abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_135910583
Dit is n betere afbeelding van de schoen:

pi_135911106
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 januari 2014 21:57 schreef MrSweets het volgende:

Dit is n betere afbeelding van de schoen:

[ afbeelding ]

Ziet er al wat beter uit inderdaad. Maar dan nog steeds misschien proberen wat naar achter te buigen. Of een blaarpleister ertussen. Misschien eens andere sokken proberen?
Had je in het begin geen last daarvan, of heb je de schoenen pas net?
pi_135911583
Ik wilde ook al vragen of je de schoenen al lang hebt of niet, zou kunnen dat die hak nogal hard is en je daardoor last van krijgt. Misschien zou een blarenpleister dan kunnen helpen idd.
pi_135911732
Heb de schoenen nog maar net idd. zal wel kwestie van inlopen zijn dan
  vrijdag 24 januari 2014 @ 22:29:50 #80
92409 Twinky
Little star.
pi_135912089
Je kunt ook nog dat stukje nat maken en dan met een object erop laten drogen?
pi_135912149
Moblo, ik zie dat ik verkeerd in de op sta, de veldloop is op 2 april (woensdag) en niet de 5e. Wil hij dat aanpassen? *)
  vrijdag 24 januari 2014 @ 22:37:16 #82
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_135912427
Waterbelt beviel trouwens perfect! ^O^ Af en toe draaide 'ie ietsje, maar het gemak van op elk moment kunnen drinken = :)

Ik was niet zo van het drinken en in principe hoeft het bij 14km niet. Maar ik heb meer gedronken dan ik normaal doe :)

Ik voel een aankoop aankomen.
pi_135912707
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 januari 2014 22:37 schreef Quoi het volgende:
Waterbelt beviel trouwens perfect! ^O^ Af en toe draaide 'ie ietsje, maar het gemak van op elk moment kunnen drinken = :)

Ik was niet zo van het drinken en in principe hoeft het bij 14km niet. Maar ik heb meer gedronken dan ik normaal doe :)

Ik voel een aankoop aankomen.
Ik zou bij alles langer dan 10k wel drinken hoor.. je verliest zo een liter per uur..
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_135912761
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 januari 2014 21:40 schreef Helsinki het volgende:
Ik heb Endomondo geïnstalleerd :) Welke hartslagmeter hebben jullie of zouden jullie me aanraden?
Polar als je alleen hartslag wilt, de meeste lopen hier met garmin gpshartslagklokje.
pi_135913577
Iemand eigenlijk al zijn startnummer ontvangen voor de helicon asselronde?
pi_135913676
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 januari 2014 22:44 schreef TheWhiteCowboy het volgende:

[..]

Polar als je alleen hartslag wilt, de meeste lopen hier met garmin gpshartslagklokje.
Als je met de app wil blijven lopen is die van Wahoo misschien iets? Die werkt prima, ik ben er ook mee begonnen :)
  vrijdag 24 januari 2014 @ 23:26:53 #87
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_135914821
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 januari 2014 22:43 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]

Ik zou bij alles langer dan 10k wel drinken hoor.. je verliest zo een liter per uur..
Dat zal vast ja. Was iig lekker en niet oncomfortabel :)
pi_135914950
Ik heb vanavond een zogenaamde VIAD-test gedaan, om mijn "Vermoedelijke Individuele Anaërobe Drempel" te bepalen.

Op het internet vind je vele manieren om de test uit te voeren en ik heb daarvan de gulden middenweg genomen. De gekozen afstanden zijn sowieso vrij willekeurig, dus ik denk dat mijn training prima past binnen de verschillende omschreven uitvoeringen van de VIAD-test.

Allereerst moet je een "Best Guess" bepalen van de snelheid waar je je omslagpunt min of meer bereikt. Je kunt hiervoor je verste afstand nemen die je ooit binnen het uur aflegde. Voor mij is dat momenteel 11,24 km.

Ik ga uit van 7 intervallen van 1 km. Nu zet ik die 11,24 km/uur in het vierde interval. Ik wil in het vijfde interval rond mijn omslagpunt lopen en ik denk ik dat nog net iets verder zou kunnen binnen het uur. De intervallen hiervoor laat je afnemen met 0,5 km/uur. Vervolgens voeg ik nog drie intervallen toe die met 0,5 km/uur oplopen. Tussen de intervallen door wandel ik precies één minuut.

Samenvattend:
Interval 1: 9,74 km/uur (=6:10 min/km)
Interval 2: 10,24 km/uur (=5:52 min/km)
Interval 3: 10,74 km/uur (=5:35 min/km)
Interval 4: 11,24 km.uur (=5:20 min/km)
Interval 5: 11,74 km/uur (=5:07 min/km)
Interval 6: 12,24 km/uur (=4:54 min/km)
Interval 7: 12,74 km/uur (=4:43 min/km)

Ik noteer twee keer mijn hartslag:
1) direct aan het einde van ieder interval
2) direct aan het einde van iedere minuut wandelen.

Dit gaat tegenwoordig natuurlijk heel makkelijk met de GPS horloges. Ik begon met een warming up. Niet zo zeer om zelf warm te worden, maar om ervoor te zorgen dat de gebruikelijke onzinmetingen van de hartslagmeter door statische elektriciteit de test niet verstoren. Na een minuut of tien "pakte" de hartslagmeter de goede hartslag en ik liep nog even 5 minuten door om helemaal zeker te zijn.

In de grafiek hierboven zien we de warming up en de diverse intervallen in de werkelijk gelopen snelheden. Die wijken weinig af van de beoogde snelheden, al was dat nog best lastig, ik keek continu op mijn horloge.

Nu vergroten we de intervallen even uit:

De minima (de punten waarop een wandelpauze eindigde) heb ik geprobeerd te verbinden door een rechte lijn. Het idee is namelijk dat zolang je onder je omslagpunt loopt, deze lijn lineair is.

Mocht deze test goed zijn uitgevoerd dan valt ten eerste op dat mijn geschatte omslagsnelheid te laag was. De lijn blijft veel langer lineair lopen. Pas na het 7e interval zie je duidelijk dat ik minder goed herstel, de curve blijft ver van de zwarte lijn verwijderd na die kilometer in 4:40 min.

Kortom, mijn omslagpunt ligt ergens tussen loop 6 en loop 7. Nu heb ik de HF nodig aan het einde van beide intervallen. In dit geval 171 en 175. Mijn omslagpunt qua hartslag is het gemiddelde van deze twee: 173 slagen per minuut.

Dit lijkt mij aan de hoge kant, maar als dit klopt dan ligt mijn snelheid die ik een uur zou moeten kunnen volhouden dik onder de 5:00 min/km. Ik durf dat niet.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  vrijdag 24 januari 2014 @ 23:50:12 #89
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_135916014
:) Nou, hup, harder lopen jij dus ~O>
Prachtige analyse.
pi_135916950
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 januari 2014 23:29 schreef Zwabberhark het volgende:
Kortom, mijn omslagpunt ligt ergens tussen loop 6 en loop 7. Nu heb ik de HF nodig aan het einde van beide intervallen. In dit geval 171 en 175. Mijn omslagpunt qua hartslag is het gemiddelde van deze twee: 173 slagen per minuut.

Dit lijkt mij aan de hoge kant, maar als dit klopt dan ligt mijn snelheid die ik een uur zou moeten kunnen volhouden dik onder de 5:00 min/km. Ik durf dat niet.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Lijkt me best mogelijk hoor. Omslagpunt, anaerobe drempel zou bij mij ongeveer rond de 176 liggen, volgens het boek Duurloopmisverstand. En dat is niet eens een individuele meting, en het resultaat van zo`n analyse zal ongetwijfeld van die 176 afwijken.. Maar, dan lijkt me dat 173 best mogelijk is..
pi_135917654
Eerste testrondje met garmin gedaan. Leuk om de data terug te zien!
Je gaat er in ieder geval een stuk vlakker van lopen :)
Nu alleen nog uitzoeken wat het allemaal betekent.

http://www.endomondo.com/workouts/289880705/14083692
It has to mean something
Could never mean more than a sacrifice
pi_135917727
Tl;dr
Ja doei.
pi_135917972
Klinkt als een goede en makkelijke manier om dat te berekenen. Ga hem even bewaren en zelf ook eens een keer uitproberen, zondag ofzo ;). Dankjewel voor de heldere uitleg zwabber! En ja, je lichaam kan vaak meer dan je denkt. Je moet het alleen nog even durven en diep durven gaan.
pi_135918036
O+ baantraining was fijn O+

Wel zwaar, en heb de hele dag al een fucking hongerklop ofzo. Kon eten wat ik wilde, maar niets hielp.
Oh, en het regende. Hard.

Nu is het droog.
Ja doei.
pi_135918109
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 januari 2014 00:54 schreef motorbloempje het volgende:
O+ baantraining was fijn O+

Wel zwaar, en heb de hele dag al een fucking hongerklop ofzo. Kon eten wat ik wilde, maar niets hielp.
Oh, en het regende. Hard.

Nu is het droog.
^O^

Droge whisky?
pi_135918144
Hadden een lekkere Franziskaner Weizener bij 't eten (om 10 uur :') )

Nu zo maar 's tukken :z
Ja doei.
pi_135918174
Morgen mn eerste 25k lopen in wisseltempo's
pi_135918199
Succes!

Hier morgen rustdag, en zondag een km of 20 ofzo :) *O*
Ja doei.
pi_135918204
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 januari 2014 00:10 schreef Levitas het volgende:

[..]

Lijkt me best mogelijk hoor. Omslagpunt, anaerobe drempel zou bij mij ongeveer rond de 176 liggen, volgens het boek Duurloopmisverstand. En dat is niet eens een individuele meting, en het resultaat van zo`n analyse zal ongetwijfeld van die 176 afwijken.. Maar, dan lijkt me dat 173 best mogelijk is..
Leuk boek he :P
pi_135920998
Ik ga vandaag maar eens voor een modderig duurloopje in het bos
Met een verbeten grimas en een verborgen glimlach.
pi_135921083
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 januari 2014 00:50 schreef Jero_nimo het volgende:Je moet het alleen nog even durven en diep durven gaan.
Nu is het net alsof ik Corniel hoor ;)
pi_135921338
quote:
Ik heb vanavond een zogenaamde VIAD-test gedaan, om mijn "Vermoedelijke Individuele Anaërobe Drempel" te bepalen.

Op het internet vind je vele manieren om de test uit te voeren en ik heb daarvan de gulden middenweg genomen. De gekozen afstanden zijn sowieso vrij willekeurig, dus ik denk dat mijn training prima past binnen de verschillende omschreven uitvoeringen van de VIAD-test.

Allereerst moet je een "Best Guess" bepalen van de snelheid waar je je omslagpunt min of meer bereikt. Je kunt hiervoor je verste afstand nemen die je ooit binnen het uur aflegde. Voor mij is dat momenteel 11,24 km.

Ik ga uit van 7 intervallen van 1 km. Nu zet ik die 11,24 km/uur in het vierde interval. Ik wil in het vijfde interval rond mijn omslagpunt lopen en ik denk ik dat nog net iets verder zou kunnen binnen het uur. De intervallen hiervoor laat je afnemen met 0,5 km/uur. Vervolgens voeg ik nog drie intervallen toe die met 0,5 km/uur oplopen. Tussen de intervallen door wandel ik precies één minuut.

Samenvattend:
Interval 1: 9,74 km/uur (=6:10 min/km)
Interval 2: 10,24 km/uur (=5:52 min/km)
Interval 3: 10,74 km/uur (=5:35 min/km)
Interval 4: 11,24 km.uur (=5:20 min/km)
Interval 5: 11,74 km/uur (=5:07 min/km)
Interval 6: 12,24 km/uur (=4:54 min/km)
Interval 7: 12,74 km/uur (=4:43 min/km)

Ik noteer twee keer mijn hartslag:
1) direct aan het einde van ieder interval
2) direct aan het einde van iedere minuut wandelen.

Dit gaat tegenwoordig natuurlijk heel makkelijk met de GPS horloges. Ik begon met een warming up. Niet zo zeer om zelf warm te worden, maar om ervoor te zorgen dat de gebruikelijke onzinmetingen van de hartslagmeter door statische elektriciteit de test niet verstoren. Na een minuut of tien "pakte" de hartslagmeter de goede hartslag en ik liep nog even 5 minuten door om helemaal zeker te zijn.

[ afbeelding ]

In de grafiek hierboven zien we de warming up en de diverse intervallen in de werkelijk gelopen snelheden. Die wijken weinig af van de beoogde snelheden, al was dat nog best lastig, ik keek continu op mijn horloge.

Nu vergroten we de intervallen even uit:
[ afbeelding ]

De minima (de punten waarop een wandelpauze eindigde) heb ik geprobeerd te verbinden door een rechte lijn. Het idee is namelijk dat zolang je onder je omslagpunt loopt, deze lijn lineair is.

Mocht deze test goed zijn uitgevoerd dan valt ten eerste op dat mijn geschatte omslagsnelheid te laag was. De lijn blijft veel langer lineair lopen. Pas na het 7e interval zie je duidelijk dat ik minder goed herstel, de curve blijft ver van de zwarte lijn verwijderd na die kilometer in 4:40 min.

SPOILER
Net uitgevoerde analyse!
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
  ESF Reporter zaterdag 25 januari 2014 @ 09:42:40 #103
87554 Cee
Welluk?
pi_135921444
Ik ga straks ook weer eens lopen. Een week niet geweest (lappenmand, werk, kloteweer) en dat heeft effect op m'n humeur merk ik. :D Ik ga voor de 10km, hoop de 12km te halen en als dat lukt probeer ik mijn record van 14km te overtreffen en als ik dan nog niet huilend langs de weg sta nog wat meters extra tot aan de 16km. En anders is 5km ook goed.
pi_135921481
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 januari 2014 09:42 schreef Cee het volgende:
Ik ga straks ook weer eens lopen. Een week niet geweest (lappenmand, werk, kloteweer) en dat heeft effect op m'n humeur merk ik. :D Ik ga voor de 10km, hoop de 12km te halen en als dat lukt probeer ik mijn record van 14km te overtreffen en als ik dan nog niet huilend langs de weg sta nog wat meters extra tot aan de 16km. En anders is 5km ook goed.
In ieder geval veel mogelijkheden, haha. Succes!

Ik heb les 5 van Evy: 38 minuten aan 1 stuk
pi_135921553
In tegenstelling tot woensdagavond vanmorgen heerlijk gelopen :)

https://www.strava.com/activities/108746273

Twee rustdagen hebben toch goed gedaan, denk ik
pi_135921716
Ik moet/mag straks anderhalf uur lopen.
Zeeuwse mossels kunnen altijd!
  zaterdag 25 januari 2014 @ 10:11:20 #107
50430 Yuki
Student Midwife
pi_135921766
Zo een rondje hollen met m'n vader O+ Km of 6 door de polder hier.
Ik moet handschoenen aan van 'm; that's a first! Maar zal wel goed zijn, volgens mij is 't koud!

En dan binnenkort zelf even handschoenen halen bij RW.
Iemand tips?
♥ || Baby catcher in training || ♥
pi_135921846
Handschoenen zijn wel prettig nu ja.

Niet te warme. Ik heb van die dunne ski-binnenhandschoentjes.
Gebruik ik ook als het heel koud is in mijn gewone handschoenen op de fiets. Maar ook prima om mee hard te lopen. Strak en niet te dik
pi_135922072
Help, ik moet op gevoel gaan lopen want de Garmin is leeg. Paniek! Paniek! Paniek!
pi_135922096
quote:
99s.gif Op zaterdag 25 januari 2014 10:11 schreef Yuki het volgende:
Zo een rondje hollen met m'n vader O+ Km of 6 door de polder hier.
Ik moet handschoenen aan van 'm; that's a first! Maar zal wel goed zijn, volgens mij is 't koud!

En dan binnenkort zelf even handschoenen halen bij RW.
Iemand tips?
Ik heb van die dunne van de Lidl, ideaal, vandaag weer aangehad. En lekker goedkoop

Maar ja Lidl heeft maar eens in de zoveel tijd hardloopspullen, dus eigenlijk is dit een tip van niks, sorry :@
pi_135922107
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 januari 2014 10:29 schreef ..-._---_-.- het volgende:
Help, ik moet op gevoel gaan lopen want de Garmin is leeg. Paniek! Paniek! Paniek!
Rustig blijven, gewoon blijven ademhalen...
pi_135922407
OK loopje net, knieën hielden zich goed, dus dat is *O*
Km op 5k wedstrijdtempo, prima.
500m op max, uitputtend :o
Rest beetje op de gok op afwisselend D1 en D2. Hartslagmeter gaf weer eens alles behalve de juiste waardes door.. Daar heb ik nu wel genoeg van, dus ik ga hem vandeweek maar eens opsturen, dan maar wat loopjes zonder dat ding... :(
Misschien volgende week lopen in Apeldoorn, als LDL training :P
pi_135922534
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 januari 2014 10:31 schreef Guard het volgende:
Maar ja Lidl heeft maar eens in de zoveel tijd hardloopspullen, dus eigenlijk is dit een tip van niks, sorry
En als ze het al hebben is het binnen een paar uur allemaal weg, althans de meest populaire maten (S, M & L)
pi_135922559
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 januari 2014 10:55 schreef Levitas het volgende:

[..]

En als ze het al hebben is het binnen een paar uur allemaal weg, althans de meest populaire maten (S, M & L)
Ook dat nog eens ja
pi_135922788
quote:

[..]

Decatlon heeft ook prima goedkoop spul.
pi_135922903
Toch maar eens de folder van de Lidl in de gaten houden, als er een keer handschoenen en muts voorbij komen, dan maar een tentje opzetten voor de deur :Y)
pi_135922950
quote:

[..]

Voor mannen hebben ze geen eens S. :(
pi_135923161
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 januari 2014 10:49 schreef Guard het volgende:
OK loopje net, knieën hielden zich goed, dus dat is *O*
Km op 5k wedstrijdtempo, prima.
500m op max, uitputtend :o
Rest beetje op de gok op afwisselend D1 en D2. Hartslagmeter gaf weer eens alles behalve de juiste waardes door.. Daar heb ik nu wel genoeg van, dus ik ga hem vandeweek maar eens opsturen, dan maar wat loopjes zonder dat ding... :(
Misschien volgende week lopen in Apeldoorn, als LDL training :P
Zeer waarschijnlijk je band, de polar band werkte bij mij stukken beter en beter nog een mooi excuus voor een 220 of 620. :D
pi_135923324
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 januari 2014 11:18 schreef Jero_nimo het volgende:

[..]

Voor mannen hebben ze geen eens S. :(
Dan probeer ik die voor vrouwen. Ik heb nog steeds een 3/4 tight die eigenlijk voor vrouwen is (maat S volgens mij) en die past prima. Niemand die het ziet dat het eigenlijk voor vrouwen is :P
pi_135923413
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 januari 2014 11:28 schreef TheWhiteCowboy het volgende:

[..]

Zeer waarschijnlijk je band, de polar band werkte bij mij stukken beter en beter nog een mooi excuus voor een 220 of 620. :D
Ik heb een polar, dus die band heb ik al :P
Maar goed, nieuwe spullen kopen is altijd :9
  zaterdag 25 januari 2014 @ 11:45:11 #121
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_135923462
quote:
99s.gif Op zaterdag 25 januari 2014 10:06 schreef mosselmossel het volgende:
Ik moet/mag straks anderhalf uur lopen.
Is dat weer een Runnersweb schema dat je volgt? Nieuwsgierig hoe jouw opbouw de komende weken er verder uitziet O-)

@Stipstreep: blijven ademhalen en dan je voeten links rechts links rechts ^O^

Handschoentjes waren gister wel erg lekker. Ik zou lekker naar een b-sportzaak gaan en een paar halen, kost dan echt niet veel. Ik heb zwarte dunne Asicsjes (én een aantal longsleeves met van die handschoenmouwen :) )
pi_135923597
quote:
Dit lijkt mij aan de hoge kant, maar als dit klopt dan ligt mijn snelheid die ik een uur zou moeten kunnen volhouden dik onder de 5:00 min/km.
Mooie analyse! En zo heel hoog is het niet eens denk ik (al ligt dat ook een beetje aan je leeftijd enzo).
Ter indicatie, ik liep op mn 30ste de 15 km 7HL op 182 gemiddeld
pi_135923785
Mijn omslagpunt is bij en sportmedisch onderzoek bepaald op 162 en max op 188. Ik vind het omslagpunt vrij laag voor mijn 32 jaar, maar het zal ook vast wat met je conditie, gewicht, etc te maken hebben denk ik?
  zaterdag 25 januari 2014 @ 12:10:31 #124
413410 Corniel
Alle Dagen Heel Dom
pi_135923998
Gezien je max is je omslag idd relatief laag. Dat betekent dat je met meer trainen (dus betere condtiie) je omslagpunt wel iets zou moeten kunnen laten stijgen. Maar goed, het is vooral een nuttige richtlijn om je traingen zo in te richten dat ze niet te licht en niet te zwaar zijn.

Van 'simpelweg' afvallen zal je omslagpunt niet veranderen, alleen van een betere conditie, al gaat dat vaak hand ik hand.
Zolang ik geen talent heb, blijf ik trainen...
pi_135924055
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 januari 2014 11:50 schreef Stefanovic83 het volgende:

[..]

Mooie analyse! En zo heel hoog is het niet eens denk ik (al ligt dat ook een beetje aan je leeftijd enzo).
Ter indicatie, ik liep op mn 30ste de 15 km 7HL op 182 gemiddeld
Ik ben net 38, dus mijn HFmax zou ongeveer 182 kunnen zijn als de schatting 220-leeftijd voor mij klopt (en de hoogste hartslag die ik ooit gezien heb en die ik realistisch achtte was 188 op mijn 35e).
pi_135924144
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 januari 2014 11:37 schreef Levitas het volgende:

[..]

Dan probeer ik die voor vrouwen. Ik heb nog steeds een 3/4 tight die eigenlijk voor vrouwen is (maat S volgens mij) en die past prima. Niemand die het ziet dat het eigenlijk voor vrouwen is :P
Klopt ja ^O^ Ik heb ook nog 2 korte compressietights die eigenlijk voor vrouwen zijn. Erg fijne broekjes, het enige wat jammer is, is dat ze helemaal geen zakjes hebben.
  zaterdag 25 januari 2014 @ 12:20:39 #127
50430 Yuki
Student Midwife
pi_135924218
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 januari 2014 10:31 schreef Guard het volgende:

[..]

Ik heb van die dunne van de Lidl, ideaal, vandaag weer aangehad. En lekker goedkoop

Maar ja Lidl heeft maar eens in de zoveel tijd hardloopspullen, dus eigenlijk is dit een tip van niks, sorry :@
Haha, toch bedankt!

M'n vader had een paar over, ze passen prima dus ik ben al voorzien :D O+

7.03km in 40:28.32 *O*
Handschoenen waren geen overbodige luxe. Het was KOUD de eerste 4 km, want we hadden flinke wind tegen op de dijk en door het weiland. Ondanks dat wel heerlijk gelopen. M'n pa ook content, vroeger moest hij (nog) veel meer inhouden als we samen gingen trainen :+

Ook leuk: m'n pa opperde net om te kijken naar de marathon van Wenen. Loopt hij de M, ik de 10km (als die er idd is).
Is op 13 april, dus tijd zat om naar een 10km te trainen. Liep nu relatief moeiteloos de 7 al :s)

Ik vind het leuk!! *O*
pi_135924295
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 januari 2014 12:10 schreef Corniel het volgende:
Gezien je max is je omslag idd relatief laag. Dat betekent dat je met meer trainen (dus betere condtiie) je omslagpunt wel iets zou moeten kunnen laten stijgen. Maar goed, het is vooral een nuttige richtlijn om je traingen zo in te richten dat ze niet te licht en niet te zwaar zijn.

Van 'simpelweg' afvallen zal je omslagpunt niet veranderen, alleen van een betere conditie, al gaat dat vaak hand ik hand.
Ja, de test was ook bijna 15 kg geleden. Het is inmiddels beide vooruit gegaan. Over en jaartje ouzo weer eens laten testen :)
  zaterdag 25 januari 2014 @ 12:24:48 #129
50430 Yuki
Student Midwife
pi_135924298
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 januari 2014 12:00 schreef Nirak het volgende:
Mijn omslagpunt is bij en sportmedisch onderzoek bepaald op 162 en max op 188. Ik vind het omslagpunt vrij laag voor mijn 32 jaar, maar het zal ook vast wat met je conditie, gewicht, etc te maken hebben denk ik?
Conditie vooral :Y
Had je een fiets- of looptest? Er gaan namelijk ook nogal wat verhalen over teh interwebz dat je als hardloper weinig hebt aan een fietstest...

Ik ga binnenkort ook voor sportmedisch onderzoek. Welke heb jij gehad? Basis plus of Groot?
pi_135924559
Zo dat was lekker vandaag! Wat was het nog warm voor 3 graden. Lekker loopje gedaan. Stond anderhalf uur op het schema en een goeie 13km gedaan weer. Ow, en de Emnpelsedijk, waar ze een sluizencomplex aan het bouwen zijn, is ook weer open, dus lekker hele tijd over de dijk. Was leuk en mooi.

Voor het eerst ooit heb ik nu meer dan 100km in een maand gelopen *G*

SPOILER
pi_135924573
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 januari 2014 11:45 schreef Quoi het volgende:

[..]

Is dat weer een Runnersweb schema dat je volgt? Nieuwsgierig hoe jouw opbouw de komende weken er verder uitziet O-)

@Stipstreep: blijven ademhalen en dan je voeten links rechts links rechts ^O^

Handschoentjes waren gister wel erg lekker. Ik zou lekker naar een b-sportzaak gaan en een paar halen, kost dan echt niet veel. Ik heb zwarte dunne Asicsjes (én een aantal longsleeves met van die handschoenmouwen :) )
Nee, heb een schema van de trainer gehad. Kan hem je wel mailen als je wil, stuur even je emailadres, die ben ik kwijt.
  ESF Reporter zaterdag 25 januari 2014 @ 12:38:32 #132
87554 Cee
Welluk?
pi_135924580
Ohmygoooddddd ik heb de 10 mijl gehaald. *O* Wat niet van harte ging, na 4km kreeg ik steken in m'n zij. Stukje gelopen en toen gingen ze weg, daarna speelden ze weer op en twijfelde ik of het niet beter was om af te haken en om te draaien. Maar daar had ik geen zin in en de steken gingen weer weg. Ze kwamen af en toe, in mindere mate, terug, waardoor ik wéér moest dimmen. :( Bijna thuis aangekomen stond de teller op 14km en er is vlakbij een perfect rondje van 1km dus toen besloot ik dat het er toch nog in zat, de steken waren weg, de voeten werden wel moe maar ik moest en zou vandaag de 16km doen. Gelukt!
SPOILER
Dit was trouwens weer even zonder loopgroep, maar ik probeerde wel m'n benen meer te strekken zoals de trainer vorige week vertelde. Maar dat kost echt zo veel energie, merk ik, dat ik al snel steeds in m'n oude kromme houding ging lopen.
pi_135924626
quote:
7s.gif Op zaterdag 25 januari 2014 12:24 schreef Yuki het volgende:

[..]

Conditie vooral :Y
Had je een fiets- of looptest? Er gaan namelijk ook nogal wat verhalen over teh interwebz dat je als hardloper weinig hebt aan een fietstest...

Ik ga binnenkort ook voor sportmedisch onderzoek. Welke heb jij gehad? Basis plus of Groot?
Een fietstest, want ik liep toen nog niet zo lang en ze raden dat af voor onervaren hardlopers.
Ik heb destijds een groot sportmedisch onderzoek gehad. Maar die keuze is heel persoonlijk natuurlijk.. Gezien mijn voorgeschiedenis en familiekwalen was dat ook het advies van de sportarts.
pi_135924689
Mossel, meer dan 100 in één maand: wauw!

Cee, knap gedaan hoor!
pi_135925209
Startnummer voor de Asselronde viel zojuist door de brievenbus: 2578, startvak A
pi_135925351
Lekker gelopen met vijf vingers in de neus aan de voet. Geen Garmin maar ik denk dat het een kleine 10km geweest is. @Mossel: en de maand is nog niet voorbij!
  zaterdag 25 januari 2014 @ 13:14:47 #137
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_135925398
Voor het eerst sinds de bruggenloop weer een LDL gelopen :o
De bedoeling was 60 minuten op tergend-langzaam-tempo (had 8.00/km in m'n hoofd).. maar dat lukte maar niet :')
Wel 60 minuten (eindelijk weer eens!) en kwam op gemiddeld 7.15/km. Totaal 8.28km.. volgens smashrun m'n snelste 8km ooit :D Tot zo ver m'n poging om langzaam te lopen ;)

Wat een heerlijk loopweer trouwens!
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
pi_135925570
quote:
6s.gif Op zaterdag 25 januari 2014 13:14 schreef E.T. het volgende:
Voor het eerst sinds de bruggenloop weer een LDL gelopen :o
De bedoeling was 60 minuten op tergend-langzaam-tempo (had 8.00/km in m'n hoofd).. maar dat lukte maar niet :')
Wel 60 minuten (eindelijk weer eens!) en kwam op gemiddeld 7.15/km. Totaal 8.28km.. volgens smashrun m'n snelste 8km ooit :D Tot zo ver m'n poging om langzaam te lopen ;)

Wat een heerlijk loopweer trouwens!
Dit weer leent zich voor gewoon lekker lopen zonder al te veel fratsen. Lekker gedaan!
  ESF Reporter zaterdag 25 januari 2014 @ 13:22:36 #139
87554 Cee
Welluk?
pi_135925617
quote:
17s.gif Op zaterdag 25 januari 2014 12:20 schreef Yuki het volgende:

[..]

Haha, toch bedankt!

M'n vader had een paar over, ze passen prima dus ik ben al voorzien :D O+

7.03km in 40:28.32 *O*
Handschoenen waren geen overbodige luxe. Het was KOUD de eerste 4 km, want we hadden flinke wind tegen op de dijk en door het weiland. Ondanks dat wel heerlijk gelopen. M'n pa ook content, vroeger moest hij (nog) veel meer inhouden als we samen gingen trainen :+

Ook leuk: m'n pa opperde net om te kijken naar de marathon van Wenen. Loopt hij de M, ik de 10km (als die er idd is).
Is op 13 april, dus tijd zat om naar een 10km te trainen. Liep nu relatief moeiteloos de 7 al :s)

Ik vind het leuk!! *O*
Wat leuk, zo'n sportieve pa! Samen trainen voor Wenen. *O*
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 25 januari 2014 @ 13:27:58 #140
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_135925758
quote:
99s.gif Op zaterdag 25 januari 2014 13:20 schreef mosselmossel het volgende:

[..]

Dit weer leent zich voor gewoon lekker lopen zonder al te veel fratsen. Lekker gedaan!
Daarom zometeen voor een lekkere rustige 10 naar buiten. Doe ik er morgen nog een rustigere HM achteraan.

Ik heb er zin in!
  zaterdag 25 januari 2014 @ 13:45:14 #141
198417 Lastpost
Rotterdammert!
pi_135926176
Ik ga morgen weer voor een lekker stuk lopen, kan er niet op wachten nu m'n relatie ineens op de klippen gelopen is. Heerlijk onwerkelijk na zo'n 6 jaar. ;(
pi_135926215
Balen zeg Lastpost... dat zijn de mindere berichten. Ga je morgen maar lekker uitleven met hardlopen dan ja..
pi_135926220
quote:
9s.gif Op zaterdag 25 januari 2014 13:45 schreef Lastpost het volgende:
Ik ga morgen weer voor een lekker stuk lopen, kan er niet op wachten nu m'n relatie ineens op de klippen gelopen is. Heerlijk onwerkelijk na zo'n 6 jaar. ;(
:{ Sterkte er mee. Na zes jaar is ook niet zomaar. Hardlopen schijnt wel therapeutisch te kunnen werken.
pi_135926345
quote:
14s.gif Op zaterdag 25 januari 2014 13:27 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Daarom zometeen voor een lekkere rustige 10 naar buiten. Doe ik er morgen nog een rustigere HM achteraan.

Ik heb er zin in!
-O-
pi_135926366
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 januari 2014 13:07 schreef GlenHighland het volgende:
Startnummer voor de Asselronde viel zojuist door de brievenbus: 2578, startvak A
2442 en startvakvak B
  zaterdag 25 januari 2014 @ 13:54:02 #146
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_135926412
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 januari 2014 15:06 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
_O-
Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 25 januari 2014 @ 13:56:43 #147
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_135926492
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 januari 2014 13:51 schreef TheWhiteCowboy het volgende:

[..]

-O-
Verkeerde post gequote?
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 25 januari 2014 @ 13:57:11 #148
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_135926509
quote:
-O-
  zaterdag 25 januari 2014 @ 13:57:28 #149
108582 Daywalk3r
Eigenlijk Dayrunner.
pi_135926517
Hoi. Nu ik werk heb post ik hier een stuk minder.
Vandaag weer gelopen. Was al weer sinds dinsdag. Gister wou ik eigenlijk, maar hartslagmeter reageerde niet, batterij van garmin was bijna leeg en had gewoon geen zin ook dus ik was na 50mtr alweer thuis. Dit heb ik vandaag goed gemaakt :7

http://www.endomondo.com/workouts/290051557/7102294

It was a good run.
Just remember, you can't climb the ladder of success with your hands in your pockets. ~Arnold Swarzenegger
  zaterdag 25 januari 2014 @ 13:58:34 #150
108582 Daywalk3r
Eigenlijk Dayrunner.
pi_135926551
quote:
Ahw fuck. Sterkte man.
Just remember, you can't climb the ladder of success with your hands in your pockets. ~Arnold Swarzenegger
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')