TOPquote:Op woensdag 29 januari 2014 13:34 schreef Dottey het volgende:
Effe aanvullen.. en zal even kijken.
Zal ook zo de OP even bijwerken met de bedrijfsplannen inkomsten![]()
Misschien handig als we die even opsommen in de posts, dan kunnen we die aanvullen steeds
Ik ben zeer benieuwd wat Aike straks gaat zeggenquote:Op woensdag 29 januari 2014 13:33 schreef Capaja het volgende:
ik kom dus nu op een totaal van 3407,72
zitten we dan een beetje bij elkaar ?
dan hebben we nog steeds een verschilletjequote:Op woensdag 29 januari 2014 13:43 schreef Dottey het volgende:
Startbedrag 10000,00
In 1944,00
Uit 8531,16
totaalbedrag 3412,84
is wat ik heb... na het kippenvoer. (- boodschappen de 28ste.. maar die heb ik wel de 27ste staan)
Dat verschil is? sowieso toch de 129,40 van de bouwmarkt (die jij nog extra erop had staan?)quote:Op woensdag 29 januari 2014 13:48 schreef Capaja het volgende:
[..]
dan hebben we nog steeds een verschilletje
kan je alles nog een keer plaatsen, mag wel is het volgende Topic
ik heb de 40 euro vaste telefoonkosten en internet er al vanaf..quote:Op woensdag 29 januari 2014 13:50 schreef Dottey het volgende:
[..]
Dat verschil is? sowieso toch de 129,40 van de bouwmarkt (die jij nog extra erop had staan?)
11 euro voor een lot was dat toch?quote:Op woensdag 29 januari 2014 13:57 schreef Capaja het volgende:
misschien is deze brief voor de telefoon van de postcodeloterij
Maar dan nog moeten we dat lotprijsje er ook elke maand voor gaan afschrijven. als de bevestiging komt van hun inschrijving voor 1 lotquote:Op woensdag 29 januari 2014 14:01 schreef Capaja het volgende:
post inspectie van weet ik veel lezen jullie maar : aldus Vanes
da we iets nie meer magge
de 1e 2 maanden was gratis heb ik ergens meegekregenquote:Op woensdag 29 januari 2014 14:05 schreef Dottey het volgende:
[..]
Maar dan nog moeten we dat lotprijsje er ook elke maand voor gaan afschrijven. als de bevestiging komt van hun inschrijving voor 1 lot
marktkramen kosten 17,50 per stuk.De kosten van halen en brengen komen daarbij.quote:Op woensdag 29 januari 2014 13:57 schreef Capaja het volgende:
kosten kaas per stuk 1.50
marktkramen komt per keer 125 bij voor brengen/halen/opboiuwen
koeien was volgens mij 600 per maand
missmontreal in maart
misschien is deze brief voor de telefoon van de postcodeloterij
kloptquote:Op woensdag 29 januari 2014 14:09 schreef Voxs het volgende:
[..]
marktkramen kosten 17,50 per stuk.De kosten van halen en brengen komen daarbij.
Dat stond er alquote:Op woensdag 29 januari 2014 14:09 schreef Voxs het volgende:
[..]
marktkramen kosten 17,50 per stuk.De kosten van halen en brengen komen daarbij.
ow oke!quote:Op woensdag 29 januari 2014 14:13 schreef Dottey het volgende:
[..]
Dat stond er alCapaja gaf een aanvulling.
![]()
maar goed meegedacht!
quote:Op woensdag 29 januari 2014 14:15 schreef Dottey het volgende:
Toch bijzonder als je het lijstje IN ziet... ten opzichte van de UIT..
En dan de daadwerkelijke UIT en IN ziet![]()
quote:Op woensdag 29 januari 2014 14:32 schreef 5thencounter het volgende:
Gio's gooispelletje.. is meegenomen door beide "Spelmeneren" grapje misschien maar je weet nooit hoe Giorgio een haas vangt , is in ontwikkeling
quote:Op woensdag 29 januari 2014 10:47 schreef Ransjih het volgende:
[..]
hij noemde een voorbeeld van shovel en geul graven en jetski
solly, ik zie dat dit het verkeerde topic wasquote:Op woensdag 29 januari 2014 14:40 schreef Dottey het volgende:
wat voor project is dat van Paul, wat veel geld zou opleveren?
[..]
dit kan nooit een serieus plan zijnquote:Op woensdag 29 januari 2014 14:42 schreef Ransjih het volgende:
[..]
solly, ik zie dat dit het verkeerde topic was
paul gaf een voorbeeld van een geul graven en jetskis en veel geld verdienen in een discussie over verdelen van inkomsten vanmorgen met rienk
Dat is het project waarover hij smoeste met hakim een paar dagen geleden. Dat gaat over het WK voetbal. Ze willen een scherm en tribune en bier. Veel bezoekers trekken en daarmee veel geld verdienen. De winst willen ze zelf houden. Ze spreken niet openlijk over het project, maar Aike weet er van. Volgens Paul is het al geregeld met 'achter' dat dit project doorgaat.quote:Op woensdag 29 januari 2014 14:40 schreef Dottey het volgende:
wat voor project is dat van Paul, wat veel geld zou opleveren?
[..]
Ik had je even hier gekopieerd ivm in kaart brengen met de ideeën voor inkomsten.quote:Op woensdag 29 januari 2014 14:42 schreef Ransjih het volgende:
[..]
solly, ik zie dat dit het verkeerde topic was
paul gaf een voorbeeld van een geul graven en jetskis en veel geld verdienen in een discussie over verdelen van inkomsten vanmorgen met rienk
Dit is gewoon wat hij graag zou willen. jetskieén in Utopia. Voor zichzelf.quote:Op woensdag 29 januari 2014 14:44 schreef Dottey het volgende:
[..]
Ik had je even hier gekopieerd ivm in kaart brengen met de ideeën voor inkomsten.
Geulen graven levert geld op? Jetski's? Ze hebben daar toch geen water? Of gaat die vijver zo groot worden...?
Weet je wat meer aanvulling?
WK voetbal tribune: geheim in ontwikkeling Paul, Hakim, Aikequote:Op woensdag 29 januari 2014 14:44 schreef Voxs het volgende:
[..]
Dat is het project waarover hij smoeste met hakim een paar dagen geleden. Dat gaat over het WK voetbal. Ze willen een scherm en tribune en bier. Veel bezoekers trekken en daarmee veel geld verdienen. De winst willen ze zelf houden. Ze spreken niet openlijk over het project, maar Aike weet er van. Volgens Paul is het al geregeld met 'achter' dat dit project doorgaat.
ja zou groot moeten worden, met een lier en dan net als in spanje of zoitesquote:Op woensdag 29 januari 2014 14:44 schreef Dottey het volgende:
[..]
Ik had je even hier gekopieerd ivm in kaart brengen met de ideeën voor inkomsten.
Geulen graven levert geld op? Jetski's? Ze hebben daar toch geen water? Of gaat die vijver zo groot worden...?
Weet je wat meer aanvulling?
Of Harderwijkquote:Op woensdag 29 januari 2014 14:45 schreef Capaja het volgende:
[..]
ja zou groot moeten worden, met een lier en dan net als in spanje of zoites
Ze mogen niet dieper graven dan 50 cm#geen regelsquote:Op woensdag 29 januari 2014 14:45 schreef Voxs het volgende:
[..]
Dit is gewoon wat hij graag zou willen. jetskieén in Utopia. Voor zichzelf.
daarom !quote:Op woensdag 29 januari 2014 14:48 schreef Dottey het volgende:
[..]
Ze mogen niet dieper graven dan 50 cm#geen regels
on stream gezegd door Rienk en RuuT.
Dus dan zouden ze daar een enorme bak voor moeten bouwen
Die komen naar mijn weten alleen op de markt met een kraam.quote:Op woensdag 29 januari 2014 14:48 schreef Capaja het volgende:
was er nog iets geregeld met stichting doen of kromkommer
(ik zie ineens #henk staan)
Wk tribune heb ik er wel op gezet..quote:Op woensdag 29 januari 2014 14:48 schreef Capaja het volgende:
[..]
daarom !
niet serieus nemen dit plannetje
Henk was een logeetje geloof ik. De dames wilden hem weer terug.quote:Op woensdag 29 januari 2014 14:48 schreef Dottey het volgende:
[..]
Die komen naar mijn weten alleen op de markt met een kraam.
dat gaat misschien inderdaad wel lukkenquote:Op woensdag 29 januari 2014 14:49 schreef Dottey het volgende:
[..]
Wk tribune heb ik er wel op gezet..
Henk? Kromkommers bestaat uit dames...quote:Op woensdag 29 januari 2014 14:50 schreef Voxs het volgende:
[..]
Henk was een logeetje geloof ik. De dames wilden hem weer terug.
Het is de tomatenplant onder het raam. Die heet Henk volgens kromkommer.quote:Op woensdag 29 januari 2014 14:51 schreef Dottey het volgende:
[..]
Henk? Kromkommers bestaat uit dames...
Overigens mogen dieren en mensen niet logeren. (muv de koeien en kippen en ondertussen ook haan)
Ik denk dat ze daar wel wat voor kunnen vinden. Niet de schermen laten zien maar de mensen die op de tribunes zitten. De kraampjes met het drinken en eten.. etc etc.,.quote:Op woensdag 29 januari 2014 14:50 schreef Capaja het volgende:
[..]
dat gaat misschien inderdaad wel lukken
hoewel ..........
"achter" kan het zomaar verbieden, want voetbal is TV
oh ja!quote:Op woensdag 29 januari 2014 14:51 schreef Voxs het volgende:
[..]
Het is de tomatenplant onder het raam. Die heet Henk volgens kromkommer.
15 euro pp dacht ikquote:Op woensdag 29 januari 2014 15:18 schreef Dottey het volgende:
Bootkamp natuurlijk!
Moet die ook even in de aanvulling gooien. Maar ik weet de prijzen niet zo goed
dat was voor de 'gewone' bootcampquote:
Was het niet 30 voor persoonlijke training? Of 50,-quote:
die MOET hangenquote:Op woensdag 29 januari 2014 15:50 schreef Dottey het volgende:
400 euro heater! Die nog omhoog moet om geplaatst te worden.
Leverancier: Dan krijg je het in ieder geval 1 keer warm als hij omhoog gaat.
Ze hadden eerst 15 euro voor een verjaardag begroot... toen werd het 50 euro... en nu al... gaat helemaal topquote:Op woensdag 29 januari 2014 16:12 schreef Quinty. het volgende:
[ afbeelding ] [ afbeelding ] [ afbeelding ]
De poort gaat open en weer komt er een auto binnen
Hij toet een paar keer en vanessa komt naar buiten
het is marleen van de supermarkt die de boodschappen komt brengen
Je hoort de flessen alcohol in de dozen rammelen
wacht even zegt vanessa ik moet even een paar dingen verstoppen
ze graait wat tussen de boodschappen,, dat mag ze niet zien zegt Vanessa
de rest gaat gewoon naar binnen
Giorgio helpt vanessa even mee met naar binnen tillen
¤ 127, 10 zegt marleen
Aike rekent af en vanessa gaat de boodschappen opruimen
ben benieuwd waar ze dat vandaan haalt ?quote:
Niemand die er naar vroeg ;-)quote:Op woensdag 29 januari 2014 17:27 schreef Capaja het volgende:
[..]
ben benieuwd waar ze dat vandaan haalt ?
600 koeien
1600 boodschappen
40 telefoon
250 electriciteit
zoiets ?
En gasquote:Op woensdag 29 januari 2014 17:27 schreef Capaja het volgende:
[..]
ben benieuwd waar ze dat vandaan haalt ?
600 koeien
1600 boodschappen
40 telefoon
250 electriciteit
zoiets ?
dan is dat 20 euro inkomsten.. toch verkocht aan de man van de heater..quote:Op donderdag 30 januari 2014 08:33 schreef pullup het volgende:
Ze schijnen al een van de kazen verkocht te hebben
is dat zeker ?quote:Op donderdag 30 januari 2014 14:28 schreef Dottey het volgende:
Even uit de verslagen opgemerkt:
toch een kaas kwijt / verkocht?
[..]
dan is dat 20 euro inkomsten.. toch verkocht aan de man van de heater..
Nee, peter was al weg.. en toen de man van de heater zei "Wat gaat hij nou weer kopen? die koopt ook alles.." over zijn partner. We zagen ze wel met lege handen naar de auto lopen.. maar je zag ze niet de hele tijd in beeld.quote:Op donderdag 30 januari 2014 15:21 schreef Capaja het volgende:
[..]
is dat zeker ?
heeft peter hem niet meegeneomen ?
entree ?quote:Op donderdag 30 januari 2014 14:30 schreef Dottey het volgende:
2 honden, 2 dames, 1 massage.
2x 25 = 50 euro
1 entree maar denk dat ze die niet hebben gerekend.
1 massage = 50
Lot heeft kralen besteld
Paul heeft weer het een en ander besteld bij HB. komt rond 16h.
Aike heeft sportschoenen en slippers voor iedereen gevonden 1,- pp => 30 euro. moeten nog worden afgeleverd
en er liggen er nu 15 ?quote:Op donderdag 30 januari 2014 15:22 schreef Dottey het volgende:
[..]
Nee, peter was al weg.. en toen de man van de heater zei "Wat gaat hij nou weer kopen? die koopt ook alles.." over zijn partner. We zagen ze wel met lege handen naar de auto lopen.. maar je zag ze niet de hele tijd in beeld.
laat maarquote:Op donderdag 30 januari 2014 15:23 schreef Capaja het volgende:
[..]
en er liggen er nu 15 ?
volgens mij had de boer er namelijk 16 geleverd
honden was 75 euro.. dus de kaas is voor 25 verkocht...quote:Op donderdag 30 januari 2014 15:26 schreef Capaja het volgende:
[..]
laat maar
utopia.nl :
Gelukkig waren er ook nog inkomsten zodat de kas niet helemaal leegstroomde. Via de hondenkennel en de kaas is er nog een totaal van ¤ 100,- opgehaald.
1 dame had een massage.. de ander had 2 hondjes bij (beide dan 50 euro = 100 euro)quote:Op vrijdag 31 januari 2014 12:17 schreef Capaja het volgende:
aike's kassa
Hoewel het lijkt alsof er gisteren veel geld verdiend is, blijkt dit toch enigszins tegen te vallen. Gelukkig hebben Andrea's massagetechnieken gezorgd voor twee tevreden klanten. Zij waren goed voor ¤50,- en namen beiden een kaas mee ter waarde van ¤25,-. Helaas betaalde er een dame slechts ¤15,-. De inwoners hebben dus nog ¤10,- tegoed van haar.
De douche en de geiser zijn helaas nog steeds niet af. Gisteren werden er weer de nodige onderdelen besteld en geleverd, kosten: ¤263,10.
De totale kluisstand bedraagt nu ¤2794,75.
euh de bedragen kloppen dan wel, maar DAMES die kaas hebben gekocht ?
dat was de meneer vd hornbach die nog een tientje komt brengen
volgens mij is er 50 euro minder in kas trouwens
na vandaag is het nog maar 2232 !quote:Op vrijdag 31 januari 2014 19:14 schreef JerryLee het volgende:
2794,75
Dat moet er binnen twee weken toch wel doorgejast zijn
quote:
4 uurtjes lang de loodsen volzeiken en door de blubber lopen.. die hond heeft een fantástische tijd gehadquote:Op zaterdag 1 februari 2014 16:40 schreef Capaja het volgende:
er is een hondje geweest vanochtend voor 25,00
er schijnt een deal gemaakt te zijnquote:Op zaterdag 1 februari 2014 17:06 schreef Dottey het volgende:
kramen kosten toch 17,50 per kraam + de kosten van 125 brengen bouwen afbreken ophalen
?
quote:BioMarkt.
de kramen kosten 100 euro huur per stuk.
Utopia mag voor de bezorgkosten en opbouwen kramen 125 euro neertellen, inplaats van 250 euro.
Utopia huurt een kraam voor 15 euro per stuk, normaal kosten een kraam 17.50, door verhuur 100 euro aan degene die zijn product gaat verkopen.
er zijn in totaal 15 kramen die bemand worden.
de entree per bezoeker 5 euro
dank dankquote:Op zondag 2 februari 2014 19:39 schreef KnalPoenani het volgende:
Uit de COS
zondag 2 februari 2014 @ 19:05 • 61
Toverheks
2 983 is er verdient 3.278 omzet......
6-7 euro?quote:Op zondag 2 februari 2014 20:42 schreef MuppetZoot het volgende:
Oke dat is weer uitgave van 213,50 Chinees. Maar daar zitten wel 7 pakskes sigaretten bij. Wah kosten die krengen tegenwoordig?
Serieus jaquote:
L&M sigaretten 27 stuks voor ¤7,50 x 7 = ¤ 52,50 + ¤160 Chinees + ¤1 fooi(?)quote:Op zondag 2 februari 2014 20:42 schreef MuppetZoot het volgende:
Oke dat is weer uitgave van 213,50 Chinees. Maar daar zitten wel 7 pakskes sigaretten bij. Wah kosten die krengen tegenwoordig?
quote:Op maandag 3 februari 2014 00:34 schreef bull1966 het volgende:
[..]
Paul had vandaag toch weer een ketel gekocht zonder overleg
Wat heeft Paul gisteren eigenlijk verdiend?quote:Op maandag 3 februari 2014 00:35 schreef Tayu het volgende:
[..]
En 2 oude brommers, en 30 pallets en nog iets. Dat wordt donderdag afgeleverd.
quote:Veel inkomsten in kas, de duurzame markt mag een succes genoemd worden! De inwoners zijn ¤3.278,20 rijker. Dat werd gelijk gevierd met de Chinees wat ¤149,50 kostte. Sigaretten werden ook ingeslagen voor ¤64,00.
Een hele verandering! We gaan van een kasstand van ¤2.238,50 naar een een bedrag van ¤5.058,20. Een grote opsteker voor de inwoners, maar zou Rienk ook blij zijn met meer geld in kas?
Een paar stompen op zijn smoel.quote:Op maandag 3 februari 2014 06:46 schreef Hunter het volgende:
Uit de COS
[..]
[..]
Wat heeft Paul gisteren eigenlijk verdiend?
ahquote:Op maandag 3 februari 2014 06:38 schreef chufi het volgende:
Ze moeten 8x 100 ontvangen voor de kramen. Eigen kraam waren eigen tafels, onoverdekt.
chineesquote:Op maandag 3 februari 2014 12:08 schreef KnalPoenani het volgende:
Hebben ze zelf niets gekocht op die markt? Honing, brood, aardappelen?
de yoghurt was te duurquote:Op maandag 3 februari 2014 12:46 schreef Dottey het volgende:
[..]
chinees![]()
Ze denken niet aan leuke dealtjes.
Overigens zouden ze iets met beker yoghurt doen.. maar daar heb ik verder niets meer van vernomen.
Iemand anders?
Startbedrag 10000,00quote:Op maandag 3 februari 2014 14:57 schreef Capaja het volgende:
[..]
de yoghurt was te duur
ik kom nu op een kassatdn van 4937.21 en jij ?
gaan ze dat meteen afrekenen ?quote:Op maandag 3 februari 2014 16:49 schreef Dottey het volgende:
ze verdienen 300 euro aan rick en mark die de benchpress willen overnemen. Ze kopen hem nu en halen hem op als Utopia is afgelopen. Ze willen graag nog 1 aanpassing.
Als je er meer maakt dan koop ik er meerdere.
straks als Mark en Rick weg gaan zouden ze het afrekenen.quote:Op maandag 3 februari 2014 17:02 schreef Capaja het volgende:
[..]
gaan ze dat meteen afrekenen ?
wat ik me ook bedacht .....
dat geld van gisteren
hebben ze dat geteld ?
want de marktkoopmannen moesten die 100 euro toch storten
als dat zo is hebben ze met kunst/sieraden/kaas veel meer opgehaald dan we dachten
hmmmm okequote:Op maandag 3 februari 2014 17:03 schreef Dottey het volgende:
[..]
straks als Mark en Rick weg gaan zouden ze het afrekenen.
Het geld is geteld als in Aike's excel lijst..
emil zegt dat ie 300 heeft gekregenquote:Op maandag 3 februari 2014 17:19 schreef Dottey het volgende:
Ze zijn weggegaan zonder te betalen..... dus nog geen directe koop.
quote:Op maandag 3 februari 2014 17:22 schreef Dottey het volgende:
Emil geeft aan dat hij 301 euro heeft ontvangen.
Hakim herhaald het idd nog eens.. 4165quote:Op maandag 3 februari 2014 17:35 schreef Capaja het volgende:
in kas 4165.02
dus dan zijn de kramen inderdaad via de bank, kan niet anders
dat is wat hakim geteld heeftquote:Op maandag 3 februari 2014 17:38 schreef Dottey het volgende:
Ze zijn nog steeds aan het tellen hoor..
5000 restaurant + pannekoekenquote:Op maandag 3 februari 2014 17:42 schreef Dottey het volgende:
[..]
Hakim herhaald het idd nog eens.. 4165
Ze waren de kosten en inkomsten aan het berekenen (tig keer)
12.000 euro per maand willen ze gaan binnenhalen met de dingetjes die ze nu al hebben.
Hakim: We kunnen alleen maar meer gaan vragen straks he?
standhouders komt er nog bij he.. zegt Aike ineens.
nee ik doelde op de 400 600 1000 en en en en en en .. dat ze zich rijk aan het rekenen waren.quote:
dat is een verschil van 1000 met wat wij hebbenquote:
Dat is toch geen 1000 euro?quote:Op maandag 3 februari 2014 17:45 schreef Capaja het volgende:
[..]
dat is een verschil van 1000 met wat wij hebben
zou kunnen misschien met de inkomsten van de kramen via bank ?
er komt NOG meer geld aanquote:Op maandag 3 februari 2014 17:45 schreef Dottey het volgende:
[..]
Dat is toch geen 1000 euro?
800 max.
Ze zijn zo chaotisch! Amper te volgenquote:Op maandag 3 februari 2014 17:46 schreef Capaja het volgende:
[..]
er komt NOG meer geld aan
pannekoekengeld is nog niet geteld
nee hoorquote:
hij kreeg meer dan de 25 euro.... voor een hartje. Rienk krijgt fooiquote:Op maandag 3 februari 2014 17:48 schreef Capaja het volgende:
340 euro op de bank
strtoop-wafel
makkelie
rienks hartje ordernr 2
En wie stort wat en hoeveel en wanneer op die bankrekening van hun? Daar snap ik nog steeds de balle nie vanquote:Op maandag 3 februari 2014 17:48 schreef Dottey het volgende:
Zou dat de
[..]
nee hoorze staan nog zwaar in de min
de marktkoopmannen hebben via de bank de kraamhuur betaaldquote:Op maandag 3 februari 2014 17:49 schreef 5thencounter het volgende:
[..]
En wie stort wat en hoeveel en wanneer op die bankrekening van hun? Daar snap ik nog steeds de balle nie van
4758.30quote:
dan klopt er ineens veel niet met wat wij hebbenquote:Op maandag 3 februari 2014 17:51 schreef Capaja het volgende:
[..]
4758.30
er staat ineens 390 op de bank
Ahh dus alleen de kraamhuurders hebben hun rekeningnummer tot nu toe? of gaan de massages, hondenverzorging en bootcamps straks ook bij vooruitbetaling op rekening?quote:Op maandag 3 februari 2014 17:50 schreef Capaja het volgende:
[..]
de marktkoopmannen hebben via de bank de kraamhuur betaald
en ze hebben het er al over gehad om aan klaver te vragen om voor ze te gaan storten
Je weet net zoveel als wijquote:Op maandag 3 februari 2014 17:53 schreef 5thencounter het volgende:
[..]
Ahh dus alleen de kraamhuurders hebben hun rekeningnummer tot nu toe? of gaan de massages, hondenverzorging en booycamps straks ook bij vooruitbetaling op rekening?
Ik begrijp ook weinig van dat gereken van Utopia. Als we de bedragen aanhouden die ze zeggen wat het heeft gekost en wat het op heeft geleverd.. dan mis ik 593,59quote:Op maandag 3 februari 2014 17:51 schreef Capaja het volgende:
[..]
dan klopt er ineens veel niet met wat wij hebben
Ok.. want de foon/internetprovider en energieman laten zich echt niet uit de kluis betalen straks lijkt mequote:
energie is ook maar nep.. want ze hebben een meterkast op de meterkast van de FEBO gebouwd.quote:Op maandag 3 februari 2014 17:54 schreef 5thencounter het volgende:
[..]
Ok.. want de foon/internetprovider en energieman laten zich echt niet uit de kluis betalen straks lijkt me
En we zijn nog maar 5 weken onderweg.. nog een paar maanden van dit en "ze" ( Achter) kunnen ons de Hemel voor een doedelzak wijsmakenquote:Op maandag 3 februari 2014 18:00 schreef Dottey het volgende:
[..]
energie is ook maar nep.. want ze hebben een meterkast op de meterkast van de FEBO gebouwd.
doedelzak vind ik nooit hemels klinken.. ook al houd een lekkere schot in een rokje dat vastquote:Op maandag 3 februari 2014 18:04 schreef 5thencounter het volgende:
[..]
En we zijn nog maar 5 weken onderweg.. nog een paar maanden van dit en "ze" ( Achter) kunnen ons de Hemel voor een doedelzak wijsmaken
voor wat?>boodschappen en sigaretten begreep ik.quote:
kloptquote:Op dinsdag 4 februari 2014 15:59 schreef Dottey het volgende:
[..]
voor wat?>boodschappen en sigaretten begreep ik.
aanvullingquote:Op woensdag 5 februari 2014 10:02 schreef Urb het volgende:
Ah de zonnepanelen, 20 euro voor 6 stuks per maand, speciale aanbieding.![]()
quote:Samenvatting zonnepanelen pakket 6 BLACK
Rendement
Vermogen: 1500 Wp
Gemiddelde opbrengst per jaar: 1275 kWh
Besparing per jaar: ¤ 293,-
Terugverdientijd: vanaf 6 jaar
20 euro heb ik ook gehoord, paar weken geledenquote:Op woensdag 5 februari 2014 10:16 schreef Dottey het volgende:
Zonnepanelen worden geleverd.
[..]
klopt dit? had je dat eerder gehoord?
Ja, ze hebben een leuke deal....quote:Op woensdag 5 februari 2014 15:47 schreef Disana het volgende:
[..]
Dank.
Ja dat had ik gelezen, maar die snap ik niet. Zijn het dan huurpanelen, en kost dat werkelijk zo weinig? Dat kan ik me slecht voorstellen. Maar misschien snap ik het niet.
Oké dan, weer wat geleerdquote:Op woensdag 5 februari 2014 15:48 schreef Dottey het volgende:
[..]
Ja, ze hebben een leuke deal....
Het is ook pas handig op langer termijn.. mja reclame maken he
inclusief vaatwasser las ikquote:Op woensdag 5 februari 2014 18:57 schreef Capaja het volgende:
640 euro voor de keuken en aanverwante artikelen (schoenen)
ik heb het niet gezien, zat te etenquote:
Ze hadden dan 643 aan mariel uitgegeven en weer 3 euro verdiend aan melk. 640 ging er dus af,quote:Op donderdag 6 februari 2014 11:08 schreef 5thencounter het volgende:
Aike’s kassa
6 Februari 2014 08:42
¤29,- er in, ¤777,10 d’r uit. Wederom een zware dag voor Aike’s kassa. Waar komt deze disbalans vandaan?
De oorzaak is snel gevonden. Gisteren is er voor ¤600,- een complete keuken afgeleverd in de loods. Het kost wat, maar dan heb je ook wat. Van koelkast tot kookplaat: Vanessa kan haar lol niet op.
En zo’n koelkast moet natuurlijk gevuld worden. Je hoort hem aankomen: ¤134,10 aan boodschappen.
De verkopers van de keuken hadden een soort kringloop op wielen meegebracht. Slim, want de inwoners plukten daar voor ¤43,- schoenen, slippers, scharen, wol en oordopjes uit.
Tussen het klussen door werd er op een hond gepast. Samen met de verkochte melk goed voor ¤29,-.
Wil jij de inkomsten en uitgaven van de inwoners op de voet volgen? Maak een paspoort aan en volg het dag en nacht!
om hem wat completer te maken hierquote:Gisteren is er een bedrag van ¤826,25 uit de kluis gehaald om een drietal dingen te betalen. Er is ¤389,65 uitgegeven aan nieuwe etenswaren voor de dieren. De bouwmarkt heeft materialen geleverd om een begin te maken aan het nieuwe project: de nieuwe keuken. ¤358,10 werd voor de bouwmaterialen betaald. Ze hadden van deze verkoper daarbij nog ¤10,00 tegoed. Als laatste zijn er boodschappen geleverd. Een bedrag van ¤78,50 werd daarvoor uitgetrokken.
Het bedrag van ¤5358,20 dat gisteren nog in de kluis lag is gedaald tot een bedrag van ¤4541,95.
belasting!quote:Jullie verdienen veel geld, belasting dienst moeten ze ook rekening mee houden, deze kijker wil hun er graag mee helpen, spullen verkopen en uitgeven, wel een bonnetje moet er komen, kluis en banksaldo niet feitelijk te besteden is/zijn. er moet een administratie bij gehouden worden, BTW percentage 6 en 21 procent........biomarkt meeste goederen waren 6 procent.....als je het op de juiste manier (feesten en partijen) dienst gaat verlenen dat het dan onder laag tarief wordt gehouden...........er kan contact worden op genomen met de belasting consulent van deze brief.
Leuker kunnen we het niet maken, Wel gemakkelijker![]()
streamverslagen zegt 2 hondjesquote:Op donderdag 6 februari 2014 15:47 schreef Capaja het volgende:
vandaag heb ik een hondje gezien
een massage
en een cv ketel gebracht voor 75
later komen er 3 vrouwen voor massagas, maar die brenegen lakens en kussens mee, daar wil dre een ruilhandel mee doen
Sites met xxxx.wordpress.com zijn vaak gewoon gemaakt via een online account bij Wordpress. Je krijgt dan gratis hosting.quote:Op donderdag 6 februari 2014 16:47 schreef Dottey het volgende:
Ik vroeg mij even af,.. ze hebben een website..... en daar moet je ook altijd voor betalen.
hosting ^^,
http://utopiainwoners.wordpress.com/
Dacht gelezen te hebben dat dat ¤600 wasquote:Op dinsdag 4 februari 2014 16:13 schreef Dottey het volgende:
Kosten van het stro/luzerne en gras? van de boer?
massagesquote:Betaald 70 euro, de rest is verrekent met het linnengoed
In dit tempo halen ze daar de volgende biomarkt niet meequote:Alles bij elkaar hebben de inwoners nu de beschikking over ¤3.475,38.
Sony Vaioquote:Op vrijdag 7 februari 2014 23:35 schreef Bucketlist het volgende:
Hoe zit het met de laptop trouwens? Op http://utopiainwoners.wordpress.com/ is te zien dat het een
Apple Macbook is. Niet de goedkoopste optie
"Ze" weten allang dat Giootje met dat lullige spelletje die 10 ruggen gaat vangen.. al moet Regie die 5000 st zelf opkopen om de kluis gepekt te houden voor de komende 2 maandenquote:Op zaterdag 8 februari 2014 10:01 schreef Jian het volgende:
Het door Gio bedachte (mwhoehahaha) gaat redding brengen ....
Vreemd ja. Gister was de kas op 690 ofzo en de bank 1200. Daar ging 124 voer af en 65 kraaltjesquote:Op vrijdag 14 februari 2014 09:58 schreef 5thencounter het volgende:
Ik kan de Regie-kassa niet echt meer volgen.. hoe komt er ineens ¤1000, meer in de kluis?
Aikes kassa
14 Februari 201408:45
Het geld in Utopia gaat hard. Het gaat zelfs zo hard dat Hakim en Aike hebben besloten dat het zakgeld ingehouden moet worden.
Dit gaan ze vandaag voorleggen in het centraal. Ook gisteren is er weer flink gespendeerd. Er is voor ¤231,90 aan bouwmateriaal ingeslagen. Voor de koeien is er voer gekocht ter waarde van ¤124,30. Voor Charlotte zijn er nieuwe spullen voor haar armbandjes besteld. Dit heeft ¤65,60 gekost. Dit brengt de huidige stand van de kas op ¤2415,89. Gelukkig is er ook goed nieuws. De inwoners hebben vanochtend vroeg de eerste lading kleding gekregen om te sorteren. Hiermee kan ¤200,- verdiend worden.
Ik kan hier uit opmaken dat Aikes Kassa op de Utopia-news site dus het totaal geeft van de kluis+ de bankrekening?quote:Op vrijdag 14 februari 2014 10:05 schreef Voxs het volgende:
[..]
Vreemd ja. Gister was de kas op 690 ofzo en de bank 1200. Daar ging 124 voer af en 65 kraaltjes
Vandaag 193 energierekening
bij 2x 17,50 armbandje
150 schilderij andrea
25 euro Billy schilderij (van biomarkt bestelling dus 25 denk ik)
quote:Gisteren is er in het centraal besloten tot het opschorten van het zakgeld. Deze maatregel is ingevoerd omdat de kas toch niet zo vol is als zij hadden gehoopt.
Gisteren is er een relatief kleine uitgave gedaan. Alleen de boodschappen zijn gedaan voor ¤149,30. Ook is er een klein bedrag verdiend. Met de verkoop van kaas en hartjes van Rienk is er ¤50,- bijgekomen. Dit brengt de totale kasstand op ¤3548,84.
Voor vandaag staat er in ieder geval een bootcamp op de planning. Dit betekend dat de kas morgen wellicht weer in de plus eindigt
Afquote:Op zaterdag 15 februari 2014 17:10 schreef KnalPoenani het volgende:
Vandaag
2 kazen verkocht voor ¤50
1 armbandje van Lot voor ¤15
Opbrengst bootcamp ¤165
----- Totaal ¤ 230
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Misschien wel leuk en minder intensief om de Plannen van inkomsten (zoals we begonnen waren in de OP) en de globale lijnen van uitgave bij te houden?Ook al kan ik tomaatje nooit vergeten.. ;) toch getrouwd met een andere meneer O+
quote:Op woensdag 19 februari 2014 01:33 schreefDottey het volgende:
Ik ben eigenlijk al een poos gestopt met bijhouden van de kas
Doe iets, , hier word ik niet gelukkig van.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Misschien wel leuk en minder intensief om de Plannen van inkomsten (zoals we begonnen waren in de OP) en de globale lijnen van uitgave bij te houden?
Kan wel jankenI want to depart this world the same way I arrived; screaming and covered in someone else's blood.
Wat zou je zelf graag zien?quote:Op woensdag 19 februari 2014 12:32 schreef JerryLee het volgende:
[..]
Doe iets, , hier word ik niet gelukkig van.
Kan wel janken
39,50 voor een kaartjequote:Op woensdag 19 februari 2014 11:42 schreef ANTPQ-36 het volgende:
Zet maar alvast in de agenda.
20 maart mis Montreal
Daar gaat het mis, klopt geen bolle bier bil van het inkomen/uitgave pakket.quote:
Inderdaad,sufquote:Op woensdag 19 februari 2014 16:17 schreef Speedball het volgende:
[..]
Daar gaat het mis, klopt geen bolle bier bil van het inkomen/uitgave pakket.
John zorgt ervoor dat ze wel in de plus blijven.
quote:Bijna het einde van de maand en dat betekent maar één ding: het loonstrookje is onderweg en meer dan welkom! De inwoners zijn ook op weg om geld te verdienen en dit gaat met kleine stapjes.
Er is maar één uitgave gedaan gisteren. Er is ¤303,10 overgemaakt naar Humana. Het verhaal hierachter beschouwen wij als bekend.
Daarnaast is er flink wat geld verdient gisteren. Het geld voor de houten fitnessbank is binnengekomen. Dat leverde ¤212,90 op. Er zijn drie kazen verkocht waardoor een totaal van ¤75,- kon worden opgeteld. Daarnaast is met de armbandjes en de kunst ¤65,- verdient.
En de grote klapper van gisteren was natuurlijk ’in bad met Ruud’. Hij heeft hier ¤100,- mee binnengehaald voor de staatskas.
Het totaal waar de inwoners vandaag mee beginnen ligt hoger dan gisteren. ¤1685,10.
Dank voor het streamverslag heks! Zo kon ik het op een rijtje zettenquote:
De hype van het "gezien willen worden" neemt het al over.. of ze daar nog 10mnd mee door kunnen is de vraagquote:Op dinsdag 25 februari 2014 15:17 schreef utrecht1970 het volgende:
De inkomsten en uitgaven stabiliseren alleen maar omdat de redactie via figuranten spullen opkoopt (kaas, schilderijen, armbandjes en andere zooi).
Als ze daarmee ophouden loopt de pot snel leeg
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |