Ik bedoelde meer dat ik een toezegging heb gedaan, maar dat ik ook graag een mogelijkheid zie om die toezegging te annuleren.quote:Op donderdag 30 januari 2014 18:20 schreef fingie het volgende:
[..]
Als het project nog niet vol zit zou je misschien ook GvE kunnen vragen of het mogelijk is om de toezegging te annuleren. Geen idee of ze eraan meewerken maar als je het niet vraagt weet je het niet.
Een manier om van investeringen af te raken zou wel een mooie toevoeging zijn. Al denk ik dat dit lastig is voor GVE. Ik denk dat ze nog te klein zijn (qua aantal investeerders) om onderling door te kunnen verkopen op de manier zoals isepankur. Naast aanbod moet er natuurlijk wel voldoende vraag zijn.
Ja, ik snap dat dat prettig zou zijn, maar daarmee duurt het proces nog langer voor de investeerders, de leners weten dan bij 100% volschrijven nog niet of het wel doorgaat. En ik zou ook flink balen als ik denk een leuke investering te hebben gedaan, maar doordat andere investeerders van gedachten veranderen is dat ineens teniet gedaan!quote:Op donderdag 30 januari 2014 20:22 schreef Blik het volgende:
[..]
Ik bedoelde meer dat ik een toezegging heb gedaan, maar dat ik ook graag een mogelijkheid zie om die toezegging te annuleren.
Mee eens, en daarnaast vergeten heel veel mensen dat de belastingen ook zorgen dat er in NL minder verschil is tussen arm en rijk, waardoor we goede gezondheidszorg, goed onderwijs, goede justitie en politie, een goed wegennet en andere goede basisvoorzieningen. Om nog maar te zwijgen van weinig bedelaars en daklozen. Belastingen zijn ook ergens goed voor!quote:Op dinsdag 28 januari 2014 11:04 schreef Blik het volgende:
[..]
Ach, het is zo slecht nog niet in Nederland. Zo kreeg ik op mijn zonnepanelen naast 1850 euro subsidie (rijks- en gemeentelijke subsidie) nu ook nog eens ruim 800 euro terug omdat ik zogenaamde BTW-ondernemer ben.
Het probleem is juist dat ik er nu voor kan kiezen om het geldbedrag uiteindelijk niet over te schrijven, en het project nog een keer opengezet moet worden voor nieuwe investeerders. Als ik tussentijds kan annuleren heb je die onzekerheid niet/minderquote:Op vrijdag 31 januari 2014 09:53 schreef mesaana het volgende:
[..]
Ja, ik snap dat dat prettig zou zijn, maar daarmee duurt het proces nog langer voor de investeerders, de leners weten dan bij 100% volschrijven nog niet of het wel doorgaat. En ik zou ook flink balen als ik denk een leuke investering te hebben gedaan, maar doordat andere investeerders van gedachten veranderen is dat ineens teniet gedaan!
En ze geven je uitgebreid de mogelijkheid om van gedachten te veranderen, doordat je bij investeren eerst moet inloggen, dan akkoord geven (vinkje) en dan daarna ook nog op de bevestigingslink te klikken in je mail. Als je niet zeker bent, doe het dan gewoon niet.
Lijkt mij dat, als ze instellen van dat je kunt cancelen van je investering, het alsnog gaat voorkomen dat mensen het geld niet overmaken. Tot wanneer zou dat cancelen dan kunnen in jou optiek? Krijg je dan daarna de verplichting tot overmaken als je niet gecanceld hebt en GvE zodanig dan een deurwaarder op je dak kan sturen ?? Dat maakt de procedure dan natuurlijk nog langer dan even snel weer openstellen.quote:Op vrijdag 31 januari 2014 10:46 schreef Blik het volgende:
[..]
Het probleem is juist dat ik er nu voor kan kiezen om het geldbedrag uiteindelijk niet over te schrijven, en het project nog een keer opengezet moet worden voor nieuwe investeerders. Als ik tussentijds kan annuleren heb je die onzekerheid niet/minder
Misschien heb je wel gelijk dat het dan een tikkie bureaucratisch wordt, terwijl het nu relatief laagdrempelig is.quote:Op vrijdag 31 januari 2014 12:44 schreef Tikbalang het volgende:
[..]
Lijkt mij dat, als ze instellen van dat je kunt cancelen van je investering, het alsnog gaat voorkomen dat mensen het geld niet overmaken. Tot wanneer zou dat cancelen dan kunnen in jou optiek? Krijg je dan daarna de verplichting tot overmaken als je niet gecanceld hebt en GvE zodanig dan een deurwaarder op je dak kan sturen ?? Dat maakt de procedure dan natuurlijk nog langer dan even snel weer openstellen.
Hallo meneer 005256quote:Op vrijdag 31 januari 2014 16:03 schreef Blik het volgende:
Die Kleine Dreumes is op zich wel interessant vind ik. Zijn bekende producten die ze maken, zijn aan het uitbreiden, goede adviseurs in dienst. Ook herkenbare producten als je een kleine hebt.
Ik heb geïnvesteerd in ieder geval
neequote:Op vrijdag 31 januari 2014 16:10 schreef Blik het volgende:
[..]
Misschien ben ik wel 1 van de andere 3
Je moet je risico natuurlijk goed spreidenquote:Op vrijdag 31 januari 2014 16:14 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Nee ook nietBlik houdt wel van een vast investeringspatroon (op 3 uitzonderingen na)
Zo is datquote:Op vrijdag 31 januari 2014 16:18 schreef Blik het volgende:
[..]
Je moet je risico natuurlijk goed spreiden
Ik ook precies dat :p En ik weet ook dat het nergens op slaat en je eigenlijk het beste gewoon random in elk project 100,- zou moeten stoppen omdat je er zelf toch geen extra kosten en werk aan hebt maar ik heb ook dat gevoel dat die maandopbrengsten dan te laag zijn wil minimaal wel 10,- per maand per project.quote:Op vrijdag 31 januari 2014 22:39 schreef BliepTuut het volgende:
Ik heb nu ook relatief flinke bedragen in projecten zitten, omdat ik om de een of andere reden wel substantiële maandbedragen wil krijgen. Anders krijg je zulke kleine bedragjes! Slaat nergens op, maar toch houd ik me er mee bezig. Spreiding zou eigenlijk beter zijn, ja.
Wat is voor jou een beweegreden om daar in te stappen? Want als je weinig inlegt zal het op je complete vermogen nauwelijks impact hebben.quote:Op zondag 2 februari 2014 11:59 schreef AQuila360 het volgende:
Ga vanmiddag even kijken bij Isepankur, even doorlezen en aanmelden en dan met een klein bedrag beginnen en zo'n automagisch profiel aan maken.
Ik begin sowieso met een kleine bedrag en als het goed loopt verhoog ik dat.quote:Op zondag 2 februari 2014 13:13 schreef RicDan het volgende:
[..]
Wat is voor jou een beweegreden om daar in te stappen? Want als je weinig inlegt zal het op je complete vermogen nauwelijks impact hebben.
Als je het dan maar niet snel uitgeleend wil hebben. De snelheid van uitlenen daar valt mij wat tegen. Begin dit jaar heb ik ¤ 250,- gestort en wat (voorzichtige) profielen aangemaakt om het uit te proberen. Deze profielen hebben tot nu toe 6x geld toegezegd a ¤ 10,- per keer. Het is dat ik zelf ook handmatig wat uitgeleend heb anders was er nu nog ¤ 190,- beschikbaar na een maand.quote:
Die piramide klinkt inderdaad wel slim. Betekent dit dat je inzet op een agressief profiel bij isePankur, of ga je toch voor de ietwat lagere rendementen maar dus wel iets meer zekerheid?quote:Op zondag 2 februari 2014 13:20 schreef AQuila360 het volgende:
[..]
Ik begin sowieso met een kleine bedrag en als het goed loopt verhoog ik dat.
Maar ik werk wel met een soort van piramide met een brede veilige onderkant en dan hoe meer risico hoe minder geld naar boven toe maar al met al brengt wel elke laag ongeveer evenveel op. Omdat elke stap omhoog minder geld is maar tegen meer rente waardoor je ongeveer evenveel hebt als de laag er onder. En ispankur is dan wat mij betreft de ''top'' met weinig geld tegen een hele hoge rente.
Ten 2de is intresse is voor mij ook wel een belangrijk deel, ik heb eigenlijk geld in vanalles en nog wat zitten en vind dat ook leuk om te volgen en te kijken hoe en wat m'n volgende stap is.
Tof!quote:Op zondag 2 februari 2014 17:34 schreef SimonB het volgende:
Ik net 800 ingezet op eKlanten.nl project:
http://www.geldvoorelkaar(...)project.aspx?id=5922
Ben zelf ingeschreven op de site en adverteerder (8/9 maanden). Krijg er inderdaad veel bezoekers voor terug.
Vandaag niet meer aan toe gekomen om even te kjken.quote:Op zondag 2 februari 2014 15:36 schreef RicDan het volgende:
[..]
Die piramide klinkt inderdaad wel slim. Betekent dit dat je inzet op een agressief profiel bij isePankur, of ga je toch voor de ietwat lagere rendementen maar dus wel iets meer zekerheid?
Te weinig geld voor om dit te doen. Vooral met een IPO, daar is de wetgeving niet volwassen genoeg voor.quote:Op zondag 2 februari 2014 20:58 schreef Syntix het volgende:
Nog steeds geen mensen die echt crowdfunden? Dan heb ik het niet over geld uitlenen aan GVE projectjes, maar aan echte startups die binnen jaren een IPO zouden kunnen hebben. Jammer genoeg is kickstarter echt puur voor het pre-orderen en supporten van projecten en niet voor het investeren in zo'n startup.
Zijn er mensen die wel echt investeren in projecten om zo een aandeel in een startup te krijgen?
Dat is geen crowdfunden maar venture capital/durfkapitaal verschaffen. Dat is een hele andere tak van sport.quote:Op zondag 2 februari 2014 20:58 schreef Syntix het volgende:
Nog steeds geen mensen die echt crowdfunden? Dan heb ik het niet over geld uitlenen aan GVE projectjes, maar aan echte startups die binnen jaren een IPO zouden kunnen hebben. Jammer genoeg is kickstarter echt puur voor het pre-orderen en supporten van projecten en niet voor het investeren in zo'n startup.
Zijn er mensen die wel echt investeren in projecten om zo een aandeel in een startup te krijgen?
Venture Capital is de grote versie, maar crowdfunden en dan investeren in startups kan ook met kleinere bedragen.quote:Op zondag 2 februari 2014 21:31 schreef flyguy het volgende:
[..]
Dat is geen crowdfunden maar venture capital/durfkapitaal verschaffen. Dat is een hele andere tak van sport.
Dan vind je niet de bedrijven die een IPO kunnen doen.quote:Op zondag 2 februari 2014 21:36 schreef Syntix het volgende:
[..]
Venture Capital is de grote versie, maar crowdfunden en dan investeren in startups kan ook met kleinere bedragen.
Je kon jaren geleden ook investeren als kleine belegger in Twitter en Facebook (crowdfunding dus) en die hebben uiteindelijk ook een IPO gedaan. Waar jij denk ik op doelt zijn de bedrijven die al bijna geen startup meer zijn en waarvan je (bijna zeker) weet dat ze een IPO ondergaan. De kans dat je een een startup crowdfund die een IPO ondergaat is natuurlijk erg klein, maar het is sowieso interessanter om te investeren in startups dan GVE (ook iets risicovoller).quote:Op zondag 2 februari 2014 21:37 schreef Kirov het volgende:
[..]
Dan vind je niet de bedrijven die een IPO kunnen doen.
quote:Op zondag 2 februari 2014 20:34 schreef BliepTuut het volgende:
Maakt het voor mij ook inleg-waardiger!
Hij heeft zich speciaal geregistreerd om deze post te kunnen plaatsen. Riekt een beetje naar spam...quote:Op zondag 2 februari 2014 18:43 schreef AQuila360 het volgende:
Tof!
Altijd leuk als iemand ook daadwerkelijk het project kent.
Nee, te grote risico's voor mij. Zou dat overigens nog wel ooit willen doen, als ik voldoende geld heb. Zeker als je dan ook iets te zeggen hebt in zo'n bedrijf(je).quote:Op zondag 2 februari 2014 20:58 schreef Syntix het volgende:
OK.. Ik had geen idee dat je er ook nog voor kon kiezen om het bedrag niet over te schrijven uiteindelijk.. Toch nog maar even die algemene voorwaarden doorlezen.quote:Op vrijdag 31 januari 2014 10:46 schreef Blik het volgende:
[..]
Het probleem is juist dat ik er nu voor kan kiezen om het geldbedrag uiteindelijk niet over te schrijven, en het project nog een keer opengezet moet worden voor nieuwe investeerders. Als ik tussentijds kan annuleren heb je die onzekerheid niet/minder
hmm, vreemd! Mijn geld wordt direct weer uitgeleend, al is er maar 5 EUR beschikbaar.. Zijn de profielen misschien dusdanig voorzichtig dat er gewoon geen projecten beschikbaar zijn die eraan voldoen?quote:Op zondag 2 februari 2014 13:52 schreef fingie het volgende:
[..]
Als je het dan maar niet snel uitgeleend wil hebben. De snelheid van uitlenen daar valt mij wat tegen. Begin dit jaar heb ik ¤ 250,- gestort en wat (voorzichtige) profielen aangemaakt om het uit te proberen. Deze profielen hebben tot nu toe 6x geld toegezegd a ¤ 10,- per keer. Het is dat ik zelf ook handmatig wat uitgeleend heb anders was er nu nog ¤ 190,- beschikbaar na een maand.
Natuurlijk kan je ook naar die market daar kijken, maar daar wacht ik nog even mee. Eerst zo voorzichtig uitproberen en kijk dan later of ik meer ga doen daar en wat.
Dat denk ik ook, mijn profiel is vrij agressief en al het geld dat terugkomt is alweer weg voordat ik het op mijn account heb zien staan. Isepankur kent gewoon veel aanvragen met een relatief hoog risico. En, net zoals bij geldvoorelkaar, als je alleen projecten wilt met korte looptijden dan kan het lang duren.quote:Op maandag 3 februari 2014 10:06 schreef mesaana het volgende:
[..]
hmm, vreemd! Mijn geld wordt direct weer uitgeleend, al is er maar 5 EUR beschikbaar.. Zijn de profielen misschien dusdanig voorzichtig dat er gewoon geen projecten beschikbaar zijn die eraan voldoen?
Ik heb de profielen wel voorzichtig ingesteld om eerst eens te kijken hoe alles werkt. Daarom heb ik alleen profielen voor leningen in categorie A/B 900/1000 met een max. looptijd van 48 maanden. En qua land alleen Estland gezien een paar discussies op het forum over Finse en Spaanse leningen.quote:Op maandag 3 februari 2014 10:06 schreef mesaana het volgende:
[..]
hmm, vreemd! Mijn geld wordt direct weer uitgeleend, al is er maar 5 EUR beschikbaar.. Zijn de profielen misschien dusdanig voorzichtig dat er gewoon geen projecten beschikbaar zijn die eraan voldoen?
Zou het wel willen maar hoe en waar?quote:Op zondag 2 februari 2014 20:58 schreef Syntix het volgende:
Ah, ok. Verstandig en inderdaad, dan gaat het minder snel.quote:Op maandag 3 februari 2014 10:24 schreef fingie het volgende:
[..]
Ik heb de profielen wel voorzichtig ingesteld om eerst eens te kijken hoe alles werkt. Daarom heb ik alleen profielen voor leningen in categorie A/B 900/1000 met een max. looptijd van 48 maanden. En qua land alleen Estland gezien een paar discussies op het forum over Finse en Spaanse leningen.
Door meer risico te nemen zal het vast sneller gaan, maar om in eerste instantie te proberen lijkt dit mij handiger.
Goed gezien.quote:Op maandag 3 februari 2014 00:35 schreef k_man het volgende:
Hij heeft zich speciaal geregistreerd om deze post te kunnen plaatsen. Riekt een beetje naar spam...
https://www.google.nl/sea(...)rowdfunding+platformquote:Op maandag 3 februari 2014 10:38 schreef AQuila360 het volgende:
[..]
Zou het wel willen maar hoe en waar?
Je hebt wel Gamebitious daar investeer je in een game en hangt je opbrengst van de winst af dat is al iets meer die richting uit.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |