Ja.quote:Op zondag 16 februari 2014 10:42 schreef Tasjee het volgende:
Weet niet of het ooit is voorgekomen maar mijn vraag is eerder of het kan/mag. Kan een sporter meedoen in twee verschillende sporten. Bijv. Schaatsen en snowboarden.
Dus je mag meedoen met zo veel verschillende sporten? Wordt er dan ook rekening gehouden met het programma?quote:Op zondag 16 februari 2014 10:44 schreef Kingstown het volgende:
[..]
Ja.
Ter Mors doet bijvoorbeeld deze OS mee aan het shorttrack en aan het schaatsen.
Als je je weet te kwalificeren, dan mag je aan zoveel mogelijk sporten meedoen als je wilt, maar het programma wordt niet aangepast. Echt veel voorkomen doet het dan ook niet, maar zo af heel toe gebeurt het wel eens. Zeker als je kwalificaties/voorrondes hebt, dan kun je een enorm druk programma hebben en dat is meestal niet bevorderlijk voor de prestaties.quote:Op zondag 16 februari 2014 10:55 schreef Tasjee het volgende:
[..]
Dus je mag meedoen met zo veel verschillende sporten? Wordt er dan ook rekening gehouden met het programma?
Oké, duidelijk!quote:Op zondag 16 februari 2014 10:59 schreef Kingstown het volgende:
[..]
Als je je weet te kwalificeren, dan mag je aan zoveel mogelijk sporten meedoen als je wilt, maar het programma wordt niet aangepast. Echt veel voorkomen doet het dan ook niet, maar zo af heel toe gebeurt het wel eens. Zeker als je kwalificaties/voorrondes hebt, dan kun je een enorm druk programma hebben en dat is meestal niet bevorderlijk voor de prestaties.
Nee, om de schaatstechniek onder de knie te krijgen (zoals die van profs dan) heb je wel een jaar of 10 nodig...zo niet meer...quote:Op zondag 16 februari 2014 00:21 schreef capuchon_jongen het volgende:
Bij het schaatsen worden er dezelfde spieren gebruikt als bij het fietsen? (heb ik eens vernomen)
Zou je in theorie top wielrenners makkelijk kunnen omtoveren in topschaatsers? voorbeeld Tom Boonen of Gilbert
omdat er altijd verschillen tussen mannen en vrouwen zijn, dat is bij schaken enzo ook.quote:Op maandag 17 februari 2014 11:25 schreef Boezeidekoe het volgende:
Waarom is er bij curling verschil tussen mannen en vrouwen? Het is toch geen fysieke sport?
http://en.wikipedia.org/wiki/Judit_Polg%C3%A1r Speelt gewoon tegen mannen hoor, en niet onverdienstelijk.quote:Op maandag 17 februari 2014 14:18 schreef rubbereend het volgende:
[..]
omdat er altijd verschillen tussen mannen en vrouwen zijn, dat is bij schaken enzo ook.
Bovendien is er natuurlijk altijd ook een fysieke component is curling
Mannen worden afgeleid door al die lekkere curling dames.quote:Op maandag 17 februari 2014 11:25 schreef Boezeidekoe het volgende:
Waarom is er bij curling verschil tussen mannen en vrouwen? Het is toch geen fysieke sport?
Ja.quote:Op zondag 16 februari 2014 11:34 schreef Rewimo het volgende:
Wanneer is er bij biathlon een strafrondje en wanneer strafminuten? Hang dat van de afstand af?
Tegen het schuren had ik zelf bedacht.quote:Op maandag 17 februari 2014 16:35 schreef kibo het volgende:
Waarom hebben die schaatspakken zo n ingenaaid ovalen stuk aan de binnenkant van de dijen?
Duidelijk, dank je welquote:Op maandag 17 februari 2014 15:08 schreef Kingstown het volgende:
Ja.
Bij de sprintafstanden (7,5 km vrouwen en 10 km heren) moet men strafrondes lopen.
Bij de langere afstanden (15 km vrouwen en 20 km heren) krijgt men een minuut straftijd per misser.
Bij de estafette is er nog weer een andere regel. Per beurt heb je 8 patronen om mee te schieten ipv 5 en mag je dus 3 keer naladen als dat nodig mocht zijn. Als na die 8 schoten alsnog niet alle schijven geraakt zijn, dan moet je strafrondes gaan lopen.
Schansspringen voor vrouwen is dit jaar pas ingevoerd bij de spelen. Ik denk dat ze niet teveel onderdelen tegelijk willen invoeren, misschien dat het onderdeel er wel komt in de toekomst.quote:Op dinsdag 18 februari 2014 17:46 schreef rubbereend het volgende:
En waarom is er bij het schansspringen geen landenwedstrijd bij de vrouwen?
dat klinkt logisch ja, volgende keer ook van de grote schansquote:Op dinsdag 18 februari 2014 17:47 schreef Felagund het volgende:
[..]
Schansspringen voor vrouwen is dit jaar pas ingevoerd bij de spelen. Ik denk dat ze niet teveel onderdelen tegelijk willen invoeren, misschien dat het onderdeel er wel komt in de toekomst.
hoe doen ze dat live dan?quote:Op dinsdag 18 februari 2014 19:35 schreef aswesleep het volgende:
Waarom wordt bij het skiën de volledige afdaling nooit uitgezonden? Lijkt wel of ze het eerste stuk na de start er altijd uitknippen.
Is het niet zo dat de tweede start als de eerste onderaan het parcours is?quote:Op dinsdag 18 februari 2014 19:35 schreef aswesleep het volgende:
Waarom wordt bij het skiën de volledige afdaling nooit uitgezonden? Lijkt wel of ze het eerste stuk na de start er altijd uitknippen.
Zo ongeveer jaquote:Op dinsdag 18 februari 2014 20:06 schreef RolStaart-Beer het volgende:
[..]
Is het niet zo dat de tweede start als de eerste onderaan het parcours is?
Men is heel hard aan het lobbyen om een mixed-Team event bij de volgende OS op het programma te krijgen. Voor een aparte landenwedstrijd zijn er nog veel te weinig vrouwen die het beoefenen, omdat het nog een relatief jonge sport is. Mss dat er 3-4 landen zijn die een serieus team van 4 vrouwen op de been kunnen brengen en dan ben ik nog redelijk optimistisch in mijn schatting.quote:Op dinsdag 18 februari 2014 17:46 schreef rubbereend het volgende:
waarom is er geen viervrouwsbob?
En waarom is er bij het schansspringen geen landenwedstrijd bij de vrouwen?
Is er een causaal verband tussen grote tanden hebben en mondademhaling?quote:Op dinsdag 18 februari 2014 16:45 schreef Gwywen het volgende:
Mss een hele rare vraag, maar het valt me al jaren op dat heel veel schaatsers van die enorm grote tanden/gebitten hebben.
Komt dat door de mondademhaling?
(dit is een serieuze vraag; mijn zus moest voor ze een beugel kreeg,van de orthodontist eerst door haar neus leren ademen & haar mond leren dichthouden om de tanden naar achteren te dwingen)
In je eentje maak je veel minder snelheid.quote:Op dinsdag 18 februari 2014 20:50 schreef Federer-fan het volgende:
Waarom zijn er tweemansbobs? Ze kunnen toch net zo goed in hun eentje rennen en alleen in dat ding springen? Sowieso heeft degene die achterzin zit toch na het rennen en het erin springen niets meer te doen?
Nee, maar wel dat je gebit iets meer naar voren staat en wellicht groter lijkt.quote:Op dinsdag 18 februari 2014 22:16 schreef Kingstown het volgende:
[..]
Is er een causaal verband tussen grote tanden hebben en mondademhaling?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |