dat jij nou niet M.O.B bent en gwn skeer bentquote:Op zaterdag 15 februari 2014 16:40 schreef vogeltjesdans het volgende:
Ja sorry, het is overal crisis en we betalen al overal de hoofdprijs voor, zeker in een hotel.
Ja dat is best een goede vraag. Waarom geef je je tandarts geen fooi?quote:Op zaterdag 15 februari 2014 18:50 schreef Aeqvitas het volgende:
Ik geef MN tandarts ook geen fooi als hij z'n werk goed doet. Waarom een simpele schoonmaakster dan wel?
Is het ooit in je opgekomen om eerst naaktfoto's van ze te bemachtigen en daarmee te chanteren? Ik zou de rijkste bankier met plezier kapot maken.quote:Op zaterdag 15 februari 2014 18:49 schreef Zippow het volgende:
[..]
Gelukkig doet de wasserij dat. Zou wat zijn als ik dat OOK nog moest doen zonder fooi te krijgen...
Per persoon of moeten ze het delen?quote:Op zaterdag 15 februari 2014 18:51 schreef Hollandisch het volgende:
Ik geef restaurant/hotel personeel altijd 5 euro fooi
De hotelgasten verwachten wellicht ook dat ze in natura kunnen betalen?quote:Op zaterdag 15 februari 2014 17:44 schreef Zippow het volgende:
[..]
Een kamermeisje dat en ik meen niet recht te hebben op fooiik zou het terecht vinden als ik fooi krijg, maar eis het niet.
Je vrouwmensch krijgt verdomme hopelijk wel in natura betaald?!
Haha naaktfoto's niet, maar er zijn wel heel wat affaires gaande vaak. Getrouwde mannen die een dame van lichte zede (laten!:')) opbellen om daar een nachtje plezier mee te beleven.. Of gewoon mannen die in hun eentje in een kamer verblijven waarbij er opeens wel een briefje ligt na vertrek van de een of andere dame die zo'n 'geweldige tijd met de heer in kwestie' heeft gehad...quote:Op zaterdag 15 februari 2014 18:51 schreef Enfatruskiloin het volgende:
[..]
Is het ooit in je opgekomen om eerst naaktfoto's van ze te bemachtigen en daarmee te chanteren? Ik zou de rijkste bankier met plezier kapot maken.
Je weet wat je te doen staat.quote:Op zaterdag 15 februari 2014 18:53 schreef Zippow het volgende:
[..]
Haha naaktfoto's niet, maar er zijn wel heel wat affaires gaande vaak. Getrouwde mannen die een dame van lichte zede (laten!:')) opbellen om daar een nachtje plezier mee te beleven.. Of gewoon mannen die in hun eentje in een kamer verblijven waarbij er opeens wel een briefje ligt na vertrek van de een of andere dame die zo'n 'geweldige tijd met de heer in kwestie' heeft gehad...
Genoeg chantagemateriaal!
quote:Op zaterdag 15 februari 2014 18:51 schreef Hollandisch het volgende:
Afhankelijk van de service meestal 10% van de rekening, maar het kan ook niks zijn als ze echt steken laten vallen.quote:Op zaterdag 15 februari 2014 18:51 schreef Hollandisch het volgende:
Ja dit is ook mijn richtlijn. Ik ben ook wel eens ronduit onbeschoft behandeld, dan geef ik ook geen fooi.quote:Op zaterdag 15 februari 2014 18:55 schreef IkeDubaku99 het volgende:
[..]
Afhankelijk van de service meestal 10% van de rekening, maar het kan ook niks zijn als ze echt steken laten vallen.
Als ik 5* betaal verwacht ik dat het schoon is, daar betaal ik voor. Niet dat ik dan nog moet tippen.quote:Op zaterdag 15 februari 2014 18:49 schreef Zippow het volgende:
[..]
Het heeft niets met al dan niet gangbaar zijn of het salaris te maken. Dat zeg ik ook niet. Ik zeg dat ik het een fatsoenskwestie vind.
En die waardering is er blijkbaar dus alleen als ze je geld geven? Want je zei zelf al dat ze wel vaak genoeg briefjes of zo achterlaten dat ze erg tevreden zijn. Dat is toch ook waardering? Maar nee, blijkbaar zie je het alleen als waardering als ze je geld geven.quote:Op zaterdag 15 februari 2014 17:09 schreef Zippow het volgende:
[..]
Niet alleen is mijn baan fysiek zwaar, maar ik doe echt mijn best en zou het fijn vinden om af en toe wat meer gewaardeerd te worden.
Dus je tipt wel in een 2* hotel, ook al is het daar niet schoon?quote:Op zaterdag 15 februari 2014 19:12 schreef jajablahblah het volgende:
[..]
Als ik 5* betaal verwacht ik dat het schoon is, daar betaal ik voor. Niet dat ik dan nog moet tippen.
Schei uit zeg...
Je kunt ook in dit topic lezen dat ik dat heel fijn en leuk vind, maar dat af en toe wat geld ook prettig en leuk zou zijn. Ben je het daar niet mee eens dan?quote:Op zaterdag 15 februari 2014 19:13 schreef gelestipjes het volgende:
[..]
En die waardering is er blijkbaar dus alleen als ze je geld geven? Want je zei zelf al dat ze wel vaak genoeg briefjes of zo achterlaten dat ze erg tevreden zijn. Dat is toch ook waardering? Maar nee, blijkbaar zie je het alleen als waardering als ze je geld geven.
Maar dat geldt natuurlijk voor iedereen, niet alleen in de horeca, ook winkelpersoneel, kapsters, de buschauffeur etc etc zouden af en toe wat geld vast prettig vinden, dan kunnen we wel aan de gang blijven he.quote:Op zaterdag 15 februari 2014 19:14 schreef Zippow het volgende:
[..]
Je kunt ook in dit topic lezen dat ik dat heel fijn en leuk vind, maar dat af en toe wat geld ook prettig en leuk zou zijn. Ben je het daar niet mee eens dan?
ik tip nergens in Nederland of Duitsland.quote:Op zaterdag 15 februari 2014 19:14 schreef Zippow het volgende:
[..]
Dus je tipt wel in een 2* hotel, ook al is het daar niet schoon?Je verwacht toch van alle hotels dat ze schoon zijn.
^^ Dat. Juist omdat vrijwel niemand het durft te weigeren en uit fatsoen geeft, gaan die bedienden er vanuit dat ze het krijgen en voelen mensen zich nog meer verplicht het te geven.quote:Op zaterdag 15 februari 2014 19:17 schreef jajablahblah het volgende:
Heb je wel eens bedacht dat een tip er is voor buitengewone service ipv "fatsoen"?
Omdat die gast veel meer verdient dan ik?quote:Op zaterdag 15 februari 2014 18:51 schreef Zippow het volgende:
[..]
Ja dat is best een goede vraag. Waarom geef je je tandarts geen fooi?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |