Meer: http://www.nrc.nl/nieuws/(...)m-het-leven-gekomen/quote:Els Borst waarschijnlijk door een misdrijf om het leven gekomen
Els Borst is waarschijnlijk door een misdrijf om het leven gekomen, zo meldt de politie. Op basis van forensisch onderzoek in combinatie met de bevindingen ter plaatse is een misdrijf de meest waarschijnlijke conclusie.
Het lichaam van oud-minister en voormalig D66-lijsttrekker werd maandagavond door een vriendin gevonden in de inpandige garage van haar villa in Bilthoven. Vanwege de gekke plek waar de voormalig politica werd gevonden, en aanwijzingen die we nog niet begrijpen, besloot de politie tot extra onderzoek. Die resultaten zijn nu bekendgemaakt.
In Bilthoven heb je daar personeel voorquote:Op vrijdag 14 februari 2014 01:12 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Speculeren heeft niet veel nut maar begrijp ik nu dat de garagedeur open stond?
Dat moet je als buur toch zien? En dan ga je een kijkje nemen?
die was nog niet voorbij gekomenquote:Op vrijdag 14 februari 2014 03:37 schreef sturmpie het volgende:
tijdje geleden is er een GGZ direkteur geliquideert. nu een ex-minister volksgezondheid. mogelijk is er een link.
Uit de hand gelopen overval wellicht, dader merkt dat het slachtoffer dood is en neemt van schrik snel het hazenpad zonder buit.quote:Op vrijdag 14 februari 2014 02:36 schreef Elan het volgende:
Wel vreemd dat er verder niks gejat is ben erg benieuwd naar de eventuele motieven.
Nee, dat heb ik nog nergens anders gelezen dan in die post van Za aan het eind van het vorige topic.quote:Op vrijdag 14 februari 2014 06:44 schreef Marrije het volgende:
[..]
die was nog niet voorbij gekomen
Maar het is nog niet zeker toch, dat er niks is gestolen, er wordt niks vermist.
Hij was van personeelszakenquote:Op vrijdag 14 februari 2014 03:37 schreef sturmpie het volgende:
tijdje geleden is er een GGZ direkteur geliquideert. nu een ex-minister volksgezondheid. mogelijk is er een link.
kan best iemand zijn die het totaal niet eens is met GGZ-instanties en zo zijn eigen lijstje afwerktquote:
dit.quote:Op vrijdag 14 februari 2014 10:41 schreef HiZ het volgende:
En voor hetzelfde geld is het een mislukte overval. Maar centraal blijft dat het droevig is dat deze vrouw door geweld om het leven is gekomen.
Veiliger dan eerst denk ik, nu er zoveel aandacht voor is.quote:Op vrijdag 14 februari 2014 11:11 schreef Loekie1 het volgende:
Hoe veilig zijn al die andere ouderen in hun villa's nog?
Dit acht ik het meest waarschijnlijke scenario.quote:Op vrijdag 14 februari 2014 07:27 schreef Bayswater het volgende:
[..]
Uit de hand gelopen overval wellicht, dader merkt dat het slachtoffer dood is en neemt van schrik snel het hazenpad zonder buit.
Want iedereen gaat nu massaal op de gefortuneerde oudjes letten?quote:Op vrijdag 14 februari 2014 11:15 schreef De_Guidance het volgende:
[..]
Veiliger dan eerst denk ik, nu er zoveel aandacht voor is.
Dit zit denkelijk meer in de hoek van het CDA/CU/SGP.quote:Op vrijdag 14 februari 2014 11:14 schreef KoosVogels het volgende:
Is er al een voormalig LPF-stemmer aangehouden?
nu.nlquote:Het rechercheteam dat onderzoek doet naar de dood van Els Borst heeft sinds donderdag de nodige tips binnengekregen van mensen, die menen dat zij de oud-minister na zaterdagavond nog hebben gezien.
Foto: ANP
Ook hebben zich mensen gemeld die in de afgelopen maanden contact met de minister van staat hadden. Alle tips worden uitvoerig nagetrokken, aldus een woordvoerder vrijdag.
De politie weet nog niet precies wanneer Borst om het leven is gekomen. Ze is maandagavond dood in haar garage in Bilthoven gevonden.
Zaterdag aan het eind van de dag vertrok ze van het D66-congres in de Beurs van Berlage in Amsterdam. Wat er in de tussentijd is gebeurd en wanneer ze is overleden, is ook na sectie nog niet precies vastgesteld.
Het onderzoek in en rond de woning aan de Ruysdaellaan is voorlopig klaar, zegt de politiewoordvoerder. Het team grootschalige opsporing werkt in het weekeinde op volle sterkte door.
Het is nog steeds waarschijnlijk Remmiequote:Op vrijdag 14 februari 2014 02:09 schreef remlof het volgende:
Els Borst waarschijnlijk door een misdrijf om het leven gekomen
en de ongefortuneerde hoor. Het is echt schering en inslag (no phun intended) dat bejaarden in hun huis worden overvallen.quote:Op vrijdag 14 februari 2014 11:16 schreef Twiitch het volgende:
[..]
Dit acht ik het meest waarschijnlijke scenario.
[..]
Want iedereen gaat nu massaal op de gefortuneerde oudjes letten?
Stemmers op dergelijke partijen zijn over het algemeen vrij gezagsgetrouw. Die kunnen het erg oneens zijn met een besluit maar zullen niet snel overgaan tot geweld.quote:Op vrijdag 14 februari 2014 11:20 schreef Quiche_lorraine het volgende:
[..]
Dit zit denkelijk meer in de hoek van het CDA/CU/SGP.
Vanaf de kansels zal dit weekend wel galmen 'Het is volbracht.'.
Mijn tip: daar zoeken.
Tja. En zodra de bejaarden extra aandacht krijgen en beter beschermd worden dan gaat het dievengilde op zoek naar andere slachtoffers, alleenstaande moeders bijvoorbeeld.quote:Op vrijdag 14 februari 2014 11:57 schreef debuurvrouw het volgende:
[..]
en de ongefortuneerde hoor. Het is echt schering en inslag (no phun intended) dat bejaarden in hun huis worden overvallen.
Het lijkt hier wel BNWquote:Op vrijdag 14 februari 2014 11:38 schreef Loekie1 het volgende:
Geen inbraaksporen is wel heel vreemd. Ze kan ook niet achterna gelopen zijn vanuit de trein van ze was met de auto. Dan was ze heel toevallig net ter plaatse toen de inbreker(s) ook net wilden beginnen. Dat zou de inbrekers eerder verjaagd hebben. Het licht brandde in de garage, dat heeft ze waarschijnlijk zelf gedaan. Oftewel ze is rustig uitgestapt, heeft het licht aangedaan en is toen aangevallen. Dader gaat er meteen weer vandoor. Lijkt wel veel op hoe de GGD-directeur is aangevallen. Maatschappij angst willen aanjagen? Dan zullen we nooit weten wie het gedaan heeft.
Ik neem aan dat ze kunnen vaststellen of er door de brievenbus is gepist.quote:Op vrijdag 14 februari 2014 11:14 schreef KoosVogels het volgende:
Is er al een voormalig LPF-stemmer aangehouden?
bron?quote:Op vrijdag 14 februari 2014 11:57 schreef debuurvrouw het volgende:
[..]
en de ongefortuneerde hoor. Het is echt schering en inslag (no phun intended) dat bejaarden in hun huis worden overvallen.
zo gaat dat . . .quote:Op vrijdag 14 februari 2014 12:00 schreef Twiitch het volgende:
[..]
Tja. En zodra de bejaarden extra aandacht krijgen en beter beschermd worden dan gaat het dievengilde op zoek naar andere slachtoffers, alleenstaande moeders bijvoorbeeld.
Zo was het ook met de tankstations die steeds meer een vesting werden, toen zijn de overvallers massaal overgestapt op cafetarias e.d.
kijk eens naar opsporing verzocht zou ik zeggen.quote:
Ik weet niet hoe het met jouw garagedeur is, maar als mijn garagedeur bzzzzzzt opengaat, dan gaat het licht ook aan.quote:Op vrijdag 14 februari 2014 11:38 schreef Loekie1 het volgende:
Geen inbraaksporen is wel heel vreemd. Ze kan ook niet achterna gelopen zijn vanuit de trein van ze was met de auto. Dan was ze heel toevallig net ter plaatse toen de inbreker(s) ook net wilden beginnen. Dat zou de inbrekers eerder verjaagd hebben. Het licht brandde in de garage, dat heeft ze waarschijnlijk zelf gedaan. Oftewel ze is rustig uitgestapt, heeft het licht aangedaan en is toen aangevallen. Dader gaat er meteen weer vandoor. Lijkt wel veel op hoe de GGD-directeur is aangevallen. Maatschappij angst willen aanjagen? Dan zullen we nooit weten wie het gedaan heeft.
Ze heeft het huis in 1975 gekocht. In 1988 is haar man overleden. Bestond het systeem toen ook al?quote:Op vrijdag 14 februari 2014 12:36 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ik weet niet hoe het met jouw garagedeur is, maar als mijn garagedeur bzzzzzzt opengaat, dan gaat het licht ook aan.
Nou kan het zijn dat ze nog een ouderwetsche garagedeur had die handmatig open moest, maar als ze een bzzzzzt garagedeur had verbaast het me ook allerminst, gezien de locatie, het huis, en de aanpassingen die nog aan de woning lijken te zijn gedaan, die vooral gericht lijken op het gerieflijk maken, zoals een overdekte doorgang van het huis naar de garage.
bzzzzzzzt?quote:Op vrijdag 14 februari 2014 12:36 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ik weet niet hoe het met jouw garagedeur is, maar als mijn garagedeur bzzzzzzt opengaat, dan gaat het licht ook aan.
Nou kan het zijn dat ze nog een ouderwetsche garagedeur had die handmatig open moest, maar als ze een bzzzzzt garagedeur had verbaast het me ook allerminst, gezien de locatie, het huis, en de aanpassingen die nog aan de woning lijken te zijn gedaan, die vooral gericht lijken op het gerieflijk maken, zoals een overdekte doorgang van het huis naar de garage.
Op afstand open gaat. Ben je simpel ofzo?quote:
quote:Op vrijdag 14 februari 2014 12:41 schreef Neuroscience het volgende:
[..]
Op afstand open gaat. Ben je simpel ofzo?
Je gaat er vanuit dat er in de tussentijd niets meer aan gedaan is? Kijk eens goed naar de luchtfoto....quote:Op vrijdag 14 februari 2014 12:37 schreef Loekie1 het volgende:
[..]
Ze heeft het huis in 1975 gekocht. In 1988 is haar man overleden. Bestond het systeem toen ook al?
Ik niet. Maar dat is uit de context op te maken. Sim-pel.quote:
zo lijkt het mij dat daar toch ook wel camera's hebben gehangen, staat daar niks op.quote:Op vrijdag 14 februari 2014 12:42 schreef Loekie1 het volgende:
En dat het licht dan meteen aangaat.
We moeten gewoon maar afwachten wat het politieonderzoek verder oplevert.
Ken je klassiekers.... Freek de Jonge in de jaren 80 over z'n autoraam.quote:
Niet iedereen is zo simpelquote:Op vrijdag 14 februari 2014 12:44 schreef Neuroscience het volgende:
[..]
Ik niet. Maar dat is uit de context op te maken. Sim-pel.
Eigenlijk moet je dat niet meer doen.....quote:Op vrijdag 14 februari 2014 12:17 schreef debuurvrouw het volgende:
[..]
kijk eens naar opsporing verzocht zou ik zeggen.
Ik maak nota bene nog de vergelijking met "een ouderwetsche garagedeur had die handmatig open moest".quote:
Blijkbaar zijn mensen die contextueel kunnen redeneren simpel.quote:Op vrijdag 14 februari 2014 12:53 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ik maak nota bene nog de vergelijking met "een ouderwetsche garagedeur had die handmatig open moest".
Maar goed, genoeg geneuzeld.
Had Els Borst daar nog wat mee te maken dan?quote:Op vrijdag 14 februari 2014 09:50 schreef sturmpie het volgende:
[..]
kan best iemand zijn die het totaal niet eens is met GGZ-instanties en zo zijn eigen lijstje afwerkt
tis maar een idee he
Hun geven toch niet aan hoeveel vermogen een bejaard slachtoffer heeft?quote:Op vrijdag 14 februari 2014 12:17 schreef debuurvrouw het volgende:
[..]
kijk eens naar opsporing verzocht zou ik zeggen.
Inderdaad, nu je het zegt. Welk huis is van mevrouw Borst?quote:Op vrijdag 14 februari 2014 12:49 schreef Leandra het volgende:
Wel foeilelijk trouwens, al die jaren 30 villa's met die uitbouwen aan de achterkant op de begane grond, kennelijk is het nooit groot genoeg.
Zijn toch vaak ouderen die voor een habbekrats worden beroofd....quote:Op vrijdag 14 februari 2014 13:06 schreef eight het volgende:
[..]
Hun geven toch niet aan hoeveel vermogen een bejaard slachtoffer heeft?
zij geven dat niet aan nee.quote:Op vrijdag 14 februari 2014 13:06 schreef eight het volgende:
[..]
Oh! Jij mag het wel zeggen, als ik het zeg krijg ik Anus en Paro achter me aanquote:Op vrijdag 14 februari 2014 11:57 schreef debuurvrouw het volgende:
[..]
nou ja, de dag is nog niet om.quote:Op vrijdag 14 februari 2014 13:24 schreef yvonne het volgende:
[..]
Oh! Jij mag het wel zeggen, als ik het zeg krijg ik Anus en Paro achter me aan
Wat wou je er tegen doen? Die oudjes verplicht opsluiten? Ze verplicht iemand in huis laten nemen?quote:Op vrijdag 14 februari 2014 13:09 schreef Loekie1 het volgende:
Ik heb ergens gelezen dat crimineeltjes uit Utrecht door de bossen naar de villa's in Bilthoven gaan om hun slag te slaan.
Het is in deze tijd in feite onverantwoord om oudere mensen in hun eentje afgelegen te laten wonen.
quote:Op vrijdag 14 februari 2014 13:31 schreef Leandra het volgende:
[..]
Wat wou je er tegen doen? Die oudjes verplicht opsluiten? Ze verplicht iemand in huis laten nemen?
Vanaf welke leeftijd? 65? 75? 85? Mogen ze nog wel zelfstandig op vakantie?
Verhuizen naar portiekflats met camera beveiliging.quote:Op vrijdag 14 februari 2014 13:31 schreef Leandra het volgende:
[..]
Wat wou je er tegen doen? Die oudjes verplicht opsluiten? Ze verplicht iemand in huis laten nemen?
Nee, maar als je een vrijstaande villa in Amersfoort op de Berg ziet dan hoef je geen wiskundige te zijn om te achterhalen dat het niet om een huisje van ¤ 175.000 gaat.quote:Op vrijdag 14 februari 2014 13:06 schreef eight het volgende:
[..]
Een portiekflat lijkt me dan juist geen veilige oplossing.quote:Op vrijdag 14 februari 2014 13:35 schreef arjan1112 het volgende:
[..]
[..]
Verhuizen naar portiekflats met camera beveiliging.
In die vrijstaande villa's alleen gezinnen waarvan de man een geweer en 3 waakhonden heeft laten wonen.
Hier idem ditoquote:Op vrijdag 14 februari 2014 13:35 schreef Tomatenboer het volgende:
Allemaal zeer erg, en Els Borst was een respectabel politicus.
Maar ben ik de enige die bij het lezen van dit nieuws meteen aan een hele slechte grap over actieve euthanasie moest denken? Misschien is het mijn slechte gevoel voor humor.
GGZ is toch onderdeel van "volksgezondheid"quote:Op vrijdag 14 februari 2014 13:02 schreef penny-wise het volgende:
[..]
Had Els Borst daar nog wat mee te maken dan?
Je denkt aan iemand die dement is en denkt dat het nog 1999 is en Els Borst minister van VWS is?quote:Op vrijdag 14 februari 2014 15:09 schreef sturmpie het volgende:
[..]
GGZ is toch onderdeel van "volksgezondheid"
dement of psychotischquote:Op vrijdag 14 februari 2014 15:20 schreef Leandra het volgende:
[..]
Je denkt aan iemand die dement is en denkt dat het nog 1999 is en Els Borst minister van VWS is?
Dit. De laatste tijd was het daar een komen en gaan van inbrekers en ik denk zomaar dat die meer naar de villa's keken dan dat het ze te doen is of daar een oud-politica woont. Die zien een oude vrouw in een duur huis en dat is een aantrekkelijk doelwit.quote:Op vrijdag 14 februari 2014 14:55 schreef ShadyLane het volgende:
Ik geloof helemaal niks van politieke motieven. Dat doe je bij een politicus van 41, of desnoods van 61, eentje die je dagelijks op tv dingen hoort verkondigen waar je het niet mee eens bent. Niet bij iemand van 81 die al geruime tijd hooguit op de achtergrond nog politiek actief is.
Villawijk en alleenwonend oudje, dat lijkt me de reden.
Alleen zijn inbrekers over het algemeen geen moordenaars, ook al betreft het een oude vrouw.quote:Op vrijdag 14 februari 2014 15:30 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Dit. De laatste tijd was het daar een komen en gaan van inbrekers en ik denk zomaar dat die meer naar de villa's keken dan dat het ze te doen is of daar een oud-politica woont. Die zien een oude vrouw in een duur huis en dat is een aantrekkelijk doelwit.
En gezien het feit dat ouderen steeds vaker overvallen worden lijkt dat mij het meest voor de hand liggende.
Maar we wachten af.
Het kan ook een ongeluk geweest zijn en niet met de bedoeling om te doden. Ze was tenslotte 81 dus een klein duwtje kan voldoende zijn om ongelukkig ten val te komen.quote:Op vrijdag 14 februari 2014 16:39 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Alleen zijn inbrekers over het algemeen geen moordenaars, ook al betreft het een oude vrouw.
Misschien dan ook een gevalletje voorwaardelijke opzet.quote:Op vrijdag 14 februari 2014 16:39 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Alleen zijn inbrekers over het algemeen geen moordenaars, ook al betreft het een oude vrouw.
Dat gebeurde nog niet zo lang geleden ergens anders ook toch? Een oudere vrouw kwam thuis, betrapte een inbreker, hij duwde haar neer en rende weg en de dame overleed later in het ziekenhuis..quote:Op vrijdag 14 februari 2014 16:50 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Het kan ook een ongeluk geweest zijn en niet met de bedoeling om te doden. Ze was tenslotte 81 dus een klein duwtje kan voldoende zijn om ongelukkig ten val te komen.
We weten het niet.
waar heb je dat gelezen?quote:Op vrijdag 14 februari 2014 16:56 schreef Snowglobe het volgende:
[..]
Dat gebeurde nog niet zo lang geleden ergens anders ook toch? Een oudere vrouw kwam thuis, betrapte een inbreker, hij duwde haar neer en rende weg en de dame overleed later in het ziekenhuis..
Els Borst werd gevonden met haar jas aan en tas naast zich, de deur naar haar huis was nog dicht. Lijkt mij geen vreemde conclusie dat ze een inbreker had betrapt die net bezig was, ze brutaal op hem afstapte om te vragen wat hij nou aan het doen was, en toen werd geduwd..
Bron?quote:Op vrijdag 14 februari 2014 16:56 schreef Snowglobe het volgende:
[..]
Dat gebeurde nog niet zo lang geleden ergens anders ook toch? Een oudere vrouw kwam thuis, betrapte een inbreker, hij duwde haar neer en rende weg en de dame overleed later in het ziekenhuis..
Els Borst werd gevonden met haar jas aan en tas naast zich, de deur naar haar huis was nog dicht. Lijkt mij geen vreemde conclusie dat ze een inbreker had betrapt die net bezig was, ze brutaal op hem afstapte om te vragen wat hij nou aan het doen was, en toen werd geduwd..
En dan ook nog eens Bilthoven - onder de rook van Utrecht - afschilderen als zijnde 'afgelegen'...quote:Op vrijdag 14 februari 2014 13:31 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ze kan zich thuis- kort na het congres - toch ook verkleed hebben? Dus dat zegt niet zoveel...quote:Op vrijdag 14 februari 2014 16:58 schreef Leandra het volgende:
[..]
Bron?
En had ze dezelfde kleren aan als zaterdag op het D66 congres?
Ik vond het een lief, pracht mens. Alleen die uitglijder "Het is volbracht" , dat had ze destijds beter kunnen weten.quote:Op vrijdag 14 februari 2014 16:59 schreef HetKlusKonijn het volgende:
[..]
Trieste zaak. Ik had altijd zeer veel respect voor mevrouw Borst. Eén van de weinige politici die ik altijd integer vond, of ik het nou met haar eens was of niet. R.I.P. oude dame.
Ik denk dat ze zich daar helemaal niet van bewust was, dat er weer 'gelovigen' aanstoot aan die zin zouden kunnen nemen. Het is immers gewoon een Nederlandse zin.quote:Op vrijdag 14 februari 2014 17:08 schreef Webschip het volgende:
Ik vond het een lief, pracht mens. Alleen die uitglijder "Het is volbracht" , dat had ze destijds beter kunnen weten.
Helemaal mee eens.quote:Maar dit soort mensen zouden wat meer in de regering mogen.
Bilthoven is min-of-meer het Wassenaar van Utrecht, dus da's niet zo verrassend.quote:Op vrijdag 14 februari 2014 17:10 schreef Webschip het volgende:
Ze had trouwens wel een prachtig huis...
Ze is ook een mens inderdaad en ze heeft zich netjes verontschuldigd, dus dat sierde haar wel.quote:Op vrijdag 14 februari 2014 17:13 schreef HetKlusKonijn het volgende:
[..]
Ik denk dat ze zich daar helemaal niet van bewust was, dat er weer 'gelovigen' aanstoot aan die zin zouden kunnen nemen. Het is immers gewoon een Nederlandse zin.
Ik was meteen fan van haar , dat rustige van haar. Maar ik was het niet eens ,met haar al te liberale euthanasiebeleid.quote:[..]
Helemaal mee eens.
bilthoven noord danquote:Op vrijdag 14 februari 2014 17:14 schreef HetKlusKonijn het volgende:
[..]
Bilthoven is min-of-meer het Wassenaar van Utrecht, dus da's niet zo verrassend.
Er lag plas bloed onder haar hoofd, dus hou zelf ook met speculeren.quote:Op vrijdag 14 februari 2014 16:50 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Het kan ook een ongeluk geweest zijn en niet met de bedoeling om te doden. Ze was tenslotte 81 dus een klein duwtje kan voldoende zijn om ongelukkig ten val te komen.
We weten het niet.
t wordt wel knap lastig zoquote:Op vrijdag 14 februari 2014 17:17 schreef Snowglobe het volgende:
http://nos.nl/artikel/611(...)ees-op-misdrijf.html Geen sporen in de garage.. Alleen Columbo kan dit oplossen..
Ik neem aan dat ze daar wel een goede reden voor zullen hebben. Ze zullen waarschijnlijk niet alle details uit het onderzoek vrijgegeven hebben.quote:Op vrijdag 14 februari 2014 17:28 schreef Webschip het volgende:
Ik begrijp 1 ding echt niet: dat politie het zo onwaarschijnlijk acht dat het "gewoon" kan ongeluk zijn geweest....
Het zal niet de eerste keer zijn, dat iemand "door sluiting in de hersenen" als gevolg van epilepsie of een beginnend stadium van een degeneratieve ziekte in de hersenen (bijv. Alzheimer Parkinsson) , een val maakt? ( een dergelijke val hoef je niet perse aan te voelen komen). En daardoor het dodelijk letsel opliep?
Dit is toch bepaald geen ondenkbeeldig scenario?
Dan hadden ze bij de scan wel iets in de hersenen gezien. Het lichaam is natuurlijk wel onderzocht voordat ze dat bekend maakten.quote:Op vrijdag 14 februari 2014 17:28 schreef Webschip het volgende:
Ik begrijp 1 ding echt niet: dat politie het zo onwaarschijnlijk acht dat het "gewoon" kan ongeluk zijn geweest....
Het zal niet de eerste keer zijn, dat iemand "door sluiting in de hersenen" als gevolg van epilepsie of een beginnend stadium van een degeneratieve ziekte in de hersenen (bijv. Alzheimer Parkinsson) , een val maakt? ( een dergelijke val hoef je niet perse aan te voelen komen). En daardoor het dodelijk letsel opliep?
Ik vraag me sterk af of je afwijkingen als epilepsie überhaupt op een scan kan zien.quote:Op vrijdag 14 februari 2014 17:32 schreef Snowglobe het volgende:
[..]
Dan hadden ze bij de scan wel iets in de hersenen gezien. Het lichaam is natuurlijk wel onderzocht voordat ze dat bekend maakten.
uit het artikelquote:Op vrijdag 14 februari 2014 17:28 schreef Webschip het volgende:
quote:Bij een noodlottig ongeval wordt vrijwel altijd een plek gevonden met weefsel, haren of bloed van het slachtoffer. In de garage in Bilthoven is met speciale lampen gezocht, maar dat leverde niets op.
Nou, als mevrouw Borst iets NIET had, dan was het wel Alzheimer. Ze was nog helemaal fit en zeer actief in het maatschappelijke en politieke leven.quote:Op vrijdag 14 februari 2014 17:28 schreef Webschip het volgende:
Ondenkbeeldig niet, maar ik denk toch echt wel dat de politie een goede reden heeft om uit te gaan van een misdrijf.quote:Dit is toch bepaald geen ondenkbeeldig scenario?
Ik weet het ook niet, hoe ze dat onderzoeken enzo. Maar ik weet wel zeker dat als ze het niet zeker wisten, ze het niet met deze bewoording naar buiten zouden hebben gebracht.quote:Op vrijdag 14 februari 2014 17:36 schreef Webschip het volgende:
[..]
Ik vraag me sterk af of je afwijkingen als epilepsie überhaupt op een scan kan zien.
Hetzelfde een degeneratie ziekte in een vroeg stadium.
Een ziekte als Parkinson openbaart zich pas als het dopamine niveau in je hersenen voor zo ongeveer de helft is van het oorspronkelijk niveau. Je kan de ziekte wel degelijk al hebben terwijl je er nog niets van merkt. Alzheimer is verwant aan de ziekte.quote:Op vrijdag 14 februari 2014 17:38 schreef HetKlusKonijn het volgende:
[..]
Nou, als mevrouw Borst iets NIET had, dan was het wel Alzheimer. Ze was nog helemaal fit en zeer actief in het maatschappelijke en politieke leven.
We weten het niet, maar ik begrijp serieus de stelligheid niet zo. Maar wie weet hebben ze inderdaad wel redenen om zo stellig te zijn. Maar een tunnelvisie ligt altijd op de loerquote:[..]
Ondenkbeeldig niet, maar ik denk toch echt wel dat de politie een goede reden heeft om uit te gaan van een misdrijf.
Maar... we weten het natuurlijk niet, op dit moment.
ik stel me voor dat ze ook wel in en om het huis hebben gezocht naar deze aanwijzingen. En dat ze op basis daarvan uitgaan van een misdrijf.quote:Op vrijdag 14 februari 2014 17:38 schreef Webschip het volgende:
[..]
De quote uit het artikel zegt alleen dat het letsel niet in de garage kan zijn ontstaan.
Ja dat kan, maar als ze de kleren van zaterdag nog aanhad dan maakt dat de kans groter dat het zaterdag bij thuiskomst gebeurd is.quote:Op vrijdag 14 februari 2014 17:02 schreef Webschip het volgende:
[..]
Ze kan zich thuis- kort na het congres - toch ook verkleed hebben? Dus dat zegt niet zoveel...
Het (bij benadering) exacte tijdstip van overlijden kunnen ze toch wel vaststellen?quote:Op vrijdag 14 februari 2014 17:08 schreef Marrije het volgende:
http://nos.nl/artikel/610(...)-dood-els-borst.html
Dat is misschien nog best lastig in een open garage in de winter, was er verwarming in de garage, en zo ja, was het een verwarming met thermostaatknop?quote:Op vrijdag 14 februari 2014 17:53 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Het (bij benadering) exacte tijdstip van overlijden kunnen ze toch wel vaststellen?
Volgens mij hebben ze daar verschillende tabellen voor; gebaseerd op een rekensom, die ik NB hier op FOK! een keer heb gelezen.quote:Op vrijdag 14 februari 2014 17:57 schreef Leandra het volgende:
[..]
Dat is misschien nog best lastig in een open garage in de winter, was er verwarming in de garage, en zo ja, was het een verwarming met thermostaatknop?
Ja, ik weet dat ze daar tabellen voor hebben, maar een open garage (die wellicht verwarmd was), zal best een eind buiten de tabellen vallen.quote:Op vrijdag 14 februari 2014 18:00 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Volgens mij hebben ze daar verschillende tabellen voor; gebaseerd op een rekensom, die ik NB hier op FOK! een keer heb gelezen.
Ik meen dat ze eerder berichten dat ze niets hadden gevonden in huis...quote:Op vrijdag 14 februari 2014 17:44 schreef debuurvrouw het volgende:
[..]
ik stel me voor dat ze ook wel in en om het huis hebben gezocht naar deze aanwijzingen. En dat ze op basis daarvan uitgaan van een misdrijf.
Steen deukt niet, hooguit stukje eruit.quote:Als het elders was gebeurd had je bloed gezien. In een spoor naar waar ze lag. Een toeval op die plek had dus een 'afdruk' gegeven van haar hoofd.
Het ontbreken van een plek van impact maakt dus dat ze denken dat iemand haar de hersens insloeg.
Erg genoeg.
Bij benadering kunnen ze binnen een bepaalde window van een uur of zo wel vaststellen wanneer ze overleden is, denk ik hoor.quote:Op vrijdag 14 februari 2014 18:01 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ja, ik weet dat ze daar tabellen voor hebben, maar een open garage (die wellicht verwarmd was), zal best een eind buiten de tabellen vallen.
Niet altijd hoor.quote:Op vrijdag 14 februari 2014 18:07 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Bij benadering kunnen ze binnen een bepaalde window van een uur of zo wel vaststellen wanneer ze overleden is, denk ik hoor.
Nou ja rekening houdend met de omgevingstemp. juist wel, dacht ik, tenzij de overledenen zeer geruime tijd geleden reeds overleden is...quote:
Dat ligt eraan hoelang iemand dood is, als iemand een halve dag in de sneeuw of in de brandende zon ligt is dat een stuk eenvoudiger dan wanneer iemand onbepaalde tijd in de winter beschut ligt, en helemaal als die beschutting tegen de gewoonte in open stond.quote:Op vrijdag 14 februari 2014 18:07 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Bij benadering kunnen ze binnen een bepaalde window van een uur of zo wel vaststellen wanneer ze overleden is, denk ik hoor.
Dat is wat anders dan een window van 1 uurquote:Op vrijdag 14 februari 2014 18:14 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Nou ja rekening houdend met de omgevingstemp. juist wel, dacht ik, tenzij de overledenen zeer geruime tijd geleden reeds overleden is...
Maar maandag gevonden en wrs tussen zaterdag 20u en maandag 18u overleden, daar kun je wel wat mee doen. Dat is 46 uur.
Maar wat was de omgevingstemperatuur?quote:Op vrijdag 14 februari 2014 18:14 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Nou ja rekening houdend met de omgevingstemp. juist wel, dacht ik, tenzij de overledenen zeer geruime tijd geleden reeds overleden is...
Maar maandag gevonden en wrs tussen zaterdag 20u en maandag 18u overleden, daar kun je wel wat mee doen. Dat is 46 uur.
Daar zijn die tabellen voor dus.quote:Op vrijdag 14 februari 2014 18:15 schreef Leandra het volgende:
[..]
Dat ligt eraan hoelang iemand dood is, als iemand een halve dag in de sneeuw of in de brandende zon ligt is dat een stuk eenvoudiger dan wanneer iemand onbepaalde tijd in de winter beschut ligt, en helemaal als die beschutting tegen de gewoonte in open stond.
Als het maandag gebeurd was zou het een stuk eenvoudiger zijn dan wanneer het zaterdagavond gebeurd was, in het laatste geval gaat het (zeker in een open garage) behoorlijk lastig worden dat op een uurtje de pinpointen.
Moet je wel weten wat de omgevingstemperatuur was, en die kan behoorlijk afwijkend zijn, juist door de bijzondere situatie; garage die openstond.quote:
Dat weet ik hoor, maar ik geloof er vooralsnog helemaal niets van dat hier sprake van zou zijn geweest bij mevrouw Borst. Bovendien was ze zelf arts (en nog een hele goeie ook), dus als er ook maar iets van tekenen van waren geweest, dan zou ze m.i. niet nog zo'n actieve rol in het maatschappelijke leven hebben gespeeld.quote:Op vrijdag 14 februari 2014 17:41 schreef Webschip het volgende:
[..]
Een ziekte als Parkinson openbaart zich pas als het dopamine niveau in je hersenen voor zo ongeveer de helft is van het oorspronkelijk niveau. Je kan de ziekte wel degelijk al hebben terwijl je er nog niets van merkt. Alzheimer is verwant aan de ziekte.
Ja, alleen afwijkingen zijn wrs niet groot. Neem je een gemiddelde temp. na onderzoek.quote:Op vrijdag 14 februari 2014 18:18 schreef Leandra het volgende:
[..]
Moet je wel weten wat de omgevingstemperatuur was, en die kan behoorlijk afwijkend zijn, juist door de bijzondere situatie; garage die openstond.
Dat laatste ligt er natuurlijk maar aan.... Ik zie haar er niet voor aan dat ze direct een stap terug zou doen in zo'n geval, ik denk dat ze juist een stap extra zou doen om de hersenen "fit" te houden door ze te stimuleren.quote:Op vrijdag 14 februari 2014 18:19 schreef HetKlusKonijn het volgende:
[..]
Dat weet ik hoor, maar ik geloof er vooralsnog helemaal niets van dat hier sprake van zou zijn geweest bij mevrouw Borst. Bovendien was ze zelf arts (en nog een hele goeie ook), dus als er ook maar iets van tekenen van waren geweest, dan zou ze m.i. niet nog zo'n actieve rol in het maatschappelijke leven hebben gespeeld.
Misschien. Daarom zeg ik ook, we weten het niet.quote:Op vrijdag 14 februari 2014 18:22 schreef Leandra het volgende:
[..]
Dat laatste ligt er natuurlijk maar aan.... Ik zie haar er niet voor aan dat ze direct een stap terug zou doen in zo'n geval, ik denk dat ze juist een stap extra zou doen om de hersenen "fit" te houden door ze te stimuleren.
Ik acht de kans relatief klein dat iemand haar de hersens heeft ingeslagen vanwege de erfenis, ik ga uit van een uit de hand gelopen overval/inbraak.quote:Op vrijdag 14 februari 2014 18:28 schreef HetKlusKonijn het volgende:
[..]
Misschien. Daarom zeg ik ook, we weten het niet.
Vooralsnog lijkt me de kans dat we hier te maken hebben met een mislukte uit de hand gelopen overval een stuk groter. Wie weet wat er nog meer aan de hand is. Behoorlijk rijke familie, wellicht interne brouillades? Tsja. Binnenkort op "Opsporing Verzocht" vermoed ik zo.
Ik ook, hoor. Waarschijnlijk door een boef die niet eens wist wie hij voor zich had.quote:Op vrijdag 14 februari 2014 18:33 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ik acht de kans relatief klein dat iemand haar de hersens heeft ingeslagen vanwege de erfenis, ik ga uit van een uit de hand gelopen overval/inbraak.
mja maar dat is toch ook wel apart danquote:Op vrijdag 14 februari 2014 18:33 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ik acht de kans relatief klein dat iemand haar de hersens heeft ingeslagen vanwege de erfenis, ik ga uit van een uit de hand gelopen overval/inbraak.
Nou ja, de politie gaat uit van een misdrijf.quote:Op vrijdag 14 februari 2014 11:55 schreef yvonne het volgende:
[..]
Het is nog steeds waarschijnlijk Remmie
Een inbreker/overvaller neemt echt die tas wel mee, of anders de inhoud. En er miste niets, dus geld, sierraden, pasjes, telefoon allemaal niet meegenomen.quote:Op vrijdag 14 februari 2014 16:56 schreef Snowglobe het volgende:
nou, misschien de gemiddelde dame van 81 niet maar volgens mij liet mevrouw Borst zich echt niet de kaas van het brood eten door de eerste de beste inbreker. Die was zo door de wol geverfd...quote:Op vrijdag 14 februari 2014 19:36 schreef Za het volgende:
[..]
Een inbreker/overvaller neemt echt die tas wel mee, of anders de inhoud. En er miste niets, dus geld, sierraden, pasjes, telefoon allemaal niet meegenomen.
Een dame van 81 is op geen enkele manier een bedreiging voor een inbreker/overvaller. De persoon was aanwezig bij haar woning, dus had het op haar danwel haar spullen voorzien, gezien er geen spullen missen was zij zelf het doelwit.
Precies. Het lijkt mij dat je met de pinpas en andere spullen van mevrouw Borst ook makkelijker te veroordelen bent voor haar dood dan wanneer je je heel snel uit de voeten maakt zonder buit.quote:Op vrijdag 14 februari 2014 19:42 schreef Leandra het volgende:
Hoe weet iedereen zo goed hoe een inbreker reageert?
Is het nou werkelijk niet mogelijk dat zo'n inbraak uit de hand gelopen is doordat ze de inbreker betrapte, hij haar neersloeg en het vervolgens op een lopen heeft gezet omdat hij schrok van wat er gebeurde?
Mja indien iemand ergens gaat inbreken is hij natuurlijk op zijn hoede (ivm betrapt kunnen worden), komt er dan iemand aan (nog voor de inbraak heeft plaatsgevonden) dan zal hij er logischerwijs vandoor gaan ipv slaags te raken met de 81 jarige bewoner.quote:Op vrijdag 14 februari 2014 19:42 schreef Leandra het volgende:
Is het nou werkelijk niet mogelijk dat zo'n inbraak uit de hand gelopen is doordat ze de inbreker betrapte, hij haar neersloeg en het vervolgens op een lopen heeft gezet omdat hij schrok van wat er gebeurde?
Een uit de hand gelopen overval dan.... oud vrouwtje, ging er vanuit dat het oude vrouwtje wel volgens het RAAK-principe zou reageren, en dat deed mevrouw dan toevallig niet.quote:Op vrijdag 14 februari 2014 19:56 schreef Za het volgende:
[..]
Mja indien iemand ergens gaat inbreken is hij natuurlijk op zijn hoede (ivm betrapt kunnen worden), komt er dan iemand aan (nog voor de inbraak heeft plaatsgevonden) dan zal hij er logischerwijs vandoor gaan ipv slaags te raken met de 81 jarige bewoner.
In hoeverre kun je spreken van een uit de hand gelopen inbraak indien er geen sporen van braak zijn en er niets mist?
Dan heb je al snel kans op een situatie als deze, geen sporen van braak, geen dingen vermist (want paniek), en wel een dodelijk slachtoffer....quote:Rustig blijven
Accepteren (accepteer de slachtofferrol; speel niet een held)
Afgeven (geef bezittingen af)
Kijken (signalement van de dader)
nou, iedereen en zo goed...quote:Op vrijdag 14 februari 2014 19:42 schreef Leandra het volgende:
Zij was een erg intelligente vrouw, op haar leeftijd een confrontatie aangaan met een of meer mogelijk bewapende inbrekers zou dan erg out of character zijn.quote:Op vrijdag 14 februari 2014 19:47 schreef debuurvrouw het volgende:
[..]
nou, misschien de gemiddelde dame van 81 niet maar volgens mij liet mevrouw Borst zich echt niet de kaas van het brood eten door de eerste de beste inbreker. Die was zo door de wol geverfd...
omdat je toch ook wel een gemiddeld verloop hebtquote:Op vrijdag 14 februari 2014 20:16 schreef Leandra het volgende:
Ik snap niet dat iedereen zoekt naar de logica in een uitzonderlijke situatie.
Juist in zo'n spannende toestand doen mensen dingen die niet logisch zijn.
Een overvaller heeft het toch meer gemunt op mensen die ergens op straat rondlopen. De aanvaller hing specifiek rond bij haar woning.quote:Op vrijdag 14 februari 2014 20:02 schreef Leandra het volgende:
Een uit de hand gelopen overval dan.... oud vrouwtje, ging er vanuit dat het oude vrouwtje wel volgens het RAAK-principe zou reageren, en dat deed mevrouw dan toevallig niet.
Dat is een straatroof.... woningovervallen zijn geen onbekend fenomeen.quote:Op vrijdag 14 februari 2014 20:21 schreef Za het volgende:
[..]
Een overvaller heeft het toch meer gemunt op mensen die ergens op straat rondlopen. De aanvaller hing specifiek rond bij haar woning.
Dat is ook nog een punt, mevr Borst heeft zelf geen aanstalten gemaakt ervandoor te gaan, ze lag precies tussen haar auto en de garage, en het lijkt er daarom meer op dat ze volkomen verrast is door de aanvaller, of inderdaad dat ze haar aanvaller gewoon kende.quote:Op vrijdag 14 februari 2014 20:15 schreef Marrije het volgende:
Maar een eerste inbraak nog erger maken door iemand de hersens in te slaan...
Ik weet niet, het hoeft natuurlijk ook helemaal niet logisch verklaren te zijn. Maar dat dodelijk verwonden vind ik alleen logisch als zij de inbreker / overvaller herkend zou hebben. Wat een stomme actie zou zijn, wat zou kunnen duiden op onervaren.
Dat kan, maar van het gemiddelde verloop van een inbraak die door de bewoner verstoord wordt, of van een woningoverval heb ik geen kennis.quote:Op vrijdag 14 februari 2014 20:20 schreef Marrije het volgende:
[..]
omdat je toch ook wel een gemiddeld verloop hebt
Ik dacht dat jij daarna verwees niet ik. Aangezien er geen sprake was van een inbraak, en je het over een overvaller hebt.quote:Op vrijdag 14 februari 2014 20:22 schreef Leandra het volgende:
[..]
Dat is een straatroof.... woningovervallen zijn geen onbekend fenomeen.
http://www.politie.nl/onderwerpen/woningoverval.html
Jij stelt dat overvallers het meer gemunt hebben op mensen die op straat rondlopen.quote:Op vrijdag 14 februari 2014 20:26 schreef Za het volgende:
[..]
Ik dacht dat jij daarna verwees niet ik. Aangezien er geen sprake was van een inbraak, en je het over een overvaller hebt, of heb je het dan toch nog steeds over de inbreker?
Ik noem het een overvaller en bedoel een woningoverval (lijkt me duidelijk in dit geval), ik zou niet weten waarom de link met een straatrover ineens gelegd moet worden, hij is iig niet door mij gelegd.quote:Op vrijdag 14 februari 2014 20:21 schreef Za het volgende:
[..]
Een overvaller heeft het toch meer gemunt op mensen die ergens op straat rondlopen. De aanvaller hing specifiek rond bij haar woning.
Indien er een inbreker was geweest, wel eentje die nog niet tot actie was over gegaan, dan had hij mevrouw Borst gewoon horen aankomen, de oprit oprijden, garage opendoen etc.quote:Op vrijdag 14 februari 2014 20:15 schreef Marrije het volgende:
Maar een eerste inbraak nog erger maken door iemand de hersens in te slaan...
Ik weet niet, het hoeft natuurlijk ook helemaal niet logisch verklaren te zijn. Maar dat dodelijk verwonden vind ik alleen logisch als zij de inbreker / overvaller herkend zou hebben. Wat een stomme actie zou zijn, wat zou kunnen duiden op onervaren.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |