+/- 350Kquote:Op woensdag 26 februari 2014 21:26 schreef Hyperdude het volgende:
Hoeveel heeft je 36 eigenlijk gelopen?
Dat ie oud is, weten we nu wel.
Hier ook trouwens.
Crisis
Ja, voor een 4 cilinder diesel is 350K niet bijzonder veel.quote:Op woensdag 26 februari 2014 21:33 schreef Hyperdude het volgende:
Valt nog mee.
Die van mij begint nu wat electronische geintjes te vertonen. Als dat aan blijft houden, heb ik het snel gehad, ben ik bang.
Waar zit jij inmiddels op dan?quote:Op woensdag 26 februari 2014 21:33 schreef Hyperdude het volgende:
Valt nog mee.
Die van mij begint nu wat electronische geintjes te vertonen. Als dat aan blijft houden, heb ik het snel gehad, ben ik bang.
Op zich is een xenonlamp die de geest geeft na 200k ook niet echt bijzonder, lijkt me?quote:Op maandag 24 februari 2014 19:02 schreef Hyperdude het volgende:
Ik weet dus niet precies wat er nu kaduuk is/aan het gaan is, maar de xenon doet het vlekkeloos sinds 2006; 200000 km geleden. Kan slechter.
Als er nu maar geen duur onderdeel kaduuk is, valt het misschien wel mee.
Voor de diesel an sich niet, maar de auto er omheen krijgt het dan langzamerhand toch wel wat zwaarder met diverse slijtagedelen...quote:Op woensdag 26 februari 2014 21:34 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
Ja, voor een 4 cilinder diesel is 350K niet bijzonder veel.
305Kquote:Op woensdag 26 februari 2014 23:05 schreef Piet__Piraat het volgende:
[..]
Waar zit jij inmiddels op dan?
Volgens mij is het niet de xenonpit die kaduuk is, maar de ondersteunende/aansturende electronica.quote:Op zich is een xenonlamp die de geest geeft na 200k ook niet echt bijzonder, lijkt me?
Ik weet het niet. In principe doorrijden; maar dan moet ie niet te veel (dure) geintjes meer uithalen.quote:Op donderdag 27 februari 2014 00:15 schreef Piet__Piraat het volgende:
Ook een nette stand voor zo'n zespitter benzine hoor. Wil je ook al iets anders stiekem, of zou je het liefst nog doorrijden?
Ja, dat klopt. Bijhouden en op tijd fixen is de sleutel.quote:Op woensdag 26 februari 2014 23:05 schreef Piet__Piraat het volgende:
Voor de diesel an sich niet, maar de auto er omheen krijgt het dan langzamerhand toch wel wat zwaarder met diverse slijtagedelen...
Mja, één van die drie rijdt over het algemeen natuurlijk lekker (al ben ik niet van de ster), maar iets anders is inderdaad ook wel eens leuk.quote:Op donderdag 27 februari 2014 16:30 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Ik weet het niet. In principe doorrijden; maar dan moet ie niet te veel (dure) geintjes meer uithalen.
Stiekem vind ik een Legacy 3.0R oid. ook wel leuk.
Weer eens wat anders dan een A,B of M.
6 cilinder Boxer
Goede keuze! Mooiquote:Op donderdag 27 februari 2014 19:53 schreef GForceT1 het volgende:
Zoals beloofd een fotootje!
Het zijn toch de 17" velgen geworden. Oogt mooi genoeg en met de Conti CSC5 bandjes heerlijke wegligging
[ afbeelding ]
strak! Mooie velgen. Precies de goede maat.quote:Op donderdag 27 februari 2014 19:53 schreef GForceT1 het volgende:
Zoals beloofd een fotootje!
Het zijn toch de 17" velgen geworden. Oogt mooi genoeg en met de Conti CSC5 bandjes heerlijke wegligging
[ afbeelding ]
De diesel FIAT Fiorino die ik als leenauto van de garage heb, heeft meer toeren om vooruit te komen nodig dan mijn BMW. Terugschakelen op een 80 km weg.quote:Op woensdag 26 februari 2014 23:05 schreef Piet__Piraat het volgende:
...
Voor de diesel an sich niet, maar de auto er omheen krijgt het dan langzamerhand toch wel wat zwaarder met diverse slijtagedelen...
Ik heb het dan ook over de 'echte' diesels. Niet over die opgefokte eco-naaimachines, want die halen stuk voor stuk de drie ton niet.quote:Op vrijdag 28 februari 2014 08:58 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
De diesel FIAT Fiorino die ik als leenauto van de garage heb, heeft meer toeren om vooruit te komen nodig dan mijn BMW. Terugschakelen op een 80 km weg.
Denk dat je de levensduur van de huidige kleine dieseltjes niet moet vergelijken met de levensduur van een 1982 200D
Sleepring kaduuk zorgde voor slecht contact tussen stuur en CCquote:Op maandag 24 februari 2014 18:26 schreef Hyperdude het volgende:
Fabrieksxenon kan ook kaduuk.
Afgelopen weekend melding dat stadslichtje links kaduuk was. Klap er op en hij deed het weer.
Maar later de boel even open gemaakt en contacten schoongemaakt; links en rechts. Hierbij een paar keer de verlichtingsschakelaar aan/uit gedaan.
Wil ik vanmorgen wegrijden; xenon rechts knippert 5-10 sec. als een oude TL-buis om daarna aan te blijven. Cruisecontrol en cruisecontrollampje deden niets meer.
Tussen de middag zekeringen gecheckt. Zekering 9 doet "lichtmodul"en "geschwindigkeitsregelung"=CC). Zekering 9 eruit; ziet er netjes uit, dus maar weer er in.
Later garage gebeld, daar ben ik al de Alfa gast , die adviseerden eerst maar eens 20 min de accu los te halen; helpt niet dus.
Cruisecontrol lampje doet het een halve minuut na starten/accu verbinden en daarna geen sjoege meer. Xenonrechts brandt op halve sterke met een paars/rose gloed.
...
Oudere velgen of nieuwe?quote:Op vrijdag 28 februari 2014 12:06 schreef spectrumanalyser het volgende:
gistermiddag stond m'n beemer bijna op de velg rechtsachter. band loopt heel langzaam leeg
morgen maar eens met de waterspuit kijken waar het eruit komt
Valt mee inderdaad. Xenon is wel prijzig maar een nieuwe sleepring mag hooguit een paar tientjes kosten en moet prima zelf te monteren zijn als je wil.quote:Op zaterdag 1 maart 2014 12:34 schreef Hyperdude het volgende:
Zijn we weer
[..]
Sleepring kaduuk zorgde voor slecht contact tussen stuur en CC
En 1 kaduke xenon-pit. Lijkt niet met elkaar te maken hebben
Lijkt mee te vallen dus.
Ik breng het ding naar de garage, en haal 'm weer op. Zelf had ik die sleepring nooit gevonden. En geen tijd.quote:Op zaterdag 1 maart 2014 22:07 schreef Piet__Piraat het volgende:
[..]
Valt mee inderdaad. Xenon is wel prijzig maar een nieuwe sleepring mag hooguit een paar tientjes kosten en moet prima zelf te monteren zijn als je wil.
Nope, maar wel beeld, moest een formuliertje ondertekenen dat ze de beelden mochten gebruiken. Stond een GoPro op me gericht tijdens de rit.quote:Op zaterdag 1 maart 2014 21:54 schreef spectrumanalyser het volgende:
Andyy: zijn daar foto's van?
i3 ga ik zeker ook mee rijden, kijk er al naar uit
Ik heb 3 van die afsluitbare kunststof 'containers' van de aktion in de kofferbak staan, mede ook omdat ik daar dagelijks mijn soms bebaggerde werkshit in prak, maar is ook erg handy als je de kofferbak even voor iets anders nodig hebt; binnen 2 minuten al je zooi de schuur inquote:Op zondag 2 maart 2014 13:08 schreef jitzzzze het volgende:
Waarmee zetten jullie je meuk vast in de kofferbak? Bij mij slingert alles wat ik meeneem door die bak heen en daar heb ik een beetje genoeg van
Ik neem vaak tassen mee, of gewoon de boodschappen. Heel leuk, zo'n touring, maar het wordt echt een kutzooi in je kofferbak zodra je de bocht om gaatquote:Op zondag 2 maart 2014 13:35 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Ik heb 3 van die afsluitbare kunststof 'containers' van de aktion in de kofferbak staan, mede ook omdat ik daar dagelijks mijn soms bebaggerde werkshit in prak, maar is ook erg handy als je de kofferbak even voor iets anders nodig hebt; binnen 2 minuten al je zooi de schuur in
Heb ik ook nog plek voor over, die kun je dan mooi klem zetten met de containers.quote:Op zondag 2 maart 2014 13:39 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
Ik neem vaak tassen mee, of gewoon de boodschappen. Heel leuk, zo'n touring, maar het wordt echt een kutzooi in je kofferbak zodra je de bocht om gaat
Misschien moet ik zo'n bagagenet hebben, heb wel vier van die ogen in de vloer zitten.
Ik heb een kratje, dat blijft wel staan. De bedoeling is eigenlijk dat het kratje leeg & opgevouwen is, maar de laatste tijd zit er altijd wel iets inquote:Op zondag 2 maart 2014 13:39 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
Ik neem vaak tassen mee, of gewoon de boodschappen. Heel leuk, zo'n touring, maar het wordt echt een kutzooi in je kofferbak zodra je de bocht om gaat
Misschien moet ik zo'n bagagenet hebben, heb wel vier van die ogen in de vloer zitten.
Klittenband blijft niet plakken aan mijn bekleding. Geen idee waarom, maar het werkt gewoon niet.quote:Op zondag 2 maart 2014 13:49 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Heb ik ook nog plek voor over, die kun je dan mooi klem zetten met de containers.
Je kunt ook van die klittenband dingen kopen om e.e.a. vast te zetten, al denk ik dat je bekleding daar niet van opknapt op termijn. Een bagagenet is wellicht ook handig, maar dan sta je weer elke keer dat ding los en vast te maken; dat doe je een maand en daarna flikker je alles erbovenop denk ik.
Rustig aan rijden in een RWD BMW? Nee, dat gaat niet altijdquote:Op zondag 2 maart 2014 13:52 schreef Piet__Piraat het volgende:
moet ik dus rustig aan doen. En dat lukt niet altijd
Een klapkrat blijft inderdaad wel staan, heb ik een tijdje gehad. Maar alle losse meuk (reservedelen, olie, verbandkistje, etc) heb ik in het reservewiel liggen; daar heb ik zo'n ring voor die ervoor gemaakt is. Het gaat echt om tassen, jassen, paraplu's etc.quote:Op zondag 2 maart 2014 13:57 schreef daNpy het volgende:
[..]
Ik heb een kratje, dat blijft wel staan. De bedoeling is eigenlijk dat het kratje leeg & opgevouwen is, maar de laatste tijd zit er altijd wel iets in
In de sedan had ik een extra netje geplaatst zodat het spul niet door de kofferbak kon vliegen.
Die wil ik hier thuis 's avonds leeg hebbenquote:Op zondag 2 maart 2014 14:11 schreef Hyperdude het volgende:
Ik mik de zooi meestal op de achterbank.
Ja olie, trekhaak, sleepset etc ligt ook in de bak.quote:Op zondag 2 maart 2014 14:11 schreef jitzzzze het volgende:
Een klapkrat blijft inderdaad wel staan, heb ik een tijdje gehad. Maar alle losse meuk (reservedelen, olie, verbandkistje, etc) heb ik in het reservewiel liggen; daar heb ik zo'n ring voor die ervoor gemaakt is. Het gaat echt om tassen, jassen, paraplu's etc.
Serieus? Bij mij zwerft er altijd allerlei meuk, moet altijd behoorlijk wat opruimen als er weer eens mensen achterin moetenquote:Op zondag 2 maart 2014 14:11 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
Die wil ik hier thuis 's avonds leeg hebben
Heb gewoon regelmatig allemaal meuk mee; de standaard uitrusting heb ik wel weggestopt ergens. En wil het vastzetten zodat het niet schuift.quote:Op zondag 2 maart 2014 14:15 schreef daNpy het volgende:
[..]
Ja olie, trekhaak, sleepset etc ligt ook in de bak.
Paraplu zit achter de achterbank geklemd, past op zich wel aardig en jassen schuiven niet echt, anders doe je ze in de voetenruimte achterin?
Er is nog nooit iets gebeurt; hier de kans is hier gewoon groter dat er ingebroken wordt.quote:Op zondag 2 maart 2014 14:20 schreef Piet__Piraat het volgende:
[..]
Serieus? Bij mij zwerft er altijd allerlei meuk, moet altijd behoorlijk wat opruimen als er weer eens mensen achterin moeten
Nee probeer hem ook zo leeg mogelijk te houden, maar heb wegens werk gewoon regelmatig allemaal spul achterin liggenquote:Op zondag 2 maart 2014 14:42 schreef daNpy het volgende:
Sowieso, je auto is toch geen opslagplaats of vuilnisbak?
Mja, ik heb dan wel allemaal waardeloze zooi achterin liggen, meestal.quote:Op zondag 2 maart 2014 14:32 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
Er is nog nooit iets gebeurt; hier de kans is hier gewoon groter dat er ingebroken wordt.
Opslagplaats niet, maar er liggen nogal eens verpakking van 't één of ander in, bij mij. Of papiertjes, magazines etc. Kabels, een bus WD40, dat soort shizzle. Geen ramp, maar het ligt me daar ook niet in de weg over het algemeen.quote:Op zondag 2 maart 2014 14:42 schreef daNpy het volgende:
Sowieso, je auto is toch geen opslagplaats of vuilnisbak?
Niet dat ik zulke dure spullen mee heb, maar voorkomen is gewoon beterquote:Op zondag 2 maart 2014 14:49 schreef Piet__Piraat het volgende:
Mja, ik heb dan wel allemaal waardeloze zooi achterin liggen, meestal.
True.quote:Op zondag 2 maart 2014 14:54 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
Niet dat ik zulke dure spullen mee heb, maar voorkomen is gewoon beter
Tuurlijk, echt voorkomen kan je het nooit. Je kan er wel voor zorgen dat jouw wagen er het minst aantrekkelijk uit ziet.quote:Op zondag 2 maart 2014 14:56 schreef Piet__Piraat het volgende:
[..]
True.
Al is mijn ervaring dat het dan nog niet te voorkomen is.
Met vorige auto al eens gehad: er lag werkelijk niets in het zicht dat jatbaar was, frontje van de radio er ook af. Toch allebei de sloten opengebikt. De score: tien euro kleingeld uit de armsteun en een zonnebril op sterkte die ze dus hebben weggegooid .
Dat doe ik al door 'm amper te wassen .quote:Op zondag 2 maart 2014 14:58 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
Tuurlijk, echt voorkomen kan je het nooit. Je kan er wel voor zorgen dat jouw wagen er het minst aantrekkelijk uit ziet.
Ik ben er niet van overtuigd dat dat de beste manier isquote:Op zondag 2 maart 2014 15:00 schreef Piet__Piraat het volgende:
[..]
Dat doe ik al door 'm amper te wassen .
Ik doe het nu al 3,5 jaar en sindsdien gaat het goedquote:Op zondag 2 maart 2014 15:01 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
Ik ben er niet van overtuigd dat dat de beste manier is
Met mijn ouwe fiets heb ik een paar lelijke menie vegen op het frame zitten. Het ding ziet eruit alsof ie elk moment uit elkaar kan vallen van ellende en de roest. Zelfs zonder slot wordt ie niet gejat. Maar hij is zo stevig en degelijk als maar kan.quote:Op zondag 2 maart 2014 15:01 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
Ik ben er niet van overtuigd dat dat de beste manier is
Heb vorige week een nieuwe gekochtquote:Op zondag 2 maart 2014 16:23 schreef daNpy het volgende:
Je accu heeft wellicht een opdonder gehad maar daar merk je niet zo heel veel van voorlopig
Neuh, denk dat het wel meevalt. Controleer je zekeringen, en alle elektrische functies. Je zou ook nog even de spanning van je accu kunnen meten met en zonder draaiende motor. Dan heb je een nulmeting voor als ie over een paar dagen toch een kerstboom aan lampjes laat zien op je dash.quote:Op zondag 2 maart 2014 16:25 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Heb vorige week een nieuwe gekocht
Goed, verder hoef ik me dus nergens zorgen over te maken aangezien alles het nog deed en er niets ongewoons te zien was?
Alright, thanksquote:Op zondag 2 maart 2014 16:51 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
Neuh, denk dat het wel meevalt. Controleer je zekeringen, en alle elektrische functies. Je zou ook nog even de spanning van je accu kunnen meten met en zonder draaiende motor. Dan heb je een nulmeting voor als ie over een paar dagen toch een kerstboom aan lampjes laat zien op je dash.
Het mooie van elektriciteit is dat je storingen na dit soort grappen meestal direct ziet. Maar het een kan altijd na een tijdje alsnog komen. Als ie gewoon start en je heb geen foutmeldingen/controlelampjes dan zal het wel goed gaan.quote:
Als je hier nou wat vaker langs was gekomen, had je het anders gedaan.quote:
O nee, ik weet dat je eerst de min los haalt en dan de plus (en andersom als je weer gaat monteren). Ik wilde alleen even de kleine moertjes aandraaien van de klemmen (ik had ze niet goed aangedraaid waardoor de auto wel stroom had maar niet startte) maar was dat nu in alle snelheid ('even een moertje vastdraaien') glad vergeten.quote:Op zondag 2 maart 2014 17:26 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Als je hier nou wat vaker langs was gekomen, had je het anders gedaan.
Twee weken geleden ofzo zeer langdradige discussie of je eerst de min, of eerst de plus los moest halen
Ik ben de uitkomst alweer vergeten Maar van de week heb ik eerst de min los gehaald en daarna de plus (zonder het chassis te raken uiteraard )quote:Op zondag 2 maart 2014 17:26 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Als je hier nou wat vaker langs was gekomen, had je het anders gedaan.
Twee weken geleden ofzo zeer langdradige discussie of je eerst de min, of eerst de plus los moest halen
Ik zou hem dichter bij de accu plaatsen als ik jullie was...quote:Op zondag 2 maart 2014 17:33 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
Dat zal er sfeervol uitzien op je dashboard
Een echte racebaas heeft zo'n ding toch ergens op de middenconsole zitten?quote:Op zondag 2 maart 2014 17:34 schreef daNpy het volgende:
[..]
Ik zou hem dichter bij de accu plaatsen als ik jullie was...
Ja maar mensen die niet weten welke pool van de accu ze eerst los moeten maken kunnen dit beter tussen de massa en het chassis zettenquote:Op zondag 2 maart 2014 17:34 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
Een echte racebaas heeft zo'n ding toch ergens op de middenconsole zitten?
Hehe, maar ik zie die lui dit er ook niet tussen knutselenquote:Op zondag 2 maart 2014 17:36 schreef daNpy het volgende:
[..]
Ja maar mensen die niet weten welke pool van de accu ze eerst los moeten maken kunnen dit beter tussen de massa en het chassis zetten
Fixedquote:Op zondag 2 maart 2014 17:37 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
Hehe, maar ik zie die lui mezelf dit er ook niet tussen knutselen
quote:
Hehe; dit er tussen zetten gaat wel lukken. Massa kabel zoeken, doorknippen, eindjes strippen, oogje aan meubelen, die twee boutjes onderaan dat ding aandraaien en je bent er.quote:
Die slalommen waren te kortquote:
Je komt voor het eerst in een eeuw weer langs en begint dan meteen te kotsen? Mooi is datquote:Op maandag 3 maart 2014 09:36 schreef TommyGun het volgende:
Ik wil graag nog even kotsen op de FWD van de 2'er
Sorry, sinds ik geen Bimmer meer heb kom ik hier idd weinigquote:Op maandag 3 maart 2014 10:06 schreef Piet__Piraat het volgende:
[..]
Je komt voor het eerst in een eeuw weer langs en begint dan meteen te kotsen? Mooi is dat
Maar zit nu naast een 2 coupe, die is dan wel weer primaquote:Op maandag 3 maart 2014 09:36 schreef TommyGun het volgende:
Ik wil graag nog even kotsen op de FWD van de 2'er
Je rijdt nu zo'n ecobakje toch?quote:Op maandag 3 maart 2014 10:14 schreef TommyGun het volgende:
[..]
Sorry, sinds ik geen Bimmer meer heb kom ik hier idd weinig
Wat voor E46 heb je nu dan? Motor, tellerstand e.d.? Ze zijn inderdaad niet meer heel veel waard, maar een nette kan echt nog wel iets opleveren. Verre kennis heeft paar maanden terug z'n E36 coupé in lelijk groen zelf nog voor meer dan 2,5k verkocht, gewoon omdat ie zo netjes was.quote:Op maandag 3 maart 2014 12:06 schreef spectrumanalyser het volgende:
BMW is mijn favoriete automerk. ik zal geen ander merk auto kopen.
een korte zoektocht naar wat ik graag zou willen leverde een BMW Coupé 320i Introduction (e92) voor 14.950 euro.
hij staat bij P. Bot in Vlaardingen.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
dan is het even de vraag wat ik voor m'n e46 terug zou krijgen. ik vrees maar 1k
Fiesta in de lease inderdaadquote:Op maandag 3 maart 2014 13:14 schreef Piet__Piraat het volgende:
[..]
Je rijdt nu zo'n ecobakje toch?
[..]
Mja, ik vind 15k stukslaan op een auto ook behoorlijk wat, vooral als je bedenkt hoe hard zo'n ding afschrijft. Doe mij dan maar iets onder de 10k. Misschien iets meer slijtage en iets meer onderhoud nodig, maar dat staat in geen verhouding qua kosten tot de afschrijving vanaf 15k.quote:Op maandag 3 maart 2014 14:05 schreef spectrumanalyser het volgende:
ik heb nu 2 jaar een e46 316i en er 2k voor betaald. weinig kosten aan gehad en kan 'm wel voor wat meer dan 1k wegzetten. punt is alleen dat die e92 nu 15k is, das andere koek :p
ik blijf het wonderbaarlijk vinden dat er mensen zijn die zulke hoge bedragen neerleggen voor een e36.
types ala mastermilo/krimson37 rijden e36 aan gort voor de lol en krijgen deze wagens zomaar....
Klopt, vooral als je bijna voor niks in een Fiësta rijdt. Het is geen strepentrekker, maar het rijdt wel en je hoeft je nergens zorgen om te maken.quote:Op maandag 3 maart 2014 14:10 schreef TommyGun het volgende:
[..]
Fiesta in de lease inderdaad
Zo nu en dan krijg ik de drang om een toffe wagen aan te schaffen maar, vooral in NL, is het gewoon zonde van je geld.
Exact, kan ik m'n geld elders opbrassenquote:Op maandag 3 maart 2014 14:13 schreef Piet__Piraat het volgende:
[..]
Klopt, vooral als je bijna voor niks in een Fiësta rijdt. Het is geen strepentrekker, maar het rijdt wel en je hoeft je nergens zorgen om te maken.
Is niks voor een nette 328 Coupé in goede originele staat en niet zo veel kms.quote:Op maandag 3 maart 2014 13:45 schreef Spezza19 het volgende:
Ach, er is laatst een E36 voor 4500,- verkocht...
Nee, 320i is doodzondequote:Op maandag 3 maart 2014 12:06 schreef spectrumanalyser het volgende:
een korte zoektocht naar wat ik graag zou willen leverde een BMW Coupé 320i Introduction (e92) voor 14.950 euro.
Hey, had jij niet toevallig deurspeakers liggen voor een E46?quote:Op maandag 3 maart 2014 22:16 schreef daNpy het volgende:
Je weet dat een auto nieuw kopen geen inverstering is die zich in 2 jaar terug verdient he?
Dat is ook lekker afschrijven! Maar ja, dat weet je met een nieuwe auto hè...quote:Op maandag 3 maart 2014 22:04 schreef boegschroef het volgende:
Vandaag naar de dealer geweest (belgie) krijg voor mijn 22 maanden oude z4 35i met 14k aan extra opties en 60k op de telker nog maar 35k terug bij inruil
Auw. Dat hakt er ook lekker in. Denk dat je ruim 20k hebt afgeschreven nu, want benzinebakken met 3 ton op de klok vinden in NL niet meer zo gretig aftrek...quote:Op maandag 3 maart 2014 19:33 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Is niks voor een nette 328 Coupé in goede originele staat en niet zo veel kms.
Afschrijving is a bitch.
Voor de particulier.
Ik heb in 2006 25K betaald voor mijn gebakkie met 120 K op de teller.
Nu 7 jaar en 180000 km later wil ik niet eens weten wat ie nog waard is.
Nee dat weet je van te voren, maar binnen 2 jaar met 60k, 40k afschrijving had ik ook niet verwacht zeker niet als je vervolgens 2 jaar oude 5 series bij de dealer ziet staan voor bijna de nieuwprijs :squote:Op maandag 3 maart 2014 22:16 schreef daNpy het volgende:
Je weet dat een auto nieuw kopen geen inverstering is die zich in 2 jaar terug verdient he?
Jup die heb ik nog welquote:Op maandag 3 maart 2014 23:12 schreef Sie_scheitern_Epos het volgende:
[..]
Hey, had jij niet toevallig deurspeakers liggen voor een E46?
Juist oke, heb deze tutorial gevonden, klopt dit een beetje ?quote:Op dinsdag 4 maart 2014 12:12 schreef daNpy het volgende:
Ebay, als je weet welke schakelaar.
Of je het zelf kan ligt aan je zelf, ik ken mensen die letterlijk geen schroef aan kunnen draaien omdat ze geen gevoel in hun poten hebben.
Tutorial ziet er netjes uit, verder weet ik het niet want ik heb geen E46 (meer)quote:Op dinsdag 4 maart 2014 12:15 schreef MrSweets het volgende:
[..]
Juist oke, heb deze tutorial gevonden, klopt dit een beetje ?
http://bmw.dekschrobbers.(...)thendelvervangen.pdf
Stuur moet er dus af en aribag eruit enzo..
Ik had er een paar weken geleden 1 kapot die er nog geen 50K kms. in zat.quote:Op dinsdag 4 maart 2014 17:59 schreef maart78 het volgende:
Kutzooi, mijn auto loopt onregelmatig als hij warm is. Waarschijnlijk een dooie bobine
Had een Aston gekocht; daar hebben ze een leuke koffiejuffrouwquote:Op woensdag 5 maart 2014 17:18 schreef maart78 het volgende:
Er was een thermostaat kapot.. 3uur zitten wachten bij de stealer
Nah, al sinds dec 2012 niet meer.quote:Op woensdag 5 maart 2014 21:26 schreef Hyperdude het volgende:
3500
Staat ie nog steeds in de opslag?
Het fijne is dat zo'n auto altijd klaar hebben staan gewoon een fijn gevoel is en in de lente/zomer rijd ik wel iets meer (voor de fun). Ga er ook wel af en toe mee naar het buitenland, maar daarbuiten is het vooral stilstaan. Beetje lastige keuze, want dat ding bezorgt me elke keer weer een glimlach en voor het geld hoef ik het niet per se te doen.quote:Op woensdag 5 maart 2014 21:31 schreef Hyperdude het volgende:
Mooi, anders schrijf je alleen maar af, zonder dat je nog wat lol van het sturen hebt.
Na je edit; verkopen. 50 km. per maand gaat zo'n ding kapot aan. Ik rij 50 km. per dag, en dat is eigenlijk al te weinig voor het blok om goed op temperatuur te komen.
Wat is geen drol?quote:Op donderdag 6 maart 2014 08:01 schreef Piet__Piraat het volgende:
Ik zou 'm dan houden. Hij levert toch geen drol meer op, en nu heb je er nog een beetje plezier van. Al zou ik proberen om er wel af en toe een grotere rit mee te maken, dan warmt de boel nog eens op en zijn je kosten per km wat lager .
Als je 'm wegdoet en je hebt nog eens een auto nodig, zit je elke keer te balen dat je 'm niet hebt. Of als je zo'n truttenschudder hebt, dan baal je daar weer van.
Als ik hier kijk:quote:Op donderdag 6 maart 2014 09:11 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Wat is geen drol?
Als ik nu nog eens online kijk dan gaan vergelijkbare auto's nog steeds voor 7/8k. Je zou denken dat 6/7 dan nog te doen is, tenzij ik iets over het hoofd zie.
Dat is wel de moeite ja, vooral als je jullie toch al een auto moeten hebben. Maar je bent wat laat met die beslissing, kan alleen per kalenderjaar... Je zit nu al over de 500km in een jaar heen, dus moet het hele jaar toch al bijtelling betalen. Kun je er net zo goed van genieten!quote:Op donderdag 6 maart 2014 08:39 schreef leolinedance het volgende:
Zit eraan te denken mijn Beemer niet meer prive te gaan rijden. Kost toch 400 euro per maand, en ik rijd gemiddeld misschien 500 km per maand prive.
Dan zijn dan ook dure km's. Mijn vriendin wil een autootje gaan kopen, als we dat nou samen doen scheelt dat een hoop geld. Wordt dan wel een Swift, C2, Ibiza achtig karretje. Eigenlijk wil ik niet, maar + 200 euro besparen per maand...
Is dat zo ja? Kan ik het jaar niet in april in laten gaan wat betreft niet meer prive rijden?quote:Op donderdag 6 maart 2014 11:54 schreef Piet__Piraat het volgende:
Dat is wel de moeite ja, vooral als je jullie toch al een auto moeten hebben. Maar je bent wat laat met die beslissing, kan alleen per kalenderjaar... Je zit nu al over de 500km in een jaar heen, dus moet het hele jaar toch al bijtelling betalen. Kun je er net zo goed van genieten!
Was me ook opgevallen, maar die 5/6k zijn van die afgetrapte dingen meestal. In mijn ervaring doet het feit dat ik alle stempels van de dealer en specialist heb het meestal wel goed voor de verkoopwaarde. Maar gezien de prijzen zei ik dan ook dat 6/7 wel haalbaar moet zijn, niet 7/8quote:Op donderdag 6 maart 2014 11:54 schreef Piet__Piraat het volgende:
Als ik hier kijk:
http://www.gaspedaal.nl/B(...)brnst=Benzine&srt=pr
Dan zie ik geen 7/8k. Dan zie ik meer 5/6k. Vraagprijs. Met de onderkant van de markt op 4,5k. Tenzij die van jou echt geweldig, vol opties is en er super uit ziet, denk ik niet dat je een topprijs krijgt. Gewoon, omdat er te veel rondrijden en de meeste mensen geen 12 jaar oude coupé met bijna twee ton kopen.
Weer een E30?quote:Op donderdag 6 maart 2014 13:35 schreef rival het volgende:
Morgen een kijker voor mijn E30 cabrio...
Als die hem koopt zal ik dit weekend een nieuwe auto moeten zoeken.... daar heb ik nu al zin in
Ik wil graag een E46 maar met het kleine budget dat ik uit wil geven denk ik dat ik op een E36 uitkom...quote:
Ik was een tijdje terug overigens bij jou op de zaak. Konden mij geen banden verkopen want het systeem lag er uitquote:Op donderdag 6 maart 2014 13:42 schreef rival het volgende:
[..]
Ik wil graag een E46 maar met het kleine budget dat ik uit wil geven denk ik dat ik op een E36 uitkom...
Op zich zou ik best wel weer een E30 willen maar dan moet het wel een hele goede zijn...
Ik kom niet meer bij profile.quote:Op donderdag 6 maart 2014 13:47 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Ik was een tijdje terug overigens bij jou op de zaak. Konden mij geen banden verkopen want het systeem lag er uit
Ah, alrightquote:Op donderdag 6 maart 2014 13:49 schreef rival het volgende:
[..]
Ik kom niet meer bij profile.
Mijn maatje is nu voor zichzelf begonnen.
Goedkope reparaties en hij doet ook in banden. Hij werkt samen met de officiële conti importeur/handelaar van nederland dus conti's kan ie voor een mooie prijs leveren... (sowieso alle merken verder)
Ja dan weet je het voor de toekomstquote:Op donderdag 6 maart 2014 13:51 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Ah, alright
Heb er nu al Michelin Pilot Sports 3 onder zitten.
Klopt, het zijn niet de toppers. Maar het nadeel is dat je in een redelijk verzadigde, op z'n gat liggende markt zit. Je moet net mazzel hebben.quote:Op donderdag 6 maart 2014 13:32 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Was me ook opgevallen, maar die 5/6k zijn van die afgetrapte dingen meestal. In mijn ervaring doet het feit dat ik alle stempels van de dealer en specialist heb het meestal wel goed voor de verkoopwaarde. Maar gezien de prijzen zei ik dan ook dat 6/7 wel haalbaar moet zijn, niet 7/8
Maar ja, uiteindelijk blijft er toch nooit iets fatsoenlijks over
Voor zover ik weet niet, of er moet iets veranderd zijn.quote:Op donderdag 6 maart 2014 13:23 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Is dat zo ja? Kan ik het jaar niet in april in laten gaan wat betreft niet meer prive rijden?
Dan ben ik inderdaad te laat. Dan toch maar eens een vakantie in Spanje plannen ofzo
Nee... Rij nog steeds lanzaam verder naar de 318.000 km...quote:
Sommige mensen kennen wel hun auto ...quote:Op vrijdag 7 maart 2014 11:41 schreef YoshiBignose het volgende:
Dacht je bent ondertussen wel gecrashed met je wan li's
Ik heb ze er uit noodzaak nog onder ivm wintersport en compleet versleten zomerbanden, anders had ik ze deze winter niet eens gemonteerd.quote:Op vrijdag 7 maart 2014 11:44 schreef Tarado het volgende:
Heb mijn zomerbanden er alweer een werkweek onder, was deze winter overbodig eigenlijk, die winterbanden.
Welke Kia? Jij had toch ooit een E46 coupé, kan me eerlijk gezegd geen Kia bedenken die beter zou rijden.quote:Op vrijdag 7 maart 2014 12:55 schreef YoshiBignose het volgende:
Ja winterbanden beetje nutteloos. Ik rij nu in een Kia dus heb hier weinig meer te zoeken. Alhoewel, heb nog steeds de E23 die nu ff gestald staat, als ik weer wat geld heb dan knap ik hem wel op. Rijdt nog altijd goed
Toch maar even kijken naar een E36 cabrio... blijven wel betaalbaar en leuk in de zomer
Kan je de rugleuning niet van binnenuit "openen".quote:Op zaterdag 8 maart 2014 14:35 schreef MrSweets het volgende:
Beste mensen ik ben zo dom geweest om mn accu los te koppelen en toen de achterklep dicht te doen.
Nu krijg ik de achterklep niet meer open, ik heb maar 1 sleuten en op een of andere manier past deze niet.
Het gaat om n e46 coupe, zou er een aparte sleutel moeten zijn voor de achterbak ?
Nee niet de hele auto, met de sleutel die ik heb kan ik wel het portier openen.quote:Op zaterdag 8 maart 2014 14:36 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Kan je de rugleuning niet van binnenuit "openen".
Kon bij de E36 CP wel.
Of zit de hele auto ook op slot?
ff 12 V op de laadpunten onder de motorkap zetten vanaf een andere accu/auto/lader?quote:Op zaterdag 8 maart 2014 14:43 schreef MrSweets het volgende:
Rugleuning zit zon middestukje/ armsteun, daar zit n plaat, iig geen doorgang zo 123
Cool dat ga ik ff proberenquote:Op zaterdag 8 maart 2014 14:49 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
ff 12 V op de laadpunten onder de motorkap zetten vanaf een andere accu/auto/lader?
Wel weer loshalen voordat je je eigen accu weer aansluit
[ afbeelding ]
De knipperlicht schakelaar vervangen zou 200¤ kosten bij de garage, nu zelf het onderdeel gekocht voor 30¤quote:
Netjes, alles gelukt zonder beschadigingen?quote:Op zaterdag 8 maart 2014 15:23 schreef MrSweets het volgende:
Thx mensen het is weer helemaal voor elkaar! toch ff 170 euro bespaard door zelf ff te sleutelen xD
Ja was top!quote:Op zaterdag 8 maart 2014 16:39 schreef daNpy het volgende:
[..]
Netjes, alles gelukt zonder beschadigingen?
dat heb je goedquote:Op dinsdag 18 maart 2014 17:10 schreef Mattor het volgende:
Aah, ik dacht juist dat van voor naar achter geen probleem was (ook gedaan, nooit problemen.), maar links/rechts wel. Maar dat zal dan, logischerwijs, wel slaan op banden met draairichting.
Bedankt voor je snelle reactie iig!
Als de band al 'goed' op de velg zit maakt dat toch niet meer uit? Want op welke plek je de velg, met band, dan monteert zal outside altijd de buitenkant zijn.quote:
Daar heb je een punt.quote:Op dinsdag 18 maart 2014 17:32 schreef Mattor het volgende:
[..]
Als de band al 'goed' op de velg zit maakt dat toch niet meer uit? Want op welke plek je de velg, met band, dan monteert zal outside altijd de buitenkant zijn.
Bij mij door gedoe met instrumentencluster.quote:Op donderdag 20 maart 2014 21:40 schreef Piet__Piraat het volgende:
Wie was hier laatst ook alweer door een accureset z'n lange termijn gebruiksgemiddelde kwijt?
Die van mij is plots ook naar de maan. Na een lange buitenlandrit is 't ineens gestegen naar 39,5L/100km en met geen mogelijkheid terug te krijgen
Dacht dat je de launchcontrol had getest ofzo.quote:Op vrijdag 21 maart 2014 08:11 schreef Piet__Piraat het volgende:
Een tweeliter diesel die 1:2,5 loopt? Gelukkig niet
..
I wishquote:Op vrijdag 21 maart 2014 08:43 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Dacht dat je de launchcontrol had getest ofzo.
Ik zou 'm resetten. Kom je eerder achter of er echt iets kaduuk is in je BC of dat ie alleen een TIA heeft gehad.
Mooiquote:Op vrijdag 21 maart 2014 08:43 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Dacht dat je de launchcontrol had getest ofzo.
Nog een nette prijs voor gekregen?quote:Op zaterdag 22 maart 2014 18:44 schreef boegschroef het volgende:
Zo ik mag weer gaan zoeken naar een nieuwe wagen. De Z4 3.5 is verkocht.
Waarschijnlijk ga ik voor het eerst sinds ik mijn rijbewijs heb (12 jaar) weg van het BMW merk... ik ben benieuwd hoelang het duurt voordat ik weer terug BMW rij.
Als je dat al weet, waarom ga je dan niet gewoon voor een BMW? Als kleine jongen heb ik vroeger een aantal keer met een 850i meegereden. Geweldig vond ik dat. Sindsdien besmetquote:Op zaterdag 22 maart 2014 18:44 schreef boegschroef het volgende:
Zo ik mag weer gaan zoeken naar een nieuwe wagen. De Z4 3.5 is verkocht.
Waarschijnlijk ga ik voor het eerst sinds ik mijn rijbewijs heb (12 jaar) weg van het BMW merk... ik ben benieuwd hoelang het duurt voordat ik weer terug BMW rij.
Dat doe je natuurlijk met een krijtje op de band hequote:Op dinsdag 18 maart 2014 18:11 schreef Piet__Piraat het volgende:
Schrijf jij óp de velg?
Ik plak er altijd een stuk duct tape op, houdt prima. Wel fijn, eindelijk de zomerbandjes er weer op gelegd dus er kan weer een beetje gegumd worden
+1quote:Op maandag 24 maart 2014 09:14 schreef Piet__Piraat het volgende:
Lang leve de automatische systemen . Echt, allemaal sensoren die constant in de war raken. Blij dat ik die meuk niet heb. Ik stop zelf wel gewoon eens per één of twee maanden bij de bandenoppompunit.
Klopt helemaal.quote:Op maandag 24 maart 2014 11:53 schreef jitzzzze het volgende:
Als ik gewoon eenzelfde volsyntheet 10W40 erbij giet van één of ander goedkoop merk dan gaat het toch vast ook prima?
Ik snap er echt geen hout meer van af en toe, al die verschillende motorolies. De ene zweert bij Castrol Edge van 15 euro de liter. De ander gooit gewoon action rommel erin.quote:Op maandag 24 maart 2014 11:59 schreef rival het volgende:
[..]
Klopt helemaal.
en ik vind je vraag niet dom!
Druk staat meestal bij BMW op de B stijl aan de bestuurderskantquote:Op maandag 24 maart 2014 12:03 schreef leolinedance het volgende:
Net maar even bij de pomp geweest om banden te pompen. Lekker handig allemaal, de benodigde druk staat niet in het tankklepje. Het boekje van de auto had ik niet bij me, en niet gechecked thuis.
Overal maar 2,3 bar in geduwd, blijkt er achter 2.7 in te moeten. Kon ook niet aflezen hoeveel erin zat want dat apparaat was te hoog Kon aardig wat bij bij een van de achterbanden, dus er zal wel veel te weinig in.
Heb het systeem weer ingesteld, ben benieuwd of de melding eerdaags weer verschijnt.
Als je maar oplet dat je half en volsynthetisch niet door elkaar gaat gooien....quote:Op maandag 24 maart 2014 12:03 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
Ik snap er echt geen hout meer van af en toe, al die verschillende motorolies. De ene zweert bij Castrol Edge van 15 euro de liter. De ander gooit gewoon action rommel erin.
Mijn wagen heeft ruim 350K gereden en dan vind ik zulke Castrol olie gewoon niet de moeite waard meer. In de aanbieding zie ik wel eens blikken olie voor iets van 5 euro de liter, volsytheet 10W40, dat is echt prima voor mijn wagen. Maar dan moet hij er wel goed op blijven draaien
Check, en als ik van volsyntheet naar half-syntheet wil wissel dan moet ik een compelte olie+filter wissel doen toch?quote:Op maandag 24 maart 2014 12:13 schreef rival het volgende:
[..]
Als je maar oplet dat je half en volsynthetisch niet door elkaar gaat gooien....
Met die viscositeit kan je vaak nog wel eentje dunner of dikker gaan bijvoorbeeld...
Ik denk het...quote:Op maandag 24 maart 2014 12:16 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
Check, en als ik van volsyntheet naar half-syntheet wil wissel dan moet ik een compelte olie+filter wissel doen toch?
Al kan ik geen reden bedenken waarom ik half-syntheet zou willen naast dat het wat makkelijker verkrijgbaar is.
quote:Er zijn twee hoofdsoorten basisolie: mineraal en volsynthetisch. Motoroliën die worden aangeduid als "semi-" of "halfsynthetisch" of "synthetische technologie" bevatten een mengsel van deze twee types.
Minerale basisoliën zijn afkomstig van ruwe olie die verwerkt is in een raffinaderij waar de fracties met nuttige smeringseigenschappen zijn gescheiden en ongewenste ingrediënten als wassen zijn verwijderd.
In tegenstelling tot sommige motoroliefabrikanten maakt Shell haar eigen minerale basisoliën van topklasse door de beste ruw oliën te selecteren en tijdens het gehele productieproces strikte kwaliteitscontroleprocedures toe te passen.
Synthetische basisoliën bieden verbeterde prestaties omdat ze geproduceerd zijn met een duurder chemisch proces dan het proces dat gebruikt wordt bij de productie van minerale olie.
Daarom stromen volsynthetische oliën als Shell Helix Ultra bijvoorbeeld gemakkelijker bij starttemperaturen, wanneer de meeste slijtage plaatsvindt.
Ze zijn ook beter bestand tegen hitte en worden gemakkelijker beschermd door antioxidant-additieven (oxidatie is een natuurlijk afbraakproces dat geleidelijk plaatsvindt in olie). En ze zijn ook minder vluchtig dan minerale oliën.
fuck, hier dusquote:Op maandag 24 maart 2014 12:04 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
Druk staat meestal bij BMW op de B stijl aan de bestuurderskant
Dat is wel een duidelijk verhaal, komt zo te zien bij Shell vandaan maar het is natuurlijk niet zo dat de Shell olie heel erg veel anders is dan die van een willekeurig ander merk.quote:Op maandag 24 maart 2014 12:19 schreef rival het volgende:
[..]
Ik denk het...
Kan na het lezen van dit stukje ook geen reden bedenken.
[..]
Klopt kwam van de shell website.quote:Op maandag 24 maart 2014 12:24 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
Dat is wel een duidelijk verhaal, komt zo te zien bij Shell vandaan maar het is natuurlijk niet zo dat de Shell olie heel erg veel anders is dan die van een willekeurig ander merk.
Dat gevoel heb ik dus ook, dat het allemaal vrij weinig uitmaakt.quote:Op maandag 24 maart 2014 13:06 schreef rival het volgende:
[..]
Klopt kwam van de shell website.
Ze gooien er nog wat dingetjes bij... misschien dat een duurdere olie iets betere toevoegingen heeft oid.. maar ik denk echt dat die verschillen nihil zijn...
knippers aan de zijkant of in een spiegel misschien?quote:Op maandag 24 maart 2014 17:27 schreef maart78 het volgende:
Bij mij geeft hij nu aan:lamp van buiten verlichting uitgevallen.
knipperlichten knipperen nu snel, zowel links als rechts maar er is geen bolletje kapot
quote:
quote:Op maandag 24 maart 2014 12:03 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
Ik snap er echt geen hout meer van af en toe, al die verschillende motorolies. De ene zweert bij Castrol Edge van 15 euro de liter. De ander gooit gewoon action rommel erin.
Mijn wagen heeft ruim 350K gereden en dan vind ik zulke Castrol olie gewoon niet de moeite waard meer. In de aanbieding zie ik wel eens blikken olie voor iets van 5 euro de liter, volsytheet 10W40, dat is echt prima voor mijn wagen. Maar dan moet hij er wel goed op blijven draaien
Complete wissel ja.quote:Op maandag 24 maart 2014 12:16 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
Check, en als ik van volsyntheet naar half-syntheet wil wissel dan moet ik een compelte olie+filter wissel doen toch?
Al kan ik geen reden bedenken waarom ik half-syntheet zou willen naast dat het wat makkelijker verkrijgbaar is.
Welke shop is dat? Heb vroeger wel 5w40 gehad, maar dat vond mijn blok niet zo tof.quote:Op maandag 24 maart 2014 19:21 schreef Piet__Piraat het volgende:
[..]
[..]
[..]
Complete wissel ja.
Je hoeft ook niet de hoofdprijs voor olie te dokken hoor. Maar ik geloof wel dat regelmatig olie verversen goed is voor het onderhoud en de levensduur van je blok. Ik bestel m'n olie in Duitsland via een webshop. Originele BMW-olie (volsynthetisch) voor iets meer dan 6 euro de liter. 5W30, volgens fabrieksvoorschrift.
Wat SA zegt. Oil-center.de.quote:Op maandag 24 maart 2014 19:57 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
Welke shop is dat? Heb vroeger wel 5w40 gehad, maar dat vond mijn blok niet zo tof.
Top, dank je wel. Zal er binnenkort eens naar kijken.quote:Op maandag 24 maart 2014 20:05 schreef Piet__Piraat het volgende:
[..]
Wat SA zegt. Oil-center.de.
Wel 12 euro verzending, dus genoeg in één keer bestellen. Ik bestel altijd 30 liter in één keer, vanaf 31 liter worden de verzendkosten hoger. Ik deel de olie samen met een kennis en zo kunnen we dan weer ongeveer anderhalf jaar vooruit.
De 10W40 is nog een stuk goedkoper dan 5W30: nog geen vijf euro per liter.
Ik rijd ook geen BMW omdat het goedkoper is.quote:Op maandag 24 maart 2014 21:19 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
Top, dank je wel. Zal er binnenkort eens naar kijken.
Het is inderdaad geen Long-life olie, maar goed, als je dat weet en op tijd ververst hoe belangrijk is dat dan? Met LL koop je een stukje gemak, maar echt goedkoper ben je onderaan de streep niet.
ik natuurlijk ook niet, maar daarmee moet je natuurlijk niet zomaar de duurste LL olie erin gietenquote:Op maandag 24 maart 2014 21:42 schreef daNpy het volgende:
[..]
Ik rijd ook geen BMW omdat het goedkoper is.
En ook dat klinkt aannemelijk, maar is de M41 ook al een LL blok?quote:Op dinsdag 25 maart 2014 09:06 schreef daNpy het volgende:
Je moet ook geen 10w40 in een LL blok gieten
Ik dacht niet dat BMW 10W40 voorschreef eigenlijk, ook niet voor de E36?quote:Op dinsdag 25 maart 2014 09:10 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
En ook dat klinkt aannemelijk, maar is de M41 ook al een LL blok?
Volgens mij gaat er 10W40 in de M20 blokken (E30 enzo)quote:Op dinsdag 25 maart 2014 10:22 schreef daNpy het volgende:
[..]
Ik dacht niet dat BMW 10W40 voorschreef eigenlijk, ook niet voor de E36?
5w30 is zo uit mijn hoofd de standaard.quote:Op dinsdag 25 maart 2014 10:22 schreef daNpy het volgende:
[..]
Ik dacht niet dat BMW 10W40 voorschreef eigenlijk, ook niet voor de E36?
Is er 5W30 in non-LL?quote:Op dinsdag 25 maart 2014 11:04 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
5w30 is zo uit mijn hoofd de standaard.
Volgens mij nietquote:
Waarom vraag je het danquote:
Nouja, hierom:quote:Op dinsdag 25 maart 2014 14:47 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
Waarom vraag je het dan
Nou ja, ik ben geen expert. Mijn boerenverstand zegt dat het allemaal niet zoveel uitmaakt
quote:Op dinsdag 25 maart 2014 09:10 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
En ook dat klinkt aannemelijk, maar is de M41 ook al een LL blok?
Leuke auto, maar vond je E92 veel mooier.quote:Op woensdag 2 april 2014 13:40 schreef boegschroef het volgende:
Nou ik kom al snel terug op mijn vorige uitspraak.... tijdelijk een 316d 'sport' gekocht om de zoektocht naar mijn 'ideale' auto te overbruggen.
Ik moet zeggen dat het wel een verschil is om van een Z4 3.5i over te stappen naar de 2.0 diesel.... Maar ik merk wel meteen dat de z4 (e89) ban binnen echt verouderd begint te raken. Alle andere BMW's zijn al over naar het nieuwe concept waar de huidige Z4 nog achterloopt.
Dit is hem geworden:
[ afbeelding ]
Ik eigenlijk ook, maar nu er steeds meer F** modellen rondrijden begint de e92 in mijn ogen erg 'oud' te worden. Het idee is nu om een jaartje in de 316 te rijden en dan te gaan kijken naar een 2e handse F32. Ik had ook voor een nieuwe kunnen gaan, maar ik heb het geld voor de afschrijving van het eerste jaar er niet meer voor over. Dan liever een jaartje rondtuffen en wat meer met de mustangs rijden. Het voordeel van de erg goedkope 316 is dat deze ook makkelijk weer in te ruilen is bij de dealer zodra daar de eerste 2e handse F32 modellen komen.quote:Op woensdag 2 april 2014 13:53 schreef Hyaenidae het volgende:
[..]
Leuke auto, maar vond je E92 veel mooier.
Zie de F32 nu steeds meer rijden, strakke wagen maar vind een E92 met M-pakket nog zeker niet gedateerd. Mooier dan een F32 in schrapersversie en lelijke velgen. E46 coupé kan ik zelfs nog wel waarderen in mooie uitvoering, zeker de M3.quote:Op woensdag 2 april 2014 15:10 schreef boegschroef het volgende:
[..]
Ik eigenlijk ook, maar nu er steeds meer F** modellen rondrijden begint de e92 in mijn ogen erg 'oud' te worden.
Neus tussen E90 en E92 is wel even een heel groot verschil.quote:Op woensdag 2 april 2014 16:18 schreef Piet__Piraat het volgende:
Ik vind de FL-neus van de E46 eigenlijk nog steeds mooier dan de E9x.
Jammer alleen dat de kont, vooral van de touring, wel al behoorlijk gedateerd oogt.
quote:Op zaterdag 5 april 2014 17:47 schreef Den_Haag het volgende:
Zou normale banden nemen. Als je lek rijdt anwb bellen en eventueel zo'n spuitbusje achterin.
Ga er vanuit de dat je vooral in nl rijden met de z4
Na het complete internet gelezen te hebben ga ik inderdaad voor normale banden.quote:
Whut???quote:Op zaterdag 5 april 2014 18:05 schreef spectrumanalyser het volgende:
volgende punt op de agenda, ´t vochtprobleem in de koplampen. bekend probleem bij e46...
ik wil geen gaten boren, liever netjes oplossen. k´hoop dat de rubberen afdichting lek is.
Goede keuze denk ik. Heb zelf nooit met RFT gereden maar wel altijd en overal gelezen dat normale banden meer comfort opleveren.quote:Op zaterdag 5 april 2014 19:57 schreef BaraCuda het volgende:
Na het complete internet gelezen te hebben ga ik inderdaad voor normale banden.
In Nederland valt het nog wel mee, maar als je naar Belgie gaat, dan mag je hopen dat aan het einde van de rit al je vullingen nog in je tanden zitten.quote:Op zondag 6 april 2014 11:15 schreef Piet__Piraat het volgende:
[..]
Goede keuze denk ik. Heb zelf nooit met RFT gereden maar wel altijd en overal gelezen dat normale banden meer comfort opleveren.
Zijn gewoon banden van 9 cm hoog hoorquote:Op zondag 6 april 2014 19:27 schreef BaraCuda het volgende:
[..]
In Nederland valt het nog wel mee, maar als je naar Belgie gaat, dan mag je hopen dat aan het einde van de rit al je vullingen nog in je tanden zitten.
De randen van die RFT zijn gewoon keihard. Met achter 255/35 hoogte en voor 225/40 is het al niet veel natuurlijk.
Ik ken het ook niet als bekend probleem, alleen maar als bekend probleem dat men het afdichtkapje niet goed terug zet als de lamp vervangen wordt.quote:Op zaterdag 5 april 2014 18:05 schreef spectrumanalyser het volgende:
volgende punt op de agenda, ´t vochtprobleem in de koplampen. bekend probleem bij e46...
ik wil geen gaten boren, liever netjes oplossen. k´hoop dat de rubberen afdichting lek is.
ziet er gaaf uit, wat heeft hij gekost? hoeveel op de teller?quote:Op woensdag 2 april 2014 13:40 schreef boegschroef het volgende:
Nou ik kom al snel terug op mijn vorige uitspraak.... tijdelijk een 316d 'sport' gekocht om de zoektocht naar mijn 'ideale' auto te overbruggen.
Ik moet zeggen dat het wel een verschil is om van een Z4 3.5i over te stappen naar de 2.0 diesel.... Maar ik merk wel meteen dat de z4 (e89) van binnen echt verouderd begint te raken. Alle andere BMW's zijn al over naar het nieuwe concept waar de huidige Z4 nog achterloopt.
Dit is hem geworden:
[ afbeelding ]
Ik weet dat het 35% is, maar als ik het meet kom ik toch echt maar op 6,5cm uit.quote:Op zondag 6 april 2014 21:28 schreef daNpy het volgende:
[..]
Zijn gewoon banden van 9 cm hoog hoor
Desalniettemin zijn RFTs idd wat minder comfortabel, maar ik moet zeggen dat ik mijn zomerwielen weer opnieuw heb gebalanceerd en dat ik nu eigenlijk weinig meer merk tov vorig jaar.
Na flink onderhandelen bij de dealer, 25k (let wel op het is in België).quote:Op maandag 7 april 2014 17:06 schreef Bulbasar het volgende:
[..]
ziet er gaaf uit, wat heeft hij gekost? hoeveel op de teller?
Wow, 25k dat zou ik niet zomaar opzij kunnen leggen. Maar het is alsnog veel goedkoper dan dat je hier in NL zou betalen voor zo'n auto . 32k is natuurlijk helemaal niks, helemaal niet als degene die de 32 k heeft gereden gewoon normaal heeft gedaan met de auto.quote:Op maandag 7 april 2014 20:49 schreef boegschroef het volgende:
[..]
Na flink onderhandelen bij de dealer, 25k (let wel op het is in België).
Bj: september 2012 met 2 jaar fabrieksgarantie (premium selection) en 32k op de teller.
Met navi, sportpakket, geblindeerde ramen en nog een hoop kleine extra's.
De dealer kan datquote:Op donderdag 10 april 2014 13:06 schreef boegschroef het volgende:
Ik moet wel zeggen.... dat Start/stop systeem is echt irritant!
En dat de wagen niet ondhoud dat je hem uitgezet hebt is nog irritanter..... Elke keer als je instapt moet ik niet vergeten het start/stop uit te zetten.
Wissel je van comfort naar sport of eco of andersom... wordt het start/stop systeem weer geactiveerd.....
Was er niet iemand hier in de buurt van eindhoven met zo'n apparaatje waarmee je dit soort opties kunt veranderen?
http://felgenkatalog.auto-treff.com/quote:Op donderdag 10 april 2014 17:08 schreef leolinedance het volgende:
Binnenkort bandenwissel en nieuwe zomerbanden erop. Iemand een advies wat het beste onder een F30 320d EDE kan? Comfort is belangrijk want ik rij vrij veel. Standaard is 205/16. Iemand?
Voor belachelijk veel geld ja. Ik zou ook een hobbyist zoeken.quote:
Bedoel je tussen het glas en het lamphuis; 63 12 8 380 210, pre-FL ?quote:Op woensdag 16 april 2014 21:06 schreef spectrumanalyser het volgende:
...
ik ben benieuwd of de rubberen strip achter de lenskap te vervangen is.
Al die ouwe barrels die zo door de APK vliegen.quote:
Kom maar door. Denk ik.quote:
Ik kom binnenkort. Jaartje of dertien inmiddels, dus dat zal wel weer stront opleveren. Vorig jaar ook onaangekondigd de remleidingen. Nu verwacht ik de fuseekogel die afgekeurd gaat worden, maar ik vind 350 euro voor preventief vervangen van de draagarmen eigenlijk wel veel geld als ie mogelijk nog door de APK komt.quote:Op woensdag 23 april 2014 18:41 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Al die ouwe barrels die zo door de APK vliegen.
Op deze manier komt dit topic nooit vol.
Ik heb nog wel meer originele dingetjes liggen... zal van het weekend ff kijken wat allemaalquote:Op woensdag 23 april 2014 22:41 schreef Catch22- het volgende:
[..]
Kom maar door. Denk ik.
Wil ook nog nieuwe koplampen. Deze zijn dof en 1 is niet helemaal dicht geloof ik
BMW fusee of Meyle?quote:Op donderdag 24 april 2014 08:03 schreef Piet__Piraat het volgende:
[..]
Ik kom binnenkort. Jaartje of dertien inmiddels, dus dat zal wel weer stront opleveren. Vorig jaar ook onaangekondigd de remleidingen. Nu verwacht ik de fuseekogel die afgekeurd gaat worden, maar ik vind 350 euro voor preventief vervangen van de draagarmen eigenlijk wel veel geld als ie mogelijk nog door de APK komt.
Topquote:Op donderdag 24 april 2014 08:58 schreef rival het volgende:
[..]
Ik heb nog wel meer originele dingetjes liggen... zal van het weekend ff kijken wat allemaal
Maar als je 1 van de 2 verwisseld.... wie bepaald dan?quote:
quote:Op donderdag 24 april 2014 10:01 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
BMW fusee of Meyle?
Laatste konden toch niet kapot?
Hier nog steeds Meyle, na 160K kms. oid, nog goed.
Ook nog in de ruitenwisserpook geloof ik.quote:Op donderdag 24 april 2014 12:18 schreef rival het volgende:
[..]
Maar als je 1 van de 2 verwisseld.... wie bepaald dan?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |