Qua historie nog best wel hoor. Al had Kramer vier jaar terug natuurlijk gewoon moeten winnen en dan waren van de zes laatste gouden medailles er vijf voor NL geweest.quote:Op donderdag 13 februari 2014 17:48 schreef pfaf het volgende:
10km is ook echt geen mondiale sport, hoeveel statistiek je daar ook op los wilt laten..
Precies, nog buiten het feit dat er wereldwijd slecht iets van 300 mensen de sport beoefenen, dat is voor mij gewoon te weinig om de sport te legitimeren. Nu is dat sowieso een probleem bij de winterspelen (wie zit er nou op bobsleeën?), maar bij de 10km schaatsen vind ik het wel een lacher.quote:Op donderdag 13 februari 2014 17:54 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Qua historie nog best wel hoor. Al had Kramer vier jaar terug natuurlijk gewoon moeten winnen en dan waren van de zes laatste gouden medailles er vijf voor NL geweest.
Klopt. In 2022 zal het ook geen Olympische discipline meer zijn verwacht ik, net als dat het allrounden z'n langste tijd heeft gehad.quote:Op donderdag 13 februari 2014 17:48 schreef pfaf het volgende:
10km is ook echt geen mondiale sport, hoeveel statistiek je daar ook op los wilt laten..
Als een paar van die negers de schaatsen onder zouden binden, winnen we ook op de 10k binnen de kortste keren niks meer.quote:Op donderdag 13 februari 2014 17:58 schreef sp3c het volgende:
naja dat nederlanders beter zijn dan de rest lijkt me geen goed criterium eigenlijk
dan is marathonlopen ook niet mondiaal omdat dat altijd over de hele wereld iedere keer gewonnen wordt door hele lange hele dunne negers
Nee, die moeten we inderdaad nooit iets over schaatsen vertellen daarquote:Op donderdag 13 februari 2014 18:00 schreef Jane het volgende:
[..]
Als een paar van die negers de schaatsen onder zouden binnen, winnen we ook op de 10k binnen de kortste keren niks meer.
Het beste criterium is om te kijken in hoeveel landen een sport professioneel wordt beoefend.quote:Op donderdag 13 februari 2014 17:58 schreef sp3c het volgende:
naja dat nederlanders beter zijn dan de rest lijkt me geen goed criterium eigenlijk
dan is marathonlopen ook niet mondiaal omdat dat altijd over de hele wereld iedere keer gewonnen wordt door hele lange hele dunne negers
Of al die uitgewaaierde tafeltennissers en badmintonners.quote:Op donderdag 13 februari 2014 17:58 schreef sp3c het volgende:
Ik vind aantal beoefenaars een mooier criterium. In een beetje apenland kun je alleen met voetbal rondkomen. Dan wordt rijkdom een maat.quote:Op donderdag 13 februari 2014 18:04 schreef Kingstown het volgende:
[..]
Het beste criterium is om te kijken in hoeveel landen een sport professioneel wordt beoefend.
In Nederland kun je een prima boterham verdienen als schaatser, maar verder....niet echt veel plekken op de wereld waar dat ook zo is.
Hoeveel atleten zijn er op de 1500 meter zwemmen wereldwijd? Dat zullen er ook niet veel zijn.quote:Op donderdag 13 februari 2014 18:06 schreef pfaf het volgende:
[..]
Ik vind aantal beoefenaars een mooier criterium. In een beetje apenland kun je alleen met voetbal rondkomen. Dan wordt rijkdom een maat.
Daar kun je ook een leuk programma over maken.quote:Op donderdag 13 februari 2014 18:00 schreef Jane het volgende:
[..]
Als een paar van die negers de schaatsen onder zouden binden, winnen we ook op de 10k binnen de kortste keren niks meer.
Ik heb geen enkel idee.quote:Op donderdag 13 februari 2014 18:12 schreef Felagund het volgende:
[..]
Hoeveel atleten zijn er op de 1500 meter zwemmen wereldwijd? Dat zullen er ook niet veel zijn.
Waarom professioneel? Het zijn de Olympische Spelen, juist een evenement met z'n roots in de amateursport.quote:Op donderdag 13 februari 2014 18:04 schreef Kingstown het volgende:
[..]
Het beste criterium is om te kijken in hoeveel landen een sport professioneel wordt beoefend.
In Nederland kun je een prima boterham verdienen als schaatser, maar verder....niet echt veel plekken op de wereld waar dat ook zo is.
Lol....Pierre de Coubertin is al heel lang dood en zijn nagedachtenis ook.quote:Op donderdag 13 februari 2014 18:45 schreef BaasBanaan het volgende:
[..]
Waarom professioneel? Het zijn de Olympische Spelen, juist een evenement met z'n roots in de amateursport.
Is al ooit gemaaktquote:Op donderdag 13 februari 2014 18:14 schreef takkfyrir het volgende:
[..]
Daar kun je ook een leuk programma over maken.
Hoe komt het dat Bokko zo ver is weggezakt met de jaren?quote:Op donderdag 13 februari 2014 19:01 schreef Perico het volgende:
Van de 18 medailles zijn er nu 12 door Nederland gewonnen... ik kijk al schaatsen sinds Rolf Falk Larsen, maar dit is echt een gigantische overheersing.
En dan komt de sweep op de 10 kilometer er nog aan, het obligate goud op de ploegenachtervolging en nog meer plakken op de 1500 meter.
Aan de filmpjes kon je zien, dat een Bokko geknakt is door de overheersing en dat Skobrev van lieverlee zijn zakken is gaan vullen en minder traint.
Ook is Jac Orie's kennis en instelling onmetelijk veel beter dan de buitenlandse coaches, bijvoorbeeld en strijken de buitenlanders in plaats van een paar ton, of Kramers miljoen, een fractie op qua gage.
Loop dan nog maar eens een achterstand in. Veel buitenlanders en ook complete landen hebben het opgegeven, lijkt het.
Echt weggezakt is hij ook niet natuurlijk. Wordt bijna ieder jaar alsnog 2de of 3de op de allround toernooien. Het is meer dat er bij hem amper progressie te zien is. Een stabiele factor met weinig echte uitschieters.quote:Op vrijdag 14 februari 2014 08:57 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Hoe komt het dat Bokko zo ver is weggezakt met de jaren?
twitter:HersmanM twitterde op vrijdag 14-02-2014 om 10:02:36Nederland zo sterk dat zelfs Spaanse tv er nu juist veel over uitzendt. "Nld vs rest of the world" Mijn Spaanse vrienden genieten er van. reageer retweet
Wat ik van de Noorse dame hier op het forum begrepen heb (ben haar naam even kwijtquote:Op vrijdag 14 februari 2014 08:57 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Behoorlijk denigrerend van Uytdehaage. Altijd al een beetje een flapdrol gevonden.quote:Op vrijdag 14 februari 2014 10:28 schreef Reismeis het volgende:
De Nederlandse schaatsequipe grossiert bij de Olympische Spelen in medailles en die suprematie zou gevaarlijk kunnen zijn voor de sport, meent Uytdehaage.
"Het is leuker om een medaille te winnen in een sterk deelnemersveld dan wanneer je er gewoon maar fluitend rondrijdt en maar gewoon medailles binnenharkt", zegt de oud-schaatser in het programma NUtalk - Winterspelen.
Ik herken me daar voor een groot deel wel in. Vroeger keek ik echt alles van de eerste t/m de laatste rit, maar nu sowieso voor de dweil niet en sommige afstanden al helemaal niet meer.quote:Op vrijdag 14 februari 2014 10:28 schreef Reismeis het volgende:
De Nederlandse schaatsequipe grossiert bij de Olympische Spelen in medailles en die suprematie zou gevaarlijk kunnen zijn voor de sport, meent Uytdehaage.
"Het is leuker om een medaille te winnen in een sterk deelnemersveld dan wanneer je er gewoon maar fluitend rondrijdt en maar gewoon medailles binnenharkt", zegt de oud-schaatser in het programma NUtalk - Winterspelen.
"Dat is niet goed voor de concurrentiepositie en dan zul je ook gewoon zien dat de kijkers weg gaan lopen"
Eens. Het jammere is dat hij in de melk te brokkelen heeft bij de KNSB en al wat foute initiatieven heeft gesteund. Als we onszelf aanpraten dat het fout gaat met schaatsen, dan wordt het een self fulfilling prophecy.quote:Op vrijdag 14 februari 2014 10:31 schreef Jane het volgende:
[..]
Behoorlijk denigrerend van Uytdehaage. Altijd al een beetje een flapdrol gevonden.
De Nederlanders zijn in zijn hoofd gaan zitten. Hij heeft jaren zijn best gedaan met allrounden, maar kon Kramer nooit verslaan en later ook niet de nummer twee en drie. Onder Mueller moest hij als een beest trainen, terwijl Orie en Kemkers superieur zijn qua schaatskennis en methodes.quote:Op vrijdag 14 februari 2014 08:57 schreef Klopkoek het volgende:
Ik ben het hier roerend mee eens, als echte liefhebber sinds jaar en dag.quote:Op vrijdag 14 februari 2014 10:28 schreef Reismeis het volgende:
mja hij zegt het wat raar maar hij heeft geen ongelijk denk ikquote:Op vrijdag 14 februari 2014 10:31 schreef Jane het volgende:
[..]
Behoorlijk denigrerend van Uytdehaage. Altijd al een beetje een flapdrol gevonden.
Als je het hebt over 'fluitend rondrijden' en 'binnenharken' geef je een onjuist beeld van de situatie en dus heeft hij wel ongelijk. En juist hij zou beter moeten weten. Heeft hij zijn eigen overwinningen ook altijd fluitend binnengeharkt? Vandaar dat hij altijd zo liep te kwijlen natuurlijk.quote:Op vrijdag 14 februari 2014 16:05 schreef sp3c het volgende:
mja hij zegt het wat raar maar hij heeft geen ongelijk denk ik
Op nationaal niveau zal de concurrentie voor schaatsers altijd hoog blijven. Ik zie liever Nederlandse sponsoring en training van buitenlandse atleten dan dat we een potje denigrerend mensen laten winnen is ook geen oplossing. Dat het leuker is als het buitenland betrokken blijft is natuurlijk waar maar dat hoeft niet per se gevolgen te hebben voor het kwaliteit in het binnenland.quote:Op vrijdag 14 februari 2014 16:05 schreef sp3c het volgende:
[..]
mja hij zegt het wat raar maar hij heeft geen ongelijk denk ik
zelf kijk ik altijd ijshockey hier in Den Haag maar de niveauverschillen zijn gigantisch, als ik weet dat een bepaalde tegenstander met 8-1 van het ijs geveegd gaat worden dan ga ik liever wat anders doen
In andere kleine wintersporten zie je het wel dat men de "concurrentie" helpt. De Nederlandse bobbers en onze ex-skeletoni van Wees zijn bijvoorbeeld allemaal geholpen door de toplanden, omdat die hopen dat de sport daardoor breder wordt. Bij het bobben is dat ook daadwerkelijk gelukt....zelfs België is daar bij de dames nu een meer dan goede deelnemer.quote:Op vrijdag 14 februari 2014 18:00 schreef sp3c het volgende:
mjah ik vind dat altijd zo'n dubbel verhaal, je kunt niet echt van Nederland verwachten dat we concurrentie in het zadel helpen maar voor de sport zelf zou dat wel beter zijn misschien
komt mij een beetje over als een straf voor het succes van de Nederlanders
Bergsma is ouder dan Kramer.quote:Op dinsdag 11 februari 2014 11:24 schreef Mexicanobakker het volgende:
We kunnen wel zeggen dat wust en kramer een gat achter laten, maar wie gaat dat opvullen? Christ en lunde pedersen? Nee, de Jong en Bergsma natuurlijk. Ik maak me wel zorgen, omdat juist al het talent uit nederland komt bij de stayers..
Nee, hij bedoelt natuurlijk dat hij er 'wel echt voor moest werken', zodat hij alleen een ware kampioen genoemd kan worden.quote:Op vrijdag 14 februari 2014 16:29 schreef Jane het volgende:
[..]
Als je het hebt over 'fluitend rondrijden' en 'binnenharken' geef je een onjuist beeld van de situatie en dus heeft hij wel ongelijk. En juist hij zou beter moeten weten. Heeft hij zijn eigen overwinningen ook altijd fluitend binnengeharkt? Vandaar dat hij altijd zo liep te kwijlen natuurlijk.
Feitelijk gezien was de internationale concurrentie in zijn tijd ook (veel) groter als nu.quote:Op vrijdag 14 februari 2014 18:59 schreef Zelva het volgende:
[..]
Nee, hij bedoelt natuurlijk dat hij er 'wel echt voor moest werken', zodat hij alleen een ware kampioen genoemd kan worden.
Genoeg trainingsmogelijkheden qua ijssporten, maar de (financiële) wil ontbreekt om daar langdurig in te investeren.quote:Op vrijdag 14 februari 2014 19:04 schreef Lord_Brett_Sinclair het volgende:
En de Noren zijn goed in Langlaufen, zo heeft elk land zijn ding waar die goed in is en waar die veel energie in wil steken. Voor ons Nederlanders is dat enkel en alleen schaatsen, we hebben verder weinig trainingsmogelijkheden.
Dat geldt natuurlijk bij andere landen ook voor het schaatsen.quote:Op vrijdag 14 februari 2014 19:07 schreef Kingstown het volgende:
[..]
Genoeg trainingsmogelijkheden qua ijssporten, maar de (financiële) wil ontbreekt om daar langdurig in te investeren.
Klopt. Alleen investeren de meeste wintersportlanden in meerdere sporten en wij alleen in het schaatsen. (en mondjesmaat in shorttrack)quote:Op vrijdag 14 februari 2014 19:08 schreef Felagund het volgende:
[..]
Dat geldt natuurlijk bij andere landen ook voor het schaatsen.
Mwa, als je kijkt naar de Spelen van 2002, Parra? Boden? Shepel? Saetre? Durf je echt zo sec stellen dat die veel meer kwaliteit hadden dan een Swings nu bijvoorbeeld?quote:Op vrijdag 14 februari 2014 19:02 schreef Kingstown het volgende:
[..]
Feitelijk gezien was de internationale concurrentie in zijn tijd ook (veel) groter als nu.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |