Het forum voor 's werelds enige universele hobby! Snaren of toetsen, vinyl of cd, eendagsvlieg of rasartiest, op de radio of op een festival! Hier kun je al je ongebreideld enthousiasme, maar ook je weldoordachte kritische noten kwijt over muziek
1 Spiritualized - I Think I'm in Love 2 My Bloody Valentine - Only Shallow 3 Slowdive - Machine Gun 4 Yo La Tengo - Autumn Sweater 5 Deerhunter - Nothing Ever Happened
Huh? Wat doet Jordi Cruijff in dit topic? Wel, hij is natuurlijk de zoon van Johan. In de sport zie je het vaker: zoons of dochters die in de voetsporen van hun vader of moeder treden. Soms succesvol, soms is de vergelijking te zwaar, zoals bij Jordi.
Waar wil ik heen?
Nou, ik wil graag jullie Top 5 muzikale kinderen!*
* Dus gewoon een muziek makende zoon of dochter waarvan de ouder(s) ook muziek maken of hebben gemaakt
1. The Pains of Being Pure at Heart - Belong 2. Slowdive - Souvlaki Space Station 3. My Bloody Valentine - Sueisfine 4. Alcest - Souvenirs d'un Autre Monde 5. The Silversun Pickups - Common Reactor
Popplagid van Sigur Ros had op 2 gestaan had dat gemogen.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you Give me all your money and I'll make some origami honey I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
1. Jeff buckley 2. Rufus wainwright 3. Matthew bellamy 4. Julian lennon 5. Charlotte gainsbourg
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you Give me all your money and I'll make some origami honey I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
6 Arlo Guthrie 7 Jeff Buckley 8 Hank III 9 Nancy Sinatra 10 Jean Michel Jarre
Was er al eens een link gelegd tussen Froger's "Een zingende merel, de geur van de zee" en MEROL's "Hou je bek en bef me", of moet het weer eens van deze eeuwige puber komen?
Dank voor Lidlchips voor het bedenken van dit toch wel erg leuke topic, en vooral ook methodmich in de pogingen de laatste maanden om het een beetje draaiend te houden. Ik had al enige tijd het gevoel dat we naar deel 50 aan het toeworstelen waren, mooi getal om te stoppen inderdaad.
Tellen was voor mij overigens niet het grootste probleem, maar het werd wel steeds lastiger om onderwerpen te bedenken die ik zelf leuk vind, en ook wat meer mensen aanspreken.
Ik heb niet de verwachting dat heel veel mensen een top 5 willen maken van Mahavishnu Orchestra, Tangerine Dream, Van der Graaf Generator of Laurie Anderson. Maar nadat het King Crimson lijstje na een halve dag werd gesloten ( "Loopt niet echt storm. Dan wil ik wel tellen" ) had ik ook weinig behoefte meer om te vragen om een top5 van Steely Dan, Grateful Dead of David Sylvian, om maar eens wat dingen te roepen die ik regelmatig draai.
Was leuk , heel wat keren Spotify aangeslinger om weer eens een top 5 te maken.
"We shall now tune our Mellotrons and attack culture once again"