abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_136072177
Ik stumblede weer eens op een gebeurtenis in de geschiedenis waar ik geen weet van had. Weer een genocide, ditmaal op Polen, waarbij met name vrouwen en kinderen werden gemarteld en vermoord. Zo'n 70.000-100.000. Menselijke wreedheid blijft me maar verbazen :{ Misschien is dat ook wel erg dom, dat het me blijft verbazen.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_136074122
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 januari 2014 21:48 schreef Isabeau het volgende:
Ik stumblede weer eens op een gebeurtenis in de geschiedenis waar ik geen weet van had. Weer een genocide, ditmaal op Polen, waarbij met name vrouwen en kinderen werden gemarteld en vermoord. Zo'n 70.000-100.000. Menselijke wreedheid blijft me maar verbazen :{ Misschien is dat ook wel erg dom, dat het me blijft verbazen.
Wanneer was dat? Ik ken er maar eentje. Begin van WO2 als de Sovjets het halve poolse officierskorps ombrengen.
"We need to learn to set our course by the stars, not by the light of every passing ship." - Omar N. Bradley
pi_136074215
Ik heb griesmeel puddinkjes gemaakt met superveel vanille. :9
pi_136074279
*ril*
"We need to learn to set our course by the stars, not by the light of every passing ship." - Omar N. Bradley
pi_136074444
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 januari 2014 22:22 schreef PdeHoog het volgende:
*ril*
Vind je dat vies? Ik heb het nog nooit zelfgemaakt op, morgen eens een sausje bij maken en hopelijk is het dan wel lekker.

Ik ken alleen de mona variant, die vind ik een beetje smakeloos.
pi_136074680
quote:
14s.gif Op dinsdag 28 januari 2014 22:24 schreef Myraela het volgende:

[..]

Vind je dat vies? Ik heb het nog nooit zelfgemaakt op, morgen eens een sausje bij maken en hopelijk is het dan wel lekker.

Ik ken alleen de mona variant, die vind ik een beetje smakeloos.
Griesmeel is absoluut niet mijn ding. Mijn moeder maakte dat vroeger wel eens. Maar goed.....misschien moet ik het zelf eens proberen. Mijn moeder was niet altijd een even goede kok ;)
pi_136074780
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 januari 2014 22:28 schreef PdeHoog het volgende:

[..]

Griesmeel is absoluut niet mijn ding. Mijn moeder maakte dat vroeger wel eens. Maar goed.....misschien moet ik het zelf eens proberen. Mijn moeder was niet altijd een even goede kok ;)
Het is erg simpel in ieder geval. En mijn handen ruiken nu lekker naar vanille. :9
  dinsdag 28 januari 2014 @ 22:30:37 #208
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_136074878
Flan is veel lekkerder, dan bind je de pudding met ei ipv met zetmeel, geeft een hele mooie structuur. Erg lekker met een caramelsaus.

Flan Caramel
Suiker
4 eieren
2 kopjes melk
vanille
zet een steelpannetje op het vuur met een kopje water en breng aan de kook.
Neem een teflon antiaanbak koekepannetje en doe er een flinke hoeveelheid suiker is, zeg maar een ons of zo.
Smelt de suiker op een laag vuur, en laat dit zacht carameliseren.
Als de suiker caramel is, en vloeibaar giet je deze onder continu roeren beetje bij beetje in het kokende water, het gaat heftig koken omdat de suiker heter is als kokend water.
Giet NOOIT kokend water in de suikerpan, das bloedlink, spuitende spetterende suiker en kokend water kunnen dan alle kanten op vliegen
Je kookt de caramel water mix tot ie wat dikker begint te worden, maar moet nog geen draden trekken.
Je caramelsaus is nu klaar.
Neem Timbaaltjes, of kopjes, en beboter deze, wrijf ze in met boter dus, aan de binnenkant.
doe nu wat suiker in een kopje en bedek de boter met suiker, en giet wat over is in het volgende kopje. (4 stuks)
giet nu voorzichtig de afgekoelde caramelsaus in de kopjes.
Neem 4 eieren, wat suiker met 2 kopjes melk, en kluts deze door elkaar, met eventueel wat vanille erdoor (zaadjes uit een boon of gewoon vanille suiker, dr oetker heeft vanille suiker met echte vanille, ipv vanilin een smaakstof die naar vanille smaakt)

Giet het eimengsel voorzichtig in de timbaaltjes, (of kopjes)
en zet het in een overvaste schaal met die je 3/4 vult met water. Dit zet je in de oven bij 175 graden (hoe lang ligt aan je oven) tot het mengsel stijf is, en goudbruin.
Af laten koelen, langs de wand losmaken indien nodig met een mesje, en er een toetjes bord boven op leggen, en dan omdraaien.
Nu staat het timbaaltje ondersteboven op je bordje en je tilt het voorzichtig op zodat je flan (puddinkje) op het bord blijft staan, de dikke caramel loopt er prachtig overheen.

Heeeeeeel erg lekker
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_136075043
Aaargh }:| Ik begin verkouden te worden :{ Hoogst irritant :{
pi_136075103
Dat ga ik eens maken voor mijn mama, die was vroeger altijd gek op die supermarkt flan in Frankrijk.

Ik wist trouwens niet dat Oetker vanille suiker heeft met echte vanille, goed om te weten. Al heb ik zelf nog een enorme pot suiker met oude stokjes staan. :9 Die pot openmaken en mijn hele dag is weer goed. O+ Die geur. O+
  dinsdag 28 januari 2014 @ 22:39:28 #211
45206 Pietverdriet
pi_136075478
quote:
17s.gif Op dinsdag 28 januari 2014 22:33 schreef Myraela het volgende:
Dat ga ik eens maken voor mijn mama, die was vroeger altijd gek op die supermarkt flan in Frankrijk.

Ik wist trouwens niet dat Oetker vanille suiker heeft met echte vanille, goed om te weten. Al heb ik zelf nog een enorme pot suiker met oude stokjes staan. :9 Die pot openmaken en mijn hele dag is weer goed. O+ Die geur. O+
Ja, maar niet alle vanillesuiker van dr oetker is met vanille.
Vaniline is ronduit smerig als je echte vanille kent
Ik heb recent weer een batch vanille in Vodka gezet. Eigen vanille extract
:-)
CUL / Vanille-extract of siroop maken, experiment
pi_136076017
Dat experiment volgde ik. :Y

Als de stokjes bij de Lidl weer in de aanbieding zijn dan sla ik er weer een hoop in en ga ik ook aan zo'n fles beginnen.
pi_136076188
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 januari 2014 22:19 schreef PdeHoog het volgende:
Wanneer was dat? Ik ken er maar eentje. Begin van WO2 als de Sovjets het halve poolse officierskorps ombrengen.
http://en.wikipedia.org/w(...)_and_Eastern_Galicia
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_136076250
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 januari 2014 22:30 schreef Pietverdriet het volgende:
Flan is veel lekkerder, dan bind je de pudding met ei ipv met zetmeel, geeft een hele mooie structuur. Erg lekker met een caramelsaus.

Flan Caramel
Suiker
4 eieren
2 kopjes melk
vanille
zet een steelpannetje op het vuur met een kopje water en breng aan de kook.
Neem een teflon antiaanbak koekepannetje en doe er een flinke hoeveelheid suiker is, zeg maar een ons of zo.
Smelt de suiker op een laag vuur, en laat dit zacht carameliseren.
Als de suiker caramel is, en vloeibaar giet je deze onder continu roeren beetje bij beetje in het kokende water, het gaat heftig koken omdat de suiker heter is als kokend water.
Giet NOOIT kokend water in de suikerpan, das bloedlink, spuitende spetterende suiker en kokend water kunnen dan alle kanten op vliegen
Je kookt de caramel water mix tot ie wat dikker begint te worden, maar moet nog geen draden trekken.
Je caramelsaus is nu klaar.
Neem Timbaaltjes, of kopjes, en beboter deze, wrijf ze in met boter dus, aan de binnenkant.
doe nu wat suiker in een kopje en bedek de boter met suiker, en giet wat over is in het volgende kopje. (4 stuks)
giet nu voorzichtig de afgekoelde caramelsaus in de kopjes.
Neem 4 eieren, wat suiker met 2 kopjes melk, en kluts deze door elkaar, met eventueel wat vanille erdoor (zaadjes uit een boon of gewoon vanille suiker, dr oetker heeft vanille suiker met echte vanille, ipv vanilin een smaakstof die naar vanille smaakt)

Giet het eimengsel voorzichtig in de timbaaltjes, (of kopjes)
en zet het in een overvaste schaal met die je 3/4 vult met water. Dit zet je in de oven bij 175 graden (hoe lang ligt aan je oven) tot het mengsel stijf is, en goudbruin.
Af laten koelen, langs de wand losmaken indien nodig met een mesje, en er een toetjes bord boven op leggen, en dan omdraaien.
Nu staat het timbaaltje ondersteboven op je bordje en je tilt het voorzichtig op zodat je flan (puddinkje) op het bord blijft staan, de dikke caramel loopt er prachtig overheen.

Heeeeeeel erg lekker
Oh, dat ga ik morgen eens maken! Nu al zin in *O*
pi_136076717
Eerste bakkie thee bij de buurvrouw; gevulde koek.
Tweede bakkie; 'lust je chocola?'
'ja tuurlijk'
Komt ze aanzetten met 2 repen.
Eet nooit een hele reep maar nu wel anders at ze t alleen, ook zo zielig :{ :P
'oh tis half 10, ik maak t niet te laat'
'oh al 10 uur?'
En net pas thuis :'). Nog ff gauw n glaasje vitamine op en nu in bed.
Morgen na werken verjaardag oudste zus, daar eten. Benieuwd wat ze gaat maken :)
Wat er ook gebeurt; altijd blijven lachen :-)
pi_136076913
quote:
14s.gif Op dinsdag 28 januari 2014 19:53 schreef Myraela het volgende:

[..]

Dat heb ik ook. :D Ik vergeet gewoon altijd dingen, of ik besluit ineens totaal random iets heel anders te gaan eten. En dat is allemaal geen ramp, alleen begint het een beetje duur te worden en mijn spaargeld begint een beetje op te raken hoe langer ik thuis zit. :')
Ik vind t iedere avond n ramp. Verander 100x van gedachten en soms is t dan 20u en is de super dicht omdat ik t nog niet weet.. En dan pak ik noodles of diepvriesdingen die ik in de oven kan gooien.
Ben blij als ik ergens eet, bv morgen. Hoef ik niet na te denken...
pi_136076978
Je hebt altijd wel leuk contact met je buuf, FFT *O* Gezellig hoor.
pi_136077121
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 januari 2014 23:06 schreef FutureFairytale het volgende:

[..]

Ik vind t iedere avond n ramp. Verander 100x van gedachten en soms is t dan 20u en is de super dicht omdat ik t nog niet weet.. En dan pak ik noodles of diepvriesdingen die ik in de oven kan gooien.
Ben blij als ik ergens eet, bv morgen. Hoef ik niet na te denken...
Weekmenu bedenken en vervolgens verstand op nul zetten en koken :Y
pi_136077162
Kado'tje gekregen! Leuke vershoud/bewaardoosjes in 3 formaten. Omdat ik haar zoveel eten geef zegt ze haha.
Ja leuk hoor Isa, contact met mn buuf :Y. Verder niemand hier...
pi_136077262
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 januari 2014 23:11 schreef PdeHoog het volgende:

[..]

Weekmenu bedenken en vervolgens verstand op nul zetten en koken :Y
gebrek aan ruggegraat, heel erg. Soms haal ik wat uit de vriezer en gooi ik t andere dag alsnog weg omdat ik perse iets anders wil.
Moet gewoon terug naar mn ouders, eten wat de pot schaft. Klaar!
pi_136077347
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 januari 2014 23:13 schreef FutureFairytale het volgende:
gebrek aan ruggegraat, heel erg. Soms haal ik wat uit de vriezer en gooi ik t andere dag alsnog weg omdat ik perse iets anders wil.
Nee, dat laatste moet nou juist niet :D Dat is wel een hele rare oplossing voor je 'probleempje' :P
Je moet gewoon beter plannen. Je kan wel elke dag je moeder vragen: wat kook je? En dat dan ook klaarmaken. Ben je van het inspiratiedeel af.
pi_136077488
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 januari 2014 23:13 schreef FutureFairytale het volgende:

[..]

Dat is nou dom en geldverspilling :o Voedselverspilling ook trouwens :P
pi_136077623
Bedtijd. Hopelijk worden de katten zometeen rustiger. Ze zijn wat onrustig -O-
pi_136078150
Nola speelt graag met wattenstaafjes en nu heeft Ross de hele bak met wattenstaafjes leeg gegooid op de vloer :') ! Ze is nu wat in de war wat ze met zoveel staafjes moet.
pi_136079338
Overdaad schaadt :+

Heet ze nou nog steeds geen Lola the rockchickpoes O+
  woensdag 29 januari 2014 @ 00:04:57 #226
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_136079364
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 januari 2014 23:33 schreef Isabeau het volgende:
Nola speelt graag met wattenstaafjes en nu heeft Ross de hele bak met wattenstaafjes leeg gegooid op de vloer :') ! Ze is nu wat in de war wat ze met zoveel staafjes moet.
Je hebt haar nog niet geleerd om in haar oortjes te peuteren met die staafjes? ;)
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  woensdag 29 januari 2014 @ 00:11:47 #227
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_136079578
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_136080406
Zo, bijgelezen.

Bluezz, wat vervelend dat het zo gelopen is/ zo loopt.

Weekmenu's maak ik ook, maar plan niet te ver vooruit omdat dat sowieso mis gaat. Nu gaat het ook wel eens mis. :@ Hoewel, de laatste week gaat het dan eigenlijk wel weer goed. :)

Verder ben ik vandaag bij de kapper geweest, heftig geknipt, heftig gedip-dyed en mijn uitgroei bijgewerkt en net zo oranje gemaakt als de rest.

Nu ben ik net thuis van een ontspanningsmassage. Pfff, ik ben helemaal loom. Ga lekker slapen. :)
Sterkheidsbaas van alles.
  woensdag 29 januari 2014 @ 01:08:48 #229
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_136080812
Ik doe niet aan weekmenu's of aan planning.
Elke dag boodschappen doen bij onze winkeltjes dwingt mijzelf er elke dag even tussenuit te zijn en te verzinnen wat we gaan eten om vervolgens 's middags het voor te bereiden.
Het is in mijn geval een soort noodzakelijke (dure) therapie.

Maar het kan ook wel eens voorkomen dat ik het echt niet meer weet en in dat geval is de Chinees of de bestelturk wel een uitkomst. :@
Poef.....gone! ©golfer
pi_136082189
Goedemorgen :O
pi_136082229
quote:
2s.gif Op woensdag 29 januari 2014 00:44 schreef Lonaa het volgende:

Verder ben ik vandaag bij de kapper geweest, heftig geknipt, heftig gedip-dyed en mijn uitgroei bijgewerkt en net zo oranje gemaakt als de rest.

Fotooowwww w/

Moggel ja :O
Rare dromen brrrr ben er moe van :')
pi_136082388
Goeeeedeemorgen! :D
pi_136082510
Moggel. Ik heb ook echt bizar gedroomd zeg.. brrrr.. en weer vroeg wakker door de verstopte holtes. Stom gedoe.
pi_136082610
quote:
14s.gif Op woensdag 29 januari 2014 07:32 schreef Myraela het volgende:
Goeeeedeemorgen! :D
Oh jee....jij bent vrolijk :P

Zo. Op naar kantoor :Y)
pi_136082621
goeiemorgen!

Isa, ik verlies steeds meer mn vertrouwen in de mensheid, en word steeds cynischer, hoe meer ik lees over conflicten die in de wereld gebeuren. Ik heb echt het verkeerde beroep gekozen, wat dat betreft. Ben nog steeds op zoek naar een manier om hier mee om te gaan.

Wat betreft weekmenu's: wij doen altijd op zaterdag boodschappen tot donderdag de volgende week. En dan veel dingen die rond te schuiven zijn. Zo stond er deze week soep met risottorijst, savoykool en witte bonen, aardappeltaart, pasta met courgette en pesto en pita met falafel en wortel/komkommer op het menu. Het moet hier ook wel, we werken allebei lange dagen, en boodschappen doen vanuit het werk heb ik vaak geen puf meer voor, dan zou ik elke dag pizza eten....
pi_136082718
Ik snap niets van die klote drukkerij. :') Heb flyers gemaakt, heeft die dude zelf de drukkerij gezocht waar ik het moet laten drukken want lekker goedkoop. Maar daar moet ik eerst betalen voordat ik ook maar mijn bestanden kan invoegen.

Sowieso dat ik het zelf moet voorschieten. :') Ik raak hiervan helemaal in de stress.
pi_136082780
Gisteren op teevee voor het eerst Schindler's List gezien (Idioot, ik weet het! Gewoon nooit eerder van gekomen), en ik heb me daar toch een partij raar en onaangenaam door gedroomd! :')

En ik moest om 05:30 op om op tijd op kantoor te zijn. }:|

Weekmenu's: ik heb dat een tijdje gedaan en ik neem het me ook steeds voor, maar het komt er telkens niet zo van. Twee dagen lukt wel, want aangezien ik maar alleen kook voor mij en mijn lief is er van verse ingrediënten vaak wat over om iets anders mee te maken.
Let me see you stripped down to the bone
pi_136082840
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 januari 2014 22:30 schreef Pietverdriet het volgende:
Heeeeeeel erg lekker
Oooo flan! O+
Dat was één van de eerste toetjes die ik ooit maakte. Ik voelde me echt helemaal een baasje toen de karamelsaus over de pudding droop, zoals bij een 'echt' Monatoetje. :+
pi_136082846
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 januari 2014 23:33 schreef Isabeau het volgende:
Jup losse wattenstaafjes zijn hier ook n enorme hit om mee te spelen haha en balletjes van aluminiumfolie

Morning all, vanmiddag steer town voor selectiedag, spannend
pi_136082856
Succes M-M!
Wat is een belmiep 2.0 precies? (Ik heb de afgelopen vijftien jaar wel zo'n beetje alle vormen van belmiepigeheid gehad :s) )
pi_136083191
Dat is dus t nog niet geheel duidelijk, project om een nieuwe vorm van klantenservice op te gaan zetten en dat gaan we dus doen eigenlijk dus het is helemaal nieuw, zelf in te vullen met de projectgroep
pi_136083347
O, dat klinkt tof! :Y
Ik heb ooit zelf een nieuwe (kleine) klantenservice opgezet bij een hoortoestellen-keten, dat was gaaf om te doen. Het daadwerkelijke beheren ervan was een drama wegens een afschuwelijke bedrijfsvoering (daarom ook weggegaan), maar de opstartfase was in elk geval echt heel leuk!
  woensdag 29 januari 2014 @ 09:08:48 #243
45206 Pietverdriet
pi_136083399
Supportorganisaties opzetten is leuk, heel leuk zelfs, heb een aantal grote opgezet. Vooral leuk als men (opdrachtgever) gaat voor kwaliteit en het niet alleen maar als kostenpost ziet.
pi_136083472
quote:
0s.gif Op woensdag 29 januari 2014 09:08 schreef Pietverdriet het volgende:
Supportorganisaties opzetten is leuk, heel leuk zelfs, heb een aantal grote opgezet. Vooral leuk als men (opdrachtgever) gaat voor kwaliteit en het niet alleen maar als kostenpost ziet.
Zeker. Bij de (piepkleine) technische supportdesk die ik nu alweer een tijdje onder mijn hoede heb zijn helemaal geen onaangename, commerciegedreven targets. Als een gesprek twee uur moet duren om een probleem opgelost te krijgen, dan kan dat gewoon. O+
  woensdag 29 januari 2014 @ 09:19:51 #245
45206 Pietverdriet
pi_136083608
quote:
0s.gif Op woensdag 29 januari 2014 09:12 schreef minilot het volgende:

[..]

Zeker. Bij de (piepkleine) technische supportdesk die ik nu alweer een tijdje onder mijn hoede heb zijn helemaal geen onaangename, commerciegedreven targets. Als een gesprek twee uur moet duren om een probleem opgelost te krijgen, dan kan dat gewoon. O+
Lang over een call doen maar dan wel oplossen is niet erg, mits er dan ook echt intelligent aan gewerkt wordt. Het probleem is een beetje dat een technisch competente supportdesk wat duurder is, maar dan wel enorm op doorlooptijd, ticket bewakingskosten en 2-3e lijn bespaart.
Als je sec naar de kosten van de eerste lijn kijkt is dat niet duidelijk. De besparing zit elders.
pi_136083757
Over communicatie gesproken :')
SPOILER: frustratieverhaal
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_136083816
quote:
0s.gif Op woensdag 29 januari 2014 09:19 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Lang over een call doen maar dan wel oplossen is niet erg, mits er dan ook echt intelligent aan gewerkt wordt. Het probleem is een beetje dat een technisch competente supportdesk wat duurder is, maar dan wel enorm op doorlooptijd, ticket bewakingskosten en 2-3e lijn bespaart.
Als je sec naar de kosten van de eerste lijn kijkt is dat niet duidelijk. De besparing zit elders.
Ik ben wegens personeelstekort momenteel behalve tweedelijns ook heel regelmatig eerstelijns. Ik zit in drukke periodes nu dus voortdurend calls naar mezelf door te schuiven :')
pi_136083828
quote:
0s.gif Op woensdag 29 januari 2014 09:28 schreef Sunnythesun het volgende:
Over communicatie gesproken :')
SPOILER: frustratieverhaal
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ha, wat bizar dat je zelf achter een rekening moet gaan aanjagen! :o
  woensdag 29 januari 2014 @ 09:36:49 #249
45206 Pietverdriet
pi_136083902
Klinkt als een bedrijf dat over de oren in de shit zit, de boel niet voor elkaar heeft, heel druk is maar niet in staat is het werk om te zetten in rekeningen en geld.
pi_136083952
quote:
0s.gif Op woensdag 29 januari 2014 09:36 schreef Pietverdriet het volgende:
Klinkt als een bedrijf dat over de oren in de shit zit, de boel niet voor elkaar heeft, heel druk is maar niet in staat is het werk om te zetten in rekeningen en geld.
én intern niet communiceren :N

Ben er wel een beetje klaar mee eigenlijk. Volgens mij heb ik 2 bedrijfjes gevonden die het prima over zouden kunnen nemen van ze. Maar eens informeren in het dorp hoe ze bekend staan :+
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')