Ah, coolquote:Op zondag 29 september 2013 20:55 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Nee ik ga likeuralcohol kopen, vanille erin zetten voor maanden, deze dan filteren en dan de alcohol er uit dampen voor een flink deel om zo pure vanillesmaak concentraat te krijgen.
Je kan die stokjes ook eerst gebruiken en dan in een flesje wodka stoppen.. Scheelt weer geld...quote:Op woensdag 2 oktober 2013 15:25 schreef Bleie het volgende:
juist in de post 20 vanillestokjes ontvangen. Een stuk of 10 daarvan in de lengte doorsnijden en in een flesje wodka (350 ml) stoppen, en dan regelmatig omschudden? Dat i
Jepquote:Op woensdag 2 oktober 2013 15:25 schreef Bleie het volgende:
Zojuist in de post 20 vanillestokjes ontvangen. Een stuk of 10 daarvan in de lengte doorsnijden en in een flesje wodka (350 ml) stoppen, en dan regelmatig omschudden? Dat is het enige toch?
Alle leeggeschraapte stokjes sowieso er bij doenquote:Op woensdag 2 oktober 2013 15:26 schreef The_stranger het volgende:
[..]
Je kan die stokjes ook eerst gebruiken en dan in een flesje wodka stoppen.. Scheelt weer geld...
Maar ja, wat je typt is genoeg...
Oja ik heb trouwens wodka 0,7 liter.. Meerdere flessen. 10 stokjes per fles doen?quote:Op dinsdag 8 oktober 2013 12:43 schreef ErkendFokker het volgende:
Tip voor iedereen: Aldi heeft nu vanille: 5gram voor 0,89 euro dus dat is retegoedkoop.
Ik heb wel net mijn vanille uit engeland binnengekregen, echt supermooi, lange stokjes en biologisch en onbestraald. Van vanillacentre.co.uk
Ruikt echt verschrikkelijk lekker
Ligt eraan hoe snel je extract wil hebben. Ik ben met een begonnen, en elke keer als ik een stokje gebruikt had voor iets anders, deze erbij gedaan. Een maand of 3/4 verder was het al een bruikbaar product dus ook gaan gebruiken. Na een half jaar er alles weer uitgehaald en bijgevuld met nieuwe vodka en gaan er weer gebruikte stokjes in.quote:Op dinsdag 8 oktober 2013 12:44 schreef ErkendFokker het volgende:
[..]
Oja ik heb trouwens wodka 0,7 liter.. Meerdere flessen. 10 stokjes per fles doen?
Ah ok.. Tsja het is wel heel goedkoop.. en voor extract sowieso goed genoeg denk ik?quote:Op dinsdag 8 oktober 2013 13:04 schreef Lucky_Strike het volgende:
Die stokjes zijn alleen vandaag nog in de aanbieding bij de Aldi. Ik twijfel of ik ze zal gaan halen. Als ze er nog zijn.
Verschil proef jij niet. (voor het extract)quote:Op dinsdag 8 oktober 2013 13:05 schreef ErkendFokker het volgende:
[..]
Ah ok.. Tsja het is wel heel goedkoop.. en voor extract sowieso goed genoeg denk ik?
Nee, dat proef je niet. Echter alcohol zorgt er wel voor dat andere smaken beter naar voren komen..quote:Op dinsdag 8 oktober 2013 22:18 schreef Lucky_Strike het volgende:
Er stond bij mijn Aldi nog genoeg vanille. Ik heb 6 potjes met 2 stokjes gekocht. Nu nog een flesje wodka scoren.
Als je een paar mililiter door bijvoorbeeld cheesecake doet, zal het dan naar alcohol smaken?
Hoe is hij nu?quote:Op maandag 3 december 2012 18:59 schreef KleinKipje het volgende:
oke, ik heb hem net in de kast gezet. Zal over een maandje eens kijken.
thks
Op basis van wodka?quote:Op maandag 10 februari 2014 15:53 schreef Bortecinem het volgende:
Ik heb ook een paar maanden terug vanille-extract proberen te maken. Maar nu zie ik van die vage (slijmachtige?) slierten in mijn extract zitten. Ze hebben een lichtbruine kleur. Ik vraag me af of dit schimmel is, durf het verder ook niet te gebruiken. Zal later een foto proberen te posten.
Jep. Heb net een foto proberen te maken maar er valt weinig te zien. Had de afgelopen tijd heel vaal geschud, dus nu is het bijna niet meer te zien.quote:
Die van mij ruikt niet (zurig), dus dat lijkt me niet echt goed.quote:Op maandag 10 februari 2014 17:11 schreef Bortecinem het volgende:
[..]
Jep. Heb net een foto proberen te maken maar er valt weinig te zien. Had de afgelopen tijd heel vaal geschud, dus nu is het bijna niet meer te zien.
Ik vind de geur trouwens ook niet bepaald goed ruiken. Niet rot of iets, maar wel zurig.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |