WTF?quote:Ook krijgt de migrant tot aan zijn dood een maandelijkse uitkering van zo'n 600 euro- of hij nou een baan heeft of niet.
Alleen dat geld gaat nu niet meer de Nederlandse economie in.quote:Op dinsdag 25 februari 2014 10:47 schreef Twiitch het volgende:
Ik neem aan dat ze dan ook weg moeten blijven?
600e/pm is veel minder dan wat het gros van deze mensen zouden kosten wanneer ze tot hun dood in Nederland zouden blijven.
En toch denk ik dat het goedkoper is dan hun (niet zelden disfunctionele) gezinnen hier te onderhouden.quote:Op dinsdag 25 februari 2014 10:37 schreef NightH4wk het volgende:
[..]
WTF?
Typisch iets voor ambtenaren en andermans geld over de balk gooien.
quote:Op dinsdag 25 februari 2014 10:35 schreef WhateverWhatever het volgende:
Ik wil ook wel naar Suriname emigreren met ¤600 p/m
Dit. Van welke partij zou dit plan ooit zijn gekomen? Dit riekt naar PvdA.quote:Op dinsdag 25 februari 2014 10:48 schreef eight het volgende:
Dankzij dit soort idioterie valt het steeds beter te begrijpen waarom de overheid ondanks een flinke gasbel, grote arbeidsparticipatie en enorm hoge belastingen niet in staat zijn om de begroting op orde te krijgen.
Ja. Als men de Nederlandse nationaliteit heeft moet men daarvan afstand doen:quote:Op dinsdag 25 februari 2014 10:47 schreef Twiitch het volgende:
http://www.svb.nl/int/nl/(...)ratie/nationaliteit/quote:Wijziging van uw nationaliteit
Om een uitkering van de Remigratiewet te krijgen, is het nodig dat u afstand doet van de Nederlandse nationaliteit. Als u een dubbele nationaliteit heeft, krijgt u alleen een uitkering van de Remigratiewet als u voor uw vertrek afstand doet van uw Nederlandse nationaliteit. Houd er rekening mee dat dit meestal gevolgen heeft voor de nationaliteit van uw kinderen onder de 16 jaar. Informeer hierover bij uw gemeente.
http://www.svb.nl/int/nl/(...)ratie/terug_naar_nl/quote:U wilt terug naar Nederland
Voor een kort verblijf, zoals een vakantie of familiebezoek, kunt u altijd terugkomen naar Nederland. Dit geldt ook voor de gezinsleden die met u mee zijn geremigreerd. Er zijn geen gevolgen voor uw remigratie-uitkering of voor de basisvoorzining die u heeft gekregen.
Binnen 1 jaar kunt u gemakkelijk terugkeren
Hoe goed u ook heeft nagedacht over uw remigratie, soms valt de praktijk tegen. Tot 1 jaar na uw remigratie, kunt u gebruik maken van de terugkeerregeling. Hiermee kunt u na een eenvoudige toelatingsprocedure weer in Nederland komen wonen. Meer informatie krijgt u bij de Immigratie en Naturalisatiedienst (IND).
Als u gebruik maakt van de terugkeerregeling, hoeft u alleen de vergoeding voor de reiskosten en voor de kosten van het bagagevervoer aan ons terug te betalen.
Na 1 jaar is terugkomen lastiger
Komt u later dan 1 jaar na uw remigratie terug naar Nederland, dan moet u de normale toelatingsprocedure doorlopen voor mensen die in Nederland willen komen wonen. Meer informatie hierover krijgt u bij de Immigratie en Naturalisatiedienst (IND).
Als u tussen de 1 of 3 jaar na uw remigratie terugkomt naar Nederland, moet u de basisvoorziening helemaal terugbetalen. De remigratie-uitkering hoeft u niet terug te betalen.
Komt u 3 jaar of later na uw remigratie terug, dan hoeft u niets terug te betalen.
Prima regeling om definitief van de kanslozen af te komen dus.quote:Op dinsdag 25 februari 2014 10:58 schreef freako het volgende:
[..]
Ja. Als men de Nederlandse nationaliteit heeft moet men daarvan afstand doen:
[..]
http://www.svb.nl/int/nl/(...)ratie/nationaliteit/
Ook een verblijfsvergunning vervalt:
[..]
http://www.svb.nl/int/nl/(...)ratie/terug_naar_nl/
Ook stopt bv de opbouw van AOW op het moment dat men in het buitenland gaat wonen.
De oorspronkelijke Remigratieregeling stamt uit 1985, ten tijde van het kabinet Lubbers-I dus.quote:Op dinsdag 25 februari 2014 10:57 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Dit. Van welke partij zou dit plan ooit zijn gekomen? Dit riekt naar PvdA.
CDA-VVD. Ik wist niet dat de VVD al in die tijd weinig meer met liberaal gedachtegoed te maken hadquote:Op dinsdag 25 februari 2014 11:02 schreef freako het volgende:
[..]
De oorspronkelijke Remigratieregeling stamt uit 1985, ten tijde van het kabinet Lubbers-I dus.
Je draagt 2 % per jaar bij aan de AOW vanaf je 15e. Dus 40 jaar een Nederlands paspoort levert je 80 % AOW op, daarnaast een extra uitkering van 600 euro en vergoeding voor de reiskosten maakt het aantrekkelijk om terug te gaan naar de heimat. Met 1400 euro per maand kan je volgens mij prima vertoeven in Surinamequote:Op dinsdag 25 februari 2014 10:58 schreef freako het volgende:
[..]
Ja. Als men de Nederlandse nationaliteit heeft moet men daarvan afstand doen:
[..]
http://www.svb.nl/int/nl/(...)ratie/nationaliteit/
Ook een verblijfsvergunning vervalt:
[..]
http://www.svb.nl/int/nl/(...)ratie/terug_naar_nl/
Ook stopt bv de opbouw van AOW op het moment dat men in het buitenland gaat wonen.
Doet mijn vriend dat dan ook dan hebben we een maandinkomen van ¤1200.- in een land waar alles geen reet kost. Leven als God in Frankrijk dus zonder een poot uit te hoeven steken.quote:Op dinsdag 25 februari 2014 10:35 schreef WhateverWhatever het volgende:
Ik wil ook wel naar Suriname emigreren met ¤600 p/m
Maar in het eigen land kan je er vaak als god leven met dat geld.quote:Op dinsdag 25 februari 2014 10:47 schreef Twiitch het volgende:
600e/pm is veel minder dan wat het gros van deze mensen zouden kosten wanneer ze tot hun dood in Nederland zouden blijven.
Ik ga Surinamer worden!quote:Op dinsdag 25 februari 2014 11:07 schreef Brembo het volgende:
[..]
Je draagt 2 % per jaar bij aan de AOW vanaf je 15e. Dus 40 jaar een Nederlands paspoort levert je 80 % AOW op, daarnaast een extra uitkering van 600 euro en vergoeding voor de reiskosten maakt het aantrekkelijk om terug te gaan naar de heimat. Met 1400 euro per maand kan je volgens mij prima vertoeven in Suriname.
Dit staat gelijk aan 4200 netto per maand in NL.quote:Op dinsdag 25 februari 2014 11:07 schreef Brembo het volgende:
Met 1400 euro per maand kan je volgens mij prima vertoeven in Suriname.
quote:Wat is een redelijk salaris? salarissen zijn niet te vergelijken met Nederland. Een betere graadmeter is het vergelijken van je koopkracht. Dus hoeveel heb je nodig aan inkomsten in Suriname om hetzelfde te kunnen kopen als in Nederland. In dat geval is de verhouding 1:3 oftewel, verdien je ¤3000,- in Nederland, dan staat dat gelijk aan een salaris van ¤1000,- in Suriname.
Helaas:quote:Op dinsdag 25 februari 2014 11:07 schreef Brembo het volgende:
[..]
Je draagt 2 % per jaar bij aan de AOW vanaf je 15e. Dus 40 jaar een Nederlands paspoort levert je 80 % AOW op, daarnaast een extra uitkering van 600 euro en vergoeding voor de reiskosten maakt het aantrekkelijk om terug te gaan naar de heimat. Met 1400 euro per maand kan je volgens mij prima vertoeven in Suriname.
https://www.svb.nl/int/nl(...)en/andere_inkomsten/quote:Andere uitkeringen en de remigratie-uitkering
Als u in het land waar u gaat wonen nog een andere Nederlandse uitkering krijgt, dan trekken wij die af van uw remigratie-uitkering. Voor uw eenmalige basisvoorziening maakt het niet uit of u nog een andere uitkering krijgt.
Inkomsten die we aftrekken
Uitkeringen die wij van de remigratie-uitkering aftrekken, zijn:
WAO (Wet op de Arbeidsongeschiktheidsverzekering)
WAZ (Wet Arbeidsongeschiktheidsverzekering Zelfstandigen)
Wajong (Wet Arbeidsongeschiktheidsvoorziening Jonggehandicapten)
AOW (Algemene Ouderdomswet)
Anw (Algemene nabestaandenwet)
TW (Toeslagenwet).
Ontvangt u een of meerdere van de bovenstaande uitkeringen? Dan krijgt u een lagere of soms zelfs geen remigratie-uitkering.
Als je dit ziet idd, dan is het niet erg royaalquote:Op dinsdag 25 februari 2014 11:11 schreef freako het volgende:
[..]
Helaas:
[..]
https://www.svb.nl/int/nl(...)en/andere_inkomsten/
Als je even de moeite had genomen om te googlen in plaats van je onderbuik te laten spreken had je kunnen vinden dat het een wetsvoorstel van VVD-minister Dijkstal betreft dat op steun van de gehele kamer met uitzondering van de CD kon rekenen.quote:Op dinsdag 25 februari 2014 10:57 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Dit. Van welke partij zou dit plan ooit zijn gekomen? Dit riekt naar PvdA.
Waarom niet?quote:Op dinsdag 25 februari 2014 11:11 schreef Brembo het volgende:
Extra voorwaarden voor de remigratie-uitkering
Voor een remigratie-uitkering is het nodig dat u ook nog aan de volgende voorwaarden voldoet:
• u bent 45 jaar of ouder.
• u heeft voordat u de aanvraag indient minstens 3 jaar met een verblijfsvergunning in Nederland gewoond. Dit hoeft alleen als u niet de Nederlandse nationaliteit heeft.
• u heeft voordat u de aanvraag indient minstens 6 maanden een Nederlandse uitkering gekregen.
Het gaat dus om een groep mensen wat in Nederland 45+, immigrant en langdurig in een uitkering zitten. Grote kans, dat het goedkoper is om ze in het thuisland neer te zetten.
[..]
Als je dit ziet idd, dan is het niet erg royaal.
Ik zei alleen dat het riekt naar en vroeg van welke partij het kwam. Je hoeft niet gelijk zo hautain te doen.quote:Op dinsdag 25 februari 2014 11:12 schreef Kansenjongere het volgende:
[..]
Als je even de moeite had genomen om te googlen in plaats van je onderbuik te laten spreken had je kunnen vinden dat het een wetsvoorstel van VVD-minister Dijkstal betreft dat op steun van de gehele kamer met uitzondering van de CD kon rekenen.
Dit soort mensen werkt niet, dat is het hele probleem.quote:Op dinsdag 25 februari 2014 11:14 schreef WhateverWhatever het volgende:
[..]
Waarom niet?
Dan ga je daar nog 2 dagen werken..
Het is geen geheime informatie, je had dus ook even moeite kunnen doen en je vervolgens baseren op feiten in plaats van aannames.quote:Op dinsdag 25 februari 2014 11:15 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Ik zei alleen dat het riekt naar en vroeg van welke partij het kwam. Je hoeft niet gelijk zo hautain te doen.
Ik zei toch niet dat het een PvdA plan is of wel? Ik vroeg juist van wie het voorstel van en zei dat het voor mij riekt naar PvdA. Dat betekent niet dat ik ervan overtuigd was. Vooral blijven lezen, vooral blijven lezen.quote:Op dinsdag 25 februari 2014 11:28 schreef Kansenjongere het volgende:
[..]
Het is geen geheime informatie, je had dus ook even moeite kunnen doen en je vervolgens baseren op feiten in plaats van aannames.
Met die uitkering hoef je ook helemaal niet te werken in Suriname. Je moet een inkomen in Nederland verdrievoudigen om het te vergelijken met een inkomen in Suriname. En ben je een stel? Ga uit elkaar en vraag ieder voor zich die regeling aan. Dan zit je daar dus helemaal op goud.quote:Op dinsdag 25 februari 2014 11:25 schreef waht het volgende:
[..]
Dit soort mensen werkt niet, dat is het hele probleem.
Dus net als hier maar dan in een wat gunstiger klimaat?quote:Op dinsdag 25 februari 2014 11:07 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Doet mijn vriend dat dan ook dan hebben we een maandinkomen van ¤1200.- in een land waar alles geen reet kost. Leven als God in Frankrijk dus zonder een poot uit te hoeven steken.
Prima, dan leveren ze hun paspoort in, vertrekken ze en na een paar jaar stoppen we opeens de regeling.quote:Op dinsdag 25 februari 2014 11:30 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Met die uitkering hoef je ook helemaal niet te werken in Suriname. Je moet een inkomen in Nederland verdrievoudigen om het te vergelijken met een inkomen in Suriname. En ben je een stel? Ga uit elkaar en vraag ieder voor zich die regeling aan. Dan zit je daar dus helemaal op goud.
Mwah.. Hier zit je met allerlei regels en wordt de bijstandsgerechtigde op alle mogelijke manieren 'geprikkeld' (lees; gepest) om werk te gaan zoeken. Daar geen sollicitatieplicht, geen invallen in je huis om de inhoud van je koelkast te bekijken en het aantal tandenborstels te tellen, geen 'observaties' (lees; achtervolgd worden) om te bezien of je niet zwart werkt, geen regelmatige controle van je bankafschriften om te zien waar je je geld aan uit geeft, geen controle van je g/w/l gebruik om te zien of je niet stiekem toch samenwoont, geen straffen als je aan mantelzorg doet of mantelzorg ontvangt, niet het risico lopen dat er een camera op je voor en achterdeur wordt gericht, geen voortdurende intimidatie van machtsgeile mbo-ertjes, geen wekelijkse brieven me bedreigingen dat als je niet dit of dat.. je uitkering gekort of gestopt gaat worden en ook nog eens geen dwangarbeid.quote:Op dinsdag 25 februari 2014 11:33 schreef Deshain het volgende:
[..]
Dus net als hier maar dan in een wat gunstiger klimaat?
Dat is inderdaad te gek voor woorden. Uitkering die onder die regeling valt is prima, maar zodra ze daar werk vinden is het niet langer nodig om er maar geld bovenop te blijven gooien.quote:Op dinsdag 25 februari 2014 10:37 schreef NightH4wk het volgende:
[..]
WTF?
Typisch iets voor ambtenaren en andermans geld over de balk gooien.
Totdat je er moet wonen...quote:Op dinsdag 25 februari 2014 11:44 schreef Ouder1 het volgende:
Lijkt me best aantrekkelijk dat Suriname.
Die mensen vinden hier toch geen baan meer en houden dus hun uitkering/bijstand. Dan is dit een goedkope oplossing.quote:Op dinsdag 25 februari 2014 10:35 schreef WhateverWhatever het volgende:
Nu is het nog zo dat allochtonen van 45 jaar of ouder die minimaal een half jaar een uitkering krijgen
Nog veelste veel geld.quote:Op dinsdag 25 februari 2014 12:13 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Die mensen vinden hier toch geen baan meer en houden dus hun uitkering/bijstand. Dan is dit een goedkope oplossing.
Ik vind ze tot hun dood 600 euro per maand meegeven geen goedkope oplossing.quote:Op dinsdag 25 februari 2014 12:13 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Die mensen vinden hier toch geen baan meer en houden dus hun uitkering/bijstand. Dan is dit een goedkope oplossing.
Nee je betaald liever 1.000 euro per maand aan bijstand, huur toeslag, zorgtoeslag en weet ik wat omdat ze hier blijven.quote:Op dinsdag 25 februari 2014 12:14 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Ik vind ze tot hun dood 600 euro per maand meegeven geen goedkope oplossing.
Ik betaal liever 1000 euro per maand en zie ze vrijwilligerswerk of andere werkzaamheden doen in dit land dan 600 euro per maand en ze op hun reet in de zon in Suriname te zien liggen zonder enige vorm van tegenprestatie ja. Call me crazy.quote:Op dinsdag 25 februari 2014 12:15 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Nee je betaald liever 1.000 euro per maand aan bijstand, huur toeslag, zorgtoeslag en weet ik wat omdat ze hier blijven.
Volgens mij win je er in de lange termijn veel aan. Denk aan ziektekosten en AOW.quote:Op dinsdag 25 februari 2014 12:14 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Ik vind ze tot hun dood 600 euro per maand meegeven geen goedkope oplossing.
Stel je voor... 10.000 mensen maken hier gebruik van en je bespaart op deze manier 400 euro (per persoon) per maand. Dat is een besparing van 4 miljoen euro per maand/48 miljoen euro per jaar.quote:Op dinsdag 25 februari 2014 12:16 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Ik betaal liever 1000 euro per maand en zie ze vrijwilligerswerk of andere werkzaamheden doen in dit land dan 600 euro per maand en ze op hun reet in de zon in Suriname te zien liggen zonder enige vorm van tegenprestatie ja. Call me crazy.
Ik geloof niet zo in de toegevoegde waarde van verplicht vrijwilligerswerk doen om een uitkering te behouden. Ik heb liever gemotiveerde mensen aan het werk.quote:Op dinsdag 25 februari 2014 12:16 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Ik betaal liever 1000 euro per maand en zie ze vrijwilligerswerk of andere werkzaamheden doen in dit land dan 600 euro per maand en ze op hun reet in de zon in Suriname te zien liggen zonder enige vorm van tegenprestatie ja. Call me crazy.
In dat geval: waarom beperken we dit tot allochtonen? Stel het voor iedereen beschikbaar! 600 euro per maand bonus als je een baan in het buitenland neemt!quote:Op dinsdag 25 februari 2014 12:17 schreef zarGon het volgende:
Volgens mij win je er in de lange termijn veel aan. Denk aan ziektekosten en AOW.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |