Mij DM'en of PM'enquote:Op dinsdag 11 februari 2014 23:01 schreef MrBanaan1 het volgende:
Sow, leuk idee!!
Waar moet ik zijn voor ideetjes voor 2 nummers?
quote:Op dinsdag 11 februari 2014 23:40 schreef BlueChicagoMoon het volgende:
Ben voor Dylan gegaan, één van zijn leukste, maar ik vind ze allebei mooi.
Dit jaquote:Op dinsdag 11 februari 2014 23:40 schreef BlueChicagoMoon het volgende:
Ben voor Dylan gegaan, één van zijn leukste
quote:Op donderdag 13 februari 2014 17:40 schreef MadMaster het volgende:
Die song van Mary vind ik helemaal niks, dus ik open de aanval van Sly...
Ik heb niet eens meer een brievenbus, maar had wel al gestemd...quote:Op zondag 16 februari 2014 18:34 schreef methodmich het volgende:
Weinig mensen die een love letter hebben ontvangen denk ik, gezien het geringe aantal stemmen?
* n00bie mompelt iets over proxy serversquote:
Wel een beetje iddquote:Op zondag 16 februari 2014 21:54 schreef MadMaster het volgende:
Dat gejengel met Merrie Jee heeft het nummer gesloopt...
Ik heb 'm maar 2 keer gespamd in je 2e huis-topicquote:Op dinsdag 18 februari 2014 14:42 schreef Norrage het volgende:
Hey waarom ken ik dit topic niet? U2 natuurlijk en niet dat Metallica gedrocht
mijn 2e huis?quote:Op dinsdag 18 februari 2014 16:03 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
[..]
Ik heb 'm maar 2 keer gespamd in je 2e huis-topic
Indie centralquote:
Mijn 1e huis bedoel jequote:
Volledig mee eens.quote:Op woensdag 19 februari 2014 12:53 schreef ranja het volgende:
Persoonlijk vind ik clips niet zo boeiend, een youtube met alleen de albumhoes is muzikaal net zo informatief als een clip met bewegende beelden![]()
Oja en live opnames hebben bij mij juist niet de voorkeur, liever de single/albumversie (al dan niet met bewegend beeld) dan een liveversie. Maar dat is dus persoonlijk...
Ik ook, voor de vergelijking beoordeel ik het toch op de muziek en niet op de clip.quote:
In je vorige post noemde jij juist de clip van Spiritualized. Wie weet hoe deze je onbewust beïnvloed heeft.quote:
hak nie achter jou gezochtquote:
quote:Dieses Video ist in Deutschland leider nicht verfügbar, da es möglicherweise Musik enthält, für die die erforderlichen Musikrechte von der GEMA nicht eingeräumt wurden.
Ik ben niet alleen maar van de Top2000muziek hoorquote:Op woensdag 19 februari 2014 18:05 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
[..]
hak nie achter jou gezocht
Het verklaart misschien wel waarom er maar 1 van mij langs is geweest en dan nog met live beelden ookquote:Op woensdag 19 februari 2014 19:47 schreef methodmich het volgende:
Overigens klaag ik niet, heb al menig suggestie langs zien komen.![]()
Ik luister vaak ook alleen de liedjes en dan loopt de clip op de achtergrond. Maar het is het spel van n00bie, dus die bepaalt de regels.quote:Op woensdag 19 februari 2014 20:15 schreef ranja het volgende:
[..]
Het verklaart misschien wel waarom er maar 1 van mij langs is geweest en dan nog met live beelden ook
Maar goed, gaat het om muziek vergelijken of clips kijken
geldt voor mij ook jaquote:Op woensdag 19 februari 2014 20:19 schreef methodmich het volgende:
Ik luister vaak ook alleen de liedjes en dan loopt de clip op de achtergrond.
Dat eerste kan wel, het 2e niet, want ze kunnen nog steeds veranderen, want er kan nog altijd op gestemd worden.quote:Op woensdag 19 februari 2014 19:50 schreef Immerdebestebob het volgende:
Wellicht alle battles (met uitslag) in de OP zetten?
precies wat ik wilde typenquote:Op donderdag 20 februari 2014 19:52 schreef pipster het volgende:
Ook al heeft Robyn later leuke nummers uitgebracht, deze vind ik nog niet veel soeps, dus stem ik op de Robin met de ES.
Ik heb net op haar gestemd. Doet me denken aan de schoolfeestenquote:Op donderdag 20 februari 2014 20:41 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
Volgens de posts zou Robin S al 3 stemmen moeten hebben, dus wie liegt er?
Ik wilde eigenlijk ook op Robin S stemmen, maar ik klikte verkeerd. Ben nieuw met dit spelletjequote:Op donderdag 20 februari 2014 20:43 schreef Homdeck het volgende:
[..]
Ik heb net op haar gestemd. Doet me denken aan de schoolfeesten
Dit.quote:Op donderdag 20 februari 2014 19:52 schreef pipster het volgende:
Ook al heeft Robyn later leuke nummers uitgebracht, deze vind ik nog niet veel soeps, dus stem ik op de Robin met de ES.
Precies, dat scheelt nogal een slok op een schoolfeestjesborrel.quote:Op vrijdag 21 februari 2014 19:22 schreef ranja het volgende:
Ik had het idee dat beide singles van dezelfde tijd waren maar Robyn is bijna 5 jaar na Robin S in de top 40 terecht gekomen...
Haha, die vind ik ook het beste. Naja, eigenlijk de Afghan Whigs-cover daarvan.quote:
quote:Op maandag 24 februari 2014 15:23 schreef ranja het volgende:
Radiohead vind ik véél beter. En dat komt van een obsessieve Radiohead-hater.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dit. Al had ik 9 seconden nodigquote:Op woensdag 26 februari 2014 21:23 schreef ranja het volgende:
Tja... dan draai je Jack Penate en denk je 'best een aardig nummer'. En dan de Beatles en dan is het na 6 seconden wel duidelijk... gewoon Beatles dus.
Idem. Ik had Penate graag het voordeel van de twijfel gegeven maar The Beatles zijn echt gewoon beter.quote:Op woensdag 26 februari 2014 21:23 schreef ranja het volgende:
Tja... dan draai je Jack Penate en denk je 'best een aardig nummer'. En dan de Beatles en dan is het na 6 seconden wel duidelijk... gewoon Beatles dus.
Precies hetzelfde hier haha, ze hebben het imago etc. meequote:Op vrijdag 28 februari 2014 17:38 schreef cafca het volgende:
Ja, niet echt een hele grote Pearl Jam fan, maar in dit geval kies ik ook voor Pearl Jam
Oh, moesten we het beoordelen op hoe de muzikanten eruit zien? Dan stem ik al twee topics verkeerdquote:Op vrijdag 28 februari 2014 21:15 schreef Moody het volgende:
Hm, een van de anthems van de jaren '90 vs een 13-in-een-dozijn nummertje van een puberaal popbandje met gasten die verkleedpartijtje doen. Lastig.
[ afbeelding ]
vs.
[ afbeelding ]
Nee, geloofwaardigheid is wel belangrijk. Alive van Pearl Jam geeft mij goede herinneringen. Daarbij is het objectief gezien gewoon een veel beter nummer dan dat ding van Empire of the Sun. Mijn meningquote:Op vrijdag 28 februari 2014 23:07 schreef Arn0 het volgende:
[..]
Oh, moesten we het beoordelen op hoe de muzikanten eruit zien? Dan stem ik al twee topics verkeerd
Objectief jouw mening?quote:Op vrijdag 28 februari 2014 23:21 schreef Moody het volgende:
[..]
Nee, geloofwaardigheid is wel belangrijk. Alive van Pearl Jam geeft mij goede herinneringen. Daarbij is het objectief gezien gewoon een veel beter nummer dan dat ding van Empire of the Sun. Mijn mening
Ehm, nogal knap om dat nu te zeggen. Ze zijn best populair hoor.quote:Op vrijdag 28 februari 2014 23:21 schreef Moody het volgende:
Smaak gebonden of niet, maar over 20 jaar weet niemand meer wie Empire of the Sun is.
Ik gebruik "objectief" omdat Alive een alom gerespecteerd nummer is, niet alleen volgens mijn eigen subjectquote:Op vrijdag 28 februari 2014 23:23 schreef Arn0 het volgende:
[..]
Objectief jouw mening?Nee maar ieder zijn smaak, kan me voorstellen dat het voor jou nostalgisch is. Maar om nummers slechter te vinden omdat de artiest er wat raar uit ziet, snap ik niet echt.
Niemand zegt dat je iets moet. Ik zeg alleen dat ik iets vind. En ik vind Alive van Pearl Jam beter dan Alive van Empire of the Sun. Welke onlogische taalkronkel ik ook gebruik, het is toch duidelijk wat ik bedoel?quote:Op vrijdag 28 februari 2014 23:30 schreef BlueChicagoMoon het volgende:
Daarbij betekent dat niks. Er zijn genoeg vergeten dingen die wel erg goed zijn. Terwijl nog steeds iedereen Vader Abraham kent, blijkbaar is dat dan objectief beter dan al die vergeten dingen. Nogal een drogreden dus. En dingen als uiterlijk, persoonlijkheid en imago staan los van de muziek. Natuurlijk waardeer ik wel dat het een emotioneel nummer over Eddie's vader is, terwijl ik geen idee heb hoe de tekst van Alive überhaupt gaat, maar dat betekent niet dat ik hem per se beter moet vinden.
Meningen zijn subjectief. Als je daarover wilt discussiëren, zijn we snel klaar. Je hebt gelijkquote:Op vrijdag 28 februari 2014 23:37 schreef BlueChicagoMoon het volgende:
Nee, je zegt dat ie objectief beter is. Objectief is het tegenovergestelde van een mening, dat is een feit. Dat zou betekenen dat het vaststaat dat die van Pearl Jam beter is.
En de argumenten die je daarvoor gebruikt zijn ook nog eens onzin, want of mensen het over twintig jaar nog kennen en hun uiterlijk zeggen niks over de kwaliteit van muziek.
Jij voert deze discussie met de hand op de Dikke van Dale. Zeg nou gewoon wat je gevoel zegt, dan waren we al lang klaar.quote:Op vrijdag 28 februari 2014 23:45 schreef BlueChicagoMoon het volgende:
Tsja, de massa heeft een kutsmaak, dat zegt me weinig.
Mijn gevoel zegt dat ik Empire of the Sun leuker vind dan Pearl Jam in dit geval, daarom stem ik er ook op.quote:Op vrijdag 28 februari 2014 23:48 schreef Moody het volgende:
[..]
Jij voert deze discussie met de hand op de Dikke van Dale. Zeg nou gewoon wat je gevoel zegt, dan waren we al lang klaar.
Jij met je gekke pruik.
Maar EOTS doen aan verkleedpartijenquote:Op zaterdag 1 maart 2014 13:59 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
Voor EOTS gestemd. Als ik het intro van Pearl Jam hoor, is dat al wel weer genoeg. Veel te vaak gehoord.
nee, die houthakkershemden waren geen gimmick..quote:
Kanye dan maarquote:Op zaterdag 1 maart 2014 15:09 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
.......
Poll: Welke track vind je beter minder vervelend?
.....
quote:Op zaterdag 1 maart 2014 17:48 schreef BlueChicagoMoon het volgende:
Alles mis met 'yo yo Kanye' en zeker met zijn muziek. Inner City is ook niet echt leuk maar daarom toch een stem voor Inner City.
quote:Op zaterdag 1 maart 2014 22:53 schreef BlueChicagoMoon het volgende:
Hmm, eigenlijk vind ik die van Inner City toch wel leuker... Mijn stem was ook een beetje een protest tegen de negativiteit naar Kanye toe
Ben ik eigenlijk de enige die ze allebei leuk vindt?
quote:Op zaterdag 1 maart 2014 15:16 schreef donroyco het volgende:
Big Fun vind ik beter dan Good Life, dus daarom per ongeluk op Kanye gestemd.
Prima. Maar je begrijpt nu wel dat je ook niet meer op bands als Oasis of Guns N Roses mag stemmen, als je de persoonlijkheid van de artiest en uitspraken in de media meerekent bij het beoordelen van muziek.quote:Op zaterdag 1 maart 2014 23:20 schreef MadMaster het volgende:
http://tweakers.net/nieuw(...)-om-coinye-munt.html
Op zo'n kreunende zeiksnor wil ik sowieso niet stemmen...
Zonder de actie van Coinye had ik om muzikale redenen ook niet op hem gestemd, ik had mijn stem al aan Inner City heb gegeven...quote:Op zaterdag 1 maart 2014 23:53 schreef BlueChicagoMoon het volgende:
[..]
Prima. Maar je begrijpt nu wel dat je ook niet meer op bands als Oasis of Guns N Roses mag stemmen, als je de persoonlijkheid van de artiest en uitspraken in de media meerekent bij het beoordelen van muziek.
Zeker niet, mag ze allebei graag horen. Maar de 1 is toch wel even wat meer een klassieker dan de ander.quote:Op zaterdag 1 maart 2014 22:53 schreef BlueChicagoMoon het volgende:
Ben ik eigenlijk de enige die ze allebei leuk vindt?
Ja, ben ik het achteraf, na ze beiden nog eens opgezet te hebben, toch ook wel mee eens.quote:Op zondag 2 maart 2014 12:17 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
[..]
Zeker niet, mag ze allebei graag horen. Maar de 1 is toch wel even wat meer een klassieker dan de ander.
Idem hier.quote:Op dinsdag 4 maart 2014 17:14 schreef methodmich het volgende:
Daar moet ik echt even voor gaan zitten straks, ken beide songs niet. Maakt het wel leuker.
Meneer krijgt kapsonesquote:Op woensdag 5 maart 2014 12:39 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
Mensen, dit topic is naast entertainment ook ter educatie, dus wel luisteren naar liedjes die je niet kent, he. Onder de 12 stemmen komt er geen nieuwe.
Had ik al. Maar daarnaast is dit topic ook een mooie gelegenheid om mensen nou eens echt die linkdumpYouTubes aan te laten klikken, iets wat in andere topics gewoon nooit gebeurd.quote:
Ik moet toegeven dat dit juist wel werkt voor mij.quote:Op woensdag 5 maart 2014 12:42 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
[..]
Had ik al. Maar daarnaast is dit topic ook een mooie gelegenheid om mensen nou eens echt die linkdumpYouTubes aan te laten klikken, iets wat in andere topics gewoon nooit gebeurd.
Toch merk je hier ook al: wat de boer niet kent, dat vreet íe niet.
zoals eerder gezegd is Big Fun eigenlijk toffer maar deze heeft ook die iconische sample stabs en is een klassieker dus dezequote:Op zaterdag 1 maart 2014 15:09 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
Ik verwacht dat verschil in outfits hier niet zo'n rol spelen
Poll: Welke track vind je beter?
• Inner City - Good Life
• Kanye West - Good Life
Tussenstand:
[ afbeelding ]
Archive!quote:Op dinsdag 4 maart 2014 16:45 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
Ietsje eerder dan 'ie hem verwachtte () is hier moody's 1e bijdrage. (jaja, mensen er is een wachtlijst)
• Archive - Fool
• Donavon Frankenreiter - Fool
Tussenstand:
[ afbeelding ]
Ik heb ook Donavon gestemd, omdat ik na het luisteren van die andere Fool vergeten was wat ik uberhaupt had geluisterdquote:Op dinsdag 4 maart 2014 16:45 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
Ietsje eerder dan 'ie hem verwachtte () is hier moody's 1e bijdrage. (jaja, mensen er is een wachtlijst)
• Archive - Fool
• Donavon Frankenreiter - Fool
Tussenstand:
[ afbeelding ]
Er kon er maar een tegenover staan hequote:Op donderdag 6 maart 2014 23:32 schreef Moody het volgende:
Lily all the way. Dit is het minste Ben Howard nummer wat er tegenover kon staan.
Als hij Oats In The Water "The Fear" had genoemd, had ik voor Ben gekozenquote:Op donderdag 6 maart 2014 23:35 schreef Immerdebestebob het volgende:
[..]
Er kon er maar een tegenover staan he
Elliott Smith had ik idd niet achter je gezocht, maar Gotye nog minderquote:Op zaterdag 8 maart 2014 18:25 schreef ranja het volgende:
Tja... verrassend misschien, maar ik stem op Elliott.
Nooit gesnapt wat de halve wereld zo geweldig vind aan gotye, en deze van Elliott valt best mee.
Same here. Niet echt Siouxsie's beste. En de andere Christine is dan wel weer 1 van de fijnere van House of Love.quote:Op maandag 10 maart 2014 18:22 schreef ranja het volgende:
Nou, had een veel hardere versie van Christine in m'n hoofd... best wel zwakjes eigenlijk die van Siouxsie. Toch maar voor House of Love gegaan dan.
Motorhead?quote:Op maandag 10 maart 2014 18:22 schreef ranja het volgende:
Nou, had een veel hardere versie van Christine in m'n hoofd... best wel zwakjes eigenlijk die van Siouxsie. Toch maar voor House of Love gegaan dan.
Maar welke heb je nu voor de rest van de dag in je hoofd zitten?quote:Op zondag 16 maart 2014 19:04 schreef cafca het volgende:
Tja, dhr. Meneer is me iets te gladjes, dus ik ga voor Jan Willem.
Peppie en Kokkie.quote:Op zondag 16 maart 2014 19:06 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
[..]
Maar welke heb je nu voor de rest van de dag in je hoofd zitten?
En een 'o' te weinigquote:Op dinsdag 18 maart 2014 17:39 schreef MadMaster het volgende:
Jammer dat TC Matic's versie een 'La' te veel heeft, anders had ik daar voor willen kiezen.
Jammer van de spelling van TC Matic..., was een 'Walk Over' geworden...quote:Op dinsdag 18 maart 2014 17:39 schreef MadMaster het volgende:
Jammer dat TC Matic's versie een 'La' te veel heeft, anders had ik daar voor willen kiezen.
Nu maar gekozen voor de foute glamrock (incl. 'Spirit In The Sky' loopje uit de nostalgische Korg MS-20) van Goldfrapp...
Puntjes voor de Wiseguys!quote:
En dat is gewoon top!quote:Op woensdag 19 maart 2014 18:17 schreef cafca het volgende:
Wiseguys hebben inderdaad wel een aantal pluspunten, Goldfrapp is ook OK, maar toch voor the Faces gegaan in deze
Motels is wel een fijne band hoorquote:Op vrijdag 21 maart 2014 19:27 schreef methodmich het volgende:
Hoewel ik het nummer van The Motels verrassend leuk vond, ga ik uiteindelijk toch voor Roy Orbison!
Ja, nummer klinkt verre van verkeerd. Kende ze nog niet eerlijk gezegd!quote:
Je bent deze vast al eens tegengekomen in songpopquote:Op vrijdag 21 maart 2014 19:45 schreef methodmich het volgende:
[..]
Ja, nummer klinkt verre van verkeerd. Kende ze nog niet eerlijk gezegd!
Ja, toevallig eerder vanavond nog, als keuzemogelijkheid. Was toen niet het goede antwoord trouwens.quote:Op vrijdag 21 maart 2014 19:47 schreef ranja het volgende:
[..]
Je bent deze vast al eens tegengekomen in songpop
Qua top 40 een eendagsvlieg maar dan niet met dit nummer maar met Suddenly Last Summer.
Dit ja.quote:Op vrijdag 21 maart 2014 19:51 schreef pipster het volgende:
Toch niet echt wat ik van The Who zou draaien, maar vergeleken die krullenbol geen probleem.
Als Decemberists fanboy kan ik niet anders dan kiezen voor hun liedjequote:Op maandag 24 maart 2014 12:26 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
Hij stond al op de lijst, maar methodmich bleek er ook benieuwd naar!
• The Decemberists - Down by the water
• PJ Harvey - Down by the water
Tussenstand:
[ afbeelding ]
Omdat NIN meer nummers dan Cash heeft met een titel die ik nog wel eens zou kunnen gebruikenquote:Op donderdag 27 maart 2014 15:25 schreef Tchock het volgende:
Cash natuurlijk. Dat nummer is echt fenomenaal. Waarom heb je trouwens niet het origineel gekozen?
ik heb echt helemaal niks met dat gebrom van Johnny Cashquote:Op vrijdag 28 maart 2014 09:28 schreef Gehenna het volgende:
Ik sta ervan te kijken dat er überhaupt nog op Christina wordt gestemd, grappig hoe smaak soms zoveel kan verschillen
Het is wel een beetje een 'acquired taste' iddquote:Op vrijdag 28 maart 2014 09:32 schreef ranja het volgende:
[..]
ik heb echt helemaal niks met dat gebrom van Johnny Cash
Dat is omdat keuze 2 dan altijd populairder isquote:Op vrijdag 28 maart 2014 09:04 schreef Blogman het volgende:
Waarom staan de volgorde van de linkjes tegenwoordig omgekeerd aan de namen in de stand?
Ah, dat verandert automagisch!quote:Op vrijdag 28 maart 2014 13:17 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
[..]
Dat is omdat keuze 2 dan altijd populairder is
De volgorge van de linkjes is altijd op alfabetische volgorde van artiestennaam, in de stand staat de populairste altijd bovenaan.
Bij dit nummer valt het nog wel wat mee, niet dat ze in elke maat een complete toonladder probeert te proppenquote:Op vrijdag 28 maart 2014 11:24 schreef Gehenna het volgende:
Maar zo heb ik dus niets bij die stem-acrobatiek van Christina (of van wie dan ook eigenlijk)
Op basis van sentiment had ik voor Johnny gekozen, op basis van de songs nu voor Christina.quote:Op vrijdag 28 maart 2014 19:34 schreef methodmich het volgende:
Wel een knetterharde zege voor Johnny tot dusverre zeg!
quote:Op zaterdag 29 maart 2014 18:29 schreef ranja het volgende:
Ja, dat is niet zo moeilijk he... weinig mis met Blake Babies maar hier ga ik echt voor de Dinosaur.
quote:
quote:Op zaterdag 29 maart 2014 18:29 schreef ranja het volgende:
Ja, dat is niet zo moeilijk he... weinig mis met Dinosaur maar hier ga ik echt voor de Blake Babies.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |