abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_136401370
Klaagtopic, omdat de NOS zich teveel focust op schaatsen. Ten eerste is het een van de saaiste sporten die er is (op de 500/1000 mtr) na. Ten tweede wordt er alleen maar op gefocust, omdat NLers er toevallig een beetje goed in zijn (hoe nationalistisch :r). Ten derde, er zijn nog tig andere sporten die mooier zijn. Waarom wordt er daar geen aandacht aan gegeven? Komt het misschien, omdat wij NLers daar niet zo goed in zijn en dus daarom maar links laten liggen qua uitzenden/media aandacht?

Conclusie: nos :r :r

Mod: edit de topictitel even naar: "Weet de NOS dat er ook andere sporten zijn dan schaatsen?". Was iets te gehaast.
  donderdag 6 februari 2014 @ 14:30:09 #2
310170 kawa4
gratis is goed!!!!
pi_136401469
ja wij willen CURLING zien _O_

mee bekant vangde gin haas.
pi_136401495
Daar kijkt het nederlandse volk toch niet naar dus wordt het niet uitgezonden, dat is democratie.
Supra Groningam Nihil
Postjubilea: 10.000 15.000 20.000 25.000
Sit jou kop in die koei se kont en wag tot die bul jou kom holnaai
Wat niemand je vertelt over de bioindustrie, geen bloed maar feiten
  Moderator donderdag 6 februari 2014 @ 14:32:20 #4
9859 crew  Karina
Woman
pi_136401537
quote:
3s.gif Op donderdag 6 februari 2014 14:31 schreef Deetch het volgende:
Daar kijkt het nederlandse volk toch niet naar dus wordt het niet uitgezonden, dat is democratie.
Er zaten net anders best wat mensen naar het snowboarden te kijken, ja via de stream, de zogenaamde livebeelden van Cheryl kwamen een kwartier of zo later :')
Op donderdag 15 mei 2014 22:18 schreef sp3c het volgende:
niet zo tof doen
pi_136401566
quote:
99s.gif Op donderdag 6 februari 2014 14:32 schreef Karina het volgende:

[..]

Er zaten net anders best wat mensen naar het snowboarden te kijken, ja via de stream, de zogenaamde livebeelden van Cheryl kwamen een kwartier of zo later :')
Tja maar voor "best wel wat" offer je natuurlijk geen dure zendtijd op, het moet wel wat opleveren :')
Supra Groningam Nihil
  Moderator donderdag 6 februari 2014 @ 14:33:57 #6
9859 crew  Karina
Woman
pi_136401596
quote:
3s.gif Op donderdag 6 februari 2014 14:33 schreef Deetch het volgende:

[..]

Tja maar voor "best wel wat" offer je natuurlijk geen dure zendtijd op, het moet wel wat opleveren :')
Als je haar wil laten zien waarom dan niet 'echt' live? Is dat duurder?
niet zo tof doen
pi_136401652
quote:
3s.gif Op donderdag 6 februari 2014 14:31 schreef Deetch het volgende:
De grote meerderheid kijkt idd vooral schaatsen, dus krijgen we dat ook voorgeschoteld.
Ben net als TS geen schaatsfan, maar gelukkig zijn er voldoende alternatieven om aan mijn trekken te komen.

Sowieso is de verslaggeving bij de NOS wat betreft de niet-schaatsporten abominabel, dus nog een extra reden om ARD/ZDF te gaan kijken.
pi_136401719
quote:
0s.gif Op donderdag 6 februari 2014 14:35 schreef Kingstown het volgende:

[..]

Sowieso is de verslaggeving bij de NOS wat betreft de niet-schaatsporten abominabel, dus nog een extra reden om ARD/ZDF te gaan kijken.
Ja genau! Ik weet niet hoe eurosport het dit jaar doet maar die lieten ook altijd veel meer sporten zien dan alleen voor nederland aantrekkelijke dingen.
Supra Groningam Nihil
pi_136401734
quote:
99s.gif Op donderdag 6 februari 2014 14:32 schreef Karina het volgende:

[..]

Hoe heeft ze het gedaan? Haar eerste run ging niet zo goed zag ik..
'Richolio _O_' - tong80
LAST.FM
pi_136401785
quote:
3s.gif Op donderdag 6 februari 2014 14:37 schreef Deetch het volgende:

[..]

Ja genau! Ik weet niet hoe eurosport het dit jaar doet maar die lieten ook altijd veel meer sporten zien dan alleen voor nederland aantrekkelijke dingen.
Ik dacht dat Eurosport dit keer geen licentie heeft (maar ben niet helemaal zeker).
De BBC zendt trouwens ook veel uit, maar daar kijk ik zelf bijna nooit naar, dus geen idee wat die precies allemaal doen.
  Moderator donderdag 6 februari 2014 @ 14:39:30 #11
9859 crew  Karina
Woman
pi_136401796
quote:
1s.gif Op donderdag 6 februari 2014 14:37 schreef richolio het volgende:

[..]

Hoe heeft ze het gedaan? Haar eerste run ging niet zo goed zag ik..
Tweede ook niet. Ze moet het nu in de halve finale goedmaken.
niet zo tof doen
  donderdag 6 februari 2014 @ 14:39:53 #12
91039 mstx
2x1/2 = 1/2 x 1/2
pi_136401808
Terechte klacht, ik wil snowboardchickies zien *)
Op donderdag 2 juli 2009 22:41 schreef RTB het volgende:
als ik elk rap"liedje" een kans moest geven was ik aan het eind van dit millennium nog bezig met het tempo waarin die kotshoop uitgebraakt wordt.
👾
pi_136402009
quote:
2s.gif Op donderdag 6 februari 2014 14:30 schreef kawa4 het volgende:
ja wij willen CURLING zien _O_

[ afbeelding ]
Dit. (Geen grapje :P)
Hearing voices from afar, Join the madness when the curtain falls.
We are the ones, To ignite the darkened skies.
pi_136402134
quote:

[..]

Eurosport heeft de rechten niet in 2014 en 2016, helaas.

Overigens doet de NOS het echt zo slecht niet vind ik. Ja ze laten veel schaatsen zien maar dat is logisch dat is de sport waar Nederland vrijwel alle kansen heeft op medailles en dat is waar de Nederlanders meest op afstemmen. Elk land zal zijn eigen sport extra belichten.
En de NOS site zit ook erg netjes in elkaar over het algemeen.

De BBC is echt niet veel beter imo. De Duitser is wat breder qua sportaanbod maar die moeten ook wel met deelnemers op (vrijwel) elk onderdeel.

Dat NOS afzeiken en BBC fappen is dan ook een beetje overdreven vind ik.
pi_136403051
quote:
0s.gif Op donderdag 6 februari 2014 14:48 schreef -0- het volgende:

[..]

Eurosport heeft de rechten niet in 2014 en 2016, helaas.

Overigens doet de NOS het echt zo slecht niet vind ik. Ja ze laten veel schaatsen zien maar dat is logisch dat is de sport waar Nederland vrijwel alle kansen heeft op medailles en dat is waar de Nederlanders meest op afstemmen. Elk land zal zijn eigen sport extra belichten.
En de NOS site zit ook erg netjes in elkaar over het algemeen.

De BBC is echt niet veel beter imo. De Duitser is wat breder qua sportaanbod maar die moeten ook wel met deelnemers op (vrijwel) elk onderdeel.

Dat NOS afzeiken en BBC fappen is dan ook een beetje overdreven vind ik.
Veel schaatsen is logisch natuurlijk, maar interviewtjes (en eigenlijk ook de analyses, zeker nu ze zo nietszeggend zijn met Dione en Van Deutekom) en zeker samenvattingen kunnen gemakkelijk om andere onderdelen heen gebouwd worden, zeker op een Winterspelen. Als je star vast blijft houden aan een vast iets wordt het zoals gewoonlijk bij de NOS weer vooral niet-live uitzenden en de hele dag achter de feiten aanlopen omdat er toch maar vooral interviewtjes, analyses en samenvattingen uitgezonden moeten worden.
  Eindredactie Sport / Forummod donderdag 6 februari 2014 @ 16:08:26 #16
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_136404615
Stel je voor dat er in Engeland rondom de Spelen heel veel aandacht is voor de geilnichten van Sky en rondom Cavendish. Oh wacht.
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_136408532
quote:
6s.gif Op donderdag 6 februari 2014 14:39 schreef mstx het volgende:
Terechte klacht, ik wil snowboardchickies zien *)
Die hebben 4 lagen kleding aan + een ruimtevaarthelm op, dus je hebt er niet veel aan :(

Kun je beter een leuke website zoeken over de snowboard scene, meer kans op leuke beelden.
Weg met de riooljournalistiek. Klik er niet op. Ze vergiftigen de maatschappij.
  donderdag 6 februari 2014 @ 18:11:47 #18
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_136408632
Ik vind schaatsen kijken nog wel prima, maar laten ze asjeblieft dat ellenlange gelul over schaatsen lekker achterwege laten en dan de andere sporten gaan uitzenden.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_136426774
quote:
99s.gif Op donderdag 6 februari 2014 14:33 schreef Karina het volgende:

[..]

Als je haar wil laten zien waarom dan niet 'echt' live? Is dat duurder?
probleem van de NOS er zijn ook andere omroepen die willen uitzenden. En ik begrijp de NOS als ze de wedstrijden chronologische willen uitzenden.
Boot lickin, piss drinkin, fingerfriggin, tit tweakin, love bitin, arse lickin, shit stabbin, mother fuckin, spunk lovin, ball bustin, cock suckin, fist fuckin, lipsmackin, thirst quenchin, cool livin, ever givin USELESS MAN
  Moderator vrijdag 7 februari 2014 @ 08:31:26 #20
9859 crew  Karina
Woman
pi_136428606
quote:
2s.gif Op vrijdag 7 februari 2014 01:26 schreef hole1988 het volgende:

[..]

probleem van de NOS er zijn ook andere omroepen die willen uitzenden. En ik begrijp de NOS als ze de wedstrijden chronologische willen uitzenden.
OK dat kan. Maar een internetstream afbreken terwijl er nog drie deelnemers moeten komen? Ik neem niet aan dat de uitzendtijd op internet 'op' was :') Dit gebeurde bij het 'mogullen'.
niet zo tof doen
  Trouwste user 2022 vrijdag 7 februari 2014 @ 10:55:58 #21
7889 tong80
Spleenheup
pi_136431297
Ik denk dat de NOS internationaal zelfs het meeste uitzendt van alle sporten. De kritiek op de NOS slaat nergens op. In Duitsland zonden en zenden ze alleen het damesschaatsen uit omdat ze er succesvol in zijn. Ga maar genieten van de spelen dankzij de NOS. Die gaan alles uitzenden. Zap anders over naar de Belg Duitser of BBC. Wat laten die zien ?

:P
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  Trouwste user 2022 vrijdag 7 februari 2014 @ 10:58:18 #22
7889 tong80
Spleenheup
pi_136431351
quote:
0s.gif Op donderdag 6 februari 2014 18:11 schreef Janneke141 het volgende:
Ik vind schaatsen kijken nog wel prima, maar laten ze asjeblieft dat ellenlange gelul over schaatsen lekker achterwege laten en dan de andere sporten gaan uitzenden.
Dat ben ik met je eens. Iets meer live uitzenden en minder lullen. Maar dan nog is de NOS beter dan veel andere omroepen.

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  Eindredactie Sport / Forummod vrijdag 7 februari 2014 @ 10:58:37 #23
284411 crew  heywoodu
pi_136431357
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 februari 2014 10:55 schreef tong80 het volgende:
Ik denk dat de NOS internationaal zelfs het meeste uitzendt van alle sporten. De kritiek op de NOS slaat nergens op. In Duitsland zonden en zenden ze alleen het damesschaatsen uit omdat ze er succesvol in zijn. Ga maar genieten van de spelen dankzij de NOS. Die gaan alles uitzenden. Zap anders over naar de Belg Duitser of BBC. Wat laten die zien ?

De Duitser? Biatlon, langlaufen, skiën, snowboarden, ijshockey, schaatsen, rodelen, curling, bobsleeën, noordse combinatie, curling en kunstschaatsen in elk geval :)

Ik ben niet echt een NOS-hater, maar qua Winterspelen en wintersporten kan het natuurlijk bij lange na niet tippen aan de Duitsers (en vast wel aan de BBC en zeker de Belgen).
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
  Trouwste user 2022 vrijdag 7 februari 2014 @ 11:04:36 #24
7889 tong80
Spleenheup
pi_136431487
Duitsland was een verkeerd voorbeeld van me. Die zenden idd veel uit. Ik bedoelde met de Duitsers meer het uitzenden van het vrouwenschaatsen buiten de spelen en het mannenschaatsen alleen de uitslag vermelden.

In Nederland zien we NBA basketbal, rugby en schansspringen. Terwijl we er zelf niet aan meedoen of er slecht presteren. Logisch dat de NOS zich focust op het schaatsen, met mogelijk 6 gouden medailles.

Van mij mag de 10 kilometer ook worden afgeschaft. Geen land dat zich er voor interesseert. Maar zo lang het op het programma staat geniet ik van het goud van Sven.

Eindredactie Sport / Forummod vrijdag 7 februari 2014 @ 11:06:53 #25
284411 crew  heywoodu
pi_136431555
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 februari 2014 11:04 schreef tong80 het volgende:
Duitsland was een verkeerd voorbeeld van me. Die zenden idd veel uit. Ik bedoelde met de Duitsers meer het uitzenden van het vrouwenschaatsen buiten de spelen en het mannenschaatsen alleen de uitslag vermelden.

In Nederland zien we NBA basketbal, rugby en schansspringen. Terwijl we er zelf niet aan meedoen of er slecht presteren. Logisch dat de NOS zich focust op het schaatsen, met mogelijk 6 gouden medailles.

Van mij mag de 10 kilometer ook worden afgeschaft. Geen land dat zich er voor interesseert. Maar zo lang het op het programma staat geniet ik van het goud van Sven.

Dat eerste was alleen vroeger, mannenschaatsen komt soms zelfs live op tv, in tegenstelling tot de NOS (buiten WK/EK/NK om).

Op de Duitse tv komen in de zomer ook tig sporten langs die we hier op de NOS zien. En in de winter uiteraard ook, onlangs zelfs veldrijden.

En als de 10km afgeschaft wordt raak ik depressief in de winter, de grootste bazenafstand die er is.
pi_136433361
De ouders van ene Jan Blokhuizenhuppelepup gaan vandaag naar Sotchi en ze komen maandag weer terug. Dat was op het NOS Journaal.

Waarom CNN niet met dit breaking news kwam is me een raadsel.
"You can call me Susan if it makes you happy"
  Eindredactie Sport / Forummod vrijdag 7 februari 2014 @ 12:14:32 #27
284411 crew  heywoodu
pi_136433573
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 februari 2014 12:06 schreef TLC het volgende:
De ouders van ene Jan Blokhuizenhuppelepup gaan vandaag naar Sotchi en ze komen maandag weer terug. Dat was op het NOS Journaal.

Sotchi :')
  Trouwste user 2022 vrijdag 7 februari 2014 @ 12:17:38 #28
7889 tong80
Spleenheup
pi_136433650
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 februari 2014 12:06 schreef TLC het volgende:

CNN brengt een ongeluk met 50 doden in India als tussenbericht. Is er één idioot die 2 mensen doodschiet in Amerika als breaking news

Eindredactie Sport / Forummod vrijdag 7 februari 2014 @ 12:19:50 #29
284411 crew  heywoodu
pi_136433715
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 februari 2014 12:17 schreef tong80 het volgende:

[..]

CNN brengt een ongeluk met 50 doden in India als tussenbericht. Is er één idioot die 2 mensen doodschiet in Amerika als breaking news

Evenals de NOS, maar dan met "Amerika" vervangen door "Nederland" :+
  Trouwste user 2022 vrijdag 7 februari 2014 @ 12:22:06 #30
7889 tong80
Spleenheup
pi_136433769
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 februari 2014 12:19 schreef heywoodu het volgende:

[..]

Evenals de NOS, maar dan met "Amerika" vervangen door "Nederland" :+
Wist niet dat CNN Nederlands is.

Eindredactie Sport / Forummod vrijdag 7 februari 2014 @ 12:22:46 #31
284411 crew  heywoodu
pi_136433790
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 februari 2014 12:22 schreef tong80 het volgende:

[..]

Wist niet dat CNN Nederlands is.

:)
pi_136433853
NOS lost het gewoon prima op. TV uitzending is een programma dat een format heeft, voor live sporten kun je terecht op internet.
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
pi_136438079
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 februari 2014 10:55 schreef tong80 het volgende:

Dat is sowieso al fout. Wie boeit de OS in fucking Rusland iets :') Daar gaat ons belastinggeld, naar verslaggevers en incompetente kneuzen die constant analyses, voorbeschouwingen, nabeschouwingen etc. geven van schaatsen :') alsof er niks ander is... Op de nos site zag ik dat ze zelfs het hele schema voor het schaatsen hadden weergegeven op de voorpagina, want alleen die sport telt of zo :') /care dat wij wat medailles halen in die sport, er is meer...
pi_136438277
De kijkcijfers spreken gewoon voor zich. Er hebben meer dan anderhalf miljoen mensen naar het OKT gekeken een kwalificatietoernooi. Bij een verslag van de worldcup snowboarden waar zelf Nederlanders aan mee doen word er door minder dan een half miljoen mensen gekeken. Het is gewoon een kwestie van vraag en aanbod.
pi_136438370
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 februari 2014 14:35 schreef Syntix het volgende:

[..]

Dat is sowieso al fout. Wie boeit de OS in fucking Rusland iets :') Daar gaat ons belastinggeld, naar verslaggevers en incompetente kneuzen die constant analyses, voorbeschouwingen, nabeschouwingen etc. geven van schaatsen :') alsof er niks ander is... Op de nos site zag ik dat ze zelfs het hele schema voor het schaatsen hadden weergegeven op de voorpagina, want alleen die sport telt of zo :') /care dat wij wat medailles halen in die sport, er is meer...
Blijkbaar is dat heel erg /care. Niet voor jou, maar de mensen hier vergeten nog al eens dat er meer mensen in Nederland wonen dan zij zelf.
In Southern Sun
pi_136438594
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 februari 2014 14:42 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

Blijkbaar is dat heel erg /care. Niet voor jou, maar de mensen hier vergeten nog al eens dat er meer mensen in Nederland wonen dan zij zelf.
Vooral bij de NOS idd... Denken dat de heel wereld messi en barca geweldig vinden :') gvd wat was dat triest en schaamteloos zoals ze dat jaren lang gepropageerd hebben. En nu weer met dat schaatsen :r
pi_136438671
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 februari 2014 14:48 schreef Syntix het volgende:

[..]

Vooral bij de NOS idd... Denken dat de heel wereld messi en barca geweldig vinden :') gvd wat was dat triest en schaamteloos zoals ze dat jaren lang gepropageerd hebben. En nu weer met dat schaatsen :r
Het propageren van buitenlandse sporten vind ik iets anders. In Nederland is schaatsen erg populair. Zie de post van Remzz. Dan is het meer dan terecht dat de NOS daar veel aandacht aan besteedt. De selecte groep mensen die zoveel mogelijk live sporten wil zien, kan daarvoor terecht op internet. Niets mis mee in mijn ogen.
In Southern Sun
  vrijdag 7 februari 2014 @ 14:52:14 #38
62913 Blik
The one and Only!
pi_136438719
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 februari 2014 14:47 schreef Syntix het volgende:

[..]

Lijkt mij prima idd. Als je zo nodig schaatsen wilt zien ga je dat maar online kijken of later in een herhaling. De rest van de discussie in andere topic.
Quote uit ander topic.

Waarom zou het een goed idee zijn om een evenement waar we 90% zeker goud en een andere medaille pakken niet uit te zenden, en over te schakelen op vrouwen ijshockey...?
  vrijdag 7 februari 2014 @ 14:54:27 #39
62913 Blik
The one and Only!
pi_136438777
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 februari 2014 14:50 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

Het propageren van buitenlandse sporten vind ik iets anders. In Nederland is schaatsen erg populair. Zie de post van Remzz. Dan is het meer dan terecht dat de NOS daar veel aandacht aan besteedt. De selecte groep mensen die zoveel mogelijk live sporten wil zien, kan daarvoor terecht op internet. Niets mis mee in mijn ogen.
Voor de zomerspelen is het een terecht punt, dan zijn er namelijk ook erg veel verschillende sporten tegelijkertijd. Maar de winterspelen heeft veel minder verschillende sporten. Tijdens de 5000 meter van morgen is er de eerste anderhalf uur niet eens een andere sport uit te zenden. Pas het laatste uur overlapt het met vrouwen ijshockey.

Kortom: De NOS zal genoeg tijd over hebben om andere sporten te laten zien naast het schaatsen. En mocht je een keer teleurgesteld worden, dan kun je altijd nog de livestreams op NOS.nl bekijken
  Eindredactie Sport / Forummod vrijdag 7 februari 2014 @ 14:59:24 #40
284411 crew  heywoodu
pi_136438948
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 februari 2014 14:48 schreef Syntix het volgende:

[..]

Gossie jongen, het is toch allemaal wat he :)

Stomme rot-NOS!
pi_136439058
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 februari 2014 14:52 schreef Blik het volgende:

[..]

Quote uit ander topic.

Waarom zou het een goed idee zijn om een evenement waar we 90% zeker goud en een andere medaille pakken niet uit te zenden, en over te schakelen op vrouwen ijshockey...?
Vrouwen ijshockey uiteraard niet (mits ze lekker zijn), maar mannen hockey is tenminste nog een beetje een leuke sport. Begrijp me niet verkeerd. De 500 en 1000 meter voor de mannen is nog wel boeiend qua schaatsen, omdat het snel gaat en er dus tempo gemaakt wordt. Maar het kijken naar een 5 km (die volgens mij eerst komt) of een 10 km is gewoon saai en langdradig :r Daarnaast boeit 90% niet op die afstanden en eigenlijk alleen de NLers, toch?

Ze moeten bij de NOS gewoon niet doen alsof alleen schaatsen een interessante sport is, omdat wij er goed in zijn :') Ik kan me nog dat interview van een Amerikaanse zender herinneren met Kramer die net een gouden medaille won en toen moest hij uitleggen wie hij was en wat hij gewonnen had. Zo denkt de rest van de wereld ongeveer over schaatsen behalve wij :') Ergo, korte afstanden uitzenden live, prima! NLers uitzenden op de 10 km of 5 km prima (volgens mij begint de 1e NLer pas in de 10e rit op de 5 of 10 km, dus is het zonde om de rest live uit te zenden). Maar voor de rest gewoon leuke sporten, waar wij NLers geen reet van kunnen, uitzenden. Daarnaast niet eindeloos blijven ouwehoeren tijdens voor- en nabeschouwingen, analyses en praatprogramma's over schaatsen als er nog zoveel andere sporten zijn. Dat nationalistische en patriottische van de nos is gewoon triest en schaamteloos.
pi_136439116
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 februari 2014 15:03 schreef Syntix het volgende:

[..]

Vrouwen ijshockey uiteraard niet (mits ze lekker zijn), maar mannen hockey is tenminste nog een beetje een leuke sport. Begrijp me niet verkeerd. De 500 en 1000 meter voor de mannen is nog wel boeiend qua schaatsen, omdat het snel gaat en er dus tempo gemaakt wordt. Maar het kijken naar een 5 km (die volgens mij eerst komt) of een 10 km is gewoon saai en langdradig :r Daarnaast boeit 90% niet op die afstanden en eigenlijk alleen de NLers, toch?

Ze moeten bij de NOS gewoon niet doen alsof alleen schaatsen een interessante sport is, omdat wij er goed in zijn :') Ik kan me nog dat interview van een Amerikaanse zender herinneren met Kramer die net een gouden medaille won en toen moest hij uitleggen wie hij was en wat hij gewonnen had. Zo denkt de rest van de wereld ongeveer over schaatsen behalve wij :') Ergo, korte afstanden uitzenden live, prima! NLers uitzenden op de 10 km of 5 km prima (volgens mij begint de 1e NLer pas in de 10e rit op de 5 of 10 km, dus is het zonde om de rest live uit te zenden). Maar voor de rest gewoon leuke sporten, waar wij NLers geen reet van kunnen, uitzenden. Daarnaast niet eindeloos blijven ouwehoeren tijdens voor- en nabeschouwingen, analyses en praatprogramma's over schaatsen als er nog zoveel andere sporten zijn. Dat nationalistische en patriottische van de nos is gewoon triest en schaamteloos.
Deze argumenten zijn toch totaal niet boeiend voor de NOS als er in Nederland miljoenen mensen naar het schaatsen willen kijken? Beetje raar en vooral ook egoistisch gedacht.
In Southern Sun
pi_136439149
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 februari 2014 15:05 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

Deze argumenten zijn toch totaal niet boeiend voor de NOS als er in Nederland miljoenen mensen naar het schaatsen willen kijken? Beetje raar en vooral ook egoistisch gedacht.
Zo kun je ook andersom redeneren. Beetje nationalistisch en triest om alleen iets uit te zenden waar je goed in bent :')
  Eindredactie Sport / Forummod vrijdag 7 februari 2014 @ 15:12:59 #44
284411 crew  heywoodu
pi_136439362
quote:

Vrouwen ijshockey uiteraard niet (mits ze lekker zijn).
:')

quote:
Maar het kijken naar een 5 km (die volgens mij eerst komt) of een 10 km is gewoon saai en langdradig :r

Dat is jouw mening. Aan bijvoorbeeld kijkcijfers te zien zijn er dusdanig veel mensen in Nederland die het niet met je eens zijn dat het volkomen logisch is dat het uitgezonden wordt op de NOS. Buiten uiteraard het feit dat het uitzenden van grote medaillekansen niet meer dan volkomen logisch is. In welk land dan ook.

quote:

Daarnaast boeit 90% niet op die afstanden en eigenlijk alleen de NLers, toch?

Onjuist :)

quote:

Ze moeten bij de NOS gewoon niet doen alsof alleen schaatsen een interessante sport is, omdat wij er goed in zijn :')

Als we iemand hadden die voor het goud mee zou strijden bij, ik noem maar wat, de slopestyle skiën, zou dat ongetwijfeld net zo goed uitgezonden worden. Nogmaals, volkomen logisch om de meeste aandacht aan je beste sporten te geven. En buiten het schaatsen hebben we nou eenmaal alleen een beetje kans bij shorttrack en een heel klein beetje bij snowboarden en bobsleeën.

quote:

Ik kan me nog dat interview van een Amerikaanse zender herinneren met Kramer die net een gouden medaille won en toen moest hij uitleggen wie hij was en wat hij gewonnen had. Zo denkt de rest van de wereld ongeveer over schaatsen behalve wij :')

En zo zullen ongetwijfeld maar zeer weinig Nederlanders/Noren/Zweden/Finnen/Oostenrijkers/Belgen weten wie André Lange is. En in Amerika of Canada zullen ze ook echt niet zo bekend zijn met een Björndalen, Fourcade, Northug, Daehlie etc. Om over Azië maar te zwijgen, de kans dat men daar Nederlandse schaatsers kent is nog 10 keer groter.

quote:

Dat nationalistische en patriottische van de nos is gewoon triest en schaamteloos.

Haha. Kijk eens om je heen in de wereld. Als Nederland nationalistisch en patriottistisch is, wat zijn landen als de VS, Canada of Groot-Brittannië dan wel niet _O- _O-
pi_136439480
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 februari 2014 15:06 schreef Syntix het volgende:

[..]

Zo kun je ook andersom redeneren. Beetje nationalistisch en triest om alleen iets uit te zenden waar je goed in bent :')
Nee, waar de Nederlander graag naar kijkt. Vraag-aanbod, zoals al eerder gememoreerd.
In Southern Sun
  Moderator / Redactie Sport vrijdag 7 februari 2014 @ 16:14:13 #46
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_136441098
Ik hoop vooral dat de NOS live sport zal uitzenden en de herhalingen en geouwehoer achterwege laat.
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
  Trouwste user 2022 vrijdag 7 februari 2014 @ 16:18:47 #47
7889 tong80
Spleenheup
pi_136441254
De negatievelingen hier in het topic. :D

Ga vooral door :D

Trouwste user 2022 vrijdag 7 februari 2014 @ 16:22:00 #48
7889 tong80
Spleenheup
pi_136441349
quote:

Ze moeten bij de NOS gewoon niet doen alsof alleen schaatsen een interessante sport is, omdat wij er goed in zijn :') Ik kan me nog dat interview van een Amerikaanse zender herinneren met Kramer die net een gouden medaille won en toen moest hij uitleggen wie hij was en wat hij gewonnen had. Zo denkt de rest van de wereld ongeveer over schaatsen behalve wij
America noemt hun korfbal The World-series.

Vraag aan een Nederlander wie Manning is.

:T
pi_136447508
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 februari 2014 16:14 schreef borisz het volgende:
Ik hoop vooral dat de NOS live sport zal uitzenden en de herhalingen en geouwehoer achterwege laat.
Live sport moet inderdaad prioriteit krijgen. Natuurlijk rekening houden met Nederlandse deelnemers en sporten die populair zijn in Nederland (schaatsen dus) maar als dat afgelopen is over naar andere live sport en niet napraten of herhalen, dat kan in de avonduren als er toch geen sporten meer bezig zijn.
pi_136447864
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 februari 2014 19:11 schreef TargaFlorio het volgende:
Live sport moet inderdaad prioriteit krijgen. Natuurlijk rekening houden met Nederlandse deelnemers en sporten die populair zijn in Nederland (schaatsen dus) maar als dat afgelopen is over naar andere live sport en niet napraten of herhalen, dat kan in de avonduren als er toch geen sporten meer bezig zijn.
Hier kan ik me al iets beter in vinden idd. Dus ook live sporten uitzenden waar GEEN Nederlanders aan deelnemen (dat zijn er nogal wat), maar wel veel toffer zijn dat schaatsen ( :') )
pi_136448212
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 februari 2014 19:21 schreef Syntix het volgende:

[..]

Hier kan ik me al iets beter in vinden idd. Dus ook live sporten uitzenden waar GEEN Nederlanders aan deelnemen (dat zijn er nogal wat), maar wel veel toffer zijn dat schaatsen ( :') )
Van mij mogen ze dat schaatsen ook afschaffen (schaatsen = :r :r :r ) maar het is nu eenmaal populair in Nederland. Echter de NOS kennende zullen ze na het schaatsen wel weer oeverloos gaan napraten en herhalen, terwijl er ondertussen andere sport bezig is. Sport die men later dan alsnog "live" laat zien. Service hč.
  Eindredactie Sport / Forummod vrijdag 7 februari 2014 @ 19:37:13 #52
284411 crew  heywoodu
pi_136448476
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 februari 2014 19:11 schreef TargaFlorio het volgende:

[..]

^O^

Of nou ja, kort napraten kan uiteraard wel, maar het zal wel niet bij kort blijven :+
  vrijdag 7 februari 2014 @ 21:56:15 #53
39333 Zelva
Fortunate observer of time
pi_136453548
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 februari 2014 19:37 schreef heywoodu het volgende:

[..]

^O^

Of nou ja, kort napraten kan uiteraard wel, maar het zal wel niet bij kort blijven :+
Napraten vind ik nog niet eens zo erg, voorbeschouwen daarentegen, dat is echt een zinloze exercitie. En zeker als de sport al begonnen is en soms zelfs afgelopen.
  Trouwste user 2022 zaterdag 8 februari 2014 @ 10:56:49 #54
7889 tong80
Spleenheup
pi_136463085
Net genoten bij de NOS

pi_136463122
De belg zend nu Window To the World uit. :P
pi_136463146
Het langlaufen is van start gegaan NOS. :{w
pi_136463374
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 februari 2014 11:01 schreef Kingstown het volgende:
gegaan
De eerste minuten zat nog niemand bij het langlaufen. De ARD had nieuws en daarna korte voorbeschouwing en de BBC zat nog bij de nabeschouwing van de Slopestyle.
pi_136463420
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 februari 2014 11:12 schreef -0- het volgende:

[..]

De eerste minuten zat nog niemand bij het langlaufen. De ARD had nieuws en daarna korte voorbeschouwing en de BBC zat nog bij de nabeschouwing van de Slopestyle.
Ik heb de start toch echt live gezien op de ARD, na de voorbeschouwing met Schlickenrieder.
pi_136463468
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 februari 2014 11:14 schreef Kingstown het volgende:

[..]

Ik heb de start toch echt live gezien op de ARD, na de voorbeschouwing met Schlickenrieder.
En ondertussen natuurlijk even snel stiekem naar de NOS zappen en hopen dat ze nog niet zijn begonnen zodat je hier even lekker kan zeiken op de NOS ^O^
pi_136463501
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 februari 2014 11:16 schreef Remzz het volgende:

[..]

En ondertussen natuurlijk even snel stiekem naar de NOS zappen en hopen dat ze nog niet zijn begonnen zodat je hier even lekker kan zeiken op de NOS ^O^
Sommige mensen hebben meer dan 1 TV.
  Trouwste user 2022 zaterdag 8 februari 2014 @ 11:19:24 #61
7889 tong80
Spleenheup
pi_136463547
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 februari 2014 11:01 schreef Kingstown het volgende:
Het langlaufen is van start gegaan NOS. :{w
Ik kijk er al minutenlang naar bij de NOS.

Wat zenden ze in Portugal of Kenia uit ?

zaterdag 8 februari 2014 @ 11:20:16 #62
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_136463567
Is dit het NOS-klachtentopic?
Lekker zuipen, lekker dansen en daarna lekker neuken.
pi_136463819
We zitten nu minder dan een uur voor het schaatsen en ipv een voorbeschouwing is er dat vermoeiende langlaufen op tv Die uitslag lees ik morgen wel in de krant
Wie dit leest is gek
  Trouwste user 2022 zaterdag 8 februari 2014 @ 13:40:23 #64
7889 tong80
Spleenheup
pi_136467465
quote:
99s.gif Op zaterdag 8 februari 2014 11:30 schreef Nieuwschierig het volgende:
We zitten nu minder dan een uur voor het schaatsen en ipv een voorbeschouwing is er dat vermoeiende langlaufen op tv Die uitslag lees ik morgen wel in de krant
:D

pi_136470382
quote:
0s.gif Op donderdag 6 februari 2014 14:27 schreef Syntix het volgende:
Klaagtopic, omdat de NOS zich teveel focust op schaatsen. Ten eerste is het een van de saaiste sporten die er is (op de 500/1000 mtr) na. Ten tweede wordt er alleen maar op gefocust, omdat NLers er toevallig een beetje goed in zijn (hoe nationalistisch :r). Ten derde, er zijn nog tig andere sporten die mooier zijn. Waarom wordt er daar geen aandacht aan gegeven? Komt het misschien, omdat wij NLers daar niet zo goed in zijn en dus daarom maar links laten liggen qua uitzenden/media aandacht?

Conclusie: nos :r :r
Dat is wat de olympische spelen zijn: Het is een grabbelton met allerlei onbenullige sporten, dan kan elk land die sport uitzoeken waar ze goed op scoren, zodat de mensen thuis kunnen zwelgen in 'hun succes', vinden ze leuk. Als de aandacht werd verdeeld over alle sporten, is er in de huiskamers wereldwijd veel minder te vieren.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_136470646
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 februari 2014 11:19 schreef tong80 het volgende:

Ik kijk er al minutenlang naar bij de NOS.

Wat zenden ze in Portugal of Kenia uit ?

Niet zo trollen Tongie boy. ;) Waarom vraag je niet om rechtstreekse camerabeelden van de Jamaicaanse of voor mij part Antilliaanse tv?

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 08-02-2014 14:58:28 ]
pi_136470859
quote:

[..]

Eurosport zendt in ieder land dezelfde beelden uit, dus dat is logisch.
pi_136471072
Ik lees hier net dat eurosport dus helemaal niet de OS gaat uitzenden. Ik kan je niet zeggen hoe ik daar van baal. :'( :'( :'(

Kijk altijd eurosport voor kunstschaatsen en biatlon, langlaufen e.d (Omdat bij de Duitsers die het prima doen trouwens wel heel erg pro Duitsers is, logisch)

Nou ik moet nu echt gaan zoeken waar ik iets kan kijken.
  Trouwste user 2022 zaterdag 8 februari 2014 @ 15:09:56 #69
7889 tong80
Spleenheup
pi_136471222
Sven _O_

pi_136473510
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 februari 2014 15:06 schreef itsme het volgende:
Ik lees hier net dat eurosport dus helemaal niet de OS gaat uitzenden. Ik kan je niet zeggen hoe ik daar van baal. :'( :'( :'(

Kijk altijd eurosport voor kunstschaatsen en biatlon, langlaufen e.d (Omdat bij de Duitsers die het prima doen trouwens wel heel erg pro Duitsers is, logisch)

Nou ik moet nu echt gaan zoeken waar ik iets kan kijken.
Gewoon op de NOS?
In Southern Sun
pi_136473578
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 februari 2014 16:18 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

Gewoon op de NOS?
Als je achter de feiten aan wil lopen moet je daar inderdaad zijn.
  Trouwste user 2022 zaterdag 8 februari 2014 @ 17:11:51 #72
7889 tong80
Spleenheup
pi_136475269
quote:
7s.gif Op zaterdag 8 februari 2014 16:20 schreef wimderon het volgende:

[..]

Vanaf half 7 was ik op de hoogte _O_

:p
pi_136475354
quote:
7s.gif Op zaterdag 8 februari 2014 16:20 schreef wimderon het volgende:

[..]

Oh ja, Bjoerndalen werd natuurlijk vanmorgen al Olympisch kampioen op de 10 km sprint. Vergeten.
In Southern Sun
pi_136475442
Heel netjes vandaag ^O^ Veel sporten live gezien.
pi_136475514
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 februari 2014 17:17 schreef Remzz het volgende:
pi_136475674
De live uitzending werd vandaag onderbroken. Amerika valt Syrie aan? Marsmannetjes ontdekt? Vliegtuig neergestort? Nee, Sven Kramer arriveert op de fiets bij het stadion 8)7
pi_136475676
quote:
14s.gif Op zaterdag 8 februari 2014 17:14 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

Oh ja, Bjoerndalen werd natuurlijk vanmorgen al Olympisch kampioen op de 10 km sprint. Vergeten.
Als jij 38 minuten vertraging, waarin naast nabeschouwing op schaatsen, minutenlange reclame wat gewoon normaal is ook itempjes met biatleten, terugblikken op biathlon van vorige Spelen en een journaaltje voorbijkomen prima vindt dan zijn we er weer uit. En dan ook nog eens de mogelijkheid om gewoon live in te pikken missen door de oninteressante eerste startgroep volledig uit te zenden. Moeten we allemaal prima vinden toch?
  Eindredactie Sport / Forummod zaterdag 8 februari 2014 @ 17:29:02 #78
284411 crew  heywoodu
pi_136475746
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 februari 2014 17:17 schreef Remzz het volgende:
3 sporten live en 2 met grote vertraging omdat, nou ja, omdat niks eigenlijk, is voorlopig best een prima score voor de NOS.
  Trouwste user 2022 zaterdag 8 februari 2014 @ 17:31:16 #79
7889 tong80
Spleenheup
pi_136475821
Nu weer dat kut rodelen bij de NOS ±)

±P
pi_136476162
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 februari 2014 17:26 schreef wimderon het volgende:

[..]

Als jij 38 minuten vertraging, waarin naast nabeschouwing op schaatsen, minutenlange reclame wat gewoon normaal is ook itempjes met biatleten, terugblikken op biathlon van vorige Spelen en een journaaltje voorbijkomen prima vindt dan zijn we er weer uit. En dan ook nog eens de mogelijkheid om gewoon live in te pikken missen door de oninteressante eerste startgroep volledig uit te zenden. Moeten we allemaal prima vinden toch?
Ik zou ze ff bellen. Zeikwijf.
In Southern Sun
pi_136476260
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 februari 2014 17:26 schreef wimderon het volgende:

[..]

Ze hebben ervoor gekozen om het schaatsen goed na te beschouwen wat niet meer dan normaal is na een 1,2,3tje. Dan hadden ze inderdaad wel halverwege in kunnen vallen maar aangezien de gemiddelde Nederlander niet snapt hoe biatlon werkt, hebben ze het gewoon vanaf het begin gedaan zodat er wat uitleg bij kon. Ik had het niet anders gedaan als ik bij de NOS werkte.
pi_136476428
Nee ik begreep niet waarom eurosport waar toch enorm veel mensen uit Europa die afhankelijk van die zender zijn om naar sport te kunnen kijken, de rechten niet heeft gekregen.

Misschien dat ik dat wel snap, geld blijkt maar dat dat gewoon normaal wordt gevonden en je er nauwelijks iemand over hoort.

Kijk ja in NL hebben wij nog mazzel met de nos die veel uitzend maar andere landen hebebn dat niet.

The EBU has traditionally won the bidding because its 75 members in 56 countries have the most viewers. It claims to reach 650 million people every week.

But the IOC now wants to raise more money by striking separate deals for individual countries.

Het gaat weer eens over geld maar wel interessant.
Some federations fear that European broadcasters will be less willing to promote their sports in the four years between Olympics if they don't have the rights to the games themselves.

maar goed dit is dus oud nieuws blijkbaar en ben ik de enige die me daar over opwind. (heb gegoogled maar weinig resultaten. :s)

Vond eurosport juist prettig dat je ook herhalingen kon kijken. Ach moet blij wezen dat we internet hebben.
  zaterdag 8 februari 2014 @ 17:58:30 #83
43675 TAV74
We're a virus with shoes
pi_136476761
Ik heb al vele uren naar andere sporten zitten kijken vandaag, zie het punt niet. Logisch dat schaatsen het meest in de picture staat, dat willen de meeste mensen ook zien.
"The whole image is that eternal suffering awaits anyone who questions God's infinite love. Believe or die! Thank you, forgiving Lord, for all those options.”
pi_136476771
quote:
10s.gif Op zaterdag 8 februari 2014 17:41 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

Ik zou ze ff bellen. Zeikwijf.
Iemand vraagt waar je onder andere biathlon kunt volgen. Als jij dan weer even interessant komt doen door NOS te zeggen, wat gewoon weer feitelijk onjuist was, dan laat ik dat even weten ja.

Groetjes, ook aan Johnny.
pi_136476833
quote:
7s.gif Op zaterdag 8 februari 2014 17:59 schreef wimderon het volgende:

[..]

Iemand vraagt waar je onder andere biathlon kunt volgen. Als jij dan weer even interessant komt doen door NOS te zeggen, wat gewoon weer feitelijk onjuist was, dan laat ik dat even weten ja.

Groetjes, ook aan Johnny.
Heb je al gebeld?
In Southern Sun
  Redactie Sport zaterdag 8 februari 2014 @ 18:04:59 #86
274204 crew  Mexicanobakker
pi_136476924
Tot na het schaatsen was het een prima dag van de NOS, daarna gefaald met het inpikken bij het Biatlon op een goede wijze, waardoor het Rodelen ook niet goed kon worden uitgezonden.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
pi_136476945
Maar goed, even serieus. De NOS heeft vandaag prima werk geleverd. Logische keuzes gemaakt, veel sport gebracht (daarbij ook sporten die men in Nederland niet veel ziet) en op de juiste tijden samengevat. De NOS is geen Eurosport en maakt een programma in plaats van enkel live sporten te tonen. Dat is voor een publieke omroep ook gewoon de taak. Ik zie een klacht over lange reclame. Als je daar mee gaat komen, dan ben je gewoon aan het zoeken.
In Southern Sun
pi_136476954
quote:
10s.gif Op zaterdag 8 februari 2014 18:01 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

Heb je al gebeld?
Epic comeback is epic hoor, chapeau.
  Redactie Sport zaterdag 8 februari 2014 @ 18:06:31 #89
274204 crew  Mexicanobakker
pi_136476972
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 februari 2014 18:05 schreef Da_Sandman het volgende:
Maar goed, even serieus. De NOS heeft vandaag prima werk geleverd. Logische keuzes gemaakt, veel sport gebracht (daarbij ook sporten die men in Nederland niet veel ziet) en op de juiste tijden samengevat. De NOS is geen Eurosport en maakt een programma in plaats van enkel live sporten te tonen. Dat is voor een publieke omroep ook gewoon de taak. Ik zie een klacht over lange reclame. Als je daar mee gaat komen, dan ben je gewoon aan het zoeken.
Ik ben het op bovengenoemd punt na met je eens.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
pi_136476982
quote:
10s.gif Op zaterdag 8 februari 2014 18:06 schreef wimderon het volgende:

[..]

Epic comeback is epic hoor, chapeau.
Epic comeback? Doe nou niet zo popie jongen.
In Southern Sun
pi_136476997
quote:
Ik zie een klacht over lange reclame.
Dan zie je niet goed.
pi_136477008
Reclame in Nederland is nooit meer dan 14 minuten per uur, dus daar kun je eigenlijk ook niet over klagen(hoewel het natuurlijk wel 3/4e van het uur is)
pi_136477023
quote:
7s.gif Op zaterdag 8 februari 2014 18:07 schreef wimderon het volgende:

[..]

Dan zie je niet goed.
Nee precies, wat gewoon normaal is. Guttegut. Klaagmuurtje.
In Southern Sun
pi_136477031
quote:
Mee eens ^O^
pi_136477084
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 februari 2014 18:04 schreef Mexicanobakker het volgende:
Tot na het schaatsen was het een prima dag van de NOS, daarna gefaald met het inpikken bij het Biatlon op een goede wijze, waardoor het Rodelen ook niet goed kon worden uitgezonden.
Mee eens.
pi_136477130
Dione zit op het podium, d'r is nu helaas geen rodelen of schansspringen, vandaar.
pi_136477144
quote:
De NOS maakt idd een schaatsprogramma, terwijl dit OS zijn.
Live-sport niet tonen, omdat je zo graag wil babbelen.... :|W
pi_136477182
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 februari 2014 18:13 schreef Kingstown het volgende:

[..]

De NOS maakt idd een schaatsprogramma, terwijl dit OS zijn.
Live-sport niet tonen, omdat je zo graag wil babbelen.... :|W
Nee hoor, een sportprogramma. Met analyses, live sporten, overzichten, etc. Het is allemaal niet zo moeilijk heur.
In Southern Sun
pi_136477264
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 februari 2014 18:14 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

Nee hoor, een sportprogramma. Met analyses, live sporten, overzichten, etc. Het is allemaal niet zo moeilijk heur.
Live- schaatsen....en dat daar de nadruk op ligt is logisch, maar als je andere live sport niet vertoond, waar op dat moment medailles verdeeld worden, omdat je zo graag wilt babbelen, dan maak je geen sportprogramma, maar een soort WK-schaatsen plus.....en dat tijdens Olympische Spelen.
pi_136477352
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 februari 2014 18:17 schreef Kingstown het volgende:

[..]

Live- schaatsen....en dat daar de nadruk op ligt is logisch, maar als je andere live sport niet vertoond, waar op dat moment medailles verdeeld worden, omdat je zo graag wilt babbelen, dan maak je geen sportprogramma, maar een soort WK-schaatsen plus.....en dat tijdens Olympische Spelen.
Ik heb live skiathlon gezien, live snowboarden, integraal biathlon. Meer dan alleen schaatsen, ik weet niet waar jij naar hebt gekeken vandaag?

Natuurlijk gaat de NOS niet alle sporten live uitzenden. Dat is hun taak ook helemaal niet. Daarvoor hebben ze de livestreams in het leven geroepen. Ik begrijp maar niet waarom mensen denken dat de NOS 12 uur per dag livesport uit zou moeten zenden, wie heeft dat ooit bedacht?
In Southern Sun
pi_136477420
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 februari 2014 18:20 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

Ik heb live skiathlon gezien, live snowboarden, integraal biathlon. Meer dan alleen schaatsen, ik weet niet waar jij naar hebt gekeken vandaag?

Natuurlijk gaat de NOS niet alle sporten live uitzenden. Dat is hun taak ook helemaal niet. Daarvoor hebben ze de livestreams in het leven geroepen. Ik begrijp maar niet waarom mensen denken dat de NOS 12 uur per dag livesport uit zou moeten zenden, wie heeft dat ooit bedacht?
Doe dan het schaatsen ook niet live, oh wacht...
pi_136477453
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 februari 2014 18:23 schreef Nober het volgende:

[..]

Doe dan het schaatsen ook niet live, oh wacht...
:').
In Southern Sun
  Eindredactie Sport / Forummod zaterdag 8 februari 2014 @ 18:25:06 #103
284411 crew  heywoodu
pi_136477465
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 februari 2014 18:20 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

Omdat het kan, want de mogelijkheden zijn er, en omdat er dan nog heeeel veel tijd overblijft voor heel veel analyseren en napraten en voorbeschouwen.

Ik vond de NOS vandaag ook prima eigenlijk, tot inderdaad het stuk waar ze bij het biatlon elke oninteressante naam lieten zien met een half uur vertraging, in plaats van een (uitgebreide) samenvatting als je zo nodig niet live kunt schakelen.
pi_136477473
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 februari 2014 18:24 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

:').
Wie heeft ooit bedacht dat schaatsen wel live moet? Daar is de NOS toch helemaal niet voor, daarom de streams.
pi_136477493
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 februari 2014 18:25 schreef Nober het volgende:

[..]

Wie heeft ooit bedacht dat schaatsen wel live moet? Daar is de NOS toch helemaal niet voor, daarom de streams.
Nee inderdaad, de NOS moet vooral rodelen (voorbeeld) uitzenden op het moment dat een Nederlander kans maakt op een medaille. Kom op he...
In Southern Sun
  Eindredactie Sport / Forummod zaterdag 8 februari 2014 @ 18:27:54 #106
284411 crew  heywoodu
pi_136477523
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 februari 2014 18:25 schreef Nober het volgende:

[..]

Overdrijven kan ook :+
pi_136477531
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 februari 2014 18:25 schreef heywoodu het volgende:

[..]

Omdat het kan, want de mogelijkheden zijn er, en omdat er dan nog heeeel veel tijd overblijft voor heel veel analyseren en napraten en voorbeschouwen.

Ik vond de NOS vandaag ook prima eigenlijk, tot inderdaad het stuk waar ze bij het biatlon elke oninteressante naam lieten zien met een half uur vertraging, in plaats van een (uitgebreide) samenvatting als je zo nodig niet live kunt schakelen.
Dat had inderdaad ook gekund. Maar ik vond dit ook wel prima. De niet-kenner heeft zo een mooi beeld gekregen van de sport. Hier zitten fanatieke sport kijkers, maar die vergeten nog al eens dat niet iedereen zo is en denken echt alleen maar aan zichzelf.
In Southern Sun
  Eindredactie Sport / Forummod zaterdag 8 februari 2014 @ 18:30:05 #108
284411 crew  heywoodu
pi_136477585
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 februari 2014 18:28 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

Dat had inderdaad ook gekund. Maar ik vond dit ook wel prima. De niet-kenner heeft zo een mooi beeld gekregen van de sport. Hier zitten fanatieke sport kijkers, maar die vergeten nog al eens dat niet iedereen zo is en denken echt alleen maar aan zichzelf.
Ik denk dat juist de fanatieke sportkijkers nog wel willen kijken naar een Christoph Stephan of een Milanko Petrovic, maar de niet-kenner zit toch al helemaal niet te wachten op figuren waar de vaste kijkers al niet eens echt vertrouwd mee zijn?
pi_136477615
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 februari 2014 18:30 schreef heywoodu het volgende:

[..]

Ik denk dat juist de fanatieke sportkijkers nog wel willen kijken naar een Christoph Stephan of een Milanko Petrovic, maar de niet-kenner zit toch al helemaal niet te wachten op figuren waar de vaste kijkers al niet eens echt vertrouwd mee zijn?
Ik mag mezelf op wintersport gebied tot de niet-kenners rekenen, maar ik vond het best leuk. Buitenom Bjoerndalen heb ik alleen maar nieuwe namen gehoord, dus dat maakt niets uit.
In Southern Sun
  zaterdag 8 februari 2014 @ 19:24:21 #110
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_136479446
De NOS site doet het in ieder geval prima, meerdere streams. Wat een verademing in vergelijking met wat NBC in de VS doet.
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
  Trouwste user 2022 zaterdag 8 februari 2014 @ 20:56:19 #111
7889 tong80
Spleenheup
pi_136482976
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 februari 2014 19:24 schreef popolon het volgende:
De NOS site doet het in ieder geval prima, meerdere streams. Wat een verademing in vergelijking met wat NBC in de VS doet.
_O_

Trouwste user 2022 zaterdag 8 februari 2014 @ 20:58:15 #112
7889 tong80
Spleenheup
pi_136483068
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 februari 2014 18:31 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

Ik mag mezelf op wintersport gebied tot de niet-kenners rekenen, maar ik vond het best leuk. Buitenom Bjoerndalen heb ik alleen maar nieuwe namen gehoord, dus dat maakt niets uit.
Dat snowboarden was geweldig bij de NOS vanochtend.

pi_136483086
Dat van de biathlon is wel een grote faal, zeker als je ziet dat de Belgen notabene het wel live kunnen uitzenden (en die zaten stuk na het schaatsen) :')

Maar goed, misschien beter dan de BBC waar ze bij elke sport achter de feiten aanlopen (leuke trailers kunnen ze maken, maar ze hebben geen kanshebbers en kunnen het geheel ook al niet goed in beeld brengen).

Trouwens, heb het schaatsen niet gevolgd (was niet thuis), maar hebben ze daar ook een volledige uitleg gegeven over hoe dat schaatsen precies werkt? Dat was sarcasme, trouwens ;)
´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´
  Trouwste user 2022 zaterdag 8 februari 2014 @ 21:03:22 #114
7889 tong80
Spleenheup
pi_136483292
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 februari 2014 20:58 schreef Sherlock_Holmes het volgende:

Trouwens, heb het schaatsen niet gevolgd (was niet thuis), maar hebben ze daar ook een volledige uitleg gegeven over hoe dat schaatsen precies werkt?
Ja dat je moet starten en finishen. En Dat Willem Duys ooit verloor van de Spanjaard Gomez.

pi_136491533
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 februari 2014 20:58 schreef Sherlock_Holmes het volgende:
Dat van de biathlon is wel een grote faal, zeker als je ziet dat de Belgen notabene het wel live kunnen uitzenden (en die zaten stuk na het schaatsen) :')

Maar goed, misschien beter dan de BBC waar ze bij elke sport achter de feiten aanlopen (leuke trailers kunnen ze maken, maar ze hebben geen kanshebbers en kunnen het geheel ook al niet goed in beeld brengen).

Trouwens, heb het schaatsen niet gevolgd (was niet thuis), maar hebben ze daar ook een volledige uitleg gegeven over hoe dat schaatsen precies werkt? Dat was sarcasme, trouwens ;)
De BBC zendt alles gewoon uit hoor, maar alles zit achter de rode knop. In de UK kan je dus makkelijk switchen en alles live volgen.
pi_136491706
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 februari 2014 19:24 schreef popolon het volgende:
dat zijn gewoon de centrale olympische live streams die iedereen op internet kan volgen.
  zondag 9 februari 2014 @ 01:46:46 #117
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_136492983
quote:
1s.gif Op zondag 9 februari 2014 00:50 schreef Nielsch het volgende:

[..]

dat zijn gewoon de centrale olympische live streams die iedereen op internet kan volgen.
Ze bieden ze tenminste aan. Heel veel buitenlandse zenders doen het met reclames en meer van dat soort troep.

Dus hup NOS ^O^
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
  zondag 9 februari 2014 @ 02:44:53 #118
50442 DaMook
Lonely together ( Miss u Caro)
pi_136493869
Ik kijk ook graag naar de sporten waar geen Nederlander wint :) .
The only easy day, was yesterday. (USMC)

Live for today, cause yesterday is gone and tomorrow may never come. (Ducky, NCIS)
I'll grow old with her, just from a far. (Harold, POI)
  zondag 9 februari 2014 @ 03:25:33 #119
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_136494152
We have a rebel in da house!

Nou dan zit je goed, want behalve het schaatsen doen we verder weinig.
  zondag 9 februari 2014 @ 11:25:30 #120
421960 Sotchi2014
Is echt een vrouw
pi_136497273
Eens. Schaatsen kan ik het hele jaar door zien, WK, EK, NK, dat ken ik zo onderhand wel. Juist tijdens de Olympische spelen wil ik andere sporten kijken, het Olympische gevoel is juist zoveel sporten tegelijkertijd en de samenhang tussen alle takken van wintersport.

Juist nu wil ik dagenlang biathlon, bobslee, snowboarden en langlaüfen kijken, terwijl ik daar de rest van het jaar geen moment voor uittrek. Dát is het Olympische gevoel!
Op maandag 17 oktober 2016 17:20 schreef Danny het volgende:
Sotchi2014 is echt onmisbaar voor FOK!
pi_136497971
quote:
0s.gif Op zondag 9 februari 2014 11:25 schreef Sotchi2014 het volgende:
Eens. Schaatsen kan ik het hele jaar door zien, WK, EK, NK, dat ken ik zo onderhand wel. Juist tijdens de Olympische spelen wil ik andere sporten kijken, het Olympische gevoel is juist zoveel sporten tegelijkertijd en de samenhang tussen alle takken van wintersport.

Juist nu wil ik dagenlang biathlon, bobslee, snowboarden en langlaüfen kijken, terwijl ik daar de rest van het jaar geen moment voor uittrek. Dát is het Olympische gevoel!
Volledig mee eens.
  zondag 9 februari 2014 @ 12:08:05 #122
94782 Nieuwschierig
Pro bikini-lijn
pi_136498405
quote:
0s.gif Op zondag 9 februari 2014 11:25 schreef Sotchi2014 het volgende:

http://www.kijkonderzoek.(...),133/file,dp-0-1-0-p

Kijkcijfers schaatsen t.o.v. van overige sporten scheelt een faktor 5 tot 10.
Wie dit leest is gek
pi_136498680
quote:
99s.gif Op zondag 9 februari 2014 12:08 schreef Nieuwschierig het volgende:

[..]

http://www.kijkonderzoek.(...),133/file,dp-0-1-0-p

Kijkcijfers schaatsen t.o.v. van overige sporten scheelt een faktor 5 tot 10.
En hiermee is eigenlijk de hele discussie gesloten.
pi_136498864
Slotje op dit topic en verder gaan in OWS / [NOS] Faaltopic ?
  Trouwste user 2022 zondag 9 februari 2014 @ 14:36:42 #125
7889 tong80
Spleenheup
pi_136504573
quote:
0s.gif Op zondag 9 februari 2014 12:26 schreef TargaFlorio het volgende:
Slotje op dit topic en verder gaan in OWS / [NOS] Faaltopic ?
Triest

pi_136505246
Ik snap echt niet waarom je moeilijk doet over wat de NOS uitzendt als je op nos.nl alles live kan volgen, zelfs inclusief trainingen.
Het medium tv zoals dat nu is, is gewoon achterhaald. Mensen willen zelf bepalen wat ze kijken en de streams zijn hier een perfecte oplossing voor.
In the coolest little capital of the world
pi_136506067
Schaatsen is toch ook gewoon de leukste sport om te kijken! Rare topic titel.
pi_136518769
quote:
0s.gif Op zondag 9 februari 2014 15:11 schreef tennisboy het volgende:
Schaatsen is toch ook gewoon de leukste sport om te kijken! Rare topic titel.
Nope, de 5 en 10 km is natuurlijk gewoon saai. Daarnaast zijn de vrouwen sowieso kansloos om uit te zenden, omdat die relatief slecht zijn. De korte afstanden zijn wel leuk, omdat het dan een beetje snel gaat en er snel een volgende wedstrijd is.
pi_136537673
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 februari 2014 17:31 schreef tong80 het volgende:
Nu weer dat kut rodelen bij de NOS ±)

±P
je toetsenbord staat op NL

:6
Supra Groningam Nihil
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo