abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_136246032
quote:
7s.gif Op zondag 2 februari 2014 17:19 schreef Gray het volgende:

[..]

Dan is het brein volop in ontwikkeling en worden de eerste verbindingen gelegd op het gebied van communicatie en sociale omgang. Lijkt mij iig. ;)
Daar zou ik dus niet aan denken ;)

Ik zou juist denken dat de jaren daarna, als kinderen zicht bewuster worden van hun omgeving en naar school gaan (en meer te maken krijgen met veel andere kinderen, het vinden van vriendjes/vriendinnetjes, de sociale contacten aangaat, druk van school/presteren ed)een kind veel meer leert en gevormd wordt.
pi_136246385
quote:
7s.gif Op zondag 2 februari 2014 15:17 schreef Gray het volgende:

[..]

En gedaan. :)

Als iemand een naam roept die niet van jou is, dan kijk je normaliter toch ook niet om? Verschil nu is dat je je identificeert met wat gezegd en gedacht wordt. Denk eens hierover na: waarom denk je alleen maar foute dingen over jezelf, maar neem je tegelijkertijd aan dat hetgeen je denkt niet fout is? ;)

Geloof niet in alles dat je denkt.
Ik begrijp het laatste niet helemaal :@
Op maandag 11 maart 2013 21:24 schreef Kally het volgende:
Ga jij lekker met je mini spelen }:|
pi_136246451
quote:
0s.gif Op zondag 2 februari 2014 17:07 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Dat is toch ook zo? Oprecht? Stel je wordt op het werk uitgescholden. Of je zegt niks terug en bouwt een boel agressie op en gaat je kut, zielig en ellendig thuis voelen, of je bijt van je af.

Als iemand niet begrijpt waarom je je kut zou voelen, dan is dat niet your problem, dat is zijn probleem. Als jij niet een relatie op die en die plek kan krijgen, zoek je het ergens anders.
Wat is zo?
Wat wil je zeggen met die stelling?
Op maandag 11 maart 2013 21:24 schreef Kally het volgende:
Ga jij lekker met je mini spelen }:|
pi_136247240
quote:
1s.gif Op zondag 2 februari 2014 17:36 schreef Miniem het volgende:

[..]

Wat is zo?
Wat wil je zeggen met die stelling?
Het is toch ook zo dat het makkelijk gezegd is.. ? Het is geen rocket science of zo of een hart operatie.
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_136247512
quote:
1s.gif Op zondag 2 februari 2014 17:34 schreef Miniem het volgende:

[..]

Ik begrijp het laatste niet helemaal :@
Waar ik op doel is dat je aan de ene kant alles van jezelf betwijfelt, maar wanneer je een gedachte hebt over jezelf, je die gedachte niet betwijfelt.

Waarom is alles slecht bij jezelf, behalve de gedachten die slecht zijn over jezelf?

Is dit duidelijker?
  zondag 2 februari 2014 @ 19:17:56 #106
47102 Elvi
miemkwien
pi_136250788
Als het allemaal zo makkelijk was liepen we geen van allen bij een psycholoog, slikten we geen medicatie en bestond dit topic niet :')
pi_136251359
Ik weet niet hoe het bij jullie zit... Maar bij mij moet er altijd echt eerst een ingeving komen dat ik weer aan mezelf wil werken voordat ik iets aan depressie ga doen etc.

Gek genoeg zou ik mijn god niet weten wat zoiets zou kunnen triggeren om ook zo een ingeving te krijgen.. Ik denk misschien dat wat optimisme om je heen het zou kunnen doen.
Rustig aan.
pi_136251945
quote:
15s.gif Op zondag 2 februari 2014 19:17 schreef Elvi het volgende:
Als het allemaal zo makkelijk was liepen we geen van allen bij een psycholoog, slikten we geen medicatie en bestond dit topic niet :')
Sommigen kiezen eerst de moeilijke weg.
pi_136253159
quote:
15s.gif Op zondag 2 februari 2014 19:17 schreef Elvi het volgende:
>Zie opper baas Gray.

Desalniettemin is niet iedereen hier bij een psycholoog of slikken ze pillen. Het is zo makkelijk, je kiest er toch echt zelf voor namelijk.
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
  zondag 2 februari 2014 @ 20:05:22 #110
47102 Elvi
miemkwien
pi_136253246
quote:
0s.gif Op zondag 2 februari 2014 20:03 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

>Zie opper baas Gray.

