abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 3 maart 2014 @ 22:52:53 #101
203635 Ugjerke
God of tits and wine
pi_137365935
quote:
0s.gif Op maandag 3 maart 2014 22:48 schreef Straatklinker het volgende:

[..]

Het zou ook niet slim zijn op de lange termijn. Ik denk dat Russen in het uiterste geval graag een paar jaar brood met water eten als ze rechtstreeks 'ons' daarvan de schuld kunnen geven.

Sancties zijn niet goed voor de EU en uiteraard ook niet voor Rusland zelf. Dat de VS koste wat kost probeert te voorkomen dat wij goed overweg kunnen met Rusland is op zich wel logisch.
Op zich maakt Rusland het de VS ook wel makkelijk door diplomatie over te slaan en meteen troepen te sturen. Aan de tafel gaan zitten om te praten, kunnen we samen met Rusland doen. Troepen sturen, gaan we natuurlijk niet samen doen.
Op maandag 29 april 2013 16:56 schreef Moira. het volgende:
Ug, je bent af en toe een (leuke) mafkees, maar ook een wijs man.
  maandag 3 maart 2014 @ 22:53:42 #102
421524 SadPanda
#FreePalestine #FreeBahrain
pi_137365962
quote:
1s.gif Op maandag 3 maart 2014 22:51 schreef bombmannl het volgende:

[..]

Jij bent in mijn inzicht echt totaal wereldvreemd als je dit gedrag goedkeurt, Rusland heeft gewoon met ze klauwe van andermans grondgebied of te blijven. Tevens is het ook niet echt chique om een land in te vallen als het ff onrustig is. Dit is gewoon pure machtspolitiek van Vladimirtje die ook al eerder getracht heeft Ruslands rijk uit te breiden. Neem bijvoorbeeld een deel van Macedonië en een ander land (waarvan ik de naam ff kwijt ben) waar hij ook een stuk land van inpikte in 2008. Heel sneaky allemaal. Spierballenpolitiek van Vladimir moet bestrijd worden met maatregelen en tuurlijk zitten daar nadelen voor ons aan vast, maar de nadelen voor Rusland zullen vele malen groter zijn (roebel daalt afgelopen tijd al)
Wat een onzin. De bevolking van de Krim wil bij Rusland.
Anti-Turkije
pi_137365988
quote:
0s.gif Op maandag 3 maart 2014 22:46 schreef Zienswijze het volgende:
Timmermans sluit sancties niet uit:
"De minister benadrukte wel dat sancties vooralsnog niet aan de orde zijn."

Voorlopig is hij dus gewoon tegen sancties. En sancties zullen er ook niet komen.
Incelfrikandel
  maandag 3 maart 2014 @ 22:54:34 #104
421524 SadPanda
pi_137366002
quote:
1s.gif Op maandag 3 maart 2014 22:52 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

Jawel want je reageert dat Israël het ook doet.
Tegen de wil van de Palestijnen in ja. Ik begon over Israël omdat hij een aanhanger is van Israël.
Anti-Turkije
pi_137366014
quote:
7s.gif Op maandag 3 maart 2014 22:46 schreef SadPanda het volgende:

[..]

Het Amerikaans gezag is de bedreiger voor de wereldvrede, Rusland doet niemand kwaad. De bevolking moet er gewoon zelf over beslissen.
Komisch dat je zo'n hekel aan het westen hebt, met name de VS, en dan wel dubieuze regimes zoals het Russische toejuicht.
  maandag 3 maart 2014 @ 22:54:50 #106
421524 SadPanda
pi_137366017
quote:
0s.gif Op maandag 3 maart 2014 22:52 schreef ellevehC86 het volgende:

[..]

Tsjetjenie om mee te beginnen
Dat is geen land maar een onderdeel van de Russische Federatie.
Anti-Turkije
  maandag 3 maart 2014 @ 22:54:59 #107
104871 remlof
Europees federalist
pi_137366022
quote:
7s.gif Op maandag 3 maart 2014 22:51 schreef SadPanda het volgende:

[..]

Welk land heeft de Russische Federatie aangevallen?
Georgië, Tsjetjenië, Oekraïne.
  maandag 3 maart 2014 @ 22:55:30 #108
421524 SadPanda
pi_137366040
quote:
10s.gif Op maandag 3 maart 2014 22:54 schreef Arthur_Spooner het volgende:

[..]

Komisch dat je zo'n hekel aan het westen hebt, met name de VS, en dan wel dubieuze regimes zoals het Russische toejuicht.
:') Ik heb al een miljard keer gezegd dat Poetin een dictator is en Rusland een dictatuur.
Anti-Turkije
  maandag 3 maart 2014 @ 22:56:08 #109
421524 SadPanda
pi_137366062
quote:
7s.gif Op maandag 3 maart 2014 22:54 schreef remlof het volgende:

[..]

Georgië, Tsjetjenië, Oekraïne.
Tsjetjenië is geen land. De Krim wil bij Rusland. Georgië omdat dat land Zuid-Ossetie aanviel.
Anti-Turkije
  maandag 3 maart 2014 @ 22:56:33 #110
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_137366079
quote:
7s.gif Op maandag 3 maart 2014 22:54 schreef SadPanda het volgende:

[..]

En de Krim is...?
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
  maandag 3 maart 2014 @ 22:56:40 #111
104963 ETA
European Travel Author
pi_137366082
Vervolgverslag UN emergency meeting:

Oekraine: Rekent op de UN voor steun. Geen antwoord gekregen op de vraag waarom Rusland ons bruut is binnengevallen. Foei, is tegen UN charter!

• Volgende is vandaag gebeurd volgens Oekraine:
• Vandaag 16.000 troepen de Krim binnengevallen vanuit Rusland.
• Cruciale plekken overgenomen door de Russen.
• Alle wegen geblokkeerd
• Indicatie tot invasie andere delen van Oekraine
• Oekrainse leger in gereedheid, maar houdt zich nog in.

Vervolg

• Toestemming gegeven om UN waarnemers te sturen.
• Verzoek aan Rusland: Laat zien dat je een respectabel lid bent van de Security Council
• Alle argumenten door Rusland aangedragen zijn onbewezen en onzin.
• Alleen Oekrainse parlement kan toestemming vragen aan andere landen om militair in te grijpen, dit is nu niet gebeurd.

Opvallend, de Oekrainse vertegenwoordiger begon in Frans, daarna switch naar Engels en op het laatst in Russisch rechtstreeks tegen de Russische vertegenwoordiger.
Totaal Travel 04-24: 87 reizen, 151 vliegtickets, 58 landen, 6 continenten, 949 reisdagen, 163.804 foto's
Mijn reisfotos!
  maandag 3 maart 2014 @ 22:56:45 #112
306743 Opa2012
© 2010..2017
pi_137366088
quote:
7s.gif Op maandag 3 maart 2014 22:55 schreef SadPanda het volgende:

[..]

:') Ik heb al een miljard keer gezegd dat Poetin een dictator is en Rusland een dictatuur.
Dan zou je toch juist die mensen uit de Krim daartegen moeten beschermen.
Hans Spekman (PvdA): 'Nivelleren is een feest!' [38 11 9 zetels]
pi_137366123
Een korte samenvatting van hetgeen geleid heeft tot deze situatie:

Alles is begonnen met de financiele problemen van Oekraine. Oekraine probeerde een deal te sluiten met het internationaal monetair fonds (IMF) maar toen gaf Rusland ze opeens ongeveer 10 miljard euro. Deel van dat bedrag werd betaald in oliesubsidies; Oekraine heeft zelf geen olie en in het verleden heeft Rusland de toevoer van olie en gas naar Oekraine al heel vaak stopgezet. Omdat de Oekraiense overheid ‘bang’ is voor Rusland, en ze niet willen dat Rusland weer eens de toevoer zou afsluiten, accepteerden ze de hulp van Rusland. De inwoners van Oekraine waren daar in het algemeen niet blij mee, zij hadden liever een deal gesloten met de EU en het IMF.

Dat veroorzaakte protesten in Oekraine. Die protesten werden steeds gewelddadiger. Om de protesten tegen te gaan/te stoppen bedacht de regering belachelijke anti-protesteer wetten. Bijvoorbeeld protesteren voor een gebouw kon je 6 jaar cel opleveren als dat ervoor zorgde dat mensen minder makkelijk het gebouw in konden komen. Als je met een groep samenkwam, en negatief was over leden van de regering, kreeg je 2 jaar cel. Oekraine hoopte dat daarmee de protesten zouden stoppen, maar het tegendeel gebeurde. Mensen waren niet blij met de nieuwe wetten en de protesten werden alleen maar gewelddadiger.

Het duurde een paar dagen en de wetten werden weer ingetrokken. Toen dat gebeurde werd de Oekrainse premier afgezet (hij is nu in ws. in Moskou). De regering is toen gaan onderhandelen met de protesterende mensen. Er leek een doorbraak te komen waarin onafhankelijkheid van Rusland zou komen en er dus samengewerkt zou gaan worden met Europa.

Daar werd Poetin weer aardig boos over want hij is bezig een soort van europees-aziatische unie te vormen met landen die ooit communistisch waren (ongeveer de oude USSR). Oekraine was daar deel van.

Poetin heeft wel wat succesjes geboekt met die Unie, maar als Oekraïne er niet aan mee doet kan dat ervoor zorgen dat andere landen ook niet meer mee willen doen. De reden dat Poetin nu zoveel militairen naar de Krim stuurt is deels om ervoor te zorgen dat de anti-russische sentimenten niet verspreiden naar andere post-communistische landen in het Oostblok.

Mensen beginnen dit nu het begin van de derde wereldoorlog te noemen omdat Oekraine nu NAVO ondersteuning aanvraagt. De navo bestaat uit 28 soevereine landen die hebben beloofd elkaar te ondersteunen in het geval van Militaire acties. Veel van die landen hebben ook weer allianties met andere landen wat het aantal landen dat betrokken zou worden in de oorlog alleen maar groter zou maken. De VS (en vele andere landen) heeft Rusland nu gewaarschuwd dat de acties consequenties zullen hebben.

De vraag is nu wat Rusland gaat doen; als ze niet weggaan uit Oekraine bestaat de kans dat de NAVO actie gaat ondernemen tegen Rusland. Voorlopig lijkt het er op dat China Rusland steunt in de situatie. Als de hele boel escaleert kon het zo maar eens zijn dat we 35+ landen betrekken in een oorlog.

Het lijkt me sterk dat het zo ver zal komen maar het is wel een reëel risico. Het doel van veel van de overleggen die nu plaatsvinden is ervoor te zorgen dat Rusland weer weggaat uit Oekraine, maar wel op zo’n manier dat het niet ‘beschamend’ is voor Poetin. Poetin is namelijk erg gesteld op zijn macht en leiderschap en als hij zijn gezicht niet kan redden zou het zomaar eens tot een nieuwe koude oorlog kunnen leiden.

(Door mij vertaald van: http://www.reddit.com/r/O(...)_ukraine_and/cfsn12t )
pi_137366133
quote:
7s.gif Op maandag 3 maart 2014 22:54 schreef SadPanda het volgende:

[..]

Jouw persoonlijke legitimatie doet niet ter zake lijkt me...
Als een belasting op tabak het roken zou moeten terugbrengen, en een belasting op benzine het verbruik op brandstof zou moeten terugbrengen.
Wat denk je dan dat een belasting op inkomen zou moeten doen?
  maandag 3 maart 2014 @ 22:58:13 #115
421524 SadPanda
pi_137366149
quote:
1s.gif Op maandag 3 maart 2014 22:56 schreef De_Hertog het volgende:

[..]

En de Krim is...?
Ik heb al een paar keer gezegd dat Tsjetsjenië ook onafhankelijk mag worden van mij. Alleen werd er beweerd dat het erg is als het Russische gezag groter wordt.
Anti-Turkije
pi_137366157
quote:
1s.gif Op maandag 3 maart 2014 22:56 schreef De_Hertog het volgende:

[..]

En de Krim is...?
Dat is sinds een paar dagen Rusland.
Ура для россии
  maandag 3 maart 2014 @ 22:58:39 #117
421524 SadPanda
pi_137366160
quote:
0s.gif Op maandag 3 maart 2014 22:56 schreef Opa2012 het volgende:

[..]

Dan zou je toch juist die mensen uit de Krim daartegen moeten beschermen.
Nee, want de bevolking wil zelf onderdeel worden van Rusland.
Anti-Turkije
  maandag 3 maart 2014 @ 22:59:25 #118
421524 SadPanda
pi_137366183
quote:
0s.gif Op maandag 3 maart 2014 22:57 schreef ellevehC86 het volgende:

[..]

Jouw persoonlijke legitimatie doet niet ter zake lijkt me...
Het is gewoon een geldige legitimatie die geldt in het internationaal recht.
Anti-Turkije
  maandag 3 maart 2014 @ 22:59:58 #119
203635 Ugjerke
God of tits and wine
pi_137366200
quote:
7s.gif Op maandag 3 maart 2014 22:52 schreef SadPanda het volgende:

[..]

Waarom moet er een gesprek zijn, Oekraïne moet gewoon ja zeggen tegen een referendum niet half-half oplossingen gaan verzinnen.
Omdat je in een gesprek elkaar kan overtuigen om bijvoorbeeld 'Ja' te zeggen. Ik snap je afkeer daartegen niet. Wat zijn de nadelen van een diplomatieke oplossing? Je begrijpt toch dat een gesprek een situatie is waarin je dingen zegt? Ja, dat begrijp je. Je weet wat een gesprek is. Wat is je probleem ertegen? Alsjeblieft, leg het uit. Ik heb het je al zo vaak horen herhalen, ik heb het je alleen nog niet uit horen leggen. Ik hoef niet nog een keer te horen dat je geen gesprek wil of dat er een referendum moet komen, ik wil dat je er dieper op ingaat. Ga een gesprek aan.
  maandag 3 maart 2014 @ 23:00:43 #120
420688 Khazad-dum
You shall not pass
pi_137366228
quote:
7s.gif Op maandag 3 maart 2014 22:46 schreef SadPanda het volgende:

[..]

Het Amerikaans gezag is de bedreiger voor de wereldvrede, Rusland doet niemand kwaad. De bevolking moet er gewoon zelf over beslissen.
Dat is het Amerikaanse gezag niet. Het Amerikaanse gezag wil af en toe optreden tegen de ergste dictatoriale regimes, en hier dan een onafhankelijke, tolerante democratie van maken, maar heeft zich daardoor wel impopulair gemaakt omdat de gevolgen van de bezetting vaak nooit zo positief zijn zoals bij Duitsland en Japan.

Rusland is een corrupt land met een partij die alle macht naar zich toe wil schuiven en die enkel uit is op macht en de verkiezingen weet te manipuleren, tornt aan de persvrijheid, de vrijheid van vereniging, etc. Het is een land met een gezag dat je liever niet verspreid wil zien.
  maandag 3 maart 2014 @ 23:01:09 #121
343486 KingRoland
#TEAMJOHANNES
pi_137366242
quote:
0s.gif Op maandag 3 maart 2014 22:56 schreef ETA het volgende:
Vervolgverslag UN emergency meeting:

Oekraine: Rekent op de UN voor steun. Geen antwoord gekregen op de vraag waarom Rusland ons bruut is binnengevallen. Foei, is tegen UN charter!

• Volgende is vandaag gebeurd volgens Oekraine:
• Vandaag 16.000 troepen de Krim binnengevallen vanuit Rusland.
• Cruciale plekken overgenomen door de Russen.
• Alle wegen geblokkeerd
• Indicatie tot invasie andere delen van Oekraine
• Oekrainse leger in gereedheid, maar houdt zich nog in.

Vervolg

• Toestemming gegeven om UN waarnemers te sturen.
• Verzoek aan Rusland: Laat zien dat je een respectabel lid bent van de Security Council
• Alle argumenten door Rusland aangedragen zijn onbewezen en onzin.
[*]Alleen Oekrainse parlement kan toestemming vragen aan andere landen om militair in te grijpen, dit is nu niet gebeurd.

Opvallend, de Oekrainse vertegenwoordiger begon in Frans, daarna switch naar Engels en op het laatst in Russisch rechtstreeks tegen de Russische vertegenwoordiger.
Waarom?
graag op anoniem
  maandag 3 maart 2014 @ 23:01:11 #122
421524 SadPanda
pi_137366243
quote:
10s.gif Op maandag 3 maart 2014 22:59 schreef Ugjerke het volgende:

[..]

Omdat je in een gesprek elkaar kan overtuigen om bijvoorbeeld 'Ja' te zeggen. Ik snap je afkeer daartegen niet. Wat zijn de nadelen van een diplomatieke oplossing? Je begrijpt toch dat een gesprek een situatie is waarin je dingen zegt? Ja, dat begrijp je. Je weet wat een gesprek is. Wat is je probleem ertegen? Alsjeblieft, leg het uit. Ik heb het je al zo vaak horen herhalen, ik heb het je alleen nog niet uit horen leggen. Ik hoef niet nog een keer te horen dat je geen gesprek wil of dat er een referendum moet komen, ik wil dat je er dieper op ingaat. Ga een gesprek aan.
Hoe zou Rusland Oekraïne daarvan moeten overtuigen? De EU en VS steunen toch Oekraïne.
Anti-Turkije
  maandag 3 maart 2014 @ 23:01:19 #123
203635 Ugjerke
God of tits and wine
pi_137366247
quote:
7s.gif Op maandag 3 maart 2014 22:59 schreef SadPanda het volgende:

[..]

Het is gewoon een geldige legitimatie die geldt in het internationaal recht.
Volgens internationaal recht hoor je je aan verdragen te houden. Zoals de verdragen die Rusland met Oekraine gesloten heeft. Maar daarvan heb je al gezegd dat die je niet interesseren. Waarom kom je nu dan wel met internationaal recht aan zetten?
  maandag 3 maart 2014 @ 23:01:28 #124
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_137366252
quote:
7s.gif Op maandag 3 maart 2014 22:58 schreef SadPanda het volgende:

[..]

Ik heb al een paar keer gezegd dat Tsjetsjenië ook onafhankelijk mag worden van mij. Alleen werd er beweerd dat het erg is als het Russische gezag groter wordt.
Er werd beweerd dat Rusland landen binnenviel. Je vroeg om voorbeelden, als de Russen legitiem op de Krim zijn omdat 'de bevolking' daarom vroeg, zijn ze Tsjetsjenië binnen gevallen, want 'de bevolking' daar vroeg er niet om.
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
pi_137366276
quote:
10s.gif Op maandag 3 maart 2014 22:52 schreef Ugjerke het volgende:

[..]

Op zich maakt Rusland het de VS ook wel makkelijk door diplomatie over te slaan en meteen troepen te sturen. Aan de tafel gaan zitten om te praten, kunnen we samen met Rusland doen. Troepen sturen, gaan we natuurlijk niet samen doen.
Ja nja, ik weet niet hoe de lokale situatie daar is onder de bevolking. Die troepen waren daar altijd al aanwezig alleen dan in hun eigen basis. Nu zijn ze gevraagd om het gebied over te nemen om escalatie te voorkomen.

Tot nu toe is er altijd pas ingegrepen als er ergens al een grote puinhoop was. Een meer pragmatische aanpak is toch niet direct fout? Iedereen denkt gelijk niet meer na en zegt Rusland is fout! Geen discussie! :') Rusland weet ook wel wat ze hiermee op het spel zetten en zal deze keuze echt niet zomaar gedaan hebben.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')