Ja, vraag ik me ook af, de pot die hier staat ruikt en smaakt geweldig...quote:Op donderdag 8 september 2011 14:06 schreef Sjeen het volgende:
Waarom niet een weckpot suiker met daarin gebruikte vanillestokjes ergens zetten, zo maak ik vanillesuiker
Oh, omdat ik dat al eens gedaan heb, met hele vanille en met gemalen vanille,quote:Op donderdag 8 september 2011 14:06 schreef Sjeen het volgende:
Waarom niet een weckpot suiker met daarin gebruikte vanillestokjes ergens zetten, zo maak ik vanillesuiker
Wel een leuk experiment.
Dat is de klassieke manier, en dan gooi je het stokje weg, waar nog een hoop smaak in zit.quote:Op donderdag 8 september 2011 14:13 schreef Prospos het volgende:
Vanillestokjes aan stukjes snijdendie laat je trekken.....
Ketjap kan je ook kant en klaar kopen, toch heb jij ook wel eens het zelf gemaakt, niet?quote:Op donderdag 8 september 2011 14:14 schreef RobinOok het volgende:
Vanille extract kun je toch ook kant-en-klaar kopen? Niet alleen vanille suiker?
De engelsen werken daar meestal mee.
Dat doet de oude koffiemolen voor me,quote:Op donderdag 8 september 2011 14:22 schreef Staal het volgende:
Maal jij die stokjes dan zo fijn dat je niet hoeft te zeven en dus ook echt niets weggooit?
Klopt, verwacht dat dit vanzelf gebeurd na een tijdje, en dan heb ik bovenin de fles een vrij helder bruine vanillesiroopquote:Op donderdag 8 september 2011 14:25 schreef MaximusTG het volgende:
Je kan het toch ook laten bezinken?
Kan de foto niet zien maar dacht al zoiets. Heb zelf van de rommelmarkt zo'n houten koffiemolentje. Maar dan heb ik er een beeld bij en dat is niet te vergelijken met vanillesuiker of extract van nepvanille wat je in de winkel kunt kopen.quote:Op donderdag 8 september 2011 14:25 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Dat doet de oude koffiemolen voor me,
[ afbeelding ]
met suiker erdoor, en dan daarna laat ik hem nog een keer met alleen suiker lopen om de resten vanille mee te nemen
Foto is van zo een eenvoudige electriekequote:Op donderdag 8 september 2011 14:30 schreef Staal het volgende:
[..]
Kan de foto niet zien maar dacht al zoiets. Heb zelf van de rommelmarkt zo'n houten koffiemolentje. Maar dan heb ik er een beeld bij en dat is niet te vergelijken met vanillesuiker of extract van nepvanille wat je in de winkel kunt kopen.
Wat jij schreef over Senseo dat herken ik ook. Het is net alsof het niet helemaal samen is gegaan. Niet 1 substantie. Lastig uitleggen.
Je moet ook gewoon eerst dat blog beginnen, dan verandert dat wel, dan ga je andersom denken en kook en experimenteer je alleen nog maar voor je blog. ;-)quote:Op donderdag 8 september 2011 14:29 schreef Pietverdriet het volgende:
Ik zou daar meer aandacht aan moeten besteden, fotos en filmpjes maken van dit soort zaken en het dan presenteren op een blog met een goed verhaal erbij.
Maar zoals ik al zei, ik kom altijd pas op dat idee als het spul al bijna klaar is. Hetzelfde had ik bij amsterdamse uitjes, uitjes in Balsamico, azijn maken, etc
Het is mijn goede voornemen voor volgend jaar, nieuw huis, nieuwe keuken, en dan meer tijd daaraan besteden.quote:Op donderdag 8 september 2011 14:57 schreef RobinOok het volgende:
[..]
Je moet ook gewoon eerst dat blog beginnen, dan verandert dat wel, dan ga je andersom denken en kook en experimenteer je alleen nog maar voor je blog. ;-)
Ook al komt lang niet alles erop, maar toch.
Dit vind ik sowieso met veel ijssoorten het geval (sorbet dan weer niet). Koffieijs, vruchtenroomijs en inderdaad chocoladeijs is de dag erna veel dieper van smaak en dus veel lekkerder.quote:Op donderdag 8 september 2011 14:16 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Ik heb bij ijsmaken bijvoorbeeld geleerd dat als je cacao 24 uur van te voren al tot " chocolademelk" maakt voordat je er ijs van maakt het aroma van de chocolade veel dieper wordt, terwijl als je het vers doet en er een veel kortere tijd tussen het oplossen van de cacao en het eten zit je toch een wat andere smaak hebt, maar vooral, het cacaopoeder niet zo lekker voelt op je tong. Zelfde heb ik bij een kopje senseokoffie, een rauw gevoel op de tong
ook niet als je 't door door een zakdoek zeeft?quote:Op vrijdag 9 september 2011 14:42 schreef KrnKje het volgende:
Daarna gezeefd (het merg zeef je er niet mee uit vanwege het kleine formaat)
Ik zou met die vanillewodka echt geen anderhalf jaar doen.quote:Op vrijdag 9 september 2011 14:42 schreef KrnKje het volgende:
Ik heb enkele jaren geleden een half litertje extract gemaakt waar ik nog steeds gebruik van maak.
Op ebay een setje bonen besteld waar ik een B-grade zakje van 10 bonnen bij kreeg die uitermate geschikt waren voor extractie. Alles fijngesneden en in wodka 6 weken laten trekken (elke dag schudden de eerste twee weken, toen eens in de twee dagen en daarna eens per week). Daarna gezeefd (het merg zeef je er niet mee uit vanwege het kleine formaat) en aldus de beschrijving toendertijd wordt het met de tijd lekkerder. Laatste kan ik niet met zekerheid beamen, maar het is iig nog steeds super kwaliteit vanilleextract.
Totale kosten voor 1,5 jaar vanille gebruik misschien 10 euro.
Edit: alcohol is een betere drager van aroma's dan water, dus wellicht voor een volgend experiment.
Goed punt, wodka ipv siroop gaat ook niet bederven, net als siroop, en is gemakkelijker te zeven.quote:Op vrijdag 9 september 2011 14:42 schreef KrnKje het volgende:
Ik heb enkele jaren geleden een half litertje extract gemaakt waar ik nog steeds gebruik van maak.
Op ebay een setje bonen besteld waar ik een B-grade zakje van 10 bonnen bij kreeg die uitermate geschikt waren voor extractie. Alles fijngesneden en in wodka 6 weken laten trekken (elke dag schudden de eerste twee weken, toen eens in de twee dagen en daarna eens per week). Daarna gezeefd (het merg zeef je er niet mee uit vanwege het kleine formaat) en aldus de beschrijving toendertijd wordt het met de tijd lekkerder. Laatste kan ik niet met zekerheid beamen, maar het is iig nog steeds super kwaliteit vanilleextract.
Edit: alcohol is een betere drager van aroma's dan water, dus wellicht voor een volgend experiment.
Ik denk dat mijn vanillesiroop ook als limonadebasis gaat dienen.quote:Op vrijdag 9 september 2011 14:48 schreef Staal het volgende:
[..]
Ik zou met die vanillewodka echt geen anderhalf jaar doen..
OT maar van koffieijs vind ik een espressogranita ook verschrikkelijk lekker.quote:Op donderdag 8 september 2011 15:54 schreef Bramito het volgende:
[..]
Dit vind ik sowieso met veel ijssoorten het geval (sorbet dan weer niet). Koffieijs, vruchtenroomijs en inderdaad chocoladeijs is de dag erna veel dieper van smaak en dus veel lekkerder.
Ik vind die siroop zelf maken wel een goed idee. Hier kan ik 'm niet krijgen dus ik ga je recept effe lenen. Misschien dat ik een paar foto's kan maken, al ben ik daar niet echt goed in...
ik begrijp dat als je zelf vanilla-pods koopt, om er siroop, wodka of weet ik veel wat wil maken, je met b-grade prima uit de voeten kunt?quote:Op vrijdag 9 september 2011 14:42 schreef KrnKje het volgende:
Tja, je kan natuurlijk zeer chique kopen, maar das een beetje duur.quote:Op vrijdag 9 september 2011 17:47 schreef Mirjam het volgende:
[..]
ik begrijp dat als je zelf vanilla-pods koopt, om er siroop, wodka of weet ik veel wat wil maken, je met b-grade prima uit de voeten kunt?
Het spul is niet bepaald lekkere vanille wodka, het is super sterk extract... misschien een scheutje in een glas wodka, maar meer ook nietquote:Op vrijdag 9 september 2011 14:48 schreef Staal het volgende:
[..]
Ik zou met die vanillewodka echt geen anderhalf jaar doen..
96% alcohol is zéér vlamgevaarlijk en brand onzichtbaar.quote:Op zondag 11 september 2011 14:46 schreef Luuksor het volgende:
In de bar waar ik werk gebruik ik siroop van mn chef patissier. Hij zet al zn gebruikte vanillestokjes weg in een grote pot met 2:1 suikersiroop. Dit staat gewoon in te trekken tot het nodig is, inkoken is niet nodig. Super mooi diepe vanille smaak.
En zoals boven genoemd, hoge concentraat alcohol onttrekt meer smaak, dus liever in laten trekken in 96% alcohol en dan aanlengen tot gewenste volume.
Moet je het toch echt meer gebruiken..quote:Op zondag 11 september 2011 17:41 schreef Thorical het volgende:
Leuk experiment. Maar als ik 3 vanillestokjes per jaar gebruik is het veel.
Tja.. Als je je best doet kun je ook in een pan met water verzuipen..quote:Op zondag 11 september 2011 17:44 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
96% alcohol is zéér vlamgevaarlijk en brand onzichtbaar.
Heb je daar een foto van? Ben toch wel eens benieuwd. Scheutje door de cappuccino lijkt me ook best lekkerquote:Op vrijdag 23 september 2011 21:56 schreef Pietverdriet het volgende:
Zijn nu een 2 weken verder. De vanille is vrijwel geheel bezonken. Er beginnen zich echter suikerkristallen te vormen.
Heb het geproeft, een scheutje is teveel, een half theelepeltje is denk ik al veel.quote:Op zaterdag 24 september 2011 09:57 schreef fotostarter het volgende:
[..]
Heb je daar een foto van? Ben toch wel eens benieuwd. Scheutje door de cappuccino lijkt me ook best lekker
Ja, dat kan, maar in een ijsmachine wordt ie echt romig alsof het roomijs is.quote:Op dinsdag 25 oktober 2011 20:02 schreef MaximusTG het volgende:
Heb je misschien nog een recept voor die sorbet Piet? Kan dat zonder ijsmachine? Dan zal het neem ik aan veel diepvries open dicht en roeren worden? Of kan dat niet.. Heb nog een hele rijpe mango over namelijk.
Het is een glazen fles gevuld met een bruine transparante siroop, met onderin en bovenin vanillegruis, Hij smaakt zeer vanillig,quote:Op woensdag 26 oktober 2011 00:17 schreef Staal het volgende:
Hoe ziet de fles vanillesiroop er eigenlijk nu uit? Ben je tevreden?
tot je een ijsmassa hebt die stevig genoeg is dat je het wilt eten.quote:Op dinsdag 25 oktober 2011 20:22 schreef MaximusTG het volgende:
Bedankt! Hoeveelheden komt wel goed, is toch kwestie van proeven lijkt me. Hoe vaak denk je dat er geschraapt mag worden?
En waar gebruik je het nu het meeste voor? (niet waar kun je het voor gebruiken, maar waar gebruik JIJ het voor, ben wel benieuwd..)quote:Op woensdag 26 oktober 2011 00:26 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Het is een glazen fles gevuld met een bruine transparante siroop, met onderin en bovenin vanillegruis, Hij smaakt zeer vanillig,
Ik vind het geslaagd, een mooi experiment
Tot nu toe, cake, als limonadesiroop, voor ijs.quote:Op woensdag 26 oktober 2011 15:20 schreef The_stranger het volgende:
[..]
En waar gebruik je het nu het meeste voor? (niet waar kun je het voor gebruiken, maar waar gebruik JIJ het voor, ben wel benieuwd..)
Vooral dat laatste staat e wel aan, bedoel als saus over het ijs of als ingrediënt in het ijs?quote:Op donderdag 27 oktober 2011 22:04 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Tot nu toe, cake, als limonadesiroop, voor ijs.
Ik gebruik het als ingredient in het ijs, ongeveer een twee eetlepels op 0,5 liter mengsel.quote:Op vrijdag 28 oktober 2011 11:54 schreef The_stranger het volgende:
[..]
Vooral dat laatste staat e wel aan, bedoel als saus over het ijs of als ingrediënt in het ijs?
Indien het laatste, geeft het een sterkere vanille smaak en in welke mate vervang je de suiker dan voor je brouwsel?
Naast de standaard ingrediënten, of vervangt het iets van de suiker (al denk ik dat die twee eetlepels niet zo heel veel effect hebben op de zoetheid).quote:Op vrijdag 28 oktober 2011 13:44 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Ik gebruik het als ingredient in het ijs, ongeveer een twee eetlepels op 0,5 liter mengsel.
Ik weeg sowieso niet altijd alles af, maar proef gewoon, zou dat wel kunnen gaan doen als ik nog eens een kookboek schrijf.quote:Op vrijdag 28 oktober 2011 16:26 schreef The_stranger het volgende:
[..]
Naast de standaard ingrediënten, of vervangt het iets van de suiker (al denk ik dat die twee eetlepels niet zo heel veel effect hebben op de zoetheid).
Denk dat ik je voorbeeld maar eens ga proberen, labeltje "Piet's vanillesiroop" erop
Niet wetende hoe "vanille" je siroop smaakte, dacht ik eerst dat je meer zou toevoegen dan 2 eetlepels, wat de hoeveelheid suiker in de uiteindelijke custard natuurlijk wel flink zou beïnvloeden.quote:Op vrijdag 28 oktober 2011 16:57 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Ik weeg sowieso niet altijd alles af, maar proef gewoon, zou dat wel kunnen gaan doen als ik nog eens een kookboek schrijf.
gewoon laten staan, zakt vanzelf uiteindelijk.quote:Op maandag 3 december 2012 17:59 schreef KleinKipje het volgende:
Piet,
Ik heb ook geprobeerd vanilie siroop te maken. Zelfde ingredienten als jou gebruikt.
Zondag gedaan. Nu, maandag, is het nog steeds redelijk troebel. Er is een gedeelte naar de bodem van de fles gezakt maar er drijft ook een gedeelte bovenin.
Enig idee hoe dit op te lossen. Eventueel filteren in iets ?
Is het wat geworden?quote:Op maandag 3 december 2012 18:59 schreef KleinKipje het volgende:
oke, ik heb hem net in de kast gezet. Zal over een maandje eens kijken.
thks
Dat kan, je kan het ook door een theezeefje gieten en eruit halen.quote:Op woensdag 20 februari 2013 12:20 schreef KleinKipje het volgende:
Hij is wel helderder geworden. Maar er blijft een gedeelte bovenin hangen (drijven). De smaak is opzich goed.
Ik weet alleen niet goed wat ik met het bezinksel/ en het gedeelte wat drijft moet doen. Kan ik dat gewoon meemengen met waar ik het dan ook ingiet ?
ik bedoelde niet de hele fles zeven, maar dat als je er wat uitgiet je er voor dat gerecht of drankje er een zeefje onder kan houden als je het er niet in wilt.quote:Op woensdag 20 februari 2013 13:22 schreef KleinKipje het volgende:
Maar nu, met alle vanillie deeltjes er nog in wordt de smaak alleen maar sterker (beter), dat houd dan toch op of zijn de smaakgevende vanillie deeltjes zo klein dat die er niet uitgezeefd worden ?
In de gaten houden wanneer een discounter een aanbieding heeft?quote:Op zondag 15 september 2013 08:08 schreef Bleie het volgende:
Oeh zelfgemaakt vanille-extract! Ik gebruik nu vaak zo'n flesje aroma van dr. Oetker, maar dat is duur en niet heel lekker. Maar waar haal je fatsoenlijke vanille vandaan? En nee, ik heb geen toegang tot een Hanos of Makro, kan evt wel vrij makkelijk iemand in Duitsland iets laten halen, als dat helpt.
Tja, geen idee, ben geen vanille expert, ook daar zal je kwaliteitsverschil hebbenquote:Op zondag 15 september 2013 09:32 schreef MaximusTG het volgende:
Ik wou binnenkort een heleboel stokjes bestellen op eBay, daar staan echt hele goedkope aanbiedingen. Maar of het goede zijn? Meestal staat er dan iets van "Madagascar grade A".
Ik heb nu twee keer vanille via ebay gekocht bij een Engels bedrijf en kan het alleen maar aanraden. Stuk "vetter", langer en geuriger dan de stokjes die je bij de AH koopt, plus keuze uit soort en herkomst.quote:Op zondag 15 september 2013 09:48 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Tja, geen idee, ben geen vanille expert, ook daar zal je kwaliteitsverschil hebben
Als ik op ebay kijk weet ik wel dat ik de volgende batch daar koop.
Die bij AH hangen waarschijnlijk al jaren in het plastic zakje in het schap uit te drogen en aroma te verliezen.quote:Op zondag 15 september 2013 10:45 schreef The_stranger het volgende:
[..]
Ik heb nu twee keer vanille via ebay gekocht bij een Engels bedrijf en kan het alleen maar aanraden. Stuk "vetter", langer en geuriger dan de stokjes die je bij de AH koopt, plus keuze uit soort en herkomst.
Dat zal zeker zo zijn, maar daarnaast denk ik niet de de AH de beste kwaliteit koopt, dus tel daar die periode in het zakje bij op en je hebt het standaard droge kleine bijna niet ruikende stokje..quote:Op zondag 15 september 2013 10:47 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Die bij AH hangen waarschijnlijk al jaren in het plastic zakje in het schap uit te drogen en aroma te verliezen.
Twee flikkers, één ideequote:Op zondag 15 september 2013 13:08 schreef roos85 het volgende:
Rutger (die laatst Heel Holland Bakt heeft gewonnen) had als tip wat vanillestokjes in een fles wodka te doen. Dat te laten trekken om zo vanille-extract te maken.
quote:Op vrijdag 13 september 2013 19:27 schreef Pietverdriet het volgende:
Ik had de fles al bijna leeg, en heb net 9 vanillestokjes erbij gedaan (bij de vanilledrab die in de fles achter was gebleven) gedaan, 200 gram suiker en daarna opgevuld met een halve liter Vodka.
Ik wilde eerst likeuralcohol gebruiken, 96%, maar die was 19,50 ex btw, en Vodka koop ik voor 4,50 de fles, okay, minder alcohol, maar 1/5 van prijs. Nu een paar maanden wachten
quote:Op zondag 15 september 2013 13:08 schreef roos85 het volgende:
Rutger (die laatst Heel Holland Bakt heeft gewonnen) had als tip wat vanillestokjes in een fles wodka te doen. Dat te laten trekken om zo vanille-extract te maken.
Vanwaar de suiker? En niet alleen alcohol, de hoeveelheid die door het gebak gaat is dermate weinig dat de suiker me niet echt wat lijkt uit te maken...quote:Op zondag 15 september 2013 13:54 schreef Pietverdriet het volgende:
as gebleven) gedaan, 200 gram suiker en daarna opgevuld met een halve liter Vodka.
Ik wilde eerst likeuralcohol gebruiken, 96%, maar die was 19,50 ex btw, en Vodka koop ik voor 4,50 de fles, okay, minder alcohol, maar 1/5 van prijs. Nu een paar maanden w
Ziet er goed uitquote:Op zondag 15 september 2013 13:55 schreef Trusten het volgende:
[..]
[ afbeelding ]binnenkort maar eens gebruiken
Tja, macht der gewoontequote:Op zondag 15 september 2013 14:01 schreef The_stranger het volgende:
[..]
Vanwaar de suiker? En niet alleen alcohol, de hoeveelheid die door het gebak gaat is dermate weinig dat de suiker me niet echt wat lijkt uit te maken...
Dat zijn wel veel stokjes, zoveel is toch helemaal niet nodig.quote:Op zondag 15 september 2013 13:55 schreef Trusten het volgende:
[..]
[ afbeelding ]binnenkort maar eens gebruiken
Des te minder extract heb je nodig, en zo te zien zijn de zaadjes er uitgeschraaptquote:Op maandag 16 september 2013 10:08 schreef Myraela het volgende:
[..]
Dat zijn wel veel stokjes, zoveel is toch helemaal niet nodig.
Het is één hele/volle en verder allemaal gebruikte stokjes. Als ik een stokje gebruikt heb, prop ik hem er gewoon bijquote:Op maandag 16 september 2013 10:08 schreef Myraela het volgende:
[..]
Dat zijn wel veel stokjes, zoveel is toch helemaal niet nodig.
had ik dat toch goed gezien, dacht al zoiets, ideale verwerking van leeg geschraapte podsquote:Op maandag 16 september 2013 12:59 schreef Trusten het volgende:
[..]
Het is één hele/volle en verder allemaal gebruikte stokjes. Als ik een stokje gebruikt heb, prop ik hem er gewoon bij
Dat en vanillesuiker maken, ook een mooie bestemming voor gebruikte stokjes..quote:Op maandag 16 september 2013 13:06 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
had ik dat toch goed gezien, dacht al zoiets, ideale verwerking van leeg geschraapte pods
Correct, maar de volgende keer ga ik voor 98% alcohol, ben getipt hoe je die dan verder kan concentreren door de alcohol uit te dampen.quote:Op zondag 29 september 2013 19:58 schreef ErkendFokker het volgende:
Ik ga het binnenkort ook maar eens maken, gebruik je daar gewoon de goedkope wodka uit de duitse supermarkt voor?
Nee, erg is dat nietquote:Op zondag 22 september 2013 22:45 schreef Sorella het volgende:
Ik heb mijn vanille stokjes hier vandaan gehaald: http://www.vanillamart.co.uk/
Ik heb al een maand of 2 wodka met vanille stokjes in de koelkast staan maar ik vergeet telkens te schudden, is dat erg ?
Wacht.. Ga je 40% kopen en dat indampen tot 98 of ga je likeuralcohol kopen en dat indampen tot nog sterker?quote:Op zondag 29 september 2013 20:10 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Correct, maar de volgende keer ga ik voor 98% alcohol, ben getipt hoe je die dan verder kan concentreren door de alcohol uit te dampen.
Nee ik ga likeuralcohol kopen, vanille erin zetten voor maanden, deze dan filteren en dan de alcohol er uit dampen voor een flink deel om zo pure vanillesmaak concentraat te krijgen.quote:Op zondag 29 september 2013 20:12 schreef ErkendFokker het volgende:
[..]
Wacht.. Ga je 40% kopen en dat indampen tot 98 of ga je likeuralcohol kopen en dat indampen tot nog sterker?
Waar kan je dat trouwens kopen, groothandel of is dat black market?
Of... ga je eerst vanillesiroop/likeur maken en die indampen zodat je extra geconcentreerde siroop hebt?
http://www.ebay.nl/itm/10(...)tem43c0038a0e&_uhb=1
Heb hier net 20 van gekocht, voor 8,25 pond.. Dan koop ik 2 flessen wodka en heb ik over een paar maanden iets leuks om uit te delen, toch?
Ah, coolquote:Op zondag 29 september 2013 20:55 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Nee ik ga likeuralcohol kopen, vanille erin zetten voor maanden, deze dan filteren en dan de alcohol er uit dampen voor een flink deel om zo pure vanillesmaak concentraat te krijgen.
Je kan die stokjes ook eerst gebruiken en dan in een flesje wodka stoppen.. Scheelt weer geld...quote:Op woensdag 2 oktober 2013 15:25 schreef Bleie het volgende:
juist in de post 20 vanillestokjes ontvangen. Een stuk of 10 daarvan in de lengte doorsnijden en in een flesje wodka (350 ml) stoppen, en dan regelmatig omschudden? Dat i
Jepquote:Op woensdag 2 oktober 2013 15:25 schreef Bleie het volgende:
Zojuist in de post 20 vanillestokjes ontvangen. Een stuk of 10 daarvan in de lengte doorsnijden en in een flesje wodka (350 ml) stoppen, en dan regelmatig omschudden? Dat is het enige toch?
Alle leeggeschraapte stokjes sowieso er bij doenquote:Op woensdag 2 oktober 2013 15:26 schreef The_stranger het volgende:
[..]
Je kan die stokjes ook eerst gebruiken en dan in een flesje wodka stoppen.. Scheelt weer geld...
Maar ja, wat je typt is genoeg...
Oja ik heb trouwens wodka 0,7 liter.. Meerdere flessen. 10 stokjes per fles doen?quote:Op dinsdag 8 oktober 2013 12:43 schreef ErkendFokker het volgende:
Tip voor iedereen: Aldi heeft nu vanille: 5gram voor 0,89 euro dus dat is retegoedkoop.
Ik heb wel net mijn vanille uit engeland binnengekregen, echt supermooi, lange stokjes en biologisch en onbestraald. Van vanillacentre.co.uk
Ruikt echt verschrikkelijk lekker
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |