Hij is 39 en nog actief (heb ik net geleerd op wiki)quote:Op vrijdag 7 februari 2014 18:41 schreef Kingstown het volgende:
[..]
Kan me de naarm nog herinneren, maar staat niet meer heel scherp op mijn netvlies.
omdat het geen halfpipe is, ze hebben op die grote schans vooral voorwaartse snelheid en voor die dikke salto's van jou heb je meer opwaartse snelheid nodigquote:Op zaterdag 8 februari 2014 11:38 schreef Jahr00n het volgende:
Waarom doen ze met dat snowboarden van net geen dikke salto's en shit? Alleen beetje ronddraaien?
Ondertussen bij het oud papier.quote:Op zondag 9 februari 2014 11:53 schreef Giggio het volgende:
iemand tip voor programma op papier (ouderwets in drukvorm) met ins en outs van deze spelen?
kan in de winkels niet echt iets vinden....
Zoiets zou voor veel sporten moeilijker in te passen zijn. Europa kent voor veel sporten al competities op continentaal/Europees niveau. Een OS kan er nog wel bij maar een Europese spelen zou lastig worden.quote:Op vrijdag 7 februari 2014 08:22 schreef Nielsch het volgende:
Waarom zijn er eigenlijk geen Europese Spelen, zoals vele andere continenten dit al wel vele jaren hebben (All-Africa Games, Pan American Games, Asian Games)?
Wat is er mis met gewoon een EK per sport?quote:Op zondag 9 februari 2014 12:35 schreef beantherio het volgende:
Hmm.. Blijkbaar zijn ze wel bezig met Europese spelen: http://en.wikipedia.org/wiki/European_Games
In Duitsland zijn een hoop van die athleten "in dienst" bij de politie of het leger. Die geven ze dan vrijstelling, zodat ze optimaal kunnen trainen. Kan me voorstellen dat het in andere landen die toppers hebben in die disciplines op een vergelijkbare manier geregeld is.quote:Op zondag 9 februari 2014 12:39 schreef TLC het volgende:
Die mensen die sporten doen als met een snowboard springen door de lucht en die met een sleetje snel bergafwaarts gaan die doen dit echt als een fulltime baan ? met andere woorden worden ze hier voor betaald of doen ze er ook nog ander werk bij ?![]()
Zijn er uberhaupt sporters die er een baan bij hebben simpelweg omdat ze anders dit allemaal niet kunnen betalen ?
Edward Eagan, bij boksen (1920) en bobsleeen (1932) is de enige die dit gepresteerd heeftquote:Op zondag 9 februari 2014 12:53 schreef Awesome_ het volgende:
Heeft er wel eens iemand zowel op de zomer- als winterspelen goud gewonnen?
Snowboard wedstrijden draait meer om "technishe tricks" dan om style.quote:Op zaterdag 8 februari 2014 11:38 schreef Jahr00n het volgende:
Waarom doen ze met dat snowboarden van net geen dikke salto's en shit? Alleen beetje ronddraaien?
Mooie uitdaging voor Marianne Vos, biatlon.quote:Op zondag 9 februari 2014 13:02 schreef TLC het volgende:
[..]
Edward Eagan, bij boksen (1920) en bobsleeen (1932) is de enige die dit gepresteerd heeft
Thanks. Wat een baas.quote:Op zondag 9 februari 2014 13:02 schreef TLC het volgende:
[..]
Edward Eagan, bij boksen (1920) en bobsleeen (1932) is de enige die dit gepresteerd heeft
Uit de iets modernere tijd is er Christa Rothenburger.quote:
Je mag niet voor een land uitkomen als je geen paspoort van dat land hebt. Dus zal ze officieel Turkse zijn. Je mag niet voor twee verschillende landen uitkomen, dus zal ze voor Turkije uitkomen lijkt mij.quote:Op maandag 10 februari 2014 13:20 schreef Voszje het volgende:
Een Russische kunstschaatster komt uit voor Turkije, omdat haar schaatspartner Turks is. Als zij op het individuele deel mee zou doen, mag ze dan voor Rusland uitkomen of moet ze voor Turkije uitkomen?
Ze komt overigens uit Oekraļne zie ik net, ze heeft inderdaad de Turkse nationaliteit.quote:Op maandag 10 februari 2014 13:23 schreef Redefine het volgende:
[..]
Je mag niet voor een land uitkomen als je geen paspoort van dat land hebt. Dus zal ze officieel Turkse zijn. Je mag niet voor twee verschillende landen uitkomen, dus zal ze voor Turkije uitkomen lijkt mij.
Jaquote:Op dinsdag 11 februari 2014 06:28 schreef TLC het volgende:
Is er ook een gehandicaptenversie van de Winterspelen hierna, dus net zoals bij de Zomerspelen![]()
Nee.quote:Dat je bv atleten hebt die met een rolstoel van een skischans gaan
Dat zou wel heel erg spectaculair zijnquote:Op dinsdag 11 februari 2014 06:28 schreef TLC het volgende:
Dat je bv atleten hebt die met een rolstoel van een skischans gaan
tsja het is niet dat ze weer in een rolstoel terecht kunnen komen, daar zaten ze toch al inquote:Op dinsdag 11 februari 2014 12:44 schreef Karina het volgende:
[..]
Dat zou wel heel erg spectaculair zijn
De startvolgorde van de achtervolging is inderdaad de uitslag van de sprint (of nou ja, andersom dusquote:Op woensdag 12 februari 2014 11:27 schreef Boezeidekoe het volgende:
Waarom starten bij de Biathlon achtervolging de deelnemers niet allemaal tegelijk? Ik zag net in de samenvatting van de wedstrijd van gisteren dat er steeds een paar seconden tussen zat. Ik heb het vermoeden dat dit gebaseerd is op de uitslag van de 7,5km sprint omdat Kuzmina met een enorme voorsprong mocht beginnen. Als dit zo is, wat heeft het ene evenement met het andere te maken? Of is het deelnemersveld precies hetzelfde?
Ach....uiteindelijk heeft zowel bij de mannen als bij de vrouwen niemand van de medaillewinnaars op de sprint ook een medaille gewonnen op de achtervolging, dus echt kansloos ben je nooit.quote:Op woensdag 12 februari 2014 11:46 schreef heywoodu het volgende:
[..]
De startvolgorde van de achtervolging is inderdaad de uitslag van de sprint (of nou ja, andersom dus). Dus als je de sprint met ruime voorsprong wint, heb je meteen een gratis kans op extra goud. Verkloot je je sprint, dan ben je ook direct je kans op de achtervolging kwijt.
En ja, ook als fan van biatlon vind ik het belachelijk dat het ene medaille-evenement afhankelijk is van het andere.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |