abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 5 februari 2014 @ 17:12:19 #61
358523 IkStampOpTacos
Tacostamper extraordinaire
pi_136367685
quote:
0s.gif Op woensdag 5 februari 2014 17:11 schreef DonJames het volgende:

[..]

Ja, en ze fokken hun eigen Chinezen. Voor het haar, zodat ze brood kunnen bakken.
Alsof die stof een vereiste is voor het bakken van brood. :')
It's my life, it's now or never, I ain't gonna live forever.
-
Headstrong to take on anyone.
  woensdag 5 februari 2014 @ 17:14:45 #62
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_136367773
Op grote schaal, ja ja.

quote:
Om de malsheid van het brood te verbeteren, voegen sommige bakkers een plantaardige 'broodverbeteraar' toe, aminozuur genaamd L-cysteïne. "Op een kilo bloem wordt 1 milligram L-cysteïne toegevoegd",
0,0001%. Om bang van te worden.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_136367783
quote:
0s.gif Op woensdag 5 februari 2014 17:12 schreef IkStampOpTacos het volgende:

[..]

Alsof die stof een vereiste is voor het bakken van brood. :')
Natuurlijk! Voor de smaak wordt het niet gedaan. Daar kan je beter Peruanenhaar voor gebruiken.
  woensdag 5 februari 2014 @ 17:39:40 #64
302853 themole
graaft totaal door.
pi_136368643
Als ik zo kijk zit het spul waarin het verwerkt is niet in het brood dat ik altijd eet. (Donker meergranen brood van de lidl.)
Niet altijd serieus
pi_136372095
Brood, daar zit wat in!
pi_136389347
quote:
0s.gif Op woensdag 5 februari 2014 12:56 schreef ZuidKardinaal het volgende:
http://www.telegraaf.nl/b(...)haar_in_brood__.html

[..]

Ik wist dat er soms smerige dingen in ons eten zaten, maar dit vind ik toch wel een beetje ranzig :{
Achterhaald. Van varkenshaar werden al lange tijd ingrediënten voor in brood gemaakt.

Zoals nu in het journaal gezegd wordt: de dierlijke en plantaardige varianten van cysteïne zijn niet van elkaar te onderscheiden.
Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_136389577
quote:
0s.gif Op woensdag 5 februari 2014 17:14 schreef Janneke141 het volgende:
Op grote schaal, ja ja.

[..]

0,0001%. Om bang van te worden.
Grappig dat zo'n lage dosering al een effect heeft.
pi_136391568
quote:
7s.gif Op donderdag 6 februari 2014 01:29 schreef Kowloon het volgende:

[..]

Grappig dat zo'n lage dosering al een effect heeft.
Er zijn meer dingen die heel functioneel zijn op zeer lage doseringen hoor.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_136391713
Lekker toch, niet zeuren
  donderdag 6 februari 2014 @ 09:01:07 #70
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_136391792
quote:
0s.gif Op woensdag 5 februari 2014 15:05 schreef ZuidKardinaal het volgende:
Dat het dan wel weer officieel kosher is :') !
Dat is vaak gewoon af te kopen!
The End Times are wild
pi_136417017
Net de uitzending gezien. Oude Chinezen vrouwen die mensenhaar verzamelen. Ze moeten het wel eerst scheiden van scheermesjes, gebruikte wattenstaafjes en andere troep.
Meneer de broodbakker bakte twee broden, een gemaakt zonder menselijk haar en de ander met. Hij en presentator waren het erover eens dat zonder veel beter smaakte. Meneer de broodbakker spuugde die met mensenhaar zelfs uit omdat het zo'n bol vormde in zijn mond. Wat doet u nu, u spuugt uw eigen brood uit, zei de presentator.
pi_136417181
Het is geen mensenhaar, het is L-cysteine.
  donderdag 6 februari 2014 @ 21:27:15 #73
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_136417332
Mischien doen ze ook wel schaamhaar van 14 jarige chineze meisjes er in.

:)
Vraag yvonne maar hoe tof ik ben, die gaf mij er ooit een tagje voor.
pi_136419333
quote:
0s.gif Op donderdag 6 februari 2014 01:08 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Achterhaald. Van varkenshaar werden al lange tijd ingrediënten voor in brood gemaakt.

Zoals nu in het journaal gezegd wordt: de dierlijke en plantaardige varianten van cysteïne zijn niet van elkaar te onderscheiden.
Varkenshaar, dat wist ik ja. Maar mensenhaar, dat is weer nieuw voor me.
pi_136423206
Ik herinner me van heel vroeger wel dat witte brood zonder dat elastische wat brood nu heeft. Ik herinner me vaag een broodsmaak terwijl het brood van nu een vieze bal in je mond vormt. Dom dat ze dat ouderwetse brood niet meer maken, alleen omdat het niet een week 'vers' (= plakkerig) blijft.
Maar ja, ik eet sowieso geen brood meer omdat m'n darmen het niet verdragen.

Maar komop mensen, mensenhaar is toch veel beter dan eendenveren? Straks wordt het verboden en moeten er massaal levende eenden van hun veren worden ontdaan, dat wil je ook niet. Vooral niet als Chinezen dat gaan doen.

[ Bericht 21% gewijzigd door Loekie1 op 06-02-2014 23:19:28 ]
pi_136424294
quote:
0s.gif Op donderdag 6 februari 2014 23:02 schreef Loekie1 het volgende:
Ik herinner me van heel vroeger wel dat witte brood zonder dat elastische wat brood nu heeft. Ik herinner me vaag een broodsmaak terwijl het brood van nu een vieze bal in je mond vormt. Dom dat ze dat ouderwetse brood niet meer maken, alleen omdat het niet een week 'vers' (= plakkerig) blijft.

Maar komop mensen, mensenhaar is toch veel beter dan eendenveren? Straks wordt het verboden en moeten er massaal levende eenden van hun veren worden ontdaan, dat wil je ook niet. Vooral niet als Chinezen dat gaan doen.
Alleen het chemische element blijft over. Ik voorzie wel een hype aan niet verbeterd brood de komende tijd.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_136424542
quote:
0s.gif Op woensdag 5 februari 2014 13:01 schreef TweeGrolsch het volgende:
Net of je verschil merkt tussen aminozuur van gans, mais of mens.
Dit dus.
-
pi_136426547
quote:
0s.gif Op donderdag 6 februari 2014 23:02 schreef Loekie1 het volgende:

Je kunt natuurlijk ook gewoon brood gaan halen in een natuurvoedingswinkel. Zo moeilijk is dat toch niet?
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_136443068
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 februari 2014 01:01 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Je kunt natuurlijk ook gewoon brood gaan halen in een natuurvoedingswinkel. Zo moeilijk is dat toch niet?
Als iedereen ambachtelijk en biologisch zou gaan eten zou onze aarde hélemaal te klein zijn, heb ik wel eens gehoord.

We zijn met 6 miljard, dan heb je nu eenmaal massa geproduceerd eten nodig dat makkelijk en lang te bewaren is, vandaar al die 'nieuwe' extra ingrediënten die je vroeger niet had. Zie ook.
quote:
0s.gif Op woensdag 5 februari 2014 13:03 schreef Noordsestern het volgende:
Als je toch eens wist wat er allemaal in ons eten zat. Meest onschuldig, maar wel vies. Vaak is het lastig om allemaal bij te houden wát je eet.

http://mens-en-gezondheid(...)-wist-over-eten.html
Al is het gebruik van sommige dingen die in dat artikel genoemd worden al wel heel lang gebruikelijk. :)
pi_136460643
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 februari 2014 17:06 schreef ZuidKardinaal het volgende:

[..]

Als iedereen ambachtelijk en biologisch zou gaan eten zou onze aarde hélemaal te klein zijn, heb ik wel eens gehoord.

We zijn met 6 miljard, dan heb je nu eenmaal massa geproduceerd eten nodig dat makkelijk en lang te bewaren is, vandaar al die 'nieuwe' extra ingrediënten die je vroeger niet had. Zie ook.

[..]

Al is het gebruik van sommige dingen die in dat artikel genoemd worden al wel heel lang gebruikelijk. :)
Godverdgodver! Ik kan alleen reageren nu ik mijn icoon verwijderd heb!

Daar heb je een punt, misschien. Al zou het ook niet verkeerd zijn als de wereldbevolking eens wat kromp.
Maar voor fatsoenlijk brood hoef je geen cysteïne te gebruiken. Je zou ook van gangbaar meel, gemaakt van graan dat met pesticiden etc. geteeld is, stevig brood kunnen maken. Zonder allerlei toevoegingen.
pi_136460837
Volgens de bakker die sprak bij Keuringsdienst van waarde was het brood met L-cysteine ook gewoon veel smerig dan brood zonder dat spul
pi_136460884
Wat blijkbaar veel mensen ontgaat hier of zijn niet zo snugger om iets verder te kijken dan hun neus lang is, is het feit dat delen van een mens in ons eten verwerken verboden is vanuit de ethische kant van het verhaal.
A society of sheep must in time beget a government of wolves.
- Henry de Jouvenel
  zaterdag 8 februari 2014 @ 03:03:19 #83
68091 borbit
Is dit het begin van een pr0n?
pi_136460927
Ik koop gewoon kwaliteits brood van een goede verse bakkerij. Ik mag er hoop ik van uitgang dat hier gewoon haar van blanke mensen voor gebruikt wordt?
  zaterdag 8 februari 2014 @ 10:15:55 #84
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_136462379
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 februari 2014 02:19 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Godverdgodver! Ik kan alleen reageren nu ik mijn icoon verwijderd heb!

Daar heb je een punt, misschien. Al zou het ook niet verkeerd zijn als de wereldbevolking eens wat kromp.
Maar voor fatsoenlijk brood hoef je geen cysteïne te gebruiken. Je zou ook van gangbaar meel, gemaakt van graan dat met pesticiden etc. geteeld is, stevig brood kunnen maken. Zonder allerlei toevoegingen.
Ja, dat kan, maar het deeg is dan gevoeliger, bewerkelijker en mislukt dan wat eerder.
Industrieele verwerking is dan moeilijker.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_136463034
Ik vind het wel kwalijk dat 'deskundigen' in fabrieken e.d. bij hoog en laag beweren dat er geen mensenhaar gebruikt wordt bij de productie. Maar 't komt wél uit China. En als je vraagt: wordt het gecontroleerd? weet men het niet. Hoe kun je het dan zo stellig beweren? Aan het eindproduct is het niet te zien.

Laten ze in Nederland zo'n fabriek opzetten, hier werken de kappers veel schoner, en dan is het tenminste ons eigen haar.

Een vriend van mij bakt sinds kort zelf brood met een broodbakmachine. Apetrots was hij op z'n eerste gelukte broodje. Ik denk dat de verkoop van die machines de komende dagen goed gaat.

[ Bericht 38% gewijzigd door Loekie1 op 08-02-2014 11:30:02 ]
  zaterdag 8 februari 2014 @ 12:37:07 #86
262 Re
Kiss & Swallow
pi_136465443
een chemische entiteit is gewoon een molecuul, wat boeit het in godsnaam waar dar molecuul uit wordt gewonnen... het is een chemisch product wat precies hetzelfde is als vanuit elke andere bron gewonnen
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
  zaterdag 8 februari 2014 @ 12:56:29 #87
78918 SeLang
Black swans matter
pi_136466071
Zolang het van een geefbaar Chinees meisje komt vind ik het prima
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_136471155
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 februari 2014 10:15 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Ja, dat kan, maar het deeg is dan gevoeliger, bewerkelijker en mislukt dan wat eerder.
Industrieele verwerking is dan moeilijker.
En met 6 miljard mensen zit je gewoon vast aan industriële massaproductie. Denk ik.
pi_136476998
quote:
3s.gif Op zaterdag 8 februari 2014 12:37 schreef Re het volgende:
een chemische entiteit is gewoon een molecuul, wat boeit het in godsnaam waar dar molecuul uit wordt gewonnen... het is een chemisch product wat precies hetzelfde is als vanuit elke andere bron gewonnen
Met het risico dat er sigarettepeuken meegemalen zijn. Naast het asbest kunnen we dat ook nog wel gebruiken.
pi_136477024
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 februari 2014 15:08 schreef ZuidKardinaal het volgende:

[..]

En met 6 miljard mensen zit je gewoon vast aan industriële massaproductie. Denk ik.
6 miljard mensen waarvan de helft obesitas heeft, dan zit er toch iets niet goed.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')