Nee hoor, je mag toch best voor iets een voorkeur hebben?quote:Op vrijdag 24 januari 2014 15:25 schreef Vlindur het volgende:
[..]
Als ze loslaten in de regel.
En je mag zo vaak voeden als de baby wenst. Dus dat kun je helemaal zelf regelen. Niet de baby laten huilen omdat hij pas over een half uur weer een fles mag..
(Ik ben echt enorm pro bv. Sorry als ik te lomp overkom)
je lichaam past zich aan de drinkbehoefte van je kind. Zodoende krijg je ook te maken met regeldagen,dan vraagt je kind om meer voeding en past je lichaam zich daaraan aan.quote:Op vrijdag 24 januari 2014 15:23 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Ja okMaar hoe weet je dan bij borstvoeding dat de baby genoeg gedronken heeft?
Dat is wel een goeie! Ik woon in Rotterdam dus die zullen er hier wel zijn lijkt me. Over anderhalve week vk. Misschien kan zij me hierover informerenquote:Op vrijdag 24 januari 2014 15:27 schreef RunForrestRun het volgende:
Sunshine, misschien kun je bij jou in de buurt een voorlichtingsavond over borstvoeding vinden? Kan heel erg helpen als je met dit soort vragen zit en is VEEL beter dan op internet zoeken, waar je uiteindelijk zoals je zelf ook al hebt gemerkt bij de horrorverhalen eindigt.
Weet niet waar je (ongeveer) woont?
Vast! Mijn vk heeft me toen ook die informatie gegeven.quote:Op vrijdag 24 januari 2014 15:29 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Dat is wel een goeie! Ik woon in Rotterdam dus die zullen er hier wel zijn lijkt me. Over anderhalve week vk. Misschien kan zij me hierover informeren
Hm ok. Het is ook gewoon dat ik er totaal niet bekend mee ben denk ik. Flesjes geven heb ik wel gedaan maar borstvoeding nog nooitquote:Op vrijdag 24 januari 2014 15:27 schreef _Bar_ het volgende:
[..]
je lichaam past zich aan de drinkbehoefte van je kind. Zodoende krijg je ook te maken met regeldagen,dan vraagt je kind om meer voeding en past je lichaam zich daaraan aan.
Hier was de voorlichting gewoon in het ziekenhuisquote:Op vrijdag 24 januari 2014 15:30 schreef RunForrestRun het volgende:
[..]
Vast! Mijn vk heeft me toen ook die informatie gegeven.
Stel dat je nou bij mij in de buurt woonde, kon ik je wel wat informatie geven. Maar Rotterdam is redelijk uit de richting.
Ik zal straks ook eens googlenquote:Op vrijdag 24 januari 2014 15:31 schreef Burdie het volgende:
[..]
Hier was de voorlichting gewoon in het ziekenhuis. Zal in Rotterdam vast ook wel zo zijn.
Volgens mij doen de meeste dat wel? Was hier iig ook zo, maar daar moest je ¤15 voor betalen, terwijl de avond in het ziekenhuis gratis wasquote:Op vrijdag 24 januari 2014 15:36 schreef BlueEyes het volgende:
Mijn kraamzorgburo biedt borstvoedingsvoorlichtingsavonden aan.
Oh, superquote:Op vrijdag 24 januari 2014 15:35 schreef Burdie het volgende:
http://www.ikazia.nl/spec(...)ieavond-borstvoeding
Ik vond het ook gewoon heel vervelend. Vooral bij de nachtvoedingen. Nu deden wij niet moeilijk met gekookt water, maar voor het water uit de badkamer op temperatuur was had ik ondertussen al 4x kunnen aanleggenquote:Op vrijdag 24 januari 2014 15:26 schreef laziness het volgende:
[..]
Bv is sneller maar flesvoeding duurt nou ook geen uren. 30 seconden in de magnetron en wat poeder er bij. Onder een minuut ben je klaar.
Het interesseert me echt geen biet wie wat kiest maar ik vind dat de moeilijkheidsgraad en tijd om flesvoeding klaar te maken hier nog wel eens wordt overdreven
Dat verschilde. Gemiddeld een minuut of 10. Soms maar 2. De clusterperioden konden zo een half uur of langer durenquote:Op vrijdag 24 januari 2014 15:44 schreef Sunshine1982 het volgende:
Ik ben eigenlijk wel benieuwd hoe lang een borstvoeding duurt. Nu is elke baby anders natuurlijk, maar hoe is dat bij jou Vlindur?
quote:Op vrijdag 24 januari 2014 15:45 schreef Vlindur het volgende:
[..]
Dat verschilde. Gemiddeld een minuut of 10. Soms maar 2. De clusterperioden konden zo een half uur of langer duren
Ja, het valt me ook erg mee!quote:Op vrijdag 24 januari 2014 15:46 schreef Burdie het volgende:
[..]Ik dacht dat elke voeding een half uur duurde.
Meevallertje dus.
èlk half uur komt soms meer in de buurtquote:Op vrijdag 24 januari 2014 15:46 schreef Burdie het volgende:
Meevallertje dus.
Nee hoor. Op een gegeven moment kunnen ze zelf zittenquote:Op vrijdag 24 januari 2014 15:50 schreef Sunshine1982 het volgende:
Volgens WHO is het verstandig de eerste 2 jaar bv te geven.
Wordt dat op een gegeven moment niet zwaar om de baby in bepaalde houding te leggen?
Nee hoor, je wordt er zo handig in dat je er zelfs 2 tegelijk kunt aanleggen en dan nog een selfie kunt maken.quote:Op vrijdag 24 januari 2014 15:50 schreef Sunshine1982 het volgende:
Wordt dat op een gegeven moment niet zwaar om de baby/dreumes in bepaalde houding te leggen?
Verschilt erg per kind maar de eerste weken is een half uur of langer inclusief alles niet uitzonderlijk.quote:Op vrijdag 24 januari 2014 15:46 schreef Burdie het volgende:
Meevallertje dus.
Ok, maar dan heb je het over uitschieters, niet over standaard elke voeding 30 minuten voeden + daarna nog wachten op het boertje etc.quote:Op vrijdag 24 januari 2014 16:09 schreef laziness het volgende:
[..]
Verschilt erg per kind maar de eerste weken is een half uur of langer inclusief alles niet uitzonderlijk.
Buikspieroefeningen deed en doe ik niet, maar 8 wkn na de ks ben ik weer begonnen met hardlopen. Vanaf dat moment voel ik wel dat ze steeds sterker zijn geworden en nog beter op hun plekquote:Op vrijdag 24 januari 2014 12:10 schreef Franny_G het volgende:
[..]
Hi! Bedankt voor je geruststellende woorden! Ik had inderdaad inmiddels even gelezen wat het is en het kan op zich wel kloppen want ik had () behoorlijk sterke buikspieren en ook voelde ik de laatste maanden dat het behoorlijk pijnlijk was als ik ze per ongeluk probeerde te gebruiken. Ik had iets eerder moeten beginnen misschien met dat via de zijkant omhoog komen. Dat doe ik nu steeds en dat scheelt een boel.
Fijn dat het zo snel alweer is bijgetrokken bij jou! Ik hoop dat het bij mij ook zo gaat.. De verloskundige zei dat ik de eerste weken na de bevalling ook nog rustig aan moet doen en nog geen buikspieroefeningen mag doen om ze rust te geven zodat ze kunnen herstellen. Heb jij op een gegeven moment nog wel oefeningen gedaan?
Het is hier ondertussen nog steeds rustig. Morgenochtend moet ik naar het ziekenhuis voor een hartfilmpje van drie kwartier om te zien hoe het daar binnen gaat. Ik heb het idee/gevoel dat er voor die tijd niets gaat gebeuren, maar mijn gevoel vertrouw ik niet meer. Ik heb door het Grote Wachten nu eigenlijk het idee gekregen dat er sowieso geen spontane bevalling gaat komen..
Nou de eerste weken moet je niet verbaasd opkijken als het intensiever is dan je denkt. Zeker met regeldagen en clusteren.quote:Op vrijdag 24 januari 2014 16:11 schreef Burdie het volgende:
[..]
Ok, maar dan heb je het over uitschieters, niet over standaard elke voeding 30 minuten voeden + daarna nog wachten op het boertje etc.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Door al dat niet kunnen genieten van de eerste 3 weken..
Les 1 van een kind krijgen: Soms/vaak lopen dingen niet zoals je voor ogen had.![]()
Dus als ik het goed begrijp hebben jullie haar alleen de eerste week wakker gemaakt?quote:Op vrijdag 24 januari 2014 16:39 schreef Twinkle20 het volgende:
Hmm over dat snachts voeden ..
De eerste week maakten we haar om de 3 uyr wakker voor een voeding, aan het einde van de kraamweek om de vier uur. In de tweede week kwam de wijkverpkeegkundige buurten en die zei dat we haar snachts niet wakker hoefden te maken. Als ze honger had meldde ze zichzelf wel. Soms was dat om 2 uur ... soms om 3 uur.. soms om 4 uur. Het werd telkens wat langer door de weken heen. Uiteindelijk sliep ze rond de 6 weken vanaf de laatste fles om 11 tot een uurtje of 7.
Hoe ik dat deze ronde ga doen weet ik nog niet. Ik voelde me er in het begin wel prettig bij om kind wakker te maken voor een nachtvoeding. Want je wilt toch dat je kindje goed groeit en niets tekort komt.
Wat goed dat je 8 wkn daarna alweer aan het hardlopen ging! Ik hoop het sporten/bewegen ook weer snel op te kunnen pakken.quote:Op vrijdag 24 januari 2014 16:21 schreef GotC het volgende:
[..]
Buikspieroefeningen deed en doe ik niet, maar 8 wkn na de ks ben ik weer begonnen met hardlopen. Vanaf dat moment voel ik wel dat ze steeds sterker zijn geworden en nog beter op hun plek
Succes met die allerlaatste loodjes! Onthoud dat het jouw lichaam en jouw bevalling is zolang het medisch verantwoord is
Ja, meestal moet je je baby de eerste week 's nachts wakker maken voor voeden. Kraamhulp zal met je meedenken hoe lang de nacht kan duren. Als kindje goed aankomt zul je eerder op de 6 uur zitten dan wanneer ze veel zijn afgevallen.quote:Op vrijdag 24 januari 2014 16:44 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Dus als ik het goed begrijp hebben jullie haar alleen de eerste week wakker gemaakt?
Ik ben laatst in het Maasstad geweest bij de voorlichting, erg fijn!quote:Op vrijdag 24 januari 2014 15:29 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Dat is wel een goeie! Ik woon in Rotterdam dus die zullen er hier wel zijn lijkt me. Over anderhalve week vk. Misschien kan zij me hierover informeren
Ik ken iemand die er bij mij anders over denktquote:Op vrijdag 24 januari 2014 17:06 schreef Vlindur het volgende:
Ik vind het fijn dat flesvoeding er is als alternatief. Maar ik zie het dus ook echt als alternatief. Je hebt je borsten gekregen om je kindje te voeden. Ze hangen er niet voor de sier![]()
![]()
Eigenlijk (ook) wel een beetje. Wij zijn nl de enige zoogdieren die buiten de bv-periode borsten hebben. Bij andere zoogdieren slinken ze en zijn ze nauwelijks meer zichtbaar.quote:Op vrijdag 24 januari 2014 17:06 schreef Vlindur het volgende:
Hier heb ik de oudste ook met pijn en moeite 4 mnd bv gegeven. Achteraf was zn tongriem veel te kort en kòn hij dus helemaal niet drinken. Met 3 mnd is hij geknipt maar toen was het al te laat. De fles weigerde hij en pakte hij pas met 4 maanden. DRA-MA..
De 2e ging wel goed. Maar omdat mn man met 10 maanden in doodziek in het ziekenhuis belandde stortte mijn productie in. Dus daarna kreeg hij de fles.
Ik vind het fijn dat flesvoeding er is als alternatief. Maar ik zie het dus ook echt als alternatief. Je hebt je borsten gekregen om je kindje te voeden. Ze hangen er niet voor de sier![]()
![]()
'we hebben ze niet voor de sier' Misschien was dat beter geweest danquote:Op vrijdag 24 januari 2014 17:09 schreef -Spring het volgende:
[..]
Eigenlijk (ook) wel een beetje. Wij zijn nl de enige zoogdieren die buiten de bv-periode borsten hebben. Bij andere zoogdieren slinken ze en zijn ze nauwelijks meer zichtbaar.
Wij hebben dat om mannetjes te lokken.Wel een beetje voor de sier dus.
Daar zijn de meningen bij sommige ook over verdeeldquote:Op vrijdag 24 januari 2014 17:11 schreef nummer_zoveel het volgende:
Echt wel dat wij mensen/vrouwen borsten ook voor de sier hebben.
We hebben toch ook seks voor onze plezier en niet alleen voor de voortplanting?
quote:Op vrijdag 24 januari 2014 17:13 schreef Franny_G het volgende:
Ik vind sommige borsten echt heel mooi.
Seks is zooooooo 2013quote:Op vrijdag 24 januari 2014 17:11 schreef nummer_zoveel het volgende:
Echt wel dat wij mensen/vrouwen borsten ook voor de sier hebben.
We hebben toch ook seks voor onze plezier en niet alleen voor de voortplanting?
Dat vind ik ook hoor. Je hebt het dan toch geprobeerd? Lukt het wel dan is het mooi meegenomen, lukt het niet dan flesvoeding.quote:Op vrijdag 24 januari 2014 17:20 schreef nummer_zoveel het volgende:
Ik ga borstvoeding geven maar als het niet lukt, bij J. was dat ook maar een paar weekjes en toen volledig gestopt, ga ik me er niet schuldig over voelen. Wel voel ik me nu zekerder dus ik hoop dat het nu beter gaat!
Ik heb mijzelf nog het meest verrast denk ikquote:Op vrijdag 24 januari 2014 17:49 schreef Macka66 het volgende:
Vlindur, jij weet wel hoe je mensen moet verrassen zegGefeliciteerd met je aanstaande grote gezin
quote:Op vrijdag 24 januari 2014 10:55 schreef Burdie het volgende:
Handig toch? Kunnen ze straks bij het evt. hechten goed zien welke huid binnen en welke huid buiten hoort.
Dat kan inderdaad maar niet iedereen kan kolven.quote:Op vrijdag 24 januari 2014 18:09 schreef Dyre het volgende:
Vlindur gefeliciteerd!
NoBoNo, wat een lieve foto
BV wil ik ook zeker proberen. Lijkt me heel gezelligEn natuurlijk een goede start voor de baby, mamma's ingrediënten zijn toch beter dan uit zo'n flesje
Mocht het om wat voor reden dan ook écht niet lukken en *drama* zijn, dan stap ik wel net zo makkelijk over op fles denk ik hoor. Het moet voor allebei leuk blijven
Ik lees in de borstvoeding/flesvoeding heel veel voor- en nadelen voor allebei de kanten, maar het is vaak óf het een óf het ander. Afgekolfte borstvoeding als flesvoeding geven, daar lees ik niet echt veel over en dat kan soms toch ook heel handig zijn of niet? (zodat je als vrouw niet iedere keer eruit hoeft 's nachts)
Eens, Pvoesss. J. ging er ook altijd uit om de baby uit bedje te halen, schone luier en aangeven. Daarna kletsten we vaak nog even, of hij ging meteen weer slapen.quote:Op vrijdag 24 januari 2014 19:09 schreef Pvoesss het volgende:
[..]
Dat kan inderdaad maar niet iedereen kan kolven.![]()
Maar je kan als partner toch ook heel erg handig zijn juist met de borstvoeding in de nacht.
Kindje uit bed halen aanleggen bij moeder en dan schone luier en weer terug brengen bijvoorbeeld.
Echt samen een onderonsje hebben kan ook prima met borstvoeding.
Voor mij is borstvoeding de enige echte optie, kunstvoeding vind ik noodmateriaal.
quote:Op vrijdag 24 januari 2014 19:03 schreef DJMomo het volgende:
Helemaal eens met enf
zou veel meer willen zeggen en bijdragen, maar ik kan echt niet meer.. Ben gesloopt na vandaag. Nog even en ik ga huilen vlgs mij.![]()
/excuus voor klaagzang.
Knuffelquote:Op vrijdag 24 januari 2014 19:03 schreef DJMomo het volgende:
Helemaal eens met enf
zou veel meer willen zeggen en bijdragen, maar ik kan echt niet meer.. Ben gesloopt na vandaag. Nog even en ik ga huilen vlgs mij.![]()
/excuus voor klaagzang.
Kom je ook iets vertellenquote:Op vrijdag 24 januari 2014 19:41 schreef Fieder het volgende:
Nobono gefeliciteerd met jullie zoon![]()
Vlindur gefeliciteerdbijzonder!!
Chanty goeie seo![]()
Musique tweelingecho
Bah, das gewoon kut. Goed zo!quote:Op vrijdag 24 januari 2014 19:48 schreef DJMomo het volgende:
Kim, laatste loodjes + dwarse peuter + Piepend en krakend bekken.![]()
Chocolade. Check. (Milka in de bonus!)
En nog verse zelfgemaakte appeltaart.
Ik ben echo praktijk de linde geweest. Zit in Leiderdorp. Mss net te ver voor je? Was niet duur!quote:Op vrijdag 24 januari 2014 19:51 schreef Ongeduldig het volgende:
Hou je taai DJMomo!
En Vlindur gefeliciteerd
Ik ben een beetje aan het rondkijken waar ik over een week of vier een pretecho zou willen doen voor de geslachtsbepaling. We gooien daar ons geld graag voor over de balk![]()
Hebben jullie goede ervaringen ergens in de regio Den Haag - Delft - Rotterdam? Hier in de buurt heb je Babyvision, maar daar lees ik zeer wisselende reviews over en die schrikken me een beetje af. Dus als iemand een tip heeft... Graag!
Die website heb ik ook bekeken en dat leek me wel wat ja. Maar toen zag ik dat er een tijd geleden een Groupon-aanbieding van was (die ik natuurlijk gemist heb) waarbij de prijzen echt een fractie waren van de normale prijzen, en nu vind ik het dus eigenlijk stom om er het volle pond voor te moeten betalenquote:Op vrijdag 24 januari 2014 19:55 schreef DJMomo het volgende:
[..]
Ik ben echo praktijk de linde geweest. Zit in Leiderdorp. Mss net te ver voor je? Was niet duur!
quote:Op vrijdag 24 januari 2014 19:51 schreef Ongeduldig het volgende:
Hou je taai DJMomo!
En Vlindur gefeliciteerd
Ik ben een beetje aan het rondkijken waar ik over een week of vier een pretecho zou willen doen voor de geslachtsbepaling. We gooien daar ons geld graag voor over de balk![]()
Hebben jullie goede ervaringen ergens in de regio Den Haag - Delft - Rotterdam? Hier in de buurt heb je Babyvision, maar daar lees ik zeer wisselende reviews over en die schrikken me een beetje af. Dus als iemand een tip heeft... Graag!
Ben daar ook geweest ja!quote:Op vrijdag 24 januari 2014 19:55 schreef DJMomo het volgende:
[..]
Ik ben echo praktijk de linde geweest. Zit in Leiderdorp. Mss net te ver voor je? Was niet duur!
Die Groupon deal was wel geniaal ja. Helaas had ik die ook gemist. Mijn nieuwsgierigheid won het van de gierigheid. Daarbij is het nog relatief goedkoop. Hier in de buurt verder vaak 60 a 70 euro voor geslachtsbepaling.quote:Op vrijdag 24 januari 2014 19:58 schreef Ongeduldig het volgende:
[..]
Die website heb ik ook bekeken en dat leek me wel wat ja. Maar toen zag ik dat er een tijd geleden een Groupon-aanbieding van was (die ik natuurlijk gemist heb) waarbij de prijzen echt een fractie waren van de normale prijzen, en nu vind ik het dus eigenlijk stom om er het volle pond voor te moeten betalen
En dat. ze keek ook niet alleen naar geslacht, maar ook nog even verder.quote:Op vrijdag 24 januari 2014 19:59 schreef Enfermera het volgende:
[..]
[..]
Ben daar ook geweest ja!Geslachtsbepaling maar 25 euro, vond ik echt een prima prijs
en heel aardige vrouw!
Idd ja. Ze vroeg bij ons zelfs of we nog even 3D wilden kijken. Nou is dat met 16 weken niet erg mooi nog en mevrouw draaide de hele tijd weg van het beeldquote:Op vrijdag 24 januari 2014 20:01 schreef DJMomo het volgende:
[..]
En dat. ze keek ook niet alleen naar geslacht, maar ook nog even verder.
quote:Op donderdag 23 januari 2014 19:06 schreef Razztwizzle het volgende:
Hoiik ben al heel lang alleen nog aan 't lurken op Fok, maar nu mag ik me hier melden want zwanger
. Van een echte Fok-baby nog wel!
Nog heel pril, ik denk nu in week 7 te zitten en ik vind 't reuze spannend.
(Ohja en voor Foksters die ik op FB heb nog even sssshhht, ik wacht nog even tot een eerste hopelijk goede echo voordat ik het de wereld inslinger)
Wauw! Gefeliciteerd!quote:Op vrijdag 24 januari 2014 20:40 schreef Vlindur het volgende:
[ afbeelding ]
Dus. Donkerder dan dat kan het volgens mij niet hè![]()
Wij zijn bij babyvision in Delft geweest en dat was echt wel heel leuk!quote:Op vrijdag 24 januari 2014 19:51 schreef Ongeduldig het volgende:
Hou je taai DJMomo!
En Vlindur gefeliciteerd
Ik ben hier geweest en dat was echt een hele mooie ervaring:quote:Op vrijdag 24 januari 2014 19:51 schreef Ongeduldig het volgende:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |