Niks in plaats ervan.quote:Op woensdag 5 maart 2014 20:05 schreef Tinuviel het volgende:
[..]
Wat zit er dan in plaats van bloem in?
Wat bedoel je precies met 'zo'n zachte chocoladetaart'? Cake, mousse, cheesecake, iets anders?quote:Op donderdag 6 maart 2014 07:00 schreef Adnap het volgende:
iemand een goed recept voor zo'n zachte chocoladetaart ? Moet er morgenavond eentje afleveren
ik had een fijn recept maar dat is op magische wijze verdwenen met het kookboek en ik weet gewoon niet meer welk kookboek het wasdus HELP
Smarties zijn dat toch?quote:Op donderdag 6 maart 2014 16:45 schreef lady-wrb het volgende:
ik heb vanmiddag m&m-brownies gemaakt (nou ja, de aldi-variant dan)
op zich best lekker, maar voor een volgende keer zou ik liever mini-m&ms hebben.
bestaan die nog?
ik heb t ooit al eens gemaakt, ga nu ff zoeken want hij moet zo de oven inquote:Op donderdag 6 maart 2014 11:37 schreef djkoelkast het volgende:
Dan kun je beter brownies maken, die hebben dat.
Nee.quote:
Ook nog met banketbakkersroom? Water loopt me in de mondquote:Op zaterdag 8 maart 2014 20:13 schreef djkoelkast het volgende:
[ afbeelding ]
De lekkerste taart die ik ooit heb gemaakt![]()
Uiteraard met spelt en einkorn. Deze keer met echte chocolade ipv cacao en met eigen banketbakkersroom (ook met spelt). Ook eigen slagroom (met palmsuiker).
Taart (cake) gisteravond gebakken, vanmiddag vroeg in de middag de banketbakkersroom gemaakt, arm zowat uit de kom geklopt, maar hij is echt zo lekkerquote:Op zaterdag 8 maart 2014 20:24 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Ook nog met banketbakkersroom? Water loopt me in de mond
Ik heb geen idee, maar er is ook een cheesecake topic, misschien vindt je daar het antwoord als niemand het hier weetquote:Op zaterdag 8 maart 2014 20:54 schreef Fixers het volgende:
Dat ziet er goed uit Djkoelkast!![]()
Ik wil New York Cheescake gaan maken, mijn recept vraagt om roomkaas met 25% vet, wat kan ik daar het beste voor gebruiken?
Back in the day (1999?) kwam M&M's met de mini's, terwijl de concurrent Giant Smarties op de markt brachtquote:Op vrijdag 7 maart 2014 17:44 schreef Etcetera het volgende:
[..]
Nee.
Heb al heel lang geen mini-m&ms meer gezien geloof ik.
Oeh lekkerquote:Op woensdag 12 maart 2014 08:15 schreef Myraela het volgende:
Ik maakte deze mini citroen meringue taartjes.Een hoop werk, maar wel heel erg lekker.
[ link | afbeelding ]
Die zien er heerlijk uit! In wat voor vorm/vormpjes heb je ze gebakken?quote:Op woensdag 12 maart 2014 08:15 schreef Myraela het volgende:
Ik maakte deze mini citroen meringue taartjes.Een hoop werk, maar wel heel erg lekker.
[ link | afbeelding ]
Ziet er heerlijk uit.quote:Op woensdag 12 maart 2014 08:15 schreef Myraela het volgende:
[ link | afbeelding ]
Een tray van mini cupcake vormpjes. Tenminste, dat denk ik, het lag nog in de kast en ik zocht iets op 1 haps formaat. Nouja, één mannelijke hap dan. Ik krijg het niet in één keer weg.quote:Op woensdag 12 maart 2014 09:22 schreef Taartje het volgende:
[..]
Die zien er heerlijk uit! In wat voor vorm/vormpjes heb je ze gebakken?
die cheescake yummiequote:Op zondag 9 maart 2014 10:10 schreef Zo-is-dat het volgende:
[ afbeelding ]
Witte chocolade cheesecake
[ afbeelding ]
Wat zijn ze snoezig!quote:Op woensdag 12 maart 2014 09:53 schreef Myraela het volgende:
[..]
Een tray van mini cupcake vormpjes. Tenminste, dat denk ik, het lag nog in de kast en ik zocht iets op 1 haps formaat. Nouja, één mannelijke hap dan. Ik krijg het niet in één keer weg.
Ja.quote:Op woensdag 12 maart 2014 13:09 schreef minilot het volgende:
[..]
Wat zijn ze snoezig!Duimen dat je je bakwedstrijd ermee wint
(Die van Kookpunt zeker?)
Dat leek mij ook al ja.quote:Op woensdag 12 maart 2014 13:58 schreef Myraela het volgende:
Maar het is leuk om eens aan mee te doen.
Ja, dat weet ik ook niet. Ik wilde eerst iets hartigs maken, maar ik kon alleen maar warme dingen verzinnen. En dat leek me niet zo handig.quote:Op woensdag 12 maart 2014 14:06 schreef minilot het volgende:
[..]
