Noord-Korea is niet failliet gegaan, net als de USSR ook niet failliet is gegaan.quote:Op vrijdag 21 februari 2014 09:29 schreef michaelmoore het volgende:
Als China niet kapitalistisch was geworden dan was het ook failliet gegaan, net als Noord-Korea
Waarom verkas jij eigenlijk niet naar Cuba, kan je het heilige communisme in alle glorie ondergaan, je hoeft niets mee te nemen en het is nog lekker warm ook. Het is maar een tip.quote:
Waarom verkas jij niet naar de VS, daar heb je het heilige kapitalisme.quote:Op vrijdag 21 februari 2014 09:30 schreef eP2e het volgende:
[..]
Waarom verkas jij eigenlijk niet naar Cuba, kan je het heilige communisme in alle glorie ondergaan, je hoeft niets mee te nemen en het is nog lekker warm ook. Het is maar een tip.
Daar krijgen ze ook meer vrijheid, ze mogen er nu groentenwinkel en garages beginnenquote:Op vrijdag 21 februari 2014 09:30 schreef eP2e het volgende:
[..]
Waarom verkas jij eigenlijk niet naar Cuba, kan je het heilige communisme in alle glorie ondergaan, je hoeft niets mee te nemen en het is nog lekker warm ook. Het is maar een tip.
http://mltoday.com/cuba-is-not-privatizing-its-economy?utmquote:Op vrijdag 21 februari 2014 09:32 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Daar krijgen ze ook meer vrijheid, ze mogen er nu groentenwinkel en garages beginnen
http://www.volkskrant.nl/(...)culiere-boeren.dhtml
Hier in Nederland ook, daar hoef ik dus niet voor weg.quote:Op vrijdag 21 februari 2014 09:32 schreef WitteMuur het volgende:
[..]
Waarom verkas jij niet naar de VS, daar heb je het heilige kapitalisme.
Nou ga dan man, leef het leven.quote:Veder doet Cuba het erg goed voor dat land, zeker in vergelijking met de buren.
Cuba heeft een alfabetiseringsgraad van 99,8%,[4][5] een kindersterftecijfer dat lager is dan sommige ontwikkelde landen,[6] en een gemiddelde levensverwachting van 78,3 jaar[7], daarmee heeft Cuba een hogere levensverwachting dan de Verenigde Staten. In 2006 was Cuba het enige land in de wereld dat aan het WWF definitie van duurzame ontwikkeling voldeed; met een ecologische voetafdruk van minder dan 1,8 hectare per hoofd van de bevolking en een Index van de menselijke ontwikkeling van meer dan 0,8 voor 2007.
Er zijn geen armen op Cuba. Behalve als gratis goed onderwijs, gezondheidszorg, niemand dakloos en bijna iedereen werk armoede is.quote:Op vrijdag 21 februari 2014 09:41 schreef Schurkenstaat het volgende:
Wittemuur, over Cuba kun je zeggen dat de armen het beter hebben omdat ze meer voorzieningen hebben en meer kansen op ontwikkeling.
Het is echter tevens hun middenklasse. Dat is de nuance dan weer.
quote:Op vrijdag 21 februari 2014 09:33 schreef Happel het volgende:
Gaat dit nog over Kiev of is het inmiddels een pro vs anti communisme topic?
Ik ben geen trollquote:Op vrijdag 21 februari 2014 09:53 schreef Re het volgende:
ga nou niet in op die trol, kunnen we tenminste het weer hebben over Oekrane …
gebeurd er nog wat eigenlijk?
Er schijnt een akkoord te liggen, die wordt rond twaalven ondertekend, details zijn nog onbekend. Ik denk dat we even moeten wachten. Van dat gelul in het parlement (is het het parlement?) kan ik geen brood bakken.quote:Op vrijdag 21 februari 2014 09:53 schreef Re het volgende:
ga nou niet in op die trol, kunnen we tenminste het weer hebben over Oekrane …
gebeurd er nog wat eigenlijk?
Voor discussie over het communisme enz. heb ik een apart topic geopend:quote:
Daarom vluchten er natuurlijk ook nog regelmatig mensen weg, met een krakkemikkig bootje richting de VS.quote:Op vrijdag 21 februari 2014 09:42 schreef WitteMuur het volgende:
[..]
Er zijn geen armen op Cuba. Behalve als gratis goed onderwijs, gezondheidszorg, niemand dakloos en bijna iedereen werk armoede is.
Nogmaals, discussie over communisme hier:quote:Op vrijdag 21 februari 2014 10:02 schreef DustPuppy het volgende:
[..]
Daarom vluchten er natuurlijk ook nog regelmatig mensen weg, met een krakkemikkig bootje richting de VS.
Ok, doe jij dat dan ook daar en niet hier?quote:Op vrijdag 21 februari 2014 10:02 schreef WitteMuur het volgende:
[..]
Nogmaals, discussie over communisme hier:
POL / Communisme discussie topic
quote:Politie: demonstranten hebben vuur geopend
De demonstranten zouden inmiddels het vuur hebben geopend op de politie tussen het Onafhankelijkheidsplein en het parlementsgebouw, zo meldt persbureaus Reuters. Volgens de politie zouden de demonstranten geprobeerd hebben om het parlementsgebouw in te komen, maar zou dat zijn mislukt. Ook een journalist van de Kyiv Post twittert hierover:
Dat zeg ik toch.quote:Op vrijdag 21 februari 2014 10:03 schreef DustPuppy het volgende:
[..]
Ok, doe jij dat dan ook daar en niet hier?
Hou je dan ook op met hier als een idioot het communisme staan te verdedigen?quote:
Jullie beginnen steeds over het communisme, vandaar dat ik nu een apart topic heb geopend.quote:Op vrijdag 21 februari 2014 10:04 schreef DustPuppy het volgende:
[..]
Hou je dan ook op met hier als een idioot het communisme staan te verdedigen?
Ik voer geen discussie over het communisme. Communisme werkt niet en dat is meermaals bewezen.quote:Op vrijdag 21 februari 2014 10:02 schreef WitteMuur het volgende:
[..]
Nogmaals, discussie over communisme hier:
POL / Communisme discussie topic
Over de SU wel. Dat is een mening, maar hou er nu maar over op.quote:Op vrijdag 21 februari 2014 10:06 schreef kossikvassik het volgende:
[..]
Ik voer geen discussie over het communisme. Communisme werkt niet en dat is meermaals bewezen.
Maar mensen die beweren dat er in de Sovjet-Unie honger was (in de jaren 60-90) zijn gewoon echt dom.
Als er honger was stond de SU echt niet op 20 in de VN welzijnsindex destijds.
Zeker als je kijkt naar alle landen behalve Rusland en de baltische staten, hebben die het veel slechter nu dan toen hoor :p
Hee ff een ideetje, doe dat lekker in dit topic:quote:Op vrijdag 21 februari 2014 10:06 schreef kossikvassik het volgende:
[..]
Ik voer geen discussie over het communisme. Communisme werkt niet en dat is meermaals bewezen.
Maar mensen die beweren dat er in de Sovjet-Unie honger was (in de jaren 60-90) zijn gewoon echt dom.
Als er honger was stond de SU echt niet op 20 in de VN welzijnsindex destijds.
Zeker als je kijkt naar alle landen behalve Rusland en de baltische staten, hebben die het veel slechter nu dan toen hoor :p
Dan ben je een leugenaar. Je kan verder in het Occupy- topic.quote:
quote:Op vrijdag 21 februari 2014 10:14 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Dan ben je een leugenaar. Je kan verder in het Occupy- topic.
Nee, maar er komen wel berichten dat demonstranten zojuist het vuur zouden hebben geopend bij het parlementsgebouw.quote:Op vrijdag 21 februari 2014 10:14 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Dan ben je een leugenaar. Je kan verder in her Occupy- topic.
Zijn er vanochtend nog dooien gevallen?
De oppositie heeft ook geregeerd en toen was dat er niet minder op.quote:Op vrijdag 21 februari 2014 10:20 schreef waht het volgende:
Mensen accepteren onderdrukking en armoede gewoon niet eindeloos, en geef ze eens ongelijk.
Blijkbaar zit er een verschil in.quote:Op vrijdag 21 februari 2014 10:21 schreef WitteMuur het volgende:
[..]
De oppositie heeft ook geregeerd en toen was dat er niet minder op.
Dan is de hele politieke top daar gewoon het probleem, en is nu de spreekwoordelijke emmer overgelopen.quote:Op vrijdag 21 februari 2014 10:21 schreef WitteMuur het volgende:
[..]
De oppositie heeft ook geregeerd en toen was dat er niet minder op.
De een is voor de EU en de ander niet, dat is het verschil.quote:
Na jaren incompetentie door beide kanten van het verhaal kan ook gewoon de bom barsten. Het gaat hier niet om EU vs Rusland. Het probleem is corruptie. Door steeds het verhaal EU vs Rusland te brengen als het probleem, zal de bevolking verdeeld blijven. Uiteindelijk wordt daar niemand in Oekrane beter van.quote:Op vrijdag 21 februari 2014 10:24 schreef WitteMuur het volgende:
[..]
De een is voor de EU en de ander niet, dat is het verschil.
Vanaf 1945 kinderen indoctrineren noem ik psychisch breken. Daarnaast ben ik ook nog in een DDR gevangenis geweest waar dat het enige doel was.quote:Op vrijdag 21 februari 2014 07:34 schreef WitteMuur het volgende:
[..]
Dit is toch geen serieuze reactie hoop ik
Graag hierheen verhuizen:quote:Op vrijdag 21 februari 2014 10:38 schreef Brum_brum het volgende:
[..]
Vanaf 1945 kinderen indoctrineren noem ik psychisch breken. Daarnaast ben ik ook nog in een DDR gevangenis geweest waar dat het enige doel was.
Jullie beginnen steeds over het communisme ik niet.quote:Op vrijdag 21 februari 2014 10:49 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Stop dan met lullen over die achterlijke ideologie van je.
POL / Communisme discussie topicquote:Op vrijdag 21 februari 2014 10:50 schreef WitteMuur het volgende:
[..]
Jullie beginnen steeds over het communisme ik niet.
twitter:BBCBreaking twitterde op vrijdag 21-02-2014 om 10:57:40Fights break out in #Ukraine's parliament during session aimed at resolving crisis http://t.co/QMN77IGuj6 reageer retweet
Inmiddels doet iedereen mee. Ik denk niet dat iemand zich op dit moment nog in houdt.quote:Op vrijdag 21 februari 2014 10:56 schreef Djibril het volgende:
http://www.liveleak.com/view?i=168_1392951476
Nou lekker, ik dacht dat politie aan doodknuppelen deed maar het lijkt erop dat de anderen dat doen. Kijk vooral naar het einde hoe op hem wordt ingeslagen. En dan huilie huilie doen als een politieman zijn pistool trekt.
Dit zijn gewoon hooligans net als toen in London, Paris en Zweden.
En wie lijdt hieronder? De echte demonstranten, die verandering willen zien, en politiemannen die hen werk doen. Die gaan nou echt niet overlopen na het zien van zulke beelden.
De demonstranten hoeven toch niks? Ze kunnen gewoon door blijven demonstreren en rellen. Als het regime daar moeite mee heeft kunnen ze de boel versnellen.quote:Op vrijdag 21 februari 2014 11:13 schreef theNull het volgende:
september, denk niet dat daar akkoord meegegaan wordt
Begrijp ik de smiley verkeerd of hoop je echt dat er doden zijn gevallen?quote:Op vrijdag 21 februari 2014 10:14 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Dan ben je een leugenaar. Je kan verder in het Occupy- topic.
Zijn er vanochtend nog dooien gevallen?
juist klaarquote:Op vrijdag 21 februari 2014 10:06 schreef kossikvassik het volgende:
[..]
Een grondwetswijziging is niet iets wat je zo 'effe' doet, september is wel een redelijke termijn.quote:Op vrijdag 21 februari 2014 11:13 schreef theNull het volgende:
september, denk niet dat daar akkoord meegegaan wordt
"This is just another piece of paper. We will not leave the barricades until Yanukovich steps down. That's all people want," said Anton Solovyov, 28, an IT worker protesting in the central square.quote:Op vrijdag 21 februari 2014 12:08 schreef J.B. het volgende:
[..]
Een grondwetswijziging is niet iets wat je zo 'effe' doet, september is wel een redelijke termijn.
Ga er dan zelf even heen om mensen te vragen...quote:
Waarom zou ik dat doen?quote:Op vrijdag 21 februari 2014 12:16 schreef Snowballed het volgende:
Het word alweer aardig druk daar...
http://rt.com/on-air/ukraine-central-kiev-protest/
[..]
Ga er dan zelf even heen om mensen te vragen...
Goede teamwork daaroquote:Op vrijdag 21 februari 2014 12:24 schreef Maargoed. het volgende:
http://www.ustream.tv/channel/euromajdan
Jezus ze hebben de zooi aardig aangesterkt.
http://www.volkskrant.nl/(...)n-hervormingen.dhtmlquote:Op vrijdag 21 februari 2014 12:08 schreef J.B. het volgende:
[..]
Een grondwetswijziging is niet iets wat je zo 'effe' doet, september is wel een redelijke termijn.
quote:De krant Oekrainska Pravda meldt op basis van anonieme bronnen dat Oekrane onder het akkoord binnen 48 uur terugkeert naar de grondwet van 2004.
Ja maar dat is zeker waar. Hoe cru en vervelend alles ook is moet ik nageven dat de demonstranten best wel georganiseerd te werken gaan bij het oprukken van de barricades enzo.quote:
quote:12u35 Volgens de Guardian is er nog helemaal geen deal bereikt tussen Janoekovitsj en de oppositie. De Duitse minister van Buitenlandse Zaken Frank-Walter Steinmeier zou na uren van gespannen onderhandelingen tegenover Guardian-redacteur Ian Traynor hebben gezegd dat er 'geen resultaat' is bereikt. Ook zei hij voorlopig nog niet naar huis te gaan.
Dat gaat het de de hele week al...quote:Op vrijdag 21 februari 2014 12:33 schreef Maargoed. het volgende:
Aan de andere kant van dat plein (hierzo: https://www.google.com/ma(...)5:0x764931d2170146fe ) lijkt het gewone leven alweer door te gaan; veel auto's en best veel verkeer.
twitter:EuromaidanPR twitterde op vrijdag 21-02-2014 om 12:48:34Maidan do not support last #Yanukovych statement.They do not agree to wait till September for preterm president election -#Euromaidan stage reageer retweet
Het kan nooit snel genoeg gaan voor die demonstranten. Moet allemaal nu gelijk. Wat natuurlijk nooit zal gebeuren.quote:Op vrijdag 21 februari 2014 12:50 schreef Snowballed het volgende:
twitter:EuromaidanPR twitterde op vrijdag 21-02-2014 om 12:48:34Maidan do not support last #Yanukovych statement.They do not agree to wait till September for preterm president election -#Euromaidan stage reageer retweet
Tja er was ook een bestand.... dat houd 1 nacht stand...quote:Op vrijdag 21 februari 2014 12:52 schreef Happel het volgende:
[..]
Het kan nooit snel genoeg gaan voor die prostestanten. Moet allemaal nu gelijk. Wat natuurlijk nooit zal gebeuren.
Weg met die gast, Honderden doden, duizenden gewonden, zon president kan het allemaal flikken en nog in het zadel blijven zitten ook. Als die een echte kerel was had hij direct afgetreden.quote:Op vrijdag 21 februari 2014 12:52 schreef Happel het volgende:
[..]
Het kan nooit snel genoeg gaan voor die prostestanten. Moet allemaal nu gelijk. Wat natuurlijk nooit zal gebeuren.
quote:Polish Prime Minister Donald Tusk says that the draft agreement between the opposition and the president might not get approval from the opposition, Reuters reports.
Ik ook wel, ja. Toch zal er tijd nodig moeten zijn om alles te organiseren. Als ze uberhaupt al hernieuwde verkiezingen willen. Denk dat een coupe nog te min is voor de demonstranten.quote:Op vrijdag 21 februari 2014 12:54 schreef Snowballed het volgende:
[..]
Tja er was ook een bestand.... dat houd 1 nacht stand...
Er worden dingen beloofd, en die worden even later weer teruggedraaid... (zoals eerder al gebeurde)
Ik snap ze wel...
twitter:EuromaidanPR twitterde op vrijdag 21-02-2014 om 13:39:07Police have now joined the opposition and vow to stand between Berkut and the protesters |PR Photo #euromaidan http://t.co/4dzSMuXGxh reageer retweet
quote:The 1st version of a peace agreementYanukovych is obviously dead, the opposition/insurgents seems like have rejected it
twitter:EuromaidanPR twitterde op vrijdag 21-02-2014 om 13:59:14An explosion was heard in the Pechersk district of Kyiv right now at military unit. For this moment, it does not clear what has happened. reageer retweet
geweldigquote:Op vrijdag 21 februari 2014 12:35 schreef Snowballed het volgende:
Ukraine: Lviv police officers quit work to join Kiev protesters
Around 50 police officers from Lviv, including retired public servants and veterans, arrived to Independence Square in Kiev on Friday morning to join the anti-government protesters in defending the area.
Protesters greeted the police with applause, kisses and hugs. The Lviv officers went on stage to give brief speeches to their audience members and to explain their reasons for joining.
http://america.aljazeera.(...)ornewgovernment.htmlquote:Ukraine president, opposition agree to early elections, new government
February 21, 2014 8:30AM ET
Opposition signed President Viktor Yanukovich's proposed deal on Friday, but say more talks needed to end protests
Protesters continued to occupy Kiev's central square on Friday, with some maintaining that protests could continue until President Viktor Yanukovich resigns.Vasily Fedosenko/Reuters
Ukrainian President Viktor Yanukovich has signed a deal with the country’s opposition to hold presidential elections early, form a national unity government and make constitutional changes reducing his powers, diplomatic representatives of both sides said Friday.
Yanukovich had announced the proposal earlier on Friday after all-night talks with the opposition and three European Union ministers aimed at resolving a crisis in which at least 77 people have been killed in gun battles between protesters and police that began Tuesday.
"As the president of Ukraine and the guarantor of the Constitution, today I am fulfilling my duty before the people, before Ukraine and before God in the name of saving the nation, in the name of preserving people's lives, in the name of peace and calm of our land," the president said in a statement on his website.
After several hours of silence from the opposition, leader Vitali Klitschko confirmed to the German newspaper Bild that his side would sign the deal, but said further talks would be needed to quell protests.
Earlier on Friday, fighting broke out between deputies in parliament when the speaker declared a pause, delaying a debate on a possible resolution calling for Yanukovich's powers to be reduced.
Several deputies exchanged blows as the chamber descended into chaos for several minutes. The speaker, Yanukovich ally Volodymyr Rybak, then left the chamber but some of the deputies continued the debate.
Back on the streets, a shaky peace reigned in the protest camps in downtown Kiev after the days of fighting, which also left 577 injured. On Friday morning, several thousand protesters milled around Independence Square, known as the Maidan, with no visible police forces remaining on the square. Volunteers walked freely to the protest camps to donate food and other aid.
Support for the president had appeared to be weakening, as reports said the army's deputy chief of staff, Yury Dumansky, was resigning in “disagreement with the politics of pulling the armed forces into an internal civil conflict.”
Yanukovich was expected to “make concessions in order to restore peace,” Interfax Ukraine news agency had quoted his spokeswoman Anna German as saying.
twitter:EuromaidanPR twitterde op vrijdag 21-02-2014 om 14:33:55People signing up for the self-defense squads of #Euromaidan - photo by A.Fishchuk |PR News #Ukraine #Kyiv http://t.co/KL5yjSqsdK reageer retweet
Is dat van net, of van vanochtend?quote:Op vrijdag 21 februari 2014 15:14 schreef Happel het volgende:
Ze zijn het eens.
[..]
http://america.aljazeera.(...)ornewgovernment.html
Volgens mij van net.quote:Op vrijdag 21 februari 2014 15:38 schreef Snowballed het volgende:
[ afbeelding ]twitter:EuromaidanPR twitterde op vrijdag 21-02-2014 om 14:33:55People signing up for the self-defense squads of #Euromaidan - photo by A.Fishchuk |PR News #Ukraine #Kyiv http://t.co/KL5yjSqsdK reageer retweet
[..]
Is dat van net, of van vanochtend?
twitter:MaxRTucker twitterde op vrijdag 21-02-2014 om 15:44:3115,000 mass on #euromaidan. Police withdraw from the streets of #Kiev. #Ukraine govt agree to install a new cabinet, early elections, reform reageer retweet
twitter:BBCWorld twitterde op vrijdag 21-02-2014 om 15:39:06Ukraine deal: Early election, unity govt & revert to 2004 constitution, says German foreign minister http://t.co/xZ67hb2dtK reageer retweet
Sjah... En dan wordt er een nieuwe regering gevormd of gekozen.... En dan?quote:
Ja ik zag t ook net idd... (was er ff tussenuit..)quote:Op vrijdag 21 februari 2014 15:50 schreef Happel het volgende:
[..]
Volgens mij van net.
Zie ook:twitter:MaxRTucker twitterde op vrijdag 21-02-2014 om 15:44:3115,000 mass on #euromaidan. Police withdraw from the streets of #Kiev. #Ukraine govt agree to install a new cabinet, early elections, reform reageer retweet
twitter:BBCWorld twitterde op vrijdag 21-02-2014 om 15:39:06Ukraine deal: Early election, unity govt & revert to 2004 constitution, says German foreign minister http://t.co/xZ67hb2dtK reageer retweet
quote:Op vrijdag 21 februari 2014 15:52 schreef Phlogi2013 het volgende:
[..]
Sjah... En dan wordt er een nieuwe regering gevormd of gekozen.... En dan?
Mensen laten zich wel erg makkelijk meeslepen zeg.
Het is ook wat drukker bij de versperringen..twitter:EuromaidanPR twitterde op vrijdag 21-02-2014 om 15:52:56The opposition leaders trio & #Yanukovych signed an agreement.But #Euromaidan rebelling this! TV livestreems blocked http://t.co/Z27BXCskWt reageer retweet
twitter:EuromaidanPR twitterde op vrijdag 21-02-2014 om 16:04:30Evacuated activities in the building of the Minstry of Internal Affairs of #Ukraine now is taking place -zn.ua |PR reageer retweet
twitter:EuromaidanPR twitterde op vrijdag 21-02-2014 om 16:07:58Employees are taking out archieves, office equipment & weapons from the building of the MIA of #Ukraine now -zn.ua |PR News #Euromaidan reageer retweet
Dat zou kunnen. Maar is dat akkoord nou juist niet een stap in de goede richting? Dan zou je zeggen dat een massale demonstratie niet veel nut meer heeft.quote:Op vrijdag 21 februari 2014 16:24 schreef Maargoed. het volgende:
Wellicht omdat mensen nu inzien dat het ook daadwerkelijk nut heeft?
Tja gisteren zijn er 77 mensen gedood... ik denk niet dat ze nu zomaar weglopen...quote:Op vrijdag 21 februari 2014 16:25 schreef Infection het volgende:
[..]
Dat zou kunnen. Maar is dat akkoord nou juist niet een stap in de goede richting? Dan zou je zeggen dat een massale demonstratie niet veel nut meer heeft.
Of ze moeten door willen gaan tot de president aftreed, dan geef ik ze gelijk.
Dat niet nee, maar ik had ook niet verwacht dat er zoveel bij zouden komen.quote:Op vrijdag 21 februari 2014 16:28 schreef Snowballed het volgende:
[..]
Tja gisteren zijn er 77 mensen gedood... ik denk niet dat ze nu zomaar weglopen...
Tja deze is wel donker.. http://www.ustream.tv/channel/euromaydan-falconquote:Op vrijdag 21 februari 2014 16:35 schreef Infection het volgende:
[..]
Dat niet nee, maar ik had ook niet verwacht dat er zoveel bij zouden komen.
Is er overigens nog een stream beschikbaar die wat meer van de frontlinie laat zien?
Ze hebben de lijn wel behoorlijk verplaatst als ik het zo zie. Waar nu tenten staan stond 2 dagen geleden nog politie.quote:Op vrijdag 21 februari 2014 16:38 schreef Snowballed het volgende:
[..]
Tja deze is wel donker.. http://www.ustream.tv/channel/euromaydan-falcon
En deze loopt wel, maar is enorm slecht.. http://www.ustream.tv/channel/euromajdan
Oh 2 dagen geleden was ik hier nog niet...quote:Op vrijdag 21 februari 2014 16:41 schreef Infection het volgende:
[..]
Ze hebben de lijn wel behoorlijk verplaatst als ik het zo zie. Waar nu tenten staan stond 2 dagen geleden nog politie.
Ze hebben deze camera ook zojuist gedraaid:quote:Op vrijdag 21 februari 2014 16:43 schreef Snowballed het volgende:
[..]
Oh 2 dagen geleden was ik hier nog niet...
(ze veranderen het zicht en richting vd camera ook geregeld)
De camera is soms fucked up.quote:Op vrijdag 21 februari 2014 16:41 schreef Infection het volgende:
[..]
Ze hebben de lijn wel behoorlijk verplaatst als ik het zo zie. Waar nu tenten staan stond 2 dagen geleden nog politie.
The Self-Defense of Maidan (Facebook post)twitter:EuromaidanPR twitterde op vrijdag 21-02-2014 om 16:48:03The commandant of #Maidan & of the Self Defense of Maidan, the Real Leader, Andriy Parubiy is under threat. https://t.co/lqOo0xnw7i |PR News reageer retweet
Dat ook, maar dat heeft hier niet veel mee te maken. Twee dagen geleden stonden de betogers nog t/m die toren met dat goud (ik weet de naam er niet van) en ze staan nu al zo'n 100 meter verderop verspreid.quote:
Als hij gexecuteerd wordt door een sniper dan is die hele burgeroorlog een feit denk ik zo.quote:Op vrijdag 21 februari 2014 16:57 schreef Snowballed het volgende:
Ooh oh.....The Self-Defense of Maidan (Facebook post)twitter:EuromaidanPR twitterde op vrijdag 21-02-2014 om 16:48:03The commandant of #Maidan & of the Self Defense of Maidan, the Real Leader, Andriy Parubiy is under threat. https://t.co/lqOo0xnw7i |PR News reageer retweet
The commandant of Maidan and of the Self-Defense of Maidan is under threat. From the reliable sources of information it has become known that snipers have received an order to annihilate Andriy Parubiy. We warn that all the responsibility for the possible consequences of such crime will be only on Yanukovych.
Ja dat is geen slim plan idd..quote:Op vrijdag 21 februari 2014 17:01 schreef Infection het volgende:
[..]
Als hij gexecuteerd wordt door een sniper dan is die hele burgeroorlog een feit denk ik zo.
Moeten ze vooral doen...
Ze willen dat de demonstranten maandag hun wapens inleveren..quote:Op vrijdag 21 februari 2014 17:23 schreef arjan1112 het volgende:
Nu ze een deal hebben gesloten gaat het leger het plein ontruimen ?
En hoe staan de demonstranten daar tegenover?quote:Op vrijdag 21 februari 2014 17:24 schreef Snowballed het volgende:
[..]
Ze willen dat de demonstranten maandag hun wapens inleveren..
twitter:obk twitterde op vrijdag 21-02-2014 om 17:54:20Wow. Ukrainian parliament just voted to release former PM Yulia Timoshenko. reageer retweet
quote:Amid talk of civil war, few want to see any permanent division between the country's mainly Russian-speaking east and the more pro-European west, but many admit there is a risk it could happen.
"The parliament of Ukraine has to change the law and pass responsibilities for security into the hands of local elected authorities," said Lviv's mayor Andriy Sadovyi, who has emerged as one of the leading power brokers amid a brittle coalition of municipal and regional assemblies.
"Those countries that have a high level of self-government and self-organisation are the most successful," he said.
Lviv has been providing money, manpower and materials for the rolling anti-government protests in Kiev since they broke out in November. Many have done a stint on the barricades. Thirteen people from Lviv have been killed since violence broke out this week, but injured people have been trickling back for weeks.
quote:There is little doubt that people in Lviv would oppose any deal between protesters and the government that did not include the immediate removal of president Viktor Yanukovych, who has tightened Ukraine's links to Russia.
Geen idee... dat was wat er in het akkoord stond..quote:Op vrijdag 21 februari 2014 17:47 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
[..]
En hoe staan de demonstranten daar tegenover?
Mooi? Juist gevaarlijk en zeer onwenselijk.quote:Op vrijdag 21 februari 2014 19:15 schreef Lagrinta het volgende:
Ongeacht hoe de ontwikkeling zal uitpakken is het toch mooi om te zien dat je even binnen een dag de grondwet zou kunnen wijzigen. Wij zijn dan wel een rechtsstaat maar wat een droevigheid is dat toch als hier iets snel ingevoerd zou moeten worden.
Nou het is geen rechtsstaat inderdaad. Dat is link want je bent overgeleverd aan de machtshebbers. Aan de andere kant kan het ook in je voordeel werken al je de juiste lijntjes hebt. Veel ouders betalen een arts om hun zoon af te laten keuren voor het leger. Dus het heeft ook positieve kanten.quote:Op vrijdag 21 februari 2014 19:40 schreef Opa2012 het volgende:
[..]
Mooi? Juist gevaarlijk en zeer onwenselijk.
Gewoon logisch. De havikken van het regime hebben met scherp laten schieten. Na internationale ophef verlaten sommige ratten het schip en dreigt het regime uit elkaar te vallen.quote:Op vrijdag 21 februari 2014 19:16 schreef Wopper1 het volgende:
Ik vind het vreemd, en het roept vragen op..
Maanden is men al bezig om hervormingen er doorheen te krijgen. Maandenlang is er niks mogelijk en nu zou men alle eisen inwilligen en zelfs Tymoschenko willen vrijlaten.
Dit klinkt mij te mooi om waar te zijn.
quote:18:49: The leader of the far-right group, Right Sector, tells protesters gathered in Kiev that action will be taken if President Yanukovych does not resign by 10:00 local (08:00 GMT) on Saturday.
Straaljagers uitlachen. Met schoenen gooien. Een jurk aantrekken.quote:Op vrijdag 21 februari 2014 20:20 schreef arjan1112 het volgende:
Aktie zoals wat ? Zijn huis in de hens steken ofzo????
quote:Thousands of lights lit at Maidan Nezalezhnosti to commemmorate the victims of the clashes. Right sector leader announces that the deal between Yanukovych, opposition, and European leaders is not acceptable. Klitschko came back to stage and apologized for being forced to communicate with Yanukovych.
Het Ukraiense parlement zou nu bezig zijn met een wet over de "impeachment" van Janoekovitz.quote:Op vrijdag 21 februari 2014 21:24 schreef J.B. het volgende:
Het akkoord wat er ligt is naar mijn mening behoorlijk fair, maar de positie van Janoekovitsj is naar mijn mening niet meer houdbaar. Desalniettemin een goede zaak dat door middel van (Europese) diplomatie er een akkoord is gesloten.
En er nemen ook steeds meer mensen ontslag:twitter:EuromaidanPR twitterde op vrijdag 21-02-2014 om 23:43:24#Yanukovich is flying to #Sochi.The flight can be tracked here http://t.co/eSl2tyN7vN - EuromaidanPR FB| PR News #Euromadain #Kyiv #Ukraine reageer retweet
twitter:EuromaidanPR twitterde op vrijdag 21-02-2014 om 23:13:16Three advisors of #Yanukovych have resigned -ZN |PR news #Ukraine #Kyiv #Euromaidan reageer retweet
twitter:EuromaidanPR twitterde op zaterdag 22-02-2014 om 00:04:49Entry to Zhulyani airport is blocked.All cars are being inspected by #Euromaidan activists! https://t.co/gW6DG6NrH7 |PR News #Ukraine reageer retweet
Het akkoord lijkt weinig verandert te hebben.quote:Op zaterdag 22 februari 2014 00:11 schreef Snowballed het volgende:
Demonstranten in oa Kharkiv: (waarvan gedacht werd dat ie daar heen zou gaan)[ afbeelding ]twitter:EuromaidanPR twitterde op zaterdag 22-02-2014 om 00:04:49Entry to Zhulyani airport is blocked.All cars are being inspected by #Euromaidan activists! https://t.co/gW6DG6NrH7 |PR News #Ukraine reageer retweet
Entry to Zhulyany airport is blocked! All cars are being inspected! Activists have a checklist of persons who cannot leave the country.
Protesters are setting up checkpoints on entrance to Kyiv airports and other exits from the city. Just few hour ago, the Berkut arrived, but people took away their IDs and shields and let them go. Now they are making checklists to ensure that the Party of Regions members are not fleeing the country. All passengers are getting their documents checked. All cars are checked, including their trunks. In Kyiv, a real hunt on titushky, Berkut and ruling MPs is underway. All law enforcement bosses have vacated the center of the city. The streets are empty.
Iran ?quote:Op vrijdag 21 februari 2014 23:51 schreef sneakydesert het volgende:
Volgens mij is Janoekovitsj nu in het vliegtuig onderweg naar Sochi, omdat daar veel beveiliging is. Ik update dit bericht met de daadwerkelijke bestemming zodra het vliegtuig is geland.
Update: Media melden dat hij onderweg zou zijn naar Charkov, de tweede stad van Oekrane. Zo te zien is hij daar al ruim langs, passeerde net ook Sochi, gaat nu richting Georgi. Ben benieuwd waar hij landt.
Azerbaijan? hij heeft net zn koers aangepastquote:
Als je het toch niet boeit waarom reageer je dan eigenloijkquote:Op vrijdag 21 februari 2014 09:33 schreef Happel het volgende:
Gaat dit nog over Kiev of is het inmiddels een pro vs anti communisme topic?
Nu op de grens van Iran (flightradar loopt trouwens wel +- 15 minuten achter).quote:Op zaterdag 22 februari 2014 00:39 schreef Snowballed het volgende:
Hij is opeens van de radar verdwenen?
Wisselen van radar. Ik denk dat hij naar Teheran gaat.quote:Op zaterdag 22 februari 2014 00:39 schreef Snowballed het volgende:
Hij is opeens van de radar verdwenen?
Hier in Nederland nog nooit last gehad van die vertraging, kan altijd precies zien welk vliegtuig boven mij vliegtquote:Op zaterdag 22 februari 2014 00:40 schreef Wopper1 het volgende:
[..]
Nu op de grens van Iran (flightradar loopt trouwens wel +- 15 minuten achter).
Nee, deze: http://www.flightradar24.com/AOJ92C/2c1d69fquote:Op zaterdag 22 februari 2014 00:42 schreef arjan1112 het volgende:
zit ie in de dlh2556 ?
http://www.flightradar24.com/42.23,43.28/9
http://www.flightradar24.com/AOJ92C/2c1d69fquote:Op zaterdag 22 februari 2014 00:42 schreef arjan1112 het volgende:
zit ie in de dlh2556 ?
http://www.flightradar24.com/42.23,43.28/9
Rumours... only rumours.. maar het lijkt er wel opquote:Op zaterdag 22 februari 2014 00:44 schreef Infection het volgende:
Janoekovitsj is dus het land ontvlucht?
Nou, ze mogen ook gewoon eens leren te stemmen wat mij betreft. Het mag dan een slecht functionerende democratie zijn, het was ook niet helemaal een dictatuur en heel veel mensen zijn gewoon te stom om op een goede partij te stemmen. Bovendien zijn er te weinig mensen die willen opstaan en zich in willen inzetten voor de oppositie. Democratie komt van twee kanten.quote:Op zaterdag 22 februari 2014 00:24 schreef michaelmoore het volgende:
respect voor het volk van de Oekrane
de oppositie zit opgeslotenquote:Op zaterdag 22 februari 2014 00:46 schreef Be-Smart het volgende:
[..]
Nou, ze mogen ook gewoon eens leren te stemmen wat mij betreft. Het mag dan een slecht functionerende democratie zijn, het was ook niet helemaal een dictatuur en heel veel mensen zijn gewoon te stom om op een goede partij te stemmen. Bovendien zijn er te weinig mensen die willen opstaan en zich in willen inzetten voor de oppositie. Democratie komt van twee kanten.
Timoshenko zit opgesloten, maar goed, die had al van Janoekovitsj verloren volgens mij en is nu niet bepaald vrij van blaam.quote:Op zaterdag 22 februari 2014 00:51 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
de oppositie zit opgesloten
Waar zijn de brandende puinhopen gebleven eigenlijk...quote:Op zaterdag 22 februari 2014 01:10 schreef Snowballed het volgende:
[..]
http://rt.com/on-air/ukraine-central-kiev-protest/
Je ziet alleen weinig..
Waren gister al uit.. nu wat "warme vuurtjes"quote:Op zaterdag 22 februari 2014 01:12 schreef Infection het volgende:
[..]
Waar zijn de brandende puinhopen gebleven eigenlijk...
Anders klik je ff niet op premium.....quote:Op zaterdag 22 februari 2014 01:18 schreef arjan1112 het volgende:
Kreeg op die vliegtuigenwebsite een melding dat ik 2,- per maand moest betalen als ik lid wilde worden.
Ik neem aan dat hij in het oosten van Oekraine ook veilig is en daarnaast lijkt het me heel sterk dat hij een vliegtuig neemt dat jij even op het internet kan volgen haha.quote:Op zaterdag 22 februari 2014 01:18 schreef sneakydesert het volgende:
Het vliegtuig volgt de sporen van dit vliegtuig http://www.flightradar24.com/UAE132/2c1d22e. Dat vliegtuig gaat richting Dubai, dan is het aannemelijk om te denken dat Janoekovitsj ook richting Dubai gaat. Ik ga niet wachten tot ie landt in ieder geval![]()
Al het vliegverkeer is gewoon te volgen, net als dat alle boten live te volgen zijn. Inclusief vliegtuigen van Obama en veschillende dictators (tijdens de opstanden van afgelopen jaren in het midden-oosten nog vaak gebruikt die site) Maar er zit dacht ik wel 15 minuten vertraging op.quote:Op zaterdag 22 februari 2014 01:57 schreef DeParo het volgende:
[..]
Ik neem aan dat hij in het oosten van Oekraine ook veilig is en daarnaast lijkt het me heel sterk dat hij een vliegtuig neemt dat jij even op het internet kan volgen haha.
Wat is dan wel echte macht? Had ie dat plein moeten platbombarderen? Was dat een teken van echte macht geweest? En zo niet? Wat had ie dan wel moeten doen?quote:Op zaterdag 22 februari 2014 02:02 schreef Lagrinta het volgende:
Wat een slappe president die Janoekovitsj. Dit is geen echte macht en gelukkig maar.
Oost- en Zuid-Oekrane zul je bedoelen.quote:Op zaterdag 22 februari 2014 05:10 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:
De V.S. en EU bemoeien zich ook echt overal mee. Die demonstranten in Kiev zijn ingehuurd door de VS en in mindere mate de EU om heibel te schoppen.
De meerderheid van de Oekraners staat helemaal niet achter deze protesten. Oekrane wenst toenadering tot Rusland, niet tot de zieke EU of VS.
Ah dat is grappig dan maar zelfs in dat geval lijkt me Dubai een beetje vergezocht trouwens, op sites staat Oost-Oekraine. dus neem aan Kharkov of iets in die richting.quote:Op zaterdag 22 februari 2014 02:30 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Al het vliegverkeer is gewoon te volgen, net als dat alle boten live te volgen zijn. Inclusief vliegtuigen van Obama en veschillende dictators (tijdens de opstanden van afgelopen jaren in het midden-oosten nog vaak gebruikt die site) Maar er zit dacht ik wel 15 minuten vertraging op.
Leuk, dat wordt dus wild-west-kapitalisme daar net als in Honduras en Hati.quote:
quote:
quote:The latest leak from WikiLeaks – which the public had access – shows that the founder of this organization will always correspond with analysts of Stratfor, a company that mixes journalism, political analysis and methods of espionage for selling “intelligence analysis” to customers that include corporations like Lockheed Martin, Raytheon, Coca-Cola and Dow Chemical – for those who monitored the activities of environmentalists who opposed them – besides the U.S. Navy.
The Canvas (abbreviation for “center for conflict and non-violent strategies”) was founded by two student leaders of Serbia, who participated in the successful revolt that overthrew dictator Slobodan Milosevic in 2000. For two years, students organized creative protests, marches and acts that ended up destabilizing the regime. Then joined the body of knowledge in hand and began to teach the opposition groups from different countries about how to organize to defeat the government. It was so arrived in Venezuela, where they began to train leaders of the opposition in 2005. On his TV show , Hugo Chavez accused the group of coup and be of service to the United States. “It’s called soft coup,” he said.
quote:Looking through the same PowerPoint presentation, the performance of Canvas impresses. Between 2002 and 2009, held 106 workshops, reaching 1800 participants from 59 countries. Not all Americans are disaffected – Canvas trained activists for example in Spain, Morocco and Azerbaijan – but the list includes many of them: Cuba, Venezuela, Bolivia, Zimbabwe, Belarus, North Korea, Syria and Iran
According to the Canvas itself, its performance was important in all so-called “color revolutions” that have spread from former countries of the Soviet Union in the 2000s.
The document points out how “successful cases” knowledge transfer to Kmara movement in Georgia in 2003, the group that launched the Revolution overthrew President and Roses, a little help to the Orange Revolution in 2004, Ukraine; training groups made the Cedar Revolution in 2005 in Lebanon, several projects with NGOs in Zimbabwe and the opposition coalition to Robert Mugabe, training activists in Vietnam, Tibet and Burma, as well as projects in Syria and Iraq with “pro-democracy” . And in Bolivia, “preparation of the 2009 elections in groups of Santa Cruz” – known as the most outspoken group of opponents of Evo Morales.
knuffelmuur, laat die mensen lekker zelf kiezen wat ze willen.ik geef ze groot gelijkquote:Op zaterdag 22 februari 2014 05:10 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:
De V.S. en EU bemoeien zich ook echt overal mee. Die demonstranten in Kiev zijn ingehuurd door de VS en in mindere mate de EU om heibel te schoppen.
De meerderheid van de Oekraners staat helemaal niet achter deze protesten. Oekrane wenst toenadering tot Rusland, niet tot de zieke EU of VS.
twitter:bishopk twitterde op zaterdag 22-02-2014 om 08:55:42I've walked through the gates and am now inside the presidential building courtyard. The building appears empty. reageer retweet
twitter:obk twitterde op zaterdag 22-02-2014 om 09:36:39Presidentiele administratie, kabinet der minister, het is in Kiev allemaal verlaten. Ook leeg: de residentie van Janoekovitsj... reageer retweet
twitter:EuromaidanGER twitterde op zaterdag 22-02-2014 om 10:16:58In Kharkiv treffen offenbar auch Busladungen voller Titushky und Bergleute aus Donetsk ein. Gegenrevolution geplant? #euromaidan reageer retweet
twitter:MVDatsenko twitterde op zaterdag 22-02-2014 om 10:18:33@GeoffPyatt @statedept real danger of bloodshed in #Kharkiv, protesters outnumbered by police & govt-paid thugs. Remind Dobkin of TX visit. reageer retweet
Onderhandelen is ook geen goed idee voor de oppositie:quote:Op zaterdag 22 februari 2014 10:15 schreef Lagrinta het volgende:
Wat echte macht is? Niet onderhandelen natuurlijk met de oppositie. Waarom zou je zo'n Klitschko in je parlement willen hebben.
quote:
quote:2. The Dangers of Negotiations
twitter:bishopk twitterde op zaterdag 22-02-2014 om 11:11:07Change of guard - the first opposition defenders arrive to protect the presidency in #Kiev. http://t.co/lYFbPHvx7i reageer retweet
hij hoeft niet in het parlement maar hij kan met anderen toezien dat er eerlijk gestemd gaat worden zonder dat Poetin andere kandidaten vergiftigd of laat opsluitenquote:Op zaterdag 22 februari 2014 10:15 schreef Lagrinta het volgende:
Wat echte macht is? Niet onderhandelen natuurlijk met de oppositie. Waarom zou je zo'n Klitschko in je parlement willen hebben.
quote:za 22 feb 2014, 10:23 | 21 reacties
'Residentie Janoekovitsj verlaten'
KIEV - De residentie van president Viktor Janoekovits bij de Oekraense hoofdstad Kiev is verlaten en onbewaakt.
Journalisten zijn zaterdag ongehinderd het complex binnengegaan, meldden lokale media. Vitali Klitsjko, een van de oppositieleiders, liet zaterdag weten dat de president de hoofdstad had verlaten.
Hoe weet je dat?quote:Op zaterdag 22 februari 2014 11:47 schreef michaelmoore het volgende:
http://www.telegraaf.nl/b(...)vitsj__vlucht__.html
Hij is ervandoor de puppet naar zijn baas Poetin
[..]
quote:Eerder berichtten Oekraense media dat de president samen met enkele vertrouwelingen naar het in het oosten gelegen Charkov was gereisd. Duizenden betogers op het Onafhankelijkheidplein in Kiev eisen het directe aftreden van Janoekvitsj. Ook Klitsjko heeft de president opgeroepen te vertrekken.
Volgens berichten op Twitter is Janoekovits en zijn gevolg gearriveerd in de Verenigde Arabische Emiraten. Ter illustratie zijn kaartjes te zien over de route die de vliegtuigen van het bewind hebben afgelegd.
twitter:olgatokariuk twitterde op zaterdag 22-02-2014 om 11:57:39Delegations from 5 eastern regions + Crimea at #Kharkiv meeting, chief of foreign affairs committee of #Russia Duma present too #Ukraine reageer retweet
http://www.theguardian.co(...)ns-deal-live-updatesquote:Op zaterdag 22 februari 2014 11:58 schreef theNull het volgende:
Ik verwacht weer nieuwe rellen vandaag maar dan in Kharkiv.twitter:olgatokariuk twitterde op zaterdag 22-02-2014 om 11:57:39Delegations from 5 eastern regions + Crimea at #Kharkiv meeting, chief of foreign affairs committee of #Russia Duma present too #Ukraine reageer retweet
quote:Hanna Herman, a close ally of President Viktor Yanukovych, told The Associated Press the president has no intention of leaving Ukraine and is visiting Kharkiv, a city in Ukraine’s east which is the heart of his support.
Dat kan nog steeds.quote:Op zaterdag 22 februari 2014 12:02 schreef theNull het volgende:
Mogelijkheid tot een scheiding tussen west & oost?
Rusland gaat dat vast & zeker een stokje voor steken.quote:De leiding van de politie bij het ministerie van Binnenlandse Zaken is naar eigen zeggen voorstander van "een snelle verandering'' en roept de bevolking op zich te verenigen om een "onafhankelijk, democratisch en gewoon Europees'' land te vormen. (anp)
Gaat Putin Ukraine binnenvallen?quote:Op zaterdag 22 februari 2014 12:08 schreef theNull het volgende:
[..]
Rusland gaat dat vast & zeker een stokje voor steken.
Na morgen.. Eerst de Spelen afronden.quote:Op zaterdag 22 februari 2014 12:08 schreef theNull het volgende:
[..]
Rusland gaat dat vast & zeker een stokje voor steken.
Mocht dat al gebeuren, dan eerder bepaalde plaatsen (zoals Kiev).quote:Op zaterdag 22 februari 2014 12:10 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Gaat Putin Ukraine binnenvallen?
twitter:EuromaidanPR twitterde op zaterdag 22-02-2014 om 12:13:10Decree #4180 wich allows Verhovna Rada to coordinate the Goverment before new Prime Minister will be elected has adopted by 314 votes|PRNews reageer retweet
twitter:EuromaidanPR twitterde op zaterdag 22-02-2014 om 12:19:25Arsen #Avakov has been elected as the acting Minister of the Interior Affais of Ukraine (275 votes) |PR News #Ukraine #Euromaidan reageer retweet
twitter:olgatokariuk twitterde op zaterdag 22-02-2014 om 11:50:36Meeting in #Kharkiv with Soviet symbols. Back in #USSR? RT @pavel_urusov http://t.co/rj61zXTS7P #Ukraine reageer retweet
twitter:RT_com twitterde op zaterdag 22-02-2014 om 12:26:28#UKRAINE: Thousands gather for pro-Yanukovich rally in eastern city of Kharkov http://t.co/h10eSCVSeW reageer retweet
Gaat natuurlijk noot gebeurenquote:Op zaterdag 22 februari 2014 12:11 schreef Wopper1 het volgende:
[..]
Na morgen.. Eerst de Spelen afronden.
[..]
Mocht dat al gebeuren, dan eerder bepaalde plaatsen (zoals Kiev).
Wat ga je nu krijgen?quote:Op zaterdag 22 februari 2014 12:29 schreef Wopper1 het volgende:
Dit ga je nu krijgen.. Vrees het ergste.
Speculatie, en heftig ook!quote:
Het blijkt uiteindelijk een regeringsvliegtuig te zijn. Je kan inderdaad alle vliegtuigen op internet volgen, zelfs presidentile vliegtuigen. Als oefening voor de Nuclear Security Summit in maart oefenen al weken lang NAVO AWACS vliegtuigen in het zuiden van het land, die zie ik dan overvliegen en kun je duidelijk real-time volgen. Heb al verschillende keren F-16's gevolgd die een onderscheppingsmissie uitvoeren, maar vervolgens hoor je er niks meer van.. Het is zelfs zo dat ik via een internet stream de millitaire vliegbewegingen van Chinooks en dergelijke kan volgen. Zo hoorde ik afgelopen week een piloot die 's nachts zijn Night Vision Goggles was vergeten, die zal wel een uitbrander hebben gehadquote:Op zaterdag 22 februari 2014 01:57 schreef DeParo het volgende:
[..]
Ik neem aan dat hij in het oosten van Oekraine ook veilig is en daarnaast lijkt het me heel sterk dat hij een vliegtuig neemt dat jij even op het internet kan volgen haha.
Mooi verhaalquote:Op zaterdag 22 februari 2014 13:05 schreef sneakydesert het volgende:
[..]
Het blijkt uiteindelijk een regeringsvliegtuig te zijn. Je kan inderdaad alle vliegtuigen op internet volgen, zelfs presidentile vliegtuigen. Als oefening voor de Nuclear Security Summit in maart oefenen al weken lang NAVO AWACS vliegtuigen in het zuiden van het land, die zie ik dan overvliegen en kun je duidelijk real-time volgen. Heb al verschillende keren F-16's gevolgd die een onderscheppingsmissie uitvoeren, maar vervolgens hoor je er niks meer van.. Het is zelfs zo dat ik via een internet stream de millitaire vliegbewegingen van Chinooks en dergelijke kan volgen. Zo hoorde ik afgelopen week een piloot die 's nachts zijn Night Vision Gollges was vergeten, die zal wel een uitbrander hebben gehad![]()
Het gaat dus heel ver, zelfs tot in de cockpit bij wijze van dat je ze kunt volgen.
De Krim is enorm belangrijk voor ruslandquote:Op zaterdag 22 februari 2014 12:59 schreef RVer het volgende:
Simon Shuster @shustry 14m
Russia appears to be preparing a grab for parts of Ukraine. Senior Moscow delegates in Kharkiv. Crimea asking for "protection" from Rus army
Je kan tweets ook invoegen door op het twitter icoontje te klikken, dat staat in de werkbalk als je een bericht opgesteld. Dat maakt het visueel wat overzichtelijker denk ik.quote:Op zaterdag 22 februari 2014 13:44 schreef RVer het volgende:
@myroslavapetsa: #Yanukovych steps down, opposition MP #Kyrylenko says. Announcement to be made in Rada now
@L0gg0l: YANUKOVYCH TO ASK RUSSIA FOR ASYLUM, POLAND'S SIKORSKY SAYS #euromaidan #ukraine
Als ik alle twitter berichten serieus moet nemen heeft Rusland nu Oekrane veroverd. Iran heeft Isral van de kaart geveegd. Amerika heeft de commies in China een kop kleiner gemaakt. Duitslandheeft Polen weer binnengevallen. MMarokko en Algerije Ijn weer bezig met oorlog voeren.quote:Op zaterdag 22 februari 2014 13:36 schreef RVer het volgende:
@SimonOstrovsky: Wow. Rossiya 24 state TV promoting Kharkiv as an alternative capital of Ukraine.
Ja weet ik, maar quote van een ander forum, daar staan de off. tweets en twitter accounts niet bijquote:Op zaterdag 22 februari 2014 13:46 schreef sneakydesert het volgende:
[..]
Je kan tweets ook invoegen door op het twitter icoontje te klikken, dat staat in de werkbalk als je een bericht opgesteld. Dat maakt het visueel wat overzichtelijker denk ik.
Toch eerst ff checken dan, want iedereen kan wat roepen. Een blik op het profiel geeft vaak al enige duidelijkheid.quote:Op zaterdag 22 februari 2014 13:47 schreef RVer het volgende:
[..]
Ja weet ik, maar quote van een ander forum, daar staan de off. tweets en twitter accounts niet bij
Okeequote:Op zaterdag 22 februari 2014 13:47 schreef RVer het volgende:
[..]
Ja weet ik, maar quote van een ander forum, daar staan de off. tweets en twitter accounts niet bij
Ja Twitter en een persvoorlichter ontkende de boel ongeveer 10 min geleden.quote:Op zaterdag 22 februari 2014 14:04 schreef RobertoCarlos het volgende:
Er zijn berichten dat YANUKOVYCH ontslag heeft genomen...
quote:Op zaterdag 22 februari 2014 14:05 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Ja Twitter en een persvoorlichter ontkende de boel ongeveer 10 min geleden.
Berichten gaan een eigen leven leiden
quote:Russia Today have reported some parts of the declaration from Kharkiv
“The territorial integrity of Ukraine is at risk,” the gathering stated in the resolution.
It added that instability in Ukraine is highly dangerous and may cause unpredictable consequences, considering that the country hosts five nuclear power plants with 15 reactors in total, which some extremists have threatened to attack.
The resent decisions of the national parliament were taken in conditions “of terror, threats of violence and death,” the resolution says. The gathering says the legislative acts may have been passed involuntarily and are neither legitimate nor lawful.
The opposition has broken the agreement with the government signed on Friday, the resolution says.
“Armed gangs have not given over their weapons, they continue taking over governmental buildings, killing citizens and officers of the law,” it says.
Dit is ook langs gekomenquote:Op zaterdag 22 februari 2014 13:57 schreef JJ76 het volgende:
ze hebben zelfs unoxmutsen in Kharkiv zie ik net voorbijkomen
http://www.ustream.tv/channel/nirti-live
Op de Krim is de meerderheid ook Etnisch Russisch. Dit is ook een autonome republiek binnen de Ukraine overigens.quote:Op zaterdag 22 februari 2014 13:31 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
De Krim is enorm belangrijk voor rusland
Loltwitter:obk twitterde op zaterdag 22-02-2014 om 14:52:07YANUKOVICH SAYS HE IS NOT RESIGNING http://t.co/f2m2fs6eIj reageer retweet
Yep, heel helderquote:Op zaterdag 22 februari 2014 14:46 schreef Roarzcorp. het volgende:
Is hier niet het risico dat hetzelfde gaat gebeuren als met Georgi wanneer er een splitsing plaatsvindt. De Russen zien de mensen in het Oosten als hun onderdanen en zullen wanneer het volledig escaleert binnenvallen en deze pro-Russisische gebieden gewoon annexeren. Terwijl de wereld toekijkt..
twitter:obk twitterde op zaterdag 22-02-2014 om 14:54:22Yanukovich: 'People shot at my car, but I am not afraid. I will stay in Ukraine' reageer retweet
twitter:obk twitterde op zaterdag 22-02-2014 om 14:56:26Yanukovich: The current parliament is taking illegal laws, they bring shame on the country reageer retweet
ja door Poetin die heeft de laatste tien jaar met Russische paspoorten lopen strooien daarquote:Op zaterdag 22 februari 2014 14:30 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Op de Krim is de meerderheid ook Etnisch Russisch. Dit is ook een autonome republiek binnen de Ukraine overigens.
Dat gaat nog gezellig worden.quote:Op zaterdag 22 februari 2014 15:01 schreef Ketchupcurry het volgende:
twitter:obk twitterde op zaterdag 22-02-2014 om 14:56:26Yanukovich: The current parliament is taking illegal laws, they bring shame on the country reageer retweet
lijkt me niet dat de NAVO dat gaat accepteren , met Obama vooropquote:Op zaterdag 22 februari 2014 14:54 schreef Wopper1 het volgende:
[..]
Yep, heel helder.
[ afbeelding ]
Tot zover een politieke oplossing lijkt me.quote:Op zaterdag 22 februari 2014 15:01 schreef Ketchupcurry het volgende:
Dan krijg je daar weer een reactie op van Rusland..quote:Op zaterdag 22 februari 2014 15:08 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
lijkt me niet dat de NAVO dat gaat accepteren , met Obama voorop
ja en ?? Dan zal dat wel moetenquote:Op zaterdag 22 februari 2014 15:09 schreef sneakydesert het volgende:
[..]
Dan krijg je daar weer een reactie op van Rusland..
Daarom gaat de NAVO geen actie ondernemen. De EU in de eerste plaats zal proberen dit te sussen, en ik denk dat het daar bij blijft.quote:Op zaterdag 22 februari 2014 15:10 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
ja en ?? Dan zal dat wel moeten
Zoiets zou ik nou nooit doenquote:Op zaterdag 22 februari 2014 15:01 schreef Ketchupcurry het volgende:
De onrust onder de bevolking is er al wat langer dan het conflict in syrie. Volgens mij slechts een kwestie van tijd.quote:Op zaterdag 22 februari 2014 15:17 schreef IPA35 het volgende:
Wat is dit allemaal?
Je leven wagen om bij de EU te mogen?!
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
[ afbeelding ]
Natuurlijk is het gewoon Amerikaanse wraak voor de steun aan Syri.
A- Lees eens een krant of dit topic, daar gaat het al drie maanden niet meer over.quote:Op zaterdag 22 februari 2014 15:17 schreef IPA35 het volgende:
Wat is dit allemaal?
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
[ afbeelding ]
Natuurlijk is het gewoon Amerikaanse wraak voor de steun aan Syri.
Nee hoor, al vanaf begin 1900 zijn de etnische Russen daar in de meerderheid.quote:Op zaterdag 22 februari 2014 15:06 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
ja door Poetin die heeft de laatste tien jaar met Russische paspoorten lopen strooien daar
quote:#Russian Interfax: #Ukraine seeing coup, in which #European countries, U.S. are involved – Party of Regions parliamentarian #euromaidan
nee Obama zal dat never pikken, geen Syri in Europaquote:Op zaterdag 22 februari 2014 15:15 schreef sneakydesert het volgende:
[..]
Daarom gaat de NAVO geen actie ondernemen. De EU in de eerste plaats zal proberen dit te sussen, en ik denk dat het daar bij blijft.
niet om bij te EU te mogen, maar om te ontsnappen aan de nieuwe Stalin genaamd Poetinquote:Op zaterdag 22 februari 2014 15:17 schreef IPA35 het volgende:
Wat is dit allemaal?
Juistquote:Op zaterdag 22 februari 2014 15:19 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Ze wagen trouwens niet hun leven om bij de EU te mogen, maar om van de russische invloed af te komen.
Ik heb Poetin nog geen miljoenen mensen zien afmaken zoals de communisten dat deden.quote:Op zaterdag 22 februari 2014 15:31 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
niet om bij te EU te mogen, maar om te ontsnappen aan de nieuwe Stalin genaamd Poetin
In Syri heeft hij niet ingegrepen, waarom zou hij dan wel in Europa ingrijpen.quote:Op zaterdag 22 februari 2014 15:30 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
nee Obama zal dat never pikken, geen Syri in Europa
nee dat deed Salin in het begin ook niet , maar die werd steeds gekker en bang voor de kritische elite , dus werden die verbannen nar Satellietstaten of simpelweg opgeslotenquote:Op zaterdag 22 februari 2014 15:35 schreef IPA35 het volgende:
[..]
Ik heb Poetin nog geen miljoenen mensen zien afmaken zoals de communisten dat deden.
quote:Russia's Foreign Minister Sergei Lavrov has said that the Ukrainian opposition is being led by "armed extremists and pogromists" whose actions pose a direct threat to the country's sovereignty and constitutional order.
Poetein is niet tegen alleenheersers , absoluut niet, hij is het zelf ook en wil graag de oude USSR landen weer terug, dat Polen bij de EU is dat is hun een doorn in het oog, die zien ze als verradersquote:Op zaterdag 22 februari 2014 15:36 schreef sneakydesert het volgende:
[..]
In Syri heeft hij niet ingegrepen, waarom zou hij dan wel in Europa ingrijpen.
Het was meer Lenin inderdaad die miljoenen Oekraners liet verhongeren omdat ze niet mee wilde doen aan de 'revolutie'.quote:Op zaterdag 22 februari 2014 15:52 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
nee dat deed Salin in het begin ook niet , maar die werd steeds gekker en bang voor de kritische elite , dus werden die verbannen nar Satellietstaten of simpelweg opgesloten
Ja, wat anders?quote:
Wat is er?quote:Op zaterdag 22 februari 2014 16:08 schreef Roarzcorp. het volgende:
IPA35 wat is nu je hele punt met steeds zaken tegenspreken en je domme uitspraken?
Dat hebben ze geprobeerd, en nu?quote:Op zaterdag 22 februari 2014 16:10 schreef IPA35 het volgende:
[..]
Wat is er?
Afschieten al die relschoppers!
Waarom? Vind je het fijn om mensen pijn te doen?quote:Ik hoop dat Poetin snel de tanks Kiev ik laat rollen en ze allemaal naar de andere wereld helpt.
Nee, die gasten hebben geen zin om verkiezingen af te wachten en beginnen veiligheidstroepen te beschieten met Makarovs en snipers. Winkel worden geplunderd, complete anarchie.quote:Op zaterdag 22 februari 2014 16:11 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Dat hebben ze geprobeerd, en nu?
Denk je echt dat dat helpt? Jij bent zeker ook een van die mensen die eigenhandig Benno L. wilt afschieten omdat hij ergens gaat wonen. Het soort dat nog erger is dan de veroordeelde zelf.quote:Op zaterdag 22 februari 2014 16:10 schreef IPA35 het volgende:
[..]
Wat is er?
Afschieten al die relschoppers!
Ik hoop dat Poetin snel de tanks Kiev ik laat rollen en ze allemaal naar de andere wereld helpt.
Ja dat helpt. De juiste strategie zou zijn om soldaten in het oosten te plaatsen om zo het Oekraense leger loyaal te houden. Dan kunnen die de orde herstellen.quote:Op zaterdag 22 februari 2014 16:13 schreef sneakydesert het volgende:
[..]
Denk je echt dat dat helpt? Jij bent zeker ook een van die mensen die eigenhandig Benno L. wilt afschieten omdat hij ergens gaat wonen. Het soort dat nog erger is dan de veroordeelde zelf.
twitter:EuromaidanPR twitterde op zaterdag 22-02-2014 om 16:12:23Decree No4193 'withdrawal from the execution of constitutional powers of the President of #Ukraine & appointment of early elections' -328yes reageer retweet
Weinig suggestieve avatar hebben ze ook.quote:Op zaterdag 22 februari 2014 16:15 schreef theNull het volgende:
twitter:EuromaidanPR twitterde op zaterdag 22-02-2014 om 16:12:23Decree No4193 'withdrawal from the execution of constitutional powers of the President of #Ukraine & appointment of early elections' -328yes reageer retweet
quote:Parlement stemt voor aftreden Janoekovitsj, 25 mei verkiezingen
Het parlement heeft zojuist gestemd voor aftreden van Janoekovitsj en voor presidentsverkiezingen 25 mei.
Maar misschien hebben ze al lang genoeg gewacht? Verplaats je eens in hun situatie: 3 maanden op een koud plein. Brrr Dat is niet leuk hoor!quote:Op zaterdag 22 februari 2014 16:13 schreef IPA35 het volgende:
[..]
Nee, die gasten hebben geen zin om verkiezingen af te wachten
Tja, het was schieten of beschoten worden. Wat zou jij doen op je ijzige barricade? En van die winkels weet ik niet.quote:en beginnen veiligheidstroepen te beschieten met Makarovs en snipers. Winkel worden geplunderd, complete anarchie.
Tja, democratie heeft zo zijn beperkingen. Kijk maar naar Amerika en Occupy.quote:Lekker met geweld je zin doordrijven omdat je democratisch in de minderheid bent.
Waarom is dat jammer? Denk je niet dat het beter voor Ukraine is als iedereen lief voor elkaar is? Wat denk je wel dat dat kost, al dat geschiet?quote:En op politieagenten schieten is de druppel, jammer dat de regering zich ik houdt in plaats van het leger te sturen.
Dat snap ik ook niet.quote:Wat nou communisten?!
nou witte muur uhh oh nee ipa35(rechtse klootzak???), volgens ongeveer alle bronnen kwam grootste deel van schieten vanuit veiligheidstroepen. en was de volkswoede veroorzaakt door dictatoriale trekjes van de president.quote:Op zaterdag 22 februari 2014 16:13 schreef IPA35 het volgende:
[..]
Nee, die gasten hebben geen zin om verkiezingen af te wachten en beginnen veiligheidstroepen te beschieten met Makarovs en snipers. Winkel worden geplunderd, complete anarchie.
Lekker met geweld je zin doordrijven omdat je democratisch in de minderheid bent. En op politieagenten schieten is de druppel, jammer dat de regering zich ik houdt in plaats van het leger te sturen.
Wat nou communisten?!
oekrainse leger is een dienstplicht leger , die gaan niet op de eigen mensen schieten echt nietquote:Op zaterdag 22 februari 2014 16:15 schreef IPA35 het volgende:
[..]
Ja dat helpt. De juiste strategie zou zijn om soldaten in het oosten te plaatsen om zo het Oekraense leger loyaal te houden. Dan kunnen die de orde herstellen.
twitter:EuromaidanPR twitterde op zaterdag 22-02-2014 om 16:18:52#Yanukovych is not the President of #Ukraine anymore!Glory to Heroes that died for this -live VR |PR News #Euromaidan http://t.co/GfUDD5RlDj reageer retweet
Maar er is nu orde, de demonstranten houden Kiev rustiger dan het regime. Het is al 2 dagen vrede. Dat lukte die President niet.quote:Op zaterdag 22 februari 2014 16:15 schreef IPA35 het volgende:
[..]
Ja dat helpt. De juiste strategie zou zijn om soldaten in het oosten te plaatsen om zo het Oekraense leger loyaal te houden. Dan kunnen die de orde herstellen.
?quote:Op zaterdag 22 februari 2014 16:18 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Maar misschien hebben ze al lang genoeg gewacht? Verplaats je eens in hun situatie: 3 maanden op een koud plein. Brrr Dat is niet leuk hoor!
[..]
Tja, het was schieten of beschoten worden. Wat zou jij doen op je ijzige barricade? En van die winkels weet ik niet.
[..]
Tja, democratie heeft zo zijn beperkingen. Kijk maar naar Amerika en Occupy.
Het is zaak snel de orde te herstellen voordat het erger gaat worden en er buitenlandse bemoeienis komt zoals in Libi en Syri het geval was/is. Want reken maar dat ze in Washington en Brussel hier hun vingers bij aflikken.quote:Waarom is dat jammer? Denk je niet dat het beter voor Ukraine is als iedereen lief voor elkaar is? Wat denk je wel dat dat kost, al dat geschiet?
Ik sta al mijn hele leven onder buitenlands gezag genaamd de EU, nog steeds ga ik niet op politieagenten schieten of het Binnenhof bezetten.quote:Op zaterdag 22 februari 2014 16:21 schreef Roarzcorp. het volgende:
Hoe zou jij het vinden als jij jarenlang onder buitenlands hebt gestaan. Onder dat gezag is er een grote genocide geweest en onderdrukking van je taal en cultuur. Nu tientallen jaren later sta je nog steeds indirect onder dat gezag. Je ziet dagelijks hoe dat gezag je land verpest en corrumpeert. Dat moet je maar accepteren?
Syri heeft ook een dienstplichtig leger, en die hebben zich nou niet bepaald netjes gedragen de afgelopen jaren. Benieuwd wat Rusland doet, want die zullen het hier niet bij laten.quote:Op zaterdag 22 februari 2014 16:19 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
oekrainse leger is een dienstplicht leger , die gaan niet op de eigen mensen schieten echt niet
Misschien als je heel goed kijkt, kan je zien dat er wat verschillen zijn tussen NL en Ukraine. Misschien hebben die mensen het iets slechter dan hier en hebben ze iets minder vrijheid. Heb je daar wel goed over nagedacht?quote:Op zaterdag 22 februari 2014 16:22 schreef IPA35 het volgende:
[..]
?
Om de zoveel jaren heb je in dat land verkiezingen. Ik heb ook een teringhekel aan Mark Rutte en zijn bende kakkerlakken maar ik ga ook niet op de politie schieten.
Zo gaat dat in NL, inderdaad. Maar wat gebeurde er precies in Kiev? Heb je de gebeurtenissen wel goed gevolgd?quote:Als je vreedzaam demonstreert dan wordt er niet gevochten. Maar nee, wilde idioten moeten dan altijd weer stenen gaan gooien naar de ME en zo. En dat gaat het van kwaad tot erger.
[..]
Maar er was toch al buitenlandse inmenging, of ben je het nu niet meer eens met die boe president?quote:Het is zaak snel de orde te herstellen voordat het erger gaat worden en er buitenlandse bemoeienis komt zoals in Libi en Syri het geval was/is. Want reken maar dat ze in Washington en Brussel hier hun vingers bij aflikken.
Natuurlijk niet, dat is eng! Als de dictatuur van de EU duidelijk word, zullen anderen wel voor jou de barricaden op gaan. Gelukkig maar!quote:Op zaterdag 22 februari 2014 16:23 schreef IPA35 het volgende:
[..]
Ik sta al mijn hele leven onder buitenlands gezag genaamd de EU, nog steeds ga ik niet op politieagenten schieten of het Binnenhof bezetten.
Heb je dat helemaal zelf bedacht? Wat knap van je..quote:Op zaterdag 22 februari 2014 16:25 schreef IPA35 het volgende:
Een coup. Ah...
Leve de parlementaire rechtsstaat!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |