abonnement Unibet Coolblue
pi_116045622
quote:
Ik wil graag kinderen, het liefst morgen. M'n vriendin twijfelt nog wat.. vind zichzelf nog wel wat jong (26), en wil graag nog wat langer op hoog niveau tennis spelen. En vind het gewoon eng.. :P Wat ik me kan voorstellen.

Nu heb ik mijn eigen bedrijf.. jong bedrijf. Het begint goed te lopen, we hebben geen schulden (behalve ik dan studieschuld), maar ook niet echt veel spaargeld. Verder wonen we in een huurhuis. Aan de andere kant kan ik altijd voor geld terecht bij mijn ouders, mocht het nodig zijn.

Nu lopen de ouders van m'n vriendin te zeuren dat we eerst meer zekerheid (geld) moeten hebben. Ik vind dat onzin, vriendin ook.. maar het deed de vraag rijzen; wat kosten jonge kinderen? Of, een jong kindje? Een pot verf voor de kinderkamer, kleding krijg je, of heb je.. en je schaft wat aan. Verder is er natuurlijk nog veel spul in de familie, badjes, wiegjes, etc. etc. Naar mijn idee vallen de kosten dus allemaal wel mee.. of zie ik het verkeerd? Kosten ze wel 1000 euro per maand?
ik heb die kinders al :+

[ Bericht 8% gewijzigd door simmu op 26-08-2012 22:26:29 ]
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
  zondag 26 augustus 2012 @ 22:19:41 #2
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_116045693
En een subtiel linkje naar het vorige deel:
quote:
0s.gif Op zondag 26 augustus 2012 22:17 schreef simmu het volgende:

[..]

ik ook :|W
Ik ben het nu al :')
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  zondag 26 augustus 2012 @ 22:20:08 #3
360493 LifeonEarth
LiveLifeMaximum
pi_116045740
de kinderen van Jay-z kosten wat meer per maand.
  zondag 26 augustus 2012 @ 22:21:00 #4
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_116045806
quote:
0s.gif Op zondag 26 augustus 2012 22:20 schreef LifeonEarth het volgende:
de kinderen van Jay-z kosten wat meer per maand.
Niet als ze in NL bij een bijstandsmoeder zouden wonen hoor....
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  zondag 26 augustus 2012 @ 22:21:19 #5
360493 LifeonEarth
LiveLifeMaximum
pi_116045835
quote:
0s.gif Op zondag 26 augustus 2012 22:21 schreef Leandra het volgende:

[..]

Niet als ze in NL bij een bijstandsmoeder zouden wonen hoor....
duh! maar op dit moment...
  zondag 26 augustus 2012 @ 22:21:24 #6
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_116045846
gheheh simmu , misschien in een quote zetten? ? ;)
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
pi_116045918
@ simmu

Kassa werk is niet het enige werk dat je in het weekend kunt doen. En een toekomstige werkgever zal echt geen genoegen nemen met het draaiend houden van een gezin. Dit doet namelijk elke moeder naast haar baan
pi_116046010
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  zondag 26 augustus 2012 @ 22:25:15 #9
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_116046174
Nou, als ik huwelijksgewijsch van me af wil boeren moet ik vooral in het weekend gaan werken. Dan zien we elkaar nog wel eens een paar uur namelijk. :')

En eerlijk: als ik uiteindelijk 'op niveau' wil werken kom ik er niet met een kassabaantje. Ook dat ziet een potentiele werkgever niet als positief.
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
pi_116046191
maar serieus. het zijn gewoon slechte rottijden. die gaan ook weer over :Y

kijk, op het moment vinden wij het niks (om meerdere redenen!) als ik nu voltijd ga werken. deeltijd is niet te vinden. dat wisten we van begin af aan toen we hier gingen wonen, dat was een argument "tegen" tenslotte ;) desondanks woog de rest ertegenop. dus nou ja. we redden het prima financieel en dan is het voor nu ok. dat is gewoon de consequentie van de keuzes die we gemaakt hebben.

ik hou wel een oogje op de 2 bedrijven in de buurt die wellicht iets zouden kunnen hebben. je weet nooit tenslotte.
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
pi_116046349
en ik klikte echtechtecht op "open volgend deel". er was nog enig gekut omdattie dat niet wilde ophogen. gaat ik ff melden. ergens.
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
  zondag 26 augustus 2012 @ 22:27:45 #12
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_116046372
quote:
0s.gif Op zondag 26 augustus 2012 22:23 schreef groofskendezoveelste het volgende:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Helaas ben ik niet goed met (groepen) kinderen. :@ en geduld is mijn slechtste punt. Verder wel een goed idee.
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
pi_116046545
quote:
1s.gif Op zondag 26 augustus 2012 22:22 schreef mirannie het volgende:
@ simmu

Kassa werk is niet het enige werk dat je in het weekend kunt doen. En een toekomstige werkgever zal echt geen genoegen nemen met het draaiend houden van een gezin. Dit doet namelijk elke moeder naast haar baan
da's waar. ik kan altijd de horeca in hier. desondanks zal iemand in mijn vakgebied me dan snoeihard uitlachen.
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
pi_116046712
En verder over wat kosten jonge kinderen...

Ik krijg ook alle kortingen! *O* *O* *O*

:P

En de opvang wordt vast goedkoper als ze allebei naar school gaan. :X
  zondag 26 augustus 2012 @ 22:33:07 #15
797 She-Wolf
TUFKA Igraine
pi_116046753
Vandaag hebben manlief en ik een heel gesprek gehad over het tijdelijk stoppen met werken voor mij. Het is dan de bedoeling dat ik die uren in onze eigen zaak ga werken. Ik wil een periode volledig ouderschapsverlof opnemen, zodat ik mijn contract bij mijn huidige werkgever aan kan houden. Ik ben nogal benauwd dat ik lastig weer op de arbeidsmarkt terugkom, op mijn eigen niveau, wanneer ik er echt uitstap.

Niet (in loondienst) werken kost in ons geval echt wel geld. Ook met tegen elkaar wegstrepen van opvang en kinderopvangtoeslag etc. Waarbij wij de kinderopvang aan moeten houden en alleen de BSO komt te vervallen.
While you burn at the stake, I dance with the flames...
No more nights, of blood and fire...
  zondag 26 augustus 2012 @ 22:33:13 #16
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_116046756
ehm.. is er niet een werken of thuis blijven topic? :@
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
pi_116046869
Het was maar een idee hoor dames. En tevens een manier waarop veel mensen het doen. Denk ook eens aan horeca werk of misschien zelfs een leidinggevende functie in de horeca. Dit deed ik zelf toen ik nog op school zat en is altijd een opvallend puntje op mijn cv geweest. Maar goed, het was goed bedoeld, maar jullie hebben voor elk idee wel iets tw zeggen om niet te hoeven werken.
  zondag 26 augustus 2012 @ 22:37:14 #18
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_116047003
quote:
7s.gif Op zondag 26 augustus 2012 22:33 schreef Barreltje het volgende:
ehm.. is er niet een werken of thuis blijven topic? :@
Yes, dat is er. :D

In mijn geval kostte mijn kind me een carriere :+
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
  zondag 26 augustus 2012 @ 22:37:37 #19
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_116047024
hmm.. sorry hoor..
gelukkig is het bij ons geen issue, maar als ik als technisch universiteir geschoolde vrouw in de horeca ga werken en daarna bij meneer Shell aanbel dan zegt ie:
quote:
voor jou 10 anderen :{w
het IS nogal afhankelijk van je beroepsgroep.. :X
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
  zondag 26 augustus 2012 @ 22:37:56 #20
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_116047043
quote:
1s.gif Op zondag 26 augustus 2012 22:35 schreef mirannie het volgende:
Het was maar een idee hoor dames. En tevens een manier waarop veel mensen het doen. Denk ook eens aan horeca werk of misschien zelfs een leidinggevende functie in de horeca. Dit deed ik zelf toen ik nog op school zat en is altijd een opvallend puntje op mijn cv geweest. Maar goed, het was goed bedoeld, maar jullie hebben voor elk idee wel iets tw zeggen om niet te hoeven werken.
Maar niet om het een of ander.... maar als een stel zich dat kan permitteren, waarom zou het dan wel moeten?

Als je prima kunt rondkomen in de situatie die is zoals die is, waarom zou je dan een baan aannemen die compleet ongeschikt is voor jou?
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_116047067
Dat hoort zo met kinderen. ;) Vrouwen hebben weinig keus, thuisblijven op kosten van hun man of werken op kosten van de belastingbetaler :P

En nee, we krijgen nu nog geen toeslagen. Binnenkort wel, duurder huis gekocht enzo. :+
  zondag 26 augustus 2012 @ 22:38:30 #22
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_116047073
quote:
1s.gif Op zondag 26 augustus 2012 22:37 schreef debuurvrouw het volgende:

[..]

Yes, dat is er. :D

In mijn geval kostte mijn kind me een carriere :+
O-)

misschien is het een idee om de discussie daar verder te gaan en hier de uitgaven voor jonge kinderen bij te gaan houden?
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
  zondag 26 augustus 2012 @ 22:38:55 #23
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_116047099
quote:
0s.gif Op zondag 26 augustus 2012 22:38 schreef poemojn het volgende:
Dat hoort zo met kinderen. ;) Vrouwen hebben weinig keus, thuisblijven op kosten van hun man of werken op kosten van de belastingbetaler :P
:{w
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
pi_116047116
quote:
7s.gif Op zondag 26 augustus 2012 22:33 schreef Barreltje het volgende:
ehm.. is er niet een werken of thuis blijven topic? :@
nee, want dat loopt altijd uit op felle discussie *)
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
  zondag 26 augustus 2012 @ 22:40:46 #25
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_116047218
quote:
1s.gif Op zondag 26 augustus 2012 22:35 schreef mirannie het volgende:
Het was maar een idee hoor dames. En tevens een manier waarop veel mensen het doen. Denk ook eens aan horeca werk of misschien zelfs een leidinggevende functie in de horeca. Dit deed ik zelf toen ik nog op school zat en is altijd een opvallend puntje op mijn cv geweest. Maar goed, het was goed bedoeld, maar jullie hebben voor elk idee wel iets tw zeggen om niet te hoeven werken.
Ik heb een cv zonder gaten vanaf mijn 14e tot 8 jaar geleden. Met leidinggevende functies en al. Het is geen donder waard. En ze zitten op een terras echt niet te wachten op dat lijk van 38 als ze ook een 16 jarige kunnen krijgen.
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')