abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_135895208
Sunshine, misschien kun je bij jou in de buurt een voorlichtingsavond over borstvoeding vinden? Kan heel erg helpen als je met dit soort vragen zit en is VEEL beter dan op internet zoeken, waar je uiteindelijk zoals je zelf ook al hebt gemerkt bij de horrorverhalen eindigt.

Weet niet waar je (ongeveer) woont?
Love, it will not betray, dismay or enslave you
It will set you free
pi_135895213
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 januari 2014 15:25 schreef Vlindur het volgende:

[..]

Als ze loslaten in de regel.
En je mag zo vaak voeden als de baby wenst. Dus dat kun je helemaal zelf regelen. Niet de baby laten huilen omdat hij pas over een half uur weer een fles mag..

(Ik ben echt enorm pro bv. Sorry als ik te lomp overkom)
Nee hoor, je mag toch best voor iets een voorkeur hebben?
  vrijdag 24 januari 2014 @ 15:27:32 #103
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_135895222
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 januari 2014 15:23 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]

Ja ok :Y Maar hoe weet je dan bij borstvoeding dat de baby genoeg gedronken heeft?
je lichaam past zich aan de drinkbehoefte van je kind. Zodoende krijg je ook te maken met regeldagen,dan vraagt je kind om meer voeding en past je lichaam zich daaraan aan.
Herinnering is een vorm van ontmoeting.
pi_135895272
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 januari 2014 15:27 schreef RunForrestRun het volgende:
Sunshine, misschien kun je bij jou in de buurt een voorlichtingsavond over borstvoeding vinden? Kan heel erg helpen als je met dit soort vragen zit en is VEEL beter dan op internet zoeken, waar je uiteindelijk zoals je zelf ook al hebt gemerkt bij de horrorverhalen eindigt.

Weet niet waar je (ongeveer) woont?
Dat is wel een goeie! Ik woon in Rotterdam dus die zullen er hier wel zijn lijkt me. Over anderhalve week vk. Misschien kan zij me hierover informeren :)
pi_135895310
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 januari 2014 15:29 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]

Dat is wel een goeie! Ik woon in Rotterdam dus die zullen er hier wel zijn lijkt me. Over anderhalve week vk. Misschien kan zij me hierover informeren :)
Vast! Mijn vk heeft me toen ook die informatie gegeven.
Stel dat je nou bij mij in de buurt woonde, kon ik je wel wat informatie geven. Maar Rotterdam is redelijk uit de richting :) .
Love, it will not betray, dismay or enslave you
It will set you free
pi_135895338
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 januari 2014 15:27 schreef _Bar_ het volgende:

[..]

je lichaam past zich aan de drinkbehoefte van je kind. Zodoende krijg je ook te maken met regeldagen,dan vraagt je kind om meer voeding en past je lichaam zich daaraan aan.
Hm ok. Het is ook gewoon dat ik er totaal niet bekend mee ben denk ik. Flesjes geven heb ik wel gedaan maar borstvoeding nog nooit O-) Ik heb zelf ook nooit borstvoeding gehad dus ik denk dat je dan sneller naar flesvoeding neigt.

Maar wellicht denk ik anders nadat ik naar een infoavond ben geweest.
  vrijdag 24 januari 2014 @ 15:31:10 #107
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_135895344
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 januari 2014 15:30 schreef RunForrestRun het volgende:

[..]

Vast! Mijn vk heeft me toen ook die informatie gegeven.
Stel dat je nou bij mij in de buurt woonde, kon ik je wel wat informatie geven. Maar Rotterdam is redelijk uit de richting :) .
Hier was de voorlichting gewoon in het ziekenhuis :). Zal in Rotterdam vast ook wel zo zijn.
KuikenGuppy
pi_135895471
Erg irri: ik ben bijna 4 maanden en ik wil alles af en klaar hebben. Babykamer, een gastgezin gevonden hebben,opvangtoeslag aanvragen, babykleertjes, allerlei babyspulletjes.... En mijn vriend zegt dan ' maak je niet druk, we hebben alle tijd' En dan zit ik zo'n beetje te stuiteren op de bank :')

Iemand herkenning? :)
pi_135895488
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 januari 2014 15:31 schreef Burdie het volgende:

[..]

Hier was de voorlichting gewoon in het ziekenhuis :). Zal in Rotterdam vast ook wel zo zijn.
Ik zal straks ook eens googlen ;)
  vrijdag 24 januari 2014 @ 15:35:41 #110
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_135895551
Mijn kraamzorgburo biedt borstvoedingsvoorlichtingsavonden aan.
  vrijdag 24 januari 2014 @ 15:37:09 #112
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_135895581
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 januari 2014 15:36 schreef BlueEyes het volgende:
Mijn kraamzorgburo biedt borstvoedingsvoorlichtingsavonden aan.
Volgens mij doen de meeste dat wel? Was hier iig ook zo, maar daar moest je ¤15 voor betalen, terwijl de avond in het ziekenhuis gratis was :).
KuikenGuppy
pi_135895587
quote:
Oh, super :) Ik woon er vlakbij!
pi_135895610
Hangt ook van je verzekering af, je kan het bij aanvullend verzekerd zijn declareren.
pi_135895646
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 januari 2014 15:26 schreef laziness het volgende:

[..]

Bv is sneller maar flesvoeding duurt nou ook geen uren. 30 seconden in de magnetron en wat poeder er bij. Onder een minuut ben je klaar.

Het interesseert me echt geen biet wie wat kiest maar ik vind dat de moeilijkheidsgraad en tijd om flesvoeding klaar te maken hier nog wel eens wordt overdreven :@
Ik vond het ook gewoon heel vervelend. Vooral bij de nachtvoedingen. Nu deden wij niet moeilijk met gekookt water, maar voor het water uit de badkamer op temperatuur was had ik ondertussen al 4x kunnen aanleggen :)

Met J. 10 maanden bv gegeven. Nu gaan we voor 2 jaar :P *O* *O* *O*
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
  vrijdag 24 januari 2014 @ 15:38:49 #116
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_135895647
Oja, daar had ik nog niet eens aan gedacht :).
KuikenGuppy
pi_135895840
Ik kan echt niet meer... Is t al vier uur!? :{
Sjakie ♥ 10-7-10
Japie ♥ 4-2-14
pi_135895841
Ik ben eigenlijk wel benieuwd hoe lang een borstvoeding duurt. Nu is elke baby anders natuurlijk, maar hoe is dat bij jou Vlindur?
pi_135895880
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 januari 2014 15:44 schreef Sunshine1982 het volgende:
Ik ben eigenlijk wel benieuwd hoe lang een borstvoeding duurt. Nu is elke baby anders natuurlijk, maar hoe is dat bij jou Vlindur?
Dat verschilde. Gemiddeld een minuut of 10. Soms maar 2. De clusterperioden konden zo een half uur of langer duren :P
  vrijdag 24 januari 2014 @ 15:46:49 #120
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_135895949
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 januari 2014 15:45 schreef Vlindur het volgende:

[..]

Dat verschilde. Gemiddeld een minuut of 10. Soms maar 2. De clusterperioden konden zo een half uur of langer duren :P
:o Ik dacht dat elke voeding een half uur duurde.
Meevallertje dus :P.
KuikenGuppy
pi_135895985
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 januari 2014 15:46 schreef Burdie het volgende:

[..]

Ja, het valt me ook erg mee!
pi_135896025
quote:

[..]

èlk half uur komt soms meer in de buurt ;)

:O :O :Z
pi_135896074
Volgens WHO is het verstandig de eerste 2 jaar bv te geven.

Wordt dat op een gegeven moment niet zwaar om de baby/dreumes in bepaalde houding te leggen?
pi_135896107
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 januari 2014 15:50 schreef Sunshine1982 het volgende:
Volgens WHO is het verstandig de eerste 2 jaar bv te geven.

Wordt dat op een gegeven moment niet zwaar om de baby in bepaalde houding te leggen?
Nee hoor. Op een gegeven moment kunnen ze zelf zitten ;)
  vrijdag 24 januari 2014 @ 15:53:22 #125
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_135896189
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 januari 2014 15:50 schreef Sunshine1982 het volgende:
Wordt dat op een gegeven moment niet zwaar om de baby/dreumes in bepaalde houding te leggen?
Nee hoor, je wordt er zo handig in dat je er zelfs 2 tegelijk kunt aanleggen en dan nog een selfie kunt maken.

maar okey, dat zijn nog baby's.

Maar ze zitten dan meer dan dat ze liggen inderdaad.

En tot 2 jaar, sommige baby's stoppen er al eerder mee, die zijn er zelf klaar mee. Soms is dat met 8 maanden, soms met 18 maanden en soms gaan ze gewoon nog lekker even door.
pi_135896489
Ik vond borstvoeding echt heel O+
Zo heerlijk knus. En heel makkelijk! Ik heb tot 19 maanden bv gegeven. En ik wil bij dit kindje net zo lang doorgaan als het kan :)

Vlindur, wat ontzettend leuk!!! En 18 september is 1 van de leukste data! (Ik was toen van Eva uitgerekend op die dag en ze is ook die dag geboren O+ )
Tralalalaaa
  vrijdag 24 januari 2014 @ 16:09:10 #127
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_135896722
quote:

[..]

Verschilt erg per kind maar de eerste weken is een half uur of langer inclusief alles niet uitzonderlijk.
Ik heb je lief mijn hele leven
  vrijdag 24 januari 2014 @ 16:11:35 #128
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_135896785
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 januari 2014 16:09 schreef laziness het volgende:

[..]

Verschilt erg per kind maar de eerste weken is een half uur of langer inclusief alles niet uitzonderlijk.
Ok, maar dan heb je het over uitschieters, niet over standaard elke voeding 30 minuten voeden + daarna nog wachten op het boertje etc.
KuikenGuppy
  vrijdag 24 januari 2014 @ 16:21:32 #129
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_135897189
quote:
2s.gif Op vrijdag 24 januari 2014 12:10 schreef Franny_G het volgende:

[..]

Hi! Bedankt voor je geruststellende woorden! Ik had inderdaad inmiddels even gelezen wat het is en het kan op zich wel kloppen want ik had ( ;( ) behoorlijk sterke buikspieren en ook voelde ik de laatste maanden dat het behoorlijk pijnlijk was als ik ze per ongeluk probeerde te gebruiken. Ik had iets eerder moeten beginnen misschien met dat via de zijkant omhoog komen. Dat doe ik nu steeds en dat scheelt een boel.

Fijn dat het zo snel alweer is bijgetrokken bij jou! Ik hoop dat het bij mij ook zo gaat. :) . De verloskundige zei dat ik de eerste weken na de bevalling ook nog rustig aan moet doen en nog geen buikspieroefeningen mag doen om ze rust te geven zodat ze kunnen herstellen. Heb jij op een gegeven moment nog wel oefeningen gedaan?

Het is hier ondertussen nog steeds rustig. Morgenochtend moet ik naar het ziekenhuis voor een hartfilmpje van drie kwartier om te zien hoe het daar binnen gaat. Ik heb het idee/gevoel dat er voor die tijd niets gaat gebeuren, maar mijn gevoel vertrouw ik niet meer. Ik heb door het Grote Wachten nu eigenlijk het idee gekregen dat er sowieso geen spontane bevalling gaat komen. :{ .
Buikspieroefeningen deed en doe ik niet, maar 8 wkn na de ks ben ik weer begonnen met hardlopen. Vanaf dat moment voel ik wel dat ze steeds sterker zijn geworden en nog beter op hun plek ;)

Succes met die allerlaatste loodjes! Onthoud dat het jouw lichaam en jouw bevalling is zolang het medisch verantwoord is :*
pi_135897227
Ik hoop echt dat ik 3 maanden BV kan volmaken. Erna met werk zie ik als grote uitdaging, geen idee hoe ik dat moet gaan realiseren (iets met onregelmatig werk en gedurende de dienst veel in de auto onderweg en geen kantoormomenten om te kolven)
pi_135897394
Ik vond bv echt ruk. Maar had ook dan veel pech.

Vent is thuis! _O_
Sjakie ♥ 10-7-10
Japie ♥ 4-2-14
  vrijdag 24 januari 2014 @ 16:27:45 #132
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_135897442
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 januari 2014 16:11 schreef Burdie het volgende:

[..]

Ok, maar dan heb je het over uitschieters, niet over standaard elke voeding 30 minuten voeden + daarna nog wachten op het boertje etc.
Nou de eerste weken moet je niet verbaasd opkijken als het intensiever is dan je denkt. Zeker met regeldagen en clusteren.

Bij sommige mensen drinken de kinders vanaf het begin heel kort maar de meeste baby's liggen de eerste weken echt wel een minuut of 20 minimaal per voeding aan de borst en dat zijn dan geen uitschieters.
Ik heb je lief mijn hele leven
  vrijdag 24 januari 2014 @ 16:39:08 #133
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_135897879
Hier ging bv productie erg goed (ondanks ks), maar aanhappen ging vanaf dag 1 niet goed.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Door al dat niet kunnen genieten van de eerste 3 weken..
Les 1 van een kind krijgen: Soms/vaak lopen dingen niet zoals je voor ogen had. :)
pi_135897905
Hmm over dat snachts voeden ..

De eerste week maakten we haar om de 3 uyr wakker voor een voeding, aan het einde van de kraamweek om de vier uur. In de tweede week kwam de wijkverpkeegkundige buurten en die zei dat we haar snachts niet wakker hoefden te maken. Als ze honger had meldde ze zichzelf wel. Soms was dat om 2 uur ... soms om 3 uur.. soms om 4 uur. Het werd telkens wat langer door de weken heen. Uiteindelijk sliep ze rond de 6 weken vanaf de laatste fles om 11 tot een uurtje of 7.

Hoe ik dat deze ronde ga doen weet ik nog niet. Ik voelde me er in het begin wel prettig bij om kind wakker te maken voor een nachtvoeding. Want je wilt toch dat je kindje goed groeit en niets tekort komt.
pi_135898097
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 januari 2014 16:39 schreef Twinkle20 het volgende:
Hmm over dat snachts voeden ..

De eerste week maakten we haar om de 3 uyr wakker voor een voeding, aan het einde van de kraamweek om de vier uur. In de tweede week kwam de wijkverpkeegkundige buurten en die zei dat we haar snachts niet wakker hoefden te maken. Als ze honger had meldde ze zichzelf wel. Soms was dat om 2 uur ... soms om 3 uur.. soms om 4 uur. Het werd telkens wat langer door de weken heen. Uiteindelijk sliep ze rond de 6 weken vanaf de laatste fles om 11 tot een uurtje of 7.

Hoe ik dat deze ronde ga doen weet ik nog niet. Ik voelde me er in het begin wel prettig bij om kind wakker te maken voor een nachtvoeding. Want je wilt toch dat je kindje goed groeit en niets tekort komt.
Dus als ik het goed begrijp hebben jullie haar alleen de eerste week wakker gemaakt?
  vrijdag 24 januari 2014 @ 16:47:25 #136
286844 Kimpossible
Van lurker tot poster.
pi_135898191
Ik hoop echt zo dat de bv gaat lukken O+ . Zonder van de bv-maffia te zijn, is het gewoon echt het beste wat je je kindje en jezelf kunt geven!

Overigens: volgens de richtlijnen slaapt je kind snachts door als het 5 uur achter elkaar slaapt :Y) dat dat vaak niet strookt met ons eigen ritme is weer een ander dingetje :P
Één keer in de zoveel tijd komen dromen uit!
pi_135898407
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 januari 2014 16:21 schreef GotC het volgende:

[..]

Buikspieroefeningen deed en doe ik niet, maar 8 wkn na de ks ben ik weer begonnen met hardlopen. Vanaf dat moment voel ik wel dat ze steeds sterker zijn geworden en nog beter op hun plek ;)

Succes met die allerlaatste loodjes! Onthoud dat het jouw lichaam en jouw bevalling is zolang het medisch verantwoord is :*
Wat goed dat je 8 wkn daarna alweer aan het hardlopen ging! Ik hoop het sporten/bewegen ook weer snel op te kunnen pakken.

Bedankt, en ook voor dat laatste punt. Is inderdaad goed om te onthouden. :) .

Wat betreft borstvoeding.. Omdat ik me verveel, ben ik van de week bij de Tuinen maar borstvoedingsmix thee gaan halen van Weleda. Kun je vanaf het einde van de zwangerschap drinken ter stimulans. Het is in ieder geval lekkere thee. :D .
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_135898528
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 januari 2014 16:44 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]

Dus als ik het goed begrijp hebben jullie haar alleen de eerste week wakker gemaakt?
Ja, meestal moet je je baby de eerste week 's nachts wakker maken voor voeden. Kraamhulp zal met je meedenken hoe lang de nacht kan duren. Als kindje goed aankomt zul je eerder op de 6 uur zitten dan wanneer ze veel zijn afgevallen.

In mijn geval is bv niet goed gelukt. Met pijn en moeite op gang gekregen en toen alsnog door vervelende gebeurtenis weer productie ingestort. Flesvoeding is niet lastig, maar 's nachts vond ik het minder prettig vanwege meer handelingen, maar zeker niet onoverkoombaar.

Zoals de dame van het CB zei, borstvoeding is leuk als het goed loopt, maar kan een enorm drama zijn als het niet lekker loopt.

Informatieavond/cursus is zeker aan te raden, dan kan je goed geinformeerd een beslissing nemen. Mijn dochter is prima groot geworden op flesvoeding, dus wat dat betreft is het een prima alternatief.

Ik ga het gewoon weer proberen, maar zal zeker niet koste wat kost bv willen geven.
pi_135898948
Hier heb ik de oudste ook met pijn en moeite 4 mnd bv gegeven. Achteraf was zn tongriem veel te kort en kòn hij dus helemaal niet drinken. Met 3 mnd is hij geknipt maar toen was het al te laat. De fles weigerde hij en pakte hij pas met 4 maanden. DRA-MA..

De 2e ging wel goed. Maar omdat mn man met 10 maanden in doodziek in het ziekenhuis belandde stortte mijn productie in. Dus daarna kreeg hij de fles.

Ik vind het fijn dat flesvoeding er is als alternatief. Maar ik zie het dus ook echt als alternatief. Je hebt je borsten gekregen om je kindje te voeden. Ze hangen er niet voor de sier :{w :@ ;)
pi_135899034
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 januari 2014 15:29 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]

Ik ben laatst in het Maasstad geweest bij de voorlichting, erg fijn! :Y
pi_135899108
quote:
14s.gif Op vrijdag 24 januari 2014 17:06 schreef Vlindur het volgende:

Ik vind het fijn dat flesvoeding er is als alternatief. Maar ik zie het dus ook echt als alternatief. Je hebt je borsten gekregen om je kindje te voeden. Ze hangen er niet voor de sier :{w :@ ;)
Ik ken iemand die er bij mij anders over denkt :D
pi_135899110
quote:
14s.gif Op vrijdag 24 januari 2014 17:06 schreef Vlindur het volgende:
Hier heb ik de oudste ook met pijn en moeite 4 mnd bv gegeven. Achteraf was zn tongriem veel te kort en kòn hij dus helemaal niet drinken. Met 3 mnd is hij geknipt maar toen was het al te laat. De fles weigerde hij en pakte hij pas met 4 maanden. DRA-MA..

De 2e ging wel goed. Maar omdat mn man met 10 maanden in doodziek in het ziekenhuis belandde stortte mijn productie in. Dus daarna kreeg hij de fles.

Eigenlijk (ook) wel een beetje. Wij zijn nl de enige zoogdieren die buiten de bv-periode borsten hebben. Bij andere zoogdieren slinken ze en zijn ze nauwelijks meer zichtbaar.

Wij hebben dat om mannetjes te lokken. :P Wel een beetje voor de sier dus. :)
  vrijdag 24 januari 2014 @ 17:11:20 #143
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_135899175
Sorry dames, verkeerde topic. Zet em op ^O^
pi_135899189
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 januari 2014 17:09 schreef -Spring het volgende:

[..]

Eigenlijk (ook) wel een beetje. Wij zijn nl de enige zoogdieren die buiten de bv-periode borsten hebben. Bij andere zoogdieren slinken ze en zijn ze nauwelijks meer zichtbaar.

Wij hebben dat om mannetjes te lokken. :P Wel een beetje voor de sier dus. :)
'we hebben ze niet voor de sier' Misschien was dat beter geweest dan ;)
En ja, ik ken ze ook die er anders overdenken. Dat is iedereen prima's recht. Ik heb er alleen moeite mee :D
pi_135899190
Echt wel dat wij mensen/vrouwen borsten ook voor de sier hebben. :P
We hebben toch ook seks voor onze plezier en niet alleen voor de voortplanting?
pi_135899281
Ik vind borsten echt heel mooi.
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_135899300
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 januari 2014 17:11 schreef nummer_zoveel het volgende:
Daar zijn de meningen bij sommige ook over verdeeld ;)

Maar goed. Ik wil die discussie helemaal niet voeren voor een 100e keer :D _O-
pi_135899316
quote:
17s.gif Op vrijdag 24 januari 2014 17:13 schreef Franny_G het volgende:
Ik vind sommige borsten echt heel mooi.
^O^
pi_135899375
Sunshine ja volgens mij ging het zo. Is alweer 15 maanden geleden :D ... stiekem vergeet je zoveel.
pi_135899467
Sjaak één keer s nachts wakker gemaakt voor voeding. Direct een enorme tepelkloof te pakken. Meneer eet nog steeds wanneer het hém uitkomt. En niet wanneer ik dat nou precies wil. Doe ik dus echt nooit meer
Sjakie ♥ 10-7-10
Japie ♥ 4-2-14
pi_135899504
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 januari 2014 17:11 schreef nummer_zoveel het volgende:
Seks is zooooooo 2013 :+
pi_135899506
Ik heb echt maatje Pamela nu terwijl normaal een bescheiden D cupje. Is manlief maar wat blij mee :D

Ik heb bewust fv gegeven bij kindje en ga dat nu weer bewust doen. Ga er ook geen discuasie over voeren verder. Manlief gaat mee in mijn mening. Hij zegt: het is jouw lijf.. dus jij bepaalt. En die nachtelijke flessen ... ach ik kan me er weinig van herinneren dus het zal niet zon drama geweest zijn voor ons :D
pi_135899563
Ik ga borstvoeding geven maar als het niet lukt, bij J. was dat ook maar een paar weekjes en toen volledig gestopt, ga ik me er niet schuldig over voelen. Wel voel ik me nu zekerder dus ik hoop dat het nu beter gaat! ;)
pi_135900210
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 januari 2014 17:20 schreef nummer_zoveel het volgende:
Ik ga borstvoeding geven maar als het niet lukt, bij J. was dat ook maar een paar weekjes en toen volledig gestopt, ga ik me er niet schuldig over voelen. Wel voel ik me nu zekerder dus ik hoop dat het nu beter gaat! ;)
Dat vind ik ook hoor. Je hebt het dan toch geprobeerd? Lukt het wel dan is het mooi meegenomen, lukt het niet dan flesvoeding.
pi_135900529
Ik zag nieuwe zwangeren, welkom! *O*

En de zoon van NoBoNo gemist :@ Gefeliciteerd! *O*

Ik wil ook bv gaan geven, maar even kijken of de zkh bij mij in de buurt ook van die info avonden houden. Lijkt me wel interessant :)

Verder is hier vandaag de hele dag geklust in de babykamer door m'n vader en broer O+ Echt heel fijn. Vriend was 1,5 week weg voor werk en gaat dit weekend weer verder. Gelukkig zijn we op tijd begonnen denk ik maar, al was het plan eind januari het kamertje af te hebben wat echt niet gaat lukken :+
  † In Memoriam † vrijdag 24 januari 2014 @ 17:49:52 #156
141844 Macka66
Ingewikkeld doekiemonster
pi_135900627
Vlindur, jij weet wel hoe je mensen moet verrassen zeg :D Gefeliciteerd met je aanstaande grote gezin O+
DancingPhoebe op <a href="http://forum.fok.nl/topic/1352192/3/51#73971988" target="_blank" >23/10/09</a>:[/b]
God, wat is het toch een dunne scheidslijn tussen een vrije geest zijn en je plek in het universum niet kennen :')
pi_135900655
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 januari 2014 17:49 schreef Macka66 het volgende:
Vlindur, jij weet wel hoe je mensen moet verrassen zeg :D Gefeliciteerd met je aanstaande grote gezin O+
Ik heb mijzelf nog het meest verrast denk ik :+
En bedankt! :* O+
pi_135900810
Vlindur, wat een verrassing, wauw! Een hele goede zwangerschap gewenst!

Sunshine, de tips om je goed te laten informeren zijn denk ik super. Het heeft beide voor- en nadelen, maar het is wel goed om je keuze te baseren op feiten, in plaats van op wat je denkt, en daar kan zo'n cursus bij helpen. Ik heb mijn eerste kindje 10 maanden met veel gemak en plezier gevoed, het begin was hard werken en klungelen, maar na 2 weken liep het en dat is zo gebleven gelukkig! Ik denk dat dat vaker zo is, dat bv de eerste weken meer gedoe is dan fv, maar daarna niet meer. Stel je vragen ook gerust in het borstvoedingstopic, of lees daar eens mee hoe het bij andere pas-bevallenen gaat, daar heb ik veel van geleerd! En het blijft persoonlijk, het moet bij je passen, en alleen jij kunt het bepalen. Succes met info zoeken!
pi_135901273
Vlindur gefeliciteerd! *O*

NoBoNo, wat een lieve foto O+

BV wil ik ook zeker proberen. Lijkt me heel gezellig :D En natuurlijk een goede start voor de baby, mamma's ingrediënten zijn toch beter dan uit zo'n flesje ;) Mocht het om wat voor reden dan ook écht niet lukken en *drama* zijn, dan stap ik wel net zo makkelijk over op fles denk ik hoor. Het moet voor allebei leuk blijven :P

Ik lees in de borstvoeding/flesvoeding heel veel voor- en nadelen voor allebei de kanten, maar het is vaak óf het een óf het ander. Afgekolfte borstvoeding als flesvoeding geven, daar lees ik niet echt veel over en dat kan soms toch ook heel handig zijn of niet? (zodat je als vrouw niet iedere keer eruit hoeft 's nachts :+)
  vrijdag 24 januari 2014 @ 18:10:32 #160
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_135901321
Je moet dan nog wel kolven dus dan moet je er alsnog uit ;) Je wil je productie wel op peil houden.
pi_135901354
Je kan toch ook 's avonds kolven voor het slapen gaan en dan de koelkast in? Dan kan vriendje opwarmen en geven als het zijn beurt is ;) (kost denk ik net zoveel tijd als flesvoeding?)
  vrijdag 24 januari 2014 @ 18:14:24 #162
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_135901443
Kost iets langer want moedermelk mag niet in de magnetron. Het kan wel hoor, maar dat zou ik dan pas later doen als je productie al stabiel genoeg is. Daarnaast bevredigt een flesje niet altijd de zuigbehoefte omdat dat veel sneller gaat waardoor het kan dat je kindje niet helemaal tevreden is.

Vragen kan natuurlijk ook altijd in het borstvoedingstopic. Er zijn blijkbaar toch wel wat vooroordelen in omloop mbt borstvoeding. Goede voorlichting is stap 1.
pi_135901471
Ik maak me onbewust toch wat druk over borstvoeding, want ik droom er echt al een paar dagen over. Dat de baby alleen het puntje in zijn mond heeft bijv, of dat hij na 2 minuten niet meer wil.

Pff, ik heb zin in Milka chocola, maar ik vind dat ik gezonder moet eten, want ik heb de laatste tijd alleen maar zin in zoetigheid. Gelukkig ook geen chocola in huis, anders was het al lang op geweest :@
  vrijdag 24 januari 2014 @ 18:15:16 #164
326948 rebel-angel
back in the magic zone
pi_135901477
nobono van harte gefeliciteerd met je mooie zoon

vlindur van harte gefeliciteerd met je verrassing :D

wat betreft borstvoeding de 1e is met de fles groot geworden en de 2e met b.v.
ik vond de theorie en al die voorlichtingsavonden best wel overweldigend eigenlijk
maar in de praktijk is het me eigenlijk heel erg meegevallen.

hier niet zoveel te melden vandaag 9+6 en 4 februari pas de echo }:|
beetje niemands land zo nog.
maar lees wel gezellig alles mee :)
W
Z
E
pi_135901555
Kyara, ah dat is helder :) Ik ben wat bv betreft nog echt een noob, wist bijvoorbeeld niet dat het niet in de magnetron mocht. Goede voorlichting is inderdaad belangrijk, ik schuif mijn vragen t.z.t. door naar het borstvoedingstopic :)
  vrijdag 24 januari 2014 @ 18:30:54 #166
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_135901975
Op www.borstvoeding.com kun je ook alvast heel veel informatie vinden.
  vrijdag 24 januari 2014 @ 18:50:54 #167
286844 Kimpossible
Van lurker tot poster.
pi_135902663
En als je graag informatie op papier hebt:

Hier vind ik het borstvoedingsboek van o.a. Stefan Kleintjes nu al erg waardevol. Veel en mooie informatie zonder het gevoel dat er een 'moeten' is. Want hoewel ik heel erg pro bv ben en, sorry als ik hiermee mensen voor t hoofd stoot, niet goed snap dat mensen zonder zichzelf te informeren 'gewoon maar fv gaan geven', kan ik ook niet zo goed tegen het dwangmatige. Ik ben vooral vóór goede info en op basis daarvan weloverwogen kiezen. :)
pi_135902727
*O* *O* Vlindur hier ook nog een keer van harte meis O+ O+
  vrijdag 24 januari 2014 @ 19:01:17 #169
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_135903053
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 januari 2014 10:55 schreef Burdie het volgende:
Handig toch? Kunnen ze straks bij het evt. hechten goed zien welke huid binnen en welke huid buiten hoort :+.
:D _O-

Vlindur gefeliciteerd en welkom!! :* *O*

Nog even over de bv discussie:
Ik heb het bij M. ongeveer 2 maanden volgehouden. Ze dronk super en ik had genoeg productie en een giga tsr dus daar lag het niet aan. Maar vanaf week 3 spruw en het kostte me ZOveel energie (ligt ook aan mijn lijf).
Ik had heel hoge verwachtingen, dat hielp ook niet (minimaal een jaar bv geven). Voelde me enorm schuldig dat ik op een avond, nadat allebei mn borsten echt leger dan leeg waren en zij nog honger had, we een flesje gaven. Maar jeetje, wat viel er een last van me af.
Ik keek gewoon hoe het zou gaan, maar uiteindelijk ben ik in iets meer dan een week volledig afgebouwd, zo onstabiel was mn productie nog en mn lijf er blijkbaar klaar mee.
Achteraf prima, had wel langer willen voeden maar het ging gewoon niet toen. Ook niet door de spruw vanaf week 3, wat een drama.

Maar toch; bij deze ga ik ook gewoon weer beginnen. Er zitten toch enorm veel antistoffen in, levende bestanddelen en is zo afgestemd op je kindje, daar kan fv niet tegenop! Ik sta er nu in van; elke dag is meegenomen, en ik zie wel hoe lang ik het volhoud. Eerst twijfelde ik nog wel, maar nu zie ik het serieus zo. Het is goed.
En ben het er idd mee eens dat je tieten er niet voor niks zitten. Fv is een prima alternatief, gelukkig. :) Maar ik begin wel weer gewoon met goeie moed en zoveel mogelijk hulp/tips die ik nog ga inwinnen (en kopen, tegen de spruw gentiaanviolet) :P
I never look back, darling. It distracts from the now.
pi_135903173
Helemaal eens met enf

zou veel meer willen zeggen en bijdragen, maar ik kan echt niet meer.. Ben gesloopt na vandaag. Nog even en ik ga huilen vlgs mij. :{
/excuus voor klaagzang.
Sjakie ♥ 10-7-10
Japie ♥ 4-2-14
  vrijdag 24 januari 2014 @ 19:07:18 #171
279868 Sugarsnap
Sprookjesboom...
pi_135903326
Vlindur, wat doe je nu?!?! Gefeliciteerd!!! *O*

Hier een langvoedster. Ik heb E. ruim 2,5 jaar gevoed en als het aan haar lag nu nog. Maar ik was er klaar mee.
B. heb ik helaas maar 4 weken gevoed, bleek achteraf overproductie te hebben waardoor hij veel last van krampjes had en ik onzeker was over de voeding.

Deze keer ga ik er weer volop voor. Ik wil nu zelfs van te voren al wat gaan kolven, zodat ik al wat in de vriezer heb liggen. Ik kijk er nu al weer naar uit, zelfs de nachtvoedingen. In het begin vond ik het zo magisch, midden in de nacht, alleen ik en mijn verse baby. Later heb ik E. liggend aangelegd en sliepen we zo verder met z'n 2en. Deze nachtvoedingen hebben bij haar tot op het eind geduurd, maar omdat ze bij ons sliep, waren we max 5 minuten wakker. En nu nog slaapt ze niet door en wil ze 's nachts een slokje water kunnen drinken.
pi_135903443
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 januari 2014 18:09 schreef Dyre het volgende:
Vlindur gefeliciteerd! *O*

NoBoNo, wat een lieve foto O+

BV wil ik ook zeker proberen. Lijkt me heel gezellig :D En natuurlijk een goede start voor de baby, mamma's ingrediënten zijn toch beter dan uit zo'n flesje ;) Mocht het om wat voor reden dan ook écht niet lukken en *drama* zijn, dan stap ik wel net zo makkelijk over op fles denk ik hoor. Het moet voor allebei leuk blijven :P

Ik lees in de borstvoeding/flesvoeding heel veel voor- en nadelen voor allebei de kanten, maar het is vaak óf het een óf het ander. Afgekolfte borstvoeding als flesvoeding geven, daar lees ik niet echt veel over en dat kan soms toch ook heel handig zijn of niet? (zodat je als vrouw niet iedere keer eruit hoeft 's nachts :+)
Dat kan inderdaad maar niet iedereen kan kolven. ;)
Maar je kan als partner toch ook heel erg handig zijn juist met de borstvoeding in de nacht.
Kindje uit bed halen aanleggen bij moeder en dan schone luier en weer terug brengen bijvoorbeeld.
Echt samen een onderonsje hebben kan ook prima met borstvoeding.

Voor mij is borstvoeding de enige echte optie, kunstvoeding vind ik noodmateriaal.
  vrijdag 24 januari 2014 @ 19:13:39 #173
279868 Sugarsnap
Sprookjesboom...
pi_135903585
quote:
2s.gif Op vrijdag 24 januari 2014 19:09 schreef Pvoesss het volgende:

[..]

Dat kan inderdaad maar niet iedereen kan kolven. ;)
Maar je kan als partner toch ook heel erg handig zijn juist met de borstvoeding in de nacht.
Kindje uit bed halen aanleggen bij moeder en dan schone luier en weer terug brengen bijvoorbeeld.
Echt samen een onderonsje hebben kan ook prima met borstvoeding.

Voor mij is borstvoeding de enige echte optie, kunstvoeding vind ik noodmateriaal.
Eens, Pvoesss. J. ging er ook altijd uit om de baby uit bedje te halen, schone luier en aangeven. Daarna kletsten we vaak nog even, of hij ging meteen weer slapen.

Borstvoeding is voor mij ook de enige optie, kunstvoeding als het echt niet anders kan of wil.
  vrijdag 24 januari 2014 @ 19:16:46 #174
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_135903719
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 januari 2014 19:03 schreef DJMomo het volgende:
Helemaal eens met enf

zou veel meer willen zeggen en bijdragen, maar ik kan echt niet meer.. Ben gesloopt na vandaag. Nog even en ik ga huilen vlgs mij. :{
/excuus voor klaagzang.
:* Lekker even aan jezelf denken hoor! Heb je chocola oid in huis? ;)
  vrijdag 24 januari 2014 @ 19:18:58 #175
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_135903799
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 januari 2014 19:03 schreef DJMomo het volgende:
Helemaal eens met enf

/excuus voor klaagzang.
Knuffel :* :* :*
KuikenGuppy
  vrijdag 24 januari 2014 @ 19:26:55 #176
286844 Kimpossible
Van lurker tot poster.
pi_135904116
Mo :* iets met laatste loodjes, of is er meer aan de hand? Neem je rust vrouwke! /aaioverdebolsmiley
pi_135904697
Nobono gefeliciteerd met jullie zoon *O*

Vlindur gefeliciteerd *O* bijzonder!!

Chanty goeie seo O+

Musique tweelingecho O+
pi_135905000
Kim, laatste loodjes + dwarse peuter + Piepend en krakend bekken. :X

Chocolade. Check. (Milka in de bonus!)
En nog verse zelfgemaakte appeltaart. :9
Sjakie ♥ 10-7-10
Japie ♥ 4-2-14
  vrijdag 24 januari 2014 @ 19:49:18 #179
326948 rebel-angel
back in the magic zone
pi_135905010
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 januari 2014 19:41 schreef Fieder het volgende:
Nobono gefeliciteerd met jullie zoon *O*

Vlindur gefeliciteerd *O* bijzonder!!

Chanty goeie seo O+

Musique tweelingecho O+
Kom je ook iets vertellen :+
W
Z
E
  vrijdag 24 januari 2014 @ 19:50:18 #180
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_135905053
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 januari 2014 19:48 schreef DJMomo het volgende:
Kim, laatste loodjes + dwarse peuter + Piepend en krakend bekken. :X

Chocolade. Check. (Milka in de bonus!)
En nog verse zelfgemaakte appeltaart. :9
Bah, das gewoon kut. Goed zo! :* :9
pi_135905101
Hou je taai DJMomo!

En Vlindur gefeliciteerd :)

Ik ben een beetje aan het rondkijken waar ik over een week of vier een pretecho zou willen doen voor de geslachtsbepaling. We gooien daar ons geld graag voor over de balk :+ 8-) Hebben jullie goede ervaringen ergens in de regio Den Haag - Delft - Rotterdam? Hier in de buurt heb je Babyvision, maar daar lees ik zeer wisselende reviews over en die schrikken me een beetje af. Dus als iemand een tip heeft... Graag!
  vrijdag 24 januari 2014 @ 19:55:01 #182
286844 Kimpossible
Van lurker tot poster.
pi_135905212
Ah Mo, das ook wel de best mogelijke combi inderdaad. Laat je jezelf een beetje verwennen op de momenten dat t kan? Kind op bed, pootjes omhoog en een man die voor je loopt ofzo? Je verdient t!

Overigens, die pretechos he, dat heb ik echt geen seconde als weggegooid geld ervaren. Ondanks de vele medische echo's erom heen, waardoor het niet echt nieuw meer was. Wij hebben 25 euro betaald voor een geslachtsbepaling en 70 ofzo voor een combipakket van 2x 3D met foto's en dvdtjes. Ik vond het fantastisch!
pi_135905232
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 januari 2014 19:51 schreef Ongeduldig het volgende:
Hou je taai DJMomo!

Ik ben een beetje aan het rondkijken waar ik over een week of vier een pretecho zou willen doen voor de geslachtsbepaling. We gooien daar ons geld graag voor over de balk :+ 8-) Hebben jullie goede ervaringen ergens in de regio Den Haag - Delft - Rotterdam? Hier in de buurt heb je Babyvision, maar daar lees ik zeer wisselende reviews over en die schrikken me een beetje af. Dus als iemand een tip heeft... Graag!
Ik ben echo praktijk de linde geweest. Zit in Leiderdorp. Mss net te ver voor je? Was niet duur!
Sjakie ♥ 10-7-10
Japie ♥ 4-2-14
pi_135905258
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 januari 2014 19:49 schreef rebel-angel het volgende:
Kom je ook iets vertellen :+
Nee :D ik rolde binnen via t update topic O-)
pi_135905317
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 januari 2014 19:55 schreef DJMomo het volgende:

[..]

Ik ben echo praktijk de linde geweest. Zit in Leiderdorp. Mss net te ver voor je? Was niet duur!
Die website heb ik ook bekeken en dat leek me wel wat ja. Maar toen zag ik dat er een tijd geleden een Groupon-aanbieding van was (die ik natuurlijk gemist heb) waarbij de prijzen echt een fractie waren van de normale prijzen, en nu vind ik het dus eigenlijk stom om er het volle pond voor te moeten betalen :@
pi_135905324
Zodra manlief thuis was ben ik op de bank in slaap gevallen. Sjaak gaat al om half zeven naar bed, en is gelukkig weer in een keer in slaap gevallen. Sindsdien lig ik ook op de bank. Man heeft net drinken voor me gepakt. Dus dat zit wel snor. Morgen wil ik nog ff overslaan met bevallen, en dan mag ie wat mij betreft komen.
Sjakie ♥ 10-7-10
Japie ♥ 4-2-14
  vrijdag 24 januari 2014 @ 19:59:12 #187
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_135905350
quote:
Hou je taai DJMomo!

quote:
1s.gif Op vrijdag 24 januari 2014 19:55 schreef DJMomo het volgende:

[..]

Ben daar ook geweest ja! :Y Geslachtsbepaling maar 25 euro, vond ik echt een prima prijs :Y en heel aardige vrouw!
pi_135905388
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 januari 2014 19:58 schreef Ongeduldig het volgende:

[..]

Die website heb ik ook bekeken en dat leek me wel wat ja. Maar toen zag ik dat er een tijd geleden een Groupon-aanbieding van was (die ik natuurlijk gemist heb) waarbij de prijzen echt een fractie waren van de normale prijzen, en nu vind ik het dus eigenlijk stom om er het volle pond voor te moeten betalen :@
Die Groupon deal was wel geniaal ja. Helaas had ik die ook gemist. Mijn nieuwsgierigheid won het van de gierigheid. Daarbij is het nog relatief goedkoop. Hier in de buurt verder vaak 60 a 70 euro voor geslachtsbepaling.
Sjakie ♥ 10-7-10
Japie ♥ 4-2-14
pi_135905429
quote:
7s.gif Op vrijdag 24 januari 2014 19:59 schreef Enfermera het volgende:

[..]

[..]

Ben daar ook geweest ja! :Y Geslachtsbepaling maar 25 euro, vond ik echt een prima prijs :Y en heel aardige vrouw!
En dat. ze keek ook niet alleen naar geslacht, maar ook nog even verder.
Sjakie ♥ 10-7-10
Japie ♥ 4-2-14
  vrijdag 24 januari 2014 @ 20:02:01 #190
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_135905451
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 januari 2014 20:01 schreef DJMomo het volgende:

[..]

En dat. ze keek ook niet alleen naar geslacht, maar ook nog even verder.
Idd ja. Ze vroeg bij ons zelfs of we nog even 3D wilden kijken. Nou is dat met 16 weken niet erg mooi nog en mevrouw draaide de hele tijd weg van het beeld :') Maar toch!
pi_135905476
Toch maar eens gaan kijken dan :)
pi_135905651
Ik ben daar ook geweest :Y echt een aanrader!
En nu ben ik weg hier
pi_135905734
Dat is idd erg netjes! Ik heb 50 euro betaald bij Echobaby Breda, maar kreeg dan wel een cd en dvd mee. Erg leuke mevrouw en ook eventjes 3D gezien O+
pi_135906892

Dus. Donkerder dan dat kan het volgens mij niet hè :o :D
  vrijdag 24 januari 2014 @ 20:54:36 #195
286844 Kimpossible
Van lurker tot poster.
pi_135907479
Knalstrepen! O+ ik heb ze nooit zo donker gehad heur!
pi_135908305
quote:
1s.gif Op donderdag 23 januari 2014 19:06 schreef Razztwizzle het volgende:
Hoi :W ik ben al heel lang alleen nog aan 't lurken op Fok, maar nu mag ik me hier melden want zwanger O+ . Van een echte Fok-baby nog wel!

Nog heel pril, ik denk nu in week 7 te zitten en ik vind 't reuze spannend.

(Ohja en voor Foksters die ik op FB heb nog even sssshhht, ik wacht nog even tot een eerste hopelijk goede echo voordat ik het de wereld inslinger)
:o *O* wat leuk! gefeliciteerd!

Eerst al een andere fokster die ik ook op Fb heb, en nu jij, nou wil ik ook. En wel nú! Ik zal mn mondje houden overigens.
Kwak
pi_135908482
quote:
14s.gif Op vrijdag 24 januari 2014 20:40 schreef Vlindur het volgende:

[ afbeelding ]

Dus. Donkerder dan dat kan het volgens mij niet hè :o :D
Wauw! Gefeliciteerd!
  vrijdag 24 januari 2014 @ 21:14:05 #198
159867 becky27
Ik gooi een balletje op
pi_135908506
quote:
Hou je taai DJMomo!

Wij zijn bij babyvision in Delft geweest en dat was echt wel heel leuk!
  vrijdag 24 januari 2014 @ 21:14:34 #199
159867 becky27
Ik gooi een balletje op
pi_135908536
Vlindur, congrats! Wat tof!

En Moom, woei spannend hoor! En ben zo benieuwd naar de naam ;)
pi_135908662
quote:
Ik ben hier geweest en dat was echt een hele mooie ervaring:

http://www.3dechobarendrecht.nl/

We hebben het hele pakket genomen. Het was een hoop geld, maar de reactie van mijn ouders en mijn schoonvader waren het geld meer dan waard. *; O+ We zagen het ook in eerste instantie ook als een cadeautje voor hun. We hebben zelf al veel echo's in het ziekenhuis gehad, maar voor ons was het ook speciaal om onze mupkes te zien. O+
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')