http://www.nu.nl/buitenla(...)uropa-verkracht.htmlquote:Een op de twintig vrouwen in Europa is verkracht. Het zou dan gaan om negen miljoen slachtoffers. Een derde van alle Europese vrouwen is vanaf de leeftijd van 15 jaar wel eens het slachtoffer geweest van lichamelijk of seksueel geweld.
Dat blijkt uit een grootschalig Europees onderzoek naar geweld tegen vrouwen, dat werd uitgevoerd door het EU-agentschap voor grondrechten.
Vrouwen zijn nog vaker het slachtoffer van seksuele intimidatie zoals ongewenste aanrakingen, omhelzingen of kussen; 55 procent van alle Europese vrouwen maakt dit wel eens mee.
In een derde van de gevallen was het de baas, collega of een klant, zo blijkt uit het onderzoek. Met name vrouwen in hogere managementfuncties zijn slachtoffer van seksuele intimidatie (75 procent).
Bijna een op de vijf vrouwen in Europa (18 procent) is wel eens gestalkt. Nagenoeg een kwart van de slachtoffers veranderde haar e-mailadres of telefoonnummer daarom.
Ongepaste berichtjes op sociale-netwerkpagina's of expliciete (seksuele) e-mailtjes of sms'jes ontvangt zeker een op de tien vrouwen (11 procent). Jonge vrouwen nog veel vaker; een op de vijf vrouwen tussen de 18 en 29 jaar.
Naar de politie of slachtofferhulp stappen doen slechts weinigen; als de partner de dader is, doet 33 procent aangifte, als de dader een ander is, stapt maar 26 procent naar de autoriteiten.
In totaal werden 42.000 vrouwen tussen de 18 en 74 jaar in alle 28 EU-lidstaten geïnterviewd over geweld.
Het lijkt me ook niet iets om mee te koop te lopen.quote:Op dinsdag 4 maart 2014 18:37 schreef Straatklinker het volgende:
[..]
http://www.nu.nl/buitenla(...)uropa-verkracht.html
Ik ken nochtans geen enkele vrouw die ooit is verkracht en heb het ook verder nooit meegemaakt in mijn naaste omgeving. Heb ik misschien een verkeerde definitie aangeleerd van 'verkrachting' ?
Volgens de vrouwen hun eigen verklaring, staat in het artikel. Dus van de 42000 geïnterviewde dames verklaarde er 2100 te zijn verkracht.quote:Op dinsdag 4 maart 2014 18:43 schreef beerten het volgende:
Welke definitie van "verkracht" hanteren ze in dit onderzoek?
Niet dus, er is een vrij gangbare definitie die je als normaal mens kent.quote:Op dinsdag 4 maart 2014 18:43 schreef beerten het volgende:
Als een ongewenste aanraking, een ongewenste zoen bij een felicitatie al meeteelt, dan valt 1 op de 20 nog reuze mee.
Of met een dronken vrouw sex hebben.quote:Op dinsdag 4 maart 2014 18:43 schreef beerten het volgende:
Als een ongewenste aanraking, een ongewenste zoen bij een felicitatie al meeteelt, dan valt 1 op de 20 nog reuze mee.
Hun eigen definitie bedoel je? Ik heb het onderzoek niet gelezen.quote:Op dinsdag 4 maart 2014 18:45 schreef trigt013 het volgende:
[..]
Volgens de vrouwen hun eigen verklaring, staat in het artikel. Dus van de 42000 geïnterviewde dames verklaarde er 2100 te zijn verkracht.
Is wel verkrachting want er is geen wederzijds consensus.quote:Op dinsdag 4 maart 2014 18:46 schreef DeRakker. het volgende:
[..]
Of met een dronken vrouw sex hebben.
Nee! Dit soort cijfers moet je in een bepaalde context zien. Weten wat ze verstaan onder "verkracht'. Dat probeer ik juist boven water te halen.quote:Op dinsdag 4 maart 2014 18:46 schreef waht het volgende:
[..]
Niet dus, er is een vrij gangbare definitie die je als normaal mens kent.
Als dat je definitie is, dan is iedereen wel eens verkracht. Zolang JIJ zelf de keuze gemaakt hebt (om haar blij te maken) dan heb JIJ die keuze gemaakt, en ben je ook verantwoordelijk voor die keuze. Dit geld voor vrouwen net zo.quote:Wie van de mannen is wel eens overstag gegaan na lang zeuren en aandringen van zijn vriendin(om haar dan toch maar blij te maken) en daarmee dus ook 'verkracht'?
Daarom zeg ik het toch.quote:Op dinsdag 4 maart 2014 18:47 schreef trigt013 het volgende:
[..]
Is wel verkrachting want er is geen wederzijds consensus.
Het binnendringen van een lichaam zonder toestemming.quote:Op dinsdag 4 maart 2014 18:47 schreef beerten het volgende:
[..]
Nee! Dit soort cijfers moet je in een bepaalde context zien. Weten wat ze verstaan onder "verkracht'. Dat probeer ik juist boven water te halen.
Nee, zo gemakkelijk zit dat niet.quote:Op dinsdag 4 maart 2014 18:50 schreef trigt013 het volgende:
[..]
Het binnendringen van een lichaam zonder toestemming.
Ja naja, laatst was hier toch een onderzoek naar en schijnbaar maken vrijwel alle vrouwen dit wel eens mee en velen zagen dit toch als 'verkrachting'.quote:Op dinsdag 4 maart 2014 18:47 schreef Sisko het volgende:
[..]
Als dat je definitie is, dan is iedereen wel eens verkracht. Zolang JIJ zelf de keuze gemaakt hebt (om haar blij te maken) dan heb JIJ die keuze gemaakt, en ben je ook verantwoordelijk voor die keuze. Dit geld voor vrouwen net zo.
De onbekende verkrachter bestaat niet, het grootste deel van de verkrachtingen gebeuren door mensen die je met naam en toenaam kent. Ook binnen het huwelijk vinden verkrachtingen plaats.quote:Op dinsdag 4 maart 2014 18:51 schreef arjan1112 het volgende:
Als je vind dat 'verkracht' het volgende is: op straat in een busje getrokken worden, met grof geweld de kleren van je lichaam gescheurd enz. en daarna bewusteloos op straat gegooid is.
Dan daalt het aantal drastisch , denk ik.
Niet mee kunnen werken of aangeven met verbale of non-verbale communicatie is genoeg om het verkrachting te maken.quote:Op dinsdag 4 maart 2014 18:51 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Nee, zo gemakkelijk zit dat niet.
Niet nee zeggen, is dat met of zonder toestemming?
Het verschil is dan ook dat we een groter brein en intelligentie hebben.quote:Op dinsdag 4 maart 2014 18:52 schreef Hyaenidae het volgende:
Op naar de 1 op 3, zonde om zo weinig gebruik te maken van al dat lekkers dat gewoon over straat loopt.
In het dierenrijk is spontaan neuken met elkander heel normaal, vreemd dat juist de mens dan hier zo'n taboe van maakt.
Een dronken meid kan deze beide dingen soms heel goed.quote:Op dinsdag 4 maart 2014 18:53 schreef trigt013 het volgende:
[..]
Niet mee kunnen werken of aangeven met verbale of non-verbale communicatie is genoeg om het verkrachting te maken.
Dus er wonen dan maar 45 miljoen vrouwen in Europa?quote:Een op de twintig vrouwen in Europa is verkracht. Het zou dan gaan om negen miljoen slachtoffers.
quote:Op dinsdag 4 maart 2014 18:54 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Dus er wonen dan maar 45 miljoen vrouwen in Europa?
dronken zijn is een vorm van verneveld zijn dus ben je wils onbekwaam, afblijven want als ze nuchten alsnog nee zegt is het verkrachting.quote:Op dinsdag 4 maart 2014 18:54 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Een dronken meid kan deze beide dingen soms heel goed.
9 miljoen * 20= 180 miljoen.quote:Op dinsdag 4 maart 2014 18:54 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
welke berekening heb jij gemaakt?quote:Op dinsdag 4 maart 2014 18:54 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Want 9 keer 20 = 45?quote:Op dinsdag 4 maart 2014 18:54 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
En als je beiden dronken waren? Dan kun je elkaar aanklagen?quote:Op dinsdag 4 maart 2014 18:56 schreef trigt013 het volgende:
[..]
dronken zijn is een vorm van verneveld zijn dus ben je wils onbekwaam, afblijven want als ze nuchten alsnog nee zegt is het verkrachting.
Zolang ze het niet kunnen bewijzen, is er geen probleem.quote:Op dinsdag 4 maart 2014 18:56 schreef trigt013 het volgende:
[..]
dronken zijn is een vorm van verneveld zijn dus ben je wils onbekwaam, afblijven want als ze nuchten alsnog nee zegt is het verkrachting.
Hangt een beetje af van hoeveel druk er uitgeoefend is om iemand "over te halen"...quote:Op dinsdag 4 maart 2014 18:52 schreef Straatklinker het volgende:
[..]
Ja naja, laatst was hier toch een onderzoek naar en schijnbaar maken vrijwel alle vrouwen dit wel eens mee en velen zagen dit toch als 'verkrachting'.
wat een ontzettend denigrerend stukje tekstquote:Op dinsdag 4 maart 2014 18:37 schreef Straatklinker het volgende:
Wie van de mannen is wel eens overstag gegaan na lang zeuren en aandringen van zijn vriendin(om haar dan toch maar blij te maken) en daarmee dus ook 'verkracht'?
Nee want dronken is niet primair een reden om verkracht te zijn. Geen sex willen hebben is een reden om je verkracht te voelen.quote:Op dinsdag 4 maart 2014 18:57 schreef Straatklinker het volgende:
[..]
En als je beiden dronken waren? Dan kun je elkaar aanklagen?
Dat is dus echt niet waar... Een stom bakerpraatje en daar blijft het wel bij.quote:Op dinsdag 4 maart 2014 18:56 schreef trigt013 het volgende:
[..]
Denk je toch fout, de onbekende verkrachter is een mythe. De meeste verkrachters zijn bekenden van het persoon, de leraar, de partner, de oom, de neef, je broer enz enz enzquote:Op dinsdag 4 maart 2014 18:58 schreef stavromulabeta het volgende:
Bij 1 op de 20 vraag ik me toch wel af wat exact de formulering van de vraag was.
Bij verkrachting denk ik primair aan een vent die uit de bosjes springt en je de kleren van het lijf rukt, niet een vriend die blijft aandringen en waar je dan maar sex mee hebt om van het gezeur af te zijn.
Op de website waar nu.nl naar verwijst, staat alleen "Women were asked about their experiences of physical, sexual and psychological violence, childhood victimisation, sexual harassment and stalking, including new mediums for abuse such as the internet." Ook geen verdere publicaties te vinden.
Dus ik heb vooralsnog de indruk dat die 1:20 eerder een wat gekleurde interpretatie van 'verkracht' is om publiciteit voor het congres te genereren, dan een hard cijfer voor wat algemeen onder 'verkrachting' verstaan wordt.
Verkrachting is geen bewijsbaar feit, het is hoe het slachtoffer het ervaart.quote:Op dinsdag 4 maart 2014 19:00 schreef erodome het volgende:
[..]
Dat is dus echt niet waar... Een stom bakerpraatje en daar blijft het wel bij.
Verkrachting is al hartstikke moeilijk te bewijzen, maar 3% van alle meldingen leidt tot aangifte, nog minder komt tot een veroordeling.
bij jou komt het neer op Óf een wildvreemde die uit de bosjes springt, Óf je stemt er half/half in toe?quote:Op dinsdag 4 maart 2014 18:58 schreef stavromulabeta het volgende:
Bij 1 op de 20 vraag ik me toch wel af wat exact de formulering van de vraag was.
Bij verkrachting denk ik primair aan een vent die uit de bosjes springt en je de kleren van het lijf rukt, niet een vriend die blijft aandringen en waar je dan maar sex mee hebt om van het gezeur af te zijn.
Op de website waar nu.nl naar verwijst, staat alleen "Women were asked about their experiences of physical, sexual and psychological violence, childhood victimisation, sexual harassment and stalking, including new mediums for abuse such as the internet." Ook geen verdere publicaties te vinden.
Dus ik heb vooralsnog de indruk dat die 1:20 eerder een wat gekleurde interpretatie van 'verkracht' is om publiciteit voor het congres te genereren, dan een hard cijfer voor wat algemeen onder 'verkrachting' verstaan wordt.
Omhelzen is verkrachting?quote:
quote:Op dinsdag 4 maart 2014 19:02 schreef trigt013 het volgende:
[..]
Verkrachting is geen bewijsbaar feit, het is hoe het slachtoffer het ervaart.
Op zich vindt ik dat wel een terechte opmerking, want bij dat soort getallen is de exacte vraagstelling cruciaal voor de uitkomst.quote:Op dinsdag 4 maart 2014 18:59 schreef JaniesBrownie het volgende:
[..]
wat een ontzettend denigrerend stukje tekst
Kan me gelijk helemaal voorstellen waarom geen enkele vrouw je ooit verteld heeft dat ze verkracht is
Als dat de definitie is is er nooit een vrouw verkracht.quote:Op dinsdag 4 maart 2014 19:02 schreef trigt013 het volgende:
[..]
Dat is het zeker wel. Maar in veel gevallen is het moeilijk te bewijzen.quote:Op dinsdag 4 maart 2014 19:02 schreef trigt013 het volgende:
[..]
Tuurlijk wel, maar daarom wil ik juist weten wat er precies gevraagd is.quote:Op dinsdag 4 maart 2014 19:03 schreef JaniesBrownie het volgende:
[..]
bij jou komt het neer op Óf een wildvreemde die uit de bosjes springt, Óf je stemt er half/half in toe?
Er zit daar niks tussenin?
Als jij sex met een vrouw had en zij wilde de sex niet dan zal zij het als verkrachting ervaren. Wat wil je hier niet aan snappen.quote:Op dinsdag 4 maart 2014 19:04 schreef beerten het volgende:
[..]
Als dat de definitie is is er nooit een vrouw verkracht.
Nee, je kan maximaal aantonen dat er sex was. Het gewenste of ongewenste element is snel een welles/nietus spelletjequote:Op dinsdag 4 maart 2014 19:05 schreef Peunage het volgende:
[..]
Dat is het zeker wel. Maar in veel gevallen is het moeilijk te bewijzen.
ik gaf aan dat ik de manier van praten denigrerend vind, niet het feit dat er vraagtekens bij gezet worden. Dat mag.quote:Op dinsdag 4 maart 2014 19:04 schreef stavromulabeta het volgende:
[..]
Op zich vindt ik dat wel een terechte opmerking, want bij dat soort getallen is de exacte vraagstelling cruciaal voor de uitkomst.
Zeker als het cijfer uit een persbericht ter promotie van een congres komt, lijkt me enige voorzichtigheid op zijn plaats.
Om deelnemers en subsidies te lokken is het wel erg aantrekkelijk om een genuanceerde vraag als "heeft u wel een seks gehad, terwijl u er eigenlijk even geen zin in had" ter vertalen naar "heeft u seks tegen uw zin gehad" en vervolgens ter verkorten tot "...verkracht" v
Toestemming is 'ja' zeggen. Al het andere is geen toestemming.quote:Op dinsdag 4 maart 2014 18:51 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Nee, zo gemakkelijk zit dat niet.
Niet nee zeggen, is dat met of zonder toestemming?
Ok, een dronken iemand kan heel goed ja zeggen.quote:Op dinsdag 4 maart 2014 19:08 schreef ElPollo het volgende:
[..]
Toestemming is 'ja' zeggen. Al het andere is geen toestemming.
dat weten we dus niet. Ga maar gewoon uit van: Ben je wel eens verkracht?quote:Op dinsdag 4 maart 2014 19:05 schreef stavromulabeta het volgende:
[..]
Tuurlijk wel, maar daarom wil ik juist weten wat er precies gevraagd is.
Nou mijn vrouw die naakt tegen mij aankruipt en haar handen over mijn lichaam laat glijden geeft mij ook toestemming hoor.quote:Op dinsdag 4 maart 2014 19:08 schreef ElPollo het volgende:
[..]
wauw.quote:Op dinsdag 4 maart 2014 19:08 schreef ElPollo het volgende:
[..]
Het is een onbeschrijflijke tutmuts benadering. Als dit gezweef wordt gehanteerd zat alles en iedereen ergens op droog brood. Inclusief alle vrouwen.quote:Op dinsdag 4 maart 2014 19:06 schreef trigt013 het volgende:
[..]
Als jij sex met een vrouw had en zij wilde de sex niet dan zal zij het als verkrachting ervaren. Wat wil je hier niet aan snappen.
Maar ze doorziet niet altijd de gevolgen in van haar keuze net zoals met kinderen. Als ze een andere keuze zou maken wanneer ze nuchter is geeft al aan wat het probleem is.quote:Op dinsdag 4 maart 2014 19:09 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Ok, een dronken iemand kan heel goed ja zeggen.
Sterker nog, soms doen ze niet anders.
Klopt, maar het was me opgevallen dat de wettelijke definitie ervan door vrouwen wat ruimer wordt genomen en door mannen niet of zelfs iets minder. Nu lijkt dat ook weer naar voren te komen.quote:Op dinsdag 4 maart 2014 18:59 schreef JaniesBrownie het volgende:
wat een ontzettend denigrerend stukje tekst
dat geloven mensen nooitquote:Op dinsdag 4 maart 2014 19:08 schreef erodome het volgende:
Alleen in nederland is het al zo dat 12% van de vrouwn met verkrachting te maken heeft gehad en dat zijn dan alleen de bekende gevallen, door melding bij politie/hulpverlening.
Dus jij hebt sex met vrouwen die geen sex met jou willen hebben? En jij vind dat respectvol?quote:Op dinsdag 4 maart 2014 19:10 schreef beerten het volgende:
[..]
Het is een onbeschrijflijke tutmuts benadering. Als dit gezweef wordt gehanteerd zat alles en iedereen ergens op droog brood. Inclusief alle vrouwen.
Soms maken mensen op een nuchtere manier ook een keuze waarvan ze de volgende dag alweer spijt hebben.quote:Op dinsdag 4 maart 2014 19:10 schreef trigt013 het volgende:
[..]
Maar ze doorziet niet altijd de gevolgen in van haar keuze net zoals met kinderen. Als ze een andere keuze zou maken wanneer ze nuchter is geeft al aan wat het probleem is.
Misschien zit daar het probleem, sommige mannen nemen de definitie te ruim en vind aandringen bij een dronken vrouw heel acceptabel.quote:Op dinsdag 4 maart 2014 19:10 schreef Straatklinker het volgende:
[..]
Klopt, maar het was me opgevallen dat de wettelijke definitie ervan door vrouwen wat ruimer wordt genomen en door mannen niet of zelfs iets minder. Nu lijkt dat ook weer naar voren te komen.
Misschien moeten ze daar ook gelijk eens onderzoek naar doen.
waaruit 'lijkt dat naar voren te komen' dan? Uit het aantal?quote:Op dinsdag 4 maart 2014 19:10 schreef Straatklinker het volgende:
[..]
Klopt, maar het was me opgevallen dat de wettelijke definitie ervan door vrouwen wat ruimer wordt genomen en door mannen niet of zelfs iets minder. Nu lijkt dat ook weer naar voren te komen.
Misschien moeten ze daar ook gelijk eens onderzoek naar doen.
Klopt, maar het verschil zit wel tussen de dwang van de tegenpartij en het moment van de situatie. Daarom is het ook zo moeilijk.quote:Op dinsdag 4 maart 2014 19:11 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Soms maken mensen op een nuchtere manier ook een keuze waarvan ze de volgende dag alweer spijt hebben.
Ben wel benieuwd wat hun definitie van Europa dan is, want Frankrijk, Duitsland en Italië hebben al 200 miljoen inwoners.quote:
als zij geen ja zegt, wil dat niet zeggen dat ze geen seks wil hoor... Ik zeg zelden ja bv als het daar om gaat.quote:Op dinsdag 4 maart 2014 19:11 schreef trigt013 het volgende:
[..]
Dus jij hebt sex met vrouwen die geen sex met jou willen hebben? En jij vind dat respectvol?
Alleen als ze "out" is, geen ja kan zeggen of doen vind ik het verkrachting. Kan iemand dat wel en zegt geen nee, of doet ja(non verbaal dus) dan kan ik er geen verkrachting in ontdekken.quote:Op dinsdag 4 maart 2014 19:13 schreef lovely_sunset het volgende:
Dronken sex hebben vind ik geen verkrachting, maar wel 'misbruik maken van' Alleen doet de dame in kwestie het natuurlijk zelf ook.
Nee, maar dan klim je wel boven de persoon of laat je je gewillig uitkleden met bijbehorende aanrakingen. Iemand die zich verkracht voelt zal passiever zijn tot tegenstribbelen. Maar je weet dat je als neef, oom, leraar, vader, opa gewoon van de persoon af moet blijven.quote:Op dinsdag 4 maart 2014 19:14 schreef JaniesBrownie het volgende:
[..]
als zij geen ja zegt, wil dat niet zeggen dat ze geen seks wil hoor... Ik zeg zelden ja bv als het daar om gaat.
Of als je weet dat die persoon nuchter nooit sex met jou zou willen hebben.quote:Op dinsdag 4 maart 2014 19:15 schreef erodome het volgende:
[..]
Alleen als ze "out" is, geen ja kan zeggen of doen vind ik het verkrachting. Kan iemand dat wel en zegt geen nee, of doet ja(non verbaal dus) dan kan ik er geen verkrachting in ontdekken.
Hoe kom je daar bij? Ik keur geen enkele vorm van BEWUSTE onvrijwillige sex goed. Zelfs het gezanik "als ik jou bef moet je me ook pijpen" of weet ik veel wat men zoal verzint keur ik af. Sex moet ten alle tijde op basis van vrijwilligheid. Zo gek als men maar wil. Maar alleen als hij/zij wil, wat hij/zij wil.quote:Op dinsdag 4 maart 2014 19:11 schreef trigt013 het volgende:
[..]
Dus jij hebt sex met vrouwen die geen sex met jou willen hebben? En jij vind dat respectvol?
Nee, je hebt haar niet gepenetreerd en ook zijn het normale omgangvormen. Een tandarts steekt ook een vinger in je mond, dat is normaal in die situatie dus ook geen verkrachting.quote:Op dinsdag 4 maart 2014 19:18 schreef beerten het volgende:
[..]
Hoe kom je daar bij? Ik keur geen enkele vorm van BEWUSTE onvrijwillige sex goed. Zelfs het gezanik "als ik jou bef moet je me ook pijpen" of weet ik veel wat men zoal verzint keur ik af. Sex moet ten alle tijde op basis van vrijwilligheid. Zo gek als men maar wil. Maar alleen als hij/zij wil.
Het gaat me om de definitie die je hanteert, tenenkrommend kortzichtig, generaliserend.
Stel, ik kom bij een vriendin op de verjaardag, feliciteer haar en geef haar 3 hollandse zoenen op de wang. Net als ieder, ik sta achter in de rij. Zij vind dat maar niets. Is zij dan verkracht? Volgens jou wel. Laat ik voorzichtig zeggen dat ik daar toch echt heel anders over denk.
verkracht is ze in dit geval nóóit btw.quote:Op dinsdag 4 maart 2014 19:18 schreef beerten het volgende:
[..]
Hoe kom je daar bij? Ik keur geen enkele vorm van BEWUSTE onvrijwillige sex goed. Zelfs het gezanik "als ik jou bef moet je me ook pijpen" of weet ik veel wat men zoal verzint keur ik af. Sex moet ten alle tijde op basis van vrijwilligheid. Zo gek als men maar wil. Maar alleen als hij/zij wil, wat hij/zij wil.
Het gaat me om de definitie die je hanteert, tenenkrommend kortzichtig, generaliserend.
Stel, ik kom bij een vriendin op de verjaardag, feliciteer haar en geef haar 3 hollandse zoenen op de wang. Net als ieder, ik sta achter in de rij. Zij vind dat maar niets. Is zij dan verkracht? Volgens jou wel. Laat ik voorzichtig zeggen dat ik daar toch echt heel anders over denk.
Het is wel aanranding.quote:Op dinsdag 4 maart 2014 19:19 schreef lovely_sunset het volgende:
Maar het is inderdaad maar net wat je onder verkrachting verstaat. Ik heb wel meerdere keren gehad dat ik op mijn mond gekust werd door een man zonder dat daar een aanleiding voor was. Dan voel je je ook wel even onprettig. En dan gaat het alleen nog maar om een kus.
Als ze dan met je flirt en doet, duidelijk meedoet in alles zie ik ook dat niet als verkrachting. Kom op zeg, we hebben het over dronken en zonder out te zijn, dan kan iemand echt nog wel een beetje nadenken, je doet echt geen dingen die je anders echt nooit zou doen. De grens vervaagt wat, dat is waar, maar daar ben je zelf bij.quote:Op dinsdag 4 maart 2014 19:17 schreef trigt013 het volgende:
[..]
Of als je weet dat die persoon nuchter nooit sex met jou zou willen hebben.
Volgens Trigit013 heb ik dan juist wel iemand verkracht inderdaad. 3 onschuldige kusjes. Maar ja, zij kan het als verkrachting voelen. Dus is het verkrachting aldus Trigit uit Tilburg (tochquote:Op dinsdag 4 maart 2014 19:20 schreef JaniesBrownie het volgende:
[..]
verkracht is ze in dit geval nóóit btw.
Of gaf je d'r ook nog even den beurt na die kussen?
Waarom denk je dat openbare dronkenschap verboden is, net zoals onder invloed autorijden? Omdat je zo goed keuzes kan maken onder invloed?quote:Op dinsdag 4 maart 2014 19:21 schreef erodome het volgende:
[..]
Als ze dan met je flirt en doet, duidelijk meedoet in alles zie ik ook dat niet als verkrachting. Kom op zeg, we hebben het over dronken en zonder out te zijn, dan kan iemand echt nog wel een beetje nadenken, je doet echt geen dingen die je anders echt nooit zou doen. De grens vervaagt wat, dat is waar, maar daar ben je zelf bij.
Ligt een meisje stomdronken op de bank in een roes en je gaat er dan overheen dan is het duidelijk verkrachting. Bij een meisje dat amper haar eigen naam nog weet doordrammen na een nee om toch je zin te krijgen vind ik ook tever gaan.
Nee, als de penetratie als ongewenst word ervaren is het verkrachting. Wel het hele stuk lezen en niet op 1 quote.quote:Op dinsdag 4 maart 2014 19:22 schreef beerten het volgende:
[..]
Volgens Trigit013 heb ik dan juist wel iemand verkracht inderdaad. 3 onschuldige kusjes. Maar ja, zij kan het als verkrachting voelen. Dus is het verkrachting aldus Trigit uit Tilburg
Als je op dat moment wilde is het geen verkrachting. Het kan een domme fout zijn van jezelf, maar het is geen verkrachting.quote:Op dinsdag 4 maart 2014 19:22 schreef trigt013 het volgende:
[..]
Waarom denk je dat openbare dronkenschap verboden is, net zoals onder invloed autorijden? Omdat je zo goed keuzes kan maken onder invloed?
dat is niet waar, zegthij niet. Maar goed, kennelijk wil jij het graag in het belachelijke trekken.quote:Op dinsdag 4 maart 2014 19:22 schreef beerten het volgende:
[..]
Volgens Trigit013 heb ik dan juist wel iemand verkracht inderdaad. 3 onschuldige kusjes. Maar ja, zij kan het als verkrachting voelen. Dus is het verkrachting aldus Trigit uit Tilburg
maar goed, er zíjn idd vrouwen/meisjes die dat dan wel roepen.quote:Op dinsdag 4 maart 2014 19:23 schreef erodome het volgende:
[..]
Als je op dat moment wilde is het geen verkrachting. Het kan een domme fout zijn van jezelf, maar het is geen verkrachting.
Geloof me, wettelijk is het verboden om sexuele handelingen te verrichten bij iemand die wilsonbekwaam is. Als jij ziet dat ze onder invloed is is ze wilsonbekwaam en mag jij geen sexuele handelingen bij die persoon verrichten.quote:Op dinsdag 4 maart 2014 19:23 schreef erodome het volgende:
[..]
Als je op dat moment wilde is het geen verkrachting. Het kan een domme fout zijn van jezelf, maar het is geen verkrachting.
En als je allebei dronken bent?quote:Op dinsdag 4 maart 2014 19:15 schreef erodome het volgende:
[..]
Alleen als ze "out" is, geen ja kan zeggen of doen vind ik het verkrachting. Kan iemand dat wel en zegt geen nee, of doet ja(non verbaal dus) dan kan ik er geen verkrachting in ontdekken.
Geloof me, echt geen enkele man zal ooit veroordeeld zijn(of worden) omdat hij een willig dronken meisje neukte die de volgende dag spijt had(iig hier in nederland).quote:Op dinsdag 4 maart 2014 19:25 schreef trigt013 het volgende:
[..]
Geloof me, wettelijk is het verboden om sexuele handelingen te verrichten bij iemand die wilsonbekwaam is. Als jij ziet dat ze onder invloed is is ze wilsonbekwaam en mag jij geen sexuele handelingen bij die persoon verrichten.
Meerdere stukken input schoonheid. Of valt dit weer onder sexuele intimidatie?quote:Op dinsdag 4 maart 2014 19:23 schreef trigt013 het volgende:
[..]
Nee, als de penetratie als ongewenst word ervaren is het verkrachting. Wel het hele stuk lezen en niet op 1 quote.
Als je beide out bent komt er geen seks he...quote:
gelukkig zul je er niet zo snel voor veroordeeld wordenquote:Op dinsdag 4 maart 2014 19:25 schreef trigt013 het volgende:
[..]
Geloof me, wettelijk is het verboden om sexuele handelingen te verrichten bij iemand die wilsonbekwaam is. Als jij ziet dat ze onder invloed is is ze wilsonbekwaam en mag jij geen sexuele handelingen bij die persoon verrichten.
Dan ben jij wettelijk ook wilsonbekwaam en zal dat absoluut worden meegenomen in de strafmaat.quote:
quote:Op dinsdag 4 maart 2014 19:27 schreef erodome het volgende:
[..]
Als je beide out bent komt er geen seks he...
Maar dat iemand niet ervoor veroordeeld word betekend niet dat je haar niet verkracht hebt.quote:Op dinsdag 4 maart 2014 19:27 schreef erodome het volgende:
[..]
Geloof me, echt geen enkele man zal ooit veroordeeld zijn(of worden) omdat hij een willig dronken meisje neukte die de volgende dag spijt had(iig hier in nederland).
Zelfs in het meer dan grijze gebied van iemand die een lauwe poging heeft gedaan om nee te zeggen of te doen gebeurd dat bijkans nooit.
Het is serieus allemaal zo vaag als maar kan.quote:Op dinsdag 4 maart 2014 19:27 schreef trigt013 het volgende:
[..]
Dan ben jij wettelijk ook wilsonbekwaam en zal dat absoluut worden meegenomen in de strafmaat.
Meeste verkrachtingen vinden plaats in de prive situatie zoals thuis en werk ed.quote:Op dinsdag 4 maart 2014 19:27 schreef beerten het volgende:
[..]
Meerdere stukken input schoonheid. Of valt dit weer onder sexuele intimidatie?
Als hij redelijkerwijs signalen krijgt dat zij niet wil, dan reken ook ik het onder verkrachting. Als zij geen enkel signaal geeft dat zij niet wil, tja, dan kan ik hem niets kwalijk nemen. Als hij zo onbeschrijflijk dom is dat hij werkelijk niet doorheeft wat een ander bedoelt met "nee", dan hoort die persoon sowieso niet thuis in het openbaar.
Lezen, "willig" = "zij wil"quote:Op dinsdag 4 maart 2014 19:28 schreef trigt013 het volgende:
[..]
Maar dat iemand niet ervoor veroordeeld word betekend niet dat je haar niet verkracht hebt.
Maar ook niet dat je het wel gedaan hebt.quote:Op dinsdag 4 maart 2014 19:28 schreef trigt013 het volgende:
[..]
Maar dat iemand niet ervoor veroordeeld word betekend niet dat je haar niet verkracht hebt.
Welke strafmaat? Want dat komt nooit tot een veroordeling, de kans is zelfs bar klein dat het tot aangifte komt aangezien als iemand dit meld er erg duidelijk verteld zal worden dat aangifte geen enkele zin heeft.quote:Op dinsdag 4 maart 2014 19:27 schreef trigt013 het volgende:
[..]
Dan ben jij wettelijk ook wilsonbekwaam en zal dat absoluut worden meegenomen in de strafmaat.
Als 1 van beide partijen out is, nee zegt(of doet) dan is het verkrachting. Zijn beide partijen willig, zeggen ze ja, doen ze ja, dan is het geen verkrachting. Vrij simpel toch?quote:Op dinsdag 4 maart 2014 19:28 schreef theunderdog het volgende:
[..]![]()
Dus alleen als een van de beide partijen echt "out" is is het verkrachting?
Omdat je reactie vermogen niet meer voldoende is.quote:Op dinsdag 4 maart 2014 19:22 schreef trigt013 het volgende:
[..]
Waarom denk je dat openbare dronkenschap verboden is, net zoals onder invloed autorijden? Omdat je zo goed keuzes kan maken onder invloed?
Wat denk je van de neef, de oom, papa, broer, dominee, leraar allemaal onder sociale druk en chantage. Die gebeuren veel meer dan de andere.quote:Op dinsdag 4 maart 2014 19:30 schreef JaniesBrownie het volgende:
Het gaat ook altijd over drank indit soort topics
Iemand n ander idee over hoe iemand te verkrachten is náást: onder bedreiging met n mes, door n wildvreemde, of straalbezopen?
ik doelde niet op jouquote:Op dinsdag 4 maart 2014 19:31 schreef trigt013 het volgende:
[..]
Wat denk je van de neef, de oom, papa, broer, dominee, leraar allemaal onder sociale druk en chantage. Die gebeuren veel meer dan de andere.
Integendeel, maar met respect kom je verder dan met lichte dwang.quote:Op dinsdag 4 maart 2014 19:30 schreef Sisko het volgende:
[..]
Omdat je reactie vermogen niet meer voldoende is.
Kom op zeg, zelfs de vrouwen hier zijn het niet eens met je puriteinse opvattingen over wat verkrachting is en wat niet. Jij zal wel een erg spaarzaam sexleven hebben zo
Hoe verkracht je iemand die willig is dan?quote:Op dinsdag 4 maart 2014 19:28 schreef trigt013 het volgende:
[..]
Nee, in hoeverre is mijn "ja" van betekenis als ik dronken ben?quote:Op dinsdag 4 maart 2014 19:30 schreef erodome het volgende:
[..]
Als 1 van beide partijen out is, nee zegt(of doet) dan is het verkrachting. Zijn beide partijen willig, zeggen ze ja, doen ze ja, dan is het geen verkrachting. Vrij simpel toch?
En het slachtoffer zijn van een beroving is dingen weggeven.quote:Op dinsdag 4 maart 2014 19:02 schreef trigt013 het volgende:
[..]
nee. Dan zou niemand ooit meer dronken seks hebben, want stel je voorquote:Op dinsdag 4 maart 2014 19:32 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Nee, in hoeverre is mijn "ja" van betekenis als ik dronken ben?
Moet ik of iemand anders niet probleemoplossend kunnen denken en de consequenties van bepaalde daden kunnen inzien?
Ik bedoel dat veel slachtoffer geen aangifte doen of niet genoeg bewijs kunnen verzamelen om de dader te veroordelen. Maar ze zullen zich nog steeds verkrachtingsslachtoffer voelen.quote:Op dinsdag 4 maart 2014 19:32 schreef erodome het volgende:
[..]
Hoe verkracht je iemand die willig is dan?
Achteraf spijt maakt niet dat het verkrachting is, verkrachting is tegen de zin in gemeenschap hebben. Aangezien ze op dat moment wel zin had en dat liet merken/heeft gezegd kan het geen verkrachting zijn.
quote:Op dinsdag 4 maart 2014 19:35 schreef JaniesBrownie het volgende:
[..]
nee. Dan zou niemand ooit meer dronken seks hebben, want stel je voor
Saai hoor. En bovendien gaat het meestal wél goed, vergelijk het met autorijden.
Is je waardigheid weggeven genoeg?quote:Op dinsdag 4 maart 2014 19:34 schreef Karboenkeltje het volgende:
[..]
En het slachtoffer zijn van een beroving is dingen weggeven.
Dronken autorijden gaat meestal wel goed? Je meent dit niet!quote:Op dinsdag 4 maart 2014 19:35 schreef JaniesBrownie het volgende:
[..]
nee. Dan zou niemand ooit meer dronken seks hebben, want stel je voor
Saai hoor. En bovendien gaat het meestal wél goed, vergelijk het met autorijden.
Ja, dronken autorijden gaat meestal goed. Dat alcohol de kans op een fout ernstig vrgroot betekent niet dat de kans op een ongelukt groter dan vijftig procent wordt.quote:Op dinsdag 4 maart 2014 19:36 schreef trigt013 het volgende:
[..]
Dronken autorijden gaat meestal wel goed? Je meent dit niet!
ik heb het over autorijden, zonder drank, dat dronken ging over de seks.quote:Op dinsdag 4 maart 2014 19:36 schreef trigt013 het volgende:
[..]
Dronken autorijden gaat meestal wel goed? Je meent dit niet!
Oh dat klopt absoluut, maar dat zou wat mij betreft niet moeten gaan om de achteraf spijt hebben gevallen. Er zijn er meer dan genoeg die op z'n minst in het grijze gebied zaten of echt ronduit verkracht zijn waarbij dit het geval is.quote:Op dinsdag 4 maart 2014 19:35 schreef trigt013 het volgende:
[..]
Ik bedoel dat veel slachtoffer geen aangifte doen of niet genoeg bewijs kunnen verzamelen om de dader te veroordelen. Maar ze zullen zich nog steeds verkrachtingsslachtoffer voelen.
O manquote:Op dinsdag 4 maart 2014 21:07 schreef MouzurX het volgende:
Ze moeten een nieuwe naam bedenken voor de gevallen in het grijze gebied.
Zo van:
Van je fiets getrokken en de bosjes in getrokken -> verkracht.
In een dronken bui/ in een huwelijk eigenlijk geen seks willen -> ongewenste seks.
Of iets in die richting. Het komt nu gewoon een beetje neer op "iemand een klap geven" -> doodslag!
Daarentegen is 1 op de 20 toch wel realistisch? Dat is 1 iemand uit 1,5 basisschoolklas. Vooral in steden en in andere landen zie ik dat wel gebeuren hoor.
quote:Op dinsdag 4 maart 2014 19:02 schreef trigt013 het volgende:
[..]
Ik snap dat je dit natuurlijk niet zo bedoelt .. maar het klonk heel erg als 'eh, iemand nog originele tips?'quote:Op dinsdag 4 maart 2014 19:30 schreef JaniesBrownie het volgende:
Het gaat ook altijd over drank indit soort topics
Iemand n ander idee over hoe iemand te verkrachten is náást: onder bedreiging met n mes, door n wildvreemde, of straalbezopen?
quote:Op dinsdag 4 maart 2014 19:30 schreef lovely_sunset het volgende:
het valt me op dat veel mannen verkrachting gewoon aan het verdedigen zijn. Het opnemen voor de man die het gedaan heeft.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt."Pools are perfect for holding water"
Dus als ik als man dronken seks heb met een vrouw dan ben ik verkrachtquote:Op dinsdag 4 maart 2014 18:47 schreef trigt013 het volgende:
[..]
Is wel verkrachting want er is geen wederzijds consensus.
Ja precies. Die frustraties moet ik, als man zijnde, natuurlijk zo eventjes botvieren op een wildvreemde.quote:
ik bedoelde daarmee aan te geven dat mensen vaak alleen daaraan denken bij verkrachting en in t geval van dronken, is het niet eens verkrachting te noemen... Lekker gemakkelijk als je zo denkt. Dan komt het idd ineens véél minder vaan voor.quote:Op dinsdag 4 maart 2014 21:32 schreef probeer het volgende:
[..]
Ik snap dat je dit natuurlijk niet zo bedoelt .. maar het klonk heel erg als 'eh, iemand nog originele tips?'
Er lijken mij twee soorten van verkrachting (los van de definitie over) .. het soort waarbij gepoogd wordt de identiteit van de dader verborgen te houden (ook al is het wellicht een bekende van het slachtoffer). Dan kom je denk ik snel bij de momentopnamen uit .. bedreiging, geweld, vreemden, alcohol etc. Het soort wat jij noemt iig.
En dan lijkt me (zonder enige specifieke kennis over het onderwerp) er nog het soort te bestaan waarbij voornamelijk gebruik gemaakt wordt van manipulatie, chantage, etc etc. Waar het geestelijke spelletje een prominente rol inneemt (itt dus verkrachting door voornamelijk lichamelijke overmacht / geweldig) en de kans ook veel groter is dat het slachtoffer al weet wie de dader is.
Allebei verschrikkelijk, maar zeker die 2e moet ik niet aan denken.
Ik snap je. Het is te makkelijk (en moreel gezien verwerpelijk) om dat hele grijze gebied omtrent de wederzijdse consensus af te doen als 'geen verkrachting'.quote:Op dinsdag 4 maart 2014 21:46 schreef JaniesBrownie het volgende:
[..]
ik bedoelde daarmee aan te geven dat mensen vaak alleen daaraan denken bij verkrachting en in t geval van dronken, is het niet eens verkrachting te noemen... Lekker gemakkelijk als je zo denkt. Dan komt het idd ineens véél minder vaan voor.
Maar behalve vrouwen wonen er ook nog mannenquote:Op dinsdag 4 maart 2014 19:13 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Ben wel benieuwd wat hun definitie van Europa dan is, want Frankrijk, Duitsland en Italië hebben al 200 miljoen inwoners.
Daarom krijg je ook zoveel problemen, mannen denken heel vaak dat vrouwen ook altijd sex willen als ze maar een beetje extra gepushed worden. En voordat je het weet gaat het als mis. Of vinden dat als je getrouwd bent je recht hebt op elke avond sex, ook als je vrouw geen zin heeft.quote:Op dinsdag 4 maart 2014 21:46 schreef JaniesBrownie het volgende:
[..]
ik bedoelde daarmee aan te geven dat mensen vaak alleen daaraan denken bij verkrachting en in t geval van dronken, is het niet eens verkrachting te noemen... Lekker gemakkelijk als je zo denkt. Dan komt het idd ineens véél minder vaan voor.
Een man die van een vrouw klappen krijgt bedoel je?quote:Op dinsdag 4 maart 2014 21:26 schreef Vader_Aardbei het volgende:
Natuurlijk is er geen onderzoek gedaan naar geweld tegen mannen...
Praat voor jezelf knul, ik ben inmiddels een beetje klaar met je rigide generalisaties.quote:Op dinsdag 4 maart 2014 21:51 schreef trigt013 het volgende:
[..]
Daarom krijg je ook zoveel problemen, mannen denken heel vaak dat vrouwen ook altijd sex willen als ze maar een beetje extra gepushed worden. En voordat je het weet gaat het als mis. Of vinden dat als je getrouwd bent je recht hebt op elke avond sex, ook als je vrouw geen zin heeft.
Waarom gaat het precies mis, gebrek aan respect voor vrouwen en haantjesgedrag van de mannen.
Damn, ik heb er nooit bij stilgestaan maar ik ben dus ook verkrachtingsslachtoffer... ze was dik en lelijker dan ik dacht.quote:Op dinsdag 4 maart 2014 19:17 schreef trigt013 het volgende:
[..]
Of als je weet dat die persoon nuchter nooit sex met jou zou willen hebben.
Als je denkt dat zij expres misbruik heeft gemaakt van jou dronkenschap is dat wel zo. Maar ik denk dat jij hem er ook wel ingestoken had als je nuchter was voor de eenmalige sex.quote:Op dinsdag 4 maart 2014 21:53 schreef Westerling het volgende:
[..]
Damn, ik heb er nooit bij stilgestaan maar ik ben dus ook verkrachtingsslachtoffer... ze was dik en lelijker dan ik dacht.
Gewoon net zo hard aangifte doen.quote:Op dinsdag 4 maart 2014 19:27 schreef trigt013 het volgende:
[..]
Nee, dat zou ik niet hebben gedaan. Anders zei ik het niet.quote:Op dinsdag 4 maart 2014 21:56 schreef trigt013 het volgende:
[..]
Als je denkt dat zij expres misbruik heeft gemaakt van jou dronkenschap is dat wel zo. Maar ik denk dat jij hem er ook wel ingestoken had als je nuchter was voor de eenmalige sex.
Huiselijk geweld schijnt omgekeerd (dus gericht tegen de man) bijna even vaak voor te komen .. bron helaas niet 123 paraat.quote:Op dinsdag 4 maart 2014 21:52 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Een man die van een vrouw klappen krijgt bedoel je?
Nogal logisch hé, je laat je toch niet door een vrouw mishandelen als man...quote:Op dinsdag 4 maart 2014 22:00 schreef probeer het volgende:
[..]
Huiselijk geweld schijnt omgekeerd (dus gericht tegen de man) bijna even vaak voor te komen .. bron helaas niet 123 paraat.
Maar he, doe dáár maar eens aangifte van zonder compleet belachelijk gemaakt te worden.
Best wel offtopic .. maar zo kende ik een gezin (woonden vroeger in dezelfde straat) waarbij er vaak scheldpartijen en gebroken servies te horen was. Ze hadden jonge kinderen, omwonenden schakelden politie in, zij roept huiselijk geweld. Hij gearresteerd, scheiding, voogdij kwijt. Het kwam uit in de buurt dat hij zijn vrouw zou slaan, baan kwijt (klein dorp, iedereen kent iedereen), verhuisd want onmogelijk leven in die omgeving. En toen kwam bij haar nieuwe relatie uit dat zij degene was die hem helemaal lens sloeg. 'Oeps, sorry he' tegen de 1e man, en men ging verder met de orde van de dag. Hij vecht nu volgens mij nog steeds om zijn kinderen.
Waarom scheer jij alle mannen (maar op een of andere manier schaar je jezelf daar dan weer, heel handig, niet onder) zo over één kam?quote:Op dinsdag 4 maart 2014 22:01 schreef trigt013 het volgende:
Waarom zijn mannen drukken om de slachtoffers als leugenaars uit te maken dan zich druk te maken om het leed van de slachtoffers en eventueel dit te stoppen?
Okay iets meer nuance....de mannen in dit topic.quote:Op dinsdag 4 maart 2014 22:03 schreef probeer het volgende:
[..]
Waarom scheer jij alle mannen (maar op een of andere manier schaar je jezelf daar dan weer, heel handig, niet onder) zo over één kam?
Verkrachting is verschrikkelijk, dat hoeft imo niet benoemd te worden.
We zijn het gewoon totaal niet eens met jouw opvatting over verkrachting en daarin niet de enige. Dat betekent helemaal niet dat we het bagatelliseren.
Ik vind het diep triest. En jou door deze post nu ook.quote:Op dinsdag 4 maart 2014 22:01 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Nogal logisch hé, je laat je toch niet door een vrouw mishandelen als man...![]()
Dat is ook gewoon lachwekkend.
Behalve jij natuurlijk. Verder iedereen met een piemel.quote:Op dinsdag 4 maart 2014 22:03 schreef trigt013 het volgende:
[..]
Okay iets meer nuance....de mannen in dit topic.
Want?quote:Op dinsdag 4 maart 2014 22:04 schreef probeer het volgende:
[..]
Ik vind het diep triest. En jou door deze post nu ook.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |