Liefde haal je uit iets? Ik geloof in dat je het met name uit jezelf moet halen om het dan pas van een ander te kunnen ontvangen.quote:Op zondag 23 februari 2014 23:37 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Liefde haal je als het goed is uit de mensen om je heen.
Scheelt daar wat aan in de mensen die jij om jou heen hebt??
Intimiteit 'mis' ik erg, nog nooit een partner gehad.quote:Op zondag 23 februari 2014 23:38 schreef sitting_elfling het volgende:
Wil je intimiteit? Wil je iemand die je was doet en het eten op tafel zet? Wil je iemand waar je vol op kan leunen? Wil je iemand die jou kan optrekken? Het enige wat ik bijv. zoek in een partner is oprechtheid. De rest is allemaal een toetje.
Moet je een vriend veel spreken om het een vriend te mogen noemen?quote:Op zondag 23 februari 2014 23:41 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Spreek je je vrienden wel geregeld? Ik zie mn vrienden denk ik hooguit 1 keer in de week (gemiddeld dan), maar spreek ze geregeld via skype of per telefoon, dat scheelt wel een heel stuk vind ik
Nee, eigenlijk niet.quote:Op zondag 23 februari 2014 23:41 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Spreek je je vrienden wel geregeld? Ik zie mn vrienden denk ik hooguit 1 keer in de week (gemiddeld dan), maar spreek ze geregeld via skype of per telefoon, dat scheelt wel een heel stuk vind ik
Waarom mis je dat? Normaliter mis je iets pas als je het al eens hebt gehad?quote:Op zondag 23 februari 2014 23:43 schreef Miniem het volgende:
[..]
Intimiteit 'mis' ik erg, nog nooit een partner gehad.
Maar ook iemand waar je goed mee kan omgaan praten en wat leuks mee samen doet. dat mis ik vooral.
Ben jij het afwachtende typ of juist pro-actief?quote:Op zondag 23 februari 2014 23:44 schreef Miniem het volgende:
[..]
Nee, eigenlijk niet.
Soms via fb of whatsapp.
De mens is en blijft nou eenmaal een gezelschapsdierquote:
Normaliter wel ja, maar uiteindelijk heb je toch anderen nodig...normaal gesproken dan.quote:Op zondag 23 februari 2014 23:42 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Ik geloof in dat je het met name uit jezelf moet halen om het dan pas van een ander te kunnen ontvangen.
Mja, die vraag was dan ook aan Miniem gericht. Wat jij vertelt heeft verder niks met liefde te maken. Tenminste, ik zie dat er niet in.quote:Op zondag 23 februari 2014 23:42 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
En ja, helaas in mijn directe omgeving schort het bij veel mensen aan van alles, maar dat zien zij niet als probleem. Ik ken genoeg mensen met trophy dames of mensen die vreemdgaan en daar mee wegkomen en zelfs over opscheppen.
Neen.quote:Op zondag 23 februari 2014 23:43 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Moet je een vriend veel spreken om het een vriend te mogen noemen?
Dat is anders, dan kun je wel wat missen, maar weet je niet wat je mistquote:Op zondag 23 februari 2014 23:45 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Waarom mis je dat? Normaliter mis je iets pas als je het al eens hebt gehad?
Allebei wel.quote:Op zondag 23 februari 2014 23:46 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Ben jij het afwachtende typ of juist pro-actief?
Heb je voor je gevoel wel genoeg vrienden? Of schort het daar naar jouw idee ook aan?quote:Op zondag 23 februari 2014 23:44 schreef Miniem het volgende:
[..]
Nee, eigenlijk niet.
Soms via fb of whatsapp.
Ik mis het omdat ik het wil ervaren. Het voelt voor mij als een groot gemis.quote:Op zondag 23 februari 2014 23:45 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Waarom mis je dat? Normaliter mis je iets pas als je het al eens hebt gehad?
Ja, gemiddeld genomen wel. Maar nogmaals... Waarom jezelf er mee vergelijken? Als jij dus niet zo sociaal bent ben je niet ziek ofzo, de 1 isnu eenmaal socialer ivg met de ander.quote:Op zondag 23 februari 2014 23:46 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
De mens is en blijft nou eenmaal een gezelschapsdier
Zoals mn eerste psycholoog al tegen me zei: als jij meer contact wilt hebben dan moet je zorgen dat je ook meer ruimte gaat innemen.quote:Op zondag 23 februari 2014 23:49 schreef Miniem het volgende:
[..]
Allebei wel.
Bij mijn beste vriend moet ik altijd iniatief nemen, ik moet het altijd vragen om een keer af te spreken. Bij de andere 2 komt het wel van beide kanten maar soms zou het wel eens meer mogen
Probleem is altijd tijd of wat anders bij mn vrienden.quote:Op zondag 23 februari 2014 23:52 schreef Elvi het volgende:
[..]
Zoals mn eerste psycholoog al tegen me zei: als jij meer contact wilt hebben dan moet je zorgen dat je ook meer ruimte gaat innemen.
Dus zeg tegen je beste vriend dat je wil dat hij ook initiatief neemt en zeg tegen de anderen dat je meer wilt afspreken. Het zijn je vrienden: die lopen echt niet zomaar weg als je dat zegt hoor
Als jij iets wilt dan moet je er ook zelf voor gaan en niet wachten totdat anderen leren om je gedachtes en je verwachtingen te lezen
Ik ben het vaak niet met je eens maar dit wat je zegt was voor mij wel key qua herstel. Huilend zielig doen is niemand ooit verder mee gekomen. En zorg je er juist voor dat mensen op een grotere afstand komen te staan.quote:Op zondag 23 februari 2014 23:49 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Heb je voor je gevoel wel genoeg vrienden? Of schort het daar naar jouw idee ook aan?
Ik begrijp heel goed dat het nooit hebben van een partner deprimerend kan zijn, maar (en ik weet dat het jou niet echt helpt) je depri daardoor voelen staat denk ik juist dat in de weg waar jij blijkbaar zo naar verlangt.
Ja, dat snap ik verder wel, maar ook als Miniem niet zichzelf gaat vergelijken met anderen, zijn behoefdes zijn verder op zich volstrekt normaal.quote:Op zondag 23 februari 2014 23:52 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Ja, gemiddeld genomen wel. Maar nogmaals... Waarom jezelf er mee vergelijken? Als jij dus niet zo sociaal bent ben je niet ziek ofzo, de 1 isnu eenmaal socialer ivg met de ander.
Dan vraag je of ze meer tijd voor je hebben. Problem solvedquote:Op zondag 23 februari 2014 23:53 schreef Miniem het volgende:
[..]
Probleem is altijd tijd of wat anders bij mn vrienden.
Mja, maar wat is normaal? Ik ken dames die 1x in de week normaal vinden, de ander heeft het liever 4x per dag. Je zult zelf een keus moeten maken en juist niet willen vergelijken.quote:Op zondag 23 februari 2014 23:54 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Ja, dat snap ik verder wel, maar ook als Miniem niet zichzelf gaat vergelijken met anderen, zijn behoefdes zijn verder op zich volstrekt normaal.
Tijd om meer vrienden te maken dan?quote:Op zondag 23 februari 2014 23:53 schreef Miniem het volgende:
[..]
Probleem is altijd tijd of wat anders bij mn vrienden.
Je komt steeds weer terug op dat "willen vergelijken". Wat is je punt nou eigenlijk?quote:Op zondag 23 februari 2014 23:55 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Mja, maar wat is normaal? Ik ken dames die 1x in de week normaal vinden, de ander heeft het liever 4x per dag. Je zult zelf een keus moeten maken en juist niet willen vergelijken.
Je moet jezelf niet vergelijken met een ander. De 1 gaat stappen vrijdag/zat, de ander zit alleen thuis te breien. So what? Men moet vooral niet alleen thuis gaan zitten met het idee, iedereen is nu iets gezelligs aan het doen op vrijdag avond... En ik ben zo alleen. Dat is zelf kastijding, moet je gewoon niet doen. Dat klinkt voor mij in de oren als, ik snij me in mijn vinger kaar hij kag niet bloeden. Leg die verwachtingen wat je moet doen niet bij een ander, maar bij jezelf.quote:Op zondag 23 februari 2014 23:59 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Je komt steeds weer terug op dat "willen vergelijken". Wat is je punt nou eigenlijk?
Ik snap wat je zegt, maar...ik weet niet wat je daarmee wilt zeggen
Ik snap je punt, maar het is ook nou eenmaal de aard van het beestje om feedback te willen krijgen. Ik denk dat slechts zeer weinigen in staat zijn om uiteindelijk totaal onafhankelijk te kunnen zijn en ook die mensen die dat nu kunnen...hebben ooit een moeder gehad die voor ze zorgdequote:Op maandag 24 februari 2014 00:13 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Je moet jezelf niet vergelijken met een ander. De 1 gaat stappen vrijdag/zat, de ander zit alleen thuis te breien. So what? Men moet vooral niet alleen thuis gaan zitten met het idee, iedereen is nu iets gezelligs aan het doen op vrijdag avond... En ik ben zo alleen. Dat is zelf kastijding, moet je gewoon niet doen. Dat klinkt voor mij in de oren als, ik snij me in mijn vinger kaar hij kag niet bloeden. Leg die verwachtingen wat je moet doen niet bij een ander, maar bij jezelf.
Neej die dingen wil ik niet voor niks vergeten. En door die doos te openen herbeleef ik alles wat naar boven komt weer. Ik herleef al een aantal dingen iedere dag ieder moment. En dat is al zwaar genoeg. En daarom is er over praten ook zo moeilijk. Omdat het niet mogelijk is voor mij er over te praten zonder het in me hoofd allemaal overnieuw te beleven. En opnieuw en opnieuw.quote:Op zondag 23 februari 2014 23:15 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:
[..]
Was het niet juist een opluchting dat die 'doos' open ging?
Uiteindelijk moet het er uit
Super! Jij?quote:Op zondag 23 februari 2014 23:08 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Hoe gaat het met deze opperbaas?
Leer eerst maar van jezelf houden.quote:Op zondag 23 februari 2014 23:32 schreef Miniem het volgende:
[..]
Ik wil liefde! Mensen zeggen het niet, maar het is een gezegde.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |