WTF?quote:Ook krijgt de migrant tot aan zijn dood een maandelijkse uitkering van zo'n 600 euro- of hij nou een baan heeft of niet.
Alleen dat geld gaat nu niet meer de Nederlandse economie in.quote:Op dinsdag 25 februari 2014 10:47 schreef Twiitch het volgende:
Ik neem aan dat ze dan ook weg moeten blijven?
600e/pm is veel minder dan wat het gros van deze mensen zouden kosten wanneer ze tot hun dood in Nederland zouden blijven.
En toch denk ik dat het goedkoper is dan hun (niet zelden disfunctionele) gezinnen hier te onderhouden.quote:Op dinsdag 25 februari 2014 10:37 schreef NightH4wk het volgende:
[..]
WTF?
Typisch iets voor ambtenaren en andermans geld over de balk gooien.
quote:Op dinsdag 25 februari 2014 10:35 schreef WhateverWhatever het volgende:
Ik wil ook wel naar Suriname emigreren met ¤600 p/m
Dit. Van welke partij zou dit plan ooit zijn gekomen? Dit riekt naar PvdA.quote:Op dinsdag 25 februari 2014 10:48 schreef eight het volgende:
Dankzij dit soort idioterie valt het steeds beter te begrijpen waarom de overheid ondanks een flinke gasbel, grote arbeidsparticipatie en enorm hoge belastingen niet in staat zijn om de begroting op orde te krijgen.
Ja. Als men de Nederlandse nationaliteit heeft moet men daarvan afstand doen:quote:Op dinsdag 25 februari 2014 10:47 schreef Twiitch het volgende:
http://www.svb.nl/int/nl/(...)ratie/nationaliteit/quote:Wijziging van uw nationaliteit
Om een uitkering van de Remigratiewet te krijgen, is het nodig dat u afstand doet van de Nederlandse nationaliteit. Als u een dubbele nationaliteit heeft, krijgt u alleen een uitkering van de Remigratiewet als u voor uw vertrek afstand doet van uw Nederlandse nationaliteit. Houd er rekening mee dat dit meestal gevolgen heeft voor de nationaliteit van uw kinderen onder de 16 jaar. Informeer hierover bij uw gemeente.
http://www.svb.nl/int/nl/(...)ratie/terug_naar_nl/quote:U wilt terug naar Nederland
Voor een kort verblijf, zoals een vakantie of familiebezoek, kunt u altijd terugkomen naar Nederland. Dit geldt ook voor de gezinsleden die met u mee zijn geremigreerd. Er zijn geen gevolgen voor uw remigratie-uitkering of voor de basisvoorzining die u heeft gekregen.
Binnen 1 jaar kunt u gemakkelijk terugkeren
Hoe goed u ook heeft nagedacht over uw remigratie, soms valt de praktijk tegen. Tot 1 jaar na uw remigratie, kunt u gebruik maken van de terugkeerregeling. Hiermee kunt u na een eenvoudige toelatingsprocedure weer in Nederland komen wonen. Meer informatie krijgt u bij de Immigratie en Naturalisatiedienst (IND).
Als u gebruik maakt van de terugkeerregeling, hoeft u alleen de vergoeding voor de reiskosten en voor de kosten van het bagagevervoer aan ons terug te betalen.
Na 1 jaar is terugkomen lastiger
Komt u later dan 1 jaar na uw remigratie terug naar Nederland, dan moet u de normale toelatingsprocedure doorlopen voor mensen die in Nederland willen komen wonen. Meer informatie hierover krijgt u bij de Immigratie en Naturalisatiedienst (IND).
Als u tussen de 1 of 3 jaar na uw remigratie terugkomt naar Nederland, moet u de basisvoorziening helemaal terugbetalen. De remigratie-uitkering hoeft u niet terug te betalen.
Komt u 3 jaar of later na uw remigratie terug, dan hoeft u niets terug te betalen.
Prima regeling om definitief van de kanslozen af te komen dus.quote:Op dinsdag 25 februari 2014 10:58 schreef freako het volgende:
[..]
Ja. Als men de Nederlandse nationaliteit heeft moet men daarvan afstand doen:
[..]
http://www.svb.nl/int/nl/(...)ratie/nationaliteit/
Ook een verblijfsvergunning vervalt:
[..]
http://www.svb.nl/int/nl/(...)ratie/terug_naar_nl/
Ook stopt bv de opbouw van AOW op het moment dat men in het buitenland gaat wonen.
De oorspronkelijke Remigratieregeling stamt uit 1985, ten tijde van het kabinet Lubbers-I dus.quote:Op dinsdag 25 februari 2014 10:57 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Dit. Van welke partij zou dit plan ooit zijn gekomen? Dit riekt naar PvdA.
CDA-VVD. Ik wist niet dat de VVD al in die tijd weinig meer met liberaal gedachtegoed te maken hadquote:Op dinsdag 25 februari 2014 11:02 schreef freako het volgende:
[..]
De oorspronkelijke Remigratieregeling stamt uit 1985, ten tijde van het kabinet Lubbers-I dus.
Je draagt 2 % per jaar bij aan de AOW vanaf je 15e. Dus 40 jaar een Nederlands paspoort levert je 80 % AOW op, daarnaast een extra uitkering van 600 euro en vergoeding voor de reiskosten maakt het aantrekkelijk om terug te gaan naar de heimat. Met 1400 euro per maand kan je volgens mij prima vertoeven in Surinamequote:Op dinsdag 25 februari 2014 10:58 schreef freako het volgende:
[..]
Ja. Als men de Nederlandse nationaliteit heeft moet men daarvan afstand doen:
[..]
http://www.svb.nl/int/nl/(...)ratie/nationaliteit/
Ook een verblijfsvergunning vervalt:
[..]
http://www.svb.nl/int/nl/(...)ratie/terug_naar_nl/
Ook stopt bv de opbouw van AOW op het moment dat men in het buitenland gaat wonen.
Doet mijn vriend dat dan ook dan hebben we een maandinkomen van ¤1200.- in een land waar alles geen reet kost. Leven als God in Frankrijk dus zonder een poot uit te hoeven steken.quote:Op dinsdag 25 februari 2014 10:35 schreef WhateverWhatever het volgende:
Ik wil ook wel naar Suriname emigreren met ¤600 p/m
Maar in het eigen land kan je er vaak als god leven met dat geld.quote:Op dinsdag 25 februari 2014 10:47 schreef Twiitch het volgende:
600e/pm is veel minder dan wat het gros van deze mensen zouden kosten wanneer ze tot hun dood in Nederland zouden blijven.
Ik ga Surinamer worden!quote:Op dinsdag 25 februari 2014 11:07 schreef Brembo het volgende:
[..]
Je draagt 2 % per jaar bij aan de AOW vanaf je 15e. Dus 40 jaar een Nederlands paspoort levert je 80 % AOW op, daarnaast een extra uitkering van 600 euro en vergoeding voor de reiskosten maakt het aantrekkelijk om terug te gaan naar de heimat. Met 1400 euro per maand kan je volgens mij prima vertoeven in Suriname.
Dit staat gelijk aan 4200 netto per maand in NL.quote:Op dinsdag 25 februari 2014 11:07 schreef Brembo het volgende:
Met 1400 euro per maand kan je volgens mij prima vertoeven in Suriname.
quote:Wat is een redelijk salaris? salarissen zijn niet te vergelijken met Nederland. Een betere graadmeter is het vergelijken van je koopkracht. Dus hoeveel heb je nodig aan inkomsten in Suriname om hetzelfde te kunnen kopen als in Nederland. In dat geval is de verhouding 1:3 oftewel, verdien je ¤3000,- in Nederland, dan staat dat gelijk aan een salaris van ¤1000,- in Suriname.
Helaas:quote:Op dinsdag 25 februari 2014 11:07 schreef Brembo het volgende:
[..]
Je draagt 2 % per jaar bij aan de AOW vanaf je 15e. Dus 40 jaar een Nederlands paspoort levert je 80 % AOW op, daarnaast een extra uitkering van 600 euro en vergoeding voor de reiskosten maakt het aantrekkelijk om terug te gaan naar de heimat. Met 1400 euro per maand kan je volgens mij prima vertoeven in Suriname.
https://www.svb.nl/int/nl(...)en/andere_inkomsten/quote:Andere uitkeringen en de remigratie-uitkering
Als u in het land waar u gaat wonen nog een andere Nederlandse uitkering krijgt, dan trekken wij die af van uw remigratie-uitkering. Voor uw eenmalige basisvoorziening maakt het niet uit of u nog een andere uitkering krijgt.
Inkomsten die we aftrekken
Uitkeringen die wij van de remigratie-uitkering aftrekken, zijn:
WAO (Wet op de Arbeidsongeschiktheidsverzekering)
WAZ (Wet Arbeidsongeschiktheidsverzekering Zelfstandigen)
Wajong (Wet Arbeidsongeschiktheidsvoorziening Jonggehandicapten)
AOW (Algemene Ouderdomswet)
Anw (Algemene nabestaandenwet)
TW (Toeslagenwet).
Ontvangt u een of meerdere van de bovenstaande uitkeringen? Dan krijgt u een lagere of soms zelfs geen remigratie-uitkering.
Als je dit ziet idd, dan is het niet erg royaalquote:Op dinsdag 25 februari 2014 11:11 schreef freako het volgende:
[..]
Helaas:
[..]
https://www.svb.nl/int/nl(...)en/andere_inkomsten/
Als je even de moeite had genomen om te googlen in plaats van je onderbuik te laten spreken had je kunnen vinden dat het een wetsvoorstel van VVD-minister Dijkstal betreft dat op steun van de gehele kamer met uitzondering van de CD kon rekenen.quote:Op dinsdag 25 februari 2014 10:57 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Dit. Van welke partij zou dit plan ooit zijn gekomen? Dit riekt naar PvdA.
Waarom niet?quote:Op dinsdag 25 februari 2014 11:11 schreef Brembo het volgende:
Extra voorwaarden voor de remigratie-uitkering
Voor een remigratie-uitkering is het nodig dat u ook nog aan de volgende voorwaarden voldoet:
• u bent 45 jaar of ouder.
• u heeft voordat u de aanvraag indient minstens 3 jaar met een verblijfsvergunning in Nederland gewoond. Dit hoeft alleen als u niet de Nederlandse nationaliteit heeft.
• u heeft voordat u de aanvraag indient minstens 6 maanden een Nederlandse uitkering gekregen.
Het gaat dus om een groep mensen wat in Nederland 45+, immigrant en langdurig in een uitkering zitten. Grote kans, dat het goedkoper is om ze in het thuisland neer te zetten.
[..]
Als je dit ziet idd, dan is het niet erg royaal.
Ik zei alleen dat het riekt naar en vroeg van welke partij het kwam. Je hoeft niet gelijk zo hautain te doen.quote:Op dinsdag 25 februari 2014 11:12 schreef Kansenjongere het volgende:
[..]
Als je even de moeite had genomen om te googlen in plaats van je onderbuik te laten spreken had je kunnen vinden dat het een wetsvoorstel van VVD-minister Dijkstal betreft dat op steun van de gehele kamer met uitzondering van de CD kon rekenen.
Dit soort mensen werkt niet, dat is het hele probleem.quote:Op dinsdag 25 februari 2014 11:14 schreef WhateverWhatever het volgende:
[..]
Waarom niet?
Dan ga je daar nog 2 dagen werken..
Het is geen geheime informatie, je had dus ook even moeite kunnen doen en je vervolgens baseren op feiten in plaats van aannames.quote:Op dinsdag 25 februari 2014 11:15 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Ik zei alleen dat het riekt naar en vroeg van welke partij het kwam. Je hoeft niet gelijk zo hautain te doen.
Ik zei toch niet dat het een PvdA plan is of wel? Ik vroeg juist van wie het voorstel van en zei dat het voor mij riekt naar PvdA. Dat betekent niet dat ik ervan overtuigd was. Vooral blijven lezen, vooral blijven lezen.quote:Op dinsdag 25 februari 2014 11:28 schreef Kansenjongere het volgende:
[..]
Het is geen geheime informatie, je had dus ook even moeite kunnen doen en je vervolgens baseren op feiten in plaats van aannames.
Met die uitkering hoef je ook helemaal niet te werken in Suriname. Je moet een inkomen in Nederland verdrievoudigen om het te vergelijken met een inkomen in Suriname. En ben je een stel? Ga uit elkaar en vraag ieder voor zich die regeling aan. Dan zit je daar dus helemaal op goud.quote:Op dinsdag 25 februari 2014 11:25 schreef waht het volgende:
[..]
Dit soort mensen werkt niet, dat is het hele probleem.
Dus net als hier maar dan in een wat gunstiger klimaat?quote:Op dinsdag 25 februari 2014 11:07 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Doet mijn vriend dat dan ook dan hebben we een maandinkomen van ¤1200.- in een land waar alles geen reet kost. Leven als God in Frankrijk dus zonder een poot uit te hoeven steken.
Prima, dan leveren ze hun paspoort in, vertrekken ze en na een paar jaar stoppen we opeens de regeling.quote:Op dinsdag 25 februari 2014 11:30 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Met die uitkering hoef je ook helemaal niet te werken in Suriname. Je moet een inkomen in Nederland verdrievoudigen om het te vergelijken met een inkomen in Suriname. En ben je een stel? Ga uit elkaar en vraag ieder voor zich die regeling aan. Dan zit je daar dus helemaal op goud.
Mwah.. Hier zit je met allerlei regels en wordt de bijstandsgerechtigde op alle mogelijke manieren 'geprikkeld' (lees; gepest) om werk te gaan zoeken. Daar geen sollicitatieplicht, geen invallen in je huis om de inhoud van je koelkast te bekijken en het aantal tandenborstels te tellen, geen 'observaties' (lees; achtervolgd worden) om te bezien of je niet zwart werkt, geen regelmatige controle van je bankafschriften om te zien waar je je geld aan uit geeft, geen controle van je g/w/l gebruik om te zien of je niet stiekem toch samenwoont, geen straffen als je aan mantelzorg doet of mantelzorg ontvangt, niet het risico lopen dat er een camera op je voor en achterdeur wordt gericht, geen voortdurende intimidatie van machtsgeile mbo-ertjes, geen wekelijkse brieven me bedreigingen dat als je niet dit of dat.. je uitkering gekort of gestopt gaat worden en ook nog eens geen dwangarbeid.quote:Op dinsdag 25 februari 2014 11:33 schreef Deshain het volgende:
[..]
Dus net als hier maar dan in een wat gunstiger klimaat?
Dat is inderdaad te gek voor woorden. Uitkering die onder die regeling valt is prima, maar zodra ze daar werk vinden is het niet langer nodig om er maar geld bovenop te blijven gooien.quote:Op dinsdag 25 februari 2014 10:37 schreef NightH4wk het volgende:
[..]
WTF?
Typisch iets voor ambtenaren en andermans geld over de balk gooien.
Totdat je er moet wonen...quote:Op dinsdag 25 februari 2014 11:44 schreef Ouder1 het volgende:
Lijkt me best aantrekkelijk dat Suriname.
Die mensen vinden hier toch geen baan meer en houden dus hun uitkering/bijstand. Dan is dit een goedkope oplossing.quote:Op dinsdag 25 februari 2014 10:35 schreef WhateverWhatever het volgende:
Nu is het nog zo dat allochtonen van 45 jaar of ouder die minimaal een half jaar een uitkering krijgen
Nog veelste veel geld.quote:Op dinsdag 25 februari 2014 12:13 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Die mensen vinden hier toch geen baan meer en houden dus hun uitkering/bijstand. Dan is dit een goedkope oplossing.
Ik vind ze tot hun dood 600 euro per maand meegeven geen goedkope oplossing.quote:Op dinsdag 25 februari 2014 12:13 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Die mensen vinden hier toch geen baan meer en houden dus hun uitkering/bijstand. Dan is dit een goedkope oplossing.
Nee je betaald liever 1.000 euro per maand aan bijstand, huur toeslag, zorgtoeslag en weet ik wat omdat ze hier blijven.quote:Op dinsdag 25 februari 2014 12:14 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Ik vind ze tot hun dood 600 euro per maand meegeven geen goedkope oplossing.
Ik betaal liever 1000 euro per maand en zie ze vrijwilligerswerk of andere werkzaamheden doen in dit land dan 600 euro per maand en ze op hun reet in de zon in Suriname te zien liggen zonder enige vorm van tegenprestatie ja. Call me crazy.quote:Op dinsdag 25 februari 2014 12:15 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Nee je betaald liever 1.000 euro per maand aan bijstand, huur toeslag, zorgtoeslag en weet ik wat omdat ze hier blijven.
Volgens mij win je er in de lange termijn veel aan. Denk aan ziektekosten en AOW.quote:Op dinsdag 25 februari 2014 12:14 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Ik vind ze tot hun dood 600 euro per maand meegeven geen goedkope oplossing.
Stel je voor... 10.000 mensen maken hier gebruik van en je bespaart op deze manier 400 euro (per persoon) per maand. Dat is een besparing van 4 miljoen euro per maand/48 miljoen euro per jaar.quote:Op dinsdag 25 februari 2014 12:16 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Ik betaal liever 1000 euro per maand en zie ze vrijwilligerswerk of andere werkzaamheden doen in dit land dan 600 euro per maand en ze op hun reet in de zon in Suriname te zien liggen zonder enige vorm van tegenprestatie ja. Call me crazy.
Ik geloof niet zo in de toegevoegde waarde van verplicht vrijwilligerswerk doen om een uitkering te behouden. Ik heb liever gemotiveerde mensen aan het werk.quote:Op dinsdag 25 februari 2014 12:16 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Ik betaal liever 1000 euro per maand en zie ze vrijwilligerswerk of andere werkzaamheden doen in dit land dan 600 euro per maand en ze op hun reet in de zon in Suriname te zien liggen zonder enige vorm van tegenprestatie ja. Call me crazy.
In dat geval: waarom beperken we dit tot allochtonen? Stel het voor iedereen beschikbaar! 600 euro per maand bonus als je een baan in het buitenland neemt!quote:Op dinsdag 25 februari 2014 12:17 schreef zarGon het volgende:
Volgens mij win je er in de lange termijn veel aan. Denk aan ziektekosten en AOW.
Ja, dat zijn 10.000 beloningen voor mensen die de rest van hun leven *nooit* meer hoeven te werken om als een koning te kunnen leven in een warm zonnig land. Iets daaraan bevalt me niet.quote:Op dinsdag 25 februari 2014 12:19 schreef zarGon het volgende:
[..]
Stel je voor... 10.000 mensen maken hier gebruik van en je bespaart op deze manier 400 euro (per persoon) per maand. Dat is een besparing van 4 miljoen euro per maand/48 miljoen euro per jaar.
Nee.quote:Op dinsdag 25 februari 2014 11:37 schreef raptorix het volgende:
Krijgen ze dan ook nog AOW eigenlijk?
Edit: ja dus.
quote:Andere uitkeringen en de remigratie-uitkering
Als u in het land waar u gaat wonen nog een andere Nederlandse uitkering krijgt, dan trekken wij die af van uw remigratie-uitkering. Voor uw eenmalige basisvoorziening maakt het niet uit of u nog een andere uitkering krijgt.
Inkomsten die we aftrekken
Uitkeringen die wij van de remigratie-uitkering aftrekken, zijn:
WAO (Wet op de Arbeidsongeschiktheidsverzekering)
WAZ (Wet Arbeidsongeschiktheidsverzekering Zelfstandigen)
Wajong (Wet Arbeidsongeschiktheidsvoorziening Jonggehandicapten)
AOW (Algemene Ouderdomswet)
Anw (Algemene nabestaandenwet)
TW (Toeslagenwet).
Ontvangt u een of meerdere van de bovenstaande uitkeringen? Dan krijgt u een lagere of soms zelfs geen remigratie-uitkering
Als je 45 jaar of ouder bent heb je ongeveer 150.000 nodig om het ook te kunnen doen. Na 65 krijg je AOW, dus 1,5 ton is wel genoeg. Succes.quote:Op dinsdag 25 februari 2014 12:23 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Ja, dat zijn 10.000 beloningen voor mensen die de rest van hun leven *nooit* meer hoeven te werken om als een koning te kunnen leven in een warm zonnig land. Iets daaraan bevalt me niet.
Ze krijgen ¤600.- tot aan hun dood. Dus wel of niet AOW maakt dan geen ruk uit, het heeft alleen een ander naampje.quote:Op dinsdag 25 februari 2014 12:17 schreef zarGon het volgende:
[..]
Volgens mij win je er in de lange termijn veel aan. Denk aan ziektekosten en AOW.
Niet.quote:Op dinsdag 25 februari 2014 12:29 schreef RemcoDelft het volgende:
Hoe controleren "we" eigenlijk of deze mensen nog leven, en niet al 30 jaar dood zijn terwijl het geld gewoon die kant op blijft stromen?
quote:Op dinsdag 25 februari 2014 12:37 schreef Pino0 het volgende:
Schandalig!
Dit hele land is verneukt, als ik klaar ben met mijn studie wil ik zo snel mogelijk weg uit dit kutland.
Word gewoon een Turk of Surinamer!quote:Op dinsdag 25 februari 2014 12:37 schreef Pino0 het volgende:
Schandalig!
Dit hele land is verneukt, als ik klaar ben met mijn studie wil ik zo snel mogelijk weg uit dit kutland.
http://www.svb.nl/int/nl/aow/hoogte_aow/bedragen/.quote:Op dinsdag 25 februari 2014 12:34 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Ze krijgen ¤600.- tot aan hun dood. Dus wel of niet AOW maakt dan geen ruk uit, het heeft alleen een ander naampje.
waar wilde je naar remigreren dan?quote:Op dinsdag 25 februari 2014 12:38 schreef RemcoDelft het volgende:
Dit is toch gewoon keiharde discriminatie op afkomst? Waarom krijgen autochtonen deze mogelijkheid niet?
En je vergeet: NWS / Verschil in ziektekostenverzekering?quote:Op dinsdag 25 februari 2014 12:39 schreef Pino0 het volgende:
Schandalig!
Waar ouderen lang moeten wachten op hulp in verzorgings tehuizen, word even 600 per maand op de bank van meneer bijgeschreven omdat hij weer terug gaat naar zijn vaderland.
Dit hele land is verneukt, als ik klaar ben met mijn studie wil ik zo snel mogelijk weg uit dit kutland!!!
Oja, en ouders van jongeren die in moslim internaten zitten, krijgen dubbele zorgtoeslag![]()
Wat zijn dit allemaal voor een grappen, het is ongelofelijk.
RIP NEDERLAND
Doei, niemand zal je missen, zeikerige dramaqueens hebben we al genoeg.quote:Op dinsdag 25 februari 2014 12:39 schreef Pino0 het volgende:
Schandalig!
Waar ouderen lang moeten wachten op hulp in verzorgings tehuizen, word even 600 per maand op de bank van meneer bijgeschreven omdat hij weer terug gaat naar zijn vaderland.
Dit hele land is verneukt, als ik klaar ben met mijn studie wil ik zo snel mogelijk weg uit dit kutland!!!
Oja, en ouders van jongeren die in moslim internaten zitten, krijgen dubbele zorgtoeslag![]()
RIP NEDERLAND
Ik zou het misschien nog wel overwegen ook, met zijn tweeën +/-14k per jaar netto. Dat is een godsvermogen in een arm zonnig land. Huis koop je contant van je spaargeld en je hoeft nooit meer te werken.quote:Op dinsdag 25 februari 2014 12:38 schreef RemcoDelft het volgende:
Dit is toch gewoon keiharde discriminatie op afkomst? Waarom krijgen autochtonen deze mogelijkheid niet?
Dit is volk wat gezien de eisen hier ook nooit meer gaat werken maar hier kosten ze een veelvoud van 600e/mquote:Op dinsdag 25 februari 2014 12:23 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Ja, dat zijn 10.000 beloningen voor mensen die de rest van hun leven *nooit* meer hoeven te werken om als een koning te kunnen leven in een warm zonnig land. Iets daaraan bevalt me niet.
Kan je rond een uur of 7 een kapsalon bezorgen?quote:Op dinsdag 25 februari 2014 12:42 schreef betyar het volgende:
Pino0 moppert op een regeling die geen drol uitmaakt want het opgebouwde pensioen (aow) krijgen ze niet of worden ze op gekort. Pino0 gaat wel even op de kosten van de burger lekker studeren, om vervolgens in een ander land te gaan werken. Triest figuur ben je.
quote:Op dinsdag 25 februari 2014 12:45 schreef Pino0 het volgende:
[..]
Kan je rond een uur of 7 een kapsalon bezorgen?
Ik neem aan op dezelfde manier als de SVB controleert of de AOW-ontvanger in leven is:quote:Op dinsdag 25 februari 2014 12:29 schreef RemcoDelft het volgende:
Hoe controleren "we" eigenlijk of deze mensen nog leven, en niet al 30 jaar dood zijn terwijl het geld gewoon die kant op blijft stromen?
https://www.svb.nl/int/nl(...)_nederland/controle/quote:AOW-pensioen
Controle op uitkeringen buiten Nederland
Als u buiten Nederland een AOW-pensioen ontvangt, nemen wij een paar keer per jaar contact met u op om te vragen of er iets in uw situatie is veranderd.
Bewijs van in leven zijn: Eén keer per jaar vragen wij u een formulier levensbewijs in te laten vullen door bijvoorbeeld een gemeenteambtenaar of notaris in het land waar u woont. Wij sturen u het levensbewijs elk jaar automatisch toe. Voor een aantal landen* geldt bovendien dat uw gegevens extra gecontroleerd moeten worden door een sociale verzekeringsinstantie.
Wat heb ik met Turkse bakkers te maken?quote:
Nederland = kut weer, veels te duur, kut horeca, veel buitenlanders, is geen reet te beleven.quote:Op dinsdag 25 februari 2014 12:47 schreef betyar het volgende:
[..]
Wat heb ik met Turkse bakkers te maken?
Als je gewoon inhoudelijk post, blijft dit topic ook fatsoenlijk.
Betaal je dan wel eerst even je studie eerst terug aan de Nederlandse belastingbetaler?quote:Op dinsdag 25 februari 2014 12:51 schreef Pino0 het volgende:
[..]
Nederland = kut weer, veels te duur, kut horeca, veel buitenlanders, is geen reet te beleven.
Daarom zou ik graag naar Italie later willen gaan, ook al is het een zooitje daar. Alles beter dan Nederland anno 2014.
Waarom gaat men ervan uit dat deze mensen van 45 jaar en ouder nooit meer zouden kunnen werken?quote:Op dinsdag 25 februari 2014 12:44 schreef Twiitch het volgende:
Dit is volk wat gezien de eisen hier ook nooit meer gaat werken maar hier kosten ze een veelvoud van 600e/m
Ik doe maatschappelijke zorg, dus ik denk er niet aan. Help genoeg mensen die het zelf niet meer kunnen.quote:Op dinsdag 25 februari 2014 12:52 schreef betyar het volgende:
[..]
Betaal je dan eerst wel even je studie eerst terug aan de Nederlandse belastingbetaler?
45+ jaar oudquote:Op dinsdag 25 februari 2014 12:53 schreef kasper het volgende:
[..]
Waarom gaat men ervan uit dat deze mensen van 45 jaar en ouder nooit meer zouden kunnen werken?
Betekent dit dat andere werklozen van die leeftijd ook niet meer hoeven te solliciteren en gewoon elke maand hun uitkering bijgeschreven krijgen?
Precies het tegenovergestelde nu.quote:Op dinsdag 25 februari 2014 12:05 schreef Drugshond het volgende:
Toen we nog slavernij hadden hadden we dit soort idiote regelingen niet.
quote:Op dinsdag 25 februari 2014 12:08 schreef Scorpie het volgende:
Godverdomme, had ik maar een kleurtje en een minderwaardigheidscomplex.
Daar hebben we natuurlijk niks aan, gewoon aftikken en dan pas vertrekken.quote:Op dinsdag 25 februari 2014 12:54 schreef Pino0 het volgende:
[..]
Ik doe maatschappelijke zorg, dus ik denk er niet aan. Help genoeg mensen die het zelf niet meer kunnen.
60% maar liefst? Is hij bij Jort Zeur in de leer geweest? Daarnaast heb jij geen bal te maken met wat je vader moet betalen. Je zeurt op iets maar ondertussen loop je met het idee dat je na je studie Nederland ontvlucht terwijl je studie door de Nederlandse belastingbetaler is betaald.quote:En ik geloof dat mijn vader bijna 60% belasting betaald over zijn salaris, ze zouden hem (indirect ik dus ook) terug moeten betalen!
Wat een onzin, als of er uberhaupt mensen zijn die hun studie terug betalen?quote:Op dinsdag 25 februari 2014 12:59 schreef betyar het volgende:
[..]
Daar hebben we natuurlijk niks aan, gewoon aftikken en dan pas vertrekken.
[..]
60% maar liefst? Is hij bij Jort Zeur in de leer geweest? Daarnaast heb jij geen bal te maken met wat je vader moet betalen. Je zeurt op iets maar ondertussen loop je met het idee dat je na je studie Nederland ontvlucht terwijl je studie door de Nederlandse belastingbetaler is betaald.
Wil je een beetje jezelf na deze posts fatsoenlijk in de spiegel kunnen aankijken betaal je de studie terug en zie je af van je tot nu toe opgebouwde AOW.
Maar waarom legt de overheid een werkloze autochtoon van 45+ wel allerlei verplichtingen op?quote:Op dinsdag 25 februari 2014 12:58 schreef Twiitch het volgende:
45+ jaar oud
dubbel paspoort
minstens een half jaar aan de staatsteun
Je zou niet kunnen werken ook met niet willen werken mogen vervangen.
Als men had verwacht dat deze mensen nog mooi tot hun pensioen belasting zouden betalen dan bestond de regeling natuurlijk niet.
Omdat ze die het land niet uit kunnen gooien?quote:Op dinsdag 25 februari 2014 13:04 schreef kasper het volgende:
[..]
Maar waarom legt de overheid een werkloze autochtoon van 45+ wel allerlei verplichtingen op?
Verplichtingen zijn nogal een ruim begrip. Aangezien je in ons land blijkbaar zo 30 jaar in de bijstand kan zitten als je daar zin in hebt (nog steeds duurder dan 600e p/m trouwens).quote:Op dinsdag 25 februari 2014 13:04 schreef kasper het volgende:
[..]
Maar waarom legt de overheid een werkloze autochtoon van 45+ wel allerlei verplichtingen op?
Nee, maar ze worden wel gedwongen om na verloop van tijd elk werk (iig benenden hun niveau) te accepteren.quote:Op dinsdag 25 februari 2014 13:06 schreef expans het volgende:
Omdat ze die het land niet uit kunnen gooien?
Wat is deze.quote:Op dinsdag 25 februari 2014 10:35 schreef WhateverWhatever het volgende:
Ook krijgt de migrant tot aan zijn dood een maandelijkse uitkering van zo'n 600 euro- of hij nou een baan heeft of niet.
Dat word ook gedaan hoor.quote:Op dinsdag 25 februari 2014 13:08 schreef kasper het volgende:
[..]
Nee, maar ze worden wel gedwongen om na verloop van tijd elk werk (iig benenden hun niveau) te accepteren.
Waarom kan dat niet bij allochtonen?
ja alleen geven ze die 600 euro in de maand niet meer uit in Nederland.quote:Op dinsdag 25 februari 2014 13:06 schreef Twiitch het volgende:
[..]
Verplichtingen zijn nogal een ruim begrip. Aangezien je in ons land blijkbaar zo 30 jaar in de bijstand kan zitten als je daar zin in hebt (nog steeds duurder dan 600e p/m trouwens).
In welk land woont hij dan?quote:Op dinsdag 25 februari 2014 12:54 schreef Pino0 het volgende:
En ik geloof dat mijn vader bijna 60% belasting betaald over zijn salaris
Goedkoper? Terwijl die ¤ 600 per maand voor 100% in een ander land wordt uitgegeven?quote:Op dinsdag 25 februari 2014 13:15 schreef expans het volgende:
Dat word ook gedaan hoor.
Alleen is het op den duur goedkoper om die af te wimpelen met ¤600 p/maand.
http://www.info-suriname.com/suriname/levensstandaard/quote:Maandelijks budget
Een redelijk maandelijks budget in Suriname is afhankelijk van een aantal factoren , beschikt u over een eigen woning, hoe is uw oude dag voorziening gereld, hoe bent u voor ziektekosten verzekerd en nog veel meer. Als u afhankelijk bent van een inkomen uit werk in Suriname dan zal deze laag zijn. Er vanuit gaande dat er geen eigen huis is en er een particuliere verzekering voor ziekte kosten moet worden afgesloten dan zal een budget van rond de 1000 euro(4300 SRD) toereikend kunnen zijn. Voor de surinamer is 4300 SRD een hoop geld, het gemiddelde salaris ligt een stuk lager, waarom moet u dan met een hoger inkomen rekening houden. Wij noemde al de huur en ziektekostenverzekering, daarbij komt dat u gewend bent aan een westerse levensstijl welke sterk afwijkt van de Surinaamse. Door de lage inkomens in Suriname blijven kinderen vaak lang bij hun ouders en wonen families samen. Veel Surinamers hebben twee of meer banen, er moet gehorseld worden om de touwtjes aan elkaar te knopen.
quote:Op dinsdag 25 februari 2014 13:23 schreef Wespensteek het volgende:
Maandelijks budget
Een redelijk maandelijks budget in Suriname is afhankelijk van een aantal factoren , beschikt u over een eigen woning, hoe is uw oude dag voorziening gereld, hoe bent u voor ziektekosten verzekerd en nog veel meer. Als u afhankelijk bent van een inkomen uit werk in Suriname dan zal deze laag zijn. Er vanuit gaande dat er geen eigen huis is en er een particuliere verzekering voor ziekte kosten moet worden afgesloten dan zal een budget van rond de 1000 euro(4300 SRD) toereikend kunnen zijn. Voor de surinamer is 4300 SRD een hoop geld, het gemiddelde salaris ligt een stuk lager, waarom moet u dan met een hoger inkomen rekening houden. Wij noemde al de huur en ziektekostenverzekering, daarbij komt dat u gewend bent aan een westerse levensstijl welke sterk afwijkt van de Surinaamse. Door de lage inkomens in Suriname blijven kinderen vaak lang bij hun ouders en wonen families samen. Veel Surinamers hebben twee of meer banen, er moet gehorseld worden om de touwtjes aan elkaar te knopen.
Dat zou een goede regeling zijn als men na hun diploma op zak met de noorderzon vertrekt om onder het Nederlandse beleid uit te komen. Zeker mensen zoals jij die anderen bekritiseert om straks vervolgens hetzelfde te doen.quote:Op dinsdag 25 februari 2014 13:03 schreef Pino0 het volgende:
[..]
Wat een onzin, als of er uberhaupt mensen zijn die hun studie terug betalen?
Helaas, ik heb enkel MBO niveau 4 diploma op zak, heb een eigen bedrijfje in meubels en timmerwerkzaamheden.quote:Blijkbaar ben jij de enige die dit heeft gedaan als je er zo op zit te drammen.
Ook vind ik het een verkeerde opmerking omdat jij waarschijnlijk in Nederland bent geboren, de maximale studie financiering hebt gekregen ivm het magazijn/loopband werk wat je vader heeft gedaan, en dan roepen dat een rijkeluis zoontje in jou ogen zijn studie moet terug betalen
Nee, je snap het nietquote:Op dinsdag 25 februari 2014 12:39 schreef Pino0 het volgende:
Schandalig!
Waar ouderen lang moeten wachten op hulp in verzorgingstehuizen, word even 600 per maand op de bank van meneer bijgeschreven omdat hij weer terug gaat naar zijn vaderland.
RIP NEDERLAND
Ze worden zelfs aan de dwangarbeid gezet (werken voor hun uitkering en beneden minimumloon) en moeten al hun privacy opgeven ten behoeve van de 'controleurs'.quote:Op dinsdag 25 februari 2014 13:08 schreef kasper het volgende:
[..]
Nee, maar ze worden wel gedwongen om na verloop van tijd elk werk (iig benenden hun niveau) te accepteren.
Waarom kan dat niet bij allochtonen?
Maak je geen zorgen, in die landen is altijd wel een vriendelijke ambtenaar te vinden, die een "niet dood" verklaring wil opstellenquote:Op dinsdag 25 februari 2014 12:29 schreef RemcoDelft het volgende:
Fantastisch dit, en die 600 euro per maand zal de komende eeuwen wel geindexeerd worden, zodat je familie er nog honderden jaren van kan genieten.quote:Op dinsdag 25 februari 2014 14:38 schreef Oud_student het volgende:
[..]
Maak je geen zorgen, in die landen is altijd wel een vriendelijke ambtenaar te vinden, die een "niet dood" verklaring wil opstellen
Geen idee. Oprotpremies zijn al sinds de vroege jaren tachtig een stokpaardje geweest van de rechtervleugel. Ik weet dat Janmaat en de rechterkant van de VVD het er wel vaak over hebben gehad. Ook andere clubs als de LPF en NieuwRechts zeiden dat ze oprotpremies wilden invoeren. Misschien moet je bij die partijen navraag doen.quote:
Tijdelijk zou het een goede oplossing zijn maar tot aan je dood met of zonder werk is natuurlijk een achterlijk idee.quote:Op dinsdag 25 februari 2014 15:25 schreef UpsideDown het volgende:
Ik geloof wel dat het duurder is om ze hier te (onder)houden dan om ze het land uit te trappen met een zak geld na. Ik vind het helemaal niet zo'n rare oplossing.
Je moet het ook een beetje mooi verkopen hé, anders happen ze minder snel toe.quote:Op dinsdag 25 februari 2014 15:26 schreef WhateverWhatever het volgende:
[..]
Tijdelijk zou het een goede oplossing zijn maar tot aan je dood met of zonder werk is natuurlijk een achterlijk idee.
http://www.svb.nl/int/nl/(...)ie/voor_wie_bedoeld/.quote:Op dinsdag 25 februari 2014 15:17 schreef SeLang het volgende:
WTF! Ik ben ook geëmigreerd. Kan ik ook afstand doen van mijn Nederlanderschap voor ¤600 totaan mijn dood? Dat zou ik gelijk doen namelijk.
Maar waarom zou je gezonde mensen van 45 jaar moeten "onderhouden"?quote:Op dinsdag 25 februari 2014 15:25 schreef UpsideDown het volgende:
Ik geloof wel dat het duurder is om ze hier te (onder)houden dan om ze het land uit te trappen met een zak geld na. Ik vind het helemaal niet zo'n rare oplossing.
Omdat de meeste immigranten ouder dan 45 werkloos zijn en toch geen goede baan meer kunnen krijgen.quote:Op dinsdag 25 februari 2014 15:32 schreef kasper het volgende:
[..]
Maar waarom zou je gezonde mensen van 45 jaar moeten "onderhouden"?
Ze hebben toch dezelfde plichten als werkloze autochtonen?quote:Op dinsdag 25 februari 2014 15:34 schreef UpsideDown het volgende:
Omdat de meeste immigranten ouder dan 45 werkloos zijn en toch geen goede baan meer kunnen krijgen.
Ja, daarom is de grens dus ook verhoogd naar 55 jaar, vanaf 1 juli a.s.quote:Op dinsdag 25 februari 2014 15:27 schreef Confetti het volgende:
Dit is gewoon een investering. Wel is het bizar dat het al vanaf 45 jaar geldt. Een 45-jarige kost de schatkist helemaal niet zoveel.
Laten we het verhogen naar 67 jaar, dan hoor je er niemand meer over.quote:Op dinsdag 25 februari 2014 15:49 schreef freako het volgende:
Ja, daarom is de grens dus ook verhoogd naar 55 jaar, vanaf 1 juli a.s.
Ah, het is de schuld van rechts.quote:Op dinsdag 25 februari 2014 15:24 schreef Ulx het volgende:
Geen idee. Oprotpremies zijn al sinds de vroege jaren tachtig een stokpaardje geweest van de rechtervleugel. Ik weet dat Janmaat en de rechterkant van de VVD het er wel vaak over hebben gehad. Ook andere clubs als de LPF en NieuwRechts zeiden dat ze oprotpremies wilden invoeren. Misschien moet je bij die partijen navraag doen.
Ja. Het is de schuld van rechts. Die wilden zo'n premie.quote:Op dinsdag 25 februari 2014 15:56 schreef kasper het volgende:
[..]
Ah, het is de schuld van rechts.
Maar wat vind jij ervan als linkse rakker?![]()
De regeling in stand houden of afschaffen?
Mag ik hieruit concluderen dat jij de regeling graag afgeschafd zou willen zien?quote:Op dinsdag 25 februari 2014 16:28 schreef Ulx het volgende:
Ja. Het is de schuld van rechts. Die wilden zo'n premie.
Of is het dankzij de linksen dat er veel allochtonen terugkeren naar het land van herkomst?
quote:Op vrijdag 3 januari 2014 09:33 schreef arjan1112 het volgende:
de re-migranten uitkering is ook keihard rascime
u bent 55 jaar heeft al 3 jaar een uitkering en komt uit Turkije, Marokko, Suriname, Tunesië, Kaapverdië, Servië, Bosnië-Herzegovina, Kroatië, Montenegro, Macedonië (FYROM), Slovenië, Kosovo, de Molukken, Griekenland, Italië, Portugal of Spanje of u heeft ooit asiel gekregen in Nederland.
nu mag je teruggaan en dan krijg je tot je 67ste een uitkering van 650 euro per maand
u bent Nederlands? u mag niet vertrekken naar het buitenland en u krijgt niets.
Auw. Mijn ogen.quote:
Doe een aanvraag zou ik zeggen. De regeling bestaat al heel lang en zal juist worden versoberd. De ophef hierover gaat nergens over. Zeker gelet op het feit dat het om 2000 aanvragen per jaar gaat. Sowieso verliest het Tokkie-/Fok-/GS-/Telegraaf-/PVV-gepeupel uit het oog dat het doel van deze regeling remigratie is. Zonder deze regeling blijven de mensen hier, en gelet op de leeftijd waarop men in aanmerking komt is dat aanzienlijk duurder voor de samenleving.quote:Ik wil ook wel naar Suriname emigreren met ¤600 p/m
Hoezo kan ik ook een aanvraag doen ?quote:Op dinsdag 25 februari 2014 16:51 schreef nikk het volgende:
[..]
Doe een aanvraag zou ik zeggen. De regeling bestaat al heel lang en zal juist worden versoberd. De ophef hierover gaat nergens over. Zeker gelet op het feit dat het om 2000 aanvragen per jaar gaat. Sowieso verliest het Tokkie-/Fok-/GS-/Telegraaf-/PVV-gepeupel dat het doel van deze regeling remigratie is. Zonder deze regeling blijven de mensen hier, en gelet op de leeftijd waarop men in aanmerking komt is dat aanzienlijk duurder voor de samenleving.
Dat laatste hoeft niet, dat gaat geheel automatisch als je je laat naturaliseren. Daar kwamen deze mensen ook achter:quote:Op dinsdag 25 februari 2014 17:06 schreef Ulx het volgende:
Emigreer, regel een paspoort van dat land, zeg je nederlanderschap op.
http://www.nrc.nl/handels(...)derlander-af-1330847quote:Eén foutje en je bent Nederlander af
Ze heeft een week gehuild nadat ze het slechte nieuws had ontvangen. Carla Brienen meldde zich vorige maand op het Nederlands consulaat in Port Louis, de hoofdstad van Mauritius. Brienen en haar gezin wonen sinds 2000 op dit eiland in de Indische Oceaan. Het was tijd om een nieuw Nederlands paspoort op te halen. De honorair consul kon de identiteitsbewijzen echter niet overhandigen: Carla en haar man Jeroen waren geen Nederlanders meer. Zonder dat ze er erg in hadden, waren ze hun staatsburgerschap kwijtgeraakt.
Brienen vertelt vanaf Mauritius per telefoon haar verhaal. Ze is werkzaam in de toerismebranche en verbleef voor haar komst naar het eiland ook elders in het buitenland. Haar Brabantse tongval is nog steeds onmiskenbaar. „We zijn door en door Nederlands. We vieren Sinterklaas en Koninginnedag en gaan elk jaar twee maanden op vakantie naar Nederland. Ik vind het echt een verschrikkelijk idee dat ik geen Nederlander meer ben.”
Wat is er misgegaan? Brienen zucht en vertelt: „Mijn man en ik hebben in 2010 de Mauritiaanse nationaliteit aangevraagd. Dat was nodig omdat we dan makkelijker een werkvergunning kunnen krijgen en omdat het anders niet mogelijk is een huis te kopen op Mauritius. Wat ik niet wist, is dat ik door het vrijwillig aannemen van een andere nationaliteit mijn Nederlandse nationaliteit verspeelde.”
Iedere Nederlander wordt geacht de wet te kennen, zo luidt het bekende juridische beginsel. Maar van het bestaan van de wet die voor haar zulke grote gevolgen heeft, was Brienen dus niet op de hoogte. „Er zijn zoveel mensen met een dubbele nationaliteit. De overheid verstrekt constant Nederlandse paspoorten aan mensen die uit het buitenland komen. Ik had er geen moment bij stilgestaan dat wat ik deed me mijn staatsburgerschap zou kosten.”
Achteraf vindt ze zelf ook wel dat ze zich beter had moeten informeren voordat ze een Mauritiaans paspoort aanvroeg. „Het was niet zo slim van ons, nee.” Maar goed, het was een vergissing. Dus vroeg Brienen of ze alles weer kon terugdraaien. Ze wil haar Mauritiaanse nationaliteit onmiddellijk opgeven om de Nederlandse terug te krijgen. Het gezin – Carla en Jeroen en zonen Sebastian (4) en Alexander (8) – wil nog enkele jaren op het eiland blijven wonen, maar zodra de oudste zoon de leeftijd bereikt waarop hij naar het voortgezet onderwijs moet, willen ze terug naar Nederland.
De fout die ze hebben gemaakt, bleek echter niet te kunnen worden rechtgezet zegt Brienen. „Ik vind dat heel moeilijk te verkroppen. Als mijn man als enige de Mauritiaanse nationaliteit had aangevraagd, had ik die als zijn partner een paar maanden later vanzelf ook gekregen. Dan was ik mijn Nederlands paspoort niet kwijtgeraakt. Maar omdat we alles in één keer wilden regelen, zijn we nu de pineut.”
Feestdagen
Brienen heeft inmiddels een bezwaarschrift ingediend bij Buitenlandse Zaken. Een woordvoerder van het ministerie bevestigt de ontvangst ervan, maar wil over de zaak geen uitspraken doen zolang die nog behandeld wordt.
Het ministerie houdt sinds 2010 bij hoe vaak bezwaar wordt gemaakt tegen de weigering een paspoort te verstrekken, aldus de woordvoerder. „Uit die administratie blijkt dat er sindsdien 43 bezwaarschriften zijn ingediend, waarbij verlies van het Nederlanderschap op grond van hetzelfde wetsartikel als in de zaak-Brienen aan de orde was. Op een enkel geval na zijn alle bezwaarschriften ongegrond verklaard en is de paspoortweigering in stand gebleven.”
Dat is geen goed nieuws, beseft Brienen. De feestdagen zijn dit jaar dan ook allesbehalve feestelijk. Kerstmis wordt via Skype gevierd met de familie in Nederland. „En dat terwijl Kerst niet als Kerst voelt als we hier blijven”, zegt Brienen. „Het is wel gezellig, maar het is toch echt alleen Kerst als het lekker koud is – en het liefst wit buiten – en je bij je familie bent.”
Als het gezin in de toekomst als Nederlanders in Nederland Kerstmis wil vieren, is er een mogelijkheid het staatsburgerschap terug te krijgen, laat de woordvoerder van Buitenlandse Zaken weten. Dat moet via de zogenoemde optieprocedure. Een ex-Nederlander die „ten minste één jaar toelating voor onbepaalde tijd en hoofdverblijf heeft” in Nederland, heeft recht op een versnelde naturalisatieprocedure.
Brienen zegt dat, als het echt niet anders kan, ze de optieprocedure wel wil volgen. „Maar dat betekent bijvoorbeeld wel dat we Alexander van school moeten halen, een jaar voordat hij er klaar is. Dat is zonde.”
Voorlopig heeft ze haar hoop gevestigd op de goedertierenheid van de ambtenaren van Buitenlandse Zaken. „Ze zullen toch wel begrijpen dat we ons Nederlands staatsburgerschap écht niet kwijtwilden?”
Dat is toch prima? Dat willen we tenslotte. Met zijn allen.quote:Op dinsdag 25 februari 2014 17:30 schreef freako het volgende:
[..]
Dat laatste hoeft niet, dat gaat geheel automatisch als je je laat naturaliseren. Daar kwamen deze mensen ook achter:
[..]
http://www.nrc.nl/handels(...)derlander-af-1330847
Meest opvallende in deze lijst zijn de knoflooklanden binnen de EU!quote:Op dinsdag 25 februari 2014 16:55 schreef arjan1112 het volgende:
[..]
Hoezo kan ik ook een aanvraag doen ?
u bent 55 jaar heeft al 3 jaar een uitkering en komt uit Turkije, Marokko, Suriname, Tunesië, Kaapverdië, Servië, Bosnië-Herzegovina, Kroatië, Montenegro, Macedonië (FYROM), Slovenië, Kosovo, de Molukken, Griekenland, Italië, Portugal of Spanje of u heeft ooit asiel gekregen in Nederland
Ik kom daar niet vandaan.
Kijk, daar heeft ons pap wat aan.quote:Op dinsdag 25 februari 2014 16:55 schreef arjan1112 het volgende:
[..]
Hoezo kan ik ook een aanvraag doen ?
u bent 55 jaar heeft al 3 jaar een uitkering en komt uit Turkije, Marokko, Suriname, Tunesië, Kaapverdië, Servië, Bosnië-Herzegovina, Kroatië, Montenegro, Macedonië (FYROM), Slovenië, Kosovo, de Molukken, Griekenland, Italië, Portugal of Spanje of u heeft ooit asiel gekregen in Nederland
Ik kom daar niet vandaan.
Je vader had toch een dikke baan ?quote:
Wat snap jij niet aanquote:Op dinsdag 25 februari 2014 18:17 schreef arjan1112 het volgende:
[..]
Je vader had toch een dikke baan ?
Je moet wel in de bijstand zitten he... anders gaat het feest niet door.
Dit is inderdaad discriminatie. En waarom alleen maar voor Surinamers, Turken en Marokkanen? Tijd om aan de bel te trekken.quote:Op dinsdag 25 februari 2014 12:38 schreef RemcoDelft het volgende:
Regelrechte discriminatie. Welke idioot verzint zoiets?quote:Op dinsdag 25 februari 2014 18:12 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Meest opvallende in deze lijst zijn de knoflooklanden binnen de EU!
Dat valt nog wel hard mee hoor. Mijn Surinaamse schoonbroer en -zus waren hier op vakantie en als ik dat allemaal zo hoorde vind ik het allemaal nog wel meevallen qua betaalbaarheid. Je kan er zeker van leven, maar wel gematigd. Sommige dingen zijn in Suriname echt heel duur en de prijzen gaan de komende tijd flink stijgen, want die tendens is er nu al.quote:Op dinsdag 25 februari 2014 11:07 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Doet mijn vriend dat dan ook dan hebben we een maandinkomen van ¤1200.- in een land waar alles geen reet kost. Leven als God in Frankrijk dus zonder een poot uit te hoeven steken.
quote:Op woensdag 26 februari 2014 08:39 schreef Applecreampie het volgende:
Het steekt wel iedere keer als ik dit soort dingen lees. Mijn schoonvader die een eigen zaak had, daardoor geen recht op pension had, alles zelf op moest sparen. De afgelopen jaren werd ontslagen, met dikke opgezwollen voeten maar kranten liep, en uiteindelijk werd hij daar bijna neergestoken door een buitenlandse jongen die dreigde dat zijn broer werk nodig had, en dat hij als oudje maar weg moest rotten.
Nu heeft de regering op zijn uitkeringen gekort, en omdat hij daardoor bijn niks meer kon betalen, schulden kreeg, zit hij nu zover aan de grond dat hij geen geld krijg. Helemaal niks. Hij is doodziek, zijn hele leven lang echt kei en keihard gewerkt en het enige wat binnenkomt is huurtoeslag.
Hij kreeg eergisteren te horen, nu betalen of we leggen beslag op je uitkering. Toen hij aangaf dat hij die niet eens meer kreeg omdat ze tegenwoordig er 8 weken over doen voordat ze zeker weten of hij er recht op heeft,(kan me nog herrineren dat buitenlanders zomaar uitkeringen aan konden vragen terwijl ze nog nooit een voet op Hollandse bodem hebben gezet) kreeg hij keihard te horen, nou dan komen we toch beslag leggen op je spullen....
Die man heeft letterlijk niks meer op zijn zoon het huis en mij na. Hij is nu als een gek alles via MP aan het verkopen...
En ik weet zeker dt mijn schoonvader niet de enige is die er zo bij zit.
Ik heb er ook last van. lichamelijk volledig afgekeurd na ongeluk. Ik zal de rest van mijn leven jammer genoeg van de staat leven. Maar ieder jaar word dat minder en minder. Alles wordt duurder, en als je daardoor een tandarts rekening niet kan betalen wordt je nergens meer geholpen totdat je met geld aankomt, of letterlijk je kies in je handen hebt omdat het te lang heeft geduurd voordat er geld was...
En dan lees je dat.
Het maakt me echt boos....
Maar alle mensen die nu schreeuwen, WILDERS STEMMEN. Daarvan krab ik wel een beetje op mn achterhoofd... Vraag me af of we met hem aan de macht er nu echt zoveel beter van gaan worden...
Ik vertrek maar naar Duitsland ofzo, gehoord dat het daar nog niet zo'n bende is.
Nee je komt niet neerbuigend over, alleen maar irritant dat je niet toepast wat je wilt zeggen...quote:
Als je op een forum kan zitten dan kan je ook werken.quote:Op woensdag 26 februari 2014 08:39 schreef Applecreampie het volgende:
Het steekt wel iedere keer als ik dit soort dingen lees. Mijn schoonvader die een eigen zaak had, daardoor geen recht op pension had, alles zelf op moest sparen. De afgelopen jaren werd ontslagen, met dikke opgezwollen voeten maar kranten liep, en uiteindelijk werd hij daar bijna neergestoken door een buitenlandse jongen die dreigde dat zijn broer werk nodig had, en dat hij als oudje maar weg moest rotten.
Nu heeft de regering op zijn uitkeringen gekort, en omdat hij daardoor bijn niks meer kon betalen, schulden kreeg, zit hij nu zover aan de grond dat hij geen geld krijg. Helemaal niks. Hij is doodziek, zijn hele leven lang echt kei en keihard gewerkt en het enige wat binnenkomt is huurtoeslag.
Hij kreeg eergisteren te horen, nu betalen of we leggen beslag op je uitkering. Toen hij aangaf dat hij die niet eens meer kreeg omdat ze tegenwoordig er 8 weken over doen voordat ze zeker weten of hij er recht op heeft,(kan me nog herrineren dat buitenlanders zomaar uitkeringen aan konden vragen terwijl ze nog nooit een voet op Hollandse bodem hebben gezet) kreeg hij keihard te horen, nou dan komen we toch beslag leggen op je spullen....
Die man heeft letterlijk niks meer op zijn zoon het huis en mij na. Hij is nu als een gek alles via MP aan het verkopen...
En ik weet zeker dt mijn schoonvader niet de enige is die er zo bij zit.
Ik heb er ook last van. lichamelijk volledig afgekeurd na ongeluk. Ik zal de rest van mijn leven jammer genoeg van de staat leven. Maar ieder jaar word dat minder en minder. Alles wordt duurder, en als je daardoor een tandarts rekening niet kan betalen wordt je nergens meer geholpen totdat je met geld aankomt, of letterlijk je kies in je handen hebt omdat het te lang heeft geduurd voordat er geld was...
En dan lees je dat.
Het maakt me echt boos....
Maar alle mensen die nu schreeuwen, WILDERS STEMMEN. Daarvan krab ik wel een beetje op mn achterhoofd... Vraag me af of we met hem aan de macht er nu echt zoveel beter van gaan worden...
Ik vertrek maar naar Duitsland ofzo, gehoord dat het daar nog niet zo'n bende is.
Vrijwilligerswerk, schroefjes in potjes vullen. Ja ja, wees maar niet bang, dat doe ik. Maar ik verdien er niks mee.quote:Op woensdag 26 februari 2014 09:26 schreef Twiitch het volgende:
[..]
Als je op een forum kan zitten dan kan je ook werken.
Goed zo. Dan is het OK. Anders had je weggemoeten. Nu die luie schoonvader van jouw nog aan het werk zetten.quote:Op woensdag 26 februari 2014 09:27 schreef Applecreampie het volgende:
[..]
Vrijwilligerswerk, schroefjes in potjes vullen. Ja ja, wees maar niet bang, dat doe ik. Maar ik verdien er niks mee.
En vertel jij dat mijn schoonvader. Als je hem had gekend had je echt niet zo over hem gesproken. Als er mensen respect voor iemand moeten hebben is hij het wel.quote:Op woensdag 26 februari 2014 09:26 schreef Twiitch het volgende:
[..]
Als je op een forum kan zitten dan kan je ook werken.
Parasieten als jij en je schoonvader maken ons mooie landje KAPOT
Moeten ze wel werk hebben voor iemand van 64 die zwaar reuma heeft, hartpatient is, leverziektes, longziektes, en inmiddels ook kanker...quote:Op woensdag 26 februari 2014 09:29 schreef Twiitch het volgende:
[..]
Goed zo. Dan is het OK. Anders had je weggemoeten. Nu die luie schoonvader van jouw nog aan het werk zetten.
Wat maakt hij zich dan zorgen om de toekomstquote:Op woensdag 26 februari 2014 09:31 schreef Applecreampie het volgende:
[..]
Moeten ze wel werk hebben voor iemand van 64 die zwaar reuma heeft, hartpatient is, leverziektes, longziektes, en inmiddels ook kanker...
Geloof me, hij wil het.quote:Op woensdag 26 februari 2014 09:32 schreef Twiitch het volgende:
Misschien is gedwongen euthanasie voor 50-plussers die al meer dan 5 jaar thuiszitten een optie?
Zijn kinderen. Zijn vrouw is al 20 jaar dood, de familie kijkt na die dood naar geen enkel kind om. Hij wilde zo graag zijn kinderen een mooi leven geven, en dat probeert hij tot op de dag van vandaag nog steeds. Daarom geeft hij niet op. Voordat hij verdomme dood is, moet ie toch wel 1 keer genoten hebben samen met zijn kinderen van zijn leven. Het zijn zijn eigen woorden. Hij heeft geen 50 jaar keihard gewerkt om ze nog niet eens een uitje pretpark te kunnen geven.quote:Op woensdag 26 februari 2014 09:32 schreef Twiitch het volgende:
[..]
Wat maakt hij zich dan zorgen om de toekomst
Sinds ik er rondloop is er nog nooit wat ondernomen, werden zelfs sieraden met persoonlijke waarde verkocht om te eten. En wat ik weet van mijn vriend, hij is nog nooit op vakantie geweest, en de pretparken die hij heeft gezien waren met school.quote:Op woensdag 26 februari 2014 09:45 schreef arjan1112 het volgende:
Dus in die 50 jaar dat ie een eigen zaak had, zijn jullie nooit uit eten geweest of op vakantie ?
Beetje vreemd verhaal; als je geen klote verdiend met je zaak , dan stop je er toch na een jaar of 8 wel mee ?
Je omschrijft eerder een tokkie-gezin waar pa meende een eigen zaak te hebben en dacht dat het geld wel binnen zou rollen.quote:Op woensdag 26 februari 2014 10:04 schreef Applecreampie het volgende:
[..]
Sinds ik er rondloop is er nog nooit wat ondernomen, werden zelfs sieraden met persoonlijke waarde verkocht om te eten. En wat ik weet van mijn vriend, hij is nog nooit op vakantie geweest, en de pretparken die hij heeft gezien waren met school.
Met de dood van zijn vrouw en 3 kinderen, waarvan 1 zo slim was 2 kinderen op dr 14de op de wereld te zetten , zat hij in een situatie waarin al het geld naar rekeningen en voedsel gingen. Dus hij verdiende genoeg om zijn hoofd boven water te houden, maar leuke dingen of ontspannen zat er niet in. En nu hij bijna met ''pension'' mag trekt hij de haren uit zijn hoofd omdat hij moet eten van 2 tientjes in de maand.
Hij gokte en verloor, dat kan gebeuren. Maar nu al 2 maanden geen rooie cent hebben, omdat de overheid zichzelf naar de klote helpt is verdomd oneerlijk voor zo'n persoon.
Dit ja. De zaak tegen beter weten in maar draaiende houden om dan na 10 jaar ineens verbaast naar de opgehoopte schuldenberg te kijken.quote:Op woensdag 26 februari 2014 10:30 schreef betyar het volgende:
[..]
Je omschrijft eerder een tokkie-gezin waar pa meende een eigen zaak te hebben en dacht dat het geld wel binnen zou rollen.
Deze regeling is juist goedkoper, ze zouden dit ook moeten invoeren voor Nederlanders die willen vertrekken onder dezelfde voorwaarden.quote:Op woensdag 26 februari 2014 10:58 schreef fokky100 het volgende:
Wat een kinderachtige reacties hier.
Je kunt aan de reacties zien wie er nog bij pa en ma woont (jonge studentjes)en niet hoeven te werken voor het geld.
Iemand die werkt voor zijn geld baalt ervan om te zien hoe de regering met het geld omgaat.(iemand met een uitkering ligt daar niet zo wakker van)
quote:Op woensdag 26 februari 2014 10:58 schreef fokky100 het volgende:
Wat een kinderachtige reacties hier.
Je kunt aan de reacties zien wie er nog bij pa en ma woont (jonge studentjes)en niet hoeven te werken voor het geld.
Iemand die werkt voor zijn geld baalt ervan om te zien hoe de regering met het geld omgaat.(iemand met een uitkering ligt daar niet zo wakker van)
Dit dus. Dat geld zie je nooit meer in Nederland terugquote:Op dinsdag 25 februari 2014 13:16 schreef IkStampOpTacos het volgende:
[..]
ja alleen geven ze die 600 euro in de maand niet meer uit in Nederland.
en dus blijven ze dan nu maar in nederland het sociale systeem verbruikenquote:Op woensdag 26 februari 2014 11:19 schreef elplato het volgende:
[..]
Dit dus. Dat geld zie je nooit meer in Nederland terug
sorry, even vergeten dat het huishoudboekje van de staat gelijk is aan de gehele Nederlandse economie.quote:Op woensdag 26 februari 2014 11:45 schreef Re het volgende:
[..]
en dus blijven ze dan nu maar in nederland het sociale systeem verbruiken, dat is immers veel goedkoper voor de schatkist
Nee, ze moeten aan 't werk!quote:Op woensdag 26 februari 2014 11:45 schreef Re het volgende:
en dus blijven ze dan nu maar in nederland het sociale systeem verbruiken, dat is immers veel goedkoper voor de schatkist
Het werk ligt inderdaad voor het oprapenquote:Op woensdag 26 februari 2014 12:32 schreef kasper het volgende:
[..]
Nee, ze moeten aan 't werk!
Iedereen gaat er gemakshalve maar vanuit dat deze figuren vanaf hun 45ste niet meer (kunnen/willen) werken.
net zoals elke werkeloze in Nederland, natuurlijkquote:Op woensdag 26 februari 2014 12:32 schreef kasper het volgende:
[..]
Nee, ze moeten aan 't werk!
Iedereen gaat er gemakshalve maar vanuit dat deze figuren vanaf hun 45ste niet meer (kunnen/willen) werken.
Daar gaat het niet om.quote:Op woensdag 26 februari 2014 12:48 schreef betyar het volgende:
Het werk ligt inderdaad voor het oprapen![]()
![]()
Die autochtoon krijgt meer dan 600 euro en kan ook nog eens gebruik blijven maken van de overige sociale zekerheden die ons prachtige land biedt.quote:Op woensdag 26 februari 2014 12:54 schreef kasper het volgende:
[..]
Daar gaat het niet om.
Men gaat ervan uit dat ze sowieso nooit meer gaan werken.
Geldt dat ook voor een autochtoon die een half jaar een uitkering krijgt?
Van 45 jaar tot z'n dood?quote:Op woensdag 26 februari 2014 12:55 schreef betyar het volgende:
Die autochtoon krijgt meer dan 600 euro en kan ook nog eens gebruik blijven maken van de overige sociale zekerheden die ons prachtige land biedt.
Het is niet zo heel moeilijk om steuntrekker te worden en te blijven.quote:Op woensdag 26 februari 2014 13:00 schreef kasper het volgende:
[..]
Van 45 jaar tot z'n dood?
Zonder enige verplichtingen?
Of het wel of niet moeilijk is om als gezond persoon vanaf je 45ste de rest van je leven een uitkering te krijgen is de vraag.quote:Op woensdag 26 februari 2014 13:03 schreef betyar het volgende:
Het is niet zo heel moeilijk om steuntrekker te worden en te blijven.
Daarnaast heeft de remigrant ook verplichtingen, hoe wil men anders controleren of die persoon nog leeft?
Nee, de regering wil gewoon van die mensen af.quote:Op woensdag 26 februari 2014 13:08 schreef kasper het volgende:
[..]
Of het wel of niet moeilijk is om als gezond persoon vanaf je 45ste de rest van je leven een uitkering te krijgen is de vraag.
Feit blijft dat men van de allochtonen in een dergelijke situatie verwacht dat er geen enkele kans is dat zij nog ooit aan 't werk zullen gaan.
Eerlijk gezegd zou 't mij wel raken als men mij als zo kansloos zou beschouwen.
Och, er was laatst een autochtoon op TV die al 30 jaar in de bijstand zat. Er lopen genoeg figuren rond die zonder enige scrupules hun hele leven aan de tiet van de overheid willen hangen. Zie ook de enorme groei van wajongers de laatste 10 jaar.quote:Op woensdag 26 februari 2014 13:08 schreef kasper het volgende:
[..]
Of het wel of niet moeilijk is om als gezond persoon vanaf je 45ste de rest van je leven een uitkering te krijgen is de vraag.
Feit blijft dat men van de allochtonen in een dergelijke situatie verwacht dat er geen enkele kans is dat zij nog ooit aan 't werk zullen gaan.
Eerlijk gezegd zou 't mij wel raken als men mij als zo kansloos zou beschouwen.
Weet je uberhaubt wat een wajonger is?quote:Op woensdag 26 februari 2014 13:42 schreef Twiitch het volgende:
[..]
Och, er was laatst een autochtoon op TV die al 30 jaar in de bijstand zat. Er lopen genoeg figuren rond die zonder enige scrupules hun hele leven aan de tiet van de overheid willen hangen. Zie ook de enorme groei van wajongers de laatste 10 jaar.
Maar allochtonen die slechts een half jaar een uitkering hebben komen toch al in aanmerking voor de regeling?quote:Op woensdag 26 februari 2014 13:42 schreef Twiitch het volgende:
Och, er was laatst een autochtoon op TV die al 30 jaar in de bijstand zat. Er lopen genoeg figuren rond die zonder enige scrupules hun hele leven aan de tiet van de overheid willen hangen. Zie ook de enorme groei van wajongers de laatste 10 jaar.
Een product van onze "iedereen is zielig"-maatschappij?quote:Op woensdag 26 februari 2014 13:45 schreef Raphaelo het volgende:
[..]
Weet je uberhaubt wat een wajonger is?
quote:Op woensdag 26 februari 2014 13:50 schreef Ulx het volgende:
Als er een deel twee komt van dit topic moet de titel even worden aangepast naar "Oprotpremie groot succes. Allochtonen remigreren massaal."
Dan lezen we wat meer positieve reacties.
Werden. De eisen worden per 1-7 nogal opgeschroefd om in aanmerking te komen:quote:Op woensdag 26 februari 2014 13:47 schreef kasper het volgende:
[..]
Maar allochtonen die slechts een half jaar een uitkering hebben komen toch al in aanmerking voor de regeling?
Worden die dan al zo snel als kansloos gezien?
quote:Met dit voorstel gaat de regeling alleen gelden voor eerste generatie uitkeringsgerechtigde migranten van 55 jaar of ouder in een uitzichtloze situatie. Voortaan kan na acht jaar legaal verblijf in Nederland gebruik gemaakt worden van de Remigratiewet. Daarnaast wordt de aanvraag pas mogelijk na een termijn van één jaar werkloosheid in plaats van zes maanden en vervallen van de basisvoorziening tegemoetkoming reis- en transportkosten én de financiële overbrugging van twee maanden.
Het is nog lang geen 1 juli.quote:Op woensdag 26 februari 2014 13:52 schreef freako het volgende:
Werden. De eisen worden per 1-7 nogal opgeschroefd om in aanmerking te komen:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |