat, zou ze zijn hele levensverhaal en alle bijbehorende problemen willen weten? En al zijn die problemen er, wat is er dan mis mee om gewoon te reageren met iets in de trant van "Mwoah, heeft wat problemen maar gaat voor de rest wel goed"? Dat zouden normale mensen in ieder geval doen. Mocht degene waar je dat tegen zegt (in dit geval mijn vriendin) dan de smeuïge details willen weten, dan wordt daar wel op door gevraagd.

Ik zou me als jongen waar dit gesprek over ging overigens kapotschamen, als mijn eigen moeder met Jan en alleman mijn hele privéleven ging bespreken.
  vrijdag 7 maart 2014 @ 12:58:44 #53
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_137480672
Ik kan het brengen zonder te schelden, dat is het verschil tussen jou en mij :W
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  vrijdag 7 maart 2014 @ 13:00:40 #54
421920 StefDeStuntpiloot
Vlieg toch op joh
pi_137480732
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 maart 2014 12:58 schreef Leandra het volgende:
Ik kan het brengen zonder te schelden, dat is het verschil tussen jou en mij :W
Nou, bravo voor jouw uitstekende communicatievermogen, je uitmuntende intellect en de enorme inhoudelijke diepgang van je reacties dan maar. Chapeau! En nu stofzuigen, hup!
  vrijdag 7 maart 2014 @ 13:01:11 #55
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_137480740
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 maart 2014 13:00 schreef StefDeStuntpiloot het volgende:

[..]

Nou, bravo voor jouw uitstekende communicatievermogen, je uitmuntende intellect en de enorme inhoudelijke diepgang van je reacties dan maar. Chapeau! En nu stofzuigen, hup!
Dat doet de schoonmaakster.....
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  vrijdag 7 maart 2014 @ 13:07:37 #56
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_137480917
Kereltje hoor, die StefDeStuntpiloot!
The love you take is equal to the love you make.
  Moderator vrijdag 7 maart 2014 @ 13:10:48 #57
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_137481011
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 maart 2014 13:00 schreef StefDeStuntpiloot het volgende:

[..]

Nou, bravo voor jouw uitstekende communicatievermogen, je uitmuntende intellect en de enorme inhoudelijke diepgang van je reacties dan maar. Chapeau! En nu stofzuigen, hup!
Dus je klaagt over de lagere sociale klasse, vervolgens backfired je topic en als reactie daarop reageer je zelf alsof je uit een lagere sociale klasse komt.

Chapeau jongen. Je wordt hier door verschillende mensen gewoon keihard geowned man. :D _!
Breitling - Instruments for Professionals
pi_137481074
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 maart 2014 12:55 schreef fluffy2 het volgende:

[..]

Omdat dan de verleiding te groot is om je levensverhaal te doen?
Nou nee.
  vrijdag 7 maart 2014 @ 13:19:27 #59
421920 StefDeStuntpiloot
Vlieg toch op joh
pi_137481301
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 maart 2014 13:10 schreef CoolGuy het volgende:
Chapeau jongen. Je wordt hier door verschillende mensen gewoon keihard geowned man. :D _!
Ja man, word ik hier even kei-hard 'geowned' door mensen die begrijpend lezen niet machtig zijn en zelf conclusies en verzinsels uit de duim zuigen om ook maar iets te zeggen te kunnen hebben. :')

Man man man, wat een kliekje hier. :')
  vrijdag 7 maart 2014 @ 13:21:08 #60
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_137481359
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 maart 2014 13:19 schreef StefDeStuntpiloot het volgende:

[..]

Ja man, word ik hier even kei-hard 'geowned' door mensen die begrijpend lezen niet machtig zijn en zelf conclusies en verzinsels uit de duim zuigen om ook maar iets te zeggen te kunnen hebben. :')

Man man man, wat een kliekje hier. :')
Dan zoek je toch gezellig een ander forum, meer van jouw niveau?
The love you take is equal to the love you make.
pi_137481596
Quote500 forum misschien wat voor je dan :)
  vrijdag 7 maart 2014 @ 13:35:45 #62
421920 StefDeStuntpiloot
Vlieg toch op joh
pi_137481846
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 maart 2014 13:21 schreef Lienekien het volgende:
Dan zoek je toch gezellig een ander forum, meer van jouw niveau?
Waarom zou ik? Er zitten gelukkig nog mensen tussen die wel normaal kunnen reageren. Dat er hier op dit forum een typisch kliekje aanwezig is met een postaantal van letterlijk tien-dui-zen-den vanwege een onmetelijke drang om in bijna elk topic te moeten reageren met nietszeggende bagger, neem ik wel voor lief. Het heeft wel iets aandoenlijks eigenlijk, dat mensen met een overduidelijk overschot aan tijd voldoening halen uit ook maar een klein beetje potentiële erkenning van wildvreemden op een forum. :)

quote:
0s.gif Op vrijdag 7 maart 2014 13:27 schreef aijumu het volgende:
Quote500 forum misschien wat voor je dan :)
Ah, we hebben een hokjesdenker. Dus als je iets zegt over mensen uit de lagere sociale klasse ben je meteen een of ander elitair persoon die in de Quote500 thuis hoort?
pi_137482342
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 maart 2014 12:51 schreef inslagenreuring het volgende:
Wijzigen/Schikken/ Aanpassen, allemaal bijster oninteressant. Lienekien wilde even gevat uit de hoek komen. Zal wel zo'n shagtokkie zijn die de hogere klasse probeert neer te halen.
Wat laat jij je geinig kennen zeg :D
pi_137482407
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 maart 2014 13:35 schreef StefDeStuntpiloot het volgende:

[..]

Waarom zou ik? Er zitten gelukkig nog mensen tussen die wel normaal kunnen reageren. Dat er hier op dit forum een typisch kliekje aanwezig is met een postaantal van letterlijk tien-dui-zen-den vanwege een onmetelijke drang om in bijna elk topic te moeten reageren met nietszeggende bagger, neem ik wel voor lief. Het heeft wel iets aandoenlijks eigenlijk, dat mensen met een overduidelijk overschot aan tijd voldoening halen uit ook maar een klein beetje potentiële erkenning van wildvreemden op een forum. :)

[..]

Ah, we hebben een hokjesdenker. Dus als je iets zegt over mensen uit de lagere sociale klasse ben je meteen een of ander elitair persoon die in de Quote500 thuis hoort?
Jij laat je ook erg geinig kennen. Vermakelijk zo voor de vrijdagmiddag O+
pi_137482495
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 maart 2014 13:00 schreef StefDeStuntpiloot het volgende:

[..]

Nou, bravo voor jouw uitstekende communicatievermogen, je uitmuntende intellect en de enorme inhoudelijke diepgang van je reacties dan maar. Chapeau! En nu stofzuigen, hup!
Tokkie gespot
Knapen die storneren willen moeten mannen met automatische incasso's zijn
  vrijdag 7 maart 2014 @ 13:57:50 #66
423625 Grietje-tit
I am the one orgasmatron
pi_137482541
Ik werk in een magazijn en ik woon in een buurt die daar bij hoort.
Inderdaad, ik praat veel over mezelf. :Y

Dus ik herken het verhaal zeker.
  vrijdag 7 maart 2014 @ 13:58:52 #67
392328 Keukendrol
Vuile klootzak!!!
pi_137482574
quote:
10s.gif Op donderdag 6 maart 2014 21:47 schreef manifold het volgende:

[..]

Precies! En dan deze:

[..]

_O-
Op zaterdag 5 januari 2013 00:14 schreef LompeHork het volgende:
Deze username is gewoon perfect.
-------------------------------------------------
- Dearest (UI)
  vrijdag 7 maart 2014 @ 14:00:57 #68
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_137482651
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 maart 2014 12:51 schreef inslagenreuring het volgende:

[..]

Wijzigen/Schikken/ Aanpassen, allemaal bijster oninteressant. Lienekien wilde even gevat uit de hoek komen. Zal wel zo'n shagtokkie zijn die de hogere klasse probeert neer te halen.
Ach stakker dat je d'r bent. :D
The love you take is equal to the love you make.
  vrijdag 7 maart 2014 @ 14:02:55 #69
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_137482703
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 maart 2014 13:35 schreef StefDeStuntpiloot het volgende:

[..]

Waarom zou ik? Er zitten gelukkig nog mensen tussen die wel normaal kunnen reageren. Dat er hier op dit forum een typisch kliekje aanwezig is met een postaantal van letterlijk tien-dui-zen-den vanwege een onmetelijke drang om in bijna elk topic te moeten reageren met nietszeggende bagger, neem ik wel voor lief. Het heeft wel iets aandoenlijks eigenlijk, dat mensen met een overduidelijk overschot aan tijd voldoening halen uit ook maar een klein beetje potentiële erkenning van wildvreemden op een forum. :)

[..]

Ah, we hebben een hokjesdenker. Dus als je iets zegt over mensen uit de lagere sociale klasse ben je meteen een of ander elitair persoon die in de Quote500 thuis hoort?
Hé. Niet om het een of ander, hoor. Maar ik had wel een inhoudelijke reactie op je onderwerp. Heel gek, daar heb je niet op gereageerd. Je liet je veel liever een beetje provoceren.
The love you take is equal to the love you make.
  vrijdag 7 maart 2014 @ 14:08:40 #70
421920 StefDeStuntpiloot
Vlieg toch op joh
pi_137482892
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 maart 2014 14:02 schreef Lienekien het volgende:
Hé. Niet om het een of ander, hoor. Maar ik had wel een inhoudelijke reactie op je onderwerp. Heel gek, daar heb je niet op gereageerd. Je liet je veel liever een beetje provoceren.
Klopt, deze ja:
quote:
6s.gif Op vrijdag 7 maart 2014 08:50 schreef Lienekien het volgende:
Je 'klasse' wordt naar mijn idee niet louter bepaald door je opleiding of waar je huis staat. En het heeft wel met fatsoen te maken dat je niet je hele hebben en houden maar vertelt aan mensen die hoogstens kennissen zijn.
Waar ik het overigens helemaal mee eens ben. Maar juist omdat het een spijker op z'n kop en open deur is reageerde ik er niet op. Alleen jammer dat je vervolgens tot tweemaal toe van keurige poster om slaat tot het klieren van medegebruikers. Jij zou beter moeten weten, want je bent absoluut niet achterlijk. :*
  vrijdag 7 maart 2014 @ 14:12:11 #71
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_137483022
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 maart 2014 14:08 schreef StefDeStuntpiloot het volgende:

[..]

Klopt, deze ja:

[..]

Waar ik het overigens helemaal mee eens ben. Maar juist omdat het een spijker op z'n kop en open deur is reageerde ik er niet op. Alleen jammer dat je vervolgens tot tweemaal toe van keurige poster om slaat tot het klieren van medegebruikers. Jij zou beter moeten weten, want je bent absoluut niet achterlijk. :*
Open deur? Waarom open je dan een topic over het onderwerp? Als je al zo goed weet hoe het in elkaar steekt? Beetje vragen naar de bekende weg?

En je voelt je dus geklierd. Nou, je kan anders prima van je afbijten, dus de fluwelen handschoentjes hoeven niet aan.
The love you take is equal to the love you make.
  vrijdag 7 maart 2014 @ 14:18:22 #72
421920 StefDeStuntpiloot
Vlieg toch op joh
pi_137483221
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 maart 2014 14:12 schreef Lienekien het volgende:
Open deur? Waarom open je dan een topic over het onderwerp? Als je al zo goed weet hoe het in elkaar steekt? Beetje vragen naar de bekende weg?
Die open deur refereerde naar je opmerking over klasse. Dat staat verder los van de vraag die ik in dit topic stel, want die stel ik uit oprechte nieuwsgierigheid.

quote:
En je voelt je dus geklierd. Nou, je kan anders prima van je afbijten, dus de fluwelen handschoentjes hoeven niet aan.
Ik voel me op zijn allerminst geklierd, (of 'geowned', zoals iemand hier eerder poste :') ), het is alleen zwaar irritant dat zo veel topics min of meer worden gekaapt door een (vaak zelfde) meute die niets tot weinig toe te voegen heeft, eigen verzinseltjes en conclusies in het topic mengt en kennelijk niets anders te doen heeft dan hun uiterste best proberen te doen om andere mensen wat te klieren. Erg kinderachtig en bovendien ten koste van mensen die wél gewoon normaal willen discussiëren over dit onderwerp, want juist die mensen blijven daardoor weg. Trollen is leuk als je 16 bent, maar daar zijn de meesten in dit topic onderhand toch écht wel te oud voor. En ja, ik gebruik bewust het woord "oud" in plaats van "volwassen".
  vrijdag 7 maart 2014 @ 14:18:32 #73
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_137483228
quote:
10s.gif Op vrijdag 7 maart 2014 13:51 schreef Queller het volgende:

[..]

Wat laat jij je geinig kennen zeg :D
;(
Charlie: How's it going in there?
Alan: Whatever happened to zippers? I miss zippers.
Charlie: I don't know, Alan, maybe there were too many injuries. Nobody ever got their balls caught in a buttonhole
  vrijdag 7 maart 2014 @ 14:18:53 #74
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_137483238
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 maart 2014 14:00 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Ach stakker dat je d'r bent. :D
:D
Charlie: How's it going in there?
Alan: Whatever happened to zippers? I miss zippers.
Charlie: I don't know, Alan, maybe there were too many injuries. Nobody ever got their balls caught in a buttonhole
  vrijdag 7 maart 2014 @ 14:21:41 #75
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_137483336
Voor iemand die zo goed het reilen en zeilen op FOK! claimt te kennen is het verbazingwekkend dat een topic dat kennelijk als discussietopic bedoeld was in WGR geopend werd.
Verder ben ik benieuwd wat voor "kliekjes" TS bedoelt, want bepaalde kliekjes horen over het algemeen bij bepaalde subfora, forumbreedkliekjes zijn er vrijwel niet.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  vrijdag 7 maart 2014 @ 14:24:02 #76
421920 StefDeStuntpiloot
Vlieg toch op joh
pi_137483404
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 maart 2014 14:21 schreef Leandra het volgende:
Voor iemand die zo goed het reilen en zeilen op FOK! claimt te kennen is het verbazingwekkend dat een topic dat kennelijk als discussietopic bedoeld was in WGR geopend werd.
Mis gemikt/geklikt op die tientallen kleine afkortinkjes in het forumoverzicht. Desalniettemin had ik dat al meteen in een EDIT onderaan de OP gezet, maar heeft het helaas een halve dag geduurd voordat het topic echt naar R&P geschopt werd.
  vrijdag 7 maart 2014 @ 14:26:10 #77
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_137483463
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 maart 2014 14:24 schreef StefDeStuntpiloot het volgende:

[..]

Mis gemikt/geklikt op die tientallen kleine afkortinkjes in het forumoverzicht. Desalniettemin had ik dat al meteen in een EDIT onderaan de OP gezet, maar heeft het helaas een halve dag geduurd voordat het topic echt naar R&P geschopt werd.
Ah, je kent FOK! en al haar kliekjes nog niet zo goed dat je het juiste feedbacktopic weet te vinden....
Maar fijn dat je je mening al klaar had.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  vrijdag 7 maart 2014 @ 14:34:16 #78
423625 Grietje-tit
I am the one orgasmatron
pi_137483712
Je openingsverhaal getuigt van een grote sociale bewogenheid.
pi_137483921
Wat een toestand hier ;(
  vrijdag 7 maart 2014 @ 14:44:30 #80
423625 Grietje-tit
I am the one orgasmatron
pi_137483988
Zit ik gezellig op FOK! begint dat mens een heel verhaal op hangen over zijn ergernissen op straat. 8)7

Hebben jullie dat nou ook?
  vrijdag 7 maart 2014 @ 14:45:39 #81
421920 StefDeStuntpiloot
Vlieg toch op joh
pi_137484018
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 maart 2014 14:26 schreef Leandra het volgende:
Ah, je kent FOK! en al haar kliekjes nog niet zo goed dat je het juiste feedbacktopic weet te vinden....
Maar fijn dat je je mening al klaar had.
Ik geef net letterlijk aan mis geklikt te hebben, en toch wil je er weer je eigen draai aan geven. Ontzettend vermoeiend ben je. En al stond het topic in eerste instantie verkeerd, so what? Een topic in ONZ of KLB openen staat garant voor een shitstorm aan bagger, maar in zowel R&P als WGR zou dat niet het geval moeten zijn.

quote:
0s.gif Op vrijdag 7 maart 2014 14:42 schreef Queller het volgende:
Wat een toestand hier ;(
Ja, inderdaad. Topic mag wat mij betreft ook dicht want nut heeft het niet meer. Jammer dat een poging tot discussie over een onderwerp weer zo verpest moet worden. Mede door een typische selectie Fokkers. Steeds. Maar. Weer.
  vrijdag 7 maart 2014 @ 14:49:02 #82
423625 Grietje-tit
I am the one orgasmatron
pi_137484129
Ben je altijd zo negatief?
  vrijdag 7 maart 2014 @ 14:49:26 #83
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_137484143
Wat voor discussie had je in gedachten? Want iedereen die jouw mening niet voor zoete koek slikt verwijt je te trollen.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  vrijdag 7 maart 2014 @ 14:50:05 #84
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_137484170
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 maart 2014 14:44 schreef Grietje-tit het volgende:
Zit ik gezellig op FOK! begint dat mens een heel verhaal op hangen over zijn ergernissen op straat. 8)7

Hebben jullie dat nou ook?
Je moet je moeder ook niet op je zolderkamer laten komen..... |:(
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_137485031


Waar nog niet langsgevlogen? ;(
Evolution is from the Devil
Did you know that Ted Bundy's first dog, a collie, was named Lassie, did you know that?
  Moderator vrijdag 7 maart 2014 @ 15:18:31 #86
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_137485054
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 maart 2014 14:45 schreef StefDeStuntpiloot het volgende:

[..]

Ik geef net letterlijk aan mis geklikt te hebben, en toch wil je er weer je eigen draai aan geven. Ontzettend vermoeiend ben je. En al stond het topic in eerste instantie verkeerd, so what? Een topic in ONZ of KLB openen staat garant voor een shitstorm aan bagger, maar in zowel R&P als WGR zou dat niet het geval moeten zijn.

[..]

Ja, inderdaad. Topic mag wat mij betreft ook dicht want nut heeft het niet meer. Jammer dat een poging tot discussie over een onderwerp weer zo verpest moet worden. Mede door een typische selectie Fokkers. Steeds. Maar. Weer.
Een discussie over dit onderwerp nog wel :') je wil dus alleee maar horen of meer mensen dit hebben of niet. In de OP doe je zelf waar je over klaagt en als je daar op gewezen wordt ga je huilen.

Dan kun je 2 dingen doen. Of geen topics meer openen, of internet, en dan met name Fok!, en jezelf niet zo ontzettend serieus nemen.

Beiden lossen je issue op maar je kunt de verantwoordelijkheid natuurlijk ook lekker makkelijk buiten jezelf zoeken, das zo inderdaad.
Breitling - Instruments for Professionals
  vrijdag 7 maart 2014 @ 15:22:11 #87
84244 Scorpie
Abject en infaam!
pi_137485156
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 maart 2014 14:45 schreef StefDeStuntpiloot het volgende:

[..]

Ik geef net letterlijk aan mis geklikt te hebben, en toch wil je er weer je eigen draai aan geven. Ontzettend vermoeiend ben je. En al stond het topic in eerste instantie verkeerd, so what? Een topic in ONZ of KLB openen staat garant voor een shitstorm aan bagger, maar in zowel R&P als WGR zou dat niet het geval moeten zijn.

[..]

Ja, inderdaad. Topic mag wat mij betreft ook dicht want nut heeft het niet meer. Jammer dat een poging tot discussie over een onderwerp weer zo verpest moet worden. Mede door een typische selectie Fokkers. Steeds. Maar. Weer.
Wat mij betreft stond je topic prima in ONZ of KLB. Je praat namelijk pure poep. Steeds.Maar.Weer.
Op dinsdag 13 augustus schreef Xa1pt:
Neuh, fraude mag best aangepakt worden. Maar dat het de maatschappij meer oplevert of beter is voor de samenleving, is nog maar de vraag.
Op donderdag 25 juni 2015 schreef KoosVogels:
Klopt. Ik ben een racist.
  vrijdag 7 maart 2014 @ 15:28:24 #88
423625 Grietje-tit
I am the one orgasmatron
pi_137485388
:D
pi_137507545
Gedeelde smart is halve smart ts, die mensen vinden het prettig om hun verhaal te doen en medeleven te ontvangen.
pi_137508872
Verschrikkelijke moeimakers dat soort mensen :O
Mensen die alleen maar klagen, zelf nooit initiatief nemen om er iets van te maken en alles afgeven op andere :r

Met die houding wordt het nooit beter.
Het valt inderdaad wel op dat het vaak mensen zijn die zelf niet echt een opleiding hebben gedaan, of waarvan de ouders dat niet gedaan hebben...
pi_137508929
Het is zeker herkenbaar. Vorig jaar zat er iemand bij me op school waarna dat meisje na een korte kennismaking meteen over haar woonsituatie begon te vertellen, dat ze geen ouders had en haar oma als huisgenoot had, een minimainkomen had, al verschillende jaren was blijven zitten maar dat ze per se naar de uni wilde, hoeveel ze vroeger gepest was, door wie ze een keer gevingerd was, wat haar levensvisie was enzovoort.

Maar waarom ze dat doen weet ik ook niet.
Unbowed, Unbent, Unbroken.
pi_137509221
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 maart 2014 13:00 schreef StefDeStuntpiloot het volgende:

[..]

Nou, bravo voor jouw uitsekende de communicatievermogen, je uitmuntende intellect en de enorme inhoudelijke diepgang van je reacties dan maar. Chapeau! En nu stofzuigen, hup!
Dit is gewoon niet vriendelijk en jij als TS zou zich in ieder geval niet zo moeten gedragen je topic. Bah

Verder wel herkenbaar. Ik heb zo'n vriendin, vertelt aan iedereen haar levensverhaal. Het liefst uren. Alsof ze tegen haar hulpverleners zit te praten. Erg irritant, een avondje uitgaan en lachen kan simpelweg niet helemaal leuk verlopen omdat er elke keer wel iets in haar leven is gebeurd waar minimaal een uur over gepraat moet worden. Met een beetje geluk niet een uur achter elkaar, maar als we dan een ander onderwerp hebben komt ze er daarna gewoon op terug.

Komt ze een wildvreemd persoon tegen met wie ze aan de praat raakt en vraagt wat haar zoal bezig houdt, vertelt ze alles. Vanaf toen ze 6 jaar oud was tot nu :') met bijbehorend zielig hoofd en toontje.

Echt kut, zulke mensen
  zaterdag 8 maart 2014 @ 12:11:19 #93
86021 Anyanka
Hello and goodbye...
pi_137510189
Waar het hart vol van is, loopt de mond van over. Daarom houden mensen maar niet op over hun problemen/nieuwe partner/hobby/seksuele escapades/politiek etc., wat ze maar bezig houdt. Gemiddeld hebben mensen in een lagere sociale klachten meer problemen, dus op zich logisch als ze daar meer over praten. Maakt ze in principe niet anders dan mensen uit een hogere sociale klasse.
...as always
  zaterdag 8 maart 2014 @ 12:16:29 #94
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_137510281
Nee, maar klagen dat je niet met je motorjacht mocht aanmeren in Monaco is natuurlijk een stuk stijlvoller.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_137510289
Grappig, want ik ken het van de andere kant.

Als ik een nieuw iemand ontmoet en het gesprek loopt lekker en op een vriendelijke manier, dan komen al snel de vragen "wat voor werk doe je?" en "hoeveel verdien je?" ter sprake...en ik heb geprobeerd de boot af te houden maar hoe hard ik ook mn best doe om er omheen te lullen, op de vlakte te blijven en een onderwerpswitch probeer, ze blijven maar doorvragen en doorvragen totdat ik tegen wil en dank de halve beerput zit open te trekken :')

Ik bedoel het is wel goedbedoeld enzo hoor, maar jezus, als je dit "gezeik" niet wilt, wees dan niet zo'n ongevoelige botte balkanhork en ZIE dat ik probeer van onderwerp te wisselen! :')
  zaterdag 8 maart 2014 @ 12:19:13 #96
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_137510338
Als je een gesprek met de vriendin van TS had gehad, dan had TS jou nu verweten je hele hebben en houwen er uit te gooien :')
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  zaterdag 8 maart 2014 @ 12:49:47 #97
421920 StefDeStuntpiloot
Vlieg toch op joh
pi_137510921
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 maart 2014 12:16 schreef magnetronkoffie het volgende:
Grappig, want ik ken het van de andere kant.

Als ik een nieuw iemand ontmoet en het gesprek loopt lekker en op een vriendelijke manier, dan komen al snel de vragen "wat voor werk doe je?" en "hoeveel verdien je?" ter sprake...en ik heb geprobeerd de boot af te houden maar hoe hard ik ook mn best doe om er omheen te lullen, op de vlakte te blijven en een onderwerpswitch probeer, ze blijven maar doorvragen en doorvragen totdat ik tegen wil en dank de halve beerput zit open te trekken :')

Ik bedoel het is wel goedbedoeld enzo hoor, maar jezus, als je dit "gezeik" niet wilt, wees dan niet zo'n ongevoelige botte balkanhork en ZIE dat ik probeer van onderwerp te wisselen! :')
Dit is inderdaad ook weer herkenbaar. Vooral dat krampachtig blijven vasthouden aan een bepaald onderwerp waar iemand het per sé over wilt hebben of het fijne van wilt weten. Als iemand ongevraagd zijn of haar hele doen en laten aan me verteld doe ik ook mijn uiterste best om het gesprek een andere wending te geven, maar het lukt heel vaak gewoon niet omdat ze elke gelegenheid aangrijpen om weer terug te schakelen. :D
pi_137511052
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 maart 2014 12:49 schreef StefDeStuntpiloot het volgende:

[..]

Dit is inderdaad ook weer herkenbaar. Vooral dat krampachtig blijven vasthouden aan een bepaald onderwerp waar iemand het per sé over wilt hebben of het fijne van wilt weten. Als iemand ongevraagd zijn of haar hele doen en laten aan me verteld doe ik ook mijn uiterste best om het gesprek een andere wending te geven, maar het lukt heel vaak gewoon niet omdat ze elke gelegenheid aangrijpen om weer terug te schakelen. :D
Ja precies en het valt me op dat vooral mensen uit de hogere klasses zich daaraan schuldig maken :)
  zaterdag 8 maart 2014 @ 12:58:36 #99
423625 Grietje-tit
I am the one orgasmatron
pi_137511112
Je moet gewoon over je problemen kunnen praten. Mensen die ze niet aan willen horen zijn egoisten.
pi_137511239
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 maart 2014 12:58 schreef Grietje-tit het volgende:
Je moet gewoon over je problemen kunnen praten. Mensen die ze niet aan willen horen zijn egoisten.
Ligt er ook wel aan hoever en hoelang ze door blijven gaan over hun problemen.
Zeker als het steeds herhaling wordt, heeft het op een gegeven moment niet zoveel zin meer.
pi_137512027
quote:
0s.gif Op donderdag 6 maart 2014 21:15 schreef Queller het volgende:
Tsja. Zo moeten jonge jongens altijd vertellen hoe geweldig ze zijn, studenten etaleren hoe intellectueel ze zijn, praten jonge ouders echt alleen maar over poepluiers en borstvoeding. En zo kan ik waarschijnlijk nog wel minimaal 3 kwartier doorgaan zonder een moment langer dan 3 seconden te hoeven nadenken.
M.a.w. het ligt meer aan de persoonlijkheid.
pi_137512132
Nu ik er over nadenk, sommige mensen trekken dat soort volk aan met grote verhalen.

En nu ik de rest zo lees is het mij wel duidelijk dat TS dat soort mensen ook aantrekt. Soort zoekt soort.
  zaterdag 8 maart 2014 @ 14:53:38 #103
47102 Elvi
miemkwien
pi_137513528
Nog erger: een vegan die aan hardlopen doet en een hond uit het asiel heeft gehaald. Zie maar eens onder dat gesprek uit te komen :{
pi_137513835
Volgens mij is dat vooral een stukje cultuur, bij "hogere klassen" (nare term) is het vaak not done je vuile was buiten te hangen. Eerder het omgekeerde waarin je perfecte plaatje moet laten zien.

Wat dat betreft kan ik het volkse wel waarderen, af en toe denk ik wel es. Mens ik zit hier echt niet op te wachten maar tis beter dan toneelspelletjes die je vaak lijkt tegen te komen.
pi_137515364
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 maart 2014 14:53 schreef Elvi het volgende:
Nog erger: een vegan die aan hardlopen doet en een hond uit het asiel heeft gehaald. Zie maar eens onder dat gesprek uit te komen :{
En aan crossfit doet.
pi_137515376
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 maart 2014 15:07 schreef Kandijfijn het volgende:
Volgens mij is dat vooral een stukje cultuur, bij "hogere klassen" (nare term) is het vaak not done je vuile was buiten te hangen. Eerder het omgekeerde waarin je perfecte plaatje moet laten zien.

Wat dat betreft kan ik het volkse wel waarderen, af en toe denk ik wel es. Mens ik zit hier echt niet op te wachten maar tis beter dan toneelspelletjes die je vaak lijkt tegen te komen.
Inderdaad daar is het net weer andersom, tot vervelens toe.
  Moderator zaterdag 8 maart 2014 @ 16:55:28 #107
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_137516363
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 maart 2014 12:16 schreef magnetronkoffie het volgende:
Grappig, want ik ken het van de andere kant.

Als ik een nieuw iemand ontmoet en het gesprek loopt lekker en op een vriendelijke manier, dan komen al snel de vragen "wat voor werk doe je?" en "hoeveel verdien je?" ter sprake...en ik heb geprobeerd de boot af te houden maar hoe hard ik ook mn best doe om er omheen te lullen, op de vlakte te blijven en een onderwerpswitch probeer, ze blijven maar doorvragen en doorvragen totdat ik tegen wil en dank de halve beerput zit open te trekken :')

Ik bedoel het is wel goedbedoeld enzo hoor, maar jezus, als je dit "gezeik" niet wilt, wees dan niet zo'n ongevoelige botte balkanhork en ZIE dat ik probeer van onderwerp te wisselen! :')
Je ZOU natuurlijk ook, als ze de hints die jij zelf overduidelijk vindt niet op lijken te pikken, gewoon kunnen zeggen dat je dat onderwerp niet echt prettig vindt om over te praten. Je kunt die verantwoordelijkheid wel bij hun neer leggen, maar jij bent degene die het verteld. Zeg gewoon dat je 't daar niet over wil hebben, zo moeilijk is dat niet :')
Breitling - Instruments for Professionals
  zaterdag 8 maart 2014 @ 16:56:20 #108
47102 Elvi
miemkwien
pi_137516394
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 maart 2014 16:17 schreef Deckard het volgende:

[..]

En aan crossfit doet.
En superfoods heeft ontdekt.
pi_137516973
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 maart 2014 16:55 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Je ZOU natuurlijk ook, als ze de hints die jij zelf overduidelijk vindt niet op lijken te pikken, gewoon kunnen zeggen dat je dat onderwerp niet echt prettig vindt om over te praten. Je kunt die verantwoordelijkheid wel bij hun neer leggen, maar jij bent degene die het verteldt. Zeg gewoon dat je 't daar niet over wil hebben, zo moeilijk is dat niet :')
Het probleem zit hem dan ook totaal niet in het idee dat ik het onprettig zou vinden om daarover te praten, omdat dat helemaal niet het geval is.

Ik ben diegene die het vertelt, klopt, maar niet omdat ik daar uit mezelf mee kom (en dat was nou net de issue van de TS) maar omdat er doorgevraagd wordt.

Tuurlijk -kan- ik het wel afbreken, maar waarom zou ik dat dan willen, coolguy? :)

En wat de verantwoordelijkheid binnen een gesprek betreft, misschien dat jijzelf bang bent om verantwoordelijkheid bij een ander neer te leggen...ik zie niet in wat daar zo eng aan is :P
  Moderator zaterdag 8 maart 2014 @ 17:22:29 #110
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_137517213
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 maart 2014 17:14 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

Het probleem zit hem dan ook totaal niet in het idee dat ik het onprettig zou vinden om daarover te praten, omdat dat helemaal niet het geval is.

Ik ben diegene die het vertelt, klopt, maar niet omdat ik daar uit mezelf mee kom (en dat was nou net de issue van de TS) maar omdat er doorgevraagd wordt.

Tuurlijk -kan- ik het wel afbreken, maar waarom zou ik dat dan willen, coolguy? :)

En wat de verantwoordelijkheid binnen een gesprek betreft, misschien dat jijzelf bang bent om verantwoordelijkheid bij een ander neer te leggen...ik zie niet in wat daar zo eng aan is :P
Ja, er wordt doorgevraagd, maar jij probeert het in eerste instantie te ontwijken en dmv hints aan te geven dat je daar niet zo op zit te wachten, maar nu zeg je dat je daar helemaal geen problemen mee hebt. Als je dat niet hebt, waarom probeer je het dan te ontwijken?

Waarom je dat zou willen? Omdat je blijkbaar wel je best doet om met hints duidelijk te maken dat je dat onderwerp ontwijkt, en het is dan blijkbaar :') als die mensen die hints niet zien, maar als ik dan zeg dat je het ook rechtuit zou kunnen zeggen dan ineens vind je het helemaal niet erg om het er over te hebben?

Not this shit again :') Nee, dat snap ik wel dat jij niet ziet wat daar eng aan is, want er is niks engs aan om de verantwoordelijkheid bij een ander te leggen, dat is vooral heel erg makkelijk juist. Het is enger om de verantwoordelijkheid bij je zelf te leggen, daarom doet vrijwel niemand dat ook. Het is altijd 'ja maar JIJ snapte/deed/begreep/dit/dat/niet/wel blablabla.
Breitling - Instruments for Professionals
pi_137517599
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 maart 2014 17:22 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Ja, er wordt doorgevraagd, maar jij probeert het in eerste instantie te ontwijken en dmv hints aan te geven dat je daar niet zo op zit te wachten, maar nu zeg je dat je daar helemaal geen problemen mee hebt. Als je dat niet hebt, waarom probeer je het dan te ontwijken?

Waarom je dat zou willen? Omdat je blijkbaar wel je best doet om met hints duidelijk te maken dat je dat onderwerp ontwijkt, en het is dan blijkbaar :') als die mensen die hints niet zien, maar als ik dan zeg dat je het ook rechtuit zou kunnen zeggen dan ineens vind je het helemaal niet erg om het er over te hebben?

Not this shit again :') Nee, dat snap ik wel dat jij niet ziet wat daar eng aan is, want er is niks engs aan om de verantwoordelijkheid bij een ander te leggen, dat is vooral heel erg makkelijk juist. Het is enger om de verantwoordelijkheid bij je zelf te leggen, daarom doet vrijwel niemand dat ook. Het is altijd 'ja maar JIJ snapte/deed/begreep/dit/dat/niet/wel blablabla.
Waarom ik het dan toch wil ontwijken...tsja...das voor jou een vraag en voor mij een weet ;)

Ik denk dat deze reactie van jou eigenlijk verderborduurt op wat ik in mn vorige zin heb vertelt.

Het is misschien heel erg makkelijk voor jou, maar dat wil nog niet zeggen dat dat voor iedereen ook zo is. Hiermee zeg ik trouwens -niet- dat ik in dit opzicht ook anders ben dan jij.
2e ding wat ik uit jouw laatste alinea interpreteer is dat jij het blijkbaar als een kracht ziet om de verantwoordelijkheid bij jezelf neer te kunnen leggen. Is dat een kracht die jijzelf ook beheerst? :)
  Moderator zaterdag 8 maart 2014 @ 17:39:02 #112
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_137517748
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 maart 2014 17:34 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

Waarom ik het dan toch wil ontwijken...tsja...das voor jou een vraag en voor mij een weet ;)

Ik denk dat deze reactie van jou eigenlijk verderborduurt op wat ik in mn vorige zin heb vertelt.

Het is misschien heel erg makkelijk voor jou, maar dat wil nog niet zeggen dat dat voor iedereen ook zo is. Hiermee zeg ik trouwens -niet- dat ik in dit opzicht ook anders ben dan jij.
2e ding wat ik uit jouw laatste alinea interpreteer is dat jij het blijkbaar als een kracht ziet om de verantwoordelijkheid bij jezelf neer te leggen. Is dat een kracht die jijzelf ook beheerst? :)
Ja dat is zo ja, maar je wil het dus wel ontwijken, maar in je vorige post zeg je dat je het juist helemaal niet erg vindt om over te praten (en daar uit volgt logischerwijs uit dat je het dus ook niet zou moeten willen hoeven ontwijken...wat je dus wel probeert). Dat gaat nogal tegen elkaar in?

Nee, dat zeg ik dan ook, vrijwel niemand legt verantwoordelijkheid bij zichzelf, want dat is vervelend, want dan moet je toegeven dat je iets 'verkeerd' doet dan wel hebt gedaan. Ik weet niet of je dat als een 'kracht' kunt omschrijven, maar de verantwoordelijkheid bij jezelf leggen indien die daar ook ligt en daarmee dus erkennen dat je iets beter had kunnen aanpakken, ja, dat beheers ik zelf ja.
Breitling - Instruments for Professionals
pi_137517906
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 maart 2014 17:39 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Ja dat is zo ja, maar je wil het dus wel ontwijken, maar in je vorige post zeg je dat je het juist helemaal niet erg vindt om over te praten (en daar uit volgt logischerwijs uit dat je het dus ook niet zou moeten willen hoeven ontwijken...wat je dus wel probeert). Dat gaat nogal tegen elkaar in?

Nee, dat zeg ik dan ook, vrijwel niemand legt verantwoordelijkheid bij zichzelf, want dat is vervelend, want dan moet je toegeven dat je iets 'verkeerd' doet dan wel hebt gedaan. Ik weet niet of je dat als een 'kracht' kunt omschrijven, maar de verantwoordelijkheid bij jezelf leggen indien die daar ook ligt en daarmee dus erkennen dat je iets beter had kunnen aanpakken, ja, dat beheers ik zelf ja.
Het gaat ogenschijnlijk tegen elkaar in. Ik zie niet in wat het verder bediscussieren van dit punt nog voor zin heeft, gezien het feit dat je me toch niet snapt.

Wel knap dat je weet -dat- vrijwel iedereen geen verantwoordelijkheid bij zichzelf/haarzelf legt, maar nog knapper is dat je ook weet -waarom-! Wouw! Proficiat! Waar heb je jouw kristallen bol vandaan? :P
  Moderator zaterdag 8 maart 2014 @ 17:49:35 #114
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_137518057
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 maart 2014 17:44 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

Het gaat ogenschijnlijk tegen elkaar in. Ik zie niet in wat het verder bediscussieren van dit punt nog voor zin heeft, gezien het feit dat je me toch niet snapt.

Wel knap dat je weet -dat- vrijwel iedereen geen verantwoordelijkheid bij zichzelf/haarzelf legt, maar nog knapper is dat je ook weet -waarom-! Wouw! Proficiat! Waar heb je jouw kristallen bol vandaan? :P
Nee, ik snap je niet, omdat je net nog reageert met 'dat is voor jou een vraag en voor mij een weet'. Wat je niet uitlegt kan ik ook niet snappen nee. Zoals je het verteld gaat het tegen elkaar in. Dat er iets is wat dat voor jou anders maakt zal best wel, maar dat kan ik niet raden, en jij wil het niet vertellen. Maar dat ik je niet snap is vrij logisch, want je verteld een gedeelte niet.

Daar heb ik geen kristallen bol voor nodig. Gewoon een kwestie van goed luisteren naar wat iemand te vertellen heeft. Let er voor de aardigheid maar eens op, als iemand een mindere actie heeft uitgehaald wordt dat vrijwel altijd verdedigd door te zeggen 'ja maar hij zus of zo'.

Simpelste voorbeeld is; stel dat iemand je slaat. Jij slaat terug en die laatste actie verdedig je dan door te zeggen 'ja hij sloeg mij eerst'. Leuk, maar dat je geslagen wordt betekent niet per definitie dat je terug moet slaan. Terug slaan is niet de de enige reactie die je kunt geven op dat je een klap krijgt.

Als je besluit wel terug te slaan dan is dat JOUW actie, en dus JOUW verantwoordelijkheid, niet de verantwoordelijkheid van iemand anders. Snap je een beetje wat voor onderscheid ik probeer te maken? Als je terug slaat dan doe je dat omdat je dat zelf wil, die beslissing ligt bij jezelf, niemand zet een pistool tegen je hoofd en dwingt je om terug te slaan.

[ Bericht 3% gewijzigd door CoolGuy op 08-03-2014 17:59:48 ]
Breitling - Instruments for Professionals
pi_137518573
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 maart 2014 17:49 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Nee, ik snap je niet, omdat je net nog reageert met 'dat is voor jou een vraag en voor mij een weet'. Wat je niet uitlegt kan ik ook niet snappen nee. Zoals je het verteld gaat het tegen elkaar in. Dat er iets is wat dat voor jou anders maakt zal best wel, maar dat kan ik niet raden, en jij wil het niet vertellen. Maar dat ik je niet snap is vrij logisch, want je verteld een gedeelte niet.

Daar heb ik geen kristallen bol voor nodig. Gewoon een kwestie van goed luisteren naar wat iemand te vertellen heeft. Let er voor de aardigheid maar eens op, als iemand een mindere actie heeft uitgehaald wordt dat vrijwel altijd verdedigd door te zeggen 'ja maar hij zus of zo'.

Simpelste voorbeeld is; stel dat iemand je slaat. Jij slaat terug en die laatste actie verdedig je dan door te zeggen 'ja hij sloeg mij eerst'. Leuk, maar dat je geslagen wordt betekent niet per definitie dat je terug moet slaan. Terug slaan is niet de de enige reactie die je kunt geven op dat je een klap krijgt.

Als je besluit wel terug te slaan dan is dat JOUW actie, en dus JOUW verantwoordelijkheid, niet de verantwoordelijkheid van iemand anders. Snap je een beetje wat voor onderscheid ik probeer te maken?
Voor mij is het volkomen logisch. Aangezien je het antwoord niet zelf kunt bedenken, denk ik dat je die kristallen bol nog eventjes niet op moet bergen :P
Het grappige is dat ik wel snap waarom jij dat niet snapt, en dat heeft te maken met wat je in je 2e alinea schrijft: Je geeft aan goed te kunnen luisteren. Echter, uit jouw pohi kan ik van alles opmaken, maar dat je goed kunt luisteren is wel 1 van de laatste dingen die ik daaruit kan opmaken.

Sterker nog, jij hebt je mening al klaarliggen nog voordat de ander een kans gehad heeft om het uit te leggen omdat jij toch al denkt te weten wat er aan de hand is.

En je weet wat ze zeggen over het woordje "altijd" he? Zinnen met "altijd" en "nooit" zijn altijd nooit betrouwbaar :P

En wat dat voorbeeldje van dat slaan betreft, je vergeet 1 heel belangrijk ding...en dat is "de omstandigheden". Even voortbordurend op je voorbeeldje van dat goed kunnen luisteren, logisch gezien klopt het wel wat je zegt, maar 1 heel belangrijk aspect vergeet je...en dat is de menselijke psyche. Op het moment dat iemand mij wilt slaan met de intentie om mij van mijn bewustzijn te beroven om daarna weet-ik-wat met me uit te vreten, is het heel logisch dat ik er alles aan zou doen om te voorkomen dat ik in levensgevaar kom of anderzijds lichamelijke of psychische schade oploop.

Tuurlijk kun je zeggen dat terugslaan een keuze is, maar je laat volledig in het midden -wat- voor keuzes er spelen. Elke situatie is weer anders en naar mijn mening kun je die situaties niet over 1 kam scheren en dat alles over 1 kam scheren is 1 van de dingen waar je heel goed in bent.

In 1 ding geef ik je wel gelijk, en dat is dat er inderdaad veel excuusjes gegeven worden voor flauwe en domme acties (eventjes in mn eigen bewoordingen dan he? :P ), maar zoals je wellicht al weet, ben ikzelf niet zo van de flauwe en betekenisloze excuusjes. Sterker nog, ik ben sowieso niet zo van wat dan ook wat betekenisloos is. Iets moet wel inhoud hebben en alles over 1 kam scheren, is vrij betekenisloos.
  Moderator zaterdag 8 maart 2014 @ 18:35:09 #116
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_137519302
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 maart 2014 18:07 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

Voor mij is het volkomen logisch. Aangezien je het antwoord niet zelf kunt bedenken, denk ik dat je die kristallen bol nog eventjes niet op moet bergen :P
Het grappige is dat ik wel snap waarom jij dat niet snapt, en dat heeft te maken met wat je in je 2e alinea schrijft: Je geeft aan goed te kunnen luisteren. Echter, uit jouw pohi kan ik van alles opmaken, maar dat je goed kunt luisteren is wel 1 van de laatste dingen die ik daaruit kan opmaken.
Natuurlijk is dat voor jou volkomen logisch. Het gaat immers over jou, dus ja, dat jij het logisch vindt snap ik helemaal. Ah, jij wil dingen gaan baseren op een pohi? Dat is prima. Ik kan vanalles opmaken uit jouw pohi, onder andere dat het nemen van eigen verantwoordelijkheid niet iets is wat jij graag doet, maar het is tegelijkertijd ook wel heel erg makkelijk om dat te doen.

Toen ik straks vond dat de 2 dingen die jij zei nogal tegenover leken te staan, toen had je natuurlijk heel eenvoudig kunnen zeggen van 'nou, dat zit zo en zo'. Dan was de discussie daar vervolgens inhoudelijk over verder gegaan.

Dit wat je nu doet is een rookgordijn opwerpen, want in plaats van dat je inhoudelijk in ging op mijn vraag over dat het tegen elkaar in leek te gaan en daar tekst en uitleg over te geven, besloot je dat niet te doen, wel zogenaamd mysterieus te doen over 'voor jou een vraag en voor mij een weet', en vervolgens doorgaan door proberen subtiel op de man te spelen, want dat is wat je nu stiekem een beetje aan 't doen bent. Het is alleen minder subtiel dan zou kunnen.

quote:
Sterker nog, jij hebt je mening al klaarliggen nog voordat de ander een kans gehad heeft om het uit te leggen omdat jij toch al denkt te weten wat er aan de hand is.
Nee, ik wéét niet wat er aan de hand is, daarom maakte ik ook de opmerking over dat het nogal tegenstrijdig leek. Daar hád je een open deur om het uit te leggen, maar dat deed je niet, in plaats daarvan probeerde je bijdehand te reageren.

quote:
En je weet wat ze zeggen over het woordje "altijd" he? Zinnen met "altijd" en "nooit" zijn altijd nooit betrouwbaar :P
Ok.

quote:
En wat dat voorbeeldje van dat slaan betreft, je vergeet 1 heel belangrijk ding...en dat is "de omstandigheden". Even voortbordurend op je voorbeeldje van dat goed kunnen luisteren, logisch gezien klopt het wel wat je zegt, maar 1 heel belangrijk aspect vergeet je...en dat is de menselijke psyche. Op het moment dat iemand mij wilt slaan met de intentie om mij van mijn bewustzijn te beroven om daarna weet-ik-wat met me uit te vreten, is het heel logisch dat ik er alles aan zou doen om te voorkomen dat ik in levensgevaar kom of anderzijds lichamelijke of psychische schade oploop.
Dat klopt wel, maar dat verandert allemaal niks aan het feit dat ALS je terug slaat, dat volledig je eigen keuze en dus je eigen verantwoordelijkheid is. Je kunt ook weg lopen, weg rennen, wat dan ook voor reactie geven, en al die reacties zijn je eigen keuze en je eigen verantwoordelijkheid. Dat je kiest voor een van de alternatieven kun je niet vervolgens afschuiven op de ander, want je maakt die keuze zelf, hoe logisch die keuze (in het geval van levensgevaar bv) ook is, het is en blijft je eigen verantwoordelijkheid.

quote:
Tuurlijk kun je zeggen dat terugslaan een keuze is, maar je laat volledig in het midden -wat- voor keuzes er spelen. Elke situatie is weer anders en naar mijn mening kun je die situaties niet over 1 kam scheren [b]en dat alles over 1 kam scheren is 1 van de dingen waar je heel goed in bent.[/b]
Ik ben heel erg goed in heel veel dingen. Het dik gedrukte stukje hier boven verandert niks aan het punt dat je probeert te maken. Het enige wat je daar doet is dat je een stok probeert te vinden om mee te slaan.

Inhoudelijk gereageerd is het zo dat er in verschillende situaties altijd verschillende keuzes spelen, maar dat verandert nog steeds niks aan je eigen verantwoordelijkheid. Of je nou alternatief A B of C of D of nog iets anders kiest, dat is altijd je eigen verantwoordelijkheid.

quote:
In 1 ding geef ik je wel gelijk, en dat is dat er inderdaad veel excuusjes gegeven worden voor flauwe en domme acties (eventjes in mn eigen bewoordingen dan he? :P ), maar zoals je wellicht al weet, ben ikzelf niet zo van de flauwe en betekenisloze excuusjes. Sterker nog, ik ben sowieso niet zo van wat dan ook wat betekenisloos is. Iets moet wel inhoud hebben en alles over 1 kam scheren, is vrij betekenisloos.
Je zult snappen dat ik het niet eens ben met dat jij niet van de flauwe en betekenisloze excuusjes bent. Of misschien snap je dat ook niet, dat kan ook. Hoe dan ook, ik ben het daar niet mee eens, want deze discussie (als je dat zo mag noemen) gaat helemaal niet waar hij eigenlijk over zou moeten gaan, namelijk inhoudelijk over de tegenstrijdigheid in jouw posts, waar ik eerder naar refereerde.

Nu is dat niks nieuws, aangezien ik al wel vaker met jou heb gediscussieerd en dat toen ongeveer op dezelfde manier verliep, dus ik denk dat dat komt doordat wij een verleden hebben van op een bepaalde manier op elkaar reageren. Let wel, ik zeg WIJ, omdat ik daar uiteraard zelf aandeel in heb, dus het is niet alleen maar jij.

Omdat deze discussie verder toch niet meer inhoudelijk zal worden, maar dit waarschijnlijk met elke reactie alleen maar persoonlijker zal worden (the best predictor of future behaviour is relevant past behaviour) is het weinig zinnig om nog meer over en weer te posten, onder de pretentie dat het inhoudelijk is, maar eigenlijk tussen de regels door puur is om elkaar te overtroeven. Het is zaterdag en ik kan mn tijd wel leuker invullen, dus wat mij betreft houdt deze 'discussie' hier op. :)

Fijn weekend :)
Breitling - Instruments for Professionals
pi_137520004
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 maart 2014 18:35 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Natuurlijk is dat voor jou volkomen logisch. Het gaat immers over jou, dus ja, dat jij het logisch vindt snap ik helemaal. Ah, jij wil dingen gaan baseren op een pohi? Dat is prima. Ik kan vanalles opmaken uit jouw pohi, onder andere dat het nemen van eigen verantwoordelijkheid niet iets is wat jij graag doet, maar het is tegelijkertijd ook wel heel erg makkelijk om dat te doen.

Toen ik straks vond dat de 2 dingen die jij zei nogal tegenover leken te staan, toen had je natuurlijk heel eenvoudig kunnen zeggen van 'nou, dat zit zo en zo'. Dan was de discussie daar vervolgens inhoudelijk over verder gegaan.

Dit wat je nu doet is een rookgordijn opwerpen, want in plaats van dat je inhoudelijk in ging op mijn vraag over dat het tegen elkaar in leek te gaan en daar tekst en uitleg over te geven, besloot je dat niet te doen, wel zogenaamd mysterieus te doen over 'voor jou een vraag en voor mij een weet', en vervolgens doorgaan door proberen subtiel op de man te spelen, want dat is wat je nu stiekem een beetje aan 't doen bent. Het is alleen minder subtiel dan zou kunnen.
Ik ben jou dan ook niet verplicht tekst en uitleg te geven. Je moet niet vergeten dat -jij- op -mij- reageerde en op de man begon te spelen met je :') reactie. Je probeerde het niet eens te verbergen _O- . In dit geval was jij degene die als 1e sloeg (eventjes jouw voorbeeldje aanhalend he?). Dat is natuurlijk een keuze en achteraf een keuze die minder gunstig voor jou afliep dan je in 1e instantie voor ogen had (hoezo rookgordijn? :P )

quote:
0s.gif Op zaterdag 8 maart 2014 18:35 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Nee, ik wéét niet wat er aan de hand is, daarom maakte ik ook de opmerking over dat het nogal tegenstrijdig leek. Daar hád je een open deur om het uit te leggen, maar dat deed je niet, in plaats daarvan probeerde je bijdehand te reageren.

[..]

Ok.
Ik hield jou alleen maar een spiegel voor. Jij interpreteert dat als "bijdehand". Prima. Duidelijk. Dat is blijkbaar een deel van hoe jij de wereld ziet.

"Ok"? Je snapt me dus alweer niet? Tsja, niet mijn probleem, maar later niet bij mij aan komen kakken dat ik je niet gewaarschuwd heb :P

quote:
0s.gif Op zaterdag 8 maart 2014 18:35 schreef CoolGuy het volgende:
[..]

Dat klopt wel, maar dat verandert allemaal niks aan het feit dat ALS je terug slaat, dat volledig je eigen keuze en dus je eigen verantwoordelijkheid is. Je kunt ook weg lopen, weg rennen, wat dan ook voor reactie geven, en al die reacties zijn je eigen keuze en je eigen verantwoordelijkheid. Dat je kiest voor een van de alternatieven kun je niet vervolgens afschuiven op de ander, want je maakt die keuze zelf, hoe logisch die keuze (in het geval van levensgevaar bv) ook is, het is en blijft je eigen verantwoordelijkheid.

[..]

Ik ben heel erg goed in heel veel dingen. Het dik gedrukte stukje hier boven verandert niks aan het punt dat je probeert te maken. Het enige wat je daar doet is dat je een stok probeert te vinden om mee te slaan.

Inhoudelijk gereageerd is het zo dat er in verschillende situaties altijd verschillende keuzes spelen, maar dat verandert nog steeds niks aan je eigen verantwoordelijkheid. Of je nou alternatief A B of C of D of nog iets anders kiest, dat is altijd je eigen verantwoordelijkheid.
Dit is gewoon herhaling van wat je al eerder verteld hebt. Je veegt een andere mening dan de jouwe gewoon van tafel en denkt vervolgens dat je een waardige debatpartner bent :') (je hebt ook zoiets als reflexen, vandaar dat ik de psyche aankaartte...maar das iets wat volgens jou ook een keuze is _O-

quote:
0s.gif Op zaterdag 8 maart 2014 18:35 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Je zult snappen dat ik het niet eens ben met dat jij niet van de flauwe en betekenisloze excuusjes bent. Of misschien snap je dat ook niet, dat kan ook. Hoe dan ook, ik ben het daar niet mee eens, want deze discussie (als je dat zo mag noemen) gaat helemaal niet waar hij eigenlijk over zou moeten gaan, namelijk inhoudelijk over de tegenstrijdigheid in jouw posts, waar ik eerder naar refereerde.

Nu is dat niks nieuws, aangezien ik al wel vaker met jou heb gediscussieerd en dat toen ongeveer op dezelfde manier verliep, dus ik denk dat dat komt doordat wij een verleden hebben van op een bepaalde manier op elkaar reageren. Let wel, ik zeg WIJ, omdat ik daar uiteraard zelf aandeel in heb, dus het is niet alleen maar jij.

Omdat deze discussie verder toch niet meer inhoudelijk zal worden, maar dit waarschijnlijk met elke reactie alleen maar persoonlijker zal worden (the best predictor of future behaviour is relevant past behaviour) is het weinig zinnig om nog meer over en weer te posten, onder de pretentie dat het inhoudelijk is, maar eigenlijk tussen de regels door puur is om elkaar te overtroeven. Het is zaterdag en ik kan mn tijd wel leuker invullen, dus wat mij betreft houdt deze 'discussie' hier op. :)

Fijn weekend :)
Dat tegenstrijdige wat jij aankaartte was slechts jouw lokeendje om me te bewegen om jou informatie te verschaffen waar ikzelf geen zin in had om daaraan gehoor te geven. Daar heb ik ook zo mn redenen voor, maar ik houd dat lekker (ook) voor mezelf gezien dat jij met je gebrekkige empatische vermogen toch niet in staat bent om daar zelf achter te komen...dus ga je maar invullen.
1 tip: Raden is niks meer dan dat. En ik zal toch een tipje van de sluier oplichten en jou eerlijk antwoord geven: Dat wat jij probeerde te raden, je zit niet in de buurt van de waarheid.

Nogmaals, ik ben jou helemaal geen uitleg verschuldigd en jouw poging mij te bewegen jou van de door jou gevraagde info te voorzien zal ik dan maar beantwoorden met: Ga eventjes lekker zelf empathie kweken :P

Maar goed, ik ga het afsluiten want wat vetgedrukte betreft, ben ik het volstrekt met je eens :)
pi_137521397
Valt me ook op dat mensen met weinig intelligentie op TV, bijvoorbeeld als ze voor man bijt hond of ergens in de stad vragen stellen, echt bij het minst of geringste hele persoonlijke verhalen, of hun hele levensverhaal uit de doeken doen.
  zaterdag 8 maart 2014 @ 19:41:48 #119
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_137521545
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 maart 2014 19:36 schreef DEVIEZEMAN. het volgende:
Valt me ook op dat mensen met weinig intelligentie op TV, bijvoorbeeld als ze voor man bijt hond of ergens in de stad vragen stellen, echt bij het minst of geringste hele persoonlijke verhalen, of hun hele levensverhaal uit de doeken doen.
Dat is waarom die uitgezonden worden, misschien hebben ze wel 50 man moeten vragen om één zo'n verhaal over te houden.
Daarbij vinden mensen het ook nog eens geweldig om op TV te komen, en jezelf blootgeven is dan geen probleem.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')