Dat leek mij ook al ja.Ben al een week aan het peinzen over wat ik dit weekend zal inleveren!
Ik vraag me wel af hoe snel ze bijvoorbeeld iets beoordelen. Versgebakken koekjes zijn vaak bijvoorbeeld dezelfde dag honderd keer lekkerder dan de volgende ochtend, ik noem maar iets..
Heb je Momofuku's Milk Bar-boek toevallig? Daar staat een awesome recept in voor een 'banana cream pie' met een bijna zwarte chocoladekorst.quote:Op woensdag 12 maart 2014 15:16 schreef RobinOok het volgende:
Ik wil iets bakken, gebakachtig iets en ik weet welke ingredienten ik wil gebruiken, maar als ik zoek naar een recept zie ik door de bomen het bos niet meer. Ik wil een banoffee pie achtig iets. Behalve dan dat die niet te simpel moet zijn zoals die krengen meestal zijn. Ik wil echt iets bijzonders.
Ah, okee. Iets chiques dus, geen David Chang. Noted!quote:Op woensdag 12 maart 2014 17:45 schreef RobinOok het volgende:
Heb het boek niet, maar plaatjes zien er niet uit man. Kleutertaart!
Ik wil indruk maken. :-)
Hoeveel mini taartjes kreeg jij uit het recept?quote:Op woensdag 12 maart 2014 08:15 schreef Myraela het volgende:
[ link | afbeelding ]
Ik heb er 24 gemaakt, maar had van alles nog wat over. Ik was het alleen zat.quote:Op vrijdag 14 maart 2014 10:56 schreef Tinuviel het volgende:
[..]
Hoeveel mini taartjes kreeg jij uit het recept?
Misschien:quote:Wie helpt me op weg met een recept?
Ik weet niet wat ik verkeerd gedaan heb, maar bij mij liep het uit op een mislukkingquote:Op woensdag 12 maart 2014 08:15 schreef Myraela het volgende:
[ link | afbeelding ]
Echt? Dat is raar. Bij mij waren ze onwijs krokant, maar stevig. En ze vielen gewoon uit de vormpjes. Heb je ook kleine vormpjes gebruikt, of er een grote van gemaakt?quote:Op vrijdag 14 maart 2014 11:46 schreef Muck het volgende:
[..]
Ik weet niet wat ik verkeerd gedaan heb, maar bij mij liep het uit op een mislukking
Het deeg kruimelde als een gek en viel compleet uit elkaar, dus was amper uit de vorm te krijgen
De lemon curd en de meringeus waren wel overheerlijk, dat dan weer wel
Ik vond het deeg ook erg droog. Ik heb nog niet eens de helft nodig, maar heb nu het deeg al gemaakt. Zou ik de helft ervan kunnen invriezen?quote:Op vrijdag 14 maart 2014 11:46 schreef Muck het volgende:
[..]
Ik weet niet wat ik verkeerd gedaan heb, maar bij mij liep het uit op een mislukking
Het deeg kruimelde als een gek en viel compleet uit elkaar, dus was amper uit de vorm te krijgen
De lemon curd en de meringeus waren wel overheerlijk, dat dan weer wel
Ik heb mijncupcake-bakblik gebruikt, kleintjes dusquote:Op vrijdag 14 maart 2014 12:13 schreef Myraela het volgende:
[..]
Echt? Dat is raar. Bij mij waren ze onwijs krokant, maar stevig. En ze vielen gewoon uit de vormpjes. Heb je ook kleine vormpjes gebruikt, of er een grote van gemaakt?
Kun je gewoon invriezen.quote:Op vrijdag 14 maart 2014 12:14 schreef Tinuviel het volgende:
[..]
Ik vond het deeg ook erg droog. Ik heb nog niet eens de helft nodig, maar heb nu het deeg al gemaakt. Zou ik de helft ervan kunnen invriezen?
Hmm, ik ga ze volgende week nog eens maken. Misschien was het bij mij dan gewoon een toevalstreffer dat het wel lukte.quote:Op vrijdag 14 maart 2014 12:18 schreef Muck het volgende:
[..]
Ik heb mijncupcake-bakblik gebruikt, kleintjes dus
Misschien is een heel ei wat veel, begin met een losgeklopt ei en voeg een lepel toe en kijk of dat helpt.quote:Op vrijdag 14 maart 2014 12:53 schreef Tinuviel het volgende:
Djkoelkast, je hebt gelijk. Had ik niet aan gedacht, had dan een 2e ei kunnen doen.
Dat ziet er echt heerlijk uitquote:Op zaterdag 15 maart 2014 16:34 schreef marc0871 het volgende:
mijn eerste poging tot het maken van een mokkataart.
eigenlijk de 2de, maar de eerste was niet echt postwaardig![]()
[ afbeelding ]
recept van rudolf van veen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |