Alleen het chemische element blijft over. Ik voorzie wel een hype aan niet verbeterd brood de komende tijd.quote:Op donderdag 6 februari 2014 23:02 schreef Loekie1 het volgende:
Ik herinner me van heel vroeger wel dat witte brood zonder dat elastische wat brood nu heeft. Ik herinner me vaag een broodsmaak terwijl het brood van nu een vieze bal in je mond vormt. Dom dat ze dat ouderwetse brood niet meer maken, alleen omdat het niet een week 'vers' (= plakkerig) blijft.
Maar ja, ik eet sowieso geen brood meer omdat m'n darmen het niet verdragen.
Maar komop mensen, mensenhaar is toch veel beter dan eendenveren? Straks wordt het verboden en moeten er massaal levende eenden van hun veren worden ontdaan, dat wil je ook niet. Vooral niet als Chinezen dat gaan doen.
Dit dus.quote:Op woensdag 5 februari 2014 13:01 schreef TweeGrolsch het volgende:
Net of je verschil merkt tussen aminozuur van gans, mais of mens.
Je kunt natuurlijk ook gewoon brood gaan halen in een natuurvoedingswinkel. Zo moeilijk is dat toch niet?quote:Op donderdag 6 februari 2014 23:02 schreef Loekie1 het volgende:
Ik herinner me van heel vroeger wel dat witte brood zonder dat elastische wat brood nu heeft. Ik herinner me vaag een broodsmaak terwijl het brood van nu een vieze bal in je mond vormt. Dom dat ze dat ouderwetse brood niet meer maken, alleen omdat het niet een week 'vers' (= plakkerig) blijft.
Maar ja, ik eet sowieso geen brood meer omdat m'n darmen het niet verdragen.
Maar komop mensen, mensenhaar is toch veel beter dan eendenveren? Straks wordt het verboden en moeten er massaal levende eenden van hun veren worden ontdaan, dat wil je ook niet. Vooral niet als Chinezen dat gaan doen.
Als iedereen ambachtelijk en biologisch zou gaan eten zou onze aarde hélemaal te klein zijn, heb ik wel eens gehoord.quote:Op vrijdag 7 februari 2014 01:01 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Je kunt natuurlijk ook gewoon brood gaan halen in een natuurvoedingswinkel. Zo moeilijk is dat toch niet?
Al is het gebruik van sommige dingen die in dat artikel genoemd worden al wel heel lang gebruikelijk.quote:Op woensdag 5 februari 2014 13:03 schreef Noordsestern het volgende:
Als je toch eens wist wat er allemaal in ons eten zat. Meest onschuldig, maar wel vies. Vaak is het lastig om allemaal bij te houden wát je eet.
http://mens-en-gezondheid(...)-wist-over-eten.html
Godverdgodver! Ik kan alleen reageren nu ik mijn icoon verwijderd heb!quote:Op vrijdag 7 februari 2014 17:06 schreef ZuidKardinaal het volgende:
[..]
Als iedereen ambachtelijk en biologisch zou gaan eten zou onze aarde hélemaal te klein zijn, heb ik wel eens gehoord.
We zijn met 6 miljard, dan heb je nu eenmaal massa geproduceerd eten nodig dat makkelijk en lang te bewaren is, vandaar al die 'nieuwe' extra ingrediënten die je vroeger niet had. Zie ook.
[..]
Al is het gebruik van sommige dingen die in dat artikel genoemd worden al wel heel lang gebruikelijk.
Ja, dat kan, maar het deeg is dan gevoeliger, bewerkelijker en mislukt dan wat eerder.quote:Op zaterdag 8 februari 2014 02:19 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Godverdgodver! Ik kan alleen reageren nu ik mijn icoon verwijderd heb!
Daar heb je een punt, misschien. Al zou het ook niet verkeerd zijn als de wereldbevolking eens wat kromp.
Maar voor fatsoenlijk brood hoef je geen cysteïne te gebruiken. Je zou ook van gangbaar meel, gemaakt van graan dat met pesticiden etc. geteeld is, stevig brood kunnen maken. Zonder allerlei toevoegingen.
En met 6 miljard mensen zit je gewoon vast aan industriële massaproductie. Denk ik.quote:Op zaterdag 8 februari 2014 10:15 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Ja, dat kan, maar het deeg is dan gevoeliger, bewerkelijker en mislukt dan wat eerder.
Industrieele verwerking is dan moeilijker.
Met het risico dat er sigarettepeuken meegemalen zijn. Naast het asbest kunnen we dat ook nog wel gebruiken.quote:Op zaterdag 8 februari 2014 12:37 schreef Re het volgende:
een chemische entiteit is gewoon een molecuul, wat boeit het in godsnaam waar dar molecuul uit wordt gewonnen... het is een chemisch product wat precies hetzelfde is als vanuit elke andere bron gewonnen
6 miljard mensen waarvan de helft obesitas heeft, dan zit er toch iets niet goed.quote:Op zaterdag 8 februari 2014 15:08 schreef ZuidKardinaal het volgende:
[..]
En met 6 miljard mensen zit je gewoon vast aan industriële massaproductie. Denk ik.
Je overdrijft het overdrijven in een nogal overdreven manierquote:Op zaterdag 8 februari 2014 18:08 schreef Loekie1 het volgende:
[..]
6 miljard mensen waarvan de helft obesitas heeft, dan zit er toch iets niet goed.
en in welk deel van het molecuul zit die sigarettenpeuk?quote:Op zaterdag 8 februari 2014 18:07 schreef Loekie1 het volgende:
[..]
Met het risico dat er sigarettepeuken meegemalen zijn. Naast het asbest kunnen we dat ook nog wel gebruiken.
Maar hoe gaan we dan 6 miljard mensen van brood voorzien? Een met aandacht gebakken brood van een lokaal bakkertje is betaalbaar voor mensen met een bakfiets, maar zo kunnen we de wereld niet voeden..quote:Op zondag 9 februari 2014 01:07 schreef Kees22 het volgende:
Wegens problemen met mijn avatar (omdat Google preuts is en moeilijk doet) op deze manier:
Pietverdriet [Pietverdriet heeft geen premium account]
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_136462379
Ja, dat kan, maar het deeg is dan gevoeliger, bewerkelijker en mislukt dan wat eerder.
Industrieele verwerking is dan moeilijker.
Ja, maar dan doen we toch wat minder industrieel?
Ik vind het best, meeste brood is bagger.quote:Op zondag 9 februari 2014 01:07 schreef Kees22 het volgende:
.
Ja, maar dan doen we toch wat minder industrieel?
Ja, dat staat allemaal al in een lijstje dat voor in het topic al genoemd wordt. Maar ik vind mensen haar toch ietsje verder gaan. Jouw voorbeelden zijn in principe niet anders dan gewoon vlees..quote:Op maandag 10 februari 2014 16:23 schreef moeilijkgeval het volgende:
Net zoals de roze koeken , waarvan de kleurstof gemaakt wordt van luizenbloed.
Of een lekkere fruittella waarvan de lijmstof uit vermalen botten zorgt voor een optimaal kauweffect.....
ik vind het verschrikkelijkquote:Op woensdag 5 februari 2014 12:56 schreef ZuidKardinaal het volgende:
http://www.telegraaf.nl/b(...)haar_in_brood__.html
[..]
Ik wist dat er soms smerige dingen in ons eten zaten, maar dit vind ik toch wel een beetje ranzig
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |