Meer: http://www.nrc.nl/nieuws/(...)m-het-leven-gekomen/quote:Els Borst waarschijnlijk door een misdrijf om het leven gekomen
Els Borst is waarschijnlijk door een misdrijf om het leven gekomen, zo meldt de politie. Op basis van forensisch onderzoek in combinatie met de bevindingen ter plaatse is een misdrijf de meest waarschijnlijke conclusie.
Het lichaam van oud-minister en voormalig D66-lijsttrekker werd maandagavond door een vriendin gevonden in de inpandige garage van haar villa in Bilthoven. Vanwege de gekke plek waar de voormalig politica werd gevonden, en aanwijzingen die we nog niet begrijpen, besloot de politie tot extra onderzoek. Die resultaten zijn nu bekendgemaakt.
In Bilthoven heb je daar personeel voorquote:Op vrijdag 14 februari 2014 01:12 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Speculeren heeft niet veel nut maar begrijp ik nu dat de garagedeur open stond?
Dat moet je als buur toch zien? En dan ga je een kijkje nemen?
die was nog niet voorbij gekomenquote:Op vrijdag 14 februari 2014 03:37 schreef sturmpie het volgende:
tijdje geleden is er een GGZ direkteur geliquideert. nu een ex-minister volksgezondheid. mogelijk is er een link.
Uit de hand gelopen overval wellicht, dader merkt dat het slachtoffer dood is en neemt van schrik snel het hazenpad zonder buit.quote:Op vrijdag 14 februari 2014 02:36 schreef Elan het volgende:
Wel vreemd dat er verder niks gejat is ben erg benieuwd naar de eventuele motieven.
Nee, dat heb ik nog nergens anders gelezen dan in die post van Za aan het eind van het vorige topic.quote:Op vrijdag 14 februari 2014 06:44 schreef Marrije het volgende:
[..]
die was nog niet voorbij gekomen
Maar het is nog niet zeker toch, dat er niks is gestolen, er wordt niks vermist.
Hij was van personeelszakenquote:Op vrijdag 14 februari 2014 03:37 schreef sturmpie het volgende:
tijdje geleden is er een GGZ direkteur geliquideert. nu een ex-minister volksgezondheid. mogelijk is er een link.
kan best iemand zijn die het totaal niet eens is met GGZ-instanties en zo zijn eigen lijstje afwerktquote:
dit.quote:Op vrijdag 14 februari 2014 10:41 schreef HiZ het volgende:
En voor hetzelfde geld is het een mislukte overval. Maar centraal blijft dat het droevig is dat deze vrouw door geweld om het leven is gekomen.
Veiliger dan eerst denk ik, nu er zoveel aandacht voor is.quote:Op vrijdag 14 februari 2014 11:11 schreef Loekie1 het volgende:
Hoe veilig zijn al die andere ouderen in hun villa's nog?
Dit acht ik het meest waarschijnlijke scenario.quote:Op vrijdag 14 februari 2014 07:27 schreef Bayswater het volgende:
[..]
Uit de hand gelopen overval wellicht, dader merkt dat het slachtoffer dood is en neemt van schrik snel het hazenpad zonder buit.
Want iedereen gaat nu massaal op de gefortuneerde oudjes letten?quote:Op vrijdag 14 februari 2014 11:15 schreef De_Guidance het volgende:
[..]
Veiliger dan eerst denk ik, nu er zoveel aandacht voor is.
Dit zit denkelijk meer in de hoek van het CDA/CU/SGP.quote:Op vrijdag 14 februari 2014 11:14 schreef KoosVogels het volgende:
Is er al een voormalig LPF-stemmer aangehouden?
nu.nlquote:Het rechercheteam dat onderzoek doet naar de dood van Els Borst heeft sinds donderdag de nodige tips binnengekregen van mensen, die menen dat zij de oud-minister na zaterdagavond nog hebben gezien.
Foto: ANP
Ook hebben zich mensen gemeld die in de afgelopen maanden contact met de minister van staat hadden. Alle tips worden uitvoerig nagetrokken, aldus een woordvoerder vrijdag.
De politie weet nog niet precies wanneer Borst om het leven is gekomen. Ze is maandagavond dood in haar garage in Bilthoven gevonden.
Zaterdag aan het eind van de dag vertrok ze van het D66-congres in de Beurs van Berlage in Amsterdam. Wat er in de tussentijd is gebeurd en wanneer ze is overleden, is ook na sectie nog niet precies vastgesteld.
Het onderzoek in en rond de woning aan de Ruysdaellaan is voorlopig klaar, zegt de politiewoordvoerder. Het team grootschalige opsporing werkt in het weekeinde op volle sterkte door.
Het is nog steeds waarschijnlijk Remmiequote:Op vrijdag 14 februari 2014 02:09 schreef remlof het volgende:
Els Borst waarschijnlijk door een misdrijf om het leven gekomen
en de ongefortuneerde hoor. Het is echt schering en inslag (no phun intended) dat bejaarden in hun huis worden overvallen.quote:Op vrijdag 14 februari 2014 11:16 schreef Twiitch het volgende:
[..]
Dit acht ik het meest waarschijnlijke scenario.
[..]
Want iedereen gaat nu massaal op de gefortuneerde oudjes letten?
Stemmers op dergelijke partijen zijn over het algemeen vrij gezagsgetrouw. Die kunnen het erg oneens zijn met een besluit maar zullen niet snel overgaan tot geweld.quote:Op vrijdag 14 februari 2014 11:20 schreef Quiche_lorraine het volgende:
[..]
Dit zit denkelijk meer in de hoek van het CDA/CU/SGP.
Vanaf de kansels zal dit weekend wel galmen 'Het is volbracht.'.
Mijn tip: daar zoeken.
Tja. En zodra de bejaarden extra aandacht krijgen en beter beschermd worden dan gaat het dievengilde op zoek naar andere slachtoffers, alleenstaande moeders bijvoorbeeld.quote:Op vrijdag 14 februari 2014 11:57 schreef debuurvrouw het volgende:
[..]
en de ongefortuneerde hoor. Het is echt schering en inslag (no phun intended) dat bejaarden in hun huis worden overvallen.
Het lijkt hier wel BNWquote:Op vrijdag 14 februari 2014 11:38 schreef Loekie1 het volgende:
Geen inbraaksporen is wel heel vreemd. Ze kan ook niet achterna gelopen zijn vanuit de trein van ze was met de auto. Dan was ze heel toevallig net ter plaatse toen de inbreker(s) ook net wilden beginnen. Dat zou de inbrekers eerder verjaagd hebben. Het licht brandde in de garage, dat heeft ze waarschijnlijk zelf gedaan. Oftewel ze is rustig uitgestapt, heeft het licht aangedaan en is toen aangevallen. Dader gaat er meteen weer vandoor. Lijkt wel veel op hoe de GGD-directeur is aangevallen. Maatschappij angst willen aanjagen? Dan zullen we nooit weten wie het gedaan heeft.
Ik neem aan dat ze kunnen vaststellen of er door de brievenbus is gepist.quote:Op vrijdag 14 februari 2014 11:14 schreef KoosVogels het volgende:
Is er al een voormalig LPF-stemmer aangehouden?
bron?quote:Op vrijdag 14 februari 2014 11:57 schreef debuurvrouw het volgende:
[..]
en de ongefortuneerde hoor. Het is echt schering en inslag (no phun intended) dat bejaarden in hun huis worden overvallen.
zo gaat dat . . .quote:Op vrijdag 14 februari 2014 12:00 schreef Twiitch het volgende:
[..]
Tja. En zodra de bejaarden extra aandacht krijgen en beter beschermd worden dan gaat het dievengilde op zoek naar andere slachtoffers, alleenstaande moeders bijvoorbeeld.
Zo was het ook met de tankstations die steeds meer een vesting werden, toen zijn de overvallers massaal overgestapt op cafetarias e.d.
kijk eens naar opsporing verzocht zou ik zeggen.quote:
Ik weet niet hoe het met jouw garagedeur is, maar als mijn garagedeur bzzzzzzt opengaat, dan gaat het licht ook aan.quote:Op vrijdag 14 februari 2014 11:38 schreef Loekie1 het volgende:
Geen inbraaksporen is wel heel vreemd. Ze kan ook niet achterna gelopen zijn vanuit de trein van ze was met de auto. Dan was ze heel toevallig net ter plaatse toen de inbreker(s) ook net wilden beginnen. Dat zou de inbrekers eerder verjaagd hebben. Het licht brandde in de garage, dat heeft ze waarschijnlijk zelf gedaan. Oftewel ze is rustig uitgestapt, heeft het licht aangedaan en is toen aangevallen. Dader gaat er meteen weer vandoor. Lijkt wel veel op hoe de GGD-directeur is aangevallen. Maatschappij angst willen aanjagen? Dan zullen we nooit weten wie het gedaan heeft.
Ze heeft het huis in 1975 gekocht. In 1988 is haar man overleden. Bestond het systeem toen ook al?quote:Op vrijdag 14 februari 2014 12:36 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ik weet niet hoe het met jouw garagedeur is, maar als mijn garagedeur bzzzzzzt opengaat, dan gaat het licht ook aan.
Nou kan het zijn dat ze nog een ouderwetsche garagedeur had die handmatig open moest, maar als ze een bzzzzzt garagedeur had verbaast het me ook allerminst, gezien de locatie, het huis, en de aanpassingen die nog aan de woning lijken te zijn gedaan, die vooral gericht lijken op het gerieflijk maken, zoals een overdekte doorgang van het huis naar de garage.
bzzzzzzzt?quote:Op vrijdag 14 februari 2014 12:36 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ik weet niet hoe het met jouw garagedeur is, maar als mijn garagedeur bzzzzzzt opengaat, dan gaat het licht ook aan.
Nou kan het zijn dat ze nog een ouderwetsche garagedeur had die handmatig open moest, maar als ze een bzzzzzt garagedeur had verbaast het me ook allerminst, gezien de locatie, het huis, en de aanpassingen die nog aan de woning lijken te zijn gedaan, die vooral gericht lijken op het gerieflijk maken, zoals een overdekte doorgang van het huis naar de garage.
Op afstand open gaat. Ben je simpel ofzo?quote:
quote:Op vrijdag 14 februari 2014 12:41 schreef Neuroscience het volgende:
[..]
Op afstand open gaat. Ben je simpel ofzo?
Je gaat er vanuit dat er in de tussentijd niets meer aan gedaan is? Kijk eens goed naar de luchtfoto....quote:Op vrijdag 14 februari 2014 12:37 schreef Loekie1 het volgende:
[..]
Ze heeft het huis in 1975 gekocht. In 1988 is haar man overleden. Bestond het systeem toen ook al?
Ik niet. Maar dat is uit de context op te maken. Sim-pel.quote:
zo lijkt het mij dat daar toch ook wel camera's hebben gehangen, staat daar niks op.quote:Op vrijdag 14 februari 2014 12:42 schreef Loekie1 het volgende:
En dat het licht dan meteen aangaat.
We moeten gewoon maar afwachten wat het politieonderzoek verder oplevert.
Ken je klassiekers.... Freek de Jonge in de jaren 80 over z'n autoraam.quote:
Niet iedereen is zo simpelquote:Op vrijdag 14 februari 2014 12:44 schreef Neuroscience het volgende:
[..]
Ik niet. Maar dat is uit de context op te maken. Sim-pel.
Eigenlijk moet je dat niet meer doen.....quote:Op vrijdag 14 februari 2014 12:17 schreef debuurvrouw het volgende:
[..]
kijk eens naar opsporing verzocht zou ik zeggen.
Ik maak nota bene nog de vergelijking met "een ouderwetsche garagedeur had die handmatig open moest".quote:
Blijkbaar zijn mensen die contextueel kunnen redeneren simpel.quote:Op vrijdag 14 februari 2014 12:53 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ik maak nota bene nog de vergelijking met "een ouderwetsche garagedeur had die handmatig open moest".
Maar goed, genoeg geneuzeld.
Had Els Borst daar nog wat mee te maken dan?quote:Op vrijdag 14 februari 2014 09:50 schreef sturmpie het volgende:
[..]
kan best iemand zijn die het totaal niet eens is met GGZ-instanties en zo zijn eigen lijstje afwerkt
tis maar een idee he
Hun geven toch niet aan hoeveel vermogen een bejaard slachtoffer heeft?quote:Op vrijdag 14 februari 2014 12:17 schreef debuurvrouw het volgende:
[..]
kijk eens naar opsporing verzocht zou ik zeggen.
Inderdaad, nu je het zegt. Welk huis is van mevrouw Borst?quote:Op vrijdag 14 februari 2014 12:49 schreef Leandra het volgende:
Wel foeilelijk trouwens, al die jaren 30 villa's met die uitbouwen aan de achterkant op de begane grond, kennelijk is het nooit groot genoeg.
Zijn toch vaak ouderen die voor een habbekrats worden beroofd....quote:Op vrijdag 14 februari 2014 13:06 schreef eight het volgende:
[..]
Hun geven toch niet aan hoeveel vermogen een bejaard slachtoffer heeft?
zij geven dat niet aan nee.quote:Op vrijdag 14 februari 2014 13:06 schreef eight het volgende:
[..]
Oh! Jij mag het wel zeggen, als ik het zeg krijg ik Anus en Paro achter me aanquote:Op vrijdag 14 februari 2014 11:57 schreef debuurvrouw het volgende:
[..]
nou ja, de dag is nog niet om.quote:Op vrijdag 14 februari 2014 13:24 schreef yvonne het volgende:
[..]
Oh! Jij mag het wel zeggen, als ik het zeg krijg ik Anus en Paro achter me aan
Wat wou je er tegen doen? Die oudjes verplicht opsluiten? Ze verplicht iemand in huis laten nemen?quote:Op vrijdag 14 februari 2014 13:09 schreef Loekie1 het volgende:
Ik heb ergens gelezen dat crimineeltjes uit Utrecht door de bossen naar de villa's in Bilthoven gaan om hun slag te slaan.
Het is in deze tijd in feite onverantwoord om oudere mensen in hun eentje afgelegen te laten wonen.
quote:Op vrijdag 14 februari 2014 13:31 schreef Leandra het volgende:
[..]
Wat wou je er tegen doen? Die oudjes verplicht opsluiten? Ze verplicht iemand in huis laten nemen?
Vanaf welke leeftijd? 65? 75? 85? Mogen ze nog wel zelfstandig op vakantie?
Verhuizen naar portiekflats met camera beveiliging.quote:Op vrijdag 14 februari 2014 13:31 schreef Leandra het volgende:
[..]
Wat wou je er tegen doen? Die oudjes verplicht opsluiten? Ze verplicht iemand in huis laten nemen?
Nee, maar als je een vrijstaande villa in Amersfoort op de Berg ziet dan hoef je geen wiskundige te zijn om te achterhalen dat het niet om een huisje van ¤ 175.000 gaat.quote:Op vrijdag 14 februari 2014 13:06 schreef eight het volgende:
[..]
Een portiekflat lijkt me dan juist geen veilige oplossing.quote:Op vrijdag 14 februari 2014 13:35 schreef arjan1112 het volgende:
[..]
[..]
Verhuizen naar portiekflats met camera beveiliging.
In die vrijstaande villa's alleen gezinnen waarvan de man een geweer en 3 waakhonden heeft laten wonen.
Hier idem ditoquote:Op vrijdag 14 februari 2014 13:35 schreef Tomatenboer het volgende:
Allemaal zeer erg, en Els Borst was een respectabel politicus.
Maar ben ik de enige die bij het lezen van dit nieuws meteen aan een hele slechte grap over actieve euthanasie moest denken? Misschien is het mijn slechte gevoel voor humor.
GGZ is toch onderdeel van "volksgezondheid"quote:Op vrijdag 14 februari 2014 13:02 schreef penny-wise het volgende:
[..]
Had Els Borst daar nog wat mee te maken dan?
Je denkt aan iemand die dement is en denkt dat het nog 1999 is en Els Borst minister van VWS is?quote:Op vrijdag 14 februari 2014 15:09 schreef sturmpie het volgende:
[..]
GGZ is toch onderdeel van "volksgezondheid"
dement of psychotischquote:Op vrijdag 14 februari 2014 15:20 schreef Leandra het volgende:
[..]
Je denkt aan iemand die dement is en denkt dat het nog 1999 is en Els Borst minister van VWS is?
Dit. De laatste tijd was het daar een komen en gaan van inbrekers en ik denk zomaar dat die meer naar de villa's keken dan dat het ze te doen is of daar een oud-politica woont. Die zien een oude vrouw in een duur huis en dat is een aantrekkelijk doelwit.quote:Op vrijdag 14 februari 2014 14:55 schreef ShadyLane het volgende:
Ik geloof helemaal niks van politieke motieven. Dat doe je bij een politicus van 41, of desnoods van 61, eentje die je dagelijks op tv dingen hoort verkondigen waar je het niet mee eens bent. Niet bij iemand van 81 die al geruime tijd hooguit op de achtergrond nog politiek actief is.
Villawijk en alleenwonend oudje, dat lijkt me de reden.
Alleen zijn inbrekers over het algemeen geen moordenaars, ook al betreft het een oude vrouw.quote:Op vrijdag 14 februari 2014 15:30 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Dit. De laatste tijd was het daar een komen en gaan van inbrekers en ik denk zomaar dat die meer naar de villa's keken dan dat het ze te doen is of daar een oud-politica woont. Die zien een oude vrouw in een duur huis en dat is een aantrekkelijk doelwit.
En gezien het feit dat ouderen steeds vaker overvallen worden lijkt dat mij het meest voor de hand liggende.
Maar we wachten af.
Het kan ook een ongeluk geweest zijn en niet met de bedoeling om te doden. Ze was tenslotte 81 dus een klein duwtje kan voldoende zijn om ongelukkig ten val te komen.quote:Op vrijdag 14 februari 2014 16:39 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Alleen zijn inbrekers over het algemeen geen moordenaars, ook al betreft het een oude vrouw.
Misschien dan ook een gevalletje voorwaardelijke opzet.quote:Op vrijdag 14 februari 2014 16:39 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Alleen zijn inbrekers over het algemeen geen moordenaars, ook al betreft het een oude vrouw.
Dat gebeurde nog niet zo lang geleden ergens anders ook toch? Een oudere vrouw kwam thuis, betrapte een inbreker, hij duwde haar neer en rende weg en de dame overleed later in het ziekenhuis..quote:Op vrijdag 14 februari 2014 16:50 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Het kan ook een ongeluk geweest zijn en niet met de bedoeling om te doden. Ze was tenslotte 81 dus een klein duwtje kan voldoende zijn om ongelukkig ten val te komen.
We weten het niet.
waar heb je dat gelezen?quote:Op vrijdag 14 februari 2014 16:56 schreef Snowglobe het volgende:
[..]
Dat gebeurde nog niet zo lang geleden ergens anders ook toch? Een oudere vrouw kwam thuis, betrapte een inbreker, hij duwde haar neer en rende weg en de dame overleed later in het ziekenhuis..
Els Borst werd gevonden met haar jas aan en tas naast zich, de deur naar haar huis was nog dicht. Lijkt mij geen vreemde conclusie dat ze een inbreker had betrapt die net bezig was, ze brutaal op hem afstapte om te vragen wat hij nou aan het doen was, en toen werd geduwd..
Bron?quote:Op vrijdag 14 februari 2014 16:56 schreef Snowglobe het volgende:
[..]
Dat gebeurde nog niet zo lang geleden ergens anders ook toch? Een oudere vrouw kwam thuis, betrapte een inbreker, hij duwde haar neer en rende weg en de dame overleed later in het ziekenhuis..
Els Borst werd gevonden met haar jas aan en tas naast zich, de deur naar haar huis was nog dicht. Lijkt mij geen vreemde conclusie dat ze een inbreker had betrapt die net bezig was, ze brutaal op hem afstapte om te vragen wat hij nou aan het doen was, en toen werd geduwd..
En dan ook nog eens Bilthoven - onder de rook van Utrecht - afschilderen als zijnde 'afgelegen'...quote:Op vrijdag 14 februari 2014 13:31 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ze kan zich thuis- kort na het congres - toch ook verkleed hebben? Dus dat zegt niet zoveel...quote:Op vrijdag 14 februari 2014 16:58 schreef Leandra het volgende:
[..]
Bron?
En had ze dezelfde kleren aan als zaterdag op het D66 congres?
Ik vond het een lief, pracht mens. Alleen die uitglijder "Het is volbracht" , dat had ze destijds beter kunnen weten.quote:Op vrijdag 14 februari 2014 16:59 schreef HetKlusKonijn het volgende:
[..]
Trieste zaak. Ik had altijd zeer veel respect voor mevrouw Borst. Eén van de weinige politici die ik altijd integer vond, of ik het nou met haar eens was of niet. R.I.P. oude dame.
Ik denk dat ze zich daar helemaal niet van bewust was, dat er weer 'gelovigen' aanstoot aan die zin zouden kunnen nemen. Het is immers gewoon een Nederlandse zin.quote:Op vrijdag 14 februari 2014 17:08 schreef Webschip het volgende:
Ik vond het een lief, pracht mens. Alleen die uitglijder "Het is volbracht" , dat had ze destijds beter kunnen weten.
Helemaal mee eens.quote:Maar dit soort mensen zouden wat meer in de regering mogen.
Bilthoven is min-of-meer het Wassenaar van Utrecht, dus da's niet zo verrassend.quote:Op vrijdag 14 februari 2014 17:10 schreef Webschip het volgende:
Ze had trouwens wel een prachtig huis...
Ze is ook een mens inderdaad en ze heeft zich netjes verontschuldigd, dus dat sierde haar wel.quote:Op vrijdag 14 februari 2014 17:13 schreef HetKlusKonijn het volgende:
[..]
Ik denk dat ze zich daar helemaal niet van bewust was, dat er weer 'gelovigen' aanstoot aan die zin zouden kunnen nemen. Het is immers gewoon een Nederlandse zin.
Ik was meteen fan van haar , dat rustige van haar. Maar ik was het niet eens ,met haar al te liberale euthanasiebeleid.quote:[..]
Helemaal mee eens.
bilthoven noord danquote:Op vrijdag 14 februari 2014 17:14 schreef HetKlusKonijn het volgende:
[..]
Bilthoven is min-of-meer het Wassenaar van Utrecht, dus da's niet zo verrassend.
Er lag plas bloed onder haar hoofd, dus hou zelf ook met speculeren.quote:Op vrijdag 14 februari 2014 16:50 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Het kan ook een ongeluk geweest zijn en niet met de bedoeling om te doden. Ze was tenslotte 81 dus een klein duwtje kan voldoende zijn om ongelukkig ten val te komen.
We weten het niet.
t wordt wel knap lastig zoquote:Op vrijdag 14 februari 2014 17:17 schreef Snowglobe het volgende:
http://nos.nl/artikel/611(...)ees-op-misdrijf.html Geen sporen in de garage.. Alleen Columbo kan dit oplossen..
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |