Hier zijn de scholen nét weer begonnen, en dus beginnen nu ook de onderhandelingen over de lonen van de leerkrachtenquote:Op donderdag 27 februari 2014 02:42 schreef LangeTabbetje het volgende:
(Handig geregeld dus, net als de scholen beginnen, komen de typhoons ook zodat vervolgens de scholen afgelast worden)
Thailand is alweer begonnen, las ik net. Hoewel dit geen slash&burn was, maar wilde bushfiresquote:Op donderdag 27 februari 2014 03:07 schreef breaky het volgende:
Ook hier is het kurkdroog en is de lucht niet zo helder meer. Het is wachten op de jaarlijkse bosbrandjes die mij weer brandende ogen en geirriteerde luchtwegen geven
Sorry......quote:Op donderdag 27 februari 2014 07:30 schreef Lyrebird het volgende:
Ga zo naar Zuid-Korea. In Japan is de lucht redelijk schoon, maar ZK schijnt nu ook last te hebben van de Chinese luchtvervuiling.
Nog erger dus. Al zou het me niet verbazen als deze vuren waren aangestoken...quote:Op donderdag 27 februari 2014 06:15 schreef Gaoxing het volgende:
[..]
Thailand is alweer begonnen, las ik net. Hoewel dit geen slash&burn was, maar wilde bushfires
Dat. In het artikel -Bangkok Post geloof ik- stond dat het logisch was, want het werd steeds warmer. Hallo, het is nog niet eens maart.....quote:Op donderdag 27 februari 2014 09:57 schreef breaky het volgende:
Al zou het me niet verbazen als deze vuren waren aangestoken...
Heb ik ook last vanquote:Op donderdag 27 februari 2014 12:13 schreef Gaoxing het volgende:
Voor onderzoek? Tof JT!
Ik merk het tegenwoordig al als het twee dagen grijs en onder de 20 graden is. Ik denk dat ooit in NL met pensioen gaan geen optie meer is....
Al plannen voor na India?quote:Op donderdag 27 februari 2014 12:28 schreef Jagärtrut het volgende:
ja, inderdaad voor onderzoek. Ik ga naar het noord-oosten.
Dit grijze en grauwe is echt heel erg. Ik ben heel blij dat zolangzamerhand een einde in zicht is voor mijn tijd in Zweden.
India is maar een maandje, nu deze keer. Waarschijnlijk, als alles goed uitvalt nog een of 2x voor een langere tijd (2-3 maanden) dit najaar of volgend voorjaar. En dan waarschijnlijk richting Berlijn in het voorjaar van 2015. Hangt natuurlijk af van waar mijn vriend werk vind, maar het idee is die kant op te trekken.quote:
Ga je schamen!quote:Op donderdag 27 februari 2014 12:57 schreef flipsen het volgende:
Berlijn is voor mij een beetje wat Sevilla was voor UIO: al jaren in de planning en nog steeds niet geweest
quote:Op donderdag 27 februari 2014 15:06 schreef Gaoxing het volgende:
Ik ben 1 keer in Berlijn geweest, voor een erg tof congres, en vreselijk verliefd geworden. Misschien moet ik nog eens teruggaan om de stad te zien
Weten jullie nog van die uitdehandgelopen schoolreisjes waar we uit moesten kiezen. Twaalfjarige is zojuist veilig, bruinverbrand, dolgelukkig én PADI-gecertificeerd thuisgekomen.
De afgelopen dagen wel een beetje moeten lachen om het beperkte inlevingsvermogen van de begeleidende leraren die korte updates achterlieten op het blog. Als ouder wil je dan - zeker bij iets niet ongevaarlijks als duiken - graag horen dat ze allemaal veilig zijn. In plaats daarvan kregen we updates in de trant van "Zo leuk, we hebben vandaag haaien en scorpionfish gezien". Volgende dag: "Gaaf, weer haaien en barracuda's!"![]()
vooral dat laatste trekt me erg aan. Ik heb zoveel zin om in een grote stad te wonen, waar je in het weekend kunt kiezen wat je gaat doen, ipv te bedenken of je het enige wat er te doen is leuk vindt. En goedkoop uit eten gaan, dichter bij vrienden en familie, etc.quote:Op donderdag 27 februari 2014 15:12 schreef Individual het volgende:
Berlijn is een stad die steeds blijft veranderen. De eerste twee keer dat ik er was bestond de DDR zelfs nog. Heel erg veel geschiedenis en heel erg veel te doen.
"Herkent een van de ouders deze hand? Kwam net bovendrijven maar we weten nog niet zeker bij welk kind het hoort."quote:Op donderdag 27 februari 2014 15:17 schreef Barbusse het volgende:
[..]"We missen wel Jantje, Pietje, Anita en nog iemand anders, maar die komen vast wel weer een keer opdagen...."
![]()
Klinkt wel als een tof schoolreisje hoor, die had ik niet toen ik 12 was.![]()
"En ze zingen nog ieder jaar "Lang zal 'ie zweven, lang zal 'ie zweven"quote:Op donderdag 27 februari 2014 15:17 schreef Barbusse het volgende:
"We missen wel Jantje, Pietje, Anita en nog iemand anders, maar die komen vast wel weer een keer opdagen...."
![]()
Het was extreem tof. Erg fijne duikschool ook, heb ik de indruk. Ze hadden keus uit Zuid-China, Borneo, Nepal, Abu Dhabi, Oman, Turkije en op het moment van inschrijven nog Kenia, maar dat is later teruggetrokken. Wel even schrikken voor ons als ouders, moet ik zeggen. Ook van de rekeningquote:Klinkt wel als een tof schoolreisje hoor, die had ik niet toen ik 12 was.![]()
De eerste keer dat ik er was (1991), was de muur net gevallen, maar stonden er nog stukken her en der en kon je nog goed het verschil tussen west en oost zien. Mijn laatste keer was afgelopen december en zat ik in Mitte (wijk in voormalig oost-berlijn) en wat me opviel was hoeveel er gerenoveerd werd. In mei/juni zit ik er weer, eens kijken wat er nu weer gebeurd.quote:Op donderdag 27 februari 2014 15:12 schreef Individual het volgende:
Berlijn is een stad die steeds blijft veranderen. De eerste twee keer dat ik er was bestond de DDR zelfs nog. Heel erg veel geschiedenis en heel erg veel te doen.
Jemig! Wat een übertof schoolreisje lijkt me dat!! De te kiezen landen ook, maar dat is natuurlijk te relativeren voor jullie aangezien je toch al daar in de buurt woont. Wij gingen vroeger naar de Grebbeberg, emmertje en schepje mee, en 'archeoloogje' spelen. Vond ik toen megaleuk, maar toch een deceptie nu, als je de avonturen van jouw kroost zo eens leestquote:Op donderdag 27 februari 2014 15:49 schreef Gaoxing het volgende:
[..]
[..]
Het was extreem tof. Erg fijne duikschool ook, heb ik de indruk. Ze hadden keus uit Zuid-China, Borneo, Nepal, Abu Dhabi, Oman, Turkije en op het moment van inschrijven nog Kenia, maar dat is later teruggetrokken. Wel even schrikken voor ons als ouders, moet ik zeggen. Ook van de rekeningen dan was het duiken nog een van de goedkoopste opties. Haar tweede keus was Nepal, maar ik heb zo'n flauw vermoeden dat ze volgend jaar voor 'r volgende PADI diploma gaat. Tenzij 'die ene' die in alle verhalen voorkomt dan iets anders kiest, natuurlijk
Wij blijven ook grif proberen te relativeren voor en met ons kroost, want tja... hierna valt natuurlijk veel tegen.quote:Op donderdag 27 februari 2014 16:13 schreef ElizabethR het volgende:
Vond ik toen megaleuk, maar toch een deceptie nu, als je de avonturen van jouw kroost zo eens leest![]()
Jaloers, ik ben het nuquote:Op donderdag 27 februari 2014 15:49 schreef Gaoxing het volgende:
[..]
"En ze zingen nog ieder jaar "Lang zal 'ie zweven, lang zal 'ie zweven"
[..]
Het was extreem tof. Erg fijne duikschool ook, heb ik de indruk. Ze hadden keus uit Zuid-China, Borneo, Nepal, Abu Dhabi, Oman, Turkije en op het moment van inschrijven nog Kenia, maar dat is later teruggetrokken. Wel even schrikken voor ons als ouders, moet ik zeggen. Ook van de rekeningen dan was het duiken nog een van de goedkoopste opties. Haar tweede keus was Nepal, maar ik heb zo'n flauw vermoeden dat ze volgend jaar voor 'r volgende PADI diploma gaat. Tenzij 'die ene' die in alle verhalen voorkomt dan iets anders kiest, natuurlijk
Relativering: ze hebben sinds hun vijfde huiswerk. Iedere dag. En niks geen vrije woensdagmiddagen, werken zul jequote:Op donderdag 27 februari 2014 16:48 schreef Barbusse het volgende:
Jaloers, ik ben het nuWillen jullie mij adopteren?
Ik moet zeggen dat de kinderen van onze expatvrienden het ook allemaal erg goed doen, niet alleen op school maar ook in het algemeen (maken snel nieuwe vrienden, passen zich snel aan etc.). Heb me wel eens afgevraagd hoe zo'n leven voor kinderen uitpakt maar nu ik die kinderen heb zien opgroeien ben ik best positief verrast.quote:Op donderdag 27 februari 2014 18:21 schreef Gaoxing het volgende:
[..]
Volgens mij is het expatkinderdom vooral 'work hard, play hard'. Erg toffe voordelen, maar ook best ingrijpende nadelen. Soms vraag ik me af wat we ze allemaal aandoen, maar tot nu toe ben ik erg blij en vreselijk trots op wat eruit groeit.
Ik heb dat zelf ook, inderdaad ook van m'n ouders meegekregen (tot m'n pubertijd was het zelfs gewoon binnen Nederland verhuizen elke 3 jaar, maar toen is het er al ingeslopen denk ik). En nu inmiddels al een tijd een vriend die ook elke 3/4 jaar wil emigreren dus dan is er natuurlijk helemaal geen houden meer aanquote:Op donderdag 27 februari 2014 19:21 schreef Gaoxing het volgende:
Kinderen kunnen hechtingsproblemen krijgen, doordat de mensen om hen heen altijd vertrekken (of ze vertrekken zelf). Er zijn verhalen over ex-expatkinderen (meestal wordt de term TCK gebruikt: Third Culture Kid) die als volwassene iedere drie á vier jaar de onbedwingbare neiging krijgen om hun hele leven op de schop te nemen, en er een tijdje over doen voor ze in de smiezen krijgen dat dat de periode was die ze in hun jeugd in een land doorbrachten voor ze weer verhuisden.
quote:De vraag 'waar kom je vandaan' is ingewikkeld (dat vragen ze de kinderen dus bij de douane in NL, na een nachtvlucht![]()
Ja inderdaad, dat is dan wel weer een voordeel.quote:Maar over het algemeen zijn het inderdaad kinderen die heel open-minded zijn, zich moeiteloos aanpassen en later vanzelf zelf hun weg vinden in een internationale omgeving. Zonder hokjes
en dat wordt alleen nog maar erger als je ook nog ouders hebt uit verschillende culturen..quote:Op donderdag 27 februari 2014 19:21 schreef Gaoxing het volgende:
De vraag 'waar kom je vandaan' is ingewikkeld (dat vragen ze de kinderen dus bij de douane in NL, na een nachtvlucht Heb je van die kinderen die met een glazige blik voor zich uit kijken, want geen flauw idee welk antwoord die man wil: nationaliteiten; geboorteland; woonplaats?
Gisteren avond kom ik zo rond middernacht het kantoor uitlopen en denk huh ..... het is frisjes vannacht, ik start mijn auto ...... geeft de temperatuur 23 graden aanquote:Op donderdag 27 februari 2014 12:13 schreef Gaoxing het volgende:
Voor onderzoek? Tof JT!
Ik merk het tegenwoordig al als het twee dagen grijs en onder de 20 graden is. Ik denk dat ooit in NL met pensioen gaan geen optie meer is....
jeetje Indi, wat maakt dat je op eens oudquote:Op donderdag 27 februari 2014 15:12 schreef Individual het volgende:
quote:Op vrijdag 28 februari 2014 01:59 schreef Xtreem het volgende:
Ik zie hier dat expat kinderen erg 'verwend' zijn, wel inderdaad openminded, sociaal makkelijk etc, maar een groot gebrek aan zelfredzaamheid....
Vorige week het voorbeeld van een meisje dat na 18 jaar expat kind in NL ging studeren, en op kamers gemiddeld 3x per dag in paniek haar moeder belde hoe ze met allerlei dagelijkse dingen on moest gaan..
Het wordt een beetje vermoeiend als je hele vriendenkring zich voor de derde keer vernieuwd heeft he? Waar ga je heen? Vientiane?quote:Op vrijdag 28 februari 2014 01:09 schreef breaky het volgende:
Maar ik heb tegen mezelf gezegd dat dit mijn laatste jaar is hier. Luang Prabang is zo'n plaats waar de meeste expats niet langer dan 2 jaar blijven.
Wanneer ga je over?quote:Op vrijdag 28 februari 2014 01:29 schreef Individual het volgende:
En hoewel nu ga remigreren zal ik de connectie behouden zowel persoonlijk als zakelijk.
Mijn man heeft een thermometer tegen het keukenraam geplakt, omdat ik maar bleef zeggen dat het zo koud was, vast een graad of 10quote:Op vrijdag 28 februari 2014 02:17 schreef LangeTabbetje het volgende:
Gisteren avond kom ik zo rond middernacht het kantoor uitlopen en denk huh ..... het is frisjes vannacht, ik start mijn auto ...... geeft de temperatuur 23 graden aan
Ja inderdaadquote:Op vrijdag 28 februari 2014 07:17 schreef Gaoxing het volgende:
Het wordt een beetje vermoeiend als je hele vriendenkring zich voor de derde keer vernieuwd heeft he? Waar ga je heen? Vientiane?
Die van mij:quote:Op vrijdag 28 februari 2014 01:29 schreef Individual het volgende:
Net na m'n negentiende vertrok ik naar de VS vanuit m'n ouderlijk huis waar ze al lang woonde en nog steeds wonen. M'n moeder gooit nooit iets weg dus alles wat ik ooit heb achtergelaten en alles uit m'n 'studentenflat' is er nog.
Het rijtje:
Winterswijk 19 jaar
Albuquerque een paar maanden
Leiden 2 jaar
Rotterdam 10 maanden
London 12 jaar
Jersey half jaar
Reading half jaar
En hoewel nu ga remigreren zal ik de connectie behouden zowel persoonlijk als zakelijk.
Haha ik was nog jong in 1985 en was met m'n ouders mee. Ik kan me nog herinneren dat we langs de verduisterde metrostations van Oost Berlijn reden, dat doorgang bij Checkpoint Charlie uren leek te duren en dat we ons heel netjes moesten gedragen, dat er zalen in het Pergamon Museum waren die niet verlicht waren, dat we de suppoost gek hebben gemaakt, dat het gebakje dat we kregen voor ons 'goed gedrag' echt smerig was (eerste ervaring met commie voedsel), dat er iemand ons de hele tijd volgde en dat alles grijs leek.quote:Op vrijdag 28 februari 2014 02:48 schreef rechtsedirecte het volgende:
[..]
jeetje Indi, wat maakt dat je op eens oud
Toen ik in Militaire Dienst zat zat ik in Kamp Holterhoek, de Russische troepenbewegingen in o.a. Polen,Tjechie en de Baltische staten afluisteren via driepuntspeilingen...... de goede oude tijd toen alles nog heerlijk zwart/wit was...
- Achterhoek - 18 jaarquote:Op vrijdag 28 februari 2014 09:24 schreef Jagärtrut het volgende:
[..]
Die van mij:
- Leeuwarden 6 jaar
- ergens in Twente 10 jaar
- Alaska 1 jaar
- Zwolle 2 jaar
- Maastricht 3.5 jaar
- Zimbabwe 4 maand.
- Uppsala 6 jaar (met 3 jaar part-time in Bremen)
Is het al duidelijk wanneer je gaat re-migreren?
Je zou haast gaan denken dat de achterhoek zo'n hel is dat iedereen emigreert....quote:Op vrijdag 28 februari 2014 10:02 schreef Barbusse het volgende:
Nog een Achterhoeker in het buitenland
Wij Achterhoekers woonden praktisch al in het buitenland. Elke zaterdag (en Feiertag) een Duitse invasie met files en voor baantjes in retail moest je Duits kunnen.quote:Op vrijdag 28 februari 2014 10:10 schreef Xtreem het volgende:
[..]
Je zou haast gaan denken dat de achterhoek zo'n hel is dat iedereen emigreert....
Valt wel mee toch? Ik ben ook niet zo bereisde man hoorquote:Op vrijdag 28 februari 2014 10:05 schreef motorbloempje het volgende:
Kom ik aan met m'n
23 jaar Den Haag
1 jaar Arnhem
3 jaar Nijmegen
1.5 jaar Hull
1 jaar Barnsley
De Achterhoek is bijzonder mooi, maar toen ik jong was kon ik niet wachten om te vertrekkenquote:Op vrijdag 28 februari 2014 10:10 schreef Xtreem het volgende:
[..]
Je zou haast gaan denken dat de achterhoek zo'n hel is dat iedereen emigreert....
ik zou graag willen dat het wat centraler in Nederland lag. Of, Twente dan. (hoewel m'n ouders aan de achterhoekse grens wonen, in de ster van twente). Maar, de meeste van mn vrienden wonen in de randstad, of in Maastricht, en het is altijd zo lastig te combineren als ik in NL ben.quote:Op vrijdag 28 februari 2014 10:23 schreef Barbusse het volgende:
[..]
De Achterhoek is bijzonder mooi, maar toen ik jong was kon ik niet wachten om te vertrekkenMaar nu ga ik er met plezier naartoe om m'n ouders te bezoeken
De grote KAA-meet! De locatie wordt bepaald door een dartpijl op een wereldkaart te gooien!quote:Op vrijdag 28 februari 2014 11:08 schreef Individual het volgende:
Iets centraler zou mooi zijn, maar dan zou het wel een ander karakter zijn denk ik. Ik heb nog veel vrienden in de Achterhoek waarmee ik ben opgegroeid zelfs. Die zijn er nog steeds en ga er elke keer ook nog langs.
Soms denk ik wel eens aan een feest met iedereen rond de wereld op 1 plek. Mooie droom, maar een logistieke nachtmerrie. Zelfs iedereen in NL organiseren lijkt me al moeilijk.
Op kleine schaal gedaan in Buenos Aires, Bogota, Winterswijk en een paar keer in London.quote:Op vrijdag 28 februari 2014 11:29 schreef Barbusse het volgende:
[..]
De grote KAA-meet! De locatie wordt bepaald door een dartpijl op een wereldkaart te gooien!
Ach, hier niet veel exotischer hoor:quote:Op vrijdag 28 februari 2014 10:05 schreef motorbloempje het volgende:
Kom ik aan met m'n
23 jaar Den Haag
1 jaar Arnhem
3 jaar Nijmegen
1.5 jaar Hull
1 jaar Barnsley
Ik heb iemand gekend die helemaal gek werd in de Achterhoek vanwege sociale controle. En buren uit de Achterhoek die vonden dat Utrecht eo echt een heel druk was.quote:Op vrijdag 28 februari 2014 10:21 schreef Individual het volgende:
[..]
Wij Achterhoekers woonden praktisch al in het buitenland. Elke zaterdag (en Feiertag) een Duitse invasie met files en voor baantjes in retail moest je Duits kunnen.
Bij de vrienden die direct aan de grens wonen hebben we op 1 dag zijn we meer dan 100 keer de grens overgestoken. Ik ben dan ook 100en als niet 1000en keren in Duitsland geweest.
Achterhoek![]()
Dat zou wat zijnquote:Op vrijdag 28 februari 2014 11:29 schreef Barbusse het volgende:
[..]
De grote KAA-meet! De locatie wordt bepaald door een dartpijl op een wereldkaart te gooien!
Jij komt toch uit de regio Winterswijk? Een eindje verder in het oosten van Centraal-Achthoek valt de Duitse invasie al heel erg mee.quote:Op vrijdag 28 februari 2014 10:21 schreef Individual het volgende:
[..]
Wij Achterhoekers woonden praktisch al in het buitenland. Elke zaterdag (en Feiertag) een Duitse invasie met files en voor baantjes in retail moest je Duits kunnen.
Bij de vrienden die direct aan de grens wonen hebben we op 1 dag zijn we meer dan 100 keer de grens overgestoken. Ik ben dan ook 100en als niet 1000en keren in Duitsland geweest.
Achterhoek
Ja. De Duitse invasie maakt Winterswijk zo rijk. Ik heb eens gelezen dat er elk weekend 100.000 toeristen zijn voornamelijk uit Duitsland op een populatie van 30.000.quote:Op vrijdag 28 februari 2014 15:31 schreef Felagund het volgende:
[..]
Jij komt toch uit de regio Winterswijk? Een eindje verder in het oosten van Centraal-Achthoek valt de Duitse invasie al heel erg mee.
Tja je moet er eigenlijk geboren zijn om echt mee te tellen. Op de basisschool kwam er iemand nieuw van de Veluwe en deed wel aardig mee, maar toch nooit helemaal.quote:Op vrijdag 28 februari 2014 15:23 schreef Teslynd het volgende:
[..]
Ik heb iemand gekend die helemaal gek werd in de Achterhoek vanwege sociale controle. En buren uit de Achterhoek die vonden dat Utrecht eo echt een heel druk was.
Ik denk dat mijn toekomst niet in Nederland ligt, en ik vraag me af wat er over 30 jaar nog over is van de verzorgingsstaat. Ik spaar dus in mijn eigen potje.quote:Op dinsdag 4 maart 2014 00:23 schreef rogier21 het volgende:
Zijn er hier mensen die zich hebben aangemeld vij de Social Verzekeringsbank? Ik ben nu bezig met een offerte maar die hangt blijkbaar af van je inkomen in het buitenland. Ben benieuwd wat de prijs wordt.
Eens. Een groep glimlachende Vietnamese (en als die te duur worden) Laotiaanse verpleegstertjes op je oude dag versus:quote:Op dinsdag 4 maart 2014 03:39 schreef Libris het volgende:
[..]
Ik denk dat mijn toekomst niet in Nederland ligt, en ik vraag me af wat er over 30 jaar nog over is van de verzorgingsstaat. Ik spaar dus in mijn eigen potje.
Holy cow!!quote:Op dinsdag 4 maart 2014 03:44 schreef Libris het volgende:
Het schijnt trouwens dat ik nu in de duurste stad ter wereld woon (http://www.bbc.com/news/business-26412821).
• Singapore, Singapore
• Paris, France
• Oslo, Norway
• Zurich, Switzerland
• Sydney, Australia
Huizen en auto's zijn inderdaad extreem duur, vorig jaar een huis gekocht, Een appartement van zo'n 115 m2, voor zo'n 600+K Euro, en dat is nog in een deel van Singapore dat redelijk geprijst is.
Auto's, weer een ander verhaal, voordat je een auto mag kopen, moet je een Certificate of Entitlement (COE) kopen, die gaan nu voor zo'n 44K euro, dan mag je je auto 10 jaar houden. Daar komt dus de prijs van de auto nog bij op...
Yeps, indeed.quote:Op dinsdag 4 maart 2014 03:48 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Holy cow!!
Waar zijn Tokio en Luanda in dat lijstje?en Rio!!?
Hier zijn auto's duur (bijna)Nederlandse prijzen, duurder dan Duitsland. Huizen kan je van goedkoop tot extreem duur. Dit appartement kost een belachelijke 1600 euro/maand. 110 m2 en prachtig, 3 badkamers,, en perfecte ligging. Maar voor een normale Colombiaan onbetaalbaar.
Maandhuur hogere middenklasse is zo'n 500-600 euro. Kopen is goedkoop vergeleken met Nederland maar op een gemiddeld salaris juist heel duur. Overal wordt gebouwd, maar niet zo hoog als in Singapore (gelukkig).
Volgende week presidentsverkiezingen...
Voor voorbeelden van huisprijzen: http://www.stproperty.sg/quote:The EIU's Worldwide Cost of Living Survey looks at more than 400 individual prices to determine the cost of living. The top ten cities this year were (in order of ranking): Singapore, Paris, Oslo, Zurich, Sydney, Caracas (joint-6th), Geneva (joint-6th), Melbourne (joint-6th), Tokyo (joint-6th) and Copenhagen.
The ten least expensive cities were Mumbai, Karachi, New Delhi, Damascus, Kathmandu, Algiers, Bucharest, Panama City, Jeddah and Riyadh.
Ik heb ooit gesolliciteerd in Boekarest en kreeg appartementen van 4000 euro per maand aangeboden, dat is al 6 jaar geleden... Hoe kan het nu zo goedkoop zijn?quote:Op dinsdag 4 maart 2014 03:56 schreef Libris het volgende:
[..]
Yeps, indeed.
Tokio is naar 6 gedaald, Ik kan de volledig lijst niet vinden, maar hier is wat meer info:
[..]
Voor voorbeelden van huisprijzen: http://www.stproperty.sg/
Voor huidige autoprijzen: http://www.sgcarmart.com/new_cars/newcars_pricelist_listing.php
Allebei in SGD, 1 SGD is 0.573369 EUR
Na de ramp in Fukushima zijn er nogal wat buitenlanders Tokyo ontvlucht. Zou de vergrijzing ondertussen ook mee gaan spelen? Niet alleen de prijzen van de woningen zijn nu lager, wat erg frappant is, is dat de hotels in Tokyo spotgoedkoop zijn. Ik ga nog wel eens terug naar mijn oude universiteit in de VS, in zo'n universiteitsstadje in Indiana, en de hotels daar zijn duurder dan die in Tokyo.quote:Op dinsdag 4 maart 2014 03:56 schreef Libris het volgende:
Tokio is naar 6 gedaald, Ik kan de volledig lijst niet vinden, maar hier is wat meer info:
ha, vroenhoven...Daar heb ik veel feestjes gevierd!quote:Op dinsdag 4 maart 2014 03:38 schreef Libris het volgende:
18 jaar Brielle
1 jaar Maastricht
3 jaar Vroenhoven (BE)
1 jaar Maastricht
11 jaar Singapore
Holy Guacamole......quote:Op dinsdag 4 maart 2014 03:44 schreef Libris het volgende:
Het schijnt trouwens dat ik nu in de duurste stad ter wereld woon (http://www.bbc.com/news/business-26412821).
• Singapore, Singapore
• Paris, France
• Oslo, Norway
• Zurich, Switzerland
• Sydney, Australia
Huizen en auto's zijn inderdaad extreem duur, vorig jaar een huis gekocht, Een appartement van zo'n 115 m2, voor zo'n 600+K Euro, en dat is nog in een deel van Singapore dat redelijk geprijst is.
Auto's, weer een ander verhaal, voordat je een auto mag kopen, moet je een Certificate of Entitlement (COE) kopen, die gaan nu voor zo'n 44K euro, dan mag je je auto 10 jaar houden. Daar komt dus de prijs van de auto nog bij op...
Maastrichtersteenweg 274quote:Op dinsdag 4 maart 2014 08:20 schreef Jagärtrut het volgende:
[..]
ha, vroenhoven...Daar heb ik veel feestjes gevierd!
Precies daar woonde een goede vriend van me ook! Ik had zo'n hekel aan steeds die heuvel op fietsen!quote:
Ik woon in de 4e. Maar goed zolang je salaris erbij past maakt het natuurlijk allemaal vrij weinig uit, behalve dan dat de rest van de wereld ineens heel goedkoop is voor je.quote:Op dinsdag 4 maart 2014 03:44 schreef Libris het volgende:
• Singapore, Singapore
• Paris, France
• Oslo, Norway
• Zurich, Switzerland
• Sydney, Australia
Ik heb een aantal jaar in nummer 3 (destijds nummer 1 a 2) gewoond. En inderdaad, zolang je salaris is aangepast maakt het allemaal weinig uit.quote:Op dinsdag 4 maart 2014 10:35 schreef CherryOnTop het volgende:
[..]
Ik woon in de 4e. Maar goed zolang je salaris erbij past maakt het natuurlijk allemaal vrij weinig uit, behalve dan dat de rest van de wereld ineens heel goedkoop is voor je.
Ligt er maar aan wat ze allemaal als parameters meenemen. Er zijn grote verschillen tussen ergens wonen (en een huis moeten huren of kopen en eten uit de supermarkt) of ergens tijdelijk verblijven (en afhankelijk zijn van hotels en restaurants).quote:Op dinsdag 4 maart 2014 10:56 schreef Individual het volgende:
Er zijn best veel van die 'duurste steden' lijstjes met verschillende resultaten.
[ afbeelding ]
2 voormalige kantoren op de foto
Ik denk echt niet dat London de duurste is trouwens.
Ohnoesquote:Op dinsdag 4 maart 2014 11:18 schreef Individual het volgende:
[..]
Ja verschrikkelijke stad! Bijna 14 jaar dagelijks gekweld.
Deze vrouw begrijpt het.quote:
Daar ken ik er een van!quote:Op dinsdag 4 maart 2014 12:22 schreef Barbusse het volgende:
Dat is net zoiets als Noorse rastafari's
quote:
Ik ook!quote:
Misschien wel dezelfde. Hoeveel rastafarai zijn er nu in Noorwegen?quote:
Hij woont in Trondheim.quote:Op dinsdag 4 maart 2014 13:53 schreef Individual het volgende:
[..]
Misschien wel dezelfde. Hoeveel rastafarai zijn er nu in Noorwegen?
In Bergen toevallig ook?
Ongeveer welk jaar? Ik zat er van '99 tot '02..quote:Op dinsdag 4 maart 2014 10:33 schreef Jagärtrut het volgende:
[..]
Precies daar woonde een goede vriend van me ook! Ik had zo'n hekel aan steeds die heuvel op fietsen!
ik van 2005-2008.quote:Op dinsdag 4 maart 2014 14:22 schreef Libris het volgende:
[..]
Ongeveer welk jaar? Ik zat er van '99 tot '02..
Er zijn er een aantal die niet echt kijken in welk forum dat topic staatquote:Op dinsdag 4 maart 2014 16:26 schreef Individual het volgende:
Ik heb van het lijstje een topic gemaakt: Kaaskoppen in het Buitenland
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |