alors | vrijdag 7 februari 2014 @ 20:23 |
Meld hier: • Wanneer je begonnen bent of wanneer je gaat beginnen met lessen. • Hoeveel lessen je hebt gehad. • Hoe vaak je instructeur al heeft moeten ingrijpen en wat je denkt daaraan te gaan doen. • Wanneer je examen hebt en mentale steun kan gebruiken. • Wanneer je geslaagd bent. De geslaagden van 2004 zijn o.a. hier te vinden. De geslaagden van 2005 zijn o.a. hier te vinden. De geslaagden van 2006 zijn o.a. hier te vinden. De geslaagden van 2007 zijn o.a. hier te vinden. De geslaagden van 2008 zijn o.a. hier te vinden. De geslaagden van 2009 zijn o.a. hier te vinden. De geslaagden van 2010 zijn o.a. hier te vinden. De geslaagden van 2011 zijn o.a. hier te vinden. De geslaagden van 2012 zijn o.a. hier te vinden. De geslaagden van 2013 zijn o.a. hier te vinden. Geslaagden 2014: * Neraice (7 januari) * dick_laurent (6 februari) Iedereen die de komende tijd theorie en/of praktijkexamen heeft. Succes! ![]() [ Bericht 0% gewijzigd door alors op 08-02-2014 15:45:04 ] | |
tuut-chips | vrijdag 7 februari 2014 @ 20:25 |
Vandaag met een vriend in een lesauto gereden op de passagiersstoel. Heel raar die pedalen voor je ![]() | |
Louboutin | vrijdag 7 februari 2014 @ 21:24 |
Oeps, had niet gezien dat ik de laatste was ![]() | |
Doorzettertje | vrijdag 7 februari 2014 @ 23:02 |
Waarom zat er geen instructeur op die plek dan? Want als jou vriend zijn rijbewijs heeft waarom rijdt hij dan in een lesauto? Ik heb ook een keer zo in de passagierstoel gezeten terwijl mijn instructeur reed. Toen rustig mijn voeten op de dubbele bediening gelegd zodat ik het voelde wanneer hij begon met remmen en hoe rustig hij de koppeling op laat komen, heel leerzaam. | |
dick_laurent | zaterdag 8 februari 2014 @ 10:45 |
Heey, mag ik trouwens inmiddels ook bij het rijtje van geslaagden gezet worden? ![]() | |
Bouke-p | zaterdag 8 februari 2014 @ 10:53 |
Dat went snel :p mijn vriendin geeft rijles en we rijden ook prive met die auto. T is elke keer wel grappig als collega's van me meerijden die moeten allemaal ff remmen ofzo... | |
SgtPorkbeans | zaterdag 8 februari 2014 @ 10:57 |
Ik heb vandaag weer rijles ![]() Moet maar eens die tussentijdse toets gaan plannen ![]() | |
alors | zaterdag 8 februari 2014 @ 11:27 |
wat is je datum? | |
dick_laurent | zaterdag 8 februari 2014 @ 11:31 |
Eergister, 6 feb. ![]() | |
SgtPorkbeans | zaterdag 8 februari 2014 @ 15:04 |
Felies ![]() | |
Pizza_Boom | zaterdag 8 februari 2014 @ 18:49 |
Moet je, als je het verwacht, op het moment dat zijn remmen, zelf vol op de rem stampen dat ze met hun smoelwerk op het dashboard liggen... ![]() | |
vannelle | zaterdag 8 februari 2014 @ 18:56 |
Mijn moeder lette er ook nooit op als ze meereed als passagier. Voet op het gaspedaal tijdens het starten, of gas geven of remmen tijdens het rijden.....leuk hoor! ![]() Achterbank was een beter plekje voor haar. ![]() | |
Messina | zaterdag 8 februari 2014 @ 18:59 |
Gordel? Nee? Okay. | |
iFrost | zaterdag 8 februari 2014 @ 19:12 |
Doet ook pijn denk. | |
Pizza_Boom | zaterdag 8 februari 2014 @ 19:43 |
Ik doe het wel eens bij mensen zonder gordel in mijn auto. Zachtjes rijden (stapvoets is genoeg) en dan in 1 keer bij een uitrit ofzo, vol op de rem. Dan glijden ze van hun stoel af, maar niet hard genoeg om het pijn te laten doen. | |
iFrost | zaterdag 8 februari 2014 @ 19:54 |
Doe je goed, moeten ze maar hun gordel omdoen ![]() | |
#ANONIEM | maandag 10 februari 2014 @ 16:07 |
Van harte en geniet van je vrijheid straks als je de weg opgaat. Veel fouten? En.met wat voor auto ga je de weg onveilig maken? ![]() | |
dick_laurent | maandag 10 februari 2014 @ 16:37 |
Thanks! Ik had mn verhaal al gedaan in het rijles topic van hiervoor, dus kan je daar ff teruglezen mocht je dat leuk vinden. En ik heb een Opel Astra 1.6i vijfdeurs die smachtend op mij staat te wachten tot ik eindelijk t roze pasje mag afhalen ![]() Ps- wat is het hier stil laatste tijd.... is niemand meer aan t lessen?? ![]() | |
alors | maandag 10 februari 2014 @ 17:48 |
Ik heb nog een paar lesjes en dan kan ik afrijden, dus niet echt veel te melden verder. | |
OudeBok | maandag 10 februari 2014 @ 18:58 |
Vandaag in Zaandam/Zaanstad gereden. Denk dat ik daar maar examen ga doen, veel chiller los van de invoegstroken van voor m'n gevoel niet eens 100 meter. Met een C1 daar met 100 de snelweg op is zowaar een hele prestatie ![]() | |
Doorzettertje | maandag 10 februari 2014 @ 19:05 |
Nog steeds in afwachting van mijn eerste les na het examen.. vrijdagochtend eindelijk | |
sirdanilot | maandag 10 februari 2014 @ 22:56 |
Ik heb al een tijd geen rijles, het duurt me nu allemaal erg lang dus ik ben een beetje gaan 'bezuinigen'. Donderdag moet ik - helaas - een medische rijtest ondergaan. Dus tsja... | |
Doorzettertje | dinsdag 11 februari 2014 @ 07:27 |
Heel veel succes alvast!!! | |
Pizza_Boom | dinsdag 11 februari 2014 @ 23:21 |
Ah, van de N203 de A8 op zeker? Hier? | |
OudeBok | dinsdag 11 februari 2014 @ 23:38 |
Bingo! | |
dick_laurent | woensdag 12 februari 2014 @ 10:34 |
Nou, gisteravond voor het eerst met het roze pasje op zak alleen de auto in en uurtje rondgekneurd. Ik vond het heerlijk! Lekker mijn eigen muziek aan, lekker een beetje gas geven wanneer ik daar zin in had, ergens omkeren wanneer ik daar zin in had.... eigenlijk gewoon natuurlijk alles doen op eigen initiatief. Merkte wel al dat ik meteen minder overdreven aan het spiegelen was. Het was ook erg rustig op de weg, dus dan ga je niet bij elke handeling meer 'binnen, buiten, schouder" lopen doen... alleen op de momenten dat het gewoon nodig is zoals bij rotondes, kruispunten etc. Maar echt.... wat was het fijn! Vanavond weer rondje rijden ![]() | |
ChevyCaprice | woensdag 12 februari 2014 @ 19:30 |
Morgen praktijkexamen ![]() gek genoeg heb ik er zin in, geen zenuwen tot dusver ![]() | |
SgtPorkbeans | woensdag 12 februari 2014 @ 19:31 |
In een Chevy Caprice? ![]() Alvast veel succes ![]() | |
ChevyCaprice | woensdag 12 februari 2014 @ 19:34 |
nee, wel als ik voor een automatenrijbewijs was gegaan ![]() examen in een 1.2 diesel polo ![]() en dankje ![]() | |
SgtPorkbeans | woensdag 12 februari 2014 @ 19:38 |
Ik heb examen in een VW Golf 1.6 (Diesel) ![]() ![]() Tussentijdse toets heb ik op 26 februari ![]() | |
ChevyCaprice | woensdag 12 februari 2014 @ 19:40 |
Nee, ik en mn rij-instructeur hebben het daar niet eens over gehad eigenlijk | |
SgtPorkbeans | woensdag 12 februari 2014 @ 19:42 |
Oh ![]() Scheelt wel weer 15 minuutjes op het examen als je die haalt ![]() | |
ChevyCaprice | woensdag 12 februari 2014 @ 20:22 |
15 minuten is het niet echt waard naar mijn mening ![]() | |
SgtPorkbeans | woensdag 12 februari 2014 @ 20:25 |
Nee, maar het is gewoon om te kijken, wat kan er nog verbeterd worden? En voor de bijzondere verrichtingen ![]() ![]() | |
dick_laurent | woensdag 12 februari 2014 @ 20:28 |
Mag ik even persoonlijk zeggen (het is dus alleen mijn persoonlijke mening he) dat TTT echt onzin is. Als ie al in je pakket inbegrepen zit, alá..... maar los erbij kopen? Niet doen vind ik. Op mijn examen heb ik even moeten omkeren in een straatje, en een stop opdracht moeten doen en uiteindelijk vooruit inparken eenmaal terug op het cbr terrein. Dit zijn echt écht geen moeilijke dingen en iets wat je gewoon moet kunnen als je gaat afrijden. Kom op, ff omkeren of ergens stoppen? Ik had persoonlijk veel meer moeite met de clusteropdracht. | |
alors | woensdag 12 februari 2014 @ 20:28 |
Hier idem. Mijn bijzondere verrichtingen gaan ook altijd wel prima. En ik denk ook dat je daar sowieso niet te zwaar aan moet tillen. Het allerbelangrijkste is dat je goed kijkt. Als ie niet perfect staat kun je het altijd nog een keer proberen, maar kijken kun je niet overdoen als je iemand over het hoofd hebt gezien. | |
SgtPorkbeans | woensdag 12 februari 2014 @ 20:30 |
Zit bij het pakket in ja ![]() Wat is de clusteropdracht ![]() | |
S0nic | woensdag 12 februari 2014 @ 20:30 |
links links recht rechts, of met tom-tom rijden ![]() | |
SgtPorkbeans | woensdag 12 februari 2014 @ 20:32 |
Aha, daar ben ik nog niet aan toe gekomen, deze vrijdag begin ik pas met snelweg ![]() ![]() | |
dick_laurent | woensdag 12 februari 2014 @ 20:32 |
Idd wat S0nic zegt...alleen kreeg ik het dus zonder tomtom en moest ik iets van 4 borden achter elkaar volgen, en 't was druk en de zon scheen in mn ogen en en en.... ik vond het lastig ![]() | |
Flitskikker | woensdag 12 februari 2014 @ 20:32 |
Ik begin volgende week dinsdag. ![]() | |
SgtPorkbeans | woensdag 12 februari 2014 @ 20:33 |
![]() Heb je er een beetje zin in ? ![]() | |
Flitskikker | woensdag 12 februari 2014 @ 20:34 |
Ja hoor, lijkt me erg leuk om ermee te beginnen. ![]() | |
S0nic | woensdag 12 februari 2014 @ 20:35 |
nooo ![]() ![]() | |
dick_laurent | woensdag 12 februari 2014 @ 20:37 |
Waarom "nooo" ? Ken je haar persoonlijk ofzo? | |
SgtPorkbeans | woensdag 12 februari 2014 @ 20:40 |
Deze meid zouden ze haar rijbewijs af moeten pakken ![]() | |
S0nic | woensdag 12 februari 2014 @ 20:40 |
Heb af en toe wat stukjes gekeken en dan ga je toch meeleven ![]() | |
dick_laurent | woensdag 12 februari 2014 @ 20:42 |
Ah ok... Nee dan snap ik 't ![]() | |
LintuxCx | woensdag 12 februari 2014 @ 21:20 |
Wat zijn de bijzondere verrichtingen precies? Hier zijn er drie: Achteruit inparkeren, 3-point turn (in 3 stappen omkeren dus?), of achteruit een weg in draaien. Tijdens het examen moet je één van die drie doen. Volgens mij werkt dat in Nederland anders? Hellingproef doe ik al regelmatig. ![]() | |
alors | woensdag 12 februari 2014 @ 21:44 |
Fileparkeren | |
ChevyCaprice | woensdag 12 februari 2014 @ 21:58 |
Heb nog nooit een hellingproef gedaan ![]() Nouja technisch gezien wel maar we hebben er niet bij stilgestaan. Ik weet dat sommige het in het begin leren en dan elke rijles moeten doen, ik heb het misschien één keer gedaan en daar had ik ook geen uitleg bij nodig ![]() | |
alors | woensdag 12 februari 2014 @ 22:05 |
Dat moet ik juist best wel vaak doen, vaak bij hetzelfde bruggetje, dan kan ik wel al raden wat er moet gebeuren als we die kant oprijden ![]() | |
dick_laurent | woensdag 12 februari 2014 @ 22:12 |
Hahaha ok, over speciale verrichtingen gesproken. Net voor de 2e keer alleen gereden, in t donker en in de regen.... Nou het verdiende geen schoonheidsprijs ![]() Is toch pittig hoor! Zag een eenrichtingsweg bord pas op t laatste moment en kon toen vet onhandig gaan lopen straatke keren - 3 keer steken - ![]() Vervolgens zag ik een baan die ik moest afslaan pas heul laat waardoor ik vrij strak moest sturen naar links (wel netjes over mijn schouder gekeken of t kon) En bij een druk kruispunt wilde ik optrekken en toen liet ik de motor afslaan ![]() Maar goed. Ik ben weer heelhuids thuis haha. Vrijdag moet ik in de spits rijden *slik* | |
alors | woensdag 12 februari 2014 @ 22:53 |
Alleen rijden lijkt me ook wel spannend hoor, niemand die meer zegt 'Heb je dat wel gezien?' | |
sirdanilot | woensdag 12 februari 2014 @ 23:14 |
Nou, morgen om 8 uur 's ochtends ( ![]() Een medische rijtest dus. Examen komt later pas, maar hopelijk duurt dat niet te lang meer. De voornaamste fouten die ik nog maak, zijn slordigheidjes als handen niet aan het stuur en dat ik wat onrustig ben, maar verder gaat het wel goed. | |
#ANONIEM | woensdag 12 februari 2014 @ 23:42 |
Het is relaxed, geen gezeik als je even wat vergeten bent. | |
vannelle | donderdag 13 februari 2014 @ 00:05 |
Commentaar is niet direct gezeik hoor, is constructief bedoeld. Onderdeel van het leerproces. Maar zelfstandig rijden is gewoon gaaf!! Nu begint het pas, je mág rijden. Nu ga je ervaring op doen en echt leren rijden. Have fun and keep it safe! ![]() | |
LompeWorst | donderdag 13 februari 2014 @ 01:11 |
Hai, Ik moet ook bijna, en had een aantal vraagjes. Gaat de examinator tijdens het examen theoretische vragen stellen? Bijvoorbeeld; hoe hard mag dit soort voertuig, of hoe herken je een 60km/h weg? Hoe druk denken jullie dat het volgende week, in de vakantie om 10 uur 's ochtends is? (Voor scholen is het vakantie, ik realiseer me dat dat niet voor iedereen geldt, maar hoe druk zal het zijn?) --LW | |
vipeax | donderdag 13 februari 2014 @ 08:07 |
En hoe verwacht je 15 minuten te besparen op je rijexamen doordat je 3 handeling, die misschien 3 minuten in total innemen, niet (opnieuw) te hoeven uitvoeren? En FYI, ik heb destijds een TTT gedaan, en ook gehaald, maar daar gingen toch echt niet 15 minuten van het echte examen af. Zou ook wat zijn, dan kunnen ze na 2 straten verderop alweer omkeren, want de tijd is "op". | |
Louboutin | donderdag 13 februari 2014 @ 08:13 |
Hangt denk ik af van je examinator, ik kreeg wel een paar situatievragen zoals 'wat deed je hier om de doorstroming te verbeteren?'. | |
dick_laurent | donderdag 13 februari 2014 @ 09:11 |
Idd.... ik bijvoorbeeld, kreeg ze helemaal niet, letterlijk niks. Volgens mij had ik gewoon een examinator die het allemaal wel best vond ![]() | |
gelestipjes | donderdag 13 februari 2014 @ 12:52 |
Met de TTT kan je instructeur ook gewoon mee hoor, dat maakt geen enkel verschil met het echte examen. | |
alors | donderdag 13 februari 2014 @ 13:39 |
Mijn les ging wel goed, op een paar kleine dingetjes na. Maandag nog eentje en dan donderdag examen... | |
ChevyCaprice | donderdag 13 februari 2014 @ 15:01 |
geslaagd ![]() | |
dick_laurent | donderdag 13 februari 2014 @ 15:18 |
LEKKER! ![]() -edit- En hoe ging het? Moeilijk/makkelijk? Was het met de hakken over de sloot of met dikke voldoende? | |
SgtPorkbeans | donderdag 13 februari 2014 @ 15:23 |
Gefeliciteerd ![]() En nu een dikke Amerikaanse bezineslurpende V8 onder je kont krijgen ![]() ![]() | |
alors | donderdag 13 februari 2014 @ 15:24 |
![]() | |
ChevyCaprice | donderdag 13 februari 2014 @ 15:34 |
Dank dank dank ![]() rijden ging perfect. moest ergens fileparkeren, ging minder. voor een bijzondere verrichting moet je om je heen kijken, dat deed ik pas na een aanwijzing van de examinator. Nou gekeken, begon ik maar, en ik deed het niet echt volgens hoe ik het geleerd had maar eigenlijk puur op gevoel. Stond zowaar helemaal recht ![]() ![]() had nog maar twee keer hiervoor gefileparkeerd ook ![]() | |
SgtPorkbeans | donderdag 13 februari 2014 @ 15:36 |
Wat een held die taxichauffeur ![]() | |
ChevyCaprice | donderdag 13 februari 2014 @ 15:47 |
bedenk me dat ik zelf een stoeprandje had geraakt door de vroeg in te sturen in een bocht. Daarna verliep het sturen me wel goed moet ik je zeggen ![]() | |
dick_laurent | donderdag 13 februari 2014 @ 15:57 |
Och dat is geen big deal. Ik heb inmiddels nu mijn eigen auto in de paar dagen dat ik er alleen mee heb gereden al enkele keren laten afslaan…. Ik heb al meerdere keren vet onhandig moeten omkeren omdat ik een bord te laat zag of de verkeerde straat in reed haha…. Toegegeven ik reed nu steeds wel avonds en in slecht weer. Maar het guerrilla autorijden gaat nu beginnen, alles zelf doen! Zelf fuck-ups maken en die oplossen en daarna denken van, omg wat de fuck ![]() | |
#ANONIEM | donderdag 13 februari 2014 @ 17:29 |
Daar was ik weer. En nee, nogsteeds niet in het bezit van een rijbewijs óf een theoriecertificaat. Autorijden heb ik 2 weken geleden weer gedaan voor het eerst in 7 maanden en volgens mijn instructeur was ik "Examen waardig" Maarja... Dan moet je wel je theorie hebben ![]() voor de 3e x zo`n cursus gedaan afgelopen Januari, en ik zakte met 6 fouten teveel, terwijl ik alle oefen examens gewoon slaagde, dus ik ben sinds 2 weken keihard aan het bikkelen. Op Theorie-leren.nl heb je oefenvragen 800 stuks, ik maak elke dag 1 hoofdstuk met die vragen en schrijf de motivatie op in word of dergelijk. Het word nu wel echt heel erg frustrerend, het autorijden gaat hartstikke goed, maar het theorie examen wil g*dverdomme steeds niet lukken en dat is echt zo`n ramp. Had nu al inprincipe 6 maanden zelfstandig kunnen rijden, als ik de eerste keer mijn theorie zou hebben gehaald. En ik word steeds lekker gemaakt door auto`s die ik te koop zie staan en niet in kan rijden, of als ik ergens heen moet met slecht weer dat ik dit op de fiets moet doen.. Heb voor van de zomer een Roadtrip geplanned staan Nederland > Belgie > Frankrijk > Spanje, dus ik wil toch wel in Juni/Juli mijn rijbewijs in mijn zak hebben, word er gek van. Kost me enorm veel geld nu, en kom geen reet verder vanwege het niet behalen van mijn theorie ![]() | |
themole | donderdag 13 februari 2014 @ 17:33 |
Voor jou is er dan maar nog 1 optie. http://www.altijdgeslaagd.nl/ ![]() | |
sirdanilot | donderdag 13 februari 2014 @ 17:34 |
Ik weet dat ik nu lullig klinkt, maar je theorie moet je gewoon kunnen halen. Heb je hier geen problemen mee in de praktijk, dat je denkt, 'uhhh mag ik nu eerst?' of 'huh wie heeft nu voorrang' of wat dan ook? Ik kan me nauwelijks voorstellen dat je je in de praktijk goed aan de regels houdt, en in de theorie het ineens niet meer weet. | |
#ANONIEM | donderdag 13 februari 2014 @ 17:35 |
Nee, met alle respect, maar dan geef ik nog liever op en ga ik met het OV. Ben sinds 2 weken keihard aan het leren en heb over 1 maandje m`n theorie weer, dan hoop ik hem wel te hebben. Of ik er nou nog 5 x over doe of niet via Altijdgeslaagd ga ik het zeker niet doen. | |
themole | donderdag 13 februari 2014 @ 17:36 |
Goed dat je iig zo principieel tegen zo'n tent bent. ![]() | |
#ANONIEM | donderdag 13 februari 2014 @ 17:36 |
Praktijk heb ik geen problemen mee, dan weet ik 99% van de tijd wel gewoon wat borden zijn, wat ik wel kan/niet, voorrang etc. Maar zodra ik het CBR binnen loop word ik enorm zenuwachtig en dan krijg ik als het ware een black-out dan word het gewoon zwart in m`n geheugen helaas.. | |
#ANONIEM | donderdag 13 februari 2014 @ 17:37 |
Vind het zulke onzin. + Dat als ik daar zou zitten dat ik binnen 5-10 minuten ruzie zou hebben met wat van die figuren daar, want ik kan absoluut niet tegen dat overdreven autoritaire gedrag en dat taaltje "Kanker dit, kanker dat" | |
dick_laurent | donderdag 13 februari 2014 @ 17:37 |
Maar hoe denk je dat dat dan zal gaan als je praktijkexamen moet doen? | |
sirdanilot | donderdag 13 februari 2014 @ 17:37 |
Overigens ga ik denk ik overstappen op de automaat. Er zit namelijk niet echt vooruitgang meer in mn lessen. Ik doe de kijktechniek en zo allemaal wel, en ik heb meestal geen ingreep, maar ik ben zo bezig met de auto dat ik niet ruim genoeg om me heen kijk, alleen in een rechte lijn en echt de verplichte dingen dus, en daardoor blijf ik gewoon altijd net onder examenniveau. Vanmorgen ook: ik keek echt elke zijstraat in, maar dan komt er terwijl ik aan het terugschakelen ben opeens toch iemand uit, en dan heb ik een ingreep. Terwijl ik toch echt eerst gekeken had, niet goed genoeg opgelet dus. Dit soort ingrepen zijn wel zeldzaam bij mij maar zoiets mag eigenlijk gewoon helemaal niet gebeuren. Ook zat ik ongelooflijk te klooien met steeds voor 3 meter opschakelen en dan weer terug etc. Ik vind het ook kut, maar anders gaat het helemaal niet lukken, dus tsja... Ik heb in ieder geval een proeflesje aangevraagd om te kijken of het wat is, ik heb namelijk nog nooit in een automaat gereden. Ik kan natuurlijk ook later altijd nog overstappen op handgeschakeld, als je al een tijdje zelf rondrijdt zal het rijexamen niet zo moeilijk zijn. | |
#ANONIEM | donderdag 13 februari 2014 @ 17:38 |
Ik heb TTT dus daar raak ik wel enigzins aan gewend. En, het autorijden zelf is echt geen probleem voor me, vind m`n instructeur ook niet ![]() Maar het is echt puur die theorie waar ik zoveel moeite mee heb. | |
dick_laurent | donderdag 13 februari 2014 @ 17:39 |
Weird....zo moeilijk is het toch ook weer niet zou je denken. Anyway ik gun het je van harte dat je het haalt! | |
#ANONIEM | donderdag 13 februari 2014 @ 17:41 |
Het is ook niet moeilijk, ik slaagde op die cursussen elke keer voor die oefen examens met 1-2 fouten ![]() Thanks! Het is nou wel tijd hoor.. Ben al bezig vanaf April `13 (Wel met 2x een pauze van 3 weken en 1x een pauze van 7 maanden, maar toch) | |
sirdanilot | donderdag 13 februari 2014 @ 17:43 |
Overigens heb ik al een proefles ergens geboekt in een automaat voor zaterdag nu (ergens in de 20 euro, en gratis als je daar gaat lessen; de lessen zijn in de 30 euro). Maar nu vond ik zojuist echt een super cheape rijschool die automaat lessen aanbiedt voor onder de 30 euro ![]() ![]() Als iemand nog suggesties heeft voor regio leiden die automaatlessen aanbieden, graag. Vooral goedkope proeflesjes ![]() | |
S0nic | donderdag 13 februari 2014 @ 17:45 |
Ik zou toch blijven doorgaan met handmatig schakelen lijkt me zeer vervelend als je straks je rijbewijs hebt en niet in handmatige auto's mag rijden van een vriend ofzo. | |
dick_laurent | donderdag 13 februari 2014 @ 17:50 |
Dit. Ik zou ook liever automaat rijden hoor. Ik heb nu puur een schakelauto omdat ik na het behalen van mn rijbewijs geoefend wil blijven in 't schakelen. Mijn 2e auto over een jaar of wat wordt denk ik zeker wel een automaat. | |
Pizza_Boom | donderdag 13 februari 2014 @ 18:19 |
Dan moet je opnieuw afrijden. Je krijgt een code op je rijbewijs waarmee je alleen automaat mag rijden. En automaat, het is met filerijden best relaxed. Zeker als je een echte automaat hebt en geen gerobotiseerde bak (zoals bijv. een C1 heeft). Beetje vlotte kar erachter en weinigen die sneller zijn. Met zware last trekken kan het in een auto nog wel eens praktischer zijn om schakel te hebben, maar verder is het wel lekker. | |
Louboutin | donderdag 13 februari 2014 @ 18:42 |
Maar hoe weet je dan dat je daar met je praktijk geen last van ga hebben? | |
ChevyCaprice | donderdag 13 februari 2014 @ 19:39 |
worden er nog wel normale automaten verkocht dan? heb t idee dat alles nu zo'n beetje semi is | |
Pizza_Boom | vrijdag 14 februari 2014 @ 00:01 |
Duurdere segment. Mercedes, VAG met tiptronic. Met beide kan je ook zelf schakelen, maar het is een echte automaat. Bij Mercedes is/was het iig zo dat je met een tik tegen de pook schakelt. En eerlijk is eerlijk, een Kompressor automaat is gewoon heerlijk relaxed, zeker omdat een Kompressor altijd staat te loeien, i.t.t. een Turbo die eerst op druk moet komen. Aantrekkelijk is het dus om bij bijvoorbeeld het invoegen, als je voorganger met 60 bij het eerste blokje naar links gaat, hem de kick-down in te jagen en te zorgen dat je aan het einde van de invoegstrook met minimaal 130 kan invoegen... Nadeel: je verbruik, accelaratie richting 6000 toeren zie je terug in je verbruiksmeter, die kan op/na een invoegstrookje planken zomaar een tot twee liter extra op 100 km gaan aangeven... ![]() | |
sirdanilot | vrijdag 14 februari 2014 @ 11:36 |
Ja, ik zou ook het liefst handbak rijbewijs hebben, dan kan ik zelf wel bepalen of ik een automaat koop. Maar goed, ik ga in ieder geval een proeflesje proberen. Misschien dat ik nog mijn pakket aan handbaklessen opmaak, het gewoon nog een keer probeer, en als het dan nog niet lukt dan niet. | |
#ANONIEM | vrijdag 14 februari 2014 @ 17:47 |
Meh. Aangezien ik nogsteeds mjn theorie niet heb vind ik het (Na 2 lessen van 2 uur afgelopen maand) wel weer genoeg geweest.. Is het verstandig om tóch door te lessen? Of zeggen julie, haal eerst je theorie zodat je in 1 keer door kan? Dat 2e neig ik zelf meer naar, gewoon lessen weer even stop zetten, flink bikkelen, over 3 weken Theorie Examen aanvragen en dan (hopelijk) slagen en dán zoveel mogelijk lessen (En dan bedoel ik ook echt elk plekje wat m`n instructeur vrij heeft inpikken ![]() | |
LompeWorst | vrijdag 14 februari 2014 @ 18:00 |
Braddie, denk je niet dat het misschien een goed idee is om het op te geven? Als je na zo lang nog steeds je theorie niet hebt, hoor je misschien gewoon niet op de weg. | |
#ANONIEM | vrijdag 14 februari 2014 @ 18:01 |
Ik kan prima auto rijden, en ik ken de regels. Maar (wat ik al eerder zei in dit topic) Ik heb last van faalangst, zodra ik bij het CBR aankom krijg ik als het ware een black-out en vergeet ik veel ![]() (Je klinkt net als m`n vader met je "opgeven".. Dat zei die man ook een paar maanden terug, dat ik niet zou kunnen autorijden omdat ik mijn theorie nog niet heb ![]() | |
LompeWorst | vrijdag 14 februari 2014 @ 18:02 |
Faalangst en zenuwen ben ik ook niet onbekend mee ![]() Kwam zojuist mijn vader tegen tijdens het lessen, hij moest mij voorrang verlenen. Het zweet brak me uit en faalde bijna in het maken van een bocht ![]() | |
Louboutin | vrijdag 14 februari 2014 @ 18:03 |
Waarom ga je dan weer 3 weken wachten voor je het überhaupt aanvraagt? En heb je wel eens een individueel examen gedaan? | |
#ANONIEM | vrijdag 14 februari 2014 @ 18:14 |
Individueel examen heb ik 2 x gedaan.. Nou, omdat ik mezelf eerst even goed wil inlezen weer en keihard wil bikkelen.. | |
Louboutin | vrijdag 14 februari 2014 @ 18:21 |
Okee, maar zoals ik eerder al vroeg, hoe weet je dan zeker dat je met je ttt en praktijkexamen niet weer hetzelfde probleem hebt? Dan kan je eindeloos doorgaan... | |
#ANONIEM | vrijdag 14 februari 2014 @ 18:24 |
Omdat ik constant van m`n instructeur hoor "Braddie, ga nou eens gewoon slagen voor je theorie man, dan kan je direct doorstromen naar je TTT en van daaruit waarschijnlijk binnen 2 weken afrijden" Want ik ben "Examen klaar" Dus daar heb ik de angst niet voor, ik ben vrij zelfverzekerd in het verkeer ![]() | |
iFrost | vrijdag 14 februari 2014 @ 18:27 |
Maar voor je theorie examen zei je ook al dat je er klaar voor was.. | |
#ANONIEM | vrijdag 14 februari 2014 @ 18:30 |
Ja, IKZELF. Niet mijn instructeur. Zo`n man weet echt wel waar hij over praat ![]() | |
Louboutin | vrijdag 14 februari 2014 @ 18:30 |
Ja maar goed, dan kan je ook een black out krijgen. En als je goed hebt geleerd voor je theorie dan ben je daar toch ook zelfverzekerd over? | |
#ANONIEM | vrijdag 14 februari 2014 @ 18:32 |
Over m`n theorie ben ik niet zelfverzekerd, omdat ik last heb van faalangst.... Dat is vrij lastig dan. Maar dit topic draait niet alleen maar om mij (gelukkig) dus ik laat het hierbij ![]() | |
iFrost | vrijdag 14 februari 2014 @ 18:32 |
Ik geloof het allemaal wel Braddie. Succes verder. ![]() | |
Downstar | vrijdag 14 februari 2014 @ 19:10 |
braddie maar lesje gaan volgen bij www.altijdgeslaagd.nl ( die site en die kerel ![]() ![]() ![]() ik heb mijn rijbewijs volgende maand alweer een half jaar joh bedenk ik me nu net ![]() wat gaat de tijd snel en wat gaat het allemaal automatisch nu(het schakelen/koppeling etc..) dat leer je je zelf wel heel snel aan ![]() | |
vipeax | vrijdag 14 februari 2014 @ 19:15 |
En dat slagingspercentage van 90% zegt hij ook 'zelf' zeker?... Want als je moet afrijden in Eemnes mag daar best wel een "paar" procent vanaf. | |
#ANONIEM | vrijdag 14 februari 2014 @ 19:16 |
Mijn god, die mensen daar bij Altijd Geslaagd zijn écht niet mijn slag mensen... Denk dat als ik daar ook maar 5 minuten ben ik al ruzie zou hebben met minstens 3 man daar. Om dan nog maar te zwijgen over dat taal gebruik ![]() | |
#ANONIEM | vrijdag 14 februari 2014 @ 19:17 |
Dat zegt de rijschool. Mijn instructeur staat het hoogst aangeschreven daar. | |
Jiang153 | vrijdag 14 februari 2014 @ 19:27 |
Hoi Bradley! Weer terug van je break? Hoeveel geld ben je al kwijt aan je rijbewijs? Ik weet het maakt toch niet uit hoeveel het kost want jij verdiend het wel terug als pakketbezorger ![]() | |
#ANONIEM | vrijdag 14 februari 2014 @ 22:00 |
Je bent echt een totale debiel als je dat theorie examen nog niet hebt. | |
#ANONIEM | vrijdag 14 februari 2014 @ 22:02 |
Inderdaad man. Ik ben zó`n verschrikkelijke debiel omdat ik niet goed kan leren en faalangst heb, goh.. Wat ben ik een kneus. Weetje, ik spring meteen van een flat. (Donderstraal toch op man, iedereen heeft weer ergens anders moeite mee, slaat nergens op om me meteen een "Totale debiel" te noemen) | |
Pizza_Boom | vrijdag 14 februari 2014 @ 22:06 |
Lang niet zo'n totale debiel als wanneer je dit soort uitspraken doet. | |
Messina | vrijdag 14 februari 2014 @ 22:55 |
HAHAHAHA OMG JIJ BENT ECHT LEGENDARISCH Legendarisch zielig dat je nu wéér terug komt om Braddie onderuit te halen. | |
Jiang153 | vrijdag 14 februari 2014 @ 22:57 |
Ja hoor ga maar weer van het slechtste uit ![]() | |
Messina | vrijdag 14 februari 2014 @ 22:57 |
Verzin iets beters. | |
Jiang153 | vrijdag 14 februari 2014 @ 22:57 |
![]() | |
#ANONIEM | vrijdag 14 februari 2014 @ 22:58 |
Och, mannetje toch, sneu vervelend mannetje, alsof het niet zo is ? ![]() | |
Jiang153 | vrijdag 14 februari 2014 @ 22:59 |
Helaas pindakaas, moeten we Cees erbij halen? ![]() | |
DX11 | vrijdag 14 februari 2014 @ 23:02 |
Baas Braddie is terug ![]() ![]() ![]() | |
#ANONIEM | vrijdag 14 februari 2014 @ 23:03 |
Cees? Oh, je bedoelt mijn vader. Ja ik vind het prima hoor ![]() [ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 14-02-2014 23:03:09 ] | |
BlueMage | vrijdag 14 februari 2014 @ 23:03 |
Braddie, serieus stuur die Dactylus oid uit dat autistentopic op R&P eens een berichtje, hij had dezelfde soort problemen als jij nu hebt met theorie en kon uiteindelijk bij 't CBR een mondeling examen doen oid. Is echt niet om je te bashen dat ik dit zeg of om je voor autist uit te schelden, ik ben voor één keer serieus. ![]() | |
Jiang153 | vrijdag 14 februari 2014 @ 23:04 |
Tonia is ook goed. Dat jij nou steeds terugkomt en eerst anderen onderuit gaat zitten halen ![]() | |
Messina | vrijdag 14 februari 2014 @ 23:04 |
Hoe werkt zo'n individueel examen eigenlijk, Braddie? Ben je dan wel iets minder zenuwachtig, of is het net zo als bij een "normaal" examen? Bouwt de spanning zich op, of is het een spanning-explosie als je daar binnen loopt? | |
#ANONIEM | vrijdag 14 februari 2014 @ 23:10 |
Individueel examen is inprincipe: Apart hokje > 1 Computer > Man er naast die je antwoorden noteert. Je krijgt geen balk meer bij de overige 40 vragen (naast de gebruikelijke gevaarherkenning) De spanning bouwt zich eigenlijk al op het weekend van te voren, dan valt het allemaal nog wel heel erg mee, en ook als ik in de auto zit er naar toe valt het nog wel mee, maar zodra ik het gebouw zie komt er extra spanning bij. Dat probeer ik dan weliswaar te onderdrukken maar dat gaat niet altijd. (De een na laatste x was ik overigens bijna geslaagd, ik had 2 vragen gecorrigeerd, als ik die niet had gecorrigeerd was ik geslaagd ![]() | |
BlueMage | vrijdag 14 februari 2014 @ 23:12 |
Corrigeer gewoon niks meer en haal die theorie, Braddie. ...en ik vraag me ook wel af hoe dat nu moet met het praktijkgedeelte, dan zit er ook zo'n man naast je die je beoordeelt, ga je dan ook flippen? | |
#ANONIEM | vrijdag 14 februari 2014 @ 23:14 |
Dat zal ik wel moeten ja ![]() Praktijkgedeelte is zoals ik al meerdere malen melde geen enkel probleem ![]() De reden dat ik hem zo stress voor het Theorie examen is dat ik hem te graag wil halen... Omdat ik me besef dat ik zonder dat certificaat geen centimeter verder kom in het halen van het rijbewijs. En ja, dat zorgt ervoor dat ik domme fouten ga maken enzo.. | |
BlueMage | vrijdag 14 februari 2014 @ 23:16 |
Het kan wel dat je instructeur je klaar vindt voor het examen maar het probleem zit 'm er toch ook in dat je gewoon een beetje flipt van zo'n examensetting? Lijkt me iig verstandig eerst een TTT te doen in jouw geval, idd. | |
dick_laurent | vrijdag 14 februari 2014 @ 23:20 |
Ok. Even topic-changing en omdat ik het even kwijt wil ![]() Ik heb nu een week mijn rijbewijs, en ben vanavond van Utrecht naar Maastricht gereden in de stromende stortregen, tijdens de spits en met flinke rukwinden. Mijn eerste lange rit ever. 180 km. Serieus, dit was echt hardcore driving waarbij ik me ultiem moest concentreren, vooruit moest denken, goed door de regen heen kijken, stuur goed vasthouden ivm de harde wind. Damn. En nu zit ik bij mn pa (die dus in Maastricht woont) en drink ik een welverdiend koud biertje ![]() | |
#ANONIEM | vrijdag 14 februari 2014 @ 23:20 |
TTT heb ik in mijn pakket, dus die doe ik sowieso. | |
#ANONIEM | vrijdag 14 februari 2014 @ 23:21 |
Maar de rit ging verder goed? Geen bochten verkeerd ingeschat of raar stuurwerk of iets geraakt? ![]() (En als je maar een beetje ontspannen achter het stuur zit) | |
DX11 | vrijdag 14 februari 2014 @ 23:23 |
Klopt ja dat is echt wennen in het begin. Maar geloof me, over een jaar zit je in diezelfde storm met 1 hand aan het stuur en met 1 hand de radio te bedienen zonder problemen ![]() | |
dick_laurent | vrijdag 14 februari 2014 @ 23:27 |
Haha nee obviously not. Niks geraakt. Wel in het begin van de rit door het slechte zicht een afslag errrrg laat pas in de gaten gehad en toen de auto als een idioot naar rechts gegooid om het nog net te kunnen halen. Ik keek wel in de spiegel en over mn schouder voor ik t deed, dus ik wist dat het kon....maar als ik zo'n actie op mn examen had gemaakt was ik ws mooi gezakt ![]() Oh well dat is t mooie van als je t rijbewijs hebt, dan ga je pas "echt" rijden ![]() | |
#ANONIEM | vrijdag 14 februari 2014 @ 23:28 |
Als je je rijbewijs hebt ga je inderdaad pas "echt" rijden ja. Geeft mijn instructeur mij ook altijd als tip mee " Gedraag je als ik naast je zit fatsoenlijk in het verkeer, als je dankzij mij geslaagd bent straks dan kan je doen en laten wat je wilt, dan leer je het past echt " Fijn dat je niks geraakt hebt ![]() | |
#ANONIEM | vrijdag 14 februari 2014 @ 23:36 |
Ga je dan bij het praktijkexamen ook geen last van faalangst krijgen? Daar lijkt de druk me nog hoger te liggen. [ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 14-02-2014 23:36:39 ] | |
#ANONIEM | vrijdag 14 februari 2014 @ 23:38 |
Nee, dat denk ik eerlijk gezegd niet.. Wat ik al meldde, ik heb sowieso voor mijn praktijk een TTT... En de druk op het theorie examen ligt (Voor mij dan) hoger omdat ik mezelf steeds in gedachte zeg "Zonder je theorie certificaat mag je geen TTT doen en NIET afrijden" Waardoor ik dus automatisch meer ga stressen als het ware. Als het gaat om praktijk ben ik vrij zelfverzekerd. | |
Enfatruskiloin | vrijdag 14 februari 2014 @ 23:49 |
Als het echt niet lukt is altijdgeslaagd.nl een optie. Moet je er wel snel bij zijn want die gast kan ieder moment opgepakt worden. Kost je 180 euro maar als je het afzet tegen de kosten die je al gemaakt hebt valt dat bedrag wel mee. Edit: zie net dat je er principieel op tegen bent. | |
BlueMage | vrijdag 14 februari 2014 @ 23:50 |
Dat wil Braddie dan weer niet, zo is ie ook wel weer. | |
Enfatruskiloin | vrijdag 14 februari 2014 @ 23:51 |
Als ik zoveel geld als hem zou verkwanselen zou het mij geen fuck boeien. | |
ChevyCaprice | vrijdag 14 februari 2014 @ 23:55 |
Rij je een kleine auto? | |
#ANONIEM | vrijdag 14 februari 2014 @ 23:59 |
Zou jij het doen dan? Als je in mijn situatie zou zitten? Met alle respect, maar Altijd Geslaagd.nl is iets waar ik nog geen 1 euro 80 aan uit zou geven. Oplichtingspraktijken van die man zijn absurd. Het volk wat er komt is echt niet mijn volk, en ik vind dat ik er (Ondanks mijn faalangst) gewoon boven sta. Dan doe ik nog maar 5 x over mijn theorie (Bijwijze van) maar ik zal nooit ook maar 1 euro uitgeven aan altijdgeslaagd. | |
BlueMage | zaterdag 15 februari 2014 @ 00:01 |
Dit dus. Dan was ik er wel vanaf als ik het anders écht niet kon halen. | |
Enfatruskiloin | zaterdag 15 februari 2014 @ 00:03 |
Braddie slaagt wel voor de oefenexamens maar faalt bij de officiële examens van het CBR. Anders dan de leerlingen van altijdgeslaagd.nl kent Braddie de regels wel. Hij is dan ook niet echt fout bezig naar mijn mening. | |
dick_laurent | zaterdag 15 februari 2014 @ 00:04 |
Middelmaatje, Opel Astra. Rukwinden vielen ook wel mee in die zin dat ik niet t idee had dat ik wegwaaide... bak ligt wel vrij stabiel op de weg. Maar je voelde t wel af en toe aan t stuur. Ik reed ook wel regelmatig 120/130, lekker doorkneuren ![]() | |
#ANONIEM | zaterdag 15 februari 2014 @ 00:04 |
Heb het wel gehad met "Theorie cursussen" die allemaal "helpen" Van de 18 cursisten die die gast had waren er sowieso 10 gezakt. Die cursussen helpen geen drol als je sowieso al slecht bent in het onthouden van dingen, of last hebt van faalangst. (Heb 3x een cursus gedaan, en alle 3 de keren gezakt) | |
DX11 | zaterdag 15 februari 2014 @ 00:04 |
Respect ![]() | |
#ANONIEM | zaterdag 15 februari 2014 @ 00:05 |
Dit inderdaad, ik ben niet fout bezig, unlike die types van AltijdGeslaagd die gewoon geen moeite willen doen, maar gewoon snel hun rijbewijs willen hebben zonder kennis van regels. (Dat zijn dan ook altijd de Petjes/Mocrotjes die zich als achterlijke gedragen in het verkeer, met alle respect... Maar het volk wat bij AltijdGeslaagd komt is ook het volk wat met getunede golfjes en civicjes rijd met keiharde muziek en wat met 80 door een woonwijk rijd) [ Bericht 8% gewijzigd door #ANONIEM op 15-02-2014 00:06:41 ] | |
Enfatruskiloin | zaterdag 15 februari 2014 @ 00:06 |
Moet wel zeggen dat ik zijn filmpjes wel hilarisch vind. Hoe kun je jezelf zo voorschut zetten ![]() | |
#ANONIEM | zaterdag 15 februari 2014 @ 00:07 |
Ja, slaat echt nergens op... | |
#ANONIEM | zaterdag 15 februari 2014 @ 00:09 |
https://www.facebook.com/(...)59914&type=3&theater Is dit filmpje te zien? ![]() Helemaal vergeten dat er ook daadwerkelijk een stukje rijles van mij op staat (Eerste les sinds 7 maanden) | |
DX11 | zaterdag 15 februari 2014 @ 00:12 |
![]() | |
#ANONIEM | zaterdag 15 februari 2014 @ 00:15 |
Ik krijg bij al deze filmpjes de indruk dat er vooraf is besproken dat ze állemaal naar buiten moeten komen en dan doodleuk in de camera moeten zeggen " Ik ben geslaagd " | |
DX11 | zaterdag 15 februari 2014 @ 00:18 |
Ik denk dat het eerste is wat je op die dag hoort: als je ooit iemand iets negatiefs zegt over mij dan kom ik met mn matties ali en achmed je opzoeken ![]() | |
dick_laurent | zaterdag 15 februari 2014 @ 00:23 |
Fakkin hell, de ene na de andere tjap komt daar ff naar buiten lopen. Allemaal met het collectief IQ van een paashaas.... Serieus en dat soort mongolen gaan dan de weg uiteindelijk op. Scary. | |
#ANONIEM | zaterdag 15 februari 2014 @ 00:27 |
Ja, daarom denk ik dus dat het allemaal vooraf ff besproken is dat ze moeten zeggen in de camera van die kerel dat ze geslaagd zijn. Puur om zijn status hoog te houden. Er zijn 20-30 mensen daar die naar buiten komen? DIe zijn écht niet allemaal geslaagd. | |
#ANONIEM | zaterdag 15 februari 2014 @ 00:27 |
Ach, dan klaag je hem aan. | |
#ANONIEM | zaterdag 15 februari 2014 @ 07:40 |
Punt is wel dat hij hier 4 maanden geleden ook al mee bezig was. ![]() En je hoeft maar een paar dingetjes te weten, verder is het vooral inzicht. Je maakt mij niet wijs dat je een theorie zovaak moet herkansen puur vanwege 'faalangst', en dan glashard beweren dat je daar met een praktijkexamen geen last van gaat hebben omdat je 'Examen Waardig' bent. [ Bericht 18% gewijzigd door #ANONIEM op 15-02-2014 07:43:18 ] | |
Louboutin | zaterdag 15 februari 2014 @ 08:24 |
Daar kan ik me op zich nog wel iets bij voorstellen. Ik ben zelf bijvoorbeeld juist goed in theorie en ik ben daarom nooit zenuwachtig voor theorie examens. Praktijk daarentegen.. Dan slaap ik minimaal een week voor het examen echt heel slecht en ben ik altijd bang dat ik het niet haal. | |
sirdanilot | zaterdag 15 februari 2014 @ 14:30 |
Ik zou eens goed nadenken of je wel een TTT moet doen. Je bent nu al zo lang bezig, als je eindelijk eens je theorie haalt heb je zo veel rijervaring dat je examen misschien wel in één keer lukt. Wie weet. Voor de vrijstelling hoef je het iig niet te doen, tenzij je heel slecht bent in parkeren maar dat denk ik niet. | |
sirdanilot | zaterdag 15 februari 2014 @ 14:34 |
Vandaag heb ik een proeflesje automaat gedaan. Echt bizar is dat ![]() ![]() Maar omdat je totaal niet bezig bent met het bedienen van de auto, heb je veel minder echt het gevoel op de weg te zitten. Ik beleefde het een beetje in een roes, het voelde voor mij niet als echt auto rijden. Ik ga gewoon verder met handgeschakeld, mocht het echt echt niet lukken dan pas ga ik automaat doen. Maar nu is mijn keuze in ieder geval gemotiveerd ![]() | |
DX11 | zaterdag 15 februari 2014 @ 14:41 |
Dat is dus precies de reden dat ik nooit een automaat koop. Het lijkt mij oprecht veel minder veilig, ik denk echt dat ik dan minder geconcentreerd raak. | |
sirdanilot | zaterdag 15 februari 2014 @ 14:58 |
Een ander probleem is dat het moeilijker is om je auto te verkopen als je hem beu bent. De markt voor automaat is nu eenmaal een stuk kleiner. Hoe zit dat in de VS eigenlijk? Bijna iedereen rijdt daar automaat, maar mág je wel in een handbak rijden als je daar je rijbewijs haalt? | |
Louboutin | zaterdag 15 februari 2014 @ 15:08 |
Volgens mij mag dat gewoon ja.. | |
#ANONIEM | zaterdag 15 februari 2014 @ 15:25 |
Mwa.... "Zo lang bezig " Valt wel mee Ik heb mijn uren + een vervolgpakket er op zitten. Toen heb ik 7 maanden pauze gehad, en daarna weer 2 lesjes gehad... En nu heb ik tot mijn volgende theorie examen weer even een break omdat ik mezelf niet té erg in kosten wil jagen. Parkeren ben ik geen hele grote held in nog, vooral file parkeren (Maar dat hebben we pas 2x geoefend) Dus die TTT lijkt mij wel handig (Zeker omdat ik dan vrijstelling kán krijgen en dat ook wel scheelt natuuriljk ![]() | |
Louboutin | zaterdag 15 februari 2014 @ 15:35 |
TTT kan ik je zeker aanraden. Het is ook gewoon een soort van proefexamen en helpt je vast goed tegen de zenuwen ![]() | |
blup | zaterdag 15 februari 2014 @ 15:53 |
Kom je nog wel van op terug ![]() Over een paar jaar ben je ook helemaal niet bezig met het bedienen van de auto, dat gaat helemaal automatisch en je concentratie gaat bijna voor 100% naar buiten de auto. In stadsverkeer is het schakelen dadelijk niet meer dat een lichamelijke inspanning die gaat irriteren als je bijvoorbeeld koerier of iets bent. Automaat is heerlijk, maar altijd afrijden in een handbak. | |
#ANONIEM | zaterdag 15 februari 2014 @ 15:56 |
Ja, het zit in mijn pakket, dus ik doe het gewoon. | |
#ANONIEM | zaterdag 15 februari 2014 @ 15:57 |
Dat is werk wat ik wil gaan doen als ik mijn rijbewijs heb, koerieren. Lijkt me heerlijk werk, en dat schakelen ach... Niks kutter dan in de stad rijden in mijn optiek... | |
sirdanilot | zaterdag 15 februari 2014 @ 16:09 |
De mogelijkheid van een koeriersbaantje is inderdaad ook een belangrijke reden voro mij om toch echt de handbak te proberen. | |
DX11 | zaterdag 15 februari 2014 @ 16:11 |
Ik denk eigenlijk dat koeriersbusjes dan weer voornamelijk automaten zullen zijn. | |
#ANONIEM | zaterdag 15 februari 2014 @ 16:24 |
Tenzij je "Selektvracht" gaat doen qua koerieren.. Dan krijg je een paar stickers, die moet je op je eigen auto plakken, en dat is dan de "Selektvracht bus" ![]() | |
DX11 | zaterdag 15 februari 2014 @ 16:32 |
Ohja haha ik heb wel eens een pakketje gehad van dit model: ![]() http://upload.wikimedia.o(...)assat_Variant_B4.JPG | |
#ANONIEM | zaterdag 15 februari 2014 @ 16:35 |
Bij mij in de straat woonde een oud stel, en die man bracht pakketjes rond in een hele oude Mitsubishi Carisma ![]() | |
sirdanilot | zaterdag 15 februari 2014 @ 17:41 |
Dat selektvracht gedoe is wel interessant als je later een eigen auto hebt. Ja het is natuurlijk zwaar onderbetaald, maar het is wel een handige manier om snel veel rijervaring op te doen, en ook een klein beetje bij te verdienen (ook al is het minder dan minimumloon netto ![]() | |
#ANONIEM | zaterdag 15 februari 2014 @ 17:50 |
Het verdient zwaar onder het minimum loon ja? Het is wel heel erg chill om inderdaad rijervaring op te doen en toch iéts bij te verdienen ![]() | |
rumiii | zaterdag 15 februari 2014 @ 19:19 |
Welke adviezen hebben jullie voor een comfortabele/ergonomische zithouding? Na/tijdens een lange rit heb ik af en toe last van m'n monnikskapspier/nek/rug. Denk aan adviezen zoals positie handen op t stuur/afstand tot stuur/hoek van rugleuning etc... Alvast bedankt | |
Jiang153 | zaterdag 15 februari 2014 @ 19:22 |
Studentchauffeurs ![]() Rijden in de Audi a7 van de klant ![]() | |
dick_laurent | zaterdag 15 februari 2014 @ 19:36 |
http://www.nu.nl/opmerkel(...)alen-weer-kwijt.html Tjongejongejonge.... Deze tjap had zeker ook zijn theorie gehaald via altijdgeslaagd.nl ![]() | |
Louboutin | zaterdag 15 februari 2014 @ 20:10 |
Probeer je schouders in ieder geval laag te houden.. [ Bericht 0% gewijzigd door Louboutin op 16-02-2014 14:41:38 ] | |
#ANONIEM | zondag 16 februari 2014 @ 14:34 |
Waarschijnlijk wel ja. Wat ben je voor een mongool als je 1 dag je rijbewijs hebt en dan met zo`n hoge snelheid gaat rijden... Ga dan naar de Autobahn, kan je jezelf meteen mooi tegen een boom vouwen ![]() | |
Remy669 | zondag 16 februari 2014 @ 15:44 |
Als je goed kan rijden, waarom niet? Ik ben ook redelijk snel al de Autobahn opgegaan om met m'n vaders wagen beetje hard te gaan. Niet 1 dag later, maar wel redelijk snel al. | |
dick_laurent | zondag 16 februari 2014 @ 16:23 |
170 rijden op een weg waar je 70 mag is gewoon fucking gestoord man ![]() Zo'n buitenweg is niet zoals de autobahn ingericht op dat soort snelheden... er zullen geheid bochten inzitten waar je echt niet met 170 doorheen kan, laat staan oneffenheden in de weg, en het voorliggende verkeer wat je nadert met 100 km/u snelheidsverschil. Dus nee, moet niet kunnen. ![]() | |
sirdanilot | zondag 16 februari 2014 @ 16:32 |
Autobahn lijkt me ook geen probleem inderdaad, maar je moet je wel gewoon aan de regels houden. 70 is 70, misschien net iets daarboven i.v.m. correctie, maar that's it. | |
Remy669 | zondag 16 februari 2014 @ 20:08 |
Ik bedoelde ook de Autobahn, natuurlijk ga ik niet 170 in een woonwijk rijden. Maar Braddie zegt het als "Ga dan naar de Autobahn, kan je jezelf meteen mooi tegen een boom vouwen". | |
Mark031 | zondag 16 februari 2014 @ 20:27 |
Die Turk doet alleen theorie en geeft geen rijbewijzen af. De examinator van je praktijkexamen bepaalt of je goed genoeg kan rijden en een rijbewijs mag hebben. Als je echt niks weet, dan val je heus wel door de mand bij je praktijkexamen. Die examenroutes zijn wel zo ingericht dat ook je theoretische kennis wordt getest. | |
#ANONIEM | zondag 16 februari 2014 @ 21:36 |
Wel grootspraak voor iemand die nog geen meter zelfstandig mag rijden. 170 km/h rijden is namelijk helemaal niet zo spannend. | |
dick_laurent | zondag 16 februari 2014 @ 22:57 |
Grootspraak van wie? 170 is toch wel best hard, maar het ligt aan wat voor auto lijkt me. Als je t doet in een Aston Martin of Lamborghini is het peanuts, maar in een Volkswagen Polo lijkt het me behoorlijk scary ![]() | |
#ANONIEM | zondag 16 februari 2014 @ 23:03 |
Valt wel mee. Ik heb het gedaan in een Opel Tigra uit '95. Ik heb ook 200+ gereden met een Volvo S60... | |
vipeax | zondag 16 februari 2014 @ 23:07 |
170 is inderdaad niet zo heel spannend, ook niet in een (moderne) Polo, maar wel in gebieden waar de rest van het verkeer anticipeert op snelheden van 70 kmph... ![]() Dat is nog wel even wat heftiger dan dat iemand je met 300 inhaalt, terwijl jij 200 rijdt, zeker als het een mongool is die waarschijnlijk toch echt geen controle heeft over "zijn" auto (had ie een Eigen auto uberhaupt?). [ Bericht 19% gewijzigd door vipeax op 16-02-2014 23:12:31 ] | |
#ANONIEM | zondag 16 februari 2014 @ 23:12 |
Inderdaad. Op de Nederlandse snelwegen is het ook niet heel spannend. Verantwoord is anders, maar enfin. | |
dick_laurent | zondag 16 februari 2014 @ 23:21 |
Nee goed, daarom ook dat ik zei van 170 rijden op een 70km weg waar het overige verkeer idd anticipeert op die snelheid, is gewoon levensgevaarlijk. Op de snelweg 170 is uiteraard een ander verhaal. Anyway, mijn auto haalt die 170 ws niet eens ![]() | |
SgtPorkbeans | maandag 17 februari 2014 @ 09:38 |
Vandaag weer rijles ![]() Laatste onderdeel ![]() MEEP MEEP | |
Messina | maandag 17 februari 2014 @ 10:16 |
Laatste onderdeel? | |
#ANONIEM | maandag 17 februari 2014 @ 11:18 |
Zal wel een rij opleiding in stappen zijn. Mijn instructeur had het de vorige les opeens over " Als jij een nieuwe bril hebt en dus weer goed kan zien ga ik jou een volg opdracht laten doen " | |
SgtPorkbeans | maandag 17 februari 2014 @ 13:00 |
In en uitvoegen op (snel) wegen ![]() Ik ging ook optimaal broezend een Duitser voorbij, kon hij niet waarderen ![]() | |
#ANONIEM | maandag 17 februari 2014 @ 13:05 |
Is dat je laatste onderdeel?... Dat deed ik bij m`n 5e les.. | |
SgtPorkbeans | maandag 17 februari 2014 @ 13:34 |
Het in en uitvoegen is bij mij het laatste onderdeel ja ![]() | |
dick_laurent | maandag 17 februari 2014 @ 13:41 |
Kom op Braddie, niet iedereen heeft alles zo snel onder de knie als jij he ![]() | |
sirdanilot | maandag 17 februari 2014 @ 14:34 |
Was bij mij één van de laatste dingen, al was ik wel eerder de snelweg opgeweest, dat was altijd een klein stukje of op een punt waar de snelweg begint bij een stoplicht (in één keer optrekken van 0 naar 120 in een polo ![]() Het allerlaatste was voor mij op moeilijke kruispunten afslaan (zonder stoplichten dus). In de spits, op een levensgevaarlijk kruispunt ![]() | |
Pizza_Boom | maandag 17 februari 2014 @ 15:11 |
Als er iemand is die niet meer over voortgang van een ander mag oordelen, ben jij het wel. Meeste anderen hebben hun theorie in 1 of 2 keer, meestal voor hun 5e les, al. OT: Ik vind het een rare volgorde. Het invoegen doe je niet alleen op de snelweg, maar ook in het normale verkeer (bijv. een ringweg). | |
#ANONIEM | maandag 17 februari 2014 @ 15:28 |
De meeste halen hun theorie al voordat ze uberhaupt een les gaan volgen, maar zoals ik al eerder meldde speelt faalangst een grote rol, ik mag gewoon mijn mening geven ![]() Ik kan prima autorijden, en ik ben ook al examen waardig volgens mijn instructeur, alleen omdat ik mijn theorie nog niet heb wil niet zeggen dat het praktijk ook een drama is. ON TOPIC: Invoegen doe je overal trouwens, dus het inderdaad een rare volgorde.. Op de snelweg is invoegen niet veel anders dan in de stad, vind het zelfs makkelijker op de snelweg [ Bericht 16% gewijzigd door #ANONIEM op 17-02-2014 15:30:17 ] | |
Louboutin | maandag 17 februari 2014 @ 15:52 |
Hoe vaak ga je dit nog herhalen ? Dit staat al 5x ofzo in dit topic. ![]() | |
#ANONIEM | maandag 17 februari 2014 @ 15:53 |
Ik meld het alleen even aan deze kwal, excuses. | |
Pizza_Boom | maandag 17 februari 2014 @ 15:55 |
![]() Behalve dat je sneller rijdt, een invoegstrook hebt en grotere snelheidsverschillen hebt op de snelweg... Overigens leer je pas rijden in de JAREN nadat je je rijexamen gedaan hebt en regelmatig op de weg zit. Je kan een voertuig bedienen, autorijden kan je nog niet. | |
#ANONIEM | maandag 17 februari 2014 @ 15:56 |
Ja, nou.. Verder is het toch het zelfde? IK vind het echt peanuts op de snelweg invoegen en heb er juist in het centrum meer moeite mee. Snelheid kan je je op aanpassen ![]() Je hebt trouwens volkomen gelijk dat je nog niet echt leert autorijden als je les hebt, aangezien er een instructeur naast je zit die je af en toe nog een beetje kan helpen. Zodra je zelf het pasje hebt leer je echt autorijden. (Gaat nog wat worden, van de zomer wil ik een roadtrip maken van NL > Spanje ![]() [ Bericht 10% gewijzigd door #ANONIEM op 17-02-2014 16:00:23 ] | |
dick_laurent | maandag 17 februari 2014 @ 15:58 |
Waarheid. | |
ChevyCaprice | maandag 17 februari 2014 @ 16:46 |
![]() | |
Pizza_Boom | maandag 17 februari 2014 @ 16:57 |
Ik hoop toch echt niet dat je met 25 invoegt in de stad, want dan heb je een claxon en grootlicht in je nek als ik ervoor moet remmen. Houd je er rekening mee dat jij in Frankrijk maar 110 mag op de snelweg, 100 op de autoweg als deze gescheiden rijbanen heeft en 80 buiten bebouwde kom, en eigenlijk ook nog een A achterop de auto moet plakken? Volgens mij kent Spanje een soortgelijke regeling. | |
S0nic | maandag 17 februari 2014 @ 17:32 |
Echt door dit soort reacties lacht iedereen je uit dat je elke keer weer faalt voor je theorie ![]() | |
vipeax | maandag 17 februari 2014 @ 17:47 |
Het is inderdaad wel een beetje krom hoe je regelmatig posts maakt met: "*random persoon die je kent* kan niet rijden, want blablabla...." terwijl je zelf al een jaar lang niet mag afrijden. | |
DX11 | maandag 17 februari 2014 @ 17:49 |
En over invoegen gesproken, dat is 1 van de gevaarlijkste, als het niet de gevaarlijkste is, manoeuvre van het hele auto rijden. Een instructeur die dat er na 5 uur les al ingooit vind ik een slechte instructeur. Kijk maar hoe hij het uitlegt, eigenlijk moet je 4 dingen tegelijk doen bij het invoegen. Terwijl mensen maar 1 ding GOED tegelijk kunnen. Het kan echt heel gevaarlijk zijn als leerling in een lesauto. | |
#ANONIEM | maandag 17 februari 2014 @ 18:00 |
Gewoon planken, met je richting aanwijzer plek eisen en gaan. Kan niks fouts gaan. | |
DX11 | maandag 17 februari 2014 @ 18:06 |
Haha jij bent duidelijk nog geen ervaren chauffeur. Ik rijd dagelijks in de spits een 2 baans weg op, waar het in de spits gigantisch druk is en de mensen van de rechter baan dus niet voor mij naar links kunnen gaan. Buiten dat is er na de invoegstrook GEEN vluchtstrook omdat het een brug op gaat, de weg houd gewoon op in een vangrail. Geloof me, dat is absoluut niet makkelijk en kan heel gevaarlijke situaties veroorzaken. | |
Gezicht | maandag 17 februari 2014 @ 18:08 |
Jij gaat er komen in het verkeer. | |
sirdanilot | maandag 17 februari 2014 @ 18:21 |
Klopt, dit is dan ook echt veel moeilijker dan invoegen op de snelweg. Soms heb je gewoon aso's die je er echt niet tussen laten, zeker geen lesauto, want je mag er niet inhalen en dan zitten ze dus heel lang achter een lesauto die natuurlijk treuzelt. | |
Jiang153 | maandag 17 februari 2014 @ 18:28 |
![]() | |
dick_laurent | maandag 17 februari 2014 @ 18:31 |
Plus, is er niet de ongeschreven regel (bij file en mensen laten invoegen) dat je maar 1 auto per invoegstrook voor je laat invoegen? Ik had laatst namelijk in de spits dat ik invoegde in een file en toen even later kwam er een busje voor mij die er tussen wilde.... die liet ik er toen tussen, maar een minuut later kwam een andere auto het ook voor me proberen en toen ben ik gewoon aangesloten.....anders kan ik wel bezig blijven. Goed of fout? ![]() | |
#ANONIEM | maandag 17 februari 2014 @ 18:56 |
Ik sta versteld. Net 2 oefen examens gedaan, en allebei geslaagd ![]() | |
Louboutin | maandag 17 februari 2014 @ 19:04 |
Hoezo? Eerder zei je nog dat je voor oefenexamens wel altijd slaagt. | |
#ANONIEM | maandag 17 februari 2014 @ 19:16 |
Altijd is niet waar Nee, maar ... Die oefen examens van Theorie-Leren zijn geupdate, dus vandaar! | |
Watdoeteenvulploegleider | maandag 17 februari 2014 @ 19:19 |
Maar Braddie, hoeveel lessen heb je gehad dan? Wat ben je tot nu toe kwijt geweest aan alles, zowel theorie als praktijk? zat zelf ook bovengemiddeld, qua rijlessen. | |
#ANONIEM | maandag 17 februari 2014 @ 19:26 |
Heb nu 16 rijlessen gehad ![]() Theorie ben ik ongeveer 600 euro aan kwijt (3 cursussen en 3 losse examens) Praktijk ehh.. Standard pakket 1650, vervolgpakket 500 x2... Dus in totaal nu een kleine 3000 euro.... Absurd veel geld natuurlijk.. Maarja, de een betaald 1000 euro en de ander 8000.. Ik zit qua lesuren rond de 40-45, dus wel gewoon "Gemiddeld" Maar dan moet ik wel m`n theorie hebben. Heb nu in totaal een kleine 30 uur les gehad. [ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 17-02-2014 19:26:25 ] | |
#ANONIEM | maandag 17 februari 2014 @ 19:32 |
Maar je richtingaanwijzer zegt juist tegen de aankomende auto's: 'Hey, foei ga eens heul snel aan de kant en maak ruimte' | |
tuut-chips | maandag 17 februari 2014 @ 19:33 |
Ik heb al twee jaar mijn rijbewijs en kan bevestigen dat dit is hoe het moet | |
Jiang153 | maandag 17 februari 2014 @ 19:38 |
8000 ![]() Dingen verzinnen zodat jouw 3000 minder erg lijkt ![]()
![]() | |
#ANONIEM | maandag 17 februari 2014 @ 19:40 |
Mijn 3000 is natuurlijk ook absurd veel geld, maar ja... Het is nou eenmaal niet anders. | |
DX11 | maandag 17 februari 2014 @ 19:50 |
Ja weet ik en meestal kom je er wel op tijd tussen, maar altijd "makkelijk" is het zeker niet. | |
Gezicht | maandag 17 februari 2014 @ 19:52 |
Toppunt van asociaal dit. Je zet je richtingaanwijzer aan op het moment dat er een gaatje is waar je je vervolgens tussenduwt. Niet om andere automobilisten de stuipen op het lijf te jagen omdat ze denken dat er weer zo'n infantiel op de weg zit die z'n dooie hoek niet checkt en denkt hem naar links te kunnen gooien. | |
#ANONIEM | maandag 17 februari 2014 @ 19:54 |
Je kan er van alles bij verzinnen maar zo komt het er wel op neer. Als je wacht op een gaatje dan rijden ze gewoon door of je bent al op het eind dus opeisen is het beste. | |
Gezicht | maandag 17 februari 2014 @ 19:56 |
Het is toch echt je eigen verantwoordelijkheid om op het verkeer te anticiperen om zodoende vlot en veilig in te kunnen voegen. Als je het nodig hebt om je knipperlicht aan te zetten om zo geforceerd in te voegen ben je gewoon incapabel. (Uitzonderlijke situaties daargelaten uiteraard). | |
#ANONIEM | maandag 17 februari 2014 @ 20:00 |
Neuh, als ik gewoon 100-120 rij en er een auto minimaal 100 meter ervanaf is kan je gewoon invoegen. Je denkt toch niet echt dat iemand ervoor gooit met 20m afstand? | |
Gezicht | maandag 17 februari 2014 @ 20:02 |
Snap niet helemaal hoe je dat bedoelt... Maar goed deze discussie draait waarschijnlijk toch op niks uit. Zolang de lessers onder ons maar gewoon in blijven voegen zoals ze dat geleerd krijgen, en niet zo asociaal met je knipperlicht aan. ![]() | |
Watdoeteenvulploegleider | maandag 17 februari 2014 @ 20:25 |
als er een geen ruimte meer is moet je wel je knipperlicht aanzetten, al is het maar zodat de anderen weten dat je erop wil. Net als met het veranderen van rijstrook als je een stoplicht nadert en je wilt linksaf, maar er zitten auto's langs je die iets harder gaan dan jou maar de inhaalmanoeuvre lang genoeg laten duren zodat je kan zien dat je de linkerrijstrook niet gaat halen, dan doerje ook even knipperlicht aan ter kennisgeving dat je naar links wil. Dan accelereren ze vanzelf en daar is niks aso of wat dan ook aan | |
Louboutin | maandag 17 februari 2014 @ 20:55 |
Ik zou me rot schrikken als ik bijna naast je rij en jij je knipperlicht ineens aanzet. | |
Gezicht | maandag 17 februari 2014 @ 20:59 |
Als er echt geen ruimte is kan ik me er wat bij voorstellen. Echter vinden veel mensen dat er geen ruimte is, terwijl ze gewoon niet goed geanticipeerd hebben en daarom kut uitkomen op de invoegstrook. | |
sirdanilot | maandag 17 februari 2014 @ 21:14 |
Als ik op een dubbelbaansweg naar links wil, en het is druk, dan zet ik dus wel degelijk mn knipper aan en wurm ik me in een nauw gaatje ![]() | |
BazZz2 | maandag 17 februari 2014 @ 21:16 |
Ik begin morgen! ![]() ben best wel benieuwd en ook een klein beetje zenuwachtig over hoe het zal gaan. dus als je morgen in en rondom Vlaardingen een zwengelende audi ziet rijden; dat ben ik! | |
S0nic | maandag 17 februari 2014 @ 21:25 |
Succes ![]() ![]() | |
#ANONIEM | maandag 17 februari 2014 @ 21:30 |
Zenuwen zijn absoluut niet nodig ![]() ![]() | |
#ANONIEM | maandag 17 februari 2014 @ 21:38 |
Bij het wisselen van rijbaan dien je een knippersignaal te geven. Of je nu in de file staat of in the middle of nowhere rijdt. | |
ChevyCaprice | maandag 17 februari 2014 @ 21:40 |
audi nice ![]() | |
LompeWorst | maandag 17 februari 2014 @ 21:46 |
Één tip: Begin vast aan je theorie, wie weet doe je er anderhalf jaar over ![]() | |
#ANONIEM | maandag 17 februari 2014 @ 21:54 |
Je ken zeiken wat je wil maar als ik bijvoorbeeld achter een vrachtwagen invoeg en er zit een rij van hier tot tokio op de linkerrijbaan dan ga ik niet 1 uur 90 blijven rijden, dan ga ik het na een tijdje opeisen op een veilige manier, gewoon knipperlicht aan en langzaam naar links. 1 het bevordert mijn reis 2 het is veiliger want achter een truck heb je geen overzicht en hiermee is het gevaarlijker. | |
vipeax | maandag 17 februari 2014 @ 22:36 |
Dus als jij 90 rijdt achter een vrachtauto, terwijl de linkerstrook rustig doorkart met 130, vind je het verstandig om je plek te claimen, ondanks dat er geen plek is voor jou, en je invoegsnelheid? Dat is wat je nu claimt namelijk... Hopelijk rij je dan niet in een auto met sub 100 pk (even globaliserend)... | |
#ANONIEM | maandag 17 februari 2014 @ 22:38 |
meestal rijden ze 130 als er geen rij is, als er een lange rij is ligt het tussen de 70-110 | |
Gezicht | maandag 17 februari 2014 @ 22:44 |
Bullshit, gewoon je beurt afwachten. | |
#ANONIEM | maandag 17 februari 2014 @ 22:48 |
Bullshit zegt ie ![]() | |
LintuxCx | maandag 17 februari 2014 @ 22:48 |
Wut, lessen in een Audi? Is dat normaal? ![]() | |
Gezicht | maandag 17 februari 2014 @ 22:57 |
Je wilt echt niet inzien dat je zelf fout zit bij zo'n actie he? Maar goed, ga maar fijn verder met onveilige situaties creëeren, totdat je een keer een inschattingsfout maakt en iemand met 130 in je achterbumper hebt. Ik hoop dat 'ie dan een dashcam heeft om je ongelijk te bewijzen. | |
#ANONIEM | maandag 17 februari 2014 @ 23:10 |
Snap dat ook niet ![]() Er is er 1 die geeft les in een Mercedes B170, en een met een Polo uit 2003 op gas ![]() | |
Flitskikker | maandag 17 februari 2014 @ 23:33 |
Toevallig, ik ook. ![]() Omgeving Alphen aan den Rijn, maar welke auto en zo weet ik niet. ![]() | |
sirdanilot | maandag 17 februari 2014 @ 23:36 |
^ Misschien heb je wel dezelfde rijschool als ik ![]() | |
Pizza_Boom | dinsdag 18 februari 2014 @ 00:03 |
![]() Hee, ik zit vast, laat ik nu eens 3 meter achter die vrachtwagen gaan rijden, dan kan ik heel vlot invoegen. ![]() ![]() | |
Flitskikker | dinsdag 18 februari 2014 @ 00:27 |
Welke is dat? | |
Flitskikker | dinsdag 18 februari 2014 @ 12:10 |
Nu net weer thuis, was erg vet! ![]() De meeste basisdingen heb ik gelijk gedaan, zoals gas en rem en ook al koppeling/schakelen. Zaten ook wel wat lastige, smalle weggetjes tussen. Terugschakelen en dan snelheid beheren met koppeling gaat nog wel een puntje worden. Maar één keer afgeslagen (inclusief toeterende achterliggers), dus dat valt me nog mee. ![]() Zin in de volgende keer ![]() | |
BazZz2 | dinsdag 18 februari 2014 @ 13:29 |
net terug van rijles. Ik moest sturen, gassen, remmen, schakelen, hellingproef :S maar wel leuk ![]() vrijdagochtend de volgende les alweer. Dan gaan we naar Rotterdam. spannend! | |
BazZz2 | dinsdag 18 februari 2014 @ 13:32 |
bij mij ook, haha | |
sirdanilot | dinsdag 18 februari 2014 @ 13:42 |
Da's wel een van-dik-hout-zaagt-men-planken rijschool, meteen naar Rotterdam al ![]() | |
ChevyCaprice | dinsdag 18 februari 2014 @ 13:52 |
waarom doet elke rijschool een hellingproef? begrijp ik echt niet, komt niet eens op het examen | |
sirdanilot | dinsdag 18 februari 2014 @ 13:56 |
^ 1. Omdat je anders je auto sloopt als je een keer op een helling staat, of achteruit rijdt of iets anders dramatisch 2. Omdat het wél steekproefsgewijs kan worden gevraagd op het examen. En zo niet, dan kan het best wel eens voorkomen als je bv. op een dijk of bruggetje rijdt. Je moet wel kunnen wegkomen dan ![]() 3. Omdat het toch best een lastig onderdeel is in het begin. Ik doe het nu automatisch, maar als het een echt steile helling is en het dus met handrem moet, heb ik er nog moeite mee soms. | |
Scarlet_Dragonfly | dinsdag 18 februari 2014 @ 14:07 |
Omdat ik 'm dagelijks nodig heb als ik de parkeergarage uitrijd de drukke straat op? | |
ChevyCaprice | dinsdag 18 februari 2014 @ 14:35 |
aha, maar wat verschilt een hellingproef dan van normaal optrekken? | |
sirdanilot | dinsdag 18 februari 2014 @ 14:38 |
^ Dat je meer gas moet bijgeven, anders rijd je achteruit. En soms lukt het helemaal niet, dan moet je hem op de handrem zetten, koppeling laten opkomen, handrem eraf en gas. Of zoiets. Ik kan dat dus maar heel slecht ![]() | |
dick_laurent | dinsdag 18 februari 2014 @ 14:49 |
Dat met de handrem heb ik tijdens (begin van) mijn lessen maar 1X gedaan als testje.... maar daarna niet meer en heb het inmiddels dus niet meer hoeven toepassen sinds ik mn rijbewijs heb, want ja.... plat Nederland. Ben wel benieuwd hoe dat wordt als ik straks eens een keer over de grens ga rijden waar wel heuvels/bergen zijn haha... | |
DX11 | dinsdag 18 februari 2014 @ 14:49 |
Je moet al de auto gedeeltelijk laten aankoppelen voordat je de rem los laat, iets wat normaal niet kan. | |
sirdanilot | dinsdag 18 februari 2014 @ 15:37 |
Kijk, je kunt bijna alles wel zonder handrem oplossen, zeker in Nederland. Maar op een echt steile helling, bijvoorbeeld in een parkeergarage, is het echt beter voor je auto om de handrem te gebruiken. Hellingen heb je overal, ook in Nederland. Dijken, viaducten, stoplichten op een verhoging... In de duinen heb ik al eens een zo stijle helling meegemaakt dat ik moest terugschakelen, bijvoorbeeld. Niet heel spectaculair maar toch ![]() | |
vipeax | dinsdag 18 februari 2014 @ 19:06 |
Rij maar eens in Zuid-Limburg of Belgie. Daar wil je toch wel weten hoe je weg kunt rijden zonder achteruit te rollen. Zelf doe ik het gewoon door snel m'n voet te verplaatsen (oftewel rem ingestampt), en dat is nog nooit fout gegaan, maar als je lang moet wachten kan de handrem wel zo fijn zijn (ook i.v.m. je remlichten). Absurde oefeningen zoals de auto stil laten staan met slippende koppeling kan in mijn ogen dan weer nooit goed zijn voor je blok... | |
sirdanilot | dinsdag 18 februari 2014 @ 22:30 |
Stil laten staan met slippende koppeling? Wat is dat? Ik doe precies hetzelfde als jij; snel voet van rem naar gas verplaatsen. Gaat * meestal * wel goed... | |
vipeax | dinsdag 18 februari 2014 @ 22:48 |
Een diesel kun je nog wel op z'n plek houden door de koppeling iets over het aangrijpingspunt te laten komen (helling bepaald hoeveel je hem laat opkomen), maar ik betwijfel dat die manier erg gezond is, terwijl ik wel vaker hoger dat sommigen dat krijgen aangeleerd... | |
sirdanilot | dinsdag 18 februari 2014 @ 22:59 |
Oh nee dat doe ik niet, ik trap altijd de rem in. | |
vannelle | dinsdag 18 februari 2014 @ 23:02 |
Het is ook niet de bedoeling dat je 5 minuten de auto stil laat staan op een helling op die manier, het is alleen maar een manier van wegrijden. Ook als je het met de parkeerrem doet moet je de koppeling even laten slippen, eigenlijk geen verschil met de voetrem. | |
vipeax | dinsdag 18 februari 2014 @ 23:13 |
Tuurlijk, maar in de meeste gevallen dat je koppeling slipt beweegt de auto tenminste nog... Dat is bij een hellingproef (met slippende koppeling) niet het geval. Ik vermijd het in ieder geval... | |
LompeWorst | dinsdag 18 februari 2014 @ 23:42 |
Helaas gezakt.. Ik was veul te zenuwachtig. Toen ik mijn ID-kaart moest laten zien, liet ik al 3 keer mijn portomonnee glibberen van de zenuwen. Las ik ook nog eens van de verkeerde auto het kenteken op en toen was ik al aan het zweten. Geen ingrepen of iets, geen fouten, maar was zo druk met zenuwachtig zijn dat ik vergat auto te rijden. Helaas ![]() | |
Watdoeteenvulploegleider | dinsdag 18 februari 2014 @ 23:46 |
Heb ik het nou of wat.. hier stond toch eerst een stuk over dashboardcams? Waar is mijn post? | |
Watdoeteenvulploegleider | dinsdag 18 februari 2014 @ 23:47 |
jammer! Gewoon vertrouwen op jezelf! Eerste keer? Veel lessen gehad? | |
dick_laurent | dinsdag 18 februari 2014 @ 23:48 |
Ah bummer ![]() Ik was ook vrij zenuwachtig, maar heb dat denk ik redelijk kunnen onderdrukken. Was het je 1e examen? En wat was dan de toelichting vd examinator om je te laten zakken als je geen fouten/ingrepen hebt gehad? | |
alors | dinsdag 18 februari 2014 @ 23:50 |
Spamvermoedens? | |
sirdanilot | dinsdag 18 februari 2014 @ 23:51 |
Tsja als je vergeet auto te rijden ![]() Nee, maar dat is een bekend probleem, natuurlijk. Misschien een faalangstexamen proberen? | |
Watdoeteenvulploegleider | dinsdag 18 februari 2014 @ 23:52 |
Dat moet het wel zijn indd. | |
Watdoeteenvulploegleider | dinsdag 18 februari 2014 @ 23:53 |
Erg voorbarig. Miss gewoon een slechte dag gehad. | |
Pizza_Boom | woensdag 19 februari 2014 @ 12:16 |
Grappig trouwens dat je mij een kwal noemt, terwijl je zelf alweer begon met het veroordelen van mensen die een iets ander traject volgt, na je eerste debacle in KLB waarin je mensen veroordeelde die meer dan 2x nodig hadden voor theorie of praktijk en meer dan een half jaar bezig waren. En dat terwijl je zelfs nog niet eens MAG afrijden, maar ondertussen wel zelf veel langer bezig bent. Een ezel stoot zich over het algemeen, niet twee maal aan dezelfde steen. Jij wel, dus een ezel ben je niet. | |
dick_laurent | woensdag 19 februari 2014 @ 12:20 |
Kwallen zijn eigenlijk best mooie dieren![]() | |
sirdanilot | woensdag 19 februari 2014 @ 12:32 |
Kunnen we het gebitchslap even ergens anders doen ![]() Ik mag ook nog niet afrijden terwijl ik dat wel zou willen. Maar dat komt dan weer niet door mijn eigen schuld, het komt door een ellenlange medische CBR procedure. Theorie en TTT heb ik wel in één keer gehaald. | |
dick_laurent | woensdag 19 februari 2014 @ 12:35 |
Waardoor mag je niet afrijden? Of wil je dat liever niet openbaar posten. | |
sirdanilot | woensdag 19 februari 2014 @ 12:46 |
Ik ga inderdaad niet de precieze reden van mijn procedure in het openbaar posten, maar het heeft er ook mee te maken dat ik er een tijdje over zat te denken om over te stappen op automaat, omdat dat in mijn geval toch echt makkelijker is. Maar voorlopig blijf ik de schakel proberen, omdat het gewoon zo veel meer voordelen heeft om een volwaardig rijbewijs te hebben. Het halen van een automaatrijbewijs is dus voor mij het 'worst case' scenario. Zelfs een kind kan in een automaat rijden ![]() | |
S0nic | woensdag 19 februari 2014 @ 21:48 |
http://www.transport-online.nl/site/nl/45066/kind-doodgereden-door-lesvrachtwagen-in-eindhoven-foto/?utm_medium=facebook&utm_source=twitterfeed#.UwUCtQ_MBSA.facebook![]() | |
Flitskikker | woensdag 19 februari 2014 @ 22:18 |
Trieste zaak. 18 jaar + vrachtwagen. Lijkt me toch iets te jong. | |
DX11 | woensdag 19 februari 2014 @ 22:21 |
Vind je? Als hij dat als beroep wil doen.. Instructeur blijft eindverantwoordelijk hier, die moet ingrijpen. | |
Flitskikker | woensdag 19 februari 2014 @ 22:24 |
Vind het inderdaad persoonlijk nogal een verantwoordelijkheid om als 18-jarige zo'n groot gevaarte te besturen. Als personenauto's op die leeftijd al vaak misgaat... Lijkt mij ook dat de instructuur verantwoordelijk was in dezen, maar als zo'n kind een meter voor je spontaan de weg op schiet en ter val komt, is het wel moeilijk om dan nog op tijd tot stilstand te komen. Zeer spijtig. | |
Jiang153 | woensdag 19 februari 2014 @ 22:26 |
- weg - [ Bericht 19% gewijzigd door Sounddragon op 19-02-2014 22:57:14 ] | |
vannelle | woensdag 19 februari 2014 @ 22:36 |
Flauw.... | |
#ANONIEM | woensdag 19 februari 2014 @ 22:57 |
Dat is bijna recht voor mijn huis gebeurd. | |
Gezicht | woensdag 19 februari 2014 @ 23:05 |
Trieste zaak inderdad. Zowel voor slachtoffer, zijn familie als de lesser en instructeur. | |
vannelle | donderdag 20 februari 2014 @ 02:05 |
Er zijn alleen maar verliezers in dit verhaal. Schuldige valt denk ik niet aan te wijzen, daarom heet het ook een ongeluk en geen boze opzet. Echt vreselijk voor alle betrokkenen dit. | |
#ANONIEM | donderdag 20 februari 2014 @ 02:53 |
Je kent de situatie ook niet precies.. Kan best zo zijn dat n ervaren vrachtwagen chauffeur ook een dodelijk ongeluk had veroorzaakt omdat optijd remmen onmogelijk was. | |
vannelle | donderdag 20 februari 2014 @ 03:34 |
En wie is dan de veroorzaker? Heb op andere fora wel gelezen dat het hier echt om een fietsPAD ging, gescheiden van de rijbaan dus. Dat icm de onhandigheid van een kind maakt het tot een situatie waar echt niemand iets aan kan doen. Vrachtwagenchauffeur niet, Instructeur niet, moeder ook niet want gescheiden van de rijbaan=veilig en het kind kan er ook niks aan doen. Onhandig geweest met deze afloop, echt vreselijk. Maar eigenlijk is dit niet het juiste topic voor dit onderwerp al zou ik er best verder over willen praten. Ik hoop iig dat alle betrokkenen het kunnen verwerken, het is echt iets wat je je leven lang meezeult. | |
#ANONIEM | donderdag 20 februari 2014 @ 04:11 |
NWS / Kind (9) doodgereden door lesvrachtwagen in Eindhoven | |
vannelle | donderdag 20 februari 2014 @ 04:26 |
Die plaats je net en voegt niks toe aan de discussie hier. | |
#ANONIEM | donderdag 20 februari 2014 @ 04:57 |
Ja. Jij zei dat dit misschien niet de juiste plaats is om dit ingeluk te bespreken.. NWS is dan wel de goede plaats. [ Bericht 13% gewijzigd door #ANONIEM op 20-02-2014 04:58:37 ] | |
vannelle | donderdag 20 februari 2014 @ 05:04 |
Oh oké, ik snapte je bedoeling blijkbaar niet direct. Ik ben dan ook niet gewend dat mensen naar me luisteren. ![]() Sorry kerel! | |
#ANONIEM | donderdag 20 februari 2014 @ 05:36 |
![]() ![]() | |
ChevyCaprice | donderdag 20 februari 2014 @ 10:53 |
Lapo |