Daar zou ik dus niet aan denkenquote:Op zondag 2 februari 2014 17:19 schreef Gray het volgende:
[..]
Dan is het brein volop in ontwikkeling en worden de eerste verbindingen gelegd op het gebied van communicatie en sociale omgang. Lijkt mij iig.
Ik begrijp het laatste niet helemaalquote:Op zondag 2 februari 2014 15:17 schreef Gray het volgende:
[..]
En gedaan.
Als iemand een naam roept die niet van jou is, dan kijk je normaliter toch ook niet om? Verschil nu is dat je je identificeert met wat gezegd en gedacht wordt. Denk eens hierover na: waarom denk je alleen maar foute dingen over jezelf, maar neem je tegelijkertijd aan dat hetgeen je denkt niet fout is?
Geloof niet in alles dat je denkt.
Wat is zo?quote:Op zondag 2 februari 2014 17:07 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Dat is toch ook zo? Oprecht? Stel je wordt op het werk uitgescholden. Of je zegt niks terug en bouwt een boel agressie op en gaat je kut, zielig en ellendig thuis voelen, of je bijt van je af.
Als iemand niet begrijpt waarom je je kut zou voelen, dan is dat niet your problem, dat is zijn probleem. Als jij niet een relatie op die en die plek kan krijgen, zoek je het ergens anders.
Het is toch ook zo dat het makkelijk gezegd is.. ? Het is geen rocket science of zo of een hart operatie.quote:Op zondag 2 februari 2014 17:36 schreef Miniem het volgende:
[..]
Wat is zo?
Wat wil je zeggen met die stelling?
Waar ik op doel is dat je aan de ene kant alles van jezelf betwijfelt, maar wanneer je een gedachte hebt over jezelf, je die gedachte niet betwijfelt.quote:Op zondag 2 februari 2014 17:34 schreef Miniem het volgende:
[..]
Ik begrijp het laatste niet helemaal
Sommigen kiezen eerst de moeilijke weg.quote:Op zondag 2 februari 2014 19:17 schreef Elvi het volgende:
Als het allemaal zo makkelijk was liepen we geen van allen bij een psycholoog, slikten we geen medicatie en bestond dit topic niet
>Zie opper baas Gray.quote:Op zondag 2 februari 2014 19:17 schreef Elvi het volgende:
Als het allemaal zo makkelijk was liepen we geen van allen bij een psycholoog, slikten we geen medicatie en bestond dit topic niet
Dus jij bent nu ook van je psychologe af? Jij bent nu helemaal in balans en van je depressie af? Zonder kans op terugval?quote:Op zondag 2 februari 2014 20:03 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
>Zie opper baas Gray.
Desalniettemin is niet iedereen hier bij een psycholoog of slikken ze pillen. Het is zo makkelijk, je kiest er toch echt zelf voor namelijk.
Ik heb officieel nog 1 keer te gaan. Ik hoef niet in balans te zijn om verder te kunnen. Maar ik heb mijn lesje wel zeker gehad en ik val zeker niet weer in deze problematiek neequote:Op zondag 2 februari 2014 20:05 schreef Elvi het volgende:
[..]
Dus jij bent nu ook van je psychologe af? Jij bent nu helemaal in balans en van je depressie af? Zonder kans op terugval?
Ja we zijn allemaal verrot en te dom om 'normaal' te doen.quote:Op zondag 2 februari 2014 20:03 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
>Zie opper baas Gray.
Desalniettemin is niet iedereen hier bij een psycholoog of slikken ze pillen. Het is zo makkelijk, je kiest er toch echt zelf voor namelijk.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Why are you wearing that stupid man suit?
quote:Op maandag 3 februari 2014 02:34 schreef kuolema het volgende:
Ik vraag me af of iemand dit herkent. Ik hoop het, ik bedoel, niet dat dat goed is, maar ik voel me best wel alleen hierin zeg maar.Ik herken het niet en ik schrik er wel een beetje van. Bespreek je dit met je behandelaars? Denk wel dat ze dit moeten weten.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik hoop echt wel dat je je wat beter gaat voelen kuo. En dat kan ook wel hoor maar je moet wel ff knokken
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
Ik vraag me af of iemand dit herkent. Ik hoop het, ik bedoel, niet dat dat goed is, maar ik voel me best wel alleen hierin zeg maar.Ik herken het ook niet, en verder vat Murmeli het heel mooi samen (bespreek dit met je behandelaarsSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt., blijkbaar zit het bij jou heel diep. Bij mij was het voldoende om zelf niet meer bewust aanwezig te zijn, wat er daarna gebeurde was me worst, zolang ikzelf maar nergens last meer van had).
[ Bericht 0% gewijzigd door magnetronkoffie op 03-02-2014 09:46:24 ]
Ik vraag me af of iemand dit herkent. Ik hoop het, ik bedoel, niet dat dat goed is, maar ik voel me best wel alleen hierin zeg maar.Ik herken me er ook niet in, maar sluit me geheel aan bij Murmeli...heftig....bespreken met behandelaars lijkt me het beste.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik vermoed dat er wel meer mensen zijn die zo zullen denken, maar dat er daar weinig van hier rond zullen hangen...
Heb je hier meer informatie over? Ik heb juist in de eerste paar jaar dingen meegemaakt die inderdaad bepaalde triggers hebben veroorzaakt (denk ik...)quote:Op zondag 2 februari 2014 17:06 schreef Gray het volgende:
[..]
Zoiets las ik ook ja.
Die eerste 5 jaar in iemands leven zouden met name zogenaamde 'triggers' maken. Het zou dus best kunnen dat iemand in het algemeen goed met stress omgaat, maar juist bij één bepaalde vorm van stress over het randje gaat.
Het goede nieuws is dat je die triggers kan leren kennen en daaraan kan werken. Ff bijspijkeren dus.
Ik vraag me af of iemand dit herkent. Ik hoop het, ik bedoel, niet dat dat goed is, maar ik voel me best wel alleen hierin zeg maar.Die had ik even gemist... heftigSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Ik denk dat er vooral wat met het onderliggende probleem moet: waarom vind je jezelf zo verschrikkelijk slecht(en welk deel is je door al die anderen aangepraat...)
"In the midst of winter, I found there was, within me, an invincible summer".
-Albert Camus.
quote:Op maandag 3 februari 2014 07:56 schreef Murmeli het volgende:
[..]
Ik herken het niet en ik schrik er wel een beetje van. Bespreek je dit met je behandelaars? Denk wel dat ze dit moeten weten.
Ik hoop echt wel dat je je wat beter gaat voelen kuo. En dat kan ook wel hoor maar je moet wel ff knokken
quote:Op maandag 3 februari 2014 09:20 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Ik herken het ook niet, en verder vat Murmeli het heel mooi samen (bespreek dit met je behandelaars, blijkbaar zit het bij jou heel diep. Bij mij was het voldoende om zelf niet meer bewust aanwezig te zijn, wat er daarna gebeurde was me worst, zolang ikzelf maar nergens last meer van had).
Oh. Thanks.quote:Op maandag 3 februari 2014 13:18 schreef Detroit het volgende:
Jeetje kuolema, heavy! Ik vind dat je absoluut het recht hebt je beter te voelen, al zul je daar zelf anders over denken nu misschien..
Wordt het daardoor niet juist heftiger? Als een soort van ballon die steeds maar verder opgeblazen wordt tot deze knapt.quote:Op maandag 3 februari 2014 13:54 schreef kuolema het volgende:
[..]
[..]
[..]
Oh. Thanks.
Ik heb dit nog nooit besproken eigenlijk. Nu durf ik dat sowieso niet meer.
Door het niet te bespreken bedoel je? Weet ik niet.quote:Op maandag 3 februari 2014 14:08 schreef Detroit het volgende:
[..]
Wordt het daardoor niet juist heftiger?
Je hebt niets te verliezen, het kan alleen maar beter worden!
Ik denk dat de psych misschien wel de enige is in je omgeving die er niet raar van op zal kijken en misschien al veel gekkere dingen heeft meegemaakt.quote:Op maandag 3 februari 2014 14:19 schreef kuolema het volgende:
[..]
Door het niet te bespreken bedoel je? Weet ik niet.
Ik heb wel wat te verliezen, namelijk het beeld dat mensen van mijn hebben. Hier is het anoniem dus dat is niet zo erg. Maar als ik alles zou vertellen dan ben ik bang dat de psych me raar en walgelijk vindt. Nu denk ik dat sowieso al maar mijn 'echte ik' is heel wat anders dan gewoon een heel erg verlegen en onzeker persoon. Ik heb een soort kwade kant en ben bang dat die dan meer aanwezig gaat zijn.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |