Geboren en getogen in Zweden.quote:Op dinsdag 28 januari 2014 13:34 schreef Susi het volgende:
8. Helena Paparizou – Survivor
Waarom voor Zweden ?
Alcazar staat niet op de groepsfoto, net als Linda Bengtzing. Die waren toen niet aanwezig.quote:Op dinsdag 28 januari 2014 14:02 schreef ato het volgende:
Omdat Helena de Zweedse paspoort heeft en er woont.
Overigens ziet Helena op de foto ouder uit..
Is Alcazar van samenstelling veranderd?
Verder ziet het er veelbelovender uit dan vorig jaar.
Het is dinsdag, meestal worden de fragmenten rond deze tijd toch bekend gemaakt?
Griekse ouders, heeft in Griekenland gewoond, Griekse vrienden enz.quote:Op dinsdag 28 januari 2014 14:05 schreef Susi het volgende:
[..]
Oké, duidelijk. Waarom voor Griekenland ?
Helemaal met je eens, al zat You wel totaal in mijn hoofd na 3 keer luisteren en scoorde het echt verrassend hoog bij de jury'squote:Op maandag 27 januari 2014 18:44 schreef Fred_B het volgende:
Vorig jaar was een buitengewoon matige editie, ook de winnaar vond ik zelf niet zo veel. Maar met alle bekende namen belooft het dit jaar veel beter te worden. Hopelijk gaat het Linda Bengtzing dit jaar eindelijk lukken
quote:LYRICS (Helena Paparizou - Survivor)
Intro: (0,06”)
I, I, I survive
I, I, I survive
Seven days and seven nights
You left me on my own
And gave me time to analyze
Why I was hanging on
You lock me ou..u..u..u..u..u..t
Then come arou..u..u..u..u..nd
Your love would be
the killing kind
No, not this time
Just call me a survivor
Have to be a fighter
Gonna let you go, let you go
Just call me a survivor
Such a strong desire
Ask me for a second chance
How many is that now
If I want to live again
I have to turn you down
You lock me ou..u..u..u..u..u..t
Then come arou..u..u..nd
Just call me a survivor
Have to be a fighter
Just call me a survivor
Such a strong desire
Just call me a survivor
You’re beautiful but fire
Just call me a survivor
Such a strong desi..i..i..re
Gonna let it go, let it go
So many times I was dumb
Ignored the instinct to run
Not happening baby
No
Not into love suicide
My heart is way too much pride
To let you bre..e..e........ak me..
Oho
Just call me a survivor
Such a strong desi..i..i.........re
Just call me a survivor
You’re beautiful but fire
I´m a survivor
Just call me a survivor
Such a strong desi..i..i..re
Gonna let it go, let it go
I’m gonna survive
En dit is nog maar de eerste minuut van het nummer.quote:Op vrijdag 31 januari 2014 17:15 schreef TheArt het volgende:
Dat nummer van Helena klinkt beter dan ik verwacht had
Twee gaan direct naar de finale, en twee gaan naar een herkansingsronde (waar uiteindelijk ook nog twee finalisten uitkomen voor een totaal van tien).quote:Op vrijdag 31 januari 2014 21:15 schreef aarontje112 het volgende:
Klinkt zeker niet verkeerd dit, en dit is pas de eerste lichting. Waarom zoiets niet volgend jaar in Nederland, wanneer we weer een goede notering halen moet de animo er toch zijn? Hoeveel mogen er trouwens door van elke voorronde, 2?
Altijd, op zaterdagen om 20:00 op www.melodifestivalen.sequote:Op zaterdag 1 februari 2014 10:52 schreef Fascination het volgende:
Kun je het vanavond live meekijken via een stream of zo?
Ditquote:Op zaterdag 1 februari 2014 16:26 schreef Fred_B het volgende:
Helena is toch wel mijn duidelijke topfavoriet. Al is het algehele niveau prima.
Het lied van Linus vond ik zelf niet zo bijzonder, maar misschien dat het indruk maakt op de Zweden, die de tekst natuurlijk wel verstaan.quote:Op zaterdag 1 februari 2014 20:32 schreef ItaloDancer het volgende:
Yohio en Linus Svenning hebben voldaan aan de verwachtingen. Het is nog steeds tussen hen en Helena Paparizou voor een finaleplaats naar mijn mening.
Absoluut, een prachtig lied en goed gebracht. Als ik zou moeten kiezen, zou ik Mahan ook naar de finale sturen.quote:Op zaterdag 1 februari 2014 20:55 schreef ItaloDancer het volgende:
Alle andere artiesten in deze semi lijken amateurs bij Helena Paparizou. Dit kan zo naar het ESF, hoeft niets meer aan gedaan te worden.
Nee, maar toch.quote:Op zaterdag 1 februari 2014 21:18 schreef ItaloDancer het volgende:
[..]
Jij kijkt toch niet voor het eerst?
Goed plan!quote:Op zaterdag 1 februari 2014 21:28 schreef aarontje112 het volgende:
Als de Grieken nou even wachten met hun keuze, kunnen ze zo Helena overnemen als ze niet wordt gekozen om naar Kopenhagen te gaan.
Yohio zou wel eens onderuit kunnen gaan. Vocaal niet sterk en z'n uiterlijk zal niet heel Europa aanspreken.quote:Op zaterdag 1 februari 2014 21:30 schreef Fred_B het volgende:
Geen heel slechte liedjes die door zijn naar de finale, maar in de halve finale van het ESF zouden ze het beide zeer lastig krigen om zich te kwalificeren.
In tegenstelling tot het lied van Helena uiteraard.
Yohio ging sowieso door, haalde vorig jaar 100.000 stemmen meer in de finale dan de winnaar. Die fans kijken dit jaar weer. Ellen? Tja, hopelijk geen Anna Bergendahl 2.quote:Op zondag 2 februari 2014 00:44 schreef TheArt het volgende:
Even teruggekeken. Kwalitatief een prima halve finale. Ik snap het dus echt niet van Yohio. Hij zal wel weer allemaal tieners aantrekken, maar het is gewoon een weirdo. En het nummer van dit jaar is ook niet bepaald sterk. Het is een oke nummer, maar kom op.....toch niet meer dan dat? Als Helena i.p.v. hem was doorgegaan, was het gewoon een goede uitslag geweest. Maar de Zweden moeten duidelijk weer eens debiel doen, zoals altijd
Zeker met de jury erbij moet Ellen de finale wel halen ja, dat is waar. Maar ik vind het zeker niet beter dan sommige rustige nummers van vorig jaar (Nederland, Hongarije, Moldavië), die allemaal rond de 10e plek scoorden. En ik neem aan dat de Zweedse ambities wel hoger liggen dan dat.quote:Op zaterdag 1 februari 2014 23:39 schreef grazz het volgende:
[..]
Yohio zou wel eens onderuit kunnen gaan. Vocaal niet sterk en z'n uiterlijk zal niet heel Europa aanspreken.
Ellen is een overtuigende zangeres en valt op met haar lied. Finaleplek moet er inzitten met Songbird.
Lijkt me niet specifiek iets voor Zweden. En het kan ook tegen je werken (zie BWO, Johnson & Häggkvist, Charlotte Perrelli enz.)quote:Op maandag 3 februari 2014 07:40 schreef TheVulture het volgende:
In Zweden heb je als grote naam altijd een voordeel, in ieder geval in de voorronde
Daarom zette ik er expres bij: in Zweden.quote:Op donderdag 6 februari 2014 13:55 schreef Iwanius het volgende:
Nou...ik acht dat dit nummer best wel kansen hebben met name bij de Oostbloklanden die deze beat wel waarderen over het algemeen.
http://www.svt.se/melodifestivalen/ (zie rechts, klik op het Play-knopje). Ze staan er nog niet allemaal op..quote:Op donderdag 6 februari 2014 15:26 schreef TheArt het volgende:
Waar staan de korte fragmenten zonder dat ik allemaal die berichten op die site moet gaan afstruinen?
Veel beter, vond ik. Sean Banan met Herreys vond ik ook briljant.quote:Op zaterdag 8 februari 2014 22:25 schreef ItaloDancer het volgende:
Ik vond het leuk, beter dan vorige week.
Mocht je nog willen kijken...: http://www.svtplay.se/video/1761492/deltavling-2quote:Op zaterdag 8 februari 2014 22:09 schreef Fred_B het volgende:
Ik heb zelf niet gekeken, maar was het wat vanavond?
Die zie ik er niet tussen staan.quote:Op donderdag 13 februari 2014 18:40 schreef ItaloDancer het volgende:
De jaren 70, dat is te lang geleden voor mij. De pers heeft vaak een goed beeld ja, maar er zijn gelukkig altijd wel verrassingen!
De snippets staan online op http://www.svt.se/melodifestivalen/ en het lijkt inderdaad niet echt een sterke semi te zijn. Ik vind EKO, Ace Wilder en Dr. Alban (nou ja, meer Jessica Folcker) wel leuk
http://www.svtplay.se/kli(...)sica-folckers-bidragquote:Op donderdag 13 februari 2014 18:41 schreef Fascination het volgende:
[..]
Die zie ik er niet tussen staan.
Vind EKO trouwens wel tof klinken.
Hoezo niet? De rest vind ik niet geweldig, zacht uitgedrukt.quote:Op donderdag 13 februari 2014 18:42 schreef ItaloDancer het volgende:
[..]
http://www.svtplay.se/kli(...)sica-folckers-bidrag
EKO is tof, maar denk niet dat ze kans maken.
Die rapper was wellicht in de jaren 90 voldoende kwalitatief.. maar die valt nu wel door de mand .quote:Op donderdag 13 februari 2014 18:42 schreef ItaloDancer het volgende:
[..]
http://www.svtplay.se/kli(...)sica-folckers-bidrag
EKO is tof, maar denk niet dat ze kans maken.
Te "alternatief" voor Zweden (om voldoende stemmen te halen).quote:Op donderdag 13 februari 2014 18:47 schreef Fascination het volgende:
[..]
Hoezo niet? De rest vind ik niet geweldig, zacht uitgedrukt.
EKO sowieso niet.quote:Op zaterdag 15 februari 2014 18:20 schreef ato het volgende:
Eko en Dr alban waarschijnlijk wel in de finale of Andrea Chansen..
Inderdaad.quote:
Welcome to the clubquote:Op zondag 16 februari 2014 15:26 schreef grazz het volgende:
Ik heb het Ace-virus opgelopen...nummer gaat niet uit m'n hoofd
Nu niet meer (alleen de nummers die het niet gehaald hebben, kun je ook wel vinden op Youtube). Na de uitzending van volgende week (laatste voorronde) wordt alles vrijgegeven.quote:Op zondag 16 februari 2014 16:49 schreef Cyan9 het volgende:
Kan je de nummers die door zijn ook ergens beluisteren? Ik kan ze gewoon niet vinden..
Ik vond de snippet dus echt helemaal niks maar wat ik gister zag heeft me in positieve zin verrast. Ze ziet er idd veel jonger uit! Jammer dat de Zweden Ace waarschijnlijk niet sturen...quote:Op zondag 16 februari 2014 17:51 schreef ItaloDancer het volgende:
[..]
Welcome to the club
Wat wel bizar is, is dat ze al 31 is. Zou haar veel jonger schatten.
[..]
Nu niet meer (alleen de nummers die het niet gehaald hebben, kun je ook wel vinden op Youtube). Na de uitzending van volgende week (laatste voorronde) wordt alles vrijgegeven.
Neeeee, Ace Wilder en dik winnen! Yes, I'm a traitor.quote:Op zondag 16 februari 2014 19:51 schreef Fred_B het volgende:
Verrassende uitkomst weer gisteren. Die gaan gewoon Yohio sturen en weggeblazen worden in de halve finale door Nederland en België
De grote favoriet is nu Sanna Nielsen.quote:Op zondag 16 februari 2014 19:51 schreef Fred_B het volgende:
Verrassende uitkomst weer gisteren. Die gaan gewoon Yohio sturen en weggeblazen worden in de halve finale door Nederland en België
Ja, helaas wel..quote:Op zaterdag 22 februari 2014 20:40 schreef TheArt het volgende:
Ik vind dit Linda's minste MF-nummer tot nu toe.
Huuuuuu. Is goed voor mn nachtrust, dit.quote:Op zaterdag 22 februari 2014 20:42 schreef grazz het volgende:
D'r is telkens zo'n danseres/backing te zien in bijna elke act..ze doet me denken aan Sofia Valentine
[ afbeelding ]
quote:
, verder mogen Josef en I.D.A ook door.quote:Op zaterdag 22 februari 2014 20:50 schreef ItaloDancer het volgende:
Tja... Alcazar, Janet of Linda voor mij. Maar de winnaar zit niet in deze halve finale.
Anton is sowieso zeker. Maar wie komt daarbij? Logischerwijs Alcazar vanwege de fanbase en gebrek aan concurrentie. Maar er zijn gekkere dingen gebeurd.quote:Op zaterdag 22 februari 2014 21:06 schreef Fascination het volgende:
Ik voorspel Anton in de finale. Kutpubermeisjes.
Ja denk niet dat ze gaan winnen overigens...maar misschien kan het VK ze als inzending sturen? Kan het VK ook weer een keer scoren.quote:
Zijn ze al over het hoogtepunt van het carriére? In de taakomschrijving van de VK inzending staat immers dat je als artiest je grootste hit minstens 10 jaar geleden gehad moet hebben.quote:Op zaterdag 22 februari 2014 21:29 schreef grazz het volgende:
[..]
Ja denk niet dat ze gaan winnen overigens...maar misschien kan het VK ze als inzending sturen? Kan het VK ook weer een keer scoren.
quote:Op zaterdag 22 februari 2014 21:32 schreef ijs_beer het volgende:
[..]
Zijn ze al over het hoogtepunt van het carriére? In de taakomschrijving van de VK inzending staat immers dat je als artiest je grootste hit minstens 10 jaar geleden gehad moet hebben.
Nee..denk dat het dit jaar Sanna's turn is...en anders hoop ik op Alcazar of Acequote:Op zaterdag 22 februari 2014 21:33 schreef ItaloDancer het volgende:
Sanna Nielsen heeft dit dus in de pocket volgens de bookmakers, en zij zaten de afgelopen 10 jaar altijd goed met betrekking tot de uitslag van de televoting. Jury kan altijd nog voor een verrassing zorgen uiteraard, zoals verleden jaar.
quote:
Ik vind iTunes stom.quote:Op zondag 23 februari 2014 11:25 schreef ItaloDancer het volgende:
[..]
iTunes top 10 nu:
1. Alcazar
2. Anton Ewald
3. Sanna Nielsen
4. Oscar Zia
6. Helena Paparizou
7. Ace Wilder
8. Yohio
Het zou toch bizar zijn als Alcazar het juist nu met dit nummer zou reddenquote:Op zondag 23 februari 2014 11:25 schreef ItaloDancer het volgende:
[..]
iTunes top 10 nu:
1. Alcazar
2. Anton Ewald
3. Sanna Nielsen
4. Oscar Zia
6. Helena Paparizou
7. Ace Wilder
8. Yohio
Dan ben je de enigequote:
TOP! Ik vind die zanger ook zo leuk eigenlijkquote:Op zondag 23 februari 2014 21:27 schreef ato het volgende:
Nog even on line, maar wat een heerlijk nummer is dit!!
ja en zij zijn best goed bij stem, had ik niet verwacht eigenlijk..quote:Op donderdag 27 februari 2014 15:42 schreef Sk00p het volgende:
[..]
TOP! Ik vind die zanger ook zo leuk eigenlijk
quote:Op zaterdag 1 maart 2014 17:15 schreef ItaloDancer het volgende:
Vanavond Andra Chansen.
Op iTunes verkoopt het nummer van Ace Wilder momenteel het beste (alle versies gecombineerd), voor Sanna Nielsen en Alcazar.
Dan het aantal streams op Spotify (van de nummers die nog niet uitgeschakeld zijn):
1.Ace Wilder - 697 178
2.Sanna Nielsen - 481 137
3.Anton Ewald - 405 789
4.Alcazar - 332 675
5.Oscar Zia - 324 212
6.Linus Svenning - 309 843
7.Panetoz - 308 075
8.JEM - 179 842
9.Helena Paparizou - 155 445
10. State of Drama - 155 225
11.Yohio - 129 470
12.Ellen Benediktson - 119 779
13.Martin Stenmarck - 114 270
14.Outtrigger - 81 585
15.Ammotrack - 50 179
16.Ellinore Holmer - 36 100
. Nee.quote:Op zaterdag 1 maart 2014 20:44 schreef Knutknuttsson het volgende:
Wat een kutnummer van Helena eigenlijk.
Ja.quote:
quote:Op zondag 23 februari 2014 21:58 schreef ItaloDancer het volgende:
Er wordt zoals te doen gebruikelijk gestemd in twee rondes (waarbij na de eerste ronde de 3 met het minste aantal stemmen afvallen en na de tweede ronde nog één). Vervolgens wordt de nummer 1 uit deze twee stemrondes gekoppeld aan de nummer 4 voor een duel, en de nummer 2 aan de nummer 3 voor een tweede duel. De winnaars van deze twee duels gaan naar de finale.
quote:Op zaterdag 1 maart 2014 21:34 schreef ItaloDancer het volgende:
Prima resultaat op zich.
Naar de finale: Helena Paparizou en Linus Svenning.
Echt alles op Ace!quote:Op zaterdag 1 maart 2014 23:35 schreef ItaloDancer het volgende:
Hoewel de startpositie van Alcazar wel een beetje unfair is. Maar goed, alles op Ace
Wie zouden dat zijn voor NL eigenlijk?quote:Op zondag 2 maart 2014 00:21 schreef ItaloDancer het volgende:
Jury's in de finale:
Denemarken
Duitsland
Estland
Frankrijk
Israël
Italië
Malta
Nederland
Rusland
Spanje
Verenigd Koninkrijk
quote:Op woensdag 5 maart 2014 14:57 schreef Cyan9 het volgende:
Ik wil ook zo'n show in Nederland volgend jaar.
Zo klinkt het toch minderquote:Hind Laroussi (winnares NSF 2008) zal de finale zaterdag openen met een nieuw nummer gebaseerd op het sprookje van de Prinses op de Erwt (we gaan tenslotte naar Kopenhagen dit jaar).
Tevens zal ze nadat alle finalisten zijn geweest een Justine Pelmelay-medley zingen (vanwege het 25-jarig jubileum van 'Blijf Zoals Je Bent'), samen met De Toppers (winnaars 2009), Sieneke (winnares 2010) en Saskia & Serge (winnaars 1971).
Nadat de internationale jury's gestemd hebben, vertolken de twee presentatoren hun versie van het winnende nummer van vorig jaar, 'Birds' van Anouk.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |