abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_136407111
Of 'The Slacker Take-Over Plot' deel CXLI

Omdat veel topics over indie bandjes nauwelijks lopen, en dus na 7 posts stilvallen, leek het ons een goed idee om een topic te maken waarin "Indie" centraal staat.

Het begrip indie is natuurlijk wat wazig, maar dat mag geen excuus zijn voor enorme zeurpartijen over wat nou wel indie en wat nou niet indie is. Dat is dan ook helemaal NIET de bedoeling. Als je toch per sé een definitie wil, All Music Guide heeft een redelijk uitgebreide op hun site staan.

Dus praat hier wel over obscure bandjes, nieuwe platen, geziene optredens, geef tips en commentaar, als het maar met "indie" te maken heeft!

Lijst met indie-gerelateerde links:
Pitchfork
Pretty Much Amazing
All Music Guide
Think Small
Tiny Mix Tapes
Delusions of Adequacy
Liability
Popmatters
Metacritic
Brooklyn Vegan
Stereogum
Gorilla vs Bear
Shoot The Player
Blogotheque

Voor specifieke vragen over indie-uitgaansgelegenheden, of voor slowchat over populaire Britse indiebands kun je terecht in ons zustertopic:
MUZ / I Bet Indie Sounds Good On The Dancefloor #49

Jaarlijstjes:
MUZ / Beste cd 2001
MUZ / Beste Fok-CD 2002 Verkiezing!
MUZ / 2003 - eindlijstjes
MUZ / Jaarlijstjes 2004
MUZ / Jaarlijstjes 2005!
MUZ / Jaarlijstjes 2006!
MUZ / Jaarlijstjes 2007!
MUZ / Jaarlijstjes 2008!
MUZ / Jaarlijstjes 2009!
MUZ / Jaarlijstjes 2010!
MUZ / Jaarlijstjes 2011!
MUZ / Jaarlijstjes 2012!
MUZ / Jaarlijstjes 2013!

En het pre-lijstjes topic voor 2013 *O*
MUZ / Beste albums van 2013 (pré-jaarlijstjes topic)

Andere interessante topics:
MUZ / De Hypes van 2006
MUZ / CD Releases 2009

En deze topics wisten we al vol te neuzelen:
Topicreeks: Indie Central
pi_136407125
quote:
6s.gif Op donderdag 6 februari 2014 17:21 schreef Maxerazzi het volgende:

[..]

En morgen ga ik naar Bill Callahan. Come at me, bro.
Ik maandag, dus daar ben ik niet jaloers op :P
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
pi_136407161
Weet ik, maar heb ik in ieder geval een paar daagjes om tof te doen.
pi_136407335
Nederland is maar een smakeloos landje.

pi_136407518
James Vincent McMorrow...tsja....toegankelijkheid he....al vind ik het wel heel vet dat hij daar schijt aan heeft en zo'n 2 album heeft gemaakt :D
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
pi_136407790
Mooi lijstje van de NME hoor. Wake Up op 25 _O_
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
pi_136407819
quote:
0s.gif Op donderdag 6 februari 2014 17:44 schreef Mexicanobakker het volgende:
Mooi lijstje van de NME hoor. Wake Up op 25 _O_
:?
pi_136407852
quote:
7s.gif Op donderdag 6 februari 2014 17:45 schreef Norrage het volgende:

[..]

:?
In hun nieuwe issue hebben ze weer eens zo'n 'beste x nummers allertijden' lijstje gemaakt. Hecht ik nooit waarde aan maar in deze staan wel heel veel lekkere dingen.

En ja, ik koop 'm zo nu en dan online. :)
pi_136407858
quote:
The Top Five in NME's list of the greatest songs of all time is:

5: 'Last Nite', The Strokes
4: 'How Soon Is Now?', The Smiths
3: 'I Feel Love', Donna Summer
2: 'Love Will Tear Us Apart', Joy Division
1: 'Smells Like Teen Spirit', Nirvana
Proest, Last Nite op 5. _O-
pi_136407896
Ik ben wel benieuwd naar de hele lijst. Is die ergens te vinden?
You don't need a weatherman to know which way the wind blows.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Album top 100 2024
pi_136407928
quote:
9s.gif Op donderdag 6 februari 2014 17:47 schreef Maxerazzi het volgende:

[..]

Proest, Last Nite op 5. _O-
Kan wat mij betreft best.

:')
pi_136407932
quote:
6s.gif Op donderdag 6 februari 2014 17:47 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]

In hun nieuwe issue hebben ze weer eens zo'n 'beste x nummers allertijden' lijstje gemaakt. Hecht ik nooit waarde aan maar in deze staan wel heel veel lekkere dingen.

En ja, ik koop 'm zo nu en dan online. :)
Ik dacht al, online staat alleen nog #500 tot 401?
pi_136407942
Overigens wel een onwijs goed nummer hoor, dat Last Nite. 5e is wat overdreven..
pi_136408051
Tja, ik vind NME echt het kutste van het kutste in muziekland, dus ik ga me niet verder in deze lijst verdiepen, want dan wind ik me alleen maar onnodig op.
pi_136408126
quote:
10s.gif Op donderdag 6 februari 2014 17:53 schreef Maxerazzi het volgende:
Tja, ik vind NME echt het kutste van het kutste in muziekland, dus ik ga me niet verder in deze lijst verdiepen, want dan wind ik me alleen maar onnodig op.
:D

Ik kan me er wel wat bij voorstellen. Ook veel fouten altijd, maar heeft ook wel wat aardige dingen teweeg gebracht in mijn collectie
pi_136408218
Ze hebben gelukkig wel het beste nummer van The Smiths gekozen, dat dan weer wel. Joy Division had ik liever Disorder gezien, maar ik snap wel dat Love Will Tear Us Apart daar staat. Smells Like Teen Spirit vind ik vooral een generatiedingetje, want qua nummer stelt het weinig voor, vind ik. Dat nummer van Donna Summer vind ik altijd verschrikkelijk. In plaats van death metal moet de CIA vooral dat bij mij draaien, dan spui ik binnen drie seconden ieder staatsgeheim.
pi_136408412
quote:
3s.gif Op donderdag 6 februari 2014 17:58 schreef Maxerazzi het volgende:
Ze hebben gelukkig wel het beste nummer van The Smiths gekozen, dat dan weer wel. Joy Division had ik liever Disorder gezien, maar ik snap wel dat Love Will Tear Us Apart daar staat. Smells Like Teen Spirit vind ik vooral een generatiedingetje, want qua nummer stelt het weinig voor, vind ik. Dat nummer van Donna Summer vind ik altijd verschrikkelijk. In plaats van death metal moet de CIA vooral dat bij mij draaien, dan spui ik binnen drie seconden ieder staatsgeheim.
I Feel Love vind ik wel briljant eigenlijk. Smells Like Teen Spirit boeit me niet zo. De op een na beste van de Smiths verder, hoewel dat bij mij wisselt (Still Ill, I Know It's Over en die)
pi_136408443
quote:
8s.gif Op donderdag 6 februari 2014 17:30 schreef Maxerazzi het volgende:

[ afbeelding ]
lol. Gelukkig zit ik aan de goede kant, maandag ga ik naar Bill Callahan.
Chariovalda was een aanvoerder van de Bataven. Chariovalda is de eerste met name genoemde Bataaf uit de geschiedenis en daarmee de eerste historische figuur uit de vaderlandse geschiedenis. De naam Harald is afgeleid van Chariovalda.
  donderdag 6 februari 2014 @ 18:07:20 #19
28030 Grobbel
In Toffee We Crust!
pi_136408491
quote:
10s.gif Op donderdag 6 februari 2014 17:53 schreef Maxerazzi het volgende:
Voor 80% promoten ze dezelfde dingen als andere sites en magazines. De overige 20% is altijd heel erg hit & miss. Ze zijn niet vies van een loze hype in elk geval.
Aan de andere kant hebben ze wel een hele eigen stijl qua voorkeuren; er is wel zoiets als een typisch NME-bandje (vaak ook te scharen onder "London Calling" bandje). Dat kun je toch niet van heel veel sites zeggen.
pi_136408539
Young Fathers is inderdaad een fijn bandje. :Y
You don't need a weatherman to know which way the wind blows.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Album top 100 2024
pi_136408664
quote:
7s.gif Op donderdag 6 februari 2014 18:07 schreef Grobbel het volgende:

[..]

Voor 80% promoten ze dezelfde dingen als andere sites en magazines. De overige 20% is altijd heel erg hit & miss. Ze zijn niet vies van een loze hype in elk geval.
Aan de andere kant hebben ze wel een hele eigen stijl qua voorkeuren; er is wel zoiets als een typisch NME-bandje (vaak ook te scharen onder "London Calling" bandje). Dat kun je toch niet van heel veel sites zeggen.
Tja, ik vind de recensies altijd van extreem matige kwaliteit, en vrijwel al hun hypes kan ik echt helemaal niets mee. Gewoon niet mijn medium. :)
pi_136408735
quote:
6s.gif Op donderdag 6 februari 2014 18:04 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]

I Feel Love vind ik wel briljant eigenlijk. Smells Like Teen Spirit boeit me niet zo. De op een na beste van de Smiths verder, hoewel dat bij mij wisselt (Still Ill, I Know It's Over en die)
How Soon Is Now? is een beetje de Day In A Life van The Smiths: iedereen kan zich er - denk ik - wel in vinden als 'ie als hoogste eindigt. Zelfs Mevrouw van Zetten uit Tiel.
pi_136408889
quote:
8s.gif Op donderdag 6 februari 2014 17:30 schreef Maxerazzi het volgende:

[ afbeelding ]
Wat is er mis met James Vincent MCMorrow?
pi_136409048
quote:
0s.gif Op donderdag 6 februari 2014 18:08 schreef Felagund het volgende:
Young Fathers is inderdaad een fijn bandje. :Y
Zeer lekker. Had niet door dat ze een album uit hadden al ^O^
pi_136409056
quote:
0s.gif Op donderdag 6 februari 2014 18:21 schreef Vatta het volgende:

[..]

Wat is er mis met James Vincent MCMorrow?
McMorrow vind ik echt veel te veel leentjebuur spelen bij Bon Iver en nu ook James Blake. Daarbij vind ik zijn songwriting vrij zouteloos. Heb 'm een paar jaar geleden in Paradiso gezien en het deed me toen ontzettend weinig allemaal. Gaat ook meer om Callahan in deze, trouwens.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')