Desalniettemin is niet iedereen hier bij een psycholoog of slikken ze pillen. Het is zo makkelijk, je kiest er toch echt zelf voor namelijk.
Dus jij bent nu ook van je psychologe af? Jij bent nu helemaal in balans en van je depressie af? Zonder kans op terugval?
pi_136253745
quote:
0s.gif Op zondag 2 februari 2014 20:05 schreef Elvi het volgende:

[..]

Dus jij bent nu ook van je psychologe af? Jij bent nu helemaal in balans en van je depressie af? Zonder kans op terugval?
Ik heb officieel nog 1 keer te gaan. Ik hoef niet in balans te zijn om verder te kunnen. Maar ik heb mijn lesje wel zeker gehad en ik val zeker niet weer in deze problematiek nee :). Een persoon kan niet dag 1 depressief zijn en dag 2 niet. Dat is elke dag een beetje minder. Of elke dag een beetje meer.

Kans op terugval is zo goed als nihil. Maar ik zou best wel weer in een burnout kunnen komen, of een depressie of wat dan ook. Ik weet niet wat er in de toekomst gaat gebeuren maar ik kan me er nu wel veel beter tegen bewapenen.
  zondag 2 februari 2014 @ 22:46:46 #112
399061 kuolema
vermaledijd
pi_136266455
quote:
0s.gif Op zondag 2 februari 2014 20:03 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

>Zie opper baas Gray.

Ja we zijn allemaal verrot en te dom om 'normaal' te doen.
Why are you wearing that stupid man suit?
  zondag 2 februari 2014 @ 22:48:08 #113
399061 kuolema
vermaledijd
pi_136266521
Het is kiezen tussen jezelf voor de gek (laten) houden en gelukkig zijn of de waarheid onder ogen zien en lijden.
  maandag 3 februari 2014 @ 02:34:38 #114
399061 kuolema
vermaledijd
pi_136273814
Ik vraag me af of iemand dit herkent. Ik hoop het, ik bedoel, niet dat dat goed is, maar ik voel me best wel alleen hierin zeg maar.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  maandag 3 februari 2014 @ 07:56:14 #115
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_136274652
quote:
0s.gif Op maandag 3 februari 2014 02:34 schreef kuolema het volgende:
Ik vraag me af of iemand dit herkent. Ik hoop het, ik bedoel, niet dat dat goed is, maar ik voel me best wel alleen hierin zeg maar.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik herken het niet en ik schrik er wel een beetje van. Bespreek je dit met je behandelaars? Denk wel dat ze dit moeten weten.
Ik hoop echt wel dat je je wat beter gaat voelen kuo. En dat kan ook wel hoor maar je moet wel ff knokken ;)
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
pi_136275450
quote:

SPOILER
Ik herken het ook niet, en verder vat Murmeli het heel mooi samen (bespreek dit met je behandelaars :) , blijkbaar zit het bij jou heel diep. Bij mij was het voldoende om zelf niet meer bewust aanwezig te zijn, wat er daarna gebeurde was me worst, zolang ikzelf maar nergens last meer van had).

[ Bericht 0% gewijzigd door magnetronkoffie op 03-02-2014 09:46:24 ]
pi_136276571
quote:

SPOILER
Ik herken me er ook niet in, maar sluit me geheel aan bij Murmeli...heftig....bespreken met behandelaars lijkt me het beste.
Ik vermoed dat er wel meer mensen zijn die zo zullen denken, maar dat er daar weinig van hier rond zullen hangen...
pi_136276696
quote:
7s.gif Op zondag 2 februari 2014 17:06 schreef Gray het volgende:

[..]

Zoiets las ik ook ja. :Y

Die eerste 5 jaar in iemands leven zouden met name zogenaamde 'triggers' maken. Het zou dus best kunnen dat iemand in het algemeen goed met stress omgaat, maar juist bij één bepaalde vorm van stress over het randje gaat.

Het goede nieuws is dat je die triggers kan leren kennen en daaraan kan werken. Ff bijspijkeren dus. ;)
Heb je hier meer informatie over? Ik heb juist in de eerste paar jaar dingen meegemaakt die inderdaad bepaalde triggers hebben veroorzaakt (denk ik...)
"In the midst of winter, I found there was, within me, an invincible summer".
-Albert Camus.
  maandag 3 februari 2014 @ 13:18:58 #119
25794 Detroit
Per aspera ad astra
pi_136281631
Jeetje kuolema, heavy! Ik vind dat je absoluut het recht hebt je beter te voelen, al zul je daar zelf anders over denken nu misschien. :(.
So, if you're frightened of dying and... and you're holding on, you'll see devils tearing your life away. But if you've made your peace, then the devils are really angels...
pi_136283383
quote:

SPOILER
Die had ik even gemist... heftig :(
Ik denk dat er vooral wat met het onderliggende probleem moet: waarom vind je jezelf zo verschrikkelijk slecht :{ (en welk deel is je door al die anderen aangepraat...)
"In the midst of winter, I found there was, within me, an invincible summer".
-Albert Camus.
  maandag 3 februari 2014 @ 13:54:43 #121
399061 kuolema
vermaledijd
pi_136283394
quote:
1s.gif Op maandag 3 februari 2014 07:56 schreef Murmeli het volgende:

[..]

Ik herken het niet en ik schrik er wel een beetje van. Bespreek je dit met je behandelaars? Denk wel dat ze dit moeten weten.
Ik hoop echt wel dat je je wat beter gaat voelen kuo. En dat kan ook wel hoor maar je moet wel ff knokken ;)
quote:
0s.gif Op maandag 3 februari 2014 09:20 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

Ik herken het ook niet, en verder vat Murmeli het heel mooi samen (bespreek dit met je behandelaars :) , blijkbaar zit het bij jou heel diep. Bij mij was het voldoende om zelf niet meer bewust aanwezig te zijn, wat er daarna gebeurde was me worst, zolang ikzelf maar nergens last meer van had).
quote:
0s.gif Op maandag 3 februari 2014 13:18 schreef Detroit het volgende:
Jeetje kuolema, heavy! Ik vind dat je absoluut het recht hebt je beter te voelen, al zul je daar zelf anders over denken nu misschien. :(.
Oh. Thanks.
Ik heb dit nog nooit besproken eigenlijk. Nu durf ik dat sowieso niet meer.
  maandag 3 februari 2014 @ 14:08:50 #122
25794 Detroit
Per aspera ad astra
pi_136283904
quote:
0s.gif Op maandag 3 februari 2014 13:54 schreef kuolema het volgende:

[..]

[..]

[..]

Oh. Thanks.
Ik heb dit nog nooit besproken eigenlijk. Nu durf ik dat sowieso niet meer.
Wordt het daardoor niet juist heftiger? Als een soort van ballon die steeds maar verder opgeblazen wordt tot deze knapt.

Je hebt niets te verliezen, het kan alleen maar beter worden!

[ Bericht 6% gewijzigd door Detroit op 03-02-2014 14:16:41 ]
So, if you're frightened of dying and... and you're holding on, you'll see devils tearing your life away. But if you've made your peace, then the devils are really angels...
  maandag 3 februari 2014 @ 14:19:11 #123
399061 kuolema
vermaledijd
pi_136284271
quote:
0s.gif Op maandag 3 februari 2014 14:08 schreef Detroit het volgende:

[..]

Wordt het daardoor niet juist heftiger?
Je hebt niets te verliezen, het kan alleen maar beter worden!
Door het niet te bespreken bedoel je? Weet ik niet.
Ik heb wel wat te verliezen, namelijk het beeld dat mensen van mijn hebben. Hier is het anoniem dus dat is niet zo erg. Maar als ik alles zou vertellen dan ben ik bang dat de psych me raar en walgelijk vindt. Nu denk ik dat sowieso al maar mijn 'echte ik' is heel wat anders dan gewoon een heel erg verlegen en onzeker persoon. Ik heb een soort kwade kant en ben bang dat die dan meer aanwezig gaat zijn.
  maandag 3 februari 2014 @ 14:20:30 #124
399061 kuolema
vermaledijd
pi_136284319
En ik ga tijdens de behandeling sowieso aan mijn zelfbeeld werken dus misschien gaan die andere gedachten dan ook weg.
pi_136284436
quote:
0s.gif Op maandag 3 februari 2014 14:19 schreef kuolema het volgende:

[..]

Door het niet te bespreken bedoel je? Weet ik niet.
Ik heb wel wat te verliezen, namelijk het beeld dat mensen van mijn hebben. Hier is het anoniem dus dat is niet zo erg. Maar als ik alles zou vertellen dan ben ik bang dat de psych me raar en walgelijk vindt. Nu denk ik dat sowieso al maar mijn 'echte ik' is heel wat anders dan gewoon een heel erg verlegen en onzeker persoon. Ik heb een soort kwade kant en ben bang dat die dan meer aanwezig gaat zijn.
Ik denk dat de psych misschien wel de enige is in je omgeving die er niet raar van op zal kijken en misschien al veel gekkere dingen heeft meegemaakt.

En om heel eerlijk te zijn...ik herken het dan wel niet, maar het is wel heel logisch wat je zegt, helemaal icm het zelfbeeld waar je het over hebt. Ik denk dat de gedachte erachter helemaal niet zo gek is.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')