abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_135904791
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 januari 2014 19:22 schreef Guppyfriend het volgende:

[..]

Hee! En het oooooosten dan :(
Komt vast goed! ^O^
Posbank ofzo, stuwwallen bij oosterbeek O+ Dat zijn mooie plekjes om te lopen!
pi_135905275
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 januari 2014 19:43 schreef Jero_nimo het volgende:

[..]

Komt vast goed! ^O^
Posbank ofzo, stuwwallen bij oosterbeek O+ Dat zijn mooie plekjes om te lopen!
Ik vond de omgeving rond Arnhem supergaaf om te lopen. Posbank ja!
Zeeuwse mossels kunnen altijd!
  Moderator vrijdag 24 januari 2014 @ 19:57:53 #63
155227 crew  Guppy
dus
pi_135905304
Sowieso Posbankloop O+ één van m'n favorieten!
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_135905309
Klein vraagje Fokkers,
tijdens deze koudere dagen draag ik lange sokken tot mijn knieën met daarboven een kort sportbroekje. Ik vind dat simpelweg het comfortabelst lopen. Het enige nadeel is dat de sokken een stuk zakken tijdens het rennen. Is er een oplossing hiervoor?
Ik heb wat gelezen over een thermobroek waaronder een tweede broekje zit waarover de sokken gaan waardoor die niet meer kunnen zakken. Helaas heb ik nergens dit product kunnen vinden. Enig idee of iemand hiervan weet?

Alvast bedankt!
Wordt bokser, meer kans op slagen
Rafael Nadal, winner of the winning everything
Online Tennis Manager Game: www.rockingrackets.com (staat ook in game&console forum!)
pi_135905397
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 januari 2014 19:58 schreef SalsedoNL het volgende:
thermobroek
Geen idee, maar ik zou eens een lange tight overwegen.

Of mouwophouders ^^
Zeeuwse mossels kunnen altijd!
pi_135905588
quote:
Klein vraagje Fokkers,
tijdens deze koudere dagen draag ik lange sokken tot mijn knieën met daarboven een kort sportbroekje. Ik vind dat simpelweg het comfortabelst lopen. Het enige nadeel is dat de sokken een stuk zakken tijdens het rennen. Is er een oplossing hiervoor?
Ik heb wat gelezen over een thermobroek waaronder een tweede broekje zit waarover de sokken gaan waardoor die niet meer kunnen zakken. Helaas heb ik nergens dit product kunnen vinden. Enig idee of iemand hiervan weet?

Alvast bedankt!
Jarretels aan je sokken ;)
pi_135906552
quote:
Klein vraagje Fokkers,

Alvast bedankt!
Ik heb wel eens voetballers met sokophouders gezien. Zoiets als dit:

pi_135909524
Met peach eens op de Sallandse Heuvelrug kun je prima lopen. Mocht daar ergens een keer een meeting zijn ben ik van de party :D.

Lange sokken en korte broek loopt heerlijk, kun je als je warm bent de sokken mooi naar beneden rollen! sokhouders zijn voor een paar e te koop bij een normale sportzaak.

Omdat Jero_nimo zo van de statistieken is:
Bergcross 5k in 19:05 (3:49)
1x een 10k gelopen was een veldloop in 40:35 (4:03)
  vrijdag 24 januari 2014 @ 21:35:04 #69
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_135909601
Lekkere 14km hoor :)
Op eind wat last van teen, maar soit. Liep supercomfortabel met goede hartslag w/

Douche, pizza en een biertje *)
pi_135909791
Ik ga volgende week eens een alternatieve interval/fartlek methode proberen.
Hardlopen aan Easy Pace. 100x Ropeskipping aan snel tempo. Repeat.
Benieuwd wat dat gaat geven. *)
  vrijdag 24 januari 2014 @ 21:40:48 #71
401892 Helsinki
Avec persévérance.
pi_135909830
Ik heb Endomondo geďnstalleerd :) Welke hartslagmeter hebben jullie of zouden jullie me aanraden?
pi_135910116
Hi ik heb de laatste tijd er last van dat mijn schoenen schuren tegen de achterkant van mijn hak.

Het gaat om deze schoenen:

Hier heb ik aangegeven waar het "schuurt":

Het is meer dat die achterkant van die schoenen (rood aangegeven) in mijn hak/voet duwt.

Iemand een idee wat ik hier aan kan doen ? wil wel op de schoenen blijven lopen.
pi_135910187
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 januari 2014 21:33 schreef jeroen89 het volgende:
Met peach eens op de Sallandse Heuvelrug kun je prima lopen. Mocht daar ergens een keer een meeting zijn ben ik van de party :D.

Lange sokken en korte broek loopt heerlijk, kun je als je warm bent de sokken mooi naar beneden rollen! sokhouders zijn voor een paar e te koop bij een normale sportzaak.

Omdat Jero_nimo zo van de statistieken is:
Bergcross 5k in 19:05 (3:49)
1x een 10k gelopen was een veldloop in 40:35 (4:03)
Nette tijden!

Ik gebruik ook lange sokken trouwens, maar dat zijn compressiekousen. Die ga ik dus niet oprollen, zitten nogal strak ;).
Sallandse heuvelrug is zeker een mooi gebied! Nu al zin in de Sallandtrail en de Strongmanrun! Prachtig daar! ^O^

quote:
0s.gif Op vrijdag 24 januari 2014 21:35 schreef Quoi het volgende:
Lekkere 14km hoor :)
Op eind wat last van teen, maar soit. Liep supercomfortabel met goede hartslag w/

Douche, pizza en een biertje *)
^O^ Geniet van je biertje!
pi_135910468
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 januari 2014 21:47 schreef MrSweets het volgende:
Hi ik heb de laatste tijd er last van dat mijn schoenen schuren tegen de achterkant van mijn hak.

Het gaat om deze schoenen:

[ afbeelding ]

Hier heb ik aangegeven waar het "schuurt":

[ afbeelding ]

Het is meer dat die achterkant van die schoenen (rood aangegeven) in mijn hak/voet duwt.

Iemand een idee wat ik hier aan kan doen ? wil wel op de schoenen blijven lopen.
Dat rolt ook wel heel erg naar binnen daarboven. Misschien proberen om wat naar achter te drukken/houden met een tangetje ofzo? Lijkt me ook niet echt heel comfortabel..
pi_135910510
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 januari 2014 21:54 schreef Jero_nimo het volgende:

[..]

Dat rolt ook wel heel erg naar binnen daarboven. Misschien proberen om wat naar achter te drukken/houden met een tangetje ofzo? Lijkt me ook niet echt heel comfortabel..
Ja in het echt is het wel stuk minder dan op de foto hoor.
pi_135910583
Dit is n betere afbeelding van de schoen:

pi_135911106
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 januari 2014 21:57 schreef MrSweets het volgende:

Dit is n betere afbeelding van de schoen:

[ afbeelding ]

Ziet er al wat beter uit inderdaad. Maar dan nog steeds misschien proberen wat naar achter te buigen. Of een blaarpleister ertussen. Misschien eens andere sokken proberen?
Had je in het begin geen last daarvan, of heb je de schoenen pas net?
pi_135911583
Ik wilde ook al vragen of je de schoenen al lang hebt of niet, zou kunnen dat die hak nogal hard is en je daardoor last van krijgt. Misschien zou een blarenpleister dan kunnen helpen idd.
pi_135911732
Heb de schoenen nog maar net idd. zal wel kwestie van inlopen zijn dan
  vrijdag 24 januari 2014 @ 22:29:50 #80
92409 Twinky
Little star.
pi_135912089
Je kunt ook nog dat stukje nat maken en dan met een object erop laten drogen?
pi_135912149
Moblo, ik zie dat ik verkeerd in de op sta, de veldloop is op 2 april (woensdag) en niet de 5e. Wil hij dat aanpassen? *)
  vrijdag 24 januari 2014 @ 22:37:16 #82
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_135912427
Waterbelt beviel trouwens perfect! ^O^ Af en toe draaide 'ie ietsje, maar het gemak van op elk moment kunnen drinken = :)

Ik was niet zo van het drinken en in principe hoeft het bij 14km niet. Maar ik heb meer gedronken dan ik normaal doe :)

Ik voel een aankoop aankomen.
pi_135912707
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 januari 2014 22:37 schreef Quoi het volgende:
Waterbelt beviel trouwens perfect! ^O^ Af en toe draaide 'ie ietsje, maar het gemak van op elk moment kunnen drinken = :)

Ik was niet zo van het drinken en in principe hoeft het bij 14km niet. Maar ik heb meer gedronken dan ik normaal doe :)

Ik voel een aankoop aankomen.
Ik zou bij alles langer dan 10k wel drinken hoor.. je verliest zo een liter per uur..
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_135912761
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 januari 2014 21:40 schreef Helsinki het volgende:
Ik heb Endomondo geďnstalleerd :) Welke hartslagmeter hebben jullie of zouden jullie me aanraden?
Polar als je alleen hartslag wilt, de meeste lopen hier met garmin gpshartslagklokje.
pi_135913577
Iemand eigenlijk al zijn startnummer ontvangen voor de helicon asselronde?
pi_135913676
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 januari 2014 22:44 schreef TheWhiteCowboy het volgende:

[..]

Polar als je alleen hartslag wilt, de meeste lopen hier met garmin gpshartslagklokje.
Als je met de app wil blijven lopen is die van Wahoo misschien iets? Die werkt prima, ik ben er ook mee begonnen :)
  vrijdag 24 januari 2014 @ 23:26:53 #87
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_135914821
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 januari 2014 22:43 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]

Ik zou bij alles langer dan 10k wel drinken hoor.. je verliest zo een liter per uur..
Dat zal vast ja. Was iig lekker en niet oncomfortabel :)
pi_135914950
Ik heb vanavond een zogenaamde VIAD-test gedaan, om mijn "Vermoedelijke Individuele Anaërobe Drempel" te bepalen.

Op het internet vind je vele manieren om de test uit te voeren en ik heb daarvan de gulden middenweg genomen. De gekozen afstanden zijn sowieso vrij willekeurig, dus ik denk dat mijn training prima past binnen de verschillende omschreven uitvoeringen van de VIAD-test.

Allereerst moet je een "Best Guess" bepalen van de snelheid waar je je omslagpunt min of meer bereikt. Je kunt hiervoor je verste afstand nemen die je ooit binnen het uur aflegde. Voor mij is dat momenteel 11,24 km.

Ik ga uit van 7 intervallen van 1 km. Nu zet ik die 11,24 km/uur in het vierde interval. Ik wil in het vijfde interval rond mijn omslagpunt lopen en ik denk ik dat nog net iets verder zou kunnen binnen het uur. De intervallen hiervoor laat je afnemen met 0,5 km/uur. Vervolgens voeg ik nog drie intervallen toe die met 0,5 km/uur oplopen. Tussen de intervallen door wandel ik precies één minuut.

Samenvattend:
Interval 1: 9,74 km/uur (=6:10 min/km)
Interval 2: 10,24 km/uur (=5:52 min/km)
Interval 3: 10,74 km/uur (=5:35 min/km)
Interval 4: 11,24 km.uur (=5:20 min/km)
Interval 5: 11,74 km/uur (=5:07 min/km)
Interval 6: 12,24 km/uur (=4:54 min/km)
Interval 7: 12,74 km/uur (=4:43 min/km)

Ik noteer twee keer mijn hartslag:
1) direct aan het einde van ieder interval
2) direct aan het einde van iedere minuut wandelen.

Dit gaat tegenwoordig natuurlijk heel makkelijk met de GPS horloges. Ik begon met een warming up. Niet zo zeer om zelf warm te worden, maar om ervoor te zorgen dat de gebruikelijke onzinmetingen van de hartslagmeter door statische elektriciteit de test niet verstoren. Na een minuut of tien "pakte" de hartslagmeter de goede hartslag en ik liep nog even 5 minuten door om helemaal zeker te zijn.

In de grafiek hierboven zien we de warming up en de diverse intervallen in de werkelijk gelopen snelheden. Die wijken weinig af van de beoogde snelheden, al was dat nog best lastig, ik keek continu op mijn horloge.

Nu vergroten we de intervallen even uit:

De minima (de punten waarop een wandelpauze eindigde) heb ik geprobeerd te verbinden door een rechte lijn. Het idee is namelijk dat zolang je onder je omslagpunt loopt, deze lijn lineair is.

Mocht deze test goed zijn uitgevoerd dan valt ten eerste op dat mijn geschatte omslagsnelheid te laag was. De lijn blijft veel langer lineair lopen. Pas na het 7e interval zie je duidelijk dat ik minder goed herstel, de curve blijft ver van de zwarte lijn verwijderd na die kilometer in 4:40 min.

Kortom, mijn omslagpunt ligt ergens tussen loop 6 en loop 7. Nu heb ik de HF nodig aan het einde van beide intervallen. In dit geval 171 en 175. Mijn omslagpunt qua hartslag is het gemiddelde van deze twee: 173 slagen per minuut.

Dit lijkt mij aan de hoge kant, maar als dit klopt dan ligt mijn snelheid die ik een uur zou moeten kunnen volhouden dik onder de 5:00 min/km. Ik durf dat niet.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  vrijdag 24 januari 2014 @ 23:50:12 #89
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_135916014
:) Nou, hup, harder lopen jij dus ~O>
Prachtige analyse.
pi_135916950
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 januari 2014 23:29 schreef Zwabberhark het volgende:
Kortom, mijn omslagpunt ligt ergens tussen loop 6 en loop 7. Nu heb ik de HF nodig aan het einde van beide intervallen. In dit geval 171 en 175. Mijn omslagpunt qua hartslag is het gemiddelde van deze twee: 173 slagen per minuut.

Dit lijkt mij aan de hoge kant, maar als dit klopt dan ligt mijn snelheid die ik een uur zou moeten kunnen volhouden dik onder de 5:00 min/km. Ik durf dat niet.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Lijkt me best mogelijk hoor. Omslagpunt, anaerobe drempel zou bij mij ongeveer rond de 176 liggen, volgens het boek Duurloopmisverstand. En dat is niet eens een individuele meting, en het resultaat van zo`n analyse zal ongetwijfeld van die 176 afwijken.. Maar, dan lijkt me dat 173 best mogelijk is..
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')