Kun je in NL diesel tanken voor ¤ 1,31? Volgens mij is diesel nu in DLD per definitie goedkoperquote:Op maandag 3 februari 2014 16:28 schreef Confetti het volgende:
Het heeft ook wat principieel. Ik tank ook altijd Diesel in Duitsland als het even kan, ook al is de prijs nagenoeg gelijk.
Dit beleid mag de tering krijgen.
Als je in een uurtje rijden drie tientjes bespaard is het al veel meer geld dan de uurloon van de meeste mensen. Dat is 4800 euro per maand.quote:Op maandag 3 februari 2014 16:52 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Dan haal ik een lading flessen en bespaar ik wellicht een paar tientjes...
Vind ik echt de moeite niet waard.
25 km rijden voor je wekelijkse boodschapjes?quote:Op maandag 3 februari 2014 21:08 schreef bloodymary1 het volgende:
Ik woon 25 km van de Duitse grens en ga inderdaad ook daar vaak drank en andere boodschappen halen. Maar niet eens voor de prijs (al is dat mooi meegenomen, maar ik ben nu eenmaal niet heel prijsbewust), maar vooral ook voor het uitgebreide assortiment. Zoveel verschillende soorten speciaalbier, grappa's etc.
Das toch niet ver of zo? Maar ik rij op LPG.quote:Op dinsdag 4 februari 2014 08:08 schreef DroogDok het volgende:
[..]
25 km rijden voor je wekelijkse boodschapjes?
Nee 50, want ik rijd ook weer naar huis. Maar dat gebeurt ook niet elke week hoor, een keer in de twee, drie weken of zo. Verder vind ik die afstand niet zo ver, ik woon in het buitengebied en dan zijn dat soort afstanden voor kleine dingen heel normaal. De dichtsbijzijnde supermarkt in Nederland is ook al 7 km.quote:Op dinsdag 4 februari 2014 08:08 schreef DroogDok het volgende:
[..]
Wat is dat voor vreemde rekensom?quote:Op dinsdag 4 februari 2014 08:02 schreef firefly3 het volgende:
[..]
Als je in een uurtje rijden drie tientjes bespaard is het al veel meer geld dan de uurloon van de meeste mensen. Dat is 4800 euro per maand.
Dat is als je 20 dagen per maand werkt. In de praktijk is dat ietsje meer.quote:Op dinsdag 4 februari 2014 09:57 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Wat is dat voor vreemde rekensom?
Ah, op die fiets. Maar het droppen van zo'n bedrag heeft geen enkel nut in deze discussie.quote:Op dinsdag 4 februari 2014 10:04 schreef Hallojo het volgende:
[..]
Dat is als je 20 dagen per maand werkt. In de praktijk is dat ietsje meer.
Vergelijkingen kunnen soms best handig zijn om een beeld te vormen.quote:Op dinsdag 4 februari 2014 10:09 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ah, op die fiets. Maar het droppen van zo'n bedrag heeft geen enkel nut in deze discussie.
quote:Op maandag 3 februari 2014 22:08 schreef LXIV het volgende:
[..]
Beter stop je dan met roken en drinken! Dat spaart je zeker honderden euros per maand en dan hoef je niet eens naar Duitsland toe.
Net alsof sterke drank drinken, roken en autorijden zo leuk zijn..quote:Op dinsdag 4 februari 2014 13:08 schreef bloodymary1 het volgende:
Of je stopt gewoon met leuk leven, dat is pas goedkoop....
Ja, wat koop je dan allemaal dat het je 50 euro scheelt? Ik neem aan dat je de brandstofkosten van heen en weer rijden er dan al vanaf hebt gehaald.quote:Op maandag 3 februari 2014 16:37 schreef Hallojo het volgende:
Ik ga regelmatig vanuit Amersfoort naar Duitsland. Scheelt me zo'n ¤ 50 per keer.
Benzine kost hem dan drie tientjes. Maak je 20 euro winstquote:Op dinsdag 4 februari 2014 14:27 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Ja, wat koop je dan allemaal dat het je 50 euro scheelt? Ik neem aan dat je de brandstofkosten van heen en weer rijden er dan al vanaf hebt gehaald.
4 sloffen sigaretten, scheelt ¤ 8,00 per slof = ¤ 32,00quote:Op dinsdag 4 februari 2014 14:27 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Ja, wat koop je dan allemaal dat het je 50 euro scheelt? Ik neem aan dat je de brandstofkosten van heen en weer rijden er dan al vanaf hebt gehaald.
Ja okee, maar tanken doe je elke week... 8 flessen sterke drank kopen niet (althans, ik niet) en 4 sloffen rook je wellicht ook niet op in een week.quote:Op dinsdag 4 februari 2014 14:36 schreef Hallojo het volgende:
[..]
4 sloffen sigaretten, scheelt ¤ 8,00 per slof = ¤ 32,00
8 flessen sterke drank, scheelt gemiddeld ¤ 5,00 per fles = ¤ 40,00
1 tank benzine, scheelt ongeveer ¤ 10,00
Totaal dus ¤ 82,00
Brandstofkosten 200km heen en terug = ¤ 33,00
Is dat ver?quote:Op dinsdag 4 februari 2014 08:08 schreef DroogDok het volgende:
[..]
Ik ga ook maar eens in de twee/drie maanden en maak er gelijk een uitje van. Ik vind het leuk om te doen.quote:Op dinsdag 4 februari 2014 14:40 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Ja okee, maar tanken doe je elke week... 8 flessen sterke drank kopen niet (althans, ik niet) en 4 sloffen rook je wellicht ook niet op in een week.
Je hebt dus niet wekelijks deze winst, maar alleen als je alles tegelijk moet halen en dat komt minder vaak voor.
ja, dan snap ik het wel...quote:Op dinsdag 4 februari 2014 14:49 schreef Hallojo het volgende:
[..]
Ik ga ook maar eens in de twee/drie maanden en maak er gelijk een uitje van. Ik vind het leuk om te doen.
Je vergeet het vlees.quote:Op dinsdag 4 februari 2014 14:36 schreef Hallojo het volgende:
[..]
4 sloffen sigaretten, scheelt ¤ 8,00 per slof = ¤ 32,00
8 flessen sterke drank, scheelt gemiddeld ¤ 5,00 per fles = ¤ 40,00
1 tank benzine, scheelt ongeveer ¤ 10,00
Totaal dus ¤ 82,00
Brandstofkosten 200km heen en terug = ¤ 33,00
Ja, zijn toch eigenlijk wel mijn favoriete bezigheden. En dan autorijden naar de zuidelijkste puntjes van Europa, Puglia en zo. Maar dat is voor ieder persoonlijk toch. Jij vindt er waarschijnlijk geen klap aan, ook goed.quote:Op dinsdag 4 februari 2014 14:16 schreef LXIV het volgende:
[..]
Net alsof sterke drank drinken, roken en autorijden zo leuk zijn..
Sterke drank drinken en rijden is in elk geval een fijne combi.quote:Op dinsdag 4 februari 2014 14:16 schreef LXIV het volgende:
[..]
quote:Op dinsdag 4 februari 2014 17:52 schreef arjan1112 het volgende:
Duitsers kopen dan weer koffie in Nederland
Een duitser zal ook nooit vlees in NL kopen.quote:Op dinsdag 4 februari 2014 17:54 schreef betyar het volgende:
[..]Alsof Duitsers voor enkel koffie naar Nederland gaan.
quote:Op dinsdag 4 februari 2014 17:59 schreef Janneke141 het volgende:
Of je er zelf nu zin in hebt om de grens over te rijden of niet, het is natuurlijk een feit dat de middenstanders in de grensstreek door beleid van hun eigen overheid niet op een eerlijke manier kunnen concurreren. Ze gaan failliet dankzij Den Haag, zo eenvoudig is het.
En hoe groter het verschil in accijnzen wordt, hoe groter ook het begrip grensstreek.
Vraag het me af.quote:Op maandag 3 februari 2014 14:44 schreef arjan1112 het volgende:
http://resourcessgd.kb.nl(...)19901991_0001707.pdf
Vragen van het lid Van Erp (VVD)
over de gevolgen van de accijnsver–
hogingen voor tankstations langs de
Nederlandse grens. (Ingezonden 10
juli 1991)
1
Hebt u kennisgenomen van
berichten, dat het voortbestaan van
600 tankstations langs de Neder–
landse grens door de accijnsver–
hoging van afgelopen zaterdag in
direct gevaar is?1
Onzin, een plaatsje als winterswijk draait op grenshandel, drank en peut mag dan duurder zijn, maar men koopt er koffie, kleding, meubels, allerlei levensmiddelen die in D niet of slecht te krijgen zijn.quote:Op dinsdag 4 februari 2014 17:59 schreef Janneke141 het volgende:
Of je er zelf nu zin in hebt om de grens over te rijden of niet, het is natuurlijk een feit dat de middenstanders in de grensstreek door beleid van hun eigen overheid niet op een eerlijke manier kunnen concurreren. Ze gaan failliet dankzij Den Haag, zo eenvoudig is het.
En hoe groter het verschil in accijnzen wordt, hoe groter ook het begrip grensstreek.
Hebben ze in Den Haag lak aan.quote:Op dinsdag 4 februari 2014 17:59 schreef Janneke141 het volgende:
Varkenshaas bij de Aldi in D kost 9,50 de kilo, bij Penny regelmatig 6,66.quote:Op dinsdag 4 februari 2014 18:00 schreef fokky100 het volgende:
[..]
Een duitser zal ook nooit vlees in NL kopen.
.
Bocholt, Borken en Vreden vormen een bedreiging voor de detailhandel daar.quote:Op dinsdag 4 februari 2014 18:03 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Onzin, een plaatsje als winterswijk draait op grenshandel, drank en peut mag dan duurder zijn, maar men koopt er koffie, kleding, meubels, allerlei levensmiddelen die in D niet of slecht te krijgen zijn.
Als jij een slijter bent in een grensdorp, sluit je winkel en ga aan de andere kant van de grens zitten
Dat kan natuurlijk ook nog ja! Eigenlijk biedt zo'n grens aan de slimmere ondernemer alleen maar arbitragemogelijkheden.quote:Op dinsdag 4 februari 2014 18:03 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Onzin, een plaatsje als winterswijk draait op grenshandel, drank en peut mag dan duurder zijn, maar men koopt er koffie, kleding, meubels, allerlei levensmiddelen die in D niet of slecht te krijgen zijn.
Als jij een slijter bent in een grensdorp, sluit je winkel en ga aan de andere kant van de grens zitten
quote:Op dinsdag 4 februari 2014 14:16 schreef LXIV het volgende:
[..]
Nee, niemand doet boodschappen in Duitsland in de grensstreek.quote:Op dinsdag 4 februari 2014 14:49 schreef Ferrari_Tape het volgende:
En volgens mij doet 80% van mensen in de grensstreek al jarenlang hun boodschappen in Duitsland.
Slijterij over de grens en in de hele NL regio reclame makenquote:Op dinsdag 4 februari 2014 18:10 schreef LXIV het volgende:
[..]
Dat kan natuurlijk ook nog ja! Eigenlijk biedt zo'n grens aan de slimmere ondernemer alleen maar arbitragemogelijkheden.
Dat komt door belangenorganisaties die in naam van de winkeliers spreken.quote:Op dinsdag 4 februari 2014 18:14 schreef TweeGrolsch het volgende:
[..]
Nee, niemand doet boodschappen in Duitsland in de grensstreek.
Waar halen westerlingen toch dat idee vandaan?
Ik woon een km van de grens met Duitsland, maar de supermarkt in het dorp in Nederland heeft het druk zat hoor.quote:Op dinsdag 4 februari 2014 18:14 schreef TweeGrolsch het volgende:
[..]
Nee, niemand doet boodschappen in Duitsland in de grensstreek.
Waar halen westerlingen toch dat idee vandaan?
Obi is gillend duur, net als mediamarkt zijn alleen de aanbiedingen goedkoop. Laatst een kruiwagen gekocht bij hagebau, was 45 euro goedkoper dan bij obi, ongeveer 1/3 was dat.quote:
Je hebt speelgoed en gereedschapquote:Op dinsdag 4 februari 2014 22:06 schreef arjan1112 het volgende:
een kruiwagen kost in nederland 29,- in de aanbieding dan
Gebeurt al. Hier in de buurt is dat de bierschuur. Zit 3m van de grens af. Tegenover een tankstation.quote:Op dinsdag 4 februari 2014 18:14 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Slijterij over de grens en in de hele NL regio reclame maken
Kruiwagen met een plastic bak, speelgoedquote:Op dinsdag 4 februari 2014 22:11 schreef arjan1112 het volgende:
mja je hebt 85 liter en 95 liter verschillende soorten wielen, plastic bakken , ijzeren bakken in ijzerkleur en in groen.. die ijzeren in groen met 95 liter en het beste wiel is het duurste
Duitse supermarkten die in NL reclame maken doen ze al veel langer volgens mij.quote:Op dinsdag 4 februari 2014 18:14 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Slijterij over de grens en in de hele NL regio reclame maken
Dat is voor bladeren en zoquote:Op dinsdag 4 februari 2014 22:12 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Kruiwagen met een plastic bak, speelgoed
Ik weet, goed ondernemerschap. Kansen pakken ipv jammeren. Als je geen sterke drank meer verkopen kan vanwege de accijns kan je gaan jammeren, of je kan, als je niet je bedrijf wilt verplaatsen, koffie gaan verkopen aan Duitsers. Goed adverteren en je verkoopt de onko palletgewijs.quote:Op dinsdag 4 februari 2014 22:13 schreef bluemoon23 het volgende:
[..]
Duitse supermarkten die in NL reclame maken doen ze al veel langer volgens mij.
De folders van Marktkauf en Coma krijgen wij al jarenlang in de bus, de laatste paar jaar in December ook folders van duitse vuurwerkhandelaren.
Daar komt onze houtkachel ook vandaanquote:Op dinsdag 4 februari 2014 22:43 schreef bluemoon23 het volgende:
In Uelsen zit een bedrijf dat kachels en kacheltoebehoren verkoopt, Nederlandse eigenaar, paar Nederlandse werknemers.
Altijd Nederlandse klanten als ik daar kom, vorige week stond ik in hun magazijn, die stond stampesvol met nieuwe kachels, 3 hoog opgestapeld op de pallets.
Kansen pakken inderdaad.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |