Dat lijkt me dan weer geen best idee. Nog nooit op jezelf hebben gewoond en dan direct samen gaan wonen, recipe for disasterquote:Op dinsdag 4 maart 2014 10:43 schreef DeGemiddeldeConsument het volgende:
Na mijn studie - dan ben ik 23 - wil ik graag direct gaan samenwonen met mijn vriendin
Dit.quote:Op dinsdag 4 maart 2014 10:44 schreef CherryOnTop het volgende:
[..]
Dat lijkt me dan weer geen best idee. Nog nooit op jezelf hebben gewoond en dan direct samen gaan wonen, recipe for disaster
quote:Op dinsdag 4 maart 2014 10:44 schreef CherryOnTop het volgende:
18 - 20, dan is het wel tijd om op eigen benen te leren staan vind ik.
Dat klinkt wel erg passief 'wanneer de situatie het toelaat'. Of je het leuk vindt of niet, op een gegeven moet je gewoon op eigen benen leren staan en als je werkt of studeert laat de situatie dat over het algemeen wel toe.quote:Op dinsdag 4 maart 2014 10:46 schreef Cockwhale het volgende:
Wanneer de situatie dat toelaat. Wil je daar per se een cijfer op plaatsen?
Alleen vanuit mijn kant of vanuit beide kanten?quote:Op dinsdag 4 maart 2014 10:44 schreef CherryOnTop het volgende:
Dat lijkt me dan weer geen best idee. Nog nooit op jezelf hebben gewoond en dan direct samen gaan wonen, recipe for disaster
Ja, dat wordt nog wat.quote:Op dinsdag 4 maart 2014 10:44 schreef CherryOnTop het volgende:
[..]
Dit kan ik beamen, helaas.quote:Op dinsdag 4 maart 2014 10:44 schreef CherryOnTop het volgende:
[..]
Bij mij niet hoor.quote:Op dinsdag 4 maart 2014 10:44 schreef CherryOnTop het volgende:
[..]
Nou, mijn ouders en grootouders woonde ook niet op zichzelf voordat ze samengingen inderdaad.quote:Op dinsdag 4 maart 2014 11:03 schreef Wootism het volgende:
Bij mij niet hoor.
Gewoon een relatie hebben met een goede verstandhouding en dat samenwonen gaat vanzelf.
Hoezo, vroeger deed Men niet andersquote:Op dinsdag 4 maart 2014 10:44 schreef CherryOnTop het volgende:
[..]
Mijn ouders en grootouders gingen direct samen, zonder op zichzelf te hebben gewoondquote:Op dinsdag 4 maart 2014 10:44 schreef CherryOnTop het volgende:
Lijkt mij juist makkelijker ook, gelijk taakverdeling en je mist niks aan het alleen wonen.quote:Op dinsdag 4 maart 2014 11:05 schreef DeGemiddeldeConsument het volgende:
[..]
Mijn ouders en grootouders gingen direct samen, zonder op zichzelf te hebben gewoond
en waarom vinden anderen van wel? omdat de rest het ook roept.... stelletje schapenquote:Op dinsdag 4 maart 2014 10:46 schreef IkStampOpTacos het volgende:
Wat boeit het wat anderen een acceptabele leeftijd vinden. Gewoon uit huis gaan wanneer jij je daar goed bij voelt. Zal me echt aan mijn reet roesten wat mensen van mij vinden nu ik 22 ben en thuis woon. Gezeik over wat je wel en niet zou moeten omdat je een bepaalde leeftijd hebt, heb ik niks mee op.
Of tot je ouders je weg willen hebben.quote:Op dinsdag 4 maart 2014 11:06 schreef rival het volgende:
Tot wanneer jij weg wilt.
Fuck die cijfertjes die andere mensen hier geven
Omdat?quote:Op dinsdag 4 maart 2014 11:07 schreef Sinceria het volgende:
En zou je inderdaad aanraden eerste op jezelf te gaan wonen en dan pas samen.
Ook je ouders kunnen gewoon weer tijd voor zich willen hebben en je het huis uit willen hebben zonder dat je 'vervelend' bent.quote:Op dinsdag 4 maart 2014 11:09 schreef DeGemiddeldeConsument het volgende:
[..]
Als je goede ouders hebt en je gedraagt je een beetje, zou het geen probleem moeten zijn
Ik kende iemand die woont met 48 nog thuis.quote:
Lijkt me toch rot, gevoel hebben dat ze je weg willen hebben.quote:Op dinsdag 4 maart 2014 11:10 schreef motorbloempje het volgende:
Ook je ouders kunnen gewoon weer tijd voor zich willen hebben en je het huis uit willen hebben zonder dat je 'vervelend' bent.
Nee hoor, gewoon redelijk van ze. Beter dan van die ouders die je maar lekker thuis houden en blijven pamperen, m.i.quote:Op dinsdag 4 maart 2014 11:11 schreef DeGemiddeldeConsument het volgende:
[..]
Lijkt me toch rot, gevoel hebben dat ze je weg willen hebben.
Ouders willen ook wel eens hun huis voor zichzelf hebben. Mijn broertje is op zijn 25e uit huis gegaan en toen zijn ze eindelijk aan de verbouwing begonnen die ze al zo lang wilden.quote:Op dinsdag 4 maart 2014 11:09 schreef DeGemiddeldeConsument het volgende:
[..]
Als je goede ouders hebt en je gedraagt je een beetje, zou het geen probleem moeten zijn
Je alles in je leven een keer gedaan moet hebben.quote:
Ben ik helemaal met je eens.quote:Op dinsdag 4 maart 2014 11:12 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Nee hoor, gewoon redelijk van ze. Beter dan van die ouders die je maar lekker thuis houden en blijven pamperen, m.i.
Snap wat je bedoelt, alleen er zijn toch zoveel stelletjes geweest die direct zijn gaan samenwonen zonder problemenquote:Op dinsdag 4 maart 2014 11:15 schreef Sinceria het volgende:
Je alles in je leven een keer gedaan moet hebben.
Nee maar even serieus, een tijd lang (bijvoorbeeld antikraak) op jezelf wonen is een goede voorbereiding voor later samen wonen. Het gaat vaak mis als je meteen samen gaat wonen, je bent erg van elkaar afhankelijk... Beter leer je eerst echt helemaal op eigen benen te staan, dan kun je als het samenwonen later niet goed gaat veel beter omgaan met de situatie.
Tja, als jullie het echt willen moet je het gewoon doen. Ik hou je niet tegen, geef je alleen wat advies.quote:Op dinsdag 4 maart 2014 11:16 schreef DeGemiddeldeConsument het volgende:
[..]
Snap wat je bedoelt, alleen er zijn toch zoveel stelletjes geweest die direct zijn gaan samenwonen zonder problemen
goed punt!quote:Op dinsdag 4 maart 2014 11:07 schreef Sinceria het volgende:
[..]
Of tot je ouders je weg willen hebben.
Als zij wel op zichzelf was gegaan nu, had ik overwogen om dit ook te doen om zo beiden te weten hoe het is, voordat we samen zouden gaan. Maar ze blijft net als mij thuis tot die tijd.quote:Op dinsdag 4 maart 2014 11:17 schreef Sinceria het volgende:
Tja, als jullie het echt willen moet je het gewoon doen. Ik hou je niet tegen, geef je alleen wat advies.
Moet die persoon zodra hij/zij alleen woont wel dat doen en niet bij mamma en pappa gaan eten en daar de was brengen anders werkt het nog niet.quote:Op dinsdag 4 maart 2014 10:44 schreef CherryOnTop het volgende:
[..]
Dankquote:
Het kan ook heus wel goed gaan, maar je zult tegen dingen aanlopen, dat kan gewoon niet anders.quote:Op dinsdag 4 maart 2014 11:16 schreef DeGemiddeldeConsument het volgende:
[..]
Snap wat je bedoelt, alleen er zijn toch zoveel stelletjes geweest die direct zijn gaan samenwonen zonder problemenEn die nu nog samen zijn uiteraard.
Nouja ik weet wel zeker dat we tegen bepaalde zaken aanlopen, zoals taakverdeling, financiėn enzovoort. Denk toch dat we hieruit kunnen komen zonder elkaar op te vreten. Als je een goede relatie hebt kun je hier overal wel uit.quote:Op dinsdag 4 maart 2014 11:26 schreef Lienekien het volgende:
Het kan ook heus wel goed gaan, maar je zult tegen dingen aanlopen, dat kan gewoon niet anders.
En voor wat betreft je ouders en grootouders: misschien hadden die (ik denk vooral je grootouders) toch direct een traditionelere rolverdeling.
Het hangt er bij jullie twee ook maar net van af met wat voor verwachtingen je gaat samenwonen. Het kan best blijken dat je nu bij dingen niet stilstaat omdat ze je heel vanzelfsprekend lijken, wat dan straks in de praktijk toch heel anders blijkt te zitten.
Zei hij hoopvol.quote:Op dinsdag 4 maart 2014 11:29 schreef DeGemiddeldeConsument het volgende:
[..]
Nouja ik weet wel zeker dat we tegen bepaalde zaken aanlopen, zoals taakverdeling, financiėn enzovoort. Denk toch dat we hieruit kunnen komen zonder elkaar op te vreten. Als je een goede relatie hebt kun je hier overal wel uit.
23?? Op je 18e ga je op kamers zou ik zeggen.. Heb ik zelf ook gedaan, en het leeuwendeel van mijn omgeving ook.quote:Op dinsdag 4 maart 2014 10:43 schreef DeGemiddeldeConsument het volgende:
Ik vroeg me af, tot welke leeftijd vinden jullie thuiswonen acceptabel?
In mijn omgeving ken ik personen die op hun 18e uit huis gingen, maar ook een aantal pas op hun 30e.
Ik zelf vind tussen de 20 en 25 het ideaalst. Na mijn studie - dan ben ik 23 - wil ik graag direct gaan samenwonen met mijn vriendin (mits de financiėle toestand dit toelaat en er een locatie is om te gaan wonen).
Neuh, ik ben zelf op mijn 20e gegaan en dat was prima.quote:Op dinsdag 4 maart 2014 11:35 schreef Skv het volgende:
[..]
23?? Op je 18e ga je op kamers zou ik zeggen..
Die wacht gewoon tot zijn ouders de pijp uit gaan en hij het huis erftquote:Op dinsdag 4 maart 2014 11:10 schreef Sinceria het volgende:
[..]
Ik kende iemand die woont met 48 nog thuis.
Heeft niet zo veel met je leeftijd te maken, maar je hele studieperiode thuis wonen is toch niet ideaal. Volgens mij loop je dan echt wel veel mis. Direct samenwonen met je vriend/vriendin lijkt me ook niet alles.quote:Op dinsdag 4 maart 2014 11:35 schreef Skv het volgende:
[..]
23?? Op je 18e ga je op kamers zou ik zeggen.. Heb ik zelf ook gedaan, en het leeuwendeel van mijn omgeving ook.
Zo zal het ook uiteindelijk wel verlopen ja. Pikant detail: hij is nog maagd.quote:Op dinsdag 4 maart 2014 11:38 schreef datismijnmening het volgende:
[..]
Die wacht gewoon tot zijn ouders de pijp uit gaan en hij het huis erft
quote:Op dinsdag 4 maart 2014 11:40 schreef Sinceria het volgende:
[..]
Zo zal het ook uiteindelijk wel verlopen ja. Pikant detail: hij is nog maagd.
Heet ie Mark?quote:Op dinsdag 4 maart 2014 11:40 schreef Sinceria het volgende:
[..]
Zo zal het ook uiteindelijk wel verlopen ja. Pikant detail: hij is nog maagd.
Dit ja, ik ging op mijn 20e zelfstandig wonen en was ook direct onafhankelijk.quote:Op dinsdag 4 maart 2014 11:38 schreef BRooster het volgende:
[..]
Heeft niet zo veel met je leeftijd te maken, maar je hele studieperiode thuis wonen is toch niet ideaal. Volgens mij loop je dan echt wel veel mis. Direct samenwonen met je vriend/vriendin lijkt me ook niet alles.
Zo rond je 20e uit huis gaan lijkt me wel normaal.
je ouders hebben je op je 15e eruit geschopt?quote:Op dinsdag 4 maart 2014 11:07 schreef Sinceria het volgende:
[..]
Of tot je ouders je weg willen hebben.
Dit ja.quote:Op dinsdag 4 maart 2014 12:21 schreef Frag_adder het volgende:
Betere vuistregel is eigenlijk gewoon: Heb je een vaste fulltime baan, dan zo snel mogelijk het huis uit. Belachelijk veel sparen en thuis blijven wonen is natuurlijk fijn voor je spaarrekening maar niet voor je eigen ontwikkeling.
Nou, dat is maar net hoe je het bekijkt. Of je nou je geld wel of niet zelf verdient, je woont op jezelf en bent daar toch zelfstandig verantwoordelijk voor het reilen en zeilen. Dat is qua ervaring wel degelijk een heel verschil met bij paps en mams blijven wonen.quote:Op dinsdag 4 maart 2014 11:44 schreef Bisamrat het volgende:
Wanneer je het zelf kunt betalen. Al die mensen die zeggen van 17 tot 21 jaar, zijn meestal de mensen waarvan de ouders de huur / boodschappen / studie betaalde. Dan woon je misschien ‘op jezelf’, maar ben je echt niet op jezelf en telt wat mij betreft niet eens mee.
Zodra je financieel onafhankelijk bent en alles zelf betaalt, woon je pas echt op jezelf.
Hangt er van af, als je alsnog verantwoordelijk om moet gaan met een beperkt budget zeg ik ja het is anders, als je gewoon onbeperkt geld krijgt en geen vinger hoeft uit te steken woon je qua ervaring vooral nog thuis hoor alleen met iets minder gezeik en nog minder verantwoordelijkheden, wat misschien nog wel erger is...quote:Op dinsdag 4 maart 2014 13:41 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Nou, dat is maar net hoe je het bekijkt. Of je nou je geld wel of niet zelf verdient, je woont op jezelf en bent daar toch zelfstandig verantwoordelijk voor het reilen en zeilen. Dat is qua ervaring wel degelijk een heel verschil met bij paps en mams blijven wonen.
Nah, niet mee eens.quote:Op dinsdag 4 maart 2014 14:05 schreef Jaimy_Luca het volgende:
Dat ligt aan de ouders. Als zij het geen probleem vinden dat iemand tot zijn 30e thuis woont. Hier is geen leeftijd voor. Je kan niet te oud zijn om thuis te wonen.
Wie heeft nou die omstandigheden: onbeperkt budget en huishoudelijke hulp?quote:Op dinsdag 4 maart 2014 14:03 schreef Frag_adder het volgende:
[..]
Hangt er van af, als je alsnog verantwoordelijk om moet gaan met een beperkt budget zeg ik ja het is anders, als je gewoon onbeperkt geld krijgt en geen vinger hoeft uit te steken woon je qua ervaring vooral nog thuis hoor alleen met iets minder gezeik en nog minder verantwoordelijkheden, wat misschien nog wel erger is...
huishoudelijke hulp heb je niet nodig, als het een studentenkamer is hoeft poetsen gewoon niet.quote:Op dinsdag 4 maart 2014 14:21 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Wie heeft nou die omstandigheden: onbeperkt budget en huishoudelijke hulp?
Ik ken(de) ze niet.quote:Op dinsdag 4 maart 2014 14:52 schreef Frag_adder het volgende:
[..]
huishoudelijke hulp heb je niet nodig, als het een studentenkamer is hoeft poetsen gewoon niet.
Maar ik heb medestudenten gehad die door stufie, het al niet zelf hoeven betalen van de huur en collegegeld en zo ook nog geld van hun ouders kregen en toch wel een flink vrij te besteden hadden per maand, die hebben niet veel verantwoordelijkheid geleerd.
Gatver.quote:Op dinsdag 4 maart 2014 14:52 schreef Frag_adder het volgende:
[..]
huishoudelijke hulp heb je niet nodig, als het een studentenkamer is hoeft poetsen gewoon niet.
Zou t niet weten. Zijn er echt zat trouwens.quote:Op dinsdag 4 maart 2014 14:21 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Je zou het niet weten. Maar het zijn er zat.quote:Op dinsdag 4 maart 2014 14:59 schreef Push. het volgende:
[..]
Zou t niet weten. Zijn er echt zat trouwens.
Is sarcastisch. Bij mijn kamer zat een schoonmaakster inbegrepen in het pakket en ik word nogal financieel gesteund. Dus ik denk dat ik in je categorie val.quote:Op dinsdag 4 maart 2014 15:00 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Je zou het niet weten. Maar het zijn er zat.
Whut.
Ik heb geen categorie.quote:Op dinsdag 4 maart 2014 15:02 schreef Push. het volgende:
[..]
Is sarcastisch. Bij mijn kamer zat een schoonmaakster inbegrepen in het pakket en ik word nogal financieel gesteund. Dus ik denk dat ik in je categorie val.
quote:Op dinsdag 4 maart 2014 14:21 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Dat is automatisch een categorie slimbo.quote:
Ik kwam daar toch niet mee aankakken, knul.quote:Op dinsdag 4 maart 2014 15:03 schreef Push. het volgende:
[..]
[..]
Dat is automatisch een categorie slimbo.
quote:Op dinsdag 4 maart 2014 14:03 schreef Frag_adder het volgende:
[..]
Hangt er van af, als je alsnog verantwoordelijk om moet gaan met een beperkt budget zeg ik ja het is anders, als je gewoon onbeperkt geld krijgt en geen vinger hoeft uit te steken woon je qua ervaring vooral nog thuis hoor alleen met iets minder gezeik en nog minder verantwoordelijkheden, wat misschien nog wel erger is...
Dat doet er niet toe. Zo ongeveer alles wat je gebruikt heb je niet zelf bedacht, meisje.quote:Op dinsdag 4 maart 2014 15:04 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Ik kwam daar toch niet mee aankakken, knul.
Wie heeft dan bedacht dat jij het 'mijn categorie' zou noemen?quote:Op dinsdag 4 maart 2014 15:05 schreef Push. het volgende:
[..]
Dat doet er niet toe. Zo ongeveer alles wat je gebruikt heb je niet zelf bedacht, meisje.
Ik was direct zo gesteld op mijn eigen stek dat weer bij mijn ouders (moeten) wonen echt nachtmerriemateriaal was.quote:Op dinsdag 4 maart 2014 15:14 schreef dhrluker het volgende:
Op je eigen gaan als de tijd rijp is !
Ik was 19 / 20 hoe ik ging samenwonen 21 hoe ik weer bij mijn ouders ging wonen , 22 hoe ik in het buitenland ging werken / wonen en nu volgende maand als ik 24 ben ga ik weer terug naar Nederland en trek ik weer lekker in bij mijn ouders !
Is helemaal niks mee , ben verstAndig genoeg maar heb nu geen behoefte om op mijn eigen te gaan plus ga ik in september studeren dus zal ik dan wel weer op kamers gaan !
Om eerlijk te zijn kijk ik er weer naar uit om even thuis te wonen , heerlijk !
Oh nee , ik heb wat dat betreft ook een hele goede band met mijn ouders.quote:Op dinsdag 4 maart 2014 15:21 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Ik was direct zo gesteld op mijn eigen stek dat weer bij mijn ouders (moeten) wonen echt nachtmerriemateriaal was.
Dit. Nu, als we eens in NL zijn dan slapen we daar wel eens (want ja, handig enzo), maar hoezeer ik ook van ze houd, na 2 dagen heb ik 't al echt weer gehad...quote:Op dinsdag 4 maart 2014 15:21 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Ik was direct zo gesteld op mijn eigen stek dat weer bij mijn ouders (moeten) wonen echt nachtmerriemateriaal was.
Hier hetzelfde. Dacht vorig jaar dat het wel handig was om even 2 maanden bij m'n ouders te wonen omdat ik 2 maanden moest overbruggen in verband met een verhuizing, maar dat was een kleine rampquote:Op dinsdag 4 maart 2014 15:21 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Herkenbaar!quote:Op dinsdag 4 maart 2014 16:00 schreef CherryOnTop het volgende:
[..]
Hier hetzelfde. Dacht vorig jaar dat het wel handig was om even 2 maanden bij m'n ouders te wonen omdat ik 2 maanden moest overbruggen in verband met een verhuizing, maar dat was een kleine ramp
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |