dat jij nou niet M.O.B bent en gwn skeer bentquote:Op zaterdag 15 februari 2014 16:40 schreef vogeltjesdans het volgende:
Ja sorry, het is overal crisis en we betalen al overal de hoofdprijs voor, zeker in een hotel.
Ja dat is best een goede vraag. Waarom geef je je tandarts geen fooi?quote:Op zaterdag 15 februari 2014 18:50 schreef Aeqvitas het volgende:
Ik geef MN tandarts ook geen fooi als hij z'n werk goed doet. Waarom een simpele schoonmaakster dan wel?
Is het ooit in je opgekomen om eerst naaktfoto's van ze te bemachtigen en daarmee te chanteren? Ik zou de rijkste bankier met plezier kapot maken.quote:Op zaterdag 15 februari 2014 18:49 schreef Zippow het volgende:
[..]
Gelukkig doet de wasserij dat. Zou wat zijn als ik dat OOK nog moest doen zonder fooi te krijgen...
Per persoon of moeten ze het delen?quote:Op zaterdag 15 februari 2014 18:51 schreef Hollandisch het volgende:
Ik geef restaurant/hotel personeel altijd 5 euro fooi
De hotelgasten verwachten wellicht ook dat ze in natura kunnen betalen?quote:Op zaterdag 15 februari 2014 17:44 schreef Zippow het volgende:
[..]
Een kamermeisje dat en ik meen niet recht te hebben op fooiik zou het terecht vinden als ik fooi krijg, maar eis het niet.
Je vrouwmensch krijgt verdomme hopelijk wel in natura betaald?!
Haha naaktfoto's niet, maar er zijn wel heel wat affaires gaande vaak. Getrouwde mannen die een dame van lichte zede (laten!:')) opbellen om daar een nachtje plezier mee te beleven.. Of gewoon mannen die in hun eentje in een kamer verblijven waarbij er opeens wel een briefje ligt na vertrek van de een of andere dame die zo'n 'geweldige tijd met de heer in kwestie' heeft gehad...quote:Op zaterdag 15 februari 2014 18:51 schreef Enfatruskiloin het volgende:
[..]
Is het ooit in je opgekomen om eerst naaktfoto's van ze te bemachtigen en daarmee te chanteren? Ik zou de rijkste bankier met plezier kapot maken.
Je weet wat je te doen staat.quote:Op zaterdag 15 februari 2014 18:53 schreef Zippow het volgende:
[..]
Haha naaktfoto's niet, maar er zijn wel heel wat affaires gaande vaak. Getrouwde mannen die een dame van lichte zede (laten!:')) opbellen om daar een nachtje plezier mee te beleven.. Of gewoon mannen die in hun eentje in een kamer verblijven waarbij er opeens wel een briefje ligt na vertrek van de een of andere dame die zo'n 'geweldige tijd met de heer in kwestie' heeft gehad...
Genoeg chantagemateriaal!
quote:Op zaterdag 15 februari 2014 18:51 schreef Hollandisch het volgende:
Afhankelijk van de service meestal 10% van de rekening, maar het kan ook niks zijn als ze echt steken laten vallen.quote:Op zaterdag 15 februari 2014 18:51 schreef Hollandisch het volgende:
Ja dit is ook mijn richtlijn. Ik ben ook wel eens ronduit onbeschoft behandeld, dan geef ik ook geen fooi.quote:Op zaterdag 15 februari 2014 18:55 schreef IkeDubaku99 het volgende:
[..]
Afhankelijk van de service meestal 10% van de rekening, maar het kan ook niks zijn als ze echt steken laten vallen.
Als ik 5* betaal verwacht ik dat het schoon is, daar betaal ik voor. Niet dat ik dan nog moet tippen.quote:Op zaterdag 15 februari 2014 18:49 schreef Zippow het volgende:
[..]
Het heeft niets met al dan niet gangbaar zijn of het salaris te maken. Dat zeg ik ook niet. Ik zeg dat ik het een fatsoenskwestie vind.
En die waardering is er blijkbaar dus alleen als ze je geld geven? Want je zei zelf al dat ze wel vaak genoeg briefjes of zo achterlaten dat ze erg tevreden zijn. Dat is toch ook waardering? Maar nee, blijkbaar zie je het alleen als waardering als ze je geld geven.quote:Op zaterdag 15 februari 2014 17:09 schreef Zippow het volgende:
[..]
Niet alleen is mijn baan fysiek zwaar, maar ik doe echt mijn best en zou het fijn vinden om af en toe wat meer gewaardeerd te worden.
Dus je tipt wel in een 2* hotel, ook al is het daar niet schoon?quote:Op zaterdag 15 februari 2014 19:12 schreef jajablahblah het volgende:
[..]
Als ik 5* betaal verwacht ik dat het schoon is, daar betaal ik voor. Niet dat ik dan nog moet tippen.
Schei uit zeg...
Je kunt ook in dit topic lezen dat ik dat heel fijn en leuk vind, maar dat af en toe wat geld ook prettig en leuk zou zijn. Ben je het daar niet mee eens dan?quote:Op zaterdag 15 februari 2014 19:13 schreef gelestipjes het volgende:
[..]
En die waardering is er blijkbaar dus alleen als ze je geld geven? Want je zei zelf al dat ze wel vaak genoeg briefjes of zo achterlaten dat ze erg tevreden zijn. Dat is toch ook waardering? Maar nee, blijkbaar zie je het alleen als waardering als ze je geld geven.
Maar dat geldt natuurlijk voor iedereen, niet alleen in de horeca, ook winkelpersoneel, kapsters, de buschauffeur etc etc zouden af en toe wat geld vast prettig vinden, dan kunnen we wel aan de gang blijven he.quote:Op zaterdag 15 februari 2014 19:14 schreef Zippow het volgende:
[..]
Je kunt ook in dit topic lezen dat ik dat heel fijn en leuk vind, maar dat af en toe wat geld ook prettig en leuk zou zijn. Ben je het daar niet mee eens dan?
ik tip nergens in Nederland of Duitsland.quote:Op zaterdag 15 februari 2014 19:14 schreef Zippow het volgende:
[..]
Dus je tipt wel in een 2* hotel, ook al is het daar niet schoon?Je verwacht toch van alle hotels dat ze schoon zijn.
^^ Dat. Juist omdat vrijwel niemand het durft te weigeren en uit fatsoen geeft, gaan die bedienden er vanuit dat ze het krijgen en voelen mensen zich nog meer verplicht het te geven.quote:Op zaterdag 15 februari 2014 19:17 schreef jajablahblah het volgende:
Heb je wel eens bedacht dat een tip er is voor buitengewone service ipv "fatsoen"?
Omdat die gast veel meer verdient dan ik?quote:Op zaterdag 15 februari 2014 18:51 schreef Zippow het volgende:
[..]
Ja dat is best een goede vraag. Waarom geef je je tandarts geen fooi?
Als de auto monteur je auto fixt, betaal je dan ook meer dan nodig?quote:Op zaterdag 15 februari 2014 16:32 schreef Zippow het volgende:
[..]
Ja ik ook. Gewoon een kwestie van goed fatsoen.
Heb laatst wat extra's gestort richting het CJIB, die arme mannen die me geflitst hadden stonden zich daar namelijk al de hele dag uit te sloven.quote:Op zaterdag 15 februari 2014 22:41 schreef helldeskr het volgende:
Fooi is een zwaar overrated begrip.
Ik doe ook elke dag mijn stinkende best voor mijn klanten.
Los al hun problemen zo snel mogelijk op.
Krijg ik ooit fooi? nee...verwacht ik fooi ? nee.
Ik krijg toch al gewoon maandelijks mijn loon?
Ik snap het hele principe gewoon niet.
Gewoon nog een keer langsrijden!quote:Op zaterdag 15 februari 2014 22:46 schreef IMVHI het volgende:
[..]
Heb laatst wat extra's gestort richting het CJIB, die arme mannen die me geflitst hadden stonden zich daar namelijk al de hele dag uit te sloven.
Goeie tipquote:Op zaterdag 15 februari 2014 22:53 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Gewoon nog een keer langsrijden!
quote:Op zaterdag 15 februari 2014 16:26 schreef Zippow het volgende:
Ik werk in een van de beste hotels van Nederland, een 5 sterren hotel waar geregeld rijke gasten over de vloer komen waarvan 75% businessklanten die geen cent hoeven te betalen omdat de baas dat doet...
Toch laat niemand van die rijke stinkerds een fooi achter, al was het maar 2 euro, NIEMAND. Ik werk er nu 2 jaar en kan op twee handen tellen hoe vaak we fooi hebben gehad.
Vandaag weer zo'n dag, wel maximaal van alle gratis assortiment benutten maar een fooi achter laten voor de dames die elke dag de kamer schoonmaken ho maar...
Klacht: Rijke gierige klootzakken.
Subklacht: schoonmaakwerk als kamermeisje
quote:Op zaterdag 15 februari 2014 16:34 schreef Zippow het volgende:
[..]
Ik heb als kassameisje wel eens fooi gehad trouwens. Maar meer uitzondering dan regel, ik vind het in de horeca gewoon anders. Het zijn sowieso hongerloontjes in de horeca (ja bij de supermarkt ook, maar daar nemen ze alleen maar 16 jarigen aan natuurlijk en die hoeven als het goed is nog geen huur/studie/eten te betalen).
Als een van de beste hotels van Nederland zijn personeel het minimumloon betaalt, dan lijkt me dat als er al sprake is van een rijke, gierige klootzak dat dat je baas is, waarom ga je niet bij hem klagen?quote:Op zaterdag 15 februari 2014 16:36 schreef Zippow het volgende:
[..]
Misschien komt jouw soort mensen dan niet in het soort hotel waar ik werk. We zijn een van de beste hotels van Nederland en scoren gemiddeld een 9,4.
Ik vind het gewoon een kwestie van goed fatsoen.
Je bent vast de happy end vergetenquote:Op zaterdag 15 februari 2014 16:26 schreef Zippow het volgende:
Ik werk in een van de beste hotels van Nederland, een 5 sterren hotel waar geregeld rijke gasten over de vloer komen waarvan 75% businessklanten die geen cent hoeven te betalen omdat de baas dat doet...
Toch laat niemand van die rijke stinkerds een fooi achter, al was het maar 2 euro, NIEMAND. Ik werk er nu 2 jaar en kan op twee handen tellen hoe vaak we fooi hebben gehad.
Vandaag weer zo'n dag, wel maximaal van alle gratis assortiment benutten maar een fooi achter laten voor de dames die elke dag de kamer schoonmaken ho maar...
Laten we eerlijk zijn, fooien zijn gewoon niet meer van deze tijd.quote:Op zaterdag 15 februari 2014 16:26 schreef Zippow het volgende:
quote:Op zondag 16 februari 2014 10:15 schreef Fushia2 het volgende:
Ik slaap geregeld in goede hotels zoals de Hilton, Sheraton,...
Dat slaat dus nergens op. Service is service. Dus dat zou niet uit moeten maken. Iemand heeft ooit gewoon een keer bedacht dat het leuk is om mensen in de horeca fooi te geven. Fucking onzin. Ik geef wel eens fooi, maar alleen omdat het dan lekker afrond (dus 20 cent ofzo) of omdat de service écht maar dan ook écht goed is. In alle andere gevallen is het gewoon je werk om die service te verlenen.quote:Op zaterdag 15 februari 2014 16:34 schreef Zippow het volgende:
[..]
Ik heb als kassameisje wel eens fooi gehad trouwens. Maar meer uitzondering dan regel, ik vind het in de horeca gewoon anders. Het zijn sowieso hongerloontjes in de horeca (ja bij de supermarkt ook, maar daar nemen ze alleen maar 16 jarigen aan natuurlijk en die hoeven als het goed is nog geen huur/studie/eten te betalen).
Gut meid, gaat het? Vrouwtje krijg wat weerstand en begint meteen te schelden ipv moeite doen om het van de andere kant te bekijken. De triestheid.quote:
Eigenlijk zou TS op een of andere manier moeten kunne frauderen met de minbar vullingen en het afrekenen hiervan. Niet alleen de minibaris duur ook de bar in de lobby is vaak ook duur, 5 euro voor een normaal biertje wordt als normaal beschouwd.quote:Op zondag 16 februari 2014 10:15 schreef Fushia2 het volgende:
Ik slaap geregeld in goede hotels zoals de Hilton, Sheraton,... en geef ook nooit fooi.
Wat je wat de prijzen van ee minibar op de kamer zijn?
quote:Op zondag 16 februari 2014 15:43 schreef Zippow het volgende:
Ja ja wow TS is de domme opportunist, maar elk ander mens had precies zoals ik gereageerd in deze situatieIk zal voortaan de tandenborstels van mensen even door de wc halen, en de inhoud van het doucheputje onder het matras leggen zodat het lekker fris gaat ruiken. En dan maar hopen dat een van de asociale fokkers komt overnachten he, al denk ik niet dat die dat kan betalen....
Stelletje whiteknights!
Wat een trieste reactiequote:Op zondag 16 februari 2014 15:43 schreef Zippow het volgende:
Ja ja wow TS is de domme opportunist, maar elk ander mens had precies zoals ik gereageerd in deze situatieIk zal voortaan de tandenborstels van mensen even door de wc halen, en de inhoud van het doucheputje onder het matras leggen zodat het lekker fris gaat ruiken. En dan maar hopen dat een van de asociale fokkers komt overnachten he, al denk ik niet dat die dat kan betalen....
Stelletje whiteknights!
In de VS rekenen ze de fooi al mee in restaurants dus zal dat met hotels wel niet anders zijn...quote:Op zondag 16 februari 2014 15:50 schreef WammesWaggel het volgende:
In de VS gaf ik altijd 2 dollar per dag, in Nederland niks... Leek niet nodig
quote:Op zondag 16 februari 2014 15:46 schreef Zippow het volgende:
Jaaaaa neeeee jaaaaaaa nu reageer ik weer triest he? Ga je moeder vertellen dat je zo'n braaf schoolkindje bent in plaats van hier doen alsof je zo'n rechtvaardige jannes bent
Als kamermeisje maak je toch wel zelf de kamer schoon waar jezelf hebt gelogeerd?quote:Op zaterdag 15 februari 2014 16:32 schreef Zippow het volgende:
[..]
Ja ik ook. Gewoon een kwestie van goed fatsoen.
Schoon niet maar ik haal wel het bed af. Dat scheelt zo ontzettend veel.quote:Op zondag 16 februari 2014 15:53 schreef penny-wise het volgende:
[..]
Als kamermeisje maak je toch wel zelf de kamer schoon waar jezelf hebt gelogeerd?
En hoeveel fooi geef je zelf?quote:Op zondag 16 februari 2014 15:53 schreef Zippow het volgende:
[..]
Schoon niet maar ik haal wel het bed af. Dat scheelt zo ontzettend veel.
5-10 euro afhangend van hoe lang ik ben gebleven.quote:
5¤ voor 1 nacht? En dat van een kamermeisjesloon?quote:Op zondag 16 februari 2014 16:11 schreef Zippow het volgende:
[..]
5-10 euro afhangend van hoe lang ik ben gebleven.
Edit: en in een restaurant rond ik naar boven af als het even kan, dus 2-5 euro ongeveer.
Nogmaals edit: bij fooi in een hotel leg ik er altijd een bedankbriefje bij, zodat het duidelijk is dat het voor de housekeeping bedoeld is en niet per ongeluk is achter gelaten.
quote:Op zondag 16 februari 2014 16:22 schreef LelijKnap het volgende:
De enige die ik ooit een (riante) fooi gegeven heb was een hongaarse hoer die zonder een woord gezeur 15 minuten langer door ging dan afgesproken. Da's extra service, en dat belonen is waar fooi voor mij om draait.
Ja maar ik blijf meestal langer dan één nacht he, als ik een weekendje ga bijvoorbeeld. Twee nachten, dan vind ik 5 euro (of iets meer als ik echt een hele fijne tijd heb gehad) wel gepast.quote:Op zondag 16 februari 2014 16:29 schreef Fogel het volgende:
[..]
5¤ voor 1 nacht? En dat van een kamermeisjesloon?
Als je het dan toch breed genoeg hebt hiervoor, waarom klaag je dan?quote:Op zondag 16 februari 2014 16:31 schreef Zippow het volgende:
[..]
Ja maar ik blijf meestal langer dan één nacht he, als ik een weekendje ga bijvoorbeeld. Twee nachten, dan vind ik 5 euro (of iets meer als ik echt een hele fijne tijd heb gehad) wel gepast.
' Kleintje voor een veiligheidje?'quote:Op zondag 16 februari 2014 16:32 schreef Piye het volgende:
Ook een leuke: Uitsmijters die fooi verwachten.
quote:Op zondag 16 februari 2014 16:33 schreef Fogel het volgende:
[..]
Als je het dan toch breed genoeg hebt hiervoor, waarom klaag je dan?
En die hele fijne tijd, ligt dat volgens jou echt aan het kamermeisje?Klinkt dan meer als een 'hotel' waar je de kamer per uur huurt
Mannen die poetsenquote:Op zondag 16 februari 2014 16:35 schreef Zippow het volgende:
[..]Lees aub alle posts die ik gepost heb nog eens een keer goed door.
En ja ik vind het superfijn om in een opgeruimde, schone kamer terug te komen. Dat is toch het toppunt van ontspannen? Zelf een keer niet hoeven te poetsen?
Dat is het minimale dat je in een hotel kan verwachten. Als ik zelf in een hotel zou moeten poetsen vraag ik een andere kamer bij de receptie of vertrek naar een ander hotel.quote:Op zondag 16 februari 2014 16:35 schreef Zippow het volgende:
[..]Lees aub alle posts die ik gepost heb nog eens een keer goed door.
En ja ik vind het superfijn om in een opgeruimde, schone kamer terug te komen. Dat is toch het toppunt van ontspannen? Zelf een keer niet hoeven te poetsen?
Treurig inderdaad, maar het moet allemaal maar normaal zijn tegenwoordig. Stel je voor dat je gewoon je werk doet en daarvoor betaald wordt door je baas.quote:Op zondag 16 februari 2014 16:34 schreef LelijKnap het volgende:
[..]
' Kleintje voor een veiligheidje?'
Plaatsvervangende schaamte toen ik dat voor het eerst hoorde
quote:Op zondag 16 februari 2014 16:37 schreef Fogel het volgende:
[..]
Dat is het minimale dat je in een hotel kan verwachten. Als ik zelf in een hotel zou moeten poetsen vraag ik een andere kamer bij de receptie of vertrek naar een ander hotel.
Ik kom meestal niet terug zoals ik al zei, 1 overnachting, klaar en verder naar de volgende bestemming of naar huis.
Oke en.. wat is nu je punt dan?quote:Op zondag 16 februari 2014 16:37 schreef Fogel het volgende:
[..]
Dat is het minimale dat je in een hotel kan verwachten. Als ik zelf in een hotel zou moeten poetsen vraag ik een andere kamer bij de receptie of vertrek naar een ander hotel.
Ik kom meestal niet terug zoals ik al zei, 1 overnachting, klaar en verder naar de volgende bestemming of naar huis.
Dat je niet moet zeuren.quote:Op zondag 16 februari 2014 16:39 schreef Zippow het volgende:
[..]
[..]
Oke en.. wat is nu je punt dan?
Dat je je loodgieter ook geen fooi geeft omdat het fijn is dat je kraan weer werkt.quote:Op zondag 16 februari 2014 16:39 schreef Zippow het volgende:
[..]
[..]
Oke en.. wat is nu je punt dan?
Maar wel een kop koffie en een koek. Dat is immers ook een blijk van waardering.quote:Op zondag 16 februari 2014 16:43 schreef Piye het volgende:
[..]
Dat je je loodgieter ook geen fooi geeft omdat het fijn is dat je kraan weer werkt.
Ja ik heb een kutbaas inderdaad. Maar goed, te bang om m'n baan te verliezen samen met m'n andere collega's dus iedereen houdt zn bek en poetst lekker verder.quote:Op zondag 16 februari 2014 16:43 schreef Kansenjongere het volgende:
Kan TS wellicht ook een keer aangeven waarom ze het blijkbaar heel normaal vindt dat de eigenaar van een van de beste en duurste hotels van het land zijn personeel hetzelfde betaalt als de meest waardeloze jeugdherberg van het land?
De boeman hier lijkt me namelijk niet de gast die verwacht dat de service is inbegrepen in de riante prijs die reeds voor de kamer is afgetikt.
Jawel, heel de reden van je topic is zeuren.quote:Op zondag 16 februari 2014 16:43 schreef Zippow het volgende:
[..]
Ik zeur gelukkig ook niet. Ik vind je redeneringen alleen een beetje krom.
Dus het gaat je om de waardering? Is een bedankbriefje dan ook goed?quote:Op zondag 16 februari 2014 16:44 schreef Zippow het volgende:
[..]
Maar wel een kop koffie en een koek. Dat is immers ook een blijk van waardering.
Ik klaag. Dit is dan ook de klaagbaak, waar ik terecht mag klagen als ik daar zin in heb.quote:Op zondag 16 februari 2014 16:46 schreef Fogel het volgende:
[..]
Jawel, heel de reden van je topic is zeuren.
De redenering dat ik een schone kamer verwacht bij aankomst is krom?
Niets wat je niet al in dit topic kunt vinden!quote:Op zondag 16 februari 2014 16:47 schreef Piye het volgende:
[..]
Dus het gaat je om de waardering? Is een bedankbriefje dan ook goed?
Relevante info zet je maar in de OP.quote:Op zondag 16 februari 2014 16:51 schreef Zippow het volgende:
[..]
Niets wat je niet al in dit topic kunt vinden!
Ja precies.quote:Op zondag 16 februari 2014 16:49 schreef probeer het volgende:
En dat is dus het nadeel van een hotel waar alles op rekening gaat. Minder/geen fooi.
Naja of je hebt een vrouwtje die het voor je doet, maar hé als t vrouwtje ook eens ontspant loont dat alleen maar voor je he...quote:
Ik ken mijn collega's allemaal persoonlijk en best goed (oké behalve ééntje maar die werkt vaak in een ander filiaal) en ik geloof gewoon niet dat iemand iets in z'n eigen zak steekt. Tevens ben je ook nooit alleen op een kamer..quote:Op zondag 16 februari 2014 16:54 schreef probeer het volgende:
Ow enne .. als er één groep is die de fooi gewoon in hun eigen zak steekt, in plaats van deelt met de rest door het in de fooienpot te stoppen .. Dan is het housekeeping wel.
Ik heb als nachtreceptionist (waarbij je dus ook sochtends heel veel mensen uitcheckt) zo enorm vaak gehoord 'ow en ik heb een kleinigheidje op het nachtkastje achtergelaten' om vervolgens te merken dat er geen cent naar beneden komt.
TS moet niet zeiken en haar werk doen. En tegen d'r collega's zeggen dat ze niet zoveel moeten jatten. Want dat is het, diefstal.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |