Er zaten net anders best wat mensen naar het snowboarden te kijken, ja via de stream, de zogenaamde livebeelden van Cheryl kwamen een kwartier of zo laterquote:Op donderdag 6 februari 2014 14:31 schreef Deetch het volgende:
Daar kijkt het nederlandse volk toch niet naar dus wordt het niet uitgezonden, dat is democratie.
Tja maar voor "best wel wat" offer je natuurlijk geen dure zendtijd op, het moet wel wat opleverenquote:Op donderdag 6 februari 2014 14:32 schreef Karina het volgende:
[..]
Er zaten net anders best wat mensen naar het snowboarden te kijken, ja via de stream, de zogenaamde livebeelden van Cheryl kwamen een kwartier of zo later
Als je haar wil laten zien waarom dan niet 'echt' live? Is dat duurder?quote:Op donderdag 6 februari 2014 14:33 schreef Deetch het volgende:
[..]
Tja maar voor "best wel wat" offer je natuurlijk geen dure zendtijd op, het moet wel wat opleveren
De grote meerderheid kijkt idd vooral schaatsen, dus krijgen we dat ook voorgeschoteld.quote:Op donderdag 6 februari 2014 14:31 schreef Deetch het volgende:
Daar kijkt het nederlandse volk toch niet naar dus wordt het niet uitgezonden, dat is democratie.
Ja genau! Ik weet niet hoe eurosport het dit jaar doet maar die lieten ook altijd veel meer sporten zien dan alleen voor nederland aantrekkelijke dingen.quote:Op donderdag 6 februari 2014 14:35 schreef Kingstown het volgende:
[..]
Sowieso is de verslaggeving bij de NOS wat betreft de niet-schaatsporten abominabel, dus nog een extra reden om ARD/ZDF te gaan kijken.
Hoe heeft ze het gedaan? Haar eerste run ging niet zo goed zag ik..quote:Op donderdag 6 februari 2014 14:32 schreef Karina het volgende:
[..]
Er zaten net anders best wat mensen naar het snowboarden te kijken, ja via de stream, de zogenaamde livebeelden van Cheryl kwamen een kwartier of zo later
Ik dacht dat Eurosport dit keer geen licentie heeft (maar ben niet helemaal zeker).quote:Op donderdag 6 februari 2014 14:37 schreef Deetch het volgende:
[..]
Ja genau! Ik weet niet hoe eurosport het dit jaar doet maar die lieten ook altijd veel meer sporten zien dan alleen voor nederland aantrekkelijke dingen.
Tweede ook niet. Ze moet het nu in de halve finale goedmaken.quote:Op donderdag 6 februari 2014 14:37 schreef richolio het volgende:
[..]
Hoe heeft ze het gedaan? Haar eerste run ging niet zo goed zag ik..
Dit. (Geen grapjequote:Op donderdag 6 februari 2014 14:30 schreef kawa4 het volgende:
ja wij willen CURLING zien![]()
[ afbeelding ]
Eurosport heeft de rechten niet in 2014 en 2016, helaas.quote:Op donderdag 6 februari 2014 14:37 schreef Deetch het volgende:
[..]
Ja genau! Ik weet niet hoe eurosport het dit jaar doet maar die lieten ook altijd veel meer sporten zien dan alleen voor nederland aantrekkelijke dingen.
Veel schaatsen is logisch natuurlijk, maar interviewtjes (en eigenlijk ook de analyses, zeker nu ze zo nietszeggend zijn met Dione en Van Deutekom) en zeker samenvattingen kunnen gemakkelijk om andere onderdelen heen gebouwd worden, zeker op een Winterspelen. Als je star vast blijft houden aan een vast iets wordt het zoals gewoonlijk bij de NOS weer vooral niet-live uitzenden en de hele dag achter de feiten aanlopen omdat er toch maar vooral interviewtjes, analyses en samenvattingen uitgezonden moeten worden.quote:Op donderdag 6 februari 2014 14:48 schreef -0- het volgende:
[..]
Eurosport heeft de rechten niet in 2014 en 2016, helaas.
Overigens doet de NOS het echt zo slecht niet vind ik. Ja ze laten veel schaatsen zien maar dat is logisch dat is de sport waar Nederland vrijwel alle kansen heeft op medailles en dat is waar de Nederlanders meest op afstemmen. Elk land zal zijn eigen sport extra belichten.
En de NOS site zit ook erg netjes in elkaar over het algemeen.
De BBC is echt niet veel beter imo. De Duitser is wat breder qua sportaanbod maar die moeten ook wel met deelnemers op (vrijwel) elk onderdeel.
Dat NOS afzeiken en BBC fappen is dan ook een beetje overdreven vind ik.
Die hebben 4 lagen kleding aan + een ruimtevaarthelm op, dus je hebt er niet veel aanquote:Op donderdag 6 februari 2014 14:39 schreef mstx het volgende:
Terechte klacht, ik wil snowboardchickies zien
probleem van de NOS er zijn ook andere omroepen die willen uitzenden. En ik begrijp de NOS als ze de wedstrijden chronologische willen uitzenden.quote:Op donderdag 6 februari 2014 14:33 schreef Karina het volgende:
[..]
Als je haar wil laten zien waarom dan niet 'echt' live? Is dat duurder?
OK dat kan. Maar een internetstream afbreken terwijl er nog drie deelnemers moeten komen? Ik neem niet aan dat de uitzendtijd op internet 'op' wasquote:Op vrijdag 7 februari 2014 01:26 schreef hole1988 het volgende:
[..]
probleem van de NOS er zijn ook andere omroepen die willen uitzenden. En ik begrijp de NOS als ze de wedstrijden chronologische willen uitzenden.
Dat ben ik met je eens. Iets meer live uitzenden en minder lullen. Maar dan nog is de NOS beter dan veel andere omroepen.quote:Op donderdag 6 februari 2014 18:11 schreef Janneke141 het volgende:
Ik vind schaatsen kijken nog wel prima, maar laten ze asjeblieft dat ellenlange gelul over schaatsen lekker achterwege laten en dan de andere sporten gaan uitzenden.
De Duitser? Biatlon, langlaufen, skiën, snowboarden, ijshockey, schaatsen, rodelen, curling, bobsleeën, noordse combinatie, curling en kunstschaatsen in elk gevalquote:Op vrijdag 7 februari 2014 10:55 schreef tong80 het volgende:
Ik denk dat de NOS internationaal zelfs het meeste uitzendt van alle sporten. De kritiek op de NOS slaat nergens op. In Duitsland zonden en zenden ze alleen het damesschaatsen uit omdat ze er succesvol in zijn. Ga maar genieten van de spelen dankzij de NOS. Die gaan alles uitzenden. Zap anders over naar de Belg Duitser of BBC. Wat laten die zien ?
Dat eerste was alleen vroeger, mannenschaatsen komt soms zelfs live op tv, in tegenstelling tot de NOS (buiten WK/EK/NK om).quote:Op vrijdag 7 februari 2014 11:04 schreef tong80 het volgende:
Duitsland was een verkeerd voorbeeld van me. Die zenden idd veel uit. Ik bedoelde met de Duitsers meer het uitzenden van het vrouwenschaatsen buiten de spelen en het mannenschaatsen alleen de uitslag vermelden.
In Nederland zien we NBA basketbal, rugby en schansspringen. Terwijl we er zelf niet aan meedoen of er slecht presteren. Logisch dat de NOS zich focust op het schaatsen, met mogelijk 6 gouden medailles.
Van mij mag de 10 kilometer ook worden afgeschaft. Geen land dat zich er voor interesseert. Maar zo lang het op het programma staat geniet ik van het goud van Sven.
Sotchiquote:Op vrijdag 7 februari 2014 12:06 schreef TLC het volgende:
De ouders van ene Jan Blokhuizenhuppelepup gaan vandaag naar Sotchi en ze komen maandag weer terug. Dat was op het NOS Journaal.
Waarom CNN niet met dit breaking news kwam is me een raadsel.
CNN brengt een ongeluk met 50 doden in India als tussenbericht. Is er één idioot die 2 mensen doodschiet in Amerika als breaking newsquote:Op vrijdag 7 februari 2014 12:06 schreef TLC het volgende:
De ouders van ene Jan Blokhuizenhuppelepup gaan vandaag naar Sotchi en ze komen maandag weer terug. Dat was op het NOS Journaal.
Waarom CNN niet met dit breaking news kwam is me een raadsel.
Evenals de NOS, maar dan met "Amerika" vervangen door "Nederland"quote:Op vrijdag 7 februari 2014 12:17 schreef tong80 het volgende:
[..]
CNN brengt een ongeluk met 50 doden in India als tussenbericht. Is er één idioot die 2 mensen doodschiet in Amerika als breaking news
Wist niet dat CNN Nederlands is.quote:Op vrijdag 7 februari 2014 12:19 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Evenals de NOS, maar dan met "Amerika" vervangen door "Nederland"
quote:
Dat is sowieso al fout. Wie boeit de OS in fucking Rusland ietsquote:Op vrijdag 7 februari 2014 10:55 schreef tong80 het volgende:
Ik denk dat de NOS internationaal zelfs het meeste uitzendt van alle sporten. De kritiek op de NOS slaat nergens op. In Duitsland zonden en zenden ze alleen het damesschaatsen uit omdat ze er succesvol in zijn. Ga maar genieten van de spelen dankzij de NOS. Die gaan alles uitzenden. Zap anders over naar de Belg Duitser of BBC. Wat laten die zien ?
Blijkbaar is dat heel erg /care. Niet voor jou, maar de mensen hier vergeten nog al eens dat er meer mensen in Nederland wonen dan zij zelf.quote:Op vrijdag 7 februari 2014 14:35 schreef Syntix het volgende:
[..]
Dat is sowieso al fout. Wie boeit de OS in fucking Rusland ietsDaar gaat ons belastinggeld, naar verslaggevers en incompetente kneuzen die constant analyses, voorbeschouwingen, nabeschouwingen etc. geven van schaatsen
alsof er niks ander is... Op de nos site zag ik dat ze zelfs het hele schema voor het schaatsen hadden weergegeven op de voorpagina, want alleen die sport telt of zo
/care dat wij wat medailles halen in die sport, er is meer...
Vooral bij de NOS idd... Denken dat de heel wereld messi en barca geweldig vindenquote:Op vrijdag 7 februari 2014 14:42 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Blijkbaar is dat heel erg /care. Niet voor jou, maar de mensen hier vergeten nog al eens dat er meer mensen in Nederland wonen dan zij zelf.
Het propageren van buitenlandse sporten vind ik iets anders. In Nederland is schaatsen erg populair. Zie de post van Remzz. Dan is het meer dan terecht dat de NOS daar veel aandacht aan besteedt. De selecte groep mensen die zoveel mogelijk live sporten wil zien, kan daarvoor terecht op internet. Niets mis mee in mijn ogen.quote:Op vrijdag 7 februari 2014 14:48 schreef Syntix het volgende:
[..]
Vooral bij de NOS idd... Denken dat de heel wereld messi en barca geweldig vindengvd wat was dat triest en schaamteloos zoals ze dat jaren lang gepropageerd hebben. En nu weer met dat schaatsen
Quote uit ander topic.quote:Op vrijdag 7 februari 2014 14:47 schreef Syntix het volgende:
[..]
Lijkt mij prima idd. Als je zo nodig schaatsen wilt zien ga je dat maar online kijken of later in een herhaling. De rest van de discussie in andere topic.
Voor de zomerspelen is het een terecht punt, dan zijn er namelijk ook erg veel verschillende sporten tegelijkertijd. Maar de winterspelen heeft veel minder verschillende sporten. Tijdens de 5000 meter van morgen is er de eerste anderhalf uur niet eens een andere sport uit te zenden. Pas het laatste uur overlapt het met vrouwen ijshockey.quote:Op vrijdag 7 februari 2014 14:50 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Het propageren van buitenlandse sporten vind ik iets anders. In Nederland is schaatsen erg populair. Zie de post van Remzz. Dan is het meer dan terecht dat de NOS daar veel aandacht aan besteedt. De selecte groep mensen die zoveel mogelijk live sporten wil zien, kan daarvoor terecht op internet. Niets mis mee in mijn ogen.
Gossie jongen, het is toch allemaal wat hequote:Op vrijdag 7 februari 2014 14:48 schreef Syntix het volgende:
[..]
Vooral bij de NOS idd... Denken dat de heel wereld messi en barca geweldig vindengvd wat was dat triest en schaamteloos zoals ze dat jaren lang gepropageerd hebben. En nu weer met dat schaatsen
Vrouwen ijshockey uiteraard niet (mits ze lekker zijn), maar mannen hockey is tenminste nog een beetje een leuke sport. Begrijp me niet verkeerd. De 500 en 1000 meter voor de mannen is nog wel boeiend qua schaatsen, omdat het snel gaat en er dus tempo gemaakt wordt. Maar het kijken naar een 5 km (die volgens mij eerst komt) of een 10 km is gewoon saai en langdradigquote:Op vrijdag 7 februari 2014 14:52 schreef Blik het volgende:
[..]
Quote uit ander topic.
Waarom zou het een goed idee zijn om een evenement waar we 90% zeker goud en een andere medaille pakken niet uit te zenden, en over te schakelen op vrouwen ijshockey...?
Deze argumenten zijn toch totaal niet boeiend voor de NOS als er in Nederland miljoenen mensen naar het schaatsen willen kijken? Beetje raar en vooral ook egoistisch gedacht.quote:Op vrijdag 7 februari 2014 15:03 schreef Syntix het volgende:
[..]
Vrouwen ijshockey uiteraard niet (mits ze lekker zijn), maar mannen hockey is tenminste nog een beetje een leuke sport. Begrijp me niet verkeerd. De 500 en 1000 meter voor de mannen is nog wel boeiend qua schaatsen, omdat het snel gaat en er dus tempo gemaakt wordt. Maar het kijken naar een 5 km (die volgens mij eerst komt) of een 10 km is gewoon saai en langdradigDaarnaast boeit 90% niet op die afstanden en eigenlijk alleen de NLers, toch?
Ze moeten bij de NOS gewoon niet doen alsof alleen schaatsen een interessante sport is, omdat wij er goed in zijnIk kan me nog dat interview van een Amerikaanse zender herinneren met Kramer die net een gouden medaille won en toen moest hij uitleggen wie hij was en wat hij gewonnen had. Zo denkt de rest van de wereld ongeveer over schaatsen behalve wij
Ergo, korte afstanden uitzenden live, prima! NLers uitzenden op de 10 km of 5 km prima (volgens mij begint de 1e NLer pas in de 10e rit op de 5 of 10 km, dus is het zonde om de rest live uit te zenden). Maar voor de rest gewoon leuke sporten, waar wij NLers geen reet van kunnen, uitzenden. Daarnaast niet eindeloos blijven ouwehoeren tijdens voor- en nabeschouwingen, analyses en praatprogramma's over schaatsen als er nog zoveel andere sporten zijn. Dat nationalistische en patriottische van de nos is gewoon triest en schaamteloos.
Zo kun je ook andersom redeneren. Beetje nationalistisch en triest om alleen iets uit te zenden waar je goed in bentquote:Op vrijdag 7 februari 2014 15:05 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Deze argumenten zijn toch totaal niet boeiend voor de NOS als er in Nederland miljoenen mensen naar het schaatsen willen kijken? Beetje raar en vooral ook egoistisch gedacht.
quote:Op vrijdag 7 februari 2014 15:03 schreef Syntix het volgende:
Vrouwen ijshockey uiteraard niet (mits ze lekker zijn).
Dat is jouw mening. Aan bijvoorbeeld kijkcijfers te zien zijn er dusdanig veel mensen in Nederland die het niet met je eens zijn dat het volkomen logisch is dat het uitgezonden wordt op de NOS. Buiten uiteraard het feit dat het uitzenden van grote medaillekansen niet meer dan volkomen logisch is. In welk land dan ook.quote:Op vrijdag 7 februari 2014 15:03 schreef Syntix het volgende:
Maar het kijken naar een 5 km (die volgens mij eerst komt) of een 10 km is gewoon saai en langdradig
Onjuistquote:Op vrijdag 7 februari 2014 15:03 schreef Syntix het volgende:
Daarnaast boeit 90% niet op die afstanden en eigenlijk alleen de NLers, toch?
Als we iemand hadden die voor het goud mee zou strijden bij, ik noem maar wat, de slopestyle skiën, zou dat ongetwijfeld net zo goed uitgezonden worden. Nogmaals, volkomen logisch om de meeste aandacht aan je beste sporten te geven. En buiten het schaatsen hebben we nou eenmaal alleen een beetje kans bij shorttrack en een heel klein beetje bij snowboarden en bobsleeën.quote:Op vrijdag 7 februari 2014 15:03 schreef Syntix het volgende:
Ze moeten bij de NOS gewoon niet doen alsof alleen schaatsen een interessante sport is, omdat wij er goed in zijn
En zo zullen ongetwijfeld maar zeer weinig Nederlanders/Noren/Zweden/Finnen/Oostenrijkers/Belgen weten wie André Lange is. En in Amerika of Canada zullen ze ook echt niet zo bekend zijn met een Björndalen, Fourcade, Northug, Daehlie etc. Om over Azië maar te zwijgen, de kans dat men daar Nederlandse schaatsers kent is nog 10 keer groter.quote:Op vrijdag 7 februari 2014 15:03 schreef Syntix het volgende:
Ik kan me nog dat interview van een Amerikaanse zender herinneren met Kramer die net een gouden medaille won en toen moest hij uitleggen wie hij was en wat hij gewonnen had. Zo denkt de rest van de wereld ongeveer over schaatsen behalve wij
Haha. Kijk eens om je heen in de wereld. Als Nederland nationalistisch en patriottistisch is, wat zijn landen als de VS, Canada of Groot-Brittannië dan wel nietquote:Op vrijdag 7 februari 2014 15:03 schreef Syntix het volgende:
Dat nationalistische en patriottische van de nos is gewoon triest en schaamteloos.
Nee, waar de Nederlander graag naar kijkt. Vraag-aanbod, zoals al eerder gememoreerd.quote:Op vrijdag 7 februari 2014 15:06 schreef Syntix het volgende:
[..]
Zo kun je ook andersom redeneren. Beetje nationalistisch en triest om alleen iets uit te zenden waar je goed in bent
America noemt hun korfbal The World-series.quote:Op vrijdag 7 februari 2014 15:03 schreef Syntix het volgende:
Ze moeten bij de NOS gewoon niet doen alsof alleen schaatsen een interessante sport is, omdat wij er goed in zijnIk kan me nog dat interview van een Amerikaanse zender herinneren met Kramer die net een gouden medaille won en toen moest hij uitleggen wie hij was en wat hij gewonnen had. Zo denkt de rest van de wereld ongeveer over schaatsen behalve wij
Live sport moet inderdaad prioriteit krijgen. Natuurlijk rekening houden met Nederlandse deelnemers en sporten die populair zijn in Nederland (schaatsen dus) maar als dat afgelopen is over naar andere live sport en niet napraten of herhalen, dat kan in de avonduren als er toch geen sporten meer bezig zijn.quote:Op vrijdag 7 februari 2014 16:14 schreef borisz het volgende:
Ik hoop vooral dat de NOS live sport zal uitzenden en de herhalingen en geouwehoer achterwege laat.
Hier kan ik me al iets beter in vinden idd. Dus ook live sporten uitzenden waar GEEN Nederlanders aan deelnemen (dat zijn er nogal wat), maar wel veel toffer zijn dat schaatsen (quote:Op vrijdag 7 februari 2014 19:11 schreef TargaFlorio het volgende:
Live sport moet inderdaad prioriteit krijgen. Natuurlijk rekening houden met Nederlandse deelnemers en sporten die populair zijn in Nederland (schaatsen dus) maar als dat afgelopen is over naar andere live sport en niet napraten of herhalen, dat kan in de avonduren als er toch geen sporten meer bezig zijn.
Van mij mogen ze dat schaatsen ook afschaffen (schaatsen =quote:Op vrijdag 7 februari 2014 19:21 schreef Syntix het volgende:
[..]
Hier kan ik me al iets beter in vinden idd. Dus ook live sporten uitzenden waar GEEN Nederlanders aan deelnemen (dat zijn er nogal wat), maar wel veel toffer zijn dat schaatsen ()
quote:Op vrijdag 7 februari 2014 19:11 schreef TargaFlorio het volgende:
[..]
Live sport moet inderdaad prioriteit krijgen. Natuurlijk rekening houden met Nederlandse deelnemers en sporten die populair zijn in Nederland (schaatsen dus) maar als dat afgelopen is over naar andere live sport en niet napraten of herhalen, dat kan in de avonduren als er toch geen sporten meer bezig zijn.
Napraten vind ik nog niet eens zo erg, voorbeschouwen daarentegen, dat is echt een zinloze exercitie. En zeker als de sport al begonnen is en soms zelfs afgelopen.quote:Op vrijdag 7 februari 2014 19:37 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Of nou ja, kort napraten kan uiteraard wel, maar het zal wel niet bij kort blijven
De eerste minuten zat nog niemand bij het langlaufen. De ARD had nieuws en daarna korte voorbeschouwing en de BBC zat nog bij de nabeschouwing van de Slopestyle.quote:
Ik heb de start toch echt live gezien op de ARD, na de voorbeschouwing met Schlickenrieder.quote:Op zaterdag 8 februari 2014 11:12 schreef -0- het volgende:
[..]
De eerste minuten zat nog niemand bij het langlaufen. De ARD had nieuws en daarna korte voorbeschouwing en de BBC zat nog bij de nabeschouwing van de Slopestyle.
En ondertussen natuurlijk even snel stiekem naar de NOS zappen en hopen dat ze nog niet zijn begonnen zodat je hier even lekker kan zeiken op de NOSquote:Op zaterdag 8 februari 2014 11:14 schreef Kingstown het volgende:
[..]
Ik heb de start toch echt live gezien op de ARD, na de voorbeschouwing met Schlickenrieder.
Sommige mensen hebben meer dan 1 TV.quote:Op zaterdag 8 februari 2014 11:16 schreef Remzz het volgende:
[..]
En ondertussen natuurlijk even snel stiekem naar de NOS zappen en hopen dat ze nog niet zijn begonnen zodat je hier even lekker kan zeiken op de NOS
Ik kijk er al minutenlang naar bij de NOS.quote:Op zaterdag 8 februari 2014 11:01 schreef Kingstown het volgende:
Het langlaufen is van start gegaan NOS.
quote:Op zaterdag 8 februari 2014 11:30 schreef Nieuwschierig het volgende:
We zitten nu minder dan een uur voor het schaatsen en ipv een voorbeschouwing is er dat vermoeiende langlaufen op tv Die uitslag lees ik morgen wel in de krant
Dat is wat de olympische spelen zijn: Het is een grabbelton met allerlei onbenullige sporten, dan kan elk land die sport uitzoeken waar ze goed op scoren, zodat de mensen thuis kunnen zwelgen in 'hun succes', vinden ze leuk. Als de aandacht werd verdeeld over alle sporten, is er in de huiskamers wereldwijd veel minder te vieren.quote:Op donderdag 6 februari 2014 14:27 schreef Syntix het volgende:
Klaagtopic, omdat de NOS zich teveel focust op schaatsen. Ten eerste is het een van de saaiste sporten die er is (op de 500/1000 mtr) na. Ten tweede wordt er alleen maar op gefocust, omdat NLers er toevallig een beetje goed in zijn (hoe nationalistisch). Ten derde, er zijn nog tig andere sporten die mooier zijn. Waarom wordt er daar geen aandacht aan gegeven? Komt het misschien, omdat wij NLers daar niet zo goed in zijn en dus daarom maar links laten liggen qua uitzenden/media aandacht?
Conclusie: nos![]()
Niet zo trollen Tongie boy.quote:Op zaterdag 8 februari 2014 11:19 schreef tong80 het volgende:
Ik kijk er al minutenlang naar bij de NOS.
Wat zenden ze in Portugal of Kenia uit ?
Eurosport zendt in ieder land dezelfde beelden uit, dus dat is logisch.quote:Op donderdag 6 februari 2014 14:37 schreef Deetch het volgende:
[..]
Gewoon op de NOS?quote:Op zaterdag 8 februari 2014 15:06 schreef itsme het volgende:
Ik lees hier net dat eurosport dus helemaal niet de OS gaat uitzenden. Ik kan je niet zeggen hoe ik daar van baal.![]()
![]()
![]()
Kijk altijd eurosport voor kunstschaatsen en biatlon, langlaufen e.d (Omdat bij de Duitsers die het prima doen trouwens wel heel erg pro Duitsers is, logisch)
Nou ik moet nu echt gaan zoeken waar ik iets kan kijken.
Vanaf half 7 was ik op de hoogtequote:Op zaterdag 8 februari 2014 16:20 schreef wimderon het volgende:
[..]
Als je achter de feiten aan wil lopen moet je daar inderdaad zijn.
Oh ja, Bjoerndalen werd natuurlijk vanmorgen al Olympisch kampioen op de 10 km sprint. Vergeten.quote:Op zaterdag 8 februari 2014 16:20 schreef wimderon het volgende:
[..]
Als je achter de feiten aan wil lopen moet je daar inderdaad zijn.
quote:Op zaterdag 8 februari 2014 17:17 schreef Remzz het volgende:
Heel netjes vandaagVeel sporten live gezien.
Als jij 38 minuten vertraging, waarin naast nabeschouwing op schaatsen, minutenlange reclame wat gewoon normaal is ook itempjes met biatleten, terugblikken op biathlon van vorige Spelen en een journaaltje voorbijkomen prima vindt dan zijn we er weer uit. En dan ook nog eens de mogelijkheid om gewoon live in te pikken missen door de oninteressante eerste startgroep volledig uit te zenden. Moeten we allemaal prima vinden toch?quote:Op zaterdag 8 februari 2014 17:14 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Oh ja, Bjoerndalen werd natuurlijk vanmorgen al Olympisch kampioen op de 10 km sprint. Vergeten.
3 sporten live en 2 met grote vertraging omdat, nou ja, omdat niks eigenlijk, is voorlopig best een prima score voor de NOS.quote:Op zaterdag 8 februari 2014 17:17 schreef Remzz het volgende:
Heel netjes vandaagVeel sporten live gezien.
Ik zou ze ff bellen. Zeikwijf.quote:Op zaterdag 8 februari 2014 17:26 schreef wimderon het volgende:
[..]
Als jij 38 minuten vertraging, waarin naast nabeschouwing op schaatsen, minutenlange reclame wat gewoon normaal is ook itempjes met biatleten, terugblikken op biathlon van vorige Spelen en een journaaltje voorbijkomen prima vindt dan zijn we er weer uit. En dan ook nog eens de mogelijkheid om gewoon live in te pikken missen door de oninteressante eerste startgroep volledig uit te zenden. Moeten we allemaal prima vinden toch?
Ze hebben ervoor gekozen om het schaatsen goed na te beschouwen wat niet meer dan normaal is na een 1,2,3tje. Dan hadden ze inderdaad wel halverwege in kunnen vallen maar aangezien de gemiddelde Nederlander niet snapt hoe biatlon werkt, hebben ze het gewoon vanaf het begin gedaan zodat er wat uitleg bij kon. Ik had het niet anders gedaan als ik bij de NOS werkte.quote:Op zaterdag 8 februari 2014 17:26 schreef wimderon het volgende:
[..]
Als jij 38 minuten vertraging, waarin naast nabeschouwing op schaatsen, minutenlange reclame wat gewoon normaal is ook itempjes met biatleten, terugblikken op biathlon van vorige Spelen en een journaaltje voorbijkomen prima vindt dan zijn we er weer uit. En dan ook nog eens de mogelijkheid om gewoon live in te pikken missen door de oninteressante eerste startgroep volledig uit te zenden. Moeten we allemaal prima vinden toch?
Iemand vraagt waar je onder andere biathlon kunt volgen. Als jij dan weer even interessant komt doen door NOS te zeggen, wat gewoon weer feitelijk onjuist was, dan laat ik dat even weten ja.quote:Op zaterdag 8 februari 2014 17:41 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Ik zou ze ff bellen. Zeikwijf.
Heb je al gebeld?quote:Op zaterdag 8 februari 2014 17:59 schreef wimderon het volgende:
[..]
Iemand vraagt waar je onder andere biathlon kunt volgen. Als jij dan weer even interessant komt doen door NOS te zeggen, wat gewoon weer feitelijk onjuist was, dan laat ik dat even weten ja.
Groetjes, ook aan Johnny.
Ik ben het op bovengenoemd punt na met je eens.quote:Op zaterdag 8 februari 2014 18:05 schreef Da_Sandman het volgende:
Maar goed, even serieus. De NOS heeft vandaag prima werk geleverd. Logische keuzes gemaakt, veel sport gebracht (daarbij ook sporten die men in Nederland niet veel ziet) en op de juiste tijden samengevat. De NOS is geen Eurosport en maakt een programma in plaats van enkel live sporten te tonen. Dat is voor een publieke omroep ook gewoon de taak. Ik zie een klacht over lange reclame. Als je daar mee gaat komen, dan ben je gewoon aan het zoeken.
Epic comeback? Doe nou niet zo popie jongen.quote:Op zaterdag 8 februari 2014 18:06 schreef wimderon het volgende:
[..]
Epic comeback is epic hoor, chapeau.
Dan zie je niet goed.quote:Op zaterdag 8 februari 2014 18:05 schreef Da_Sandman het volgende:
Ik zie een klacht over lange reclame.
Nee precies, wat gewoon normaal is. Guttegut. Klaagmuurtje.quote:
Mee eensquote:Op zaterdag 8 februari 2014 18:05 schreef Da_Sandman het volgende:
Maar goed, even serieus. De NOS heeft vandaag prima werk geleverd. Logische keuzes gemaakt, veel sport gebracht (daarbij ook sporten die men in Nederland niet veel ziet) en op de juiste tijden samengevat. De NOS is geen Eurosport en maakt een programma in plaats van enkel live sporten te tonen. Dat is voor een publieke omroep ook gewoon de taak. Ik zie een klacht over lange reclame. Als je daar mee gaat komen, dan ben je gewoon aan het zoeken.
Mee eens.quote:Op zaterdag 8 februari 2014 18:04 schreef Mexicanobakker het volgende:
Tot na het schaatsen was het een prima dag van de NOS, daarna gefaald met het inpikken bij het Biatlon op een goede wijze, waardoor het Rodelen ook niet goed kon worden uitgezonden.
De NOS maakt idd een schaatsprogramma, terwijl dit OS zijn.quote:Op zaterdag 8 februari 2014 18:05 schreef Da_Sandman het volgende:
Nee hoor, een sportprogramma. Met analyses, live sporten, overzichten, etc. Het is allemaal niet zo moeilijk heur.quote:Op zaterdag 8 februari 2014 18:13 schreef Kingstown het volgende:
[..]
De NOS maakt idd een schaatsprogramma, terwijl dit OS zijn.
Live-sport niet tonen, omdat je zo graag wil babbelen....
Live- schaatsen....en dat daar de nadruk op ligt is logisch, maar als je andere live sport niet vertoond, waar op dat moment medailles verdeeld worden, omdat je zo graag wilt babbelen, dan maak je geen sportprogramma, maar een soort WK-schaatsen plus.....en dat tijdens Olympische Spelen.quote:Op zaterdag 8 februari 2014 18:14 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Nee hoor, een sportprogramma. Met analyses, live sporten, overzichten, etc. Het is allemaal niet zo moeilijk heur.
Ik heb live skiathlon gezien, live snowboarden, integraal biathlon. Meer dan alleen schaatsen, ik weet niet waar jij naar hebt gekeken vandaag?quote:Op zaterdag 8 februari 2014 18:17 schreef Kingstown het volgende:
[..]
Live- schaatsen....en dat daar de nadruk op ligt is logisch, maar als je andere live sport niet vertoond, waar op dat moment medailles verdeeld worden, omdat je zo graag wilt babbelen, dan maak je geen sportprogramma, maar een soort WK-schaatsen plus.....en dat tijdens Olympische Spelen.
Doe dan het schaatsen ook niet live, oh wacht...quote:Op zaterdag 8 februari 2014 18:20 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Ik heb live skiathlon gezien, live snowboarden, integraal biathlon. Meer dan alleen schaatsen, ik weet niet waar jij naar hebt gekeken vandaag?
Natuurlijk gaat de NOS niet alle sporten live uitzenden. Dat is hun taak ook helemaal niet. Daarvoor hebben ze de livestreams in het leven geroepen. Ik begrijp maar niet waarom mensen denken dat de NOS 12 uur per dag livesport uit zou moeten zenden, wie heeft dat ooit bedacht?
quote:Op zaterdag 8 februari 2014 18:23 schreef Nober het volgende:
[..]
Doe dan het schaatsen ook niet live, oh wacht...
Omdat het kan, want de mogelijkheden zijn er, en omdat er dan nog heeeel veel tijd overblijft voor heel veel analyseren en napraten en voorbeschouwen.quote:Op zaterdag 8 februari 2014 18:20 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Ik heb live skiathlon gezien, live snowboarden, integraal biathlon. Meer dan alleen schaatsen, ik weet niet waar jij naar hebt gekeken vandaag?
Natuurlijk gaat de NOS niet alle sporten live uitzenden. Dat is hun taak ook helemaal niet. Daarvoor hebben ze de livestreams in het leven geroepen. Ik begrijp maar niet waarom mensen denken dat de NOS 12 uur per dag livesport uit zou moeten zenden, wie heeft dat ooit bedacht?
Wie heeft ooit bedacht dat schaatsen wel live moet? Daar is de NOS toch helemaal niet voor, daarom de streams.quote:
Nee inderdaad, de NOS moet vooral rodelen (voorbeeld) uitzenden op het moment dat een Nederlander kans maakt op een medaille. Kom op he...quote:Op zaterdag 8 februari 2014 18:25 schreef Nober het volgende:
[..]
Wie heeft ooit bedacht dat schaatsen wel live moet? Daar is de NOS toch helemaal niet voor, daarom de streams.
Overdrijven kan ookquote:Op zaterdag 8 februari 2014 18:25 schreef Nober het volgende:
[..]
Wie heeft ooit bedacht dat schaatsen wel live moet? Daar is de NOS toch helemaal niet voor, daarom de streams.
Dat had inderdaad ook gekund. Maar ik vond dit ook wel prima. De niet-kenner heeft zo een mooi beeld gekregen van de sport. Hier zitten fanatieke sport kijkers, maar die vergeten nog al eens dat niet iedereen zo is en denken echt alleen maar aan zichzelf.quote:Op zaterdag 8 februari 2014 18:25 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Omdat het kan, want de mogelijkheden zijn er, en omdat er dan nog heeeel veel tijd overblijft voor heel veel analyseren en napraten en voorbeschouwen.
Ik vond de NOS vandaag ook prima eigenlijk, tot inderdaad het stuk waar ze bij het biatlon elke oninteressante naam lieten zien met een half uur vertraging, in plaats van een (uitgebreide) samenvatting als je zo nodig niet live kunt schakelen.
Ik denk dat juist de fanatieke sportkijkers nog wel willen kijken naar een Christoph Stephan of een Milanko Petrovic, maar de niet-kenner zit toch al helemaal niet te wachten op figuren waar de vaste kijkers al niet eens echt vertrouwd mee zijn?quote:Op zaterdag 8 februari 2014 18:28 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Dat had inderdaad ook gekund. Maar ik vond dit ook wel prima. De niet-kenner heeft zo een mooi beeld gekregen van de sport. Hier zitten fanatieke sport kijkers, maar die vergeten nog al eens dat niet iedereen zo is en denken echt alleen maar aan zichzelf.
Ik mag mezelf op wintersport gebied tot de niet-kenners rekenen, maar ik vond het best leuk. Buitenom Bjoerndalen heb ik alleen maar nieuwe namen gehoord, dus dat maakt niets uit.quote:Op zaterdag 8 februari 2014 18:30 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Ik denk dat juist de fanatieke sportkijkers nog wel willen kijken naar een Christoph Stephan of een Milanko Petrovic, maar de niet-kenner zit toch al helemaal niet te wachten op figuren waar de vaste kijkers al niet eens echt vertrouwd mee zijn?
quote:Op zaterdag 8 februari 2014 19:24 schreef popolon het volgende:
De NOS site doet het in ieder geval prima, meerdere streams. Wat een verademing in vergelijking met wat NBC in de VS doet.
Dat snowboarden was geweldig bij de NOS vanochtend.quote:Op zaterdag 8 februari 2014 18:31 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Ik mag mezelf op wintersport gebied tot de niet-kenners rekenen, maar ik vond het best leuk. Buitenom Bjoerndalen heb ik alleen maar nieuwe namen gehoord, dus dat maakt niets uit.
Ja dat je moet starten en finishen. En Dat Willem Duys ooit verloor van de Spanjaard Gomez.quote:Op zaterdag 8 februari 2014 20:58 schreef Sherlock_Holmes het volgende:
Trouwens, heb het schaatsen niet gevolgd (was niet thuis), maar hebben ze daar ook een volledige uitleg gegeven over hoe dat schaatsen precies werkt?
De BBC zendt alles gewoon uit hoor, maar alles zit achter de rode knop. In de UK kan je dus makkelijk switchen en alles live volgen.quote:Op zaterdag 8 februari 2014 20:58 schreef Sherlock_Holmes het volgende:
Dat van de biathlon is wel een grote faal, zeker als je ziet dat de Belgen notabene het wel live kunnen uitzenden (en die zaten stuk na het schaatsen)![]()
Maar goed, misschien beter dan de BBC waar ze bij elke sport achter de feiten aanlopen (leuke trailers kunnen ze maken, maar ze hebben geen kanshebbers en kunnen het geheel ook al niet goed in beeld brengen).
Trouwens, heb het schaatsen niet gevolgd (was niet thuis), maar hebben ze daar ook een volledige uitleg gegeven over hoe dat schaatsen precies werkt? Dat was sarcasme, trouwens
dat zijn gewoon de centrale olympische live streams die iedereen op internet kan volgen.quote:Op zaterdag 8 februari 2014 19:24 schreef popolon het volgende:
De NOS site doet het in ieder geval prima, meerdere streams. Wat een verademing in vergelijking met wat NBC in de VS doet.
Ze bieden ze tenminste aan. Heel veel buitenlandse zenders doen het met reclames en meer van dat soort troep.quote:Op zondag 9 februari 2014 00:50 schreef Nielsch het volgende:
[..]
dat zijn gewoon de centrale olympische live streams die iedereen op internet kan volgen.
Volledig mee eens.quote:Op zondag 9 februari 2014 11:25 schreef Sotchi2014 het volgende:
Eens. Schaatsen kan ik het hele jaar door zien, WK, EK, NK, dat ken ik zo onderhand wel. Juist tijdens de Olympische spelen wil ik andere sporten kijken, het Olympische gevoel is juist zoveel sporten tegelijkertijd en de samenhang tussen alle takken van wintersport.
Juist nu wil ik dagenlang biathlon, bobslee, snowboarden en langlaüfen kijken, terwijl ik daar de rest van het jaar geen moment voor uittrek. Dát is het Olympische gevoel!
http://www.kijkonderzoek.(...),133/file,dp-0-1-0-pquote:Op zondag 9 februari 2014 11:25 schreef Sotchi2014 het volgende:
Eens. Schaatsen kan ik het hele jaar door zien, WK, EK, NK, dat ken ik zo onderhand wel. Juist tijdens de Olympische spelen wil ik andere sporten kijken, het Olympische gevoel is juist zoveel sporten tegelijkertijd en de samenhang tussen alle takken van wintersport.
Juist nu wil ik dagenlang biathlon, bobslee, snowboarden en langlaüfen kijken, terwijl ik daar de rest van het jaar geen moment voor uittrek. Dát is het Olympische gevoel!
En hiermee is eigenlijk de hele discussie gesloten.quote:Op zondag 9 februari 2014 12:08 schreef Nieuwschierig het volgende:
[..]
http://www.kijkonderzoek.(...),133/file,dp-0-1-0-p
Kijkcijfers schaatsen t.o.v. van overige sporten scheelt een faktor 5 tot 10.
Triestquote:Op zondag 9 februari 2014 12:26 schreef TargaFlorio het volgende:
Slotje op dit topic en verder gaan in OWS / [NOS] Faaltopic ?
Nope, de 5 en 10 km is natuurlijk gewoon saai. Daarnaast zijn de vrouwen sowieso kansloos om uit te zenden, omdat die relatief slecht zijn. De korte afstanden zijn wel leuk, omdat het dan een beetje snel gaat en er snel een volgende wedstrijd is.quote:Op zondag 9 februari 2014 15:11 schreef tennisboy het volgende:
Schaatsen is toch ook gewoon de leukste sport om te kijken! Rare topic titel.
je toetsenbord staat op NLquote:Op zaterdag 8 februari 2014 17:31 schreef tong80 het volgende:
Nu weer dat kut rodelen bij de NOS ±)
±P
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |