abonnement Unibet Coolblue
pi_136217577
Yohio en Linus Svenning hebben voldaan aan de verwachtingen. Het is nog steeds tussen hen en Helena Paparizou voor een finaleplaats naar mijn mening.
pi_136217836
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 februari 2014 20:32 schreef ItaloDancer het volgende:
Yohio en Linus Svenning hebben voldaan aan de verwachtingen. Het is nog steeds tussen hen en Helena Paparizou voor een finaleplaats naar mijn mening.
Het lied van Linus vond ik zelf niet zo bijzonder, maar misschien dat het indruk maakt op de Zweden, die de tekst natuurlijk wel verstaan.
De Sahara is zonder meer erg droog.
pi_136217925
Anna Bergendahl 2.0 heeft ook wel een mooi lied :Y
De Sahara is zonder meer erg droog.
pi_136218358
Alle andere artiesten in deze semi lijken amateurs bij Helena Paparizou. Dit kan zo naar het ESF, hoeft niets meer aan gedaan te worden.
pi_136218545
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 februari 2014 20:55 schreef ItaloDancer het volgende:
Alle andere artiesten in deze semi lijken amateurs bij Helena Paparizou. Dit kan zo naar het ESF, hoeft niets meer aan gedaan te worden.
Absoluut, een prachtig lied en goed gebracht. Als ik zou moeten kiezen, zou ik Mahan ook naar de finale sturen.
De Sahara is zonder meer erg droog.
pi_136218641
Vind Mahan ook een leuk nummer hebben, maar die vocalen leken nergens op. (En zelfs met een prachtige stem was ze kansloos geweest)
pi_136218817
Huh, nu komt er nog een stemmingsronde?
pi_136218850
Interessante stemprocedure...
De Sahara is zonder meer erg droog.
pi_136218922
Ik vind Songbird eigenlijk ook wel mooi
pi_136219133
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 februari 2014 21:09 schreef Fred_B het volgende:
Interessante stemprocedure...
Jij kijkt toch niet voor het eerst? :P
pi_136219173
Yohio eerste finalist.
pi_136219179
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 februari 2014 21:18 schreef ItaloDancer het volgende:

[..]

Jij kijkt toch niet voor het eerst? :P
Nee, maar toch. :)
De Sahara is zonder meer erg droog.
pi_136219186
Snap niet dat ze in Zweden zo weglopen met die Yohio.
pi_136219257
Het is logisch dat degene die vorig jaar de meeste stemmen kreeg van alle deelnemers nu ook naar de finale gaat. Die fanbase is niet ineens weg. En het nummer is niet slecht.
pi_136219386
Nou, dit slaat natuurlijk ook nergens op :')
De Sahara is zonder meer erg droog.
pi_136219388
Huh, Helena niet eens automatisch door naar finale?!
pi_136219424
Zo ken ik de Zweden weer. :X :N
pi_136219493
Als de Grieken nou even wachten met hun keuze, kunnen ze zo Helena overnemen als ze niet wordt gekozen om naar Kopenhagen te gaan.
pi_136219559
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 februari 2014 21:28 schreef aarontje112 het volgende:
Als de Grieken nou even wachten met hun keuze, kunnen ze zo Helena overnemen als ze niet wordt gekozen om naar Kopenhagen te gaan.
Goed plan!
pi_136219565
Geen heel slechte liedjes die door zijn naar de finale, maar in de halve finale van het ESF zouden ze het beide zeer lastig krijgen om zich te kwalificeren.

In tegenstelling tot het lied van Helena uiteraard.

[ Bericht 0% gewijzigd door Fred_B op 02-02-2014 00:01:55 ]
De Sahara is zonder meer erg droog.
pi_136223384
Heb de show net ff terug gekeken:

Leuke opening, mooi podium (retro, alsof ze in een kleine tv studio staan). Na de live optredens te hebben gezien en gehoord is mijn top 8:

1.Helena Paparizou: Bij mij gestegen door haar performance, alsof er een wereldster staat. AC is dan best jammer.
2.Ellen Benediktsons: Wow, dit klinkt net als op plaat! DTF? Absoluut verdiend O+
3.Yohio: Ook hij heeft een sterk lied in handen. DTF is dan ook terecht.
4.Linus Svenning: Niet de beste zanger, maar wel een goed lied.

5.Alvaro Estrella: Wat een slecht begin, hij klonk heel onzeker en heeft het daarmee denk ik ook verpest voor zichzelf al heeft hij zich erna wel weer hersteld. Lied is best goed.
6.Elisa Lindstrom: Leuk optreden met de dansers.
7.Mahan Moin: Leuk refrein maar verder echt niet bijzonder. :Z
8.Sylvester Schlegel :r :r :r
~The present is all there is~
pi_136223579
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 februari 2014 21:30 schreef Fred_B het volgende:
Geen heel slechte liedjes die door zijn naar de finale, maar in de halve finale van het ESF zouden ze het beide zeer lastig krigen om zich te kwalificeren.

In tegenstelling tot het lied van Helena uiteraard.
Yohio zou wel eens onderuit kunnen gaan. Vocaal niet sterk en z'n uiterlijk zal niet heel Europa aanspreken.

Ellen is een overtuigende zangeres en valt op met haar lied. Finaleplek moet er inzitten met Songbird.
~The present is all there is~
pi_136225800
Even teruggekeken. Kwalitatief een prima halve finale. Ik snap het dus echt niet van Yohio. Hij zal wel weer allemaal tieners aantrekken, maar het is gewoon een weirdo. En het nummer van dit jaar is ook niet bepaald sterk. Het is een oke nummer, maar kom op.....toch niet meer dan dat? Als Helena i.p.v. hem was doorgegaan, was het gewoon een goede uitslag geweest. Maar de Zweden moeten duidelijk weer eens debiel doen, zoals altijd :')

Verder vond ik het nummer van Linus ook erg prettig. En jammer dat Alvaro Estrella zo slecht kan zingen, want dat nummer was echt prima.
  Moderator zondag 2 februari 2014 @ 10:42:52 #74
375570 crew  Cyan9
pi_136231291
Dit is echt super goed!

Ongeīnteresseerd maar toch aanwezig.
pi_136233092
quote:
0s.gif Op zondag 2 februari 2014 00:44 schreef TheArt het volgende:
Even teruggekeken. Kwalitatief een prima halve finale. Ik snap het dus echt niet van Yohio. Hij zal wel weer allemaal tieners aantrekken, maar het is gewoon een weirdo. En het nummer van dit jaar is ook niet bepaald sterk. Het is een oke nummer, maar kom op.....toch niet meer dan dat? Als Helena i.p.v. hem was doorgegaan, was het gewoon een goede uitslag geweest. Maar de Zweden moeten duidelijk weer eens debiel doen, zoals altijd :')
Yohio ging sowieso door, haalde vorig jaar 100.000 stemmen meer in de finale dan de winnaar. Die fans kijken dit jaar weer. Ellen? Tja, hopelijk geen Anna Bergendahl 2.
pi_136233444
quote:
7s.gif Op zaterdag 1 februari 2014 23:39 schreef grazz het volgende:

[..]

Yohio zou wel eens onderuit kunnen gaan. Vocaal niet sterk en z'n uiterlijk zal niet heel Europa aanspreken.

Ellen is een overtuigende zangeres en valt op met haar lied. Finaleplek moet er inzitten met Songbird.
Zeker met de jury erbij moet Ellen de finale wel halen ja, dat is waar. Maar ik vind het zeker niet beter dan sommige rustige nummers van vorig jaar (Nederland, Hongarije, Moldavië), die allemaal rond de 10e plek scoorden. En ik neem aan dat de Zweedse ambities wel hoger liggen dan dat.

Yohio lijkt me volledig kansloos voor al te veel punten uit de Sovjet-regio.
De Sahara is zonder meer erg droog.
pi_136267933
Songbird vond ik geweldig. Yohio en zijn muziek doen me echt niks.
And the man in the back said Everyone attack and it turned into a ballroomblitz
  † In Memoriam † zondag 2 februari 2014 @ 23:39:35 #78
368283 ato
pi_136269131
Helena had de finale zkere moeten halen en Ellen heeft een prachtig nummer.
Yohio heeft een meer dan ok nummer, nummer wat net de finale haalt of 18e wordt of zoiets..
Life can be a bitch, so like it..
pi_136274571
In Zweden heb je als grote naam altijd een voordeel, in ieder geval in de voorronde
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
pi_136358785
quote:
0s.gif Op maandag 3 februari 2014 07:40 schreef TheVulture het volgende:
In Zweden heb je als grote naam altijd een voordeel, in ieder geval in de voorronde
Lijkt me niet specifiek iets voor Zweden. En het kan ook tegen je werken (zie BWO, Johnson & Häggkvist, Charlotte Perrelli enz.)
pi_136358838
De lyrics van de nummers van aankomende zaterdag staan weer op de Melodifestivalen-site en dit zijn de opkomstnummers van komende week:
JEM: ”Black Or White – Michael Jackson”
The Refreshments: ”Mannish Boy – Muddy Waters”
Manda: ”Raise Your Glass – Pink”
Panetoz: ”Premier Gaou – Magic Systems”
Pink Pistols: ”The Fox – Ylvis”
Sanna Nielsen: ”Only Girl (In The World) – Rihanna”
Little Great Things: ”Planetary (GO!) – My Chemical Romance”
Martin Stenmarck: ”Dancing In The Moonlight – Toploader”
pi_136377671
Martin Stenmarck... hopelijk kan hij zich revancheren voor wat in mijn ogen een van de zwakste winnaars was in de afgelopen 14 jaar voor Zweden....
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
pi_136384212
De journalisten die de nummers vandaag hebben gehoord zijn in ieder geval enthousiast over deze halve finale. Kanshebbers voor de finale zijn JEM (modern nummer van de Euphoria-producers), The Refreshments (catchy rock 'n' roll), Panetoz (zomerhit), Sanna Nielsen (sterke ballad met coupletten als Miley Cyrus - Wrencking Ball en refrein als Robin Stjernberg - You) en Martin Stenmarck (mid-tempo radiohit, catchy refrein, doedelzakken!). Een behoorlijk aantal dus. :+
  † In Memoriam † donderdag 6 februari 2014 @ 10:56:48 #84
368283 ato
pi_136394385
Oh ben nieuwsgierig..
Life can be a bitch, so like it..
pi_136399669
JEM - Love Trigger: lekker nummer, maar zeker géén finalist (in Zweden)! http://www.svtplay.se/klipp/1792873?type=embed
pi_136400266
Nou...ik acht dat dit nummer best wel kansen hebben met name bij de Oostbloklanden die deze beat wel waarderen over het algemeen.
pi_136400330
quote:
2s.gif Op donderdag 6 februari 2014 13:55 schreef Iwanius het volgende:
Nou...ik acht dat dit nummer best wel kansen hebben met name bij de Oostbloklanden die deze beat wel waarderen over het algemeen.
Daarom zette ik er expres bij: in Zweden.
pi_136403362
Waar staan de korte fragmenten zonder dat ik allemaal die berichten op die site moet gaan afstruinen?
pi_136405339
quote:
0s.gif Op donderdag 6 februari 2014 15:26 schreef TheArt het volgende:
Waar staan de korte fragmenten zonder dat ik allemaal die berichten op die site moet gaan afstruinen?
http://www.svt.se/melodifestivalen/ (zie rechts, klik op het Play-knopje). Ze staan er nog niet allemaal op..
~The present is all there is~
pi_136405377
Top 4 toe nu toe op basis van de fragmente:

Manda: Leuk popnummer, zangeres komt vocaal zwak over in het fragment.
JEM: Klinkt als een doorsnee clubtrack, ben niet onder de indruk van dit fragment.
Panetoz: Doet me niks.
The refreshments: Braderiemuziek, verschrikkelijk! :r

Sanna schijnt een winnend ESF-lied in handen te hebben. Ben ook reuze benieuwd naar het nummer van Martin *O*
~The present is all there is~
pi_136406649
Pink Pistols: Nee, ook geen zak aan.
~The present is all there is~
pi_136408803
Sanna: Geen wow gevoel zoals gehoopt, maar klinkt tot nu toe het beste imo :)
Little great things: Thumbs up voor de stijl van het lied. Zanger klinkt vocaal zwak...
~The present is all there is~
pi_136409701
Martin Stenmarck vind ik geloof ik leuker klinken dan het fragment van Sanna
~The present is all there is~
pi_136411421
Panetoz en JEM klinken het leukst voor mij. :)
pi_136412935
JEM vind ik de leukste van deze (wat mindere) 2e voorronde. Panetoz en Manda vond ik ook wel redelijk, al heb ik het idee dat wat Panetoz doet al regelmatig beter is gedaan, en Manda heeft een aardig liedje, maar ze kan niet zingen. Sanna Nielsen zal wel doorgaan, maar echt bijzonder vind ik haar nummer niet.
De Sahara is zonder meer erg droog.
  Moderator zaterdag 8 februari 2014 @ 17:53:33 #97
375570 crew  Cyan9
pi_136476599
Pink Pistols en Sanna Nielsen vind ik het leukst.
Ongeīnteresseerd maar toch aanwezig.
pi_136482855
Lastig voorspellen vandaag.

Gokje:

Final: Sanna Nielsen & Panetoz
AC: Little Great Things & Martin Stenmarck
pi_136484324
Panetoz *O*
pi_136484837
Zodat jullie mee kunnen zingen:

Efter solsken kommer värsta regnet
Det är inget hinder för jag glider genom stormen
Det är bara hata, fortsätt och prata
Finns ingenting som kan trycka ner mig, ej

Det finns inget som kan hålla ner mig
Det finns inget som kan trycka ner mig
Jag tar mig fram i livet, jag behöver inget
Allt jag behöver har jag inom mig
Mig mig mig mig
Allt jag behöver har jag inom mig
Mig mig mig mig
Allt jag behöver har jag inom mig
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')