abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_136882330
Een topic voor iedereen die wel graag een kindje zou willen maar waarvoor het nu (nog) niet weggelegd is.

Het rammelende ei:

Hier verder rammelen!
♥ Minion ♥ mei 2015
♥ Pitbull ♥ dec 2017
pi_136882336
Laatste 2 posts:

quote:
0s.gif Op woensdag 19 februari 2014 09:04 schreef twist02 het volgende:

[..]

Haha, als het moet kan het ook best natuurlijk, maar ik zie alleen maar scenario's waar ik kotsend in een bus door de VS reis :X Dus eerst 2 maanden kijken hoe m'n cyclus is vind ik niet zo'n probleem ;)

[..]

Haha, zoiets heb ik al eerder gelezen ja (lurk hier al een tijdje)! :D Ben benieuwd of ik me snel bij dat lijstje mag voegen! ;)

[..]

Ja, ik hoop ook heel erg dat we er op die manier enigszins relaxt mee bezig kunnen zijn :Y
Meer "we kijken wel hoe het gaat" dan "die-en-die dag moet het raak zijn"

Ik besef me dat dat makkelijker gezegd is dan gedaan en vooral dat het lastig is om zo relaxt te blijven als het maar niet wil lukken.
quote:
0s.gif Op woensdag 19 februari 2014 09:08 schreef twist02 het volgende:
@silliegirl: lijkt me lastig als je over zoiets niet hetzelfde denkt. Misschien even laten rusten en het er later nog eens over hebben?

Qua ruimte vind ik het ook lastig. Enerzijds hebben wij het met z'n 2tjes nu prima voor elkaar en hebben we ruimte zat, ook voor een baby. Maar toch ben ik in gedachten al aan het bedenken wat er dan allemaal anders ingericht moet worden en of we geen groter huis moeten hebben, en wat dan als er een tweede komt, en en en... :+
♥ Minion ♥ mei 2015
♥ Pitbull ♥ dec 2017
pi_136892035
@ Silliegirl, Misschien zijn gevoel en verstand nu wel echt de vijanden bij jullie. Ik denk inderdaad dat in dit geval dan de beste keus wel is om te verhuizen en dus het verstand achterna te gaan. Dat zou je verstand zijn qua kou en de kosten. Maar je gevoel zegt; ik woon er net een jaar, een hoop geld in gestoken e.d.
pi_136895023
Rammelderammel

Ik zou zo graag een lief, klein baby'tje willen krijgen. :@
pi_136896421
quote:
0s.gif Op woensdag 19 februari 2014 15:57 schreef appelsap het volgende:
[ afbeelding ] [ afbeelding ] Rammelderammel [ afbeelding ] [ afbeelding ]

Ik zou zo graag een lief, klein baby'tje willen krijgen. :@
Hoi Appelsap!! Wat leuk....

En hoe is jouw situatie qua planning?
pi_136900180
quote:
0s.gif Op woensdag 19 februari 2014 14:48 schreef Danaa het volgende:
@ Silliegirl, Misschien zijn gevoel en verstand nu wel echt de vijanden bij jullie. Ik denk inderdaad dat in dit geval dan de beste keus wel is om te verhuizen en dus het verstand achterna te gaan. Dat zou je verstand zijn qua kou en de kosten. Maar je gevoel zegt; ik woon er net een jaar, een hoop geld in gestoken e.d.
Inmiddels is vriend de andere kant opgevallen. Na een avondje funda uitpluizen is er niets wat ook maar enigszins in de buurt komt van dit huis qua gevoel en wat we willen. Dus nu hebben we besloten dat we de komende jaren blijven zitten en over 5 jaar is verder evalueren.

En ik ga niet nog 5 jaar rammelen, duussss ;)
pi_136903247
Oh, dat klinkt goed, silliegirl! Fijn dat jullie er op die manier uitgekomen zijn :Y
♥ Minion ♥ mei 2015
♥ Pitbull ♥ dec 2017
pi_136905422
quote:
1s.gif Op woensdag 19 februari 2014 18:40 schreef silliegirl het volgende:

[..]

Inmiddels is vriend de andere kant opgevallen. Na een avondje funda uitpluizen is er niets wat ook maar enigszins in de buurt komt van dit huis qua gevoel en wat we willen. Dus nu hebben we besloten dat we de komende jaren blijven zitten en over 5 jaar is verder evalueren.

En ik ga niet nog 5 jaar rammelen, duussss ;)
Wat een goede zet!!
pi_136905522
quote:
0s.gif Op woensdag 19 februari 2014 16:34 schreef Danaa het volgende:

[..]

Hoi Appelsap!! Wat leuk....

En hoe is jouw situatie qua planning?
Ik heb een zoon van bijna 7.
Samenwonend maar momenteel beide nog met een studie bezig, dus voorlopig nog even geduld hebben. En eigenlijk nu ook geen ruimte dus ergens moeten we ook nog een keer verhuizen. (2 slaapkamers die niet te delen zijn)
pi_136906038
Goed nieuws silliegirl! Waar een avond Funda al niet goed voor is :).
pi_136919683
quote:
0s.gif Op woensdag 19 februari 2014 20:55 schreef Malteser het volgende:
Goed nieuws silliegirl! Waar een avond Funda al niet goed voor is :).
Op de een of andere manier zijn die avonden "samen bedenken wat we willen" uberhaupt heel goed. Gesprekken over baby's doen daarin ook wonderen. al ga je daar nog meer van rammelen...

Ik moet trouwens volgende week woensdag voor mijn operatie opgenomen worden. Dan gaat die gekke cyste eruit. Ik heb besloten mijn mirena nog even te laten zitten; ik wil eerst goed kunnen herstellen en je zult net zien dat het anders eigenlijk te "vroeg" raak is.
pi_136939150
Fijn dat die cyste er dan uit gaat silliegirl, kan me voorstellen dat dat weer als een stap vooruit voelt!

Hier ook steeds vaker babygesprekken O+ al moet ik er soms nog steeds een beetje op sturen (vriend is niet zo'n prater). En dan blijkt dat hij ook al over allerlei dingen nadenkt en steeds meer went aan het idee O+

Vandaag een collega 'uitgezwaaid' die met verlof gaat en de komende 2 maanden volgen er nog 3! En daardoor rammel ik ook alleen maar harder! :s)
♥ Minion ♥ mei 2015
♥ Pitbull ♥ dec 2017
pi_136940240
Appelsap, even de prioriteiten op jullie studie's gezet dus. Maar een kindje komt er nog wel (ooit)?

Silliegirl, alvast heel veel succes... Ik hoop dat je er niet al teveel last van hebt! Op naar een goed herstel..... En zoals twist02 zegt: ' Dat zal voelen als een stap vooruit '
pi_136945121
quote:
0s.gif Op donderdag 20 februari 2014 19:09 schreef twist02 het volgende:

Vandaag een collega 'uitgezwaaid' die met verlof gaat en de komende 2 maanden volgen er nog 3! En daardoor rammel ik ook alleen maar harder! :s)
Daar zou ik ook harder van gaan rammelen!
pi_136979708
spannend silliegirl! Heel veel sterkte en succes alvast. Hoelang is die herstelperiode?

Wij gaan a.s. dinsdag naar een droomhuisje kijken (naar onze smaak ingericht qua kleur en vloer etc, 3 slaapkamers, een zolder, een garage, ligt aan een hofje met speeltuin voor de deur). A.s. vrijdag hebben we een hypotheekgesprek. We weten al wel dat we de woning kunnen betalen maar de vraag is meer hoeveel t ons gaat kosten. En we hebben meer woningen te bezichtigen. Maar er is maar een zo O+

Over begrotingen, hoe plannen jullie e.e.a. in? Ik heb voor de eensgezinswoning alle vaste lasten flink omhoog gegooid. Daarnaast kan ik zelf nog een net bedrag sparen. Van mijn vriend heb ik even buiten beschouwing gelaten omdat hij veel kosten aan de auto heeft en nog niet weet hoeveel hij binnenkort omhoog gaat in salaris. We hebben een basisbedrag genomen, meestal verdient hij wel veel meer. Maar ik calculeer liever te weinig inkomen in dan te veel.
De kinderopvang gaat ongeveer mijn spaarbedrag kosten. En dan ben ik uitgegaan van 3 dagen omdat ik sowieso een dag in de week vrij ben, mijn vriend hoopt tzt een dag thuis te werken. Ik heb nog geen rekening gehouden met ouderschapsverlof, of oppas bij de familie.
Nou stress ik om niets want we hebben allebei een heel goed salaris en er zijn er bij die t van minder doen maar waarom is de opvang zo duur? Ik kan er zelf heel slecht tegen om niet te weten waar ik aan toe ben, want wat als de kosten verdubbeld zijn wanneer we opvang nodig hebben, of moet ik daarom maar een droomwoning of kinderwens laten lopen?
Soms word ik gewoon serieus moe van mijzelf :')

Goed nieuws, geboortegerelateerd :P
Vannacht is onze pup geboren. Over 7/8 weken krijgen wij een reutje, Charlie in huis. Wat automatisch betekend dat ik er iets of iemand vrouwelijk bij wil in huis want ik ben op dit moment in de minderheid :7
pi_136980430
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 februari 2014 16:51 schreef Cassandra87 het volgende:
spannend silliegirl! Heel veel sterkte en succes alvast. Hoelang is die herstelperiode?

Wij gaan a.s. dinsdag naar een droomhuisje kijken (naar onze smaak ingericht qua kleur en vloer etc, 3 slaapkamers, een zolder, een garage, ligt aan een hofje met speeltuin voor de deur). A.s. vrijdag hebben we een hypotheekgesprek. We weten al wel dat we de woning kunnen betalen maar de vraag is meer hoeveel t ons gaat kosten. En we hebben meer woningen te bezichtigen. Maar er is maar een zo O+

Over begrotingen, hoe plannen jullie e.e.a. in? Ik heb voor de eensgezinswoning alle vaste lasten flink omhoog gegooid. Daarnaast kan ik zelf nog een net bedrag sparen. Van mijn vriend heb ik even buiten beschouwing gelaten omdat hij veel kosten aan de auto heeft en nog niet weet hoeveel hij binnenkort omhoog gaat in salaris. We hebben een basisbedrag genomen, meestal verdient hij wel veel meer. Maar ik calculeer liever te weinig inkomen in dan te veel.
De kinderopvang gaat ongeveer mijn spaarbedrag kosten. En dan ben ik uitgegaan van 3 dagen omdat ik sowieso een dag in de week vrij ben, mijn vriend hoopt tzt een dag thuis te werken. Ik heb nog geen rekening gehouden met ouderschapsverlof, of oppas bij de familie.
Nou stress ik om niets want we hebben allebei een heel goed salaris en er zijn er bij die t van minder doen maar waarom is de opvang zo duur? Ik kan er zelf heel slecht tegen om niet te weten waar ik aan toe ben, want wat als de kosten verdubbeld zijn wanneer we opvang nodig hebben, of moet ik daarom maar een droomwoning of kinderwens laten lopen?
Soms word ik gewoon serieus moe van mijzelf :')

Goed nieuws, geboortegerelateerd :P
Vannacht is onze pup geboren. Over 7/8 weken krijgen wij een reutje, Charlie in huis. Wat automatisch betekend dat ik er iets of iemand vrouwelijk bij wil in huis want ik ben op dit moment in de minderheid :7
Gelukkig voor mijzelf denk ik nog niet teveel na over de kosten, het enige waar ik af en toe overna denk is. Ja ik wil een dag minder gaan werken, wat gaat dat schelen in inkomen!?

Zomaar een droomhuis of kinderwens laten lopen zijn hele grote gewaagde dingen. Ik zou een kinderwens nooit laten varen. We mogen allemaal super blij zijn als het zwanger raken lukt.... Gezien je huis, ja... Alles went, als het dan met minder moet tja dan is dat zo.
Nu klinkt dit heel zwart/wit en nuchter. Maar begrijp jou dondersgoed...

Toen ik uit huis ging moest ik geld inleveren op mijn uitgavenpatroon omdat er meer vaste lasten voor mij kwamen en als er dan nu een kleintje komt zal dat weer inleveren worden. Dat vind ik soms lastig..... Kan ik dan nog wel lekker sparen!!??
pi_136992015
Wat betreft mijn begroting:

Ik zou sowieso geen huis kopen waarvan de hypotheek erg hoog is. Ik zou, als het mogelijk is, de mogelijkheid open willen houden dat één van ons full-time thuis kan zijn als ons kind dat nodig heeft. Sowieso lijkt het me zo beperkend als je per se veel moet werken voor je huis, ik zou dat er niet voor over hebben.

Verder vind ik mijn kinderwens belangrijker dan een ruim budget. Ik geloof ook niet dat het nodig is dat kinderen opgroeien met financiële rijkdom, dus daar houd ik geen rekening mee. Wel lijkt het mezelf fijn om niet elke dubbeltje om te moeten draaien wanneer je een kindje krijgt, dus vandaar dat we de komende tijd nog flink doorsparen zodat we over een half jaar een leuk bedrag bij elkaar hebben gespaard. Wij zitten nu niet erg ruim omdat ik nog studeer en mijn man aan het begin van zijn carriere staat, en de verwachting is dat onze inkomsten de komende jaren nog zullen stijgen. Ondanks dat we dan hopelijk een kindje hebben, zullen we 't eerder ruimer krijgen dan krapper, dus ik zit sowieso niet zo hiermee ;) Ik begrijp wel dat het anders is wanneer je beide veel werkt en dus er echt op achter uit gaat. Ik heb laatst gekeken wat wij kwijt zouden zijn aan twee dagen kinderopvang en dat is maar 120 euro per maand. Dat kan er nog wel vanaf ;)
freedom is just another word for nothing left to lose
pi_136992224
*ontlurkt*

Een oud klasgenoot van mij zit in haar laatste jaar van de opleiding tot verloskundige. Voor haar afstudeeronderzoek zoekt ze zwangeren of vrouwen die binnen 5 jaar een zwangerschapwens hebben. Aangezien de enquetes voor 4 maart ingevuld moeten zijn, deel ik in overleg het linkje hier.

Introducerende tekst:

Hallo! Wij zijn Stephanie en Iris, twee studenten verloskunde. Voor ons afstudeeronderzoek bekijken we de meningen van zwangere vrouwen en van vrouwen die binnen vijf jaar zwanger hopen te worden, ten aanzien van twee vormen van verloskundige zorg tijdens de zwangerschap. Ben of ken jij iemand die zwanger is of dit binnen 5 jaar hoopt te zijn? Vul dan deze enquête in of deel dit bericht! Invullen duurt maar +/- 10 minuten, is geheel anoniem en kan tot 4 maart 2014.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Live the life you love, love the life you live.
pi_136995260
Wij zijn ook niet op onze top gaan zitten wat betreft hypotheek en overige vaste lasten. Sterker nog: wij kunnen rondkomen van één inkomen als dat zou moeten of als we dat zouden willen. Uiteraard moet er dan wel zuiniger geleefd worden dan we nu doen. Maar we zouden bijvoorbeeld nog steeds op vakantie kunnen.

Nu kom ik uit een 'gebroken' gezin en daardoor leefden we (tijdelijk) met veel mensen op weinig vierkante meters met weinig financiële middelen. Natuurlijk niet ideaal, maar het was niet anders.

Vandaag op kraamvisite geweest bij mijn collega: RAMMEL DE RAMMEL. Wat een mooi kindje...
pi_136996164
Ik red het op een salaris hoor. Wel net aan, maar toch. Wel veel kwijt aan auto en huisdieren en hobby's en noem t maar. Vandaar dat we ook wel gaan kijken. Hypotheek is niet over de top. Maar die stresskip zit in mij. Ik wil alles en niets opgeven :')
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 zaterdag 22 februari 2014 @ 01:09:25 #21
269689 crew  Viv
pi_137002641
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 februari 2014 21:28 schreef Poekie1993 het volgende:
Hallo! Wij zijn Stephanie en Iris, twee studenten verloskunde. Voor ons afstudeeronderzoek bekijken we de meningen van zwangere vrouwen en van vrouwen die binnen vijf jaar zwanger hopen te worden, ten aanzien van twee vormen van verloskundige zorg tijdens de zwangerschap. Ben of ken jij iemand die zwanger is of dit binnen 5 jaar hoopt te zijn? Vul dan deze enquête in of deel dit bericht! Invullen duurt maar +/- 10 minuten, is geheel anoniem en kan tot 4 maart 2014.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ingevuld. :) Jammer dat er op de laatste pagina geen ruimte voor commentaar is. Ik had nog willen zeggen dat mij zo'n groep onbekende zwangeren ontzettend zou benauwen en juist helemáál niet "vertrouwelijk" zou zijn. :X
pi_137052565
Ik heb me ook wel eens zorgen gemaakt over kosten, maar toen mijn vriend een tijdje terug zei dat ie in drie maanden *insert bedrag* kon sparen (dus overhield), was ik gelijk gerustgesteld. Toch wil ik binnenkort graag uitzoeken wat wij bijvoorbeeld kwijt zouden zijn aan kinderopvang. Heb net nog even in dit topic gesnuffeld: OUD / Wat kosten jonge kinderen? #2

Ik vond het volgende stukje van Nibud hierbij wel handig: Het CBS (Centraal Bureau voor de Statistiek) heeft berekend dat één kind gemiddeld 17% van het besteedbaar (gezins)inkomen kost. Twee kinderen kosten gemiddeld 26% van het inkomen, drie kinderen 33% en vier kinderen 40%. Voor de bepaling van het besteedbaar (gezins)inkomen, neemt u alle inkomstenbronnen mee, dus ook vakantiegeld, kinderbijslag en dergelijke. (Bron: http://www.nibud.nl/uitgaven/kinderen/kosten.html)
Dit, dat, alles.
pi_137055566
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 februari 2014 16:51 schreef Cassandra87 het volgende:
spannend silliegirl! Heel veel sterkte en succes alvast. Hoelang is die herstelperiode?

Ik moet een week op bed blijven. Nu ben ik ongeveer de onrust zelve, dus of dat nu zo'n succes wordt..

Ik hoop dat het na die week weer goed gaat, al zal de wond wel wat langer pijnlijk blijven.

Hier toch weer een verhuisdiscussie; er komt blijkbaar een huis te koop wat vriend graag zou willen hebben (kennelijk is de bewoner terminaal ziek..). Vriend is dolenthousiast, ik wat minder.
Aan de andere kant; het idee dat alles op orde is in een huis waar we willen blijven voor er een kleine bijkomt is ook wel prettig.

Nahgoed, ik ga eerst geopereerd worden en herstellen en dan weer verder zien.

Ik heb trouwens ook die enquête ingevuld, maar ik vind het wel een beetje warrige enquete door de vragen voor zwangeren en nog-niet-zwangeren zo door elkaar.. En inderdaad, heel die "centering pregnancy" methode klinkt mij wat vaag in de oren...
pi_137058716
quote:
0s.gif Op zondag 23 februari 2014 17:34 schreef silliegirl het volgende:

[..]

Ik moet een week op bed blijven. Nu ben ik ongeveer de onrust zelve, dus of dat nu zo'n succes wordt..

Ik hoop dat het na die week weer goed gaat, al zal de wond wel wat langer pijnlijk blijven.

Hier toch weer een verhuisdiscussie; er komt blijkbaar een huis te koop wat vriend graag zou willen hebben (kennelijk is de bewoner terminaal ziek..). Vriend is dolenthousiast, ik wat minder.
Aan de andere kant; het idee dat alles op orde is in een huis waar we willen blijven voor er een kleine bijkomt is ook wel prettig.

Nahgoed, ik ga eerst geopereerd worden en herstellen en dan weer verder zien.

Ik heb trouwens ook die enquête ingevuld, maar ik vind het wel een beetje warrige enquete door de vragen voor zwangeren en nog-niet-zwangeren zo door elkaar.. En inderdaad, heel die "centering pregnancy" methode klinkt mij wat vaag in de oren...
Succes en sterkte! Staat die cyste je kinderwens in de weg? (Kan zijn dat je dat al hebt gemeld... :@)
Dit, dat, alles.
pi_137080684
quote:
1s.gif Op zondag 23 februari 2014 18:34 schreef Philomijn het volgende:

[..]

Succes en sterkte! Staat die cyste je kinderwens in de weg? (Kan zijn dat je dat al hebt gemeld... :@)
In principe niet, hij zit alleen wel in die regio. Door dat ding heb ik continue blaasontstekingen en schimmelinfecties en dat helpt natuurlijk ook niet. Zal blij zijn als 'ie weg is!
maar voorlopig word ik van het hele idee van de operatie minder blij...
pi_137085233
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 februari 2014 22:34 schreef Cassandra87 het volgende:
Ik red het op een salaris hoor. Wel net aan, maar toch. Wel veel kwijt aan auto en huisdieren en hobby's en noem t maar. Vandaar dat we ook wel gaan kijken. Hypotheek is niet over de top. Maar die stresskip zit in mij. Ik wil alles en niets opgeven :')
ik denk altijd: " als mensen met een bijstandsuitkering kinderen kunnen betalen, dan moet mij dat ook wel gaan lukken " :P
waar een wil is is een weg.. en het komt vast allemaal wel goed..
ik merk ook dat ik me "verwend" kan gedragen in deze..Er moet een mooie grote auto zijn, er moeten aparte kamers zijn voor de toekomstige 3 kinderen, we moeten 3 keer per jaar met de hele familie op vakantie kunnen gaan, de kids mag niks ontbreken, etc.. maar uiteindelijk is het belangrijkste dat ze liefde krijgen, een dak boven hun hoofd hebben en eten en drinken hebben..
de rest is allemaal bijzaak.

Vrouwen weten dondersgoed wanneer mannen buitenspel staan...
A kiss is a lovely trick, designed by nature, to stop words when speech becomes superfluous
pi_137089492
Het is ook gewoon zo duur als je het zelf maakt.
Er is 1 ding wat ik echt zie als heel duur en dat is meerdere kinderen op zwemles moeten hebben want dat is nodig en kan je niet zo goedkoop maken als dat je zelf wil. :X
pi_137089571
quote:
2s.gif Op maandag 24 februari 2014 13:59 schreef Pvoesss het volgende:
Het is ook gewoon zo duur als je het zelf maakt.
Er is 1 ding wat ik echt zie als heel duur en dat is meerdere kinderen op zwemles moeten hebben want dat is nodig en kan je niet zo goedkoop maken als dat je zelf wil. :X
Is dat zo duur geworden?
S. 2014
J. 2016
pi_137089630
over het algemeen kost het ongeveer 70 tot 100 euro hier in de buurt (per maand)
En dan zijn ze gerust een paar jaar bezig.. Wij hebben straks 2 zwemmende kinderen tegelijkertijd
  maandag 24 februari 2014 @ 14:19:17 #30
149959 SQ
snelle trees
pi_137090149
quote:
2s.gif Op maandag 24 februari 2014 14:03 schreef Pvoesss het volgende:
over het algemeen kost het ongeveer 70 tot 100 euro hier in de buurt (per maand)
En dan zijn ze gerust een paar jaar bezig.. Wij hebben straks 2 zwemmende kinderen tegelijkertijd
hebben ze het schoolzwemmen afgeschaft?
disclaimer
pi_137090578
Hier is schoolzwemmen pas vanaf groep 3 en dat is wel erg laat.
En willen ze idd afschaffen het was in mijn vorige woonplaats op alle scholen al jaren stop gezet. -O- -O-
  maandag 24 februari 2014 @ 14:35:05 #32
149959 SQ
snelle trees
pi_137090686
is dat erg laat ja? Ik vind het wel een net moment. Hier in Eindhoven doen ze het vanaf groep 5 pas :o

edit - moet ik wel zeggen dat er weinig open water te vinden is in het Brabantse, maar toch :P
disclaimer
pi_137091578
Hier moet je toch wel beginnen met 4 jaar vanwege de veiligheid.
Dus ik denk dat dit inderdaad wel mee helpt.
  maandag 24 februari 2014 @ 15:08:03 #34
149959 SQ
snelle trees
pi_137091705
quote:
2s.gif Op maandag 24 februari 2014 15:03 schreef Pvoesss het volgende:
Hier moet je toch wel beginnen met 4 jaar vanwege de veiligheid.
Dus ik denk dat dit inderdaad wel mee helpt.
[ afbeelding ]
Ja precies, dat zijn iets nijpender omstandigheden :D
Maar als het echt veel te duur is zou je natuurlijk ook zelf kunnen proberen te leren zwemmen. Deed mijn vader ook en dat heeft me beter geholpen dan die badmeesters :')
disclaimer
pi_137091821
quote:
2s.gif Op maandag 24 februari 2014 13:59 schreef Pvoesss het volgende:
Er is 1 ding wat ik echt zie als heel duur en dat is meerdere kinderen op zwemles moeten hebben want dat is nodig en kan je niet zo goedkoop maken als dat je zelf wil.
krijg je dan geen kwantumkorting? :X
pi_137091887
Tandjes das idd lekker prijzig geworden..
S. 2014
J. 2016
pi_137095694
quote:
2s.gif Op maandag 24 februari 2014 14:03 schreef Pvoesss het volgende:
over het algemeen kost het ongeveer 70 tot 100 euro hier in de buurt (per maand)
Ik ben even gaan kijken wat de kosten hier zijn maar hier is het gemiddeld rond de 25,00 per maand. Dus dan ben ik met 3 ongeveer evenveel kwijt als jij met 1. Scheelt echt enorm....
pi_137097683
Hier is het (bij de eerste die ik aanklik) ruim 700 euro voor 4 maanden zwemles. _O- :') :{w

Oh, dat is de turbocursus zie ik nu. Anders is het ruim 12 euro per les en dat valt me dan mee.
In some cases, resentment can result simply from being on the receiving end of good arguments. Collini
How much more precious is a little humanity than all the rules in the world.Piaget
pi_137097897
Kinderopvang is toch vrij prijzig hoor, ze zitten hier vrij dicht tegen de max, of er overheen. Maar we redden het wel, daar ben ik nu over uit. Ik kan alleen niet minder werken dan 32 uur (wil ik ook niet want tegenwoordig kun je heel makkelijk urenmindering krijgen maar uitbreiding niet) wat ik waarschijnlijk verdeel over 3,5 dag. Dan heb ik toch nog anderhalve dag met de kleine.. O+ probeert tzt ook een dag thuis te zijn, dan hoeven we maar 2,5 dag te overbruggen.
Hopelijk is de crisis dan grotendeels voorbij, lijkt me heerlijk om maar 3 dagen te hoeven werken.
Zwemles heb ik dan weer niet over nagedacht :o Scheelt dat ik er wat tijd tussen wil houden dan hebben we hopelijk maar een kostenpost per keer haha
  maandag 24 februari 2014 @ 18:33:49 #40
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_137098328
quote:
0s.gif Op maandag 24 februari 2014 18:12 schreef Soempie het volgende:
Hier is het (bij de eerste die ik aanklik) ruim 700 euro voor 4 maanden zwemles. _O- :') :{w

Oh, dat is de turbocursus zie ik nu. Anders is het ruim 12 euro per les en dat valt me dan mee.
Dat vind ik nog duur klinken maar hoe lang duurt die les? Hier is het 4,35 voor 35 minuten.
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_137098795
quote:
1s.gif Op maandag 24 februari 2014 18:33 schreef laziness het volgende:

[..]

Dat vind ik nog duur klinken maar hoe lang duurt die les? Hier is het 4,35 voor 35 minuten.
4,35 per les van 35 minuten? Dat is echt ongekend goedkoop, hoor!
Wij betalen ongeveer 55 euro per maand voor lessen van 45 minuten, eenmaal per week. Er is een goedkopere, maar die wordt gegeven door vrijwilligers en ik heb gehoord dat dat niet zo goed gaat. Gelukkig hebben we maar één kind :+
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  maandag 24 februari 2014 @ 18:51:59 #42
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_137099011
quote:
1s.gif Op maandag 24 februari 2014 18:46 schreef miss_sly het volgende:

[..]

4,35 per les van 35 minuten? Dat is echt ongekend goedkoop, hoor!
Wij betalen ongeveer 55 euro per maand voor lessen van 45 minuten, eenmaal per week. Er is een goedkopere, maar die wordt gegeven door vrijwilligers en ik heb gehoord dat dat niet zo goed gaat. Gelukkig hebben we maar één kind :+
Ik zat het met verbazing te lezen eigenlijk ja :D of het niet de ooievaarspas prijs was of zo.
Maar goed hij gaat nog niet dus ik weet niet hoe lang de wachtlijsten zijn. Maar grote stad en veel zwembaden.
Oh volgens de website kan je aanmelden met 3,5 jaar en is de wachttijd gemiddeld twee jaar. Dus je moet wel even geduld hebben :')

Wel een beetje jammer dat we dan toch hopelijk in een eensgezinswoning wonen en dat dit buiten de stad zal zijn :P
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_137099941
Nou, 55 euro vind ik dan weer erg duur. Volgens mij is 25 euro per mnd voor 30 minuten les per week heel normaal en gangbaar.

Pas geleden werden er wat prijzen genoemd in het kleutertopic en dat was toch ongeveer vergelijkbaar met wat ik betaal, wat ik me herinner.
pi_137100543
Even gekeken maar t gemiddelde is hier 35 euro per vier weken, half uur tot 3 kwartier les per week dus dat is t laatste waar ik me zorgen o maak
pi_137116621
quote:
1s.gif Op maandag 24 februari 2014 18:33 schreef laziness het volgende:

[..]

Dat vind ik nog duur klinken maar hoe lang duurt die les? Hier is het 4,35 voor 35 minuten.
De lessen duren 45 minuten. Ik had een hoger bedrag in gedachten, vandaar dat het me wel mee viel. Maar evengoed is het best duur, inderdaad.
In some cases, resentment can result simply from being on the receiving end of good arguments. Collini
How much more precious is a little humanity than all the rules in the world.Piaget
pi_137116704
Een maandkaart is hier 40 euro en de lessen duren een uur. Dat klinkt heel schappelijk. En wachtlijsten voor zwemles, daar had ik nooit bij stilgestaan :o ik lees er niks over op de site dus ik hoop dat het hier meevalt.
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_137116800
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 februari 2014 07:55 schreef Clubsoda het volgende:
Een maandkaart is hier 40 euro en de lessen duren een uur. Dat klinkt heel schappelijk. En wachtlijsten voor zwemles, daar had ik nooit bij stilgestaan :o ik lees er niks over op de site dus ik hoop dat het hier meevalt.
Wachtlijsten inderdaad, heel normaal. Ook omdat iedereen op dezelfde tijdstippen wil, omdat die tijdstippen het minst onaangenaam zijn om twee jaar aan vast te zitten.

Overigens zijn er nog andere zaken om naar te kijken als je naar zwemles gaat kijken, bijvoorbeeld de groepsgrootte en waar de zwemleraren zich bevinden. Bij S zijn de zwemleraren bij hun in het water, staan niet op de kant. Er zitten maximaal 8 kindjes in een groep. Een nichtje van S zwemt voor 20 euro per les, 45 minuten, maar daar zitten dan wel maar 3 kindjes in een groep.

Maar goed, de kosten van zwemles zouden voor mij nooit een reden zijn om wel of niet aan kinderen te beginnen ;)
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_137117671
Zowel man als ik zijn gek op zwemmen, ik heb jaren bij de reddinsbrigade gezwommen,
Dus dikke kans dat uk ook een waterratje zal zijn... En zwemles, ja ik vind t gewoon belangrijk dat ze zich kunnen redden mochten ze ooit in de sloot vallen oid... Dus de kosten zien we tegen die tijd wel.
S. 2014
J. 2016
pi_137118359
quote:
0s.gif Op maandag 24 februari 2014 18:20 schreef Cassandra87 het volgende:
Kinderopvang is toch vrij prijzig hoor, ze zitten hier vrij dicht tegen de max, of er overheen. Maar we redden het wel, daar ben ik nu over uit. Ik kan alleen niet minder werken dan 32 uur (wil ik ook niet want tegenwoordig kun je heel makkelijk urenmindering krijgen maar uitbreiding niet) wat ik waarschijnlijk verdeel over 3,5 dag. Dan heb ik toch nog anderhalve dag met de kleine.. O+ probeert tzt ook een dag thuis te zijn, dan hoeven we maar 2,5 dag te overbruggen.
Hopelijk is de crisis dan grotendeels voorbij, lijkt me heerlijk om maar 3 dagen te hoeven werken.
Zwemles heb ik dan weer niet over nagedacht :o Scheelt dat ik er wat tijd tussen wil houden dan hebben we hopelijk maar een kostenpost per keer haha
Had je al gekeken naar wat je eventueel zou krijgen aan kinderopvangtoeslag? Dit kun je hier berekenen: http://www.belastingdienst.nl/rekenhulpen/toeslagen/

Ik heb eens gekeken, en wij zouden 300 euro zelf moeten betalen voor 3 dgn. En dan hebben we een duurder kinderdagverblijf (kan 20 ct per uur goedkoper, maar die ene is zo leuk, met kinderboerderij er bij O+).

Soms schaam ik me een beetje, dat ik dit uit zit te puzzelen. Alsof ik een soort van arrogant ben, dat het lijkt alsof ik er vanuit ga dat het allemaal wel gaat lukken om kinderen te krijgen. Maar ik besef dondersgoed (ook uit eigen ervaring helaas) dat je dat niet weet van te voren. Maar hey, zo slecht kan een goede voorbereiding niet zijn toch? :@
Dit, dat, alles.
pi_137118486
Veel liever zo dan Tot de conclusie komen dat je t niet red toch?
Wij moesten drie dagen overbruggen, kom tochecht op ruim vijfhonderd euro voor drie dagen via de site die je geeft :(
Maar mn moeder wilt ook oppassen zei ze net dus hopelijk loopt t los.
pi_137118624
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 februari 2014 10:06 schreef Cassandra87 het volgende:
Veel liever zo dan Tot de conclusie komen dat je t niet red toch?
Wij moesten drie dagen overbruggen, kom tochecht op ruim vijfhonderd euro voor drie dagen via de site die je geeft :(
Maar mn moeder wilt ook oppassen zei ze net dus hopelijk loopt t los.
Oef, das wel veel ja. Wel heel lief van je moeder! Misschien dat mijn schoonouders ook wel een dag zouden willen oppassen...

Kanttekening bij mijn berekening is dat ik nu nog bar weinig verdien en dat tzt hopelijk veranderd is. Dus wie weet moeten wij dan ook veel meer betalen.
Dit, dat, alles.
pi_137118698
Ik ga er maar gewoon vanuit dat het allemaal een bult geld kost. Dan zal het uiteindelijk hopelijk wel meevallen. :+.

Zowel mijn ouders als die van mijn vriend wonen vrij ver weg (respectievelijk 1 en 1,5 uur rijden), dus dat zij oppassen is in ieder geval helaas geen optie.
Still a little bit of your face I haven't kissed.
  dinsdag 25 februari 2014 @ 10:26:30 #53
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_137118935
Ja, kinderopvang is duur :Y. Maar, ik ben heel blij dat onze dochter daar ook naartoe gaat en niet alleen maar bij de oma's wordt opgevangen. Sowieso is het samen spelen met de andere kindjes heel goed voor haar en ze heeft het er ook heel erg naar haar zin. Ze is heel sociaal (dit itt mijn neefje die altijd alleen bij zijn oma's is geweest, die is heel fysiek agressief naar andere kindjes nu hij naar de psz gaat...) en leert er onwijs veel. Ze gaat sinds ze 1 is ook 1 dagje naar oma, dat vind ik nu prima maar ze doet daar vrij weinig. Komen eigenlijk niet buiten, knutselen niet, doen nooit iets 'geks' of onverwachts... elke week hetzelfde. En ze heeft het ook daar naar haar zin hoor maar voor haar ontwikkeling ben ik heel blij met het kdv. Onze 2e zal -zoals het er nu naar uitziet- ook 2 dagen kdv gaan doen en 1 dag oma (maar dan waarschijnlijk de andere :D ).

Edit: dan vergeet ik nog de praktische kant. Mijn schoonmoeder is nu met pensioen en gaat daardoor veel op reis. Leuk voor haar en moet ze zeker doen! Alleen... dat kost mij ook mijn vakantiedagen :+

Lang verhaal kort :+, ja het is duur maar ik vind het het geld waard. (wij betalen ong, ¤ 300,- per maand voor 2 dagen pw opvang, straks met nr 2 zal dat ¤ 450,- gaan worden :X).
pi_137119201
Zoals t er nu uitziet ben ik een dag thuis, vriendlief een dag thuis, een dag naar oma, een dag oppas op t werk, anderhalve dag kdv.
Ik wil 3 keer negen werken en Nog een halve dag. Maar wie weet sta ik er later wel heeel anders in. Maar ik hou er liever nu rekening mee, alle opties, dan achteraf bedenken dat we niets over houden. Kdv vind ik ook erg belangrijk maar hoop wel dat t in de toekomst goedkoper word..
pi_137122658
Daar hoef je je echt niet voor te schamen! Voorbereid zijn scheelt het halve werk ;)
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 februari 2014 10:00 schreef Philomijn het volgende:

[..]

Had je al gekeken naar wat je eventueel zou krijgen aan kinderopvangtoeslag? Dit kun je hier berekenen: http://www.belastingdienst.nl/rekenhulpen/toeslagen/

Ik heb eens gekeken, en wij zouden 300 euro zelf moeten betalen voor 3 dgn. En dan hebben we een duurder kinderdagverblijf (kan 20 ct per uur goedkoper, maar die ene is zo leuk, met kinderboerderij er bij O+).

Soms schaam ik me een beetje, dat ik dit uit zit te puzzelen. Alsof ik een soort van arrogant ben, dat het lijkt alsof ik er vanuit ga dat het allemaal wel gaat lukken om kinderen te krijgen. Maar ik besef dondersgoed (ook uit eigen ervaring helaas) dat je dat niet weet van te voren. Maar hey, zo slecht kan een goede voorbereiding niet zijn toch? :@
  dinsdag 25 februari 2014 @ 13:33:28 #56
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_137123654
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 februari 2014 10:06 schreef Cassandra87 het volgende:
Veel liever zo dan Tot de conclusie komen dat je t niet red toch?
Wij moesten drie dagen overbruggen, kom tochecht op ruim vijfhonderd euro voor drie dagen via de site die je geeft :(
Maar mn moeder wilt ook oppassen zei ze net dus hopelijk loopt t los.
Dat betekent dat je ook heel aardig verdient met z'n tweeën als je dat bedrag zelf moet betalen ;)
Wij betalen ook 460 euro zelf voor 3 dagen.
Dus op basis daarvan zou ik zeggen dat het toch wel uit zou moeten kunnen allemaal.
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_137124989
We redden t ook alleen prima ware t niet dat mijn vriend heel veel moet reizen voor zijn werk en kosten van zijn auto zelf moet betalen. Hopelijk is dat tzt anders. Maar die auto kost toch de helft van zijn salaris aan diesel, onderhoud etc.

Maar ik ga me niet meer druk maken, t komt wel goed allemaal :)
pi_137164666
Cassandra wat fijn dat jullie een concrete datum hebben en mss ook wel verhuizen dit jaar, de bezichtigingen al achter de rug? Was het wat?

Danaa hoe tof is dat als je vriend daar zelf mee komt om de laatste strip vd pil te laten zitten. Veel succes!

En ook Twist al bezig met de laatste paar dagen aan de pil geloof ik!

Silliegirl, jammer dat jullie toch nog niet erover uit zijn om te verhuizen ja of nee. Maar zo te lezen staat het mogelijke huis nog niet eens te koop dus wie weet wat er nog gebeurt tussendoor! En sterkte alvast met de operatie, ik ben even kwijt wanneer die ook alweer zou plaatsvinden. Hopelijk herstel je voorspoedig.

Hier zoo spannend. Hebben inmiddels een koopcontract getekend en zijn druk bezig met de hypotheek, maar zolang we nog niet definitief hebben gehoord dat de bank akkoord is durf ik niet te blij te zijn of te veel te fantaseren. Puur uit zelfbescherming allemaal, het lijkt bijna te mooi om waar te zijn. Het is echt de perfecte droomwoning voor ons voorlopig. Het heeft 4 slaapkamers en vriendlief heeft het plan om de kleinste slaapkamer dan bij de grote te trekken zodat we een inloopkast kunnen maken...en ik denk dan ja maar wat als we straks 3 kinderen hebben misschien ooit. En aan de andere kant je weet het niet, mss gebeurt dat wel nooit. Conclusie is nu dus dat ik dat mn vriend maar gewoon moet laten doen, want zoals hij zegt. Mocht het zover komen dan kijken we dan wel weer of we aanbouwen, het kamertje terugzetten of mss wel verhuizen. Mocht alles doorgaan is de datum van sleuteloverdracht ook al vrij vlot, maar ik durf dus echt nog niets in te pakken of bij elkaar te zoeken of verf te kopen (als die net op de aanbieding is). Eerst dat akkoord en dan spring ik denk ik wel even 10 gaten in de lucht!
pi_137166829
Nolita, wat een goed nieuws! Kan me voorstellen dat je nog even een slag om de arm houdt, maar het begin is er! *O*

Hier inderdaad aan de laatste week pillen bezig. Vind het nu ineens wel heel spannend worden omdat het zo 'echt' wordt nu! Maar echt twijfelen doe ik eigenlijk niet meer; dat kindje gaat er wat ons betreft gewoon komen! O+

Over kosten van zwemles kan ik me nu nog niet echt zorgen maken als ik eerlijk ben, daarvoor komen er nog een hoop andere kostenposten :D
Qua financiën maak ik me niet heel druk; beiden geen studieschuld meer, beiden een aardige spaarrekening en op het moment ook behoorlijke inkomsten. Nadeel is wel dat ik werk op basis van een tijdelijk contract dat over een paar maanden afloopt, maar gelukkig heeft vriendlief een vaste aanstelling. We gaan er sowieso op achteruit omdat ik niet meer dan 3 dagen per week wil werken als er een kleine komt, maar ik vertrouw erop dat we dat samen prima geregeld krijgen.

Binnenkort maar eens een potje foliumzuur inslaan! :9
♥ Minion ♥ mei 2015
♥ Pitbull ♥ dec 2017
pi_137172839
Wauw Nolita, geweldig zeg!! Ik hoop van harte dat dit dan jullie huis wordt!
Enig idee als je in het huis zit hoelang je nog wilt wachten?

Aaaaaa Twist, leuk he! Hier foliumzuur incl vitamines al in huis. Ik wacht met slikken tot ik mijn eerste "echte" ongesteldheid heb gehad.
pi_137173714
Super spannend Nolita! Maar zo leuk als het straks akkoord is en het echt jullie huis is.

Twist en Danaa binnenkort aan het foliumzuur, dat schiet al op!

Hebben ons dit weekend vermaakt met het uitzoeken van een trouwkaart. Vriendlief: "Misschien leuk als we iets kiezen waar we later met een geboortekaartje op verder kunnen borduren."
Ik zeg, hij is goed bezig :)!
pi_137175811
quote:
0s.gif Op woensdag 26 februari 2014 20:36 schreef Malteser het volgende:
Super spannend Nolita! Maar zo leuk als het straks akkoord is en het echt jullie huis is.

Twist en Danaa binnenkort aan het foliumzuur, dat schiet al op!

Hebben ons dit weekend vermaakt met het uitzoeken van een trouwkaart. Vriendlief: "Misschien leuk als we iets kiezen waar we later met een geboortekaartje op verder kunnen borduren."
Ik zeg, hij is goed bezig :)!
Hahaha!! Zeg dat wel...... Leuke opmerking!
pi_137191591
Danaa en twist lijkt me spannend inderdaad als het moment dan opeens echt daar is. Ook al gebeurt er de eerste maanden mss nog wel niets/lukt het nog niet. Het idee dat het kan is al spannend!

Malteser leuk dat jou vriend ook al verder denkt bij het uitzoeken vd trouwkaart! Wanneer gaan jullie ook alweer trouwen?

Ik denk dat ik maximaal nog 1 jaar wil wachten met er echt voor gaan als we verhuisd zijn. Maar weet niet hoe mn vriend er concreet over denkt. Dat gesprek knoop ik na de verhuizing wel aan. Maar met het huis bekijken hebben we het wel gehad over en als er kinderen zijn. En ikdenk dat mijn vriend haarfijn aanvoelt dat ik niet nog jaren ga wachten.
pi_137192761
Ik heb mijn operatie achter de rug. Wat een ellendig gedoe zeg. Alles viel tegen, ook de operatie zelf werd zwaarder dan verwacht was (maar goed daar heb ik dan doorheen geslapen).
Nu zit alles vol hechtingen (weet ik ook weer vast hoe dat voelt) en alles is beurs en dik. Ik weet momenteel dus niet hoe ik moet zitten of liggen.

On the up side: Als het goed is moet na de herstelperiode alles weer naar behoren functioneren en staat er medisch gezien volgens de gyn niks mijn kinderwens in de weg.

al geloof ik niet dat ik vrolijk ga worden van het vooruitzicht van hechtingen na een bevalling, ik vind dit echt 10x niks .

En wat een veranderingen voor iedereen al, stoppen met pillen, huizen bekijken. Allemaal hartstikke spannend! :)
pi_137194450
Vervelend dat de operatie zo tegenviel silliegirl. Veel sterkte met je herstel!

Gelukkig dat de gyn aangeeft dat er medisch gezien niets is wat een zwangerschap tegenhoudt; lijkt me toch wel fijn om te horen!
♥ Minion ♥ mei 2015
♥ Pitbull ♥ dec 2017
pi_137194994
quote:
0s.gif Op donderdag 27 februari 2014 10:36 schreef Nolita het volgende:
Malteser leuk dat jou vriend ook al verder denkt bij het uitzoeken vd trouwkaart! Wanneer gaan jullie ook alweer trouwen?

Ik denk dat ik maximaal nog 1 jaar wil wachten met er echt voor gaan als we verhuisd zijn. Maar weet niet hoe mn vriend er concreet over denkt. Dat gesprek knoop ik na de verhuizing wel aan. Maar met het huis bekijken hebben we het wel gehad over en als er kinderen zijn. En ikdenk dat mijn vriend haarfijn aanvoelt dat ik niet nog jaren ga wachten.
We trouwen in juni dit jaar. Kijk ik echt naar uit! Het is hier al voorzichtig ter sprake gekomen om nadien definitief te stoppen met ac.

Goed dat je met je huis rekening houdt met kinderen! Dat is een goed begin :).

----------

Silligirl: beterschap!! Klinkt toch behoorlijk heftig, pas goed op jezelf!
pi_137212827
Silliegirl wat rot dat de operatie zo tegen is gevallen. Hopelijk herstel je voorspoedig!

Malteser juni is al best snel! Zeker ook met alle voorbereidingen voor de bruiloft denk ik dat de tijd voorbij zal vliegen voor je...wat fijn!
pi_137218695
quote:
0s.gif Op donderdag 27 februari 2014 20:19 schreef Nolita het volgende:
Malteser juni is al best snel! Zeker ook met alle voorbereidingen voor de bruiloft denk ik dat de tijd voorbij zal vliegen voor je...wat fijn!
Ja, de tijd vliegt! Kleine 4 maanden is het al zover... Dat is nog maar 4 pil-rondes...
pi_137228898
@ Silliegirl: Beterschap! Dat de pijn maar snel minder word en het herstel goed verloopt!

@ Malteser: Voorbereiden voor de bruiloft, leukk!! En dan evt ook stoppen, in een heerlijke positieve flow zal jij zitten de komende maanden! Geniet ervan.
Leuk dat je vriend al een hint naar een baby(kaartje) gaf door het uitzoeken van jullie trouwkaart!

@ Twist: Wanneer is precies je laatste pil?

@ Nolita: Hoe verloopt de aanvraag van jullie hypotheek, zit er een beetje vaart in of zitten er dingen tegen?
pi_137228989
We hebben inmiddels alle stukken bij elkaar en als het goed is is de aanvraag nu officieel ingediend. Heel mss dat we vandaag wat horen, maar daar ga ik niet van uit. Ben bang dat we iig tot na de carnaval geduld moeten hebben!
pi_137229646
Fijne vooruitzichten allemaal zeg ^O^

Silliegirl, beterschap, hopelijk gaat het snel beter :*
[i]And those who were seen dancing were thought to be insane by those who could not hear the music.[/i]
I loved to discover how unique and strange humanity is. How we are all, deep down, nerdy weirdos.
pi_137230511
Nolita: op zulke momenten is elke dag wachten er 2 te veel he? ;) Hoop dat jullie snel wat horen!

Malteser: wat een leuke vooruitzichten zo, heerlijk!

@Danaa: volgende week woensdag de laatste pil! :s)
♥ Minion ♥ mei 2015
♥ Pitbull ♥ dec 2017
pi_137230639
Silliegirl Beterschap!
malteser spannend het is al bijna juni!
Nolita hopelijk hoor je snel wat. Je kan een weekend bijna niet beter beginnen. Spannend hoor

wij hebben twee woningen bezichtigd, zaterdag gaan we bij Nog drie huizen kijken en dan gaat mijn schoonmoeder mee O+
Vanmiddag hebben we hypotheek gesprek. We weten eigenlijk al wat we willen dus als t allemaal gaat zoals we denken kunnen we een bod uitbrengen volgende week.
pi_137235259
Dank voor alle leuke reacties!

Hoe gaat het silliegirl? Knap je al iets op?

Goed nieuws Nolita. En succes nog even met wachten. Hopelijk snel duidelijkheid voor jullie.

Leuk Cassandra, huizen kijken. Ik vond dat destijds best een spannende periode. Wel/niet? Welk gevoel hebben we bij het huis? Komt het allemaal goed? Maar ook een tijd van mooie veranderingen. Succes met het gesprek!
pi_137246386
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 februari 2014 13:03 schreef Malteser het volgende:
Dank voor alle leuke reacties!

Hoe gaat het silliegirl? Knap je al iets op?

Goed nieuws Nolita. En succes nog even met wachten. Hopelijk snel duidelijkheid voor jullie.

Leuk Cassandra, huizen kijken. Ik vond dat destijds best een spannende periode. Wel/niet? Welk gevoel hebben we bij het huis? Komt het allemaal goed? Maar ook een tijd van mooie veranderingen. Succes met het gesprek!
Zolang ik stil lig en braaf mijn pijnstillers inneem is het te doen. Ik moet er maar even doorheen. Ik zit met een overbezorgd vriendje opgescheept ook, ik mag echt niks van hem, want "jij moet herstellen!". En ik ben niet zo'n stil-zit typetje..

Wat lijkt je eigen bruiloft me bijzonder om naar toe te leven joh! Besef je wel dat het over jezelf gaat? Volgens mij zou het pas op de dag zelf tot mij doordringen.

Cassandra: die hypotheekgesprekken vond ik destijds echt verschrikkelijk. Ik snapte er helemaal niks van. Uiteindelijk hebben we een tussenpersoon genomen die alles voor ons heeft geregeld; dat was ideaal en ik zou het zo weer doen. Toen er bijv. op de valreep iets mis bleek met mijn werkgeversverklaring is die tussenpersoon gewoon zelf naar mijn werk gereden om het direct met mijn bazin af te handelen. Ik hoorde dat pas toen alles in orde was en de hypotheek rond was; gelukkig maar, scheelde voor mij een hoop stress. Zo iemand kan ik je dus aanraden!
pi_137253649
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 februari 2014 18:53 schreef silliegirl het volgende:

[..]

Zolang ik stil lig en braaf mijn pijnstillers inneem is het te doen. Ik moet er maar even doorheen. Ik zit met een overbezorgd vriendje opgescheept ook, ik mag echt niks van hem, want "jij moet herstellen!". En ik ben niet zo'n stil-zit typetje..

Wat lijkt je eigen bruiloft me bijzonder om naar toe te leven joh! Besef je wel dat het over jezelf gaat? Volgens mij zou het pas op de dag zelf tot mij doordringen.

Cassandra: die hypotheekgesprekken vond ik destijds echt verschrikkelijk. Ik snapte er helemaal niks van. Uiteindelijk hebben we een tussenpersoon genomen die alles voor ons heeft geregeld; dat was ideaal en ik zou het zo weer doen. Toen er bijv. op de valreep iets mis bleek met mijn werkgeversverklaring is die tussenpersoon gewoon zelf naar mijn werk gereden om het direct met mijn bazin af te handelen. Ik hoorde dat pas toen alles in orde was en de hypotheek rond was; gelukkig maar, scheelde voor mij een hoop stress. Zo iemand kan ik je dus aanraden!
Wel lief dat je vriend zo goed voor je zorgt! En ondanks dat je geen stilzitter bent, moet je het gewoon laten gebeuren nu. Lastig hè... Maar hopelijk knap je goed op!
Eigen bruiloft is heel bijzonder maar ook onwerkelijk. Echt een 'ver van mijn bed show' terwijl het toch echt steeds dichterbij komt. We staan er heel relaxed in gelukkig. De grote dingen (datum, locatie, fotograaf, kleding, muziek, getuigen) zijn geregeld. Nu volgen de overige zaken (uitnodigingen, kapper, bloemen, enz). Ik ben geen bridezilla heb ik gemerkt. Onze ceremoniemeester heeft het er druk mee... Die spoort ons steeds aan. Haha!
Ik vind het vooral bijzonder dat vriend mijn man wordt. Iets wat ik heel graag wil en wat nu echt gaat gebeuren!
  zaterdag 1 maart 2014 @ 14:17:28 #77
140412 Danaa
🍎
pi_137270710
* Kwijlend door de HEMA kinderafdeling gelopen!
pi_137274046
quote:
17s.gif Op vrijdag 28 februari 2014 21:47 schreef Malteser het volgende:

[..]

Wel lief dat je vriend zo goed voor je zorgt! En ondanks dat je geen stilzitter bent, moet je het gewoon laten gebeuren nu. Lastig hè... Maar hopelijk knap je goed op!
Eigen bruiloft is heel bijzonder maar ook onwerkelijk. Echt een 'ver van mijn bed show' terwijl het toch echt steeds dichterbij komt. We staan er heel relaxed in gelukkig. De grote dingen (datum, locatie, fotograaf, kleding, muziek, getuigen) zijn geregeld. Nu volgen de overige zaken (uitnodigingen, kapper, bloemen, enz). Ik ben geen bridezilla heb ik gemerkt. Onze ceremoniemeester heeft het er druk mee... Die spoort ons steeds aan. Haha!
Ik vind het vooral bijzonder dat vriend mijn man wordt. Iets wat ik heel graag wil en wat nu echt gaat gebeuren!
Mijn vriend is helemaal niet zo type zorgzaam eigenlijk (of misschien ben ik gewoon te eigenwijs en geef ik hem de kans al nooit om echt voor me te zorgen). Ik was vanochtend vroeg zelf de trap afgeklauterd (mijn pijnstillers lagen nog beneden en die wilde ik echt hebben). Ging niet heel soepel en ik kwam duizelig en doodop beneden aan.. Stond vriendlief ineens helemaal geschokt naast me "Wat DOE je nou? Maak mij dan gewoon wakker dan ga ik ze toch halen voor je!" O+

Lijkt me echt wel heel tof om er helemaal " jullie" dag van te maken! En voor je het weet is het al zover joh, helemaal niet meer ver van je bed ;).

Danaa: erg is dat he. Ik rammel altijd enorm als ik daar ben, zeker als ik ook nog wat moet uitzoeken voor (hoog)zwangere vriendinnen/familie/collega's..
  zaterdag 1 maart 2014 @ 16:36:35 #79
140412 Danaa
🍎
pi_137275068
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 maart 2014 16:04 schreef silliegirl het volgende:

[..]

Mijn vriend is helemaal niet zo type zorgzaam eigenlijk (of misschien ben ik gewoon te eigenwijs en geef ik hem de kans al nooit om echt voor me te zorgen). Ik was vanochtend vroeg zelf de trap afgeklauterd (mijn pijnstillers lagen nog beneden en die wilde ik echt hebben). Ging niet heel soepel en ik kwam duizelig en doodop beneden aan.. Stond vriendlief ineens helemaal geschokt naast me "Wat DOE je nou? Maak mij dan gewoon wakker dan ga ik ze toch halen voor je!" O+

Lijkt me echt wel heel tof om er helemaal " jullie" dag van te maken! En voor je het weet is het al zover joh, helemaal niet meer ver van je bed ;).

Danaa: erg is dat he. Ik rammel altijd enorm als ik daar ben, zeker als ik ook nog wat moet uitzoeken voor (hoog)zwangere vriendinnen/familie/collega's..
Koppig type'je ben je ;)
pi_137284882
Silliegirl: wel goed op jezelf passen! En laat je vriend goed voor je zorgen. Hulp vragen is lastig (I know) maar wel doen hè... ;)

Danaa: Hema kinderafdeling staat garant voor rammelen. Heel herkenbaar!
  zondag 2 maart 2014 @ 10:32:35 #81
140412 Danaa
🍎
pi_137299111
Meiden, ik ben overgestapt naar Wachten op het tweede streepje!
Vanmorgen gestart met foliumzuur. :W
pi_137309544
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 maart 2014 16:36 schreef Danaa het volgende:

[..]

Koppig type'je ben je ;)
Ik? nee joh :)

Ik hoop dat jij snel twee streepjes kan posten! :)

En Malteser: Ik voel me vandaag een stuk fitter na een (verplichte) rustdag gisteren (vriend heeft me nog net niet vastgebonden aan de bank gisteren..), dus ik merk nu wel dat de rust echt nodig is.
pi_137315956
Danaa wat een mooie stap! Hoop voor jou dat je over niet al te lange tijd weer zo'n mooie stapkunt maken naar het volgende topic!

Silligirl, fijn dat je iig merkt dat rust je goed doet...probeer dat nog maar even vol te houdentot het weer wat beter gaat!
pi_137342574
Ik weet niet zo goed waar ik thuis hoor.. Hier of bij "wachten op het 2e streepje".
Mijn vriend hebben besloten dat ik niet meer aan de volgende pilstrip begin. Dit omdat we graag kindjes willen. Alleen gaan we er nu nog niet helemaal voor. Ik wil eerst mijn cyclus op de rit hebben, doelgericht sparen en het mooie zou zijn als ik nog wat kilos afval. Tot de zomer willen we nog een beetje voorzichtig doen en na de zomer willen we echt gaan kijken of een zwangerschap ons gegunt is.

Waar denken jullie dat ik thuis hoor?
Je kunt tegenwoordig zoveel worden, dat ik maar gewoon blijf wie ik ben.
  maandag 3 maart 2014 @ 12:41:18 #85
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_137342601
quote:
0s.gif Op maandag 3 maart 2014 12:40 schreef J0ycie88 het volgende:
Ik weet niet zo goed waar ik thuis hoor.. Hier of bij "wachten op het 2e streepje".
Mijn vriend hebben besloten dat ik niet meer aan de volgende pilstrip begin. Dit omdat we graag kindjes willen. Alleen gaan we er nu nog niet helemaal voor. Ik wil eerst mijn cyclus op de rit hebben, doelgericht sparen en het mooie zou zijn als ik nog wat kilos afval. Tot de zomer willen we nog een beetje voorzichtig doen en na de zomer willen we echt gaan kijken of een zwangerschap ons gegunt is.

Waar denken jullie dat ik thuis hoor?
Tot die tijd gebruik je anticonceptie? Of als het raak is is het prima?
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_137342705
quote:
0s.gif Op maandag 3 maart 2014 12:41 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Tot die tijd gebruik je anticonceptie? Of als het raak is is het prima?
Nee geen anticonceptie meer..

Alleen we gaan nog niet precies kijken wanneer mijn eisprong is e.d.
Je kunt tegenwoordig zoveel worden, dat ik maar gewoon blijf wie ik ben.
  maandag 3 maart 2014 @ 12:48:29 #87
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_137342774
quote:
1s.gif Op maandag 3 maart 2014 12:45 schreef J0ycie88 het volgende:

[..]

Nee geen anticonceptie meer..

Alleen we gaan nog niet precies kijken wanneer mijn eisprong is e.d.
Bedenk dan ook dat het ook in maand 1 raak kan zijn.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_137343025
quote:
0s.gif Op maandag 3 maart 2014 12:48 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Bedenk dan ook dat het ook in maand 1 raak kan zijn.
Daar zijn we ons echt wel van bewust. Maar we zijn ons er ook van bewust dat het ook nog heel wat maandjes kan duren.

Wanneer het nu raak zou zijn is het niet erg. Maar daar gaan we niet vanuit. Dus omdat we er nog niet "geforceerd" (kan geen ander woord verzinnen) mee om willen gaan vroeg ik me af waar ik nu het beste thuis hoor.
Je kunt tegenwoordig zoveel worden, dat ik maar gewoon blijf wie ik ben.
  maandag 3 maart 2014 @ 13:00:31 #89
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_137343079
quote:
1s.gif Op maandag 3 maart 2014 12:58 schreef J0ycie88 het volgende:

[..]

Daar zijn we ons echt wel van bewust. Maar we zijn ons er ook van bewust dat het ook nog heel wat maandjes kan duren.

Wanneer het nu raak zou zijn is het niet erg. Maar daar gaan we niet vanuit. Dus omdat we er nog niet "geforceerd" (kan geen ander woord verzinnen) mee om willen gaan vroeg ik me af waar ik nu het beste thuis hoor.
Ik denk het beste in streepjes topic. Je hoeft immers niet elke maand je test te laten zien of je NOD door te geven. Maar in feite gaan jullie er wel voor, wetende dat het volgende maand raak kan zijn.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_137343135
quote:
0s.gif Op maandag 3 maart 2014 13:00 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Ik denk het beste in streepjes topic. Je hoeft immers niet elke maand je test te laten zien of je NOD door te geven. Maar in feite gaan jullie er wel voor, wetende dat het volgende maand raak kan zijn.
Ja eigenlijk wel.. alleen voelt het nog een beetje onwerkelijk :)
Je kunt tegenwoordig zoveel worden, dat ik maar gewoon blijf wie ik ben.
pi_137353234
Danaa: heel veel succes! Ik hoop dat je snel mooie streepjes plast!

Silliegirl: goed dat je rust hebt gepakt. Hoe is het nu?

J0ycie88: succes in wohts!
pi_137357808
quote:
0s.gif Op maandag 3 maart 2014 18:25 schreef Malteser het volgende:
Danaa: heel veel succes! Ik hoop dat je snel mooie streepjes plast!

Silliegirl: goed dat je rust hebt gepakt. Hoe is het nu?

J0ycie88: succes in wohts!
Weer een stukkie beter! Ik kan weer op m'n gemakje wat door het huis keutelen (wel met mate) en ik ben nog snel moe, maar goed, de operatie is ook nog geen week geleden. Zolang het maar vooruit gaat, zullen we maar zeggen.

En ik wil ook streepjes :'(, maar helaas, zal nog even moeten wachten en herstellen..
  maandag 3 maart 2014 @ 20:40:07 #93
140412 Danaa
&#127822;
pi_137358832
quote:
0s.gif Op maandag 3 maart 2014 18:25 schreef Malteser het volgende:
Danaa: heel veel succes! Ik hoop dat je snel mooie streepjes plast!

Silliegirl: goed dat je rust hebt gepakt. Hoe is het nu?

J0ycie88: succes in wohts!
Bedankt!! Vind het allemaal maar spannend :Y
pi_137359336
quote:
0s.gif Op maandag 3 maart 2014 18:25 schreef Malteser het volgende:
Danaa: heel veel succes! Ik hoop dat je snel mooie streepjes plast!

Silliegirl: goed dat je rust hebt gepakt. Hoe is het nu?

J0ycie88: succes in wohts!
Dank je wel, het was hier van erge korte duur ;)
Je kunt tegenwoordig zoveel worden, dat ik maar gewoon blijf wie ik ben.
pi_137382245
Silliegirl, sterkte en beterschap!

Spannende tijden voor alle huizenzoekers :)

J0ycie88: aan de foliumzuur! :D

Hier zit ik in de twijfelzone wat anticonceptie betreft. Mijn vriend en ik hebben vorige week een gesprek gehad en geconcludeerd dat het beter was om te wachten tot ik een baan heb. Dit is iets wat ik zelf ook graag wil, ook los gezien van mijn kinderwens. Ik heb niet voor niets gestudeerd en wil financieel onafhankelijk zijn.

Dat gezegd hebbende: ik heb nog vier pilstrips liggen (zit nu in stopweek). En hoewel ik dat te vroeg vind om voor het 'echie' te gaan (en dus ook nog geen baan heb), zei ik tegen mijn vriend dat het mss een idee was om na die 4 strips te stoppen met de pil om eens te kijken wat mijn cyclus doet. De gedachte dat ik er eerst een jaar over moet doen om een (enigszins) regelmatige cyclus te krijgen én dan nog mss een jaar er over doe om een kindje te maken, grijpt me naar de keel. Dat duurt me te lang. (Even afgezien van het feit dat het korter/langer kan duren of het ons misschien wel niet gegund is. Maar ik ga even uit van extremen.)

Waarop vriend zei: nou, dan stop je toch na die vier strips?

:o
Alleen: hoe dan verder? Condooms zijn bij ons waarschijnlijk (om medische/bepaalde redenen) geen optie. Periodieke onthouding? Voor het zingen de kerk uit?
Dit, dat, alles.
  dinsdag 4 maart 2014 @ 15:25:08 #96
149959 SQ
snelle trees
pi_137382344
als je ècht nog niet zwanger wil/kan worden, is periodieke onthouding natuurlijk ècht geen optie, en voor het zingen de kerk uit al helemaal niet, dat is bijna basisschoolniveau seksuele voorlichting :@

Wat voor medisch bezwaar zit er tegen condoomgebruik? Er zijn ook condooms van ander materiaal te koop natuurlijk.
disclaimer
pi_137382530
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 maart 2014 15:22 schreef Philomijn het volgende:
Silliegirl, sterkte en beterschap!

Spannende tijden voor alle huizenzoekers :)

J0ycie88: aan de foliumzuur! :D

Hier zit ik in de twijfelzone wat anticonceptie betreft. Mijn vriend en ik hebben vorige week een gesprek gehad en geconcludeerd dat het beter was om te wachten tot ik een baan heb. Dit is iets wat ik zelf ook graag wil, ook los gezien van mijn kinderwens. Ik heb niet voor niets gestudeerd en wil financieel onafhankelijk zijn.

Dat gezegd hebbende: ik heb nog vier pilstrips liggen (zit nu in stopweek). En hoewel ik dat te vroeg vind om voor het 'echie' te gaan (en dus ook nog geen baan heb), zei ik tegen mijn vriend dat het mss een idee was om na die 4 strips te stoppen met de pil om eens te kijken wat mijn cyclus doet. De gedachte dat ik er eerst een jaar over moet doen om een (enigszins) regelmatige cyclus te krijgen én dan nog mss een jaar er over doe om een kindje te maken, grijpt me naar de keel. Dat duurt me te lang. (Even afgezien van het feit dat het korter/langer kan duren of het ons misschien wel niet gegund is. Maar ik ga even uit van extremen.)

Waarop vriend zei: nou, dan stop je toch na die vier strips?

:o
Alleen: hoe dan verder? Condooms zijn bij ons waarschijnlijk (om medische/bepaalde redenen) geen optie. Periodieke onthouding? Voor het zingen de kerk uit?
Moeilijk he, beslissingen nemen.

Hier ook geen vaste baan, en een klein huis, maar juist de andere keuze gemaakt. Omdat niets zeker is, een baan met uren kan ook binnen no time weg zijn in deze tijd.

Ik denk dat als je van de hormonen af wil en wel anticonceptie wilt gebruiken, condooms de enige optie is. Of een koperspiraaltje maar dat raad ik ook niet aan. Lastig.
Je kunt tegenwoordig zoveel worden, dat ik maar gewoon blijf wie ik ben.
pi_137383986
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 maart 2014 15:22 schreef Philomijn het volgende:
Silliegirl, sterkte en beterschap!

Spannende tijden voor alle huizenzoekers :)

J0ycie88: aan de foliumzuur! :D

Hier zit ik in de twijfelzone wat anticonceptie betreft. Mijn vriend en ik hebben vorige week een gesprek gehad en geconcludeerd dat het beter was om te wachten tot ik een baan heb. Dit is iets wat ik zelf ook graag wil, ook los gezien van mijn kinderwens. Ik heb niet voor niets gestudeerd en wil financieel onafhankelijk zijn.

Dat gezegd hebbende: ik heb nog vier pilstrips liggen (zit nu in stopweek). En hoewel ik dat te vroeg vind om voor het 'echie' te gaan (en dus ook nog geen baan heb), zei ik tegen mijn vriend dat het mss een idee was om na die 4 strips te stoppen met de pil om eens te kijken wat mijn cyclus doet. De gedachte dat ik er eerst een jaar over moet doen om een (enigszins) regelmatige cyclus te krijgen én dan nog mss een jaar er over doe om een kindje te maken, grijpt me naar de keel. Dat duurt me te lang. (Even afgezien van het feit dat het korter/langer kan duren of het ons misschien wel niet gegund is. Maar ik ga even uit van extremen.)

Waarop vriend zei: nou, dan stop je toch na die vier strips?

:o
Alleen: hoe dan verder? Condooms zijn bij ons waarschijnlijk (om medische/bepaalde redenen) geen optie. Periodieke onthouding? Voor het zingen de kerk uit?
Dank je! Voel me vandaag verassend veel beter, dus hopelijk vanaf nu weer snel vooruit!

Ik ben het eens met SQ ten aanzien van de anticonceptie: met de opties die je noemt is de kans dat je toch zwanger raakt wel erg aanwezig.

Aan de andere kant: Wat is een " vaste" baan? Hoe oud ben je? Tegenwoordig ben je zo 3 jaar verder voor je een contract voor onbepaalde tijd krijgt en zelfs dat is geen garantie dat je aan het werk kan blijven; als er bezuinigd moet worden sta je ook zo weer op straat. Heb dat helaas te vaak gezien in mijn omgeving.
Ik snap de afweging hoor, ik zou ook willen wachten op werk, maar misschien moet je daar voor jezelf (en je kinderwens) een beetje een termijn aan hangen?
  dinsdag 4 maart 2014 @ 17:30:52 #99
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_137386303
Een vaste baan zou ik niet op wachten maar een baan is toch wel fijn om te hebben.
Zeker als je straks als je kindje er is een parttime baan wilt is het wel handig als je nu al ervaring op doet.
Starters banen zijn toch vaak fulltime. En je kan als je net afgestudeerd ben best snel stijgen maar jezelf een jaartje fulltime bewijzen is dan wel handig.
Fulltime banen zijn er momenteel ook veel meer te vinden is mijn ervaring en het is veel makkelijker om binnen een huidige baan je uren terug te schroeven.
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_137387478
Collega kwam langs met haar baby van anderhalve week oud *; Ik wil ook!

@Philomijn, hier nu al enige tijd gestopt met ac. Ik kon niet tegen condooms, dat brandde ontzettend. Heb nu latexvrij, wel wat ongemakkelijk voor O+ want zijn er maar in een bepaalde maat. Maar ik heb nergens last van en hij vindt het geen probleem. De schat *;
Ook om mijn cyclus op orde te krijgen voor we starten.
Andere tijdelijke optie is er niet die hormoonvrij is, tenzij koperspiraal maar ik vind het onzin om zoiets te laten plaatsen voor die korte tijd.

Wat huis betreft, ons droomhuis bleek allemaal gebreken te hebben. We hebben nu besloten om toch maar hier te blijven, want ik houd een restschuld over dus die ggaan we eerst wegsparen. O+ stelde voor om de kinderwens nog een half jaar uit te stellen zodat we de kans verkleinden dat ik hoogzwanger of met baby zou verhuizen verkleinen. Heb m toch maar ff duidelijk gemaakt dat dat niet gging gebeuren :+ En ik desnoods hormonaal vanaf de bank zou toeroepen in welke doos alles moest worden ingepakt, zag ik nog zitten ook want ik haat verhuizen _O-

Over babyfoto's gesproken
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_137409136
Hier sinds vandaag gestopt met AC!! O+ Voelt nog wat onwerkelijk, maar wel heel goed!

Komende maanden eerst m'n cyclus nog even afwachten (dus waarschijnlijk nog even met condooms) en daarna gaan we ervoor!! :D

Zo leuk om te zien dat m'n vriend nu ook echt helemaal aan het idee gewend is O+ we stonden net al samen te dromen in wat de babykamer moet worden :D

Ik ga me alvast voorzichtig melden in WOHTS :W Iedereen hier veel succes met rammelen; ik hoop dat jullie ook allemaal snel jullie droomsituatie bereiken en een topic verder kunnen! :*
♥ Minion ♥ mei 2015
♥ Pitbull ♥ dec 2017
pi_137410854
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 maart 2014 17:30 schreef laziness het volgende:
Een vaste baan zou ik niet op wachten maar een baan is toch wel fijn om te hebben.
Zeker als je straks als je kindje er is een parttime baan wilt is het wel handig als je nu al ervaring op doet.
Starters banen zijn toch vaak fulltime. En je kan als je net afgestudeerd ben best snel stijgen maar jezelf een jaartje fulltime bewijzen is dan wel handig.
Fulltime banen zijn er momenteel ook veel meer te vinden is mijn ervaring en het is veel makkelijker om binnen een huidige baan je uren terug te schroeven.
Precies dit.
Een vaste baan, die illusie heb ik niet... Maar EEN baan in mijn werkveld zou erg prettig zijn. Ik ben nu 1,5 jr afgestudeerd en werk nu ver onder mijn niveau. Dus inderdaad, een jaar mezelf bewijzen in een "grotemensenbaan" zou prettig zijn. Dan heb ik iig een basis om op voort te borduren.

@J0ycie88 Vind het knap dat jij de "andersom"-keuze hebt gemaakt! Grappig/leuk/mooi dat voor iedereen de voorwaarden anders zijn. :-)

Wat het anticonceptieverhaal betreft: ik denk dat ik de condoommogelijkheden maar eens ga onderzoeken met mijn vriend (waarom geen condooms zet ik hier liever niet neer ivm privé/herkenbaarheid) en anders gewoon aan de pil blijven en accepteren dat het langer kan duren voor ik een regelmatige cyclus heb.
Dit, dat, alles.
pi_137410898
quote:
0s.gif Op woensdag 5 maart 2014 11:37 schreef twist02 het volgende:
Hier sinds vandaag gestopt met AC!! O+ Voelt nog wat onwerkelijk, maar wel heel goed!

Komende maanden eerst m'n cyclus nog even afwachten (dus waarschijnlijk nog even met condooms) en daarna gaan we ervoor!! :D

Zo leuk om te zien dat m'n vriend nu ook echt helemaal aan het idee gewend is O+ we stonden net al samen te dromen in wat de babykamer moet worden :D

Ik ga me alvast voorzichtig melden in WOHTS :W Iedereen hier veel succes met rammelen; ik hoop dat jullie ook allemaal snel jullie droomsituatie bereiken en een topic verder kunnen! :*
Wauw!! Wat leuk!! Veel plezier en succes! :D
Dit, dat, alles.
pi_137438349
Twist: heel veel succes, hopelijk heb je snel een mooie cyclus!

Philomijn: hier hebben we wel gewacht op een vaste baan maar zijn ons ervan bewust dat je ook dan geen zekerheid hebt. Lastig hoor. Succes met zoeken naar een baan!

Hier had vriendlief een plan bedacht zei hij. Hij vroeg of ik met de bruiloft ongesteld ben. Mijn antwoord luidde nee, want ben dan halverwege de pilstrip. Zegt ie: "dat is dan mooi de laatste strip, dan zullen we daarna eens kijken wat je cyclus doet en of het ons gegund is."
Ik viel echt even stil. Ik dacht dat ik rammelde maar hij dus ook.... :)
pi_137439636
quote:
0s.gif Op woensdag 5 maart 2014 11:37 schreef twist02 het volgende:
Hier sinds vandaag gestopt met AC!! O+ Voelt nog wat onwerkelijk, maar wel heel goed!

*O*

Veel plezier in WOHTS! :W
Life is what happens to you, while you're busy making other plans!
pi_137439684
quote:
0s.gif Op woensdag 5 maart 2014 12:46 schreef Philomijn het volgende:

[..]

Precies dit.
Een vaste baan, die illusie heb ik niet... Maar EEN baan in mijn werkveld zou erg prettig zijn. Ik ben nu 1,5 jr afgestudeerd en werk nu ver onder mijn niveau. Dus inderdaad, een jaar mezelf bewijzen in een "grotemensenbaan" zou prettig zijn. Dan heb ik iig een basis om op voort te borduren.

@J0ycie88 Vind het knap dat jij de "andersom"-keuze hebt gemaakt! Grappig/leuk/mooi dat voor iedereen de voorwaarden anders zijn. :-)

Wat het anticonceptieverhaal betreft: ik denk dat ik de condoommogelijkheden maar eens ga onderzoeken met mijn vriend (waarom geen condooms zet ik hier liever niet neer ivm privé/herkenbaarheid) en anders gewoon aan de pil blijven en accepteren dat het langer kan duren voor ik een regelmatige cyclus heb.
Over welk werkveld heb je het?

Ik heb enorm geluk gehad! In het welzijnswerk liggen de banen absoluut niet voor het oprapen, maar gelukkig een baan voor 24 uur sinds 1 februari en nog niet afgestudeerd *O*
Life is what happens to you, while you're busy making other plans!
pi_137439719
quote:
0s.gif Op zondag 2 maart 2014 10:32 schreef Danaa het volgende:
Meiden, ik ben overgestapt naar Wachten op het tweede streepje!
Vanmorgen gestart met foliumzuur. :W
*O* Veel succes en misschien tot over een paar maanden :W

En voor er nog meer posts van mij komen: Joycie *O* Jij ook veel succes! :W
Life is what happens to you, while you're busy making other plans!
pi_137452598
Gaaf malteser! Samen rammelen is toch mooier hè
pi_137600488
quote:
0s.gif Op donderdag 6 maart 2014 17:15 schreef Cassandra87 het volgende:
Gaaf malteser! Samen rammelen is toch mooier hè
Dank je! Zeker mooi om samen te rammelen.

Voor de mensen die al een datum in beeld hebben waarop gestopt wordt met ac: hoe plannen jullie praktische zaken op iets langere termijn?
Voorbeeld: wij worden jaarlijks meegevraagd op wintersportvakantie (fanatieke skiërs). Er zal binnenkort gevraagd worden of we volgend winterseizoen weer mee gaan. Geen idee hoe we er dan voor staan qua rammelen/wohts/z&g. Dus gewoon mee gaan is mijn eerste ingeving. En mocht er tegen die tijd, wat ik niet zo snel al verwacht, toch sprake zijn van een zwangerschap, dan komt dat wel goed. Maar het zet me aan het denken, haha!

Silliegirl: hoe is het met je?
pi_137602791
@Malteser, ik ben net gestopt met de pil, maar lees hier nog een beetje mee.

Wij hadden alleen nog een vakantie gepland staan in september. Als ik nu voor iets gevraagd wordt zoals weekendjes/midweek weg, vakanties dan zou ik nu nee zeggen, onder het mom van andere prioriteiten, sparen. Gewoon omdat dat zo is.
Zou ik financieel gewoon kunnen gaan zou ik dat wel gewoon doen denk maar geen jaar (naja eigenlijk 9 maanden) meer vooruitplannen.
Je kunt tegenwoordig zoveel worden, dat ik maar gewoon blijf wie ik ben.
  dinsdag 11 maart 2014 @ 07:57:13 #111
140412 Danaa
&#127822;
pi_137607755
quote:
1s.gif Op maandag 10 maart 2014 22:24 schreef Malteser het volgende:

[..]

Dank je! Zeker mooi om samen te rammelen.

Voor de mensen die al een datum in beeld hebben waarop gestopt wordt met ac: hoe plannen jullie praktische zaken op iets langere termijn?
Voorbeeld: wij worden jaarlijks meegevraagd op wintersportvakantie (fanatieke skiërs). Er zal binnenkort gevraagd worden of we volgend winterseizoen weer mee gaan. Geen idee hoe we er dan voor staan qua rammelen/wohts/z&g. Dus gewoon mee gaan is mijn eerste ingeving. En mocht er tegen die tijd, wat ik niet zo snel al verwacht, toch sprake zijn van een zwangerschap, dan komt dat wel goed. Maar het zet me aan het denken, haha!

Silliegirl: hoe is het met je?
Heel herkenbaar! Hier zijn wij zelf een vakantie aan het plannen voor september! STEL dat mijn eerste poging van deze maand raak is zou betekenen dat ik 6 maanden zwanger ben, wil ik dat wel!? Mag ik dat wel....

Vrienden willen een midweek weg, uuhhhhhh heb me stil gehouden. Indien we ja zeggen ben ik ongeveer net mama...

Maar dat is allemaal als ik stiekem al zwanger zou zijn.

Het blijft moeilijk omdat je er geen grip op hebt. Ik zou iig niet op de lange termijn gaan besluiten. Ook qua aanbetalingen die je misschien niet volledig terugkrijgt o.i.d. zou zonde zijn.
  dinsdag 11 maart 2014 @ 08:20:32 #112
149959 SQ
snelle trees
pi_137608001
Ik zou me daar toch niet te veel door laten tegenhouden ;) okee, net zwanger zijn op lowlands is misschien net wat minder feestelijk als niet zwanger, maar het kon prima :P
disclaimer
  dinsdag 11 maart 2014 @ 08:25:21 #113
140412 Danaa
&#127822;
pi_137608055
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 maart 2014 08:20 schreef Stormqueen het volgende:
Ik zou me daar toch niet te veel door laten tegenhouden ;) okee, net zwanger zijn op lowlands is misschien net wat minder feestelijk als niet zwanger, maar het kon prima :P
Ja dat doe ik wel, feestjes. Komt binnenkort ook weer een kaartverkoop aan voor een festival waar ik heen wil. Dat koop ik ook gewoon, ongeacht de situatie tegen die tijd.
pi_137608347
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 maart 2014 08:20 schreef Stormqueen het volgende:
Ik zou me daar toch niet te veel door laten tegenhouden ;) okee, net zwanger zijn op lowlands is misschien net wat minder feestelijk als niet zwanger, maar het kon prima :P
Dank voor alle reacties. Ik sta er ook zo in SQ. Zwanger op Lowlands, dat is dan misschien niet helemaal ideaal... Haha! Gefeliciteerd met je zwangerschap trouwens, dat alles maar heel goed mag gaan!

Gewoon meegaan dus en dan zien we wel wat er wel/niet kan :). Dat was ook mijn eerste gevoel. Ik drink sowieso geen alcohol dus dat gaat niet opvallen bij de après-ski.
pi_137619038
quote:
1s.gif Op maandag 10 maart 2014 22:24 schreef Malteser het volgende:

[..]

Dank je! Zeker mooi om samen te rammelen.

Voor de mensen die al een datum in beeld hebben waarop gestopt wordt met ac: hoe plannen jullie praktische zaken op iets langere termijn?
Voorbeeld: wij worden jaarlijks meegevraagd op wintersportvakantie (fanatieke skiërs). Er zal binnenkort gevraagd worden of we volgend winterseizoen weer mee gaan. Geen idee hoe we er dan voor staan qua rammelen/wohts/z&g. Dus gewoon mee gaan is mijn eerste ingeving. En mocht er tegen die tijd, wat ik niet zo snel al verwacht, toch sprake zijn van een zwangerschap, dan komt dat wel goed. Maar het zet me aan het denken, haha!

Silliegirl: hoe is het met je?
Lief dat je het vraagt. Wel wat beter inmiddels. Ik ben weer aan het werk, al zit ik nog wel op zo'n luchtkussen (bij de thuiszorg waar ik dat ding kon lenen gaven ze aan dat dat sommige mensen er tot wel 6 weken na de bevalling opzitten dus dat ik het vooral niet eerder terug hoefde te brengen... :{ Like hallo, ik ben niet bevallen...). Het zal binnen een paar weken verder wel goed genezen zijn :).

Wat betreft plannen: ik vind dat in sommige dingen ook al lastig, maar aan de andere kant; ook met een baby gaat je leven door. Voor hetzelfde geldt voel je je hele zwangerschap kiplekker en kan je nog rustig met vrienden een weekje weg. En misschien raak je wel niet 123 zwanger; dan is een weekje weg ook een prima afleiding. En als het niet kan om wat voor reden dan ook, tsja, dan zij dat zo. Komt er dan ook wel weer een oplossing voor denk ik dan.
pi_137620686
Goed om te horen dat het wat beter gaat Silliegirl. Dat het maar goed mag genezen!

Je schrijft: misschien raak je wel niet 123 zwanger.... Daar ga ik ook inderdaad niet van uit. Ik realiseer me dat het een geschenk is wat niet voor iedereen 'zo maar' is weggelegd. Je neemt geen kinderen, je krijgt ze. Zo cliché maar zo waar.
pi_137640196
Het geeft het zwanger willen ook wat meer rust misschien, als je er niet vanalles voor laat. Als je niet gaat, en het duurt lang voordat je zwanger wordt, ga je er misschien van balen dat je daardoor ook die vakantie mist. Dat is lastig voor te stellen denk ik als je nog niet bezig bent, en misschien niet voor iedereen waar, maar wel iets om aan te denken. Je hoeft ook weer niet je hele leven op pauze te zetten.
pi_137641032
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 maart 2014 23:12 schreef Heliotrope het volgende:
Het geeft het zwanger willen ook wat meer rust misschien, als je er niet vanalles voor laat. Als je niet gaat, en het duurt lang voordat je zwanger wordt, ga je er misschien van balen dat je daardoor ook die vakantie mist. Dat is lastig voor te stellen denk ik als je nog niet bezig bent, en misschien niet voor iedereen waar, maar wel iets om aan te denken. Je hoeft ook weer niet je hele leven op pauze te zetten.
Mee eens. Je weet nooit hoe het gaat lopen.
pi_137648789
Rrrrrammel :') nog iets meer dan een jaar *O*
:)
pi_137649098
quote:
0s.gif Op woensdag 12 maart 2014 10:19 schreef mignonne het volgende:
Rrrrrammel :') nog iets meer dan een jaar *O*
Onze startdatum ligt "in de zomer" van dit jaar. Maar als ik nu het zonnetje zie rammel ik ook ontzettend!
  woensdag 12 maart 2014 @ 11:57:20 #121
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_137652074
quote:
0s.gif Op woensdag 12 maart 2014 10:19 schreef mignonne het volgende:
Rrrrrammel :')
me to :7 en dan werken hoogzwangere kennissen en nichtje ook niet mee.
overal om me heen dikke buiken,mooie kamertjes,zwijmelende dames.
Herinnering is een vorm van ontmoeting.
pi_137661679
quote:
0s.gif Op woensdag 12 maart 2014 10:19 schreef mignonne het volgende:
Rrrrrammel :') nog iets meer dan een jaar *O*
Leuk Mignonne! Ben je dan klaar met je opleiding? Hoe oud zijn jouw dochters?
pi_137661781
quote:
1s.gif Op woensdag 12 maart 2014 11:57 schreef _Bar_ het volgende:

[..]

me to :7 en dan werken hoogzwangere kennissen en nichtje ook niet mee.
overal om me heen dikke buiken,mooie kamertjes,zwijmelende dames.
Dat werkt inderdaad niet mee. Was laatst op kraamvisite: rammelderammel!
Jij hebt ook al (een) kind(eren) toch?
  woensdag 12 maart 2014 @ 18:08:35 #124
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_137663370
hier een tijd geleden ook eens besproken wat de "voorwaarden"zijn voor kids..
Die zijn me nu duidelijk van O+ en ik kan me er in vinden.. :)
een huis en vast werk zijn er al .. nu wat andere randvoorwaarden regelen ( bv scheiden enzo ;) )

het is fijn om het daar over gehad te hebben.. onze start datum is nu ergens eind 2014 begin 2015.. ik ga dus uit van oktober t/m maart :) max nog een heel jaar wachten dus :) ik denk ook dat dat allemaal verstandig is enzo :) maar soms rammel ik gewoon onverstandig :P

wat wel leuk was om te horen dat O+ zei : "als we eenmaal aan beginnen dan gaan we er ook maar meteen voor om er 3 in 5 jaar te krijgen ofzo " mogelijkheden en moeilijkheden daar gelaten hihih DAT vind ik dan wel weer fijn dat DIE discussie dan al geweest is ;)

voor nu rammelen we rustig door.. binnenkort eerst maar eens gaan samenwonen :P iets wat me deze keer ineens veel spannender lijkt dan de keren ervoor :o :D
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
pi_137665474
quote:
1s.gif Op woensdag 12 maart 2014 17:12 schreef Malteser het volgende:

[..]

Leuk Mignonne! Ben je dan klaar met je opleiding? Hoe oud zijn jouw dochters?
Ja! Althans, dat is de hoop ;)

De dochters zijn nu 4,5 en 3.
:)
pi_137666305
quote:
0s.gif Op woensdag 12 maart 2014 19:08 schreef mignonne het volgende:

[..]

Ja! Althans, dat is de hoop ;)

De dochters zijn nu 4,5 en 3.
Pas na drie keer lezen en :? :? zag ik dat er geen spatie tussen de komma en de vijf stond. |:(

Ontopic: *rammel*
pi_137666412
hahahahaha :D
mn verloren gewaande kind is dat :Y)
:)
  woensdag 12 maart 2014 @ 19:34:24 #128
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_137666712
quote:
1s.gif Op woensdag 12 maart 2014 17:15 schreef Malteser het volgende:

[..]

Dat werkt inderdaad niet mee. Was laatst op kraamvisite: rammelderammel!
Jij hebt ook al (een) kind(eren) toch?
ja een kleuter in huis en een grote broer maar die is overleden.
Herinnering is een vorm van ontmoeting.
pi_137668542
quote:
0s.gif Op woensdag 12 maart 2014 19:08 schreef mignonne het volgende:

[..]

Ja! Althans, dat is de hoop ;)

De dochters zijn nu 4,5 en 3.
Mooi vooruitzicht! En dat afstuderen komt vast goed.
pi_137668885
Oh barreltje wat tof! Ik dacht, eind 2014, dat is ver, me niet realiserend dat we al in 2014 zitten :')

Hier niet echt rekening houden met een zwangerschap. We realiseren ons alleen wel dat ruim van te voren een vakantie boeken in amerika geen optie is. En we hebben zoiets van, nog bewust een jaar genieten met zn twee O+
Zijn erg hard aan het sparen, soms een beetje te. Laatst wilde ik O+ mee uit eten nemen en die had eerst zoiets van, nee, dat geld kunnen we beter opzij zetten. Toen heb ik wel gezegd dat we nu nog lekker impulsief kunnen zijn zonder rekening te houden met een kind, een etentje spontaan kan er nog wel van af.

Maar we zijn nooit mensen geweest die actief waren als in wintersport etc. Ik wil alleen niet behoorlijk zwanger vliegen maar dat komt omdat ik dat nu al verre van comfortabel vind.

Laatst wel een :o momentje. We gaan hard op april af. Nog maar even en het jaar is om! :')

[ Bericht 0% gewijzigd door Cassandra87 op 12-03-2014 20:21:37 ]
pi_137669026
quote:
1s.gif Op woensdag 12 maart 2014 19:34 schreef _Bar_ het volgende:

[..]

ja een kleuter in huis en een grote broer maar die is overleden.
Jij ook twee kinderen, heftig van je oudste.

Hier nog geen kinderen. Voelt het rammelen voor een volgend kindje anders dan voor een eerste? Of is dat gelijk? Of verschilt dat gewoon per persoon en situatie?
pi_137669385
quote:
0s.gif Op woensdag 12 maart 2014 20:10 schreef Cassandra87 het volgende:
Hier niet echt rekening houden met een zwangerschap. We realiseren ons alleen wel dat ruim van te voren een vakantie boeken in amerika geen optie is. En we hebben zoiets van, nog bewust een jaar genieten met zn twee O+
Zijn erg hard aan het sparen, soms een beetje te. Laatst wilde ik O+ mee uit eten nemen en die had eerst zoiets van, nee, dat geld kunnen we beter opzij zetten. Toen heb ik wel gezegd dat we nu nog lekker impulsief kunnen zijn zonder rekening te houden met een kind, een etentje spontaan kan er nog wel van af.

Maar we zijn nooit mensen geweest die actief waren als in wintersport etc. Ik wil alleen niet behoorlijk zwanger vliegen maar dat komt omdat ik dat nu al verre van comfortabel vind.

Laatst wel een :o momentje. We gaan hard op april af. Nog maar even en het jaar is om! :')
De tijd gaat echt snel! En het wordt steeds concreter. Maar een spontaan etentje moet inderdaad wel kunnen :). Dat echte impulsieve kan nu nog.

Sparen is hier ook wel echt een duidelijk doel. Alleen zo'n huwelijk hakt er even in ;). Maar we werken beide fulltime dus kunnen nu iedere maand goed sparen.
pi_137669798
Hier gaat alleen de auto de deur uit. We hebben er nu twee, een caddy van de zaak en een audi prive. De audi staat nu door de weeks stil, ik neem m alleen mee op mn vrije dag. In t meest gunstig-ongunstige geval hebben we over anderhalf jaar een nieuwe auto nodig maar dat is wel de opbrengst van deze auto op de spaarrekening plus flink veel kosten uitsparen tot die tijd, en er komt een burgerlijke station voor terug.
Ik vrees dat wij niet voor de kinderen gaan trouwen, eerst de restschuld wegsparen, een flinke buffer, en dan maar verder zien. Maar ook hier twee fulltime salarissen.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  woensdag 12 maart 2014 @ 20:53:31 #134
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_137671270
quote:
0s.gif Op woensdag 12 maart 2014 20:10 schreef Cassandra87 het volgende:
Oh bar wat tof! Ik dacht, eind 2014, dat is ver, me niet realiserend dat we al in 2014 zitten :')

Hier niet echt rekening houden met een zwangerschap. We realiseren ons alleen wel dat ruim van te voren een vakantie boeken in amerika geen optie is. En we hebben zoiets van, nog bewust een jaar genieten met zn twee O+
Zijn erg hard aan het sparen, soms een beetje te. Laatst wilde ik O+ mee uit eten nemen en die had eerst zoiets van, nee, dat geld kunnen we beter opzij zetten. Toen heb ik wel gezegd dat we nu nog lekker impulsief kunnen zijn zonder rekening te houden met een kind, een etentje spontaan kan er nog wel van af.

Maar we zijn nooit mensen geweest die actief waren als in wintersport etc. Ik wil alleen niet behoorlijk zwanger vliegen maar dat komt omdat ik dat nu al verre van comfortabel vind.

Laatst wel een :o momentje. We gaan hard op april af. Nog maar even en het jaar is om! :')
haha ik heb echt dit jaar bewust de instelling om kinderloos te genieten.. afgelopen weekend ook heerlijk pas om 11 uur uit bed gekomen en daar even over nagedacht dat dat hopelijk over een tijdje niet meer gebeurt.. maar dat maakt het nu wel lekkerder om er van te genieten.. hahah
we hebben ook nog een reis op de planning staan backpackend door thailand heen.. iets wat ik me niet de komende 5/6 jaar zie doen met 3 hummels :P dus dat doen we dit jaar "nog even"
en verder zijn we idd hard bezig om de financien gezond te maken. Rekening houden met het feit dat ik wsl een onderwaarde op mijn huis heb is het handig om dat een beetje weg te poetsen...

ennuh.. april?? das al over 3 weken joh! *O*
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
  woensdag 12 maart 2014 @ 20:55:07 #135
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_137671377
quote:
0s.gif Op woensdag 12 maart 2014 20:25 schreef Cassandra87 het volgende:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
:*

en oud ben je nog lang niet! ;)
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
pi_137672141
Minder dan 3 weken zelfs!

Backpacken door thailand, das ook zo gaaf. Zit hier niet in, in april komt onze pup en die willen we t eerste jaar niet uitbesteden.

Maar er staat je nog wat te wachten, 3 in de komende 5 jaar :D
Als je niet héél snel bent kunnen we nog samen in t volgende topic posten :P
Toch apart, als we in wachten op het tweede streepje terecht komen, dat sommige users van hier zoals dana en silliegirl etc misschien al een kleintje hebben of hard op weg zijn :D

Ik ga O+ direct vragen of ie misschien toch dit jaar op vakantie wilt, onder t mom van, nu kunnen we nog samen genieten én drinken. En medium rare steak nemen. :D
  woensdag 12 maart 2014 @ 22:27:36 #137
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_137676821
quote:
1s.gif Op woensdag 12 maart 2014 20:12 schreef Malteser het volgende:

[..]

Jij ook twee kinderen, heftig van je oudste.

Hier nog geen kinderen. Voelt het rammelen voor een volgend kindje anders dan voor een eerste? Of is dat gelijk? Of verschilt dat gewoon per persoon en situatie?
Als ik puur naar mezelf kijk is het gevoel anders. Ik heb al 2fijne zwangerschappen achter de rug. Waar ik met een fijn gevoel aan terug denk.
2fijne bevallingen.

ik kijk nu meer naar het daarna plaatje ;)

kleuter is een kind met een ernstige ontwikkelingsachterstand heeft epilepsie en verstandelijk mist hij veel.(kleuter heeft het verstand van een dreumes) De oudste overleden net geen 2jr geworden.

mijn/onze liefste wens is een keer een gezond kind op te zien groeien,waar alles wel gaat zoals het zou kunnen gaan.

Het geeft geen zekerheid want beide jongens zijn gezond geboren en ontwikkelden normaal. Maar door ziekte veranderde alles.

het rammelen is dubbel en nog veel angst bij ons,en hoop vragen enzo.

nu lopen we met kleuter nog te "vechten" om alles in goede banen te lijden,en om hem dat te geven/bieden wat hij nodig heeft.
Wat veel energie bij ons kost,waardoor het voor nu echt nog een dikke Nee is om nu zwanger te worden.

over 3jr gaat dit staafje uit mijn arm en ben ik 35/36jr en hopen dan in een wat rustiger vaarwater te zitten,en dan er nog een laatste keer voor gaan. Maar er zitten nog een boel maren in de weg ;)
Herinnering is een vorm van ontmoeting.
  donderdag 13 maart 2014 @ 06:34:02 #138
140412 Danaa
&#127822;
pi_137683159
quote:
0s.gif Op woensdag 12 maart 2014 21:08 schreef Cassandra87 het volgende:
Minder dan 3 weken zelfs!

Backpacken door thailand, das ook zo gaaf. Zit hier niet in, in april komt onze pup en die willen we t eerste jaar niet uitbesteden.

Maar er staat je nog wat te wachten, 3 in de komende 5 jaar :D
Als je niet héél snel bent kunnen we nog samen in t volgende topic posten :P
Toch apart, als we in wachten op het tweede streepje terecht komen, dat sommige users van hier zoals dana en silliegirl etc misschien al een kleintje hebben of hard op weg zijn :D

Ik ga O+ direct vragen of ie misschien toch dit jaar op vakantie wilt, onder t mom van, nu kunnen we nog samen genieten én drinken. En medium rare steak nemen. :D
Ben dan benieuwd wat vriendlief zegt :)!
  donderdag 13 maart 2014 @ 09:00:06 #139
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_137684275
ach jah.. stiekem hoop ik ook gewoon dat O+ eerder over stag gaat.. eerst wilde hij ook pas in aug. gaan samenwonen, maar vorige week toen we in de ikea waren zei hij ineens :"zullen we wat verhuisdozen meenemen? dan kan ik langzaam aan steeds meer spullen naar jouw huis verplaatsen"
:o :o
dus nu staat zijn verzameling dvd's en cd's in mijn kastjes :@ 1 augustus gaan we niet redden denk ik (JEE!! :) )

en als we er eerder aan beginnen.. tsjah.. dan KAN het zijn dat ik zwanger ben in thailand.. backpackend.. nouja.. daar vinden we dan ook wel weer iets op :)

maar goed.. eerst de financien geregeld hebben .. dan komt het daarna wel goed :)
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
pi_137687406
quote:
0s.gif Op woensdag 12 maart 2014 21:08 schreef Cassandra87 het volgende:
Minder dan 3 weken zelfs!

Backpacken door thailand, das ook zo gaaf. Zit hier niet in, in april komt onze pup en die willen we t eerste jaar niet uitbesteden.

Maar er staat je nog wat te wachten, 3 in de komende 5 jaar :D
Als je niet héél snel bent kunnen we nog samen in t volgende topic posten :P
Toch apart, als we in wachten op het tweede streepje terecht komen, dat sommige users van hier zoals dana en silliegirl etc misschien al een kleintje hebben of hard op weg zijn :D

Ik ga O+ direct vragen of ie misschien toch dit jaar op vakantie wilt, onder t mom van, nu kunnen we nog samen genieten én drinken. En medium rare steak nemen. :D
Ach, ik zie mezelf ook best nog even moeten doorrammelen hoor. Vriendlief twijfelt af en aan.. Achja. In maart volgend jaar zit mijn Mirena 5 jaar, dus die gaat er dan uit. Dat is wel echt de uiterste startdatum naar ons idee, eerder is alleen maar prima (en voor nu ook wel de planning), maar de tijd gaat zo hard. Toen we vorig jaar zeiden "ah, over een jaar is beginnen!" leek dat een eeuw weg, maar nu zou ik zo geloven dat het gisteren was, zeg maar.
pi_137695215
quote:
1s.gif Op woensdag 12 maart 2014 22:27 schreef _Bar_ het volgende:

[..]

Als ik puur naar mezelf kijk is het gevoel anders. Ik heb al 2fijne zwangerschappen achter de rug. Waar ik met een fijn gevoel aan terug denk.
2fijne bevallingen.

ik kijk nu meer naar het daarna plaatje ;)

kleuter is een kind met een ernstige ontwikkelingsachterstand heeft epilepsie en verstandelijk mist hij veel.(kleuter heeft het verstand van een dreumes) De oudste overleden net geen 2jr geworden.

mijn/onze liefste wens is een keer een gezond kind op te zien groeien,waar alles wel gaat zoals het zou kunnen gaan.

Het geeft geen zekerheid want beide jongens zijn gezond geboren en ontwikkelden normaal. Maar door ziekte veranderde alles.

het rammelen is dubbel en nog veel angst bij ons,en hoop vragen enzo.

nu lopen we met kleuter nog te "vechten" om alles in goede banen te lijden,en om hem dat te geven/bieden wat hij nodig heeft.
Wat veel energie bij ons kost,waardoor het voor nu echt nog een dikke Nee is om nu zwanger te worden.

over 3jr gaat dit staafje uit mijn arm en ben ik 35/36jr en hopen dan in een wat rustiger vaarwater te zitten,en dan er nog een laatste keer voor gaan. Maar er zitten nog een boel maren in de weg ;)
Jeetje Bar, wat een verhaal! Kan me voorstellen dat het voor jullie wat anders voelt. 2 goede zwangerschappen maar dan twee van zulke heftige verhalen.
Ik hoop heel erg dat jullie over een paar jaar in rustiger vaarwater komen en dat het jullie gegund is om een derde te krijgen, gezond en wel!
pi_137698467
quote:
0s.gif Op donderdag 13 maart 2014 06:34 schreef Danaa het volgende:

[..]

Ben dan benieuwd wat vriendlief zegt :)!
We gaan vanavond even kijken :)ver kunnen we toch niet ivm de hond maar duitsland of belgie is wel fijn.als we maar even weg zijn van alles en iedereen
pi_137699383
quote:
7s.gif Op donderdag 13 maart 2014 09:00 schreef Barreltje het volgende:

en als we er eerder aan beginnen.. tsjah.. dan KAN het zijn dat ik zwanger ben in thailand.. backpackend.. nouja.. daar vinden we dan ook wel weer iets op :)

maar goed.. eerst de financien geregeld hebben .. dan komt het daarna wel goed :)
Been there done that :+

Je kan niet vroeg genoeg beginnen met de wereld verkennen zeg ik maar! Wij boekten overigens pas toen ik al wist dat ik zwanger was, wel bestemming gekozen op zwangerproofheid (geen malariapillen nodig en zo).
pi_137712532
Ik ga tzt ook geen rekening houden met een eventuele zwangerschap qua vakanties e.d. Denk ik. Zeg ik nu. :7 Maar wat meerdere mensen al zeggen: het kan even duren, en ik zou mijn leven vooralsnog niet on hold zetten. Go with the flow. :)

@Barreltje Ik kan me voorstellen dat het samenwonen nu extra spannend is! Je gaat er misschien toch iets minder onbevangen in, omdat het een beetje 'do or die' vanwege je kinderwens is of niet?

@Bar: Heftige geschiedenis heb je al doorgemaakt. Ik kan me voorstellen dat het verlangen groot is.

Interessante vraag, of het rammelen voor EEN kind anders is dan voor een 2e/3e/4e. :-)

Hebben jullie ook dat het rammelgevoel soms lijkt op te vlammen of heftiger wordt? Postte ik eerst over ergens diep van binnen nog (verstands)twijfels, nu denk ik daar niet meer aan. Terwijl ik verstandelijk heel goed weet dat het heus niet alleen maar rozengeur en maneschijn is. Maar het gerammel lijkt de laatste tijd steeds meer toe te nemen, terwijl ik een paar jaar terug nog heel stoer zei: "Ieuw, een kind, dan kun je niets meer, blablabla." Nu denk ik elke dag aan hoe het zal zijn, hoeveel, welk geslacht, welke naam etc.. *zwijmel* O+

[ Bericht 7% gewijzigd door Philomijn op 13-03-2014 22:09:50 ]
Dit, dat, alles.
pi_137877594
Philomijn, hier ook met vlagen heel heftig en soms wat meer op de achtergrond.

Wij hebben een datum waarop mijn implanon (hormoonstaafje in m'n arm) eruit gaat. Nu denk ik ineens: Misschien wacht ik toch nog een maand of 3 langer, want..... Terwijl ik vorige week nog dacht; Dat ding gaat er NU uit, al moet ik 'm er zelf uitsnijden. :')
pi_137877846
Haha appelsap, hier precies hetzelfde! Ik ga waarschijnlijk in de zomer stoppen met de pil, maar nu die beslissing is genomen komen de twijfels ineens op en rammel ik een stuk minder hard dan eerst ;) Koudwatervrees, denk ik. 't Is ook zo'n reusachtige verandering in je leven, een kind.
freedom is just another word for nothing left to lose
  woensdag 19 maart 2014 @ 19:24:29 #147
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_137934603
http://www.nu.nl/achterkl(...)lexmond-zwanger.html

Godver de trut :P

[/jaloerse rammelende bitch :o ]
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 woensdag 19 maart 2014 @ 21:05:35 #148
269689 crew  Viv
pi_137939970
quote:
7s.gif Op woensdag 19 maart 2014 19:24 schreef Barreltje het volgende:
http://www.nu.nl/achterkl(...)lexmond-zwanger.html

Godver de trut :P

[/jaloerse rammelende bitch :o ]
Ben hier niet jaloers op, ze zijn sinds november bij elkaar en ze is al 4 maanden zwanger. 8)7 Kans is groot dat het kind met gescheiden ouders opgroeit.

Oké, mijn situatie is dan wel weer het andere uiterste: bijna 14 jaar samen en nog geen concrete plannen. }:|
pi_137952622
Ze zijn al íets langer bij elkaar hoor, volgens RTL zo'n driekwart jaar. ;) Nog extreem snel om al vier maanden zwanger te zijn, daar niet van..
freedom is just another word for nothing left to lose
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 donderdag 20 maart 2014 @ 06:37:55 #150
269689 crew  Viv
pi_137955526
quote:
0s.gif Op donderdag 20 maart 2014 00:36 schreef Lot_1 het volgende:
Ze zijn al íets langer bij elkaar hoor, volgens RTL zo'n driekwart jaar. ;) Nog extreem snel om al vier maanden zwanger te zijn, daar niet van..
Oh ik zie het, in november werd het bekend dat ze een relatie hebben.
  donderdag 20 maart 2014 @ 07:52:22 #151
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_137955944
quote:
0s.gif Op donderdag 20 maart 2014 00:36 schreef Lot_1 het volgende:
Ze zijn al íets langer bij elkaar hoor, volgens RTL zo'n driekwart jaar. ;) Nog extreem snel om al vier maanden zwanger te zijn, daar niet van..
tsjah.. ach.. hoelang moet je bij elkaar zijn om wel te "mogen"beginnen dan? :o
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
pi_137956617
Mijn schoonzusje woonde na 4 maanden samen en was met 9 maanden zwanger. En net 6 weken geleden bevallen dus. Als het goed zit zou ik niet weten waarom je zou moeten wachten. Helemaal als je zoals zij in de 30 bent en al meerdere relaties hebt gehad.
Om dan te zeggen dat wanneer iemand zo snel zwanger is het kind vast opgroeit met gescheiden ouders vind ik erg voorbarig -O-
pi_137957281
Ik vind het wel snel wanneer je zwanger raakt als je nog minder dan een half jaar een relatie hebt. Ik begrijp best dat die grens wat arbitrair is hoor, en natuurlijk wil het niet altijd zeggen dat het in een scheiding eindigt. Het risico lijkt me wel wat groter wanneer je elkaar nog maar zo kort kent, en dat risico doe je je kind wel aan.

Maar dit is wel vanuit mijn referentiekader gezegd natuurlijk, als je verder in de 30 bent is het logisch dat je meer haast hebt. En verder oordeel ik ook niet over individuele gevallen; als zij het idee hebben dat het goed zit moeten ze 't vooral doen :Y ik kan daar niet over oordelen.
freedom is just another word for nothing left to lose
pi_137958034
quote:
7s.gif Op woensdag 19 maart 2014 19:24 schreef Barreltje het volgende:
http://www.nu.nl/achterkl(...)lexmond-zwanger.html

Godver de trut :P

[/jaloerse rammelende bitch :o ]
Misschien heb ik makkelijk praten, maar meid: ga ervoor!

Stel dat deze relatie niet lukt, en dan? Single mom van een donor? Daar heb ik absoluut niets tegen (en uiteraard moet iedereen dat zelf beslissen en dat voor zichzelf kunnen verantwoorden), maar als jullie een kind zouden krijgen en het tussen jullie toch niet lukt, heeft het kind iig een vader die hij/zij kan zien. Puur hypothetisch hè.

Anyway... Misschien klinkt dit heel bemoeierig :@ Maar tis juist dat ik denk: go for it! :D

[ Bericht 29% gewijzigd door Philomijn op 20-03-2014 09:56:35 ]
Dit, dat, alles.
pi_137958333
Deze week op kraamvisite geweest bij een oud-collega. Ik merk dat er voor mij een verschil zit tussen of het kindje is van iemand om wie je geeft of niet. Kinderen van zus: wow, wat een wonder, ik hou van hem, ik wil dit ook. Kind van een vriendin: oohhh rammel rammel.Kind van oud-collega: oh well, schattig, lief. Maar rammel: neuh.

Ik merk dat ik het tijdens kraamvisites ook heel rationeel kan benaderen: ok, het kind doet nu dit, wat zou ik doen? Kan ik dit aan?
Dit, dat, alles.
  donderdag 20 maart 2014 @ 10:59:14 #156
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_137960048
quote:
0s.gif Op donderdag 20 maart 2014 09:50 schreef Philomijn het volgende:

[..]

Misschien heb ik makkelijk praten, maar meid: ga ervoor!

Stel dat deze relatie niet lukt, en dan? Single mom van een donor? Daar heb ik absoluut niets tegen (en uiteraard moet iedereen dat zelf beslissen en dat voor zichzelf kunnen verantwoorden), maar als jullie een kind zouden krijgen en het tussen jullie toch niet lukt, heeft het kind iig een vader die hij/zij kan zien. Puur hypothetisch hè.

Anyway... Misschien klinkt dit heel bemoeierig :@ Maar tis juist dat ik denk: go for it! :D
ach.. mijn vriend is ook "wat ouder" en die komt uit een relatie van 12 jaar.. de periode dat je relatie duurt zegt dus ook niets over de kans van slagen van je relatie..

ik ga sowieso niet een BOM worden :P dat zou ik echt niet kunnen ( alleen al niet met mijn werk).. respect voor de mensen die dat wel kunnen.. ik heb graag iemand met wie ik kan overleggen.. en met wie je het samen doet.. zelfs al zou je uit elkaar gaan.. dan ga ik er vanuit dat we dat prima en netjes kunnen regelen.. ik vind nm zelf dat een kind net zo veel recht heeft op de vader als de moeder.. maar dat is een andere discussie
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 donderdag 20 maart 2014 @ 19:22:06 #157
269689 crew  Viv
pi_137975154
quote:
0s.gif Op donderdag 20 maart 2014 08:45 schreef Sylvana het volgende:
Om dan te zeggen dat wanneer iemand zo snel zwanger is het kind vast opgroeit met gescheiden ouders vind ik erg voorbarig -O-
Ik zei dat de kans groot is, daar sta ik ook achter. Het feit dat ze een BN'er is doet haar kans ook geen goed, het is bij hen eerder uitzonderlijk als je bij elkaar blijft. :')
quote:
7s.gif Op donderdag 20 maart 2014 10:59 schreef Barreltje het volgende:
ach.. mijn vriend is ook "wat ouder" en die komt uit een relatie van 12 jaar.. de periode dat je relatie duurt zegt dus ook niets over de kans van slagen van je relatie..
Ik denk dat een relatie van 12 jaar meer kans heeft om over 3 jaar nog te bestaan, dan een relatie van 6 maanden, dus het zegt wel iets. Je hebt echter geen garanties, dat is wel zo.
pi_138187659
Ik denk ook dat de lengte van de relatie niet zozeer iets zegt over de slagingskans. Iedereen is ergens moeten beginnen natuurlijk ;) En soms zie je ook nog eens dat mensen bij elkaar blijven voor de kinderen maar ergens heel ongelukkig zijn, dat voelen de kinderen natuurlijk ook. Maar binnen een half jaar zwanger zijn is en blijft snel, maar soms gebeurt zoiets en als het goed voelt waarom niet.

Hier gaat het heel goed! We hebben de hypotheek gekregen en zijn nu volop de verhuizing aan het voorbereiden we krijgen namelijk al heel snel de sleutel! Zo ben je aan het afwachten en een dag later zit je midden in de verhuizing. Maar wel heel leuk en een fijne stap nu op dit moment in ons leven. Nu staat er eigenlijk nog maar 1 grote voorwaarde in de weg voor mij en dat is een vast contract voor mn vriend. Dat zou hij deze zomer moeten krijgen dus dat wordt even spannend, maar vooralsnog ziet het er goed uit. Mocht hij dat krijgen zou ik volgend jaar zeker voor een kindje willen gaan. Is dat niet het geval, probeer ik het in ieder geval uit te stellen tot hij een nieuwe baan heeft. Gelukkig zit hij in een goede sector.
  woensdag 26 maart 2014 @ 14:07:35 #159
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_138191136
Oeh net mogen knuffelen met mijn kersverse nichtje O+

het is zo'n heerlijk popje echt een meisje, dat ieniemienie neusje,vingertjes,teentjes O+
ik maakte een foto met m'n nichtje en stuurde hem naar m'n vriend O+ die vond het ook lief O+
Herinnering is een vorm van ontmoeting.
pi_138192631
@Nolita: Gefeliciteerd!! Nieuw huis is dus definitief. Leuk! Succes met de verhuisvoorbereidingen.

@Bar: Gefeliciteerd met je nichtje!

Hier kwam vriend vorige week thuis met een leuke meisjesnaam die hij ergens gehoord had en hij vroeg me of ik 't ook een mooie naam vond. Hij is er echt mee bezig, zo leuk!

@Silliegirl: Hoe is het met je? Goed hersteld?
pi_138192771
quote:
0s.gif Op woensdag 26 maart 2014 14:57 schreef Malteser het volgende:
@Nolita: Gefeliciteerd!! Nieuw huis is dus definitief. Leuk! Succes met de verhuisvoorbereidingen.

@Bar: Gefeliciteerd met je nichtje!

Hier kwam vriend vorige week thuis met een leuke meisjesnaam die hij ergens gehoord had en hij vroeg me of ik 't ook een mooie naam vond. Hij is er echt mee bezig, zo leuk!

@Silliegirl: Hoe is het met je? Goed hersteld?
Het gaat nog elke dag wat vooruit! Ik merk een stuk verschil met voor de operatie, in positieve zin!
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Maar het is allemaal nog wat gevoelig. Ik begreep van de gyn uiteindelijk dat sommige mensen zelfs 6 weken arbeidsongeschikt zijn na een gelijksoortige ingreep, dat vind ik dan weer absurd (ik ben inmiddels alweer 2,5 week aan het werk), maar het zegt wel wat over de herstelperiode opzich, dus ik ga er vanuit dat het gewoon even de tijd nodig heeft.
pi_138253329
Malteser wat leuk dat je vriend er ook zo mee bezig is!

Silligirl fijn dat je de positieve gevolgen van de operatie iig ook al merkt. Hoop voor je dat de lijn van herstel zich zo voortzet!
pi_138409203
Fijn dat het goed gaat Silliegirl! En dat je het verschil al goed merkt is heel fijn.

Nu we zo aan het rammelen zijn, ben ik er meer mee bezig dan ooit. Overal zie ik kinderwagens, geboorteborden... Ik kan bijna niet wachten en dat voelt stom en ongeduldig. En wie weet hoe lang het nog duurt.
Herkenbaar?
pi_138409492
Ik ben minder gaan rammelen nu we een datum hebben :')
We hebben zelfs geen geschikte auto meer (caddy bedrijfswagen)
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 dinsdag 1 april 2014 @ 20:58:18 #165
269689 crew  Viv
pi_138411371
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 april 2014 20:13 schreef Malteser het volgende:
Nu we zo aan het rammelen zijn, ben ik er meer mee bezig dan ooit. Overal zie ik kinderwagens, geboorteborden... Ik kan bijna niet wachten en dat voelt stom en ongeduldig. En wie weet hoe lang het nog duurt.
Herkenbaar?
Op sommige momenten ja. Zoals afgelopen Oud & Nieuw, dat vierden we met een bevriend stel dat dit jaar hun eerste kindje verwacht. Toen het 0:00u was bedacht ik me dat 2014 voor onszelf geen grote mijlpalen zou brengen, niks om naar uit te kijken zoals een huis kopen, zwanger proberen te worden.. ;(

En dat terwijl er genoeg leuke dingen gebeuren in 2014: we hebben inmiddels een mooie vakantie in Noorwegen en Zweden (Lapland) achter de rug, en we gaan nog naar Boston (waar ik een cursus op Harvard mag volgen voor mijn werk O+ ), New York City en Niagara Falls. Verder is het mogelijk dat ik een vast contract krijg, maar dat is nog afwachten. Al met al helemaal geen slecht jaar, maar dat stomme gevoel soms hè? :(
pi_138413000
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 april 2014 20:58 schreef ViviRAWRS het volgende:

[..]

Op sommige momenten ja. Zoals afgelopen Oud & Nieuw, dat vierden we met een bevriend stel dat dit jaar hun eerste kindje verwacht. Toen het 0:00u was bedacht ik me dat 2014 voor onszelf geen grote mijlpalen zou brengen, niks om naar uit te kijken zoals een huis kopen, zwanger proberen te worden.. ;(

En dat terwijl er genoeg leuke dingen gebeuren in 2014: we hebben inmiddels een mooie vakantie in Noorwegen en Zweden (Lapland) achter de rug, en we gaan nog naar Boston (waar ik een cursus op Harvard mag volgen voor mijn werk O+ ), New York City en Niagara Falls. Verder is het mogelijk dat ik een vast contract krijg, maar dat is nog afwachten. Al met al helemaal geen slecht jaar, maar dat stomme gevoel soms hè? :(
Leuke dingen in het verschiet dit jaar! Wat een mooie bestemmingen! En toch dat gevoel, en ik snap het...
Ik mag ook zeker niet klagen met onze bruiloft deze zomer. En toch dat gevoel... Rammelen doet gekke dingen met een mens, of ja, met mij in ieder geval.
  woensdag 2 april 2014 @ 11:32:21 #167
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_138429598
Ik rammel de pan uit,kreeg nog een paar foto's van m'n nichtje O+
en gezellig zitten keuvelen over bv,badderen. O+

binnenkort gaan we met onze kleuter langs mag hij kennis maken. O+
Herinnering is een vorm van ontmoeting.
pi_138429773
Ik loop wellicht ontzettend op zaken vooruit, maar ik vraag me serieus af hoe het zou moeten met werk, opvang, financieen etc.
Doen jullie dat ook?

Dat laatste is volgens mij drukmakerij om niks: We hebben allebei vaste contracten, hebben relatief lage woonlasten en hebben genoeg ruimte elke maand. Vriend werkt 40 uur, ik 32 en ik zou als er een kindje komt denk ik naar 24 willen.. Maarja, vriend wil eigenlijk ook minder, dus misschien wordt het allebei 32 uur werken.. Maar dan is er nog 3 dagen opvang te overbruggen! Is dat teveel voor een babytje? Hoe zien jullie dat..
  woensdag 2 april 2014 @ 11:42:52 #169
423656 Moppert
omgwtfbbqroflwouters
pi_138429948
Of het teveel is dat is allemaal baby afhankelijk voor mijn maxi was het prima en voor mijn midi veel te veel.
Toen onze mop een mopje was,
Was ze aardig om te zien;
Nu bromt zij alle dagen
En bijt nog bovendien.
pi_138430358
Wat een luxe toch dat 3 dagen gaan werken..
Ik geloof dat mijn baas een hart verzakking krijgt als ik zeg dat ik minder dan 40 uur wil gaan werken.. (Al hangt het er heel erg af waar , in welke positie, ik tegen die tijd zit..) bovendien zouden we er financieel te ver op achteruit gaan..

Hier leuk nieuws.. O+ en ik hebben officieel besloten om samen te gaan wonen.. Of hebben besloten om officieel samen te gaan wonen.. Enige probleempje is onze beide scheidingen.. Zodra die er door zijn wordt het officieel *O* nu al zin in en lekker aan het plannen voor het samen wonen..

Daarnaast ook bedacht wanneer het spiraaltje er uit mag.. En dat is lekker toch nog in 2014 *O*

Spring is in the air!!!

Vrouwen weten dondersgoed wanneer mannen buitenspel staan...
A kiss is a lovely trick, designed by nature, to stop words when speech becomes superfluous
pi_138441071
quote:
0s.gif Op woensdag 2 april 2014 11:37 schreef silliegirl het volgende:
Ik loop wellicht ontzettend op zaken vooruit, maar ik vraag me serieus af hoe het zou moeten met werk, opvang, financieen etc.
Doen jullie dat ook?

Dat laatste is volgens mij drukmakerij om niks: We hebben allebei vaste contracten, hebben relatief lage woonlasten en hebben genoeg ruimte elke maand. Vriend werkt 40 uur, ik 32 en ik zou als er een kindje komt denk ik naar 24 willen.. Maarja, vriend wil eigenlijk ook minder, dus misschien wordt het allebei 32 uur werken.. Maar dan is er nog 3 dagen opvang te overbruggen! Is dat teveel voor een babytje? Hoe zien jullie dat..
Ja had ik een paar pagina's terug over gemiept.
Nu zonder auto kunnen we een maandsalaris sparen (met aftrek van zorgverzekering en andere lasten die we dubbel hebben) dus er komt een goede buffer. Ik zat in over de kinderopvang, maar ik wil eigenlijk niet minder werken. Ik werk zelf 4 keer 9, ik wil hoogstens naar 4x8 (tenzij ouderschapsverlof)
O+ werkt 1 dag thuis. Mijn moeder gaat 1 dag oppassen, en de kleine gaat 1 dag in de week mee naar het werk van mijn vriend, waar mijn schoonmoeder gaat oppassen.
Dan blijft er nog 1 dag over en die is voor het kdv.
Het enige waar ik me druk om maak is dat praktisch fulltime werken, ik vond het vreselijk dat mijn ouders zoveel werkte (5 dagen van 7 tot 7) en nu werk ik ook zoveel. Aan de andere kant, ben ik een dag thuis, en mijn vriend ook, plus dat de kleine op zijn werk is.
Maar de crisis laat t niet toe om minder te werken. Financieel redden we het makkelijk, maar wat als ik noodgedwongen weer meer moet werken?

Ach dat zien we dan wel weer :)
pi_138441085
quote:
10s.gif Op woensdag 2 april 2014 11:53 schreef Barretje80 het volgende:
Wat een luxe toch dat 3 dagen gaan werken..
Ik geloof dat mijn baas een hart verzakking krijgt als ik zeg dat ik minder dan 40 uur wil gaan werken.. (Al hangt het er heel erg af waar , in welke positie, ik tegen die tijd zit..) bovendien zouden we er financieel te ver op achteruit gaan..

Hier leuk nieuws.. O+ en ik hebben officieel besloten om samen te gaan wonen.. Of hebben besloten om officieel samen te gaan wonen.. Enige probleempje is onze beide scheidingen.. Zodra die er door zijn wordt het officieel *O* nu al zin in en lekker aan het plannen voor het samen wonen..

Daarnaast ook bedacht wanneer het spiraaltje er uit mag.. En dat is lekker toch nog in 2014 *O*

Spring is in the air!!!
*O* *O* *O* *O* *O* wat heerlijk voor jullie *;
pi_138449912
quote:
0s.gif Op woensdag 2 april 2014 17:25 schreef Cassandra87 het volgende:

[..]

Ja had ik een paar pagina's terug over gemiept.
Nu zonder auto kunnen we een maandsalaris sparen (met aftrek van zorgverzekering en andere lasten die we dubbel hebben) dus er komt een goede buffer. Ik zat in over de kinderopvang, maar ik wil eigenlijk niet minder werken. Ik werk zelf 4 keer 9, ik wil hoogstens naar 4x8 (tenzij ouderschapsverlof)
O+ werkt 1 dag thuis. Mijn moeder gaat 1 dag oppassen, en de kleine gaat 1 dag in de week mee naar het werk van mijn vriend, waar mijn schoonmoeder gaat oppassen.
Dan blijft er nog 1 dag over en die is voor het kdv.
Het enige waar ik me druk om maak is dat praktisch fulltime werken, ik vond het vreselijk dat mijn ouders zoveel werkte (5 dagen van 7 tot 7) en nu werk ik ook zoveel. Aan de andere kant, ben ik een dag thuis, en mijn vriend ook, plus dat de kleine op zijn werk is.
Maar de crisis laat t niet toe om minder te werken. Financieel redden we het makkelijk, maar wat als ik noodgedwongen weer meer moet werken?

Ach dat zien we dan wel weer :)
Hier sparen we naar mijn zin te weinig, maar er vliegt een hoop geld naar incidentele uitgaven (waarvan we sommige waarschijnlijk niet eens zouden missen als we het laten.)

Fijn dat jij het zo kan regelen met opvang! Mijn ouders werken allebei en hebben beiden een flex-rooster; geen vaste tijden dus. Dat maakt ze geen ideale oppas kandidaten. Misschien dat mijn moeder ter zijner tijd kan regelen dat ze een vaste vrije dag heeft voor oppassen, maar goed..
Mijn schoonouders hebben een eigen bedrijf en werken zich helemaal een slag in de rondte, dus die kunnen niet oppassen. Nouja, er zijn meer kinderen op het kdv voor 3 dagen, denk ik..
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 vrijdag 4 april 2014 @ 21:44:24 #174
269689 crew  Viv
pi_138520468
quote:
1s.gif Op woensdag 2 april 2014 20:59 schreef silliegirl het volgende:
Mijn schoonouders hebben een eigen bedrijf en werken zich helemaal een slag in de rondte, dus die kunnen niet oppassen. Nouja, er zijn meer kinderen op het kdv voor 3 dagen, denk ik..
Ik vind 3 dagen prima kunnen hoor, dat gaat het hier ook wel worden. Onze ouders wonen op 45 en 75 minuten rijden, dus die gaan niet structureel oppassen. Als we allebei een papa/mama-dag nemen blijven er 3 dagen kinderdagverblijf over. Misschien vind ik dat ook wel rustiger voor het kind en onszelf, dat het doordeweeks niet bijna elke dag op een verschillend adres is (met verschillende huisregels, verschillende mate van consequent zijn, etc.)
pi_138566950
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 april 2014 21:44 schreef ViviRAWRS het volgende:

[..]

Ik vind 3 dagen prima kunnen hoor, dat gaat het hier ook wel worden. Onze ouders wonen op 45 en 75 minuten rijden, dus die gaan niet structureel oppassen. Als we allebei een papa/mama-dag nemen blijven er 3 dagen kinderdagverblijf over. Misschien vind ik dat ook wel rustiger voor het kind en onszelf, dat het doordeweeks niet bijna elke dag op een verschillend adres is (met verschillende huisregels, verschillende mate van consequent zijn, etc.)
Nahjah, hier is de situatie ineens dramatisch anders (mijn ouders wonen op de route naar mijn werk) en mijn vader werkte bij Philip Morris, dus zijn nieuwe ambitie is oppas opa worden. Hij maakt er een grapje van, maar het is wel heel triest. 56 jaar zijn, 35 dienstjaar bij Philip Morris en dan nog op straat gezet worden..
Hij moet alleen nog wel even op kleinkinderen wachten om op te passen.
pi_138567063
quote:
0s.gif Op zondag 6 april 2014 13:36 schreef silliegirl het volgende:

[..]

Nahjah, hier is de situatie ineens dramatisch anders (mijn ouders wonen op de route naar mijn werk) en mijn vader werkte bij Philip Morris, dus zijn nieuwe ambitie is oppas opa worden. Hij maakt er een grapje van, maar het is wel heel triest. 56 jaar zijn, 35 dienstjaar bij Philip Morris en dan nog op straat gezet worden..
Hij moet alleen nog wel even op kleinkinderen wachten om op te passen.
Mijn pa werkte bij n bedrijf wat ook failliet is gegaan... 56 en daar sta je dan.. inmiddels heeft hij wel n andere baan dus t kan wel.
S. 2014
J. 2016
pi_138567179
quote:
1s.gif Op zondag 6 april 2014 13:40 schreef gewoonmezelf87 het volgende:

[..]

Mijn pa werkte bij n bedrijf wat ook failliet is gegaan... 56 en daar sta je dan.. inmiddels heeft hij wel n andere baan dus t kan wel.
Falliet is nog zuurder eigenlijk, mijn vader moet weg bij een "gezond " bedrijf, wat in het buitenland nog meer winst kan draaien, dus ze verhuizen. Het geluk is dan nog dat hij er een goede afvloeiregeling uit kan slepen, hopelijk lukt dat.

En ja, een nieuwe baan kan, ik hoop uiteraard dat m dat lukt. Al lijkt 'ie de oppasopa optie toch niet zo heel erg te vinden..
Stiekem zou ik, nu dan (maar ik ben nog niet zwanger), dat ook het fijnste vinden, dat mijn ouders op zouden kunnen passen voor een gedeelte van mijn werkdagen. Maar dan liefst wel zonder financiële zorgen natuurlijk
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 zondag 6 april 2014 @ 14:23:51 #178
269689 crew  Viv
pi_138568823
quote:
0s.gif Op zondag 6 april 2014 13:36 schreef silliegirl het volgende:
Nahjah, hier is de situatie ineens dramatisch anders (mijn ouders wonen op de route naar mijn werk) en mijn vader werkte bij Philip Morris, dus zijn nieuwe ambitie is oppas opa worden. Hij maakt er een grapje van, maar het is wel heel triest. 56 jaar zijn, 35 dienstjaar bij Philip Morris en dan nog op straat gezet worden..
Hij moet alleen nog wel even op kleinkinderen wachten om op te passen.
Zo zie je maar: we kunnen wel bedenken hoe het zal gaan, en dan gaat het toch weer heel anders.
Hopelijk pakt het goed uit voor je vader, qua afvloeiingsregeling, nieuwe baan en/of oppassen. ;)
pi_138569185
Hoor wel niet in het rammelaarstopic, want nu 34 weken in verwachting van de tweede, maar wil wel meegeven dat je het niet allemaal vantevoren kunt bedenken (helaas). Man is twee jaar terug van werk veranderd en destijds werd hem een vast contract na twee jaar voorgespiegeld. Ons werk was qua uren zoals wij het wensten en ook de opvang hadden we al afgelopen oktober in orde. Afgelopen maandag te horen gekregen dat man kan fluiten naar dat vaste contract en twee weken na m'n UD op straat staat. Werkelijk alles staat ineens op z'n kop, terwijl we het helemaal 'kloppend' hadden.
pi_138569447
Klopt kursor, je.kunt het niet voorspellen, daarom maak ik vaak ook een plan B
S. 2014
J. 2016
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 zondag 6 april 2014 @ 14:50:44 #181
269689 crew  Viv
pi_138570134
quote:
0s.gif Op zondag 6 april 2014 14:31 schreef Kursor het volgende:
Hoor wel niet in het rammelaarstopic, want nu 34 weken in verwachting van de tweede, maar wil wel meegeven dat je het niet allemaal vantevoren kunt bedenken (helaas). Man is twee jaar terug van werk veranderd en destijds werd hem een vast contract na twee jaar voorgespiegeld. Ons werk was qua uren zoals wij het wensten en ook de opvang hadden we al afgelopen oktober in orde. Afgelopen maandag te horen gekregen dat man kan fluiten naar dat vaste contract en twee weken na m'n UD op straat staat. Werkelijk alles staat ineens op z'n kop, terwijl we het helemaal 'kloppend' hadden.
Pffff wat ontzettend zuur zeg, denk je zekerheid te hebben... :'(
Sta je niet bol van de stress nu? Heel veel sterkte!
pi_138570798
quote:
0s.gif Op zondag 6 april 2014 14:50 schreef ViviRAWRS het volgende:

[..]

Pffff wat ontzettend zuur zeg, denk je zekerheid te hebben... :'(
Sta je niet bol van de stress nu? Heel veel sterkte!
Uhm...ja. (En daar krijg je dan als commentaar op dat dat niet goed is voor je kindje). Ondertussen al tig opties doorgenomen en uiterste data bepaald. Grootste moeilijkheid is nog dat de kinderopvang voor de baby eind juni afgemeld moet worden ivm opzegtermijn en geen toeslag voor de baby vanwege werkloosheid. Mocht man voor die tijd iets anders hebben dan gaat het allemaal zoals gepland (als een nieuwe werkgever hem tenminste voor vier dagen wil ipv vijf, anders nog 1 dag te 'dichten'. Maar zouden we moeten opzeggen en hij kan weer ergens aan de slag, dan is opvang voor de baby echt het moeilijkst te realiseren op korte termijn (en dat vind ik heel moeilijk). Financieel is het gelukkig wel te overzien voor een flinke tijd (alhoewel ik nu ineens geen geld meer durf uit te geven).
pi_138608431
quote:
0s.gif Op woensdag 2 april 2014 11:37 schreef silliegirl het volgende:
Ik loop wellicht ontzettend op zaken vooruit, maar ik vraag me serieus af hoe het zou moeten met werk, opvang, financieen etc.
Doen jullie dat ook?

Hier had ik het (zoals Cassandra87 zegt) een paar pagina's terug ook al over inderdaad. Ik vind het voor mezelf een prettig idee om alle mogelijkheden te hebben onderzocht en te weten dat er iig geld is en mogelijkheden zijn. (Overigens bleek ik bij de belastingaangifte van dit jaar meer verdiend te hebben dan ik dacht, hoewel ik me afvraag waar dat geld dan in vredesnaam gebleven is. :'))

Kursor, wat een vervelende situatie voor jullie! Je hebt helemaal gelijk, er zijn geen garanties. Ik weet dat uit eigen ervaring ook maar al te goed. Op zulke momenten vraag ik me ook wel eens af waar ik op wacht, mbt mijn kinderwens.

quote:
10s.gif Op woensdag 2 april 2014 11:53 schreef Barretje80 het volgende:

Hier leuk nieuws.. O+ en ik hebben officieel besloten om samen te gaan wonen.. Of hebben besloten om officieel samen te gaan wonen.. Enige probleempje is onze beide scheidingen.. Zodra die er door zijn wordt het officieel *O* nu al zin in en lekker aan het plannen voor het samen wonen..

Daarnaast ook bedacht wanneer het spiraaltje er uit mag.. En dat is lekker toch nog in 2014 *O*

Spring is in the air!!!
*O* *O* *O* *O* *O* *O* Fantastisch!!
Dit, dat, alles.
pi_138618713
Wat balen kursor, en wat een stress op een onmogelijk tijdstip. Is opvang zo moeilijk te realiseren?
Ik weet dat hier geen wachtlijst is vanwege de hoge tarieven, veel mensen minderen met werken, en kdv's gaan zelfs failliet.

Ik was volgens O+ wat te enthousiast met oppas op de zaak maar mijn schoonmoeder had het zelf al voorgesteld. We hebben met twee scenarios rekening gehouden dus het zal. Zij wonen aan de andere kant van het land, de zaak staat precies in het midden. Zo zien ze hun kleinkind ook nog.

Wat betreft zekerheid, ik ben ambtenaar, met nu nog een goede cao. Ontslaan kan niet zo maar. En als dat gaat wijzigen heb ik een prima 'track-record' dus ik maak me nog niet zo druk. Bedrijf van O+ is nog steeds winstgevend en begint zelfs wel weer aan te trekken.
Helaas, want op dit moment is hij steeds pas na 21.00 thuis. Iets wat volgend jaar drastisch moet veranderen als er gezinsuitbreiding komt..
  maandag 7 april 2014 @ 18:02:17 #185
423656 Moppert
omgwtfbbqroflwouters
pi_138618892
Hier was het ook baan kwijt vlak voor mijn bevalling en hij werkte er ook al 7 jaar.
Resultaat = nieuwe baan met 1000 euro bruto meer soms brengt verandering ook goeds. En een vast contract heb je tegenwoordig evenveel aan als een jaarcontract -O-
Toen onze mop een mopje was,
Was ze aardig om te zien;
Nu bromt zij alle dagen
En bijt nog bovendien.
pi_138627855
@Barretje: gefeliciteerd!!

@Kursor: dat is schrikken! Hopelijk vindt je man snel een nieuwe uitdaging. En als dat lukt net als de man/vriend van Moppert...
Maar kan me voorstellen dat het ontzettend rot (understatement) is!

@silliegirl: balen voor je pa! Wat een rotnieuws!
Hoe is het verder met jou?

@Cassandra: fijn dat het bedrijf van je man/vriend goed gaat. Hij maakt wel lange dagen, kan me voorstellen dat je dat graag anders zou willen.

Hier rammelen we stug door. Regelmatig wat brainstormen over namen. Zo leuk!
pi_138671987
Even een vraag, ik word gek van mijzelf, weet niet of ik m hier kan stellen of beter in wohts aangezien daar meer dames zijn gestopt met de AC.
Ik ben nu sinds.. december/januari hormoonvrij. Nou heb ik op zich een regelmatige cyclus, vanaf dag 26 ongeveer helderrode spotting. Dat houdt 4 tot 5 dagen aan, daarna breekt mn periode door (nu 3e keer op rij). Maar ik word ondertussen knap gek van die spotting.. Is dat normaal? En toch ben ik er vrij regelmatig in |:(
Overigens wel vaker gestopt met de ac in het verleden maar altijd direct regelmatig geweest, cyclus van 28 dagen, sochtends brak mijn periode netjes en direct door. Deze keer na t stoppen dus niet dus niet :(
pi_138672428
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 april 2014 22:29 schreef Cassandra87 het volgende:
Even een vraag, ik word gek van mijzelf, weet niet of ik m hier kan stellen of beter in wohts aangezien daar meer dames zijn gestopt met de AC.
Ik ben nu sinds.. december/januari hormoonvrij. Nou heb ik op zich een regelmatige cyclus, vanaf dag 26 ongeveer helderrode spotting. Dat houdt 4 tot 5 dagen aan, daarna breekt mn periode door (nu 3e keer op rij). Maar ik word ondertussen knap gek van die spotting.. Is dat normaal? En toch ben ik er vrij regelmatig in |:(
Overigens wel vaker gestopt met de ac in het verleden maar altijd direct regelmatig geweest, cyclus van 28 dagen, sochtends brak mijn periode netjes en direct door. Deze keer na t stoppen dus niet dus niet :(
Oeh, totaal geen ervaring mee maar knap vervelend lijkt me!
Is je periode wel net zo lang als anders?
Kan je helaas geen herkenning/tips/advies geven.
Misschien heeft je lijf deze keer iets meer tijd nodig om 'back to normal' te geraken?
pi_138673041
Hij is nu iets langer, als ik de spotting mee tel kom ik op circa 31 dagen uit. Ik ben natuurlijk een stukje ouder geworden dan de laatste x maar het maakt me wel knap onzeker. Als t na de zomer nog zo raar loopt ga ik even langs de ha
pi_138673821
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 april 2014 22:44 schreef Cassandra87 het volgende:
Hij is nu iets langer, als ik de spotting mee tel kom ik op circa 31 dagen uit. Ik ben natuurlijk een stukje ouder geworden dan de laatste x maar het maakt me wel knap onzeker. Als t na de zomer nog zo raar loopt ga ik even langs de ha
Ik ben in mn 12 jaar pilgebruik 3x gestopt, de eerste 2 keer ging ik keurig terug naar 28 dagen, de laatste keer was t een soepzooi, van 23 dagen tot 33 dagen... Sloeg nergens op....
T klinkt niet ontzettend abnormaal, en ik ben er zwanger mee geworden ;)

Maar als t voor je eigen gevoel niet klopt dan gewoon even naar de huisarts...
S. 2014
J. 2016
pi_138865283
Zucht. Dilemma's. Ik heb nu ineens op korte termijn zicht op een opleidingsplek (ik ben psycholoog en ambieer het doen van de GZ-opleiding). Als het allemaal doorgaat zou ik september dit jaar kunnen starten. Dat gooit wel even roet in de babyplanning; ik ga niet zo'n zware opleiding met een kleine baby kunnen combineren (overzie in ieder geval niet hoe). Uitstellen tot gaandeweg de opleiding (zodat ik 'm kan afronden voor een bevalling) is misschien de beste oplossing. Maarja, die kriebels!
Mijn vriend vindt dat ik er voor moet gaan als die plek doorgaat (en ergens is hij allang blij dat de kinderplannen dan even uitgesteld worden), maar los van het uitstel komen er ook financiele consequenties: met die opleiding vliegt mijn spaargeld er wel uit, zeg maar.. dus dan zit je daar weer mee.

Ik haat twijfels en dilemma's :(
pi_138865421
quote:
0s.gif Op maandag 14 april 2014 13:56 schreef silliegirl het volgende:
Zucht. Dilemma's. Ik heb nu ineens op korte termijn zicht op een opleidingsplek (ik ben psycholoog en ambieer het doen van de GZ-opleiding). Als het allemaal doorgaat zou ik september dit jaar kunnen starten. Dat gooit wel even roet in de babyplanning; ik ga niet zo'n zware opleiding met een kleine baby kunnen combineren (overzie in ieder geval niet hoe). Uitstellen tot gaandeweg de opleiding (zodat ik 'm kan afronden voor een bevalling) is misschien de beste oplossing. Maarja, die kriebels!
Mijn vriend vindt dat ik er voor moet gaan als die plek doorgaat (en ergens is hij allang blij dat de kinderplannen dan even uitgesteld worden), maar los van het uitstel komen er ook financiele consequenties: met die opleiding vliegt mijn spaargeld er wel uit, zeg maar.. dus dan zit je daar weer mee.

Ik haat twijfels en dilemma's :(
Het dikgedrukte alleen al is genoeg om de kinderwens nog even uit te stellen lijkt mij...

En verder, als dit een grote droom is zou ik.er voor gaan, als je straks kinderen hebt is de kans dat je er voor KAN gaan al een heel stuk kleiner...
Maar weet natuurlijk ook je achtergrond niet..
S. 2014
J. 2016
pi_138865545
quote:
1s.gif Op maandag 14 april 2014 14:00 schreef gewoonmezelf87 het volgende:

[..]

Het dikgedrukte alleen al is genoeg om de kinderwens nog even uit te stellen lijkt mij...

En verder, als dit een grote droom is zou ik.er voor gaan, als je straks kinderen hebt is de kans dat je er voor KAN gaan al een heel stuk kleiner...
Maar weet natuurlijk ook je achtergrond niet..
Tsja, ik weet het niet zo goed. Ik heb nu een vast contract en een werkplek waar ik het in principe erg naar mijn zin heb. Het nadeel is dat ik "stilsta": om door te groeien is die GZ-opleiding bijna een vereiste. Voor de opleiding moet ik van werkgever veranderen, dus ik geef een vast dienstverband op om mezelf verder te ontwikkelen, maar wel met het risico dat ik na 2,5 jaar weer op straat sta (maar aan de andere kant, straks met veranderende financieringsstromen zegt een vast contract ook niks). Ik word wel waardevoller als GZ-psycholoog (meer banen), maarja, wel weer een hoop vraagtekens bij de toekomst, die nu "zekerder" lijkt door dat vaste contract.

En dan nog die kinderwens. Ik kan wel 2,5 jaar wachten nog, of een deel daarvan. Maar werk hebben is toch wel erg belangrijk voor je eraan begint (al is het maar financieel). Ik weet het allemaal nog niet! en ergens hoop ik dat die hele opleiding niet doorgaat, dan hoef ik zelf geen knopen door te hakken
  maandag 14 april 2014 @ 14:11:31 #194
423656 Moppert
omgwtfbbqroflwouters
pi_138865747
Een vaste baan zegt ook heel weinig een opleiding lijkt mij geen rare keus.
Als je voor je er aan wil beginnen een vast contract als eis hebt kan dat zo nog 9 jaar duren.
Ik denk dat je op die manier soms bezig blijft. Een vaste baan een nieuwe auto eerst 20.000¤ sparen het perfecte plaatje is een momentopname besef je dat ook goed.
Toen onze mop een mopje was,
Was ze aardig om te zien;
Nu bromt zij alle dagen
En bijt nog bovendien.
  maandag 14 april 2014 @ 14:12:12 #195
423656 Moppert
omgwtfbbqroflwouters
pi_138865772
quote:
1s.gif Op maandag 14 april 2014 14:00 schreef gewoonmezelf87 het volgende:

[..]

Het dikgedrukte alleen al is genoeg om de kinderwens nog even uit te stellen lijkt mij...


En dit.
Toen onze mop een mopje was,
Was ze aardig om te zien;
Nu bromt zij alle dagen
En bijt nog bovendien.
  maandag 14 april 2014 @ 14:25:46 #196
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_138866259
Ik blijf verbaasd dat men hier maar blijft roepen dat zo'n vast contract weinig waarde heeft tegenwoordig.
Mijn man heeft hem net binnen en het is zeker wel een last van onze schouders. Een gezond bedrijf valt niet in eens zomaar om en het is niet steeds stress als het einde van een bepaalde tijdscontract nadert.

Dat gezegd hebbende (in een situatie waar mijn man kostwinner is voor het gezin met kind) zou ik zonder kind makkelijker die stap maken voor een vervolgopleiding en daar mijn vaste baan voor opgeven.
Zeker als je nu stilstaat en het meer baankans in de toekomst geeft. I.c.m. dat je vriend er nog niet aan toe lijkt zou ik daarvoor niet je carrière on hold zetten nu.
En zolang je vriend wel een baan heeft en jij gewoon een arbeidsverleden met recht op ww loopt het financieel allemaal wel los lijkt me.

Qua spaargeld. Een buffer van een paar duizend euro is prettig voor onvoorziene zaken maar je hoeft echt geen 10k of meer op je bank te hebben staan om aan een kind te beginnen.
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_138866622
quote:
0s.gif Op maandag 14 april 2014 14:25 schreef laziness het volgende:
Ik blijf verbaasd dat men hier maar blijft roepen dat zo'n vast contract weinig waarde heeft tegenwoordig.
Mijn man heeft hem net binnen en het is zeker wel een last van onze schouders. Een gezond bedrijf valt niet in eens zomaar om en het is niet steeds stress als het einde van een bepaalde tijdscontract nadert.

Dat gezegd hebbende (in een situatie waar mijn man kostwinner is voor het gezin met kind) zou ik zonder kind makkelijker die stap maken voor een vervolgopleiding en daar mijn vaste baan voor opgeven.
Zeker als je nu stilstaat en het meer baankans in de toekomst geeft. I.c.m. dat je vriend er nog niet aan toe lijkt zou ik daarvoor niet je carrière on hold zetten nu.
En zolang je vriend wel een baan heeft en jij gewoon een arbeidsverleden met recht op ww loopt het financieel allemaal wel los lijkt me.

Qua spaargeld. Een buffer van een paar duizend euro is prettig voor onvoorziene zaken maar je hoeft echt geen 10k of meer op je bank te hebben staan om aan een kind te beginnen.
Vroeger had je met een vast contract gewoon zekerheid maar dat is tegenwoordig gewoon niet meer.
Mijn pa werkte 14 jaar bij t zelfde bedrijf, ruim 600 medewerkers, en patsboem baan kwijt!
Dus ja een baan.hebben is megatof maar een vast contract is gewoon geen garantie meer dat je werk houdt...
S. 2014
J. 2016
  maandag 14 april 2014 @ 14:38:46 #198
149959 SQ
snelle trees
pi_138866749
Dat was het 20 jaar geleden ook niet. Dat is het nooit geweest. Je bent echter wel wat beter beschermd met een vast contract.
Verder ben ik het wel eens met wat Lazi zegt. Maar het blijft een persoonlijke afweging die je moet maken. De een kan de kinderwens best twee jaar uitstellen, maar ik heb daar ook mensen ontzettend depressief van zien worden. Er is niet echt een goed of slecht in zo'n kwestie.
disclaimer
pi_138868287
quote:
0s.gif Op maandag 14 april 2014 14:25 schreef laziness het volgende:
Ik blijf verbaasd dat men hier maar blijft roepen dat zo'n vast contract weinig waarde heeft tegenwoordig.
Mijn man heeft hem net binnen en het is zeker wel een last van onze schouders. Een gezond bedrijf valt niet in eens zomaar om en het is niet steeds stress als het einde van een bepaalde tijdscontract nadert.

Dat gezegd hebbende (in een situatie waar mijn man kostwinner is voor het gezin met kind) zou ik zonder kind makkelijker die stap maken voor een vervolgopleiding en daar mijn vaste baan voor opgeven.
Zeker als je nu stilstaat en het meer baankans in de toekomst geeft. I.c.m. dat je vriend er nog niet aan toe lijkt zou ik daarvoor niet je carrière on hold zetten nu.
En zolang je vriend wel een baan heeft en jij gewoon een arbeidsverleden met recht op ww loopt het financieel allemaal wel los lijkt me.

Qua spaargeld. Een buffer van een paar duizend euro is prettig voor onvoorziene zaken maar je hoeft echt geen 10k of meer op je bank te hebben staan om aan een kind te beginnen.
Mijn man is in 1 jaar 2x z'n vaste contract kwijtgeraakt... Bv'tjes die werden opgeheven. En ook m'n pa en schoonpa zijn er ondanks het vaste contract uitgegaan want de boel ging op de fles. Hier heeft het vaste contract dus niet geholpen :N.

En wat die ww betreft, als je nog jong bent of tijdens studie wel gewerkt hebt, maar niet genoeg voor de urennorm, dan houdt die ww snel op en kun je 't mooi vergeten. Dan is die 10k toch wel handig... Maar het is ook wel dikke pech qua omstandigheden.
Home is where the O+ is...
  maandag 14 april 2014 @ 15:46:19 #200
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_138869107
quote:
1s.gif Op maandag 14 april 2014 15:23 schreef Cwen het volgende:

[..]

Mijn man is in 1 jaar 2x z'n vaste contract kwijtgeraakt... Bv'tjes die werden opgeheven. En ook m'n pa en schoonpa zijn er ondanks het vaste contract uitgegaan want de boel ging op de fles. Hier heeft het vaste contract dus niet geholpen :N.

En wat die ww betreft, als je nog jong bent of tijdens studie wel gewerkt hebt, maar niet genoeg voor de urennorm, dan houdt die ww snel op en kun je 't mooi vergeten. Dan is die 10k toch wel handig... Maar het is ook wel dikke pech qua omstandigheden.
Wat betreft die ww reageerde ik op betreffende user die nu gewoon een vast contract heeft en dus naar ik aanneem er al wat werkjaren er op heeft zitten ;). Uitzonderingen zijn er altijd natuurlijk en behoorlijk ruk dat die jullie nu zo hard treft :*

Als een bedrijf op de fles gaat maakt het soort contract niet meer uit inderdaad maar als een bedrijf in de zwarte cijfers zit is je vaste contract toch echt meer waard dan het bepaalde tijdscontract van je collega.
Ik kan me heel goed indenken dat er dus rammelaars zijn die graag de zekerheid willen hebben dat ze na hun zwangerschapsverlof nog terug mogen keren. Ik zou er zo eentje zijn :+

De tendens is hier altijd een beetje dat het hele leven onzeker is dus dat je die sprong van kinderen krijgen maar gewoon moet nemen terwijl er helemaal niks mis is met een paar extra vangnetten inbouwen voordat je die sprong neemt.
Zeker nu de huidige maatschappij is ingericht op veelal tweeverdieners en de ww ook gewoon een einddatum kent wordt het financiële risico dat veel gezinnen lopen volgens mij nogal eens onderschat.

En misschien is het wel heel naïef van ons om te denken dat het onbepaalde tijdscontract van mijn man meer waard is dan het bepaalde tijdscontract wat hij had maar voor ons was het wel een belangrijk doel nadat we vorig jaar samen in de ww kwamen doordat van allebei het contract niet werd verlengd. Dat liet ons inzien dat we financieel heel kwetsbaar zijn als je in 1x 60% van je inkomen verliest. En wij denken met dat vaste contract minder risico te lopen op herhaling van die situatie.

[ Bericht 2% gewijzigd door laziness op 14-04-2014 15:56:43 ]
Ik heb je lief mijn hele leven
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 maandag 14 april 2014 @ 21:55:16 #201
269689 crew  Viv
pi_138884777
quote:
0s.gif Op maandag 14 april 2014 15:46 schreef laziness het volgende:
De tendens is hier altijd een beetje dat het hele leven onzeker is dus dat je die sprong van kinderen krijgen maar gewoon moet nemen terwijl er helemaal niks mis is met een paar extra vangnetten inbouwen voordat je die sprong neemt.
Dit. De keerzijde is wel dat het behoorlijk deprimerend kan zijn wanneer die extra vangnetten op zich laten wachten. Toevallig heb ik vandaag zo'n bui, dat ik er weinig vertrouwen in heb dat we op tijd (voordat kinderen krijgen niet meer kan) een financieel onbezorgd leven hebben. :{
Af en toe zou ik wel zo happy-go-lucky willen zijn O+ zoals in die tendens die je beschrijft, maar dat staat héél ver van me af. Uit het gegeven dat het hele leven onzeker is zou ik eerder de conclusie trekken dat ik maar beter níet aan kinderen kan beginnen.
pi_138907480
quote:
1s.gif Op maandag 14 april 2014 14:00 schreef gewoonmezelf87 het volgende:

[..]

Het dikgedrukte alleen al is genoeg om de kinderwens nog even uit te stellen lijkt mij...

Ja zucht. Dat weet ik ook, en ik had voor mezelf eigenlijk al wel besloten om te wachten, los van die hele opleidingsplek. Vriend is me te wisselend in wat 'ie wil. En nu ik toch aan het spuien ben:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wat betreft die opleiding: ik ben uitgenodigd op gesprek, dat gesprek ga ik maar aan. En dan zie ik wel. Ik denk teveel na, misschien moet ik er maar gewoon is gaan kijken en praten en zien hoe het voelt voor ik me waag aan een keuze maken.

[ Bericht 6% gewijzigd door silliegirl op 15-04-2014 15:51:22 ]
pi_138908740
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 april 2014 15:17 schreef silliegirl het volgende:

[..]

Ja zucht. Dat weet ik ook, en ik had voor mezelf eigenlijk al wel besloten om te wachten, los van die hele opleidingsplek. Vriend is me te wisselend in wat 'ie wil. En nu ik toch aan het spuien ben:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wat betreft die opleiding: ik ben uitgenodigd op gesprek, dat gesprek ga ik maar aan. En dan zie ik wel. Ik denk teveel na, misschien moet ik er maar gewoon is gaan kijken en praten en zien hoe het voelt voor ik me waag aan een keuze maken.
Het is ook wel heel veel wat je te verstouwen hebt! Zou eerst eens focussen op een beetje rust in jullie leven want een zwangerschap brengt ook de nodige spanning met zich mee kan ik je uit ervaring vertellen ;)
S. 2014
J. 2016
pi_138909131
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 april 2014 15:51 schreef gewoonmezelf87 het volgende:

[..]

Het is ook wel heel veel wat je te verstouwen hebt! Zou eerst eens focussen op een beetje rust in jullie leven want een zwangerschap brengt ook de nodige spanning met zich mee kan ik je uit ervaring vertellen ;)
Klopt, het zou nu met al het wel en wee überhaupt geen optie zijn. En ik wil het nu ook niet eens. Nouja, ik wil het wel, maar ik wil vooral weer rust.
pi_138918217
Silliegirl: pas je ook een beetje op jezelf? Klinkt alsof je heel veel bordjes hoog te houden hebt maar vergeet je eigen bordje niet!
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 dinsdag 15 april 2014 @ 20:05:15 #206
269689 crew  Viv
pi_138918432
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 april 2014 16:02 schreef silliegirl het volgende:
Klopt, het zou nu met al het wel en wee überhaupt geen optie zijn. En ik wil het nu ook niet eens. Nouja, ik wil het wel, maar ik wil vooral weer rust.
:*
Hopelijk kan je het wel en wee van anderen wat loslaten. Je hebt je energie hard nodig om zelf te functioneren en te herstellen, en om met je gestresste vriend om te kunnen gaan.
pi_138919391
meh, mn klasgenoot gooit me zomaar een optie voor mn voeten qua minor die ervoor zorgt dat een derde al heul snel mogelijk zou zijn :') :D het is dat ik daarna nog 10 weken stage moet en moet afstuderen, dus hou me tegen :P maar het klinkt wel aantrekkelijk.
:)
pi_138919506
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 april 2014 20:05 schreef ViviRAWRS het volgende:

[..]

:*
Hopelijk kan je het wel en wee van anderen wat loslaten. Je hebt je energie hard nodig om zelf te functioneren en te herstellen, en om met je gestresste vriend om te kunnen gaan.
En wat zij zegt. :Y

Silliegirl, als je de keus hebt om opleiding te doen voordat je kind krijgt dan zou ik dat doen. Ik doe het nu wel met kinderen maar echt heel gezellig is het niet zeg maar :P
:)
pi_138921825
quote:
10s.gif Op dinsdag 15 april 2014 20:26 schreef mignonne het volgende:
meh, mn klasgenoot gooit me zomaar een optie voor mn voeten qua minor die ervoor zorgt dat een derde al heul snel mogelijk zou zijn :') :D het is dat ik daarna nog 10 weken stage moet en moet afstuderen, dus hou me tegen :P maar het klinkt wel aantrekkelijk.
Ja Mignonne! Super leuk!
Oh, hou me tegen schrijf je :P.
Niks aan joh nu, zo'n derde. Veel leuker over een paar jaar... ;)
  dinsdag 15 april 2014 @ 21:37:45 #210
423656 Moppert
omgwtfbbqroflwouters
pi_138923089
NIet doen een 3e bah bah bah bah 3e kindjes zijn niet leuk :7 *)
Toen onze mop een mopje was,
Was ze aardig om te zien;
Nu bromt zij alle dagen
En bijt nog bovendien.
pi_138925321
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 april 2014 20:01 schreef Malteser het volgende:
Silliegirl: pas je ook een beetje op jezelf? Klinkt alsof je heel veel bordjes hoog te houden hebt maar vergeet je eigen bordje niet!
Mijn bordje staat inderdaad wat in de koelkast. Ik weet dat ik tijd voor mezelf moet inlassen, maar 't lukt even niet... Heb vandaag ook een rotdag. Werk vraagt momenteel ook erg veel van me, dat helpt ook niet. Nu eindelijk thuis, snel mn bedje in!
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 dinsdag 15 april 2014 @ 22:33:08 #212
269689 crew  Viv
pi_138926366
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 april 2014 22:15 schreef silliegirl het volgende:
Ik weet dat ik tijd voor mezelf moet inlassen, maar 't lukt even niet...
Als je goed voor jezelf zorgt, ben je ook beter in staat om voor anderen te zorgen. :*
pi_138943547
Hier rammelen we ook nog rustig voort :) Nog een paar strips liggen en dan begint voor ons ook de spannende tijden. Sinds kort ook een baan, dus dat is mooi meegenomen, nu alleen nog afstuderen!

quote:
0s.gif Op dinsdag 15 april 2014 20:01 schreef Malteser het volgende:
Silliegirl: pas je ook een beetje op jezelf? Klinkt alsof je heel veel bordjes hoog te houden hebt maar vergeet je eigen bordje niet!
En dit :) Je bent zelf uiteindelijk het belangrijkste, maar dat vergeten we allemaal wel eens.
Life is what happens to you, while you're busy making other plans!
pi_138944216
quote:
0s.gif Op maandag 14 april 2014 15:46 schreef laziness het volgende:

[..]

Als een bedrijf op de fles gaat maakt het soort contract niet meer uit inderdaad maar als een bedrijf in de zwarte cijfers zit is je vaste contract toch echt meer waard dan het bepaalde tijdscontract van je collega.
Ik kan me heel goed indenken dat er dus rammelaars zijn die graag de zekerheid willen hebben dat ze na hun zwangerschapsverlof nog terug mogen keren. Ik zou er zo eentje zijn :+

De tendens is hier altijd een beetje dat het hele leven onzeker is dus dat je die sprong van kinderen krijgen maar gewoon moet nemen terwijl er helemaal niks mis is met een paar extra vangnetten inbouwen voordat je die sprong neemt.
Zeker nu de huidige maatschappij is ingericht op veelal tweeverdieners en de ww ook gewoon een einddatum kent wordt het financiële risico dat veel gezinnen lopen volgens mij nogal eens onderschat.

En misschien is het wel heel naïef van ons om te denken dat het onbepaalde tijdscontract van mijn man meer waard is dan het bepaalde tijdscontract wat hij had maar voor ons was het wel een belangrijk doel nadat we vorig jaar samen in de ww kwamen doordat van allebei het contract niet werd verlengd. Dat liet ons inzien dat we financieel heel kwetsbaar zijn als je in 1x 60% van je inkomen verliest. En wij denken met dat vaste contract minder risico te lopen op herhaling van die situatie.
Ik ben ergens heel blij dat je dit post. Het zet me weer even weer met beide benen op de grond. Mijn vriend heeft een vast contract, en je hebt gelijk over dat dit bij een gezond bedrijf veel waarde heeft. Wij hebben echter ook de andere kant meegemaakt, werkten bij hetzelfde bedrijf toen dat failliet ging. (Overigens zijn er uit het bedrijf waar mijn vriend werkt ook twee mensen met een vast contract "uitgewerkt" het afgelopen jaar.)

De laatste tijd heb ik veel gedacht: "Ik wil graag kinderen, fuck it all, ik stop met de pil." Maar ik wil ook zó graag een baan/werk. Dus ja, dit stukje helpt me om weer even verstandig te denken en binnenkort toch maar weer die 12 pilstrips te gaan halen. Ik wil namelijk ook die zekerheid (voor zover het kan). En mijn eigen centen.

Silliegirl: een psycholoog zei eens tegen me: stel je voor hoe de situatie zou zijn en hoe je je zou voelen in die situatie. Dat vond ik heel verhelderend en toen kon ik zo heel goed en snel een keuze maken.
Dit, dat, alles.
pi_138971824
quote:
0s.gif Op woensdag 16 april 2014 15:25 schreef Philomijn het volgende:

[..]

Ik ben ergens heel blij dat je dit post. Het zet me weer even weer met beide benen op de grond. Mijn vriend heeft een vast contract, en je hebt gelijk over dat dit bij een gezond bedrijf veel waarde heeft. Wij hebben echter ook de andere kant meegemaakt, werkten bij hetzelfde bedrijf toen dat failliet ging. (Overigens zijn er uit het bedrijf waar mijn vriend werkt ook twee mensen met een vast contract "uitgewerkt" het afgelopen jaar.)

De laatste tijd heb ik veel gedacht: "Ik wil graag kinderen, fuck it all, ik stop met de pil." Maar ik wil ook zó graag een baan/werk. Dus ja, dit stukje helpt me om weer even verstandig te denken en binnenkort toch maar weer die 12 pilstrips te gaan halen. Ik wil namelijk ook die zekerheid (voor zover het kan). En mijn eigen centen.

Silliegirl: een psycholoog zei eens tegen me: stel je voor hoe de situatie zou zijn en hoe je je zou voelen in die situatie. Dat vond ik heel verhelderend en toen kon ik zo heel goed en snel een keuze maken.
Thanks voor de tip. Ik doe m'n best! Gisteravond had ik eigenlijk ook allerlei dingen te doen, maar toen ik thuis kwam zat vriend te wachten met 2 glazen wijn. Heeerlijk een avond niks gedaan behalve samen op de bank hangen en ouwehoeren en lachen. Die momenten heb ik toch harder nodig dan ik dacht. Voel me nu weer wel energieker :).

Wat betreft de vaste contracten: Ik heb die nu dus wel en dat geeft inderdaad wel een stuk rust. Maar tegelijkertijd besef ik me overigens ook wel dat het schijnzekerheid is; als een bedrijf niet draait sta je alsnog zo op straat. Enig risico heb je helaas altijd, maar toch is het risico met zo'n vast contract (zeker gevoelsmatig trouwens) wel een stuk kleiner!
pi_138979859
quote:
0s.gif Op woensdag 16 april 2014 15:25 schreef Philomijn het volgende:

[..]

Ik ben ergens heel blij dat je dit post. Het zet me weer even weer met beide benen op de grond. Mijn vriend heeft een vast contract, en je hebt gelijk over dat dit bij een gezond bedrijf veel waarde heeft. Wij hebben echter ook de andere kant meegemaakt, werkten bij hetzelfde bedrijf toen dat failliet ging. (Overigens zijn er uit het bedrijf waar mijn vriend werkt ook twee mensen met een vast contract "uitgewerkt" het afgelopen jaar.)

De laatste tijd heb ik veel gedacht: "Ik wil graag kinderen, fuck it all, ik stop met de pil." Maar ik wil ook zó graag een baan/werk. Dus ja, dit stukje helpt me om weer even verstandig te denken en binnenkort toch maar weer die 12 pilstrips te gaan halen. Ik wil namelijk ook die zekerheid (voor zover het kan). En mijn eigen centen.

Silliegirl: een psycholoog zei eens tegen me: stel je voor hoe de situatie zou zijn en hoe je je zou voelen in die situatie. Dat vond ik heel verhelderend en toen kon ik zo heel goed en snel een keuze maken.
Redden jullie het op 1 salaris?

Hier moeten we het t.z.t. ook op 1 salaris doen. De kans is heel groot dat ik geen verlenging krijg bij zwangerschap/verlof. Dit weerhoudt ons niet om er niet voor te gaan. Het is ontzettend moeilijk om tegenwoordig een baan te krijgen met iets van zekerheid.
pi_138980283
quote:
1s.gif Op donderdag 17 april 2014 15:07 schreef rammeltje het volgende:

[..]

Redden jullie het op 1 salaris?

Hier moeten we het t.z.t. ook op 1 salaris doen. De kans is heel groot dat ik geen verlenging krijg bij zwangerschap/verlof. Dit weerhoudt ons niet om er niet voor te gaan. Het is ontzettend moeilijk om tegenwoordig een baan te krijgen met iets van zekerheid.
Ik denk dat het misschien wel zou kunnen (nog nooit aan vriend gevraagd), maar eerlijk gezegd wil ik het niet. :@ Tuurlijk, er komt een tijd dat ik dat misschien moet accepteren, als het binnen nu en pak 'm beet twee jaar niet lukt om een baan te vinden. Maar na zeven jaar studie en een behoorlijke studieschuld heb ik het gevoel "recht" te hebben op een baan. Daarbij zou ik denk ik niet kunnen wennen aan leven van zijn geld.
Niets ten nadele van vrouwen die dat wel doen. Maar voor nu zou ik dat niet willen. Het zou niet mijn keuze zijn in eerste instantie, laat ik het zo zeggen. En nu vind ik een baan dus belangrijker en stel ik (proberen te) vervullen van mijn kinderwens nog even uit. (Wat niet betekent dat ik die keuze soms moeilijk vind of het me soms aangrijpt. ;))
Dit, dat, alles.
pi_138984221
Maar stel: na twee jaar zoeken heb je een baan (ik hoop natuurlijk voor jou dat het veel sneller gaat!!). Dan volgt (in mijn sector) pas na 2-3 jaar een vast contract. Je bent dus zo 5 jaar verder... Of je kan tussentijds weer overnieuw beginnen. Wil / kan je daar op wachten?

Ik heb nu net mijn tweede jaarcontract gekregen. Mochten wij een tweede willen, blijft het ook een risico. Het speelt mee in onze overwegingen, maar is niet het belangrijkste. Dat is toch wel veranderd toen ik met vast contract, 5 jaar dienstverband en mini van 9 maanden door een reorganisatie ook op straat stond.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_138988309
Ik wilde ook pas aan kinderen beginnen als ik een (vaste) baan had.
Dan was er nu nog geen kind geweest hier. En de komende jaren zie ik het ook niet gebeuren dat ik een (vaste) baan krijg. En dat zorgt bij mij wel voor onrust en frustratie.
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 donderdag 17 april 2014 @ 21:22:06 #220
269689 crew  Viv
pi_138992141
quote:
0s.gif Op donderdag 17 april 2014 19:57 schreef ferrari_rood het volgende:
Ik wilde ook pas aan kinderen beginnen als ik een (vaste) baan had.
Dan was er nu nog geen kind geweest hier. En de komende jaren zie ik het ook niet gebeuren dat ik een (vaste) baan krijg. En dat zorgt bij mij wel voor onrust en frustratie.
Dus of je nu wacht op een (vaste) baan en dan aan kinderen begint, of juist andersom, gefrustreerd raken we allemaal. *)
  vrijdag 18 april 2014 @ 09:25:31 #221
279894 winka
There is no place like home..
pi_139003813
Wij zitten ook niet echt in de perfect financiële situatie om aan kinderen te beginnen. Mijn vriend is nu werkeloos (wel voorlopig met ww-uitkering) en druk aan het solliciteren, ik heb wel een vaste baan bij de overheid. We kunnen net aan rondkomen van mijn salaris. Zonder inkomen van mijn vriend + kleintje redden we het niet.

Mijn vriend is de laatste jaren sowieso aan het kwakkelen met werk. Hij heeft een eigen bedrijf gehad maar vanwege de crisis daar mee moeten stoppen. Wel steeds tijdelijke banen gehad.

En hoe het verder loopt weet ik niet. Maar dat weerhoudt ons er niet van om aan kinderen te beginnen. Dit komt ook door mijn leeftijd, ik ben vorige week 36 geworden en als ik moet wachten op betere financiele tijden ben ik misschien wel 40.

Ik maak me er ook helemaal niet druk om. Ik heb zo vaak situaties meegemaakt waarin ik dacht: dit komt NOOIT meer goed. En toch gebeurt dat altijd :)

Zekerheid bestaat niet :7
pi_139007362
quote:
0s.gif Op donderdag 17 april 2014 21:22 schreef ViviRAWRS het volgende:

[..]

Dus of je nu wacht op een (vaste) baan en dan aan kinderen begint, of juist andersom, gefrustreerd raken we allemaal. *)
Haha klopt!

Nee, ik denk dat mocht ik binnen nu en 1 à 2 jaar een baan hebben, ik daar dan niet wacht op een vast contract. Want dan zijn we idd weer een aantal jaar verder. Het gaat mij er meer om dat ik straks een "bodem" heb op de arbeidsmarkt, iets waar ik dan op voort kan borduren mocht ik zwanger raken. Nu heb ik nog weinig ervaring (of nou ja, volgens de vacatures), maar als ik jaar ergens gewerkt heb staat dat in ieder geval op mijn CV.

En ja, misschien vind ik inderdaad wel nooit een vaste baan. Vandaar dat ultimatum. Nu er alles aan proberen te doen, en als het niet lukt, dan kijken we verder.

@winka Ik snap dat je vanwege je leeftijd niet al te lang meer wil wachten. Ik heb wat dat betreft wat meer tijd, ik ben bijna 28. Iedereen heeft z'n eigen redenen en voorwaarden en dat begrijp ik maar al te goed. Ik probeer tot op zekere hoogte zekerheden te creëren, maar besef me dat het leven niet maakbaar is.
Dit, dat, alles.
pi_139244259
Update: ik heb besloten de opleiding niet te gaan doen. Ik ben op gesprek geweest en ik had er geen goed gevoel bij, 't sloot gewoon niet aan op wie ik ben als persoon en op hoe ik het werk zelf zie. Dus ik waardeer mn huidige werkgever weer meer en blijf lekker zitten waar ik zit!

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  vrijdag 25 april 2014 @ 14:43:55 #224
262052 TaMieke
Bah-a-la-la-la-la-la
pi_139251255
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Op woensdag 13 juni 2018 15:27 schreef gcjoel het volgende:
JIj bent raar, dat snap je wel he? :D
pi_139278254
Mag ik mij hier ook melden?
Hier heel erg last van rammelende eierstokken, maar de situatie laat het nog niet toe.
We wonen nog niet samen, dus het zou verre van handig zijn om nu aan kinderen te beginnen, maar ik wil het zo graag.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_139365361
silliegirl, goed dat je op gesprek bent geweest. Nu heb je een weloverwogen keuze kunnen maken.
wat je spoiler betreft:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Vlinder_91, welkom. Wat heb je al iets heftigs meegemaakt. Ik snap dat het rammelen daardoor misschien nog erger is. Kun je er goed over praten met je vriend?
Dit, dat, alles.
pi_139367066
Silligirl: hoe is het nu met je?

Vlinder_91: welkom!

Hier is de beslissing gevallen. Ik ben zaterdag aan mijn laatste pilstrip begonnen. Vriend vroeg zondag ineens of ik de pil alweer had gehad na mijn menstruatie. Ik antwoordde bevestigend want ik start altijd op zaterdag met de nieuwe strip. Zegt hij: "Zullen we na deze strip stoppen?"
Uhm...ja, heel graag. Of eigenlijk JA, HEEL GRAAG!
  dinsdag 29 april 2014 @ 11:58:29 #228
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_139369429
malteser!! *O*
wat fijn!

Silly ik hoop dat het idd een fase is..
en anders komt het ook wel weer goed..

hier vooral lekker bezig met werken en vakanties plannen..
en babynamen bedenken :P
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
pi_139376724
Vlinder_91: welkom! Wat heftig van je spoiler. Ik kan me voorstellen dat het ook wat angst meebrengt voor een nieuwe zwangerschap tzt?

Silliegirl: Hopelijk gaat het snel beter, lijkt me erg rot zo'n situatie. Sterkte!

Malteser: Wat leuk dat je vriend met het voorstel kwam om te stoppen na deze strip! *O*

En Barreltje gewoon lekker aan het genieten van alles geloof ik! Woonden jullie inmiddels al samen of is het binnenkort zover?

Hier zijn we op het moment voornamelijk heel erg druk met ons huis. Wat wel heel leuk is, maar aan de andere kant ook veel energie vreet. Wel leuk om de plannen van het huis door te nemen en vriend het dan heeft over en als we een aantal kinderen hebben dan...Maar verder geen concrete plannen nog, vind het stiekem toch best spannend om het daar serieus over te gaan hebben. Terwijl ik voor mezelf al een heel concreet idee in mijn hoofd heb. Het is natuurlijk wel belangrijk om dat een keer voor te stellen aan mijn vriend.
pi_139377799
welkom vlinder_91 :)
Silliegirl wat een nare situatie, hoe is het nu?

Wij hebben sinds anderhalve week een flatcoated retriever pup in huis en ik merk dat ik mijzelf geen rust gun. Ik slaap kort (want hij kan nog geen hele nacht doorslapen) en overdag let ik continu op ivm het zindelijk maken. Door het slaap te kort word ik heel erg prikkelig en weinig geduld. Bij vlagen voel ik me alsof ik nooit een goede moeder zal zijn, als ik al zoveel moeite heb met een pup.
Misschien dat ik daar straks anders over denk.. Maar we stoppen pas volgend jaar met de ac dus tijd zat om te relativeren :)
pi_139384159
Wat lief al jullie reacties! Thanks voor het meeleven.

Het gaat nu eigenlijk weer wat beter. Van het weekend, na een escalatiemoment vrijdag (ik was moe, hij moe, allebei mopperen, etc etc), zat het me ontzettend hoog en bij ik maar zoveel mogelijk uit huis geweest om conflicten te voorkomen. Dit ook zo tegen vriend gezegd want ik was op. Nadat ik het gevoel had weer wat opgeladen was ben ik weer naar huis gegaan, waar vriend eigenlijk meteen klaarstond voor de jaarlijkse puzzelrit (traditie hier op konings/koninginnedag). Zo gezegd zo gedaan, als vanouds gelachen en de rest van t weekend was ook prima. Hij is nog wel gestressed maar hij doet wel zn best om niet op mij af te reageren. Hopelijk is zn werk snel weer rustiger.

Malteser: spannend!! Hopelijk snel twee streepjes voor jou!

Cassandra: herkenbaar, die pup. Maar ik denk dat een babytje heeeel anders is. Dan helpen je hormonen enzo ook een handje. Tip: niet te lang doorgaan met opstaan 's nachts. Pup moet niet aanwennen dat jij opstaat want daar kom je dan heel moeilijk vanaf. Ik heb bij mijn pup de eerste paar dagen de wekker gezet, daarna nog aantal keer als zij aansloeg 's nachts voor een snelle plas. Uiteindelijk kreeg ze dat door en lag ze hele nachten te janken. Heb uiteindelijk 2 dagen op de bank geslapen zodat ze wist dat ik er wel was, maar liet haar niet uit de bench. Ze kunnen heel snel een nacht hun plas ophouden hoor!

Ik zat trouwens gisteren een serie te kijken waar een huilende baby in voorkwam. Echt dat gehuil ging helemaal door me heen gewoon! Gek hoe je lijf daar dan op reageert. *rammel*
pi_139389079
Nolita: succes met het huis! En moeilijk om er serieus over te praten is herkenbaar. Dat had ik ook, zeker toen wij vorig jaar ons huis kochten en verbouwden. En nu zijn we een jaar verder en stelt vriend zelf voor te stoppen...

Cassandra: wat leuk, een pup! Maar ook vermoeiend zo de eerste tijd. Het wordt echt beter ;).

Silliegirl: fijn dat het iets beter gaat!
En snel twee streepjes... Dat klinkt nog erg eng hoor, haha. Eerst maar eens kijken wat mijn cyclus doet na 15 jaar pil.
pi_139389524
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 april 2014 10:36 schreef Malteser het volgende:
Silligirl: hoe is het nu met je?

Vlinder_91: welkom!

Hier is de beslissing gevallen. Ik ben zaterdag aan mijn laatste pilstrip begonnen. Vriend vroeg zondag ineens of ik de pil alweer had gehad na mijn menstruatie. Ik antwoordde bevestigend want ik start altijd op zaterdag met de nieuwe strip. Zegt hij: "Zullen we na deze strip stoppen?"
Uhm...ja, heel graag. Of eigenlijk JA, HEEL GRAAG!
*O* Wat tof!!
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 april 2014 19:06 schreef silliegirl het volgende:
Wat lief al jullie reacties! Thanks voor het meeleven.

Het gaat nu eigenlijk weer wat beter. Van het weekend, na een escalatiemoment vrijdag (ik was moe, hij moe, allebei mopperen, etc etc), zat het me ontzettend hoog en bij ik maar zoveel mogelijk uit huis geweest om conflicten te voorkomen. Dit ook zo tegen vriend gezegd want ik was op. Nadat ik het gevoel had weer wat opgeladen was ben ik weer naar huis gegaan, waar vriend eigenlijk meteen klaarstond voor de jaarlijkse puzzelrit (traditie hier op konings/koninginnedag). Zo gezegd zo gedaan, als vanouds gelachen en de rest van t weekend was ook prima. Hij is nog wel gestressed maar hij doet wel zn best om niet op mij af te reageren. Hopelijk is zn werk snel weer rustiger.

Het is hier jaarlijks de eerste paar maanden stress ivm werkdruk en dat maakt het er soms ook niet gezelliger op hier in huis. Soms is het zo "verfrissend" als de bom juist ontploft, omdat wij op dat moment ook onze beste gesprekken hebben :) Ik hoop dat bij jullie de lucht ook weer geklaard is!
Life is what happens to you, while you're busy making other plans!
pi_139414545
Iedereen bedankt voor de reacties. Ik kan er goed met mijn vriend over praten, maar hij begrijpt het niet helemaal. Dit is natuurlijk logisch, hij heeft het niet meegemaakt en voor mannen is het sowieso heel anders, maar dit zorgt wel voor een stukje frustratie. Af en toe is het rammelen zo erg dat ik gewoon gelijk zwanger wil raken. Hoewel ik daarna ook gelijk bang ben dat het weer mis gaat.
Op dit moment willen we graag samenwonen en hopen we dat we volgend jaar samenwonen. We hebben afgesproken dat als we samenwonen ik stop met de pil en we condooms gebruiken totdat hij er klaar voor is. Geeft iets meer rust, maar ik vraag me af voor hoe lang.

@ Malteser: Wat fijn!
@ Silliegirl: Hopelijk gaat het nu nog steeds beter en heeft die ruzie de lucht geklaard.
pi_139479547
Ik herken het wel hoor vlinder. Zelf in het verleden drie keer misgegaan Nog voor de vijf of zes weken, dus ik rammelde ook veel harder dan mijn huidige vriend. Ook hij begreep het wel maar kon er niets mee, hij was er nog niet aan toe en er zijn twee mensen voor nodig. Uit eindelijk besloten dat we er vanaf volgend jaar voor gaan. Dat geeft zoveel meer rust een datum weten. Daar kun je zo ook naar toe leven :)
hoelang zijn jullie samen?

ooh wij gaan in juni als het goed is onze badkamer verbouwen en we gaan Nog op vakantie, zonder pup. Maar een weekje hoor. Maar onder t mom van nu kan t Nog onbezorgd. Ik heb Praag in gedachten
pi_139480682
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 mei 2014 09:20 schreef Cassandra87 het volgende:
Ik herken het wel hoor vlinder. Zelf in het verleden drie keer misgegaan Nog voor de vijf of zes weken, dus ik rammelde ook veel harder dan mijn huidige vriend. Ook hij begreep het wel maar kon er niets mee, hij was er nog niet aan toe en er zijn twee mensen voor nodig. Uit eindelijk besloten dat we er vanaf volgend jaar voor gaan. Dat geeft zoveel meer rust een datum weten. Daar kun je zo ook naar toe leven :)
hoelang zijn jullie samen?

ooh wij gaan in juni als het goed is onze badkamer verbouwen en we gaan Nog op vakantie, zonder pup. Maar een weekje hoor. Maar onder t mom van nu kan t Nog onbezorgd. Ik heb Praag in gedachten
Herkenbaar. Wij gaan (hoe decadent) in juli 2 weken in n all inclusive resort, met t vliegtug! Normaal gaan we kamperen :p.. Maarja, toen ik toch maar is in een reisgids zat te bladeren en vriend me zag wegdromen zei hij "zullen we dan maar? Nu kan 't nog met z'n tweeen, met een baby gaan we natuurlijk niet 123 vliegen!".
  vrijdag 2 mei 2014 @ 10:18:17 #237
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_139480721
waarom zou je met een baby niet 1-2-3 gaan vliegen?

overigens lijkt het me super om met baby/kids te gaan kamperen al zal het logistiek wsl een nachtmerrie zijn :P
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
  vrijdag 2 mei 2014 @ 10:18:45 #238
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_139480732
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 mei 2014 10:16 schreef silliegirl het volgende:

[..]

Herkenbaar. Wij gaan (hoe decadent) in juli 2 weken in n all inclusive resort, met t vliegtug! Normaal gaan we kamperen :p.. Maarja, toen ik toch maar is in een reisgids zat te bladeren en vriend me zag wegdromen zei hij "zullen we dan maar? Nu kan 't nog met z'n tweeen, met een baby gaan we natuurlijk niet 123 vliegen!".
Dat kan snel genoeg hoor! Wij zijn vorig jaar mei 2 weken all-in op vakantie gegaan met onze baby van -toen- 10 maanden. Dit jaar gaan we weer, met onze dreumes van 22 maanden!
  vrijdag 2 mei 2014 @ 10:27:02 #239
423656 Moppert
omgwtfbbqroflwouters
pi_139480919
Ik zou ook nu zo vliegen hoor met onze 3 kinderen en de jongste is nu net 3 maanden.
Toen onze mop een mopje was,
Was ze aardig om te zien;
Nu bromt zij alle dagen
En bijt nog bovendien.
  Moderator vrijdag 2 mei 2014 @ 11:09:47 #240
5428 crew  miss_sly
pi_139481852
Wij zijn ook met baby gaan vliegen, en met dreumes van 14 maanden hebben we gekampeerd. Eigenlijk hebben we tot ze naar school ging ieder jaar met haar gevlogen en zijn met haar naar een camping in Frankrijk geweest. Prima te doen, hoor, alleen niet meer genieten met z'n tweeën, dat klopt. De vakantie is wel anders dan wanneer je samen bent.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_139484371
Het is ook niet dat we met kind niet meer op vakantie gaan maar gewoon nog heel even lekker met zijn twee, nu het nog kan :) O+
pi_139489427
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 mei 2014 10:18 schreef Tante_Soesa het volgende:

[..]

Dat kan snel genoeg hoor! Wij zijn vorig jaar mei 2 weken all-in op vakantie gegaan met onze baby van -toen- 10 maanden. Dit jaar gaan we weer, met onze dreumes van 22 maanden!
Helaas zitten wij met vakanties aan 't hoogseizoen vast, dus we moeten afwachten hoe oud baby eventueel zou zijn in een zomervakantie.

Maar het vliegen: mijn vriend is van mening dat 6 uur in een vliegtuig voor een klein kind niet goed is. Ik weet niet waarom, maar hij had een hele theorie over drukverschillen etc. Onzin natuurlijk, maar ik laat 't maar gaan. Als we zover zijn dat baby mee moet vliegen zien we dan wel! Nu wordt nog een geniet-vakantie met zn 2tjes!
  zondag 4 mei 2014 @ 22:20:00 #243
286844 Kimpossible
Van lurker tot poster.
pi_139568232
Dat divorce op de achtergrond aanstaat en ze beleven dat ze voor het eerst beweging in haar buik voelen en dat je je dan herinnert hoe het was en dat daarvan je ogen vollopen :')

Ik dacht dat dat gerammel minder werd als m'n eieren hun zin een keer hadden gekregen. In tegendeel }:|

Weet waar je aan begint, uwe rammelaars. Het houdt niet op, niet vanzelf })
Één keer in de zoveel tijd komen dromen uit!
pi_139568955
quote:
1s.gif Op zondag 4 mei 2014 22:20 schreef Kimpossible het volgende:
Dat divorce op de achtergrond aanstaat en ze beleven dat ze voor het eerst beweging in haar buik voelen en dat je je dan herinnert hoe het was en dat daarvan je ogen vollopen :')

Ik dacht dat dat gerammel minder werd als m'n eieren hun zin een keer hadden gekregen. In tegendeel }:|

Weet waar je aan begint, uwe rammelaars. Het houdt niet op, niet vanzelf })
+1 :') En het gaat hier echt echt echt niet meer gebeuren. :N
pi_139570205
Voordat jullie aan kinderen begonnen, hadden jullie toen een bepaalde voorstelling van hoe het zou zijn? En is het zoals jullie het hadden voorgesteld?
Dit, dat, alles.
  zondag 4 mei 2014 @ 23:03:55 #246
286844 Kimpossible
Van lurker tot poster.
pi_139570874
quote:
1s.gif Op zondag 4 mei 2014 22:52 schreef Philomijn het volgende:
Voordat jullie aan kinderen begonnen, hadden jullie toen een bepaalde voorstelling van hoe het zou zijn? En is het zoals jullie het hadden voorgesteld?
Hmm, lastig. Ik denk wel dat ik een heel romantisch beeld had :@ en het is ook prachtig en ik voel oneindige liefde en trots en zelfs duizend kusjes zijn niet genoeg, maar de verantwoordelijkheid en de zorgen zijn bij tijd en wijle ook heel overrompelend. Vind ik. Dat mag ook en dat is goed, maar dat ik tot in m'n wortels zou veranderen als persoon, 'alleen maar omdat ik nu een mama ben', die had ik niet aan zien komen. :')

Dat zal ongetwijfeld niet voor iedereen zo zijn hoor, maar ik ben wel echt een moedergans geworden.

Tip van Flip: vergeet elkaar niet, als man en vrouw. Je bent zo ineens alleen maar papa en mama en als je daar niet voor waakt eindig je s avonds met ongelijke bedtijden en een klein kusje op je voorhoofd voor het slapen gaan :') het heeft ons 2 weken gekost voordat we serieus in de gaten hadden dat we elkaar sinds haar geboorte niet eens meer een goede liefdevolle knuffel gegeven hadden.

Maar goed, de onze is nog maar 9 weken. Dat hele heftige zal er in gevoel nog wel vanaf gaan. En god wat zijn alle clichés waar. Ze is zo leuk, zo mooi, zo perfect. Ze groeit zo hard, we slapen weinig en moe werd ik pas na de adrenalinerush die 4 wk aanhield. En oh ik wil nog een keer O+
Één keer in de zoveel tijd komen dromen uit!
pi_139571572
quote:
1s.gif Op zondag 4 mei 2014 22:52 schreef Philomijn het volgende:
Voordat jullie aan kinderen begonnen, hadden jullie toen een bepaalde voorstelling van hoe het zou zijn? En is het zoals jullie het hadden voorgesteld?
Ja, en mijn ervaring is dat je het je niet kan voorstellen hoe het gaat zijn.
Het is mooier, intenser, liefdevoller.. meer life-changing dan je je kunt bedenken. Het is doodeng en het mooiste ooit tegelijkertijd.
Tsja :) O+

Ik rammel ook. Weer. Nog steeds. O+
  zondag 4 mei 2014 @ 23:22:00 #248
286844 Kimpossible
Van lurker tot poster.
pi_139571691
_O-

Bedankt Gotc O+ jij beschrijft in 2 zinnen wat ik ook in m'n 100 woorden bedoel. Kort en bondig is niet zo m'n ding :')
Één keer in de zoveel tijd komen dromen uit!
pi_139572260
quote:
1s.gif Op zondag 4 mei 2014 23:22 schreef Kimpossible het volgende:
_O-

Bedankt Gotc O+ jij beschrijft in 2 zinnen wat ik ook in m'n 100 woorden bedoel. Kort en bondig is niet zo m'n ding :')
:7 :D
Jouw verhaal was leuker!
pi_139580745
Oeh, Kim en GotC, van jullie verhalen ga ik nog harder rammelen.... Wat mooi en eerlijk omschreven.

Over rammelen gesproken: foliumzuur is in huis! Brrrr, spannend.... Wanneer kan ik daar het beste mee beginnen? Ik heb google al met een bezoekje verblijd, maar dat schept vooral verwarring. Na het stoppen met de pil (nog maar 11 dagen te gaan)? Of gewoon nu alvast, onder het mom: baat het niet, dan schaadt het niet? Ik verwacht niet dat ik heel snel zwanger zal zijn i.v.m. voorgeschiedenis maar stel nu dat....
  maandag 5 mei 2014 @ 12:36:02 #251
149959 SQ
snelle trees
pi_139580771
quote:
0s.gif Op maandag 5 mei 2014 12:34 schreef Malteser het volgende:
Oeh, Kim en GotC, van jullie verhalen ga ik nog harder rammelen.... Wat mooi en eerlijk omschreven.

Over rammelen gesproken: foliumzuur is in huis! Brrrr, spannend.... Wanneer kan ik daar het beste mee beginnen? Ik heb google al met een bezoekje verblijd, maar dat schept vooral verwarring. Na het stoppen met de pil (nog maar 11 dagen te gaan)? Of gewoon nu alvast, onder het mom: baat het niet, dan schaadt het niet? Ik verwacht niet dat ik heel snel zwanger zal zijn i.v.m. voorgeschiedenis maar stel nu dat....
Even inbreken: een maand voor conceptie. Als je over 11 dagen stopt met de pil kun je in theorie over 25 dagen al een eisprong hebben. Gewoon vandaag beginnen dus :Y
disclaimer
  maandag 5 mei 2014 @ 12:36:30 #252
286844 Kimpossible
Van lurker tot poster.
pi_139580780
Nu alvast! Ze zeggen dat het beter is om al een spiegel op te bouwen (4 wk slikken geloof ik?) voor je zwanger wordt. Dus stel dat het in de eerste ronde raak is, kun je maar vast voorzien zijn :P
Één keer in de zoveel tijd komen dromen uit!
pi_139581071
Dank voor de snelle reacties! Ik ga vandaag beginnen! Ik verwacht niet dat het in ronde 1 raak zal zijn maar het kan geen kwaad en daarom volg ik jullie advies op.
Maakt het wel meteen weer een stuk concreter...
pi_139583786
O+ Lieve/leuke reacties Kimpossible en GotC!
Ik weet dat het heel zwaar is/kan zijn, maar het is zo moeilijk inschatten of je daar klaar voor bent hè. :D Vind het altijd heel leuk en interessant om te horen hoe moeders het moederschap ervaren. En ook de minder leuke kanten.

Malteser, wat gaaf dat je vriend er voor wil gaan! Succes :D ^O^

Barreltje, al verhuisd? :)
Dit, dat, alles.
  maandag 5 mei 2014 @ 14:48:37 #255
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_139584206
quote:
0s.gif Op maandag 5 mei 2014 14:34 schreef Philomijn het volgende:
O+ Lieve/leuke reacties Kimpossible en GotC!
Ik weet dat het heel zwaar is/kan zijn, maar het is zo moeilijk inschatten of je daar klaar voor bent hè. :D Vind het altijd heel leuk en interessant om te horen hoe moeders het moederschap ervaren. En ook de minder leuke kanten.

Malteser, wat gaaf dat je vriend er voor wil gaan! Succes :D ^O^

Barreltje, al verhuisd? :)
aankomend weekend O+
en van de week nog maar eens bevestigd wanneer we gaan beginnen :D
zoo leuk en zooo zin in
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
pi_139586658
quote:
7s.gif Op maandag 5 mei 2014 14:48 schreef Barreltje het volgende:

[..]

aankomend weekend O+
en van de week nog maar eens bevestigd wanneer we gaan beginnen :D
zoo leuk en zooo zin in
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Woehoeee! Super leuk!

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dit, dat, alles.
  maandag 5 mei 2014 @ 16:18:34 #257
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_139586682
quote:
0s.gif Op maandag 5 mei 2014 16:17 schreef Philomijn het volgende:

[..]

Woehoeee! Super leuk!

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
pi_139586975
Succes met de verhuizing Barreltje!
  maandag 5 mei 2014 @ 16:44:26 #259
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_139587467
tnx!

overigens net een rammelaars paniek moment : m'n cyclus is de laatste tijd een beetje variabel en word steeds langer.. googlen is dan ECHT niet je vriend.. nu ben ik NOG banger dat ik al in de overgang ben! :o maar dat slaat echt nergens op :o 8)7

FF EDIT,
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


[ Bericht 40% gewijzigd door Barreltje op 05-05-2014 19:06:04 ]
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
pi_139588986
*O* *O* *O* Voor barreltje, leuk, spannend, samenwonen :D Dat en het wegdromen over later is echt een fijne tijd *;
pi_139612994
Hier gaat het rammelen onverminderd verder. Namen noemen (en afkeuren ;)) en vriend vroeg gisteren ook van welke van de twee slaapkamers die we 'over' hebben op de eerste verdieping we de babykamer zouden maken als het ooit zo ver is.
Ook gaf hij aan het wel heel erg spannend te vinden. En dat herken ik, want dat vind ik ook. Zal het ons gegund zijn? Wat doet het met onze relatie (die heel erg goed is)? Hoe gaat ons leven er dan uit zien? Om vervolgens tot de conclusie te komen dat je dat vooraf toch niet precies kunt invullen.
pi_139644483
*O* *O* *O* Ik heb mijn eerste reguliere cyclus zonder een week spotting vooraf, netjes 27 dagen zoals voorspeld. Inclusief pijnscheuten op dag 1, dat belooft wat.. Maar toch. *O* *O* *O*
pi_139651869
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 mei 2014 22:52 schreef Cassandra87 het volgende:
*O* *O* *O* Ik heb mijn eerste reguliere cyclus zonder een week spotting vooraf, netjes 27 dagen zoals voorspeld. Inclusief pijnscheuten op dag 1, dat belooft wat.. Maar toch. *O* *O* *O*
*O* Fijn Cassandra! *O*
  woensdag 7 mei 2014 @ 10:31:35 #264
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_139654041
*O* voor cassandra!

hier gaan de ontwikkelingen snel.. gister hadden we " het gezellig" zegt O+ ineens :" ik wou dat we nu een baby aan het maken waren " ik viel zowat uit bed! :P dus.. morgen naar de huisarts, spiraaltje er uit en ik ga een topic opschuiven..
vanmiddag maar eens foliumzuur gaan halen enzo :o :o !

ik ben nog steeds een beetje in shock geloof ik 8)7
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
  woensdag 7 mei 2014 @ 10:39:12 #265
149959 SQ
snelle trees
pi_139654201
quote:
11s.gif Op woensdag 7 mei 2014 10:31 schreef Barreltje het volgende:
*O* voor cassandra!

hier gaan de ontwikkelingen snel.. gister hadden we " het gezellig" zegt O+ ineens :" ik wou dat we nu een baby aan het maken waren " ik viel zowat uit bed! :P dus.. morgen naar de huisarts, spiraaltje er uit en ik ga een topic opschuiven..
vanmiddag maar eens foliumzuur gaan halen enzo :o :o !

ik ben nog steeds een beetje in shock geloof ik 8)7
nou hup opschieten dan, misschien kunnen we nog samen in 1 topic posten :P

*O*
disclaimer
pi_139654208
Whoa Barreltje spannend!! *O* Dat is toch hard gegaan ineens :D

Ons huis gaat over een maandje/anderhalf in de verkoop, even afwachten hoe lang het gaat duren voor het verkocht is en we een nieuw huis gevonden hebben, maar dan gaat de anticonceptie hier ook de deur uit O+
[i]And those who were seen dancing were thought to be insane by those who could not hear the music.[/i]
I loved to discover how unique and strange humanity is. How we are all, deep down, nerdy weirdos.
pi_139654632
quote:
11s.gif Op woensdag 7 mei 2014 10:31 schreef Barreltje het volgende:
*O* voor cassandra!

hier gaan de ontwikkelingen snel.. gister hadden we " het gezellig" zegt O+ ineens :" ik wou dat we nu een baby aan het maken waren " ik viel zowat uit bed! :P dus.. morgen naar de huisarts, spiraaltje er uit en ik ga een topic opschuiven..
vanmiddag maar eens foliumzuur gaan halen enzo :o :o !

ik ben nog steeds een beetje in shock geloof ik 8)7
Wow, dat is nog eens een leuke verrassing! Super! Hop, eruit met dat spiraaltje :).
Misschien posten we binnenkort wel samen in wohts. Wanneer 'moet' je eigenlijk doorschuiven?

Kirb: Ook een spannende tijd... Wat verwacht je van de verkoop? En hebben jullie al een ander huis op het oog?
pi_139656053
Yeah voor barreltje!
pi_139656726
Spannend Barreltje! Wel heel erg toffe actie zo ineens van O+!
pi_139657239
quote:
0s.gif Op woensdag 7 mei 2014 10:59 schreef Malteser het volgende:

[..]

Kirb: Ook een spannende tijd... Wat verwacht je van de verkoop? En hebben jullie al een ander huis op het oog?
Ik heb echt geen idee hoe het gaat lopen met de verkoop, we vraag in ieder geval geen hoofdprijs als staat ons huis wel wat "onder water". We willen sowieso pas gaan kopen als ons huis verkocht is, maar we houden onze ogen wel open tuurlijk :)
[i]And those who were seen dancing were thought to be insane by those who could not hear the music.[/i]
I loved to discover how unique and strange humanity is. How we are all, deep down, nerdy weirdos.
pi_139661001
Ik word gek van het rammelen. Ik zag gisteren in een tv-programma een huilende baby en elke vezel een mijn lijf reageerde daarop. Nog nooit zo sterk gehad, heel bizar.
Plus dat ik denk dat mijn Mirena uitgewerkt raakt. Ik ben opeens weer regelmatig ongesteld (dat was voorheen zo goed als weg) en ik heb KRAMPEN af en toe. Zo regelmatig dat het bijna op een hele cyclus lijkt (Flink kramp en dan twee weken later ineens bloed, dan was die eerste kramp misschien een eisprong?).

Anyway, volgens de huisarts beschermt 'ie nog wel (hij zit ruim 4 jaar nu, dus ik heb nog bijna een jaar), maar ik twijfel daar dus gevoelsmatig aan. Nu weet ik niet wat wijsheid is; dat ding laten zitten, eruit halen en andere anticonceptie, toch een nieuwe mirena.. (Eigenlijk wil ik hem er gewoon uit en zien hoe het loopt, maar zover is vriend nog even niet.)
  donderdag 8 mei 2014 @ 09:29:46 #272
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_139689094
ik heb last van koudwatervrees :o

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
pi_139689287
Haha Barreltje, heel herkenbaar hier! Toen ik 'mocht' heb ik 't nog maar een half jaar uitgesteld (vanwege goede argumenten hoor, ik wil eerst nog iets verder zijn met mijn studie). En dat half jaar is inmiddels al best een eindje om en dat twijfelen of we het wel allemaal zullen kunnen en of het echt een goede beslissing is veel sterker is dan het uitkijken er naar. Gelukkig heb ik geen haast, dus mocht dit niet overgaan dan wacht ik nog wat langer ;)

Super leuk dat je vriend ineens om is! 't Is ook wel lekker als de verhuizing achter de rug is voor je begint, denk ik. Veel plezier/succes in deze nieuwe fase!
freedom is just another word for nothing left to lose
pi_140017589
Ehm, nu mijn huis is verbouwd, heb ik wel weer plek voor een box :+ .
  Moderator vrijdag 16 mei 2014 @ 13:47:26 #275
5428 crew  miss_sly
pi_140017710
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 mei 2014 13:43 schreef groofskendezoveelste het volgende:
Ehm, nu mijn huis is verbouwd, heb ik wel weer plek voor een box :+ .
O, haha, ik zei hetzelfde tegen B over ons nieuwe huis :D
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_140017798
O+
pi_140017831
S heb ik er nooit zoveel over gehoord, maar R wil echt nog een broertje of een zusje. Ik geef mezelf nog 3 jaar. :P
  Moderator vrijdag 16 mei 2014 @ 14:00:55 #278
5428 crew  miss_sly
pi_140018170
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 mei 2014 13:51 schreef groofskendezoveelste het volgende:
S heb ik er nooit zoveel over gehoord, maar R wil echt nog een broertje of een zusje. Ik geef mezelf nog 3 jaar. :P
Oo, zou wel leuk zijn, nog zo'n leukerd erbij O+

S wil ook graag een broertje of zusje. Nog liever een oudere broer, maar die kan ik zeker niet meer leveren :P
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_140018338
Vanochtend mijn laatste pil geslikt, de strip is leeg. Komende week dus mijn menstruatie en daarna maar eens zien wat mijn lijf gaat doen na 15 jaar pilgebruik....
pi_140018636
Oeh, spannend Malteser.

Grappig dat ze een grotere , Miss. Die van mij bedenken zoiets nog niet eens. :D
Overweeg je nogsteeds er toch nog een keer voor te gaan?

Ik ben nu eigenlijk weer meer aan het rammelen dan de afgelopen twee jaar. :Y
  Moderator vrijdag 16 mei 2014 @ 14:15:06 #281
5428 crew  miss_sly
pi_140018702
Nee hoor, we overwegen het niet meer, maar soms rammelt het even :D Zeker als ik dan iemand zie zoals jij, die ik ken met kindjes die ik ken :)

Je hebt meer ruimte in je hoofd en je hart nu, misschien? Twee grotere kinderen, allebei naar school, je huis inderdaad weer wat groter/een wens gerealiseerd.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_140019322
Ik hoop dat dat zo is, ja.

Nogsteeds zou ik er in mijn eentje geen derde bij durven nemen hoor. Maar mocht ik nog iemand 'vinden' ... Maar het voelt altijd alsof dat niet voor mij is weggelegd ofzo. Maar hey, als wel, dan is dat echt een dream come true. O+
pi_140029098
Sterkte!

[ Bericht 82% gewijzigd door Pheno op 22-06-2014 14:57:20 ]
  vrijdag 16 mei 2014 @ 22:08:15 #284
53814 dobbey
donorkind.wordpress.com
pi_140036000
quote:
7s.gif Op maandag 5 mei 2014 16:44 schreef Barreltje het volgende:
tnx!

overigens net een rammelaars paniek moment : m'n cyclus is de laatste tijd een beetje variabel en word steeds langer.. googlen is dan ECHT niet je vriend.. nu ben ik NOG banger dat ik al in de overgang ben! :o maar dat slaat echt nergens op :o 8)7

FF EDIT,
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Even onder steen weg kruipt :@ Ook in de overgang kun je gewoon een eisprong hebben.... Weet niet of je mij een beetje gevolgd hebt in azwbnzmg maar ik schijn dus al een aantal jaar in de overgang te zitten (33 jaar oud) maar heb wel degelijk een eisprong..... Als je het echt zeker wilt weten kun je vragen of je huisarts een bloedtest doet om te zien hoe de fsh en amh waarden zijn. Als die een bepaalde laagte en hoogte hebben dan zit je in de "overgang" :)

[ Bericht 0% gewijzigd door dobbey op 16-05-2014 23:33:11 ]
pi_140040946
Tnx dottey.. Ik hou het in gedachten!
Eerst maar eens eea eruit.. Dan proberen en jan 2015 wel meteen alles uit laten zoeken mocht het niet lukken..

Vrouwen weten dondersgoed wanneer mannen buitenspel staan...
A kiss is a lovely trick, designed by nature, to stop words when speech becomes superfluous
pi_140040993
Dobbey.. Niet dottey.. :o
Hoe ik daar nou op kom?

Vrouwen weten dondersgoed wanneer mannen buitenspel staan...
A kiss is a lovely trick, designed by nature, to stop words when speech becomes superfluous
  zaterdag 17 mei 2014 @ 00:09:09 #287
53814 dobbey
donorkind.wordpress.com
pi_140041491
:D Bijna _O-
pi_140048084
Ik kwam van de week spugend thuis (ik was wel vertrokken naar werk maar ben halverwege omgekeerd) toevallig net op een dag dat vriend thuis werkte. Binnenkomst ging ongeveer zo:
Vriend; "hey! Wat doe jij nou weer hier?"
*Sillie rent naar toilet*
Vriend: "ehm.. Gaat het wel?! ... Wacht! Ben je zwanger?"

Niet zwanger, wel enorm de griep en mega beroerd. Vriend was er alleen niet van overtuigd dat ik echt ziek was (en toch niet zwanger..) en ik heb m nog nooit zo vertroetelend meegemaakt. Toen ie uiteindelijk wel doorkreeg dat ik toch ziek was, zei 'ie "zou toch wel heel stoer zijn, 't idee van jou met ons babytje in je buik vind ik echt bijzonder".
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Vriendlief komt er wel.. En nu wil ik wel weer graag van die stomme griep af!
pi_140101772
Dat is echt tof Silliegirl! En beterschap!
pi_140122833
quote:
0s.gif Op zondag 18 mei 2014 20:20 schreef Malteser het volgende:
Dat is echt tof Silliegirl! En beterschap!
Thanks. Schiet nog niet erg op helaas..
pi_140123043
Silliegirl wat lief! Heerlijk zulke smeltmomenten. Mijn vriend heeft eerder wel eens zulke opmerkingen gemaakt en hij was degene die eerder zei klaar te zijn voor kinderen dan ik. *; Maar nu we hebben besloten dat het moment nog niet daar is om het te gaan proberen speelt ie mister cool 8-) en is het lang geleden dat ie zoiets zei. Geeft niets, dat komt wel weer.

Gelukkig heb ik mijn schoonvader nog, die heeft namelijk rammelende opastokken. :+ Toen we daar vorige week waren liet 'ie de net verbouwde logeerkamer zien en wees aan waar het wiegje voor zijn kleinkind kon staan als we kwamen logeren. :D
Dit, dat, alles.
pi_140123167
quote:
1s.gif Op maandag 19 mei 2014 10:54 schreef Philomijn het volgende:
Silliegirl wat lief! Heerlijk zulke smeltmomenten. Mijn vriend heeft eerder wel eens zulke opmerkingen gemaakt en hij was degene die eerder zei klaar te zijn voor kinderen dan ik. *; Maar nu we hebben besloten dat het moment nog niet daar is om het te gaan proberen speelt ie mister cool 8-) en is het lang geleden dat ie zoiets zei. Geeft niets, dat komt wel weer.

Gelukkig heb ik mijn schoonvader nog, die heeft namelijk rammelende opastokken. :+ Toen we daar vorige week waren liet 'ie de net verbouwde logeerkamer zien en wees aan waar het wiegje voor zijn kleinkind kon staan als we kwamen logeren. :D
Dat is lief :D En tenminste nog subtiel..
Mijn vader zet gewoon hele anekdote's op facebook over fanatasieen die hij heeft voor als hij straks "opa " is. Hij krijgt een kleinzoon, die hij gaat leren voetballen.. :{ (Waarop vervolgens tig mensen reageren of ze me moeten feliciteren... 8)7 )Voorlopig weet hij meer dan ik :P.
pi_140123222
quote:
0s.gif Op maandag 19 mei 2014 10:58 schreef silliegirl het volgende:

[..]

Dat is lief :D En tenminste nog subtiel..
Mijn vader zet gewoon hele anekdote's op facebook over fanatasieen die hij heeft voor als hij straks "opa " is. Hij krijgt een kleinzoon, die hij gaat leren voetballen.. :{ (Waarop vervolgens tig mensen reageren of ze me moeten feliciteren... 8)7 )Voorlopig weet hij meer dan ik :P.
Oh lord.... Die fantasieën zijn lief, maar het vervolgens op Facebook zetten... :X
Dit, dat, alles.
  dinsdag 20 mei 2014 @ 19:12:02 #294
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_140176283
Na een aantal dagen en er komen er nog een paar aan, op mijn nichtje en neefje te passen.
krijgen de onderdrukte kriebels wel weer vrij spel,wat is het toch gezellig om samen dingen te ondernemen. Koekjes bakken,knutselen.
van die normale dingen die wij niet gewend zijn.

Ik zou er zo voor tekenen nog een kindje erbij in ons fijne gezin O+

[ Bericht 33% gewijzigd door _Bar_ op 20-05-2014 19:36:50 ]
Herinnering is een vorm van ontmoeting.
pi_140183091
Ik mag nog in 2014 naar het wohts doorschuiven :o
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_140183366
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 mei 2014 21:26 schreef Cassandra87 het volgende:
Ik mag nog in 2014 naar het wohts doorschuiven :o
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wat spannend! :o & wat tof! *O*

Hier nog twee strips liggen en dat loopt ongeveer synchroom met het einde van mijn studie. Daarna nog even rustig aan ontpillen en beschermde sex en dan ergens in de loop van de herfst gaan wij ook voor 't echt!
Life is what happens to you, while you're busy making other plans!
pi_140183450
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 mei 2014 21:32 schreef SilverSjoiis het volgende:

[..]

Wat spannend! :o & wat tof! *O*

Hier nog twee strips liggen en dat loopt ongeveer synchroom met het einde van mijn studie. Daarna nog even rustig aan ontpillen en beschermde sex en dan ergens in de loop van de herfst gaan wij ook voor 't echt!
Gaan we ongeveer gelijk op *O*
Lekker he dat aftellen

Hoewel wel gewenst is het niet echt handig om over twee weken positief te testen want wij zijn druk bezig om oud en nieuw in Bali of Florida te vieren
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 dinsdag 20 mei 2014 @ 22:06:33 #298
269689 crew  Viv
pi_140185088
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 mei 2014 21:34 schreef Cassandra87 het volgende:
Hoewel wel gewenst is het niet echt handig om over twee weken positief te testen want wij zijn druk bezig om oud en nieuw in Bali of Florida te vieren
Ik hoop lekker toch dat je positief test. *O* Het komt nooit goed uit, er zijn altijd wel plannen die moeten wijken, dus wees blij als je nog niets geboekt hebt. ;)
pi_140213004
Daar hebben we een annuleringsverzekering voor :D Ik ga er half half vanuit dat het toch niet raak is. In het verleden in een jaar tijd volop aan de klus, 3 mk's verder en dan nu bij een incident wel zwanger raken, die kans acht ik heel klein.
En we gaan definitief naar Florida - met annuleringsverzekering-, omdat dat er voorlopig niet van komt. Ik hoop zo zwanger te zijn daar of positief getest te hebben!
pi_140386273
Spuit 11 leest het nu pas: Spannend Cassandra! Wanneer kun je precies testen?

Hier inmiddels menstruatie achter de rug. Vriend en ik hadden het gezellig en ik herinnerde hem er nog even aan dat ik gestopt ben met AC. Zijn reactie: "Let's go for it en dan zien we hoe het allemaal uit gaat pakken." Wij zijn dus officieel 'begonnen'. Benieuwd naar wat mijn cyclus doet. En ook naar hoe het allemaal zal gaan lopen. Voorlopig blijf ik nog maar even hier hangen, want WOHTS voelt nog wat onwennig.
pi_140399599
2 juni is mijn officiële nod maar ik merk Nog helemaal niks.

Spannend! En je blijft hier welkom hoor!
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')