Dat lijkt me dan weer geen best idee. Nog nooit op jezelf hebben gewoond en dan direct samen gaan wonen, recipe for disasterquote:Op dinsdag 4 maart 2014 10:43 schreef DeGemiddeldeConsument het volgende:
Na mijn studie - dan ben ik 23 - wil ik graag direct gaan samenwonen met mijn vriendin
Dit.quote:Op dinsdag 4 maart 2014 10:44 schreef CherryOnTop het volgende:
[..]
Dat lijkt me dan weer geen best idee. Nog nooit op jezelf hebben gewoond en dan direct samen gaan wonen, recipe for disaster
quote:Op dinsdag 4 maart 2014 10:44 schreef CherryOnTop het volgende:
18 - 20, dan is het wel tijd om op eigen benen te leren staan vind ik.
Dat klinkt wel erg passief 'wanneer de situatie het toelaat'. Of je het leuk vindt of niet, op een gegeven moet je gewoon op eigen benen leren staan en als je werkt of studeert laat de situatie dat over het algemeen wel toe.quote:Op dinsdag 4 maart 2014 10:46 schreef Cockwhale het volgende:
Wanneer de situatie dat toelaat. Wil je daar per se een cijfer op plaatsen?
Alleen vanuit mijn kant of vanuit beide kanten?quote:Op dinsdag 4 maart 2014 10:44 schreef CherryOnTop het volgende:
Dat lijkt me dan weer geen best idee. Nog nooit op jezelf hebben gewoond en dan direct samen gaan wonen, recipe for disaster
Ja, dat wordt nog wat.quote:Op dinsdag 4 maart 2014 10:44 schreef CherryOnTop het volgende:
[..]
Dit kan ik beamen, helaas.quote:Op dinsdag 4 maart 2014 10:44 schreef CherryOnTop het volgende:
[..]
Bij mij niet hoor.quote:Op dinsdag 4 maart 2014 10:44 schreef CherryOnTop het volgende:
[..]
Nou, mijn ouders en grootouders woonde ook niet op zichzelf voordat ze samengingen inderdaad.quote:Op dinsdag 4 maart 2014 11:03 schreef Wootism het volgende:
Bij mij niet hoor.
Gewoon een relatie hebben met een goede verstandhouding en dat samenwonen gaat vanzelf.
Hoezo, vroeger deed Men niet andersquote:Op dinsdag 4 maart 2014 10:44 schreef CherryOnTop het volgende:
[..]
Mijn ouders en grootouders gingen direct samen, zonder op zichzelf te hebben gewoondquote:Op dinsdag 4 maart 2014 10:44 schreef CherryOnTop het volgende:
Lijkt mij juist makkelijker ook, gelijk taakverdeling en je mist niks aan het alleen wonen.quote:Op dinsdag 4 maart 2014 11:05 schreef DeGemiddeldeConsument het volgende:
[..]
Mijn ouders en grootouders gingen direct samen, zonder op zichzelf te hebben gewoond
en waarom vinden anderen van wel? omdat de rest het ook roept.... stelletje schapenquote:Op dinsdag 4 maart 2014 10:46 schreef IkStampOpTacos het volgende:
Wat boeit het wat anderen een acceptabele leeftijd vinden. Gewoon uit huis gaan wanneer jij je daar goed bij voelt. Zal me echt aan mijn reet roesten wat mensen van mij vinden nu ik 22 ben en thuis woon. Gezeik over wat je wel en niet zou moeten omdat je een bepaalde leeftijd hebt, heb ik niks mee op.
Of tot je ouders je weg willen hebben.quote:Op dinsdag 4 maart 2014 11:06 schreef rival het volgende:
Tot wanneer jij weg wilt.
Fuck die cijfertjes die andere mensen hier geven
Omdat?quote:Op dinsdag 4 maart 2014 11:07 schreef Sinceria het volgende:
En zou je inderdaad aanraden eerste op jezelf te gaan wonen en dan pas samen.
Ook je ouders kunnen gewoon weer tijd voor zich willen hebben en je het huis uit willen hebben zonder dat je 'vervelend' bent.quote:Op dinsdag 4 maart 2014 11:09 schreef DeGemiddeldeConsument het volgende:
[..]
Als je goede ouders hebt en je gedraagt je een beetje, zou het geen probleem moeten zijn
Ik kende iemand die woont met 48 nog thuis.quote:
Lijkt me toch rot, gevoel hebben dat ze je weg willen hebben.quote:Op dinsdag 4 maart 2014 11:10 schreef motorbloempje het volgende:
Ook je ouders kunnen gewoon weer tijd voor zich willen hebben en je het huis uit willen hebben zonder dat je 'vervelend' bent.
Nee hoor, gewoon redelijk van ze. Beter dan van die ouders die je maar lekker thuis houden en blijven pamperen, m.i.quote:Op dinsdag 4 maart 2014 11:11 schreef DeGemiddeldeConsument het volgende:
[..]
Lijkt me toch rot, gevoel hebben dat ze je weg willen hebben.
Ouders willen ook wel eens hun huis voor zichzelf hebben. Mijn broertje is op zijn 25e uit huis gegaan en toen zijn ze eindelijk aan de verbouwing begonnen die ze al zo lang wilden.quote:Op dinsdag 4 maart 2014 11:09 schreef DeGemiddeldeConsument het volgende:
[..]
Als je goede ouders hebt en je gedraagt je een beetje, zou het geen probleem moeten zijn
Je alles in je leven een keer gedaan moet hebben.quote:
Ben ik helemaal met je eens.quote:Op dinsdag 4 maart 2014 11:12 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Nee hoor, gewoon redelijk van ze. Beter dan van die ouders die je maar lekker thuis houden en blijven pamperen, m.i.
Snap wat je bedoelt, alleen er zijn toch zoveel stelletjes geweest die direct zijn gaan samenwonen zonder problemenquote:Op dinsdag 4 maart 2014 11:15 schreef Sinceria het volgende:
Je alles in je leven een keer gedaan moet hebben.
Nee maar even serieus, een tijd lang (bijvoorbeeld antikraak) op jezelf wonen is een goede voorbereiding voor later samen wonen. Het gaat vaak mis als je meteen samen gaat wonen, je bent erg van elkaar afhankelijk... Beter leer je eerst echt helemaal op eigen benen te staan, dan kun je als het samenwonen later niet goed gaat veel beter omgaan met de situatie.
Tja, als jullie het echt willen moet je het gewoon doen. Ik hou je niet tegen, geef je alleen wat advies.quote:Op dinsdag 4 maart 2014 11:16 schreef DeGemiddeldeConsument het volgende:
[..]
Snap wat je bedoelt, alleen er zijn toch zoveel stelletjes geweest die direct zijn gaan samenwonen zonder problemen
goed punt!quote:Op dinsdag 4 maart 2014 11:07 schreef Sinceria het volgende:
[..]
Of tot je ouders je weg willen hebben.
Als zij wel op zichzelf was gegaan nu, had ik overwogen om dit ook te doen om zo beiden te weten hoe het is, voordat we samen zouden gaan. Maar ze blijft net als mij thuis tot die tijd.quote:Op dinsdag 4 maart 2014 11:17 schreef Sinceria het volgende:
Tja, als jullie het echt willen moet je het gewoon doen. Ik hou je niet tegen, geef je alleen wat advies.
Moet die persoon zodra hij/zij alleen woont wel dat doen en niet bij mamma en pappa gaan eten en daar de was brengen anders werkt het nog niet.quote:Op dinsdag 4 maart 2014 10:44 schreef CherryOnTop het volgende:
[..]
Dankquote:
Het kan ook heus wel goed gaan, maar je zult tegen dingen aanlopen, dat kan gewoon niet anders.quote:Op dinsdag 4 maart 2014 11:16 schreef DeGemiddeldeConsument het volgende:
[..]
Snap wat je bedoelt, alleen er zijn toch zoveel stelletjes geweest die direct zijn gaan samenwonen zonder problemenEn die nu nog samen zijn uiteraard.
Nouja ik weet wel zeker dat we tegen bepaalde zaken aanlopen, zoals taakverdeling, financiën enzovoort. Denk toch dat we hieruit kunnen komen zonder elkaar op te vreten. Als je een goede relatie hebt kun je hier overal wel uit.quote:Op dinsdag 4 maart 2014 11:26 schreef Lienekien het volgende:
Het kan ook heus wel goed gaan, maar je zult tegen dingen aanlopen, dat kan gewoon niet anders.
En voor wat betreft je ouders en grootouders: misschien hadden die (ik denk vooral je grootouders) toch direct een traditionelere rolverdeling.
Het hangt er bij jullie twee ook maar net van af met wat voor verwachtingen je gaat samenwonen. Het kan best blijken dat je nu bij dingen niet stilstaat omdat ze je heel vanzelfsprekend lijken, wat dan straks in de praktijk toch heel anders blijkt te zitten.
Zei hij hoopvol.quote:Op dinsdag 4 maart 2014 11:29 schreef DeGemiddeldeConsument het volgende:
[..]
Nouja ik weet wel zeker dat we tegen bepaalde zaken aanlopen, zoals taakverdeling, financiën enzovoort. Denk toch dat we hieruit kunnen komen zonder elkaar op te vreten. Als je een goede relatie hebt kun je hier overal wel uit.
23?? Op je 18e ga je op kamers zou ik zeggen.. Heb ik zelf ook gedaan, en het leeuwendeel van mijn omgeving ook.quote:Op dinsdag 4 maart 2014 10:43 schreef DeGemiddeldeConsument het volgende:
Ik vroeg me af, tot welke leeftijd vinden jullie thuiswonen acceptabel?
In mijn omgeving ken ik personen die op hun 18e uit huis gingen, maar ook een aantal pas op hun 30e.
Ik zelf vind tussen de 20 en 25 het ideaalst. Na mijn studie - dan ben ik 23 - wil ik graag direct gaan samenwonen met mijn vriendin (mits de financiële toestand dit toelaat en er een locatie is om te gaan wonen).
Neuh, ik ben zelf op mijn 20e gegaan en dat was prima.quote:Op dinsdag 4 maart 2014 11:35 schreef Skv het volgende:
[..]
23?? Op je 18e ga je op kamers zou ik zeggen..
Die wacht gewoon tot zijn ouders de pijp uit gaan en hij het huis erftquote:Op dinsdag 4 maart 2014 11:10 schreef Sinceria het volgende:
[..]
Ik kende iemand die woont met 48 nog thuis.
Heeft niet zo veel met je leeftijd te maken, maar je hele studieperiode thuis wonen is toch niet ideaal. Volgens mij loop je dan echt wel veel mis. Direct samenwonen met je vriend/vriendin lijkt me ook niet alles.quote:Op dinsdag 4 maart 2014 11:35 schreef Skv het volgende:
[..]
23?? Op je 18e ga je op kamers zou ik zeggen.. Heb ik zelf ook gedaan, en het leeuwendeel van mijn omgeving ook.
Zo zal het ook uiteindelijk wel verlopen ja. Pikant detail: hij is nog maagd.quote:Op dinsdag 4 maart 2014 11:38 schreef datismijnmening het volgende:
[..]
Die wacht gewoon tot zijn ouders de pijp uit gaan en hij het huis erft
quote:Op dinsdag 4 maart 2014 11:40 schreef Sinceria het volgende:
[..]
Zo zal het ook uiteindelijk wel verlopen ja. Pikant detail: hij is nog maagd.
Heet ie Mark?quote:Op dinsdag 4 maart 2014 11:40 schreef Sinceria het volgende:
[..]
Zo zal het ook uiteindelijk wel verlopen ja. Pikant detail: hij is nog maagd.
Dit ja, ik ging op mijn 20e zelfstandig wonen en was ook direct onafhankelijk.quote:Op dinsdag 4 maart 2014 11:38 schreef BRooster het volgende:
[..]
Heeft niet zo veel met je leeftijd te maken, maar je hele studieperiode thuis wonen is toch niet ideaal. Volgens mij loop je dan echt wel veel mis. Direct samenwonen met je vriend/vriendin lijkt me ook niet alles.
Zo rond je 20e uit huis gaan lijkt me wel normaal.
je ouders hebben je op je 15e eruit geschopt?quote:Op dinsdag 4 maart 2014 11:07 schreef Sinceria het volgende:
[..]
Of tot je ouders je weg willen hebben.
Dit ja.quote:Op dinsdag 4 maart 2014 12:21 schreef Frag_adder het volgende:
Betere vuistregel is eigenlijk gewoon: Heb je een vaste fulltime baan, dan zo snel mogelijk het huis uit. Belachelijk veel sparen en thuis blijven wonen is natuurlijk fijn voor je spaarrekening maar niet voor je eigen ontwikkeling.
Nou, dat is maar net hoe je het bekijkt. Of je nou je geld wel of niet zelf verdient, je woont op jezelf en bent daar toch zelfstandig verantwoordelijk voor het reilen en zeilen. Dat is qua ervaring wel degelijk een heel verschil met bij paps en mams blijven wonen.quote:Op dinsdag 4 maart 2014 11:44 schreef Bisamrat het volgende:
Wanneer je het zelf kunt betalen. Al die mensen die zeggen van 17 tot 21 jaar, zijn meestal de mensen waarvan de ouders de huur / boodschappen / studie betaalde. Dan woon je misschien ‘op jezelf’, maar ben je echt niet op jezelf en telt wat mij betreft niet eens mee.
Zodra je financieel onafhankelijk bent en alles zelf betaalt, woon je pas echt op jezelf.
Hangt er van af, als je alsnog verantwoordelijk om moet gaan met een beperkt budget zeg ik ja het is anders, als je gewoon onbeperkt geld krijgt en geen vinger hoeft uit te steken woon je qua ervaring vooral nog thuis hoor alleen met iets minder gezeik en nog minder verantwoordelijkheden, wat misschien nog wel erger is...quote:Op dinsdag 4 maart 2014 13:41 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Nou, dat is maar net hoe je het bekijkt. Of je nou je geld wel of niet zelf verdient, je woont op jezelf en bent daar toch zelfstandig verantwoordelijk voor het reilen en zeilen. Dat is qua ervaring wel degelijk een heel verschil met bij paps en mams blijven wonen.
Nah, niet mee eens.quote:Op dinsdag 4 maart 2014 14:05 schreef Jaimy_Luca het volgende:
Dat ligt aan de ouders. Als zij het geen probleem vinden dat iemand tot zijn 30e thuis woont. Hier is geen leeftijd voor. Je kan niet te oud zijn om thuis te wonen.
Wie heeft nou die omstandigheden: onbeperkt budget en huishoudelijke hulp?quote:Op dinsdag 4 maart 2014 14:03 schreef Frag_adder het volgende:
[..]
Hangt er van af, als je alsnog verantwoordelijk om moet gaan met een beperkt budget zeg ik ja het is anders, als je gewoon onbeperkt geld krijgt en geen vinger hoeft uit te steken woon je qua ervaring vooral nog thuis hoor alleen met iets minder gezeik en nog minder verantwoordelijkheden, wat misschien nog wel erger is...
huishoudelijke hulp heb je niet nodig, als het een studentenkamer is hoeft poetsen gewoon niet.quote:Op dinsdag 4 maart 2014 14:21 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Wie heeft nou die omstandigheden: onbeperkt budget en huishoudelijke hulp?
Ik ken(de) ze niet.quote:Op dinsdag 4 maart 2014 14:52 schreef Frag_adder het volgende:
[..]
huishoudelijke hulp heb je niet nodig, als het een studentenkamer is hoeft poetsen gewoon niet.
Maar ik heb medestudenten gehad die door stufie, het al niet zelf hoeven betalen van de huur en collegegeld en zo ook nog geld van hun ouders kregen en toch wel een flink vrij te besteden hadden per maand, die hebben niet veel verantwoordelijkheid geleerd.
Gatver.quote:Op dinsdag 4 maart 2014 14:52 schreef Frag_adder het volgende:
[..]
huishoudelijke hulp heb je niet nodig, als het een studentenkamer is hoeft poetsen gewoon niet.
Zou t niet weten. Zijn er echt zat trouwens.quote:Op dinsdag 4 maart 2014 14:21 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Je zou het niet weten. Maar het zijn er zat.quote:Op dinsdag 4 maart 2014 14:59 schreef Push. het volgende:
[..]
Zou t niet weten. Zijn er echt zat trouwens.
Is sarcastisch. Bij mijn kamer zat een schoonmaakster inbegrepen in het pakket en ik word nogal financieel gesteund. Dus ik denk dat ik in je categorie val.quote:Op dinsdag 4 maart 2014 15:00 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Je zou het niet weten. Maar het zijn er zat.
Whut.
Ik heb geen categorie.quote:Op dinsdag 4 maart 2014 15:02 schreef Push. het volgende:
[..]
Is sarcastisch. Bij mijn kamer zat een schoonmaakster inbegrepen in het pakket en ik word nogal financieel gesteund. Dus ik denk dat ik in je categorie val.
quote:Op dinsdag 4 maart 2014 14:21 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Dat is automatisch een categorie slimbo.quote:
Ik kwam daar toch niet mee aankakken, knul.quote:Op dinsdag 4 maart 2014 15:03 schreef Push. het volgende:
[..]
[..]
Dat is automatisch een categorie slimbo.
quote:Op dinsdag 4 maart 2014 14:03 schreef Frag_adder het volgende:
[..]
Hangt er van af, als je alsnog verantwoordelijk om moet gaan met een beperkt budget zeg ik ja het is anders, als je gewoon onbeperkt geld krijgt en geen vinger hoeft uit te steken woon je qua ervaring vooral nog thuis hoor alleen met iets minder gezeik en nog minder verantwoordelijkheden, wat misschien nog wel erger is...
Dat doet er niet toe. Zo ongeveer alles wat je gebruikt heb je niet zelf bedacht, meisje.quote:Op dinsdag 4 maart 2014 15:04 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Ik kwam daar toch niet mee aankakken, knul.
Wie heeft dan bedacht dat jij het 'mijn categorie' zou noemen?quote:Op dinsdag 4 maart 2014 15:05 schreef Push. het volgende:
[..]
Dat doet er niet toe. Zo ongeveer alles wat je gebruikt heb je niet zelf bedacht, meisje.
Ik was direct zo gesteld op mijn eigen stek dat weer bij mijn ouders (moeten) wonen echt nachtmerriemateriaal was.quote:Op dinsdag 4 maart 2014 15:14 schreef dhrluker het volgende:
Op je eigen gaan als de tijd rijp is !
Ik was 19 / 20 hoe ik ging samenwonen 21 hoe ik weer bij mijn ouders ging wonen , 22 hoe ik in het buitenland ging werken / wonen en nu volgende maand als ik 24 ben ga ik weer terug naar Nederland en trek ik weer lekker in bij mijn ouders !
Is helemaal niks mee , ben verstAndig genoeg maar heb nu geen behoefte om op mijn eigen te gaan plus ga ik in september studeren dus zal ik dan wel weer op kamers gaan !
Om eerlijk te zijn kijk ik er weer naar uit om even thuis te wonen , heerlijk !
Oh nee , ik heb wat dat betreft ook een hele goede band met mijn ouders.quote:Op dinsdag 4 maart 2014 15:21 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Ik was direct zo gesteld op mijn eigen stek dat weer bij mijn ouders (moeten) wonen echt nachtmerriemateriaal was.
Dit. Nu, als we eens in NL zijn dan slapen we daar wel eens (want ja, handig enzo), maar hoezeer ik ook van ze houd, na 2 dagen heb ik 't al echt weer gehad...quote:Op dinsdag 4 maart 2014 15:21 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Ik was direct zo gesteld op mijn eigen stek dat weer bij mijn ouders (moeten) wonen echt nachtmerriemateriaal was.
Hier hetzelfde. Dacht vorig jaar dat het wel handig was om even 2 maanden bij m'n ouders te wonen omdat ik 2 maanden moest overbruggen in verband met een verhuizing, maar dat was een kleine rampquote:Op dinsdag 4 maart 2014 15:21 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Herkenbaar!quote:Op dinsdag 4 maart 2014 16:00 schreef CherryOnTop het volgende:
[..]
Hier hetzelfde. Dacht vorig jaar dat het wel handig was om even 2 maanden bij m'n ouders te wonen omdat ik 2 maanden moest overbruggen in verband met een verhuizing, maar dat was een kleine ramp
Zo denk ik er nu over.quote:Op dinsdag 4 maart 2014 10:46 schreef Cockwhale het volgende:
Wanneer de situatie dat toelaat. Wil je daar per se een cijfer op plaatsen?
Ben bijna 21 nu. Niks voor mij dat studentenleven, kom uit een heel ander milieu.quote:Op dinsdag 4 maart 2014 11:35 schreef Skv het volgende:
23?? Op je 18e ga je op kamers zou ik zeggen.. Heb ik zelf ook gedaan, en het leeuwendeel van mijn omgeving ook.
Oh, nouja, dat kan natuurlijk ook. Mijn broertje heeft er ook niks mee maar is op zijn 20e zelfstandig gaan wonen in een appartementje. Ik vind de range 23-25 die mensen hier noemen wel bijzonder laat om op jezelf te gaan wonen.quote:Op donderdag 6 maart 2014 10:24 schreef DeGemiddeldeConsument het volgende:
[..]
Ben bijna 21 nu. Niks voor mij dat studentenleven, kom uit een heel ander milieu.
Hoe bedoel je, ander milieu? Lijkt me logisch, aangezien het studentenleven een fase is, lijkt me sterk dat je daarin bent opgegroeid.quote:Op donderdag 6 maart 2014 10:24 schreef DeGemiddeldeConsument het volgende:
[..]
Ben bijna 21 nu. Niks voor mij dat studentenleven, kom uit een heel ander milieu.
Ten eerste heb ik geen ouders/familie die wanneer ik in geldproblemen zit, mijn kamer kunnen betalen of een andere financiële bijdrage kunnen leveren. Kamers zijn duur, en ik ben al blij dat ik mijn boeken en collegegeld (collegegeldkrediet, geleend dus) kan betalen.quote:Op donderdag 6 maart 2014 10:27 schreef HostiMeister het volgende:
Hoe bedoel je, ander milieu? Lijkt me logisch, aangezien het studentenleven een fase is, lijkt me sterk dat je daarin bent opgegroeid.
Ik zou ook best al uit huis willen, maar dan samenwonend met mijn vriendin.quote:Op donderdag 6 maart 2014 10:27 schreef Skv het volgende:
Oh, nouja, dat kan natuurlijk ook. Mijn broertje heeft er ook niks mee maar is op zijn 20e zelfstandig gaan wonen in een appartementje. Ik vind de range 23-25 die mensen hier noemen wel bijzonder laat om op jezelf te gaan wonen.
Ik zou zelf eerst op kamers gaan, studeren en wat van de wereld zien. Dan, na je studie, samenwonen en een baan zoeken. Was 18 toen ik op kamers ging en 26 toen ik ging samenwonen.quote:Op donderdag 6 maart 2014 10:33 schreef DeGemiddeldeConsument het volgende:
[..]
Ik zou ook best al uit huis willen, maar dan samenwonend met mijn vriendin.
De vraag is alleen of dat mogelijk is in deze tijd - en zo ja - wanneer en hoe.
Tja. Dan kan ik me er wel iets bij voorstellen. Mijn ouders hebben ook nooit gestudeerd, denk zelfs dat ik de eerste in de familie was. Maar al mijn vrienden gingen na de middelbare studeren, ik dus ook.quote:Op donderdag 6 maart 2014 10:32 schreef DeGemiddeldeConsument het volgende:
[..]
Ten eerste heb ik geen ouders/familie die wanneer ik in geldproblemen zit, mijn kamer kunnen betalen of een andere financiële bijdrage kunnen leveren. Kamers zijn duur, en ik ben al blij dat ik mijn boeken en collegegeld (collegegeldkrediet, geleend dus) kan betalen.
Verder krijgen veel studenten het 'studentenleven' meer met zich mee omdat familie/vrienden dit ook hebben meegemaakt. Mijn ouders/grootouders gingen allemaal werken op hun 18e en ik heb maar een vriend die echt studeert, de rest werkt namelijk. Ook mijn eigen vriendin studeert niet. Het wordt allemaal aantrekkelijker en leuker als je omgeving ook zo is.
Zo heb ik het ook gedaan, toen ik een vast contract had met een best aardig salaris had ik een paar maanden later een eigen huis. Altijd een spoorknor geweestquote:Op dinsdag 4 maart 2014 12:21 schreef Frag_adder het volgende:
Betere vuistregel is eigenlijk gewoon: Heb je een vaste fulltime baan, dan zo snel mogelijk het huis uit. Belachelijk veel sparen en thuis blijven wonen is natuurlijk fijn voor je spaarrekening maar niet voor je eigen ontwikkeling.
da's bullshit. en dan spreek ik uit eigen ervaring. ben op mijn 19de uit huis gegaan, vanuit een gehucht in brabant naar den haag en van daaruit naar delft (alwaar ik studeerde). geen van mijn familieleden had toen gestudeerd, ik was de eerste.quote:Op donderdag 6 maart 2014 10:32 schreef DeGemiddeldeConsument het volgende:
[..]
Ten eerste heb ik geen ouders/familie die wanneer ik in geldproblemen zit, mijn kamer kunnen betalen of een andere financiële bijdrage kunnen leveren. Kamers zijn duur, en ik ben al blij dat ik mijn boeken en collegegeld (collegegeldkrediet, geleend dus) kan betalen.
Verder krijgen veel studenten het 'studentenleven' meer met zich mee omdat familie/vrienden dit ook hebben meegemaakt. Mijn ouders/grootouders gingen allemaal werken op hun 18e en ik heb maar een vriend die echt studeert, de rest werkt namelijk. Ook mijn eigen vriendin studeert niet. Het wordt allemaal aantrekkelijker en leuker als je omgeving ook zo is.
Wie zegt dat ik op mijn 35e zo denk?quote:Op donderdag 6 maart 2014 11:08 schreef simmu het volgende:
en hiermee heb je direct het idee te pakken over waarom ik toch een voorstander ben van vroeg op jezelf; leer eens zelf je vleugels uit te slaan! hoe weet je nou dat het studentenleven niks is voor je? omdat de rest van je familie en kennissen het niet doen is het niks voor jou? straks ben je 35, heb je een huis en 2 koters en ga je jezelf afvragen of dat het nou is. later is allang begonnen man!
Hoe weet je dat nou, je hebt nog niet eens op jezelf gewoond.quote:Op donderdag 6 maart 2014 13:30 schreef DeGemiddeldeConsument het volgende:
[..]
Alleen wonen wil ik gewoon absoluut niet. Heeft misschien te maken met mijn psychische toestand. Ik kan gewoon niet alleen zijn, althans niet zonder geliefde/familie.
Mijn vriendin vindt precies hetzelfde, ze kan ook niet alleen zijn. Dus ze zal de eigenschap niet raar vinden bij mij.quote:Op donderdag 6 maart 2014 13:34 schreef CherryOnTop het volgende:
Hoe weet je dat nou, je hebt nog niet eens op jezelf gewoond.En wat was je van plan om te gaan doen wanneer relaties verbroken worden door je partner? Elke keer weer bij je ouders intrekken? Of de vriendin in kwestie in huis opsluiten voor de rest van je leven?Overigens gaat dat 'niet alleen kunnen zijn' je erg claimerig maken, een trekje waar vrouwen over het algemeen niet op zitten te wachten.
In mijn situatie dus van toepassing inderdaad. Na mijn studie wil ik dus ook zo snel mogelijk uit huisquote:Op donderdag 6 maart 2014 13:37 schreef Operc het volgende:
Als geld geen probleem is rond je achttiende, als je gaat studeren. Als je niet wil lenen en je tijd vooral aan je studie wil besteden (en geen ouders hebt die bijdragen) dan kan ik me ook nog prima indenken dat je je hele studietijd thuis blijft wonen, maar daarna is het wel zaak om op eigen benen te gaan staan en te ervaren hoe het is om alles zelf te moeten doen.
Dan woon je dus weer thuis, niet nog thuis.quote:Op donderdag 6 maart 2014 13:45 schreef -0- het volgende:
Apart dat zoveel mensen je al gelijk afserveren en vreemd vinden als je na je 25e nog thuis woont.
Wat mij betreft hangt dat echt geheel van de situatie af en heeft het vooral ermee te maken of je de (financiele) middelen hebt om alleen te gaan wonen.
Ik ben 26 en woon nog bij mijn ouders, van mijn 20e tot 24e op kamers gewoond in de stad waar ik studeerde. Toen afgestudeerd en noodgedwongen teruggegaan naar mijn ouders. (Studentenhuisvesting, geen werk om iets anders te betalen).
Inmiddels ben ik sinds een half jaar weer aan het studeren, dit is echter een studie waar ik geen stufi voor krijg en waarvoor instellingsgeld betaald moet worden. Geen mogelijkheden dus voorlopig om op mijzelf te gaan wonen. Helaas maar gelukkig heb ik prima mijn eigen ruimte hier bij mijn ouders.
En wat als ze een ander leert kennen en jou inruilt, zodat zij geen moment alleen hoeft te zijn maar jij er opeens wel alleen voorstaat? (dit is geen ondenkbaar scenario helaas). Je moet echt van het idee/gevoel af dat je niet alleen kunt zijn hoor.quote:Op donderdag 6 maart 2014 13:41 schreef DeGemiddeldeConsument het volgende:
[..]
Mijn vriendin vindt precies hetzelfde, ze kan ook niet alleen zijn. Dus ze zal de eigenschap niet raar vinden bij mij.
Dat is wat anders. Ik heb ook een paar maanden weer thuis gewoond uit noodzaak, maar daarvoor had ik al 7 jaar op mezelf gewoond. Zo'n tijdelijke situatie is heel wat anders dan nog nooit op jezelf hebben gewoond.quote:Op donderdag 6 maart 2014 13:45 schreef -0- het volgende:
Apart dat zoveel mensen je al gelijk afserveren en vreemd vinden als je na je 25e nog thuis woont.
Wat mij betreft hangt dat echt geheel van de situatie af en heeft het vooral ermee te maken of je de (financiele) middelen hebt om alleen te gaan wonen.
Ik ben 26 en woon nog bij mijn ouders, van mijn 20e tot 24e op kamers gewoond in de stad waar ik studeerde. Toen afgestudeerd en noodgedwongen teruggegaan naar mijn ouders. (Studentenhuisvesting, geen werk om iets anders te betalen).
Inmiddels ben ik sinds een half jaar weer aan het studeren, dit is echter een studie waar ik geen stufi voor krijg en waarvoor instellingsgeld betaald moet worden. Geen mogelijkheden dus voorlopig om op mijzelf te gaan wonen. Helaas maar gelukkig heb ik prima mijn eigen ruimte hier bij mijn ouders.
Dit inderdaad.quote:Op donderdag 6 maart 2014 13:57 schreef Nat-Water het volgende:
Ik vind persoonlijk dat als je een full-time baan hebt dat je toch wel het huis uit mag. Of direct na je studie.
en dan blijkt eens je samenwoont dat je vriendin juist wel erg de behoefte heeft aan alleenzijn. wat dan?quote:Op donderdag 6 maart 2014 13:30 schreef DeGemiddeldeConsument het volgende:
[..]
Wie zegt dat ik op mijn 35e zo denk?
Alleen wonen wil ik gewoon absoluut niet. Heeft misschien te maken met mijn psychische toestand. Ik kan gewoon niet alleen zijn, althans niet zonder geliefde/familie.
Dan gaat het uit.quote:Op donderdag 6 maart 2014 14:09 schreef simmu het volgende:
[..]
en dan blijkt eens je samenwoont dat je vriendin juist wel erg de behoefte heeft aan alleenzijn. wat dan?
Wat loop je precies mis?quote:Op dinsdag 4 maart 2014 11:38 schreef BRooster het volgende:
Heeft niet zo veel met je leeftijd te maken, maar je hele studieperiode thuis wonen is toch niet ideaal
Nee ik heb geen idee. Vandaar dat ik graag een toelichting wil hebben die je vooralsnog niet geeft. Heb je zelf wel een idee?quote:Op vrijdag 7 maart 2014 10:45 schreef Silenus het volgende:
Je hebt werkelijk geen idee wat je precies misgelopen bent, dat bewijs je hierboven door juist de vraag te stellen.
Onzin. Ik was 15 (veel te jong en ik kan het niemand aanraden) en betaalde alles zelf. Armoede troef natuurlijk, maar het lukte wel. Ik stond nog wel op de zorgverzekering van mijn ouders overigens, maar dat is gebruikelijk op die leeftijd.quote:Op dinsdag 4 maart 2014 11:44 schreef Bisamrat het volgende:
Wanneer je het zelf kunt betalen. Al die mensen die zeggen van 17 tot 21 jaar, zijn meestal de mensen waarvan de ouders de huur / boodschappen / studie betaalde. Dan woon je misschien ‘op jezelf’, maar ben je echt niet op jezelf en telt wat mij betreft niet eens mee.
Zodra je financieel onafhankelijk bent en alles zelf betaalt, woon je pas echt op jezelf.
Hier erg om gelachen. Wat bijzonder kortzichtig.quote:Op vrijdag 7 maart 2014 11:11 schreef Silenus het volgende:
Ik begrijp best dat je nu met allerlei redenen aankomt die erop moeten wijzen dat jij een onwijze heftige vette tijd hebt gehad bij je vader en moeder op de bank, maar geloof me: dat is niet zo.
Tja, ik weet natuurlijk niet uit wel gereformeerd milieu jij komt maar vrouwen meenemen was voor mij geen enkel probleem, stappen ook niet (ik denk dat ik meer gestapt heb dan de uitwonende student om de simpele reden dat ik veel meer geld te besteden heb gehad.) Geen enkele behoefte om zelf een feest te organiseren want dat kan Ted Langenbach veel beter. Verder heb ik altijd gestudeerd in de stad waar ik woonde of op 20 minuten reistijd. Dus ook geen behoefte aan een gezelligheidsvereniging want ik heb gewoon het eigen sociaal netwerk in de stad waar ik ben opgegroeid. Lid van verschillende sportverenigingen ben ik al vanaf mijn vijfde, daar heeft thuiswonen me helemaal niet in belemmerd.quote:Op vrijdag 7 maart 2014 11:11 schreef Silenus het volgende:
Omdat je studietijd de uitgelezen mogelijkheid is om jezelf op elk denkbaar gebied te ontplooien. Dus niet alleen het feit dat je op kamers gaat en je op een andere manier voor jezelf moet zorgen dan dat je gewend bent, maar ook dat je actiever deelneemt aan het leven in de stad waarin je studeert.
Je kunt feesten organiseren, je aansluiten bij gezelligsheids- of sportverenigingen, je kunt stappen en vrouwen versieren (en gewoon mee naar huis nemen zonder dat zij denkt:omg deze douchebag woont nog bij papa en mama).
Ik begrijp best dat je nu met allerlei redenen aankomt die erop moeten wijzen dat jij een onwijze heftige vette tijd hebt gehad bij je vader en moeder op de bank, maar geloof me: dat is niet zo.
Onzin in de zin dat Bisamrat er van uit gaat dat als je voor je 21ste uit huis gaat, je ouders nog alles voor je betalen. Zeker mbo-ers hebben vaak allang een fulltime baan en dus een inkomen voor zij 21 zijn. Voor anderen is het soms gewoon te redden (en niet meer) met werken in de avonden en weekeinden zoals ik deed.quote:Op vrijdag 7 maart 2014 11:19 schreef Silenus het volgende:
Ja echt onzin dus, want op je 15e alles zelf betalen is verder heel gebruikelijk.
Het denigrerende toontje in je post is niet erg bevorderlijk voor je verhaal, maar goed, dat zie ik wel vaker in jouw stukjes.quote:Op vrijdag 7 maart 2014 11:11 schreef Silenus het volgende:
Omdat je studietijd de uitgelezen mogelijkheid is om jezelf op elk denkbaar gebied te ontplooien. Dus niet alleen het feit dat je op kamers gaat en je op een andere manier voor jezelf moet zorgen dan dat je gewend bent, maar ook dat je actiever deelneemt aan het leven in de stad waarin je studeert.
Je kunt feesten organiseren, je aansluiten bij gezelligsheids- of sportverenigingen, je kunt stappen en vrouwen versieren (en gewoon mee naar huis nemen zonder dat zij denkt:omg deze douchebag woont nog bij papa en mama).
Jong uit huis gaan heeft voor en nadelen.quote:Op vrijdag 7 maart 2014 11:21 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Tja, ik weet natuurlijk niet uit wel gereformeerd milieu jij komt maar vrouwen meenemen was voor mij geen enkel probleem, stappen ook niet (ik denk dat ik meer gestapt heb dan de uitwonende student om de simpele reden dat ik veel meer geld te besteden heb gehad.) Geen enkele behoefte om zelf een feest te organiseren want dat kan Ted Langenbach veel beter. Verder heb ik altijd gestudeerd in de stad waar ik woonde of op 20 minuten reistijd. Dus ook geen behoefte aan een gezelligheidsvereniging want ik heb gewoon het eigen sociaal netwerk in de stad waar ik ben opgegroeid. Lid van verschillende sportverenigingen ben ik al vanaf mijn vijfde, daar heeft thuiswonen me helemaal niet in belemmerd.
Overigens heb ik 2 studies gedaan, de eerste volledig thuiswonend. De tweede heb ik het eerste 2 jaar thuis gewoond, de laatste 2 jaar op mezelf. Het enige wat ik kan zeggen is dat ik door de beperktere financiële mogelijkheden MINDER de mogelijkheid had om te ontplooien.
Jouw enige argumentatie is dat je actiever deelneemt aan het leven in de stad waar je studeert, aan dat leven nam ik al 18 jaar actief deel omdat ik mijn hele leven al woonde in de stad waar ik studeerde. Dat argument gaat op als je vanuit de provincie komt en studeert in een stad 100 km verderop, niet als je de onderwijsinstelling op 10 minuten aanfietst vanuit het huis waar je bent opgegroeid.
Het enige voordeel wat ik kan bedenken om tijdens je studententijd het huis uit te gaan is dat je inderdaad vroeger gedwongen wordt verantwoordelijkheid te nemen.quote:Op vrijdag 7 maart 2014 11:38 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Jong uit huis gaan heeft voor en nadelen.
Voor:
Je leert al jong zelfstandig te zijn en je eigen problemen op te lossen
Je leert de waarde van arbeid en geld goed kennen want het is dan meestal sappelen
Je hebt al vroeg een hoop vrijheid in je keuzes (wel-niet opruimen, bedtijd, eten, stappen e.d.) zonder dat je ouders daar een stempel op drukken
Na:
Een (post)puber kan vaak de gevolgen van zijn keuzes onvoldoende overzien
Door te jonge verantwoordelijkheid vaak gebrek aan ritme/regelmaat
Je komt gemakkelijker in de financiële problemen door een laag inkomen en onvoldoende financiële ervaring
Het leven op jezelf is veel duurder dan thuis bij je ouders waardoor je minder kunt (stappen, reizen)
Punt blijft dat je zelf die keuze moet maken naar gelang je wensen, je prioriteiten en mogelijkheden. Daar is geen leeftijd aan vast te plakken.
Zaken die mee kunnen wegen:
- thuis situatie (goede of slechte verstandhouding, word je vrijgelaten of zit je onder de plak)
- Verdien capaciteit (hoeveel inkomen kan je genereren)
- Kosten eigen huisvesting (dure of goedkope regio)
- Samenwonen of alleen
- Opleiding en reisafstand van ouderlijk huis
- Gewenste levensstandaard (ben je een stapper/bigspender of ben je sowieso al zuinig)
- Financiële ondersteuning door ouders thuis/uit huis (kostgeld, hulp in de kosten bij uit huis gaan)
- Emotionele leeftijd; vroeg volwassen/verantwoordelijk of een losbol zonder verantwoordelijkheidsgevoel/realiteitsbesef.
- Beschikbaarheid van betaalbare woonruimte
Niet alle ouders zijn gemakkelijk. En dan ligt het nog aan de leeftijd. Ik was nog geen maand 15.. Echt wel dat ik bij mijn ouders nog een bedtijd had en niet doordeweeks tot 1:00 op mocht blijven.(En gelijk hadden ze.)quote:Op vrijdag 7 maart 2014 11:44 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
En na een bepaalde leeftijd ver voor mijn studietijd heb ik mijn laatste discussie over bedtijd gevoerd of over kamer opruimen. Was mijn kamer niet opgeruimd, dan zat ik in de teringzooi, daar lagen mijn ouders niet wakker van.
quote:Op dinsdag 4 maart 2014 11:21 schreef PBateman1978 het volgende:
Het is acceptabel zolang je dat zelf vindt en je ouders ook.
Wat anderen vinden is niet relevant.
Idd , op kamers vind ik ook niet op jezelf wonen. Meestal betalen je ouders het en ga je regelmatig terug naar huis.quote:Op vrijdag 7 maart 2014 11:59 schreef Mathemaat het volgende:
Als je tussen je 25-30'ste volledig op jezelf gaat wonen, want op kamers gaan is naar mijn mening nog steeds niet op jezelf wonen.
zo had ik het niet eens bekeken maar dat is absoluut waar. De mensen die ik kon tijdens mijn studie die wel op kamers woonden hadden of steevast een lening waardoor ze nu tienduizenden euro's studieschuld hebben opgebouwd of het werd bekostigd door vader en moeder en daar brachten ze ook ieder weekend de was.quote:Op vrijdag 7 maart 2014 12:20 schreef Belgosome het volgende:
[..]
Idd , op kamers vind ik ook niet op jezelf wonen. Meestal betalen je ouders het en ga je regelmatig terug naar huis.
Eens je echt voltijds alleen woont en het zelf betaald woon je echt op jezelf.
Alleen wonen.quote:Op vrijdag 7 maart 2014 14:16 schreef Lienekien het volgende:
Hoe heet het dan, als je het niet 'op jezelf wonen' kan noemen?
Of zijn 'op jezelf wonen' en 'financieel geheel je eigen broek ophouden' gewoon twee verschillende zaken?
Je kunt namelijk ook nog bij je ouders wonen, je eigen inkomen verdienen en naar rato bijdragen aan alle lasten. Maar je woont dan echt niet op jezelf.
'Alleen wonen' is juist, 'op jezelf wonen' niet. En als je nou 'alleen woont' in een huis met anderen? Dat geeft dan wel spraakverwarring.quote:
Dan zeg je ik woon op kamers. Dan weet iedereen dat je wordt onderhouden door de stufi of je ouders.quote:Op vrijdag 7 maart 2014 15:20 schreef Lienekien het volgende:
[..]
'Alleen wonen' is juist, 'op jezelf wonen' niet. En als je nou 'alleen woont' in een huis met anderen? Dat geeft dan wel spraakverwarring.
Of je werkt er ook nog naast.quote:Op vrijdag 7 maart 2014 15:34 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Dan zeg je ik woon op kamers. Dan weet iedereen dat je wordt onderhouden door de stufi of je ouders.
Dat zal in de meeste gevallen niet genoeg zijn om je studie, kamer + levensonderhoud van te betalen.quote:
Daarom ook 'naast'.quote:Op vrijdag 7 maart 2014 15:36 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Dat zal in de meeste gevallen niet genoeg zijn om je studie, kamer + levensonderhoud van te betalen.
Het is acceptabel zolang jij en je ouders dat acceptabel vinden.quote:Op dinsdag 4 maart 2014 10:43 schreef DeGemiddeldeConsument het volgende:
Ik vroeg me af, tot welke leeftijd vinden jullie thuiswonen acceptabel?
In mijn omgeving ken ik personen die op hun 18e uit huis gingen, maar ook een aantal pas op hun 30e.
Ik zelf vind tussen de 20 en 25 het ideaalst. Na mijn studie - dan ben ik 23 - wil ik graag direct gaan samenwonen met mijn vriendin (mits de financiële toestand dit toelaat en er een locatie is om te gaan wonen).
Nou, dat is ook weer niet per definitie zo. Zeker tegenwoordig niet, waar de verdienende afgestudeerde zich echt niet direct een eigen appartement of huis kan veroorloven.quote:Op vrijdag 7 maart 2014 15:34 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Dan zeg je ik woon op kamers. Dan weet iedereen dat je wordt onderhouden door de stufi of je ouders.
Je hebt gelijk hoor. Ik doe er verder ook niet moeilijk om. Het ging mij om een reactie van een user die zichzelf op zijn borst klopt omdat hij zo zelfstandig is en op zichzelf woont maar eigenlijk nog niet zijn eigen broek op kan houden. Klop jezelf dan ook niet zo op de borst want ook al woon je ergens anders ben je toch aangewezen op paps en mams.quote:Op vrijdag 7 maart 2014 16:15 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Nou, dat is ook weer niet per definitie zo. Zeker tegenwoordig niet, waar de verdienende afgestudeerde zich echt niet direct een eigen appartement of huis kan veroorloven.
Of je doet gewoon niet zo moeilijk over 'op jezelf wonen'. Dat is gewoon al dan niet met financiële ondersteuning.
Ok.quote:Op vrijdag 7 maart 2014 16:27 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Je hebt gelijk hoor. Ik doe er verder ook niet moeilijk om. Het ging mij om een reactie van een user die zichzelf op zijn borst klopt omdat hij zo zelfstandig is en op zichzelf woont maar eigenlijk nog niet zijn eigen broek op kan houden. Klop jezelf dan ook niet zo op de borst want ook al woon je ergens anders ben je toch aangewezen op paps en mams.
Dat.quote:Op dinsdag 4 maart 2014 10:45 schreef Kandijfijn het volgende:
21 vind ik wel ongeveer het maximum dan heeft iedereen genoeg verdiencapaciteit en/of stufie om op zichzelf te kunnen.
bitch fucking pleasequote:Op vrijdag 7 maart 2014 21:32 schreef feyenoordfan92 het volgende:
De periode van op kamers gaan en het studentenleven is de periode waarin je de brug slaat naar het echte leven. Steeds meer leer je dan het echte leven en jezelf kennen.
Als je op kamers gaat (en alles wat daarbij komt kijken) en binnen enkele maanden een nieuw sociaal leven in een onbekende, grote stad hebt opgebouwd is dat echt wel bagage die je meeneemt in het leven.quote:
En dan klapt je relatie na 7 jaar en maak je de fase door die de uitwonende in hun late tienerjaren hadden. Dus meteen van huis uit samenwonen acht ik hoogst onverstandig als het niet hoeft. Leer jezelf kennen, ga op kamers.quote:Op vrijdag 7 maart 2014 21:32 schreef feyenoordfan92 het volgende:
Verbaast me weer niets, het overschot in dit topic dat niet bekend is met het begrip 'op kamers gaan' en 'het studentenleven' en het dus volledig normaal vindt dat iemand op zijn 23e nog thuis woont.
De periode van op kamers gaan en het studentenleven is de periode waarin je de brug slaat naar het echte leven. Steeds meer leer je dan het echte leven en jezelf kennen. Je hebt een prachttijd gehad, prachtige vriendschappen gehad en gehouden en je bent een wereldwijs persoon geworden.
Maar nee, blijf lekker in het kutgehucht van je ouders wonen op 20 minuten van je Hbo-instelling. Lekker op zaterdagavond de dorpskroeg in en zondag de voetbalschoenen aan. Op je 25ste lekker met Annabel en de hond Rakker samenwonen en je hele leven zeiken over dat de rijst van de Lidl weer met 5 cent verhoogd is en lekker roddelen over buurman Gerrit.
Oja, wees niet verbaasd als mensen buiten je regio niets van je moeten hebben. Boehoe, de grote boze stad. In me dörpske is tenminste iedereen keigezellig.
Wat een bullshit.. Ja er zijn genoeg mensen die zo zijn maar dat zegt meer over de persoon en staat los van het wel of niet thuis wonen. Want dat alles kan ook als je wel thuis woont.quote:Op vrijdag 7 maart 2014 21:46 schreef feyenoordfan92 het volgende:
Mensen, daarentegen, die thuis blijven wonen en vast blijven houden aan hun oude leventje en sociale omgeving, begrijpen daar dikwijls niks van nee. Nog steeds dezelfde visie op het leven als op de middelbare. Niks veranderd, en totaal niet ontwikkeld.
Heel erg herkenbaar, veel mensen zijn ook echt zo in het dorp van mijn ouders. Maar boeien. Ik heb ze er geen probleem mee zien hebben. Het studentenleven moet je maar net liggen. Toch prima, dat samenwonen met Annabel?quote:Op vrijdag 7 maart 2014 21:32 schreef feyenoordfan92 het volgende:
Verbaast me weer niets, het overschot in dit topic dat niet bekend is met het begrip 'op kamers gaan' en 'het studentenleven' en het dus volledig normaal vindt dat iemand op zijn 23e nog thuis woont.
De periode van op kamers gaan en het studentenleven is de periode waarin je de brug slaat naar het echte leven. Steeds meer leer je dan het echte leven en jezelf kennen. Je hebt een prachttijd gehad, prachtige vriendschappen gehad en gehouden en je bent een wereldwijs persoon geworden.
Maar nee, blijf lekker in het kutgehucht van je ouders wonen op 20 minuten van je Hbo-instelling. Lekker op zaterdagavond de dorpskroeg in en zondag de voetbalschoenen aan. Op je 25ste lekker met Annabel en de hond Rakker samenwonen en je hele leven zeiken over dat de rijst van de Lidl weer met 5 cent verhoogd is en lekker roddelen over buurman Gerrit.
Oja, wees niet verbaasd als mensen buiten je regio niets van je moeten hebben. Boehoe, de grote boze stad. In me dörpske is tenminste iedereen keigezellig.
wat nou als iemand zich daar lekker bij voelt? Laat mensen lekker doen wat ze willen zonder daar zo neerbuigend over te doen.quote:Op vrijdag 7 maart 2014 21:32 schreef feyenoordfan92 het volgende:
burgerlullen blijven burgerlullen, daar veranderd een smerig studentenhok niets aan.quote:Op vrijdag 7 maart 2014 21:46 schreef feyenoordfan92 het volgende:
[..]
Als je op kamers gaat (en alles wat daarbij komt kijken) en binnen enkele maanden een nieuw sociaal leven in een onbekende, grote stad hebt opgebouwd is dat echt wel bagage die je meeneemt in het leven.
Mensen, daarentegen, die thuis blijven wonen en vast blijven houden aan hun oude leventje en sociale omgeving, begrijpen daar dikwijls niks van nee. Nog steeds dezelfde visie op het leven als op de middelbare. Niks veranderd, en totaal niet ontwikkeld.
Gelukkig heeft onze Lennard het beter gedaan, zijn boeken en collegegeld werden door paps en mams betaald en natuurlijk heeft hij ook nog 400 euro levensgeld nodig. Je moet tenslotte wel een beetje kunnen leven want welke werkgever waardeert nu werkervaring?quote:Op vrijdag 7 maart 2014 21:32 schreef feyenoordfan92 het volgende:
Dit is weer lekker zwart-wit, zoals veel posts in dit topic. Alsof er geen saaie, initiatiefloze studenten zijn die op kamers zitten of actieve en open studenten die (nog) thuis wonen. Zolang je jezelf maar blijft ontwikkelen is het prima toch? Ik ken immers ook genoeg studenten die alles buiten het studentenleven als burgerlijk of pauperig bestempelen, maar dat getuigt m.i. ook van een zekere bekrompenheid. Omgekeerd provincialisme, zullen we het maar noemen.quote:Op vrijdag 7 maart 2014 21:46 schreef feyenoordfan92 het volgende:
[..]
Als je op kamers gaat (en alles wat daarbij komt kijken) en binnen enkele maanden een nieuw sociaal leven in een onbekende, grote stad hebt opgebouwd is dat echt wel bagage die je meeneemt in het leven.
Dat er genoeg generalisering in mijn post zet wil ik zeker niet ontkennen, maar het onbegrip jegens elkaar groeit toch steeds meer tussen twee genoemde 'groepen' na de middelbare school. En dat wordt soms pijnlijk duidelijk in gesprekken.quote:Op zaterdag 8 maart 2014 14:58 schreef Kandijfijn het volgende:
[..]
Gelukkig heeft onze Lennard het beter gedaan, zijn boeken en collegegeld werden door paps en mams betaald en natuurlijk heeft hij ook nog 400 euro levensgeld nodig. Je moet tenslotte wel een beetje kunnen leven want welke werkgever waardeert nu werkervaring?
Dat hij voor de rest als een compleet zwijn leeft in het studentenhuis maakt verder niet zo heel veel uit. Het betere neukwerk geschied toch zelden thuis. Lennard begrijpt alleen niet dat mensen uit zijn oude dorp hem niet meer lijken te waarderen.
Dat de termen "pauperig, sneu kutvolk" daar van invloed op is kan hij zichzelf moeilijk voorstellen.
#Generalisatie omdat het kan.
Ik vraag me gewoon af wat de beste omgeving is om jezelf te ontwikkelen, het dörp van je ouders of een grote stad.quote:Op zaterdag 8 maart 2014 15:15 schreef finsdefis het volgende:
[..]
Dit is weer lekker zwart-wit, zoals veel posts in dit topic. Alsof er geen saaie, initiatiefloze studenten zijn die op kamers zitten of actieve en open studenten die (nog) thuis wonen. Zolang je jezelf maar blijft ontwikkelen is het prima toch? Ik ken immers ook genoeg studenten die alles buiten het studentenleven als burgerlijk of pauperig bestempelen, maar dat getuigt m.i. ook van een zekere bekrompenheid. Omgekeerd provincialisme, zullen we het maar noemen.
Ik denk dat je vooral niet te lang op één plek moet zitten. Daar valt ook een willekeurige grote stad onder maar zeker ook het dorp waar je al bijna 20 jaar woont. Veel mensen hebben dan de neiging alles wat buiten die omgeving valt op de één of andere manier af te schrijven (van 'arrogante Randstedelingen' tot 'boerenlullen uut dorp X of Y').quote:Op zaterdag 8 maart 2014 15:22 schreef feyenoordfan92 het volgende:
[..]
Ik vraag me gewoon af wat de beste omgeving is om jezelf te ontwikkelen, het dörp van je ouders of een grote stad.
Dat is waar, maar de terugkeer vanuit de Randstad, na je studententijd, naar een dorp in de provincie lijkt me toch niet ideaal. Dat hebben veel mensen dan definitief afgezworen. Hoor vaak dat ze na hun studententijd een huis in een dorp grenzend aan een grote studentenstad gaan zoeken, misschien vooral nog uit financiële overwegingen. Wellicht hopend dat ze ooit nog in Museumkwartier of Oud-Zuid mogen vertoeven.quote:Op zaterdag 8 maart 2014 15:26 schreef finsdefis het volgende:
[..]
Ik denk dat je vooral niet te lang op één plek moet zitten. Daar valt ook een willekeurige grote stad onder maar zeker ook het dorp waar je al bijna 20 jaar woont. Veel mensen hebben dan de neiging alles wat buiten die omgeving valt op de één of andere manier af te schrijven (van 'arrogante Randstedelingen' tot 'boerenlullen uut dorp X of Y').
Terwijl jij degene bent met een gebrek aan begrip en een superieure houding tentoon lijkt te spreiden. Misschien moet je het wel veel meer in jezelf zoeken dan mensen die liever in hun dorp blijven wonen.quote:Op zaterdag 8 maart 2014 15:21 schreef feyenoordfan92 het volgende:
[..]
Dat er genoeg generalisering in mijn post zet wil ik zeker niet ontkennen, maar het onbegrip jegens elkaar groeit toch steeds meer tussen twee genoemde 'groepen' na de middelbare school. En dat wordt soms pijnlijk duidelijk in gesprekken.
quote:Op dinsdag 4 maart 2014 10:46 schreef HostiMeister het volgende:
Zodra je gaat studeren, meteen de hut uit, shit zelf regelen.
Je komt een beetje onzeker over.quote:Op vrijdag 7 maart 2014 21:32 schreef feyenoordfan92 het volgende:
Hoezo heb ik geen begrip? Begrijp het namelijk goed, in het dorp wonen is voor veel mensen helemaal niet slecht. Ze zijn er iemand en houden van de gezelligheid. 'Waarom zou je dat opgeven?'quote:Op zaterdag 8 maart 2014 17:29 schreef Kandijfijn het volgende:
[..]
Terwijl jij degene bent met een gebrek aan begrip en een superieure houding tentoon lijkt te spreiden. Misschien moet je het wel veel meer in jezelf zoeken dan mensen die liever in hun dorp blijven wonen.
Ben zelf opgegroeid en een wat groter dorp (12.000 inwoners). Op mezelf gewoond in Groningen inmiddels terug naar Emmen. Maar mochten mijn vriendin en ik aan kinderen beginnen gaan we zeer waarschijnlijk in een kleiner dorp wonen.
Omdat ouderwets gezellig is en stukken veiliger
Dus? Heeft Lennard het toch maar mooi voor elkaar i.t.t het "pauperig, sneu kutvolk" uit schubbekutteveen. Dat na uren gewerkt te hebben in de bollenpellerij om het kostgeld te betalen (quote:Op zaterdag 8 maart 2014 14:58 schreef Kandijfijn het volgende:
[..]
Gelukkig heeft onze Lennard het beter gedaan, zijn boeken en collegegeld werden door paps en mams betaald en natuurlijk heeft hij ook nog 400 euro levensgeld nodig. Je moet tenslotte wel een beetje kunnen leven want welke werkgever waardeert nu werkervaring?
Dat hij voor de rest als een compleet zwijn leeft in het studentenhuis maakt verder niet zo heel veel uit. Het betere neukwerk geschied toch zelden thuis. Lennard begrijpt alleen niet dat mensen uit zijn oude dorp hem niet meer lijken te waarderen.
Dat de termen "pauperig, sneu kutvolk" daar van invloed op is kan hij zichzelf moeilijk voorstellen.
#Generalisatie omdat het kan.
Het is in ieder geval grappig om te zien hoe volwassen jij jezelf vindt omdat je op jezelf woont. Alsof het een ware prestatie is. En de overige jongeren die nog wel thuis wonen per definitie grootse falers zijn.quote:
in een vies studentenhok natuurlijk, zo veel zelfontplooiing en levenservaring, daar kan geen woning tegenopquote:Op zaterdag 8 maart 2014 15:22 schreef feyenoordfan92 het volgende:
[..]
Ik vraag me gewoon af wat de beste omgeving is om jezelf te ontwikkelen, het dörp van je ouders of een grote stad.
Dat is mooi kut voor jou dan. De rest van de kudde heeft de tijd van zijn of haar leven en jij komt niet verder dan een paar 'leuke nieuwe personen'. Doe je iets toch niet goed.quote:Op zaterdag 8 maart 2014 17:48 schreef Fierce. het volgende:
[..]
Ik heb wel veel leuke nieuwe personen in mijn leven, maar verder valt het allemaal wel mee.
Je legt me wel hele rare woorden in de mond.. Nee, het is zeker geen prestatie, het overgrote deel van mijn omgeving gaat gewoon op kamers. Hoe zou ik dit dan zien als een prestatie?quote:Op zaterdag 8 maart 2014 17:48 schreef Fierce. het volgende:
[..]
Het is in ieder geval grappig om te zien hoe volwassen jij jezelf vindt omdat je op jezelf woont. Alsof het een ware prestatie is. En de overige jongeren die nog wel thuis wonen per definitie grootse falers zijn.
Wereldwijs worden door middel van op jezelf wonen, een studie volgen en meedoen aan het studentenleven. Ik ben er vooralsnog niet echt wijzer van geworden. Ik heb wel veel leuke nieuwe personen in mijn leven, maar verder valt het allemaal wel mee.
ik denk dat dat van de persoon afhangt. staat tegenover dat ik ook een voorstander ben van eerst leren je eigen shit te regelen voordat je gaat samenwonen. of dat dan op kamers in een studentenstad is, of gewoon in je eigen dorp, dat maakt denk ik niet zo uit. het gaat erom dat je leert je eigen weg te volgen.quote:Op zaterdag 8 maart 2014 15:22 schreef feyenoordfan92 het volgende:
[..]
Ik vraag me altijd af of personen ie dit soort uitspraken doen nou daadwerkelijk mee hebben gedaan/doen aan het studentenleven of stoer wat roepen. Ik denk het laatste, want je doet alsof het heel spannend is allemaal.quote:Op zaterdag 8 maart 2014 17:54 schreef Ryon het volgende:
[..]
Dat is mooi kut voor jou dan. De rest van de kudde heeft de tijd van zijn of haar leven en jij komt niet verder dan een paar 'leuke nieuwe personen'. Doe je iets toch niet goed.
Er zat natuurlijk een dubbele en wat cynische lading in mijn postquote:Op zaterdag 8 maart 2014 19:37 schreef Fierce. het volgende:
[..]
Ik vraag me altijd af of personen ie dit soort uitspraken doen nou daadwerkelijk mee hebben gedaan/doen aan het studentenleven of stoer wat roepen. Ik denk het laatste, want je doet alsof het heel spannend is allemaal.
Ik zit bij een vereniging en onderneem best veel met mijn vereniging, veel leuke feestjes/activiteiten en veel leuke mensen, maar om nou te zeggen dat het de tijd van mijn leven is en ik hier zó veel wijzer van word: nee. Het is gewoon leuk en gezellig.
Ik heb trouwens nog nóóit iemand horen zeggen dat hij/zij de tijd van z'n leven heeft en ik zit ook nog eens bij een 'bekende' vereniging. Het is - nogmaals - gewoon leuk en gezellig. Jullie doen alsof het heel erg bijzonder en fantastisch is. Ik vind dat vreemd.
Herkenbaar.quote:Op zondag 9 maart 2014 14:44 schreef pqrstuvw het volgende:
Dan word je gezien als moederskindje en kost het heel veel moeite je op latere leeftijd nog aan te sluiten.
Stoer.quote:Op zondag 9 maart 2014 14:12 schreef EggsTC het volgende:
Dit is typisch weer zoiets van "wat de maatschappij en andere mensen van je denken"... fuck dat.
quote:Op vrijdag 7 maart 2014 21:32 schreef feyenoordfan92 het volgende:
Alsof iedereens ouders in een dorp wonenquote:Op zaterdag 8 maart 2014 15:22 schreef feyenoordfan92 het volgende:
[..]
Jouw probleem is dat je jezelf een hele pief vindt omdat je na 18 jaar in je boeren gehucht in de provincie gewoond te hebben nu sinds 2 jaar in de grote stad woont. Vermoedelijk ook nog in Amsterdam, want dat is waar provincialen heen gaan als ze naar de stad gaan. Het gaat compleet aan je voorbij dat er mensen zijn die al een heel leven in de stad erop hebben. (nog los van de vraag of dat beter of slechter is).quote:Op zaterdag 8 maart 2014 17:39 schreef feyenoordfan92 het volgende:
[..]
Hoezo heb ik geen begrip? Begrijp het namelijk goed, in het dorp wonen is voor veel mensen helemaal niet slecht. Ze zijn er iemand en houden van de gezelligheid. 'Waarom zou je dat opgeven?'
Met als nadeel dat je weinig wereldwijs wordt. En dat zie ik niet als een superioriteit van mezelf over die mensen, maar als eenvoudigweg een constatering. Een keuze maken dus tussen het veilige leven in het dorp of het risico van de grote stad. En dat laatste is voor veel mensen inderdaad een risico, maar als je het eenmaal overwonnen hebt ben je wel gegroeid. Kan je inderdaad later nog besluiten om na je studie weer de rust en gezelligheid op te zoeken.
helemaal hiermee eens! ik heb het niet vermeld in de OP maar ik ben geboren en getogen in een grote stad. het hbo waar ik op zit is 5 minuten fietsen. ben dus heel bekend met het stadse leven en niet iedereen komt uit een dorp inderdaad. ik wil juist na (of tijdens als het kan) mijn studie gaan samenwonen met mijn vriendin in haar dorp of eentje in de buurt. zij vindt dat fijner en ik heb het eigenlijk na 20 jaar wel een beetje gehad met de stad.quote:Op maandag 10 maart 2014 09:49 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Jouw probleem is dat je jezelf een hele pief vindt omdat je na 18 jaar in je boeren gehucht in de provincie gewoond te hebben nu sinds 2 jaar in de grote stad woont. Vermoedelijk ook nog in Amsterdam, want dat is waar provincialen heen gaan als ze naar de stad gaan. Het gaat compleet aan je voorbij dat er mensen zijn die al een heel leven in de stad erop hebben. (nog los van de vraag of dat beter of slechter is).
Ik moest echt triest hard lachen om je postquote:Op dinsdag 4 maart 2014 10:54 schreef Cockwhale het volgende:
Nutteloos topic. Nu gaat iedereen vertellen wat hij of zij vind, zonder enige nuancering. Feitelijk kan je het net zo goed aan je eigen piemel vragen en net doen of hij iets terug zegt. Ziedaar een net zo functioneel en zinvol antwoord.
Herkenbaar. woon dichtbij mijn studie en lekker sparen lukt nu beter. het liefst zou ik voor mijn afstuderen gaan samenwonen maar financieel is dat lastig en ook het vinden van een studio oid. wil dan ook de stad wel uit.quote:Op maandag 10 maart 2014 22:15 schreef vera166 het volgende:
[..]
Ik moest echt triest hard lachen om je post![]()
![]()
Maar TS, wanneer jij wil. Nu vind ik tussen 19-25 wel een prima leeftijd. Maar als de omstandigheden kut zijn kan eerder of later ook. Boeien? Ik woon waarschijnlijk nog thuis tot mijn 24estudie dicht bij huis, hoef niks te betalen. Ik zal eigenlijk gek zijn om het mezelf moeilijker te maken.
Zoals iemand al eerder in dit topic zei: het enige wat op kamers gaan je oplevert is een hoge studieschuld. Als je in de stad woont waar je studeert, lekker thuis blijven als de mogelijkheid er is.quote:Op maandag 10 maart 2014 22:19 schreef DeGemiddeldeConsument het volgende:
[..]
Herkenbaar. woon dichtbij mijn studie en lekker sparen lukt nu beter. het liefst zou ik voor mijn afstuderen gaan samenwonen maar financieel is dat lastig en ook het vinden van een studio oid. wil dan ook de stad wel uit.
Inderdaad, het ligt maar helemaal aan de context. Als je uit een dorp komt en je gaat na je middelbare school studeren in de stad, dan ga je uiteraard op je 19e op kamers. Maar als je geboren en getogen bent in de stad waar je studeert en de band met je ouders is goed, waarom dan verkassen?quote:Op dinsdag 11 maart 2014 08:37 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
Zoals iemand al eerder in dit topic zei: het enige wat op kamers gaan je oplevert is een hoge studieschuld. Als je in de stad woont waar je studeert, lekker thuis blijven als de mogelijkheid er is.
mwa je leert er echt wel een stukje zelfstandigheid van plus dat het veel gemakkelijker is een vrouw mee te nemen als je op jezelf woontquote:Op dinsdag 11 maart 2014 08:37 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Zoals iemand al eerder in dit topic zei: het enige wat op kamers gaan je oplevert is een hoge studieschuld. Als je in de stad woont waar je studeert, lekker thuis blijven als de mogelijkheid er is.
Nou, dan leer je die zelfstandigheid 4 jaar later. Dan heb je echt geen onoverkoombare achterstand opgelopen.quote:Op dinsdag 11 maart 2014 11:23 schreef Frag_adder het volgende:
[..]
mwa je leert er echt wel een stukje zelfstandigheid van plus dat het veel gemakkelijker is een vrouw mee te nemen als je op jezelf woontMaar de studieschuld die het je opleverd is vreselijk!
Leuk, een wilde nacht op je kamertje met pa en ma in de kamer ernaast.quote:Op dinsdag 11 maart 2014 11:26 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Nou, dan leer je die zelfstandigheid 4 jaar later. Dan heb je echt geen onoverkoombare achterstand opgelopen.
En wat maakt het makkelijker een vrouw mee te nemen?
Ik zat op zolder, vele wilde nachten beleefd. Met vaste vriendinnen en one night stands, nooit last gehad. Of denk je dat mensen gemiddeld pas ontmaagd worden als ze op zichzelf gaan?quote:Op dinsdag 11 maart 2014 11:27 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Leuk, een wilde nacht op je kamertje met pa en ma in de kamer ernaast.
Als de condooms op zijn even aan pa vragen of hij nog wat heeft.quote:Op dinsdag 11 maart 2014 11:27 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Een keer meegemaakt bij een chick thuis. Gaat gewoon snachts haar ouders wakker maken voor condooms.quote:Op dinsdag 11 maart 2014 11:31 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Als de condooms op zijn even aan pa vragen of hij nog wat heeft.
Dit, je kan zeggen wat je wilt maar thuiswonen verhoogt de drempel, heb jij er geen problemen mee dan zijn er wel vrouwen die erop afknappen hoor.quote:Op dinsdag 11 maart 2014 11:27 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Krom verhaal, maat.quote:Op dinsdag 11 maart 2014 11:30 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Ik zat op zolder, vele wilde nachten beleefd. Met vaste vriendinnen en one night stands, nooit last gehad. Of denk je dat mensen gemiddeld pas ontmaagd worden als ze op zichzelf gaan?
Maar als het zo'n probleem is, dan ga je toch naar haar huis? Ik mag toch aannemen dat je als zelfstandige hosselaar geen meisjes hosselt die nog bij paps en mams thuiswonen.
daarom vaste.vriendin!quote:Op dinsdag 11 maart 2014 11:23 schreef Frag_adder het volgende:
[..]
mwa je leert er echt wel een stukje zelfstandigheid van plus dat het veel gemakkelijker is een vrouw mee te nemen als je op jezelf woontMaar de studieschuld die het je opleverd is vreselijk!
Alsof ze dan met haar soppende snee de taxi belt en gelijk er vandoor gaatquote:Op dinsdag 11 maart 2014 11:59 schreef Frag_adder het volgende:
[..]
Dit, je kan zeggen wat je wilt maar thuiswonen verhoogt de drempel, heb jij er geen problemen mee dan zijn er wel vrouwen die erop afknappen hoor.
Ze kan toch gewoon op de fiets naar huis?quote:Op dinsdag 11 maart 2014 12:08 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Alsof ze dan met haar soppende snee de taxi belt en gelijk er vandoor gaat
Ja hoor, zie je het voor je? Je hebt gescoord, je hebt elkaar heel de tijd op lopen geilen en als je thuis bij hem komt zeg je opeensquote:Op dinsdag 11 maart 2014 12:09 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Ze kan toch gewoon op de fiets naar huis?
Jee, wat een mooi huis heb jij... En veel schoenen... *achteruitlopen en deur dicht*quote:Op dinsdag 11 maart 2014 12:09 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Ze kan toch gewoon op de fiets naar huis?
Stoere vent, zeg!quote:Op dinsdag 11 maart 2014 12:10 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Ja hoor, zie je het voor je? Je hebt gescoord, je hebt elkaar heel de tijd op lopen geilen en als je thuis bij hem komt zeg je opeens. Jij woont nog thuis, dan ga ik wel direct naar huis.
Ik heb het NOG NOOIT meegemaakt. En ik heb zels een chick van 36 liggen douwen op mijn zolderkamer bij paps en mams thuis.
Ik weet het.quote:
Vast wel als mams en paps haar eerst welterusten zeggen zodra ze binnenkomt.quote:Op dinsdag 11 maart 2014 12:08 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Alsof ze dan met haar soppende snee de taxi belt en gelijk er vandoor gaat
Dat lijkt me inderdaad niet prettig, maar dan nog lijkt het me sterk dat ze helemaal opgegeild besluit er van door te gaan.quote:Op dinsdag 11 maart 2014 12:38 schreef trovey het volgende:
[..]
Vast wel als mams en paps haar eerst welterusten zeggen zodra ze binnenkomt.
Ik kan me daar toch slecht iets bij voorstellen, vrouwen die je vanuit een kroeg o.i.d. helemaal daas van geilheid naar je ouderlijk huis sleepte en die alleen maar voor ogen hadden om door jou tot grote hoogten gebracht te worden. Als het zo ernstig was gesteld, dan was een muurtje ergens of een toilet ook wel voldoende geweest.quote:Op dinsdag 11 maart 2014 12:40 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Dat lijkt me inderdaad niet prettig, maar dan nog lijkt het me sterk dat ze helemaal opgegeild besluit er van door te gaan.
Zoals gezegd heb ik het nooit meegemaakt. Niet dat ik wekelijks dames meenam maar het is toch wel zo nu en dan voorgevallen.
Met toiletten heb ik weinig ervaring. Maar in een steegje of in de auto is weleens voorgevallen.quote:Op dinsdag 11 maart 2014 12:42 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Ik kan me daar toch slecht iets bij voorstellen, vrouwen die je vanuit een kroeg o.i.d. helemaal daas van geilheid naar je ouderlijk huis sleepte en die alleen maar voor ogen hadden om door jou tot grote hoogten gebracht te worden. Als het zo ernstig was gesteld, dan was een muurtje ergens of een toilet ook wel voldoende geweest.
Jonguh, ik ging 27 jaar geleden al op kamers.quote:Op dinsdag 11 maart 2014 12:50 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Met toiletten heb ik weinig ervaring. Maar in een steegje of in de auto is weleens voorgevallen.
Maar even voor mij he. Stel jij gaat uit, komt een leuke jongen tegen, jullie zoenen, hand in je slip, je pakt samen de taxi naar zijn huis, ondertussen achterin verder vozend. Je arriveert bij een donker huis, hij opent de deur en je ziet een paar huismoederschoenen staan. Je concludeert dat hij nog bij zijn ouders woont. Wat doe je? Wil je serieus zeggen dat je naar huis gaat
Ten eerste is dat geen antwoord op de vraag, ten tweede heb ik niks aan die wetenschap als je er niet bij vertelt hoe oud je bent.quote:Op dinsdag 11 maart 2014 12:51 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Jonguh, ik ging 27 jaar geleden al op kamers.
Wat heb jij nou aan mijn antwoord?quote:Op dinsdag 11 maart 2014 12:52 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Ten eerste is dat geen antwoord op de vraag, ten tweede heb ik niks aan die wetenschap als je er niet bij vertelt hoe oud je bent.
Wil je geen antwoord geven?
Omdat jij en enkele anderen net doen alsof je geen vrouwen mee kan nemen omdat het een afknapper zou zijn (alsof je daar überhaupt wakker van ligt van je one night stand). Terwijl ik, en ik nam echt niet wekelijks vrouwen mee, nog nooit heb meegemaakt dat een vrouw rechtsomkeert maakte.quote:Op dinsdag 11 maart 2014 12:54 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Wat heb jij nou aan mijn antwoord?
Meestal helemaal niets idd.quote:Op dinsdag 11 maart 2014 12:54 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Wat heb jij nou aan mijn antwoord?
Ik denk dat dat meer te maken heeft met fatsoen dan met zelfstandig zijn.quote:Op dinsdag 11 maart 2014 14:37 schreef WJMW het volgende:
Als vrienden gebruik van mijn huis maken die ook op zichzelf zijn gaan wonen weten ze dat het vervelend is als je een bende achterlaat. De thuisblijvers hebben het niet eens door.
Ik zou nooit in een taxi stappen met een man die ik pas die avond heb leren kennen.quote:Op dinsdag 11 maart 2014 12:56 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Omdat jij en enkele anderen net doen alsof je geen vrouwen mee kan nemen omdat het een afknapper zou zijn (alsof je daar überhaupt wakker van ligt van je one night stand). Terwijl ik, en ik nam echt niet wekelijks vrouwen mee, nog nooit heb meegemaakt dat een vrouw rechtsomkeert maakte.
Vandaar dat ik wil weten wat jij zou doen. Als je het niet wilt zeggen even goede vrienden hoor.
Maar krijg ik nog antwoord, of wil je geen antwoord geven? Dan kun je dat ook gewoon zeggen lijkt me.quote:
Ja hoor, ik heb antwoord gegeven. Kun je er wat mee?quote:Op dinsdag 11 maart 2014 14:59 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Maar krijg ik nog antwoord, of wil je geen antwoord geven? Dan kun je dat ook gewoon zeggen lijkt me.
Natuurlijk is dat goed. Dat lost gelijk het probleem op: jij zou dan ook nooit voor een one night stand met bij mijn ouderlijk huis komen. (woon inmiddels op mijzelf overigens)quote:Op dinsdag 11 maart 2014 14:59 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Ik zou nooit in een taxi stappen met een man die ik pas die avond heb leren kennen.
Zo goed?
Ja.quote:Op dinsdag 11 maart 2014 15:00 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Ja hoor, ik heb antwoord gegeven. Kun je er wat mee?
Het ging toch niet om mij?quote:Op dinsdag 11 maart 2014 15:00 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Natuurlijk is dat goed. Dat lost gelijk het probleem op: jij zou dan ook nooit voor een one night stand met bij mijn ouderlijk huis komen. (woon inmiddels op mijzelf overigens)
Nee natuurlijk niet. Maar omdat jij 1 van degene was die het een afknapper vond als iemand nog bij zijn ouders woont als je met hem mee naar huis gaat(dat zul je zo niet letterlijk gezegd hebben maar dat maakte ik op uit je woorden) is het probleem van de afknapper opgelost.quote:
Jij houdt er wel een wonderlijke manier van redeneren op na. Hoe trek je hier nu de conclusie uit dat een dame die wél in is voor een ONS het dus geen afknapper vindt?quote:Op dinsdag 11 maart 2014 15:04 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Nee natuurlijk niet. Maar omdat jij 1 van degene was die het een afknapper vond als iemand nog bij zijn ouders woont als je met hem mee naar huis gaat(dat zul je zo niet letterlijk gezegd hebben maar dat maakte ik op uit je woorden) is het probleem van de afknapper opgelost.
Jij gaat niet mee met een man die je pas die avond hebt leren kennen, dan zul je tegen de tijd dat je wel mee gaat al laaaaaang erachter zijn gekomen dat hij nog in zijn ouderlijk huis woont.
Omdat ik nog nooit heb meegemaakt dat ze geen zin meer had. (niet dat ik aan de lopende band ons heb gehad)quote:Op dinsdag 11 maart 2014 15:09 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Jij houdt er wel een wonderlijke manier van redeneren op na. Hoe trek je hier nu de conclusie uit dat een dame die wél in is voor een ONS het dus geen afknapper vindt?
een date is anders. Daar wil je wellicht iets mee opbouwen. Maar de eerste de beste bimbo uit een discotheek die je mee neemt voor seks zal het echt een rotzorg zijn of je thuis woont of op jezelf.quote:Op dinsdag 11 maart 2014 15:10 schreef WJMW het volgende:
Voor mij zou het ook echt wel een afknapper zijn als een date nog thuis woont. Je zit dan in compleet verschillende levensfases (ook al ben je net zo oud).
Dat zegt meer over jouw type mens.quote:Op dinsdag 11 maart 2014 15:13 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
een date is anders. Daar wil je wellicht iets mee opbouwen. Maar de eerste de beste bimbo uit een discotheek die je mee neemt voor seks zal het echt een rotzorg zijn of je thuis woont of op jezelf.
care to explain?quote:
Het lijkt mij geen hogere wiskunde om wat ik bedoel zelf uit te vogelen.quote:
Maar ik wil niet graag straks verweten worden jou woorden in de mond te leggen,quote:Op dinsdag 11 maart 2014 15:22 schreef Ryon het volgende:
[..]
Het lijkt mij geen hogere wiskunde om wat ik bedoel zelf uit te vogelen.
Sommige mensen zijn blijkaar al tevreden met wat minder, sommige mensen nemen genoegen met wat meer.
Playerquote:Op dinsdag 11 maart 2014 15:25 schreef Lienekien het volgende:
Hoe zou je zelf een jongeman noemen die gewillige bimbo's naar zijn zolderkamer brengt voor een potje van het een of ander?
Dat hangt van het geval al. Ik denk dat in jouw geval de term 'aandoenlijk' wel gepast is. Of 'gênant' als het ook je moeder was die de volgende dag het gebruikte condoom in de kliko gooide bij het opruimen van jouw kamer.quote:Op dinsdag 11 maart 2014 15:27 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Player?
Nou hoe zou jij het noemen?
Wat is er mis met een ONS als beide partijen dat willen?
edit: ik zou mezelf seksgod noemen, dat doet het meest recht.
Ik vind het aandoenlijk dat je nog steeds geen antwoord op mijn vraag hebt gegeven. Al weet ik natuurlijk wel waarom.quote:Op dinsdag 11 maart 2014 15:33 schreef Ryon het volgende:
[..]
Dat hangt van het geval al. Ik denk dat in jouw geval de term 'aandoenlijk' wel gepast is. Of 'gênant' als het ook je moeder was die de volgende dag het gebruikte condoom in de kliko gooide bij het opruimen van jouw kamer.
Maar even voor mij hoor.quote:Op dinsdag 11 maart 2014 15:42 schreef motorbloempje het volgende:
Yup. Lekker playeren en de zelfstandige jongeman uithangen in de kroeg of discotheek, maar wel even moeten melden of er nog thuisgegeten wordt, tenzij ze speciaal je lievelingskostje maakt, natuurlijk, dan is onderhandelen geen optie.
Oh, en of je de volgende keer echt je rode t-shirt niet meer bij het bedden- en ondergoed wilt gooien, want paps heeft het niet zo op roze ballenknijpers!
Het wordt almaar erger.quote:Op dinsdag 11 maart 2014 15:47 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Maar even voor mij hoor.
Denk jij serieus dat een dame die alleen maar seks wil er ook maar een moment wakker van ligt of die seks in een ouderlijk huis of een studentenkamer plaats vind?(of in de auto of in de bosjes of in een steegje)
Dus je komt helemaal mee uit een kroeg/club, komt aan bij het huis, bent helemaal klaar voor seks en dan "hohohoho mannetje, jij woont niet op jezelf. Dan gaat het mooi niet door!"quote:Op dinsdag 11 maart 2014 15:48 schreef motorbloempje het volgende:
Instant Sahara.
--> omdraaien en kijken of hopen dat de taxi er nog staat.
Waarom is dat nou intens triest? Omdat jij je neukpartij misloopt? Omdat ze toch nog ergens een grens trekt?quote:Op dinsdag 11 maart 2014 15:51 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Dus je komt helemaal mee uit een kroeg/club, komt aan bij het huis, bent helemaal klaar voor seks en dan "hohohoho mannetje, jij woont niet op jezelf. Dan gaat het mooi niet door!"
Dat is echt intens triest.
Ben jij ook iemand die opdroogt als zijn loonstrook lager is dan die van jou? Het lijkt erop, maar ik kan er naast zitten, dat randzaken belangrijker zijn voor jou dan waar het om gaat.
Wat is er zo erg aan? Ik post net een bron waaruit blijkt dat het VOLSTREKT NORMAAL is om als twintiger thuis te wonen.quote:
Omdat als ik seks met iemand wil wil ik seks met die persoon, niet met diens huis. Dus het zal me dan een rotzorg zijn of die persoon in een villa of in een kartonnen doos woont. De woonomgeving speelt geen rol in het besluit seks met iemand te hebben.quote:Op dinsdag 11 maart 2014 15:54 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Waarom is dat nou intens triest? Omdat jij je neukpartij misloopt? Omdat ze toch nog ergens een grens trekt?
Inmiddels niet meer van toepassing, ik heb een eigen huis.quote:Op dinsdag 11 maart 2014 15:57 schreef motorbloempje het volgende:
Ik vind het een afknapper. Dat jij dames treft die dat soort voorkeuren niet met mij delen is natuurlijk heel fijn voor jou.
Prima. dat is je goe drechtquote:Op dinsdag 11 maart 2014 15:59 schreef motorbloempje het volgende:
Een kartonnen doos vind ik ook een afknapper. Een ranzig huis ook. Een ranzige villa ook.
Maar wat nu als jij hem meeneemt naar jouw huis, een fantastische nacht beleefd, en de volgende ochtend denk je "wat een ventquote:
Ja. Oppervlakkig hè, dat ik hygiëne een belangrijk punt vind.quote:Op dinsdag 11 maart 2014 16:02 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Maar wat nu als jij hem meeneemt naar jouw huis, een fantastische nacht beleefd, en de volgende ochtend denk je "wat een vent"
2 dagen later bij hem en hij woont in een ranzig huis. Eind verhaal?
Ik vind het vrij oppervlakkig ja.quote:Op dinsdag 11 maart 2014 16:02 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Ja. Oppervlakkig hè, dat ik hygiëne een belangrijk punt vind.
Had je het gevoel dat Motorbloempje wel in was voor een hot date?quote:Op dinsdag 11 maart 2014 16:04 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Ik vind het vrij oppervlakkig ja.
Ik denk dat we op basis van onze discussie kunnen concluderen dat wij niet echt bij elkaar zouden passen.
Gelukkig maar, ik krijg gewoon rillingen van het idee met jou samen te moeten leven, maar dat gevoel is denk ik wederzijds.
Even aan m'n man vragen wat hij ervan vindt.quote:Op dinsdag 11 maart 2014 16:07 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Had je het gevoel dat Motorbloempje wel in was voor een hot date?
Vind ik van iets andere orde.quote:Op dinsdag 11 maart 2014 16:04 schreef motorbloempje het volgende:
Net als wanneer ik er achter zou komen dat hij zijn huis vol heeft hangen met hakenkruizen en white power leuzen. Dan kan hij zich nog zó tof voordoen, dat is toch gewoon niet mijn ding, zeg maar. Oppervlakkig hè?
Nee. Ik was er zelf ook niet voor in geweest. (al moet ik zeggen dat ze er niet slecht uitziet).quote:Op dinsdag 11 maart 2014 16:07 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Had je het gevoel dat Motorbloempje wel in was voor een hot date?
nee, natuurlijk word ik daar niet door geraakt. Ik vind het alleen getuigen van een enorme kortzichtigheid waar ik met mijn verstand echt niet bij kan. Ik zou me eerder geraakt voelen als een dame zou afknappen op mijn uiterlijk of geslachtsdeel. En wat iemand op fok van mij denkt laat me al helemaal koud irl. Ik vind de discussie gewoon interessantquote:Op dinsdag 11 maart 2014 16:30 schreef Lienekien het volgende:
Je neemt/maakt het allemaal zo persoonlijk. Alsof je er nog echt door geraakt wordt dat er vrouwen zijn die er op zouden zijn afgeknapt dat je nog in je ouderlijk huis woonde.
Ik bedoel ook niet dat jij dat hebt gezegd. Ik bedoel dat ik jouw wensen en eisen van dezelfde orde vind.quote:Op dinsdag 11 maart 2014 16:55 schreef motorbloempje het volgende:
Ik heb nergens gezegd dat 'hij' een 'eigen huis' en 'een goede baan' moet hebben.
Enkel dat ik thuiswonende twintigers een ontzettende afknapper vind, net als dat ik andere zaken afknappers vind; fijn wel, dat mensen andere dingen belangrijk vinden. Zaken die ánderen dan weer helemaal niet erg vinden. Een fatsoenlijke (en dus niet ranzige) studentenkamer en een baan/studie waarin hij het naar zijn zin heeft en waarmee hij zijn huur kan betalen (alhoewel male escort dan wel weer een afknapper zou zijn) kunnen bij mij prima door de beugel, daar zijn geen koophuis en een ceo-functie voor nodig hoor!
Genoeg studenten van 20 jaar die 'nog' thuis wonen en genoeg leuke seks/dates e.d. 'scoren'. Ik ben zelf 20 jaar, dus ik kan het weten! Ik vind het trouwens ook niet raar/faal om op je 20/21e thuis te wonen.quote:Op dinsdag 11 maart 2014 15:22 schreef Ryon het volgende:
[..]
Het lijkt mij geen hogere wiskunde om wat ik bedoel zelf uit te vogelen.
Sommige mensen zijn blijkaar al tevreden met wat minder, sommige mensen nemen genoegen met wat meer.
Helemaal mee eens.quote:Op dinsdag 11 maart 2014 18:30 schreef Fierce. het volgende:
Genoeg studenten van 20 jaar die 'nog' thuis wonen en genoeg leuke seks/dates e.d. 'scoren'. Ik ben zelf 20 jaar, dus ik kan het weten! Ik vind het trouwens ook niet raar/faal om op je 20/21e thuis te wonen.
Ik vind dat oordelen op elkaar altijd wel prachtig om te horen/lezen trouwens: lekker boeiend tot wanneer iemand thuis blijft wonen, het is zijn/haar leven.
Wacht even. Jij stelt een vraag, mensen geven daar antwoord op, en dan willen ze ineens hun ideeen opdringen?quote:Op dinsdag 11 maart 2014 18:41 schreef DeGemiddeldeConsument het volgende:
[..]
Helemaal mee eens.
Geeft ook wel aan hoe graag anderen bepaalde meningen/ideeën willen opdringen.
Er is een verschil tussen een vraag stellen of advies krijgenquote:Op dinsdag 11 maart 2014 18:42 schreef CherryOnTop het volgende:
Wacht even. Jij stelt een vraag, mensen geven daar antwoord op, en dan willen ze ineens hun ideeen opdringen?Je vraagt er zelf naar hoor.
Oh, er hadden dus alleen op zichzelfstaande antwoorden gepost moeten worden of advies dat in jouw straatje past, geen discussies of advies dat niet bij jouw visie past. Dat is inderdaad de normale gang van zaken op een forum als FOK!, helaas is het bij dit specifieke topic even fout gegaan.quote:Op dinsdag 11 maart 2014 18:44 schreef DeGemiddeldeConsument het volgende:
[..]
Er is een verschil tussen een vraag stellen of advies krijgen
Buiten het feit dat ik advies altijd wel waardeer - laat daar geen misverstanden over verstaan - is het wel een vorm van mening/ideeën opdringen. Ik vroeg namelijk om andermans mening, en het advies/de ideeën kwamen vanzelf erachteraan.
Ik sta wel degelijk open voor meningen van anderen en eventueel bijbehorende adviezen. Of ik ze opvolg is natuurlijk een ander verhaal. Ik heb ook nergens gezegd dat ik me stoor aan meningen die niet in mijn visie passen, ik ben het er alleen niet mee eens. Wat ik wel zei is dat mensen hun adviezen/ideeen geven zonder dat ik er direct om vroeg. Dat is iets heel anders dan dat ik de meningen niet zou willen horen.quote:Op dinsdag 11 maart 2014 18:47 schreef CherryOnTop het volgende:
Oh, er hadden dus alleen op zichzelfstaande antwoorden gepost moeten worden of advies dat in jouw straatje past, geen discussies of advies dat niet bij jouw visie past. Dat is inderdaad de normale gang van zaken op een forum als FOK!, helaas is het bij dit specifieke topic even fout gegaan.
Jij brengt je eigen mening en ideeën toch ook naar voren?quote:Op dinsdag 11 maart 2014 18:41 schreef DeGemiddeldeConsument het volgende:
[..]
Helemaal mee eens.
Geeft ook wel aan hoe graag anderen bepaalde meningen/ideeën willen opdringen.
Klopt.quote:Op dinsdag 11 maart 2014 18:52 schreef Lienekien het volgende:
Jij brengt je eigen mening en ideeën toch ook naar voren?
Je hangt er wel het label 'opdringen' aan. Dat vind ik nogal bot.quote:Op dinsdag 11 maart 2014 18:52 schreef DeGemiddeldeConsument het volgende:
[..]
Klopt.
Ik zeg ook niet dat ik het afkeur. Met 'anderen' bedoel ik ook indirect mezelf
Sommige posts waren in mijn ogen een beetje opdringerig/afkrakend, maar niet allemaal. Het gaat erom op welke manier het wordt gezegd. Er is een verschil tussen vriendelijk een advies geven, of mensen afkraken die nog niet zelfstandig wonen na hun 18/19/20equote:Op dinsdag 11 maart 2014 18:54 schreef Lienekien het volgende:
Je hangt er wel het label 'opdringen' aan. Dat vind ik nogal bot.
Nog niet zo lang op FOK!, zeker?quote:Op dinsdag 11 maart 2014 18:56 schreef DeGemiddeldeConsument het volgende:
[..]
Sommige posts waren in mijn ogen een beetje opdringerig/afkrakend, maar niet allemaal. Het gaat erom op welke manier het wordt gezegd. Er is een verschil tussen vriendelijk een advies geven, of mensen afkraken die nog niet zelfstandig wonen na hun 18/19/20e
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |