Dit soort mensen werkt niet, dat is het hele probleem.quote:Op dinsdag 25 februari 2014 11:14 schreef WhateverWhatever het volgende:
[..]
Waarom niet?
Dan ga je daar nog 2 dagen werken..
Het is geen geheime informatie, je had dus ook even moeite kunnen doen en je vervolgens baseren op feiten in plaats van aannames.quote:Op dinsdag 25 februari 2014 11:15 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Ik zei alleen dat het riekt naar en vroeg van welke partij het kwam. Je hoeft niet gelijk zo hautain te doen.
Ik zei toch niet dat het een PvdA plan is of wel? Ik vroeg juist van wie het voorstel van en zei dat het voor mij riekt naar PvdA. Dat betekent niet dat ik ervan overtuigd was. Vooral blijven lezen, vooral blijven lezen.quote:Op dinsdag 25 februari 2014 11:28 schreef Kansenjongere het volgende:
[..]
Het is geen geheime informatie, je had dus ook even moeite kunnen doen en je vervolgens baseren op feiten in plaats van aannames.
Met die uitkering hoef je ook helemaal niet te werken in Suriname. Je moet een inkomen in Nederland verdrievoudigen om het te vergelijken met een inkomen in Suriname. En ben je een stel? Ga uit elkaar en vraag ieder voor zich die regeling aan. Dan zit je daar dus helemaal op goud.quote:Op dinsdag 25 februari 2014 11:25 schreef waht het volgende:
[..]
Dit soort mensen werkt niet, dat is het hele probleem.
Dus net als hier maar dan in een wat gunstiger klimaat?quote:Op dinsdag 25 februari 2014 11:07 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Doet mijn vriend dat dan ook dan hebben we een maandinkomen van ¤1200.- in een land waar alles geen reet kost. Leven als God in Frankrijk dus zonder een poot uit te hoeven steken.
Prima, dan leveren ze hun paspoort in, vertrekken ze en na een paar jaar stoppen we opeens de regeling.quote:Op dinsdag 25 februari 2014 11:30 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Met die uitkering hoef je ook helemaal niet te werken in Suriname. Je moet een inkomen in Nederland verdrievoudigen om het te vergelijken met een inkomen in Suriname. En ben je een stel? Ga uit elkaar en vraag ieder voor zich die regeling aan. Dan zit je daar dus helemaal op goud.
Mwah.. Hier zit je met allerlei regels en wordt de bijstandsgerechtigde op alle mogelijke manieren 'geprikkeld' (lees; gepest) om werk te gaan zoeken. Daar geen sollicitatieplicht, geen invallen in je huis om de inhoud van je koelkast te bekijken en het aantal tandenborstels te tellen, geen 'observaties' (lees; achtervolgd worden) om te bezien of je niet zwart werkt, geen regelmatige controle van je bankafschriften om te zien waar je je geld aan uit geeft, geen controle van je g/w/l gebruik om te zien of je niet stiekem toch samenwoont, geen straffen als je aan mantelzorg doet of mantelzorg ontvangt, niet het risico lopen dat er een camera op je voor en achterdeur wordt gericht, geen voortdurende intimidatie van machtsgeile mbo-ertjes, geen wekelijkse brieven me bedreigingen dat als je niet dit of dat.. je uitkering gekort of gestopt gaat worden en ook nog eens geen dwangarbeid.quote:Op dinsdag 25 februari 2014 11:33 schreef Deshain het volgende:
[..]
Dus net als hier maar dan in een wat gunstiger klimaat?
Dat is inderdaad te gek voor woorden. Uitkering die onder die regeling valt is prima, maar zodra ze daar werk vinden is het niet langer nodig om er maar geld bovenop te blijven gooien.quote:Op dinsdag 25 februari 2014 10:37 schreef NightH4wk het volgende:
[..]
WTF?
Typisch iets voor ambtenaren en andermans geld over de balk gooien.
Totdat je er moet wonen...quote:Op dinsdag 25 februari 2014 11:44 schreef Ouder1 het volgende:
Lijkt me best aantrekkelijk dat Suriname.
Die mensen vinden hier toch geen baan meer en houden dus hun uitkering/bijstand. Dan is dit een goedkope oplossing.quote:Op dinsdag 25 februari 2014 10:35 schreef WhateverWhatever het volgende:
Nu is het nog zo dat allochtonen van 45 jaar of ouder die minimaal een half jaar een uitkering krijgen
Nog veelste veel geld.quote:Op dinsdag 25 februari 2014 12:13 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Die mensen vinden hier toch geen baan meer en houden dus hun uitkering/bijstand. Dan is dit een goedkope oplossing.
Ik vind ze tot hun dood 600 euro per maand meegeven geen goedkope oplossing.quote:Op dinsdag 25 februari 2014 12:13 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Die mensen vinden hier toch geen baan meer en houden dus hun uitkering/bijstand. Dan is dit een goedkope oplossing.
Nee je betaald liever 1.000 euro per maand aan bijstand, huur toeslag, zorgtoeslag en weet ik wat omdat ze hier blijven.quote:Op dinsdag 25 februari 2014 12:14 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Ik vind ze tot hun dood 600 euro per maand meegeven geen goedkope oplossing.
Ik betaal liever 1000 euro per maand en zie ze vrijwilligerswerk of andere werkzaamheden doen in dit land dan 600 euro per maand en ze op hun reet in de zon in Suriname te zien liggen zonder enige vorm van tegenprestatie ja. Call me crazy.quote:Op dinsdag 25 februari 2014 12:15 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Nee je betaald liever 1.000 euro per maand aan bijstand, huur toeslag, zorgtoeslag en weet ik wat omdat ze hier blijven.
Volgens mij win je er in de lange termijn veel aan. Denk aan ziektekosten en AOW.quote:Op dinsdag 25 februari 2014 12:14 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Ik vind ze tot hun dood 600 euro per maand meegeven geen goedkope oplossing.
Stel je voor... 10.000 mensen maken hier gebruik van en je bespaart op deze manier 400 euro (per persoon) per maand. Dat is een besparing van 4 miljoen euro per maand/48 miljoen euro per jaar.quote:Op dinsdag 25 februari 2014 12:16 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Ik betaal liever 1000 euro per maand en zie ze vrijwilligerswerk of andere werkzaamheden doen in dit land dan 600 euro per maand en ze op hun reet in de zon in Suriname te zien liggen zonder enige vorm van tegenprestatie ja. Call me crazy.
Ik geloof niet zo in de toegevoegde waarde van verplicht vrijwilligerswerk doen om een uitkering te behouden. Ik heb liever gemotiveerde mensen aan het werk.quote:Op dinsdag 25 februari 2014 12:16 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Ik betaal liever 1000 euro per maand en zie ze vrijwilligerswerk of andere werkzaamheden doen in dit land dan 600 euro per maand en ze op hun reet in de zon in Suriname te zien liggen zonder enige vorm van tegenprestatie ja. Call me crazy.
In dat geval: waarom beperken we dit tot allochtonen? Stel het voor iedereen beschikbaar! 600 euro per maand bonus als je een baan in het buitenland neemt!quote:Op dinsdag 25 februari 2014 12:17 schreef zarGon het volgende:
Volgens mij win je er in de lange termijn veel aan. Denk aan ziektekosten en AOW.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |