+/- 350Kquote:Op woensdag 26 februari 2014 21:26 schreef Hyperdude het volgende:
Hoeveel heeft je 36 eigenlijk gelopen?
Dat ie oud is, weten we nu wel.
Hier ook trouwens.
Crisis
Ja, voor een 4 cilinder diesel is 350K niet bijzonder veel.quote:Op woensdag 26 februari 2014 21:33 schreef Hyperdude het volgende:
Valt nog mee.
Die van mij begint nu wat electronische geintjes te vertonen. Als dat aan blijft houden, heb ik het snel gehad, ben ik bang.
Waar zit jij inmiddels op dan?quote:Op woensdag 26 februari 2014 21:33 schreef Hyperdude het volgende:
Valt nog mee.
Die van mij begint nu wat electronische geintjes te vertonen. Als dat aan blijft houden, heb ik het snel gehad, ben ik bang.
Op zich is een xenonlamp die de geest geeft na 200k ook niet echt bijzonder, lijkt me?quote:Op maandag 24 februari 2014 19:02 schreef Hyperdude het volgende:
Ik weet dus niet precies wat er nu kaduuk is/aan het gaan is, maar de xenon doet het vlekkeloos sinds 2006; 200000 km geleden. Kan slechter.
Als er nu maar geen duur onderdeel kaduuk is, valt het misschien wel mee.
Voor de diesel an sich niet, maar de auto er omheen krijgt het dan langzamerhand toch wel wat zwaarder met diverse slijtagedelen...quote:Op woensdag 26 februari 2014 21:34 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
Ja, voor een 4 cilinder diesel is 350K niet bijzonder veel.
305Kquote:Op woensdag 26 februari 2014 23:05 schreef Piet__Piraat het volgende:
[..]
Waar zit jij inmiddels op dan?
Volgens mij is het niet de xenonpit die kaduuk is, maar de ondersteunende/aansturende electronica.quote:Op zich is een xenonlamp die de geest geeft na 200k ook niet echt bijzonder, lijkt me?
Ik weet het niet. In principe doorrijden; maar dan moet ie niet te veel (dure) geintjes meer uithalen.quote:Op donderdag 27 februari 2014 00:15 schreef Piet__Piraat het volgende:
Ook een nette stand voor zo'n zespitter benzine hoor. Wil je ook al iets anders stiekem, of zou je het liefst nog doorrijden?
Ja, dat klopt. Bijhouden en op tijd fixen is de sleutel.quote:Op woensdag 26 februari 2014 23:05 schreef Piet__Piraat het volgende:
Voor de diesel an sich niet, maar de auto er omheen krijgt het dan langzamerhand toch wel wat zwaarder met diverse slijtagedelen...
Mja, één van die drie rijdt over het algemeen natuurlijk lekker (al ben ik niet van de ster), maar iets anders is inderdaad ook wel eens leuk.quote:Op donderdag 27 februari 2014 16:30 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Ik weet het niet. In principe doorrijden; maar dan moet ie niet te veel (dure) geintjes meer uithalen.
Stiekem vind ik een Legacy 3.0R oid. ook wel leuk.
Weer eens wat anders dan een A,B of M.![]()
6 cilinder Boxer
Goede keuze! Mooiquote:Op donderdag 27 februari 2014 19:53 schreef GForceT1 het volgende:
Zoals beloofd een fotootje!
Het zijn toch de 17" velgen geworden. Oogt mooi genoeg en met de Conti CSC5 bandjes heerlijke wegligging![]()
[ afbeelding ]
strak! Mooie velgen. Precies de goede maat.quote:Op donderdag 27 februari 2014 19:53 schreef GForceT1 het volgende:
Zoals beloofd een fotootje!
Het zijn toch de 17" velgen geworden. Oogt mooi genoeg en met de Conti CSC5 bandjes heerlijke wegligging![]()
[ afbeelding ]
De diesel FIAT Fiorino die ik als leenauto van de garage heb, heeft meer toeren om vooruit te komen nodig dan mijn BMW. Terugschakelen op een 80 km weg.quote:Op woensdag 26 februari 2014 23:05 schreef Piet__Piraat het volgende:
...
Voor de diesel an sich niet, maar de auto er omheen krijgt het dan langzamerhand toch wel wat zwaarder met diverse slijtagedelen...
Ik heb het dan ook over de 'echte' diesels. Niet over die opgefokte eco-naaimachines, want die halen stuk voor stuk de drie ton niet.quote:Op vrijdag 28 februari 2014 08:58 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
De diesel FIAT Fiorino die ik als leenauto van de garage heb, heeft meer toeren om vooruit te komen nodig dan mijn BMW. Terugschakelen op een 80 km weg.![]()
Denk dat je de levensduur van de huidige kleine dieseltjes niet moet vergelijken met de levensduur van een 1982 200D
Sleepring kaduuk zorgde voor slecht contact tussen stuur en CCquote:Op maandag 24 februari 2014 18:26 schreef Hyperdude het volgende:
Fabrieksxenon kan ook kaduuk.![]()
Afgelopen weekend melding dat stadslichtje links kaduuk was. Klap er op en hij deed het weer.![]()
Maar later de boel even open gemaakt en contacten schoongemaakt; links en rechts. Hierbij een paar keer de verlichtingsschakelaar aan/uit gedaan.
Wil ik vanmorgen wegrijden; xenon rechts knippert 5-10 sec. als een oude TL-buis om daarna aan te blijven. Cruisecontrol en cruisecontrollampje deden niets meer.
Tussen de middag zekeringen gecheckt. Zekering 9 doet "lichtmodul"en "geschwindigkeitsregelung"=CC). Zekering 9 eruit; ziet er netjes uit, dus maar weer er in.
Later garage gebeld, daar ben ik al de Alfa gast, die adviseerden eerst maar eens 20 min de accu los te halen; helpt niet dus.
Cruisecontrol lampje doet het een halve minuut na starten/accu verbinden en daarna geen sjoege meer. Xenonrechts brandt op halve sterke met een paars/rose gloed.
...
Oudere velgen of nieuwe?quote:Op vrijdag 28 februari 2014 12:06 schreef spectrumanalyser het volgende:
gistermiddag stond m'n beemer bijna op de velg rechtsachter. band loopt heel langzaam leeg
morgen maar eens met de waterspuit kijken waar het eruit komt
Valt mee inderdaad. Xenon is wel prijzig maar een nieuwe sleepring mag hooguit een paar tientjes kosten en moet prima zelf te monteren zijn als je wil.quote:Op zaterdag 1 maart 2014 12:34 schreef Hyperdude het volgende:
Zijn we weer
[..]
Sleepring kaduuk zorgde voor slecht contact tussen stuur en CC
En 1 kaduke xenon-pit. Lijkt niet met elkaar te maken hebben
Lijkt mee te vallen dus.
Ik breng het ding naar de garage, en haal 'm weer op. Zelf had ik die sleepring nooit gevonden. En geen tijd.quote:Op zaterdag 1 maart 2014 22:07 schreef Piet__Piraat het volgende:
[..]
Valt mee inderdaad. Xenon is wel prijzig maar een nieuwe sleepring mag hooguit een paar tientjes kosten en moet prima zelf te monteren zijn als je wil.
Nope, maar wel beeld, moest een formuliertje ondertekenen dat ze de beelden mochten gebruiken. Stond een GoPro op me gericht tijdens de rit.quote:Op zaterdag 1 maart 2014 21:54 schreef spectrumanalyser het volgende:
Andyy: zijn daar foto's van?
i3 ga ik zeker ook mee rijden, kijk er al naar uit
Ik heb 3 van die afsluitbare kunststof 'containers' van de aktion in de kofferbak staan, mede ook omdat ik daar dagelijks mijn soms bebaggerde werkshit in prak, maar is ook erg handy als je de kofferbak even voor iets anders nodig hebt; binnen 2 minuten al je zooi de schuur inquote:Op zondag 2 maart 2014 13:08 schreef jitzzzze het volgende:
Waarmee zetten jullie je meuk vast in de kofferbak? Bij mij slingert alles wat ik meeneem door die bak heen en daar heb ik een beetje genoeg van
Ik neem vaak tassen mee, of gewoon de boodschappen. Heel leuk, zo'n touring, maar het wordt echt een kutzooi in je kofferbak zodra je de bocht om gaatquote:Op zondag 2 maart 2014 13:35 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Ik heb 3 van die afsluitbare kunststof 'containers' van de aktion in de kofferbak staan, mede ook omdat ik daar dagelijks mijn soms bebaggerde werkshit in prak, maar is ook erg handy als je de kofferbak even voor iets anders nodig hebt; binnen 2 minuten al je zooi de schuur in
Heb ik ook nog plek voor over, die kun je dan mooi klem zetten met de containers.quote:Op zondag 2 maart 2014 13:39 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
Ik neem vaak tassen mee, of gewoon de boodschappen. Heel leuk, zo'n touring, maar het wordt echt een kutzooi in je kofferbak zodra je de bocht om gaat![]()
Misschien moet ik zo'n bagagenet hebben, heb wel vier van die ogen in de vloer zitten.
Ik heb een kratje, dat blijft wel staan. De bedoeling is eigenlijk dat het kratje leeg & opgevouwen is, maar de laatste tijd zit er altijd wel iets inquote:Op zondag 2 maart 2014 13:39 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
Ik neem vaak tassen mee, of gewoon de boodschappen. Heel leuk, zo'n touring, maar het wordt echt een kutzooi in je kofferbak zodra je de bocht om gaat![]()
Misschien moet ik zo'n bagagenet hebben, heb wel vier van die ogen in de vloer zitten.
Klittenband blijft niet plakken aan mijn bekleding. Geen idee waarom, maar het werkt gewoon niet.quote:Op zondag 2 maart 2014 13:49 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Heb ik ook nog plek voor over, die kun je dan mooi klem zetten met de containers.
Je kunt ook van die klittenband dingen kopen om e.e.a. vast te zetten, al denk ik dat je bekleding daar niet van opknapt op termijn. Een bagagenet is wellicht ook handig, maar dan sta je weer elke keer dat ding los en vast te maken; dat doe je een maand en daarna flikker je alles erbovenop denk ik.
Rustig aan rijden in een RWD BMW? Nee, dat gaat niet altijdquote:Op zondag 2 maart 2014 13:52 schreef Piet__Piraat het volgende:
moet ik dus rustig aan doen. En dat lukt niet altijd
Een klapkrat blijft inderdaad wel staan, heb ik een tijdje gehad. Maar alle losse meuk (reservedelen, olie, verbandkistje, etc) heb ik in het reservewiel liggen; daar heb ik zo'n ring voor die ervoor gemaakt is. Het gaat echt om tassen, jassen, paraplu's etc.quote:Op zondag 2 maart 2014 13:57 schreef daNpy het volgende:
[..]
Ik heb een kratje, dat blijft wel staan. De bedoeling is eigenlijk dat het kratje leeg & opgevouwen is, maar de laatste tijd zit er altijd wel iets in
In de sedan had ik een extra netje geplaatst zodat het spul niet door de kofferbak kon vliegen.
Die wil ik hier thuis 's avonds leeg hebbenquote:Op zondag 2 maart 2014 14:11 schreef Hyperdude het volgende:
Ik mik de zooi meestal op de achterbank.
Ja olie, trekhaak, sleepset etc ligt ook in de bak.quote:Op zondag 2 maart 2014 14:11 schreef jitzzzze het volgende:
Een klapkrat blijft inderdaad wel staan, heb ik een tijdje gehad. Maar alle losse meuk (reservedelen, olie, verbandkistje, etc) heb ik in het reservewiel liggen; daar heb ik zo'n ring voor die ervoor gemaakt is. Het gaat echt om tassen, jassen, paraplu's etc.
Serieus? Bij mij zwerft er altijd allerlei meuk, moet altijd behoorlijk wat opruimen als er weer eens mensen achterin moetenquote:Op zondag 2 maart 2014 14:11 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
Die wil ik hier thuis 's avonds leeg hebben
Heb gewoon regelmatig allemaal meuk mee; de standaard uitrusting heb ik wel weggestopt ergens. En wil het vastzetten zodat het niet schuift.quote:Op zondag 2 maart 2014 14:15 schreef daNpy het volgende:
[..]
Ja olie, trekhaak, sleepset etc ligt ook in de bak.
Paraplu zit achter de achterbank geklemd, past op zich wel aardig en jassen schuiven niet echt, anders doe je ze in de voetenruimte achterin?
Er is nog nooit iets gebeurt; hier de kans is hier gewoon groter dat er ingebroken wordt.quote:Op zondag 2 maart 2014 14:20 schreef Piet__Piraat het volgende:
[..]
Serieus? Bij mij zwerft er altijd allerlei meuk, moet altijd behoorlijk wat opruimen als er weer eens mensen achterin moeten
Nee probeer hem ook zo leeg mogelijk te houden, maar heb wegens werk gewoon regelmatig allemaal spul achterin liggenquote:Op zondag 2 maart 2014 14:42 schreef daNpy het volgende:
Sowieso, je auto is toch geen opslagplaats of vuilnisbak?
Mja, ik heb dan wel allemaal waardeloze zooi achterin liggen, meestal.quote:Op zondag 2 maart 2014 14:32 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
Er is nog nooit iets gebeurt; hier de kans is hier gewoon groter dat er ingebroken wordt.
Opslagplaats niet, maar er liggen nogal eens verpakking van 't één of ander in, bij mij. Of papiertjes, magazines etc. Kabels, een bus WD40, dat soort shizzle. Geen ramp, maar het ligt me daar ook niet in de weg over het algemeen.quote:Op zondag 2 maart 2014 14:42 schreef daNpy het volgende:
Sowieso, je auto is toch geen opslagplaats of vuilnisbak?
Niet dat ik zulke dure spullen mee heb, maar voorkomen is gewoon beterquote:Op zondag 2 maart 2014 14:49 schreef Piet__Piraat het volgende:
Mja, ik heb dan wel allemaal waardeloze zooi achterin liggen, meestal.
True.quote:Op zondag 2 maart 2014 14:54 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
Niet dat ik zulke dure spullen mee heb, maar voorkomen is gewoon beter
Tuurlijk, echt voorkomen kan je het nooit. Je kan er wel voor zorgen dat jouw wagen er het minst aantrekkelijk uit ziet.quote:Op zondag 2 maart 2014 14:56 schreef Piet__Piraat het volgende:
[..]
True.
Al is mijn ervaring dat het dan nog niet te voorkomen is.
Met vorige auto al eens gehad: er lag werkelijk niets in het zicht dat jatbaar was, frontje van de radio er ook af. Toch allebei de sloten opengebikt. De score: tien euro kleingeld uit de armsteun en een zonnebril op sterkte die ze dus hebben weggegooid.
Dat doe ik al door 'm amper te wassenquote:Op zondag 2 maart 2014 14:58 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
Tuurlijk, echt voorkomen kan je het nooit. Je kan er wel voor zorgen dat jouw wagen er het minst aantrekkelijk uit ziet.
Ik ben er niet van overtuigd dat dat de beste manier isquote:Op zondag 2 maart 2014 15:00 schreef Piet__Piraat het volgende:
[..]
Dat doe ik al door 'm amper te wassen.
Ik doe het nu al 3,5 jaar en sindsdien gaat het goedquote:Op zondag 2 maart 2014 15:01 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
Ik ben er niet van overtuigd dat dat de beste manier is
Met mijn ouwe fiets heb ik een paar lelijke menie vegen op het frame zitten. Het ding ziet eruit alsof ie elk moment uit elkaar kan vallen van ellende en de roest. Zelfs zonder slot wordt ie niet gejat. Maar hij is zo stevig en degelijk als maar kan.quote:Op zondag 2 maart 2014 15:01 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
Ik ben er niet van overtuigd dat dat de beste manier is
Heb vorige week een nieuwe gekochtquote:Op zondag 2 maart 2014 16:23 schreef daNpy het volgende:
Je accu heeft wellicht een opdonder gehad maar daar merk je niet zo heel veel van voorlopig
Neuh, denk dat het wel meevalt. Controleer je zekeringen, en alle elektrische functies. Je zou ook nog even de spanning van je accu kunnen meten met en zonder draaiende motor. Dan heb je een nulmeting voor als ie over een paar dagen toch een kerstboom aan lampjes laat zien op je dash.quote:Op zondag 2 maart 2014 16:25 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Heb vorige week een nieuwe gekocht
Goed, verder hoef ik me dus nergens zorgen over te maken aangezien alles het nog deed en er niets ongewoons te zien was?
Alright, thanksquote:Op zondag 2 maart 2014 16:51 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
Neuh, denk dat het wel meevalt. Controleer je zekeringen, en alle elektrische functies. Je zou ook nog even de spanning van je accu kunnen meten met en zonder draaiende motor. Dan heb je een nulmeting voor als ie over een paar dagen toch een kerstboom aan lampjes laat zien op je dash.
Het mooie van elektriciteit is dat je storingen na dit soort grappen meestal direct ziet. Maar het een kan altijd na een tijdje alsnog komen. Als ie gewoon start en je heb geen foutmeldingen/controlelampjes dan zal het wel goed gaan.quote:
Als je hier nou wat vaker langs was gekomen, had je het anders gedaan.quote:
O nee, ik weet dat je eerst de min los haalt en dan de plus (en andersom als je weer gaat monteren). Ik wilde alleen even de kleine moertjes aandraaien van de klemmen (ik had ze niet goed aangedraaid waardoor de auto wel stroom had maar niet startte) maar was dat nu in alle snelheid ('even een moertje vastdraaien') glad vergeten.quote:Op zondag 2 maart 2014 17:26 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Als je hier nou wat vaker langs was gekomen, had je het anders gedaan.
Twee weken geleden ofzo zeer langdradige discussie of je eerst de min, of eerst de plus los moest halen
Ik ben de uitkomst alweer vergetenquote:Op zondag 2 maart 2014 17:26 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Als je hier nou wat vaker langs was gekomen, had je het anders gedaan.
Twee weken geleden ofzo zeer langdradige discussie of je eerst de min, of eerst de plus los moest halen
Ik zou hem dichter bij de accu plaatsen als ik jullie was...quote:Op zondag 2 maart 2014 17:33 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
Dat zal er sfeervol uitzien op je dashboard
Een echte racebaas heeft zo'n ding toch ergens op de middenconsole zitten?quote:Op zondag 2 maart 2014 17:34 schreef daNpy het volgende:
[..]
Ik zou hem dichter bij de accu plaatsen als ik jullie was...
Ja maar mensen die niet weten welke pool van de accu ze eerst los moeten maken kunnen dit beter tussen de massa en het chassis zettenquote:Op zondag 2 maart 2014 17:34 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
Een echte racebaas heeft zo'n ding toch ergens op de middenconsole zitten?
Hehe, maar ik zie die lui dit er ook niet tussen knutselenquote:Op zondag 2 maart 2014 17:36 schreef daNpy het volgende:
[..]
Ja maar mensen die niet weten welke pool van de accu ze eerst los moeten maken kunnen dit beter tussen de massa en het chassis zetten
Fixedquote:Op zondag 2 maart 2014 17:37 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
Hehe, maar ik zie die lui mezelf dit er ook niet tussen knutselen
quote:
Hehe; dit er tussen zetten gaat wel lukken. Massa kabel zoeken, doorknippen, eindjes strippen, oogje aan meubelen, die twee boutjes onderaan dat ding aandraaien en je bent er.quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |